AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Corruption into DOOOOM / twisting nether?Mofkees schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:25:
Hex/Polymorpgh zijn van twee classes. Als een Warlock b.v. een dragonlod tegeg krijgt op een leeg bord, nou veel plezier ermee...
@ aicaramba, 40 of 50 leven is de beste anti-aggro oplossing b.v.
Helemaal mee eens, ik speel Hearthstone echt alleen nog maar op mijn iPad. Daar wil ik mijn pc nog niet eens voor opstartenicemotion schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:51:
Op een tablet spelen is een stuk beter te doen eigenlijk, het verschil is aanzienlijk. Maar je zou het eerst eens moeten proberen.
Ios only.... Bastards....SeamusXanthus schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:56:
Nieuwe mage hero, iOS only...
http://www.hearthpwn.com/...gar-available-on-ios-only
Wat is dat dan ios only haha, lekker een goed doel als een derde na apple graat en de andere platformen worden overgeslagen.Nieuwevolger schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:57:
Ik speel hearthstone vooral op mn mobiel, gewoon in de woonkamer of op school via de wifi. In de trein lijkt me ook geen goed plan haha. Ik maak ook nog wel eens missplays als ik niet goed oplet en probeer tegelijk tv te kijken of zoiets.
Dit had een wijzig moeten zijn ipv quote...
[ Voor 4% gewijzigd door Nieuwevolger op 14-04-2016 16:59 ]
SeamusXanthus schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:56:
Nieuwe mage hero, iOS only...
http://www.hearthpwn.com/...gar-available-on-ios-only
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Even emulatortje / VM zoeken dus"Khadgar is only available to purchase on iOS devices, but once unlocked, he can be played on any device"
Omelette du fromage!
"Support world wildlife foundation BUT ONLY IF YOU HAVE A FUCKING IPHONE. WE DONT WANT YOUR SCRUB ANDROID MONEY.";)
Vond het wel een leuke quote van hearthpwn, dus daarom hier ook maar even geplakt haha. Tja, de reden dat de aanschaf alleen voor Apple devices is snap ik niet helemaal. Zelf zit ik er niet mee, want speel de game eigenlijk alleen nog maar op de iPad hehe. Maar ik snap de frustratie van mensen die nu met Android of Windows zitten.
Ik heb wel een Ipad maar geen itunes tegoed meerNostordici schreef op donderdag 14 april 2016 @ 17:06:
[...]
"Support world wildlife foundation BUT ONLY IF YOU HAVE A FUCKING IPHONE. WE DONT WANT YOUR SCRUB ANDROID MONEY.";)
Vond het wel een leuke quote van hearthpwn, dus daarom hier ook maar even geplakt haha. Tja, de reden dat de aanschaf alleen voor Apple devices is snap ik niet helemaal. Zelf zit ik er niet mee, want speel de game eigenlijk alleen nog maar op de iPad hehe. Maar ik snap de frustratie van mensen die nu met Android of Windows zitten.
En om nu 15 € te betalen vind ik onzin + het is gewoon BS dat Mage nu al 3 Heroes heeft en 5 classes nog niets.
Vandaar ook mijn eerdere bericht dat het best zou kunnen dat 2x silence in een deck gebruikelijk wordt.ruurd v. schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:56:
[...]Tegen Dragonlord betekent dat alleen wel een deathrattle die triggert..
Het is natuurlijk heel moeilijk om in te schatten hoe de meta er straks uitziet, in een trage meta is 2x silence en dingen zoals Siphon Soul heel sterk, maarja als die snel is, dan worden die kaarten weer te zwak. Dat is gewoon iets wat we moeten afwachten.
De huidige dragon decks, spelen ook in de huidige meta en de huidige kaart selectie en huidige versies van bepaalde kaarten. Volgens mij gaan er straks 2 sets uit, krijgen decks nerfs en krijg je een andere meta.beuker19 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:25:
[...]
De huidige dragon decks hebben al heel veel removal en nog word je vaak gewoon overlopen.
Je doet nu aannames op basis van informatie die niet relevant straks is.
Ik ben hier aan het denken wat mogelijk is, wat voor combinaties je kan maken. Niet over of dit deck gaat werken als 90% Face Hunter en Face Shaman is. Iedere meta biedt andere mogelijkheden, en zonder te weten hoe die gaat worden, kunnen we alleen denken over mogelijkheden.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

link naar reddit post
[ Voor 30% gewijzigd door separhim op 14-04-2016 19:23 ]
Dit kloptseparhim schreef op donderdag 14 april 2016 @ 19:22:
Volgens berichten op reddit zou je op IOS apparaten een mage hero kunnen kopen
[afbeelding]
link naar reddit post
Ik heb zelf geen IOS apparaten dus ik zou het niet weten, ik vind het alleen nogal vreemd dat ze een mage skin uitbrengen terwijl er nog altijd 5 classes zijn zonder alternative skin.Royy90 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 19:24:
[...]
Dit kloptIk ga hem binnenkort even aanschaffen. Let op, tot slechts 24 april mogelijk!
Nice!
EDIT:
Hoe langer ik er over nadenk hoe minder goed ik hem vind, want er is bijna niks wat je naar je hand wilt kopieren in Rogue. Ook betaal je dan effectief ~3 mana voor die 1/1 kopie van een minion die je op je veld moet hebben; zo vaak komt het ook niet voor dat dit goed is.
[ Voor 39% gewijzigd door PCBaas op 14-04-2016 19:38 ]
5700X | RX 6600
Even updaten via app store. Net gedaan en staat er wel. 5 euro valt mee. Moet er alleen kaart voor kopen van 15/25aicaramba schreef op donderdag 14 april 2016 @ 19:33:
Als ik op mn IOS device kijk zie ik alleen de 3 bestaande heroes staan. Niet die nieuwe mage hero.
Dat komt omdat dit een actie van Apple en het WNF is. Blizzard heeft daarom voor hen een skin beschikbaar gesteld. Daarom is er gekozen voor een mage skin, als ze bijvoorbeeld een druid skin hadden gekozen dan was het minder eerlijk. Wel fijn dat deze skin 5 euro kost, voelt veel beter aan dan 10 euro.separhim schreef op donderdag 14 april 2016 @ 19:28:
[...]
Ik heb zelf geen IOS apparaten dus ik zou het niet weten, ik vind het alleen nogal vreemd dat ze een mage skin uitbrengen terwijl er nog altijd 5 classes zijn zonder alternative skin.
Mocht je deze skin echt willen hebben en geen iOS apparaat hebben, dan kun je vast wel iemand vinden die zijn of haar iOS apparaat even beschikbaar wil stellen
Die 1 mana minion is natuurlijk wel weer een lekkere combo activator.PCBaas schreef op donderdag 14 april 2016 @ 19:29:
[...]
Nice!
EDIT:
Hoe langer ik er over nadenk hoe minder goed ik hem vind, want er is bijna niks wat je naar je hand wilt kopieren in Rogue. Ook betaal je dan effectief ~3 mana voor die 1/1 kopie van een minion die je op je veld moet hebben; zo vaak komt het ook niet voor dat dit goed is.
Alleen voor de mensen die écht geld te veel hebben. En een IOS device en geld uitgeven voor ingame cosmeticsNostordici schreef op donderdag 14 april 2016 @ 19:44:
[...]
Dat komt omdat dit een actie van Apple en het WNF is. Blizzard heeft daarom voor hen een skin beschikbaar gesteld. Daarom is er gekozen voor een mage skin, als ze bijvoorbeeld een druid skin hadden gekozen dan was het minder eerlijk. Wel fijn dat deze skin 5 euro kost, voelt veel beter aan dan 10 euro.
Mocht je deze skin echt willen hebben en geen iOS apparaat hebben, dan kun je vast wel iemand vinden die zijn of haar iOS apparaat even beschikbaar wil stellenErgens vind ik het wel tof dat deze skin op deze manier zeldzaam blijft
Maareh. Inderdaad, na update van de app heb ik hem ook.
[ Voor 3% gewijzigd door aicaramba op 14-04-2016 20:13 ]
Probleem is vooral ook denk ik dat de kost van die kaart relatief hoog is. Stel je voor dat het effect een goedkope spel ofzo was, dan zou je aan interessante combo's kunnen denken met bijvoorbeeld Auctioneer of Malygos. Maar inderdaad, met wat wil je dit combineren?PCBaas schreef op donderdag 14 april 2016 @ 19:29:
[...]
Nice!
EDIT:
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Die nieuwe rogue legendary. Of misschien SI7 agent. Maar idd. Veel 'niet tempo' rogue kaarten de laatste expansions. Alleen rogue blijft een tempo classBenjamin- schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:12:
[...]
Probleem is vooral ook denk ik dat de kost van die kaart relatief hoog is. Stel je voor dat het effect een goedkope spel ofzo was, dan zou je aan interessante combo's kunnen denken met bijvoorbeeld Auctioneer of Malygos. Maar inderdaad, met wat wil je dit combineren?
[ Voor 5% gewijzigd door aicaramba op 14-04-2016 20:20 ]
Aan SI moest ik ook al denken, maarja dan speel je deze kaart om die SI te krijgen, en dan krijg je een backstab met 1/1 minion voor 1 mana.aicaramba schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:19:
[...]
Die nieuwe rogue legendary. Of misschien SI7 agent. Maar idd. Veel 'niet tempo' rogue kaarten de laatste expansions. Alleen rogue blijft een tempo class
Vind het een lastige kaart, ik kan in ieder geval nog niets bedenken waar in dit werkt.
5700X | RX 6600
Shadowcaster ->shadowcaster de shadowcaster voor een 1-1 shadowcaster. Dan malygos -> 1-1 shadowcaster voor een 1-1 malygos.. The combos are real.
[ Voor 41% gewijzigd door aicaramba op 14-04-2016 20:31 ]
Inderdaad ja. Heb wel zo mijn twijfels of het effectief zal zijn. Maar de combo is wel insane dan.aicaramba schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:29:
je kan natuurlijk ook 2x die kaart spelen en dan een 1-1 van die kaart maken en dan comboën met malygos
Shadowcaster ->shadowcaster de shadowcaster voor een 1-1 shadowcaster. Dan malygos -> 1-1 shadowcaster voor een 1-1 malygos.. The combos are real.
Effectief.. Nee.. Een 3 turn combo is natuurlijk genoeg om dood te zijn. Maar als het wél lukt!!! Meta-definingBenjamin- schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:34:
[...]
Inderdaad ja. Heb wel zo mijn twijfels of het effectief zal zijn. Maar de combo is wel insane dan.
Tnx, gelijk de nieuwe skin aangeschaft.Royy90 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 19:40:
Voor de liefhebbers: https://ituneskaart.codes/itunes-5-euro
Een 5 euro kaartje
Zie ik het goed dat je 5,95 betaald voor een 5 euro gift card?Royy90 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 19:40:
Voor de liefhebbers: https://ituneskaart.codes/itunes-5-euro
Een 5 euro kaartje
Ik kan anders nog altijd niet inloggen. Matigjes dit.Sypheron schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:52:
Na de update op iOS is HS helaas op de PC momenteel niet te spelen tot ook die client geupdate wordt. In de client wordt nu aangegeven dat het uiterlijk rond 21:30 CET gefixt zou moeten zijn.
Op zich wel komisch. Kennelijk hebben ze dit dus niet (of niet goed) getest.Planespotter schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:58:
[...]
Ik kan anders nog altijd niet inloggen. Matigjes dit.
Het was dit, of 15/25 tegoed kopenxelfer schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:52:
[...]
Zie ik het goed dat je 5,95 betaald voor een 5 euro gift card?
Nu begin ik zelfs te twijfelen maar ik heb de andere 3 te kopen heroes skins ook niet dus want 10€ vind ik nog steeds veel te veel geld.Royy90 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:10:
[...]
Het was dit, of 15/25 tegoed kopenBen nu niks nodig dus vond 6 beter dan 15
Wat verder matig is dat bij deze hero weer geen cardback zit.
5 euro is niet meer zo heel duur imo, en leuk om keer af te wisselen tochbeuker19 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:20:
[...]
Nu begin ik zelfs te twijfelen maar ik heb de andere 3 te kopen heroes skins ook niet dus want 10€ vind ik nog steeds veel te veel geld.
Wat verder matig is dat bij deze hero weer geen cardback zit.
Daarom twijfel ik ookRoyy90 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:24:
[...]
5 euro is niet meer zo heel duur imo, en leuk om keer af te wisselen tochen je support 100% naar WWF
Ik heb de Khadgar skin ook gekocht, ten eerste vind ik de prijs acceptabel en ten tweede vind ik het tof dat al het geld naar het WNF gaat. Goede actie naar mijn mening. Ik denk dat Blizzard alle skins binnenkort standaard 5 euro laat kosten. Mensen die wel 10 euro hebben betaald krijgen dan een pakje kaarten cadeauRoyy90 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:24:
[...]
5 euro is niet meer zo heel duur imo, en leuk om keer af te wisselen tochen je support 100% naar WWF

Leuke legendary en ik had hem nog niet!
Battle.net: NagaByrd#2844
Lekkernagasy schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:47:
Even een pakje kopen omdat ik 5.1k goud aftik.
[afbeelding]
Leuke legendary en ik had hem nog niet!
Het lijkt wel als zo rond de komt van een nieuwe uitbreiding de pakjes beter worden.
Ik hoop echt dat Molten Giant(gisteren een golden uit mijn Brawl pakje) generfed gaat worden want dan is de eerste Legendary die ik craft Cho'Gal lekker gratis
Alle pakjes die je nu krijgt zal ik lekker bewaren want misschien is er wel een Rare of een Epic die generfed gaat worden en dat is toch gratis dust.
Wat wel jammer is dat de mensen die nu 4x Dr. Boom hebben bewaard dus nooit meer de volle dust waarde krijgen waar men zo op gehoopt had.
Wrijf het er maar lekker in, ik heb er namelijk 3.beuker19 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 23:11:
[...]
Wat wel jammer is dat de mensen die nu 4x Dr. Boom hebben bewaard dus nooit meer de volle dust waarde krijgen waar men zo op gehoopt had.
5700X | RX 6600
Tja, ik heb hem moeten craften. Doe mij er maar 3 uit packs dan. Ik heb maar 4 GvG legendaries uit packs gehaald in totaal.PCBaas schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 00:08:
[...]
Wrijf het er maar lekker in, ik heb er namelijk 3.![]()
![]()
Ik heb de mister Boom ook gecraft maar er ook meer dan een jaar plezier van gehad.aicaramba schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 00:12:
[...]
Tja, ik heb hem moeten craften. Doe mij er maar 3 uit packs dan. Ik heb maar 4 GvG legendaries uit packs gehaald in totaal.
Vol'Jin heb ik iets meer spijt maar goed daar kom ik ook wel weer overheen en de enige andere GvG legendarys die ik heb zijn Sneeds en Mal'ganis.
Als ik daar over nadenk had GvG niet veel echt goede legendary's waarmee het mogelijk was om decks rond te maken.
Heb ook nog een normale in mijn collectie, ik zie wel wat ik ga doen. Heeft heel erg te maken met wild.
[ Voor 43% gewijzigd door Benjamin- op 15-04-2016 08:32 ]
dat zijn 60 pakjes
nothing stops this train
Wel de Khadgar skin gekocht vanochtend; kleine donatie aan een doel waar ik wel achter sta met n kleine bonus voor mezelf.
Nu nog zorgen dat ik rank 10 een keer haal.. gister was ik heel dichtbij.. had een warrior op Lethal, en disconnected in het zwarte gat dat Driebergen zeist heet.. mobiel internet is daar zo beroerd xD
Daarom speel ik alleen thuis ranked.icemotion schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:37:
Nu nog zorgen dat ik rank 10 een keer haal.. gister was ik heel dichtbij.. had een warrior op Lethal, en disconnected in het zwarte gat dat Driebergen zeist heet.. mobiel internet is daar zo beroerd xD
Ik heb gisteren trouwens weer makkelijk rank 10 gehaald met Secret Paladin.
ik speel het liefst CW maar omdat ik dezelfde tijd met Secret Paladin 3 ranks kan halen is het om tot rank 5 te komen gewoon het aller beste.
Mijn doel is dan ook niet per se legend rank halen.. maar gewoon lekker spelen.
Ik speel echter eigen gemaakte decks, dus geen internet decks
nothing stops this train
ach er is nog altijd een kleine kans dat hij alsnog generft wordt voor Wildbeuker19 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 23:11:
[...]
Lekker![]()
Het lijkt wel als zo rond de komt van een nieuwe uitbreiding de pakjes beter worden.
Ik hoop echt dat Molten Giant(gisteren een golden uit mijn Brawl pakje) generfed gaat worden want dan is de eerste Legendary die ik craft Cho'Gal lekker gratis![]()
Alle pakjes die je nu krijgt zal ik lekker bewaren want misschien is er wel een Rare of een Epic die generfed gaat worden en dat is toch gratis dust.
waarom zou je trouwens die pakjes ongeopend laten dan? die kaarten die je er NU uithalen, kunnen ook generft worden en meer dust geven. Ik zie niet direkt waarom het een voordeel geeft
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Ik zou dan toch mijn best doen om in ieder geval rank 15 eens aan te tikken; al is t maar voor de gouden rare die je dan aan het einde van de maand krijgt..Kol Nedra schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:57:
ik speel ook lekker casual ranked, lager dan rank 16 zul je mij niet tegenkomen
Ik speel echter eigen gemaakte decks, dus geen internet decks
Maar uiteindelijk, gewoon lekker spelen op je eigen manier waar je zelf plezier uithaalt.
goh, het mocht wel eens eerlijk gezegd.beuker19 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 23:11:
[...]
Lekker![]()
Ik hoop echt dat Molten Giant(gisteren een golden uit mijn Brawl pakje) generfed gaat worden want dan is de eerste Legendary die ik craft Cho'Gal lekker gratis![]()
Uit alle brawlpakjes de laatste maanden kreeg ik 40 dust.
Dus na lange tijd nog eens een legendary krijgen, lijkt me fair.
Voor de gold hoarders onder ons. Ga je los daarvan ook nog de pre-order plaatsen?
Battle.net: NagaByrd#2844
Bijna 9k gold en ook de pre-order gedaan. Ga waarschijnlijk niet al mijn gold gebruiken voor deze expansion. Wil denk ik zo'n 5k overhouden en ga dan weer sparen voor volgende uitbreidingennagasy schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:13:
[...]
goh, het mocht wel eens eerlijk gezegd.
Uit alle brawlpakjes de laatste maanden kreeg ik 40 dust.
Dus na lange tijd nog eens een legendary krijgen, lijkt me fair.
Voor de gold hoarders onder ons. Ga je los daarvan ook nog de pre-order plaatsen?
Wel open maken maar niet dusten want mocht een kaart wel generfed worden krijg je straks je volle dust.Mofkees schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:40:
[...]
ach er is nog altijd een kleine kans dat hij alsnog generft wordt voor Wildblijf maar hopen he. Ik had hem ook golden uit een pakje getrokken en undertussen heb ik hem ook wel 3x gehad.
waarom zou je trouwens die pakjes ongeopend laten dan? die kaarten die je er NU uithalen, kunnen ook generft worden en meer dust geven. Ik zie niet direkt waarom het een voordeel geeftEnlighten me please!
Soms maakt het niet zo veel uit maar voor een epic is het 300 dust en een golden epic 1200 net zoveel als een Legendary
Maar ik kom wel echt een paar kritieke kaarten te kort. Vooral sommige basis dingetjes zoals de ironbreak(?) owl,(het 2 mana silence apparaat). Hiervoor heb je weer dust nodig, ik heb al 2 kaarten gecraft (wauw 2 al????) maar zie het nie zo zitten om te disenchanten aangezien ik nog niks dubbel heb en ik zie het al gebeuren dat ik als noobie kaarten disenchant die eigenlijk stiekem wel goed zijn. Iemand tips?
(Naxx heb ik gekocht en zit er nu over te denken om LoE of BRM te kopen. Maar BRM zou 90% zijn voor emperor nogwattasthasian, ik krijg het gevoel dat in LoE misschien wat meer nuttige basis kaarten zitten.
Ik heb b.v. 2 fen creepers waarvan 1 gouden, maar ik vind dit een vrij matige kaart zeker vergeleken met de Shening shieldmasta en de pudge taunt van 5 mana. Maar dadelijk heb ik een goed deck idee voor die fen creepers. Als noob is het lastig te overzien wat nog nuttig kan gaan zijn en wat niet. Soms heb je zelfs trash kaarten die nog een rol kunnen hebben.
Tis wel frappant hoeveel beter nieuwere kaarten zijn trouwens. Tis effectief Pay to Win maar dat is een beetje inherent aan een collecting card game.
[ Voor 24% gewijzigd door Postius op 15-04-2016 12:01 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Goed bezig!Postius schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:58:
Hallo mensen, ik ben net als noobie begonnen met hearthstone. Zit nu ergens rond rank 15 dus nog niet zo goed maar we komen er wel. Iig wat leuke decks gemaakt.
Kleine update: ik heb de 2e Sludge Belcher vervangen door Loatheb, omdat die 2e toch niet zo belangrijk was zoals ik eerst dacht en ik toch een game of 2 verloren had omdat ik net niet Reno kon activeren. Met deze verandering zijn beide problemen verholpen als het goed is.
[ Voor 23% gewijzigd door PCBaas op 15-04-2016 12:31 ]
5700X | RX 6600
Leuk dat je bent begonnen! En als "beginneling" is rank 15 zeker niet slechtPostius schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:58:
Hallo mensen, ik ben net als noobie begonnen met hearthstone. Zit nu ergens rond rank 15 dus nog niet zo goed maar we komen er wel. Iig wat leuke decks gemaakt.
Maar ik kom wel echt een paar kritieke kaarten te kort. Vooral sommige basis dingetjes zoals de ironbreak(?) owl,(het 2 mana silence apparaat). Hiervoor heb je weer dust nodig, ik heb al 2 kaarten gecraft (wauw 2 al????) maar zie het nie zo zitten om te disenchanten aangezien ik nog niks dubbel heb en ik zie het al gebeuren dat ik als noobie kaarten disenchant die eigenlijk stiekem wel goed zijn. Iemand tips?
(Naxx heb ik gekocht en zit er nu over te denken om LoE of BRM te kopen. Maar BRM zou 90% zijn voor emperor nogwattasthasian, ik krijg het gevoel dat in LoE misschien wat meer nuttige basis kaarten zitten.
Ik heb b.v. 2 fen creepers waarvan 1 gouden, maar ik vind dit een vrij matige kaart zeker vergeleken met de Shening shieldmasta en de pudge taunt van 5 mana. Maar dadelijk heb ik een goed deck idee voor die fen creepers. Als noob is het lastig te overzien wat nog nuttig kan gaan zijn en wat niet. Soms heb je zelfs trash kaarten die nog een rol kunnen hebben.
Tis wel frappant hoeveel beter nieuwere kaarten zijn trouwens. Tis effectief Pay to Win maar dat is een beetje inherent aan een collecting card game.
Wat je collectie betreft, dit komt vanzelf goed naarmate je kaarten krijgt. Owl kan je craften nadat je die golden Fen Creeper hebt gedisenchant, maar er zijn ook zat andere goede commons zoals Piloted Shredder (die overigens straks niet in de nieuwe standaard te spelen is maar wel in Wild, waarin alle kaarten zijn toegestaan).
Blijf vooral investeren in Classic Packs of Arena runs om je collectie uit te breiden is mijn advies. Als je moet kiezen tussen BRM of LoE zou ik LoE kiezen, veel goede kaarten die sowieso nog een jaar beschikbaar zijn in Standaard mode.
Pay2Win ben ik het niet helemaal mee eens maar ik snap wel wat je bedoelt. Als je straks wat langer speelt zal je zien dat dit best wel meevalt.
Succes!
Ik zou in jouw geval kijken of je voor de golden cards die je in je collectie hebt ook goede non-golden alternatieven hebt. In het geval van de Fen Creeper geef je zelf al aan dat de Sen'jin Shieldmasta als alternatief hebt, dus die golden Fen Creeper is 100 dust waar je wat mee kan doen.Postius schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:58:
Nu is de Ironbeak Owl een classic common, dus de kans dat je die binnen een maand of 2-3 uit een pack trekt is reëel en om daar dus je dust aan te besteden is denk ik niet zo verstandig. Beter spaar je je dust voor die ene Legendary of Epic die je graag zou willen.
Een golden card dusten is trouwens alleen jammer als je verwacht dat die card een nerf zou krijgen, dan had je meer dust gekregen als je hem vlak na de nerf gedust zou hebben, maar ik zie dat voor die Fen Creeper niet zo snel gebeuren. Je zou altijd met die 100 dust die het je nu oplevert de non-golden kunnen craften en dan ga je er alleen in looks op achteruit
Golden cards hoarden is voor een beginnende free-to-play speler niet zo handig, je kan IMHO met dat dust beter aan de volledigheid van je non-golden collectie werken...
Ingaand op je vraag over LoE of BRM, Ik zou denk ik voor LoE gaan. Zitten toch wel een hoop leuke kaarten bij die je nu in veel decks ziet (Reno natuurlijk, maar ook een hoop discover kaarten die gewoon erg veelzijdig zijn. Op die manier kun je in een match natuurlijk ook aan kaarten komen die je zelf nog niet in bezit hebt).Postius schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:58:
Je zou, als Standard wordt geintroduceerd, natuurlijk ook wat naxx kaarten kunnen dusten, tenzij je van plan was om veel wild te gaan spelen natuurlijk. Als je collectie echter nog niet zo groot is kan ik me voorstellen dat je in wild format behoorlijk OP combo's om je oren gaat krijgen.
Zelf heb ik in het begin overigens bijna alle golden kaarten gedust (inclusief een golden Grommash
Nu ik mijn collectie redelijk op orde heb houd ik de meeste golden kaarten wel, maar als ik op een gegeven moment dust tekort kom voor het craften van die ene epic of legendary, zijn ze net zo snel weer gedust.
Edit:
Was deze nieuwe kaart al gespot?
[ Voor 10% gewijzigd door ruurd v. op 15-04-2016 13:27 ]
Hmmm... had die nu eens charge gehad!ruurd v. schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:41:
[...]
Edit:
Was deze nieuwe kaart al gespot?
[afbeelding]
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Atlas#22744
Verwijderd
Is wel ok in Wild, maar heeft waarschijnlijk een te zwak effect om een spot te krijgen in Standard.
1 mana te duur!Astie schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:26:
Hmm, anti aggro? anti control? ik heb geen idee waar ik deze kaart moet plaatsen. Slechte stats voor 4 mana.
[afbeelding]
En zelfs op 3 mana zou hij waarschijnlijk slechter zijn dan Flamewaker.
[ Voor 90% gewijzigd door PCBaas op 15-04-2016 16:37 ]
5700X | RX 6600
Zou me verbazen als deze veel wordt gespeeld. Misschien in één of ander niche deck. Ben het echt vaak oneens met de mana cost deze expansion merk ik. Hopelijk maakt blizzard betere inschattingen dan ik.
Het enige was die water elemental en snow chugger hebben is dat ze wel damage moeten incasseren om hun freeze effect te gebruiken. Maar ben het ermee eens dat de stats niet erg sterk zijn voor de mana cost..SeamusXanthus schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:59:
Wat is dit nu weer. Water elemental is 3/6 en weliswaar niet op dezelfde turn bruikbaar, deze heeft weer een groot rng element. Verder is flamewaker waarschijnlijk beter en is ook nog goedkoper voor dezelfde stats. Gevoelsmatig was 2/4 voor 3 echt perfect geweest. Freeze effect op minions heeft tot nu toe nul effect gehad op minion stats, 3/6 water elemental is solid, 2/3 mech (forgot his name) heeft ook vanilla stats. Beide kaarten nooit problemen mee gehad. En dan zou deze kaart -2/-1 moeten zijn in vergelijking met vanilla, ik snap dat niet. Ja je kan meerdere minions freezen maar je moet dan wel spells casten en het effect is nog rng ook.
Zou me verbazen als deze veel wordt gespeeld. Misschien in één of ander niche deck. Ben het echt vaak oneens met de mana cost deze expansion merk ik. Hopelijk maakt blizzard betere inschattingen dan ik.
Atlas#22744
Fake? Check de artwork, die is veel te korreligAstie schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:26:
Hmm, anti aggro? anti control? ik heb geen idee waar ik deze kaart moet plaatsen. Slechte stats voor 4 mana.
[afbeelding]
Omelette du fromage!

Token van Possessed Villager, stond op de facebook van HS.
[ Voor 15% gewijzigd door PCBaas op 15-04-2016 18:59 ]
5700X | RX 6600
behalve verbidden flame zit het word "random" op alle mage kaarten in WOGAstie schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:26:
[afbeelding]
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Heb hier een versie met een iets betere art. Ook een andere naam btw..dxta schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 17:53:
[...]
Fake? Check de artwork, die is veel te korrelig
We maken de kaarten voor Hearthpwn altijd via Hearthcards.net zodat ze altijd de zelfde dimensies hebben en goed passen op de frontpage en twitter etc. De art is soms wat korrelig omdat de source kaart niet altijd in hoge resolutie is. In dit geval kwam hij in eerste instantie van deze.dxta schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 17:53:
[...]
Fake? Check de artwork, die is veel te korrelig
De kaarten die op de frontpage van Hearthpwn en het twitter account staan zijn altijd confirmed (qua effect en stats). In bovenstaand voorbeeld is echter de naam later wel veranderd naar de officiele naam 'Demented Frostcaller' na bevestiging van Blizzard. Het effect klopt ook maar de text op de kaart kan iets afwijken van de correcte bewoording.
Persoonlijk is mijn interesse in HS op dit moment wel op het laagste punt sinds de beta ruim 2 jaar geleden. Ik merk zelf dat ik in HS eigenlijk enkel de dailies doe en dan regelmatig ook met lichte tegenzin. Maar goed, als je gratis pakjes wilt voor de nieuwe set dan is het natuurlijk dom om nu niet de daily quests te doen.
Zijn er meer mensen die hetzelfde over de game denken op dit moment, of ben ik een uitzondering?
Zat er net trouwens aan te denken, wat zouden jullie van een kaart vinden met als deathrattle get an random secret. Kan van elke class zijn. Moet die natuurlijk niet zo op zijn als mad scientist kwa stats en mana kost.
Nee dankjeNieuwevolger schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 21:11:
Leuke kaart die priest kaart, prima vervanger van een schredder.
Zat er net trouwens aan te denken, wat zouden jullie van een kaart vinden met als deathrattle get an random secret. Kan van elke class zijn. Moet die natuurlijk niet zo op zijn als mad scientist kwa stats en mana kost.
Ik wil minder RNG. Ik vind het ook vreselijk om te zien dat er nu weer van die absurde RNG kaarten zijn, totaal niet tegen te spelen.Nieuwevolger schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 21:11:
Leuke kaart die priest kaart, prima vervanger van een schredder.
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Dan moet je een fysiek kaart spel gaan spelen!Benjamin- schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 22:44:
[...]
Ik wil minder RNG. Ik vind het ook vreselijk om te zien dat er nu weer van die absurde RNG kaarten zijn, totaal niet tegen te spelen.
Kaarten als Elise,Ysera, Sylvana's, McT, Burgle, Sneeds, Recombulator(paar voorbeelden) en straks Faceless Summoner en Master of Evolution zijn het wat Hearthstone leuk om te spelen en om te kijken is.
Het probleem is dat sommige kaarten met een beetje RNG zo goed zijn dat het gewoon OP is en dat zijn IMHO niet eens zoveel kaarten(Boom bots, Unstable Portal, Implossion, Knife Juggler, Shredder en Murloc Knight)en ook nog omdat ze eigenlijk te goedkoop en te vroeg al heel bepalend zijn.
Die kaarten worden vaak ook niet gespeeld kijk maar Tinkmaster Overspark, Void Crusher en SpellslingerBenjamin- schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 00:10:
Kaarten zoals Elise, Ysera enz zijn absoluut niet het probleem, die RNG kan juist het game interessant maken. Maar een kaart die iets compleets random doet op random targets, dat is gewoon RNG dat te belachelijk voor worden is.
Jup de ene dag haal ik met gemak een winstreak en de volgende verlies ik allesCyberAmp schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 22:56:
Zo vandaag ook weer bad RNG achter mekaarGeen balans te vinden. Zo heb je de ene dag veel mazzel, en zo weer andere dag zit alles tegen. Ladder is compleet RNG.
Atlas#22744
Wat betreft HS als "skill based" cardgame ben ik het 100% met je eens. Kaarten als bv Unstable eSportal kunnen gewoon een bepalende invloed hebben op de uitkomst van een game.Benjamin- schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 22:44:
[...]
Ik wil minder RNG. Ik vind het ook vreselijk om te zien dat er nu weer van die absurde RNG kaarten zijn, totaal niet tegen te spelen.
RNG op kaarten als Unstable Portal, Implosion, Boom Bots, Bane of Doom etc hebben gewoon een dusdanige variantie in zich, dat ze games kunnen beslissen op basis van de uitkomst van de rol van de dobbelsteen. Een Bane of Doom waar Malganis uit komt kan bepalend zijn voor een game op turn 5, terwijl een Bane of Doom waar een Blood Imp uit komt dat waarschijnlijk niet is.
Wat betreft HS als casual "klooi maar een beetje aan voor de fun" game zijn dat soort kaarten voor mij minder problematisch. Zelf zie ik HS meer als game in deze laatste categorie, maar dat komt vooral doordat er veel bepalende RNG in de game zit.
RNG kaarten zijn geen enkel probleem naar mijn mening zolang de power level niet te hoog is. Unstable portal en implosion bijvoorbeeld, dat zijn de probleem kaarten. Er zijn nog genoeg non RNG kaarten en een kaartspel heeft per definitie al RNG. Als je dat niet leuk vind niet je geen cardgames spelen naar mijn mening
Hetzelfde gevoel. Meta voelt enorm stale aan. Er zijn wel veel decks die mogelijk zijn in de meta, maar de spelletjes zijn zo voorspelbaar geworden dat het fun effect van Hearthstone spelen weg is. En fun is de main selling point voor Hearthstone.xelfer schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 21:03:
Nu de splitsing van HS ranked in Wild en Standaard nabij is ben ik wel benieuwd wat mensen hier vinden van de huidige staat van de game.....
Persoonlijk is mijn interesse in HS op dit moment wel op het laagste punt sinds de beta ruim 2 jaar geleden. Ik merk zelf dat ik in HS eigenlijk enkel de dailies doe en dan regelmatig ook met lichte tegenzin. Maar goed, als je gratis pakjes wilt voor de nieuwe set dan is het natuurlijk dom om nu niet de daily quests te doen.
Zijn er meer mensen die hetzelfde over de game denken op dit moment, of ben ik een uitzondering?
Je speelt tegen een paladin en je weet gewoon dat je turn 2 een shielded minibot en turn 3 muster for battle gaat zien.
Je speelt tegen een druid en je weet gewoon dat je turn 2 wildgrowth in turn 3 shredder zal zien.
Op zich zijn die powerful plays wel balanced tegenover elkaar, maar je hebt er als speler weinig tot geen inbreng in. Je moet hopen dat je op de kracht van je deck de bovenhand haalt: één beurt missen (vooral in de early turns) en je weet dat je al kan inpakken.
Je kan dan ook niet die decks spelen en iets anders spelen, maar dan kan Hearthstone enorm frustrerend worden. Zo heb ik deze week wat met een Djinni Eggladin deck zitten spelen en het deck is zeker niet slecht (je speelt minibot en muster for battle, dus het deck is gewoon daarom al een goed paladin deck
Ik ben van origine een Arena speler, maar sinds TGT kan ik mij niet meer opladen voor Arena. De card pool is daar te groot geworden dat je teveel van RNG afhangt om een goed deck te hebben. En een goed deck is echt noodzakelijk om die magische 7 wins te halen. Ik vroeg me eerst af of ik gewoon niet slechter was geworden in Arena toen ik mijn winrate zag dalen, maar je ziet het bij de streamers ook. In de classic en de eerste GvG expansion zag je verschillende streamers gemiddeld en makkelijk 10 wins halen per arena run. Tegenwoordig lukt dat die specialisten ook niet meer. Het bewijs daarvoor is amaz 100 in 10 arena challenge dat nog maar door één speler is gelukt. Vroeger hadden de arena specialisten dat op één of twee runs binnen. Nu lijkt die challenge quasi onmogelijk.
Arena gaat met de release van the Old Gods niet beteren (integendeel: 400% kans om die lagere power level kaarten te krijgen tov de krachtigere naxx en gvg set...), maar standard zou constructed play wel terug interessant kunnen maken. Voor mij mag die nieuwe set en standard snel komen.
Zo voel ik het ook aan. De ene dag heb je je dailies gewoon onmiddellijk via een winstreak binnen. De andere dag zit je 10 spelletjes te spelen om 2 wins te halen.CyberAmp schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 22:56:
Zo vandaag ook weer bad RNG achter mekaarGeen balans te vinden. Zo heb je de ene dag veel mazzel, en zo weer andere dag zit alles tegen. Ladder is compleet RNG.
[ Voor 7% gewijzigd door DarthDavy op 16-04-2016 09:39 ]
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Dat laatste is precies mijn punt toch? Het feit dat een kaart de uitkomst van een game kan bepalen betekent niet dat het ook daadwerkelijk gebeurt.SeamusXanthus schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:00:
Hoe verklaar je dan dat een An1mA zo'n beetje elk tweakers toernooi wint waaraan hij mee doet? En waarom er op het einde van het toernooi bijna alleen maar spelers zitten die legend rank halen terwijl de rest dan al is uitgeschakeld?
RNG kaarten zijn geen enkel probleem naar mijn mening zolang de power level niet te hoog is. Unstable portal en implosion bijvoorbeeld, dat zijn de probleem kaarten. Er zijn nog genoeg non RNG kaarten en een kaartspel heeft per definitie al RNG. Als je dat niet leuk vind niet je geen cardgames spelen naar mijn mening
De stelling:
Kaarten die RNG bevatten, welke de uitkomst van een game beslissen, zijn schadelijk.
Is een andere stelling dan:
Games worden vaak beslist door RNG kaarten.
Mijn punt was in ieder geval dat kaarten als Unstable Portal slecht zijn voor HS als competitief spel. Enerzijds omdat ze dus de uitkomst van een game kunnen bepalen en anderzijds omdat beide spelers daar geen enkele invloed op hebben.
Zelf speel ik overigens competitief Rocket League en CS GO (door drukte de laatste game wel wat minder). Vind het zelf wel prettig dat ik daarbij alle wins en losses toe kan schrijven aan het feit dat mijn team beter of slechter heeft gespeeld dan de tegenstander.
Imp-losion vind ik eerlijk gezegd nog niet zo'n heel groot probleem, er zijn maar een paar uitkomsten, ja die kunnen heel bepalend zijn, maar je kan wel inschatten wat er gaat gebeuren, ik vind het dan ook een gecalculeerd risico.SeamusXanthus schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:00:
Hoe verklaar je dan dat een An1mA zo'n beetje elk tweakers toernooi wint waaraan hij mee doet? En waarom er op het einde van het toernooi bijna alleen maar spelers zitten die legend rank halen terwijl de rest dan al is uitgeschakeld?
Waarom bepaalde spelers vaker winnen dan andere, is sowieso al door strategie, je beurten vooruit denken, goede decks en die van de andere goed kunnen inschatten. RNG heeft een bepalende factor, dat betekent niet dat de beste speler niet vaker zal winnen, want dat is wel zo, want er zijn spelers aan de top, die nog 70% winrate hebben op Legend rank (wat ook nodig is voor top 25 enz).
Echter hoe meer RNG een kaart is, hoe minder skill je nodig hebt. Imp-losion heeft 3 uitkomsten, ga je voor de greedy play en ga je bidden om 4 damage te doen, of doe je het veilig op een 2 health minion, of ga je voor het gemiddelde op een 3 health minion. Afhankelijk van de positie en je andere mogelijkheden, maak je een keuze wat jou de beste kans geeft om te winnen.
Maar welke informatie heb je wanneer je Unstable Portal gebruik? Komt er een 1 mana minion uit die nu 0 kost? Komt er een Antonidas uit voor heel veel Fireballs aan het begin van het spel? Is het een Deathwing terwijl je hand leeg was?
Gemiddeld gezien zal de beste speler die match winnen, echter door de extreme RNG effecten, kan dit absoluut het potje bepalen.
Met een paar van die nieuwe kaarten, gaat de RNG nog verder omhoog, en kan jij winnen met 1 HP, tegen een 50 HP Warrior door extreme RNG. Dat is te gestoord voor woorden en zou nooit in card design mogen plaatsvinden.
Door veel te spelen, te grinden, win je van de meeste casual ' noobs' dus dat lijkt me eerder logisch, maar de meesten die casual spelen hebben echt de tijd niet om door te spelen naar legendary. Er is gewoon teveel investering in tijd zonder goede ' pay-off' . Met fun decks kom je ook niet erg ver, dus het is erg veel repetitive aggro decks. Je deranked daarna ook weer in volgende seizoen. Geen blijvende incentive.SeamusXanthus schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:00:
Maar op gegeven moment speel je met ' gelijkwaardigen' en is je strategie minder een probleem en steeds meer RNG. Maar klopt door veel te spelen middel je effect van RNG, maar niet op basis van 3 games in een tournament.RNG kaarten zijn geen enkel probleem naar mijn mening zolang de power level niet te hoog is. Unstable portal en implosion bijvoorbeeld, dat zijn de probleem kaarten. Er zijn nog genoeg non RNG kaarten en een kaartspel heeft per definitie al RNG. Als je dat niet leuk vind niet je geen cardgames spelen naar mijn mening
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Dit topic is gesloten.
![]()
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.