Het is maar waar je je op richt, hij heeft wel veel viewers altijd ook al de chat een clownfiesta, zijn de donations complete onzin en zit hij altijd te zeiken over RNG, dezelfde geld overigs voor Kripp en toch behoren deze twee tot de meest populaire streamers. Overigs is er wel een effect dat naarmate de streamer meer viewers krijgt, des te meer de chat leidt tot een spamfest.Dr0ppFTW schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:54:
[...]
Geen idee, hij werd hier gister of eergister ook gepost. Maar hij heeft echt rare muziek op de achtergrond en als iemand doneert mogen ze er een bericht bij zetten wat dan door zo'n robotstem wordt opgelezen. Dat zijn dan 9/10 troll berichten.
Golden uit packs/rewards bewaar ik. Craft alleen legendaries maar dan ook gelijk de golden versie.
Tot epic ga ik ervan uit dat ze ooit wel uit een pack komen, uit arena runs oid.
De meeste commons/rares/epics zijn dus niet golden bij mij maar bij legedaries dus veel golden.
Meestal heb ik wel genoeg gold voor een adv en 50~80 (bij WOG 73 geopend incl. Quests) packs bij een exp. Dan heb je de meeste common/rares toch all. Bij WOG had ik weinig leuke legendaries uit packs en heb nu 5 gecraft.
Sommige golden kaarten maken ook gelijk golden dingen, die zijn de leukste om te craften. Curator is dus leuk of N'zoth/Paletress etc.
Tot epic ga ik ervan uit dat ze ooit wel uit een pack komen, uit arena runs oid.
De meeste commons/rares/epics zijn dus niet golden bij mij maar bij legedaries dus veel golden.
Meestal heb ik wel genoeg gold voor een adv en 50~80 (bij WOG 73 geopend incl. Quests) packs bij een exp. Dan heb je de meeste common/rares toch all. Bij WOG had ik weinig leuke legendaries uit packs en heb nu 5 gecraft.
Sommige golden kaarten maken ook gelijk golden dingen, die zijn de leukste om te craften. Curator is dus leuk of N'zoth/Paletress etc.
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Hij zou Tirion natuurlijk al non-golden gehad kunnen hebben... in dat geval zou ik hem wellicht dusten, scheelt wel 1200 dust... Ik heb nog plenty andere legendaries en epics die ik mis en uiteindelijk zal je als je er geen harde euro's in wil steken toch keuzes moeten maken om je collectie compleet te krijgen...beuker19 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:24:
[...]
Nou als je een golden Tirion dust ben je imo niet goed wijs.
Ik dust bijna alle golden kaarten maar goede golden legendary's zijn zo zeldzaam en zo zonde.
Vroeg of laat ga je de goede legendary's toch craften en dan is je winst ook nog eens 0.
TIron is ook nog eens de beste legendary die je kan krijgen en hij geeft je ook nog eens een golden wapen.
Dit is hem tochDr0ppFTW schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:54:
[...]
Geen idee, hij werd hier gister of eergister ook gepost. Maar hij heeft echt rare muziek op de achtergrond en als iemand doneert mogen ze er een bericht bij zetten wat dan door zo'n robotstem wordt opgelezen. Dat zijn dan 9/10 troll berichten.

Ik kijk eigenlijk alleen Kibler of Thijs, rest boeit me niet zo.
Thijs zijn engels moest ik heel erg aan wennen, nu vind ik het wel wat hebben
Atlas#22744
https://us.battle.net/support/en/article/breaking/20124502
Iedereen kan z'n battle tag weer eenmalig veranderen mocht je dat willen
waarchuwing: je gaat hoogst waarschijnlijk van 4 digits naar 5, minstens.
Iedereen kan z'n battle tag weer eenmalig veranderen mocht je dat willen
waarchuwing: je gaat hoogst waarschijnlijk van 4 digits naar 5, minstens.
Dat maakt het (zijn "show" en kijkers) niet minder achterlijk.beuker19 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:26:
[...]
Vergeet niet dat hij zich een bepaalde rol heeft aangeleerd en dat nu dus een beetje verwacht word.
Hij verdient ook nog eens een goed gevulde boterham.
Ja.
Ik vind Kripp nog wel eens leuk om te kijken. Waar ik me het meest aan stoor bij Forsen is al die achterlijke herrie.separhim schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:26:
[...]
Het is maar waar je je op richt, hij heeft wel veel viewers altijd ook al de chat een clownfiesta, zijn de donations complete onzin en zit hij altijd te zeiken over RNG, dezelfde geld overigs voor Kripp en toch behoren deze twee tot de meest populaire streamers. Overigs is er wel een effect dat naarmate de streamer meer viewers krijgt, des te meer de chat leidt tot een spamfest.
[ Voor 56% gewijzigd door Dr0ppFTW op 20-05-2016 15:34 ]
Kripp volg ik enkel op Youtube.
20-25 min per filmpje en met uitleg bij zijn plays.
Hij zal de uitleg ook op twitch doen.
Maar korte samenvattingen hebben mijn voorkeur.
Zijn er nog interessante youtubekanalen in het genre van Kripp?
20-25 min per filmpje en met uitleg bij zijn plays.
Hij zal de uitleg ook op twitch doen.
Maar korte samenvattingen hebben mijn voorkeur.
Battle.net: NagaByrd#2844
Kripp vindt ik geniaal om naar te kijken. Forsen kijk ik eigenlijk allang niet meer, daar word ik knettergek.
En mocht iemand toch graag beiden willen kijken zonder de spam te hiden maar geen pleb chat willen zien:
Als je BTTV geïnstalleerd hebt als addon kun je bijvoorbeeld gebruik maken van de commands zoals /localsub . Op die manier creëer je een sub only chat die alleen lokaal zichtbaar is. /localsuboff geeft de chat weer volledig vrij. /localmod en /localmodoff werken ook
En mocht iemand toch graag beiden willen kijken zonder de spam te hiden maar geen pleb chat willen zien:
Als je BTTV geïnstalleerd hebt als addon kun je bijvoorbeeld gebruik maken van de commands zoals /localsub . Op die manier creëer je een sub only chat die alleen lokaal zichtbaar is. /localsuboff geeft de chat weer volledig vrij. /localmod en /localmodoff werken ook
Craft ze niet, maar behoud ze wel uit pakjes&arena rewards.Benjamin- schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:17:
[...]
Vraag me trouwens af wat iedereen doet qua golden kaarten.
Zo hoef ik als low budget (~20eur/jaar) weinig te dusten om toch alle relevante legendaries te krijgen.
Ook houd ik dan een dust buffer die me weer winst oplevert als er kaarten generfd worden. Die buffer maakt het mogelijk om na een hiatus alsnog mee te doen zonder weer in te kopen.
In dit topic (afgelopen zaterdag) las ik dat mensen het leuk leek om naar een fireside te gaan.
Zie hier nabije firsides: http://eu.battle.net/hearthstone/en/fireside-gatherings
Ikzelf ga vrijwel altijd naar de maandelijkse fireside van Amsterdam, zo ook 4 juni.
De gemiddelde speler speelt op het niveau van rank5.
Ik ken Forsen vooral van Trolden-clipjesDr0ppFTW schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:29:
Ik vind Kripp nog wel eens leuk om te kijken. Waar ik me het meest aan stoor bij Forsen is al die achterlijke herrie.
Goldens legs disenchant ik trouwens nooit. ik heb er twee die ik way back when nog voor GvG kreeg - Harrison en Mukla
Ik heb overigens ooit Grom gedisenchant (voor Leeroy in vanilla Miracle Rogue) -> Leeroy is post-nerf Ragnaros geworden bij mij en toen ik de zoveelste CW kaart uit een pakje trok (Baron Geddon, van de Brawl pack) vond ik het tijd om die Grommash disenchant recht te zetten. Ik ben nu op rank 10 voorzichtig aan het oefenen met CW, maar WAT speelt dat lekker zeg. 5 potjes: één N'zoth pally verloren (maar hey, dat vind ik niet erg), en shaman verloren (ugh), daarna win streak van zoo - shaman - zoo. Zoo maakt geen kans en Harrison maakte snel een einde aan de doomhammer shenanigans van die Shaman
Ik ben ook weer verliefd op Ysera nu, ze geeft me iedere keer Awakens
pff, speel ik Priest, kom ik alleen Rogues tegen; speel ik wallet Druid (yolo 12 legendaries in deck
), kom ik alleen Priest tegen met altijd sylvanas uit curator/shade, soms haat ik het spel echt...
... moest maar even kwijt
... moest maar even kwijt
Ja een Priest zal snel genoeg door hebben dat jij N'Zoth Paladin speel, nu is dat sowieso al de standaard, maar zodra ze bepaalde kaarten zien, zullen zij die snel entomben. Entomb kan je dan ook zeker verwachten, het is dan kwestie om na te denken wat je het beste kan spelen en hoe. Zo heb ik bijvoorbeeld Harrison in mijn deck, ik wist dat er een grote kans dat Priest Entomb had in zijn had, ik heb toen Tirion gespeeld, terwijl ik ook Harrison al had. Nu is uiteindelijk Tirion nooit op het veld gekomen, maar anders was het card draw.Alwayshappyz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:36:
Maar of ik nu met N'Zoth Paladin speel, of Miracle Rogue, of aggro shaman...ik kom decks tegen met de perfecte curve en de perfecte combo's. Vrijwel alle priests jatten met hun shades mijn eigen N'Zoth en dan pakken ze met entombs (die ze altijd allebei standaard in de hand hebben) natuurlijk Tirion, etc. Dan word er gezegd dat je hun entombs uit moet lokken, maar waarmee dan? Ze entomben niks, behalve Sylvanas, Tirion, etc. Als ik met priest speel bewaar ik ook m'n entombs, want ik weet dat de grote minions vanzelf komen.
Mijn winrate is heel lang heel hoog tegen Priest, simpelweg omdat je de win condition moet gaan begrijpen, en Paladin is op dat vlak toch wel een lastige. Paladin heeft heel veel heal tegenwoordig (al moet ik zeggen dat ik dat altijd al had), en met de hero power kan je heel rustig spelen. Je moet dan ook heel goed nadenken hoe je je board clears inzet, hoe je Priest onder druk kan zetten enz. Ik heb games zat gehad waarbij ik Tirion nooit speelde, omdat IK geen antwoord had tegen Tirion, en speelde hem pas wanneer ik wist dat ik hem ook weer goed kon verwijderen. Tot die tijd bleef die gewoon, waarbij ik zat potjes heb gespeelde waar ik won door hero power pass.
Van Tirion verwacht ik niet dat hij generfd gaat worden, de kaart is al jaar en dag zo sterk en hem veranderen zou een gigantische invloed hebben op Paladin.Hermessz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:41:
Ik heb vorige week een golden Tirion uit een pakje gehaald. Normaal gesproken dust ik alle golden zodra ik genoeg non-golden heb, en ik de dust nodig heb. Vanwege N'Zoth en de Divine shield synergy in de meta is Tirion best sterk op dit moment. Ik bewaar hem nu voorlopig, in de hoop dat die binnenkort generfed wordt.
Nu maar afwachten of ik genoeg discipline kan opbrengen om hem tijdens een volgende expansion misschien toch niet te dusten
Heb je hem nog niet dan zou ik hem houden, zowel dan zou je hem gewoon kunnen dusten.
Chat gaat natuurlijk al vrij snel los, en voor dit soort streamers is het natuurlijk wel flink de zakken vullen. Kijkers zijn dan ook gek op text 2 speech, want alles wordt voorgelezen. Zo heeft Reynad flink zijn zakken gevuld met allerlei racistische opmerkingen en grappen.separhim schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:26:
[...]
Het is maar waar je je op richt, hij heeft wel veel viewers altijd ook al de chat een clownfiesta, zijn de donations complete onzin en zit hij altijd te zeiken over RNG, dezelfde geld overigs voor Kripp en toch behoren deze twee tot de meest populaire streamers. Overigs is er wel een effect dat naarmate de streamer meer viewers krijgt, des te meer de chat leidt tot een spamfest.
Maargoed door de gigantische hoeveelheid spam, haak ik ook al heel snel af, dan moet een streamer wel heel wat in zijn mars hebben om je geinteresseerd te houden.
Bedoel bij Forsen proberen ze hem allemaal voor de gek te houden, terwijl ze niet doorhebben dat Forsen gewoon keihard er aan meedoet om maar donaties te krijgen, maar entertaining is het voor mij niet. Reynad kan ik dan wel weer interessant vinden, omdat ondanks al zijn saltiness, er wel onderbouwde irritaties langskomen.
Zelf blijf ik AsmodaiTV leuk vinden, zit meestal tussen de 500 en 1000 viewers, soms ook hoger doordat mensen zoals Dog, Frodan of Sjow hem hosten, maar heeft goede interactie, er mag best wat in de chat, maar hersenloze spam of hem echt afzeiken is gewoon niet toegestaan. Tevens is heeft hij ook diverse vrouwelijke actieve chatters, subs en mods, wat echt wel voor een veel prettigere chat zorgt.
Daarnaast kijk ik weleens naar Elky en soms weleens naar Frodan.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Aggro shaman.... 7-0, lol wat een deck.
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Here he is. Onze Ezo.Ezo schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:22:
[...]
Craft ze niet, maar behoud ze wel uit pakjes&arena rewards.
Zo hoef ik als low budget (~20eur/jaar) weinig te dusten om toch alle relevante legendaries te krijgen.
Ook houd ik dan een dust buffer die me weer winst oplevert als er kaarten generfd worden. Die buffer maakt het mogelijk om na een hiatus alsnog mee te doen zonder weer in te kopen.
In dit topic (afgelopen zaterdag) las ik dat mensen het leuk leek om naar een fireside te gaan.
Zie hier nabije firsides: http://eu.battle.net/hearthstone/en/fireside-gatherings
Ikzelf ga vrijwel altijd naar de maandelijkse fireside van Amsterdam, zo ook 4 juni.
De gemiddelde speler speelt op het niveau van rank5.
Bedankt voor het FSG overzicht. Breda Masters is voor mij wel interessant. Erg dichtbij en leuke pricepool.
Amsterdam is voor mij echt te ver weg. Krijg je van die Royy90 activiteiten die 3,5 uur reist naar Utrecht voor een toernooi. En toen moest hij nog terug!
hahahaAstie schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:39:
[...]
Here he is. Onze Ezo.
Bedankt voor het FSG overzicht. Breda Masters is voor mij wel interessant. Erg dichtbij en leuke pricepool.
Amsterdam is voor mij echt te ver weg. Krijg je van die Royy90 activiteiten die 3,5 uur reist naar Utrecht voor een toernooi. En toen moest hij nog terug!
Kripp is inderdaad 1 van de betere! Maar vooral een arena speler. Ranked speelt hij zelden tot nooit.nagasy schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:02:
Kripp volg ik enkel op Youtube.
Maar dat wist jij al.
Zo heb ik de laatste jaar veel streamers bekeken en het deze blijven me toch wel bij:
* Noxiuos:( NoxiousGLHF op youtube) Hij speelt voornamelijk voor de fun, maar komt met de meest hilarische decks aan, die altijd wel de moeite waard zijn om eens te spelen. Echt een speler die fun heeft in de game en zich niet ergert aan het verliezen van een rank op ladder.
* Sjow/(Kolento): Ik vind hem samen met Kolento toch wel 1 van de betere deck builders in HS. Erg competitief maar nooit echt door gebroken in het winnen van toernooien. Kolento is wel iets moeilijker te verstaan maar maakt erg goede decks en weet als geen ander om een anti meta deck te bouwen.
Zo heb je natuurlijk nog een aantal streamers die van alles uit proberen zoals:
Disguised Toast/Trolden voor de nodige fun vids.
I bad beat my meat by busting my nuts!
Ik zag er ook een in Groningen das voor mij wel lekker dichtbij.Astie schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:39:
[...]
Here he is. Onze Ezo.
Misschien maar eens een kijken of zoiets leuk is.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Op welke rank want op rank 10 speelt men heel anders dan op rank 5 tot Legend.Benjamin- schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 17:41:
[...]
Mijn winrate is heel lang heel hoog tegen Priest, simpelweg omdat je de win condition moet gaan begrijpen, en Paladin is op dat vlak toch wel een lastige. Paladin heeft heel veel heal tegenwoordig (al moet ik zeggen dat ik dat altijd al had), en met de hero power kan je heel rustig spelen. Je moet dan ook heel goed nadenken hoe je je board clears inzet, hoe je Priest onder druk kan zetten enz. Ik heb games zat gehad waarbij ik Tirion nooit speelde, omdat IK geen antwoord had tegen Tirion, en speelde hem pas wanneer ik wist dat ik hem ook weer goed kon verwijderen. Tot die tijd bleef die gewoon, waarbij ik zat potjes heb gespeelde waar ik won door hero power pass.
Het is allemaal mooi die hoge winrates maar zodra je hoger op de ladder komt is het een stuk moeilijker.
Dit maakt dus niets uit, op iedere rank zullen ze je Tirion Entomben. Zo werkt het spelletje gewoon.beuker19 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 00:56:
[...]
Op welke rank want op rank 10 speelt men heel anders dan op rank 5 tot Legend.
Het is allemaal mooi die hoge winrates maar zodra je hoger op de ladder komt is het een stuk moeilijker.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Tot je genoeg druk zet natuurlijk en dan moeten ze soms wel .Benjamin- schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 01:24:
[...]
Dit maakt dus niets uit, op iedere rank zullen ze je Tirion Entomben. Zo werkt het spelletje gewoon.
Wat ik heb gemerkt is dat Justicar vooral tegen Priest een van de best kaarten is want elke turn 2 1/1 is enorm goed en dan kun je ook veel rustig spelen.
Maar wat heeft je rank er mee te maken? Als ze moeten dan moeten ze.
Zulke Priests worden niet gespeeld door complete noobs. Dat betekent niet dat ze geen fouten maken, maar ze weten echt wel dat Entomb op Tirion goed is, en op een Silver Hand Recruit slecht is.
Als Paladin speel je vervolgens alleen kaarten waar jij ook wat tegen kan doen, dus je gaat niet Tirion spelen totdat je iets van Silence, Harrison of van mij part Black Knight kan spelen.
Je hebt nooit haast tegen Priest, dus je kan gewoon je eigen tempo spelen. Dat doe je op rank 15 maar ook op Legend.
Zulke Priests worden niet gespeeld door complete noobs. Dat betekent niet dat ze geen fouten maken, maar ze weten echt wel dat Entomb op Tirion goed is, en op een Silver Hand Recruit slecht is.
Als Paladin speel je vervolgens alleen kaarten waar jij ook wat tegen kan doen, dus je gaat niet Tirion spelen totdat je iets van Silence, Harrison of van mij part Black Knight kan spelen.
Je hebt nooit haast tegen Priest, dus je kan gewoon je eigen tempo spelen. Dat doe je op rank 15 maar ook op Legend.
Ik kijk graag naar de Decktacular Youtube vid's van Day9. Iedere keer een ander thema deck, hij speelt dat deck dan circa 1 -1,5 uur, verpreid over 3 episodes. Het gaat hem niet om zijn ranking maar om de fun die je met sommige decks kan hebben. Soms is het best hilarisch. Vooral zijn reacties als hij wint, maar ook op zijn eigen misplays..
Twitch streams trek ik vaak niet, de chat en de meeste streamers liggen mij helemaal niet.
Twitch streams trek ik vaak niet, de chat en de meeste streamers liggen mij helemaal niet.
Drazi#2341
Mijn winrate is heel lang heel hoog tegen Priest, simpelweg omdat je de win condition moet gaan begrijpen, en Paladin is op dat vlak toch wel een lastige. Paladin heeft heel veel heal tegenwoordig (al moet ik zeggen dat ik dat altijd al had), en met de hero power kan je heel rustig spelen. Je moet dan ook heel goed nadenken hoe je je board clears inzet, hoe je Priest onder druk kan zetten enz. Ik heb games zat gehad waarbij ik Tirion nooit speelde, omdat IK geen antwoord had tegen Tirion, en speelde hem pas wanneer ik wist dat ik hem ook weer goed kon verwijderen. Tot die tijd bleef die gewoon, waarbij ik zat potjes heb gespeelde waar ik won door hero power pass.Benjamin- schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 01:47:
Maar wat heeft je rank er mee te maken? Als ze moeten dan moeten ze.
Dat werkt op rank 15 heel goed maar je zal merken dat hoe hoger je komt ze jou deck ook begrijpen hoe moeilijker het word een hoge winrate vs priest te halen.
Dat begin ik ook eindelijk beter te begrijpen. Niet zomaar je mana continu willen spenderen. Soms is het beter om een bepaalde actie bij je tegenspeler uit te lokken of even extra te wachten tot je wel die bepaalde combo kunt maken. Dan maar een beurt schade incasseren.beuker19 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:42:
[...]
Dat werkt op rank 15 heel goed maar je zal merken dat hoe hoger je komt ze jou deck ook begrijpen hoe moeilijker het word een hoge winrate vs priest te halen.
Ligt er natuurlijk heel erg aan of je dit kunt doen tegen wie je speelt, wat je in hand hebt etc. etc. Maar er zijn zeker beurten bij dat je prima 1 of 2 dikke minions op het bord kan gooien maar er bewust voor kiest om enkele een miezerige hero power te doen.
Ik heb nu zelf een hunter deck gemaakt. Geen idee of het aggro, midrange, tempo of wat dan ook is (ik weet niet echt wanneer iets als een bepaald deck telt) maar tot nu toe sta ik er 6-0 mee in casual
Deck is vooral deathrattle (maar zonder N'zoth), wel met princess huhuran en 2x call of the wild.
Doel is om tot aan turn 10 continu overwicht te houden en dan ergens rond die beurten 8~12 te finishen. Als het langer dan dat duurt ben ik wel de sjaak denk ik maar dat is tot nu toe nog niet het geval geweest.
Beeromaniac
Zoals altijd is ook in de matchup Paladin-Priest de draw heel belangrijk. Ik speel vaak Paladin en tegenwoordig eigenlijk nooit meer Priest en de matchup is inderdaad lastig, zeker als ze alle antwoorden hebben. Daarom is hun Northshire Cleric ook zo belangrijk. Als je daar niet snel mee kunt dealen dan wordt het lastig en hebben ze vaak overal antwoord op. Dan is het inderdaad baiten van hun Entombs en mogelijk je N'Zoth spelen met minder value maar sneller dan zij verwachten. Het verschilt soms echt per potje hoe die matchup verloopt.
Ik vind sowieso de laatste tijd dat draw zo enorm belangrijk is dat je in sommige potjes echt niet weet wat je beter had kunnen doen om te winnen. Dus ook in andere matchups dan alleen Paladin-Priest.
Ik vind sowieso de laatste tijd dat draw zo enorm belangrijk is dat je in sommige potjes echt niet weet wat je beter had kunnen doen om te winnen. Dus ook in andere matchups dan alleen Paladin-Priest.
[ Voor 16% gewijzigd door Grotman op 21-05-2016 12:29 ]
Dit is een beetje schot in open doel? Er bestaat geen match up die makkelijker wordt op hoger niveau.beuker19 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:42:
[...]Dat werkt op rank 15 heel goed maar je zal merken dat hoe hoger je komt ze jou deck ook begrijpen hoe moeilijker het word een hoge winrate vs priest te halen.
Ga alsjeblieft niet weer met elkaar in discussie om niks, want dit gaat weer escaleren op deze manier.
Ik mag toch hopen dat jullie dat zelf ook voelen aankomen en inmiddels wijzer zijn geworden.
Ik mag toch hopen dat jullie dat zelf ook voelen aankomen en inmiddels wijzer zijn geworden.
Ik moet zeggen dat ik alleen kan spreken vanuit een Priest standpunt het is heel belangrijk dat je in die match-up zo snel mogelijk er voor moet zorgen dat beide board clears gespeeld zijn anders kun je bijna niet winnen.
Zo had ik een match die ik verloor omdat mijn tegenstander de pyro combo had (goede speler) en de volgende tegenstander gebruikte op turn 4 een Equality op mijn Cleric (slechte speler).
Net overigens ook rank 6 behaald door een lekker winstreak met mijn CW.
Als ik wel rank 5 haal met dit deck vind ik het toch wel een prestatie in de huidige meta.
Zo had ik een match die ik verloor omdat mijn tegenstander de pyro combo had (goede speler) en de volgende tegenstander gebruikte op turn 4 een Equality op mijn Cleric (slechte speler).
Net overigens ook rank 6 behaald door een lekker winstreak met mijn CW.
Als ik wel rank 5 haal met dit deck vind ik het toch wel een prestatie in de huidige meta.
[ Voor 17% gewijzigd door beuker19 op 21-05-2016 14:00 ]
Heb net een super arena run met een sterke afsluiting!! 
edit: In bijna 2,5 jaar speel tijd dus nooit zoiets tegengekomen in arena en uurtjes later gewoon dit. Dit keer heb ik nog van hem kunnen winnen ook
3x legendaries in arena deck dus...
edit: In bijna 2,5 jaar speel tijd dus nooit zoiets tegengekomen in arena en uurtjes later gewoon dit. Dit keer heb ik nog van hem kunnen winnen ook
[ Voor 55% gewijzigd door Mofkees op 21-05-2016 15:59 ]
AANKONDIGING:
1 juni zal er een nieuw Tweakers toernooi starten. Zonder teveel te verklappen kan ik al wel melden dat het toernooi weer een special zal zijn.
Stay tuned!
1 juni zal er een nieuw Tweakers toernooi starten. Zonder teveel te verklappen kan ik al wel melden dat het toernooi weer een special zal zijn.
Stay tuned!
Dit is net zo min een discussie als zeggen dat er 9 classes zijn, dat de ene kaart meer mana kost als de andere, en dat je niet altijd kan winnen.Grotman schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:51:
Ga alsjeblieft niet weer met elkaar in discussie om niks, want dit gaat weer escaleren op deze manier.
Tot op heden is er nog geen punt gemaakt, dus is er ook niets over te discusseren.
Gast, kap er nou eens mee met dat bijdehante gedoe. Daar zit niemand op te wachten en je wekt alleen maar irritatie op.Benjamin- schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 16:07:
[...]
Dit is net zo min een discussie als zeggen dat er 9 classes zijn, dat de ene kaart meer mana kost als de andere, en dat je niet altijd kan winnen.
Tot op heden is er nog geen punt gemaakt, dus is er ook niets over te discusseren.
Vandaag heb ik me op N'Zoth Paladin gestort en dit is waar ik op ben gekomen:

Als ik mijn list uiteindelijk vergelijk met die van Lifecoach zijn de verschillen:
- Earthen Ring Farseer
- Harvest Golem
- Eadric the Pure
- Lay on Hands
+ 2e Aldor Peacekeeper
+ Rallying Blade
+ Refreshment Vendor
+ Bog Creeper
Zelf zit ik nog te twijfelen om er Solem Vigil in te doen (i.p.v. Twilight Summoner of Doomsayer), maar volgens mij is dat helemaal niet nodig.
---------------------------------------------

Als ik mijn list uiteindelijk vergelijk met die van Lifecoach zijn de verschillen:
- Earthen Ring Farseer
- Harvest Golem
- Eadric the Pure
- Lay on Hands
+ 2e Aldor Peacekeeper
+ Rallying Blade
+ Refreshment Vendor
+ Bog Creeper
Zelf zit ik nog te twijfelen om er Solem Vigil in te doen (i.p.v. Twilight Summoner of Doomsayer), maar volgens mij is dat helemaal niet nodig.
---------------------------------------------
In ieder geval gaat je 2e arena run een stuk beter dan die eerste, dus dat maakt een hoop goed.Mofkees schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 14:23:
Heb net een super arena run met een sterke afsluiting!!
[ Voor 32% gewijzigd door PCBaas op 21-05-2016 17:48 ]
5700X | RX 6600
Ik heb een aantal keren gevraagd wat hij bedoelt, ik krijg er geen antwoord op. Hij zegt alleen dat die strategie veel moeilijker werkt op hogere ranks, hij geeft hier verder geen info bij waarop ik dus ook terecht aangaf dat rank hier geen rol in speelt.Astie schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:34:
[...]
Gast, kap er nou eens mee met dat bijdehante gedoe. Daar zit niemand op te wachten en je wekt alleen maar irritatie op.
Dat het spel moeilijker op hogere rank is, dat weet iedereen, dus dat is geen relevant punt. Er werd gevraagd hoe je een Priest kan verslaan, daarop reageerde ik. Dus tenzij beuker aankomt waarom iets wel of niet werkt op hogere ranks, dan er bestaat er geen discussie en begrijp ik dus nog steeds niet waar hij het over heeft.
Als jij tevens wel zijn punt begrijp, wil hem dan aan mij uitleggen?
[ Voor 4% gewijzigd door Benjamin- op 21-05-2016 17:56 ]
Net verloren van een C'thun Druid met mijn CW door een experiment. Turns out dat Justicar _NIET_ incrementeel je hero power verbetert...
Ysera -> Dream
Armor up -> Justicar -> Tank up -> Dream op Justicar
Justicar.... *chirp chirp* ... Tank up
Jullie wisten dat vast al, maar ik heb weer wat geleerd vandaag
Ysera -> Dream
Armor up -> Justicar -> Tank up -> Dream op Justicar
Justicar.... *chirp chirp* ... Tank up
Jullie wisten dat vast al, maar ik heb weer wat geleerd vandaag
Ja Justicar doet alleen een basic hero power veranderen. Dus ook kaarten die je een andere hero powers geven, zoals de 1/1 Murlocs, de Shadow Priest hero power enz kunnen allemaal niet veranderen.
Eerst was er wel een bug (?) dat als je eerst je HP veranderde met Sir Finley in een andere basic HP je deze daarna alsnog kon verbeteren met Justicar, ik weet alleen niet of dit nog steeds zo is.
5700X | RX 6600
Dat is geen bugPCBaas schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:34:
Eerst was er wel een bug (?) dat als je eerst je HP veranderde met Sir Finley in een andere basic HP je deze daarna alsnog kon verbeteren met Justicar, ik weet alleen niet of dit nog steeds zo is.
Volgens mij is dat inderdaad geen bug. Justicar past een basic hero power aan, dat hoeft niet de originele van je class te zijn.PCBaas schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:34:
In dat geval is de kaart wel vreemd verwoord, want er staat bij Justicar:
Replace your STARTING Hero Power with a better one.
In mijn ogen is Starting =/= Basic.
Replace your STARTING Hero Power with a better one.
In mijn ogen is Starting =/= Basic.
[ Voor 3% gewijzigd door PCBaas op 21-05-2016 18:47 ]
5700X | RX 6600
Inderdaad, dat zouden ze inderdaad moeten veranderen naar "Replace a basic hero power with a better one."
Vanmiddag 12-0 Arena behaalt met m'n Dr. Boom Druid:
https://www.twitch.tv/animesenshi/v/67743694
Eerder deze maand voor het eerst 12 wins behaalt, 12-2 met m'n Face Hunter draft dat uit de GvG tijd dateerd, maar recentelijk pas afgemaakt:
https://www.twitch.tv/animesenshi/v/66466775
https://www.twitch.tv/animesenshi/v/67743694
Eerder deze maand voor het eerst 12 wins behaalt, 12-2 met m'n Face Hunter draft dat uit de GvG tijd dateerd, maar recentelijk pas afgemaakt:
https://www.twitch.tv/animesenshi/v/66466775
twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS

Het is weer zo ver. We hebben het topic voor het 2e special toernooi geopend. Op 1 juni zal het toernooi van start gaan.
We hebben weer een erg creatief format bedacht. Schrijf je nu in voor dit creatieve casual toernooi!!
GoT Hearthstone Special #2
[ Voor 12% gewijzigd door Astie op 21-05-2016 22:31 ]
Disguised Toast verwoordt het wel mooi: https://twitter.com/disguisedtoast/status/717063517950447620
Nou ja, you live, you learn... inmiddels rank 8 met CW. Helemaal geen spijt van dit deck! Mooiste was mirror tegen golden CW en ik had net iets betere draws, meer armor, en mazzel met Golden Monkey legs (Deathwing, Onyxia, 2e Sylvanas, nog een paar goede).... Hij concede en ik gaf hem een welgemeende "my thanks," oneindig veel leuker potje dan SMOrc decks aanpakken... Shamans vallen mij trouwens mee als matchup moet ik zeggen. Ik heb een armorsmith uit dit deck vervangen voor een slam, dat is net iets handiger om totems weg te meppen of draw te krijgen.
Verder krijgen ze me regelmatig <12 health en dan is revenge een ongelofelijk goede boardclear. Het zit ook wel iedere keer mee met Harrison, dat helpt ook. Geen enkele shaman heeft me tot nu toe meer dan 2X gemept met Doomhammer
Nou ja, you live, you learn... inmiddels rank 8 met CW. Helemaal geen spijt van dit deck! Mooiste was mirror tegen golden CW en ik had net iets betere draws, meer armor, en mazzel met Golden Monkey legs (Deathwing, Onyxia, 2e Sylvanas, nog een paar goede).... Hij concede en ik gaf hem een welgemeende "my thanks," oneindig veel leuker potje dan SMOrc decks aanpakken... Shamans vallen mij trouwens mee als matchup moet ik zeggen. Ik heb een armorsmith uit dit deck vervangen voor een slam, dat is net iets handiger om totems weg te meppen of draw te krijgen.
Verder krijgen ze me regelmatig <12 health en dan is revenge een ongelofelijk goede boardclear. Het zit ook wel iedere keer mee met Harrison, dat helpt ook. Geen enkele shaman heeft me tot nu toe meer dan 2X gemept met Doomhammer
Today was a good day. Op rank 19 begonnen en ben nu rank 13. Mid-range hunter en Reno druid hebben me er gebracht. Fijn weer rank 13 te zijn, want heb het gevoel dat ik zeker thuis hoor in de rank 15-rank 10 regionen. Afgelopen dagen waren zeer frustrerend qua card draw..vandaag zat bijna alles mee. Ragnaros die precies face gaat (20% kans op dat moment) voor lethal, etc. Mag ook wel eens gezegd worden
Nou ik van rank 6 naar 9.Alwayshappyz schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:48:
Today was a good day. Op rank 19 begonnen en ben nu rank 13. Mid-range hunter en Reno druid hebben me er gebracht. Fijn weer rank 13 te zijn, want heb het gevoel dat ik zeker thuis hoor in de rank 15-rank 10 regionen. Afgelopen dagen waren zeer frustrerend qua card draw..vandaag zat bijna alles mee. Ragnaros die precies face gaat (20% kans op dat moment) voor lethal, etc. Mag ook wel eens gezegd worden
Ik speel al heel, lang Hearthstone maar zo veel pech als vandaag heb ik nog nooit gehad en lijkt wel als el deck wat ik speel elke x keihard gecounterd word.
Zo ben ik in 20+ potjes met Priest geen enkele x Shaman twegen gekomen maar zodra ik Shaman speelde geen 5 Priest en 2 Tempo Warriors.
Zo net stond ik voor in een potje vs Druid is ineens de verbinding met de server verbroken....weer een loss
[ Voor 6% gewijzigd door beuker19 op 22-05-2016 00:44 ]
Balen! Wel heel herkenbaar overigens, dat gevoel van gecounterd te worden. Dat idee heb ik zelf ook vaak. Net als andere kleine dingen:beuker19 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 00:43:
[...]
Nou ik van rank 6 naar 9.
Ik speel al heel, lang Hearthstone maar zo veel pech als vandaag heb ik nog nooit gehad en lijkt wel als el deck wat ik speel elke x keihard gecounterd word.
Zo ben ik in 20+ potjes met Priest geen enkele x Shaman twegen gekomen maar zodra ik Shaman speelde geen 5 Priest en 2 Tempo Warriors.
Zo net stond ik voor in een potje vs Druid is ineens de verbinding met de server verbroken....weer een loss
-Als ik tegen een mage speel heeft hij in 80 procent van de gevallen de coin - extra spell voor flamewaker..
- 90 procent van m'n tegenstanders hebben droomhand (tunnel trogg, totem golem, etc), terwijl als ik er zelf mee speel ik die kaarten zo vaak niet eens voorbij zie komen.
Dat zijn beetje de irritatiepunten wie het vaakst terugkomen.
Yep zo gaat t soms.. ik had gister ook een pech dag en ben maar gewoon gestopt met spelen..Alwayshappyz schreef op zondag 22 mei 2016 @ 05:52:
[...]
Balen! Wel heel herkenbaar overigens, dat gevoel van gecounterd te worden. Dat idee heb ik zelf ook vaak. Net als andere kleine dingen:
-Als ik tegen een mage speel heeft hij in 80 procent van de gevallen de coin - extra spell voor flamewaker..
- 90 procent van m'n tegenstanders hebben droomhand (tunnel trogg, totem golem, etc), terwijl als ik er zelf mee speel ik die kaarten zo vaak niet eens voorbij zie komen.
Dat zijn beetje de irritatiepunten wie het vaakst terugkomen.
En de coin in tempo mage is idd erg vies..
Wat is je winrate met dit deck?PCBaas schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:39:
Vandaag heb ik me op N'Zoth Paladin gestort en dit is waar ik op ben gekomen:
Op +/- rank 5
Ik track nu pas sinds een week mijn games (iMac. overigens met track-o-bot).
Maar sta nu 6-13 met dit deck. (ook al is het maar een kleine sample en voornamelijk tegen aggro)
VS agrro is dit echt een no go omdat het echt zo'n trage deck is. Mocht je de combo hebben early game dan houdt dit alleen de 1e wave tegen. Je tegenstander is ook niet gek en weet dat er een kans bestaat dat jij het hele bord kan clearen. Heb je geen early game dan ben je weg! Omdat je pas op turn 5 of 6 iets kan opgooien wat niet meteen verwijderd kan worden.
VS Priest heb je 9/10x verloren vanwege hun removal.
En dan speel jij nog een 2e Aldor wat in mijn ogen heel slecht is vs aggro mits je deze niet drawt.
Turn 6 een Reno die niet veel doet terwijl je hem juist op dat moment nodig hebt.
Tuurlijk heb je veel heal kaarten. Maar dat zijn echt late game kaarten.
Turn 5 een forbidden healing voor 10 terwijl je vet achter staat op bord is een waste in mijn ogen.
Turn 8 Rag wordt zo van het bord geveegd.
Dit is overigens wel op rank 5 waar ik heel veel aggro tegen komt.
[ Voor 5% gewijzigd door murphylee op 22-05-2016 09:02 ]
Ik had er gisteren alleen op casual mee gespeeld omdat ik nog flink aan het testen was en heb er nog geen ranked mee gedaan; ik zal het vandaag doen en je vanavond de resultaten geven. 
Met welke versie speelde je trouwens, met die van Lifecoach?
EDIT:
Sta er nu 2-4 in ranked mee. Je hebt inderdaad gelijk dat je de games die je verliest echt helemaal overrompeld wordt door aggro en je hier dan 0 kans hebt om terug te komen.
Met welke versie speelde je trouwens, met die van Lifecoach?
EDIT:
Sta er nu 2-4 in ranked mee. Je hebt inderdaad gelijk dat je de games die je verliest echt helemaal overrompeld wordt door aggro en je hier dan 0 kans hebt om terug te komen.
[ Voor 26% gewijzigd door PCBaas op 22-05-2016 11:16 ]
5700X | RX 6600
Nope.
Selfless Hero om toch wat early game te hebben.
Ooze ipv Harrison die wat te duur lijkt te zijn. VS doomhammer overdraw je vaak. Een extra beurt met doomhammer kan wel eens fataal worden door rockbiter etc.
Edit: Zie nu dat jij alleen een Acolyte speelt er verder geen draw in je deck hebt zitten. Dan heeft Harrison natuurlijk de voorkeur.
Kodo natuurlijk ook voor early.
Mis toch een spellbreaker voor Syl of een Tyrion in een Mirror match.
Misschien ook een MCT (ipv Keeper) proberen wat natuurlijk handig kan zijn vs aggro.
Ooze ipv Harrison die wat te duur lijkt te zijn. VS doomhammer overdraw je vaak. Een extra beurt met doomhammer kan wel eens fataal worden door rockbiter etc.
Edit: Zie nu dat jij alleen een Acolyte speelt er verder geen draw in je deck hebt zitten. Dan heeft Harrison natuurlijk de voorkeur.
Misschien ook een MCT (ipv Keeper) proberen wat natuurlijk handig kan zijn vs aggro.
[ Voor 13% gewijzigd door murphylee op 22-05-2016 11:19 ]
Dit is de versie die ik speel. Ik speel geen selfless hero omdat je totaal geen tempo deck hebt. Dat voelt voor mij alsof je Leper Gnomes in een Control Warrior deck speelt. Het past niet bij het totaalplaatje.murphylee schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:16:
Nope.
[afbeelding]
En hoe speelt het met een Eadric the Pure? Daarnaast heb je een Chillmaw echt nodig of meer als een extra boardachtig clear?
Gisteren 9-3 op EU (rogue) met een legendary als reward, vandaag 11-3 op NA (warrior) met een epic als reward. Not bad. Vooral warrior is heel leuk in arena nu; veel goede class commons. Ik verkies deze class boven mage op het moment.
Op een gegeven moment kreeg ik een Shaman tegenover me die Flamewreathed into Flamewreathed speelde. Ik had geen removal of wapen voor handen maar een Obsidian Destroyer en een Reckless Rocketeer bleken genoeg.
Die 7/7 is weliswaar een sterke kaart maar tegelijkertijd wordt 'ie overschat en vooral vaak op het verkeerde moment gespeeld.
Op een gegeven moment kreeg ik een Shaman tegenover me die Flamewreathed into Flamewreathed speelde. Ik had geen removal of wapen voor handen maar een Obsidian Destroyer en een Reckless Rocketeer bleken genoeg.
Die 7/7 is weliswaar een sterke kaart maar tegelijkertijd wordt 'ie overschat en vooral vaak op het verkeerde moment gespeeld.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Verwijderd
Dus het bestaat echt dat je epics of legendaries krijgt?Tektoon schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:02:
Gisteren 9-3 op EU (rogue) met een legendary als reward, vandaag 11-3 op NA (warrior) met een epic als reward. Not bad. Vooral warrior is heel leuk in arena nu; veel goede class commons. Ik verkies deze class boven mage op het moment.
Net 11-3 met Warrior met zowaar weer eens een van de chests met dust als reward, heel fijn ...
Eadric vind ik erg sterk. Lang getest zonder en met Eadric. vooral tegen Midrange decks is hoj geniaal sterk.An1mA schreef op zondag 22 mei 2016 @ 14:20:
En hoe speelt het met een Eadric the Pure? Daarnaast heb je een Chillmaw echt nodig of meer als een extra boardachtig clear?
Chillmaw is extra removal en goede deathrattle. De beste kaarten zijn eigenlijk de Azures Drakes. maakt je midrange sterker en ook de Consecration buff is erg sterk in deze meta.
Hele interessante lijst, geeft me zeker ideeen! Ik had totaal niet aan Chillmaw en Azure Drakes gedacht.Astie schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:49:
[...]
Dit is de versie die ik speel. Ik speel geen selfless hero omdat je totaal geen tempo deck hebt. Dat voelt voor mij alsof je Leper Gnomes in een Control Warrior deck speelt. Het past niet bij het totaalplaatje.
Aan de Drakes had ik nog niet aangedacht, daarnaast zijn de 5 drops in het deck flexibel. Ga de drakes zeker proberen.Astie schreef op zondag 22 mei 2016 @ 18:45:
[...]
Eadric vind ik erg sterk. Lang getest zonder en met Eadric. vooral tegen Midrange decks is hoj geniaal sterk.
Chillmaw is extra removal en goede deathrattle. De beste kaarten zijn eigenlijk de Azures Drakes. maakt je midrange sterker en ook de Consecration buff is erg sterk in deze meta.
Eadric moet ik nog craften, maar tegen niet aggro decks kan het een goed kaart zijn. Maar ik zelf heb denk ik genoeg aan de 4 keepers.
5 drops zijn 9 van de 10x beter dan 6 drops, want op turn 10 kun je indien mogelijk 2x een 5 drop doen terwijl je met ene 6 drop vaak mana te kort komt om nog een actie te doen.
Ik heb gisteren een N'zoth deathrattle/evolve deck gemaakt op mijn shaman, werkt bijzonder goed
Ik heb gisteren een N'zoth deathrattle/evolve deck gemaakt op mijn shaman, werkt bijzonder goed
nothing stops this train
Daar heb je in mijn ogen deels gelijk in!Astie schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:49:
[...]
Ik speel geen selfless hero omdat je totaal geen tempo deck hebt. Dat voelt voor mij alsof je Leper Gnomes in een Control Warrior deck speelt. Het past niet bij het totaalplaatje.
Control Warrior heeft genoeg 1 mana removal (Ex/Shield slam/WW/Inner Rage)
En daarbij een 2 mana Fiery War Axe.
Imo genoeg clear mogelijkheden om het bord niet voor turn 4 te laten exploderen.
De selfless hero is inderdaad een tempo kaart wat er totaal niet in past, maar een keuze die ik maak om aggro decks enig sinds tegen te gaan. (early game, mocht jij je combo nog niet in de hand hebben)
Vs Shaman: selfless hero turn 1 vs zijn tunneltrogg
Vs Warlock: Flame Imp
Vs Hunter: Huge Toad/King's Elekk
Ik ga weer wat tweaken
In Paladin control match ups gaat dat niet helemaal op, want daar wil je graag iedere beurt je hero power gebruiken, wel de vijand onder druk zetten, maar niet teveel value op het veld voor een boardclear.Kol Nedra schreef op maandag 23 mei 2016 @ 08:00:
5 drops zijn 9 van de 10x beter dan 6 drops, want op turn 10 kun je indien mogelijk 2x een 5 drop doen terwijl je met ene 6 drop vaak mana te kort komt om nog een actie te doen.
In mijn ogen verandert daar een 2/1 niets aan. Het is een enkele trade voor Aggro decks waarbij de Selfless Hero niet trade met de 1/3 1-drops.murphylee schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:14:
[...]
Daar heb je in mijn ogen deels gelijk in!
Control Warrior heeft genoeg 1 mana removal (Ex/Shield slam/WW/Inner Rage)
En daarbij een 2 mana Fiery War Axe.
Imo genoeg clear mogelijkheden om het bord niet voor turn 4 te laten exploderen.
De selfless hero is inderdaad een tempo kaart wat er totaal niet in past, maar een keuze die ik maak om aggro decks enig sinds tegen te gaan. (early game, mocht jij je combo nog niet in de hand hebben)
Vs Shaman: selfless hero turn 1 vs zijn tunneltrogg
Vs Warlock: Flame Imp
Vs Hunter: Huge Toad/King's Elekk
Ik ga weer wat tweaken
Urlygame removal heb je Doomsayers voor en je Peacekeeper op turn 3. Daarbij gebeurd mij vaak dat mijn Doomsayer wordt gesilenced waardoor ik er een 3/3 van kan maken op beurt 4. Ik vind het deck genoeg creativiteit hebben om het spel rond beurt 4/5 om te kunnen draaien.
Maar als het voor jou werkt moet je het vooral niet laten.
Pffffff de struggle is real.
Zit nu elke x te martelen om rank 5 te halen maar tot nu toch lukt het steeds net niet.
Ben nu met Zoo bezig omdat ik zo veel Shamans en Rogue tegen kwam maar helaas kom ik juist dan alleen maar Tempo Warrior en Priest tegen.
Zit nu elke x te martelen om rank 5 te halen maar tot nu toch lukt het steeds net niet.
Ben nu met Zoo bezig omdat ik zo veel Shamans en Rogue tegen kwam maar helaas kom ik juist dan alleen maar Tempo Warrior en Priest tegen.
in het weekend is ranking veel makkelijker. ik speel alleen vrijdag en zaterdagavond/nacht en dan haal ik iedere maand rank 4 ongeveer. als ik door de weeks speel de-rank ik alleen maar.
Heb mijn Shaman maar opgegeven, te veel counters. Yogg Mage daarentegen gaat juist weer erg lekker nu omdat die tegen veel Shaman counters wel goed speelt. 2 Ranks geklommen, even kijken of ik die rank 5 kan evenaren deze maand. Einde van de maand is sowieso een stuk makkelijker meestal.
als ik decks als aggro shaman speel dan is mijn grootste probleem dat mijn tegenstanders een 25% win kans hebben met een topdeck en die krijgen en als ik een 70% kans heb via een topdeck te winnen dat ik die 3 x op rij mis
Er is zoveel fout aan die uitspraakMili schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 03:26:
als ik decks als aggro shaman speel dan is mijn grootste probleem dat mijn tegenstanders een 25% win kans hebben met een topdeck en die krijgen en als ik een 70% kans heb via een topdeck te winnen dat ik die 3 x op rij mis
Je begrijpt (misschien na twee keer lezen) toch wat hij bedoelt.
/offtopic puzzelen niet mijn grootste bezigheid ...Dr0ppFTW schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 07:51:
[...]
Je begrijpt (misschien na twee keer lezen) toch wat hij bedoelt.
Hij beschrijft gewoon de RNG
Niet heel erg creatief, maar vandaag van rank 13 naar 8 met Thijs' mid-range hunter (https://twitter.com/G2Thijs/status/732601509788057600).
Nog steeds niet verloren dus we zullen zien tot hoe ver het door gaat.
Het deck is niet echt van Thijs want Mr. Yagut heeft het deck gemaakt en heeft er de top 50 Legend mee gehaald.Martijn19 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:56:
Niet heel erg creatief, maar vandaag van rank 13 naar 8 met Thijs' mid-range hunter (https://twitter.com/G2Thijs/status/732601509788057600).
Ik heb het deck dit weekend ook Wat geprobeerd maar ik vond het niet zo geweldig.
Het was misschien ook wel een beetje pech want heb er ook wel redelijk wat van verloren.
Meh ik weet het niet met dat hunter deck; al heb ik nog wel een Hunter / Mage quest openstaan voor vandaag... dus misschien toch proberen..
Mijn persoonlijke doel is in ieder geval gehaald deze maand, een nieuw record; Rank 5! (Mijn vorige rank record was rank 9..)
Ik zat van het weekend al bijna daar, toen wat losses gehapt, gestopt met spelen die dag op rank 7, 0 sterren.. langzaam weer terug naar rank 6.. en in rank 6 ook nog wat heen en weer..
Op een gegeven moment in een winstreak op 4 sterren.. nog 1 win.. en ik verlies van een mage
vervolgens weer spelen.. ik win van een tempo warrior, ik had nog 4 kaarten, hij verloor op fatigue.
Vervolgens de mirror, en ik weet hem ook te winnen in de late game. Volle sterren, nog 1 win. Warlock, ik reken op zoo, maar ik denk dat het toch een soort Reno deck was.. mijn opening is sterk. Divine shield 1/1, flametongue totem.. Doomsayer.. gokje met de 2/3 ping dude.. raakt de doomsayer, rockbiter maakt het af.. en vanaf daar gewoon pressure houden en een volle hand. Bloodlust maakt het af.
Nu maar kijken of ik met hunter verder ga ranken, of toch een Arena opstart..
Mijn persoonlijke doel is in ieder geval gehaald deze maand, een nieuw record; Rank 5! (Mijn vorige rank record was rank 9..)
Ik zat van het weekend al bijna daar, toen wat losses gehapt, gestopt met spelen die dag op rank 7, 0 sterren.. langzaam weer terug naar rank 6.. en in rank 6 ook nog wat heen en weer..
Op een gegeven moment in een winstreak op 4 sterren.. nog 1 win.. en ik verlies van een mage
Vervolgens de mirror, en ik weet hem ook te winnen in de late game. Volle sterren, nog 1 win. Warlock, ik reken op zoo, maar ik denk dat het toch een soort Reno deck was.. mijn opening is sterk. Divine shield 1/1, flametongue totem.. Doomsayer.. gokje met de 2/3 ping dude.. raakt de doomsayer, rockbiter maakt het af.. en vanaf daar gewoon pressure houden en een volle hand. Bloodlust maakt het af.
Nou ik heb ook weer rank 5 gehaald na dat het in het weekend niet wou heb ik het nu gehaald door 7-1 te gaan met Zoolock.icemotion schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:11:
Meh ik weet het niet met dat hunter deck; al heb ik nog wel een Hunter / Mage quest openstaan voor vandaag... dus misschien toch proberen..
Op een gegeven moment in een winstreak op 4 sterren.. nog 1 win.. en ik verlies van een magevervolgens weer spelen.. ik win van een tempo warrior, ik had nog 4 kaarten, hij verloor op fatigue.
Ik heb bewust voor Zoolock gekozen omdat er zoveel Shaman en Rogue spelers zijn en inderdaad tegen die decks is mijn winrate heel hoog.
Tempo Warrior, C'Thun Druid en Priest zijn wel heel lastig en je moet gewoon hopen dat ze niet zo goed drawen wat nog wel eens gebeurd gelukkig
Nu maar weer wat CW en N'Zoth Priest spelen.
Gewoon belachelijk wat Ben Brode en zijn team bezielden om een 7/7 voor 4 mana te maken.. 3/4 keren heb je daar gewoon geen antwoord op en verlies je de game. Dat hele overload gedoe is echt OP..
Mijn N'zoth pali countert de meeste aggro shamans met genoeg in de late game over om nog te spelen. Enige is RNG met de removals die je niet trekt. Kans daarop is helaas 35%, maar met 2 loot hoarders loopt het nu wel goed.
Vraag over de "Trigger battlecry twice" van Brann. Als je bv Cobalt Priestess speelt, kan je dan geen 2 minions overnemen? Mij lukt het iig niet.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Nee want je moet zelf een minion kiezen. Met Mind Control Tech kan je wel twee minions krijgen, mits hij 5 of meer minions heeft.Chief-XL schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 02:22:
Vraag over de "Trigger battlecry twice" van Brann. Als je bv Cobalt Priestess speelt, kan je dan geen 2 minions overnemen? Mij lukt het iig niet.
Die kaart kost je wel 6 mana totaal waardoor je op turn 5 geen 5 mana minion kan spelen. Ik vind het dus best meevallen hoe OP die kaart is. Hoewel als je hem combineert met Tunnel Trogg je wel een sterke positie krijgt.Tomski1986 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:27:
Gewoon belachelijk wat Ben Brode en zijn team bezielden om een 7/7 voor 4 mana te maken.. 3/4 keren heb je daar gewoon geen antwoord op en verlies je de game. Dat hele overload gedoe is echt OP..
Ik vind het ook iets te sterk, je hebt ook immers kaarten die je overload weer unlocked. dan is het meestal wel gg en concede.
nothing stops this train
Nee die kaart kost 4 mana en de volgende beurt 2 mana. Wat betekend dat je hem op beurt 4 kan spelen. De volgende beurt heb je 3 mana over. Shaman heeft beesten van 3-mana kaarten. Het gaat erom dat je een 7/7 op beurt 4 kan gooien.Dr0ppFTW schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:00:
[...]
Die kaart kost je wel 6 mana totaal waardoor je op turn 5 geen 5 mana minion kan spelen. Ik vind het dus best meevallen hoe OP die kaart is. Hoewel als je hem combineert met Tunnel Trogg je wel een sterke positie krijgt.
Als je terug denkt aan de Fell Reaver die ook al games won op dezelfde manier en koste 5 mana en had een slechter effect door het mill effect.
Daarbij zijn de decks die shaman speelt prima ingericht om deze overload op te vangen. 2 overload is peanuts en ze kunnen er zelfs van profiteren met Tunnel Trogg en Unbound Elemental. En hebben ze ook nog eens Eternal Sentinel erbij gekregen om deze overload te unlocken. Om over Things from Below maar te zwijgen.
In mijn ogen is deze kaart erg OP.
Mee eens, zeker nu de BGH zo hard generfd is dat hij vrijwel niet meer gespeeld wordt.Astie schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:34:
[...]
Nee die kaart kost 4 mana en de volgende beurt 2 mana. Wat betekend dat je hem op beurt 4 kan spelen. De volgende beurt heb je 3 mana over. Shaman heeft beesten van 3-mana kaarten. Het gaat erom dat je een 7/7 op beurt 4 kan gooien.
Als je terug denkt aan de Fell Reaver die ook al games won op dezelfde manier en koste 5 mana en had een slechter effect door het mill effect.
Daarbij zijn de decks die shaman speelt prima ingericht om deze overload op te vangen. 2 overload is peanuts en ze kunnen er zelfs van profiteren met Tunnel Trogg en Unbound Elemental. En hebben ze ook nog eens Eternal Sentinel erbij gekregen om deze overload te unlocken. Om over Things from Below maar te zwijgen.
In mijn ogen is deze kaart erg OP.
Vicariously I live while the whole world dies
Maar aan de andere kant hebben de meeste classes wel een antwoord : Hex, Shadow Word: Death, Sap, Polymorph, ping+Execute, ...
Klopt maar ik zie het zo: Fleamewratthed Faceless in je openingshand dan houd je hem. Hex, Death, Sap, Polymorph en zelfs Execute zou je die in je openingshand tegen Shaman houden? Ik niet. Ik wil urly minions om boardcontrol te hebben. Beslis je om deze kaarten wel vast te houden en Fleamewratthed wordt niet of later pas gespeeld zit je lang met een dode kaart in je handen.KypDurron schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:47:
Maar aan de andere kant hebben de meeste classes wel een antwoord : Hex, Shadow Word: Death, Sap, Polymorph, ping+Execute, ...
Als je kijkt naar Peacekeeper bijvoorbeeld, die houdt je tegen shaman wel in je openingshand vanwege het tempo en is prima antwoord op FF.
Ik doe dat inderdaad de laatste weken, maar dat verklaart misschien waarom ik niet zo hoge rank haalAstie schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:51:
[...]
Klopt maar ik zie het zo: Fleamewratthed Faceless in je openingshand dan houd je hem. Hex, Death, Sap, Polymorph en zelfs Execute zou je die in je openingshand tegen Shaman houden? Ik niet. Ik wil urly minions om boardcontrol te hebben. Beslis je om deze kaarten wel vast te houden en Fleamewratthed wordt niet of later pas gespeeld zit je lang met een dode kaart in je handen.
Als je kijkt naar Peacekeeper bijvoorbeeld, die houdt je tegen shaman wel in je openingshand vanwege het tempo en is prima antwoord op FF.
De keren dat ik FF kan sappen geven daarentegen weer veel voldoening
Het vreemde is dat hij zo OP id dat hij is sommige lijsten niet eens meer gespeeld word.Astie schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:51:
[...]
Klopt maar ik zie het zo: Fleamewratthed Faceless in je openingshand dan houd je hem. Hex, Death, Sap, Polymorph en zelfs Execute zou je die in je openingshand tegen Shaman houden? Ik niet. Ik wil urly minions om boardcontrol te hebben. Beslis je om deze kaarten wel vast te houden en Fleamewratthed wordt niet of later pas gespeeld zit je lang met een dode kaart in je handen.
Ik vind het allemaal wel mee vallen al is het wel zo dat wanneer Shaman een goede hand je bijna niets kunt doen behalve bidden dat je een AoE trekt.
Het effect is hetzelfde als Darnassus Aspirant in Druid. Veel mesnen speelde hem maar alle tegenstanders hielden removal vast voor deze kaart. Hetzelfde gebeurd met FF.beuker19 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:42:
[...]
Het vreemde is dat hij zo OP id dat hij is sommige lijsten niet eens meer gespeeld word.
Ik vind het allemaal wel mee vallen al is het wel zo dat wanneer Shaman een goede hand je bijna niets kunt doen behalve bidden dat je een AoE trekt.
Daarbij is een leuke Shaman hand met turn 4 FF een nagel in de doodskist. Je stond er al niet geweldig voor of je hebt hard moeten strijden voor boardcontrol en dan komt op turn 4 de FF.......wp gg.
Het is wel zo dat Shaman investeringen moet doen om FF ook daadwerkelijk op turn 4 te kunnen spelen. Op turn 3 moet je dus geen overload kaart spelen. Daarom zie je veel die 3/2 totem summoner gespeeld worden.
Ik blijf erbij dat FF de sterkste value kaart is die is uitgebracht met WOTG.
+1Dr0ppFTW schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:00:
[...]
Die kaart kost je wel 6 mana totaal waardoor je op turn 5 geen 5 mana minion kan spelen. Ik vind het dus best meevallen hoe OP die kaart is. Hoewel als je hem combineert met Tunnel Trogg je wel een sterke positie krijgt.
Je bent niet de enige die vindt dat het wel meevalt met die kaart. Hij wordt ook lang niet in alle shaman decks gespeeld. Het is wel een skill-kaart in de zin dat je 'm niet zomaar in elke beurt blind kan neergooien zonder meteen de game te verliezen en ook voor de counterplays heb je skills nodig (die niet iedereen heeft). Er zal nog wel vaker over worden geklaagd denk ik zo.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Ik vind dit ook een lastige, want ik heb tegen Shamans met op turn 4 FF gewonnen en ook zelf ermee gespeeld en verloren. Ik had best wel vaak een antwoord, al was deze niet perfect en gaf me dat daarna een nadeel (bijv Equality al weg op T4). Maar je hoopt daarna tempo te kunnen winnen door de overload.
Sommige Shamans spelen ook op control, dus die gaan ermee traden en dan kun je hem de volgende beurt makkelijker clearen. Bij een perfecte draw met T1 Tunnel Trogg, T2 Golem Totem, T4 FF is de Shaman soms onverslaanbaar, maar dat is met meer classes/decks zo. Ook op latere beurten is die kaart nog sterk, want dan is de overload vaak minder erg.
Ik neem aan dat Blizzard de statistieken bijhoudt en maatregelen neemt als het echt de spuigaten uitloopt, en dat is er niet aan de hand op dit moment. Ik kom ze echt niet overdreven vaak tegen.
Maar met Dr Boom deden ze dat uiteindelijk ook niet natuurlijk...
Sommige Shamans spelen ook op control, dus die gaan ermee traden en dan kun je hem de volgende beurt makkelijker clearen. Bij een perfecte draw met T1 Tunnel Trogg, T2 Golem Totem, T4 FF is de Shaman soms onverslaanbaar, maar dat is met meer classes/decks zo. Ook op latere beurten is die kaart nog sterk, want dan is de overload vaak minder erg.
Ik neem aan dat Blizzard de statistieken bijhoudt en maatregelen neemt als het echt de spuigaten uitloopt, en dat is er niet aan de hand op dit moment. Ik kom ze echt niet overdreven vaak tegen.
Maar met Dr Boom deden ze dat uiteindelijk ook niet natuurlijk...
FF wordt in diverse decks niet gespeeld, omdat die daar niet goed in is. Totem Shaman (midrange) is bijvoorbeeld heel populair, dit deck is niet gericht op burst of heeft kaarten om de mana crystals te unlocken.
Alleen aggro Shaman speelt hem eigenlijk.
De kaart is sterk, maar er is wel zat removal die er mee kan dealen, en dat is vaak een tempo verlies voor de Shaman. Dit is ook waarom Aggro Shaman geen Face Shaman is, want zodra Shaman alleen face gaat, laten ze een board achter, en dat is heel gevaarlijk wil dit soort minions levend houden.
Alleen aggro Shaman speelt hem eigenlijk.
De kaart is sterk, maar er is wel zat removal die er mee kan dealen, en dat is vaak een tempo verlies voor de Shaman. Dit is ook waarom Aggro Shaman geen Face Shaman is, want zodra Shaman alleen face gaat, laten ze een board achter, en dat is heel gevaarlijk wil dit soort minions levend houden.
Timing is alles. Echte Shaman spelers tellen ook de overload 2 beurten vooruit. Zo zie je aan je hand dat het soms beter is om FF op turn 5 te spelen ipv turn 4.Tektoon schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:59:
[...]
+1
Je bent niet de enige die vindt dat het wel meevalt met die kaart. Hij wordt ook lang niet in alle shaman decks gespeeld. Het is wel een skill-kaart in de zin dat je 'm niet zomaar in elke beurt blind kan neergooien zonder meteen de game te verliezen en ook voor de counterplays heb je skills nodig (die niet iedereen heeft). Er zal nog wel vaker over worden geklaagd denk ik zo.
Zoals ik al eerder zei houd je de bekende removal niet in je handen als je tegen Shaman speelt. Leuk als je op turn 4 zijn FF kan counteren met die Hex of Poly die je hebt vastgehouden maar meer kun je die turn niet doen. Je wil boardcontrol hebben door effectieve minion trades.
Klagen over Dr7, Dr6 en nu Dr4
Het hele idee achter die kaart is natuurlijk dat als je hem countert dat je hier een relatief groot voordeel mee pakt. Ik vind de kaart wel lichtelijk OP Misschien 1/2 hp minder of 3 overload oid? Dat zou de kaart denk ik alleen nog in combinatie met tunnel trogg, unbound elemental of die unlock minion echt goed zal zijn.
Dat valt inderdaad niet te ontkennen. Maar ik denk niet dat je deze kaart kan vergelijken met Dr. Boom.Astie schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:23:
[...]
Het zijn enorme value minions voor de manacost.
[ Voor 29% gewijzigd door Dr0ppFTW op 25-05-2016 11:26 ]
Kwam toevallig een stream tegen met een soort CN vs EU, maar ipv dat ze tegen elkaar spelen zitten ze verspreid in groeps.
https://www.twitch.tv/neotvbaoxue
Klopt, ik volg het al 2 dagen. Ze zitten in groepen zodat eerst 2 EU vs China wedstrijden gespeeld worden voordat ze doorgaan uit de groep.An1mA schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:55:
Kwam toevallig een stream tegen met een soort CN vs EU, maar ipv dat ze tegen elkaar spelen zitten ze verspreid in groeps.
[afbeelding]
Het is moeilijk een argument voor een andere kaart te maken. Een t4 7/7 is in de basis gewoon insane. Ik speel overigens dusdanig weinig dat ik niet echt weet of die kaart echt een gamebreaker is.Astie schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:38:
[...]
Ik blijf erbij dat FF de sterkste value kaart is die is uitgebracht met WOTG.
[ Voor 13% gewijzigd door xelfer op 25-05-2016 12:16 ]
FF een 4 mana 7/7 noemen is een beetje hetzelfde als N'zoth een 10 mana 5/7 kaart die een sylvanas twee shifting shades, bloodhoof cairne summoned. Zo makkelijk is het gewoon niet (toegegeven dat FF minder opbouw en strategie vergt dan N'zoth)xelfer schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:11:
[...]
Het is moeilijk een argument voor een andere kaart te maken. Een t4 7/7 is in de basis gewoon insane. Ik speel overigens dusdanig weinig dat ik niet echt weet of die kaart echt een gamebreaker is.
yep, en zoals Astie ook al aangekaart had heeft shamen nu ook veel unlock opties.xelfer schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:11:
[...]
Het is moeilijk een argument voor een andere kaart te maken. Een t4 7/7 is in de basis gewoon insane. Ik speel overigens dusdanig weinig dat ik niet echt weet of die kaart echt een gamebreaker is.
zoals gezegd heb ik al meegemaakt op een turn:
Elemental destruction + FF + Thing from the deep + Eternal sentinel. Weet je wat voor temposwing dat is,,,,
Ben voor de rest ook eens met de removal statement.
Als priest of druid is zo'n ding op T4 echt enorme pijn in de xxx. Zeker omdat je dan waarschijnlijk al wat achter ligt qua bord. En hij kan niet eens door een fireball weggehaald worden.
Meestal is het ook een 1 tegen 2 trade en dat maakt volgens mij 2 minder beschikbare crystals volgende turn meer dan goed.
... en we hebben nog niet gesproken over hem in arena, waar removals zowiezo al zeer schaars zijn.
Ik noem het een turn 4 kaart, niet een 4 mana kaart...Dr0ppFTW schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:21:
[...]
FF een 4 mana 7/7 noemen is een beetje hetzelfde als N'zoth een 10 mana 5/7 kaart die een sylvanas twee shifting shades, bloodhoof cairne summoned. Zo makkelijk is het gewoon niet (toegegeven dat FF minder opbouw en strategie vergt dan N'zoth)
Oke, maar dan nog vind ik je stelling te zwart-wit.xelfer schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:56:
[...]
Ik noem het een turn 4 kaart, niet een 4 mana kaart...
'Je' is hier 'jij', niet: 'men'. Dat jij zo speelt / over de game denkt moet je zelf weten. Daar valt iets voor te zeggen natuurlijk, maar nog veel meer tegen in te brengen. In dit geval maak je er die 7/7 sterker mee dan dat 'ie is. Een andere spelopvatting, zoals de mijne, schiet weer op andere terreinen te kort maar ik heb met die 7/7 geen moeite. Het hoeft dus helemaal niet zo'n probleem te zijn, je hebt het zelf in de hand.Astie schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:23:
[...]
Zoals ik al eerder zei houd je de bekende removal niet in je handen als je tegen Shaman speelt. Leuk als je op turn 4 zijn FF kan counteren met die Hex of Poly die je hebt vastgehouden maar meer kun je die turn niet doen. Je wil boardcontrol hebben door effectieve minion trades.
Iemand al aan het spelen geweest met dat C'Thun Rogue deck van die HS game Designer; Iksar?

Tegen Control matches is dat wel leuk om spelen, tegen Shaman lijk ik redelijk weinig kans te maken
Combinatie Brann , Shadowcaster is soms heel sterk, zeker als er nog een Blade of C'Thun op het bord ligt

Tegen Control matches is dat wel leuk om spelen, tegen Shaman lijk ik redelijk weinig kans te maken
Combinatie Brann , Shadowcaster is soms heel sterk, zeker als er nog een Blade of C'Thun op het bord ligt
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.