• stephans
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-10 15:18
Omdat ik de win 5 brawls quest heb, heb ik er al aardig wat gespeeld, maar het is geen pretje met random personen om eerlijk te zijn. Dingen die ik geconstateerd heb:

- Lorewalker cho lijkt altijd te komen en wordt na precies 2 beurten afgemaakt.
- Houd zo veel mogelijk minions in leven om te voorkomen dat met zn 3 hit spell jou raakt of de kritische/sterke minions...
- ...Maar vul het bord niet op! Als je eindigt op 7 sloopt ie gewoon al je minions EN voert ie een normale spell uit.
- Heal, Heal, pray to RNGesus en wachten tot je een mooie spell combo kan doen = win... maar probeer dat maar uit te leggen aan je random partner

Ik heb er tot nu toe helaas meer verloren dan gewonnen dus zal nog ff door moeten voor de quest (of inwisselen...)

• ir_richman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05 14:26
Belangrijkste is dat je niet 1 dikke gast moet creëren maar meerdere een beetje oppompen, zodat je wat hits kan uitdelen. Want als je een gast van je medespeler oppompt, is de kans op een assasinate erg groot. Zodra je met een kerel 10+ dmg kan doen, gewoon er tegenaan gooien, want de volgende beurt gaat ie er meestal wel aan.

Ik vind het een mooie brawl, en had ook wel een paar redelijk nozele medespelers, dat scheelt zeker.

Met de paladin kun je net zo goed eerst een dude leggen, die assasinate hij vaak ook, kun je later een minibot spelen voor mogelijk 2 hits.
Ik had al zo'n idee dat 7 poppetjes geen goed idee was, maar dat ie alles killt is wel verrassend :-)

@Stephans: je kunt hem ook gewoon bewaren tot volgende week.

[ Voor 8% gewijzigd door ir_richman op 05-11-2015 11:38 ]

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:49
een saaie brawl, gelukkig de free pack binnen dus daar hoef ik mij niet meer druk over te maken gelukkig :)

nothing stops this train

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
De brawl valt mij ook tegen. Misschien hadden we pech, maar zijn attack was continue hoger dan de health van onze minions, en als je probeert een Trogg te boosten tot ie een hit kan overleven loop je het risico dat ie dood gaat voor je uberhaupt damage er mee doet. En ik mis de optie om te overleggen.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:10
Vind het juist een leuke brawl :) niet om vaak te herhalen, maar tenminste wel creatief

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:36:
Vind het juist een leuke brawl :) niet om vaak te herhalen, maar tenminste wel creatief
Helemaal mee eens. En zodra de tegenstander ziet dat je af en toe ook zijn grote minions een divine shield etc. geeft heeft hij snel zat door dat je goed samen moet werken om te winnen. Heb de brawl maar 2x gespeeld (1 winst 1 verlies) maar vond het wel leuk om te doen. Stukken beter dan die suffe portal of webspinner brawls.

Vicariously I live while the whole world dies

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Brawl is heel leuk, samen ipv tegen elkaar. Nadeel is zeker debiele medespelers. Mijn eerste ronde was ik pala, de ander priest. Hij heeft in totaal 0x zn heal gebruikt, kansloos gewoon.

De 2e ronde was juist heerlijk. Was priest, kreeg een Trogg en Lightwarden op het bord. Paladin vriendje speelt lorewalker en gaat los op de lightwarden (en daardoor gaat de Trogg ook omhoog).

En zo lijkt het telkens te gaan. Snapt je medespeler het spel, en leest ie de kaarten, dan is het een leuk potje en win je. Heb je randdebiel tegenover je, dan is je enige hoop dat dat kreng een bugje krijgt waardoor je het solo kunt verslaan.

• 108rogar
Iedere beurt 2 mana minder hebben zodat je 2 health meer hebt die er in 1 aanval al weer ruimschoots afgemept wordt. Leg eens uit aan ons randdebielen waarom dat beter is dan kaarten spelen.

Echt geweldig, hoe respectvol we hier over andere spelers praten altijd.
108rogar schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:32:
Iedere beurt 2 mana minder hebben zodat je 2 health meer hebt die er in 1 aanval al weer ruimschoots afgemept wordt. Leg eens uit aan ons randdebielen waarom dat beter is dan kaarten spelen.

Er is een middenweg tussen iedere beurt healen en nooit healen....

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:10

Twee health meer hebben is natuurlijk niet het enige voordeel hiervan. Er zitten twee soorten minions tussen het priest deck die +attack krijgen van heals, wat absoluut helpt.

• 108rogar
Sorry, ik heb toch iets meer uitleg nodig. Iedereen heeft het altijd over dat hero powers zo slecht zijn. Mijn ervaring met deze brawl is dat je genoeg kaarten krijgt om je mana volledig te kunnen spenderen, en dat minions in 1 klap dood zijn. Blijft over hero heals, en dat doe ik normaal alleen als ik mana over heb of mezelf buiten lethal zet.

Okee, als je Lightwarden op tafel hebt wordt healen wat nuttiger. Maar dat is toch heel wat minder zwart-wit dan hoe Xanaroth het bracht.

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 12:37

Als er één stijlfiguur uit de Nederlandse taal van toepassing is op deze thread dan is het de hyperbool. Trek je olifantenhuid uit de kast en stoor je er niet teveel aan. :)

Om even op je vraag in te gaan: het nut van healen is drievoudig. Ten eerste heal je jezelf of je maatje die geen heal-hero power heeft. Ten tweede kan je zo minions buffen die in damage groeien wanneer er heal wordt gebruikt. Ten derde kan je er de hele game een beurt mee rekken. Dat is vaak precies genoeg om alsnog te winnen. Stel dat je op 11 life staat en Mechazoid 12 damage gaat doen de volgende ronde dan rek je de game een beurt als je jezelf op 13 life zet.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Omdat ik de laatste dagen echt alleen maar Warrior / rogue quests krijg toch maar een keer een warrior deck in elkaar gegooid (terwijl dat normaliter een class is waarvan ik het meeste gewoon dust). En tot dusver mag ik nog niet klagen; 4 potten gespeeld; 3 wins tegen 2 face hunters en een freeze mage, 1 loss tegen een andere Control warrior die gewoon meer value in zn deck had zitten (Sylvanas, Grommash, Varian.. xD)

Dit is mijn huidige lijst, misschien hebben mensen nog tips wat ik nog zou kunnen schaven:

2 Execute
1 Shield slam (deze kaart zag ik meteen van in dat ik m niet moest dusten)
1 whirlwind
2 fiery war axe
2 battle rage
2 cleave
2 slam
2 armorsmith
2 cruel taskmaster
2 bash
2 shield block
2 acolyte of pain
2 deathlord (meh, ik twijfel hier nog wat over)
2 Piloted shredder (gewoon decent value)
1 Loatheb
1 Emperor Thaussarian
1 dr Boom
1 Nefarian

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:26
Tot nu toe vier keer deze Tavern Brawl gespeeld en daarvan drie gewonnen met random mensen. Eigenlijk is het heel simpel zodra je de speelwijze door hebt. Wat mij betreft mogen ze meer verschillende co-op games maken van hetzelfde niveau. Wel grappig dat zoveel mensen het moeilijk lijken te vinden, alleen de eerste verloren, omdat mijn tegenstander alleen zichzelf healde. Meest belangrijke kaarten zijn: Lorewalker Chow en Trogzor, zodra je die hebt, kun je bijna niet meer verliezen :)

Maar ik snap wel dat Blizzard iedereen voor was deze brawl, dat je alleen maar één game hoeft te spelen. Anders kreeg je veel gezeur dat mensen niet kunnen winnen. Nu hebben ze dit voorkomen :)

• 108rogar
Tja, moeilijk... je bent afhankelijk van je draws en andere RNG. Mijn Troggzor was meteen dood, en helaas spawnen de spells van Megazot geen nieuwe troggs. Chow kun je wel meteen plezier van hebben.

Maar inderdaad, leuk dat ze weer eens wat anders doen, mag van mij ook best vaker. Alleen onderlinge afstemming zal wel een gemis blijven.

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-10 00:34

Turfschipper

Hup NAC

1 keer gebrawld en gewonnen.

En vind het echt de leukste tot nu toe. Ga die nog wel vaker doen komende dagen.

2 tegen 2 wordt echt lachen denk ik.

Gewoon random en graag met vrienden. Benjamin en beuker tegen mij en seamus of zo, haha ;-).

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
Brawl 4 keer gespeeld, 3 keer gewonnen. Gelukkig allemaal mensen die door hadden hoe het werkt :) Ik zie graag meer co-ops tegemoet :).
Turfschipper schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:44:
1 keer gebrawld en gewonnen.

En vind het echt de leukste tot nu toe. Ga die nog wel vaker doen komende dagen.

2 tegen 2 wordt echt lachen denk ik.

Gewoon random en graag met vrienden. Benjamin en beuker tegen mij en seamus of zo, haha ;-).
:+ Die kans acht ik niet zo groot :P
Ik ben wel benieuwd of er nog wat word aangekondigd op Blizzcon (Adventure?) en of Thijs Wereldkampioen word maar voor de rest kan Hearthstone me gestolen worden op het moment en ben ook blij dat Fallout 4 volgende week komt *O* *O* *O*

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Ik merk dat jij niet de enige bent die HS beu is Beuker. Als op de HS subreddit kijk dan is de haat tegen de game sterk.

Zelf kijk ik niet tegen HS aan als serieuze game en deel ik wel de visie van deze Reddit post: https://m.reddit.com/r/he...d_at_us_hardcore_players/

Zelf speel ik de game gewoon amper als het niet leuk is om te spelen en concede ik gewoon wanneer ik geen zin heb om tegen de 3e face hunter of secret paladin op een rij te spelen. Aan het einde van het seizoen cheese ik dan wel ff naar een degelijke rank met het meest overpowered deck, om toch te profiteren van de rewards.

Ik heb wel goede hoop dat Blizzard de game beter zal maken in de toekomst, maar dat kan nog best lang duren.

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:16
Er is haat voor het spel omdat Blizzard de verkeerde richting op gaat. Elke uitbreiding word het steeds wat minder. Ik kan een giga post uit gaan typen waarom dat komt, maar reddit is duidelijk genoeg. De TLDR is dat HS zo gemaakt is om een flinke som geld te verdienen voordat de gameplay en het balanceren van kaarten er toe doet. Het is momenteel alleen maar een eSport game omdat HS voorheen een stuk beter(lees; minder agressief, minder over the top rng) te spelen was, en er geld en tijd geinvesteerd is door vele mensen.

Voel je vrij om me voor gek te verklaren, maar het is zo helder als het maar kan.

Mijn YouTube

HS is een eSport game omdat de spelers het een eSport game maken. Of de game hier geschikt voor is, dat is daarin niet relevant. Volgens mij komt de eSport vooral uit de community. Voor Blizzard is het logisch dat ze hierin ingestapt zijn, aangezien het goedkope publiciteit is voor de game.

• kevz
Het was een goede eSport game, en ja natuurlijk was het voor Blizzard makkelijk om het te gebruiken als marketing middel. Het probleem is dat het steeds minder een eSport game word...

Mijn YouTube

Mja, ik heb HS eigenlijk nooit een eSport game gevonden, maar dat is persoonlijk. Als andere mensen graag naar andere spelers in toernooi formaat kijken, dan is dat natuurlijk helemaal prima :).

Wat ik zelf jammer vind aan HS is dat er teveel sterke kaarten zijn, en dan met name sterke early game kaarten. Als die kaarten gaan opstapelen, dan kan je al games verliezen door 1 turn geen minion te kunnen spelen.

Als ik kijk naar mijn eigen stats, dan zijn mijn laatste 100 games gemiddeld in 7,6 beurten afgelopen. (totaal aantal beurten van beide spelers gedeeld door 100 en daarna gedeeld door 2)

• kevz
Kijk jij snapt hem. Er zijn teveel omgwtfbbq kaarten bij gekomen die het hele spel overhoop gooien. Alles is er op achteruit gegaan behalve de verkoop van kaarten, omdat iedere casual die omgwtfbbq kaarten wil hebben.

Wat ik me een jaar geleden al af vroeg, hoe lang het duurt voordat Blizzard tegen een muur aan loopt omdat ze nieuwe kaarten niet steeds sterker kunnen maken bij elke uitbreiding, en niemand zal dan die kaarten willen 'kopen' dmv packs... Oftewel Blackrock Mountain. Zeker niet alle kaarten waren slecht hoor, maar het geeft wel aan dat ze hun eigen game al te explosief gemaakt hebben met Naxx en GvG.

[ Voor 48% gewijzigd door kevz op 05-11-2015 23:23 ]

Mijn YouTube

Als entertainment game is HS daardoor wel lollig, maar ik kan het niet meer serieus nemen.

Zelf kom ik regelmatig overpowered dingen tegen, waardoor de game turn 2-3 al gespeeld is.

Turn 3 Mysterious Challenger:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/32zifbd.png

Turn 2 Dr. Boom:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/1z57u37.png

En laten we natuurlijk de 'gouwe ouwe' Skill Mage niet vergeten:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2yl07kw.png

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:29

Dhrax

Prog Lord

xelfer schreef op donderdag 05 november 2015 @ 23:28:
Als entertainment game is HS daardoor wel lollig, maar ik kan het niet meer serieus nemen.

Zelf kom ik regelmatig overpowered dingen tegen, waardoor de game turn 2-3 al gespeeld is.
Eens, merk dat ik zelf ook steeds minder ga spelen omdat de game gewoon broken/unbalanced is |:(
Het grote probleem in mijn ogen is dat early game minions vaak moeilijk zijn om efficiënt te removen, op een andere manier dan er zelf een early game minion tegenover te zetten. Daarnaast zijn vrijwel alle overpowered early game minions goed voor aggro/tempo/face decks (Zombie Chow is bv wat minder voor face decks en daarom is die kaart goed ontworpen).

Hierdoor krijg je het probleem dat je de game al kan verliezen als je tegenstander bijvoorbeeld turn 3 coin Piloted Shredder into turn 4 Piloted Shredder doet, terwijl jij als control player geen Piloted Shredder hebt gepakt. Het is niet ongebruikelijk om vanaf turn 1 tot turn 7/8 iedere beurt een overpowered en sticky minion neer te leggen.

Met Secret Paladin kan ik regelmatig:
T1: Secretkeeper
T2: Haunted Creeper/Shielded Minibot
T3: Coghammer/Muster for Battle
T4: Piloted Shredder
T5: Loatheb/coin Mysterious Challenger
T6: Mysterious Challenger
T7: Dr. Boom
T8: Tirion

Oke, dit is een ideale situatie, maar vaak kan je wel behoorlijk goed op de curve spelen. Alle minions zijn ook niet zomaar even makkelijk te verwijderen.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Minions zijn inderdaad erg sticky geworden, wat AoE soms bijna useless maakt. Gisteren ging mijn volledig bord in vlammen op met een goed geplaatste LightBomb, maar ik win dan toch omdat er nog allerlei minions uit deathrattles komen en ik dus genoeg initiatief hou om door te blijven drukken.
Hierdoor kunnen decks extreem aggressief blijven zonder echt na te hoeven denken over de gevolgen van overextenden.
Met mijn Secretdin net zo. Je kan eigenlijk blijven minion spammen en om AoE heen spelen is zelden een goed idee.
SeamusXanthus schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:03:
Minions zijn inderdaad erg sticky geworden, wat AoE soms bijna useless maakt. Gisteren ging mijn volledig bord in vlammen op met een goed geplaatste LightBomb, maar ik win dan toch omdat er nog allerlei minions uit deathrattles komen en ik dus genoeg initiatief hou om door te blijven drukken.
Hierdoor kunnen decks extreem aggressief blijven zonder echt na te hoeven denken over de gevolgen van overextenden.
Met mijn Secretdin net zo. Je kan eigenlijk blijven minion spammen en om AoE heen spelen is zelden een goed idee.
Dit maakt die game dus praktisch 0-skill, aangezien je niet echt ergens meer over na hoeft te denken.
xelfer schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:29:
[...]

Dit maakt de game dus praktisch 0-skill, aangezien je niet echt ergens meer over na hoeft te denken.
Xelfer.......ik wordt een beetje moe van jouw kritiek op het spel alsof het Pong is.
astie schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:32:
[...]

Xelfer.......ik wordt een beetje moe van jouw kritiek op het spel alsof het Pong is.
Een goede versie van Pong is juist super skill based en moeilijk om goed te spelen :).
xelfer schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:33:
[...]

Een goede versie van Pong is juist super skill based en moeilijk om goed te spelen :).
:F :F

Lastig spel inderdaad dat pong, zoveel verschillende mogelijkheden. Al die moeilijke keuzes.

>:) >:)

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
astie schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:32:
[...]

Je moet hem gewoon negeren :)
astie schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:45:
[...]

:F :F

Lastig spel inderdaad dat pong, zoveel verschillende mogelijkheden. Al die moeilijke keuzes.

>:) >:)
Als je denkt dat Pong draait om het maken van keuzes dan snap je die game niet. Pong draait (onder andere) om reactie vermogen en hand/oog-coördinatie. Als je de game sneller maakt en de peddels kleiner, wordt de game vanzelf meer skill based.

Niet iedere game werkt op dezelfde manier als een card game.....

• kevz
Eens met xelfer. Niet zo kortzichtig reageren als jullie favo spelletje eens goed bekeken word mensen...

Een forum is ook voor discussies als dit. Ten slotte heeft iedereen baat bij de toekomst van Hearthstone, anders werd er niet zo gereageerd ;)

Oh, Blizzcon start vandaag overgens. Ik ga wel ff kijken denk ik, er staat toch 100k dollar op het spel :P

[ Voor 18% gewijzigd door kevz op 06-11-2015 13:09 ]

Mijn YouTube

kevz schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:04:
Eens met xelfer. Niet zo kortzichtig reageren als jullie favo spelletje eens goed bekeken word mensen...

Een forum is ook voor discussies als dit. Ten slotte heeft iedereen baat bij de toekomst van Hearthstone, anders werd er niet zo gereageerd ;)

Oh, Blizzcon start vandaag overgens. Ik ga wel ff kijken denk ik, er staat toch 100k dollar op het spel :P
Kortzichtig? 8)7 8)7 . Niks kortzichtigs aan een gevoel. Xelfer wekt dat gevoel bij mij op. Elke keer als ik zijn reactie zie is dat mijn gevoel.

Maar ik ga de rng discussie niet voeren. Ieder heeft zijn niveau van spelen, sommige kunnen gewoon niet beter en dan ligt het aan HS ipv aan de speler.
xelfer schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:00:
[...]

Als je denkt dat Pong draait om het maken van keuzes dan snap je die game niet. Pong draait (onder andere) om reactie vermogen en hand/oog-coördinatie. Als je de game sneller maakt en de peddels kleiner, wordt de game vanzelf meer skill based.

Niet iedere game werkt op dezelfde manier als een card game.....
Het lezen/zien van sarcasme is erg lastig. Vooral door al de emoticons die erbij staan.

• kevz
Tja, als je simpel commentaar geeft op iemand die constructief aangeeft wat er mis is met HS, wat zal er dan kunnen gebeuren? (en sarcasme in de 2e post of niet, daar draait het niet om heh ^^ )
astie schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:15:
[...]Maar ik ga de rng discussie niet voeren. Ieder heeft zijn niveau van spelen, sommige kunnen gewoon niet beter en dan ligt het aan HS ipv aan de speler.
Waarom nou weer... Straks gaat het topic weer op slot om schoongemaakt te worden :p

Mijn YouTube

kevz schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:20:
Tja, als je simpel commentaar geeft op iemand die constructief aangeeft wat er mis is met HS, wat zal er dan kunnen gebeuren? (en sarcasme in de 2e post of niet, daar draait het niet om heh ^^ )

[...]

Waarom nou weer... Straks gaat het topic weer op slot om schoongemaakt te worden :p
Mensen als jij, Benjamin en Xelfer maken dit topic juist kapot. Maar dat zien jullie niet in. Dat komt nog wel een keer als je volwassen wordt.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Ik blijf refereren naar ThijsNL. Als het spel zo brainless is, hoe kan hij dan structureel beter preseteren dan zijn tegenstanders, die ook allemaal stuk voor stuk beter zijn dan wij hier op het forum? Bovennatuurlijk geluk? Ik zet mijn geld op skill.

Dat secretdin en Face Hunter makkelijk te spelen is dan andere decks is 100% waar, maar dan nog steeds is het niet brainless. Elke beurt zal je nog steeds keuzes moeten maken welke kaart je speelt en wie dit spel een beetje kent is dit niet altijd evident. Speel je Muster of Minibot + secret als je 3 mana hebt? Er zijn duizenden verschillende situaties denkbaar elk met een andere optimale beslissing.

Als ik 100 potjes mirror match speel met Secretdin tegen een topspeler, wedden dat ik bij mag zijn als ik er 40 win?

• Bekse
SeamusXanthus schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:36:
Ik blijf refereren naar ThijsNL. Als het spel zo brainless is, hoe kan hij dan structureel beter preseteren dan zijn tegenstanders, die ook allemaal stuk voor stuk beter zijn dan wij hier op het forum? Bovennatuurlijk geluk? Ik zet mijn geld op skill.

Dat secretdin en Face Hunter makkelijk te spelen is dan andere decks is 100% waar, maar dan nog steeds is het niet brainless. Elke beurt zal je nog steeds keuzes moeten maken welke kaart je speelt en wie dit spel een beetje kent is dit niet altijd evident. Speel je Muster of Minibot + secret als je 3 mana hebt? Er zijn duizenden verschillende situaties denkbaar elk met een andere optimale beslissing.

Als ik 100 potjes mirror match speel met Secretdin tegen een topspeler, wedden dat ik bij mag zijn als ik er 40 win?
Klopt, maar wat Astie wat ongenuanceerd probeerde te zeggen: de één snapt dit, de ander niet. Fora ontaarden dan meestal in discussies om de ander te overtuigen; nutteloos.
kevz schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:20:
Ik vrees dat mensen in de basis niet tegen (onderbouwde) kritiek kunnen en zeker niet als het gaat om de hun eigen persoon of de game waarin ze zoveel hebben geïnvesteerd. Daarbij is onderbouwde kritiek helemaal lastig te verwerken als je geen tegenargument kan geven.
astie schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:16:
[...]
Het lezen/zien van sarcasme is erg lastig. Vooral door al de emoticons die erbij staan.
Emoticons geven niet weer of iets sarcastisch bedoelt is; dat zou de statement zelf moeten doen.
"Lastig spel inderdaad dat pong, zoveel verschillende mogelijkheden. Al die moeilijke keuzes."
Dit impliceert dat jij 'mogelijkheden' en 'keuzes' als essentiële onderdelen van het spel ziet en ik geef aan dat Pong ergens anders om draait. Door een spel verkeerd te interpreteren geef je eerder aan dat je het niet snapt, dan dat je sarcastisch over komt.

Wat wel sarcastisch bij mij over zou komen is:
"Het is natuurlijk super moeilijk om een balletje heen en weer te laten gaan over een schermpje"
SeamusXanthus schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:36:

Het probleem is vaak dat je normaal geen 100 potjes op een rij speelt tegen dezelfde topspeler. Zelf speel ik geen eens 100 potjes per seizoen :). In individuele gevallen kan iedereen van iedereen winnen in HS.

De skill in HS zit hem vooral in het kiezen van het juiste deck in de juiste omstandigheden, niet zozeer in het uitspelen van de kaarten.

Ik zou het overigens wel schokkend vinden als ik 40% van de tijd tegen de #1 van de wereld zou winnen. Zeker als we tussentijds van deck mochten wisselen en de decks aan mochten passen. Ik denk overigens wel dat ik in potjes Face Hunter vs Face Hunter eerder rond de 50% zou winnen dan in potjes Freeze Mage vs Freeze Mage o.i.d.

• Bekse
xelfer schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:00:

De skill in HS zit hem vooral in het kiezen van het juiste deck in de juiste omstandigheden, niet zozeer in het uitspelen van de kaarten.
Jij snapt hem...
Je kan jezelf uiteraard altijd meer kans geven om te winnen, maar in individuele games heb je daar vaak niets aan. De screenshots die ik hierboven heb geplaatst zijn van games, waarbij de RNG/Luck of the Draw heeft bepaald dat de game al beslist was voordat deze goed en wel was begonnen.

Door meer overpowered kaarten in de game te stoppen, worden de statistische 'outliers' van hierboven steeds normaler. Hoe groter het verschil wordt tussen een goede beurt (bv. turn 4 Piloted Shredder) en een slechte beurt (bv. turn 4 Paladin Hero Power om een 1/1 te maken en verder niets kunnen doen), hoe minder skill de uitkomst van een individuele game beïnvloed.
Xanaroth schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:16:
Brawl is heel leuk, samen ipv tegen elkaar. Nadeel is zeker debiele medespelers. Mijn eerste ronde was ik pala, de ander priest. Hij heeft in totaal 0x zn heal gebruikt, kansloos gewoon.
Misschien omdat healing heel zwak is? Het is een race tegen de klok en die heal is eigenlijk pas echt goed wanneer je minions er mee kan buffen of natuurlijk om te zorgen dat er geen lethal is. Maar heal je steeds, dan verlies je zoveel tempo en maakt die je helemaal af.

Dit is een heel bekend concept in HS, en ook waarom heel veel mensen gillen dat een bepaalde speler fout speelt omdat ze in lethal range blijven. Maar je moet goed nadenken over hoe je gaat winnen, niet hoe je de volgende beurt gaat overleven, dat is zo in ieder potje, en natuurlijk is het zo dat in diverse potjes overleven de manier is om te winnen, maar het gebeurd ook echt dat je risico's moet nemen omdat je anders gewoon echt niet meer kan winnen.
En dat is in deze brawl het constant, hoe ga je winnen, hoe zorg je dat je zo'n gigantische combo kan doen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Zoals iemand eerder al aangaf; er zit een enorm grijs gebied tussen "iedere beurt healen met HP" versus "helemaal nooit"

Gezien alle lightwardens en holy champions in het priestdeck is healing een essentieel onderdeel van de brawl; gebruik je het niet, dan ga je dood.

Gebruik je het op de goede momenten? Dan win je.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

xelfer schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:09:
Je kan jezelf uiteraard altijd meer kans geven om te winnen, maar in individuele games heb je daar vaak niets aan. De screenshots die ik hierboven heb geplaatst zijn van games, waarbij de RNG/Luck of the Draw heeft bepaald dat de game al beslist was voordat deze goed en wel was begonnen.

Door meer overpowered kaarten in de game te stoppen, worden de statistische 'outliers' van hierboven steeds normaler. Hoe groter het verschil wordt tussen een goede beurt (bv. turn 4 Piloted Shredder) en een slechte beurt (bv. turn 4 Paladin Hero Power om een 1/1 te maken en verder niets kunnen doen), hoe minder skill de uitkomst van een individuele game beïnvloed.
De skill is natuurlijk ook om te zorgen dat je goed mulligant en een deck bouwt waarin de mana curve klopt. Je kunt dat wel allemaal alleen wijten aan RNG maar dat is gewoon niet terecht. Net als RNG van een knife juggler bijvoorbeeld. Als je op de juiste volgorde aanvalt en je minions speelt kun je de kans beinvloeden dat de target geraakt wordt die jij graag geraakt wil hebben. Enige uitzonderingen zijn wat mij betreft kaarten zoals Unstable Portal die ervoor kunnen zorgen dat je een turn 4 Dr. Boom kan spelen enzo terwijl je de volgende keer een wild chicken krijgt. Dat slaat gewoon nergens op.

Vicariously I live while the whole world dies

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:40

Lapras

Ice beam

In het begin dacht ik dat ik wel zelf decks kon bouwen. Sindsdien snap ik dat Hearthstone een hoge mate van skill kent.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:54
Lapras schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:04:
In het begin dacht ik dat ik wel zelf decks kon bouwen. Sindsdien snap ik dat Hearthstone een hoge mate van skill kent.
Inderdaad. Hier een beginnende speler, die zelf wat bij elkaar had geklikt. Daarmee echt een dramatische winrate gehaald (heb de laatste helft van oktober alleen maar rank 20 gespeeld). Nu met een basic mage deck al op 18, met slechts 2 of 3 verliespartijen tussendoor. Niet alleen doordat ik snap wat ik aan het doen ben, maar ook gewoon omdat het deck beter gebalanceerd is.

• 108rogar
Decks bouwen is ook lastig door al die valstrikken. Het klinkt bijvoorbeeld logisch om voor synergie te gaan, maar de top decks ruilen heel veel synergie in voor staples die soms zelfs anti-synergie hebben. De sterkere kaarten in dit spel geven gewoon meer voordeel dan synergie geeft.

Maar we dwalen af, Xelfer had het helemaal niet over deckbuilden. Zelfs al zou het mogelijk zijn om een deck te bouwen dat overal genoeg antwoorden op heeft, dan moet je ze nog trekken. Hearthstone is als een 100m sprint waarbij iedereen aan het eind een aantal dobbelstenen bij zijn looptijd op moet tellen, en het aantal dobbelstenen lijkt per expansie toe te nemen.
Of Hearthstone nu wel of geen skill vereist veranderd niets aan dat het spel imo. De verkeerde kant op gaat.
Ik zie ook op Reddit, Hearthpwn, Liquidhearth en zelfs bij de bekende Youtubers/streamers dat de interesse in Hearthstone minder is geworden sinds TGT en ik denk echt niet dat het komt omdat je goed of slecht bent in Hearthstone.

• Bekse
beuker19 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:32:
Of Hearthstone nu wel of geen skill vereist veranderd niets aan dat het spel imo. De verkeerde kant op gaat.
Ik zie ook op Reddit, Hearthpwn, Liquidhearth en zelfs bij de bekende Youtubers/streamers dat de interesse in Hearthstone minder is geworden sinds TGT en ik denk echt niet dat het komt omdat je goed of slecht bent in Hearthstone.
Op dit moment weer 38k viewers op Twitch, meer dan Counterstrike, Dota 2, etc.
Spel is nog heeeeeel lang populair.

• 108rogar
Gvg beloofde mechs en RNG, en dat kregen we (schat ik in, ik ben pas later begonnen). TGT beloofde Inspire en Joust, maar daar zie je weinig van terug op de ladder, dat heeft spelers teleurgesteld. Mij in elk geval wel, achteraf had ik liever Naxxramas geopend zoals ik toen eigenlijk ook van plan was.

• Lapras
  • Laatst online: 10:40

Lapras

Ice beam

beuker19 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:32:
Komt het ook niet doordat er een vrij grote groep is die dit spel nu 2 (?) jaar intensief speelt en er langzaamaan klaar mee is? De variaties aggro / midrange / control zijn voor alle classes wel geprobeerd en sommige classes zijn er beter in dan andere, daarnaast zullen de meeste spelers de belangrijkste kaarten wel hebben en heeft iedereen wel een keer een rank bereikt die tot een bepaalde bevrediging heeft geleid.

Bij elk ander spel kijk je dan langzaamaan naar de volgende editie of iets vergelijkbaars in het genre. Gegeven dat men hier toch flink in heeft geinvesteerd zal dit bij HS lastiger zijn.

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-09 14:31

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Nog mensen hier die ik toe mag voegen voor fun en spectate? :) O+
Lapras schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:46:
[...]

Komt het ook niet doordat er een vrij grote groep is die dit spel nu 2 (?) jaar intensief speelt en er langzaamaan klaar mee is? De variaties aggro / midrange / control zijn voor alle classes wel geprobeerd en sommige classes zijn er beter in dan andere, daarnaast zullen de meeste spelers de belangrijkste kaarten wel hebben en heeft iedereen wel een keer een rank bereikt die tot een bepaalde bevrediging heeft geleid.

Bij elk ander spel kijk je dan langzaamaan naar de volgende editie of iets vergelijkbaars in het genre. Gegeven dat men hier toch flink in heeft geinvesteerd zal dit bij HS lastiger zijn.
Zeker maar, dat komt vooral omdat TGT bijna niets nieuws heeft gebracht en de Patron nerf (die wel nodig was) en de kracht van Sercet Paladin er voor gezorgd heeft dat bijna elk potje nog voor turn 7 id beslist -O-
Bekse schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:34:
[...]

Op dit moment weer 38k viewers op Twitch, meer dan Counterstrike, Dota 2, etc.
Spel is nog heeeeeel lang populair.
Dat er nu 38k kijken zegt natuurlijk niets want misschien keken er vorige maand wel 50k.
Ik verwacht ook echt niet dat er opeens geen hond meer Hearthstone kijkt en zeker niet omdat dit weekend Blizzcon is.
Wel zie ik streamers steeds meer Arena spelen of soms zelfs hele andere games en en die moeten ook wel spelen want het is hun werk ook nog eens.
Ik merk zelfs op kleine schaal al als ik kijk naar mijn friendslist en het aantal spelers wat er gemiddeld online is vergeleken met andere periodes.

Verder is natuurlijk TGT een behoorlijke tegenvaller geweest wat betreft het aantal nieuwe decks en nieuwe kaarten die worden gespeeld.
PaYnE81 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:53:
Nog mensen hier die ik toe mag voegen voor fun en spectate? :) O+
killerbeuker#2427

[ Voor 40% gewijzigd door beuker19 op 06-11-2015 16:08 ]

• PCBaas
  • Laatst online: 23:27
Het grote probleem van HS is naar mijn weten niet dat bepaalde decks beter/sterker zijn dan andere decks (want dat is natuurlijk altijd zo), ook niet hoe vaak je een bepaald deck op de ladder tegenkomt en ook niet of nieuwe sets veel/weinig goede kaarten brengen.

Nee, het grote probleem is dat er gewoon te weinig gebeurd qua releases en de game te lange tijd hetzelfde is. We zijn nu bijna 3 maanden voorbij de TGT release en er is nog steeds niets bekend over een nieuwe release. Bij bijv. Magic wordt er gewoon letterlijk elke 3 maanden een nieuwe set gereleased; hier kan je bijna je klok op gelijk zetten. Bij zo'n release veranderd het spelletje weer een beetje. Het spelletje wordt weer wat opgefrist en het is dan weer leuk, want dan kan je bijv. ook weer wat puzzelen aan je decks. Bij HS zit er soms wel een (half) jaar tussen de release van adventures/sets en dat is gewoon veel te lang. Dan zit je gewoon ruim een half jaar tegen dezelfde decks aan te kijken op de ladder en dat wordt gewoon heel erg saai na een bepaalde tijd. Geen wonder dat mensen dan gaan klagen, en steeds meer, over bepaalde decks.

5700X | RX 6600

Het is voor de frisheid van de game natuurlijk ook een groot nadeel dat er veel slechte kaarten in TGT zitten, waardoor de game in veel opzichten niet echt verandert is.

• Bekse
PCBaas schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:38:
Het grote probleem van HS is naar mijn weten niet dat bepaalde decks beter/sterker zijn dan andere decks (want dat is natuurlijk altijd zo), ook niet hoe vaak je een bepaald deck op de ladder tegenkomt en ook niet of nieuwe sets veel/weinig goede kaarten brengen.

Nee, het grote probleem is dat er gewoon te weinig gebeurd qua releases en de game te lange tijd hetzelfde is. We zijn nu bijna 3 maanden voorbij de TGT release en er is nog steeds niets bekend over een nieuwe release. Bij bijv. Magic wordt er gewoon letterlijk elke 3 maanden een nieuwe set gereleased; hier kan je bijna je klok op gelijk zetten. Bij zo'n release veranderd het spelletje weer een beetje. Het spelletje wordt weer wat opgefrist en het is dan weer leuk, want dan kan je bijv. ook weer wat puzzelen aan je decks. Bij HS zit er soms wel een (half) jaar tussen de release van adventures/sets en dat is gewoon veel te lang. Dan zit je gewoon ruim een half jaar tegen dezelfde decks aan te kijken op de ladder en dat wordt gewoon heel erg saai na een bepaalde tijd. Geen wonder dat mensen dan gaan klagen, en steeds meer, over bepaalde decks.
Kijk, hier kan ik me dan wel in vinden :)
Zo snel als Magic aub ook niet, maar wat frequenter, graag!
PCBaas schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:38:
Ik denk dat juist de combinatie van deze 3 precies het hele probleem is want je kunt wel 50 uitbreidingen per jaar uitbrengen maar zo lang de kaarten niet speelbaar zijn heb je er niets aan.
Ik denk dat wil Hearthstone ook in de toekomst nog populair blijven ze moeten beginnen met meer type minions zoals Mech, Beast, Demon en Dragons omdat dit er voor zorgt dat je ook meer diversiteit per class kunt krijgen en dat ook meer kaarten niet meer altijd een auto-included zijn is de meeste decks zoals je nu al ziet in Dragon Priest (Geen Shredder bijv.) of Mech Mage (Geen Mad Scientist)

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52
Elke uitbreiding brengt wel iets, alleen de een is beter dan de andere. Maar voor een uitbreiding qua grote is TGT naar mijn mening heel erg teleurstellend.
En de community in de E-sport sectie vind ook dat Blizz wel iets aan balancing mag doen ipv te zeggen wacht maar op de volgende uitbreiding. Ik bedoel met een CCG is het juist heel makkelijk om iets aan te passen, ipv te bannen zoals andere kaartspellen.
Ze willen het niet te E-sport gericht maken, maar dan vraag ik me af welke groep het meest in het laadje brengt? Denk toch de personen die graag competitief spelen, die kopen packs totdat hen collectie compleet is. Kan hier ook naast zitten en juist dat de casuals gewoon het meest opleveren. Maar als Blizz het meer richt op E-sport, raakt dat de casuals heel erg? Vind gewoon dat er meer skill in Hearthstone mag komen. Begrijp me niet verkeerd, ben nog erg content met Hearthstone, alleen zijn ze gewoon met TGT de verkeerde richting opgegaan. Hopelijk is er vanavond bij Blizzcon een verrassende aankondiging.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Ik denk dat ze zelf ook verkeerd hebben ingeschat hoe waardevol Joust en Inspire zijn. Beide mechanics zie je zelden tot nooit toegepast worden, terwijl de focus van TGT toch wel erg op die mechanics lag.

• kevz
Kijk maar naar de laatste Challengestone, zo'n 15 van de 18 Joust effecten hadden verloren van semi finale tot de finale match. Met zulke kaarten wil je gewoon niet spelen, hoe cool het er ook uit ziet. Misschien kan de Joust mechanic wat doen voor HS, maar met kaarten zoals Dr Boom en Piloted Shredder is dat gewoon niet mogelijk.

Inspire vind ik dan wel weer ok, maar het vraagt dat de kaarten die je speelt 2 mana meer kosten dan de kaarten zelf. Dit systeem is minder 50/50 dan Joust en kan ik wel waarderen, maar het blijft moeilijk om er gebruik van te maken. De kaarten zijn ten slotte gebalanceerd kwa stats om ze met je hero power sterker te maken. Kan je hem niet spelen met hero power? Nou dan kan je beter die bekende Piloted Shredder neer gooien :P

Mijn YouTube

Joust heeft in de basis minder dan 50% kans om te winnen, omdat je alles 'kleiner of gelijk' aan verliest en alleen de 'groter dan' Jousts wint. Voor mij maakt dit de mechanic niet betrouwbaar genoeg om Joust kaarten te spelen.

• Tektoon
Nieuwe expansion zal zeker worden aangekondigd dit weekend. Er zijn al genoeg hints gedropt.

Wat jullie niet moeten vergeten is dat Blizz altijd de tijd neemt om de zaken af te wegen en te implementeren. Als ze vandaag gaan praten over extra deckslots zit het er volgend jaar pas in. Wat dat betreft ligt er in grote lijnen ook al veel vast voor de komende periodes. Wanneer ze vanavond of morgen een Icecrown expansion aankondigen dan verwacht ik daarvan dat die voor 80% berust op ideeën die al geruime tijd in de pijplijn zaten (plus Warrior-fix). Ik verwacht niet dat het erg zal reageren op een post-TGT meta bijvoorbeeld.

95% van de klachten slaan verder op ranked. Een game-modus waar al vrij snel na release van werd gezegd dat het een modus met een houdbaarheidsdatum was.

Ik zag gisteren trouwens een mooie podcast met de nummer 1 arena player (door Blizz bevestigd) over oa de zwakte van Paladin in arena; wisselvallige early game, inconsistente Murloc Knight en clunky boardclear. Het gaat trouwens ook hoe ongelooflijk veel skill aggro daar eigenlijk vraagt en hoe belangrijk inspire is. Verfrissend! :)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tektoon schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:29:
Wanneer ze vanavond of morgen een Icecrown expansion aankondigen
Nope :P

Hier een hint wat het gaat worden, als het vanavond aangekondigt is controleer je maar of het klopte :7

T__ L_____ o_ E________

[ Voor 31% gewijzigd door jmxd op 06-11-2015 18:42 ]

• PCBaas
Twylight schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:40:
[...]
Nope :P

Hier een hint wat het gaat worden, als het vanavond aangekondigt is controleer je maar of het klopte :7

T__ L_____ o_ E________
Geen idee wat je hiermee bedoeld, maar dat lijkt niet op wat ik had gevonden :P : https://www.reddit.com/r/...of_ulduar_next_adventure/
PCBaas schreef op woensdag 30 september 2015 @ 22:04:
Interessante video: YouTube: HS_Preview

Regrowth: 1 mana Epic Druid spell. Choose a minion. After dying, it will be resummoned within the next 1-5 turns.

Withering Charger: 6 mana 6/7 Epic Druid minion. Charge. While this minion is in your hand, at the start of your turn it loses +1/+1sic .

Frost Dwarf: 3 mana 4/5 Rare Neutral minion. Has a 50% chance of being Frozen at the start of your turn.

Muradin Bronzebeard: 5 mana 5/5 Legendary Neutral minion. Enemy minions are unable to charge.

https://www.reddit.com/r/...n_a_hearthstone_irc_that/
Ik ben ook wel benieuwd of bovenstaande kaarten in de aankomende set komen. :)

5700X | RX 6600

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
PCBaas schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:52:
[...]

Geen idee wat je hiermee bedoeld :P, maar dat lijkt niet op wat ik had gevonden: https://www.reddit.com/r/...of_ulduar_next_adventure/
Nope. Het is iets compleet nieuws, verder kan ik er niks over zeggen :P

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Ah kom op... Zeg nou!

Haha lol

Trouwens het is gewoon te volgen op twitch? Nee dus, het is gewoon een sneak preview
Bummer, want zo'n kaartje kost gewoon €30

I bad beat my meat by busting my nuts!

• Tektoon
Opening is gewoon te volgen via de battle.net app. Om 21:00 begint Thijs die ook te volgen is via Twitch.

EDIT;

Nieuwe game mechanic: discover* Verder 'gewoon' een nieuwe adventure. Het lijkt erop dat het inderdaad een stand alone adventure is en niet een reactie op de huidige meta oid. Eerste wing live komende week.

*soort tracking voor elke class: je krijgt de keuze uit drie cards die niet in je deck zitten maar wel 'relevant' zijn voor je class en deck. Ironisch genoeg lieten ze een voorbeeld zien waarbij je meteen drie kut kaarten kreeg. Verwacht er niet teveel van dus.

[ Voor 93% gewijzigd door Tektoon op 06-11-2015 20:49 ]

• kevz
Ik weet gewoon niet meer wat Hearthstone is met de kaarten die ik zie op de stream :')

Mijn YouTube

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:26
Deze donderdag begint de eerste wing van de adventure :)
kevz schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:45:
Ik weet gewoon niet meer wat Hearthstone is met de kaarten die ik zie op de stream :')
Wat voor iets bijzonders heb je gezien dan?
Het is toch allang duidelijk dat HS erg op RNG focust met expansions.

De nieuwe mechanic Discover is best leuk. Soort tracking, prima. Die golden monkey is prachtig. Veel meer RNG ga je niet krijgen.

• An1mA
kevz schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:45:
Ik was er ook niet al te blij mee inderdaad en nog meer rng YAY. Natuurlijk hebben we niet alle kaarten gezien, maar ik ben ben in ieder geval niet blij met de nieuwe mechanic.

• Tektoon
astie schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:49:
[...]

Wat voor iets bijzonders heb je gezien dan?
Het is toch allang duidelijk dat HS erg op RNG focust met expansions.

De nieuwe mechanic Discover is best leuk. Soort tracking, prima. Die golden monkey is prachtig. Veel meer RNG ga je niet krijgen.
+1

Ik gok erop dat je via 'discover' kaarten kan krijgen die je nog niet in je verzameling hebt. Zo helpen ze de nieuwe spelers een klein beetje over die initiële aankoop-drempel heen. Soort arena, maar dan op ranked. Dit adresseert dus de problemen waar 'iedereen' het over had na GvG in de aanloop naar Blackrock. Om maar te benadrukken hoe Blizz in de tijd staat/zit.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Moet die kwartfinale nu niet beginnen?

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Mooi man!

Door de competitieve spelers zullen deze kaarten niet gebruikt worden. Voor de fun spelers zeker wel.
In elke expansion zitten kaarten voor beide groepen en voor de arena. Dat maakt HS zo geliefd bij heel veel gamers.

• Kol Nedra
Thijs vs Kranich begint over 3 minuten!

http://eu.battle.net/bliz...campaign=blizzcon-2015_oc

[ Voor 63% gewijzigd door Kol Nedra op 06-11-2015 21:16 ]

nothing stops this train

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Ook gewoon via twitch te volgen dus @ playhearthstone

I bad beat my meat by busting my nuts!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Tektoon schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:06:
Opening is gewoon te volgen via de battle.net app. Om 21:00 begint Thijs die ook te volgen is via Twitch.

EDIT;

Nieuwe game mechanic: discover* Verder 'gewoon' een nieuwe adventure. Het lijkt erop dat het inderdaad een stand alone adventure is en niet een reactie op de huidige meta oid. Eerste wing live komende week.

*soort tracking voor elke class: je krijgt de keuze uit drie cards die niet in je deck zitten maar wel 'relevant' zijn voor je class en deck. Ironisch genoeg lieten ze een voorbeeld zien waarbij je meteen drie kut kaarten kreeg. Verwacht er niet teveel van dus.
Ze hebben de laatste paar uitbreidingen wel laten zien dat ze niet teveel powercreep willen hebben. Dus t zal idd wel meevallen, die golden monkey is waarschijnlijk ook na 2x wel leuk geweest 8)

edit: die kranich komt me wel de keel uit zetten, met z'n "i'm the best" de hele tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door floppie86 op 06-11-2015 21:32 ]

Fujifilm X-Pro1

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Wat gebeurd er als je dat met Deathwing combineerd? Maakt hij dan alles dood en daarna in een 2e ronde zichzelf? :+

Fujifilm X-Pro1

floppie86 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:57:
[...]

Wat gebeurd er als je dat met Deathwing combineerd? Maakt hij dan alles dood en daarna in een 2e ronde zichzelf? :+
Nee, de minion wordt pas geplaatst als de sequence is geweest. Dus remove all, incl de bran, en dan pas plaatst hij de minion. Dus er is geen 2e keer.

• PCBaas
Twylight schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:40:
[...]

T__ L_____ o_ E________
:o

_/-\o_

5700X | RX 6600

• An1mA
Leuke RNG van de schredders bij game 2, ESPORTS!

• Kol Nedra
ja lol silent assassin :D

nothing stops this train

• DarthDavy
An1mA schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:12:
Kaartjes trekken is ook RNG. En Thijs had de beurt ervoor ook de RNG aan zijn zijde door die Holy Nova te trekken. Anders was hij al dood geweest.

An1mA schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:12:
Fout van Thijs. Eerst kijken wat eruit komt, de Nova was al genoeg voor boardclear vanwege de Velens Chosen op de Inrjured Blademaster

• An1mA
astie schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:13:
[...]

Fout van Thijs. Eerst kijken wat eruit komt, de Nova was al genoeg voor boardclear vanwege de Velens Chosen op de Inrjured Blademaster
Volgens mij viel hij niet aan om rond Swipe te spelen.

• kevz
Thijs zijn draws zijn wel fijn, ik denk niet dat ik ooit een hunter vs priest matchup heb gezien waar de priest op 30 health bleef lol. (tot turn 7 in ieder geval)

[ Voor 9% gewijzigd door kevz op 06-11-2015 22:26 ]

Mijn YouTube

• DarthDavy
Nu Patron tegen twee goeie match-ups: midrange hunter en zoo. Dit zou binnen moeten zijn voor Thijs.

Maar het blijft Hearthstone :p

• PCBaas
Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/270/936/635824187607202213.png

5700X | RX 6600

• DarthDavy
Hmmmmmm.... Dit kan wel iets zijn voor een paar Tier 1 decks :)

• kevz
Nou als dat een agressievere hero power aan de warrior geeft, hoppa aggro warrior spelen =p

Mijn YouTube

An1mA schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:17:
[...]

Volgens mij viel hij niet aan om rond Swipe te spelen.
Nee zijn nova deed al 3 damage to all en alle 3 de minions hadden 3 health!

• DarthDavy
Met een keuze uit drie hero powers, dan moet er eigenlijk wel altijd één bij zijn: mage, rogue, druid, warlock. Maar ook Paladin en Hunter is niet slecht. Je wil eigenlijk gewoon Shaman en Priest niet.

DarthDavy schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:29:
Nu Patron tegen twee goeie match-ups: midrange hunter en zoo. Dit zou binnen moeten zijn voor Thijs.

Maar het blijft Hearthstone :p
En Thijs was turn 5 dood....
Pagina: 1 ... 10 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.