Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCBaas schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:37:
Naast bovenstaande zijn Grommash Hellscream, Confessor Paletress en Toshley zijn ook nog redelijk standaard/goede legendaries die je zou kunnen craften.
Grom wou ik ook nog noemen maar die is Warrior only.
TGT heeft niet gebracht wat iedereen er van verwachte behalve Dr.6 (Mysterious Challenger) die qua value wint van Dr. Boom.
jaihel schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:46:
Hmm Harrison ben ik niet kapot van. Ik begrijp dat er geen tweede dr boom is die ik nog niet heb? :)
Ik vind het een van de betere kaarten want er komt altijd weer een periode dat hij gewoon een geweldige tech kaart is en in CW en Paladin is het trekken van een extra kaart ook nog eens een dikke +

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 21:21
beuker19 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:54:
[...]

Grom wou ik ook nog noemen maar die is Warrior only.
TGT heeft niet gebracht wat iedereen er van verwachte behalve Dr.6 (Mysterious Challenger) die qua value wint van Dr. Boom.

[...]

Ik vind het een van de betere kaarten want er komt altijd weer een periode dat hij gewoon een geweldige tech kaart is en in CW en Paladin is het trekken van een extra kaart ook nog eens een dikke +
Grom is een goeie kaart, absoluut, maar dan zou ik CW moeten gaan en daar mis ik toch nog behoorlijk wat kaarten voor helaas. Ik denk dat ik mijn dust nog maar even bewaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:54:
[...]
TGT heeft niet gebracht wat iedereen er van verwachte.....
Met PCBaas heb ik dit voor de release van TGT meermaals besproken en toen kwamen we tot de conclusie dat TGT over de grote linie weinig tot niets toe zou voegen.

Dit heeft 1 simpele reden: als een TGT kaart slechter is dan een vergelijkbare kaart uit een andere set, waarom zou je dan de TGT kaart spelen. Joust (praise be RNGesus) en Inspire (traag) zijn in veel gevallen niet echt speelbare mechanics.

Mysterious Challenger en een paar Dragon Priest kaarten hebben wel wat nieuwe decks toegevoegd en daarnaast zijn er wel een paar goede toevoegingen op bestaande decks (bv Justicar in meerdere control decks of Murloc Knight in Paladin). maar het overgrote deel van TGT kaarten wordt gewoon niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:05
Ik snap niet waarom mensen in Tavern Brawl nog steeds face decks gebruiken. In ranked play snap ik het enigzins: snelle potjes om te klimmen op de ladder. Maar in Brawl is geen ladder, dat is gemaakt voor fun play... waarom zou je nog zulke decks gebruiken.

Nu de ladder vol face netdecks zit ben ik overgestapt naar Brawl om mijn lol uit het spel te halen, maar daar komen nu ook steeds meer facedecks :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel de Brawl enkel voor de het pakje voor de ene win en dan speel ik het deck waarmee ik het snelste dat pakje kan halen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

xelfer schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:39:
[...]

Met PCBaas heb ik dit voor de release van TGT meermaals besproken en toen kwamen we tot de conclusie dat TGT over de grote linie weinig tot niets toe zou voegen.

Dit heeft 1 simpele reden: als een TGT kaart slechter is dan een vergelijkbare kaart uit een andere set, waarom zou je dan de TGT kaart spelen. Joust (praise be RNGesus) en Inspire (traag) zijn in veel gevallen niet echt speelbare mechanics.

Mysterious Challenger en een paar Dragon Priest kaarten hebben wel wat nieuwe decks toegevoegd en daarnaast zijn er wel een paar goede toevoegingen op bestaande decks (bv Justicar in meerdere control decks of Murloc Knight in Paladin). maar het overgrote deel van TGT kaarten wordt gewoon niet gebruik.
Het overgrote deel van de GvG en classic kaarten wordt ook amper gebruikt. Er zijn een aantal decktypen populair en alleen de kaarten die in die decks passen zien veel speeltijd. De enige manier waarop de minder gebruikte kaarten populairder worden is als er een goede combo mee gemaakt kan worden of als de meta drastisch verandert. Al met al vind ik dat TGT ons een paar grappige mechanismen en een paar hele goede kaarten gebracht heeft, meer kun je denk ik niet verwachten. Als je elke set die uitkomt de kaarten steeds sterker maakt zodat ze veel gebruikt worden duurt elk potje binnenkort 3 beurten :+

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vicarious schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:45:
[...]
Als je elke set die uitkomt de kaarten steeds sterker maakt zodat ze veel gebruikt worden duurt elk potje binnenkort 3 beurten :+
Dat is idd ook het probleem van dit soort games. Je kan dit oplossen door bv nieuwe game mechanics te maken die gelijkwaardig zijn aan huidige game mechanics, of door sets te rouleren.

Het nadeel van TGT is echter dat veel kaarten vergelijkbaar zijn met bestaande kaarten, alleen dan iets minder goed.

Ik zou het bij HS wel mooi vinden als ze sets wat meer zouden rouleren, waardoor je meerdere game types krijgt. Zeker naarmate HS een grotere cardbase krijgt, lijkt me dat wel goed voor het spel. B.v. een spelmodus waarbij je alle kaarten mag gebruiken, een modus met alleen wat recentere sets etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijstr
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
Zo, ik heb ook weer 1600 dust, tijd voor een nieuwe legendary :)
Ik heb al: Boom, Sylvanas, tirion, jaraxxus, harrison, alexstraza en deathwing

Zat zelf aan archmage of ysera te denken, weetniet of jullie betere suggesties hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zowel Antonidas als Ysera zijn prima legendaries :).

Ik hou daarnaast zelf ook van: Justicar Trueheart, Mal'ganis, en Grommash. Naast de legendaries uit Naxx en BRM uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dijstr schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:45:
Zo, ik heb ook weer 1600 dust, tijd voor een nieuwe legendary :)
Ik heb al: Boom, Sylvanas, tirion, jaraxxus, harrison, alexstraza en deathwing

Zat zelf aan archmage of ysera te denken, weetniet of jullie betere suggesties hebben?
Wat wil je graag spelen ?
Zou gewoon kijken naar een deck wat je wil spelen en daar de benodigde kaarten voor craften of er na toe werken.
Wij kunnen wel zeggen van craft Ysera maar, als er vervolgens geen deck is waar je hem goed kunt spelen heeft het geen zin.
Het hangt er er van af of je de epics ook hebt voor bijv. Dragon Priest (Twilight Guardian en Cabral) of de andere kaarten voor Tempo Mage.

Hehehe en vooral alle huilie huilies in dit topic over dat Grim Patron dood was en zo kijk AUB even naar wat streams van de ''pro's'' en je zie dat het gewoon nog steeds werkt.
Alleen nu meer in een vorm zoals Blizzard het had bedoeld ga ik zo maar even vanuit.

[ Voor 15% gewijzigd door beuker19 op 24-10-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-10 13:18

Dennis de Vries

Redacteur
Blegh, net weer een Arena run verloren dankzij de 'rainbow graphics' bug op OS X. Word er echt strontziek van, de blizzard fora staan vol met klachten over deze bug maar hij is tot op heden nog niet gefixt.

Dan maar een install doen op Bootcamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijstr
Dank Beuker en Xelfer, ik zou niet zo goed weten welk deck ik wil spelen vind alles wel prima als het maar werkt haha ik denk dat ik nog wel ff ga kijken, wordt wss archmage vanwege freeze mage

Iig bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Goddomme wil een paar kaarten craften, maar geen idee wat voor. Ik speel z'n beetje elke klas, iemand die goeie algemene kaarten weet? De meeste basis kaarten heb ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 12:37
Zometeen om 21:00 Challengestone 4 op twitch!

Het format voor deze keer is: Bo3 Conquest, alle kaarten moeten epic, legendary òf uit TGT zijn. :)

Ek0p vs Hotform
Dog vs Lothar
Tiddler vs Kolento
Firebat vs Gaara

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:59
Challengestone is gestart!

De leukste tournaments die je maar kan volgen :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
ben voor face hunter gegaan, ik voel me nu net zo triest als hoe kut je je voelt als je er van verliest. maar win er wel meteen alles mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:45:
ben voor face hunter gegaan, ik voel me nu net zo triest als hoe kut je je voelt als je er van verliest. maar win er wel meteen alles mee :)
Gratis gold! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:39
Ik ben net begonnen met HearthStone, maar vermaak me er wel mee. Ik speel vaak wat potjes in de trein van Leiden naar Schiedam, maar helaas heeft Delft een spoortunnel gekregen, en daar is geen internet, daardoor dus al wat potjes niet af kunnen maken. Er is namelijk tijd voor ongeveer 1.5 potje :P

Nu heb ik ondertussen 840 gold bij elkaar gesprokkeld. Is het dan verstandig om een Naxxramas uitbreiding te kopen? Arena heb ik al tweemaal geprobeerd, maar ik kom niet verder dan 2 wins (iemand moet een winrate onder de 50% hebben, nietwaar :+). Ik vind het wel een toffe modus, maar ik ben ook nog lang niet uitgekeken op de gewone play modus (zelfs nog niet alle classes op level 10 gekregen).

Ik ben trouwens Xytreyum#2853, en ben momenteel personen met hun BTag in hun naam aan het toevoegen. Ik heb namelijk net de quest gekregen om een vriend te zien winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vicarious schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:45:
[...]

Het overgrote deel van de GvG en classic kaarten wordt ook amper gebruikt. Er zijn een aantal decktypen populair en alleen de kaarten die in die decks passen zien veel speeltijd. De enige manier waarop de minder gebruikte kaarten populairder worden is als er een goede combo mee gemaakt kan worden of als de meta drastisch verandert. Al met al vind ik dat TGT ons een paar grappige mechanismen en een paar hele goede kaarten gebracht heeft, meer kun je denk ik niet verwachten. Als je elke set die uitkomt de kaarten steeds sterker maakt zodat ze veel gebruikt worden duurt elk potje binnenkort 3 beurten :+
Het idee was goed, er zijn veel lategame decks te verzinnen met alle Joust en Inspire kaarten, echter is het nu nog veel te traag, dit terwijl de meta echt wel trager is geworden, Face Hunter is vaak ingeruild voor Hybrid/Mid, Aggro Paladin bestaat eigenlijk niet meer en is allemaal naar Secret Paladin gegaan, en Tempo Mage heeft vaker een hogere curve. Maarja wil je Joust en diverse Inspire kaarten echt goed laten werken, dan moet je een hoge curve hebben en veel tijd in de lategame.
Murloc Knight is een geweldige kaart, maar veel kiezen voor 1 Knight en 1 Shredder, simpelweg omdat hij pas goed is op 6 mana.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boesjke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 13:26

Boesjke

Excellent!!

mat.hi.as schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:12:
Ik ben net begonnen met HearthStone, maar vermaak me er wel mee. Ik speel vaak wat potjes in de trein van Leiden naar Schiedam, maar helaas heeft Delft een spoortunnel gekregen, en daar is geen internet, daardoor dus al wat potjes niet af kunnen maken. Er is namelijk tijd voor ongeveer 1.5 potje :P

Nu heb ik ondertussen 840 gold bij elkaar gesprokkeld. Is het dan verstandig om een Naxxramas uitbreiding te kopen? Arena heb ik al tweemaal geprobeerd, maar ik kom niet verder dan 2 wins (iemand moet een winrate onder de 50% hebben, nietwaar :+). Ik vind het wel een toffe modus, maar ik ben ook nog lang niet uitgekeken op de gewone play modus (zelfs nog niet alle classes op level 10 gekregen).

Ik ben trouwens Xytreyum#2853, en ben momenteel personen met hun BTag in hun naam aan het toevoegen. Ik heb namelijk net de quest gekregen om een vriend te zien winnen :)
Ah, ik dacht al, heeft iemand me weer eens toegevoegd om me te flamen na een verloren potje :+

Maar erg leuk dat je het het ook speelt. ik speel zelf iets van 5 maanden (vrij casual) en wat je jezelf moet afvragen is denk ik of je geld wil besteden aan HS of niet. Ik heb na 1-2 maanden Nax en BRM gekocht met geld (omdat het voordeliger om de wings met geld te kopen i.p.v. gold, je kunt met gold beter losse packs kopen). Zelf koop ik packs koop ik alleen met gold en niet met geld. Mijn reden om daar geen geld voor neer te leggen omdat je als je losse packs koopt niet weet wat je krijgt. Bij die 2 expansions weet je immers precies wat je krijgt en als je 100 losse packs koopt kan je in theorie slechts een handjevol kaarten krijgen.

Dat gezegd hebbende, als je competitief wil zijn schiet deze manier niet echt op. Mijn hoogste rank is 12 met een redelijk houwtje touwtje mage deck. Ik heb hier en daar wel een legendary uit een pack getrokken maar ik kan nog geen enkele top tier deck maken met de kaarten die ik heb. Een Dr. Boom (volgens velen een van de sterkste legendaries) heb ik bv. niet omdat ik daar ook nog niet genoeg dust voor heb om zelf te maken (een legendary maken kost 1600 dust en ik zit nu op 1300 dust ongeveer na 5 maanden).

Mocht je toch besluiten alleen maar gold te gebruiken voor de wings dan zou ik zeker Nax en BRM kopen (niet alle wings). Maar kaarten zoals Mad Scientist, Loatheb, Sludge Belger en Emperor Thaurissan zijn in een aantal decks nuttig! En dan vergeet ik er ongetwijfeld nog wel een paar.

Maar spectate mij gerust een keertje in de toekomst, als je het niet vervelend vind dan zal ik dat ook bij jou dan als ik die quest heb :)

Neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Laatst online: 23:39
Ik stop er het liefst geen geld in, in ieder geval niet zolang ik het kort speel. Ik wil het puur voor de lol spelen, zonder 'grote' investeringen. Met de quests, en een paar potjes per dag, komt er wel wat gold het laatje in (op een heul rustig tempo :P).

Competitief spelen gaat hem niet worden dus, zonder geld. Ik neem aan dat wanneer ik wing van Naxx koop met gold, ik die kan spelen op alle niveaus?

PS. het is geen goed idee om bij mij te kijken, kan lang duren voordat ik een partij win :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KypDurron
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:47
Benjamin- schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:12:
[...]

Het idee was goed, er zijn veel lategame decks te verzinnen met alle Joust en Inspire kaarten, echter is het nu nog veel te traag, dit terwijl de meta echt wel trager is geworden, Face Hunter is vaak ingeruild voor Hybrid/Mid, Aggro Paladin bestaat eigenlijk niet meer en is allemaal naar Secret Paladin gegaan, en Tempo Mage heeft vaker een hogere curve. Maarja wil je Joust en diverse Inspire kaarten echt goed laten werken, dan moet je een hoge curve hebben en veel tijd in de lategame.
Murloc Knight is een geweldige kaart, maar veel kiezen voor 1 Knight en 1 Shredder, simpelweg omdat hij pas goed is op 6 mana.
Eigenlijk werkt Aggro Paladin nu redelijk goed. Ben sinds begin deze week van Tempo mage geswitcht naar Aggrodin, en heb daarstraks voor de allereerste keer rang 5 kunnen aantikken. Die golden epic is binnen! Heb er eigenlijk verbazingwekkend weinig moeite voor moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KypDurron schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 23:27:
[...]

Eigenlijk werkt Aggro Paladin nu redelijk goed. Ben sinds begin deze week van Tempo mage geswitcht naar Aggrodin, en heb daarstraks voor de allereerste keer rang 5 kunnen aantikken. Die golden epic is binnen! Heb er eigenlijk verbazingwekkend weinig moeite voor moeten doen.
Ik zou ook zeker niet zeggen dat het niet werkt, en zeker ook omdat mensen geen Aggrodin verwachten, heb je een voordeel. Echter maakt dat niet uit voor de meta, die wordt toch bepaald door de populariteit van bepaalde decks, en in die meta is Inspire/Joust sowieso zwak.

Ik vind het echt heel jammer, zeker Shaman heeft zulke toffe kaarten gehad, veelal gericht op mid/lategame.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Nu heb ik ondertussen 840 gold bij elkaar gesprokkeld. Is het dan verstandig om een Naxxramas uitbreiding te kopen?
Ja. Naxx is nog steeds erg waardevol qua kaarten. BRM is ok maar minder dringend.
Arena heb ik al tweemaal geprobeerd, maar ik kom niet verder dan 2 wins (iemand moet een winrate onder de 50% hebben, nietwaar :+).
Arena zal je skills zeker verbeteren. Ik raad je aan om Heartharena te gebruiken bij de draft en de youtube/twitch kanalen van ADWCTA, Cherry Warrior, Ratsmah en Kripparrian te checken. Van hen kan je leren hoe arena te spelen.

Het gaat nog wel een tijdje duren voor je gold zal verdienen aan arena. Voor nu zou ik me eerst richten op Naxx en BRM.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Boesjke schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:35:
[...]

Ah, ik dacht al, heeft iemand me weer eens toegevoegd om me te flamen na een verloren potje :+

Maar erg leuk dat je het het ook speelt. ik speel zelf iets van 5 maanden (vrij casual) en wat je jezelf moet afvragen is denk ik of je geld wil besteden aan HS of niet. Ik heb na 1-2 maanden Nax en BRM gekocht met geld (omdat het voordeliger om de wings met geld te kopen i.p.v. gold, je kunt met gold beter losse packs kopen). Zelf koop ik packs koop ik alleen met gold en niet met geld. Mijn reden om daar geen geld voor neer te leggen omdat je als je losse packs koopt niet weet wat je krijgt. Bij die 2 expansions weet je immers precies wat je krijgt en als je 100 losse packs koopt kan je in theorie slechts een handjevol kaarten krijgen.

Dat gezegd hebbende, als je competitief wil zijn schiet deze manier niet echt op. Mijn hoogste rank is 12 met een redelijk houwtje touwtje mage deck. Ik heb hier en daar wel een legendary uit een pack getrokken maar ik kan nog geen enkele top tier deck maken met de kaarten die ik heb. Een Dr. Boom (volgens velen een van de sterkste legendaries) heb ik bv. niet omdat ik daar ook nog niet genoeg dust voor heb om zelf te maken (een legendary maken kost 1600 dust en ik zit nu op 1300 dust ongeveer na 5 maanden).

Mocht je toch besluiten alleen maar gold te gebruiken voor de wings dan zou ik zeker Nax en BRM kopen (niet alle wings). Maar kaarten zoals Mad Scientist, Loatheb, Sludge Belger en Emperor Thaurissan zijn in een aantal decks nuttig! En dan vergeet ik er ongetwijfeld nog wel een paar.

Maar spectate mij gerust een keertje in de toekomst, als je het niet vervelend vind dan zal ik dat ook bij jou dan als ik die quest heb :)
Heb het zelfde dat ik een dr boom enzo mis, heb al een paar creatieve decks gemaakt en rank 12 aangetikt. Maar heb nu wel het gevoel dat ik wel wat kaarten mis om goed te kunnen concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
mat.hi.as schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:52:
[...]

Ik stop er het liefst geen geld in, in ieder geval niet zolang ik het kort speel. Ik wil het puur voor de lol spelen, zonder 'grote' investeringen. Met de quests, en een paar potjes per dag, komt er wel wat gold het laatje in (op een heul rustig tempo :P).

Competitief spelen gaat hem niet worden dus, zonder geld. Ik neem aan dat wanneer ik wing van Naxx koop met gold, ik die kan spelen op alle niveaus?

PS. het is geen goed idee om bij mij te kijken, kan lang duren voordat ik een partij win :+
Moah ik kom anders een redelijk eind en ik stop ook geen geld in de game; het duurt alleen wat langer voor je een grote collectie kaarten hebt; maar in die tijd leer je wel hoe het spelletje werkt en ga je zoeken naar goede speelwijzen om zo toch de grotere power van je tegenstander met al zn legendaries (dr Boom *kuch*) heen spelen en zo toch wat wins binnen te harken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HS is wel een game die je F2P kan spelen, maar naarmate de game langer uit is wordt dit wel steeds moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Heeft iemand tips voor de arena? Ik krijg echt van die kaarteb die nog geen deuk in een pakje boter mee sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:07
Mana curve is heel belangrijk. Als je te weinig 1-2-3 drops hebt kun je het wel vergeten. Als je aan het einde van de draft bent en je hebt te weinig low drops en je kan kiezen tussen een goede 5drop en een slechte 2 drop, moet je alsnog de 2 drop kiezen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
aicaramba schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:36:
Mana curve is heel belangrijk. Als je te weinig 1-2-3 drops hebt kun je het wel vergeten. Als je aan het einde van de draft bent en je hebt te weinig low drops en je kan kiezen tussen een goede 5drop en een slechte 2 drop, moet je alsnog de 2 drop kiezen.
Waarvoor is dat goed voor dan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:54
Heartharena overlay lijkt mij wel een goed programma om je op weg te helpen bij het draften van een arena: YouTube: HearthArena Overlay Companion - Preview

http://www.heartharena.com/

5700X | RX 6600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:47:
[...]

In Arena is het uiteraard belangrijk om goede minions/spells te hebben, maar als je in Arena de early game verliest loop je een gigantische achterstand op die je niet snel zal terugwinnen.

Arena draait om snowballen. Heb laatst een Paladin-run gehad met 2x Truesilver, 3x Murloc Knight, maar als je op T4 al achterloopt en hij je threats goed kan removen, loop je achter de feiten aan. Diegene die de early game wint bepaalt de trades; en dan kan je nog zo'n sterke midgame/lategame hebben, als je op T7 al dood bent heb je daar niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Nieuwevolger schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:47:
[...]

Het afgelopen jaar is hearthstone een spel (geworden) waarin agro decks de bovenhand hebben. Dit zie je ook terug in arena. Spelers spelen agressiever en gaan vaker voor 'face' tov meer dan een jaar geleden.

In arena is het daarom zo dat als je beurt 1 en 2 niets kan spelen je vaak achter ligt op tempo. Grote kans dat je tegenstander dit wel kon en daardoor board control heeft. Als hij board control heeft kan hij kiezen of hij wel of niet trade (je minions aanvallen) en ook hoe hij trade. Op deze manier kan hij voor hem zo gunstig mogelijk blijven aanvallen en is het heel moeilijk om terug in de game te komen.

De 1 en 2 mana minions zijn heel belangrijk om te zorgen dat je kan blijven vechten om board control.

Een goede mana curve is vaak een paar 1-drops. Het meeste 2 of 3- drops en dan steeds minder kaarten van hogere mana kostende kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Snap het, had opzich wel een goeie eerste han net, maar verloor 2x van rogue ondat hij steeds met z'n wapen al snel controle kreeg over het bord. Plus mijn deck was nogal zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aicaramba schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:04:
[...]

Het afgelopen jaar is hearthstone een spel (geworden) waarin agro decks de bovenhand hebben. Dit zie je ook terug in arena. Spelers spelen agressiever en gaan vaker voor 'face' tov meer dan een jaar geleden.
Ik zie het ook terug in constructed. Zeer zelden halen games bij mij nog turn 10. Dat gebeurt misschien 1 op de 8 keer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:58

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Er is natuurlijk een flinke powercreep geweest waardoor er veel meer te halen valt uit minder mana + veel classes hebben goede burst damage tot hun beschikking waardoor het meer loont om de tegenstander eerst laag te krijgen.

Heb trouwens best lol op lagere rank met mech warlock met molten giants en arcane golem + power overwhelming. Vroeg damage doen met mechs en controle houden met fel cannons en demolishers en ondertussen tappen naar giants of combo. Gaar deck op papier maar werkt best goed, zelfs tegen pure mindless netdecks (hoewel die zelfs ook vaak niet zo goed gespeeld worden op rank >10).

Vraag me af of puur combo lock mogelijk is (geen toptier uiteraard). Je hebt immers veel creature buffs en ook doomguard.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
xelfer schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:38:
[...]

Ik zie het ook terug in constructed. Zeer zelden halen games bij mij nog turn 10. Dat gebeurt misschien 1 op de 8 keer ofzo.
erm valt wel mee toch. heb zelden dat het spel op T6/7 gedaan is, zelfs tegen face hunter.

of je speelt zelf ook een aggro deck of je maakt decks met auto-concede tegen face decks (zonder taunt/heal) :D

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
heb wel een potjes gehad met shaman dat ik in ronde 5 een overwinning heb. door combinatie van een windfury kaart en die totem die plus 3 attack geeft. speel sinds gister voor het eerst face hunter (speel het spel al sinds het uit is op de iPad) en het is eigenlijk m'n beste deck die ik heb.... weet niet of ik trots op moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mofkees schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:44:
[...]

erm valt wel mee toch. heb zelden dat het spel op T6/7 gedaan is, zelfs tegen face hunter.

of je speelt zelf ook een aggro deck of je maakt decks met auto-concede tegen face decks (zonder taunt/heal) :D
Ik speelde zelf de laatste tijd wat Midrange Hunter (om mijn Hunter te levelen naar de gouden class kaarten).
Vaak is het spel overigens rond turn 8 gedaan. Ik heb vandaag 9 potjes gespeeld en geen enkele keer turn 10 gehaald, maar ik heb ook niet tegen echte control decks gespeeld. Veel tegen Face Hunter, Zoo en een paar Paladins (Midrange en Aggro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
Nieuwevolger schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:20:
heb wel een potjes gehad met shaman dat ik in ronde 5 een overwinning heb. door combinatie van een windfury kaart en die totem die plus 3 attack geeft. speel sinds gister voor het eerst face hunter (speel het spel al sinds het uit is op de iPad) en het is eigenlijk m'n beste deck die ik heb.... weet niet of ik trots op moet zijn.
trots zijn, mwoah :)

maar het is wel een deck voor nieuwe spelers om mee te komen en daily's e.d. snel binnen te halen.

aggro decks met fell reavers zijn wel vaak voor T7 gedaan, hoe dan ook:) Vooral druids maken daar graag misbruik van zie ik vandaag... een T2 reaver kan man echt moeilijk weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
speel nu weer control warrior, vind het veel leuker om gewoon goed op te bouwen en voor bord control te gaan. mis alleen wel kaarten als dr boom en degelijk, heb maar als high kaarts die draken die je in de uitbreiding kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Nieuwevolger schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:33:
speel nu weer control warrior, vind het veel leuker om gewoon goed op te bouwen en voor bord control te gaan. mis alleen wel kaarten als dr boom en degelijk, heb maar als high kaarts die draken die je in de uitbreiding kan krijgen.
Ik ben zelf met midrange paladin van 13 naar 5 gegaan, toen bleef ik hangen.
Heb toch weer CW uit de kast gehaald, maar aangepast (deathlord, kezan, revenge) en daarmee zit ik rank 4 (3 stars) inmiddels. Gister kwam ik alleen maar secret paladins tegen en daar is simpelweg niet van te winnen.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:50
Volgens mij is tempo mage een sterk deck tegen secret paladin.

Vond zelf de game juist voor de patron nerf redelijk midrange gericht. Patron, handlock, druid, control/secret paladin, freeze mage waren populair. Nu met de patron nerf is het inderdaad wat meer aggro.

Zelf na lang vastgezet te hebben op Rank 11 in 1x door naar rank 8 met control paladin. Kijken hoelang ik het volhou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik doe het wel goed tegen paladins met mn control warrior, maar ik speel rond rang 14 ongeveer en ik moet geluk hebben met een goeie eerste hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Ik ben halverwege de maand geswitched van Dragon Priest naar Secret Paladin, maar damn wat is dat deck toch sterk. Stiekem proberen mijn record te verbreken (dan moet ik rank 2 halen) , ben nu rank 4. Heb toch wel het idee dat ik met dit deck legend zou kunnen bereiken als ik genoeg tijd had, met andere decks kom ik toch altijd op een punt dat mijn winrate 50% wordt en ik dus dat niet zou kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52
@Predje weet niet of je Taskmasters speelt, maar zou die dan cutten voor Unstable Ghouls.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Altijd mooi, als Freeze Mage tegen Secret Paladin, speelde Archmage + Frostbolt op zijn face om hem naar 12 te krijgen (had nog een Fireball in mijn hand), hij equipped een Truesilver en je ziet zijn karakter highlighten, en toen kwam hij erachter dat toch echt niet ging lukken. :P

Afgelopen tijd best wel wat Freeze Mage gespeeld (voor mij doen, gezien ik de laatste maanden heel druk ben), ik sta positief (13-8), al dan niet op een hoge rank (12), ik merk dat ik nog een hoop ervaring mis, echt een deck die makkelijk te begrijpen is hoe je hem moet spelen, maar lastig hoe je er mee doet winnen. Archmage turns en Alex turns zijn vrij simpel, maar wanneer en hoe je bevriest, ipv bijv card draw is lastig, daarbij is Thaurissan ook nog een lastige. Normaal is Thaurissan gewoon extreem goed met een volle hand op turn 6, maar bij Freeze is het heel belangrijk wat je goedkoper maakt, vaak is card draw en de meeste AOE helemaal niet zo goed daarvoor, want je wilt vooral die combo's met Archmage, iets als Archmage, Frostbolt, Ice Lance (x2) en dan Frost Nova is absurd sterk.

Dus ja voorlopig lekker spelen, ik heb niet echt haast om de ranks door te gaan, deze spelers zijn goed genoeg om tegen te oefenen, en zolang ik vooruit ga, vind ik het helemaal goed.

De lijst die ik gebruikte was:

2 Ice Lance
1 Bloodmage Thalnos
2 Doomsayer
2 Frostbolt
1 Loot Hoarder
2 Mad Scientist
2 Acolyte of Pain
2 Arcane Intellect
2 Frost Nova
2 Ice Barrier
2 Ice Block
1 Cone of Cold
2 Fireball
1 Antique Healbot
1 Blizzard
1 Emperor Thaurissan
1 Archmage Antonidas
1 Flamestrike
1 Alexstrasza
1 Pyroblast

Ik heb echter Loot Hoarder en Pyro met Explosive Sheep en Malygos verwisseld.
Loot Hoarder is een handige kaart om turn 2 mee te beginnen (al is Scientist uiteraard altijd beter), maar met de aggro is een Explosive Sheep gewoon te goed. Daarbij heb ik vaak al 8-9 kaarten en nog card draw in mijn hand, kaarten die dood zijn omdat ik anders teveel trek.
Pyroblast heb ik vervangen met Malygos omdat ik sowieso Malygos heel erg tof vind, maar ook omdat ik de 2 vergelijkbaar vind spelen, terwijl Malygos wat flexibeler vind, immers zorgt die kaart voor wins tegen Warrior, terwijl Pyroblast nutteloos is in die match up, want die win je eigenlijk toch nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Zelf heb ik mijn Freeze Mage ook de loathoarder er uit gehaald voor een sheep. Alleen is Maylgos naar mijn mening niet zo flexibel, want je bent afhankelijk van Emperor en de kaarten die je dan in je hand hebt.
Daar heeft een Pyroblast weer geen/minder last van, maar dat is ook meer een finisher en Malygos niet perse.
Tegen Control Warrior is Malygos alleen goed als je een goede Emperor turn hebt gehad, want verwacht niet dat je Malygos er nog staat de beurt erna. Maar ik kan begrijoen inderdaad dat Malygos beter is tegen Control Warrior dan Pyroblast.

Maar als je Malygos zo leuk vind, misschien een deck er omheen ala Miracle. Denk aan Arcaneblast, Antonidas en Rhonin met duplicates/effigy. Volgens mij zag ik tenminste een paar weken geleden zo'n deck, was op zich wel lachen en wel redelijke op ladder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Wat een poepmeta weer... secret paladin galore....
Voorlopig weer klaar met HS. Hoop dat ik het nooit meer speel.. maar over een paar dagen zal ik wel weer inloggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
An1mA schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:57:
Zelf heb ik mijn Freeze Mage ook de loathoarder er uit gehaald voor een sheep. Alleen is Maylgos naar mijn mening niet zo flexibel, want je bent afhankelijk van Emperor en de kaarten die je dan in je hand hebt.
Daar heeft een Pyroblast weer geen/minder last van, maar dat is ook meer een finisher en Malygos niet perse.
Tegen Control Warrior is Malygos alleen goed als je een goede Emperor turn hebt gehad, want verwacht niet dat je Malygos er nog staat de beurt erna. Maar ik kan begrijoen inderdaad dat Malygos beter is tegen Control Warrior dan Pyroblast.

Maar als je Malygos zo leuk vind, misschien een deck er omheen ala Miracle. Denk aan Arcaneblast, Antonidas en Rhonin met duplicates/effigy. Volgens mij zag ik tenminste een paar weken geleden zo'n deck, was op zich wel lachen en wel redelijke op ladder.
Dat zijn ook zeker decks die ik wil proberen.

Geen idee of ik uiteindelijk tevreden ben over Malygos hoor, dat is ook een kwestie van ervaren denk ik. Ik zie dat overal het wel gezien wordt als een goede andere keuze afhankelijk van de meta. Goede kans dat ik ook weer terug ga naar Pyro.

Ja Malygos is verder alleen goed tegen Warrior met een goede Thaurissan turn, maar dat is toch sowieso al het geval, je gaat nooit van Warrior winnen als je niet ultieme value haalt uit je kaarten. Verschil is dat met Malygos je winrate veel hoger ligt dan met Pyro tegen Warrior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benjamin- schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:12:
[...]

Dat zijn ook zeker decks die ik wil proberen.

Geen idee of ik uiteindelijk tevreden ben over Malygos hoor, dat is ook een kwestie van ervaren denk ik. Ik zie dat overal het wel gezien wordt als een goede andere keuze afhankelijk van de meta. Goede kans dat ik ook weer terug ga naar Pyro.

Ja Malygos is verder alleen goed tegen Warrior met een goede Thaurissan turn, maar dat is toch sowieso al het geval, je gaat nooit van Warrior winnen als je niet ultieme value haalt uit je kaarten. Verschil is dat met Malygos je winrate veel hoger ligt dan met Pyro tegen Warrior.
Maar wat is veel 15 ipv 10% misschien en dan moet je bidden dat ze geen Justicar op turn 6 spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Serieus, zijn bots weer in ofzo? :')

Paladin bot, constante tijd per actie, klikt geen end turn aan. Duurt een uur en dan nog verliezen ook :')

'Rexxar' op rank 10 EU momenteel.

[ Voor 11% gewijzigd door kevz op 26-10-2015 21:14 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijstr
Vandaag was een goede dag voor mij in het HearthStone universum! Ranken wilde even niet lukken, zat vast op 15.. Yeah rank 15 idd.. Dus maar weer even m'n midrange paladin uit de kast getrokken en, speciaal voor dit deck, Justicar Truehart gecraft. Van 15 naar 9 zonder losses, lekker!

Quest gehaald, heel casual een pakje kopen, een Chillmaw! Yeah buddy! Laat dat de enige kaart zijn die ik in mijn dragonpriest deck miste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:54
Goed bezig. :)

Zelf ben ik vandaag ook lekker gegaan, nadat ik eerst 50/50 ging met van alles en nog wat schoot ik opeens van rank 7 door naar rank 5 toen ik Fast Druid erbij haalde (http://i.imgur.com/WT0V5R3.jpg). 8)

5700X | RX 6600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Vanavond wat uurtjes besteed om te grinden naar legend, was rank 3/1 ster nu inmiddels rank 1/1 ster. Begin lopen k*tten met wat Mage decks voornamelijk Freeze en Tempo, omdat ik een win 5 Mage/Hunter quest had. Hoewel ik Hunter al een tijdje golden heb, ben ik geen goede Hunter speler, trade te veel :p

Anyways de wins had ik te danken aan een nieuwe Patron deck en dat werkt wel aardig. Heb er een 65,7% winrate mee (23W/12L). In het begin zat ik nog aan te twijfelen om Harrison Jones te vervangen voor Loatheb, want die kan mijn Patrons beschermen tegen aoe. Je komt namelijk best veel Paladins en Hunters tegen, dus is een Harrion Jones wel aardig.

Voor de geïnteresseerde hierbij de link naar de Heartpwn pagina met meer details.
http://www.hearthpwn.com/...-patron-warrior-isnt-dead

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5N2ud1E.png

[ Voor 4% gewijzigd door An1mA op 27-10-2015 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevz schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:14:
Serieus, zijn bots weer in ofzo? :')

Paladin bot, constante tijd per actie, klikt geen end turn aan. Duurt een uur en dan nog verliezen ook :')

'Rexxar' op rank 10 EU momenteel.
Ik heb zelf geen bot meer gezien sinds Shaman bots overal waren ruim een jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Waarschijnlijk zal ik niet eens merken of ik tegen een bot speel :D

Ik word trouwens helemaal leip van de RNG! Elke mogelijke counter hebben ze in de hand.
Speel ranked maar blijf steeds rond de 10 hangen terwijl ik aan het begin van het seizoen (maand) al 7 was. Daarna wat fun deckjes geprobeerd. Terug gevallen en dacht, nu gaan we voor rank 5.

Dat valt toch vies tegen...

Miss een paar dagen geen HS spelen.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Als je een paar dagen geen Hearthstone speelt is de maand voorbij en heb je ook je rank 5 niet :)

Ben gisteren weer een rank omhoog gegaan van 4 naar 3. Heb mezelf voorgenomen elke dag een rank proberen omhoog te gaan. Probleem is dat ik ook echt niet langer dan een uurtje ranked WIL spelen, langer gaat bij mij de fun weg. Ben een beetje bang dat die paar uur die ik nog heb dan ook niet voldoende zijn om legend te worden.
Als ik rank 2 word heb ik in elk geval mijn record, is ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijstr
Ik neem mezelf al maanden voor om een keer serieus te ladderen, kijken hoe ver ik kom, record staat op rank 3. Helaas gewoonweg te weinig tijd om serieus te spelen.. Ach, er komt een dag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik haal deze maand ook geen rank 5 meer en om eerlijk te wezen maakt het mij ook niets meer uit.
De lol is er voor mij wel af en als ik kijk naar de nieuwe meta snapshots weet ik ook weer waarom.
1. Secret Paladin
2. Aggro Druid
3. Midrange Druid
4. Freeze Mage
5. Midrange Paladin
6. Tempo Mage
7. Face Hunter
8. Dragon Priest.

Waar eerst Patron de meta bepaalde is het nu Secret Paladin wat in mijn ogen veel erger is omdat, het deck door iedereen gespeeld kan worden en er ook ''goede'' resultaten mee behaald worden en dat door 1 kaart :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:27

Dhrax

Prog Lord

Paladin kom je inderdaad teveel tegen, erg sterk deck dat door iedere debiel gespeeld kan worden.
Naar mijn mening in sommige opzichten ook overpowered, blijven spammen en dan voor 3 mana je hand aanvullen ... kom op zeg en maar niet te spreken over die vreselijk irritante divine shields die te weinig mana kosten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xelfer schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:11:
Is Midrange Hunter met flares geen goed idee in de huidige meta?
Misschien maar, een Flare + een 4 drop tegen Dr.6 is nog steeds een tempo loss en dat is ook het grootste probleem.
Mage krijgt een 7/7(8)Legendary met een Deathrattle voor 3x1 mana spells en Paladin krijgt een 6\6(6) Epic die 5 1 mana kaarten trekt en ook gelijk speelt waar geen counter play mogelijk behalve board control en removal :+ en een 6/6 is ook nog uit de range van BGH.
Daar bovenop heeft Paladin ook nog eens de beste 2 en 3 drops in de game en een manier om jou kaart advantage te bestraffen met Devine Favor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:44:
[...]

Misschien maar, een Flare + een 4 drop tegen Dr.6 is nog steeds een tempo loss en dat is ook het grootste probleem.
Mage krijgt een 7/7(8)Legendary met een Deathrattle voor 3x1 mana spells en Paladin krijgt een 6\6(6) Epic die 5 1 mana kaarten trekt en ook gelijk speelt waar geen counter play mogelijk behalve board control en removal :+ en een 6/6 is ook nog uit de range van BGH.
Daar bovenop heeft Paladin ook nog eens de beste 2 en 3 drops in de game en een manier om jou kaart advantage te bestraffen met Devine Favor.
Ik verwacht dat Blizzard voorlopig niks gaat doen aan deze kaart. Ze zullen dit deck eerst, net als bij patron, heerser op de ladder laten zijn om vervolgens maanden later de kaart te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:44:
[...]

Face Hunter heeft een 65% winrate tegen Secret Paladin, doe daar Flare in en dan ga je zeker naar 75%.

Verder gaat je argument gewoon niet op, ja turn 6 is sterk mits je MC kan spelen met de nodige secrets in je deck. Kan je dat niet of heb je al heel wat secrets getrokken, dan is die gewoon zwak, zeker omdat je je moet bedenken dat je heel veel slechte kaarten hebt getrokken en daardoor tempo verlies hebt. Ja Divine Favor is sterk (al is die heel erg zwak tegen Face Hunter), maar ook die kaart kost gewoon mana zonder dat er direct effect is, en dat is juist waar Face Hunter heel sterk is, want iedere turn waar jij geen value uit je kaarten haalt, ben je de sjaak, en Secret Paladin heeft daar problemen de eerste paar turns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benjamin- schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:44:
[...]

Face Hunter heeft een 65% winrate tegen Secret Paladin, doe daar Flare in en dan ga je zeker naar 75%.

Verder gaat je argument gewoon niet op, ja turn 6 is sterk mits je MC kan spelen met de nodige secrets in je deck. Kan je dat niet of heb je al heel wat secrets getrokken, dan is die gewoon zwak, zeker omdat je je moet bedenken dat je heel veel slechte kaarten hebt getrokken en daardoor tempo verlies hebt. Ja Divine Favor is sterk (al is die heel erg zwak tegen Face Hunter), maar ook die kaart kost gewoon mana zonder dat er direct effect is, en dat is juist waar Face Hunter heel sterk is, want iedere turn waar jij geen value uit je kaarten haalt, ben je de sjaak, en Secret Paladin heeft daar problemen de eerste paar turns.
En sinds wanneer is Face Hunter hetzelfde als Midrange Hunter waar deze vraag om ging ?
Verder kun je lullen wat je maar wil maar Dr. 6 geeft gewoon te veel value voor een 6 drop en in mijn ogen is dat OP.
Dat Face Hunter toevallig goed werkt tegen Secret Paladin maakt het direct geen zwak deck want tegen alle andere decks werkt het nog steeds heel goed zoals andere Midrange decks en Control decks.
Dat brengt ons direct bij het volgende probleem want met Secret Paladin als tier 1 deck zie je steeds meer en meer aggro op de ladder.

[ Voor 7% gewijzigd door beuker19 op 27-10-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:50
Face hunter en flare gaan alleen niet heel goed samen, want je wilt eigenlijk al op lethal zitten bij de tijd dat Dr 6 gespeeld wordt.
Midrange hunter is inderdaad aardig tegen secret paladin (al moet je zorgen voor voldoende early game), maar volgens mij weer slecht tegen de andere meta decks als tempo/frost mage en druids.

Speel zelf vooral midrange paladin, na vast gezeten te hebben op rank 11 nu bijna in 1 keer door naar 7, denk niet dat ik de 5 nog haal. Doet het erg goed tegen de meeste decks, verlies vooral als ik slecht begin krijg. Met Chow + ShieldsUp + Muster heb je best een solide start :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:51:
[...]
En sinds wanneer is Face Hunter hetzelfde als Midrange Hunter waar deze vraag om ging ?
*Grove taal/persoonlijke aanval*

Zelf vind ik kaarten als Mysterious Challenger in de basis al slecht ontworpen. Deze kaart beperkt Blizzard in het maken van toekomstige Paladin secrets, aangezien bij het ontwerp van iedere secret rekening moet gehouden met de Challenger.

[ Voor 8% gewijzigd door Gropah op 04-11-2015 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ir_richman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05 14:26
Inderdaad, alle secrets kan problematisch worden.

Op zich is het vrij gemakkelijk repareren door hem bijvoorbeeld 3 random verschilende secrets te laten trekken.
3 mana en 3 kaarten uit je deck lijkt me al dikke value. En het brengt nog genoeg te testen voor de tegenstander. En dan kan een 2e Challenger ook nog wat secrets trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

beuker19 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:38:
Waar eerst Patron de meta bepaalde is het nu Secret Paladin wat in mijn ogen veel erger is omdat, het deck door iedereen gespeeld kan worden en er ook ''goede'' resultaten mee behaald worden en dat door 1 kaart :(
Ik heb o.a. een Secret paladin .. En de kracht van dat deck valt reuze mee. Als je de challenger (1/30) niet in je klauwen krijgt is een groot momentum al weg.
En zelfs al krijg je challenger, dan nog moet je ook de juiste zaken op het veld hebben voor hele gevaarlijke combo's (speel je zelf control, zou meneer paladin nauwelijks zaken op het veld moeten hebben).

Zelf vind ik Secret paladin's totaal geen probleem (speel dragonpriest en twee verschillende hunters, beiden met flare erin).

Gewoon alles clearen/traden, dan raakt secret paladin snel momentum kwijt.

Mages en warlocks leveren mij stukken meer problemen :P

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
MC neigt naar OP, maar dat vind ik op dit moment niet. Vergeet niet dat je best veel kaartslots dedicate aan mediocre kaarten, want een Paladin secret heeft meestal minder impact dan de secrets van Hunter en Mage. Als je bijvoorbeeld geen MC trekt, moet je maar hopen dat je genoeg board advantage hebt om de game te eindigen, want de kans dat je een secret trekt is hoog.

Maar uit eigen ervaring met SecretDin kan ik zeggen, dat je zelde board verliest of een board disadvantage opbouwt die onwinbaar is. En als je geen goede MC turn krijgt om de wedstrijd op slot te zetten heb je nog Dr Boom en Tirion. Het meest frusterende om tegen SecretDin te verliezen is bijna de onmacht tegen een turn 6 MC als je al achter staat. Je bent meestal al als een gek bezig om zijn board leeg te houden zodat hij geen goede avenge krijgt of een blessing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:51:
[...]

Verder kun je lullen wat je maar wil maar Dr. 6 geeft gewoon te veel value voor een 6 drop en in mijn ogen is dat OP.
Dat Face Hunter toevallig goed werkt tegen Secret Paladin maakt het direct geen zwak deck want tegen alle andere decks werkt het nog steeds heel goed zoals andere Midrange decks en Control decks.
Dat brengt ons direct bij het volgende probleem want met Secret Paladin als tier 1 deck zie je steeds meer en meer aggro op de ladder.
Ja en Quartermaster geeft veel te veel value als je 6 dudes op het veld hebt. Je hele argument beperkt zich tot 1 situatie, en je vergeet alle andere voor en nadelen.
Wat jij ziet is: 6 mana kaart die 10-11 mana aan value geeft.
Wat de rest van de wereld ziet: 6 mana kaart die 8-9 mana aan value geeft, mits op het juiste moment, maar tevens ook je deck volstopt met rotzooi om hem goed te maken.

Als je kijkt naar alle match ups, is Secret Paladin helemaal niet sterk, het deck staat hoog omdat het redelijk sterk is tegen een aantal decks die ook populair zijn, maar over de hele linie is het deck zwak.
Wat betekent dat? Dat wanneer de meta verschuift, Secret Paladin heel hard naar beneden gaat. Probleem is vooral dat mensen zich vastklampen aan de meta. Maar het is niet Blizzards taak om de meta te verschuiven omdat mensen zicht vastklampen, maar om iets te doen wanneer een deck broken is, en dat is Secret Paladin niet.

Secrets zijn bagger, MC maakt ze speelbaar. In sommige potjes heb je heel veel value, ander potjes is het ronduit bagger. Het is in die zin echt een RNG kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ik trouwens de enige die nooit tegen Secret Paladin speelt? Oke, ik speel zeer zelden en daardoor ook niet op al te hoge rank (ben rank 12), maar ik kom het deck nooit tegen :o.

Mijn laatste 15 games waren:
- 8 Hunters
- 3 Warlocks
- 3 Mages
- 1 Paladin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Benjamin heeft wel een punt. Wat dat betreft is secret paladin net een beetje zoals een midrange druid deck was voor de laatste uitbreiding. Of je kreeg wild growth en je kon board control houden, of je zat met enkele te zware minions in je openingshand en je kon net zo goed conceden tegen aggro decks. Heel erg coinflip/draw gebaseerd ^^

Mijn YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zojuist zijn de line-ups van de finalisten van Blizzcon bekend gemaakt.
http://www.gosugamers.net...analysis-the-championship

Thijs speelt Mage, Warrior en Priest. Erg verrassende line-up. Dit zijn hoogstwaarschijnlijk Freeze Mage en Dragon Priest. De Warrior kan natuurlijk maar 2 dingen zijn, Control of Patron.
Als deze voorspellingen waar zijn dan ga ik elke game kijken. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Alleen Paladin is niet afhankelijk van ramp, ze spelen ook low curve minions, dus die vergelijking is een beetje zoek naar mijn mening. Hoewel ik snap waarom je de vergelijking start, want wat als de Paladin alleen maar secrets trekt? Sure het is niet wat je wilt, maar verre van game over.

Druid speler tegen aggro die geen ramp heeft, tja die speelt gewoon niks en krijgt het heel erg moelijk of een goede innervate turn. De Paladin kan waarschijnlijk nog value uithalen uit de secrets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 16:21
astie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:26:

Thijs speelt Mage, Warrior en Priest. Erg verrassende line-up. Dit zijn hoogstwaarschijnlijk Freeze Mage en Dragon Priest. De Warrior kan natuurlijk maar 2 dingen zijn, Control of Patron.
Laten we duimen voor 'onze' thijs! Zal proberen ook wat games te kijken, al is er zoveel esports tijdens blizzcon dat het nog wel eens lastig zou kunnen worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kevz schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:15:
Benjamin heeft wel een punt. Wat dat betreft is secret paladin net een beetje zoals een midrange druid deck was voor de laatste uitbreiding. Of je kreeg wild growth en je kon board control houden, of je zat met enkele te zware minions in je openingshand en je kon net zo goed conceden tegen aggro decks. Heel erg coinflip/draw gebaseerd ^^
Ja alleen weet iedereen er alles van maar alle Secret Paladins spelen nu op rank 5 tot Legend en ook spelers die daarvoor nog nooit rank 5 hebben gehaald.
Ook doet iedereen net of alle Paladin secrets complete bagger zijn maar Redemption op een Shredder , Noble Sacrifice terwijl er een Knife Juggler ligt of een Avenge op een minibot of recuit zijn nog steeds value en helpen je gewoon om board control te houden tot turn 6 en dat met de Undertaker aka. Secret keeper en ineens is het nog veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap de haat tegen Secret Paladin overigens wel. Het deck vereist weinig skill om te spelen, kan unstoppable zijn met de juiste draw en is daardoor een RNGesus deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

xelfer schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:28:
Ik snap de haat tegen Secret Paladin overigens wel. Het deck vereist weinig skill om te spelen, kan unstoppable zijn met de juiste draw en is daardoor een RNGesus deck.
True, maar dat geld in grote maten voor veel decks hoor :P ..

Zo heb ik afgelopen weekend op een LAN een 1100-legend speler flawless verslagen met mijn mediocre dragonpriest deck omdat ik iedere beurt echt perfect draw had, hij echt crap had en zn shredders ook haat aan hem hadden.

Ik ben nooit boven rank 13 uit gekomen en die speler speelde de rest van de avond echt op een voor mij abnormaal niveau :P.

Als je in een rangen-range zit dat je veel secret paladins tegen komt kun je altijd een Kezan of twee (en indien hunter een flare of twee) erin gooien en maak je het ze al een stuk moeilijker.
Indien je een keer boven die secretdin-range uitkomt, die kaarten eruit, en je gaan verder irriteren aan alle midrange decks :P

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben zelf ook wat Secret Paladin gaan spelen. Ongeslagen van rank 12 naar 9 uiteraard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darkfreak schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:33:
[...]

True, maar dat geld in grote maten voor veel decks hoor :P ..

Zo heb ik afgelopen weekend op een LAN een 1100-legend speler flawless verslagen met mijn mediocre dragonpriest deck omdat ik iedere beurt echt perfect draw had, hij echt crap had en zn shredders ook haat aan hem hadden.

Ik ben nooit boven rank 13 uit gekomen en die speler speelde de rest van de avond echt op een voor mij abnormaal niveau :P.

Als je in een rangen-range zit dat je veel secret paladins tegen komt kun je altijd een Kezan of twee (en indien hunter een flare of twee) erin gooien en maak je het ze al een stuk moeilijker.
Indien je een keer boven die secretdin-range uitkomt, die kaarten eruit, en je gaan verder irriteren aan alle midrange decks :P
Kezan voor secret paladin? Totaal nutteloos. De secrets apart zijn het niet waard. Samen vormen ze een leuke combo. Kezan zou ik er alleen in doen voor de vele freeze mages de afgelopen dagen. Inclusief Loatheb. Die 2 op de juiste beurt en een freeze mage kan het bijna niet winnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Idd speciaal voor SecretDin zou ik geen Kezan spelen. Maar ik kom vrij weinig Freeze Mage tegen, Tempo daarin tegen.

@astie vind het opvallend van Thijs dat hij geen Druid mee neemt. Ik zou denk sowieso Druid en Warrior mee nemen en dan twijfel ik nog tussen Hunter en Warlock als 3e class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
An1mA schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:10:
Idd speciaal voor SecretDin zou ik geen Kezan spelen. Maar ik kom vrij weinig Freeze Mage tegen, Tempo daarin tegen.

@astie vind het opvallend van Thijs dat hij geen Druid mee neemt. Ik zou denk sowieso Druid en Warrior mee nemen en dan twijfel ik nog tussen Hunter en Warlock als 3e class.
Maar hij is Europees kampioen en zal vast wel een hele goede reden hebben.
Thijs vind ik daarom ook een van de beste spelers omdat hij altijd verast en wat apart mee brengt ipv. Altijd maar die standaard decks omdat iedereen dat maar vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je bij dit soort toernooien iets wilt bereiken moet je denk ik ook wel afwijken van de standaard. Als je constant mirror matches speelt dan komt het vaak neer op coin flips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
Hoe kan midrange druid tier1 zijn?
Als ik het speel trek ik echt nooit de combo.. de rest van het deck is dan middelmatig.
Ik snap het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Predje schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:44:
Hoe kan midrange druid tier1 zijn?
Als ik het speel trek ik echt nooit de combo.. de rest van het deck is dan middelmatig.
Ik snap het niet.
Maar bij jou gast natuurlijk alles mis :p

Even zonder dollen. Sinds TGT is druid sterker geworden door de early drops. Dat was ook het probleem van pre TGT Druid, je moest Wild Growth of Innervate hebben of je liep gewoon erg achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
An1mA schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:58:
[...]

Maar bij jou gast natuurlijk alles mis :p

Even zonder dollen. Sinds TGT is druid sterker geworden door de early drops. Dat was ook het probleem van pre TGT Druid, je moest Wild Growth of Innervate hebben of je liep gewoon erg achter.
Niet helemaal want op rank 10 vanmorgen 7x achter elkaar verloren en 2x gewonnen waarvan 1x van een Mech Mage die zijn verbinding verloor.
2x Dragon Priest
1 X Handlock
1x Midrange Pally
2x Mirror en1 x Tempo Mage
Daarna ook nog 2x gewonnen met mijn Tempo Mage van een Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm ik sta 10-1 en nu rank 9 met Secret Paladin. Een mirror match verloren omdat mijn tegenstander beter pakte end game. Het deck doet me in veel opzichten denken aan Face Hunter, in ieder geval qua moeilijkheidsgraad om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik denk serieus dat mijn inspire paladin best een goed deck is. Ik ben er nu al 3 maanden op rij makkelijk voorbij rank 10 gekomen. Omdat ik niet zoveel speel zegt dat best wel iets. Meestal verlies ik amper als ik dat deck speel en ga ik in een grote streak van rank x naar rank 10 of beter. Ik win er mee van face hunter, secret paladin, mid range hunter, priest, control warrior regelmatig, handlock, zoo lock, die nieuwe token druid, mech mage, midrange druid, mech druid (ja, daar speel ik ook wel eens tegen). Ik heb wel eens van control pally gewonnen, van de verschillende shaman decks.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2rwq7fp.png

[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 27-10-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

aicaramba schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:30:
Ik denk serieus dat mijn inspire paladin best een goed deck is.
Er ontbreekt een kaart naar mijn mening. Ook een inspire kaart waar veel winst in zit.
Turn 7 met muster for battle op het bord :)

Kan zijn dat je hem al geprobeerd heb en het niet werkte..

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/289ed6v.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik heb hem al geprobeerd. Vaak zit hij loos in je hand, omdat je hem niet kan spelen zonder board control en met hem in je hand is het moeilijker om board control te krijgen. Misschien dat hij wel werkend te krijgen is. Ik heb hem er iig uit gehaald.

[ Voor 17% gewijzigd door aicaramba op 27-10-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Je hebt daar wel een punt.
Heb er nu 2 in mijn deck en ben van plan 1 te verwijderen.

Het leuke van dit deck (zie pic) is dat je geen MC nodig hebt om te winnen.
Heb nu 15 potjes gespeeld waar van ik 5x MC heb getrokken. 1x niet eens op heb gegooid omdat k genoeg burst had om het af te maken.

Leuk om mee te spelen :)

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/z86o.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
astie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:26:

Ik ging sowieso wel kijken, maar erg verrassend inderdaad! Niet alleen omdat Thijs geen druid speelt maar ook omdat het de meest gespeelde class gaat zijn daar. Wellicht verwachtte hij dat al en zullen er veel matige matchups zijn. Ben ook benieuwd naar die Warrior. Ergens denk ik dat het patron zal zijn.

Verder verwacht ik niks van de Shaman decks maar hoop ik op veel moois van de Rogues. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
xelfer schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:55:
HS is trouwens kapot voor mij. Games joinen lukt niet meer :o...
waiting time: ~10 mins ...wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Maintenance boys, bij mij begon het al eerder dan 00:00 goed bezig blizz :p

Scheduled maintenance information (28/10): 00:00 (CET) - 08:00 (CET) #WoW #D3 #SC2 #Hearthstone #Heroes #BlizzCS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Weird, zit nog midden in een Arena run. Is het EU only?

EDIT; NA is nog up in ieder geval. Wat is het trouwens toch fijn om infinite arena te kunnen spelen op een verse/startende f2p account. Het duurt ff voor je op dat niveau zit maar dan heb je ook wat. De kaarten stromen vrij snel binnen. Ladder rewards helpen ook: met mijn houtje-touwtje pruts decks eigenlijk vrij makkelijk op rank 10 gekomen. Nog 900 dust en dan kan ik Boom maken. 8)

[ Voor 78% gewijzigd door Tektoon op 28-10-2015 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Ook dit maand legend geworden :) Alleen had ik dit maal zo'n 90 games meer voor nodig dan de vorige maand. Maar toegegeven, vorige maand ging het ook erg soepel. Daarnaast leren mensen ook hoe ze beter om moeten gaan met SecretDin.
Begon dit maand met wat test/fun decks en vervolgens ben ik overgestapt naar DemonHandLock. Niet omdat het zo goed was, maar meer omdat ik al zolang geen Handlock had gespeeld. Dat deed ik ongeveer tot rank 7/8 en toen wat SecretDin tot rank 3. Vervolgens had ik wel genoeg SecretDin gespeeld en ging ik de nieuwe Patron deck proberen die ik ook op het forum heb gepost, van rank 3 naar 1. Alleen toen dropte mijn winrate van Patron gister, ik had 67% en dat werd 60%. Toen maar weer geswitcht naar SecretDin om daarmee legend te worden. Liefst was ik legend geworden met Patron, maar met SecretDin zijn de games wat efficiënter helaas.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A9g4yktl.jpg?1

Stats
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OKFH8aJ.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:37:
[...]

Ja alleen weet iedereen er alles van maar alle Secret Paladins spelen nu op rank 5 tot Legend en ook spelers die daarvoor nog nooit rank 5 hebben gehaald.
Ook doet iedereen net of alle Paladin secrets complete bagger zijn maar Redemption op een Shredder , Noble Sacrifice terwijl er een Knife Juggler ligt of een Avenge op een minibot of recuit zijn nog steeds value en helpen je gewoon om board control te houden tot turn 6 en dat met de Undertaker aka. Secret keeper en ineens is het nog veel beter.
Paladin secrets zijn bagger, maar niet om de reden die jij nu voordoet. In de voorbeelden die jij noemt zijn ze zeker heel sterk, punt is dat het heel makkelijk is om erachter te komen welke secret het is, zonder daar teveel schade van te krijgen.
Early game als er een secret wordt gespeeld, dan doe je eigenlijk hetzelfde als altijd, je speelt een minion voor Repentance, je valt aan voor Noble Sac en als het niet 1 van die is, dan blijft Avenge, Redemption en Competitive Spirit over. Het is dan een kwestie om te kijken, wat er ligt, ligt er een Shredder en een dude, dan zal het waarschijnlijk geen Redemption zijn, gezien je toch eerst de 1/1 killed, liggen er 3 dudes van Muster dan is het Avenge of Competitive Spirit, ligt er een Shielded Minibot of Shredder, dan is het vaak gewoon het makkelijkste om de boel even te negeren, of bijvoorbeeld wel de Divine Shield er af halen, maar meer niet.

Maar het is dus niet zozeer de value van de secrets, het is dat je vrij veilig ze kan triggeren. Mage en Hunter secrets verkeerd inschatten kan je de game kosten, een keiharde bluf met Explosive Trap tegen een Mountain Giant bijvoorbeeld, kan echt de game bepalen.
Ik had dit van de week zelf, een Mage die met healbots enz speelde, ik speelde zelf Freeze Mage, had hem op 8 health gezet en toen ging een secret omhoog. Ik had een Fireball en Pyroblast, en dingen zoals Ice Barrier en Healbot en nog maar 1 Ice Block. Moest ik defensief gaan en dat ik pas 2 turns later lethal had met het risico van Echo, of gewoon risico nemen van Pyro? Uiteindelijk Pyro gedaan en het was geen Ice Block (iets wat je wel geregeld ziet). Dat soort momenten heb je nooit tegen Secret Paladin.
De secrets zijn goed voor de mana cost, maar heel bijzonder zijn ze dan ook weer niet, een Repentance tegen Jaraxxus is super leuk (1 keer gehad :P), maar vaak is het tegen een simpele minion.

De belangrijkste reden is echter nog dat de kaart zo goedkoop is. Je wilt niet constant 1 mana spells spelen, zeker niet zulke secrets.

En ja speel je MC, dan is het vaak ook makkelijk, je valt met een minion aan, 2/1 komt te voorschijn en revived gelijk, 6/6 wordt 9/8, je speelt BGH die naar 4/1 gaat, 9/8 weg en er ligt nog een 2/1 met een CS actief tegenover iig een 4/1. Er zijn uiteraard meer manieren om dit te doen, maar dit is er wel 1 die vaak gebeurd tegenover midrange.
Darkfreak schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:33:ange zit dat je veel secret paladins tegen komt kun je altijd een Kezan of twee (en indien hunter een flare of twee) erin gooien en maak je het ze al een stuk moeilijker.
Kezan is veel te slecht tegen Paladin. Je moet maar zo zien, de base stats zijn hetzelfde als van Shredder, maar bij Kezan krijg je 1 mana ervoor terug, een secret waarvan de vijand precies weet wat het is, terwijl een Shredder je een 2 mana minion geeft. Omdat Shredder in alle match ups goed is, en Kezan maar in een paar, is Shredder over het algemeen beter.
Dat gezegd, omdat Secret Paladin slecht is tegen alle Mages, zou het best goed kunnen dat er zoveel Mages komen dat Kezan wel weer goed is.
aicaramba schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:30:
Ik denk serieus dat mijn inspire paladin best een goed deck is. Ik ben er nu al 3 maanden op rij makkelijk voorbij rank 10 gekomen. Omdat ik niet zoveel speel zegt dat best wel iets. Meestal verlies ik amper als ik dat deck speel en ga ik in een grote streak van rank x naar rank 10 of beter. Ik win er mee van face hunter, secret paladin, mid range hunter, priest, control warrior regelmatig, handlock, zoo lock, die nieuwe token druid, mech mage, midrange druid, mech druid (ja, daar speel ik ook wel eens tegen). Ik heb wel eens van control pally gewonnen, van de verschillende shaman decks.

[afbeelding]
Waarom niet 2 Quartermasters? Je deck is gemaakt om veel hero powers te gebruiken, dan moet je toch wel value kunnen halen uit een 2de QM?

Pagina: 1 ... 6 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.