• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:36
Emperor is inderdaad twijfelachtig, maar wat zou je daarvoor in de plaats spelen? Voordeel van Emperor is wel dat deze gekke Azure Drake/Swipe plays mogelijk maakt op turn 7-8. De enige kaarten die in mijn hoofd opkomen als mogelijke plaatsvervangers zijn Baron Geddon en Ragnaros, maar beide hebben zo hun voor- en nadelen.

Klaxxi Amber-Weaver vind ik om eerlijk te zijn ook een twijfelgeval, maar hiervoor kan ik eigenlijk ook niks beters bedenken.

Hogger heeft me in de paar games die ik tot nu toe met dit deck heb gespeeld in ieder geval meer games gewonnen van Varian me ooit heeft gedaan, dus die blijft voorlopig wel in dit deck zitten. :)

----------------------------------

Games die ik heb verloren en de turns waarin in Emperor draw (toevallig draw ik hem in elke game die ik tot nu toe met dit deck verloren heb, ik sta er namelijk nu 9-4 mee):
Game 1
Game 2
Game 3
Game 4

Dit zijn de games waarin ik Emperor draw en uiteindelijk win:
Game 5
Game 6
Game 7

Alle 6 overige games heb ik gewonnen zonder Emperor te drawen.

5700X | RX 6600

LOL......
Net tegen een Miracle Rogue die een 12/12 Edwin en een 12/4 Gadgetzan Auctioneer (beiden stealth) en een 5/1 wapen heeft.
Ik speel Bloodhoof Brave en Brawl mijn Bloodhoof wint }) hij speelt Southsea Squidface die ik kill en speel Harrison....GG

Daarvoor had Ragnaros overigens ook al zijn andere Gadgetzan Auctioneer (stealth) al gesniped.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:26
PCBaas schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:19:
Emperor is inderdaad twijfelachtig, maar wat zou je daarvoor in de plaats spelen? Voordeel van Emperor is wel dat deze gekke Azure Drake/Swipe plays mogelijk maakt op turn 7-8. De enige kaarten die in mijn hoofd opkomen als mogelijke plaatsvervangers zijn Baron Geddon en Ragnaros, maar beide hebben zo hun voor- en nadelen.

Klaxxi Amber-Weaver vind ik om eerlijk te zijn ook een twijfelgeval, maar hiervoor kan ik eigenlijk ook niks beters bedenken.

Hogger heeft me in de paar games die ik tot nu toe met dit deck heb gespeeld in ieder geval meer games gewonnen van Varian me ooit heeft gedaan, dus die blijft voorlopig wel in dit deck zitten. :)

----------------------------------

Games die ik heb verloren en de turns waarin in Emperor draw (toevallig draw ik hem in elke game die ik tot nu toe met dit deck verloren heb, ik sta er namelijk nu 9-4 mee):
Game 1
Game 2
Game 3
Game 4

Dit zijn de games waarin ik Emperor draw en uiteindelijk win:
Game 5
Game 6
Game 7

Alle 6 overige games heb ik gewonnen zonder Emperor te drawen.
Ik heb zelf een tijdje een c'thun druid gespeeld met emperor maar ik haalde hem eruit omdat ik vaak er weinig uit haalde, tegen de tijd dat ik hem had was het vaak nog maar 2 of 3 kaarten in mijn hand maar mijn versie had ook wat meer early game dan jouw versie. Het lijkt me logisch dat Hogger je meer dan Varian omdat ik die nog nooit in een druid deck heb gezien. ;)

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:22

nagasy

Duck Duck Duck Goose

nagasy schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:50:
Zijn er eigenlijk mensen die nog de Fireside card back willen vrijspelen?
Misschien kan er een datum afgesproken worden om, via evolvhq, elkaar uit te dagen om zo de card back alsnog te verkrijgen.

En anders zal het wachten worden op een Fireside Gathering in België :)
Beetje later dan verwacht.

Als er nog steeds interesse is.

dit is enkel voor mensen op windows
Account aanmaken op www.evolve.hq.com
de groep : hearthstone fireside cardback zoeken (https://www.evolvehq.com/...thstone-fireside-cardback)
de client installeren op je pc.
wachten tot er 2 of meer in de groep zitten en dan kijken om een party te maken (denk ik).
Heb er zelf geen ervaring mee.

uitleg op reddit: https://www.reddit.com/r/...reside_cardback_easy_way/

Battle.net: NagaByrd#2844

Op dit moment ben ik Roque en Paladin naar de 500 aan het spelen. Nog een flinke weg te gaan maar mijn decks beginnen eindelijk vorm te krijgen in de standard meta.
Ik speel N'Zoth Roque en N'Zoth Paladin (love deathrattles).
Hieronder de decklists zoals ze nu zijn. Ook een leuke gameplay screenshot :).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QhAHme3.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jd1ocZB.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WQ3yHB2.jpg

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:44
Heb zojuist Cairne bloodhoof gecraft, die past ideaal in een N'Zoth deck :)
ik zag dat ik nu nog 7700 dust over heb, dat zijn er nog wel een aantal leggy's ^^
maar welke zal ik craften? ik heb alle core legendary's al.

nothing stops this train

Kol Nedra schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:08:
ik zag dat ik nu nog 7700 dust over heb, dat zijn er nog wel een aantal leggy's ^^
Ligt aan wat je speelt. Als je rogue bv graag speelt dan kan Xaril wel van toegevoegde waarde zijn bijvoorbeeld....

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

Misschien die warrior legendary?

Ik heb zelf nog 15 k dust, wordt toch tijd om wat leuke core legendaries te gaan craften.

Atlas#22744

Ik gisteren ook al.
Maar core legendary's is natuurlijk een ruim begrip want ik vind bijvoorbeeld Baron Geddon en Harrison ook core Legendary's als je CW wil spelen.
Ik heb zelf bijvoorbeeld Malygos niet maar hij is wel core als ik malyRogue wil spelen maar voor de rest natuurlijk niet zo breed inzetbaar als Ragnaros of Sylvanas.

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 08:40
Speel de laatste paar dagen een beetje met een deck rondom N'Zoth and Deathwing, Dragonlord en ben ondertussen tot het volgende deck gekomen waarmee ik nu in casual een 5-win streak heb. Zien jullie nog puntjes van aandacht voordat ik er constructed (standard) mee in ga?

N'Zoth Dragodin
Forbidden Healing
Blessing of Wisdom
Equality x 2
Holy Light
Faerie Dragon x 2
Wild Pyromancer
Aldor Peacekeeper x 2
Blackwing Technician x 2
Truesilver Champion x 2
Consecration x 2
Hungry Dragon
Keeper of Uldaman
Twilight Guardian x 2
Azure Drake x 2
Blackwing Corruptor x 2
Chillmaw
Chromaggus
Tirion Fordring
Ysera
Deathwing, Dragonlord
N'Zoth, the Corruptor

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:44
ik heb me vandaag eens toegelegd op tempo warr wat hier besproken word 20 games, 10 met Varian 10 met Rafaam.

Mijn ervaring (let op mijn ervaring) is dat ik Varian beter vind, daar heb je meteen value uit.

Ik heb werkelijk 0 games Rafaam gespeeld omdat ie gewoon net te traag is, (toegegeven Varian won een game puur op het feit dat er een charge uitkwam die meteen pijn kon doen)

Maar Varian heeft een grotere kans om meteen iets aan je board te doen dan Rafaam dat duurt altijd een beurt voordat ie iets doet

ik vind het een lastige kaart ik denk zelfs dat ik er eerder voor zou kiezen hem te vervangen voor een andere kaart.

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:26
The_Big_Easy schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:56:
Speel de laatste paar dagen een beetje met een deck rondom N'Zoth and Deathwing, Dragonlord en ben ondertussen tot het volgende deck gekomen waarmee ik nu in casual een 5-win streak heb. Zien jullie nog puntjes van aandacht voordat ik er constructed (standard) mee in ga?

N'Zoth Dragodin
Forbidden Healing
Blessing of Wisdom
Equality x 2
Holy Light
Faerie Dragon x 2
Wild Pyromancer
Aldor Peacekeeper x 2
Blackwing Technician x 2
Truesilver Champion x 2
Consecration x 2
Hungry Dragon
Keeper of Uldaman
Twilight Guardian x 2
Azure Drake x 2
Blackwing Corruptor x 2
Chillmaw
Chromaggus
Tirion Fordring
Ysera
Deathwing, Dragonlord
N'Zoth, the Corruptor
Ik zou holy light vervangen door een tweede forbidden healing, voor 1 mana heb je al meer healing. Choramggus lijkt niet zo heel goed omdat je weinig draw hebt, wellicht kun je hem beter vervangen door nefarian.

• Drazi
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:24
Ik heb de afgelopen dagen wat meer Wild gespeeld. Is toch wel leuk en minder chaos dan ik gedacht had. Mijn Reno control mage komt daar aardig uit de verf. Ik kom maar heel weinig Smorc tegen. Weliswaar zit ik op rank 17-ish, maar toch. Net tegen een N'Zoth/Fendral Staghelm Druid een aardige match. Eerst wat klein grut van zijn kant. Vervolgens komt Cairne die ik weet te Polymorphen. Daarna speel ik Chromaggus die ik dubbel terug krijg via Duplicate. Dan lukt het me om via Brann + Mindcontrol Tech een Piloted Shredder (plus nog een 1/1 token) te stelen. Vervolgens een Flamestrike voor board clear.. Nefarian voor 4 gratis spells (Brann nog op het bord) en het was gedaan...

Drazi#2341

Drazi schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:18:
Ik heb de afgelopen dagen wat meer Wild gespeeld. Is toch wel leuk en minder chaos dan ik gedacht had. Mijn Reno control mage komt daar aardig uit de verf. Ik kom maar heel weinig Smorc tegen. Weliswaar zit ik op rank 17-ish, maar toch. Net tegen een N'Zoth/Fendral Staghelm Druid een aardige match. Eerst wat klein grut van zijn kant. Vervolgens komt Cairne die ik weet te Polymorphen. Daarna speel ik Chromaggus die ik dubbel terug krijg via Duplicate. Dan lukt het me om via Brann + Mindcontrol Tech een Piloted Shredder (plus nog een 1/1 token) te stelen. Vervolgens een Flamestrike voor board clear.. Nefarian voor 4 gratis spells (Brann nog op het bord) en het was gedaan...
Zo zie je maar wat en verschil er per persoon al kan zijn.
Ik kwam bijna alleen maar Zoo en Aggro/Face Shaman tegen en nog meer katoen decks dan in standaard :'(

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Legend NA = Rank 25 EU :P

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:32
Urgh arena draws.. ondertussen al 8 arenas met 0 legendaries. 4x mage, geen enkele flamestrike kunnen kiezen. Mijn laatste arena runs waren echt allemaal super slecht. Ik kreeg geen enkele board clears. Dus loop zelf een keer tegen een flamestrike aan en je kan niet meer terug komen. En eromheen spelen werkt ook niet altijd goed. Vaak ook geen enkele 1 drop, dus je begint altijd met een achterstand.

Zelfs al is mn minion quality niet slecht kan ik gewoon niets in de meeste games.

[ Voor 66% gewijzigd door aicaramba op 18-05-2016 20:45 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Och wat is het toch heerlijk om CW te spelen .
Zeker als er Shamans zijn die naar 12 swings met de Doomhammer en de Hunter HP je nog niet kunnen verslaan :P
Nu op het moment rank 8 met 5 sterren en het gaat nog steeds behoorlijk goed.

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
zo heb het Astral Yolo deck aangepast. Het werkt eigenlijk nog best aardig ook. Hard mulligan naar die ramp kaarten (innervate/wild growth/mire keeper) en daarna alleen maar genieten :D

Onder Ysera heb ik nog Yogg, die heeft me al een paar game gewonnen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7vnfU3E.png

[ Voor 3% gewijzigd door Mofkees op 18-05-2016 22:15 ]

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Mofkees schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:15:
zo heb het Astral Yolo deck aangepast. Het werkt eigenlijk nog best aardig ook. Hard mulligan naar die ramp kaarten (innervate/wild growth/mire keeper) en daarna alleen maar genieten :D

Onder Ysera heb ik nog Yogg, die heeft me al een paar game gewonnen.

[afbeelding]
Waar is je Astral dan? :+
Nu is het ''gewoon'' een Ramp Druid :p

• Mofkees
beuker19 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 22:24:
[...]

Waar is je Astral dan? :+
Nu is het ''gewoon'' een Ramp Druid :p
Je hebt helemaal gelijk. Wilde eigenlijk zeggen dat ik dat Astral deck aangepast heb, door juist die Astral kaarten eruit te halen :D

Wil eigenlijk eens Y'Shaarj proberen, maar hij kan nog maar in te weinig (of eigenljk geen? :D) decks gespeeld worden... en dan om gelijk 3200 dusts uit te geven ...

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
aicaramba schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:33:
Urgh arena draws.. ondertussen al 8 arenas met 0 legendaries. 4x mage, geen enkele flamestrike kunnen kiezen. Mijn laatste arena runs waren echt allemaal super slecht. Ik kreeg geen enkele board clears. Dus loop zelf een keer tegen een flamestrike aan en je kan niet meer terug komen. En eromheen spelen werkt ook niet altijd goed. Vaak ook geen enkele 1 drop, dus je begint altijd met een achterstand.

Zelfs al is mn minion quality niet slecht kan ik gewoon niets in de meeste games.
Had ik in het begin ook. Heeft niks met 1-drops of boardclears te maken; die zijn in de nieuwe meta minder waard (vooral de 1-drops zijn te vermijden tenzij je face-hunter of aggro-control rogue speelt). Ik kan je aanraden om even wat pro-drafts te kijken en/of wat youtube filmpjes over de nieuwe arena-meta te checken. Nadat ik m'n speel- en draft-stijl wat had aangepast ging het bij mij een stuk beter.

De twee dingen die voor mij het grootste verschil maken nu de meta vertraagd is zijn 1) het langer vasthouden van je removal kaart (ipv een Boulderfist te hexen wacht je nu op een Bog Creeper) en 2) het draften van een dikkere mid-game. :)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• PCBaas
Ik ben serieus net ruim een uur bezig geweest om de pack te krijgen in Brawl. Gadverdamme wat zijn mensen slecht bezig: iedereen met wie ik tot nu toe heb gespeeld zit al zijn kleine minions/dudes in die taunt te rennen en ze knallen telkens de divine shields eraf door dit met de grotere minions ook te doen. En dan maar vreemd opkijken wanneer die grote minions constant doodgaan.

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

5700X | RX 6600

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Ik vind die tavern brawl geweldig. De eerste verloren omwille van mijzelf omdat ik de aangepaste priest/paladin decks nog niet kende, maar nu lekker drie keer op rij gewonnen.

Het is heel leuk om samen met iemand anders te spelen en je kaarten zoveel mogelijk samen te spelen en naar een ideale win te streven.

Als je een klein beetje weet wat je moet doen mag je zelfs nog wat fouten maken; je kan nog altijd winnen. Blizzard heeft hier echt goed werk geleverd met deze brawl. Perfecte balans om samen te spelen zonder het te moeilijk te maken imo.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Tektoon
Tektoon schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:37:
[...]
De komende meta-snapshot zal de totem-shaman van Xixo aanprijzen. Niet alleen is dat deck, zoals KTimmy graag zegt, bonkers, maar ook zit daar geen Faceless in. Goed nieuws dus als je er niet graag tegen speelt. Moet wel zeggen dat dat totem deck er niet minder om is. Heel goedkoop om te craften ook dus ik verwacht dat rank 10-20 er zometeen helemaal vol mee zit.
Snapshot is intussen uit. Totem Shaman is misschien wel het mooiste en beste deck waar ik in al die jaren mee heb gespeeld. Aggro, control en combo in één. Je kan 'm spelen zoals je wilt. Tegen priests en warriors OTK ik regelmatig met 30+ damage. Ik moet er wel bij zeggen dat dit deck ook echt goed op mijn playstyle aansluit en ik er bovengemiddeld mee scoor waarschijnlijk. EU rank 5, NA rank 8 nu.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p74SVcs.png?1

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Tektoon schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 02:02:
[...]

Snapshot is intussen uit. Totem Shaman is misschien wel het mooiste en beste deck waar ik in al die jaren mee heb gespeeld. Aggro, control en combo in één. Je kan 'm spelen zoals je wilt. Tegen priests en warriors OTK ik regelmatig met 30+ damage. Ik moet er wel bij zeggen dat dit deck ook echt goed op mijn playstyle aansluit en ik er bovengemiddeld mee scoor waarschijnlijk. EU rank 5, NA rank 8 nu.

[afbeelding]
Het blijft toch vreemd dat ik juist tegen dit deck weinig problemen heb.
Zonder Fire Elemental en maar 1x die 7/7 hoef je alleen maar te zorgen dat je board control hebt en Baron Geddon is bijna een instant GG.

Ik denk ook dat dit deck nog veel beter kan worden als er nog het nodige aan getuned word.

• Kasai

Kasai

Legendary

Ik speel geen Flamewreathed Faceless in mijn Totem shaman deck, mis hem dan ook niet :)
Tektoon schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 02:02:
[...]

Ik sluit me daarbij aan, super leuk deck om te spelen.

Voor de rest twijfel ik nog een beetje of ik voor N'zoth Paladin ga of Control Warrior qua legendaries craften.

Atlas#22744

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-01 13:10

Satom

Verzamel ervaringen

Tektoon schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:17:
[...]

Had ik in het begin ook. Heeft niks met 1-drops of boardclears te maken; die zijn in de nieuwe meta minder waard (vooral de 1-drops zijn te vermijden tenzij je face-hunter of aggro-control rogue speelt). Ik kan je aanraden om even wat pro-drafts te kijken en/of wat youtube filmpjes over de nieuwe arena-meta te checken. Nadat ik m'n speel- en draft-stijl wat had aangepast ging het bij mij een stuk beter.

De twee dingen die voor mij het grootste verschil maken nu de meta vertraagd is zijn 1) het langer vasthouden van je removal kaart (ipv een Boulderfist te hexen wacht je nu op een Bog Creeper) en 2) het draften van een dikkere mid-game. :)
Ik ging gister 7-3 met dit deck en tevens mijn nieuw record:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jsv7bZ0.png

en ik moet zeggen dat Keeper of Uldaman zeker de MVP was, meerdere malen. Vooral als er een grote minion gespawnt werd :9 En ligt het aan mij of is de eerste 3x winnen niet super moeilijk? Ik speel sinds kort wat meer Arena en zit nu op een gemiddelde van 5 wins en vaak verlies ik pas een keer na 3 wins (ik speel HS volgende maand zo'n twee jaar O-) )
De rank van CW vind ik toch bijzonder, gezien de meeste kiezen voor de C'Thun versie door de vele removal, enorme armor gain en natuurlijk de standaard grote minions. Het deck is ook door diverse naar rank 1 gespeeld.

Natuurlijk is afhankelijk van de meta de ene beter dan de ander, maar toch.
Ben benieuwd hoe dat er over een paar weken uitziet.

Ik vind de rank van N'Zoth Paladin ook bijzonder, wil graag dat het slaagt, maar heb niet het gevoel dat het t1 is, maargoed mijn lijst is ook wel wat anders, zal deze eens gaan proberen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:29
Mooi dat Arena weer wat makkelijker gevonden wordt, ik heb mijn best gedaan :+. Ik kom de keren dat ik het probeer namelijk niet verder dan 1/3 :P
Benjamin- schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:04:
De rank van CW vind ik toch bijzonder, gezien de meeste kiezen voor de C'Thun versie door de vele removal, enorme armor gain en natuurlijk de standaard grote minions. Het deck is ook door diverse naar rank 1 gespeeld.

Natuurlijk is afhankelijk van de meta de ene beter dan de ander, maar toch.
Ben benieuwd hoe dat er over een paar weken uitziet.

Ik vind de rank van N'Zoth Paladin ook bijzonder, wil graag dat het slaagt, maar heb niet het gevoel dat het t1 is, maargoed mijn lijst is ook wel wat anders, zal deze eens gaan proberen.
CW > C'Thun Warrior.
Ik denk dat de komende weken we ook weer meer CW zien omdat het sowieso een insta win VS Tempo en Patron is en er zijn bijna geen hele slechte match-ups.

Na 2,5 jaar spelen heb ik dan eindelijk 2 legendary's in 1 pack. Had 100 gold over en dacht, koop een pack :). Goede keus geweest.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p4rUyKT.png

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:13
Nice, ik had gisteren 2 legs uit twee packs daar was ik al blij mee maar dit is nog veel cooler :)

• Kasai

Kasai

Legendary

Nice!

Beste wat ik ooit had was een golden Cap Greenskin :')

Atlas#22744

• PaYnE81
  • Laatst online: 29-12-2025

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Astie schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:40:
Na 2,5 jaar spelen heb ik dan eindelijk 2 legendary's in 1 pack. Had 100 gold over en dacht, koop een pack :). Goede keus geweest.

[afbeelding]
Nice! congrats! :9

Dan heb ik nog even te gaan dus als het 1 pack per 2,5 jaar is hahaha :+

• DarthDavy
Speel sinds beta en nog nooit gehad.

Ik nu 2x, ook weleens legendary + golden epic. :D

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-01 23:34
Eindelijk mijn priest golden. Ik zit nu op 5/9
- Warlock
- Hunter
- Paladin
- Warrior
- en dan nu Priest!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/51yAfFVr95EUycdzQvtNTf3o/full.png

Op naar Shaman denk ik dan maar

PSN Profile

• Mofkees
DarthDavy schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:32:
Speel sinds beta en nog nooit gehad.
same here...

• Kasai

Kasai

Legendary

Royy90 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:57:
- Warlock
- Hunter
- Paladin
- Warrior
- en dan nu Priest!

[afbeelding]

Nice! <3 Priest

Atlas#22744

- Warlock
- Hunter
- Paladin
- Warrior
- en dan nu Priest!

[afbeelding]

Gratz!

Ik heb nog steeds alleen Paladin golden. Heb nog geen enkele class boven de 400 wins verder, maar heb wel Mage, Priest, Druid, Hunter en Warrior tussen de 300 en 400 wins in zitten.

Zelf speel ik ook alles door elkaar, dus de classes kruipen vrij gezamenlijk door naar de 500 :).

Denk dat ik op het moment tussen de 8 en 15 wins per week haal (afhankelijk van de dailies en hoeveel tijd/zin ik heb), dus met dit tempo duurt het nog wel een jaartje voordat er weer een class de 500 gaat halen.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
Valt me op dat mensen vinden dat control priest erg slecht is deze meta en het weinig gespeeld word, maar ik kom eigenlijk 70% priests tegen. Andere 30% zijn totem shamans (allemaal zelfde netdeck uiteraard, want inspiratie..^^). Ik speel vooral N'Zoth Paladin en dan zijn priests juist enorm favored.

Totem shaman heb ik ook geprobeerd, maar ik heb in vier potjes tijd mijn totem golems, of andere early game gewoon niet gezien |:( tegen de tijd dat ik een board op kan bouwen heeft de tegenstander altijd mass removal in handen en zit ik bijna zonder kaarten/tempo :P Toch knap dat andere spelers altijd tunnel trogg en totem golem op curve hebben en vrij vaak een extra totem golem uit een tuskarr totemic krijgen, terwijl ik die curve nooit echt heb en enkel healing totems uit die totemic krijg :P

[ Voor 45% gewijzigd door Alwayshappyz op 19-05-2016 14:20 ]

• Alwayshappyz
beuker19 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:46:
Och wat is het toch heerlijk om CW te spelen .
Zeker als er Shamans zijn die naar 12 swings met de Doomhammer en de Hunter HP je nog niet kunnen verslaan :P
Nu op het moment rank 8 met 5 sterren en het gaat nog steeds behoorlijk goed.
Heb je toevallig een decklist? Ik heb er zelf een gebouwd, maar ik verlies eigenlijk standaard als ik tegen tempo (vooral mage) (ook priests trouwens, gezien de entombs etc) speel, ondanks m'n twee brawls, baron geddon, bashes, slams, etc. Nu weet ik dat ik niet de allerbeste speler ben, maar waarschijnlijk heb jij net wat meer kennis qua decks :P

[ Voor 3% gewijzigd door Alwayshappyz op 19-05-2016 14:16 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:14

Nitai

Live the life you love.

- Warlock
- Hunter
- Paladin
- Warrior
- en dan nu Priest!

[afbeelding]

Haha, goed bezig Royy!
Ik zit nu op 4/9 en ben met m'n Mage al op de 400 ranked wins.

Zelf heb ik nu:
- Warlock
- Paladin
- Warrior
- Priest

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Alwayshappyz schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:14:
[...]

Heb je toevallig een decklist? Ik heb er zelf een gebouwd, maar ik verlies eigenlijk standaard als ik tegen tempo (vooral mage) (ook priests trouwens, gezien de entombs etc) speel, ondanks m'n twee brawls, baron geddon, bashes, slams, etc. Nu weet ik dat ik niet de allerbeste speler ben, maar waarschijnlijk heb jij net wat meer kennis qua decks :P
Ik post hem straks na mijn werk wel even.
Ik weet wel dat ik 2x revenge en 1x ghoul en geen slam speel.
Ik speel nu ook met Ysera ipv. van Alex.

Priest is wel heel moeilijk alleen Gorehowl en Elise zijn in die match MVP en zorgen dat je min mogelijk van je kaarten trekt.

Tempo decks zijn zeker wel te doen alleen de hele langzame tempo mage met cabalist tome is heel moeilijk.

Edit:http://www.hearthpwn.com/decks/541418-legend-control
Nitai schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:20:
[...]

Haha, goed bezig Royy!
Ik zit nu op 4/9 en ben met m'n Mage al op de 400 ranked wins.

Zelf heb ik nu:
- Warlock
- Paladin
- Warrior
- Priest
Hunter, Warlock en Paladin hier.
Nu bezig met Warrior (317) Mage (335) en Priest (250)

Edit:
Zo net mijn meest epische potje gehad tegen een N'Zoth Paladin die ik won omdat ik Tirion kreeg uit mijn Golden Monkey :) maar man man wat wat dat spannend want we zaten als ver in Fatigue.

[ Voor 25% gewijzigd door beuker19 op 19-05-2016 15:55 ]

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-01 14:55

Dr0ppFTW

Never be clever

Ik speel iedere keer lekker met een class tot ik zo'n 250 wins heb. Dan komt er weer een uitbreiding en switch ik weer van (main) class. Eerst hunter, toen priest, toen even shaman en nu weer warlock. :+

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik wissel op dit moment vooral tussen Totem Shaman en Midrange Nzoth hunter. Beide behoorlijk solide decks die het prima doen en passen bij mijn speelstijl.

Zit nu net in rank 6, voor mij een record. Hopelijk lukt rank 5 halen ook nog :) En wie weet kom ik nog verder dan dat.. dat maakt het ranken voor mij nu wel spannend, waardoor ik nauwelijks aan Arena toekom op het moment (want ik hou van Arena spelen en is mijn voornaamste methode van nieuwe kaarten binnenhalen :p )

• wiljanvdb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:59
Mooie brawl, maar je moet wel wat geluk hebben met je medespeler. Het kostte me uiteindelijk 3 potjes en toen wonnen we met een een 44 attack Thaddius :D

Uit mijn pakje kreeg ik een gouden Hogger. Heel leuk natuurlijk, maar ik mis nog veel core legendaries (Ragnaros, Sylvanas, etc.). Dus waarschijnlijk beter om deze om te ruilen voor een van die?

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Het kan zijn dat ik het gemist heb, maar zijn er alweer plannen voor een tweakers toernooitje?

Beeromaniac

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-01 23:02
wiljanvdb schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:50:
Mooie brawl, maar je moet wel wat geluk hebben met je medespeler. Het kostte me uiteindelijk 3 potjes en toen wonnen we met een een 44 attack Thaddius :D

Uit mijn pakje kreeg ik een gouden Hogger. Heel leuk natuurlijk, maar ik mis nog veel core legendaries (Ragnaros, Sylvanas, etc.). Dus waarschijnlijk beter om deze om te ruilen voor een van die?
Ik zou 'm persoonlijk ruilen voor Sylvanas, die past in het gros van de decks en blijft prima :)
Ragnaros is ook een overweging maar is uiteraard wat langzamer dan Syl.

User Error -- Please Replace User

Lijkt me wel verstandig. Hogger ziet vrijwel geen play, dus dan kan je beter iets anders hebben.

Welke dan het beste is, ligt echt aan welke decks/classes je leuk vindt om te spelen.

Ragnaros is in ieder geval wel weer heel erg populair, het was altijd al een sterke kaart, maar door de nerf van BGH heeft vrijwel ieder tempo, midrange en control deck deze kaart er in zitten.

• Tektoon
beuker19 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 07:09:
[...]
Het blijft toch vreemd dat ik juist tegen dit deck weinig problemen heb.
De control warrior die je hierboven post heeft een +/- 25/75 matchup met de totem shaman. Dat jij er dan toch makkelijk van wint is helemaal je eigen verdienste. :)
Je bent niet gek als je 'm vasthoudt maar ik zou 'm ook omruilen. Ik speel Sylvanas in meer decks dan Rag en heb die op m'n ftp account net als eerste gecraft. Maar ik heb genoeg dust om ook Rag daar eventueel nog te maken.

Tektoon schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:50:
[...]

De control warrior die je hierboven post heeft een +/- 25/75 matchup met de totem shaman. Dat jij er dan toch makkelijk van wint is helemaal je eigen verdienste. :)
Ik run wel 2x Revenge 2x Brawl en Geddon ook moet ik wel Harrison krijgen want zonder card draw is het wel moeilijk.
Het blijft Hearthstone want je moet wel goed je kaarten pakken anders is het wel een moeilijke matchup.

• Royy90
Thompson schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:52:
Het kan zijn dat ik het gemist heb, maar zijn er alweer plannen voor een tweakers toernooitje?
De voorbereidingen zijn in volle gang. Wel zijn we ons er van bewust dat ze elkaar niet snel moeten opvolgen omdat het "speciale" er dan vanaf is. We hebben onze eigen planning en die houden we zo strak mogelijk aan. Zodra het toernooi gaat beginnen hoor je het zeker via dit en een apart topic.

PSN Profile

• PCBaas
Ik heb vandaag flink wat Control Warrior gespeeld en ik heb gemerkt dat er nu wel heel makkelijk om Bloodhoof heen wordt gespeeld door vrijwel alle meta decks. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

5700X | RX 6600

PCBaas schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:35:
Ik heb vandaag flink wat Control Warrior gespeeld en ik heb gemerkt dat er nu wel heel makkelijk om Bloodhoof heen wordt gespeeld door vrijwel alle meta decks. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ja het is lastig maar wat is het alternatief want ik denk niet dat een Senjin/Yeti beter is.
Ik vond het vanavond sowieso moeilijk omdat je naar alle Shaman's echt van alles tegenkomt en iedereen speelt Harrison.

Deze hele avond is een drama pfff.....
nu weer rank 8 en ook eens even wat Hunter gespeeld maar zelfs Shaman is nog aggresiever dan Hunter en 20 Damage in 1 turn is ook niet vreemd.
Verder heel heel C'Thun.

[ Voor 17% gewijzigd door beuker19 op 19-05-2016 23:05 ]

• Alwayshappyz
Tegen aggro maakte ik vanavond wel kans met control warrior, maar ik speelde ook tegen een Cthun Priest. Holy hell, moest m drie keer mollen..en ja, toen won bij wel. En maar well played spammen :( niks wat je er tegen kan doen..zelfde met N Zoth Paladin. Erg naar om tegen te spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Alwayshappyz op 19-05-2016 23:28 ]

Alwayshappyz schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 23:27:
Tegen aggro maakte ik vanavond wel kans met control warrior, maar ik speelde ook tegen een Cthun Priest. Holy hell, moest m drie keer mollen..en ja, toen won bij wel. En maar well played spammen :( niks wat je er tegen kan doen..zelfde met N Zoth Paladin. Erg naar om tegen te spelen.
Ben zelfs al weer rank 9 wat een pech.
Net als weer een Druid die op turn 6 Alex speelt en op turn 8 18 damage doet :(

Wat ik nog wel het meest frustrerend vind is dat er gewoon misschien wel te veel matches zijn waar je gewoon niets aan je verlies kunt doen en dat kan door RNG komen maar ook omdat men zo'n goede hand heeft dat eigenlijk alles wat je doet toch zinloos is.

[ Voor 28% gewijzigd door beuker19 op 19-05-2016 23:57 ]

• Tektoon
Hier intussen ook rank 5 op NA. oOo

Dat is voor het eerst. Ik ben tussen GvG en Blackrock met f2p begonnen. Totem Shaman staat intussen op een whopping 72% winrate over 56 games! :7 Ik scoor er heel dik mee tegen Aggro Shaman, Miracoli en N'Zoth Pally en aangezien dat nu de tier 1 decks zijn gaat het knetter hard. Heb er maar 2 uur over gedaan om van rank 8 naar rank 5 te gaan. Twee losses. Moet niet gekker worden.

Vandaag overgestapt op Dragon Priest. Van rang 8 naar 4 gegaan met maar 4 losses.
Heerlijk deck. Al mis ik Velen's Chosen wel. Was een geweldige kaart op turn 3. Vooral tegen aggro.
Als ik dit zo lees moet is misschien toch een ander deck proberen :p
CW is leuk maar hele lange potjes en Zoo is vervelend want wanneer je achterstraat kom je bijna niet meer terug.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:44
Ik speel nu veel met een N'zoth rogue deck.
niet de deck die je op internet vind, maar een eigen samen gestelde deck.
nu rank 18, niet slecht dus, ik speel maar max 5 potjes per dag :)

nothing stops this train

• Wognummer
beuker19 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 07:04:
Als ik dit zo lees moet is misschien toch een ander deck proberen :p
CW is leuk maar hele lange potjes en Zoo is vervelend want wanneer je achterstraat kom je bijna niet meer terug.
dat Tempo warrior deck van die leuke discussie van een paar pagina's terug :+ speelt erg lekker weg

de keuze voor Varin/die andere knakker laat ik aan jou over :+ :+
Kol Nedra schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:46:
Ik speel nu veel met een N'zoth rogue deck.
niet de deck die je op internet vind, maar een eigen samen gestelde deck.
nu rank 18, niet slecht dus, ik speel maar max 5 potjes per dag :)
Ik speel ook meer Rogue sinds de laatste uitbreiding. Moet zeggen dat ik de class er wel leuker op vind geworden. Kaarten als Xaril, Shadow Strike, Undercity Huckster en Journey Below voegen voor mij wel echt wat toe.

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Astie schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 02:08:
Vandaag overgestapt op Dragon Priest. Van rang 8 naar 4 gegaan met maar 4 losses.
Heerlijk deck. Al mis ik Velen's Chosen wel. Was een geweldige kaart op turn 3. Vooral tegen aggro.
Grappig.
al ganse maand draai ik rond rank 17-18.
Ik geraakte nergens met de huidige meta decks.
En zoals sommigen hier al reeds aanhalen, heeft iedereen zelf op rank 20-18 immens sterke decks.
Sinds eergisteren ook dragon priest terug begonnen gebaseerd op mijn pre-wotog deck.
Enkel één shade zit er in.
gisteren 12-3 gehaald met het deck.
Of hoe je zonder nieuwe kaarten ook verder geraakt
Ik twijfel om er een nightmare dragon in te steken ipv cabal shadow priest voor de synergie

Gisteren ook wel een leuk paladin deck tegengekomen.
Spijtig genoeg verloren in fatigue.
Maar gebaseerd op divine shield minions, steward of darkshire, stand against darkness en blood knight.
zelf met 3x AoE krijg je het bord niet leeg.
Misschien dat ik er eens mee probeer te spelen na 500 wins met mijn priest

• Kasai

Kasai

Legendary

Ik speel zelf maar 1 cabal in mijn priest decks (heb er dan ook maar 1 :')), maar vind het meer dan genoeg, valt toch vaak beetje tegen wat je kan pakken op turn 6 of hoger.

In mijn Priest C'Thun en Control Priest decks speel ik 1 x mind control, veel mensen verwachten dat niet, erg mooi :)

Atlas#22744

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Kasai schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:10:
Ik speel zelf maar 1 cabal in mijn priest decks (heb er dan ook maar 1 :')), maar vind het meer dan genoeg, valt toch vaak beetje tegen wat je kan pakken op turn 6 of hoger.

In mijn Priest C'Thun en Control Priest decks speel ik 1 x mind control, veel mensen verwachten dat niet, erg mooi :)
Ik kwam gisteren een Priest tegen met 2 MC, die laatste was wel de druppel tegen m'n CW ver in fatigue en had geen removal meer.

• Kasai

Kasai

Legendary

2x zelfs :o

En dan ook nog 2x pain, death en entomb?

Atlas#22744

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Kasai schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:10:

Het valt altijd erg tegen als je een 9/10 mana minion speelt die vervolgens keihard wordt weggekaapt :-(
nagasy schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:59:
[...]

Grappig.
En zoals sommigen hier al reeds aanhalen, heeft iedereen zelf op rank 20-18 immens sterke decks.
Sinds eergisteren ook dragon priest terug begonnen gebaseerd op mijn pre-wotog deck.
Enkel één shade zit er in.
gisteren 12-3 gehaald met het deck.
Of hoe je zonder nieuwe kaarten ook verder geraakt
Ik twijfel om er een nightmare dragon in te steken ipv cabal shadow priest voor de synergie

Gisteren ook wel een leuk paladin deck tegengekomen.
Spijtig genoeg verloren in fatigue.
Maar gebaseerd op divine shield minions, steward of darkshire, stand against darkness en blood knight.
zelf met 3x AoE krijg je het bord niet leeg.
Misschien dat ik er eens mee probeer te spelen na 500 wins met mijn priest
Ik kwam Dragon Priest tegen op een toernooi dat ik speelde. Vond het toen een sterk deck. En aangezien ik er enkele seizoenen geleden legend mee ben geworden heb ik de mijne weer eens een slinger gegeven. Wat aangepast aan standaard. Chromaggus is mijn zwakste schakel. Zoek nog naar een goede vervanger. Zit aan Ragnaros te denken.
Dit is hem geworden:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2vFbpEv.png
nagasy schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:59:
[...]

Grappig.
Ja dat is wel echt een verschuiving die je steeds meer ziet, er was wel een tijd dat op lage ranks je vooral decks zag met geen legendaries of decks waarbij ze bepaalde kaarten hadden vervangen.
Nu is dat vrijwel niet meer het geval, beter gezegd, op rank 25 meppen ze de ene legendary na de andere om je oren.
Verliezen op lage ranks is dan ook steeds normaler geworden, want ook al ben je beter, doordat ze misschien een counter spelen, zij hebben geluk of jij hebt ongeluk, en opeens ben je de sjaak.

Zulke potjes vind ik trouwens nog het ergste, mensen die keer op keer misplays maken, maar dan toch nog winnen.

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Astie schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:47:
[...]

Ik kwam Dragon Priest tegen op een toernooi dat ik speelde. Vond het toen een sterk deck. En aangezien ik er enkele seizoenen geleden legend mee ben geworden heb ik de mijne weer eens een slinger gegeven. Wat aangepast aan standaard. Chromaggus is mijn zwakste schakel. Zoek nog naar een goede vervanger. Zit aan Ragnaros te denken.
Dit is hem geworden:
[afbeelding]
Deck is iets anders.
Er zit o.a. mind control in en een 2e shadow word:death om early/mid op te vangen.
Vooral shaman eigenlijk.
Het zal mogelijk te maken hebben met de rang waar ik op speel.
Er zit ook geen chrommagnus in mijn deck.
Zal proberen het dit weekend nog te posten.

al geprobeerd om deathwing dragonlord erin te steken?
handig voor ysera en chillmaw in 1 keer op het bord te krijgen.

@benjamin.
Klopt, het valt vooral nu met wotog op.
Ik gok dat veel mensen ofwel de wild kaarten gedust hebben en classic legendaries gemaakt hebben
ofwel de pre-order gekocht hebben + heel wat goud aan de kant hadden om WoToG zo snel mogelijk compleet te maken.

Maar los daarvan. Toch ook veel diversiteitin decks. Wat wel leuk is.
De diversiteit kan trouwens ook weer aan mijn huidige rang liggen (rang 16)

[ Voor 18% gewijzigd door nagasy op 20-05-2016 11:02 ]

nagasy schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:58:
[...]

Deck is iets anders.
Er zit o.a. mind control in en een 2e shadow word:death om early/mid op te vangen.
Vooral shaman eigenlijk.
Het zal mogelijk te maken hebben met de rang waar ik op speel.
Er zit ook geen chrommagnus in mijn deck.
Zal proberen het dit weekend nog te posten.

al geprobeerd om deathwing dragonlord erin te steken?
handig voor ysera en chillmaw in 1 keer op het bord te krijgen.
Als ik Dragonlord erin doe wil ik hem ombouwen naar een N'Zoth deck. En ik denk dat dat teveel van het goede is. :+ . Al speelde Trump gisteren avond wel een Dragonlord - N'Zoth variant. Ging hem goed af. Toch hou ik het liever bij het beste van 1 wereld!

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Dat deck heb ik ook al gezien.
Was het niet dat ik bijna aan 500 wins zit met priest, anders had ik beide legendaries wel gemaakt.
Heb nog 10k dust, maar weet nog niet welke class ik hierna wil spelen om 500 wins te behalen.
Zien we wel volgende maand.

• PaYnE81
  • Laatst online: 29-12-2025

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Astie schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:47:
[...]

Dit is hem geworden:
[afbeelding]
Zat meer aan een 4 drop te denken zelf, dragons heb je opzich zat... hmm misschien Elise? al voldoet die niet helemaal aan het thema ^^

Vind zelf Thoughtsteals ook altijd wel grappig/dynamisch

Wat mis je in het deck na je potjes en wat zijn je twijfels bij Chromaggus? Misschien dat een idee geeft :)
Astie schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:02:
[...]

Als ik Dragonlord erin doe wil ik hem ombouwen naar een N'Zoth deck. En ik denk dat dat teveel van het goede is. :+ . Al speelde Trump gisteren avond wel een Dragonlord - N'Zoth variant. Ging hem goed af. Toch hou ik het liever bij het beste van 1 wereld!
Opzicht is Chromaggus nog niet zo zwak, zeker omdat die moeilijk te removen is, en net als Ysera toch echt wel direct verwijderd moet worden. De removal die ze gebruiken, kunnen ze dan weer niet gebruiken tegen Ysera.

Maar je mist inderdaad wel een paar hele goede dragons op dat vlak. Een andere optie zou een 2de Museum Curator kunnen zijn.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Kasai schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:18:
2x zelfs :o

En dan ook nog 2x pain, death en entomb?
Yes, 2x pain, 2x death, 1 entomb. :|
Maar ja, gisteren wel een C'Thun Druid gesloopt met m'n CW simpelweg omdat hij geen antwoord had voor een 'scaled nightmare'...Wow, wat een kaart als die een paar turns mag blijven liggen. 4 turns later 32 damage op face :D

• Alwayshappyz
Ik ben dit seizoen een keer rank 12 geweest, maar nu alweer rank 17. Normaal haal ik rank 10 altijd wel, maar ik lijk ook alleen maar pech te hebben. Net vier potjes met miracle rogue gespeeld bv. Krijg ik alleen maar spells in m'n hand. Alle vier de potjes geen auctioneer gezien op beurt 10.

Sowieso zeggen mensen vrij snel dat het een skill spel is. Tactisch gezien is dat ook zo, maar geluk is zoveel belangrijker. Dan word er geroepen dat je geen skill hebt als je verliest met een bepaald deck. "Ja, gewoon mulliganen voor die en die kaart, duh". Maar wat als ik dat doe en die kaarten nooit krijg? Zelfs bij totem shaman krijg ik geen early game in m'n hand..of als het een keer mee zit heeft de tegenstander alle removal al in handen. Geen idee wat ik fout doe, maar card draw zit me flink tegen dit seizoen, echt verschrikkelijk. Niks kutter dam verliezen met decks waar iedereen zoveel geluk mee heeft. Letterlijk elke noob wint met totem shaman door perfecte curve en draw. Sorry voor de rant, maar ik ben het echt vrij zat :(
beuker19 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 23:33:
[...]

Ben zelfs al weer rank 9 wat een pech.
Net als weer een Druid die op turn 6 Alex speelt en op turn 8 18 damage doet :(

Wat ik nog wel het meest frustrerend vind is dat er gewoon misschien wel te veel matches zijn waar je gewoon niets aan je verlies kunt doen en dat kan door RNG komen maar ook omdat men zo'n goede hand heeft dat eigenlijk alles wat je doet toch zinloos is.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Alwayshappyz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:16:
Ik ben dit seizoen een keer rank 12 geweest, maar nu alweer rank 17. Normaal haal ik rank 10 altijd wel, maar ik lijk ook alleen maar pech te hebben. Net vier potjes met miracle rogue gespeeld bv. Krijg ik alleen maar spells in m'n hand. Alle vier de potjes geen auctioneer gezien op beurt 10.

Sowieso zeggen mensen vrij snel dat het een skill spel is. Tactisch gezien is dat ook zo, maar geluk is zoveel belangrijker. Dan word er geroepen dat je geen skill hebt als je verliest met een bepaald deck. "Ja, gewoon mulliganen voor die en die kaart, duh". Maar wat als ik dat doe en die kaarten nooit krijg? Zelfs bij totem shaman krijg ik geen early game in m'n hand..of als het een keer mee zit heeft de tegenstander alle removal al in handen. Geen idee wat ik fout doe, maar card draw zit me flink tegen dit seizoen, echt verschrikkelijk. Niks kutter dam verliezen met decks waar iedereen zoveel geluk mee heeft. Letterlijk elke noob wint met totem shaman door perfecte curve en draw. Sorry voor de rant, maar ik ben het echt vrij zat :(

[...]
Ik ken het, even ranten bij m'n broertje (over de chat) over hoe vervelend HS is en dan weer verder spelen :+
Nog een paar dagen en dan komt Overwatch uit, ik verwacht dat ik die de komende meer ga spelen als HS.

PaYnE81 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:10:
[...]

Zat meer aan een 4 drop te denken zelf, dragons heb je opzich zat... hmm misschien Elise? al voldoet die niet helemaal aan het thema ^^

Vind zelf Thoughtsteals ook altijd wel grappig/dynamisch

Wat mis je in het deck na je potjes en wat zijn je twijfels bij Chromaggus? Misschien dat een idee geeft :)
Benjamin- schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:10:
[...]

Opzicht is Chromaggus nog niet zo zwak, zeker omdat die moeilijk te removen is, en net als Ysera toch echt wel direct verwijderd moet worden. De removal die ze gebruiken, kunnen ze dan weer niet gebruiken tegen Ysera.

Maar je mist inderdaad wel een paar hele goede dragons op dat vlak. Een andere optie zou een 2de Museum Curator kunnen zijn.
ik twijfel serieus tussen Elise en een 2e Curator :). Dragons heb ik opzich genoeg.

Waarom ik over Chrom twijfel is omdat hij 8 mana kost maar geen direct invloed heeft. Er gebeurd niets. Het is weleenswaar een soft taunt en een grote jongen maar bied verder geen voordelen. Tot nu toe alleen als een winmore kaart gebruikt.
Het pakken van een Sylvanas of Cairne of een 2e chillmaw uit een Curator heeft in mijn ogen meer value. Daarbij is een Curator een prima 2 drop die niet door HP is te verwijderen. Ook bij het gebrek aan een 3 drop tegen de aggro en snelle decks is Curator een goede keuze. Vaak genoeg een Harvest Golem uit de Curator gehad.

Bedankt mannen, een Curator it is!!

Edit: Ik heb nu 2 Curators golden gecraft. 8) 8)

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Astie schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:18:
[...]

[...]

ik twijfel serieus tussen Elise en een 2e Curator :). Dragons heb ik opzich genoeg.

Waarom ik over Chrom twijfel is omdat hij 8 mana kost maar geen direct invloed heeft. Er gebeurd niets. Het is weleenswaar een soft taunt en een grote jongen maar bied verder geen voordelen. Tot nu toe alleen als een winmore kaart gebruikt.
Het pakken van een Sylvanas of Cairne of een 2e chillmaw uit een Curator heeft in mijn ogen meer value. Daarbij is een Curator een prima 2 drop die niet door HP is te verwijderen. Ook bij het gebrek aan een 3 drop tegen de aggro en snelle decks is Curator een goede keuze. Vaak genoeg een Harvest Golem uit de Curator gehad.

Geen Shifting Shade Astie? Ik vind dat echt goede vervanger voor m'n tweede curator (ik had eerst 2 curators).

Nitai schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:34:
[...]

Geen Shifting Shade Astie? Ik vind dat echt goede vervanger voor m'n tweede curator (ik had eerst 2 curators).
Ik wilde er eerst 2 Shifting Shades bij inpassen. Maar dan moet ik teveel cutten.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Ok, snap ik, keuzes keuzes :) Wel mooi dat je dan gelijk golden craft. Vanochtend keek ik naar een recorded filmpje van Kibler, die was wel echt hilarisch en spannend. Hij heeft ook veel golden kaarten, het geeft de ogen ook weer wat moois om naar te kijken. YouTube: (Hearthstone) Game of Throws

Alwayshappyz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:16:
Sowieso zeggen mensen vrij snel dat het een skill spel is. Tactisch gezien is dat ook zo, maar geluk is zoveel belangrijker.
Ik weet dat Lifecoach een keer zei, dat hij pas een deck naar een tournament meeneemt, wanneer die minimaal 70% winrate heeft op Legend rank, als je bedenkt dat iemand als dat dus ook werkelijk zulke winrates heeft tegen andere Legend spelers, wat voor winrate heeft hij dan wel niet tegen rank 10 spelers bijvoorbeeld?

Je hebt 4 factoren waardoor je gaat winnen of verliezen, 2 daarvan kan je beinvloeden, namelijk skill en je deck, skill kan je verbeteren en door rustig te spelen je betere resultaten behaal, dan dus je deck, en dan niet alleen kwaliteit van het deck, maar ook realiseren in wat voor meta je speelt. Dat was ook de discussie van eerder, en 1 van de fouten die mensen steeds maken, is dat ze een Legend deck netdecken, maar vergeten dat de meta op Legend anders is dan die op rank 10 bijvoorbeeld.
En dan heb je nog de 2 factoren die je niet kan beinvloeden, en dat is je match up, sommige match ups zijn nu eenmaal slecht en dan kan je vrij weinig doen, en dan natuurlijk de RNG van draws en uitkomsten van bepaalde effecten (Brawl bijvoorbeeld).

Uiteindelijk is die skill en het aanpassen van je deck op de meta, het belangrijkste, al het andere blijft toch rond de 50% hangen, ene potje heb je wat minder geluk, andere potje wat meer. Het gevoel dat je vaker ongeluk heb, zit puur tussen de oren, tenzij je natuurlijk over cijfers als 49,99843% wilt hebben, want dat zou kunnen.

Kan je slecht tegen RNG, dan is het ook zeer verstandig om bepaalde decks niet te spelen, decks zoals Tempo Mage en Shaman zijn afschuwelijke decks als je heel slecht tegen RNG kan, dat is ook waarom Paladin nog steeds een favoriet is bij mij, ik heb zeer weinig RNG kaarten, en de belangrijkste hebben dat vaak helemaal niet.
Dat stopt natuurlijk niet de RNG van je tegenstander, maar dat is ook het aanpassen van verwachtingen. Heb jij een 5 health minion op het veld, en de tegenstander cleared die op 4 mana met Flamewaker + Arcane Missiles, dan is dat flink kut, en had dat normaliter niet mogen gebeuren, maar gebruikt die bijvoorbeeld Flamewaker + Frostbolt en gaat die dood, dan is dat misschien wel wat ongelukkig, maar gemiddeld zou die toch naar 1 HP gaan, en de volgende beurt doodgaan. Dus het is ook je verwachtingen daar in aanpassen.

Benjamin- schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:49:
[...]

Ja dat is wel echt een verschuiving die je steeds meer ziet, er was wel een tijd dat op lage ranks je vooral decks zag met geen legendaries of decks waarbij ze bepaalde kaarten hadden vervangen.
Nu is dat vrijwel niet meer het geval, beter gezegd, op rank 25 meppen ze de ene legendary na de andere om je oren.
Verliezen op lage ranks is dan ook steeds normaler geworden, want ook al ben je beter, doordat ze misschien een counter spelen, zij hebben geluk of jij hebt ongeluk, en opeens ben je de sjaak.

Zulke potjes vind ik trouwens nog het ergste, mensen die keer op keer misplays maken, maar dan toch nog winnen.
En dat zie je het meest bij decks die men toch al niet niet zo leuk vind zoals Aggro Shaman, Secret Paladin, Combo Druid en Face Hunter.

Ik maak ook nog vaak genoeg dat men een misplay maakt en daarna gewoon conceden.

Astie schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:18:
[...]

Np en altijd mooi golden.

Vraag me trouwens af wat iedereen doet qua golden kaarten.

Zelf bewaar ik de meeste golden kaarten, ik bewaar sowieso van bepaalde classes (Paladin, Mage, Warlock en Shaman), ook bewaar ik zo goed als alle neutrals, tenzij ik echt weet dat die echt niet speelbaar wordt (en dat is in vrijwel alle gevallen niet te voorspellen), van de andere classes wil ik ze vaak wel disenchanten. Al doe ik dat vaak wel pas wanneer ik de dust nodig heb.

Verder craft ik meestal wel kaarten direct golden wanneer ik ze nodig heb, uitzondering dus bij die andere 5 classes, omdat ik weet dat ik die zeer weinig speel, en nooit golden zal proberen te krijgen.
Verder is lange tijd mijn (midrange/reno/control) Paladin golden geweest, maar dat is sinds de uitbreiding niet meer zo, heeft er ook zeker mee te maken dat ik nog steeds niet weet of bepaalde kaarten permanent zijn in mijn deck.

Op termijn zou ik wel meerdere decks golden willen hebben, maar dat vraagt wel om een flinke financiele investering, en doordat je natuurlijk steeds weer met andere decks/kaarten te maken hebt, dat ik dit gewoon niet kan bijhouden.

• aicaramba
Als ik al voldoende not golden heb.. Dan dust ik ze. Eerst maar eens focussen op mijn non-golden collectie. Daar mist nog genoeg uit.

• Royy90
Ik probeer zoveel mogelijk gouden kaarten te hebben/maken. Ik craft bijna nooit normale kaarten.

PSN Profile

aicaramba schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:21:
Als ik al voldoende not golden heb.. Dan dust ik ze. Eerst maar eens focussen op mijn non-golden collectie. Daar mist nog genoeg uit.
Heb je het dan over bruikbare kaarten, of wil je iedere kaart in het spel?

• aicaramba
Benjamin- schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:24:
[...]

Heb je het dan over bruikbare kaarten, of wil je iedere kaart in het spel?
De focus is eerst de bruikbare of must-have kaarten. Maar ik wil uiteindelijk wel de volledige collectie. Al zal ik de echt shitty legendaries niet gaan craften ofzo. Classic komt vanzelf wel, met tijd, veel tijd. En van de expansions is zonde, dan spaar ik liever dust voor de volgende expansion. Mocht ik ooit de bruikbare kaarten compleet hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door aicaramba op 20-05-2016 12:28 ]

• Alwayshappyz
Je hebt helemaal gelijk. Die 4 factoren bepalen het uiteindelijk. Ik probeer enkel te benoemen dat je nog zoveel skill kunt hebben, maar als je bij vrijwel 90% van je potjes (puur vanochtend en gisteravond) niet de goede card draw hebt (zelfs bij aggro decks!)...dan heb je er niks aan dat je skill hebt, want je kan de eerste beurten gewoon of niks doen, of alles wat je op het bord zet verdwijnt meteen weer ;w

Er zijn overigens genoeg potjes waar ik verlies door lichte paniek (lethal niet zien in een drukke beurt, of bepaalde kaarten in de verkeerde volgorde spelen, etc)...en ja, dat is frustrerend, maar ik snap dat het m'n eigen schuld is. Dat heeft met skill te maken. Maar ik ben niet iemand die thuis hoort op rank 17, of 18. Rank 10 moet zeker doable zijn...meerdere malen behaald. Maar of ik nu met N'Zoth Paladin speel, of Miracle Rogue, of aggro shaman...ik kom decks tegen met de perfecte curve en de perfecte combo's. Vrijwel alle priests jatten met hun shades mijn eigen N'Zoth en dan pakken ze met entombs (die ze altijd allebei standaard in de hand hebben) natuurlijk Tirion, etc. Dan word er gezegd dat je hun entombs uit moet lokken, maar waarmee dan? Ze entomben niks, behalve Sylvanas, Tirion, etc. Als ik met priest speel bewaar ik ook m'n entombs, want ik weet dat de grote minions vanzelf komen.

Anyway, het spel is hartstikke gaaf en verliezen door skill vind ik niet erg, want daar leer je van, maar constant pech met card draw (als je me niet gelooft - kijk gerust een paar potjes mee :P) heeft niks met skill te maken (naast weten wat je moet mulliganen tegen bepaalde classes), maar puur met geluk/pech.

Qua golden cards craft ik eigenlijk alles in het goud wat ik nodig heb. Eerst legendaries, dan epics, etc. Gouden kaarten voegen niks toe, maar het ziet er oh, zo mooi uit :D _/-\o_
Benjamin- schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:55:
[...]

Ik weet dat Lifecoach een keer zei, dat hij pas een deck naar een tournament meeneemt, wanneer die minimaal 70% winrate heeft op Legend rank, als je bedenkt dat iemand als dat dus ook werkelijk zulke winrates heeft tegen andere Legend spelers, wat voor winrate heeft hij dan wel niet tegen rank 10 spelers bijvoorbeeld?

Je hebt 4 factoren waardoor je gaat winnen of verliezen, 2 daarvan kan je beinvloeden, namelijk skill en je deck, skill kan je verbeteren en door rustig te spelen je betere resultaten behaal, dan dus je deck, en dan niet alleen kwaliteit van het deck, maar ook realiseren in wat voor meta je speelt. Dat was ook de discussie van eerder, en 1 van de fouten die mensen steeds maken, is dat ze een Legend deck netdecken, maar vergeten dat de meta op Legend anders is dan die op rank 10 bijvoorbeeld.
En dan heb je nog de 2 factoren die je niet kan beinvloeden, en dat is je match up, sommige match ups zijn nu eenmaal slecht en dan kan je vrij weinig doen, en dan natuurlijk de RNG van draws en uitkomsten van bepaalde effecten (Brawl bijvoorbeeld).

Uiteindelijk is die skill en het aanpassen van je deck op de meta, het belangrijkste, al het andere blijft toch rond de 50% hangen, ene potje heb je wat minder geluk, andere potje wat meer. Het gevoel dat je vaker ongeluk heb, zit puur tussen de oren, tenzij je natuurlijk over cijfers als 49,99843% wilt hebben, want dat zou kunnen.

Kan je slecht tegen RNG, dan is het ook zeer verstandig om bepaalde decks niet te spelen, decks zoals Tempo Mage en Shaman zijn afschuwelijke decks als je heel slecht tegen RNG kan, dat is ook waarom Paladin nog steeds een favoriet is bij mij, ik heb zeer weinig RNG kaarten, en de belangrijkste hebben dat vaak helemaal niet.
Dat stopt natuurlijk niet de RNG van je tegenstander, maar dat is ook het aanpassen van verwachtingen. Heb jij een 5 health minion op het veld, en de tegenstander cleared die op 4 mana met Flamewaker + Arcane Missiles, dan is dat flink kut, en had dat normaliter niet mogen gebeuren, maar gebruikt die bijvoorbeeld Flamewaker + Frostbolt en gaat die dood, dan is dat misschien wel wat ongelukkig, maar gemiddeld zou die toch naar 1 HP gaan, en de volgende beurt doodgaan. Dus het is ook je verwachtingen daar in aanpassen.

• Kasai

Kasai

Legendary

Nitai schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:43:
Ok, snap ik, keuzes keuzes :) Wel mooi dat je dan gelijk golden craft. Vanochtend keek ik naar een recorded filmpje van Kibler, die was wel echt hilarisch en spannend. Hij heeft ook veel golden kaarten, het geeft de ogen ook weer wat moois om naar te kijken. YouTube: (Hearthstone) Game of Throws
Kibler altijd + heel veel.

Valt op dat hij sinds Old Gods hoger op ladder komt, ook al boeit het hem niet zoveel.

Atlas#22744

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Kasai schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:05:
[...]

Kibler altijd + heel veel.

Valt op dat hij sinds Old Gods hoger op ladder komt, ook al boeit het hem niet zoveel.
Kibler vind ik persoonlijk het lekkerst wegkijken, goede muziek rustige stream en leuke speelstijl. Ik snap bijvoorbeeld niet hoe mensen Forsen kunnen kijken, die gast is echt een klaploper :F

Goldens hou ik alleen als ik ze gebruik en ook nog mooi uitzien trouwens (golden dust devil :9~ )

• DarthDavy
Golden: jeeeeeeeeeej, free dust!!!

• Hermessz
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:14
Ik heb vorige week een golden Tirion uit een pakje gehaald. Normaal gesproken dust ik alle golden zodra ik genoeg non-golden heb, en ik de dust nodig heb. Vanwege N'Zoth en de Divine shield synergy in de meta is Tirion best sterk op dit moment. Ik bewaar hem nu voorlopig, in de hoop dat die binnenkort generfed wordt.

Nu maar afwachten of ik genoeg discipline kan opbrengen om hem tijdens een volgende expansion misschien toch niet te dusten >:)

• PCBaas
Benjamin- schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:17:
[...]

De meeste golden kaarten disenchant ik (m.u.v. Rogue kaarten) en alleen bij sommige speelbare kaarten doe ik dat niet (m'n pareltjes zijn o.a. 2 Thoughtsteal, 2 Twilight Drake, 2 Piloted Shredder). Tot nu toe heb ik 2 golden kaarten zelf aangemaakt, namelijk een Loot Hoarder en een 2e Azure Drake.

M'n droom is om uiteindelijk golden Loatheb/Sylvanas/Dr. Boom/Kel'Thuzad/N'Zoth te hebben, maar er zijn eerst nog een stuk of 20 legendaries die ik wil hebben in normale versie. Dat gaat dus nog even duren. :P

5700X | RX 6600

• Kasai

Kasai

Legendary

Alles gold disenchant ik, tenzij ik nog niet de normale versie heb :+ Dit omdat ik nog te veel kaarten mis.
Dr0ppFTW schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:20:
[...]

Kibler vind ik persoonlijk het lekkerst wegkijken, goede muziek rustige stream en leuke speelstijl. Ik snap bijvoorbeeld niet hoe mensen Forsen kunnen kijken, die gast is echt een klaploper :F

Goldens hou ik alleen als ik ze gebruik en ook nog mooi uitzien trouwens (golden dust devil :9~ )
Forsen is toch die gast die zoveel scheld :p?

Atlas#22744

• Wognummer
Benjamin- schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:17:
[...]

alles wat niet warr is dust ik eigenlijk altijd

CW heb ik alles golden (tot vorige Exp nu nog niet echt in verdiept)

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Kasai schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:45:

Forsen is toch die gast die zoveel scheld :p?
Geen idee, hij werd hier gister of eergister ook gepost. Maar hij heeft echt rare muziek op de achtergrond en als iemand doneert mogen ze er een bericht bij zetten wat dan door zo'n robotstem wordt opgelezen. Dat zijn dan 9/10 troll berichten.
Hermessz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:41:
Ik heb vorige week een golden Tirion uit een pakje gehaald. Normaal gesproken dust ik alle golden zodra ik genoeg non-golden heb, en ik de dust nodig heb. Vanwege N'Zoth en de Divine shield synergy in de meta is Tirion best sterk op dit moment. Ik bewaar hem nu voorlopig, in de hoop dat die binnenkort generfed wordt.

Nu maar afwachten of ik genoeg discipline kan opbrengen om hem tijdens een volgende expansion misschien toch niet te dusten >:)
Nou als je een golden Tirion dust ben je imo niet goed wijs.
Ik dust bijna alle golden kaarten maar goede golden legendary's zijn zo zeldzaam en zo zonde.
Vroeg of laat ga je de goede legendary's toch craften en dan is je winst ook nog eens 0.
TIron is ook nog eens de beste legendary die je kan krijgen en hij geeft je ook nog eens een golden wapen.

Dr0ppFTW schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:54:
[...]

Geen idee, hij werd hier gister of eergister ook gepost. Maar hij heeft echt rare muziek op de achtergrond en als iemand doneert mogen ze er een bericht bij zetten wat dan door zo'n robotstem wordt opgelezen. Dat zijn dan 9/10 troll berichten.
Vergeet niet dat hij zich een bepaalde rol heeft aangeleerd en dat nu dus een beetje verwacht word.
Hij verdient ook nog eens een goed gevulde boterham.

Pagina: 1 ... 74 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.