Je logica klopt niet. Helaas probeer nog een keer.

Kaart tekst zegt niets, het gaat om het effect. Als Fireballs 10 mana en 1 damage worden, dan is dat ook een keiharde nerf voor Antonidas, want die wordt compleet onspeelbaar.

Of Ball of Spiders, Webspinner wordt 0/1 Deathrattle: Put a Captains Parrot in your hand. Ook geen nerf?

[ Voor 19% gewijzigd door Benjamin- op 23-04-2016 13:51 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Benjamin- schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:47:

Kaart tekst zegt niets, het gaat om het effect. Als Fireballs 10 mana en 1 damage worden, dan is dat ook een keiharde nerf voor Antonidas, want die wordt compleet onspeelbaar.
Hahaha 8)7 zelfs dan hoeft Blizzard je nog niet compenseren omdat ook in dat geval er niet specifiek staat dat het 4 Mana/6 Damage Fireball's moeten zijn.
Benjamin- schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:47:

Of Ball of Spiders, Webspinner wordt 0/1 Deathrattle: Put a Captains Parrot in your hand. Ook geen nerf?
Het is wel een nerf maar ook Ball of Spiders zal gewoon 3x een Webspinnen summonen dus ook dan hoeft Blizzard je niet te compenseren.

Maar nu word je weet vervelend wat ik begrijp wel dat de kaart indirect generfed word en zelfs onspeelbaar is maar de kaart zelf veranderd niet dus hoeft Blizzard je gewoon niet te compenseren.
Zoals toen ook Patron het geval was en we weten allemaal hoe dat is verlopen.

[ Voor 46% gewijzigd door beuker19 op 23-04-2016 13:58 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

beuker19 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:53:
[...]

Hahaha 8)7 zelfs dan hoeft Blizzard je nog niet compenseren omdat ook in dat geval er niet specifiek staat dat het 4 Mana/6 Damage Fireball's moeten zijn.
Wat begrijp je niet? Kaart tekst is alleen maar uitleg wat de kaart doet. Teksten kunnen hetzelfde blijven, terwijl het effect verandert.

Neem bijvoorbeeld iets als Piloted Shredder. Bane of Doom deed vroeger alleen selectieve demons summonen, dat zouden ze bij Piloted Shredder ook opeens kunnen introduceren, dat vanaf nu alleen nog Doomsayers en Explosive Sheeps eruit komen. Kaart tekst blijft exact hetzelfde, want het is nog steeds een random minion, echter zou dit compleet de kaart veranderen.

Thermaplugg spawned nu 2/1 minions, straks 1/1 minions, dat is 100% een nerf en dat staat 100% los van de kaarttekst.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:54
Bah, dit is al de tweede keer dat Mekgineer wordt generfd zwakker wordt door een wijziging van Blizzard. Ik wil mijn 1600 dust terug!
108rogar schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:00:
Bah, dit is al de tweede keer dat Mekgineer wordt generfd zwakker wordt door een wijziging van Blizzard. Ik wil mijn 1600 dust terug!
Wat was de vorige keer?

• 108rogar
Warsong Commander. De reden dat ik Mekgineer gecraft had. Het was een slechte combo, maar wel leuk, als het werkte. Toen het nog werkte.
Benjamin- schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:58:
[...]

Wat begrijp je niet? Kaart tekst is alleen maar uitleg wat de kaart doet. Teksten kunnen hetzelfde blijven, terwijl het effect verandert.

Neem bijvoorbeeld iets als Piloted Shredder. Bane of Doom deed vroeger alleen selectieve demons summonen, dat zouden ze bij Piloted Shredder ook opeens kunnen introduceren, dat vanaf nu alleen nog Doomsayers en Explosive Sheeps eruit komen. Kaart tekst blijft exact hetzelfde, want het is nog steeds een random minion, echter zou dit compleet de kaart veranderen.

Thermaplugg spawned nu 2/1 minions, straks 1/1 minions, dat is 100% een nerf en dat staat 100% los van de kaarttekst.
FOUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik weet het niet met jou hoor sorry.
Maar mochten Doomsayer en Explosive Sheep de enige 2 drops zijn in de game dat nog hoeft Blizzard je niet te compenseren voor de Shredder want nog maar een x de text blijft het zelfde.
Mocht er specifiek dat dat vanaf nu een Shredder alleen deze 2 kaarten kan kan krijgen heb je wel recht op compensatie.

En Bane of Doom was een bug dus dat is heel wat anders en dus niet te vergelijken en dus compleet nutteloos in deze discussie.

• 108rogar
Ik moet eigenlijk hier niet verder op in gaan, maar goed, 1 poging dan. Blizzard hoeft helemaal niets, het is hun spel en ze kunnen doen wat ze willen. Maar dat neemt niet weg dat Mekgineer zwakker wordt. En dat noemt men een nerf.
beuker19 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:03:
[...]

FOUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik weet het niet met jou hoor sorry.
Maar mochten Doomsayer en Explosive Sheep de enige 2 drops zijn in de game dat nog hoeft Blizzard je niet te compenseren voor de Shredder want nog maar een x de text blijft het zelfde.
Mocht er specifiek dat dat vanaf nu een Shredder alleen deze 2 kaarten kan kan krijgen heb je wel recht op compensatie.

En Bane of Doom was een bug dus dat is heel wat anders en dus niet te vergelijken en dus compleet nutteloos in deze discussie.
Begrijp nou eens wat ik zeg. Tekst zegt helemaal niets, Unstable Portal die geen Legendaries meer trekt, of niet hoger dan 2 mana is ook een nerf. Kaartteksten zijn om jou informatie te bieden over wat er gaat gebeuren, en ja Thermaplugg spawned nog steeds Leper Gnomes. De nerf is echter dat ze die Leper Gnomes zwakker maken.

Als iemand aan jou vraagt om uitgebreid uit te leggen wat Thermaplugg doet, dan is dat verhaal vandaag anders, dan over een week, en dat is waar het om gaat.

Verder was Bane of Doom geen bug. Hoe kom je daarbij? Blizzard had bewust de keuze gemaakt om sterke minions niet uit Bane of Doom te laten komen. Het was niet dat Naxx en GvG kaarten er niet uit konden komen, het was gewoon dat er heel veel kaarten niet uit konden komen, waaronder Doomguard en Jaraxxus.
Blackrock Mountain Patch 2.4.0.8311 (2015-03-31): can now summon any collectible demons. Doom . . . DOOM! [Previously limited to Blood Imp, Voidwalker, Flame Imp, Dread Infernal, Succubus and Felguard]
Dit is trouwens ook zo'n kaart: http://www.hearthpwn.com/cards/35184-demented-frostcaller

After you cast a spell, freeze a random enemy character. Wat hier niet staat, is dat die altijd een unfrozen vijand pakt, dus stel er liggen 2 minions op het veld, dan zal je met 3 spells, de minions en de face van de ander bevriezen. Nu zouden ze dit effect kunnen aanpassen waardoor die 3x dezelfde target zou bevriezen, dit zou een nerf zijn, ondanks dat de kaarttekst hiervoor niet hoeft te worden aangepast.

Waarom staat er dan niet freeze a random unfrozen enemy character? Omdat dan de kaart te vol raakt, net zo goed dat Thermaplugg te veel tekst zou hebben wanneer er zou staan: Summon a 2/1 Leper Gnome with deathrattle do 2 damage to enemy hero.

[ Voor 18% gewijzigd door Benjamin- op 23-04-2016 14:14 ]

108rogar schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:05:
Ik moet eigenlijk hier niet verder op in gaan, maar goed, 1 poging dan. Blizzard hoeft helemaal niets, het is hun spel en ze kunnen doen wat ze willen. Maar dat neemt niet weg dat Mekgineer zwakker wordt. En dat noemt men een nerf.
Zijn Effect is wel zwakker maar deze kaart doet precies wat het hoort te doen dus deze kaart is niet generfed ....heel simpel.
Als je zo als jullie denkt kun je wel aan de gang blijven want dal zal Webspinner ook generfed zijn want er is een kans dat je een 3 mana Owl krijgt ipv. een 2 mana Owl.

[ Voor 41% gewijzigd door beuker19 op 23-04-2016 14:24 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:40
Indirect is het zeker een nerf op Thermaplugg, compensatie zie ik echter niet direct nodig zijn, de enige motivatie die ik hierachter zou kunnen bedenken is free dust om een andere legandary te craften.

Ik verwacht trouwens ook niet dat thermaplugg hierdoor minder play gaat zien of op grote schaal minder gecraft zal gaan worden, volgens mij heb ik hem zelfs nog nooit gespeeld zien worden, ik weet iig dat ie al tijden stof loopt te verzamelen in mijn collectie, en als ik hem niet zou hebben zou ik hem nooit craften tenzij als een van de laatste kaarten om een volle collectie te verkrijgen.
beuker19 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:18:
[...]

Blizzard heeft nog nooit compensatie gegeven voor kaarten die indirect zijn generfed zijn in Hearthstone en dat zijn er nog als wat.
Denk alleen als decks zoal Patron Warrior, Miracle Rogue, UtH+Buzzard Hunter, Alle decks met de Undertaker en Charge Warrior
En wat te denken van kaarten zoals Gorillabot die in standaard straks een stuk zwakker is net zo als Sea Giant, Bane of Doom, Dreadsteed en Museum Curator
Ik ben het eens dat Gorillabot zwakker wordt in standard, maar ze gaan je ook geen dust geven omdat iets niet of slecht speelbaar is in standard.
Andere kaarten veranderen gewoon, Sea Giant is populair in Zoo bijvoorbeeld en die verliest Imp-plosion, maar krijgt kaarten als Forbidden Ritual en Possessed Villager er voor terug. Daarbij wordt die kaart weer sterker in Druid, die meer token spawns heeft.
Zo valt er voor alle kaarten wel wat te zeggen, daarbij verandert er ook werkelijk niets met die kaarten, je zou alleen synergy verliezen.

Thermaplugg verliest gewoon 100% stats, het effect van de kaart is gewoon vermindert, niet door synergy, niet door standard, niet door removal of iets dergelijks, maar gewoon omdat die generfd is.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-01 17:09

Pykow

Angelo OTR

Als mage kan ik maar niet winnen druid.
Hij heeft alleen maar kaarten van 4 att. en 4 def. of meer.
Steeds kom ik er niet langs.

4x verloren en nu heb ik het maar opgegeven.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Benjamin- schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:25:

Thermaplugg verliest gewoon 100% stats, het effect van de kaart is gewoon vermindert, niet door synergy, niet door standard, niet door removal of iets dergelijks, maar gewoon omdat die generfd is.
Hier ga je gewoon zwaar de fout in want Thermaplugg verliest niets...helemaal niets.
Het enige wat er gebeurd is dat zijn effect iets zwakker is maar dat is het enige.
Jij kunt mocht je het willen in Wild straks naar hartenlust met Thermaplugg spelen en hij zal zoals hij hoort te doen straks gewoon Leper Gnomes blijven summonen.
Pykow schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:31:
Als mage kan ik maar niet winnen druid.
Hij heeft alleen maar kaarten van 4 att. en 4 def. of meer.
Steeds kom ik er niet langs.

4x verloren en nu heb ik het maar opgegeven.
Ik wel best een x helpen :)

[ Voor 19% gewijzigd door beuker19 op 23-04-2016 14:34 ]

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

beuker19 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:32:
[...]

Hier ga je gewoon zwaar de fout in want Thermaplugg verliest niets...helemaal niets.
Het enige wat er gebeurd is dat zijn effect iets zwakker is maar dat is het enige.
Je speelt kaarten toch om hun effect, als dat zwakker wordt, wordt de kaart toch zwakker dus verliest die aan waarde. Dat je er geen nerfdust voor krijgt lijkt me ook logisch. Maar om te zeggen dat hij helemaal niets aan waarde verliest lijkt me net een stap te ver.
Klor schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:59:
[...]
Je speelt kaarten toch om hun effect, als dat zwakker wordt, wordt de kaart toch zwakker dus verliest die aan waarde. Dat je er geen nerfdust voor krijgt lijkt me ook logisch. Maar om te zeggen dat hij helemaal niets aan waarde verliest lijkt me net een stap te ver.
is zeg toch dat zijn effect zwakker word maar dat het net zo goed kunnen gebeuren waar een kaart uit standaard word verwijderd bijv.

Klor schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:59:
[...]
Mja hij wilt het gewoon niet begrijpen, of je het full dust waardig vindt mag ieder voor zich weten, maar dat de kaart zelf zwakker wordt, dat is gewoon een feit.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:40
Benjamin- schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:08:
[...]

Mja hij wilt het gewoon niet begrijpen, of je het full dust waardig vindt mag ieder voor zich weten, maar dat de kaart zelf zwakker wordt, dat is gewoon een feit.
Heb je zeker gelijk in, vraag is natuurlijk wel in hoeverre het erg is dat een kaart die toch al geen tot weinig play ziet en uit geroteerd wordt indirect wat zwakker wordt. Voor mij al een argument tegen full dust. Als het nu een staple kaart was die zou blijven in standaard die ook nog eens door iedereen gecraft zou zijn vanwege het feit dat leper gnomes OP waren in het verleden zou het mijn inziens een ander verhaal zijn.
Erg is het niet, het is gewoon dat mensen graag full dust voor een waardeloze kaart willen. :P

Benjamin- schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:08:
[...]

Dat het ik nooit ontkent.
Het gaat er mij om dat deze kaart niet generfed(alleen iets zwakker door omstandigheden) is en daarom niet in aanmerking komt voor compensatie.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-01 18:59

Nitai

Live the life you love.

Beetje mierenneuken wel, maar ik begrijp Beuker19 ook. Als je er naar kijkt vanuit oorzaak, gevolg dan stopt deze sequence nadat er een Leper Gnome spawnt. Dus pur sang is het geen nerf, zijn effect is een Leper Gnome spawnen. Wat een Leper Gnome verder doet is eigenlijk niet relevant.

Over het algemeen kan je wel stellen dat door de nerf van een Leper Gnome wel als gevolg heeft dat Therma minder waardevol wordt en dus indirect ook generft wordt.

Maar goed, op naar belangrijkere zaken, ik ben nog een kleine 20 games verwijderd van m'n Golden warrior! :+ Iemand die mij nog wilt aanmoedigen? Ik accepteer mental support via de chat.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-01 17:09

Pykow

Angelo OTR

Je hoeft me niet meer te helpen ;)
Heb de game alweer verwijderd.

Krijg steeds slechte kaarten en blijkbaar heb ik dat altijd met kaart games. of het nu patience is of Hartenjagen of Hearthstone. Bij kaartspellen krijg ik altijd verkeerde kaarten en verlies ik hierom.
Speel liever de andere blizzard games zoals Diablo III, Overwatch :P

Angelo NL / Global Cargo VTC

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:40
Iets om rekening mee te houden op release day (naast natuurlijk server problemen) is dat je minimaal 1 quest slot open moet houden voor de nieuwe quest die 5 packs geeft als je een paar Standard games hebt gewonnen. Als alle drie de quest slots volstaan wordt er namelijk 1 verwijderd voor deze nieuwe quest!

https://www.reddit.com/r/...ease_day_you_will/d2c07vh

5700X | RX 6600

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
En voor wie wil weten wat hij kan verwachten bij z'n pre-order staat er een WoG pakjes simulator online!

Ik kom na een serie simulaties tot de conclusie dat het verschil tussen 30, 50, 70 en 120 pakjes vooral een hoop dust is. Je krijgt voor 120 pakjes weliswaar meer legendaries en epics maar dit zijn zelden de goeien.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:51
Tektoon schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:43:
En voor wie wil weten wat hij kan verwachten bij z'n pre-order staat er een WoG pakjes simulator online!

Ik kom na een serie simulaties tot de conclusie dat het verschil tussen 30, 50, 70 en 120 pakjes vooral een hoop dust is. Je krijgt voor 120 pakjes weliswaar meer legendaries en epics maar dit zijn zelden de goeien.
Na wat series met 63 pakjes(pre order + 13 free packs) kom ik ongeveer hierop uit:
Common 70-75%
Rares 20-25%
Epics: 3-5%
Legendary: 0.5-1%

Even een random copy:
Commons 223 (70.79%) 5 golden
Rares 77 (24.44%) 5 golden
Epics 12 (3.81%) 1 golden
Legendaries 3 (0.95%) 1 golden

PSN Profile

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

xelfer schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 11:24:
[...]

Ik zou willen dat je meerdere keren het spel op kon starten met het zelfde acc in dezelfde regio om zo de tijd te doden in de beurten van de tegenstander.
Dan gaan veel mensen dat doen, gevolg: nog langer wachten omdat mensen in meerdere spellen tegelijk zitten.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Tektoon schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:43:

Mijn resultaat van 146 pakjes:

Rarity Total Golden
Commons 523 (71.64%) 15
Rares 173 (23.70%) 9
Epics 28 (3.84%) 1
Legendaries 6 (0.82%) 1

Dust value (extra) 10520 (4130) + 3650 (0) = 14170 (4130)

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Ngangatar schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 19:20:
[...]

Dan gaan veel mensen dat doen, gevolg: nog langer wachten omdat mensen in meerdere spellen tegelijk zitten.
True, misschien iets van een inspire kaart, play tic-tac-toe with your opponent! :+

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Nieuwe heropower via een battlecry, shorten your opponents turn with 30 seconds.

Ngangatar schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 19:20:
[...]

Ik wacht nu toch al praktisch iedere beurt van mijn tegenstander tot het einde van de rope, dus nog langer wachten is niet mogelijk :).
Ngangatar schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 21:24:
Nieuwe heropower via een battlecry, shorten your opponents turn with 30 seconds.
Ze moeten animatietijd en denktijd gewoon gewoon loskoppelen van elkaar en mensen bv 30 sec tijd om te denken geven, ipv een totale tijd in een beurt om alles te doen.

[ Voor 33% gewijzigd door xelfer op 23-04-2016 22:20 ]

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-01 15:29
Ik kom zeer zelden iemand tegen die elke beurt doet ropen. Misschien 1x per maand ofzo. Misschien vraag je er zelf om xelfer. :+

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
geen idee of ik dit mag vragen. maar iemand nog een manier gevonden om khadgar te krijgen zonder een iphone/ipad te bezitten

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

xelfer schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 22:19:
[...]

Ik wacht nu toch al praktisch iedere beurt van mijn tegenstander tot het einde van de rope, dus nog langer wachten is niet mogelijk :).

[...]

Ze moeten animatietijd en denktijd gewoon gewoon loskoppelen van elkaar en mensen bv 30 sec tijd om te denken geven, ipv een totale tijd in een beurt om alles te doen.
Ok, die ervaring heb ik zeker niet met ropen, soms zitten ze er tussen maar niet vaak. Althans, ik moet even een verschil maken, op ranked had ik ze vaker, op Arena pas 1 keer.

Animatietijd loskoppelen van denktijd is geen slecht idee. Een soort van werkelijke speeltijd :).

aicaramba schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:25:
Ik kom zeer zelden iemand tegen die elke beurt doet ropen. Misschien 1x per maand ofzo. Misschien vraag je er zelf om xelfer. :+
Ik speel zelf gewoon in een seconde of 15-20 mijn hele beurt uit en emote nooit o.i.d., dus ik betwijfel dat ik het uit lok....

Gisteren had ik 3 potjes gespeeld en van de 14 beurten in totaal moest ik er 9 keer de hele rope van de tegenstander uitzitten.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Welk deck speel je dan? Ik heb in het verleden op de ladder gemerkt dat als ik de meest gehate vorm van de meta speelde (face hunter een week ofzo en een keer 3 dagen eastern Pally) dat mensen me veel meer ropes gaven.

Een maatje welke ik net sprak had dit ook met zijn Face shaman deck en oude variant van Patron Warrior.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
Gister wat lopen te spelen met een control Priest deck voor de volgende expansion..is dit wat? http://www.hearthpwn.com/decks/490507-test-control-priest

Kaarten waarover ik getwijfeld heb: Mind Control Tech, Emperor, Nexus Champion, Confessor. Misschien zo'n secret eater, maarja..:P
Ngangatar schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:26:
Welk deck speel je dan? Ik heb in het verleden op de ladder gemerkt dat als ik de meest gehate vorm van de meta speelde (face hunter een week ofzo en een keer 3 dagen eastern Pally) dat mensen me veel meer ropes gaven.

Een maatje welke ik net sprak had dit ook met zijn Face shaman deck en oude variant van Patron Warrior.
Gisteren speelde ik Druid omdat ik nog 2 Druid quests open had staan.

Potje 1 was tegen een Patron Warrior die ik op t7 dood had, na t2 roped hij iedere beurt.
Potje 2 was tegen een Face Shaman die ook meer dan de helft van zijn beurten roped en dan t5 concede omdat ik 2 taunts in play had.
Potje 3 was tegen een Priest die iedere beurt tot t3 roped en daarna concede, omdat hij te traag was om zijn volledige beurt af te maken. Hij wilde zijn Injured Blademaster volgens mij Circle of Healing geven, maar hij had niet genoeg tijd om de CoH te casten vermoed ik.

Al met al win ik wel alle 3 de games eenvoudig, maar kost het me toch een half uurtje in totaal, ondanks dat ik maar een paar beurten gespeeld heb per potje.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Zo bizar heb ik het nog nooit meegemaakt en ik zit hier gewoon te balen zoals het bij jou voorkomt.

Blij dat ik tegenwoordig meer arena doen.

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Heb het meest hekel aan de rope control warrior, lijkt dan net bij hun dat ze weten dat een potje lang duurt dat ze ook maar wat anders aan het doen zijn tijdens de beurten door. Man dan duurt z'n game een dikke 20 minuten.
Ngangatar schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:10:
Zo bizar heb ik het nog nooit meegemaakt en ik zit hier gewoon te balen zoals het bij jou voorkomt.

Blij dat ik tegenwoordig meer arena doen.
Normaal gesproken heb ik ook niet iedereen die roped, maar ik kom wel een hoog percentage ropers tegen. Veel meer dan pakweg een jaar geleden in ieder geval.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik denk ook dat veel mensen vrij bored zijn en de meeste plays wel kennen inmiddels en dus op een 2e monitor veel andere dingen doen tussendoor, dat heb ik zelf ook wel.

Oftewel, volgende week zal het beter zijn? Lets hope.

[ Voor 14% gewijzigd door Ngangatar op 24-04-2016 12:27 ]

• 108rogar
xelfer schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:26:
[...]
Normaal gesproken heb ik ook niet iedereen die roped, maar ik kom wel een hoog percentage ropers tegen. Veel meer dan pakweg een jaar geleden in ieder geval.
Misschien komt het omdat je noobs zit te farmen die nog moeten nadenken wat ze doen? :P
Ik vraag me al een tijdje iets af. Niet uit frustratie maar puur uit nieuwsgierigheid.

Ik twijfel weleens tussen 2 decks, laten we zeggen Control Priest en Dragon Priest.
Ik kies voor Dragon Priest en wordt gematched tegen Freeze Mage (20/80 matchup). Had ik ook Freeze Mage gematched als ik voor Control Priest had gekozen?

• Royy90
Astie schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:42:
Ik vraag me al een tijdje iets af. Niet uit frustratie maar puur uit nieuwsgierigheid.

Ik twijfel weleens tussen 2 decks, laten we zeggen Control Priest en Dragon Priest.
Ik kies voor Dragon Priest en wordt gematched tegen Freeze Mage (20/80 matchup). Had ik ook Freeze Mage gematched als ik voor Control Priest had gekozen?
Het enige dat niet random is in hs is de matchmaking volgens mij. Heb geen bewijs maar dat kan bijna niet anders.

EDIT:
Na wat zoeken dit gevonden uit een interview met Ben Brode:

PCG: Have you heard Reynad’s conspiracy theory about match-making? He suspects that if you are on a high win rate with a particular archetype, say Freeze Mage, eventually the matchmaking algorithm will say, enough is enough, now you’re going to play against three Control Warriors in a row, because it’s trying to bring you back to something close to a 50% winrate.

BB: [Laughs] That is absolutely not true. Absolutely not true. In Ranked mode, we use only one piece of information to matchmake you, and that is your rank. We pair you with the person with the closest rank we can find in the amount of time we have, and that’s it.

link: http://www.pcgamer.com/he...ds-match-making-theory/3/

[ Voor 42% gewijzigd door Royy90 op 24-04-2016 15:37 ]

PSN Profile

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
Mili schreef op zondag 24 april 2016 @ 08:27:
geen idee of ik dit mag vragen. maar iemand nog een manier gevonden om khadgar te krijgen zonder een iphone/ipad te bezitten
Dat mag je zeker vragen. Ik heb nog geen andere oplossingen voorbij zien komen dan van iemand een iOS device te lenen. Je kunt het ook proberen op een demo-toestel in een winkel. Hearthstone app downloaden, inloggen en kassa.
Alwayshappyz schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:33:
Gister wat lopen te spelen met een control Priest deck voor de volgende expansion..is dit wat? http://www.hearthpwn.com/decks/490507-test-control-priest

Kaarten waarover ik getwijfeld heb: Mind Control Tech, Emperor, Nexus Champion, Confessor. Misschien zo'n secret eater, maarja..:P
Ik zie maar twee Volazj targets; Brann en Sylvanas. Dat kan beter denk ik. Verder vraag ik me af of die vanilla Ka'Toen buffers goed genoeg gaan zijn. Je hebt er van de meesten ook maar eentje terwijl je anderzijds geen Reno speelt. Verder natuurlijk een gevaarlijke combi: Elise en Ka'Toen. Ik zou sowieso ook een Mass Dispel overwegen. :)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Royy90
Mili schreef op zondag 24 april 2016 @ 08:27:
Kort gezegd, nee. Maar je hoeft de iPad/iPhone echter niet te bezitten. Als jij vrienden/familie hebt met een iOS device hoef je alleen maar even in te loggen op hearthstone op hun device, geeft ze 5 euro zodat je vrienden deze kunnen kopen in Hearthstone, op jou account.

edit; Tektoon was me voor

PSN Profile

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
Houd er wel rekening mee dat vandaag de laatste dag is dat je Khadgar kan krijgen op IOS, daarna is hij nooit meer te krijgen? Zou wel mooi zijn om hem exclusief te houden, mensen die hem echt willen, die hebben vast al iets bedacht om hem alsnog te verkrijgen. Zie bovenstaande voorbeelden. Ik heb hem gekocht, wegens de prijs, het WNF en omdat die vermoedelijk wel exclusief blijft. Verder gaat Blizzard de art verbeteren, ook wel fijn :)

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Nostordici schreef op zondag 24 april 2016 @ 16:09:
Houd er wel rekening mee dat vandaag de laatste dag is dat je Khadgar kan krijgen op IOS, daarna is hij nooit meer te krijgen? Zou wel mooi zijn om hem exclusief te houden, mensen die hem echt willen, die hebben vast al iets bedacht om hem alsnog te verkrijgen. Zie bovenstaande voorbeelden. Ik heb hem gekocht, wegens de prijs, het WNF en omdat die vermoedelijk wel exclusief blijft. Verder gaat Blizzard de art verbeteren, ook wel fijn :)
Ja voor mij was het een no-brainer. Ik wil graag al die hero portraits. Vind de variatie wel leuk.

• Royy90
Ja als verzamelaar probeer ik ook zoveel mogelijk te krijgen. Mijn progressie zover:

Hero's
Portraits: Compleet
Hero's lvl: Alles 60
Golden Hero's: 4/9

Cards
Classic: Compleet
GvG: Compleet
TgT: Nog 7 te gaan
Promo's: compleet behalve golden Captain's Parrot

Cardbacks
43/48
Ik mis:
- Yogg-Saron (krijg ik 1 mei)
- Power Core (probeer ik dit jaar te krijgen)
- Legacy (speel geen sc)
- Overwatch (speel geen ow/geen mac client)
- Golden celebration (niet te krijgen in eu/us)

Erg tevreden met me collectie zover, probeer dit jaar al m'n heroes golden te krijgen maar dat moet wel lukken.

PSN Profile

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Skills, dat is een verdomd mooie collectie.

• 1lau
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:49

1lau

Hearthstone Arena Player

Hallo allemaal!
Ik ga morgen 503 packs openen uit 6 regios deze heb ik allemaal opgespaart, sinds de android uitgave

Hopelijk krijg ik nog veel Legendaries of nerfed cards

Je kan het live volgen rond 8 uur s'avonds op
https://www.twitch.tv/animesenshi/profile

Leuk trouwens, die 13 free packs bij de volgende expansie :P

twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

1lau schreef op zondag 24 april 2016 @ 17:42:
Hallo allemaal!
Ik ga morgen 503 packs openen uit 6 regios deze heb ik allemaal opgespaart, sinds de android uitgave

Hopelijk krijg ik nog veel Legendaries of nerfed cards

Je kan het live volgen rond 8 uur s'avonds op
https://www.twitch.tv/animesenshi/profile

Leuk trouwens, die 13 free packs bij de volgende expansie :P
Veel plezier, 503 packs! Muisarm incoming :+

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Astie schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:42:

Kan natuurlijk niks bewijzen, maar toen ik met mijn face warlock een dikke winstreak had tegen goeie match ups, moest ik voor het eerst tegen een priest en toen ik verloor nog 3x achter elkaar. En als ik bij thijsnl kijk en hij freeze mage speelt, moet hij ook vaak tegen warriors. Het is een beetje hetzelfde als je fifa online speelt en de gameplay ook scripted lijkt, ook al klinkt dat gek.
Nitai schreef op zondag 24 april 2016 @ 16:31:
[...]

Ja voor mij was het een no-brainer. Ik wil graag al die hero portraits. Vind de variatie wel leuk.
Ik heb de laatste hero ook gekocht maar ik verdom het om 10€ te betalen voor de eerste 3 want ik vind het nog steeds belachelijk duur.

• aicaramba
Nieuwevolger schreef op zondag 24 april 2016 @ 18:11:
[...]

Kan natuurlijk niks bewijzen, maar toen ik met mijn face warlock een dikke winstreak had tegen goeie match ups, moest ik voor het eerst tegen een priest en toen ik verloor nog 3x achter elkaar. En als ik bij thijsnl kijk en hij freeze mage speelt, moet hij ook vaak tegen warriors. Het is een beetje hetzelfde als je fifa online speelt en de gameplay ook scripted lijkt, ook al klinkt dat gek.
Als dat waar is zou het ook moeten betekenen dat een groot deel van de spelers juist heel vaak met het counter deck speelt. Daar hoor je echter nooit iemand over.

• PCBaas
Volgens mij is het ook een beetje psychologisch: als je 10 games speelt en je verliest er daar 1 van, weet je de volgende dag alleen maar de details van de game waarin je verloor. :P

5700X | RX 6600

• wiljanvdb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:29
Hoi,

Een paar weken terug begonnen met Hearthstone en ik merk dat ik nog een hoop te leren heb. Op de ladder kom ik niet veel verder dan rank 17, waarna ik meestal weer een paar potjes verlies. In Arena zojuist voor het eerst 5 wins gehaald. :+

Ik ben wel blij dat Standard eraan komt, want nu merk ik toch vaak dat anderen kaarten hebben uit GvG of Naxxramas die veel beter zijn dan de classic kaarten die ik heb. Met LoE erbij kan ik al wat beter meekomen.

Ik heb nu een daily quest "watch and learn". Kan ik daarvoor een paar van jullie toevoegen? Gratis pakje is altijd mooi meegenomen en waarschijnlijk leer ik er nog wat van ook. ;)

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-01 17:42
sure voeg mij maar toe: Mooyini#2181 :)

nothing stops this train

• wiljanvdb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:29
Kol Nedra schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:02:
sure voeg mij maar toe: Mooyini#2181 :)
Done! Mijn id is heckit#2946.

• PCBaas
Wel grappig om te zien wat de community vind, geen wonder dat je voorbij rank 15 al bij de top 25% van de HS spelers zit. :P

Faceless Summoner, Doomcaller en Fandral Staghelm bijvoorbeeld zijn denk ik goede voorbeelden van kaarten die stof happen in collecties na de eerste week van de expansion, ook al zijn ze heel hoog gerate volgens de community. Ook is het wel grappig om te zien dat Malkorok een heel lage rating heeft gekregen en heel veel mensen het zien als "Battlecry: Equip a Cursed Blade".

5700X | RX 6600

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De top 10 zou ook niet mijn persoonlijke top 10 zijn maar dit is nou eenmaal wat men gestemd heeft. We zullen zien :P
Ngangatar schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:26:
Een veel belangrijker gedeelte aan ropen, is het gevoel die mensen er zelf bij hebben. Ik rope geregeld met bepaalde decks, maar dat heeft helemaal niets met niet opletten of irritant doen te maken. Dat is gewoon heel goed nadenken over je spel.

Sommige mensen willen dat iedereen in max 30 seconde speelt, andere gebruiken alle tijd omdat ze zo goed mogelijk willen spelen. Tussen expres ropen en gewoon goed nadenken, zit een groot verschil, maar niet iedereen kan echt goed nadenken waarderen.

Uiteindelijk kan je het zien als schaken, sommige willen zo snel mogelijk spelen, en andere willen juist over alle opties nadenken, ook al duurt dat 10+ minuten.

Verder moeten mensen ook niet vergeten, dat hoe sneller jij speelt, hoe trager de ander speelt. Neemt iemand ruim de tijd, dan heb ik ook goed de kans gehad om na te denken wat mijn opties zijn, komt een kaart dan op het veld, dan kan mijn opties vaak lichtelijk aan te passen, om dan snel te kunnen spelen, maar geef je me maar 5 seconden, tja...
[...]

Dat noemen ze gewoon stream snipen.

• jmxd
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0RA8xun.png

patch! nerfs zijn ook live

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12-2025
PCBaas schreef op zondag 24 april 2016 @ 22:58:
Wel grappig om te zien wat de community vind, geen wonder dat je voorbij rank 15 al bij de top 25% van de HS spelers zit. :P

Faceless Summoner, Doomcaller en Fandral Staghelm bijvoorbeeld zijn denk ik goede voorbeelden van kaarten die stof happen in collecties na de eerste week van de expansion, ook al zijn ze heel hoog gerate volgens de community. Ook is het wel grappig om te zien dat Malkorok een heel lage rating heeft gekregen en heel veel mensen het zien als "Battlecry: Equip a Cursed Blade".
Faceless Summoner valt toch wel mee als overrated? Wat vind je er niet goed aan?

Malkorok daar in tegen is denk ik wel underrated, heeft een best grote tempo swing, mits je een degelijk weapon krijgt.

Snap idd niet dat Doomcaller zo hoog scoort, want die vind ik gewoon slecht.
Als je C'tun speelt is dat je finisher (winconditie).
Als je die opnieuw kan spelen, dan heb je normaliter de game al gewonnen zonder C'tun nog een keer te spelen.
Wellicht tegen een Fatigue Warrior, maar anders denk ik niet dat je een Doomcaller nodig hebt in een C'tun deck.

Fandral Staghelm, is een verrassende kaart, maar helaas te traag.
Zelfs te traag in een trage meta denk ik.
Als Fandral Staghelm speelt, moet je maar hopen dat hij niet instant geremoved is.
Wat betekent dat jij boardcontrol moet hebben en dan word Fandral Staghelm een winmore kaart.
Speel je het icm met een Choose One kaart, is de kans dat je hem lang in je starthand hebt (doodkaart).
Of je stopt er "slechte" Choose One kaarten in je deck en je trekt Fandral Staghelm zelden, omdat het een Legendary is.

Ben benieuwd hoe de nieuwe Druid er uit gaat zien, waarschijnlijk C'tun georiënteerd met veel taunts aka The Great Wall of China ;)

[ Voor 3% gewijzigd door An1mA op 25-04-2016 01:47 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• Mili
[...]

het spel kijkt naar je deck samenstelling en op basis daarvan inderdaad op zoek gaat naar tegenstanders. als jij een winstreak hebt gaat het spel opzoek naar tegenstanders die statisch gezien jouw deck zouden moeten verslaan. jouw facewarlock is waarschijnlijk vrij standaard. (24 kaarten die iedere facewarlock speelt) dan zoekt het spel inderdaad naar iemand die jouw zou moeten kunnen verslaan) daarom duurt de queue vaak wat langer als je een winstreak hebt.
eens kijken welke decks nog speelbaar zijn met die nerfs.
ik weet in iedergeval dat ik me druid daily quest laat vervangen door een ander voor nu.

[ Voor 14% gewijzigd door Mili op 25-04-2016 01:44 ]

• jmxd
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/attachments/30/755/cardback_48.png Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/attachments/30/756/cardback_49.png Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/attachments/30/757/cardback_50.png
Heel apart om de nerfs nu door te voeren, dat betekent dat je voor een paar dagen een hele vreemde meta krijgt.

• Mili
het wordt sowieso een raar einde van de maand.
enige echt getroffen decks zijn druid en rogue.
paladin is normaal speelbaar, warrior, mage, warlock.
probleem is nu wel dat control warrior weinig tegenstand heeft.
het verzuipt er ook van op ladder nu

[ Voor 78% gewijzigd door Mili op 25-04-2016 03:04 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Benjamin- schreef op maandag 25 april 2016 @ 00:30:
[...]

Een veel belangrijker gedeelte aan ropen, is het gevoel die mensen er zelf bij hebben. Ik rope geregeld met bepaalde decks, maar dat heeft helemaal niets met niet opletten of irritant doen te maken. Dat is gewoon heel goed nadenken over je spel.

Sommige mensen willen dat iedereen in max 30 seconde speelt, andere gebruiken alle tijd omdat ze zo goed mogelijk willen spelen. Tussen expres ropen en gewoon goed nadenken, zit een groot verschil, maar niet iedereen kan echt goed nadenken waarderen.

Uiteindelijk kan je het zien als schaken, sommige willen zo snel mogelijk spelen, en andere willen juist over alle opties nadenken, ook al duurt dat 10+ minuten.

Verder moeten mensen ook niet vergeten, dat hoe sneller jij speelt, hoe trager de ander speelt. Neemt iemand ruim de tijd, dan heb ik ook goed de kans gehad om na te denken wat mijn opties zijn, komt een kaart dan op het veld, dan kan mijn opties vaak lichtelijk aan te passen, om dan snel te kunnen spelen, maar geef je me maar 5 seconden, tja...

[...]

Dat noemen ze gewoon stream snipen.
Eens ;). Maar dat verklaard niet waarom het ook gebeurd wanneer mensen nog maar 2 kaarten in hun handen hebben :). In een zware pot heb ik zelf ook gewoon soms mijn tijd nodig en snap ik het volkomen als de tegenstander dat ook heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Ngangatar op 25-04-2016 06:03 ]

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:45
Mili schreef op maandag 25 april 2016 @ 01:39:
[...]

het spel kijkt naar je deck samenstelling en op basis daarvan inderdaad op zoek gaat naar tegenstanders. als jij een winstreak hebt gaat het spel opzoek naar tegenstanders die statisch gezien jouw deck zouden moeten verslaan. jouw facewarlock is waarschijnlijk vrij standaard. (
Waar baseer je deze uitspraak op? Is dit iets wat Blizzard ooit heeft gemeld?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Royy90
Dit klopt inderdaad niet. Heb een paar posts terug geplaatst dat Ben Brode heeft gezegd in een interview dat er enkel en alleen wordt gekeken naar de huidige rank en daar iemand van zoekt.

PSN Profile

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 17:23

Mauz1978

Console War Veteran

Nee hoor.

Something under the bed is drooling

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:48
ehm jawel?

ik heb net volle dust voor al mn kaarten terug gehad en de nerfs zijn live

• aicaramba
Je moet eerst even de mobile app updaten voordat je de nerfs ziet. Ik heb ze iig wel op IOS.

Ook maar alles gedust, al denk ik dat ik sommige wel weer terug ga craften. Keeper of the grove, knife juggler en misschien blade flurry. De commons hoop ik toch redelijk snel uit een brawl pack weer te halen.

• Wognummer
aicaramba schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:14:
Je moet eerst even de mobile app updaten voordat je de nerfs ziet. Ik heb ze iig wel op IOS.

Ook maar alles gedust, al denk ik dat ik sommige wel weer terug ga craften. Keeper of the grove, knife juggler en misschien blade flurry. De commons hoop ik toch redelijk snel uit een brawl pack weer te halen.
eens

ik heb wel mn keepers golden gedust en ze gewoon terug gecraft ga ze waarsch toch wel weer spelen

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

aicaramba schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:14:

Ah dat zal het zijn, ik speelde op ipad gewoon nog een pre-nerf match ...

• Wognummer
Mauz1978 schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:27:
[...]

Ah dat zal het zijn, ik speelde op ipad gewoon nog een pre-nerf match ...
lol dat moet pijn gedaan hebben als hij al post nerf speelde (geen idee of dat kan overigens)

• aicaramba
Wognummer schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:27:
[...]

lol dat moet pijn gedaan hebben als hij al post nerf speelde (geen idee of dat kan overigens)
Nee, dan krijg je een melding dat je eerst je app moet updaten voordat je kan spelen.

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Nee ik had normale bgh en hij zn klote fon + roar combo. Blij dat die dood is :p ik update meteen!

[ Voor 10% gewijzigd door Mauz1978 op 25-04-2016 08:30 ]

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

Vanavond even 3300 dust mass disenchanten + nog alle golden cards die ik had bewaard :D

Atlas#22744

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Royy90 schreef op maandag 25 april 2016 @ 07:39:
Dit klopt inderdaad niet. Heb een paar posts terug geplaatst dat Ben Brode heeft gezegd in een interview dat er enkel en alleen wordt gekeken naar de huidige rank en daar iemand van zoekt.
Lijkt me ook. Is verdomd lastig programmeren anders en de queue tijden worden er alleen maar langer van. Wel kan het goed zijn dat als je een populair deck speelt dat het goed doet op de ladder, je wat sneller tegen je counters aanloopt, vooral op hogere ranks. Die spelers houden toch de meta in de gaten en als een groot deel bijv. secret paladin speelt kan het best lonen om de beste counter daartegen te spelen.

Vicariously I live while the whole world dies

• Wognummer
hehe zou ook niet leuk zijn jou FoN met charge tegen zijn FoN zonder :+

wel lief van Blizz om me op de laatste dag voor de release nog een win 7 games te geven voor 100 gold

[ Voor 42% gewijzigd door Wognummer op 25-04-2016 08:35 ]

• Royy90
Wognummer schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:32:
hehe zou ook niet leuk zijn jou FoN met charge tegen zijn FoN zonder :+

wel lief van Blizz om me op de laatste dag voor de release nog een win 7 games te geven voor 100 gold
Diezelfde quest ook gekregen vanmorgen hehe. Toch weer een free wotog pack

PSN Profile

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
An1mA schreef op maandag 25 april 2016 @ 01:37:
[...]
Als Fandral Staghelm speelt, moet je maar hopen dat hij niet instant geremoved is.
Wat betekent dat jij boardcontrol moet hebben en dan word Fandral Staghelm een winmore kaart.
Speel je het icm met een Choose One kaart, is de kans dat je hem lang in je starthand hebt (doodkaart).
Of je stopt er "slechte" Choose One kaarten in je deck en je trekt Fandral Staghelm zelden, omdat het een Legendary is.

Ben benieuwd hoe de nieuwe Druid er uit gaat zien, waarschijnlijk C'tun georiënteerd met veel taunts aka The Great Wall of China ;)
Ik wil toch wel proberen om een deck te gaan maken met Fandral; je hebt in druid toegang tot een hoop taunts en er zijn genoeg keuze kaarten die goed zijn, ook voor lage mana cost zoals bijvoorbeeld Wrath.

Daarnaast heb je in Druid kaarten om je mana te rampen waardoor je Fandral eerder op het bord krijgt waardoor het moeilijker is om mee om te gaan.

Kortom, ik ben wel benieuwd wat er met Fandral te doen is; ik ga het in ieder geval proberen als ik m uit een pack krijg (en anders is het waarschijnlijk de eerste legendary die ik craft)

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Mili schreef op maandag 25 april 2016 @ 01:39:
[...]

het spel kijkt naar je deck samenstelling en op basis daarvan inderdaad op zoek gaat naar tegenstanders. als jij een winstreak hebt gaat het spel opzoek naar tegenstanders die statisch gezien jouw deck zouden moeten verslaan. jouw facewarlock is waarschijnlijk vrij standaard. (24 kaarten die iedere facewarlock speelt) dan zoekt het spel inderdaad naar iemand die jouw zou moeten kunnen verslaan) daarom duurt de queue vaak wat langer als je een winstreak hebt.
Dit gaat echt nergens over, maar je zegt het alsof je weet dat het zo werkt 8)7

Heb je enig idee hoe moeilijk/onmogelijk het is om een game met zoveel kaarten te categoriseren op 'type' deck, en dan berekenen welk andere type deck deze zou moeten kunnen verslaan?
Ik heb geen zin om het allemaal uit te leggen, maar neem maar van mij aan dat het niet kan, tenzij ze er een groot team op hebben zitten die dagelijks de gehele meta door zitten te nemen en algorithmes zitten te schrijven/testen/implementeren.

Het is gewoon toeval wie je treft, gebaseerd op je rank (en mogelijk een hidden rankingcijfer)

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
[...]

Ik denk niet dat je Fandral moet spelen als je al board control hebt. Een 3/5 op beurt 4 (op beurt 3 met wild growth in het perfecte hand) heeft een goeie kans van te overleven en de beurt nadien zou hij door Druid of the Claw moeten beschermd worden. Elise Starseeker op beurt 4 die ook een 3/5 is, overleeft makkelijk een paar beurten. Elise is natuurlijk geen high priority target op het bord, terwijl Fandral dat wel zal zijn voor je tegenstander. Maar die vijf health is niet makkelijk om kapot te krijgen op beurt 3 of 4. Of je zal er een hoop resources tegenaan moeten gooien en da's natuurlijk ook prima.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12-2025
Van alle patch notes vind ik dit toch echt wel by far de beste aanpassing:

"The guaranteed pack from Arena Runs will now always be from the most recently released expansion. Additionally, you are slightly more likely to receive a second card pack from a different Standard set."

Hier ben ik echt zo blij mee, ik heb me dood geirriteert toen ze dit random maakte :)

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
SeamusXanthus schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:22:
Van alle patch notes vind ik dit toch echt wel by far de beste aanpassing:

"The guaranteed pack from Arena Runs will now always be from the most recently released expansion. Additionally, you are slightly more likely to receive a second card pack from a different Standard set."

Hier ben ik echt zo blij mee, ik heb me dood geirriteert doen ze dit random maakte :)
Ja, heerlijk Arena runs doen weer :) Hoewel ik t wel jammer vind dat de kans op een Classic pack uit Arena een stuk kleiner is geworden.. heb Classic nog lang niet compleet xD Maar goed, er is altijd nog Tavern Brawl en de spectate quest.

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
DarthDavy schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:15:
[...]

Ik denk niet dat je Fandral moet spelen als je al board control hebt. Een 3/5 op beurt 4 (op beurt 3 met wild growth in het perfecte hand) heeft een goeie kans van te overleven en de beurt nadien zou hij door Druid of the Claw moeten beschermd worden. Elise Starseeker op beurt 4 die ook een 3/5 is, overleeft makkelijk een paar beurten. Elise is natuurlijk geen high priority target op het bord, terwijl Fandral dat wel zal zijn voor je tegenstander. Maar die vijf health is niet makkelijk om kapot te krijgen op beurt 3 of 4. Of je zal er een hoop resources tegenaan moeten gooien en da's natuurlijk ook prima.
Ook late game is hij goed hoor. Met een kost can 4 mana kan je nog veel spelen naast hem. Wrath doet 4 damage en draw een kaart voor 2 mana? starfall die 7 damage doet op een minion en 2 op de rest?

... en inderdaad als hij op T4 een removal uitlokt, hebben je ancients weer meer value later.

Vind druids niet altijd leuk spelen tho, death rattle Rogue lijkt me wel wat straks. Heb ook een golden Anubrak die ik graag in een goed deck spelen kan :D

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Verwijderd

Komt Gods nou de 27e in Europa uit? Jammer, ik dacht 26, maar dat is blijkbaar voor US, en nee, met koningsdag ga ik geen kaartjes uitpakken :D

• PCBaas
[...]

Faceless Summoner valt toch wel mee als overrated? Wat vind je er niet goed aan?
Emperor en Sylvanas zijn gewoon beter en zolang die kaarten er zijn wordt deze denk ik niet gespeeld, behalve in arena. Er is niks mis mee, maar hij wordt gewoon overschaduwd door deze twee legendaries.

[ Voor 11% gewijzigd door PCBaas op 25-04-2016 11:05 ]

5700X | RX 6600

• SeamusXanthus
@Vaniska. Zou ik juist wel doen. Blizzard kijkt per land waar relatief minder packs worden open gemaakt. Dan kunnen ze daar de legendary droprate omhoog doen, terwijl in andere landen ze de droprate omlaag kunnen doen. Zo blijft de droprate legendaries hetzelfde, en hoeven ze toch netto minder legendaries uit te delen. Door Kongingsdag is de droprate voor NL accounts die dag hoger. Daarom maakt ik ook altijd mijn packs om 3:15 in de nacht open, dan zijn de minste mensen online in Europe.
Ngangatar schreef op maandag 25 april 2016 @ 06:02:
[...]

Eens ;). Maar dat verklaard niet waarom het ook gebeurd wanneer mensen nog maar 2 kaarten in hun handen hebben :). In een zware pot heb ik zelf ook gewoon soms mijn tijd nodig en snap ik het volkomen als de tegenstander dat ook heeft.
Ik had dat gisteren nog, speelde Tempo Mage, ik was aan het topdecken terwijl de tegenstander 2 lage attack minions op het veld had, ik trok Frostbolt en heb toch even goed moeten nadenken wat nu slim was, want ik had ook nog wat andere spells in mijn deck en Antonidas, maarja niet reageren was ook niet bepaald ideaal. Soms zijn zulke beurten met maar 1 kaart nog best lastig. Uiteindelijk was concede mijn enige play, maar toch.
Wognummer schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:15:
[...]

eens

ik heb wel mn keepers golden gedust en ze gewoon terug gecraft ga ze waarsch toch wel weer spelen
Gewoon gedust houden, als je niet gaat spelen, dan heb je gewoon de volle dust.
Sowieso heb ik twijfels of Druid er ook 2 gaat spelen, deze set heeft best veel battlecry effecten, en weinig deathrattles en dergelijke, dus 2 silences is te veel, en door de 2/2 stats, zijn ze ook niet zo goed om die 2 damage er mee te doen. Dus ik zou niet raar kijken dat deze er 1 keer inkomt, om puur kaarten zoals Sylvanas, Tirion enz mee te stoppen.

SeamusXanthus schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:02:
@Vaniska. Zou ik juist wel doen. Blizzard kijkt per land waar relatief minder packs worden open gemaakt. Dan kunnen ze daar de legendary droprate omhoog doen, terwijl in andere landen ze de droprate omlaag kunnen doen. Zo blijft de droprate legendaries hetzelfde, en hoeven ze toch netto minder legendaries uit te delen. Door Kongingsdag is de droprate voor NL accounts die dag hoger. Daarom maakt ik ook altijd mijn packs om 3:15 in de nacht open, dan zijn de minste mensen online in Europe.
Zijn er ook feiten die dit onderbouwen?

EDIT: Sorry dubbele post.

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
erm "...legendary droprates omhoog/omlaag doen ..." om "blijft de droprate legendaries hetzelfde" ???

hoe kom je uberhaupt aan zulke theorie? ;)

edit: die golden "Call of the Wild" is wel vet zeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Mofkees op 25-04-2016 11:12 ]

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-01 17:42
grappige theorie maar het zit waarschijnlijk tussen je oren :)
zolang het niet bewezen is geloof ik het er niet in.

Als je hierin wel geloofd kun je beter pas bv 28 of 29 April pas je pakjes gaan openen om 3:15 uur :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kol Nedra op 25-04-2016 11:13 ]

nothing stops this train

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Benjamin- schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:06:
[...]

Zijn er ook feiten die dit onderbouwen?

EDIT: Sorry dubbele post.
Volgens mij is dit ook weer een zolderkamertheorie wat als waarheid de wereld in wordt geslingerd.

Je had met Fifa altijd mensen die hele theorieën hadden over hoe je goede spelers uit een pakje kon halen voor Ultimate team. Ongelofelijk hoe ze het allemaal verzinnen en dan ook echt denken dat Blizzard (of EA in dit geval) ingewikkelde algoritmes gaat maken, waar vervolgens weer zeer vervelende bugs in kunnen zitten, voor dingen die statistisch altijd automatisch opgelost worden.

De legendary-droprate is een vastgestelde kans (percentage) dus ze hoeven niks te verhogen of te verlagen, elk land zal ongeacht hoeveel pakjes er geopend worden relatief dezelfde hoeveelheid legendary's hebben. En dan nog, waarom zou Blizzard daar ook maar iets aan willen sturen... Mij ontgaat de logica weer volledig.

[ Voor 20% gewijzigd door Grotman op 25-04-2016 11:20 ]

• SeamusXanthus
Mensen, jullie geloven dat zelf toch niet wat ik allemaal ter plekke had verzonnen :)? Ik ging gewoon even mee in dezelfde gedachtegang als het verhaal eerder vandaag dat ging over je winstreak die wordt geanalyseerd waardoor je slechte matchups krijgt. Kijken of mensen daar ook in mee gaan als ik de knipoog achterwege laat. Hopelijk gaat niemand de wekker zetten om 3:15 nu :)

Nog een leuke conspiracy theory:Bekende streamers krijgen relatief meer legendaries per pack, omdat deze door veel mensen worden bekeken en daardoor mensen zelf meer packs kopen. Zie bijvoorbeeld Amaz die de één na de andere krijgt. Waar of niet waar?

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.quotespedia.info/images/lies/mark_twain_lies_344.jpg

:+

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Pagina: 1 ... 63 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.