• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Benjamin- schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:57:
[...]
C'Thun kan je niet uit een pakje trekken. Er is op dit moment wel een bug waardoor die inderdaad niet te craften is. Oorzaak onbekend, sowieso doet Battle.net het nu gaar, kreeg ook een melding dat de servers niet al mijn informatie kon krijgen en dat ik op dit moment wat zou kunnen missen. Ook de forums van Battle.net krijg ik niet geopend.
In het WoW topic zag ik deze; kennelijk grote schaal DDOS aanvallen weer; https://twitter.com/Blizz...status/768049820531646465

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-12-2025

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Benjamin- schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:57:
[...]

Dat hebben ze toegevoegd met standard, omdat mensen de wild kaarten wilden disenchanten, inclusief Naxx, hebben ze dat unlocked voor adventure kaarten. Geen idee eigenlijk of dat tegelijkertijd is gebeurd met alle adventures.

C'Thun kan je niet uit een pakje trekken. Er is op dit moment wel een bug waardoor die inderdaad niet te craften is. Oorzaak onbekend, sowieso doet Battle.net het nu gaar, kreeg ook een melding dat de servers niet al mijn informatie kon krijgen en dat ik op dit moment wat zou kunnen missen. Ook de forums van Battle.net krijg ik niet geopend.
Toch een bug! Dat dacht ik eerst ook, maar hij blijft bij mij sinds de release al uncraftable in golden. Heb andere er wel mee zien spelen... apart verhaal weer. Wilde de gods golden hebben, mis nu alleen C'Thun haha. Naja dan maar mn dust aan iets zinnigers uitgeven :+ :D
PaYnE81 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:37:
[...]

Toch een bug! Dat dacht ik eerst ook, maar hij blijft bij mij sinds de release al uncraftable in golden. Heb andere er wel mee zien spelen... apart verhaal weer. Wilde de gods golden hebben, mis nu alleen C'Thun haha. Naja dan maar mn dust aan iets zinnigers uitgeven :+ :D
Oke, nooit geweten. Ik krijg die melding ook, maar ik heb er ook nooit opgelet. Ik heb net als jij ook andere met een golden C'Thun gezien.

EDIT: Het is een bug die 16 augustus werd gemeld door Blizzard. Op reddit staat er ook wat over en er wordt gezegd dat het sinds Karazhan is.
Hey everyone!

Below you will find the Known Issues list for. Please do not report bugs that you see on this list, as we already know about them, and help out other players reporting bugs by referring them to this list.

As a reminder, this list will not list every bug that is active and occurring in Hearthstone. What it is listing are a select few issues -- chosen due to severity/impact -- that are active and confirmed as bugs by Quality Assurance with verifiable steps and an expected fix. Just because a bug is not on this list does not mean we don't know about it! In addition, potential exploits and the like will never be listed here.

Please note that documented bugs may not always be fixed in the order in which they were reported. In some cases, we may not have a timeline for a when a bug will be fixed and some bugs may not be able to be fixed at all. If we are able to verify that a documented bug cannot be fixed, it will be removed from this list.

Thank you for your continued reports, and enjoy Hearthstone!!!

Known Issues:
Old adventure rewards will sometimes display on the first login

Using the Solo Adventure "Restart" option during a victory or loss screen will result in the game being stuck in slow-motion, restarting the client resolves this

Golden C'thun cannot currently be crafted

There is no animation when Forgotten Torch is added to your deck from Roaring Torch battlecry.

• Overload is not applied to you when the spell is cast by Yogg-Saron, Hope’s End.

Updates will be given through patch notes or the issue being removed here. Thanks everyone!

- Rolkyr
http://us.battle.net/hearthstone/en/forum/topic/9677847863

[ Voor 63% gewijzigd door Benjamin- op 23-08-2016 15:16 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

Gisteren super leuke potjes gespeeld met ressurect priest, helaas kreeg ik barnes steeds niet, maar een ragnaros uit je ressurect krijgen is gewoon geniaal. 1 potje tegen een Rogue was Ragnaros mijn eerste minion die ik speelde, ik denk dat ie me in de gaten had, want hij killde hem mooi niet, anders had ik daarna Onyx bishop gespeeld en een ressurect, voor 2 Ragnarossen <3

Enige nadeel aan het deck is dat je heel erg afhankelijk ben van Wild pyromancer voor early board clears. Aan de andere kant misschien moet ik niet te greedy zijn :)

Atlas#22744

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Benjamin- schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:50:
[...]

Oke, nooit geweten. Ik krijg die melding ook, maar ik heb er ook nooit opgelet. Ik heb net als jij ook andere met een golden C'Thun gezien.

EDIT: Het is een bug die 16 augustus werd gemeld door Blizzard. Op reddit staat er ook wat over en er wordt gezegd dat het sinds Karazhan is.

[...]

http://us.battle.net/hearthstone/en/forum/topic/9677847863
Is al eerder kennelijk, zal wel niet gemeld zijn of weer terug zijn ofzo haha http://www.hearthpwn.com/...-golden-cthun-uncraftable

Old adventure rewards will sometimes display on the first login
Dat had ik dus ook een keer van de week, dacht al wtf! gelukkig ook een bugje dus :+

Wel handig post, thanks! Staat gebookmarked :)
Kasai schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:15:
Gisteren super leuke potjes gespeeld met ressurect priest, helaas kreeg ik barnes steeds niet, maar een ragnaros uit je ressurect krijgen is gewoon geniaal. 1 potje tegen een Rogue was Ragnaros mijn eerste minion die ik speelde, ik denk dat ie me in de gaten had, want hij killde hem mooi niet, anders had ik daarna Onyx bishop gespeeld en een ressurect, voor 2 Ragnarossen <3

Enige nadeel aan het deck is dat je heel erg afhankelijk ben van Wild pyromancer voor early board clears. Aan de andere kant misschien moet ik niet te greedy zijn :)
Ik vind de combinatie met Silence op zo'n Rag ook wel erg lachen...een 1/1 Rag is makkelijk weg te werken maar een 8/8 silenced Rag op beurt 4 (3 met coin) is ook wel even naar voor je tegenstander. Maar ja, dan zit je wel met die Silence in je deck. Aan de andere kant, als het je lukt een turn 3 12/12 op tafel te krijgen via Barnes + Silence...

<GOT> Zarhrezz#2885

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Zarhrezz schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:38:
[...]

... Aan de andere kant, als het je lukt een turn 3 12/12 op tafel te krijgen via Barnes + Silence...
Dat is wel heel erg bidden naar de RNG goden :o :9
[...]

Ik vind de combinatie met Silence op zo'n Rag ook wel erg lachen...een 1/1 Rag is makkelijk weg te werken maar een 8/8 silenced Rag op beurt 4 (3 met coin) is ook wel even naar voor je tegenstander. Maar ja, dan zit je wel met die Silence in je deck. Aan de andere kant, als het je lukt een turn 3 12/12 op tafel te krijgen via Barnes + Silence...
Gejat van Reddit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kueU9RQ.jpg
PaYnE81 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:54:
Dat is wel heel erg bidden naar de RNG goden :o :9
RNG vs SMOrc...choose your poison :+
Ah, daar komen de Druids! Ach, Bliz wil snelle potjes, hier zijn ze.

<GOT> Zarhrezz#2885

Zal wel een Astral Communion deck zijn, waar Barnes zeker in past. Opzicht leuk dat het kan, maar dit zijn wel decks fie heel oneerlijk aanvoelen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-01 15:21
Benjamin- schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:58:
Zal wel een Astral Communion deck zijn, waar Barnes zeker in past. Opzicht leuk dat het kan, maar dit zijn wel decks fie heel oneerlijk aanvoelen.
Voelt zeker zuur als je dit op turn twee al voor je kiezen krijgt, maar dit soort situaties komen natuurlijk niet erg vaak voor met zo'n deck. De enkele keren dat ik tegen een astral communion druid speelde heb ik redelijk hard gewonnen omdat ze na het spelen van AC gewoon vaak aan het topdecken zijn.
Decks die zwaar leunen op een Barnes combo (bv met Brann of shadowstep + Barnes into 2xblood of the ancient) zijn erg tof als je de combo voor elkaar krijgt, maar ze zijn redelijk inconsistent. Ik heb vaak genoeg gehad dat je beiden BotA al hebt getrokken voor Barnes op het board ligt, en dan ben je dus gewoon klaar.
Tuurlijk, het voelt oneerlijk als er op turn 6 een 30/30 minion en een 3/4 minion ligt, maar bedenk dat 6-7/10 potjes gewoon wordt verloren door zo'n combo deck.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja, anders klaagde ook iedereen dat dezelfde iedereen altijd alleen maar Astral Communion decks speelt. B)

Gisteren ook de oudere combi voor mijn kiezen: Turn1 Astral, turn 2 Alexstrasza. Dan zijn je kansen ook wel verkeken. :D

{signature}

• Kasai

Kasai

Legendary

[...]

Gewoon Purify gaan, mag je nog kaart trekken ook ;)

Atlas#22744

Kasai schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:55:
[...]
Gewoon Purify gaan, mag je nog kaart trekken ook ;)
Muah, liever Silence dan. Voor één truckje ga je zo'n kaart niet in je deck stoppen. En met Barnes in je deck wil je de sentinel-type kaarten ook weer niet in je deck...kom je met een 1/1 cannot attack te zitten totdat de purify langskomt. Dat is niet wat je met Barnes wil. Dan liever de opties die Silence biedt. Spellbreaker is weer minder handig met Barnes in een deck. Purify is meer een kaart voor een deck zonder Barnes maar met Soulpriest.

In m'n Priest deck heb ik nu 1 minion zonder leuke Barnes-ability...de Onyx Bishop.

<GOT> Zarhrezz#2885

ruurd v. schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:11:
Tuurlijk, het voelt oneerlijk als er op turn 6 een 30/30 minion en een 3/4 minion ligt, maar bedenk dat 6-7/10 potjes gewoon wordt verloren door zo'n combo deck.
Dat, en voor de classes met targeted removal is er een hoop voldoening te halen uit het direct daarna nuken ervan. De levensverwachting van een minion is in Heartstone niet echt lang en doorgaans omgekeerd evenredig aan z'n attack.

<GOT> Zarhrezz#2885

ruurd v. schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:11:
[...]

Voelt zeker zuur als je dit op turn twee al voor je kiezen krijgt, maar dit soort situaties komen natuurlijk niet erg vaak voor met zo'n deck. De enkele keren dat ik tegen een astral communion druid speelde heb ik redelijk hard gewonnen omdat ze na het spelen van AC gewoon vaak aan het topdecken zijn.
Decks die zwaar leunen op een Barnes combo (bv met Brann of shadowstep + Barnes into 2xblood of the ancient) zijn erg tof als je de combo voor elkaar krijgt, maar ze zijn redelijk inconsistent. Ik heb vaak genoeg gehad dat je beiden BotA al hebt getrokken voor Barnes op het board ligt, en dan ben je dus gewoon klaar.
Dit is ook een extreem, maar daar is het deck wel op gericht, om met turn 1-2 AC al te kunnen gebruiken om dan vervolgens de ene grote naar de andere te kunnen plaatsen.
Het deck valt of staat of je AC kan gebruiken. Leuk idee maar gevoelsmatig schiet die wel alle kanten op.

• Kasai

Kasai

Legendary

Zarhrezz schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:49:
[...]

Muah, liever Silence dan. Voor één truckje ga je zo'n kaart niet in je deck stoppen. En met Barnes in je deck wil je de sentinel-type kaarten ook weer niet in je deck...kom je met een 1/1 cannot attack te zitten totdat de purify langskomt. Dat is niet wat je met Barnes wil. Dan liever de opties die Silence biedt. Spellbreaker is weer minder handig met Barnes in een deck. Purify is meer een kaart voor een deck zonder Barnes maar met Soulpriest.

In m'n Priest deck heb ik nu 1 minion zonder leuke Barnes-ability...de Onyx Bishop.
Sarcasme ;) Deel je deck eens als je wil :)

Atlas#22744

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
Thijs heeft een gaatje in de meta gevonden en gaat momenteel als een speer (24-8) richting de top 100 legend met onderstaand deckje. Behoorlijk zoo-achtig maar de nieuwe kaarten plus de evolve mechanic maken het voor mij wel de moeite waard (in ieder geval voor een avondje :P ). Geen dure kaarten dus voor iedereen goed te spelen ook.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/h8KUs64.png?1

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-01 10:03
Eerst lees ik dat priests een ontzettende slechte class is tegenwoordig en vervolgens kom ik achter elkaar priests tegen op de ladder?

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:55:
Eerst lees ik dat priests een ontzettende slechte class is tegenwoordig en vervolgens kom ik achter elkaar priests tegen op de ladder?
Welkom in TCG land. Mensen roepen dat classes slecht zijn, spelers gaan ze proberen, vinden goede decks en rammen zo dwars door de meta heen.
Daarom roep ik al jaren niet meer bij TCG's dat kaarten/classes bij voorbaat al slecht zijn :P

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Kasai schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:38:
[...]

Sarcasme ;) Deel je deck eens als je wil :)
Dan moet ik eerst erachter zitten te komen hoe jullie dat doen...staat er ergens een how-to? :o

<GOT> Zarhrezz#2885

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02:42
Ja, wacht even, op welke rank dan? Ik kom op rank 20-15 ook veel priests tegen, da's omdat ze niet hoger kunnen komen. :P

• Tektoon
Genoeg Priests op rank 5-10 ook. Op de fora wordt alles overdreven: ook voor feast/resurrect speelde Thijs er gewoon mee op legend.
Zarhrezz schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:17:
[...]
Dan moet ik eerst erachter zitten te komen hoe jullie dat doen...staat er ergens een how-to? :o
Gewoon screenshotten toch? Je kan ook linken naar je deck op Hearthpwn maar dan moet je 'm daar weer eerst in gaan zetten. #lazy :P

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
Tektoon schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:23:

Gewoon screenshotten toch? Je kan ook linken naar je deck op Hearthpwn maar dan moet je 'm daar weer eerst in gaan zetten. #lazy :P
Ja, en dan moet je die trage laggy Heartpwn helemaal gaan laden. Ben je twee minuten je browser kwijt.

Battletag: Iigy#2192

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

mosselmossel schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:33:
[...]

Ja, en dan moet je die trage laggy Heartpwn helemaal gaan laden. Ben je twee minuten je browser kwijt.
Je bedoelt alle ads die ingeladen moeten worden :9 :+

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34
Tektoon schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:53:
Thijs heeft een gaatje in de meta gevonden en gaat momenteel als een speer (24-8) richting de top 100 legend met onderstaand deckje. Behoorlijk zoo-achtig maar de nieuwe kaarten plus de evolve mechanic maken het voor mij wel de moeite waard (in ieder geval voor een avondje :P ). Geen dure kaarten dus voor iedereen goed te spelen ook.

[afbeelding]
Dat is StrifeCro z'n deck.

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-01 12:28
Tektoon schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:53:

[afbeelding]
Wat een geweldig deck, helaas geen screenshots maar VS warrior op een vol bord Evolve: ik krijg Stallg en Feugen beide! Gooit onze warrior een brawl neer; twee maal Thadddius op t bord, gg dan maar :) zelden zo gelachen

at your service

• mosselmossel
Zelfs met adblocker loopt die site vast. Elke keer. Letterlijk.

mosselmossel schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:59:
[...]

Zelfs met adblocker loopt die site vast. Elke keer. Letterlijk.
Hmm, ik kijk we regelmatig op om kaarten op te zoeken en totaal geen last...da's met Adblock Plus, BetterPrivacy, Disconnect, Ghostery, NoScript en Policeman.

<GOT> Zarhrezz#2885

• mosselmossel
Zarhrezz schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:50:
[...]

Hmm, ik kijk we regelmatig op om kaarten op te zoeken en totaal geen last...da's met Adblock Plus, BetterPrivacy, Disconnect, Ghostery, NoScript en Policeman.
Normaal Ghostery alleen hier. Maar zelfs met een schone browser (een nooit gebruikte Edge) werkt het traag als de ziekte. En ook in incognito-modus.

Zojuist mijn meeste geniale Arena win ooit meegemaakt. Ik coin een Whirling Zap-o-matic. Hij antwoord met een Curator. Ik trade en ga face en gooi nog een Whirling Zap-o-matic. Daarna stormcrack ik zijn Dacing Swords. Volgende beurt een Shattered Sun Cleric op een Whirling en bracht hem op 1 health :). WP GG

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5sBZS1U.jpg

Ik ben wel overigens wel aan een historisch trieste arena reeks bezig. Sta nu in 3 dagen tijd op 11-24.
Ik heb er echt bazen decks bij gehad maar wordt constant onder de voeten gelopen door goede topdecks en goede antwoorden. Decks die ik echt op minimaal 7 wins inschat met heerlijke curve en heerlijke value minions, genoeg aoe en burst.........totaal niks mee kunnen winnen. Echt hele vage reeks dit.

[ Voor 36% gewijzigd door Astie op 24-08-2016 21:18 ]

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-01 19:44
Is het weer zo ver en ligt EU er weer uit?

*EDIT*
En weer up.

[ Voor 21% gewijzigd door An1mA op 24-08-2016 22:44 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-01 16:32

Nitai

Live the life you love.

An1mA schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:43:
Is het weer zo ver en ligt EU er weer uit?

*EDIT*
En weer up.
Het gaat niet lekker nee....

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:03
ze hebben weer last van DDOS helaas volgens Twitter

• Tektoon
The_Butler schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:26:
[...]
Wat een geweldig deck, helaas geen screenshots maar VS warrior op een vol bord Evolve: ik krijg Stallg en Feugen beide! Gooit onze warrior een brawl neer; twee maal Thadddius op t bord, gg dan maar :) zelden zo gelachen
Hier ook veel shits & giggles met dat deck. Bij Thijs zag ik een paar dagen terug ook een Patron/Giant OTK deck voorbij komen. Die heb ik net ook gespeeld en is ook te gek. Pyro & patrons om het board in toom te houden en afsluiten met 1x Giant, charge en Faceless voor 20 dmg.

Wederom goedkoop dus voor wie (nog) geen ervaring heeft met combo decks en z'n skills wil aanscherpen: check it out (wel even oefenen op casual want het is geen zoo :P ).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WogARKo.png?1

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Als een van de classes al een tijd achterligt op de rest, is dat juist de class waar veel mensen met de nieuwe kaarten willen gaan experimenteren. Zeker als die twee class cards die we nu hebben ook nog eens behoorlijk aardig uitpakken.
the Virtual schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 01:22:
Als een van de classes al een tijd achterligt op de rest, is dat juist de class waar veel mensen met de nieuwe kaarten willen gaan experimenteren. Zeker als die twee class cards die we nu hebben ook nog eens behoorlijk aardig uitpakken.
Is het ook niet een beetje flavor-of-the-week met de wing releases? Donderdag nieuwe kaarten -> t/m volgende week woensdag zien we die classes meer...morgen weten we het! :o
Nitai schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:47:
[...]
Het gaat niet lekker nee....
Was eind van de avond niet grappig nee. Ik was in D3 bezig en paar keer op precies het verkeerde moment DC, toen HS even geprobeerd en aan het eind van een 30 min tavern na m'n win een message over DC op het scherm...maar er stond iets van dat het recorded was, dus vanavond maar even kijken.

<GOT> Zarhrezz#2885

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Zarhrezz schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:17:
[...]

Is het ook niet een beetje flavor-of-the-week met de wing releases? Donderdag nieuwe kaarten -> t/m volgende week woensdag zien we die classes meer...morgen weten we het! :o

[...]

Was eind van de avond niet grappig nee. Ik was in D3 bezig en paar keer op precies het verkeerde moment DC, toen HS even geprobeerd en aan het eind van een 30 min tavern na m'n win een message over DC op het scherm...maar er stond iets van dat het recorded was, dus vanavond maar even kijken.
Had precies hetzelfde met HS, kon vervolgens op 4G wel inloggen, zal nog wel wat na weeen zijn van die DDOS op verschillende service providers.
Brawl was gewoon completed bij mij met dezelfde melding dus geen zorgen. Ik had gelukkig een hunter die alleen maar face ging, dus peste hem maar terug. Ik had alleen wel buffs voor mijn miniond dus 5min GG :P

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-01 10:03
Ik vind die heroic chess game aardig lastig :D wel leuk

• Tektoon
Zarhrezz schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:17:
[...]
Beast Druids, beast Druids everywhere...

Ik ben echt blij dat ik een paar dagen terug m'n rank5 werkje af had want niet alleen zijn de laatste dagen van het seizoen sowieso al extra aggro-minded maar met de Menagerie Warden voor de deur zou het mij ook niet verbazen als het morgen tjokvol retesnelle-doublesavageroar-inyourface-beast Druids zit.

• Kasai

Kasai

Legendary

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:06:
Ik vind die heroic chess game aardig lastig :D wel leuk
Ik maakt 1 essentiële fout steeds, toen ik dat veranderde ging het stuk beter en kwam ik veel verder. Was nog wel beetje mazzel hebben met je draws.

Atlas#22744

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-01 09:29
Jeej.. Cenarius uit de brawl pack.. Die had ik nog niet en wilde ik wel, maar vond het nog niet belangrijk genoeg om te craften.. Toch fijn!

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Tektoon
Voor mij het hoogtepunt van de wing: de battlecry van Medivh's Valet. Hilarisch!

Ik merk intussen dat Menagerie Warden letterlijk je beast kopieert. Dus: inclusief alle buffs die je 'm hebt gegeven. 3/2 panter met stealth > mark, draw card > warden = 1x5/5 + 2x5/3 met stealth. Naais! Curator werkt ook prima. :)

Zojuist heel de wing, incl heroics uitgespeeld. Iets meer dan een uurtje over gedaan. Echt te makkelijk. Naxx voelde zoveel moeilijker!
Tektoon schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:24:
Ik merk intussen dat Menagerie Warden letterlijk je beast kopieert. Dus: inclusief alle buffs die je 'm hebt gegeven. 3/2 panter met stealth > mark, draw card > warden = 1x5/5 + 2x5/3 met stealth. Naais! Curator werkt ook prima. :)
Goh, we waren net een weekje van Hunters af :o Oh look, a Druid...

[ Voor 3% gewijzigd door Zarhrezz op 26-08-2016 11:11 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

• Kasai

Kasai

Legendary

Beast Druid is vies agressief inderdaad.

Atlas#22744

• Tektoon
Astie schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 01:11:
Zojuist heel de wing, incl heroics uitgespeeld. Iets meer dan een uurtje over gedaan. Echt te makkelijk. Naxx voelde zoveel moeilijker!
Nightbane heroic opieopie. Turn 1 Syl > Deathwing. 7(8)7 < when you really need that second hammer!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PJmZfi1.png?1

Kasai schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:49:
Straks Scarlet Illusionist er nog bij, kan de Druid zelf ook lekker los.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Kasai schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:49:
Ben zojuist legend geworden!!!!

Met beastdruid.. echt VIES! Heb wel een eigen versie van dat deck, maar het is echt sterk.

Tot rank 5 heb ik met tempomage/tokendruid gedaan, toen tot rank 3 met Zoo, Midrange hunter en een eigen totemshaman (echt een fun deck btw!). Vanaf rank 3-legend in 3 uur met beastdruid! (wel heel fun btw).

De meta bestaat voor mij voor 60% uit aggro(dragon) warriors en de rest is hunter, shaman.

8/10 potjes is wel iets van aggro-achtig.

Anyway, beat the game.. nu zal het me vort aan me reet roesten en kan ik gewoon lekker fundecks gaan spelen ^^
Predje schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:12:
[...]

Gratz!
Anyway, beat the game.. nu zal het me vort aan me reet roesten en kan ik gewoon lekker fundecks gaan spelen ^^
That's the spirit....zou leuk zijn als meer mensen fun over netdecks zouden kiezen. Ik speel niet bepaald serieus en ik zie in de rank 16-20 range allemaal netdecks. Ik snap dat niet, zit je daar met je golden hero een beetje low rank netdecks te spelen...misschien is het dan tijd om voor jezelf te erkennen dat je het gewoon niet zo goed kunt en dat je dus net zo goed fundecks kan gaan spelen omdat die card-back er niet inzit. Maar goed, misschien neem ik het spelletje dan niet serieus genoeg :+

<GOT> Zarhrezz#2885

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:39
Deze week ben ik met het volgende deck van rank 10 naar rank 5 gegaan (eerst naar rank 8 en vandaag binnen een uurtje naar rank 5) zonder ook maar 1 game te verliezen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OaL4wzJ.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N9IIMI0.png

Die gekke 555 dust is ook weer binnen voor deze maand. 8)

5700X | RX 6600

• An1mA
@Predje, goed bezig, gefeliciteerd _/-\o_
Ben benieuwd naar jouw versie van Beast Druid, hieronder die van mij.
Ben nog aan het puzzlen met Violet Teacher en Drake.
Naar mijn mening heeft Violet Teacher goede synergy met het deck, maar soms ook gewoon een 3/5. Hoewel ze meteen rood dot krijgt van de tegenstander, wat ze moet gauw van de board.
Drake is meer voor de carddraw en de spellpower komt zo nu en dan goed uit.

Heb er nu 71% winrate (27-11) mee en verlies voornamelijk tegen Druids en Shaman.
Bij de mirror verlies ik merendeel doordat ik bij de mulligan te aggressief zoek naar de juiste openingskaarten. Bij Shaman verlies ik, omdat ze toch meer value uit weten te halen uit hen kaarten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MBpDXuN.png
PCBaas schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:05:
Deze week ben ik met het volgende deck van rank 10 naar rank 5 gegaan (eerst naar rank 8 en vandaag binnen een uurtje naar rank 5) zonder ook maar 1 game te verliezen:

[afbeelding]
[afbeelding]

Hoorde van Astie dat Nzoth Hunter erg "OP" is :P

Vanavond er zelf mee aan de slag.

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik speel nu zelf warrior, vandaag een controldeck in elkaar gezet en van rank 15 naar 8 doorgestoomd.
21 van de 25 potjes gewonnen. Speel normaal amper tot nooit met Warrior, maar zo is het wel leuk O-)
Predje schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:12:
[...]

8/10 potjes is wel iets van aggro-achtig.
Gefeliciteerd met het out-smorcen van de smorcers :). Is er overigens een specifieke reden waarom Beast Druid nu sterk is? Maakt die 1 mana 2/2 verschil?

[ Voor 16% gewijzigd door xelfer op 26-08-2016 21:45 ]

• Predje
xelfer schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:36:
[...]

Gefeliciteerd met het out-smorcen van de smorcers :). Is er overigens een specifieke reden waarom Beast Druid nu sterk is? Maakt die 1 mana 2/2 verschil?
Mijn versie is geen smorc, maar meer midrange. Het is vooral sterk door die 5/5 die een beast copied.

ps. die 2/2 raven gebruik ik niet eens, te slecht met currator.

[ Voor 8% gewijzigd door Predje op 26-08-2016 22:34 ]

xelfer schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:36:
[...]

Nee die 5/5 die een ander beest kopieert en ook summoned.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Predje
An1mA schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:51:
@Predje, goed bezig, gefeliciteerd _/-\o_
Ben nog aan het puzzlen met Violet Teacher en Drake.
Naar mijn mening heeft Violet Teacher goede synergy met het deck, maar soms ook gewoon een 3/5. Hoewel ze meteen rood dot krijgt van de tegenstander, wat ze moet gauw van de board.
Drake is meer voor de carddraw en de spellpower komt zo nu en dan goed uit.

Heb er nu 71% winrate (27-11) mee en verlies voornamelijk tegen Druids en Shaman.
Bij de mirror verlies ik merendeel doordat ik bij de mulligan te aggressief zoek naar de juiste openingskaarten. Bij Shaman verlies ik, omdat ze toch meer value uit weten te halen uit hen kaarten.
Shaman is niet te doen idd, veel te aggresief.. op het moment kom ik weer de full aggro versie vooral tegen met die geweldige 7/7.

Zelf heb ik er idd 1 violet in zitten, die combo'd gewoon te lekker met innervate en PoW.

Die is mijn versie

Soms wissel ik 1 tiger in voor een kodo.
Nou net ook ''even'' snel rank 5 gehaald met Zoo want met alle Hunters en Druids ben ik vanavond nog geen Warrior tegen gekomen en juist deze match-ups zijn leuk voor Zoo.

• Tektoon
An1mA schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:51:
Waarom geen Druid of the Flame (terwijl je ook nog Fandral speelt)? Zelf speel ik geen raptors. Je hebt ook geen Combatants zie ik. Wat is je gedachte daarbij?

Wat ik ook grappig vind: je speelt Finley maar geen Curator. Ik speel wel Curator maar desalniettemin haalt Finley m'n deck niet. :P

Predje schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:13:
[...]

Mijn versie is geen smorc, maar meer midrange. Het is vooral sterk door die 5/5 die een beast copied.

ps. die 2/2 raven gebruik ik niet eens, te slecht met currator.
Ah ja. Ik had nog niet gekeken welke kaarten er allemaal bij zijn gekomen :). Merk wel dat ik er zelf helemaal uit ben. Vaak neem ik pas na een dag of 5 de moeite om de nieuwe kaarten ff vrij te spelen :).

• ruurd v.

[afbeelding]
[afbeelding]

Inderdaad een erg goed deck. Ben met ook van 14.0 naar 10.2 gegaan zonder een loss. En N'Zoth is er nog niet één keer aan te pas gekomen. :)

[afbeelding]
[afbeelding]

Blijf het vreemd vinden dat er geen Highmane in dit deck zit.

• PCBaas
Ik denk dat m'n winrate zo hoog is juist omdat ik Highmane (een "te eerlijke" kaart) er niet in heb zitten. :)

5700X | RX 6600

• An1mA
Tektoon schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 01:03:
[...]

Waarom geen Druid of the Flame (terwijl je ook nog Fandral speelt)? Zelf speel ik geen raptors. Je hebt ook geen Combatants zie ik. Wat is je gedachte daarbij?

Wat ik ook grappig vind: je speelt Finley maar geen Curator. Ik speel wel Curator maar desalniettemin haalt Finley m'n deck niet. :P
Druid of the Flame past zeker goed bij het deck, maar je moet "iets" cutten en dat is bij mij Druid of the Flame geworden.
Als er minder aggro is, dan vervang ik de Raptors wellicht voor Druid of the Flame.
En als ik meer value uit Fandral wil, had ik wellicht ook Raven Idol gespeeld.
Alleen heb je met Beast Druid meestal niet de mana advantage als een Yogg Druid, om sick Fandral en Teacher plays te doen.

Combatants zijn voor mij te traag, het is meer een zoo"ish" deck, dan een midrange deck.

Komen we bij Curator, Curator past in principe wel in het deck, maar ik wil de curve van mijn Beast Druid zo laag mogelijk houden, zodat ik een ala Zoo curve krijg.
Want als je met Beast Druid achter komt, is het meestal einde oefening.
Dus een Curator is ondanks zijn value, te clunky. Net dat ik de risico niet neem om Arcane Giants in mijn Tempo Mage te spelen, maar dat is een andere verhaal.

@PCBaas,
Dus heb een soort gelijke Midrange Hunter deck gemaakt, alleen toch de Nzoth, Sylv en Princess er uit gedonderd. Met Nzoth had ik vaak dat ik al de game won of al verloren had, dus vaak een te late kaart of dood. Want de finisher van het deck is natuurlijk Call of the Wild. Daarnaast heb ik 2 Highmanes er in zitten, mocht ik in de problemen komen tegen control decks.

Sylv en Princess vind ik helaas te langzaam, voordat ze nuttig zijn, zijn er al door je tegenstanders value trades gemaakt. Of heb je board onder controle waardoor het gewoon minions zijn met stats.
Maar ja, als jij er veel mee wint, gewoon je deck zo houden.

[ Voor 22% gewijzigd door An1mA op 27-08-2016 23:31 ]

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Dit deck lijkt ook te werken

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/78697752/Photos/Hearthstone/discardwarlock.jpg

Ik heb het nog nergens anders gezien, dus sorry als ik het gestolen zou hebben van iemand anders, maar ik ben er zelf voor gegaan om een discard warlock te maken.

Dit is het beste wat ik tot nu toe ben mee gekomen en heeft een 63% winrate. Niet geweldig, maar toch in de percentages dat er ergens een deck moet bestaan voor discard warlock. Of het deze versie is weet ik niet, maar ik zit momenteel vast.

Eerst voor de duidelijkheid: dit lijkt op zoo, maar is totaal geen zoo!!!! Je speelt geen board control deck, maar een aggro/face deck! FACE IS THE PLACE! Ook voor de burst. Typisch speel je silverware golem en fist of jaraxxus nooit uit je hand. MVP van dit deck is demonwrath. Zo hard dat ik thalnos wil spelen voor de spell damage, maar 2 mana voor 1 extra spell damage is teveel en de card draw van bloodmage thalnos is marginaal voor dit deck. De twee super open slots zijn demonfire en hellfire, maar het deck wil zo veel mogelijk burst en dat zijn twee hele goeie kaarten ervoor.

Geweldig deck om te spelen, maar je moet wel van RNG houden. Maar ik zeg het je: probeer het. De keren dat je op beurt 5 een doomguard kan spelen met een golem en fist in je hand komen meer voor dan je kan denken (in dit deck kan je heel makkelijk naar dat soort hand spelen en dat moet je ook doen) en het is zo leuk en je voelt gewoon de saltiness van je tegenstander. Heerlijk! :-)

PS: RNG kan ook tegen je zijn, maar dit deck speelt voor de RNG en je kan er volledig naar spelen wegens de lage mana cost.

BURN THA FACES! :)

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• PCBaas
An1mA schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 23:25:
[...]

@PCBaas,
Dus heb een soort gelijke Midrange Hunter deck gemaakt, alleen toch de Nzoth, Sylv en Princess er uit gedonderd. Met Nzoth had ik vaak dat ik al de game won of al verloren had, dus vaak een te late kaart of dood. Want de finisher van het deck is natuurlijk Call of the Wild. Daarnaast heb ik 2 Highmanes er in zitten, mocht ik in de problemen komen tegen control decks.

Sylv en Princess vind ik helaas te langzaam, voordat ze nuttig zijn, zijn er al door je tegenstanders value trades gemaakt. Of heb je board onder controle waardoor het gewoon minions zijn met stats.
Maar ja, als jij er veel mee wint, gewoon je deck zo houden.
Ik speel juist de N'Zoth voor tegen Control (niet dat dit echt voorkomt op de ladder). Tegen Control kom je toch makkelijker aan 10 mana en N'Zoth is minder makkelijk te counteren met bijv. Hex/Aldor/Execute/etc., waardoor je weer hard terug in de game komt. Huhuran speel ik vaak op turn 5 op Kindly Grandmother/Infested Wolf en is gewoon 1 beurt eerder dan Highmane; wat een best wel groot verschil maakt als je een minion speelt om de stats. Voor beast synergy hoef ik Highmane ook niet echt te spelen, aangezien je nu met de komst van Grandmother toch vrijwel altijd een beast op het veld hebt staan voor Kill Command. Vandaar dat ik gewoon ben gegaan voor de betere 6-mana drop: Sylvanas.

Het staat je overigens vrij om Highmanes in het deck te stoppen. Als je daarmee wint zou ik het vooral zo laten.

5700X | RX 6600

• mosselmossel
DarthDavy schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 00:07:

[afbeelding]

Ik heb het nog nergens anders gezien, dus sorry als ik het gestolen zou hebben van iemand anders, maar ik ben er zelf voor gegaan om een discard warlock te maken.
NIet speciaal tegen jou hoor, maar ik lees het zo veel deze week.
Als iets wel gestolen zou zijn van internet, wat maakt het uit? Iedereen doet dat.

Ik maak nooit zelf een deck. Geen geduld voor en ik haal het plezier vooral uit het spelen zelf, niet uit het maken van een deck.

• Kasai

Kasai

Legendary

DarthDavy schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 00:07:

[afbeelding]

Dit is het beste wat ik tot nu toe ben mee gekomen en heeft een 63% winrate. Niet geweldig, maar toch in de percentages dat er ergens een deck moet bestaan voor discard warlock. Of het deze versie is weet ik niet, maar ik zit momenteel vast.

Eerst voor de duidelijkheid: dit lijkt op zoo, maar is totaal geen zoo!!!! Je speelt geen board control deck, maar een aggro/face deck! FACE IS THE PLACE! Ook voor de burst. Typisch speel je silverware golem en fist of jaraxxus nooit uit je hand. MVP van dit deck is demonwrath. Zo hard dat ik thalnos wil spelen voor de spell damage, maar 2 mana voor 1 extra spell damage is teveel en de card draw van bloodmage thalnos is marginaal voor dit deck. De twee super open slots zijn demonfire en hellfire, maar het deck wil zo veel mogelijk burst en dat zijn twee hele goeie kaarten ervoor.

Geweldig deck om te spelen, maar je moet wel van RNG houden. Maar ik zeg het je: probeer het. De keren dat je op beurt 5 een doomguard kan spelen met een golem en fist in je hand komen meer voor dan je kan denken (in dit deck kan je heel makkelijk naar dat soort hand spelen en dat moet je ook doen) en het is zo leuk en je voelt gewoon de saltiness van je tegenstander. Heerlijk! :-)

PS: RNG kan ook tegen je zijn, maar dit deck speelt voor de RNG en je kan er volledig naar spelen wegens de lage mana cost.

BURN THA FACES! :)
Ik heb ook zoiets gespeeld, kan 2 kanten op gaan, maar is iig heel veel fun! Veel beter dan irritatie zoo lock :) Volgende wing krijgen we toch nog een discard kaart? Ben benieuwd of het deck dan iets meer viable wordt.

Zelf na de goede verhalen hier gelezen te hebben Beast Druid geprobeerd. Heb zelf helaas geen Fandral, maar zag een deck voorbij komen (die van Trump) zonder Fandral, dus die maar even geprobeerd. Omg wat is Menagerie Warden ziek, ik kon net 2x over mijn Druid of the claw met +2/+2 buff en charge copyen. Ook een vies aggrieve hunter kon het niet bij houden (hielp mee dat ie geen call of the win had). Even kijken of ik Curator erin hou, of dat ik tweede Druid of the Claw pak.

Atlas#22744

Interessante lijst. Maar wel een lijst die exact laat zien wat er mis is met de staat van HS. Maximale smorc zonder er voor gestraft te worden :(.

Ik heb ook even mijn ranks gehaald voor de seasonal rewards, maar het is smorc wat de klok slaat. Veel vomit decks.

Na 13 potjes (over 2 dagen verspreid):
5 x face/aggro Shaman
4 x Zoo
2 x face Hunter
1 x face Warrior
1 x secret/midrange Hunter

De katoenplukkers lijken wel volledig verdwenen te zijn op de lagere ranks. Die zijn allemaal waarschijnlijk niet op gewassen tegen het facefestijn.

[ Voor 42% gewijzigd door xelfer op 28-08-2016 14:11 ]

Nou de 28 Warrior wins voor mijn golden hero is op het moment een hell in Hunterstone pffff.
Tegen andere decks heb je soms nog een beetje hoop dat je kunt winnen maar tegen Hunter is het zo lastig want het lijkt wel of ze nooit zonder minions komen te zitten en is dat het geval hebben ze wel 2x Call of the Skill.

[ Voor 54% gewijzigd door beuker19 op 28-08-2016 18:41 ]

• Kasai

Kasai

Legendary

Bij Hunter ga ik altijd uit van 2x call of the skills vanaf 8 maan, dan kan het alleen maar mee vallen :')

Atlas#22744

Ik dacht vandaag te beginnen aan mijn tocht naar legendary. Moest nog 3!!!!! wins. Ben net gestopt op rang 3. De laatste 5 games achter elkaar verloren door Yogg. Alle 5 de keren had ik een voorsrong in bord, kaarten en leven. Alle 5 de keren werd Yogg als noodknop gebruikt, 5 keer erdoor verloren.
Ik herhaal voor de zoveelste keer, en maak het ook voor de zoveelste keer mee, Yogg is de grootste fout van Blizzard.
Dat je RNG kaarten toevoegt is prima, maar middels 1 kaart een complete uitzichtloze situatie om kunnen draaien naar een win........dat is toch absurd. Ik ben er helemaal klaar mee. Voorlopig geen ladder meer voor mij. Ongekend dit |:( |:( |:(
Astie schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 22:57:
Ik dacht vandaag te beginnen aan mijn tocht naar legendary. Moest nog 3!!!!! wins. Ben net gestopt op rang 3. De laatste 5 games achter elkaar verloren door Yogg. Alle 5 de keren had ik een voorsrong in bord, kaarten en leven. Alle 5 de keren werd Yogg als noodknop gebruikt, 5 keer erdoor verloren.
Ik herhaal voor de zoveelste keer, en maak het ook voor de zoveelste keer mee, Yogg is de grootste fout van Blizzard.
Dat je RNG kaarten toevoegt is prima, maar middels 1 kaart een complete uitzichtloze situatie om kunnen draaien naar een win........dat is toch absurd. Ik ben er helemaal klaar mee. Voorlopig geen ladder meer voor mij. Ongekend dit |:( |:( |:(
Dat waren dan vast geen Hunter's.
Het is trouwens niet alleen Yogg maar ook Tuskarr, Fairy Bat, Flame Juggler en nu weer Barnes en onyx Biscop kunnen er voor zorgen dat je al op turn 1 2 3 of 4 al bijna verloren hebt al is Yogg wel wat extremer maar ook 10 mana.

Het is nu al zo erg in Hearthstone dan wanneer je een ook maar een beetje tempo verliest je bijna al niet meer kan winnen en dat verklaard natuurlijk wel waarom Yogg zoveel gespeeld word.

Het word echt een tijd voor wat goede kaarten die er voor zorgen dat je terug kan komen in een match want anders zijn we straks allemaal overgeleverd aan Yogg of om zelf ook maar snelle decks te gaan spelen.

Ik neig er steeds meer naar de compleet random brawls met random deck het leukst te vinden...dan is het hoe dan ook RNG mazzel en hoef je je er ook niet gefrustreerd over te voelen. Gisteren in brawl 4 partijen verloren op RNG mazzel van opponent (alles 50% wrong target kans, opponent 100% on target op 5 attacks, de enige manier om fatal te voorkomen...dat soort werk).

Vervolgens wat partijen met Priest gespeeld en ook weer zodanig mazzel bij m'n tegenstander dat je geneigd bent maar mee te doen met de pure SMOrc omdat je dan in ieder geval niet verliest op lucky Ragnaros bij opponent door "summon minion from opponent's deck" en dat soort werk.

Ik vind combo / control het leukst om te spelen, maar door de RNG is het nauwelijks te doen.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-01 16:32

Nitai

Live the life you love.

Astie schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 22:57:
Ik zag dat je rank 1 was en later op de avond 2. Wilde je niet lastigvallen, maar als ik dit hoor, had je wel effe een peptalk kunnen gebruiken ;(
Gisteren ook van 11 helemaal naar rank 15 getuimeld. Nu speel ik niet meer voor de ranks maar zoek ik vaak een sweetspot waar ik m'n control deckjes kan spelen. Ik kwam gisteren allemaal tegenstanders tegen die mij in turn 4 a 5 (soms 6) al dood hadden. Nu zit ik weer in Smorc-world en moet ik dus ook aan de snelle decks om hier uit te komen... En ik had nog zo een plezier met m'n FeastPriest en old skool CW.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Wat dit spel wellicht zou helpen...elke kaart maximaal één keer in een deck, legendaries kunnen maar één keer op tafel liggen (zoals 'unique' bij andere spellen). Random summons, copy, clone, etc. kunnen hier niet omheen; je kan door 'copy from opponent's hand / deck / collection / internet' dus nooit meer dan 1 exemplaar van een legendary in jou deck krijgen).

Daarmee is er veel minder effectief te spelen op de snelle combo's, de kans 3 kaarten voor een combo in mulligan te krijgen wordt enorm veel lager. Dat dwingt je meer opties in een deck in te bouwen en doordat early-game combo's minder voorkomen, wordt mid- en late-game belangrijker. Je komt dus niet meer weg met je deck volproppen met 2-3 mana minions.

Alternatief zou deck size verhogen zijn...30 kaarten vullen met high-value kaarten op low curve lukt wel, 40 of zelfs 50 zal niet meer lukken. Ook dan wordt combo-kans early-game verlaagd en wordt het nodig om meer high-cost in decks te stoppen om na turn 5-6 nog wat te kunnen.

<GOT> Zarhrezz#2885

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Blizzard wil graag snelle potjes heb ik laatste min of meer begrepen, beide opties maken het juist trager. Ben dus bang dat ze dat niet gaan doen. :(

Wat eventueel ook een optie kan zijn, spells alleen op minions toelaten, ipv alles in je face gegooid krijgen ^^

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-01 14:58
Iets anders wat denk ik kan helpen is de mogelijkheid om je hp te verhogen. Nu kan warrior dit al maar het zou mooi zijn als dit met alle classes kon. Eventueel is de base hp naar 40 brengen ook nog een optie.

Hiernaast zijn er nog genoeg andere mogelijkheden om het spel minder aggro te maken. Denk hierbij aan andere wincondities i.p.v. tegenstander naar 0 brengen(of in leven kunnen houden), of kaarten die effect hebben op de game, dus geen spells/minions maar kaarten die actief blijven en dus niet "dood" kunnen of na 1 beurt verdwijnen.

Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8aKIJ64zTWXA8XI0jhKTMWiI/full.png

Ach er zijn zat mogelijkheden maar op dit moment zal het een aardig aggro/tempo clown fiesta blijven.

PSN Profile

Snap eigenlijk helemaal niet dat er nog steeds Charge in de game zit aangezien het altijd voor problemen en irritaties zorgt.

• wiljanvdb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:28
Veel van de zaken die jullie noemen zitten in TES: Legends. Je HP kan boven de 30 komen. Decks hebben minimaal 50 kaarten (max. 3 per kaart, alleen voor sommige legendaries geldt dat er maar 1 in mag). Er zijn support kaarten (soms beperkte use, soms onbeperkte). En uiteraard is er geen Yogg. ;) Daarnaast zijn er minions die bij iedere aanval hun attack value aan jouw HP toevoegen ("drain").

Maar de beste manier om aggro tegen te gaan zijn de runes en prophecies. Bij iedere 5 HP die je verliest (dus 6x in totaal), barst er een rune en krijg je een kaart. Op die manier bouw je dus kaartvoordeel op t.o.v. de aggresieve tegenstander. Omdat er nu relatief weinig draw in het spel zit, helpt dat alleen al om aggro tegen te gaan. Daarnaast zijn sommige kaarten een 'Prophecy', die je gratis mag spelen op het moment dat je ze uit een rune krijgt. Die zijn soms erg sterk (vernietig een minion) en soms wat zwakker. Er zijn uiteraard nog wel aggro decks (zonder lijkt me ook niet gezond voor een spel), maar ze zijn lang niet zo dominant als in HS. In de meta zie je nu vooral een midrange, een control en een token deck.

Ik vind het in ieder geval veel leuker spelen dan het tempo/aggro fest dat HS nu is.

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Royy90 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:50:
Iets anders wat denk ik kan helpen is de mogelijkheid om je hp te verhogen. Nu kan warrior dit al maar het zou mooi zijn als dit met alle classes kon. Eventueel is de base hp naar 40 brengen ook nog een optie.

Hiernaast zijn er nog genoeg andere mogelijkheden om het spel minder aggro te maken. Denk hierbij aan andere wincondities i.p.v. tegenstander naar 0 brengen(of in leven kunnen houden), of kaarten die effect hebben op de game, dus geen spells/minions maar kaarten die actief blijven en dus niet "dood" kunnen of na 1 beurt verdwijnen.

Voorbeeldje:
[afbeelding]

Ach er zijn zat mogelijkheden maar op dit moment zal het een aardig aggro/tempo clown fiesta blijven.
Kleine note, er mag bij warrior wel een cap op eerlijk gezegd, 10 HP 80+armor warriors.. Zucht Max HP = max armor lijkt me zat ^^

Die kaart is wel geinig trouwens :)

• aicaramba
Ik had net een bug met de master jouster en de joust mechanic. Ik had nog 4 kaarten in mijn deck en speelde master jouster, maar bij het jousten kreeg ik geen kaart te zien en verloor ik de joust.

Net trouwens op rang 13-11 4 games op rij gewonnen met ramp druid :D

• ruurd v.
aicaramba schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:32:
Ik had net een bug met de master jouster en de joust mechanic. Ik had nog 4 kaarten in mijn deck en speelde master jouster, maar bij het jousten kreeg ik geen kaart te zien en verloor ik de joust.

Net trouwens op rang 13-11 4 games op rij gewonnen met ramp druid :D
Voor de joust worden alleen minnion kaarten gebruikt. Wellicht had je nog 4 spells on je deck?

• aicaramba
ruurd v. schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:43:
[...]

Voor de joust worden alleen minnion kaarten gebruikt. Wellicht had je nog 4 spells on je deck?
Zou in principe kunnen, maar het is wel een minion heavy deck.

Ramp druid heeft me met 6 straight wins naar rank 10 gebracht. Net op het einde van het seizoen. Zowel tegen tempo, als control als agro/face gewonnen ermee, dus dat is wel lekker.

[ Voor 24% gewijzigd door aicaramba op 29-08-2016 21:31 ]

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik ga ook nog goed met mijn control warrior, alhoewel het vanaf rank 8 wel ineens een stukje moeilijker werd. Nu 34-10 (77% winrate), vanaf rank 15 naar 6.

• Predje
Jonge jonge jonge, man man man... zojuist de 8e rank1 full (retard) aggro shaman in a row..
Moeten alle noobs nog ff snel legend worden ofzo?
Predje schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:32:
Jonge jonge jonge, man man man... zojuist de 8e rank1 full (retard) aggro shaman in a row..
Moeten alle noobs nog ff snel legend worden ofzo?
Rank lijkt echt niet uit te maken, gisteren beetje zitten experimenteren tussen rank 20 en 18 en exclusief SMOrc Hunters. Op het moment is het gewoon niets anders. Ik was er snel klaar mee in ieder geval. Als dit is wat Bliz wil met het spel, ga ik wel iets anders zoeken voor als ik tussendoor even snel iets wil spelen.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Kasai

Kasai

Legendary

Meestal eind van het seizoen toch.

Vrijdag laatste Karazhan wing, ben benieuwd naar de nieuwe meta :)

Atlas#22744

• Tektoon
De laatste en eerste week van het seizoen is het altijd een aggro/face-party op ranked. Dat is niets nieuws.

Ik speel er persoonlijk erg graag tegen maar op de lagere ranks in Wild, in Casual en voorbij de drie wins in Arena kom ik niet zoveel face decks tegen. Iedereen (op Sypheron na ;) :P ) speelt ook sympathieke homegrown-decks tegen mij in de play-a-friend quests dus dat is ook een goede plek als je niet van facedecks houdt.

Komende donderdag kickt de arena bonus er trouwens in en begint de ONiK meta: even je drafts op aanpassen! Arena wordt weer sneller na de Bog Creeper dip van WotOG. oOo

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-01 08:19
Tektoon schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:27:
Komende donderdag kickt de arena bonus er trouwens in en begint de ONiK meta: even je drafts op aanpassen! Arena wordt weer sneller na de Bog Creeper dip van WotOG. oOo
Kan je dit stukje even toelichten? Ik speel ook hearthstone, maar snap totaal niet waar je het over hebt.

• PCBaas
Kaarten van de laatste set hebben 50% meer kans om gedraft te worden in arena (m.u.v. Purify :P ).

5700X | RX 6600

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik dacht dat ze dat aangepast hadden en dat de laatste set in principe geen voorrang meer kreeg? Of in ieder geval minder significant als dat het nu is..

Edit: Nevermind. Dat willen ze wel, maar is nog niet klaar

[ Voor 16% gewijzigd door icemotion op 30-08-2016 16:12 ]

• Tektoon
ff de babbel boekjes geprobeerd: met een standard deck op wild van 18 naar 12 met 1 loss. Werkt prima. Twee hunters gezien waarvan één met secrets. Één secret Paladin en verder allemaal control decks.
FreqAmsterdam schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:52:
[...]
Kan je dit stukje even toelichten? Ik speel ook hearthstone, maar snap totaal niet waar je het over hebt.
Wat de Baas zegt. :)

De extra kans op de kaarten uit de vorige set vervalt normaal op hetzelfde moment als de nieuwe set uitkomt behalve bij die adventures. Dan vervalt de de bonus op de oude kaarten op de dag dat de eerste wing uitkomt en komt de bonus op de nieuwe kaarten er pas bij de laatste wing in. Op dit moment spelen we dus tijdelijk een soort non-meta waarin alle kaarten een even grote kans hebben om aangeboden te worden.

De Old Gods set was trager dan wat we ervoor hadden en ineens speelde iedereen dikke Bog Creepers. Dan speel je veel meer een value-game waarin removal als fireball/polymorph/assassinate belangrijk is. Die ga je nu minder zien en je krijgt meer Pompous Thespians (= 2 drop).
Ik draft nu ook weer 'gewoon' GvG style 5 à 8 2-drops en niet te veel late game. Het wordt nu weer belangrijker om achter elkaar een 2-drop, 3-drop, 4-drop en 5-drop te spelen on curve. Als je ook nog mag beginnen en je speelt on curve win je in de meeste gevallen gewoon de pot.

Het regent nu overigens klachten over de arena en Kripp heeft min of meer gedreigd om ermee te stoppen als het zo blijft. Ben benieuwd hoe lang ze gaan wachten met dat nieuwe systeem maar ik verwacht het eigenlijk niet voor 2017.

beuker19 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:04:
Snap eigenlijk helemaal niet dat er nog steeds Charge in de game zit aangezien het altijd voor problemen en irritaties zorgt.
Omdat diverse combo decks het sowieso nodig hebben, en die combo decks doodleuk verwijderen uit het spel, is gewoon een hele slechte keuze.

Speel nu zelf Murloc Paladin, en is gewoon een enorm leuk en uitdagend deck, die toch echt charge nodig heeft om te werken.

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Benjamin- schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 00:29:
[...]

Omdat diverse combo decks het sowieso nodig hebben, en die combo decks doodleuk verwijderen uit het spel, is gewoon een hele slechte keuze.

Speel nu zelf Murloc Paladin, en is gewoon een enorm leuk en uitdagend deck, die toch echt charge nodig heeft om te werken.
Had gister idd ook nog een mooi pot tegen Control Warrior met Murlocadin 😁😃 laatste draw voor fatigue was m'n win 😆 Erg leuke pot ging vrij gelijk op hij had alleen ontiegelijk veel armor ( nerf please Blizzard ) Paar lucky top decks van beide kanten maakt het een erg spannende pot.
Benjamin- schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 00:29:
[...]

Zou ik geen enkel probleem vinden want kaarten zoals Anifin vind ik ook niets.
Gelukkig zijn deze decks niet zo common zoals Freeze Mage anders was ik waarschijnlijk niet eens meer gespeeld.

De enige manier wanneer ik er minder problemen mee zou hebben is dat er eens een fatsoenlijke counter zou zijn voor alle classes.

[ Voor 10% gewijzigd door beuker19 op 31-08-2016 09:41 ]

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

beuker19 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:38:
[...]

Gelukkig zijn deze decks niet zo common zoals Freeze Mage anders was ik waarschijnlijk niet eens meer gespeeld.

De enige manier wanneer ik er minder problemen mee zou hebben is dat er eens een fatsoenlijke counter zou zijn voor alle classes.
Ben ik gedeeltelijk met je eens, je moet wel het gevoel hebben dat je iets kunt doen. Maar zo zijn er meerder decks.

Bijvoorbeeld Freeze mage en Control warrior matches deze kunnen ontzettend saai zijn soms, alles wordt van bord geveegd zonder verder het "spel" te spelen met minions op het bord. Rekken tot in Fatigue om vervolgens door een achterlijke hoeveelheid Armor te winnen, Of door een lading spells van hier tot tokio op je face te planten over eventuele taunts heen.

Hier kun je ook weinig tot niets aan doen, alleen hopen dat RNG aan je kant is of er een fout gemaakt wordt door de tegenstander.

Ik kan me er best in vinden dat mensen het leuk vinden om wat meer over beurten na te moeten denken, maar er moet net als bij zo'n charge deck een nadeel aan zitten

Excessen zijn altijd een probleem, maar bieden ook juist een variatie in het spel dat anders wellicht zelfs saai kan worden.

Ik ben overigens zelf nog steeds voorstander van de hoeveelheid spells die op face kunnen te beperken en ze alleen voor minion removal gebruiken bijvoorbeeld. Of spells die ook niet om taunts heen kunnen.
En als tweede kan wat mij betreft Armor ernstig beperkt worden, tijdens "normaal" spel is het een prima resource maar in control warrior wordt het vaak een onwinbare situatie. Het gevoel hebben dat je een risico afweegt in die situatie is totaal weg, want zelf Yogg en C'thun (die best eng kunnen zijn) zijn geen drupje zweet waard zo :9 :+

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
Gewoon infect van MTG erin zetten! :D
702.89a Infect is a static ability.

702.89b Damage dealt to a player by a source with infect doesn’t cause that player to lose life. Rather, it causes the player to get that many poison counters. See rule 119.3.

702.89c Damage dealt to a creature by a source with infect isn’t marked on that creature. Rather, it causes that many -1/-1 counters to be put on that creature. See rule 119.3
Met 10 infect counters is de speler dood :D

The salt would be legendary!

Zelf ben ik wat meer van de life system van MTG, geen bovencap buiten het begin. Dus als je genoeg healing hebt kan je rustig naar 200+ komen in een paar beurten. Dat zou genoeg aggro decks kunnen zieken.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

beuker19 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:38:
[...]

Taunts is een keiharde counter. Wanneer je tegen Murloc Paladin speel moet je gewoon je taunts zoveel mogelijk vasthouden tot na de eerste Anyfin, want waar de eerste vaak wordt gespeeld om het veld leeg te ruimen, gaat de tweede altijd face.

Daarom is Anyfin ook gebalanceerd, want door de 10 mana is die niet te combineren.

Pagina: 1 ... 91 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.