Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-10 15:07
Ik heb er maar 1 en ik moet dan ook een andere kaart cutten, wat ik liever niet doe.

Ook zou justicar heel goed zijn, aangezien je toch al vaak wil hero poweren, maar ook die heb ik niet. Dr. boom zou heel goed zijn, maar ik heb loatheb verkozen boven dr. boom, om wat board clears te kunnen pre-counteren.

Ook heb ik een tijd coghammer gebruikt ipv silver hand regent. Ik weet nog niet welke beter is.

Ik heb hem sowieso nog niet op mijn persoonlijke maximum gekregen, omdat ik niet genoeg speel en vaak ook quests doe met andere decks. Dan zak ik vaak weer in rank. Daarom is het lastig om te experimenteren wat nou daadwerkelijk het beste is.

Voel je vrij om er mee te experimenteren, dan kan je ook een beter idee geven of het echt een goed deck is, of of dat het alleen maar tot rank 10 goed werkt.

[ Voor 40% gewijzigd door aicaramba op 28-10-2015 10:52 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Heb een arena run lopen met paladin met vooral veel 3 mana kaarten, loop 7 -1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
An1mA schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:26:
Ook dit maand legend geworden :) Alleen had ik dit maal zo'n 90 games meer voor nodig dan de vorige maand. Maar toegegeven, vorige maand ging het ook erg soepel. Daarnaast leren mensen ook hoe ze beter om moeten gaan met SecretDin.
Begon dit maand met wat test/fun decks en vervolgens ben ik overgestapt naar DemonHandLock. Niet omdat het zo goed was, maar meer omdat ik al zolang geen Handlock had gespeeld. Dat deed ik ongeveer tot rank 7/8 en toen wat SecretDin tot rank 3. Vervolgens had ik wel genoeg SecretDin gespeeld en ging ik de nieuwe Patron deck proberen die ik ook op het forum heb gepost, van rank 3 naar 1. Alleen toen dropte mijn winrate van Patron gister, ik had 67% en dat werd 60%. Toen maar weer geswitcht naar SecretDin om daarmee legend te worden. Liefst was ik legend geworden met Patron, maar met SecretDin zijn de games wat efficiënter helaas.

[afbeelding]

Stats
[afbeelding]
Vreemd want ik lees hier van bepaalde personen dat Secretdin helemaal niet zo sterk is.
De Secrets zijn bagger, Divine Favor werkt niet tegen aggro, Face Hunter heeft er een 65% winrate tegen en voor de rest kun je overall makkelijk omheen spelen zolang je maar board control en removal in je hadden hebt :o

Voor de rest wel een prestatie hoor ;) want mij wil het niet lukken :|

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-10 00:34

Turfschipper

Hup NAC

Kan sinds gisteravond niet meer de game starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:48

Nitai

Live the life you love.

Nice An1mA! Grats! Heb je wel eens overwogen om je games te recorden/streamen? Lijkt mij wel leuk om games te zien van jou.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even met support gechat, mijn oude authenticator wilde niet meer synchroniseren (oude Nokia met authenticator uit 2009), dus moest even van mijn account worden gehaald. Naja alles gelukt en komt deze vraag:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DTAt5kuz3LDZN5I9h4KoRpxY/full.jpg

Niet geschoten is altijd mis toch? :P

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Blizz support zijn altijd wel relaxte mensen; ik heb onlangs ook ff zitten chatten met een van hen omdat er iets misging bij mij Arena toegang die ik had aangeschaft. Vriendelijk to the point maar wel met gevoel voor humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gratz, je moet wel veel plezier hebben in HS als je bereidt bent zoveel games te spelen iedere maand.

Ik merk zelf dat ik, nu ik wat hoger op de ladder zit, gewoon 80-90% van de tijd Secret Paladin tegen kom. Mij gaat dat altijd na 1 of 2 potjes stierlijk vervelen.

[ Voor 25% gewijzigd door xelfer op 28-10-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
An1mA schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 10:26:
Dat deed ik ongeveer tot rank 7/8 en toen wat SecretDin tot rank 3. Vervolgens had ik wel genoeg SecretDin gespeeld en ging ik de nieuwe Patron deck proberen die ik ook op het forum heb gepost, van rank 3 naar 1.
Mogen wij nu concluderen dat de warsong nerf dit archtype helemaal niet kapot heeft gemaakt, en Grim Patron ook nog gewoon viable is? Itt wat vele mensen riepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
SeamusXanthus schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:44:
[...]

Mogen wij nu concluderen dat de warsong nerf dit archtype helemaal niet kapot heeft gemaakt, en Grim Patron ook nog gewoon viable is? Itt wat vele mensen riepen?
Yup, is niet helemaal kapot. Nog steeds prima te spelen, alleen niet meer met die uber belachelijke 30-damage turns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:54
Patron is met de Warsong nerf niet meer zo goed tegen Control en is nu eigenlijk alleen nog maar goed tegen Aggro, dit zorgt ervoor dat de overall winrate toch met flink wat % achteruit gaat. Ik denk dan ook dat je het daarom niet veel meer voorbij gaat zien komen op toernooien. In die zin is het deck kapot gemaakt, maar als je veel Aggro tegenkomt (zoals nu met Secret Paladin/Druid als tier 1 decks) dan kan het deck nog steeds redelijk functioneren op de ladder.

De grote vraag is nu of je met een ander deck niet beter uit de verf komt, want waarom zou je het deck bijv. spelen als anti-Aggro deck als er andere decks zijn die dat beter kunnen?

5700X | RX 6600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Als ik dezelfde winrate haal als An1mA met mijn Secretdin, moet ik nog 50 potjes spelen van rank 3 naar legend heb ik uitgerekend. Mijn winrate is om en nabij heftzelfde gok ik rond mijn huidige rank (al hou ik het niet bij) dus dat klinkt realistisch. Gisteren helaas niet kunnen spelen en morgen waarschijnlijk ook niet, dus vrees dat het ook deze maand weer niet gaat lukken :(.
Daarbij verwacht ik dat mijn winrate gaat zakken als ik Legend rank nader (betere spelers).
Laat ik me eerst maar op het meest realistische doel focussen en dat is mijn PR verbreken waar ik nog 4 sterren voor nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
PCBaas schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:01:
Patron is met de Warsong nerf niet meer zo goed tegen Control en is nu eigenlijk alleen nog maar goed tegen Aggro, dit zorgt ervoor dat de overall winrate toch met flink wat % achteruit gaat. Ik denk dan ook dat je het daarom niet veel meer voorbij gaat zien komen op toernooien. In die zin is het deck kapot gemaakt, maar als je veel Aggro tegenkomt (zoals nu met Secret Paladin/Druid als tier 1 decks) dan kan het deck nog steeds redelijk functioneren op de ladder.

De grote vraag is nu of je met een ander deck niet beter uit de verf komt, want waarom zou je het deck bijv. spelen als anti-Aggro deck als er andere decks zijn die dat beter kunnen?
Zo redenerend is bijna elk deck 'kapot' aangezien er maar een 3 tal tier 1 decks zijn op elk moment.
Secretdin is ook een beter deck dan Dragon Priest in bijna elke meta maar dat wil niet zeggen dat Dragon Priest niet viable is.
Voor mij is een deck wat 'gewoon' legendary kan worden een viable deck en dat lijkt het geval hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
xelfer schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:12:
[...]

Gratz, je moet wel veel plezier hebben in HS als je bereidt bent zoveel games te spelen iedere maand.

Ik merk zelf dat ik, nu ik wat hoger op de ladder zit, gewoon 80-90% van de tijd Secret Paladin tegen kom. Mij gaat dat altijd na 1 of 2 potjes stierlijk vervelen.
Ik zou willen dat je overdreef.

Helaas is bij mij ook zeker 75% van de games tegen paladin, waarvan zeker 95% secredin. (op rank 4)
In had de 5 warrior quest, dus dacht weer lekker CW te spelen.. gevolg.. rank 7..

Wanneer ik een anti secredin deck maak kom ik er geen tegen, maar wel weer de perfecte counters voor dat deck. Zal niet waar zijn, maar standaard verlies ik de eerste 2-3 games als ik van class wissel.

Secredin is gewoon echt veel te sterk. Ze beginnen met minibot, juggles, muster, schredder.
Dan komen de blessings, truesilvers, gevolgd door MC en Dr Boom. Elke... keer... weer....
Af en toe is turn 1 secretkeeper + coin + secret (altijd noble sac) en turn 2 weer 2 secrets. Dan is de secret keeper al niet mee te killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik kom in ieder geval vrijwel geen patron warriors meer tegen en degenen die ik tegenkwam heb ik zonder problemen afgeslacht. Ik denk dat de Patron Warrior best viable kan zijn, maar geen topdeck meer is.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predje schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:16:
[...]

Ik zou willen dat je overdreef.

Helaas is bij mij ook zeker 75% van de games tegen paladin, waarvan zeker 95% secredin. (op rank 4)
In had de 5 warrior quest, dus dacht weer lekker CW te spelen.. gevolg.. rank 7..

Wanneer ik een anti secredin deck maak kom ik er geen tegen, maar wel weer de perfecte counters voor dat deck. Zal niet waar zijn, maar standaard verlies ik de eerste 2-3 games als ik van class wissel.

Secredin is gewoon echt veel te sterk. Ze beginnen met minibot, juggles, muster, schredder.
Dan komen de blessings, truesilvers, gevolgd door MC en Dr Boom. Elke... keer... weer....
Af en toe is turn 1 secretkeeper + coin + secret (altijd noble sac) en turn 2 weer 2 secrets. Dan is de secret keeper al niet mee te killen.
De enige echte counter is Face/Hybrid Hunter. Ook Aggro Roque en Aggro Druid winnen eenvoudig van Secradin. Alle midrange en control decks winnen er niet vaak van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Mijn inspiradin wint er met regelmaat van. Ik heb er van verloren maar de laatste 3x dat ik het tegen kwam won ik..

Nou niet het grootste aantal games, maar toch :P Ik hou het sowieso niet bij, dus ik herinner me vaak alleen de laatste sessie :P

[ Voor 19% gewijzigd door aicaramba op 28-10-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
astie schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:24:
[...]

De enige echte counter is Face/Hybrid Hunter. Ook Aggro Roque en Aggro Druid winnen eenvoudig van Secradin. Alle midrange en control decks winnen er niet vaak van.
Hunter en aggro Druid winnen ook niet eenvoudig tegen Secretdin, tenminste niet in mijn sessies. Kan ook geluk zijn van mijn kant misschien. Beetje 50/50 zou ik zeggen. Aggro rogue heb ik niet eens tegen gespeeld met Secretdin dus zou niet weten.

Toen ik Dragon Priest speelde hoopte ik altijd op Hunter (vooral Face) omdat dat gewoon bijna auto-win is. Met Secretdin heb ik eigenlijk geeneen kansloze matchup vind ik tegen de populaire decks. Alles zo rond de 50-70% winkans zou ik zeggen. Kan het best verkeerd hebben want ik hou geen stats bij maar dat is mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Iedereen wint wel ooit.

Kort gezegd zal er altijd 1 "kut" deck zijn welke gewoon te sterk en te makkelijk zijn om te spelen.
Is het niet facehunter is het wel secredin, eboladin, tempomage, mechmage, zoo.

Een evenwichtige meta waarbij je elke keer tegen een andere class zou spelen en dus de ene keer een goede matchup treft, de andere keer een slechte. Dan kun je ook echt een deck spelen wat je leuk vind.

Ik zou een teelbal afstaan voor een "shuffle" mode waarbij je (zolang je niet van class wisselt) na elk potje gegarandeerd eerst 2-3 keer tegen een andere class moet spelen. Dat zou speelsessie echt 1000x leuker maken dan keer op keer tegen dat ene scrubdeck.

In de huidige meta kom je dan om de 3 games een paladin tegen, prima kun je proberen met je controlwarrior of gewoon meteen door naar de volgende NIET secredin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52
xelfer schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:12:
[...]

Plezier is belangrijk, maar ik ben ook competitief ingesteld en mijn doel is om elke maand legend te halen. Dus is het voor mij makkelijker om de grind ook elke maand te doen, omdat ik een andere mindset heb. Als ik echt puur en puur voor plezier zou spelen, nee dan denk ik niet dat ik elke maand zoveel potjes Hearthstone zou spelen.
Nitai schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:16:
[...]

Nice An1mA! Grats! Heb je wel eens overwogen om je games te recorden/streamen? Lijkt mij wel leuk om games te zien van jou.
Je kunt gewoon meekijken als je in mijn friendlist sta, anders voeg je me maar toe ;) An1mA#1336
En ik streamde vroeger toen ik ook vaak mee deed met toernooitjes, nu niet meer.
[...]

Het is echt veel zwakker dan voor de nerf, maar niet onspeelbaar wat ik en velen wel dachten. Maar zoals PCBaas zei, het is goed tegen de huidige aggro matchups en minder goed tegen control, hoewel ik het nog steeds knap lastig vind tegen SecretDin vreemd genoeg.

En nog bedankt voor de felicitaties :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 12:37
astie schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:24:
[...]
SeamusXanthus schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:50:
[...]
Hunter en aggro Druid winnen ook niet eenvoudig tegen Secretdin, tenminste niet in mijn sessies.
Ik heb met mijn classic mid-hunter anders een prima score tegen aggro pally. Nou heb ik met dit deck een goede score tegen bijna alle decks (met uitzondering van handlock sinds ik Sylvanas heb vervangen). Ook de wat tragere Zoo's doen het nu erg goed bij mij op ranked tegen pally. Vond ik verrassend want vorige maand bakte ik er niks van met die decks: veel te traag.

Ik zal er meteen bijzeggen dat ik alleen quests doe op ranked en meestal rond rank 6/7/8 eindig. Ik blijf dus lekker weg uit die 1-5 grind. :*)

Verwachten we nog nieuws op Blizzcon? Nieuwe expansion? Er zijn vacatures geweest voor de UI en die heeft niet toevallig al een tijdje een make-over nodig. Zal wellicht voor de lente zijn, maar wie weet.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Tektoon schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:08:
[...]

[...]

Verwachten we nog nieuws op Blizzcon? Nieuwe expansion? Er zijn vacatures geweest voor de UI en die heeft niet toevallig al een tijdje een make-over nodig. Zal wellicht voor de lente zijn, maar wie weet.
Er is al gehint naar nieuwe dingen voor hearthstone met het woord adventurous daarin. Dus ik verwacht dat ze een nieuwe adventure gaan aankondigen. Ulduar zou tof zijn denk ik.. of misschien zelfs iets gerelateerd aan Mists of Pandaria?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Patron Warrior is gewoon dood, Xixo heeft wel een Midrange Warrior deck ontworpen wat vooral op een hybrid tussen Patron en Control lijkt, echter is het niet bepaald sterk. Net even door zijn streams gekeken, en verliest meer ranks dan hij erbij krijgt.

Heel erg veel decks zijn goed genoeg om er geregeld mee te winnen, alle Shaman decks zitten op dat niveau, en speel je goed en begrijpt je tegenstander de match up niet, dan kan je zeker een positieve winrate halen, zelfs richting Legend. Echter maakt dit het deck nog niet goed.

1 van de redenen waarom Hybrid Hunter zo goed is (was?), is door het onbekende, heel veel mensen denken (logisch ook), dat ze Face Hunter voor hun neus krijgen, echter die tech kaarten e.d. maken het verschil.
Dit type Warrior deck is nog onbekend, niemand verwacht opeens Patrons en zullen daardoor ook de fout ingaan. Op het moment dat dit deck bekend is, zullen mensen weten wat ze kunnen verwachten, en dan schiet het deck nog verder omlaag.

Maargoed we zullen het over een paar weken zien.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Nieuwste video van Kripp waar ik me het wel mee kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begrijp zijn verhaal, maar zijn kaart voorbeelden zijn wel echt heel bagger. Over Zombie Chow twijfelt hij, wat heel raar is, tuurlijk is het later een dooie kaart, maarja je kan niet zulke stats verwachten zonder een flink nadeel, van Deathlord zegt hij dat het alleen een kaart voor Priest is, terwijl je nog steeds geregeld Warriors ziet met die kaart, van Sludge Belcher zegt hij dat die kaart het niet meer doet tegen aggro, want er zijn silences (waarbij ik denk, als je maar 2 silence targets hebt in je deck, wat wil je dan?). Vervolgens zegt hij dat GvG geen enkele kaart heeft uitgebracht die alleen voor control is gemaakt in de early game. Blijkbaar vindt hij Annoy-o-Tron, Explosive Sheep, Illuminator en Arcane Nullifier geen kaarten. Oke je ziet er nog maar 2 daarvan, maar zowel Illuminator (specifieke Mage decks) als Arcane Nullifier (midrange mech Shaman) zijn gewoon gebruikt. Annoy-o-Tron wordt nog in diverse tragere mech decks gebruikt, en soms in andere decks (zelf speel ik er 1 in control Paladin) en Explosive Sheep zie je in Freeze en tragere Mage decks.
Ga je naar class specifiek kijken, dan zie je de nodige kaarten die ook voor control zijn gemaakt, maar omdat de meeste classes niet op control gericht zijn, zie je die kaarten niet altijd evenveel, maar ze zijn er zeker wel.

Dat gezegd, wat we nodig hebben zijn taunts.

In TGT heeft Priest Wyrmrest Agent gehad, daarnaast is Twilight Guardian en Chillmaw goed, de rest is bagger.
In BRM is alleen Volcanic Lumberer gekomen (Druid), en die is bagger.
In GVG hadden we Annoy-o-Tron, Arcane Nullifier als Neutral en Coghammer als wapen voor Paladin

Dus ja het meeste is allemaal Classic en Naxx, maar wat je mist zijn kaarten die echt de moeite waard zijn die ook in alles gebruikt kunnen worden, de meeste kaarten zijn of te slecht, of werken alleen in een bepaald thema of deck, bijvoorbeeld Dragons of Deathlord in decks met sterke single card removal. Bedoel waar is onze 2/3 taunt op 2 mana of 2/4 taunt op 3 mana? Als je Priest een 2/4 taunt voor 2 mana kan geven, en een 1/4 met charge en taunt voor 3 mana, kan je die andere 2 ook maken. Maar nu heb je kaarten die of niets doodmaken, of zelf direct meegaan.
3/3 Grizzle gaat dood van een 2 mana kaart, en Silverback krijgt een 2 mana kaart niet dood.
Of een lagere versie van Refreshment Vendor, maak daar een 2/4 van met dezelfde Battlecry op 3 mana, en het is een veel betere kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
nou is blizz weer onder DDOS :)

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Hadden ze maar de beta van Overwatch aan ons moeten gegeven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Kolere, wat een gezeik. 2 disconnects, niet meer kunnen reconnecten. Twee keer op een win en nu als loss gerekend. Verschil van 4 sterren... GG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbair
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-01-2023
Thijs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
An1mA schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:21:
Nieuwste video van Kripp waar ik me het wel mee kan vinden.
Die video vat alles voor mij samen wat er op dit moment mis is met constructed HS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
ik zie dat iedereen last heeft van disconnects en alles wat er bij hoort, erg vervelend. en blijkbaar hebben ze zelfs de tavern brawl teruggetrokken voor 24 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Benjamin- schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:00:
Ik begrijp zijn verhaal, maar zijn kaart voorbeelden zijn wel echt heel bagger. Over Zombie Chow twijfelt hij, wat heel raar is, tuurlijk is het later een dooie kaart, maarja je kan niet zulke stats verwachten zonder een flink nadeel, van Deathlord zegt hij dat het alleen een kaart voor Priest is, terwijl je nog steeds geregeld Warriors ziet met die kaart, van Sludge Belcher zegt hij dat die kaart het niet meer doet tegen aggro, want er zijn silences (waarbij ik denk, als je maar 2 silence targets hebt in je deck, wat wil je dan?). Vervolgens zegt hij dat GvG geen enkele kaart heeft uitgebracht die alleen voor control is gemaakt in de early game. Blijkbaar vindt hij Annoy-o-Tron, Explosive Sheep, Illuminator en Arcane Nullifier geen kaarten. Oke je ziet er nog maar 2 daarvan, maar zowel Illuminator (specifieke Mage decks) als Arcane Nullifier (midrange mech Shaman) zijn gewoon gebruikt. Annoy-o-Tron wordt nog in diverse tragere mech decks gebruikt, en soms in andere decks (zelf speel ik er 1 in control Paladin) en Explosive Sheep zie je in Freeze en tragere Mage decks.
Ga je naar class specifiek kijken, dan zie je de nodige kaarten die ook voor control zijn gemaakt, maar omdat de meeste classes niet op control gericht zijn, zie je die kaarten niet altijd evenveel, maar ze zijn er zeker wel.

Dat gezegd, wat we nodig hebben zijn taunts.

In TGT heeft Priest Wyrmrest Agent gehad, daarnaast is Twilight Guardian en Chillmaw goed, de rest is bagger.
In BRM is alleen Volcanic Lumberer gekomen (Druid), en die is bagger.
In GVG hadden we Annoy-o-Tron, Arcane Nullifier als Neutral en Coghammer als wapen voor Paladin

Dus ja het meeste is allemaal Classic en Naxx, maar wat je mist zijn kaarten die echt de moeite waard zijn die ook in alles gebruikt kunnen worden, de meeste kaarten zijn of te slecht, of werken alleen in een bepaald thema of deck, bijvoorbeeld Dragons of Deathlord in decks met sterke single card removal. Bedoel waar is onze 2/3 taunt op 2 mana of 2/4 taunt op 3 mana? Als je Priest een 2/4 taunt voor 2 mana kan geven, en een 1/4 met charge en taunt voor 3 mana, kan je die andere 2 ook maken. Maar nu heb je kaarten die of niets doodmaken, of zelf direct meegaan.
3/3 Grizzle gaat dood van een 2 mana kaart, en Silverback krijgt een 2 mana kaart niet dood.
Of een lagere versie van Refreshment Vendor, maak daar een 2/4 van met dezelfde Battlecry op 3 mana, en het is een veel betere kaart.
Je zegt dat er wel voldoende anti agro kaarten zijn, maar dat je ze niet ziet omdat, omdat de classes niet op control zijn gericht. Hoewel het niet onjuist is wat je zegt, kan je het ook omdraaien.

De anti-agro kaarten die er zijn, zijn niet goed genoeg, waardoor er bijna geen classes viable zijn voor control decks.

Dat is denk ik wat het probleem is. Er zijn voldoende anti agro kaarten, maar ze zijn niet goed genoeg. En als ze tegen agro goed genoeg zijn, hebben ze tegen midrange en control niet voldoende stats om het viable te maken.

Sludge belchters kunnen worden gesilenced, maar je kan meer taunts in je deck doen? Feitelijk waar, maar je mist hiermee value in de vorm stats of andere dingen. 5 ervan in een deck en je wint niet meer van control/midrange.

Tegenwoordig zie je ook dat elke class aggressive kan spelen. Vroegah was het alleen hunter, zoo en wat rogue. Nu heb je paladin, druid, mage, rogue, shaman, warlock, hunter en heel soms warrior zelfs. Er is eigenlijk alleen geen priest agro deck

Nu speel ik tegen face rogue by the way. Ik heb double deathloard, double antique healbot en double healing wave en toch ben ik al 3x bijna dood geweest. Ik heb ook al 2x deathloard, 2x antique heal bot en 1x healing wave gebruikt. En nu heb ik de game verloren.. En ja, het was een echte face rogue, met kaarten als 4-2 charge, wolf rider, leper gnome, shadowstep voor dubbel charges, cold blood, tinker sword, die 2-1 charge divine shield minion.

Toch veelzeggend. Ik heb voor 30 gehealt en 2 deathlords, 2 totem golems, tuskar en earthshock gebruikt.. Toch weet hij me rond beurt 10 dood te hebben. Om maar aan te geven dat de anti-agro kaarten niet goed genoeg zijn. Ik kon zelfs redelijk on curve spelen.

En nu speel ik tegen zoo-lock met leper gnomes en leeroy jenkins.

En nog een face rogue.. Nog niet eerder gezien dit deck.. Mgoed.. Charge OP.

Jep, zelfs agro mech warrior is van de partij!

[ Voor 15% gewijzigd door aicaramba op 28-10-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Goed bezig Blizz T_T

This week's Tavern Brawl has been delayed. We'll update when we have additional news,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Ze hebben als fix de Brawl nu aangepast naar de Webspinner Brawl. :P

5700X | RX 6600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Hebben jullie ook zo'n mooie legendary gekregen van Blizz uit de tijdelijke brawl? Ik zie het als een excuus voor het ongemak. O-)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Tektoon schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:27:
Hebben jullie ook zo'n mooie legendary gekregen van Blizz uit de tijdelijke brawl? Ik zie het als een excuus voor het ongemak. O-)
Ik toevallig een Van Cleef, hoewel ik die al had is dat weer 400 dust ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
Tektoon schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:27:
het is moeilijk om een deck te krijgen als je niet eens kan spelen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik kreeg 40 dust! Ik heb sinds het begin van de brawls slechts 1x geen 40 dust gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
40 dust pack, maar eigenlijk toch meer, want er zat een kaart in die ik niet meer had, namelijk Auctioneer. :D
aicaramba schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 19:17:
[...]

Je zegt dat er wel voldoende anti agro kaarten zijn, maar dat je ze niet ziet omdat, omdat de classes niet op control zijn gericht. Hoewel het niet onjuist is wat je zegt, kan je het ook omdraaien.

De anti-agro kaarten die er zijn, zijn niet goed genoeg, waardoor er bijna geen classes viable zijn voor control decks.

Dat is denk ik wat het probleem is. Er zijn voldoende anti agro kaarten, maar ze zijn niet goed genoeg. En als ze tegen agro goed genoeg zijn, hebben ze tegen midrange en control niet voldoende stats om het viable te maken.

Sludge belchters kunnen worden gesilenced, maar je kan meer taunts in je deck doen? Feitelijk waar, maar je mist hiermee value in de vorm stats of andere dingen. 5 ervan in een deck en je wint niet meer van control/midrange.

Tegenwoordig zie je ook dat elke class aggressive kan spelen. Vroegah was het alleen hunter, zoo en wat rogue. Nu heb je paladin, druid, mage, rogue, shaman, warlock, hunter en heel soms warrior zelfs. Er is eigenlijk alleen geen priest agro deck

Nu speel ik tegen face rogue by the way. Ik heb double deathloard, double antique healbot en double healing wave en toch ben ik al 3x bijna dood geweest. Ik heb ook al 2x deathloard, 2x antique heal bot en 1x healing wave gebruikt. En nu heb ik de game verloren.. En ja, het was een echte face rogue, met kaarten als 4-2 charge, wolf rider, leper gnome, shadowstep voor dubbel charges, cold blood, tinker sword, die 2-1 charge divine shield minion.

Toch veelzeggend. Ik heb voor 30 gehealt en 2 deathlords, 2 totem golems, tuskar en earthshock gebruikt.. Toch weet hij me rond beurt 10 dood te hebben. Om maar aan te geven dat de anti-agro kaarten niet goed genoeg zijn. Ik kon zelfs redelijk on curve spelen.

En nu speel ik tegen zoo-lock met leper gnomes en leeroy jenkins.

En nog een face rogue.. Nog niet eerder gezien dit deck.. Mgoed.. Charge OP.

Jep, zelfs agro mech warrior is van de partij!
Kripp zegt dat ze niet worden uitgebracht. Ik zeg dat ze wel worden uitgebracht maar niet goed genoeg zijn. Groot verschil. Ik zie Blizzard falen, hij ziet Blizzard het niet eens proberen.

Op dit moment zie je vaak dat mensen nog maar 2-3 taunts in mid/control stoppen, namelijk Sludge Belchers, dit was vroeger anders, vooral voor GvG, met GvG is bijvoorbeeld Senjin verdwenen, die je vroeger in heel veel decks zag, maar nu gebruikt iedereen Shredders. Er was dan ook een tijd dat Black Knight een auto-include was in ieder niet aggro deck.
En dat is gewoon het hele probleem, het is helemaal niet erg dat je hier en daar betere kaarten krijgt in een nieuwe uitbreiding, anders zouden ze ook niet boeiend zijn, maar taunt wordt wel steeds verder de game uitgedrukt, zonder dat Blizzard echt goede alternatieven biedt voor control.

Als je bedenkt dat Sludge Belcher de enige echt goede taunt is, en de rest slecht tot hooguit redelijk, dan maak je een fout. Met heals is hetzelfde aan de hand, Kripp geeft het terecht aan, Healbot is eigenlijk te traag, maar wat dan?

Maargoed, eerlijk is eerlijk, ik zie ook te weinig nieuwe dingen geprobeerd worden. Het is vaak toch wel een kwestie van bestaande decks verbeteren, of wanneer er een kant en klare combinatie wordt aangeleverd. Biedt Priest veel goede Dragon synergy, en iedereen met een werkende hersencel gaat wel een Dragon Priest maken. Geef Paladin MC en iedereen begrijpt wel dat een deck met veel secrets gaat werken enz. Maar control decks zoals van Paladin, die maakt niemand meer, worden niet opgepikt, worden als slecht geacht. En ik vraag me toch af of dit wel echt zo is. Maargoed ik ben daar net zo schuldig aan, want ik blijf ook teveel bij het bekende hangen, terwijl ik eigenlijk ook gewoon een lijst met kaarten moet maken waarvan ik denk dat ze goed zijn, en dan maar aanpassen/aanvullen om een goede control lijst te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-10 14:10
Dat control verslaat aggro verslaat combo verslaat control verhaal van Kripparrian, waar komt dat eigenlijk vandaan? Bij MtG was het vroeger juist de andere kant op. Heeft Blizzard ooit uitgesproken hoe de verschillende decktypes op elkaar gebalanced zijn?

Ik vraag me af of Hearthstone decktypes niet eigenlijk een schaal van snel naar traag zijn. Als je iets trager bent dan je tegenstander dan kun je hem verslaan op value, als je veel trager bent dan heeft ie je voor je je verdediging op kunt tuigen. Zitten we hier misschien met zijn allen te hopen dat control hulp krijgt tegen aggro terwijl we eigenlijk midrange zouden moeten spelen om het te bestrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Benjamin- schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:23:
40 dust pack, maar eigenlijk toch meer, want er zat een kaart in die ik niet meer had, namelijk Auctioneer. :D

[...]

Kripp zegt dat ze niet worden uitgebracht. Ik zeg dat ze wel worden uitgebracht maar niet goed genoeg zijn. Groot verschil. Ik zie Blizzard falen, hij ziet Blizzard het niet eens proberen.

Op dit moment zie je vaak dat mensen nog maar 2-3 taunts in mid/control stoppen, namelijk Sludge Belchers, dit was vroeger anders, vooral voor GvG, met GvG is bijvoorbeeld Senjin verdwenen, die je vroeger in heel veel decks zag, maar nu gebruikt iedereen Shredders. Er was dan ook een tijd dat Black Knight een auto-include was in ieder niet aggro deck.
En dat is gewoon het hele probleem, het is helemaal niet erg dat je hier en daar betere kaarten krijgt in een nieuwe uitbreiding, anders zouden ze ook niet boeiend zijn, maar taunt wordt wel steeds verder de game uitgedrukt, zonder dat Blizzard echt goede alternatieven biedt voor control.

Als je bedenkt dat Sludge Belcher de enige echt goede taunt is, en de rest slecht tot hooguit redelijk, dan maak je een fout. Met heals is hetzelfde aan de hand, Kripp geeft het terecht aan, Healbot is eigenlijk te traag, maar wat dan?

Maargoed, eerlijk is eerlijk, ik zie ook te weinig nieuwe dingen geprobeerd worden. Het is vaak toch wel een kwestie van bestaande decks verbeteren, of wanneer er een kant en klare combinatie wordt aangeleverd. Biedt Priest veel goede Dragon synergy, en iedereen met een werkende hersencel gaat wel een Dragon Priest maken. Geef Paladin MC en iedereen begrijpt wel dat een deck met veel secrets gaat werken enz. Maar control decks zoals van Paladin, die maakt niemand meer, worden niet opgepikt, worden als slecht geacht. En ik vraag me toch af of dit wel echt zo is. Maargoed ik ben daar net zo schuldig aan, want ik blijf ook teveel bij het bekende hangen, terwijl ik eigenlijk ook gewoon een lijst met kaarten moet maken waarvan ik denk dat ze goed zijn, en dan maar aanpassen/aanvullen om een goede control lijst te maken.
Ah zo. Ja, dan ben ik het met je eens. Alleen vroeger hadden de meeste decks ook niet meer dan de 2 senjin's, alleen hand lock en paladin met tirion. Alleen toen waren er nog niet zo veel agro decks om het met silence af te straffen.

Misschien is senjin op dit moment wel beter dan sludge belcher. Na een silence is het dezelfde kaart, maar dan voor 1 mana minder. Als ze echt altijd zoveel worden gesilenced, kun je beter de 1 mana goedkopere kiezen.

Ik moet zeggen dat de tijden dat je elk toernooi meerdere twilight drakes door earthshocks dood zag gaan waren wel leuk. Veel control games. Double syphon soul was normaal, nu is 1 al te langzaam.

Ik probeer regelmatig zelf decks te maken, maar meestal zijn ze best gimmicky en niet echt goed. Ik heb ook niet alle kaarten, niet de deckmaking skills en niet de ingame skills om echt hoog te komen.

Enige uitzondering daarop is de inspire pally van pas. Die presteert ruim beter dan welk netdeck ik ooit heb geprobeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door aicaramba op 29-10-2015 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Dacht deze ochtend laat ik eens wat HS spelen... 3 keer secredin... weer genoeg kk voor vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Ik kom juist vaak hunter tegen, veel meer dan secretdin.
Nog maar negen sterren van legend rank af, zo dichtbij ben ik nog nooit geweest! Maar het gaat nu echt niet hard meer, zeker twee uur nodig gehad van rank 3 naar 2 te komen. Vrijdag moet ik rank 1 halen om de droom levend te houden. Hopelijk gaan de legend spelers fun decks spelen de laatste paar dagen (vast niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeamusXanthus schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:58:
Ik kom juist vaak hunter tegen, veel meer dan secretdin.
Nog maar negen sterren van legend rank af, zo dichtbij ben ik nog nooit geweest! Maar het gaat nu echt niet hard meer, zeker twee uur nodig gehad van rank 3 naar 2 te komen. Vrijdag moet ik rank 1 halen om de droom levend te houden. Hopelijk gaan de legend spelers fun decks spelen de laatste paar dagen (vast niet).
Ik op rank 10/9 ook veel Hunters maar ik ga er vanuit dat heel veel Secretdin nu op rank 5 hangen.
Nu trouwens ook weer even Dragon Priest gespeeld en tot nu toe 5-0 en nu bijna rank 7 dus misschien mocht ik nog tijd hebben(Avond dienst :'( ) kan ik rank 5 nog halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Ik heb ook eerste helft van de maand Dragon Priest met veel plezier gespeeld maar dat is echt een stuk slechter dan Secretdin helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kwam gisteren opeens 5 keer op een rij Control Warrior tegen op rank 8. Alle games van die dag waren tegen CW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
xelfer schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:47:
Ik kwam gisteren opeens 5 keer op een rij Control Warrior tegen op rank 8. Alle games van die dag waren tegen CW...
Speelde je aggro? Dan HS is zo geprogrammeerd dat je altijd tegen de beste counters moet spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speelde het full retard deck: secret pala. 14-2 sta ik er inmiddels mee. Van 1 CW verloren omdat hij dubbele brawl en deathlord pakte in de eerste 12 draws en 1 mirror match verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
If you can't beat them, join them... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Het hele probleem met Hearthstone en control is dat de game zelf zich niet zo goed leent voor control;

Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Magic the Gathering is de opzet van combat precies omgekeerd; de aanvaller (aggressor) kiest in Hearthstone wat hij aanvalt; face of een minion. Bij Magic kies je zelf hoe je jezelf verdedigd.

En daarnaast zijn de defensive kaarten gewoon te duur qua mana; Sludge belcher als beste taunt is 5. Antique healbot, 5;

Boardsweeps; Je hebt swipe en consecration op 4.. holy nova op 5.. en dat zijn de eenzijdige sweeps. Maar waarom zijn de full board sweeps zoals Twisting Nether en Lightbomb 8 en 6 mana?

En als ik dat vergelijk met bijvoorbeeld weer Magic; daar kost een harde boardsweep voor beide kanten een keer 4 mana; het wordt meer als er ook een positief bij-effect voor jezelf bijkomt;

Het enige wat een beetje in de buurt komt is Wild Pyromancer + een spell en Auchenai Soulpriest + circle of healing.. en dan zit je rond 3-4 mana en je hebt er 2 kaarten voor nodig...

Hearthstone leent zich in zijn huidige staat erg slecht voor control en de 'goedkope' control kaarten die er zijn bijgekomen zoals bijvoorbeeld Living roots helpen ook weer de aggro kant;

Kortom, in zijn huidige vorm is Hearthstone constructed vooral een aggro-feestje. En het is de reden waarom ik vooral Tavern brawls en Arena speel; ik heb liever RNG afhankelijkheid dan de huidige staat constructed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff_Danny
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 11:43
Rank 13 naar 9 met demon zoo, over gister en vanochtend. Ik had hier en daar ook mazzel (druid die 'de combo' niet haalde, knife juggler MVP die iedere 1-health minions of divine shield wegtikte etc) maar het viel me -inderdaad- op dat ik door erg agressief te spelen veel verder kwam dan proberen het bord te controllen. Je weet wel, "face is the place" en "laat hem de trades maar maken," behalve als een trade duidelijk gunstig uitpakt (voidcaller +2 van abusive sarge in Loatheb -> doomguard naar face).

[ Voor 22% gewijzigd door Puff_Danny op 29-10-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
icemotion schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:10:
Het hele probleem met Hearthstone en control is dat de game zelf zich niet zo goed leent voor control;

Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Magic the Gathering is de opzet van combat precies omgekeerd; de aanvaller (aggressor) kiest in Hearthstone wat hij aanvalt; face of een minion. Bij Magic kies je zelf hoe je jezelf verdedigd.

En daarnaast zijn de defensive kaarten gewoon te duur qua mana; Sludge belcher als beste taunt is 5. Antique healbot, 5;

Boardsweeps; Je hebt swipe en consecration op 4.. holy nova op 5.. en dat zijn de eenzijdige sweeps. Maar waarom zijn de full board sweeps zoals Twisting Nether en Lightbomb 8 en 6 mana?

En als ik dat vergelijk met bijvoorbeeld weer Magic; daar kost een harde boardsweep voor beide kanten een keer 4 mana; het wordt meer als er ook een positief bij-effect voor jezelf bijkomt;

Het enige wat een beetje in de buurt komt is Wild Pyromancer + een spell en Auchenai Soulpriest + circle of healing.. en dan zit je rond 3-4 mana en je hebt er 2 kaarten voor nodig...

Hearthstone leent zich in zijn huidige staat erg slecht voor control en de 'goedkope' control kaarten die er zijn bijgekomen zoals bijvoorbeeld Living roots helpen ook weer de aggro kant;

Kortom, in zijn huidige vorm is Hearthstone constructed vooral een aggro-feestje. En het is de reden waarom ik vooral Tavern brawls en Arena speel; ik heb liever RNG afhankelijkheid dan de huidige staat constructed.
Ben het met je eens.

Daarnaast is de community van HS ook bagger slecht.
Het is over het algemeen een sport om een zo irritant (voor de tegenstander) mogelijk deck te spelen en zoveel mogelijk emotes te spammen. Daarnaast moet je elke turn gaan ropen als je een keer dreigt te verliezen. 90% van de spelers zijn echt volidioten.

Elke keer als een paladin op turn 6 MC speelt gaat dat samen met 3x well met en thank you.
Elke keer als een mage fireball, fireball, frostbolt lethal heeft gaat dat samen met 3x my magic will... en well played + i'm sorry.
Het is zo onnodig, maargoed het zal die mensen ook voortdurend overkomen; dus bagger community.
Een RNG spelletje met alleen maar tools om irritant te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puff_Danny
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 11:43
Predje schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:24:
[...]

Ben het met je eens.

Het is over het algemeen een sport om een zo irritant (voor de tegenstander) mogelijk deck te spelen en zoveel mogelijk emotes te spammen. Daarnaast moet je elke turn gaan ropen als je een keer dreigt te verliezen. 90% van de spelers zijn echt volidioten.

Elke keer als een paladin op turn 6 MC speelt gaat dat samen met 3x well met en thank you.
Elke keer als een mage fireball, fireball, frostbolt lethal heeft gaat dat samen met 3x my magic will... en well played + i'm sorry.
Het is zo onnodig, maargoed het zal die mensen ook voortdurend overkomen; dus bagger community.
Hmm. Dat heb ik minder hoor. Nu is het wel zo dat sommige heroes net even wat irritanter kunnen emoten dan anderen (Die bijtend sarcastische 'Whoops' van Jaina vs. het bijna grappige "Not...quite what was planned" van Anduin, or is it just me?)

Maar ja, be the change denk ik dan, dus meestal BM ik niet (terug) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icemotion schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:10:

MtG heb ik eigenlijk niet gespeeld, dus ik kan niets over de vergelijking zeggen. Maar opzicht zijn er wel tools om control uit te oefenen, het grootste probleem is echter dat het gelimiteerd is, je hebt een gedeelte offensief (charge, gerichte spells), een gedeelte defensief (taunt, healing, aoe), en dan heel veel kaarten die beide doen. Offensief zijn er heel wat kaarten die gewoon heel goed zijn, doe daarbij de kaarten die voor beide goed zijn, en je hebt sterke offensieve decks. Defensieve kaarten zijn hoofdzakelijk slechte, en je haalt veel meer kaarten uit de stapel die voor beide goed zijn. Dat moet dus veranderen, er moeten meer goede defensieve kaarten komen.

Om maar even de Paladin te nemen, dan zie je zat potentie van de WoW spells, bijvoorbeeld Avenger's Shield, die silenced 1 target en doet op 3 damage, waarom is dat niet een kaart? Ardent Defender, maak het dat je 2 turns lang een x aantal damage minder pakt, werkt geweldig tegen aggro, maar niet zo tegen control, want die zullen toch eerder met je minions traden. Hand of Salvation dat je bijvoorbeeld 1 turn niet kan aangevallen worden door direct damage.

Dat zijn allemaal al spells die uitstekend zouden kunnen werken, en ze hebben er niet eens originaliteit voor nodig.
Predje schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:24:
[...]

Ben het met je eens.

Als jij dat constant hebt, dan zal jij wel in een speciale categorie zijn gekomen van spelers die allemaal bad mannered zijn, want ik heb dat helemaal niet. Dat of je overdrijft. Kan natuurlijk beide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Benjamin- schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 11:40:
Als jij dat constant hebt, dan zal jij wel in een speciale categorie zijn gekomen van spelers die allemaal bad mannered zijn, want ik heb dat helemaal niet. Dat of je overdrijft. Kan natuurlijk beide...
Als iemand kanker krijgt zal ie wel roken...

Of jij stoort je er niet aan waardoor het minder lijkt voor te komen.

Dat jij het niet hebt zegt toch niks over mij ofwel?

Ik geef simpelweg aan hoe ik het spel ervaar en niet hoe jij het spel ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus het is een statistisch feit dat iedere Paladin die MC speelt, minstens 3x well met en thank you spammed? En dat iedere speler die dreigt te verliezen gaat ropen?
Want dan heb jij blijkbaar precies ieder potje de absolute irritantste spelers van HS te pakken. Als jij dit op deze schaal hebt, dan moet jij dus of flagged zijn, als ze dat al doen. Of jij zit gewoon kei en keihard te overdrijven, en als 1 iemand 1x well met spammed, dat jij dit automatisch als een echo voor 3 potjes hoort, en dat als iemand langer dan 5 seconden over hun turn doen, dat jij dan in je hoofd al een rope hoort gaan.

Maargoed, heb je weleens van de squelch knop gehoord? En als jij je zo mateloos irriteert aan mensen die te lang over hun beurt doen, stop dan gewoon.

[ Voor 11% gewijzigd door Benjamin- op 29-10-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
Of het ligt aan de rank waar hij zit. Maar interpretatie is een groot deel van BM. In een slechte bui interpreteer je dingen ook negatiever. Ik zet emotes gewoon uit als ik er geen zin in heb en het meer is dan een groet bij het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Denk ook dat het een paar zijn die het voor andere het verzieken. Standaard na mijn groet squelch ik mijn tegenstander. Ook al gebeurd het misschien 1/10 dat ik een irritant tegenstander te pakken heb, liever verkomen dan genezen. Ik word er afgeleid door en kan misschien tilten als hij bv topdeckt en een emote spamt.

Op zich is het natuurlijk erg vervelend wat Predje mee maakt op ladder. Alleen is het een beetje uit vergroot, omdat hij het juist mee maakt. Daarnaast is hij een beetje aan het stereotypen, want zoals ik en Benjamin aangaf, is echt niet heel de community zo.

Misschien moet je toch maar een Heartstone break inlassen Predje, want je klinkt wel erg pessimistisch over Hearthtone laatste tijd. Toegegeven, huidige staat van de meta is niet echt leuk nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Ik had van de week een Hunter tegenover mij die instant Leper Gnome op het veld gooide, maar toen ging wachten op de rope voordat hij de turn beindigde. Dat had hij niet moeten doen, want toen ging ik ook elke beurt ropen (uiteraard nadat ik ook eerst m'n kaarten had uitgespeeld). Hij heeft het maar 2 beurten volgehouden, maar ik ging er vrolijk mee door >:) en op een gegeven moment deed hij gewoon concede vanuit het niets. :+

5700X | RX 6600

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe ik ook altijd, doen ze mij expres ropen, dan doe ik het terug ook, en ik ga dan gewoon rustig browsen ofzo. :P

Ben ik het trouwens, of is Demon Zoo op dit moment gigantisch zwak, paar maandjes terug was dit constant makkelijke wins, maar de laatste verlies ik er meer mee dan dat ik er mee win, en ik heb absoluut niet het gevoel dat ik fouten maak.

[ Voor 51% gewijzigd door Benjamin- op 29-10-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Jep, doe ik ook.. Vaak doe ik ook squelchen, want ik heb ook het idee dat de meeste spelers, maar toch vooral van agro decks wel een BM well played of thank you doen op het einde. Maar dat kan ook mijn eigen perceptie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
An1mA schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:12:
Denk ook dat het een paar zijn die het voor andere het verzieken. Standaard na mijn groet squelch ik mijn tegenstander. Ook al gebeurd het misschien 1/10 dat ik een irritant tegenstander te pakken heb, liever verkomen dan genezen. Ik word er afgeleid door en kan misschien tilten als hij bv topdeckt en een emote spamt.

Op zich is het natuurlijk erg vervelend wat Predje mee maakt op ladder. Alleen is het een beetje uit vergroot, omdat hij het juist mee maakt. Daarnaast is hij een beetje aan het stereotypen, want zoals ik en Benjamin aangaf, is echt niet heel de community zo.

Misschien moet je toch maar een Heartstone break inlassen Predje, want je klinkt wel erg pessimistisch over Hearthtone laatste tijd. Toegegeven, huidige staat van de meta is niet echt leuk nee.
Break is inderdaad reeds ingelast.

Stikt de meta niet van facehunters dan is het wel van een ander rotdeck, zoals secredin momenteel.

Natuurlijk kunnen we het helemaal ontleden hoe erg ik overdrijf (ja doe ik om mijn punt te accentueren).
Voor mij komt het gewoon echt te vaak voor dat ik tegen een BM'er speel en ik trek het me ook teveel aan.

HS is voor mij gewoon niet meer leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn bepaalde decks nou echt rotdecks, of komt dat door de populariteit van een deck? Het is namelijk een gevoel die de meeste mensen hebben, om iets te haten wat populair (en sterk) is.

Heel lang klaagde mensen over Face Hunter, terecht vind ik trouwens, want Face Hunter is een totaal niet interactief deck om tegen te spelen, maar dat is Secret Paladin niet, zelfde als met Patron Warrior, het zijn decks waar zowel jij als de tegenstander over moet nadenken. Nu had Patron het probleem dat je de absurde OTK had waar je niets tegen kon doen, maar Paladin heeft dit niet. Nu zijn er goede en slechte match ups, maar jij hebt wel veel keuzes om de uitkomst te beinvloeden, als turn 6 (of 5 als de coin er nog is) er aan komt, dan liggen er keuzes over wat je gaat spelen. Een grote minion lijkt mooi, maar dan kom je niet door Noble Sacrifice heen, dus is het goed om meerdere minions te spelen, en wat voor spells enz heb je dan nog?

Het is niet zo dat het dan opeens makkelijk is (dat hangt ook heel erg af aan je deck), maar je hebt wel keuzes om te maken.

Voor mij is en blijft Face Hunter anti-fun, net als voorheen Patron Warrior (door de extreme OTK potentie), maar Secret Paladin is voor mij gewoon een normaal deck, dit terwijl ik het amper speel.
Zolang ik echt keuzes moet maken wat ik moet doen, dan vind ik het best, en dan gaat het ene potje beter dan de ander, maar zolang ik maar invloed heb op de uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Je hoort mij ook alleen maar klagen over face decks.. Patron heb ik nooit over geklaagd.. Secret pally ook (nog) niet.

Wel klaag ik in z'n algemeen over de hoeveelheid agro. Maar bij tijden valt dat nog wel mee.. Gisteren had ik na een streak van 4 face decks ook 2x achter elkaar tegen midrange druid gespeeld.. Nog steeds een sneu gemiddelde, maar toch :P

[ Voor 50% gewijzigd door aicaramba op 29-10-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Wat ik dan weer leuk vind: terwijl iedereen maar blijft zeiken over aggro, is Thijs op weg naar Blizzcon-winst met drie uiteenlopende decks die het allen goed doen tegen aggro. Hebben we gekeken gisteren? Dragon Priest met welps èn Chow.

Als hij daarmee kampioen wordt zal Blizz aggro moeten gaan buffen om de balans te herstellen. _O-

[ Voor 8% gewijzigd door Tektoon op 29-10-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Rot decks zijn voor mij de decks die iedereen en zijn hond speelt puur omdat ze (te)sterk en makkelijk zijn.

Secredin heeft een brainless gameplan (net zoals facehunter); vomit minions, turn 6 MC, divine favor, vomit again.

Control is zoveel leuker.. echter wanneer je control speelt met je goed drawen, die handicap heeft aggro ook niet.. alles is wel goed te spelen vanaf het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tektoon schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:23:
Wat ik dan weer leuk vind: terwijl iedereen maar blijft zeiken over aggro, is Thijs op weg naar Blizzcon-winst met drie uiteenlopende decks die het allen goed doen tegen aggro. Hebben we gekeken gisteren? Dragon Priest met welps èn Chow.

Als hij daarmee kampioen wordt zal Blizz aggro moeten gaan buffen om de balans te herstellen. _O-
Ik heb alle 3 de potjes gezien en bij de Dragon Priest heb ik maar één Welp en één Zombie Chow gezien, niet 2 van beide. Het kan natuurlijk altijd nog zijn want we hebben nog niet zijn complete deck gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-10 15:05
Predje schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:47:
[...]
Natuurlijk kunnen we het helemaal ontleden hoe erg ik overdrijf (ja doe ik om mijn punt te accentueren).
Voor mij komt het gewoon echt te vaak voor dat ik tegen een BM'er speel en ik trek het me ook teveel aan.

HS is voor mij gewoon niet meer leuk.
Deel precies je gevoel, daarom bieden Brawls een leuke verandering :) eigenlijk ook het enige wat ik nog speel, naast Arena. Ranked is gewoon verpest imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ir_richman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05 14:26
Predje schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:24:
Rot decks zijn voor mij de decks die iedereen en zijn hond speelt puur omdat ze (te)sterk en makkelijk zijn.

Secredin heeft een brainless gameplan (net zoals facehunter); vomit minions, turn 6 MC, divine favor, vomit again.

Control is zoveel leuker.. echter wanneer je control speelt met je goed drawen, die handicap heeft aggro ook niet.. alles is wel goed te spelen vanaf het begin.
Door de on-interactieve aanval heeft het minder diepgang dan Magic t G. Daar kun je tijdens de aanval zelf blockers leggen en nog buffen en counteren, regeneraten, etc. Dan kan een rijtje 1/1s gewoon 20 schade counteren door te blocken.

Misschien moeten ze naar een 2e format maken, met groter deck en/of meer leven, zodat je meer tijd hebt om te stabiliseren, en nog wat leuke mini-combo\s kunt opnemen.

Noem het "Epic-mode of "Marathon mode". Misschien met een extra win streak bonus op 5 of 6 wins voor ranked: bijvoorbeeld 1 extra ster of 1 loss zonder streak verlies.

Als je 20 leven meer hebt, is het niet meer te rushen in 5 of 6 beurten. In zo'n format gaan de face decks waarschijnlijk wat meer late game toevoegen of moeten ze meer drawen, met de kans dat ze hun eerste hand niet zo efficient meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Dat heb ik ook al ooit voorgesteld.. Beginnen met 35 of 40 health om iets meer tijd te geven om te stabiliseren. Het verschil hoeft niet groot te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
astie schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:04:
[...]
Ik heb alle 3 de potjes gezien en bij de Dragon Priest heb ik maar één Welp en één Zombie Chow gezien, niet 2 van beide. Het kan natuurlijk altijd nog zijn want we hebben nog niet zijn complete deck gezien.
Ja. Ze speculeerden al over welke kaarten hij heeft weggelaten. Hij trok een Lightbomb voor lethal dus die zit er nog in. Ik vond Chillmaw wel aannemelijk klinken als sub (werd ge-oppert door Kibler geloof ik). Twee welps en één Chow dan? Een welp en één Chow lijkt mij... weird. Zullen zien. Go Mid-Range! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ir_richman
@aicaramba: Dan zijn we het daarover eens. Ik neem aan dat Ben Brode mee leest ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Tektoon schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:37:
[...]

Ja. Ze speculeerden al over welke kaarten hij heeft weggelaten. Hij trok een Lightbomb voor lethal dus die zit er nog in. Ik vond Chillmaw wel aannemelijk klinken als sub (werd ge-oppert door Kibler geloof ik). Twee welps en één Chow dan? Een welp en één Chow lijkt mij... weird. Zullen zien. Go Mid-Range! :)
Ik denk 1 chow omdat een chow een dode kaart is lategame en de whelp in ieder geval nog de dragon bonus geeft in je hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ir_richman
PCBaas schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:26:
Ik had van de week een Hunter tegenover mij die instant Leper Gnome op het veld gooide, maar toen ging wachten op de rope voordat hij de turn beindigde. Dat had hij niet moeten doen, want toen ging ik ook elke beurt ropen (uiteraard nadat ik ook eerst m'n kaarten had uitgespeeld). Hij heeft het maar 2 beurten volgehouden, maar ik ging er vrolijk mee door >:) en op een gegeven moment deed hij gewoon concede vanuit het niets. :+
Hehe, soms moet ik gewoon even naar de voordeur of iets te drinken halen. Dus dan is de drop en rope tactiek wel eens nuttig. Net genoeg tijd om fatsoenlijk een pakketje aan te nemen en voor je volgende beurt weer erbij te zijn.

Maar als je face hunter speelt en Leper gnome -rope doet, krijg je wat mij betreft terecht geen medelijden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarcoated
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10-2023
Ik doe best vaak emoten, in ieder geval altijd als hallo en ook als iemand een goeie comeback maakt of als ik onder de indruk ben van het spelen.

Ik raak niet zo overstuur van ropen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:46

Freelance

(..)

sugarcoated schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 18:16:
Ik doe best vaak emoten, in ieder geval altijd als hallo en ook als iemand een goeie comeback maakt of als ik onder de indruk ben van het spelen.

Bij mij is het hello en dan squelch. Wil eigenlijk niet weten dat ze tijd verspillen aan emotes.. BM doe ik ook niet aan, gewoon efficient. Heb maar beperkte tijd om wat quests te doen. Geen reden om me extra druk te maken over bm, emotes, etc.

Als de tegenstander roped ga ik gewoon wat reddit lezen, NOS.nl, etc. Een concede gun ik z dan weer niet ;)

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predje schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:24:
Dan zou ik maar direct gaan stoppen met HS, want sterke decks heb je altijd, niet eens omdat ze sterk zijn, maar door de meta. Secret Paladin is sterk, maar heeft ook heel veel slechte match ups, daarom is die ook niet sterk in tournaments, maar in de huidige meta doet die het goed. Verder zijn er veel makkelijkere decks dan Secret Paladin, dus als dit deck je al stoort, hoeveel decks storen je dan wel niet? Zoo? Tempo en Mech Mage? Alle Hunter decks? Alle Druid decks? Moet ik doorgaan? Al die decks zitten op een vergelijkbaar of lager niveau qua skill.

Wat ik niet begrijp is dat jij hoog genoeg komt om te begrijpen hoe je moet spelen, dan moet je toch ook weten dat je als Secret Paladin toch echt wel heel bewust keuzes moet maken? Je kan niet even face gaan en dan winnen, je moet heel bewust traden, je minions spelen enz.
MC spelen op turn 6 is makkelijk, en de tegenstander moet er maar mee omgaan, maar wat van de secrets die je los speelt? Hoe speel je die? Welke gedachte zit erachter, en vooral, wat wil je dat de tegenstander denkt?

Secret Paladin is niet een heel gecompliceerd deck, maar er zijn zeker wel makkelijkere decks.

Maargoed, als Secret Paladin tier 2 is, dan komt het gezeur weer over het volgende deck, en dan weer over het volgende deck enz. Iedere keer dat de meta verschuift, zeiken mensen wel weer over decks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Alle decks van tegenstanders die me verslaan die niet heel grappig en/of origineel zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Potje net van Hotform (Midrange Druid) tegen Neilyo (Secret Paladin), laat trouwens wel perfect zien waar de zwakte van het deck zit. Secrets topdecken, wel MC op turn 6 maar wel maar met 2 secrets, waar Druid makkelijk omheen kon spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Ben blij dat er vandaag wat SecretDin gespeeld word, dan kun je nu ook oordelen in een toernooi omgeving ipv alleen op ladder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Tektoon schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:37:
[...]

Niet iedereen speelt Chillmaw.
Ben ook erg benieuwd naar zijn deck. En erg opvallend dat patron er in zit!
Over Patron Warrior gesproken.. nog steeds OP? :D (100% winrate in het toernooi)

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sugarcoated schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 18:16:

Ik begroet mijn tegenstander en doe well played aan het eind, verder gebruik ik alleen emotes als er iets bijzonders gebeurt.

Ropen boeit mijzelf niets aangezien ik HS toch altijd icm andere dingen doe. Heb de game vaak in een hoekje van mijn hoofd monitor open ter grootte van 25% van mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
xelfer schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 20:10:
[...]

Ik begroet mijn tegenstander en doe well played aan het eind, verder gebruik ik alleen emotes als er iets bijzonders gebeurt.

Ropen boeit mijzelf niets aangezien ik HS toch altijd icm andere dingen doe. Heb de game vaak in een hoekje van mijn hoofd monitor open ter grootte van 25% van mijn scherm.
all heil the dual screen setup! :)
op lage ranks(20-15) heb je nog niet zo veel mensen die echt vervelend spelen, wel natuurlijk facehunters, wat zonder de juiste kaarten redelijk vervelend kan zijn, mede door mijn beperkte collectie.
daarnaast ook redelijk wat control/taunt warriors, maar dit is over het algemeen redelijk goed te doen vanwege tekort aan executes op low rank.

maar nu is mijn vraag, kan ik beter eerst Naxxrammas of Blackrock Mountain doen? BM lijkt mij persoonlijk beter maar jammer dat ik dan Baron Rivendare mis. ik speel bijna geen mage, hunter, warrior en druid. ben net begonnen met een beetje priest spelen (altijd leuk om de enemy hero te one-hit killlen >:) ).
dus wat raden jullie aan?
ben wel van plan om de wings gewoon met gold te kopen, 700 heb ik binnen 1 a 2 weken wel bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
Naxxramas heeft veel sterke kaarten en is bij de meesten wel favoriet denk ik. Tenzij je specifieke Blackrock kaarten wil, voor Dragon Priest bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-10 03:28
sjettepetJR. schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 21:15:
[...]

maar nu is mijn vraag, kan ik beter eerst Naxxrammas of Blackrock Mountain doen? BM lijkt mij persoonlijk beter maar jammer dat ik dan Baron Rivendare mis. ik speel bijna geen mage, hunter, warrior en druid. ben net begonnen met een beetje priest spelen (altijd leuk om de enemy hero te one-hit killlen >:) ).
dus wat raden jullie aan?
ben wel van plan om de wings gewoon met gold te kopen, 700 heb ik binnen 1 a 2 weken wel bij elkaar.
Sluit me ook aan bij Naxxramas, denk hierbij aan zombie chow, loatheb, mad scientist, haunted creepers, sludge belcher... In Blackrock zaten ook wel goede kaarten zoals Emperor, maar deze krijg je al in de eerste wing van Blackrock.

Ik zou dus, wing 1 van Blackrock kopen, vervolgens compleet Naxx unlocken.

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjettepetJR.
Bedankt voor de tip, bij nader inzien zitten er inderdaad wel veel goede minions in naxramas, alleen de eerste quarter vind ik 'meh'.
Maar word wel leuk met mijn gloednieuwe al'akir the windlord, Baron Rivendare en 2x ancestral spirit. >:)
Surprise, surprise; 4x Al'akir!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-10 03:28
sjettepetJR. schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:12:
Bedankt voor de tip, bij nader inzien zitten er inderdaad wel veel goede minions in naxramas, alleen de eerste quarter vind ik 'meh'.
Maar word wel leuk met mijn gloednieuwe al'akir the windlord, Baron Rivendare en 2x ancestral spirit. >:)
Surprise, surprise; 4x Al'akir!
Haha dan heb je ongeveer zoiets: YouTube: Hearthstone Twitch: Forsen's new meta Rivendare!
Leuk filmpje met wat er mogelijk is :) have fun!

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
murphylee schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 19:47:
[...]
Over Patron Warrior gesproken.. nog steeds OP? :D (100% winrate in het toernooi)
Ik weet niet of er nog potjes eerder vandaag waren, maar gisteren waren het beide wins tegen Druid, en Druid had altijd gigantische problemen tegen Grim Patron, Swipe is gewoon enorm slecht tegen die kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benjamin- schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:29:
[...]

Ik weet niet of er nog potjes eerder vandaag waren, maar gisteren waren het beide wins tegen Druid, en Druid had altijd gigantische problemen tegen Grim Patron, Swipe is gewoon enorm slecht tegen die kaart.
Wel vreemd voor een kaart die dood werd geacht.
Maar ja, dat is de zwakte van Druid als je geen Ramp kaarten pakt en spells topdeckt dan heb je het moeilijk net als bij alle andere decks in Hearthstone O-) zoals Secret Paladin bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 00:34:
[...]

Maar ja, dat is de zwakte van Druid als je geen Ramp kaarten pakt en spells topdeckt dan heb je het moeilijk net als bij alle andere decks in Hearthstone O-) zoals Secret Paladin bijvoorbeeld.
Dat is de RNG factor van cardgames. Als je slecht pakt is de kans groot dat je verliest...
Benjamin- schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 18:36:
[...]

Wat ik niet begrijp is dat jij hoog genoeg komt om te begrijpen hoe je moet spelen, dan moet je toch ook weten dat je als Secret Paladin toch echt wel heel bewust keuzes moet maken? Je kan niet even face gaan en dan winnen, je moet heel bewust traden, je minions spelen enz.
MC spelen op turn 6 is makkelijk, en de tegenstander moet er maar mee omgaan, maar wat van de secrets die je los speelt? Hoe speel je die? Welke gedachte zit erachter, en vooral, wat wil je dat de tegenstander denkt?

Secret Paladin is niet een heel gecompliceerd deck, maar er zijn zeker wel makkelijkere decks.
Ik speel het deck letterlijk 99% van de tijd met het idee: als ik een kaart kan spelen dan doe ik het. Verder is het heel basaal traden. Sta inmiddels 17-2 met het deck naar rank 7. Heb helaas niet heel veel tijd om te spelen, anders zou ik het deck wel iets hoger op de ladder willen testen.

[ Voor 52% gewijzigd door xelfer op 30-10-2015 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Benjamin- schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 18:36:
[...]

Dan zou ik maar direct gaan stoppen met HS, want sterke decks heb je altijd, niet eens omdat ze sterk zijn, maar door de meta. Secret Paladin is sterk, maar heeft ook heel veel slechte match ups, daarom is die ook niet sterk in tournaments, maar in de huidige meta doet die het goed. Verder zijn er veel makkelijkere decks dan Secret Paladin, dus als dit deck je al stoort, hoeveel decks storen je dan wel niet? Zoo? Tempo en Mech Mage? Alle Hunter decks? Alle Druid decks? Moet ik doorgaan? Al die decks zitten op een vergelijkbaar of lager niveau qua skill.

Maargoed, als Secret Paladin tier 2 is, dan komt het gezeur weer over het volgende deck, en dan weer over het volgende deck enz. Iedere keer dat de meta verschuift, zeiken mensen wel weer over decks.
Ik probeer ook te stoppen met HS, maar volgens mij ben ik echt verslaafd.

Het probleem is ook niet alleen maar het "flavor-of-the-month"-deck, maar meer het feit dat dan bijna iedereen het speelt.
Echt heel fijn voor de mensen die ze niet tegenkomen, dat doet voor mij niets af aan mijn ervaring waarbij is ze wel 9/10 potjes tegenkom.
En is het geen secredin dan is het wel facemage (noem het tempo om je beter te voelen), facehunter of wat dan ook.

Ok, alleen maar control tegen control is ook saai. De paradox is dat het wel extra leuk is om te stabiliseren en te winnen van zo scrubdeck.
Maar de keren dat je gewoon niets kunt doen dan doodgaan zijn er teveel. En dat gepaard met hun BM spam die ik me aantrek.
Gister nog ging een facemage al mijn minions targetten 1 voor 1 tot de rope bijna op was.. toen kwam de topdeck-firebal naar mijn face terwijl ik lethal had.
Natuurlijk gevolgd door een thank you, well played.

HS is specifiek ontworpen om gemiddeld 50-60% winrate te hebben, juist om het voor het grote publiek interessant te houden.
Iedereen hier op het forum kan een keer winnen van een Kolento. Bij andere games kun je het vergeten tegen pro's. (SC2, UT, Q3a, etc.)

Dat maakt ook niet uit, maar als je HS speelt tegen constant enkel 2-3 verschillende decks waarbij je zeker de helft van de tijd keihard verliest en dan ook nog als stront behandeld wordt door emote spam, onnodig ropen constant, etc.

Ik zal het me teveel aantrekken, het probleem wat ik heb zal ook vooral bij mij liggen. Maargoed ik heb het ook over mijn HS ervaring.
Ik heb er €500 inzitten, 2 golden heros, 4lvl60, records rank3, maar ben het nu beu.

Volgende week is paladin weer weg en is het weer hunter, zoo, mechmage, whatever.

Wat zou het mooi zijn als je elke match tegen een ander deck zou komen. Dat is prima te programmeren (ben zelf programmeur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iedere potje tegen een andere class is onmogelijk, dat zou jij ook moeten weten. Als er 10 spelers zijn, 5 spelen Paladin, 3 Hunter, 2 Mage en 1 Warrior, hoe zorg je dat ze iedere match tegen een andere class spelen? Ja dat is op kleine schaal, maar op grote schaal heb je hetzelfde probleem. Dat of je krijgt wachttijden van 10 minuten.

Verder is jouw grootste probleem wat in jouw hoofd zit. Je noemt alles face zodra ze jouw hero durven aan te vallen en 9 van de 10 potjes is tegen Paladin. Je weet dondersgoed beter, maar gevoelsmatig kan jij maar niet loslaten dat dit onzin.

Jij moet leren omgaan met tilt, ik schat dat jij staat te stuiteren wanneer een 'face' Mage je afmaakt met een King Krush die uit een Unstable Portal krijgt, maar hoe kijk jij er naar wanneer er gewoon een standaard minion uitkomt? En ja die momenten zijn er ook. Hoevaak gebeurd dat, en denk eens aan het tempo verlies die ze hebben als ze alleen die turn Portal kunnen spelen?
Ga eens kijken naar statistieken tegen wie je allemaal speelt, ik geloof direct dat jij Paladin het meeste tegen komt, maar ga eens een realistische blik vormen.
En ga eens nadenken wat jij had kunnen doen om het potje te winnen, zit je deck goed in elkaar, speel je goed om bijvoorbeeld MC heen? Zorg je op turn 5, dat jij zijn turn 6 aan kan?
Kijk ook eens naar hoe sterk je deck is in bepaalde match ups.
Als laatste zou ik ook naar het gevoel van je deck spelen, ik weet niet hoe het voor jou is, maar er zijn decks waarmee ik constant het gevoel heb dat ik aan het verliezen ben, ook al eindig ik 7-3, het voelt met die decks alsof ik alleen win door topdecks, daarom kan ik Hunter ook niet spelen, ondanks dat ik niet tilt omdat een Hunter damage topdeck (immers zit er heel veel damage in hun deck waardoor die uitkomst vrij normaal is), kan ik er niet tegen om zelf maar te wachten op die topdeck om maar in leven te blijven of te winnen. Ik wil altijd het gevoel hebben dat ik echt constant keuzes heb om te winnen.

Ik heb al vaker gezegd, ik tilt wanneer ik slecht speel, wanneer ik fouten maak. Verliezen ga je altijd, vaak rond de 50%, hou die statistieken dan ook in de gaten, soms doe je het beter dan je denkt. Sta je toch achter, denk dan ook eens na of jij goed hebt gespeeld, of je iets kan aanpassen, of dat deck uberhaupt wel goed is op dat moment.

Uiteindelijk is jouw tegenstander niet relevant, Squelchen en je eigen spel spelen, richt je puur op hoe jij speelt, verlies je, dan verlies je, maar het gaat er om of jij goed speelt, wat de ander doet is totaal niet relevant.
beuker19 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 00:34:
[...]

Het is nog niet zozeer de zwakte door het wel of niet hebben van ramp. Als een Warrior 4 Patrons spawned, komen die op 1 health, 2 health en 2x 3 health, omdat te kunnen verwijderen heb je minimaal 1x 3 damage, 1x 2 damage en een Swipe nodig. Rond turn 5-6 heeft een Druid dit simpelweg niet, waardoor je niet alles kan verwijderen. Nu zou 1 Patron niet erg zijn, maar door de 1 damage van Swipe op alles, spawn je er weer meer, waardoor Swipe niet bruikbaar is.
Daarom zag je ook vaak zat Patron Warriors gewoon 6 Patrons spawnen tegen Druid, terwijl dit normaal als zwak werd gezien door board clears, maar Druid heeft dat gewoon niet.

Wat betreft je Secret Paladin opmerking, dat gaat gewoon niet op. Secrets wil je zoveel mogelijk trekken met kaarten zoals Mad Scientist en MC, als jij je secrets trek voordat je MC kan spelen, dan loop je gigantisch achter, hetzelfde is met bijvoorbeeld Freeze Mage, als jij 4 secrets in je hand hebt voordat je Mad Scientist doodgaat, dan verlies je gigantisch veel value.
De enige reden waarom secrets in het Paladin deck zit, is om flinke value te halen met MC. En dat is dan ook het verschil met alle andere kaarten, tuurlijk wil je een goede curve hebben, maar vroeger of later wil je toch die kaarten wel trekken, maar Secrets wil je nooit aan het begin trekken, die wil je altijd met MC spelen.

[ Voor 42% gewijzigd door Benjamin- op 30-10-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Predje schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:39:
[...]
Het probleem is ook niet alleen maar het "flavor-of-the-month"-deck, maar meer het feit dat dan bijna iedereen het speelt.

<knip>

Wat zou het mooi zijn als je elke match tegen een ander deck zou komen. Dat is prima te programmeren (ben zelf programmeur).
Hier kan ik me wel aardig in vinden. Ik heb het er best voor over om 30 seconden langer op een match te wachten als dat ervoor zorgt dat ik niet 4x achter elkaar tegen face hunter of secretdin hoef te spelen. Ik vind de decks op zich niet vervelend, maar als je bijna alleen maar tegen dat deck speelt wordt het ongeacht je winrate ertegen gewoon suf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 04:09
Predje schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:39:
[...]

Ik probeer ook te stoppen met HS, maar volgens mij ben ik echt verslaafd.

Echt heel fijn voor de mensen die ze niet tegenkomen, dat doet voor mij niets af aan mijn ervaring waarbij is ze wel 9/10 potjes tegenkom.
En is het geen secredin dan is het wel facemage (noem het tempo om je beter te voelen), facehunter of wat dan ook.

Ok, alleen maar control tegen control is ook saai. De paradox is dat het wel extra leuk is om te stabiliseren en te winnen van zo scrubdeck.
Maar de keren dat je gewoon niets kunt doen dan doodgaan zijn er teveel. En dat gepaard met hun BM spam die ik me aantrek.
Gister nog ging een facemage al mijn minions targetten 1 voor 1 tot de rope bijna op was.. toen kwam de topdeck-firebal naar mijn face terwijl ik lethal had.
Natuurlijk gevolgd door een thank you, well played.

HS is specifiek ontworpen om gemiddeld 50-60% winrate te hebben, juist om het voor het grote publiek interessant te houden.
Iedereen hier op het forum kan een keer winnen van een Kolento. Bij andere games kun je het vergeten tegen pro's. (SC2, UT, Q3a, etc.)

Dat maakt ook niet uit, maar als je HS speelt tegen constant enkel 2-3 verschillende decks waarbij je zeker de helft van de tijd keihard verliest en dan ook nog als stront behandeld wordt door emote spam, onnodig ropen constant, etc.

Ik zal het me teveel aantrekken, het probleem wat ik heb zal ook vooral bij mij liggen. Maargoed ik heb het ook over mijn HS ervaring.
Ik heb er €500 inzitten, 2 golden heros, 4lvl60, records rank3, maar ben het nu beu.

Volgende week is paladin weer weg en is het weer hunter, zoo, mechmage, whatever.

Stoppen met HS is heel simpel hoor , gewoon de folder van je HDD /SDD gooien en klaar er mee.
Heb ik ook gedaan dit seizoen na legend te halen en meer en meer aggro decks te zien. Ten tijde van face hunter (pre patron) had ik het ook al eens gedaan omdat meta zo verziekt was en nu weer.
Ik zie volgend jaar wel weer na FO4 wat het geeft

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupu1302
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-01 21:48
Aangezien iedereen hier zit te flamen over secretdin, zal ik een counter ervoor geven die ik weer van andere streamer heb opgepakt.

ik heb secretdin gespeeld tot rank 10. daarna kwam de schwung erin. Ik ben vervolgens met tempo mage (rank 5) gaan spelen en wat vaak wel goed werkte is als ik op turn 5 een mirror entity erop gooide om vaak op turn 6 een kopie van de pally's dr. 6 te krijgen. Natuurlijk moet je daarna de secrets wegspelen, maar het helpt wel als er al een body van 6-6 op het veld staat. check de filmpjes om te zien hoe de streamer met secretdin omgaat.

http://www.hearthpwn.com/decks/347113-legend-tempo-mage-tgt

En ja, het is een netdeck, maar wel een heel leuk netdeck met goeie lategame combo mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 07:12
Het is net waar je je pret uit haalt :)
Ik ben geen HS grinder, dus kom in eigenlijk altijd tot max rank 5 (meestal 8), stop er simpelweg te weinig tijd om echt hoog te komen.

En daarnaast vind ik het leuk om decks buiten de meta te spelen zo heb ik een tijd hybrid freeze mage gspeeld, een freeze mage variant met ethereal arcanists en duplicates erin gemixed,op het oog een raar deck maar toch een tijd met 60% winrate gespeeld, dus mogelijk ga ik die weer uit de kast trekken.

Ik ben zeker een control player, speelde ultra greedy warrior (met silence) ten tijde van het patron tijdperk), maar ook dat soort decks kunnen prima werken.

Rush decks hebben genoeg weakpoints.
Ik hou mijn (3) dagelijkse quests bij dus speel eigenlijk maar één keer in de 2 a 3 dagen.

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

tupu1302 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:56:
Aangezien iedereen hier zit te flamen over secretdin, zal ik een counter ervoor geven die ik weer van andere streamer heb opgepakt.

ik heb secretdin gespeeld tot rank 10. daarna kwam de schwung erin. Ik ben vervolgens met tempo mage (rank 5) gaan spelen en wat vaak wel goed werkte is als ik op turn 5 een mirror entity erop gooide om vaak op turn 6 een kopie van de pally's dr. 6 te krijgen. Natuurlijk moet je daarna de secrets wegspelen, maar het helpt wel als er al een body van 6-6 op het veld staat. check de filmpjes om te zien hoe de streamer met secretdin omgaat.

http://www.hearthpwn.com/decks/347113-legend-tempo-mage-tgt

En ja, het is een netdeck, maar wel een heel leuk netdeck met goeie lategame combo mogelijkheden :)
Ik speel al heel lang een vergelijkbaar tempo mage deck. Het probleem is ook niet zozeer dat het OP is ofzo, meer dat het vervelend is dat als je een paar potjes HS gaat spelen, de kans groot is dat je 75% van de tijd tegen een secretdin speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Nou, ik ben dan op rank 1 aangekomen, met 1 ster. Nog tot en met zaterdag om de laatste stap te maken. Zeer spannend! Ik blijf trouwens relatief weinig secretdin tegen komen, snap niet waar die allemaal zitten dan.
Vanavond en morgen de tijd om het te proberen, zou toch wel een beetje teleurgesteld zijn als het niet lukt eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeamusXanthus schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:56:
Nou, ik ben dan op rank 1 aangekomen, met 1 ster. Nog tot en met zaterdag om de laatste stap te maken. Zeer spannend! Ik blijf trouwens relatief weinig secretdin tegen komen, snap niet waar die allemaal zitten dan.
Vanavond en morgen de tijd om het te proberen, zou toch wel een beetje teleurgesteld zijn als het niet lukt eerlijk gezegd.
Ik hoop voor je dat je het haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke wat mij nu tilt is het feit dat ik tijdens rope mijn optimale play zat te bedenken met freeze mage, een combo van 4 kaarten moet spelen om te overleven en nog een kans hebt om te winnen, en dan door constante verschuivende kaarten (Antonidas op het veld) niet de kaart die je wilt op tijd te pakken krijgt en daardoor verliest.

Natuurlijk had ik ook eerder mijn play moeten doen, maar als je met 2 health zit, geen Ice Block/Barrier in hand, een veld tegen je hebt terwijl hij op 24 mana staat met Coghammer, dan is het lastig navigeren. :P

EDIT: Face Hunter in elkaar rammen maakt het wel weer een beetje goed. :P Tevens wel een hele aggressieve met Bluegill.

EDIT 2: Control Warrior afmaken is nog veel leuker. :D
Ik moest ook even sorry zeggen. :P
Hij had trouwens wel goed gespeeld, Troggzor was dan wel een rare kaart, maar hij had iedere beurt armor up gebruikt, maar denk niet dat hij deze burst had verwacht. :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aL9JZMhTmvIbsSzelLx3ANNQ/full.png

Let niet op de dumpster rank, weinig gespeeld en veel dailies gedaan in Brawl. Heb vrijwel exclusief Freeze Mage ranked gespeeld, sta er nu 17-10 mee.

[ Voor 37% gewijzigd door Benjamin- op 30-10-2015 13:56 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.