• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-01 00:14

Nitai

Live the life you love.

KypDurron schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:36:
Iemand al aan het spelen geweest met dat C'Thun Rogue deck van die HS game Designer; Iksar?

[afbeelding]

Tegen Control matches is dat wel leuk om spelen, tegen Shaman lijk ik redelijk weinig kans te maken

Combinatie Brann , Shadowcaster is soms heel sterk, zeker als er nog een Blade of C'Thun op het bord ligt
Ik weet het niet. Je bent echt afhankelijk van die twee Disciples voordat je een 10/10 C'Thun hebt. En je moet een Blade of C'Thun spelen voordat je C'Thun speelt. Brann en Blade kun je niet in dezelfde beurt spelen.

Zelf ben ik soortgelijke decks tegengekomen spelend als Tempo Mage, CW en N'Zoth Pally, ik had echt geen enkele moeite om te winnen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• KypDurron
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:20
Nitai schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:45:
[...]

Ik weet het niet. Je bent echt afhankelijk van die twee Disciples voordat je een 10/10 C'Thun hebt. En je moet een Blade of C'Thun spelen voordat je C'Thun speelt. Brann en Blade kun je niet in dezelfde beurt spelen.

Zelf ben ik soortgelijke decks tegengekomen spelend als Tempo Mage, CW en N'Zoth Pally, ik had echt geen enkele moeite om te winnen.
Da's inderdaad 1 van de problemen die ik regelmatig tegenkom, ben wat aan het experimenteren er een paar extra C'Thun minion in te steken, maar ik wil er zeker niet te veel in proppen
Tektoon schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:30:
[...]

'Je' is hier 'jij', niet: 'men'. Dat jij zo speelt / over de game denkt moet je zelf weten. Daar valt iets voor te zeggen natuurlijk, maar nog veel meer tegen in te brengen. In dit geval maak je er die 7/7 sterker mee dan dat 'ie is. Een andere spelopvatting, zoals de mijne, schiet weer op andere terreinen te kort maar ik heb met die 7/7 geen moeite. Het hoeft dus helemaal niet zo'n probleem te zijn, je hebt het zelf in de hand.
Iedereen heeft zijn eigen manier van spelen en eigen opvatting. Elk deck vraagt ook zijn eigen speelstijl. Zowel je eigen deck als het deck waartegen je speelt.
Hoe je het beste met en tegen een bepaald deck kan spelen is door meestal door heel veel spelers getest. Hier worden dan guides voor geschreven hoe je de hoogste winrate tegen een bepaald deck kan krijgen.

Waarschijnlijk zal de FF voor jou geen probleem zijn maar ben je na de removal van de FF door je mana heen en kan de Shaman doorgaan met snowballen.

Ik had ook nooit moeite met MC maar als je niet het juiste antwoord had was de game al snel gespeeld. Dit geld voor de FF ook.
Tegen Dr7. en MC had je in principe 7 of 6 beurten om een antwoord te hebben. Tegen FF maar 4. Dit maakt het extra lastig om tot een antwoord te komen. Dit is een van de redenen waarom FF zo OP is in mijn ogen. Je kunt al zo vroeg in de game een wincondition op het board leggen.
Hoevaak wint Druid niet door snel te rampen of te innervaten naar een grote minion waar jij met 3 mana totaal niets tegenin kan brengen. Dit effect heeft FF ook maar dan zonder de innervates maar met overload.

• whoaitsdanny
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11-2025
Astie schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:07:
[...]

Hoevaak wint Druid niet door snel te rampen of te innervaten naar een grote minion waar jij met 3 mana totaal niets tegenin kan brengen. Dit effect heeft FF ook maar dan zonder de innervates maar met overload.
Ja, maar dat kan een druid alleen maar doen als ie minimaal twee kaarten heeft (Innervate/WG en dikke minion) dus iets moeilijker te realiseren. Maar dat is nitpicking ;)

Ik weet het ook nog niet met die Flamewreathed Faceless. Ik speel nu afwisselend C'thun Druid en CW op ladder en ik geloof niet dat ik enorme problemen heb gehad (tot nu toe) met FF. Het is ook niet dat ik continu verlies van Midrange Aggro of Face Shaman. Het zijn gewoon voor mij minder leuke potjes, ik zit iedere keer als ik hoor "versus... Thrall!" met een gevoel van "ok, zucht, daar gaan we weer" en dat is echt wel minder tegen Rogues, Priests, Warlocks... Zelfs al weet je na beurt één wel wat je krijgt, die spellen voelen minder als een 'moetje' (en ik ben veel minder salty als ik verlies). Een ander deck wat ik heel slecht trek is aggro Paladin.

Ik ging laatst 3-3 in een arena run (Shaman) met drie van die FF knapen in mijn deck. OK in twee van de losses liet geen één van die drie FFs zich zien en verloor ik ~20 kaarten in.... gevalletje never lucky dus :')

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:17

Thompson

Beeromaniac

Ik dacht ik maak voor m'n daily quest even snel een warlock rush deck, ben ik normaal niet van maar is lekker makkelijk/snel.
Kom ik tegen een hunter die in z'n eerste 12 kaarten;
2x quick shot
2x power shot
2x kill command
1x deadly shot (die die precies overhield voor mijn 7/5 darkshire councilman)
2x animal companion die misha gaf
2x call of the wild

en nog een die ik vergeten ben. Nog nooit zo'n lucky draw gezien denk ik.

Beeromaniac

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vind 11 kaarten niet echt een 'lucky draw'
Hoppaahh,, deze is ook weer binnen. Overgehouden aan een hele gezellige vrijdag.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/55sqBpC.png
Ben ik trouwens de enige die C'Thun decks nog erger vind als Secret Paladin, Face Hunters of andere vervelende decks uit het verleden ?

Het heeft er ook niet mee te maken of het nu sterk is of niet maar ik vind het gewoon vervelend om tegen te spelen zeker omdat het zo eentonig is.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-01 16:32
beuker19 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:00:
Ben ik trouwens de enige die C'Thun decks nog erger vind als Secret Paladin, Face Hunters of andere vervelende decks uit het verleden ?

Het heeft er ook niet mee te maken of het nu sterk is of niet maar ik vind het gewoon vervelend om tegen te spelen zeker omdat het zo eentonig is.
De eerste dagen na release had ik dat ook. Nu heb ik dat minder, omdat ik ze lang niet meer zo veel tegen kom en ik er achter ben dat je met 'n tempo deck redelijk kan counteren.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• whoaitsdanny
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik geloof dat er wel meer mensen sterke anti-C'thundeck-gevoelens hebben :D

Ikzelf vind het overigens leuke decks om mee/tegen te spelen. Wat ééntonig betreft: in een ideale wereld zou niemand netdecken en iedereen zelf een leuk deck verzinnen en daarmee elkaar te lijf gaan op ladder, maar ja, dat is nu eenmaal niet zo.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
beuker19 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:00:

Heb het ook zeer sterk, helemaal omdat er gewoon geen skill bij komt kijken imo. Veel van die spelers hebben hem op beurt 10 standaard in de hand. Enige wat ze voor die tijd gedaan moeten hebben is levende blijven en gewoon (best sterke) C'Thun buff kaarten neer kwakken. Ik vond het nog irritanter, omdat het lijkt dat alle spam hunters nu C'Thun spelen...dus bijna elke class spammed ''well played'' en ''WoW''...en dan ook bij elke zet. Oh ja, je bent echt een held hoor..als je met C'Thun speelt :P
aicaramba schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:10:
[...]

De eerste dagen na release had ik dat ook. Nu heb ik dat minder, omdat ik ze lang niet meer zo veel tegen kom en ik er achter ben dat je met 'n tempo deck redelijk kan counteren.
Ik kom ze best veel tegen zelfs op rank 10-5 het is ook niet zo dat ik niet van ze kan winnen maar altijd maar altijd steeds het zelfde .....gewoon heel saai om tegen te spelen en skill voor dat deck is ook niet nodig.
whoaitsdanny schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:11:
Ik geloof dat er wel meer mensen sterke anti-C'thundeck-gevoelens hebben :D

Ikzelf vind het overigens leuke decks om mee/tegen te spelen. Wat ééntonig betreft: in een ideale wereld zou niemand netdecken en iedereen zelf een leuk deck verzinnen en daarmee elkaar te lijf gaan op ladder, maar ja, dat is nu eenmaal niet zo.
Dat is natuurlijk veel te makkelijk want al zou iedereen een eigen deck bouwen dan nog zie je veel het zelfde omdat op turn 6 Sylvanas nou eenmaal beter is als een een Bolderfist Oger.

Het saaie zit het ook wel in het feit dat alle classes C'Thun spelen maar de core (zeker een kaart of 10 van alle decks gelijk zijn)

[ Voor 42% gewijzigd door beuker19 op 25-05-2016 22:26 ]

• aicaramba
beuker19 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:16:
[...]

Ik kom ze best veel tegen zelfs op rank 10-5 het is ook niet zo dat ik niet van ze kan winnen maar altijd maar altijd steeds het zelfde .....gewoon heel saai om tegen te spelen en skill voor dat deck is ook niet nodig.

[...]

Dat is natuurlijk veel te makkelijk want al zou iedereen een eigen deck bouwen dan nog zie je veel het zelfde omdat op turn 6 Sylvanas nou eenmaal beter is als een een Bolderfist Oger.

Het saaie zit het ook wel in het feit dat alle classes C'Thun spelen maar de core (zeker een kaart of 10 van alle decks gelijk zijn)
Ja, ik vind decks ook vervelend als ik ze te vaak tegen kom. Dat vind ik bij de standaard priest en druid c'thun decks erg mee vallen, hoe vaak ik ze tegen kom.. Tegenwoordig zijn c'thun decks vaak een beetje semi-c'thun, waar het niet puur een c'thun deck is. Maakt het weer wat minder hetzelfde.

Net trouwens een goede pack met Twin Emperor Veklor (had ik nog niet), een rare en een golden rare.

Dr0ppFTW schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:21:
[...]

FF een 4 mana 7/7 noemen is een beetje hetzelfde als N'zoth een 10 mana 5/7 kaart die een sylvanas twee shifting shades, bloodhoof cairne summoned. Zo makkelijk is het gewoon niet (toegegeven dat FF minder opbouw en strategie vergt dan N'zoth)
Het verschil zit hem dus wanneer je het kan spelen. Reynad maakte hier een tijdje geleden een mooie video over, dit ging dan specifiek over RNG, maar het argument is hier hetzelfde.
Zijn verhaal was dat bepaalde kaarten teveel de uitkomst van de game bepalen, in dit geval ging het hoofdzakelijk over de Jugglers (Knife/Flame), waarbij de uitkomst van die RNG compleet je game bepaald. Zulke kaarten hebben dus echt dat keihard coin flip gevoel.
Hij zei daarbij ook dat hoe later een kaart is, hoe minder hij er moeite mee heeft. Zo is Ragnaros ook een coin flip kaart, maar op die turns hebben mensen veel meer keuzes, hebben ze removal (als ze een beetje slim spelen). De kaart kan flink de game beinvloeden, maar vaak gooit die niet compleet het spel om. Was je al aan het winnen, dan zal Rag je daarmee helpen, was je aan het verliezen, dan ga waarschijnlijk toch wel verliezen.

De overeenkomsten met FF en N'Zoth in dit verhaal?
FF speel je dus op turn 4, heeft de tegenstander een goed antwoord dan is dit een flink tempoverlies, wan hoe je er ook naar kijkt, hij kost uiteindelijk 6 mana. Een 3 mana Aldor is dan bijvoorbeeld heel pijnlijk, maar ook een Hex er op is tempo verlies, en zo zijn er wel meer kaarten.
Is dat antwoord er niet, dan gaat deze kaart je de game winnen. Oftewel een soort van coin flip.
Zou het een 6 mana kaart zijn die je in 1 keer zou moeten uitgeven, dan zou je als tegenstander al veel meer kunnen doen om het tegen te kunnen gaan, en heb je veel meer antwoorden in je hand.
Dat is dus ook het geval bij N'Zoth. Je ziet lang voordat iemand N'Zoth op het veld gooit, dat diegene hem in zijn deck heeft, het is aan jou als tegenstander om dit te identificeren en een antwoord klaar te hebben liggen.
Natuurlijk zijn er potjes waarbij deze combinatie de game keihard winnen, maar vaak zijn dit potjes waar je toch al niet zo heel goed sta, want wil je value uit deze kaart halen, dan ben je vaak al een hele tijd bezig, dus zit je echt in de control game.

Dit is trouwens de video van Reynad, de moeite waard om te kijken:

Tevens zat Reynad ook een keer echt juist qua nerf kaarten, hij zei dat de nerf op Knife Juggler eigenlijk niets uitmaakte, en ik denk ook echt dat hij correct hier in was, want met 1 attack meer zou ik hem niet in meer decks zien, Juggler zit niet meer in de meeste decks omdat Muster weg is, omdat Hunter veel meer op midrange zit enz. Maar decks met veel kleine minions spelen nog steeds Juggler.

Ook wel grappig om te zien dat zo goed als alle kaarten die nerfs hebben gehad, niet meer gebruikt worden. Heel soms zie je BGH, Keeper of the Grove ook nog een enkele keer, maar verder is het vooral Juggler die je volop ziet.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

Tavern brawl was beetje saai, totem shaman gemaakt en het was zo gedaan.

Nog 5 dagen om rank 5 te worden op ladder, vanaf morgen vrij, hopelijk gaat het nog even lukken :)
An1mA schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:55:
Kwam toevallig een stream tegen met een soort CN vs EU, maar ipv dat ze tegen elkaar spelen zitten ze verspreid in groeps.

https://www.twitch.tv/neotvbaoxue

[afbeelding]
Die zocht ik :o Beetje jammer van de tijden dat het wordt uitgezonden :+ Hoe deed Thijs het?

Atlas#22744

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Gisteren m'n N'zoth Pally aangepast naar de deck van Astie met Eadric en twee Drakes. Dat ging lekker hoor. Van rank 15 naar rank 10 en toen was het alweer 2.00 uur in de ochtend. Met name Eadric is geniaal! Kwam ook 4 (!) keer een Yogg Druid tegen met mooie Legend card backs....was lastig, maar dankzij Wild Pyro (2x board clears) en dan als finisher Eadric op het eind, haalt Yogg voor hun niets meer uit.

Astie bedankt :+
Volgens mij had Thijs verloren van Breath.

[ Voor 17% gewijzigd door Nitai op 26-05-2016 10:50 ]

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik moet ook nog steeds eens een leuk N'zoth deck maken, maar ik mis teveel kaarten. Heb het met Priest geprobeerd maar over het algemeen was ik te langzaam tegen aggro en midrange decks dus heb dat deck maar laten varen. Wel jammer want ik vind het misschien wel de leukste kaart uit de nieuwe set.

Vicariously I live while the whole world dies

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Vicarious schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:06:
Ik moet ook nog steeds eens een leuk N'zoth deck maken, maar ik mis teveel kaarten. Heb het met Priest geprobeerd maar over het algemeen was ik te langzaam tegen aggro en midrange decks dus heb dat deck maar laten varen. Wel jammer want ik vind het misschien wel de leukste kaart uit de nieuwe set.
In Wild is het ook bijzonder sterk gecombineerd met leuke deathrattle minions :D

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04-2025
Nitai schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:24:
[...]

In Wild is het ook bijzonder sterk gecombineerd met leuke deathrattle minions :D
ik speel in wild ook met mijn secretdin N'zoth deck met sludge belchers etc, erg leuk deck om te spelen :)

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12-2025
En Stancifka ligt er uit, toch jammer dat hij de groepfase niet voorbij kwam. Heb hem best hoog in mijn lijst staan als prospeler.

Het was pijnlijk om te zien, dat hij verloor door niet de "beste" decks te spelen. Met name zijn Beast/Token Druid liet het voornamelijk afweten.
Aan de ene kant kun je je tegenstander er mee verrassen, maar tot hoe ver qua ban etc?
Lijkt me dat er goede redenen zijn dat andere spelers soort gelijke decks niet naar het toernooi meenemen.
En voor de entertainment value hoef je het denk ik ook niet te doen.

Ach ja, vind het erg jammer dat hij er uit ligt.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Vicarious schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:06:
post je deck eens? hoeveel AOE's heb je? Met priest kan je de goedkoopste DR deck's maken omdat je shades en curators hebt.

met pyro/auchnai moet je wel ook aggro decks kunnen tegenhouden, naast nova/horror/evil AOE's.

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Mofkees schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 17:11:
[...]

post je deck eens? hoeveel AOE's heb je? Met priest kan je de goedkoopste DR deck's maken omdat je shades en curators hebt.

met pyro/auchnai moet je wel ook aggro decks kunnen tegenhouden, naast nova/horror/evil AOE's.
Ik heb het deck inmiddels weggeflikkerd maar er zaten auchenai's en excavated evils in en 1 pyro. Vaak had ik op beurt 4 a 5 al zoveel damage gepakt dat een AoE alleen maar uitstel van executie was. Daarna kwamen namelijk de lava bursts / doomguards en andere burst kaarten om het af te maken voordat ik de controle over de game kon nemen.

• aicaramba
Ramp druid werkt goed in deze brawl, omdat darnassus aspirant en kaarten als ragnaros sowieso een beurt blijven liggen. Ook omdat je 10 armor hebt kun je makkelijker overleven. Ik had een win 5 brawls quest en won er 5 op rij.

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Kan iemand dit verklaren op Casual Playmode (standard):

Tegenstander (Dragon Priest) zet Deathwing dragonlord op het veld (zzz). Ik shadowword death erop. DIRECT daarna komt opnieuw Deathwing dragonlord met nog een 1 mana draakje. Hij had verder niets op het bord!!!

Hoe kan dit?

Ik zag geen animatie van Forbidden Shaping, maar dat is enigste manier om dit te verklaren (dat hij nog een Deathwing in zijn hand had). Nee, geen thoughtsteal of iets dergelijks.

[ Voor 25% gewijzigd door Cyberamp op 26-05-2016 22:08 ]

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Cyb3 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:05:
Kan iemand dit verklaren op Casual Playmode (standard):

Tegenstander (Dragon Priest) zet Deathwing dragonlord op het veld (zzz). Ik shadowword death erop. DIRECT daarna komt opnieuw Deathwing dragonlord met nog een 1 mana draakje. Hij had verder niets op het bord!!!

Hoe kan dit?

Ik zag geen animatie van Forbidden Shaping, maar dat is enigste manier om dit te verklaren (dat hij nog een Deathwing in zijn hand had). Nee, geen thoughtsteal of iets dergelijks.
Museum Curator lijkt mij het meest logisch.
aicaramba schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:50:
Ramp druid werkt goed in deze brawl, omdat darnassus aspirant en kaarten als ragnaros sowieso een beurt blijven liggen. Ook omdat je 10 armor hebt kun je makkelijker overleven. Ik had een win 5 brawls quest en won er 5 op rij.
Ik heb 1 potje gedaan als Mech Mage en gewonnen vs een Warrior omdat ik Harrison uit mijn portal trok :p
Dit soort Brawls vind ik overigens niets omdat Aggro vaak veel beter is.

[ Voor 29% gewijzigd door beuker19 op 26-05-2016 22:15 ]

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

beuker19 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:10:
[...]

Ja je hebt helemaal gelijk. Niet bij nagedacht!!

• aicaramba
beuker19 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:10:
[...]

[...]

Ik heb 1 potje gedaan als Mech Mage en gewonnen vs een Warrior omdat ik Harrison uit mijn portal trok :p
Dit soort Brawls vind ik overigens niets omdat Aggro vaak veel beter is.
Daarom heb je nu ook 10 armor. Maakt agro echt minder goed.

aicaramba schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:48:
[...]

Daarom heb je nu ook 10 armor. Maakt agro echt minder goed.
LOL ik heb met mijn Mech Mage al +- 20 Damage gedaan op turn 5 plus een hand vol kaarten.
Taunt is ook waardeloos aangezien het eerst beurt niets doet.

Verwijderd

Ik speel weer even Hearthstone na 2 maanden, ik open één van die special theme packs van nu, en ja hoor, bij de eerste is het gelijk raak:

Een golden legendary: Hogger, Doom of Elwynn.

Er wordt trouwens een film gemaakt over Warcraft voor de mensen die het willen weten. 2 juni in de bioscoop.
An1mA schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:57:
En Stancifka ligt er uit, toch jammer dat hij de groepfase niet voorbij kwam. Heb hem best hoog in mijn lijst staan als prospeler.

Het was pijnlijk om te zien, dat hij verloor door niet de "beste" decks te spelen. Met name zijn Beast/Token Druid liet het voornamelijk afweten.
Aan de ene kant kun je je tegenstander er mee verrassen, maar tot hoe ver qua ban etc?
Lijkt me dat er goede redenen zijn dat andere spelers soort gelijke decks niet naar het toernooi meenemen.
En voor de entertainment value hoef je het denk ik ook niet te doen.

Ach ja, vind het erg jammer dat hij er uit ligt.
Ik heb er niets van gezien, maar hij is absoluut een hele goede speler, iemand die zich ook echt volledig stort op de uitdaging, en verder allemaal niet. Hij was/is toch ook een schaker?

Wat betreft verrassende decks, ja enerzijds kan je op die manier heel leuk winnen, maar het probleem is dat de verrassing al heel snel voorbij is. Je ziet toch dat de beste spelers een combinatie hebben van de 'beste' decks + keihard counters tegen zulke decks. Dat vind ik altijd wel mooi aan een speler zoals Firebat, die kan vaak de meta goed beoordelen en komt dan met decks aan die je nooit verwacht.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Nagasy bedankt voor je tips voor mijn Dragon Priest. Zat vastgeroest in de standaard DP. Clerics en Neferian eruit en Shifting Shades en N'Zoth erin.
Gelijk doorgestoomd naar rang 1.2.

Eens kijken of we het ergens de komende dagen af kunnen ronden.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Astie schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 01:53:
Nagasy bedankt voor je tips voor mijn Dragon Priest. Zat vastgeroest in de standaard DP. Clerics en Neferian eruit en Shifting Shades en N'Zoth erin.

Volgens mij had ik het over de shades! Jaaaa je trouwe fan :>

:+

Nitai schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 07:32:
[...]

Volgens mij had ik het over de shades! Jaaaa je trouwe fan :>

:+
Ohjee, volgens mij heb ik mijn groepie beledigd >:) .

Heb het er met meerdere over gehad. Nagasy gaf de laatste zet :P

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Astie schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 07:51:
[...]

Ohjee, volgens mij heb ik mijn groepie beledigd >:) .

Heb het er met meerdere over gehad. Nagasy gaf de laatste zet :P
OK, goed gedaan Nagasy :P ....*kuch* omkoperij *kuch*

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-01 13:24

Lapras

Ice beam

Wat is je deck nu? 1 Curator en 2 shades? En welke AOE? Ik wil eigenlijk ook wel weer dragon priest gaan spelen.

• Dr0ppFTW
  • Laatst online: 15-01 14:55

Dr0ppFTW

Never be clever

Lapras schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:47:
[...]

Wat is je deck nu? 1 Curator en 2 shades? En welke AOE? Ik wil eigenlijk ook wel weer dragon priest gaan spelen.
Ik ben ook benieuwd naar je decklist :>
Dr0ppFTW schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:19:
[...]

[...]

Ik ben ook benieuwd naar je decklist :>
Lapras schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:47:
[...]

Sta nu op 1.4. Nog even bikkelen en dan hopen dat het lukt!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zcDuS65.png

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Astie schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:24:
[...]

[...]

[afbeelding]
Ziet er wel sterk uit. Prima curve en veel kaarten waarmee je tempo kan winnen. Daarnaast natuurlijk een aardige lategame met Ysera en N'Zoth.

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

[...]

[...]

[afbeelding]
Ik kan me niet voorstellen dat je brann vaak combo'd?

Verder mis ik chillmaw en de dust om hem te craften :-(
Dr0ppFTW schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:38:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat je brann vaak combo'd?

Verder mis ik chillmaw en de dust om hem te craften :-(
Niet vaak? Bijna elke game. Echt één van de sterkste minion van het deck. Zoveel synarchy en value.

Hoevaak ik niet Brann+Curator kan gooien. Of Brann+Azure. Ongekend veel value.

• Lapras
  • Laatst online: 16-01 13:24

Lapras

Ice beam

Mooi deck. Ik ga het ook proberen.

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Astie schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:39:
[...]

Niet vaak? Bijna elke game. Echt één van de sterkste minion van het deck. Zoveel synarchy en value.

Ik speel gewoon weer niet goed genoeg hoor ik al :D

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

[...]

[...]

[afbeelding]
Ik speel ook geen clerics meer in mijn Priest decks. Gebruik je cabal veel?

Atlas#22744

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
[...]

[...]

[afbeelding]
Tof deck, jammer dat ik er net eventjes teveel voor mis om het te kunnen gaan gebruiken.. Gebrek aan Guardians, Chillmaw en geen Ysera.. :/

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 08:40
[...]

[...]

[afbeelding]
Zou Deathwing: Dragonlord ook nog een plek in dit deck kunnen krijgen? Of Heb je voldoende aan Ysera en N'Zoth voor late game en zou de Dragonlord het deck alleen zwakker maken?

Ik speel de laatste tijd met een Paladin Dragon deck en heb daar Deathwing: Dragonlord en Chromaggus bij inzitten, altijd fijn als de deathrattle van je Dragonlord een Chromaggus of Ysera op het bord doet verschijnen en je N'Zoth nog in de hand hebt...
Astie schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:39:
[...]

En dan nog de corrupters, en natuurlijk je taunts enz. Brann krijgt met zowat het halve deck value.

Kasai schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:52:
[...]

Ik speel ook geen clerics meer in mijn Priest decks. Gebruik je cabal veel?
Ja best wel, WotOG heeft veel targets erbij gebracht. Maar 2 Cabals is overkill dus 1 is prima.
The_Big_Easy schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:13:
[...]

Zou Deathwing: Dragonlord ook nog een plek in dit deck kunnen krijgen? Of Heb je voldoende aan Ysera en N'Zoth voor late game en zou de Dragonlord het deck alleen zwakker maken?

Ik speel de laatste tijd met een Paladin Dragon deck en heb daar Deathwing: Dragonlord en Chromaggus bij inzitten, altijd fijn als de deathrattle van je Dragonlord een Chromaggus of Ysera op het bord doet verschijnen en je N'Zoth nog in de hand hebt...
Ja, Trump speelt een versie met Dragonlord erin. Ik vind het deck dan te top zwaar. En hoe vaak ik Dragonlord uit een Curator krijg is ongekend.
icemotion schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:13:
[...]

Tof deck, jammer dat ik er net eventjes teveel voor mis om het te kunnen gaan gebruiken.. Gebrek aan Guardians, Chillmaw en geen Ysera.. :/
Guardians zijn wel essentieel. In een budget versie kun je er nog Twilight Drakes voor in de plaats doen.
Chillmaw is icm met N'Zoth onmisbaar geworden voor het deck. Ysera kan makkelijk vervangen worden voor Neferian. Zeker omdat die ook een interactie met Brann heeft.

• icemotion
Astie schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:54:
[...]
Guardians zijn wel essentieel. In een budget versie kun je er nog Twilight Drakes voor in de plaats doen.
Chillmaw is icm met N'Zoth onmisbaar geworden voor het deck. Ysera kan makkelijk vervangen worden voor Neferian. Zeker omdat die ook een interactie met Brann heeft.
Hmm Nefarian heb ik wel.. En ik heb op dit moment iets van 2200 dust, dus Chillmaw + 1 guardian craften zou kunnen en dan heb ik m al redelijk compleet.. 1 twilight drake tot ik de 2e guardian heb..

Toch maar eens over nadenken dan..

Edit: Bedenk me net dat ik ook nog een gouden Gallywix heb waar ik niks mee doe maar nog niet wist waar ik m voor wilde dusten.. toch maar Ysera dan denk ik..

[ Voor 11% gewijzigd door icemotion op 27-05-2016 14:22 ]

Kibler speelt trouwens ook een heel tof Paladin Dragon/N'Zoth deck, als dat je ding is dan zou ik even zijn streams/vods bekijken.

• icemotion
Ik heb eens zitten spelen met het Dragon deck hierboven.. maar ik weet het nog niet. Ik verlies er echt meer mee dan dat ik win. Met name tegen zoo zit er te weinig AOE in het deck.. als je daar je Holy nova niet raapt bij beurt 5 ben je dood.

Andere aggro decks similar problemen.. de early game is wat dat betreft te onstabiel lijkt t..

En Cthun druid / priest zijn ook lastige matchups.. vrijwel nul targets voor je shadow words..

[ Voor 12% gewijzigd door icemotion op 27-05-2016 16:52 ]

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik speel ook veel N'Zoth Dragon Priest met een iets andere lijst dan hierboven en tegen aggro heb je het soms lastig ja. Ik heb een Excavated Evil en Shadow Madness toegevoegd en dat werkt wel aardig. Tegen een optimale curve is het echter haast onmogelijk bij te blijven.

Chillmaw wil ik binnenkort gaan craften, die heb ik niet. Wel speel ik met Sylvanas en Cairne Bloodhoof voor N'Zoth synergie. Naast dat het best aardig gaat op mijn ranks (nu rond 12), vind ik het een leuk deck om mee te spelen. Zeker als je wat gave kaarten uit de Shade's haalt.
icemotion schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:47:
Ik heb eens zitten spelen met het Dragon deck hierboven.. maar ik weet het nog niet. Ik verlies er echt meer mee dan dat ik win. Met name tegen zoo zit er te weinig AOE in het deck.. als je daar je Holy nova niet raapt bij beurt 5 ben je dood.

Andere aggro decks similar problemen.. de early game is wat dat betreft te onstabiel lijkt t..

En Cthun druid / priest zijn ook lastige matchups.. vrijwel nul targets voor je shadow words..
Tegen zoo heb ik weinig last. Gewoon 50/50 ertegen.
De urly game is enorm sterk. Kijk naar de value per manaspot. Je moet er tegen shaman en warlock wel agressief naar muligannen. En uit Curator dan altijd een curve minion pakken

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Astie schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:15:
[...]

De urly game is enorm sterk. Kijk naar de value per manaspot. Je moet er tegen shaman en warlock wel agressief naar muligannen. En uit Curator dan altijd een curve minion pakken
Astie come on ;)

Maar mulligan werkt niet vaak. ook RNG

[ Voor 5% gewijzigd door Cyberamp op 27-05-2016 18:26 ]

Cyb3 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:24:
[...]

Astie come on ;)

Maar mulligan werkt niet vaak. ook RNG
Ik heb er niet 8 1drops inzitten nee. Daarom moet je ook agressief muligannen. Zoek de kansberekeningen van het muligannen maar eens op, dan begrijp je wat ik bedoel.

Daarbij heb ik er nu rang 1.3 mee bereikt vanaf rang 7. Ik kom zoveel shaman en zoo tegen. Toch blijf ik in rang steigen. Dat is niet omdat ik een slechte urly game heb.

• An1mA
@Benjamin Stancifka speelde MtG op pro niveau, over schaken kan ik niks zeggen ;)

Met Dragon/Nzoth priest blijf ik helaas moeite hebben tegen Shamans wat super populair is op ladder op dit moment. Je mist gewoon heel erg Velens Chosen om echt goede trades te maken. Nu krijg je vaak de minions niet in 1 klap dood. Dat moet je bij een Shaman niet doen. Ook heb je weleens dat je verliest, omdat je geen dragon in je hand hebt.
Ach ja, ik geef het op met Dragon/Nzoth Priest. Vind het wel leuk spelen, maar dat vind ik nu ook met Cthun Renolock. Wat ik minder frustrerend vind spelen.

Daarnaast nog even mijn "2cents" kwijt over Shaman, voornamelijk Totem Shaman. Wat is het toch een coin flip deck. Ik ga niet zeiken dat het een aggro/face deck is, want dat is het niet. Maar met name de uitkomst van Totemic Tuskarr kan bijna bepalend zijn van de uitkomst van de game. De tempo swing is gewoon veels te groot. Dan heb je ook nog te maken met Flame Juggler, weer een rng kaart. Zien jullie waar ik heen ga?
Dat hele totem synergie vind ik super tof aan het deck en het werkt idd ook goed, maar aan de dingen hierboven erger ik me kapot aan. Voornamelijk als het een mirror match-up betreft.
Over Flamewreathed Facesless is genoeg over gesproken en daar erger ik me niet aan. Het is wel een hele sterke kaart en wellicht moet Blizzard daar toch even naar kijken.

• icemotion
Astie schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:15:
[...]

Wellicht is het gewoon nog mijn onervarheid met het deck, dit was gewoon een eerste observatie.

Maar ik merk gewoon dat ik regelmatig geen dragon heb als ik voor de Wyrmrest en Blackwing technicians mulligan.. en dan zijn die minions echt niet goed genoeg.

En soms heb je gewoon een hand vol met 5 mana of meer kaarten ondanks een mulligan.. dus ja ik vind het nog wat instabiel voor mijn eerste indruk.
icemotion schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:00:
[...]

Wellicht is het gewoon nog mijn onervarheid met het deck, dit was gewoon een eerste observatie.

Maar ik merk gewoon dat ik regelmatig geen dragon heb als ik voor de Wyrmrest en Blackwing technicians mulligan.. en dan zijn die minions echt niet goed genoeg.

En soms heb je gewoon een hand vol met 5 mana of meer kaarten ondanks een mulligan.. dus ja ik vind het nog wat instabiel voor mijn eerste indruk.
Heel vaak houd ik azure bijvoorbeeld in openingshand om synargy te activeren. Tegen Warrior en Paladin houd ik zelfs Ysera soms in handen. Op die manier heb je de hele match synargy.

Het moeilijkste aab dit deck vind ik de muligan keuzes. Dat moet je echt leren.
En inschatten waarvokr je je pain gaat gebruiken.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03:40
bijna rank 14, maar het is bijna onmogelijk om te winnen met je eigen deck vs internet decks.
je komt iedere keer alleen maar dezelfde tegen pffff
niet dat ik wil ranken maar dacht ik ben nog nooit rank 14 geweest dus was benieuwd naar de loot die je aan einde van de maand krijgt

[ Voor 31% gewijzigd door Kol Nedra op 27-05-2016 21:16 ]

nothing stops this train

An1mA schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:46:
@Benjamin Stancifka speelde MtG op pro niveau, over schaken kan ik niks zeggen ;)
Even opgezocht:
"Stanislav Cifka (born November 9, 1987) is a Czech chess, Magic: the Gathering and Hearthstone: Heroes of Warcraft player."

Je ziet die achtergrond ook wel, want hij is een extreem rustige speler, hij doet compleet zijn eigen ding en lijkt de rest totaal niet te boeien.

Verwijderd

Kol Nedra schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 21:10:
bijna rank 14, maar het is bijna onmogelijk om te winnen met je eigen deck vs internet decks.
je komt iedere keer alleen maar dezelfde tegen pffff
niet dat ik wil ranken maar dacht ik ben nog nooit rank 14 geweest dus was benieuwd naar de loot die je aan einde van de maand krijgt
Dat is logisch. Het doel van ranked is om zo hoog mogelijk te geraken (golden hero farming even buiten beschouwing gelaten), dus is het logisch dat de meest efficiënte decks worden gebruikt. Als je liever fun decks speelt, kun je unranked spelen, alhoewel dat door veel mensen wordt gebruikt on snel dailies te halen.

Ik merk dat ik op het moment veel meer gevarieerde decks tegenkomt dan een jaar geleden, dus daar zit zeker een stijgende lijn in.

Verwijderd

[...]

[...]

[afbeelding]
Top deck zeg. Zojuist 5-1 gegaan voor m'n Priest daily. Ik heb N'Zoth niet een keer gespeeld, maar Brann is echt een topper in dit deck. 1 mana 2/5, 2 mana 3/4 taunt, 6 dmg corruptors, 2 card draw drakes...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2016 22:18 ]

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:11:
[...]

Top deck zeg. Zojuist 5-1 gegaan voor m'n Priest daily. Ik heb N'Zoth niet een keer gespeeld, maar Brann is echt een topper in dit deck. 1 mana 2/5, 2 mana 3/4 taunt, 6 dmg corruptors, 2 card draw drakes...
Tnx.
Het mooie aan N'Zoth is dat ik voorheen Chillmaw heel goed moest timen en vaak dood in mijn hand lag enkel als activator. Nu hoef ik hem niet zo goed te timen omdat Nzoth hem weer in hetspel brengt. Wel is het kut als hij na Nzoth gecleared wordt dat je Shades ook gelijk weg zijn.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:22

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Toch N'zoth erin gedaan :).
En dat nog voor je legend aftikt!
Mijn deck lijkt nu wel heel goed op het jouwe :).
Met het missen van N'zoth (mss moet ik hem craften :+ , laat weten hoe hij speelt), speel ik mind control.

Succes met legend te halen!

@icemotion: hetgeen astie zegt over de mulligan klopt.
Ik speel Dragon priest al vor wotog en heb zal er volgende maand mijn 500 wins meehalen.
En dat komende van 120 wins of zo. Het aanvoelen van de mulligan is idd belangrijk.
Net zoals astie houd ik soms een azure drake of nefarian vast om te mulligannen voor 1,2 mana cost kaarten die synergie hebben.

Misschien interessant om ermee te spelen als er een nieuw seizoen start. Dan maakt de rank nog niet zoveel uit

[ Voor 27% gewijzigd door nagasy op 27-05-2016 23:52 ]

Battle.net: NagaByrd#2844

• icemotion
nagasy schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:44:
[...]
@icemotion: hetgeen astie zegt over de mulligan klopt.
Ik speel Dragon priest al vor wotog en heb zal er volgende maand mijn 500 wins meehalen.
En dat komende van 120 wins of zo. Het aanvoelen van de mulligan is idd belangrijk.
Net zoals astie houd ik soms een azure drake of nefarian vast om te mulligannen voor 1,2 mana cost kaarten die synergie hebben.

Misschien interessant om ermee te spelen als er een nieuw seizoen start. Dan maakt de rank nog niet zoveel uit
Ik speel er juist nu mee, omdat mn rank me nu niet meer uitmaakt.. ik heb Rank 5 gehaald, voor mij n record. Ik zit nu rond de 8-9.. stukje gezakt door dit deck te gaan spelen. En ik vind het een tof deck om te spelen, dus kan ik het nu mooi nog een beetje leren en dan volgende maand ermee de ladder op.

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:55
Toch nog rank 5 gehaald dit seizoen. Was nog even flink doorspelen maar op het einde was het wel heel makkelijk met N'zoth Paladin. Rewards gelukkig weer binnen deze maand.

PSN Profile

• Alwayshappyz
Ik vind dat hele 'ach, mulligan er gewoon agressief voor' nogal makkelijk gezegd vaak. Het is natuurlijk wel zo, maar je wil niet weten hoe vaak ik m'n hele starthand weggooi in de hoop early game of synergie te krijgen..maar ik gewoon dezelfde crap terug krijg. Daar komt geen skill bij kijken, maar geluk. Zelfs als ik totem shaman speel heb ik vaak potjes waar ik met 6 drops in m'n hand zit. Een slechte starthand heeft me al zoveel verliespartijen opgeleverd, omdat de opponent meer tempo heeft en wel de perfecte curve (mana wyrm, tunnel trogg als opener bv). Het is niet een automatische loss, want als je je aoe trekt kan je het potje omgooien, maar dan moet je hopen dat die voor die tijd al niet teveel Damage heeft gedaan of dat e überhaupt je aoe trekt. Dus dat hele 'ach, mulligan er gewoon voor' klopt wel, maar het is voor sommige spelers niet zo vanzelfsprekend dat de mulligan slaagt. Ik heb vaak eens in de drie/vier potjes dat ik ongeveer heb wat ik wou hebben..of in ieder geval twee kaarten oid.

• PCBaas
  • Laatst online: 23:37
Ter herinnering:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122806/Hearthstone/special2/openingsbanner.png

GoT Hearthstone Special #2

De deadline om je in te schrijven is op 31 mei!

5700X | RX 6600

• Mofkees
Alwayshappyz schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 11:48:
Ik vind dat hele 'ach, mulligan er gewoon agressief voor' nogal makkelijk gezegd vaak. Het is natuurlijk wel zo, maar je wil niet weten hoe vaak ik m'n hele starthand weggooi in de hoop early game of synergie te krijgen..maar ik gewoon dezelfde crap terug krijg. Daar komt geen skill bij kijken, maar geluk. Zelfs als ik totem shaman speel heb ik vaak potjes waar ik met 6 drops in m'n hand zit. Een slechte starthand heeft me al zoveel verliespartijen opgeleverd, omdat de opponent meer tempo heeft en wel de perfecte curve (mana wyrm, tunnel trogg als opener bv). Het is niet een automatische loss, want als je je aoe trekt kan je het potje omgooien, maar dan moet je hopen dat die voor die tijd al niet teveel Damage heeft gedaan of dat e überhaupt je aoe trekt. Dus dat hele 'ach, mulligan er gewoon voor' klopt wel, maar het is voor sommige spelers niet zo vanzelfsprekend dat de mulligan slaagt. Ik heb vaak eens in de drie/vier potjes dat ik ongeveer heb wat ik wou hebben..of in ieder geval twee kaarten oid.
Dat klopt als je naar een enkel potje kijkt.

Echter bijvoorbeeld als je curator of PW:S in je begin hand hebt tegen een hunter of shamen, gooi je die dan weg? Een curator kan op T2 gespeeld worden maar hij doet eigenlijk niks tegen welke minions dan ook. PW:S heeft target nodig en op een leeg bord doet hij niks. Beide zal je dus weg moeten gooien als je geen andere lage mana minions hebt.

Het blijft een kansspel eigenlijk dus je moet maar proberen de nuttige kaarten te krijgen. Natuurlijk lukt 't niet altijd, maar over veel potjes moet dat wel voordelen opleveren.

• An1mA
Zojuist is de kwartfinale afgelopen tussen Kolento en een Chinees. Viel me op dat de Chinees erg safe speelde, iets wat volgens mij de andere Chinezen ook deden.

Iets wat ik goed kon zien bij de game Tempo Warrior (Chinees) vs Miracle Rogue (Kolento). Hij kon bij het einde van de game zich naar lethal spelen, met een risico dat Kolento wellicht zelf lethal had. Maar de Chinees ging voor safe en verloor zo de kans om de game te winnen. Want hij gaf de Miracle speler juist genoeg tijd om lethal te trekken.

Ik heb natuurlijk makkelijk praten als toeschouwer, want je kunt naast een boel geld winnen, een Ferrari en trots. Dus snap ik best dat de druk erg hoog is.

Al met al was het wel genieten geblazen met de games van Kolento, vooral van zijn Nzoth Paladin heb ik genoten. Volgende kraker begint ook zo, Lifecoach vs Ostkaka.

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01 12:00
[...]

[...]

[afbeelding]
Heb je er bewust geen excavated evil in gestopt? Heb het idee dat die kaart tegen al die shamans wel lekkerder zou kunnen werken dan Nova...

• An1mA
ruurd v. schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:36:
[...]

Heb je er bewust geen excavated evil in gestopt? Heb het idee dat die kaart tegen al die shamans wel lekkerder zou kunnen werken dan Nova...
Heb er zelf 1 Holy Nova er voor ingewisseld, omdat er toch aardig 3 health minons zijn.

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Mofkees schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:01:
[...]

Echter bijvoorbeeld als je curator of PW:S in je begin hand hebt tegen een hunter of shamen, gooi je die dan weg? Een curator kan op T2 gespeeld worden maar hij doet eigenlijk niks tegen welke minions dan ook. PW:S heeft target nodig en op een leeg bord doet hij niks.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens!
Hoe aggresief ga jij dan mulligan? (ligt er ook aan wat je in deck hebt zitten natuurlijk)

Een curator kan juist erg goed zijn vs een aggro hunter. Het speelt zijn Fiery Bat weg maar voornaamste zorgt die er voor dat je on curve kan spelen. Mocht je een 3 drop missen in je openingshand dan kan je voor een Harvest Golem gaan. Heb je net een activator nodig kan je Chillmaw pakken. Hangt natuurlijk ook af van wat je opties zijn.
An1mA schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:29:
Ik heb natuurlijk makkelijk praten als toeschouwer, want je kunt naast een boel geld winnen, een Ferrari en trots. Dus snap ik best dat de druk erg hoog is.
Net het laatste stukje kunnen kijken. Wel raar dat ze dan alleen de kwartfinales spelen.
Maar wat moet je met een Ferrari? 8)7

I bad beat my meat by busting my nuts!

• An1mA
Ze zonden niet alleen de de kwartfinales uit hoor ;) Toernooi is al een aantal dagen bezig. De Ferrari is een extra motivatie voor de Chinezen om te winnnen, want alleen een Chinees kan een Ferrari winnen krom genoeg.

[ Voor 25% gewijzigd door An1mA op 28-05-2016 16:34 ]

ruurd v. schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 15:36:
[...]

Klopt. Ik houd er niet van om mijn eigen minions te slopen. En al helemaal niet om de tegenstander removal te geven. Dit is een tempo deck en geen control deck. Dit decks wincondition zijn je minions.
Daarbij maakt t traden makkelijker met Nova. Je healt dan je eigen minions weer.
Dat zijn mijn overwegingen.

• Alwayshappyz
Mofkees schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:01:
[...]

Het blijft een kansspel eigenlijk dus je moet maar proberen de nuttige kaarten te krijgen. Natuurlijk lukt 't niet altijd, maar over veel potjes moet dat wel voordelen opleveren.
Meer potjes dat ik met een slechte hand begin dan andersom hoor, hoe hard ik er ook voor mulligan. Erg blij dat anderen blijkbaar een goede hand af kunnen dwingen, maar ik krijg het amper voor elkaar. Die factor heeft met geluk/pech te maken, niks met skill. Ja, je moet weten voor welke kaarten je moet mulligannen, maar dat is het dan ook wel.
2 dagen geleden had ik nog 2 wins nodig voor Legend. Paar dagen niet echt tijd gehad om te ranken. Vanavond eindelijk weer wel. Dacht, nog 2x meer winnen dan verliezen......dat moet wel lukken.

Heb 14 ladder potjes gedaan. 11x Shaman, 3x Zoo.
1 x gewonnen, 13 x verloren. ;w ;w

Na een aantal potjes had ik wel door dat Legend er niet meer in zat dus ben overgestapt op Paladin omdat ik die nog naar de 500 moet tillen. Ook kansloos.

• Mofkees
Astie schreef op zondag 29 mei 2016 @ 01:28:
2 dagen geleden had ik nog 2 wins nodig voor Legend. Paar dagen niet echt tijd gehad om te ranken. Vanavond eindelijk weer wel. Dacht, nog 2x meer winnen dan verliezen......dat moet wel lukken.

Heb 14 ladder potjes gedaan. 11x Shaman, 3x Zoo.
1 x gewonnen, 13 x verloren. ;w ;w

Na een aantal potjes had ik wel door dat Legend er niet meer in zat dus ben overgestapt op Paladin omdat ik die nog naar de 500 moet tillen. Ook kansloos.
mwoah, vanmiddag winstreek 9 naar 1.2, en dan een losing streek van 15 potjes! :) nu wel weer 9win/1loss in laatste 10. wat een spel is het toch ...

• An1mA
Astie, daarom vroeg ik hoe je Dragon/Nzoth Priest het doet tegen Shaman :p Ben atm rank 2, hopelijk word ik vandaag legend.

• aicaramba
Ik heb ook het idee dat de meta langzaamaan weer aan het schuiven is naar veeeee agro/face. Ik kom ook bijna alleen nog agro tegen.

An1mA schreef op zondag 29 mei 2016 @ 03:07:
Astie, daarom vroeg ik hoe je Dragon/Nzoth Priest het doet tegen Shaman :p Ben atm rank 2, hopelijk word ik vandaag legend.
Wat speel je atm?

Tot gisteren avond was het 50/50. Gisteren waren mijn handen echt anti Control Warrior ipv anti aggro :P
aicaramba schreef op zondag 29 mei 2016 @ 06:55:
Ik heb ook het idee dat de meta langzaamaan weer aan het schuiven is naar veeeee agro/face. Ik kom ook bijna alleen nog agro tegen.
De laatste dagen op de ladder is vooral aggro of anti aggro. Iedereen wil nog snel ranken
Alwayshappyz schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 11:48:
Tjah HS en RNG, dat zijn bijna synoniemen. Helaas kan je weinig invloed uitoefenen op je mulligan anders dan je deck goed samenstellen en de juiste kaarten wegmikken met de hoop dat je er iets beters voor terug krijgt. Zo gaat het ook met carddraw. Ik verloor net een potje van iemand die t3 Ambush cast, waarop ik de volgende beurt met 24 kaarten in mijn deck back to back to back 4/4tjes geef aan mijn tegenstander. Skillstone strikes yet again. _O-

• Alwayshappyz
xelfer schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:10:
[...]

Tjah HS en RNG, dat zijn bijna synoniemen. Helaas kan je weinig invloed uitoefenen op je mulligan anders dan je deck goed samenstellen en de juiste kaarten wegmikken met de hoop dat je er iets beters voor terug krijgt. Zo gaat het ook met carddraw. Ik verloor net een potje van iemand die t3 Ambush cast, waarop ik de volgende beurt met 24 kaarten in mijn deck back to back to back 4/4tjes geef aan mijn tegenstander. Skillstone strikes yet again. _O-
:X auch _O-

• An1mA
Astie schreef op zondag 29 mei 2016 @ 08:46:
[...]

Wat speel je atm?

Tot gisteren avond was het 50/50. Gisteren waren mijn handen echt anti Control Warrior ipv anti aggro :P

[...]

De laatste dagen op de ladder is vooral aggro of anti aggro. Iedereen wil nog snel ranken
Tempo Warrior, halverwege het seizoen eens geprobeerd op ladder zonder groot succes. Gister toch maar weer een kans gegeven en met succes, met name tegen Shamans.

Tegen Zoo is het op papier ook een goede match-up, maar daar sta ik nu 40% tegen. Naar mijn mening hadden de Zoo spelers ook een erg goede hand en wellicht was ik ook te trigger happy met mijn removals/aoe.

Maar, ik denk wel dat ik legend hiermee vandaag word, rank 2 met 5 sterren op dit moment. Ik kan je geen exact stats geven, omdat het internet in China niet zo betrouwbaar is. Krijg regelmatig een disconnect en dan trackt mijn tracker de game helaas niet. Maar morgen als het goed isheb ik glasvezel tot mijn beschikking.

An1mA schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:59:
[...]

Tempo Warrior, halverwege het seizoen eens geprobeerd op ladder zonder groot succes. Gister toch maar weer een kans gegeven en met succes, met name tegen Shamans.

Tegen Zoo is het op papier ook een goede match-up, maar daar sta ik nu 40% tegen. Naar mijn mening hadden de Zoo spelers ook een erg goede hand en wellicht was ik ook te trigger happy met mijn removals/aoe.

Maar, ik denk wel dat ik legend hiermee vandaag word, rank 2 met 5 sterren op dit moment. Ik kan je geen exact stats geven, omdat het internet in China niet zo betrouwbaar is. Krijg regelmatig een disconnect en dan trackt mijn tracker de game helaas niet. Maar morgen als het goed isheb ik glasvezel tot mijn beschikking.
Nice. Tempo Warrior is zeker een leuk deck al mis ik Brawl nog wel eens.

Ik ben weer terug op rang 2.5.

Dit deck deed het weer:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UKaLd2j.png

• Alwayshappyz
Astie schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:01:
[...]

Nice. Tempo Warrior is zeker een leuk deck al mis ik Brawl nog wel eens.

Ik ben weer terug op rang 2.5.

Dit deck deed het weer:

[afbeelding]
Zo'n deck heb ik ook eens geprobeerd, maar kansloos tegen aggro. Enige rogue versie die voor mij enigszins werkt is een Reno erin, maar ja...hoe doe jij het tegen aggro?

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Speel zelf nu met dit Rogue deck. Alle grote en trage minions gecut en meer een miracle speelstijl gepakt.
Voor control match-ups heb ik dus N'Zoth er in zitten.

Speelt wel erg lekker weg.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2wrgk8n.png

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-01 12:26
murphylee schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:55:
Speel zelf nu met dit Rogue deck. Alle grote en trage minions gecut en meer een miracle speelstijl gepakt.
Voor control match-ups heb ik dus N'Zoth er in zitten.

Speelt wel erg lekker weg.

[afbeelding]
Sorry dat ik het vraag maar kun je niet beter gewoon normale miracle rogue spelen met zo'n deck. Ik bedoel tegen control decks, behalve warrior zou het juist beter doen. En jouw n'zoth minions lijken allemaal zeer kwam tegen mass removal.

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

separhim schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:11:
[...]
Sorry dat ik het vraag maar kun je niet beter gewoon normale miracle rogue spelen met zo'n deck. Ik bedoel tegen control decks, behalve warrior zou het juist beter doen. En jouw n'zoth minions lijken allemaal zeer kwam tegen mass removal.
It's all about the tempo!
Ligt er ook aan welke minions je uit journey below trekt. Anub'Arak er uit trekken is altijd wel goed vs control decks :)

Ik heb echt moeite om te moeten w8 op een Syl of cairne of 1 big minion per turn te moeten spelen. Veel te slow vs aggro en tempo decks.
De type decks die ik alleen maar tegen kom op rank 5/4

De gadgetzan is ook voornamelijk voor tempo en het trekken van N'Zoth.

[...]

Misschien wel. Maar vind dit, homebrew deck veel te leuk om te spelen. En haal er nog een flinke winrate mee ook. Tegen control verlies ik maar weinig. Zoo en Druids is farmen.
Gewoon een.leuk, non netdeck omRoque naar de 500 te tillen.
Alwayshappyz schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:34:
[...]

Zo'n deck heb ik ook eens geprobeerd, maar kansloos tegen aggro. Enige rogue versie die voor mij enigszins werkt is een Reno erin, maar ja...hoe doe jij het tegen aggro?
Zoo is gewoon farmen, Die pak je makkelijk. Aggro Shaman is lastig inderdaad. Maar dat is voor bijna elk deck.
Ik heb ook een Reno versie geprobeerd. Stuk minder succesvol voor mij.
[...]

Zag eerder Sjow nog Legend met vrijwel (al dan niet dezelfde) lijst halen. Geen idee hoe sterk het is, maar in ieder geval sterker dan het misschien lijkt.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122806/Hearthstone/special2/openingsbanner.png

Morgenavond om 23:59 is de inschrijvingsdeadline. De interesse is helaas gering door de vele vakantiegangers. Er zal een klein fanatiek groepje overblijven die zich vol op de overwinning willen storten.

GoT Hearthstone Special #2

[ Voor 4% gewijzigd door Astie op 30-05-2016 08:52 ]

• Kol Nedra
ik heb helaas te weinig tijd, maar wel leuke feature no blue and purple :)

volgende keer legandary only deck? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Kol Nedra op 30-05-2016 10:44 ]

nothing stops this train

Kol Nedra schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:01:
ik heb helaas te weinig tijd, maar welke leuke feature no blue and purple :)

volgende keer legandary only deck? :P
Ideeën over specials zijn altijd welkom. Onze inspiratie is een keer op :+

• Kol Nedra
phoe zomaar wat ideeën:

-Legendary only deck
-alleen even mana nummers mogen (0,2,4,6,8,10)
-of alleen oneven
-alleen cards met een Female plaatje mogen gebruikt worden

nothing stops this train

• Royy90
Kol Nedra schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:47:
phoe zomaar wat ideeën:

-Legendary only deck
-alleen even mana nummers mogen (0,2,4,6,8,10)
-of alleen oneven
-alleen cards met een Female plaatje mogen gebruikt worden
Leuke ideen natuurlijk. Maar we moeten er rekening houden dat de toernooien voor zowel de veteranen als de nieuwe spelers te spelen is. Er zijn genoeg spelers met een kleine collectie en daarom zijn bovenstaande opties niet echt mogelijk... Maar toch bedankt voor het meedenken! Mocht je nog meer ideeën hebben dan horen wij het graag natuurlijk.

PSN Profile

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Royy90 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:41:
[...]

Leuke ideen natuurlijk. Maar we moeten er rekening houden dat de toernooien voor zowel de veteranen als de nieuwe spelers te spelen is. Er zijn genoeg spelers met een kleine collectie en daarom zijn bovenstaande opties niet echt mogelijk... Maar toch bedankt voor het meedenken! Mocht je nog meer ideeën hebben dan horen wij het graag natuurlijk.
Dat is juist de reden dat ik nu niet meespeel. Even of oneven kan toch juist iedereen meespelen maar met mijn beperkte legendary collectie wordt deze special eigenlijk onspeelbaar.

• Royy90
Dr0ppFTW schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:45:
[...]

Dat is juist de reden dat ik nu niet meespeel. Even of oneven kan toch juist iedereen meespelen maar met mijn beperkte legendary collectie wordt deze special eigenlijk onspeelbaar.
bedankt voor je feedback. Echter gebruik je over het algemeen niet zo heel veel Leg's in een deck. Naast Leg's kan je ook gebruik maken van basics en common. Deze kaarten heeft bijna iedereen genoeg van.

PSN Profile

• Alwayshappyz
Gister eindelijk rank 10 gehaald met mid-range hunter. Ik weet dat ik rank 10 altijd goed aan kan, dus erg blij dat ik er eindelijk ben aangekomen. Doel behaald. Nu wat fun decks :)

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Royy90 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:49:
[...]

bedankt voor je feedback. Echter gebruik je over het algemeen niet zo heel veel Leg's in een deck. Naast Leg's kan je ook gebruik maken van basics en common. Deze kaarten heeft bijna iedereen genoeg van.
Nee klopt maar persoonlijk mis ik kaarten als sylvanas en rag, welke toch wel goed van pas zouden komen in dit format (denk ik). Verder wel tof dat jullie het überhaupt organiseren en, ondanks ik denk niet echt mee te kunnen komen, leuk format (geniale naam vooral).
Pagina: 1 ... 76 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.