• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:17
2 Ancient of Lore: 800 dust
2 Force of Nature: 800 dust
2 Keeper of the Grove: 200 dust
1 Ironbeak Owl Gold: 400 dust
2 Big Game Hunter: 800 dust (ik heb er 3)
2 Blade Flurry: 200 dust
2 Leper Gnome: 80 dust
2 Arcane Golem: 200 dust
2 Master of Disguise: 200 dust
----------------------------totaal: 3680 dust

_/-\o_

5700X | RX 6600

PCBaas schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:17:

_/-\o_
Lol
1 Golden Molten Giant
2x Leper Gnome
1x Knife Juggler

1780 dust en dan heb ik gewoon alle kaarten nog 2x

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Je doet er ALTIJD het beste aan om gewoon alles te dusten, wil je ze toch weer hebben, kan je ze altijd voor dezelfde prijs weer craften, nadeel heb je nooit.

Eens kijken hoe het mijn dust waarde zit :D

2x Keeper = 200
2x FoN = 800
2x Lore = 800
2x Flurry (1 gold) = 900
3x Master of D = 300
5x Leper Gnome (2x gold) = 920
3x Owl (1 gold) = 480
3x Juggler (2 gold) = 1700
3x Arcane Golem = 300
2x Golden BGH = 3200
2x Giant = 800

=10400 dust.

Natuurlijk wil je sommige kaarten wel houden, maar in de eerste plaats dust ik alles en craft ik later wel weer wat ik zal gaan gebruiken.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Tektoon schreef op woensdag 20 april 2016 @ 18:36:
[...]

Moet zeggen dat ik qua uitleg en next level plays de Arena Coop van ADWCTA en Merps wat beter vind omdat ze hardop met elkaar van gedachten wisselen over wat de beste play is. CherryWarrior is ook een fijne vent al heb ik Chris al een tijdje niet meer gezien. Hij speelt nog wel geloof ik want hij is een van de streamers wiens stats worden bijgehouden op reddit.

--

Morgen is dus de grote reveal-stream. Een week na release is het eerste grote toernooi al dus spelers als Thijs en Strifecro zullen de komende week gericht decks gaan bouwen. Wel een aanrader voor wie wat inspiratie kan gebruiken! :)

EDIT; brawl is 'Raven Idol brawl'. Erg leuk en een stuk complexer dan de eSportal brawls. *O*
Ik zal die eens checken, thanks. Voor mij is ook belangrijk dat de streamer me niet irriteert, zo kijken maatjes van me sommige streamers en ook al zijn ze goed, ik kan ze soms niet uitstaan :).

Wat nerfville betreft, ik kan me vinden in de kaarten welke aangepakt zijn, al zijn BGH en Flurry wel erg hard geraakt in mijn ogen. Arcane Golem kan ik me niet zo druk om maken, had sowieso al een hekel aan die kaart.

Ik had maar 2 kaarten in de nerflist dus levert me niet heel veel op :).

[ Voor 10% gewijzigd door Ngangatar op 20-04-2016 22:58 ]

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Toch wel symbolisch om in m'n laatste pakje voor de nieuwe uitbreiding uit de brawl, m'n eerste noble secrefice krijg. Alhoewel ik denk dat de nieuwe secret paladin nog gewoon mee kan met de nieuwe meta (helemaal met devine favor) misschien in een iets meer mid range variant.

Van al die nieuwe nerfes word ik niet rijk, ik heb geen eens bgh's en ook maar 1 keeper en ancient of lore.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Nieuwevolger schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:01:
Toch wel symbolisch om in m'n laatste pakje voor de nieuwe uitbreiding uit de brawl, m'n eerste noble secrefice krijg. Alhoewel ik denk dat de nieuwe secret paladin nog gewoon mee kan met de nieuwe meta (helemaal met devine favor) misschien in een iets meer mid range variant.

Van al die nieuwe nerfes word ik niet rijk, ik heb geen eens bgh's en ook maar 1 keeper en ancient of lore.
Jij hebt al veel te veel joh :)

Benjamin- schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:47:
Je doet er ALTIJD het beste aan om gewoon alles te dusten, wil je ze toch weer hebben, kan je ze altijd voor dezelfde prijs weer craften, nadeel heb je nooit.

Eens kijken hoe het mijn dust waarde zit :D

2x Keeper = 200
2x FoN = 800
2x Lore = 800
2x Flurry (1 gold) = 900
3x Master of D = 300
5x Leper Gnome (2x gold) = 920
3x Owl (1 gold) = 480
3x Juggler (2 gold) = 1700
3x Arcane Golem = 300
2x Golden BGH = 3200
2x Giant = 800

=10400 dust.

Natuurlijk wil je sommige kaarten wel houden, maar in de eerste plaats dust ik alles en craft ik later wel weer wat ik zal gaan gebruiken.
Nou ik ga echt geen enkele kaart dusten waar ik er niet meer dan 2 van heb.
Als je golden card hebt gecraft en deze niet meer speelbaar zijn of minder zoals BGH oké maar ik ga nu toch niet mijn halve collectie dusten omdat je nu er voor terug krijgt wat je er voor hebt "betaald" hebt.
Ik denk zelfs dat sommige kaarten nog steeds beter zijn dan een hoop WoG kaarten.

Het enige wat ik jammer vind is dat PO geen nerf heeft gehad maar voor de rest ben ik redelijk tevreden al komt het Blizzard natuurlijk wel heel goed uit dat GVG en Naxx verdwijnen.

Waarom niet? Tenzij je perse een volle collectie wilt, kan het geen kwaad om ze te dusten, zijn ze toch nog goed/bruikbaar, kan je ze altijd weer craften zonder verlies. Terwijl je achteraf niet kan zeggen "wat een bagger kaart is het nu, ik ga hem maar dusten voor volle waarde".

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Benjamin- schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:54:
Waarom niet? Tenzij je perse een volle collectie wilt, kan het geen kwaad om ze te dusten, zijn ze toch nog goed/bruikbaar, kan je ze altijd weer craften zonder verlies. Terwijl je achteraf niet kan zeggen "wat een bagger kaart is het nu, ik ga hem maar dusten voor volle waarde".
Als beginnende speler misschien maar ik zit echt niet verlegen om een paar x 400 dust.
Ik denk dat het in alle gewoon belangrijk is dat tenminste je classic set zo compleet mogelijk is zeker omdat deze er altijd zal zijn.
Ik ga trouwens ook geen Naxx kaarten dusten.

[ Voor 3% gewijzigd door beuker19 op 21-04-2016 00:11 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik dust niets wat niet boven het aantal van 2 in mijn verzameling zit.

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:52
Ik zie de nerfs net. Ik heb nog niet nagedacht over de effecten op het spel. Wel ben ik blij dat ik al geruime tijd geleden heb besloten om kaarten waarvan ik destijds al vond dat ze sterk waren niet meteen te gaan dusten als ik ze over had. 10 Blade flurries, 9 Arcane Golems, 9 Knife Jugglers en wat extra commons gaan mij in ieder geval een leuke dustbonus geven.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Krijg net door een spectate quest een leper gnome, geinig.

Thanks An1ma :)

Edit: En nog een blade flurry uit een Arena run welke ik alleen ff deed omdat ik 2 quests had met 5 shaman wins :).

[ Voor 43% gewijzigd door Ngangatar op 21-04-2016 01:22 ]

beuker19 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 00:10:
[...]

Als beginnende speler misschien maar ik zit echt niet verlegen om een paar x 400 dust.
Ik denk dat het in alle gewoon belangrijk is dat tenminste je classic set zo compleet mogelijk is zeker omdat deze er altijd zal zijn.
Ik ga trouwens ook geen Naxx kaarten dusten.
Naxx kaarten leveren niets extra op, en dan is het begrijpelijk dat je deze niet dust.

De kaarten die generfd gaan worden, geven volledige waarde, en daarom kan je nooit fout gaan door ze te dusten, want wil je later toch die Force of Natures bijvoorbeeld, omdat er een deck is die ze goed inzet, dan maak je ze voor hetzelfde als waarvoor je ze gedust hebt. Verlies is er dus nooit op deze manier.

Wat betreft waar je verlegen om zit, dat maakt niet uit, het gaat hier gewoon om het meest efficiente, en dat is gewoon alle generfde kaarten dusten zodra ze volledige waarde geven.

Vergeet trouwens niet, dat veel van die kaarten vroeger of later weer uit pakjes komen. Dus de volgende keer dat je 40 dust krijgt uit een pakje met een Leper Gnome en Juggler, heb je in werkelijkheid een pakje van 155 dust. Zo heb ik destijds 2x Auctioneer gedust, maar heb hem gewoon weer 2x in mijn collectie, en daarmee 600 dust verdient.

[ Voor 15% gewijzigd door Benjamin- op 21-04-2016 00:49 ]

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Veel druid nerfs, maar dat zat er aan te komen. Wat mij opvalt is dat er niks gedaan is met Freeze mage terwijl ze daar ook naar aan het kijken waren dacht ik. Maar goed, dat deck verliest ook het nodige in standard (geen Belchers, geen healbot, geen secret keepers...)

Ik heb iig wel fijn wat dust te pakken;
3 Ancients, 3 force, 3 Arcane golem, 3 owls, een golden Keeper..

Ik hou waarschijnlijk wel gewoon 2 keepers en 2 Ancients omdat dat nog altijd heel solide kaarten zijn ondanks de nerfs. Force of nature weet ik nog niet wat ik daar mee zal doen, maar ik hou er denk ik toch gewoon 2 omdat het epics zijn en je die minder snel uit packs trekt.

Arcane golems ga ik wel allemaal dusten. Owls denk ik ook, het is een common dus die krijg je wel weer terug.. en anders is er nog die 4 mana silence dude.

Naja ik bekijk het straks wel. In ieder geval 2 epics en een golden rare om te dusten aan de druid kant..

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-01 15:56
PCBaas schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:17:

_/-\o_
Moet ik dit lezen dat je alle generfde kaarten dust, of krijg je automatisch dust voor kaarten die wijzigen?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:24
icemotion schreef op donderdag 21 april 2016 @ 07:31:
Veel druid nerfs, maar dat zat er aan te komen. Wat mij opvalt is dat er niks gedaan is met Freeze mage terwijl ze daar ook naar aan het kijken waren dacht ik. Maar goed, dat deck verliest ook het nodige in standard (geen Belchers, geen healbot, geen secret keepers...)

Ik heb iig wel fijn wat dust te pakken;
3 Ancients, 3 force, 3 Arcane golem, 3 owls, een golden Keeper..

Ik hou waarschijnlijk wel gewoon 2 keepers en 2 Ancients omdat dat nog altijd heel solide kaarten zijn ondanks de nerfs. Force of nature weet ik nog niet wat ik daar mee zal doen, maar ik hou er denk ik toch gewoon 2 omdat het epics zijn en je die minder snel uit packs trekt.

Arcane golems ga ik wel allemaal dusten. Owls denk ik ook, het is een common dus die krijg je wel weer terug.. en anders is er nog die 4 mana silence dude.

Naja ik bekijk het straks wel. In ieder geval 2 epics en een golden rare om te dusten aan de druid kant..
Denk als Freeze mage / secret paladin het top tier deck / of een van de top tier decks blijft dat die Secret Eater heet ie geloof ik ook redelijk wat play gaat zien en dat je daarmee deze decks ook al redelijk kan aanpakken.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:43
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 07:53:
[...]

Moet ik dit lezen dat je alle generfde kaarten dust, of krijg je automatisch dust voor kaarten die wijzigen?
Hij gaat ze allemaal dusten ;)

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:59
ik ga ook alles dusten, mocht ik iets belangrijks missen kun je het alsnog craften :)
Happy Dust-day all :P

nothing stops this train

• Wognummer
dit gaat toch gewoon volgende week pas in? tijdens de maintenance

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:55
Ik ga voorlopig nog niets dusten. Weet nog niet goed wat ik vind van de nerfs, maar een groot aantal kaarten zijn mijn inziens nog steeds speelbaar in een langzamere meta.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-01 12:29
Ik vind de Ancient of Lore nu toch wel redelijk zwak. 2 mana meer dan azure drake voor 1-1, zonder spellpower maar met mogelijkheid tot heal.. Vrij prijzig tov een neutral.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

icemotion schreef op donderdag 21 april 2016 @ 07:31:

Gewoon dusten. Craften kan altijd weer.

• Wognummer
ik dust mijn 2 golden keepers en craft er 2 normale voor terug :)

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

Ik heb helaas alleen een extra Ancient of Lore en een Master of Disguise. Oh en mijn 4 arcane golems gaan ook weg :)

Atlas#22744

• Wognummer
Pack van de brawl een arcane golem en een aol lol

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:21
Dennism schreef op donderdag 21 april 2016 @ 07:54:
[...]

Denk als Freeze mage / secret paladin het top tier deck / of een van de top tier decks blijft dat die Secret Eater heet ie geloof ik ook redelijk wat play gaat zien en dat je daarmee deze decks ook al redelijk kan aanpakken.
Freeze mage gaat zeker goed worden tijdens deze expansion, tenzij CW zeer populair wordt. Secret paladin kan niet in zijn huidige vorm blijven, het verliest zijn complete mid-game, als het blijft bestaan dan wordt het waarschijnlijk meer gebaseerd op aggro paladin zoals.
separhim schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:45:
[...]

Freeze mage gaat zeker goed worden tijdens deze expansion, tenzij CW zeer populair wordt. Secret paladin kan niet in zijn huidige vorm blijven, het verliest zijn complete mid-game, als het blijft bestaan dan wordt het waarschijnlijk meer gebaseerd op aggro paladin zoals.
Ik kan niet wachten om CW te gaan spelen zeker nu BGH generfd is.
En met de Shredders weg denk ik dat Monkey Senjin en evt. een Sunwalker denk ik dat je het wel tot in de late game haalt.

• Kol Nedra
Sypheron schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:00:
Ik ga voorlopig nog niets dusten. Weet nog niet goed wat ik vind van de nerfs, maar een groot aantal kaarten zijn mijn inziens nog steeds speelbaar in een langzamere meta.
Als de nieuwe patch live gaat moet je juist WEL dusten!
Je bent niet slim bezig als je niet zal gaan dusten, je krijgt immers 100% van de kaartwaarde terug.
Mocht je op een gegeven moment toch de kaart terug willen dan craft je hem gewoon weer toch?
iig ik ga al mijn goude kaarten die veranderen dusten, ik denk en hoop dat ik 2 of 3 nieuwe legendary's kan gaan craften :)

nothing stops this train

• separhim
beuker19 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:53:
[...]

Ik kan niet wachten om CW te gaan spelen zeker nu BGH generfd is.
En met de Shredders weg denk ik dat Monkey Senjin en evt. een Sunwalker denk ik dat je het wel tot in de late game haalt.
Dat zou best kunnen, ik zei niks over de mid-game van CW warrior, ze verliezen wel wat, voornamelijk death's bite, shieldmaiden en sludge belcher maar heeft niet zo veel effect in de freeze mage match-up.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-01 12:50

Pykow

Angelo OTR

Gisteren voor het eerst deze game gestart (op mijn mobiel)
Ik heb nog een hoop te leren als ik wat berichten lees in deze topic.

Ik weet niet eens wat charge doet op dit moment :P

Angelo NL / Global Cargo VTC

• aicaramba
Pykow schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:33:

Charge betekent dat je minion direct kan aanvallen in de beurt dat hij in het spel komt.

Charge wordt het laatste half jaar vrij veel uit de game gehaald, omdat het nogal wat design restricties creeert. Er zijn te sterke combinaties mee mogelijk waar niet tegen te verdedigen valt.

[ Voor 20% gewijzigd door aicaramba op 21-04-2016 11:36 ]

Pykow schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:33:

:+
Mocht je hulp nodig hebben kun je me wel aanspreken.
ik heb je nog wel in mijn battle.net.

• Nieuwevolger
Wat denken jullie als standart uitkomt, iedereen op rank 25 begint? Vooral de eerste dagen lijkt me het leukst aangezien dan nog iedereen van alles aan het uitproberen, over week zal je vast alleen nog maar face shamans zien.

En een laatste vraag, zou de uitbreiding de 27e s'ochtends uitkomen of pas in de avond?

• separhim
Nieuwevolger schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:37:
Wat denken jullie als standart uitkomt, iedereen op rank 25 begint? Vooral de eerste dagen lijkt me het leukst aangezien dan nog iedereen van alles aan het uitproberen, over week zal je vast alleen nog maar face shamans zien.

En een laatste vraag, zou de uitbreiding de 27e s'ochtends uitkomen of pas in de avond?
Maakt toch niet uit want de servers zullen het wel weer begeven, net zoals de afgelopen keren. ;)

preview van launch

[ Voor 5% gewijzigd door separhim op 21-04-2016 12:48 ]

• Nieuwevolger
separhim schreef op donderdag 21 april 2016 @ 12:48:
[...]

Maakt toch niet uit want de servers zullen het wel weer begeven, net zoals de afgelopen keren. ;)

preview van launch
Met tgt zat ik er destijds bij met de launch, was alleen zo dom om even uitteloggen. Maar volende week sta ik gewoon weer op de eerste rij.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
Heb bijna alle cards die veranderd zijn meerdere keren in het goud, dus dat gaat me aardig wat dust opleveren. *yay*

• Wognummer
net even zitten kijken maar ik heb gewoon 4 normale en 2 golden BGH lol ik houd van beiden wel 1

• Nieuwevolger
Ik heb maar 1 golden owl en van de rest heb ik van de meeste er maar 1 van, van de nerfs.

• stephans
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-12-2025
Komen mn golden Arcane Golem en golden Blade flurry toch van pas buiten opschepperij. Mooie legendary erbij :)

Ik hoop dat we allemaal op rang 25 beginnen in Standard maar ik ben bang dat de rankings gewoon verder gaan waar we zijn gebleven (dus gewone season overgang zoals altijd) maar dan gebaseerd op je (tegen die tijd) wild ranking.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Kol Nedra schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:00:
[...]

Als de nieuwe patch live gaat moet je juist WEL dusten!
Je bent niet slim bezig als je niet zal gaan dusten, je krijgt immers 100% van de kaartwaarde terug.
Mocht je op een gegeven moment toch de kaart terug willen dan craft je hem gewoon weer toch?
iig ik ga al mijn goude kaarten die veranderen dusten, ik denk en hoop dat ik 2 of 3 nieuwe legendary's kan gaan craften :)
eehhh..... Voor mij heeft het dusten echt geen zin. Ik wil mijn verzameling compleet krijgen en moet ze dus toch weer een keertje maken dan?

Extra info, ik heb 13k dust dus de noodzaak ze te dusten is niet aanwezig.

[ Voor 5% gewijzigd door Ngangatar op 21-04-2016 14:43 ]

• PCBaas
Ngangatar schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:31:
[...]

eehhh..... Voor mij heeft het dusten echt geen zin. Ik wil mijn verzameling compleet krijgen en moet ze dus toch weer een keertje maken dan?

Extra info, ik heb 13k dust dus de noodzaak ze te dusten is niet aanwezig.
Je DE'd ze voor volledige dustwaarde omdat je ze nu toch niet nodig hebt en je nu toch nog geen volledige collectie hebt. Vervolgens krijg je sommige hiervan uit packs in de komende tijd en hoef je ze niet meer aan te maken als het zover is; dan "win" je dus dust op deze manier.

5700X | RX 6600

• Alwayshappyz
Ik kan er 11k dust voor krijgen, dus zeker wel de moeite waard. Zijn een paar golden legendaries :D

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

PCBaas schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:48:
[...]

Je DE'd ze voor volledige dustwaarde omdat je ze nu toch niet nodig hebt en je nu toch nog geen volledige collectie hebt. Vervolgens krijg je sommige hiervan uit packs in de komende tijd en hoef je ze niet meer aan te maken als het zover is; dan "win" je dus dust op deze manier.
Ja maar... ja maar.... ehhh..... :).

Dat gaat compleet tegen mijn logica (dwangneurose?) in dat ik mijn verzameling niet wil terugbrengen hehe.

• Kasai

Kasai

Legendary

Met 13 k dust zit je geloof ik wel goed :+

Atlas#22744

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Dat denk ik ook :).

• Lapras
  • Laatst online: 15:54

Lapras

Ice beam

Ik vind de Knife Juggler nerf prima. Ook de AoL is niet kapot generfd. Owl kan ik ook nog mee leven. Leper gnome is waarschijnlijk ook terecht.

Grote afwezige is inderdaad wel Divine Favor.

• Nieuwevolger
Iemand die weet hoe laat de stream vanavond begint van blizzard?

• Sypheron
De enige kaart die ik sowieso ga dusten is Arcane Golem.

De andere kaarten ga ik gegarandeerd nog wel een keer gebruiken, is het niet in standard of wild, dan is het vast een keer met een toernooitje of in een Tavern Brawl.
Maar de Arcane Golem is mijn inziens echt slecht geworden.

Zoveel kaarten zijn het niet, dus het is niet zo dat ik er ineens een sh*tload aan dust bij krijg.
Nieuwevolger schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:17:
19:00 CET volgens dit bericht:
http://eu.battle.net/hear...f-the-old-gods-13-04-2016

[ Voor 31% gewijzigd door Sypheron op 21-04-2016 15:19 ]

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Nieuwevolger schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:17:
1800 onze tijd/ edit: sorry inderdaad 1900 CET :D

[ Voor 8% gewijzigd door Mofkees op 21-04-2016 15:20 ]

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• Kasai

Kasai

Legendary

7 uur it is <3

[ Voor 72% gewijzigd door Kasai op 21-04-2016 15:25 ]

Atlas#22744

• Sypheron
Ngangatar schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:39:
Even een test, ik heb geen idee of dit goed zal werken.

Discord is er in een webomgeving en als het je bevalt, ook als applicatie.

https://discord.gg/0aaZW9I7pEgHqBrE

Dit is een link welke vanaf nu 24 uur geldig is, als het werkt en er is interesse, dan pas ik dat nog aan.
Misschien leuk om vanavond tijdens de HS stream hier discussies te houden?
Als ik de stream kan kijken vanavond dan ben ik ook aanwezig! (moet de link denk ik dan wel aangepast worden zodat de toegang nog gegarandeerd is)

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Sypheron schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:38:
[...]

Misschien leuk om vanavond tijdens de HS stream hier discussies te houden?
Als ik de stream kan kijken vanavond dan ben ik ook aanwezig! (moet de link denk ik dan wel aangepast worden zodat de toegang nog gegarandeerd is)
Prima idee, ik heb even een nieuwe aangemaakt met permanente toegang en een blijvend werkende link, werkt als een zonnetje.

Tweakers HearthStone Chat: https://discord.gg/0xoHQLcdpbwuNlT2

Lapras schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:11:
Ik vind de Knife Juggler nerf prima. Ook de AoL is niet kapot generfd. Owl kan ik ook nog mee leven. Leper gnome is waarschijnlijk ook terecht.

Grote afwezige is inderdaad wel Divine Favor.
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen zoveel moeite hebben met Divine Favor. Sowieso hoor je in te kunnen schatten wanneer een Paladin Divine Favor gebruikt (aggro Paladin), vervolgens bepaal jij of je hier omheen gaat spelen, waar je normaal value kan halen uit hero power, moet je nu gewoon zoveel mogelijk spelen.
Tegen decks die veel draw hebben, is deze kaart heel goed, tegen aggro is die weer bagger.

Uiteindelijk moet je ook verder kijken naar de kaart. Arcane Intellect geeft 2 kaarten voor 3 mana, maar Mage is ook een class die meer haalt uit spells, bijvoorbeeld Mana Wyrm, Sorcerer's Apprentice, Flamewaker en Antonidas, daarbij werkt die spel altijd en ben je niet geforceerd om je deck op een bepaalde manier te bouwen.
Bij Divine Favor wel, daar moet je veel kleine minions spelen, want anders blijft je hand te vol zitten. Dus je moet op aggro spelen. Nu kan je de 2 kaarten wel met elkaar vergelijken, maar wat zou er met aggro Paladin gebeuren als deze kaart er niet zou zijn, of wanneer ze hem nerfen? En zijn de winrates nu zo hoog door deze kaart?

Of draait het gewoon om het gevoel van, dat gevoel wanneer je iemand 5 kaarten ziet trekken voor 3 mana, iets wat zeker in de meeste potjes niet zal voorkomen.

Tempo Storm heeft Aggro Paladin als rank 21 (tier 3) van de 28, LiquidHearth heeft Aggro Paladin niet eens in hun lijst van 21, al speelt wel 1 versie van Secret Paladin er 1 (aparte lijst met o.a. Murloc Knight).

Deze kaart is gewoon niet OP, je kan er alleen soms extreem veel value uithalen.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Helemaal mee eens Benjamin.

• Kol Nedra
Ngangatar schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:03:
[...]

Ja maar... ja maar.... ehhh..... :).

Dat gaat compleet tegen mijn logica (dwangneurose?) in dat ik mijn verzameling niet wil terugbrengen hehe.
Bij jou op zolder staat er zeker ook een enorm hoeveelheid aan troep omdat je een verzamelaar bent :*)

Waarom iets bewaren als je het niet meer gaat gebruiken?

nothing stops this train

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Kol Nedra schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:35:
[...]

Bij jou op zolder staat er zeker ook een enorm hoeveelheid aan troep omdat je een verzamelaar bent :*)

Waarom iets bewaren als je het niet meer gaat gebruiken?
Hehe integendeel, ik gooi en geef veel te veel weg altijd. Maar in een cardgame vind ik het leuk om de verzameling compleet te krijgen. Daarnaast, je weet nooit wat voor combinaties valid zijn in een eventuele meta.

Ngangatar schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:37:
[...]

Hehe integendeel, ik gooi en geef veel te veel weg altijd. Maar in een cardgame vind ik het leuk om de verzameling compleet te krijgen. Daarnaast, je weet nooit wat voor combinaties valid zijn in een eventuele meta.
Maar dat is juist het punt, zijn ze later toch goed, dan kan je ze gewoon weer craften.

1,5 jaar terug duste ik 2x Auctioneer na de nerf, kreeg volle value. Toen Tomb Pillager uitkwam werd die weer bruikbaar, nu had ik 'toevallig' er inmiddels weer 2 uit packs gehad, maar anders had ik ze ook gewoon kunnen craften voor dezelfde value.

Mijn BGH ga ik bijvoorbeeld dusten, terwijl ik vrij zeker ben dat ik er later weer 1 ga craften, mijn Jugglers ga ik ook dusten, terwijl er best een redelijke kans is dat ik ze weer ga craften, maar geen idee wanneer, want in de decks die ik speel, zal Flame Juggler vaak beter zijn.
Owl verwacht ik niet meer te spelen, omdat Spellbreaker beter is nu. Maar wie weet.
Hoe dan ook, ik kan later het dusten gewoon terugdraaien omdat je geen verlies maakt, en ach trek ik er in de tussentijd ook nog 1 uit een pakje, dan is het helemaal dikke winst.

• Nieuwevolger
Nou tegen secret paladin is devine favor een heel ander vehaal. Soms kan je pas op turn 3 wat normaals spelen terwijl de pally al 4 kaarten heeft gespeeld. Dan gooit hij the devine favor er tegenaan en meneer heeft weer een volle hand.

• Nieuwevolger
Nieuwevolger schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:43:
Nou tegen secret paladin is devine favor een heel ander vehaal. Soms kan je pas op turn 3 wat normaals spelen terwijl de pally al 4 kaarten heeft gespeeld. Dan gooit hij the devine favor er tegenaan en meneer heeft weer een volle hand.
Van mij mochten ze ook wel power overwelming nerfen, want een minions 4/4 geven voor 1 mana is gewoon veelste sterk.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Benjamin- schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:43:
[...]

Maar dat is juist het punt, zijn ze later toch goed, dan kan je ze gewoon weer craften.

1,5 jaar terug duste ik 2x Auctioneer na de nerf, kreeg volle value. Toen Tomb Pillager uitkwam werd die weer bruikbaar, nu had ik 'toevallig' er inmiddels weer 2 uit packs gehad, maar anders had ik ze ook gewoon kunnen craften voor dezelfde value.

Mijn BGH ga ik bijvoorbeeld dusten, terwijl ik vrij zeker ben dat ik er later weer 1 ga craften, mijn Jugglers ga ik ook dusten, terwijl er best een redelijke kans is dat ik ze weer ga craften, maar geen idee wanneer, want in de decks die ik speel, zal Flame Juggler vaak beter zijn.
Owl verwacht ik niet meer te spelen, omdat Spellbreaker beter is nu. Maar wie weet.
Hoe dan ook, ik kan later het dusten gewoon terugdraaien omdat je geen verlies maakt, en ach trek ik er in de tussentijd ook nog 1 uit een pakje, dan is het helemaal dikke winst.
Jullie hebben ook gewoon gelijk dat spreek ik niet tegen :).

Owl blijft overigens leuk in Druid Beast deck of voor Hunter.

Nieuwevolger schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:43:
Mja heeft iemand een perfecte curve, en jij speelt niets de eerste paar turns, ja dan hebben ze value. Zo werkt het. Maar wat als jij wel gewoon kaarten speel, gaat hij dan voor 1 kaart 3 mana wegspelen op turn 3?
Ngangatar schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:45:
Owl blijft overigens leuk in Druid Beast deck of voor Hunter.
Goed punt, ik was even het beast gedeelte vergeten. Geen idee of dat voldoende reden is voor Hunters, ligt denk ik aan het type deck.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Benjamin- schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:54:
[...]

Goed punt, ik was even het beast gedeelte vergeten. Geen idee of dat voldoende reden is voor Hunters, ligt denk ik aan het type deck.
Klopt, type deck zal bepalend zijn. Maar die uil blijft een klein huftertje als ie je eerst silenced en vervolgens een 3/3 kan worden met hound master of kill command tot 5 oppompt. Of nog erger, met Ram Wrangler een flinke portie RNG op je loslaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Ngangatar op 21-04-2016 16:57 ]

Benjamin- schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:43:
[...]

Dikke winst :|
Voor een epic gaat het nog maar voor Rare en commons is het echt niet de moeite 2 Daily quest en je hebt net zo veel dust.

Wat jij wil jongen.
Ngangatar schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:57:
[...]

Klopt, type deck zal bepalend zijn. Maar die uil blijft een klein huftertje als ie je eerst silenced en vervolgens een 3/3 kan worden met hound master of kill command tot 5 oppompt. Of nog erger, met Ram Wrangler een flinke portie RNG op je loslaat.
Ik moest ook direct aan Ram Wrangler denken, zeker ook omdat het deck wat goede beasts kwijtraakt, dan wil je wel zoveel mogelijk beasts in je deck houden. Maar we zullen het wel zien.

Buiten de beast synergy, vind ik Owl nu wel heel slecht, dan speel ik graag voor 1 mana meer een 4/3.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Eens, veel meer body en zal ook normaal gespeeld gaan worden.

Alhoewel, wie weet waar men mee komt vanavond :).

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Benjamin- schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:54:
[...]

Mja heeft iemand een perfecte curve, en jij speelt niets de eerste paar turns, ja dan hebben ze value. Zo werkt het. Maar wat als jij wel gewoon kaarten speel, gaat hij dan voor 1 kaart 3 mana wegspelen op turn 3?
En als je een combo deck speelt. Je bezit 2 van de 3 kaarten. Ga je deze dan ook spelen?
Renolock, Patron/Control warrior of Murloc Pally hebben juist veel kaarten nodig.
Dit zijn juist de decks waar ik graag mee speel en daar is divine favour juist goed tegen.
Dan kan ik wel begrijpen waarom sommige zich daaraan irriteren!

En divine favour wordt zelfde tot nooit op turn 3 gespeeld. Met een low cost minion deck hebben ze 7/10 keer nog maar 1 kaart in de hand en dat is divine favour.
Ok, sommige spelen maar met 1 er van zoals Secret Pally dan valt het op zich wel mee.
Moeten ze de kaart eerst rapen he

I bad beat my meat by busting my nuts!

Counters heb je altijd. Maar je hoort toch ook geen aggro Paladin spelers zeuren dat de kaart zo slecht is tegen aggro/face decks?

Counters moeten er zijn, en dat een match up lastiger is door bepaalde kaarten, is alleen maar goed.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:24
Nice. Twin Emps :D

13 free packs na release + 7 9 games in standaard winnen ook niet verkeerd.

[ Voor 72% gewijzigd door Dennism op 21-04-2016 19:28 ]

13 gratis pakjes. 3 direct, dan 5 wanneer je 3 games in standard speel, en dan nog eens 5 bij 7 potjes. (al weet ik niet of je ze moet winnen of niet).

10 pakje als je 9 games wint in standaard _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dat is wel super gaaf.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Wow, 3 packs om gewoon in te loggen.
Quest: win 2 games of standard. Reward: 5 packs
Quest: win 7 games of standard. Reward: 5 packs

Da's gewoon al 13 gratis pakjes bij de launch. Da's erg vrijgevig van hun.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Ah 2 potjes was het. Ik luister maar half haha.

• Wognummer
die dr00d legendary loool nice

• DarthDavy
Fandral Staghelm - Your Choose One cards have both effects combined.
4 mana - 3/5

Aaaaaaaaaaah, dus daarom is Keeper of the Grove generfed :-)

[ Voor 10% gewijzigd door DarthDavy op 21-04-2016 19:37 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Of het nu komt omdat ik happy word van de manier van presenteren (Ben altijd leuk en Frodan heeft leuke humor) maar ik zit te genieten.

• Wognummer
DarthDavy schreef op donderdag 21 april 2016 @ 19:37:
Fandral Staghelm - Your Choose One cards have both effects combined.
4 mana - 3/5

Dus daarom is Keeper of the Grove generfed :-)
owww yeah haha 4/6 chargende tauntende beertjes :D

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 08:40
Jammer dat AoL nog steeds 7 mana is... Nu blijft Azure Drake nog steeds logischer...

• Wognummer
NIEUWE LEPPER GNOME WUUUT 1 2/1 deathrattle deal 1 damage to a random enemy

en hunter card....

[ Voor 12% gewijzigd door Wognummer op 21-04-2016 19:40 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik zie zoveel extra minions gesummoned worden, mijn mind control tech mag weer van stal.

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 08:40
C'thun met insane stats, 7/7 Common Shaman minion voor 4 mana, 2 overload... BGH blijft in elk geval een must have lijkt me...

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

die kaart van shammie waarbij minions veranderd worden voor minions van 1 mana hoger.... poeh he....

Shaman OP :P
Er zijn zeker nog goede kaarten bij gekomen.

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
De kaarten staan inmiddels op facebook. Erg blij met de warrior pirates en de shaman tools. :)

EDIT: @Timmy; je zat aardig in de buurt met je Rogue-legendary voorspelling. Het is weliswaar een epic geworden maar close enough! Wat vind je van de rogue kaarten?

[ Voor 34% gewijzigd door Tektoon op 21-04-2016 20:22 ]

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• PCBaas
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/13012721_1100597836649650_7739912516297735825_n.jpg?oh=2a10fc79dd016ed1a75bec3eb0e6aefe&oe=5774F351

Damn.

5700X | RX 6600

• Mofkees
nog steeds geen mage legendary ? ;)

face shamen krijgt ook gewoon een replacement voor hun crackle...

aan de andere kant heeft shamen wel veel OP kaarten zeg. Denk dat ik vooral Rogue en Shamen ga uitproberen ;D

[ Voor 72% gewijzigd door Mofkees op 21-04-2016 20:21 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Mofkees schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:17:

aan de andere kant heeft shamen wel veel OP kaarten zeg. Denk dat ik vooral Rogue en Shamen ga uitproberen ;D
Is deze niet legendary genoeg? :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/13062337_1100597833316317_4522736140566161245_n.jpg?oh=c616ac94f042ca89f8baac77b8cf2bb8&oe=57B6358C

• Nieuwevolger
Leuke stream met veel leuke rng kaarten. Het is alleen de vraag of die decks die ze hebben laten ook maar enigzins mee kunnen komen met de decks die we nu al hebben, zoals face shaman. Die 13 packs zijn trouwens wel heerlijk, alleen jammer dat je ranked begint op de rank waar je de 27e begint. Is veel leuker om op rank 25 iedereen te verrasen met nieuwe kaarten en dingen uitproberen.

• DarthDavy
Nice voor Paladin:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/13029691_1100599389982828_1835242557747174511_o.jpg

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Net nog ff druid run gedaan, 10-3, prima :). Classic pakkie en in totaal 370 gold.

• Kasai

Kasai

Legendary

Mofkees schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:17:

Deze kan alleen op minion.

Atlas#22744

• DarthDavy
Da's niet echt een kaart. Maar één van de effects van deze kaart:
Afbeeldingslocatie: http://hydra-media.cursecdn.com/hearthstone.gamepedia.com/thumb/9/9e/Wisps_of_the_Old_Gods(33172).png/184px-Wisps_of_the_Old_Gods(33172).png

[ Voor 27% gewijzigd door DarthDavy op 21-04-2016 20:30 ]

• aicaramba
DarthDavy schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:29:
[...]

Da's niet echt een kaart. Maar één van de effects van deze kaart:
[afbeelding]
Pff. Ik dacht al. haha.

• Mofkees
ow, dacht dat die 6/8 deathrattle 8 to all een priest kaart was, maar hij was natuurlijk de mage legendary :)

Die nieuwe wisp kaart gecombineerd met de legendary is dus 7 x 3/3, voor 7 mana? Dat is dan wel weer tof.

Er is ook een paladin wapen, Rallying Blade, dat minions met divine shield +1/1 geeft. Ik denk dat er een super irri divine shield deck komt.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Dan krijgt Blood Knight ook weer iets te doen :).

• Alwayshappyz
Ngangatar schreef op donderdag 21 april 2016 @ 19:59:
die kaart van shammie waarbij minions veranderd worden voor minions van 1 mana hoger.... poeh he....
Als ik het goed lees gaat het enkel om één minion. Wordt een beetje raar verwoord op de kaart imo. Transform your minion (enkelfout), into random minions (meervoud) that cost (1) more.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

True, zag het later ook, ik mis in de stream de mogelijkheid om over een kaart te "hooveren" :)

Blijft een mooi effect vanuit een minion met al stevige body.

Alwayshappyz schreef op donderdag 21 april 2016 @ 21:13:
[...]

Als ik het goed lees gaat het enkel om één minion. Wordt een beetje raar verwoord op de kaart imo. Transform your minion (enkelfout), into random minions (meervoud) that cost (1) more.
Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/287/219/635968416942709938.png

Het staat er een beetje vreemd idd.
Volgens mij gaat het wel om minions en niet om een minion
aangezien op Hearthpwn dit er bij staat

Card Text
Transform your minions into random minions that cost (1) more.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Nu ben ik het ff kwijt ;). In de uitzending werden er 2 veranderd inderdaad meen ik, maar ik weet het nu niet zeker meer.

Pagina: 1 ... 61 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.