Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Niet eens eerst de Spellslinger uit een Unstable Portal? Zwakke RNG!sugarcoated schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:42:
Ik had een mazzeltje net met m'n eerste ranked play. Kreeg van de Spellslinger van de tegenstander een warlock spell: "deal 2 damage to a minion, if that kills it, summon a random demon". Ben even de naam kwijt. Daar kreeg ik een mooie minion voor terug op turn 5.
[afbeelding]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
En een unstable portal uit een spellslinger?Gundogan schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:37:
[...]
Niet eens eerst de Spellslinger uit een Unstable Portal? Zwakke RNG!
We must go deeper...aicaramba schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:06:
[...]
En een unstable portal uit een spellslinger?
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Hieronder de screens.

Net ook n tof potje tegen een control warrior met 30hp en 30arm, archmage was MVP uiteindelijk tegen de verwachtingen in gewonnen
Freeze Mage is de grote favoriet tegen Secret Paladin.dijstr schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:07:
Ik heb besloten deze maand freeze mage te spelen, heb er speciaal archmage voor gecraft! Gaat wel lekker moet ik zeggen, al is secretpaladin wel een instaloss..
Net ook n tof potje tegen een control warrior met 30hp en 30arm, archmage was MVP uiteindelijk tegen de verwachtingen in gewonnen
Kwestie van ervaring op doen.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Freeze Mage was met Patron samen het moeilijkste deck om te spelen. Ik heb met het deck (volgens mijn tracker) 192 potjes ranked gespeeld. Erg leuk om om te spelen maar zorg er wel voor dat je je goed kan concentreren en denk een zet of 2 á 3 vooruit. Dit is geen deck om tijdens het kleien op de wc te spelen.dijstr schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:07:
Ik heb besloten deze maand freeze mage te spelen, heb er speciaal archmage voor gecraft! Gaat wel lekker moet ik zeggen, al is secretpaladin wel een instaloss..
Maar goed keus om te spelen, beter dan de Face Hunters en Secret Paladins!
Nog een hoop ervaring opdoen dus hahaBenjamin- schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:13:
[...]
Freeze Mage is de grote favoriet tegen Secret Paladin.
Kwestie van ervaring op doen.
Patron vond ik ook erg leuk, had een flinke learningcurve maar toen ik t snapte ging het hardastie schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:19:
[...]
Freeze Mage was met Patron samen het moeilijkste deck om te spelen. Ik heb met het deck (volgens mijn tracker) 192 potjes ranked gespeeld. Erg leuk om om te spelen maar zorg er wel voor dat je je goed kan concentreren en denk een zet of 2 á 3 vooruit. Dit is geen deck om tijdens het kleien op de wc te spelen.
Maar goed keus om te spelen, beter dan de Face Hunters en Secret Paladins!
![]()
Vind zulke spelletjes leuker dan facebunter of secretdin
Ziet er netjes uit. Zelf doe ik er meestal Tinker's of Leeroy in voor wat meer burst potentie en speel ik het iets aggresiever, maar in plaats hiervan heb jij een iets hogere curve en er Kel'Thuzad inzitten voor gekke value plays.
Mijn build:
5700X | RX 6600
Ik ook! Zaterdag m'n gouden troep gedust en Archmage en Mal'Ghanis gemaakt. Kreeg meteen een golden Gormok uit een pakje (en die had ik al) dus Alexstrasza ook maar gemaakt. Drie legs in tien minutendijstr schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:07:
Vind het lastiger dan Oil Rogue of Patron... maar dat kan ook aan ranked liggen: vlak na een reset zitten er ook goede spelers op de hogere ranks.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Ben gisteren begonnen met Oil Rogue.
Maar vs aggro is het inderdaad niet het beste deck om mee te spelen. Vooral vs secret paladin het lastig met nobele sacrefise waar je gebufte minion in slaat.
Aangezien ik voor zkr 70% van de matches tegen secret pally speel blijf ik op 17/18 steken. Maar daar gaat het niet om
Het is gewoon een leuk deck om mee spelen.
Ik ga sowieso jullie decks proberen @ astie/PCBaas.
I bad beat my meat by busting my nuts!
[ Voor 96% gewijzigd door murphylee op 03-11-2015 06:43 ]
I bad beat my meat by busting my nuts!
Dit gaat vanzelf over want er zijn dus ontzettend veel mirror matches. De winrate van veel van deze decks gaat daarom omlaag en zal het aantal weer afnemen. Ook zullen velen counters gaan spelen (zoals Face Hunter) en daardoor gaat de winrate nog verder omlaag.Predje schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:01:
Potje nummer 5 in a row tegen paladin (r14) and counting.... (echt om te janken!)
Hier worden wat mogelijkheden genoemt: http://www.hearthpwn.com/news/1074-welcome-to-our-innastie schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:05:
Op Hearthpwn staat een dust-counter die over een kleine 10 uur afloopt. Iemand enig idee waar deze voor is?
De meta fluctueert.. maar altijd richting aggro of OP decks.astie schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:04:
[...]
Dit gaat vanzelf over want er zijn dus ontzettend veel mirror matches. De winrate van veel van deze decks gaat daarom omlaag en zal het aantal weer afnemen. Ook zullen velen counters gaan spelen (zoals Face Hunter) en daardoor gaat de winrate nog verder omlaag.
Net HS voor de 85e keer uninstalled, hopelijk voorgoed.
Elke keer na een break overtuig ik mezelf ervan dat het anders zal zijn of dat ik toch wel gewoon een potje zou moeten kunnen spelen zonder te tilten.
En elke keer na een half uurtje spelen ben ik weer bloedshaggie.
De meta, RNG, irritante playerbase.. het is echt niks voor mij. En toch blijf(bleef) ik het zonder enige goede reden spelen.
Totaal geen variatie. Er zit sowieso amper variatie in HS. Ik heb het vort wel gezien.
Je weet altijd precies wat er gaat komen en dat je er totaal niks tegen kunt doen.
Je hebt altijd maar een paar keuzes.
Voor wie het wel heel leuk vindt, geniet ervan!
Doen jullie standaard je golden commons dusten?
Ik bewaar altijd alle goldens. Alleen boven de 2 dust ik natuurlijk wel gewoon!sugarcoated schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:18:
Ik heb eigenlijk zelden last van irritante players, gelukkig! Mazzel in mijn meta
Doen jullie standaard je golden commons dusten?
Gevoelsmatig is de HS meta voor mij nog nooit zo kapot geweest.
En de eerste keer dat RNG me echt niet gegund was, nooit coin, alleen maar klote draw + mulligan
[ Voor 23% gewijzigd door DrParanoid op 03-11-2015 10:41 ]
Speel dan Arena? Exact wat je wilt:Predje schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:05:
Ik tilt voornamelijk omdat je gewoon constant tegen dezelfde laffe scrubdecks moet spelen.
Totaal geen variatie. Er zit sowieso amper variatie in HS. Ik heb het vort wel gezien.
Je weet altijd precies wat er gaat komen en dat je er totaal niks tegen kunt doen.
Je hebt altijd maar een paar keuzes.
- niet dezelfde laffe scrubdecks
- veel variatie
- je weet niet wat je tegen gaat komen
- veel keuzes
- Niet kunnen kiezen welk pakje je als reward krijgtSeamusXanthus schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:07:
[...]
Speel dan Arena? Exact wat je wilt:
- veel variatie
- veel keuzes
Behalve zodra je meer als 3 wint je 60% Paladin tegen komt en bij 6+ wins 80% Paladin.SeamusXanthus schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:07:
[...]
- veel variatie
- veel keuzes
Echt Paladin pre TGT was mijn favoriete class maar nu krijg ik gewoon een soort van Face Hunter gevoel als ik weer een Paladin tegen kom.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Dat je geen pakje kan kiezen is inderdaad slechtste beslissing ooit, maar als je je daar overheen kan zetten is het nog steeds best leuk in Arena.
Dit is juist een argument om geen arena te spelen. Als Paladin OP is en jij kan hem maar 1 op de 3 keer kiezen, dan kom je dus 2 op de 3 keer uit op een slechtere class. Je tegenstanders kunnen daarentegen tot wel 100% van de tijd Paladin kiezen op hogere wins, aangezien je automatisch tegen overpowered classes/decks komt zodra je meer wins behaald.SeamusXanthus schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:39:
Daarnaast kan je maar 1 op 3 keer in Arena Paladin uberhaupt kiezen.
Arena heeft zo weer zijn eigen klote dingen.SeamusXanthus schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:07:
[...]
- veel variatie
- veel keuzes
Dat begint al met RNG class + cards.
En dan speel je met je verrotte deck tegen iemand die perfecte kaarten heeft gekregen van RNGuses.
Gewoon de basis van HS staat mij momenteel heel erg tegen. Ik kan het gewoon beter niet spelen, aangezien ik er niet mee om kan gaan of van kan genieten zoals jullie dat wel kunnen.
Ik reageer op de stelling dat 1) Paladin OP is en 2) je Paladin maar 1 op de 3 keer kan kiezen. Zelf heb ik geen idee welke classes OP zijn in arena, want ik speel het nooit.SeamusXanthus schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:47:
Alsof je alleen met Paladin kan winnen... Winrates liggen vrij dicht bij elkaar voor veel classes.
Voor mij is het gewoon nutteloos om arena te spelen. Ik heb een volledige Classic + GvG collectie, maar ik mis nog genoeg TGT kaarten. Aangezien ik niet kan kiezen voor TGT packs, heeft het voor mij geen zin.
Nou ja best 2 drop is een Paladin kaart (minibot) beste 3 drop is een Paladin kaart (muster) beste wapens zijn Paladin wapens (Coghammer en Truesilver) beste class Legendary (Tirion) en goede AoE en Removal met Aldor, Equallity en Concentration en zoals je al aangaf Murloc Knight en ook Silverhand regent heeft het meeste synergie met Paladin.SeamusXanthus schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:39:
Enige echte OP kaart in Paladin Arena is Murloc Knight. Die had nooit common mogen zijn. Daarnaast kan je maar 1 op 3 keer in Arena Paladin uberhaupt kiezen. Dr 6 is totaal geen issue in Arena uiteraard.
Maar verder is pally niet OP (volgens elke paladin spelerbeuker19 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:38:
[...]
Nou ja best 2 drop is een Paladin kaart (minibot) beste 3 drop is een Paladin kaart (muster) beste wapens zijn Paladin wapens (Coghammer en Truesilver) beste class Legendary (Tirion) en goede AoE en Removal met Aldor, Equallity en Concentration en zoals je al aangaf Murloc Knight en ook Silverhand regent heeft het meeste synergie met Paladin.
Ik voel me gewoon ziekelijk als ik secret pally speel
Maar dat is alleen in isolatie. Over meerdere potjes is jouw en mijn geluk gelijk, tenzij je in een soort bovennatuurlijke geluk-eigenschap gelooft. Ik speel vanaf beta, heb geloof ik 1500 wins in arena gehaald en slecht twee keer ooit 3-0 verloren, en beneden 3-3 komt maar vrij weinig voor.Predje schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:48:
[...]
Arena heeft zo weer zijn eigen klote dingen.
Dat begint al met RNG class + cards.
En dan speel je met je verrotte deck tegen iemand die perfecte kaarten heeft gekregen van RNGuses.
Gewoon de basis van HS staat mij momenteel heel erg tegen. Ik kan het gewoon beter niet spelen, aangezien ik er niet mee om kan gaan of van kan genieten zoals jullie dat wel kunnen.
Ofwel, in Arena haal je gewoon net zo hoge winstpercentages als op ranked als je een beetje goed bent.
Maar je hebt gewoon een HS burnout, dus ik zou gewoon lekker stoppen als het niet meer leuk is. Blijft een kaartspel dus RNG zal altijd een grote rol spelen, zelfs als alle RNG uit de kaarten zou worden gehaald.
Al die paladin kaarten zijn ook niet OP. Al die kaarten waren al lang beschikbaar voor de Mysterious Challenger kwam. En toen was paladin ongeveer de op één na slechtste class op ranked. En de secrets zijn trash in vergelijking met Mage/Hunter.DrParanoid schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:21:
[...]
Maar verder is pally niet OP (volgens elke paladin speler)
Ik voel me gewoon ziekelijk als ik secret pally speel
Murloc knight niet, en idd, mysterious challenger heeft ervoor gezorgd dat removal van de rest zo bagger word dat veel decks er niet lekker tegen werken.SeamusXanthus schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:28:
[...]
Al die paladin kaarten zijn ook niet OP. Al die kaarten waren al lang beschikbaar voor de Mysterious Challenger kwam. En toen was paladin ongeveer de op één na slechtste class op ranked. En de secrets zijn trash in vergelijking met Mage/Hunter.
In Arena is Paladin al sinds GVG een goede class en mijn voorbeelden waren ook voor Arena bedoeld.SeamusXanthus schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:28:
[...]
Al die paladin kaarten zijn ook niet OP. Al die kaarten waren al lang beschikbaar voor de Mysterious Challenger kwam. En toen was paladin ongeveer de op één na slechtste class op ranked. En de secrets zijn trash in vergelijking met Mage/Hunter.
Zelf qua Epics heeft Paladin nog de beste Arena kaarten.
Ligt eraan wat de definitie van OP is natuurlijk maar als 80% van alle 10+ wins decks Paladin is er toch een probleem lijkt mij.SeamusXanthus schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:37:
Mee eens. Paladin erg sterk in arena. Denk wel de beste. Maar dus niet OP naar mijn mening.
Heb geen cijfers natuurlijk maar het is wel wat ik op stream zie.
Wel jammer dat er niet geen cijfers naar buiten komen over winrates en zo van Blizzard zelf
[ Voor 10% gewijzigd door beuker19 op 03-11-2015 13:49 ]
Zou HearthArena dat soort cijfers niet hebben?beuker19 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:44:
[...]
Ligt eraan wat de definitie van OP is natuurlijk maar als 80% van alle 10+ wins decks Paladin is er toch een probleem lijkt mij.
Heb geen cijfers natuurlijk maar het is wel wat ik op stream zie.
Wel jammer dat er niet geen cijfers naar buiten komen over winrates en zo van Blizzard zelf
Omelette du fromage!
ArenaValue heeft die statistieken:Dxta schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:28:
[...]
Zou HearthArena dat soort cijfers niet hebben?
http://www.arenavalue.com/stats/
Voordat iedereen vraagt waarom de winrates allemaal zo hoog zijn: dat zijn alleen de mensen die die client hebben. Over het algemeen zijn dat de wat geavanceerdere spelers. Die halen dus gemiddeld een hogere winrate.
Vicariously I live while the whole world dies
Ik vind Paladin dus niet OP, als er 6 classes binnen 4% zitten
Winstpercentages:
Paladin 63,99
Druid 63,04
Mage 62,78
Shaman 62,24
Rogue 61,12
Warlock 60,00
Hunter 57,56
Priest 56,83
Warrior 55,82
Haal je Murloc Knight weg, gaat er zo een procent af voorspel ik, zo goed is die kaart in Arena
Vergelijk dat met een silver hand regent. 1 mana minder en je krijgt 'slechts' een 1/1 erbij. Eigenlijk niet in verhouding op een nieuwe dat alleen de mana cost verantwoord. Iets als Kodorider(3/5 summon) en Recruiter (2/2 summon) is epic, en dat lijkt me eigenlijk ook een beter niveau voor murloc knight. Maar goed, dat verandert enkel iets voor nieuwe spelers en niet voor bestaande spelers en decks.
Misschien dat als ie in elk geval zichzelf niet een 2e/3e/4e keer kan oproepen maar enkel ANDERE murlocs, het al een stuk beter gebalanceerd wordt.
Paladin is verder vooral sterk in de combinatie, je kan het met alles combineren zo'n beetje. Secrets, Murloc Knight, etc interesseren niet of je beasts, mechs, pirates, murlocs, inspire of wat dan ook als basis hebt voor overige kaarten. Zo had krip geloof ik voor de gein eens een deck aangepast richting pirates thema, niet de meest sterkste kaartsoort, en won nog steeds relatief makkelijk.
Moet daarbij wel zeggen dat een combinatie rond Mech/Secret Paladin toch wel het mooiste is. Zo veel mechs hebben divine shield, dat het heerlijk combineert. Heb je wat geluk met mimiron's head en andere mechs op het veld (niet heel lastig met die divine shield bonusjes en secrets) dan heb je op turn 6 een 4/8 staan (effectief 16/8) staan. Heb je geen challenger meer nodig. Lukt dat niet, dan heb je challenger als backup (of andersom natuurlijk).
Is het toeval dat bij 'normal' cards de bovenstoon op degene met 3-4 manacost als waarde, en bij rares op 5-6 als waarde? Slaan al die spelers dan de 'goedkopere' kaarten over, of kiezen ze voor die groep bewust de goedkopere (1-2 mana cards) die er beschikbaar is bij de slechtere keuzes, zodat ze makkelijker de favoriete cards kunnen kiezen zonder teveel op mana curve te letten?Vicarious schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:06:
[...]
ArenaValue heeft die statistieken:
http://www.arenavalue.com/stats/
Voordat iedereen vraagt waarom de winrates allemaal zo hoog zijn: dat zijn alleen de mensen die die client hebben. Over het algemeen zijn dat de wat geavanceerdere spelers. Die halen dus gemiddeld een hogere winrate.
[ Voor 54% gewijzigd door Xanaroth op 03-11-2015 16:12 ]
Class Average wins TGT (25 August - 2 September)
Paladin 5.2959
Rogue 5.2648
Mage 4.8385
Druid 4.6741
Shaman 4.5402
Warlock 4.2651
Hunter 4.1789
Priest 3.9554
Warrior 3.5482
Paladin is ook niet OP. Wel sterk inderdaad. Een aantal mensen roept/overdrijft maar wat. Het vervelende daarvan is dat het nog meer mensen richting het populairste deck drijft waardoor er een heel scheef beeld ontstaat. En een minder diverse arena. Dat is/was met Mages ook zo.SeamusXanthus schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:36:
Ook al is een class maar één procent beter, zou ik die ook 100% van de tijd nemen
Ik vind Paladin dus niet OP, als er 6 classes binnen 4% zitten
Verder zijn er nog andere nuances ook te noemen bij die statistieken. Bijvoorbeeld dat de populariteit niet alles zegt over de kracht van een class. En dat die winrates alleen iets zeggen over wat de gemiddelde arena speler met een bepaalde class doet. Bij de betere spelers staat de Hunter veel hoger op de lijst bijvoorbeeld.
Het probleem met Murloc Knight is niet groter dan met Flamestrike. Dominante kaarten die je met elke expansion wat minder zal zien door de manier waarop de draft werkt. Een rarity-bump zou kunnen, maar is onwaarschijnlijk. Niet in de laatste plaats omdat Blizzard de arena bijna volledig negeert en alleen aanpassingen doet voor ranked. Ze hebben onlangs pas voor het eerst erkent dat er grote problemen zijn met de Warrior in arena en gezegd de situatie te gaan verbeteren.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Het is wel interessant om zoals Trump ook je eigen draw te raten voordat je begint: als je dan niet te overmoedig begint, kun je jezelf nog eens verrassen.
Ik ben met mijn Americas accountje begonnen en daar de gratis Arena met Priest 7-3 gespeeld. Als je daar 7 wins uit haalt, is dat toch net zo goed tof als 8 of 9 wins met Paladin. Blijkbaar 'breek je dan de meta'. Fuck de meta.
(Golden Tip: En zorg dat je iets kleins (wasknijper ofzo) hebt om te smijten als de meta terug zegt: Fuck you!
Volgens mij heb ik met Paladin, Mage en Rogue wel 12 wins gehaald, maar met bijna elke class is 6 a 7 wins wel te halen. En bij 2-3 (2,5) wins heb je gemiddeld al een break even ten opzichte van een pack kopen (pack + 50 gold of equivalent aan dust).
Dus zelfs als je een keer lousy picks hebt zul je met een beetje skill dat compenseren met een paar leuke runs. Ik pak ook best graag paladin, maar als ik een rogue quest heb, waarom niet, en Warlock heeft ook zijn charmes. Hunter speel ik sowieso weinig, dus ook niet in Arena.
Enige nadeel zou kunnen zijn dat je de pack niet kan kiezen, dat boeit me weinig: classic dust en TGT dust is uiteindelijk evenveel waard, just pray to the RNGsus voor een legendary.
Ik speel ook op NA. Het leuke van opnieuw beginnen is dat elk pakje weer raak is. Daarbij vind ik questen met basic decks erg leuk. Turn 2 Acidic Ooze into turn 3 Razorfen Hunter opieopie.ir_richman schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 17:03:
Ik ben met mijn Americas accountje begonnen en daar de gratis Arena met Priest 7-3 gespeeld. Als je daar 7 wins uit haalt, is dat toch net zo goed tof als 8 of 9 wins met Paladin. Blijkbaar 'breek je dan de meta'. Fuck de meta.
Via het 'find-a-friend' topic op reddit heb ik inmiddels al wat Amerikaanse vrienden gevonden voor de spectate quests maar ik heb nog plek zat in m'n friendslist natuurlijk. Mocht je nog vrienden zoeken voor pakjes: voeg me maar toe.
EDIT;
Timmy, hoe is Cutpurse? Ik heb die onlangs een paar keer uit een rng-unit gekregen (shredder?) en dat leverde hilarische plays op. Ik zit erop te azen om 'm ergens in een experimenteel rogue deck te doen als ik klaar ben met m'n freeze mage. Wellicht past een Oil/combo achtig deck beter dan een tempo rogue, maar goed. Heb je de kaart al eens uitgeprobeerd?
[ Voor 24% gewijzigd door Tektoon op 03-11-2015 18:29 ]
Vind jij dit, of zijn dit volgens jouw feiten?beuker19 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:38:
[...]
Nou ja best 2 drop is een Paladin kaart (minibot) beste 3 drop is een Paladin kaart (muster) beste wapens zijn Paladin wapens (Coghammer en Truesilver) beste class Legendary (Tirion) en goede AoE en Removal met Aldor, Equallity en Concentration en zoals je al aangaf Murloc Knight en ook Silverhand regent heeft het meeste synergie met Paladin.
Feiten.Benjamin- schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:49:
[...]
Vind jij dit, of zijn dit volgens jouw feiten?
Niet geprobeerd.Tektoon schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:22:
[...]
Timmy, hoe is Cutpurse? Ik heb die onlangs een paar keer uit een rng-unit gekregen (shredder?) en dat leverde hilarische plays op. Ik zit erop te azen om 'm ergens in een experimenteel rogue deck te doen als ik klaar ben met m'n freeze mage. Wellicht past een Oil/combo achtig deck beter dan een tempo rogue, maar goed. Heb je de kaart al eens uitgeprobeerd?
Hij heeft gewoon te weinig stats en hij gaat alleen maar af als je voor Face gaat. Als je het voor elkaar krijgt dat hij een beurt overleefd en je die beurt daarna er niet mee hoeft te traden, wat zowat een onmogelijke conditie is, krijg je alleen maar een coin in je handen gedrukt. Eigenlijk is hij dus alleen maar goed als je hem uit een Piloted Shredder krijgt.
Ik speel nu met Undercity Valiants als 2 mana drop, maar zelfs die kaart is het eigenlijk ook net niet. Rogue heeft nu gewoon geen goede 2 en 3 mana minions. Zodra die uitkomen (in de volgende set?) dan wordt het deck pas echt competitief, nu is het gewoon een casual deck waar ik zelf lekker koppig op de ladder mee blijf spelen.
[ Voor 7% gewijzigd door PCBaas op 03-11-2015 19:56 ]
5700X | RX 6600
well met.xelfer schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 17:25:
RIP skillstone.
Ik werd hier ff outplayed 11/10...
[afbeelding]
is het eigenlijk zo als je in de arena hoog staat in je wins, je ook tegen sterkere tegenstanders moet of maakt dat niet uit?
Volgens mij speel je (bijna?) altijd tegen iemand met even veel gewonnen potjes.Nieuwevolger schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:19:
[...]
well met.
is het eigenlijk zo als je in de arena hoog staat in je wins, je ook tegen sterkere tegenstanders moet of maakt dat niet uit?
Hah. Nice. Het leek me ook wel eens leuk om als tempo mage een MC uit een esportal te krijgenxelfer schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 17:25:
RIP skillstone.
[afbeelding]
Nah, de meeste zullen bijvoorbeeld toch echt Deaths Bite als beter zien dan Truesilver, en Muster is sterk, maar vele vinden Tuskar Totemic een sterkere 3 mana kaart.
Wat mensen sterk vinden ligt 100% aan de meta, veel van die 'beste' feitelijke kaarten waren er ook al voor TGT en BRM, maar toen hoorde je niemand erover.
Wat je gewoon enorm veel ziet is tunnel visie, alleen zien wat op dat moment sterk is, ze haten het deck, ze haten de class, ze haten de mensen die het spelen, noemen alles rng en unskilled, tot dat moment dat een ander deck populairder of sterker in de meta is, dan is dat deck de pineut, met de spelers die dat spelen.
Ik vond het overigens best frappant dat een kaart die random murlocs geeft geen shaman kaart was. Was waarschijnlijk te goed.
Edit: Hadden jullie trouwens de aankondiging van Megazot al gezien? Klinkt best leuk. http://us.battle.net/hear...gainst-mechazod-11-3-2015
[ Voor 26% gewijzigd door 108rogar op 03-11-2015 21:26 ]
Het gaat over de Arena hé dus het heeft helemaal niets met wat voor meta dan ook te maken.Benjamin- schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:31:
[...]
Nah, de meeste zullen bijvoorbeeld toch echt Deaths Bite als beter zien dan Truesilver, en Muster is sterk, maar vele vinden Tuskar Totemic een sterkere 3 mana kaart.
Wat mensen sterk vinden ligt 100% aan de meta, veel van die 'beste' feitelijke kaarten waren er ook al voor TGT en BRM, maar toen hoorde je niemand erover.
Wat je gewoon enorm veel ziet is tunnel visie, alleen zien wat op dat moment sterk is, ze haten het deck, ze haten de class, ze haten de mensen die het spelen, noemen alles rng en unskilled, tot dat moment dat een ander deck populairder of sterker in de meta is, dan is dat deck de pineut, met de spelers die dat spelen.
Leer AUB!!!!!! toch eerst even lezen voor je weer poep gaat praten of in dit geval typen.
Om een een paar voorbeelden te geven qua ratings
Wapens:
Truesilver(90)
CogHammer(120)
Deathbite(82)
Glaivezooka(80)
Assassin's Blade (50)
Doomhammer(65)
Minion/spells:
Muster(120)
Tuskar(70)
Unlease(72)
Animal Compangion(74)
Thunder Bluff(70)
[ Voor 12% gewijzigd door beuker19 op 03-11-2015 21:52 ]
Ik win?
Je moet van bepaalde mensen nou eenmaal niet verwachten dat ze 'begrijpend lezen niveau groep 7' beheersen. Daarnaast zou ik ook niet moeilijk doen met inhoudelijke argumenten, aangezien die toch per definitie genegeerd wordenbeuker19 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:35:
[...]
Het gaat over de Arena hé dus het heeft helemaal niets met wat voor meta dan ook te maken.
Leer AUB!!!!!! toch eerst even lezen voor je weer poep gaat praten of in dit geval typen.
My God dat is idd wel een van de betere kaarten om als mage uit je UP te halen hahaxelfer schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 17:25:
RIP skillstone.
[afbeelding]
ik ben me weer uitstekend aan het vermaken met CW rank 12 nu na een avondje spelen en merk dat er al minder Face decks gespeeld worden op de ladder
Standaard het begin van de maand. Zoek populaire hearthstone site, zoek deck wat niks kost, niet ingewikkeld is en 9000% winrate heeft, en spelen. Aldus 99% van de face Hunters en nu ook secret Paladinsxelfer schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:42:
Iedere keer als ik onder rank 19 kom dan kom ik letterlijk alleen nog maar Face Hunters en Secret Paladins tegen. Ben ik de enige? Ik kruip dan altijd rustig weer terug naar de onderkant van de ladder, waar tenminste nog een beetje plezier te beleven valt.
Het beste kan je aan het begin een deck spelen die die 2 redelijk countered, dan loop je meteen voor op alle clowns op de ladder

En, wat ik nog veel leuker/interessanter/opvallender vind: Challengestone krijgt een Blizzcon editie. Ik vraag me af wat dit gaat betekenen. Blizz gaat natuurlijk niet zomaar een third-party toernooi opnemen in hun Blizzcon feest. Ik kan alleen maar dromen van een heroic/pro-brawl à-la Challengestone, of een Arena tournament mode.
Dus feiten zijn nu de mening van 1 site. Buiten het feit dat andere sites de kaarten heel ander waarderen, bijvoorbeeld arenavalue waar Truesilver en Deaths Bite dezelfde score krijgen, vergeet je 1 extreem gigantisch punt. De kaarten worden niet vergeleken met die van andere classes, maar aan de hand van hoe goed ze zijn in verhouding met de andere kaarten. Het wordt pas interessant wanneer 1 van de classes zou kunnen kiezen tussen beide wapen. Wil je dan 2x2 heal, of wil je 1x1 damage op alle minions? Zeker gezien er zoveel Paladins zijn?
Maargoed die lijst is heilig? Vol met feiten?
Dus dan is Shielded Minibot het beste? Maar waarom zijn dan Steamwheedle Sniper en Darnassus Aspirant beter volgens die site?
Dus wat zijn nou de feiten? Buiten dat jij heel selectief bent met wat de feiten zijn?
Voor deze decks ben je ook redelijk weinig skill nodig om tot rank 5 te komen zo lang je maar on curve speelt kun je bijna geen verkeerde beslissing maken en belangrijk bij FH is dat je vanaf turn 4 gewoon elke turn ook je HP gebruikt.
Sorry hoor maar ik heb het woord "feiten" nooit gebruikt.Benjamin- schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 23:46:
[...]
Dus feiten zijn nu de mening van 1 site. Buiten het feit dat andere sites de kaarten heel ander waarderen, bijvoorbeeld arenavalue waar Truesilver en Deaths Bite dezelfde score krijgen, vergeet je 1 extreem gigantisch punt. De kaarten worden niet vergeleken met die van andere classes, maar aan de hand van hoe goed ze zijn in verhouding met de andere kaarten. Het wordt pas interessant wanneer 1 van de classes zou kunnen kiezen tussen beide wapen. Wil je dan 2x2 heal, of wil je 1x1 damage op alle minions? Zeker gezien er zoveel Paladins zijn?
Maargoed die lijst is heilig? Vol met feiten?
Dus dan is Shielded Minibot het beste? Maar waarom zijn dan Steamwheedle Sniper en Darnassus Aspirant beter volgens die site?
Dus wat zijn nou de feiten? Buiten dat jij heel selectief bent met wat de feiten zijn?
Ik heb alleen naar dit lijstje gekeken en zelf een beetje logisch nagedacht en daar ben ik tot de conclusie gekomen dat Paladin hele goede arena kaarten heeft en meer heb ik er niet van gemaakt.
Daarom heb ik er gewoon wat vergelijkingen bijgezet omdat het dan voor iedereen wat duidelijker is waarover ik het heb en Hearharena is een van de meest gebruikte bronnen is dus vandaar.
Jij bent zelf de gene die overal maar problemen van maakt, woorden verdraait, onzin verkondigt en vooral de sfeer hier weer bijzonder verpest.
[ Voor 63% gewijzigd door beuker19 op 04-11-2015 00:26 ]
Je bent ongelooflijk selectief in je argumenten, komt het uit dan gebruik je een bron, komt het niet uit dan negeer jij je eigen bron. Ik daar in tegen gebruikte hier geen bron, maar stelde een vraag ga de discussie aan waarom Truesilver bijvoorbeeld beter zou zijn dan Deaths Bite. Dat jij dit de sfeer vindt verpesten, zegt meer over jouw eigen houding (je krijgt je gelijk niet, dus zeg je dat ik poep praat), dan over de werkelijk discussie of kaart a beter is dan kaart b.
Jij begrijpt wel niet waarom ik dit soort berichten plaats, maar het is vrij simpel. Jij roept maar wat, wat vooral uit irritatie richting het spel komt, en ik probeer jouw terug de realiteit in te brengen en te zorgen dat dit topic niet een klaagmuur is over RNG, topdecks, netdecks, OP arena classes oid, maar een inhoudelijke discussie wat goed en slecht is, wat Blizzard hier aan zou kunnen doen, maar vooral ook wij als spelers.
laat het gaan
als we zn onzin met zn allen negeren stopt het misch wel
OT: ik ben bijna geneigd mistics te gaan spelen om al die mages te pesten hehe
Hopelijk faalt dit niet en krijgen we niet opeens weer een Webspinner Brawl.Tektoon schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 23:35:
Whoa! Deze week co-op brawl!
[afbeelding]
En, wat ik nog veel leuker/interessanter/opvallender vind: Challengestone krijgt een Blizzcon editie. Ik vraag me af wat dit gaat betekenen. Blizz gaat natuurlijk niet zomaar een third-party toernooi opnemen in hun Blizzcon feest. Ik kan alleen maar dromen van een heroic/pro-brawl à-la Challengestone, of een Arena tournament mode.![]()
![]()
Deze Brawl lijkt me nog best leuk.
Edit: Oke laat maar, deze Brawl is ook weer meeeeehhhhh. Ik ben Paladin en ik heb letterlijk de hele Brawl niets kunnen doen. Iedere beurt maakte de Boss al mijn minions dood, dus na 2 beurten kan je letterlijk niets meer. Enige wat je in je deck hebt zijn Divine shield spells en minions....
[ Voor 14% gewijzigd door xelfer op 04-11-2015 17:21 ]
Hoe gaar is dat. =/
5700X | RX 6600
Lol dat meen je niet... Vroeg me ook al af waarom quests niets deden en geen free packPCBaas schreef op woensdag 04 november 2015 @ 17:35:
Ik ging net m'n een vriend die nieuwe Brawl spelen, maar toen kregen we geen pack (ook al hadden we gewonnen). Je moet perse met een random persoon spelen voor die classic pack en voor 10G/3wins.
Hoe gaar is dat. =/
Dacht snel klaar te zijn, 1 potje met een maat en gewonnen. Veel minions on het bord gooien en proberen een grote minion te maken met divine shield etc.
Start een brawl op tegen een willekeurig persoon, hij concede direct, en ja hoor, ik krijg m'n free pack
Wat een doordacht design weer Blizzard
[ Voor 27% gewijzigd door kevz op 04-11-2015 17:53 ]
Daarnaast ook "buggy": vijfde potje, ben te laat voor mijn beurt omdat ik even wat bij de kids moest doen. Rope gaat af, beurt voorbij, en vanaf dan kan ik hélemaal niets meer omdat de animaties van de boss ervoor zorgen dat mijn beurt voorbij is. Tja, die is dus bij voorbaat al verloren.
Verder wel echt een top brawl deze keer! Zeker als de "tegenstander" het spelletje wel snapt. Komt echt wel wat denkwerk bij kijken om niet gewoon vol de aanval in te gaan.
Pack is binnen, nu hopen dat ik de win 5 Tavern Brawl quest niet krijg.
Dit gebeurde bij mij ook. Tot er een 11/11 bij mijn tegenstander in play kwam en ik deze 2 x double attack kon geven. De Brawl was iig weer 0,0 skill en de boss deed ook gewoon niets behalve assassinates spammen.Amras schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:03:
Wat een achterlijke Brawl. Drop minion -> Assassinate -> Drop minion -> Assassinate -> Drop minion -> Assassinate -> etc.
Pack is binnen, nu hopen dat ik de win 5 Tavern Brawl quest niet krijg.
Das toevallig, die heb ik gisteren ook uit een pakje getrokken. Een golden nog wel!tupu1302 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:30:
deze brawl! niet gewonnen, wel een pack gekregen! en kwam daar nou net profet Velen uit!
edit: en de brawl was tof, zeker als je met een vriend speelt.
[ Voor 9% gewijzigd door Vicarious op 05-11-2015 09:35 ]
Vicariously I live while the whole world dies
Die pack kreeg je toch ook bij een loss deze keer dacht ik gelezen te hebben?Lapras schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:46:
De Brawl was prima. Best een uitdaging, al heeft de boss wel last van wat RNG kuren. Paar bugs wel: zo had ik een win nadat 'my opponent left'. Ook kreeg ik een pack nadat ik verloren had. Hoe dan ook: ik vond hem vermakelijker dan de portals of de spiders.
Was zeker vermakelijk
Krijg je trouwens nog steeds een pack elke week bij Brawl of was dit een uitzondering? (Ben sinds kort pas weer begonnen met Hearthstone dus dit is m'n 2e brawl, eerste keer kreeg je sowieso een pack geloof ik ^^)
Brawl opgestart, deurbel ging, concede. Kom ik terug, pack earned... !Lapras schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:46:
De Brawl was prima. Best een uitdaging, al heeft de boss wel last van wat RNG kuren. Paar bugs wel: zo had ik een win nadat 'my opponent left'. Ook kreeg ik een pack nadat ik verloren had. Hoe dan ook: ik vond hem vermakelijker dan de portals of de spiders.
Snelste pack ooit.
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
Had met mijn random pally maatje een moment van perfecte synergie:
turn 1
-hij speelt lorewalker cho
-ik speel die gast die al die trogs summoned wanneer enemy spells cast
-ik speel millhouse
-hij cast 6 spells (4 in had en 2 van coldlight oracle) op mijn units
en toen had ik dus lekker veel trogs waarvan 2 met een 20+ attack en divine shield. bovendien ook nog al zijn spells in mijn hand. en boss vond het op dat moment blijkbaar belangrijker om lorewalker te vermoorden dan mijn 20+ units
Dit topic is gesloten.
![]()
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.