Mofkees schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:30:
[...]

ach gewoon dreadsteeds nemen en Jaraxxus, ik win altijd fatigue war als dreadlock tegen ze :D

Die versie met 2x deathlords is inderdaad erg moeilijk, als je van ze in fatigue will winnen.

Is er weer een bekende met druid bezig of zo, vandaag echt min. 60% potjes tegen druid gespeeld.
Klopt, iemand is #1 legend geworden met Ramp Druid!

Er zit GEEN combo in dus als je hem tegenkomt, niet krampachtig boven de 14 health proberen te blijven.

[ Voor 10% gewijzigd door Astie op 12-04-2016 14:35 ]

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Hoop echt dat iets met combo gaat gebeuren. De hele game draait gewoon om bord clear en meer dan 14 leven hebben, of 22 damage vanuit een leeg bord, zonder Emperor.

Vandaag nog de jackpot gehad, 28 damage vanuit een leeg bord, FoNx2+innervate+SR, wel na een Emperor beurt.

edit: de meeste druids waren wel combo nog, afentoe inderdaad eentje met 2x MCT en veel dikke taunts enzo.

[ Voor 16% gewijzigd door Mofkees op 12-04-2016 15:17 ]

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Mofkees schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:06:
Hoop echt dat iets met combo gaat gebeuren. De hele game draait gewoon om bord clear en meer dan 14 leven hebben, of 22 damage vanuit een leeg bord, zonder Emperor.

Vandaag nog de jackpot gehad, 28 damage vanuit een leeg bord, FoNx2+innervate+SR, wel na een Emperor beurt.
Ik speel er vaak niet meer omheen tenzij het de beste play is. Ik ga er vaak vanuit dat ze de combo niet hebben. Dit doe ik omdat als ik er wel krampachtig omheen speel de game sowieso verlies. Neem ik het risico en dus voor value plays ga win ik soms nog wel.

FoN vind ik een goede kaart, Roar is wat mij betreft de kaart die ze aan moeten passen!
Astie schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:20:
[...]

Tegen CW winnen door op fatique te spelen? Die moet je even uitleggen. Er is geen beter deck om op fatique te winnen dan CW (op mill decks na natuurlijk)
Als Paladin kan je op vrijwel alles een antwoord hebben, als je dan rustig speelt, in het begin veel hero powers gebruik (om hem te forceren wapens en WW effects te gebruiken), dan kan je het lategame gewoon winnen. Het is niet een eenvoudige match up als je hem nog niet goed begrijpt, maar op termijn zal je zien dat je dit echt wel gaat winnen.

Tempo Storm geeft ook een 25% win kans voor CW tegen Midrange Paladin. Zo sterk is Paladin dus tegen Control Warrior.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Benjamin- schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:26:
[...]

Als Paladin kan je op vrijwel alles een antwoord hebben, als je dan rustig speelt, in het begin veel hero powers gebruik (om hem te forceren wapens en WW effects te gebruiken), dan kan je het lategame gewoon winnen. Het is niet een eenvoudige match up als je hem nog niet goed begrijpt, maar op termijn zal je zien dat je dit echt wel gaat winnen.

Tempo Storm geeft ook een 25% win kans voor CW tegen Midrange Paladin. Zo sterk is Paladin dus tegen Control Warrior.
Waarom loopt iedereen toch altijd zo ver weg met die statistieken van Tempo Storm? Die Tier decks enzo.
Die zijn bedoeld met de juiste persoon aan de knoppen.
tuurlijk zeggen die statistieken wel iets maar is zeker niet de holy grail.

En tuurlijk is Paladin de favoriet tegen Warrior net zoals Shaman dat is. Maar als Midrange Paladin win je het vaak al ruim voor fatique. MP tegen CW is totaal geen fatique game.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12-2025
Toevallig gisteren nog met Secretdin in fatigue gegaan tegen Control Warrior (met Justicar), en inderdaad daarmee gewonnen. Zeker niet iets wat vaak gebeurt maar af en toe wel. Daarom is Secretdin ook tier1, het wint ook potten die niet gewonnen mogen worden.

Even iets anders. Mijn gemiddelde afgelopen in arena is de laatste paar runs totaal ingestort. Kan toeval zijn, maar volgens mij komt dat omdat de meeste mensen aan het sparen zijn voor de uitbreiding en er alleen nog maar zeer goede spelers Arena spelen momenteel. Hebben andere mensen gelijke ervaringen? Ik zit te denken om tijdelijk te stoppen, niet omdat ik het geld nodig heb, maar omdat het momenteel niet profitable is.
SeamusXanthus schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:51:
Toevallig gisteren nog met Secretdin in fatigue gegaan tegen Control Warrior (met Justicar), en inderdaad daarmee gewonnen. Zeker niet iets wat vaak gebeurt maar af en toe wel. Daarom is Secretdin ook tier1, het wint ook potten die niet gewonnen mogen worden.

Even iets anders. Mijn gemiddelde afgelopen in arena is de laatste paar runs totaal ingestort. Kan toeval zijn, maar volgens mij komt dat omdat de meeste mensen aan het sparen zijn voor de uitbreiding en er alleen nog maar zeer goede spelers Arena spelen momenteel. Hebben andere mensen gelijke ervaringen? Ik zit te denken om tijdelijk te stoppen, niet omdat ik het geld nodig heb, maar omdat het momenteel niet profitable is.
Haha, ik ook. Ik ben ook aan het sparen voor extra packs bij de uitbreiding en dat doe ik altijd via Arena. Mijn win gemiddelde ligt boven de 7 maar de laatste 8 runs heb ik gemiddeld 4,2 wins.
Kom goede spelers tegen maar krijg voor mijn gevoel ook echt goede decks tegen. Antwoord na antwoord na antwoord.
Astie schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:34:
[...]

Waarom loopt iedereen toch altijd zo ver weg met die statistieken van Tempo Storm? Die Tier decks enzo.
Die zijn bedoeld met de juiste persoon aan de knoppen.
tuurlijk zeggen die statistieken wel iets maar is zeker niet de holy grail.

En tuurlijk is Paladin de favoriet tegen Warrior net zoals Shaman dat is. Maar als Midrange Paladin win je het vaak al ruim voor fatique. MP tegen CW is totaal geen fatique game.
Omdat die statistieken wel vrij accuraat zijn.

Maargoed dan neem ik mijn eigen statistieken, dat is 68% tegen alle Warrior decks, inclusief Patron (ook nog de oude Patron).

Met Midrange kan je zeker voor fatigue al winnen, ik zeg dan ook zeker niet dat dit niet het geval is. Maar aggro gaan tegen CW is een gigantische fout, je moet blijven denken, wat als deze game naar fatigue gaat?

Warrior is gericht op removal, en een paar kaarten waarmee ze je proberen te verslaan. Forceer je Warrior om zijn removal op minder belangrijke minions te gebruiken, en hou je je removal voor die paar kaarten van Warrior, dan is het kat in bakkie. Waarom dan rekening houden met fatigue? Omdat het vaak genoeg gebeurd dat met 2 goede Brawls + removal, dat ze keihard terugkomen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:10
Benjamin- schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:58:
[...]

Maargoed dan neem ik mijn eigen statistieken, dat is 68% tegen alle Warrior decks, inclusief Patron (ook nog de oude Patron).

Met Midrange kan je zeker voor fatigue al winnen, ik zeg dan ook zeker niet dat dit niet het geval is. Maar aggro gaan tegen CW is een gigantische fout, je moet blijven denken, wat als deze game naar fatigue gaat?

Warrior is gericht op removal, en een paar kaarten waarmee ze je proberen te verslaan. Forceer je Warrior om zijn removal op minder belangrijke minions te gebruiken, en hou je je removal voor die paar kaarten van Warrior, dan is het kat in bakkie. Waarom dan rekening houden met fatigue? Omdat het vaak genoeg gebeurd dat met 2 goede Brawls + removal, dat ze keihard terugkomen.
De meeste gebruikte vorm van CW is inderdaad zo removal heavy, dubbel brawl, dubbel revenge en heeft zoveel armor kaarten, dat je beter niet kan proberen te overwhelmen want dat gaat toch zelden lukken.
Is het echter niet lastig om fatigue te winnen als ze een elise variant spelen, die volgens mij toch nu de populairste is.

• Mofkees
Astie schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:54:
[...]

Haha, ik ook. Ik ben ook aan het sparen voor extra packs bij de uitbreiding en dat doe ik altijd via Arena. Mijn win gemiddelde ligt boven de 7 maar de laatste 8 runs heb ik gemiddeld 4,2 wins.
Kom goede spelers tegen maar krijg voor mijn gevoel ook echt goede decks tegen. Antwoord na antwoord na antwoord.
heh ik heb wel meer geluk, gister 9/9/2/11 wins gehad, toch een gem. van 7,75 wins.

Hoogte punt was 11 wins met als reward 165 gold (+85 dust+pack+golden blizzard) en in de pack 40 dust!!!

Benjamin- schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:58:
[...]

Niks toe te voegen aan jouw onderste stuk. Klopt exact. Dat is hoe je CW bestrijd.
De 'nieuwe' CW heeft nog meer removal en minder endgame (Elise moet daarvoor zorgen) en is daardoor voor MP stukken moeilijker om te verslaan.
Ik kom trouwens zeer weinig Paladin meer tegen maar wel extreem veel tempo mage en Zoo met Bran en O'Mechono.
Het grappige is wel dat de meeste matches die ik verlies vaak van kaarten zijn die er straks allemaal niet meer zijn.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

separhim schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:08:
[...]

De meeste gebruikte vorm van CW is inderdaad zo removal heavy, dubbel brawl, dubbel revenge en heeft zoveel armor kaarten, dat je beter niet kan proberen te overwhelmen want dat gaat toch zelden lukken.
Is het echter niet lastig om fatigue te winnen als ze een elise variant spelen, die volgens mij toch nu de populairste is.
De Elise variant is een stuk lastiger, want als ze het slim spelen dan kunnen ze daar een hoop value uithalen.

Het beste wat je kan doen is bepaalde kaarten vasthouden, bijvoorbeeld Tirion en Sylvanas zijn zo sterk wanneer Monkey is gespeeld, want ze hebben geen removal meer.

Merk wel dat ik het vaak nog wel win van Elise Warrior, alleen zit het wel veel dichterbij.

• SeamusXanthus
Ik heb welgeteld in alle potjes die ik heb gespeeld tegen Elise decks maar één keer daardoor verloren. Ik kan me vergissen maar volgens mij is het echt zo. De kans dat ze en Elise en de map en de monkey krijgen is wel zo klein. En als het dan lukte won ik vaak alsnog omdat de legendaries random en vaak traag zijn alle removal spells zijn dan weg.
Ik ben geen fan.

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/286/239/635960580995747246.png

Atlas#22744

Nou nou nou hoe origineel een Auchenai effect voor 2 mana minder en maar voor 1 turn zonder body.

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:04
1-2 mana te duur! :(

Als je Hero Power doet met deze kaart dan is het een 4 mana deal 2 dmg (of 4 met Justicar). Als je deze speelt i.c.m. met een Flash Heal is het een 2 kaart, 3 mana, deal 5 dmg. Echt super zwak allemaal.

5700X | RX 6600

• Kasai

Kasai

Legendary

Ik zie het als 4 damage aoe voor 2 mana.

Atlas#22744

Ik zie wel de mogelijkheid tot een vergelijkbaar deck als Freeze Mage. Firebat heeft al een vergelijkbaar deck gespeeld, maar met deze kaart, een paar andere, Velen en een tick van Thaurissan, na een Alex, en je hebt bizarre burst damage.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik kon laatst een game niet winnen omdat ik een minion met velens chosen had. En ik wilde soulpriest, zombie chow, zombie chow, coh voor lethal burst tegen jaraxxus, maar ik kon hem niet spelen vanwege de spellpower bonus. Dat heb je met deze kaart niet. Mja, standard heeft ook geen zombie chows meer.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• separhim
Benjamin- schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:29:
Ik zie wel de mogelijkheid tot een vergelijkbaar deck als Freeze Mage. Firebat heeft al een vergelijkbaar deck gespeeld, maar met deze kaart, een paar andere, Velen en een tick van Thaurissan, na een Alex, en je hebt bizarre burst damage.
Je hebt al met deze kaart, alex, twee keer flash heal en mindblast een OTK als alle kaarten 1 mana discount hebben.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:48
Prophet Velen met Embrace the Shadow en Flash Heal is toch al wat leuke damage. Zeker als Velen nog een turn blijft staan is het toch minimaal 19 damage over twee turns (mits er geen taunt is).

En wat te denken van deze?

Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/286/257/635960666933956008.png

Ik zie een dragon priest deck aankomen, Kibbler gaat dit wel leuk vinden :+

[ Voor 34% gewijzigd door Sypheron op 12-04-2016 21:34 ]

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Dat is nog eens een mooi draakje. Alhoewel de meeste dragen vooral battlecry effecten hebben en de dus vooral alleen maar body's krijgt. Er is maar 1 dragon met een normaal taunt effect, en dat is ook nog eens een legendary. Wel zou deathwing 2 opeens wel heel goed kunnen uitpakken via een golden monkey.

• PCBaas
Als je 10 mana 12/12 het overleeft (en jij het overleeft) dan heb je eigenlijk sowieso al gewonnen, dus deze kaart had net zo goed geen deathrattle kunnen hebben. Sea Giant bijv. doet eigenlijk hetzelfde voor minder mana.

De art is wel mooi. :+ YouTube: Lifecoach reveals new card for Old Gods: Blood Warriors

[ Voor 30% gewijzigd door PCBaas op 12-04-2016 21:54 ]

5700X | RX 6600

• aicaramba
Of na dragon consort op 7+coin of 8 mana spelen.
Toch denk ik dat dr agons niet genoeg direct board impact hebben om heel erg viable te zijn. En de decks zijn zo minion heavy dat het een soort van zoo is, met een hogere mana curve.

Wat ik bij dragon pally had, was dat je eigenlijk constant board control moet hebben om te winnen, met name tegen control, maar dan ben je zo vatbaar voor board clears.

[ Voor 78% gewijzigd door aicaramba op 12-04-2016 21:58 ]

• Kasai

Kasai

Legendary

edit; ik kan niet lezen

[ Voor 89% gewijzigd door Kasai op 12-04-2016 22:05 ]

Atlas#22744

Sypheron schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:30:

[afbeelding]

Misschien wel leuk in een soort van Malygos combo deck anders is het echt een moeilijke kaart ivm Battlecry's en Fatigue.
De enige draak die misschien leuk is als Deathrattle is Deathwing zelf.

Ik denk dat met al die deathrattles, dat 2 silences weer standaard zou kunnen worden.

Sypheron schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:30:
Prophet Velen met Embrace the Shadow en Flash Heal is toch al wat leuke damage. Zeker als Velen nog een turn blijft staan is het toch minimaal 19 damage over twee turns (mits er geen taunt is).

En wat te denken van deze?

[afbeelding]

Ik vind dit eigenlijk een erg slechte kaart. Dit komt omdat de goede dragons een battlecry hebben en deze wordt nu niet geactiveerd. Dan zit je met een 2/6 Twilight Guardian, 4/1 Twilight Drake en een 4/4 Azure Drake die geen kaart heeft getrokken, etc etc.

NEXT!
Astie schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:00:
[...]

Ik vind dit eigenlijk een erg slechte kaart. Dit komt omdat de goede dragons een battlecry hebben en deze wordt nu niet geactiveerd. Dan zit je met een 2/6 Twilight Guardian, 4/1 Twilight Drake en een 4/4 Azure Drake die geen kaart heeft getrokken, etc etc.

NEXT!
Of je trekt Chromaggus, Malygos, Ysera en Deathwing.

Maar je past je deck er natuurlijk op aan, je zal geen Twilight dan spelen bijvoorbeeld, maar een Hungry Dragon.

Benjamin- schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:10:
[...]

Of je trekt Chromaggus, Malygos, Ysera en Deathwing.

Maar je past je deck er natuurlijk op aan, je zal geen Twilight dan spelen bijvoorbeeld, maar een Hungry Dragon.
Dan ga je dus een Dragondeck bouwen met 2e rangs Dragons om één kaart goed te kunnen spelen? Hmmm.

Daarbij zijn de Dragons die jij opnoemt hoog in curve en moet je die in je hand bewaren tot je deze via Dragonlord uit je handen kan trekken.
Ik neem aan dat de meta wel iets langzamer wordt met standard maar zo langzaam om dit een viable deck te maken, daar geloof ik niet in.
Hij past natuurlijk wel prachtig in een fundeck maar daar worden kaarten niet op beoordeeld.
Astie schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:14:
[...]

Dan ga je dus een Dragondeck bouwen met 2e rangs Dragons om één kaart goed te kunnen spelen? Hmmm.

Daarbij zijn de Dragons die jij opnoemt hoog in curve en moet je die in je hand bewaren tot je deze via Dragonlord uit je handen kan trekken.
Ik neem aan dat de meta wel iets langzamer wordt met standard maar zo langzaam om dit een viable deck te maken, daar geloof ik niet in.
Hij past natuurlijk wel prachtig in een fundeck maar daar worden kaarten niet op beoordeeld.
Want dit zijn allemaal 2de rangs dragons? Ysera is dat sowieso niet, Deathwing is minder slecht dan mensen denken, hier zijn mensen gewoon echt rank 1 Legend in deze patch nog geworden. Malygos is zeker de moeite waard.

Alles draait om synergy, je speelt niet Malygos omdat je een 4/12 dragon wilt hebben via deze kaart, je speelt deze kaart omdat er ook synergy is. Bijvoorbeeld een Dragon Priest deck met Embrace the Shadow en andere burst. Opeens zijn Malygos en Alex heel erg goed. Natuurlijk wil je graag de battlecry van Alex, maar met zo'n veld kan ik er best mee leven dat Alex geen battlecry heeft, die doet daarna waarschijnlijk toch wel 8 damage. En het mooie er van, dat deze kaarten allemaal nog waardevol zijn zonder deze Deathwing Dragonlord, want dan ga je gewoon voor het normale plan.

Je gaat dus niet je deck er omheen bouwen, maar je houdt er wel rekening mee, dus maak je een paar andere keuzes, maar in een Dragon Priest met die burst combo's, zie ik deze kaart wel zitten.

• Nieuwevolger
beuker19 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 22:23:
[...]

Misschien wel leuk in een soort van Malygos combo deck anders is het echt een moeilijke kaart ivm Battlecry's en Fatigue.
De enige draak die misschien leuk is als Deathrattle is Deathwing zelf.
nou volgens mij verliezen we meer sterke deathrattles dan dat we er voor terugkrijgen.

• Mofkees
Denk dat die kaart wel best OK is hoor. zowiezo zonder text is hij al een sterke kaart. Bovendien je kunt toch zelf bepalen wanneer je hem wil spelen? Die nieuwe nightmare dragon of hungery dragon kunnen b.v. hun plaats vinden in zulke decks ook.

Benjamin- schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:34:
[...]

Want dit zijn allemaal 2de rangs dragons? Ysera is dat sowieso niet, Deathwing is minder slecht dan mensen denken, hier zijn mensen gewoon echt rank 1 Legend in deze patch nog geworden. Malygos is zeker de moeite waard.

Alles draait om synergy, je speelt niet Malygos omdat je een 4/12 dragon wilt hebben via deze kaart, je speelt deze kaart omdat er ook synergy is. Bijvoorbeeld een Dragon Priest deck met Embrace the Shadow en andere burst. Opeens zijn Malygos en Alex heel erg goed. Natuurlijk wil je graag de battlecry van Alex, maar met zo'n veld kan ik er best mee leven dat Alex geen battlecry heeft, die doet daarna waarschijnlijk toch wel 8 damage. En het mooie er van, dat deze kaarten allemaal nog waardevol zijn zonder deze Deathwing Dragonlord, want dan ga je gewoon voor het normale plan.

Je gaat dus niet je deck er omheen bouwen, maar je houdt er wel rekening mee, dus maak je een paar andere keuzes, maar in een Dragon Priest met die burst combo's, zie ik deze kaart wel zitten.
Ik wist dat je over die opmerking zou vallen. Van de Dragons die jij noemt is alleen Ysera een topdragon. De rest is maximaal 2e rangs.
Ik zie ik de combo's die noemt wel toekomst maar je moet ook tot de beurt zien te komen om je die combo te geven. Je moet jezelf dus verdedigen tot je de combo kan spelen. Als je tot beurt 10 komt en die Dragonlord kan spelen heeft je tegenstander weer een beurt om te finishen of te clearen. Kom je al eerder tot het gebruik van de combo heeft de Dragonlord weer geen nut meer.
Alleen de 7+ mana Dragons hebben goede synergy met Dragonlord, denk inderdaad aan Chillmaw en Ysera. Maar juist omdat Dragondecks de synergy met de Blackwings, Twilightguardian en in Priest zijn geval met Welp en Wyrmrest zoeken maakt ze zo sterk. Door de buff of tempo play die je ermee kan maken maakt de decks zo sterk. Deze buff's en tempo's zijn gebaseerd op het hebben van een Dragon in je hand en het gebruik van de battlecry. Speel je Dragenlord dan vervallen beide.
Je kan een deck bouwen zonder de synergy en puur op burstcombo spelen. Gooi er een Chillmaw in om je board te beschermen en je hebt een leuke beurt 10.

De toekomst moet natuurlijk uitwijzen of deze kaart echt zijn plaatst krijgt in de meta. Maar ik vergelijk deze kaart een beetje met Varian Wrynn. Uiteindelijk heeft hij zijn plaats niet gevonden omdat hij te langzaam is en je nog verder richting fatique brengt.

Hoe langer ik over de kaart nadenk hoe meer ik bij mijn standpunt blijf dat hij leuk is voor fundecks

• aicaramba
Stel dat iemand corruption speelt op deathwing en ysera komt op het bord. Zou ysera dan nog een kaart genereren?

NVM.. Corruption is start of your turn.

[ Voor 18% gewijzigd door aicaramba op 13-04-2016 10:09 ]

• Mofkees
aicaramba schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:08:
Stel dat iemand corruption speelt op deathwing en ysera komt op het bord. Zou ysera dan nog een kaart genereren?
corruption's effect gebeurt op de beurt van warlock, dus die warlock heeft nog een kans die Ysera weg te krijgen :)

Hahahaha holy crap. Zit ik een heel betoog te typen........vergeet ik het woordje Deathrattle te lezen. Totaal over het hoofd gezien. Ik dacht dat het een battlecry was.
Dan moet ik de kaart totaal anders bekijken.

• aicaramba
Ik denk dat BGH wordt gebuffed naar: Battlecry, silence a minion with 7 or more attack and kill it :P

Tinkmaster is een redelijk goede counter.

[ Voor 18% gewijzigd door aicaramba op 13-04-2016 10:23 ]

• Kasai

Kasai

Legendary

Astie schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:12:
Hahahaha holy crap. Zit ik een heel betoog te typen........vergeet ik het woordje Deathrattle te lezen. Totaal over het hoofd gezien. Ik dacht dat het een battlecry was.
Haha, dat had ik ook;

Atlas#22744

Het maakt de kaart slechter imho omdat je ook de kaarten in de hand moet hebben dus de tegenstander weet wat er gaat/kan komen.
Het i's allemaal leuk en wel maar ik denk niet dat je het veroorloven om met 5 of 6 high cost Dragons kunt spelen en ze zo lang vast kunt houden.

• separhim
beuker19 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:56:
[...]

Het maakt de kaart slechter imho omdat je ook de kaarten in de hand moet hebben dus de tegenstander weet wat er gaat/kan komen.
Het i's allemaal leuk en wel maar ik denk niet dat je het veroorloven om met 5 of 6 high cost Dragons kunt spelen en ze zo lang vast kunt houden.
Als de nieuwe Deathwing een battlecry zou zijn dan was hij een stuk slechter, omdat je veel slechter doet tegen mass removal. Varian Wrynn is een zeer vergelijkbare kaart denk ik en niemand vind die goed, omdat hij zeer zwak is tegen mass removal en zeer dodelijk is in fatigue match ups.

De nieuwe deathwing heeft al voordeel dat hij niet compleet afhankelijk is op zijn effect zoals varian om goed te zijn, hij is nog altijd een 12-12 als hij wordt gesilenced of je tegenstander niks tegen hem doet.

• SeamusXanthus
Dit is een soort oversized shredder :).

Daarnaast, Varian is RNG wat je gaat krijgen, hier weet je exact wat je gaat krijgen.
Je zou deze samen met de originele Deathwing kunnen spelen in je deck (die zou je dan ook als panick button kunnen gebruiken). En Chromaggus en Ysera zijn ook lekker. Het is de vraag of je met meer dragons moet spelen, misschien is vier al genoeg.

Dit is zo'n kaart waarvan ik denk dat hij niet goed genoeg is, maar in het juiste deck zo maar ineens OP kan zijn. Kaart blijft kwetbaar voor polymorph effects natuurlijk. Ik gsa me hier niet aan branden om een defnitief oordeel over deze kaart te vellen.

Die Priest kaart lijkt me wel degelijk potentieel sterk. Eén tick van Emperor is voldoende om OTK combos te gaan maken. Met de soulpriest is dat een stuk lastiger. Daarnaast kan je hem misschien wel samen met soulpriests spelen zodat je heel reliable damage kan doen ipv healing. Heal kaarten doen echt veeeeeeeeel meer healing dan damage kaarten doen, dus de 2 cost heb je er al snel uit. Ik ben niet negatief. Ik heb wel mijn twijfels of de priest genoeg kaarten in zijn hand kan houden om de combo's te maken. Als hij ze steeds in moet zetten om zichzelf te redden komt er weinig van terecht.

• Mofkees
Die Dragonlord is alleen erg traag. Voor de rest kan je het zelfs zo zien dat je voor 10 mana die Dragonlord & Ysera speelt en daar heb je al genoeg value.

Buiten het feit dat er veel minder RNG is tegenover Varian, is 12/12 een stuk heftiger dan 7/7 en je gaat je zelf ook niet naar fatigue toe werken.

Er moet inderdaad nog blijken of hij de dragon BC effecten teveel benadeelt, en of er veel effectieve mass removals zijn. Voor nu vind ik hem een van de beste kaarten/legendaries in de nieuwe set.

Mofkees schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:28:
Die Dragonlord is alleen erg traag. Voor de rest kan je het zelfs zo zien dat je voor 10 mana die Dragonlord & Ysera speelt en daar heb je al genoeg value.

Buiten het feit dat er veel minder RNG is tegenover Varian, is 12/12 een stuk heftiger dan 7/7 en je gaat je zelf ook niet naar fatigue toe werken.

Er moet inderdaad nog blijken of hij de dragon BC effecten teveel benadeelt, en of er veel effectieve mass removals zijn. Voor nu vind ik hem een van de beste kaarten/legendaries in de nieuwe set.
De beste vind ik hem zeker niet. Hallazeal, C'Thun en Xaril vind ik stukken beter. Thing from Below, Darkshire, Undercity Huchster en Ravaging Ghoul zijn ook beter in mijn ogen.
Lol net alweer een Legendary uit een pakje maar helaas weer een dubbele (Harrison) en gisteren nog een pakje met 2 Epics.
Ik kan nu al mijn kaarten dusten voor 1200 maar ik wacht nog even want heb sowieso nog een Knife Juggler, SI7 en Prep en het kan maar zo zijn dat 1 of misschien wel 2 van deze kaarten ook nog een nerf krijgt.

Edit: Net uit mijn Brawl pakje een golden Molten Giant als ze die een nerf krijgt is het gewoon een gratis Legendary :D

[ Voor 15% gewijzigd door beuker19 op 13-04-2016 22:44 ]

Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/286/335/635961491120327409.png

Ziet er best leuk uit. Goede stats, goede minions om te summonen.....best dikke tempo.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Astie schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:11:
[afbeelding]

Ziet er best leuk uit. Goede stats, goede minions om te summonen.....best dikke tempo.
Inderdaad dik ok. Je krijgt basicly voor 1 mana een random 3-mana cost minion.

Kaart zit wel in een vreemde class: mage waar het voornamelijk rond spells en spell dmg draait.

Kaart kan je zeker al ok noemen, omdat ze 1 mana meer kost dan een silver hand knight en deze kaart geeft over het algemeen meer value dan 1 mana dat ze meer kost en silver hand knight is ook al een goeie kaart. :-)

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Nieuwevolger
Mooie kaart, helemaal omdat het een commen is en ik nog een grand crusador speel in mn tempo mage door gebrek aan beter bij mij.

• KypDurron
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-01 19:32
3de week op rij een pakje met enkel commons en een rare uit de brawl:-(
Als je dan verder geen pakjes meer koopt om te sparen is dat toch maar triestig

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:51
KypDurron schreef op woensdag 13 april 2016 @ 22:35:
je bent gewoon verwend :P

weer een random priest deck 3-0 mee gegaan alhoewel die brawl van een aantal weken geleden echt geniaal was als priest (7+ minions) 20-1 gegaan die week (ene loss was druid)
Ik heb binnen 23 dagen 3 Legendary's 1 Golden Legendary 1 Golden Epic en nog zeker 4 of 5 andere epics en dat allemaal met de Daily Quests en Brawls.
Zo veel geluk heb ik nog nooit gehad met het openen van packs.

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:04
Nieuwe mage kaart door Trump:

Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/286/349/635961603999526972.png

Analyse door Trump:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/w0t9ja.jpg

[ Voor 87% gewijzigd door ruurd v. op 13-04-2016 23:17 ]

• KypDurron
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-01 19:32
beuker19 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:06:
[...]

Ik heb binnen 23 dagen 3 Legendary's 1 Golden Legendary 1 Golden Epic en nog zeker 4 of 5 andere epics en dat allemaal met de Daily Quests en Brawls.
Zo veel geluk heb ik nog nooit gehad met het openen van packs.
Begin ik dus toch te twijfelen om opnieuw enkele pakjes van classic te openen.
In de twee weken voor de release van TGT kon ik me ook niet meer houden en had ik een paar dagen na mekaar telkens 5 pakjes gekocht en zo ook 3 dagen na mekaar een legendary geopend.

• aicaramba
Ik had al 7 packs op rij 40 dust..

En ik heb nog steeds geen enkele golden legendary, terwijl ik sinds open beta speel :'(

[ Voor 13% gewijzigd door aicaramba op 13-04-2016 23:19 ]

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-01 09:54
Ik vind het wel teleurstellend dat het RNG aspect alleen maar groter aan het worden is. Ik begrijp best dat ze het vermakelijk willen maken voor mensen die het leuk vinden om extreme situaties proberen te bewerkstelligen in friendly games of alleen maar Trolden filmpjes willen kijken, maar bijna elke class krijgt er nu een hoop RNG kaarten bij. Met het wegvallen van Piloted Shredder had ik gehoopt dat in ieder geval de top tier decks minder RNG gevoelig zouden zijn. Echter wat we tot nu toe zien van de nieuwe expansie doet mij vermoeden dat door de minder krachtige kaarten en de nerfs die er in classic aan gaan komen je ook in de top tier decks veel random elementen zal gaan krijgen. Ik hoop echter van harte dat ik het mis heb en dat Blizzard nog wat innovatieve elementen naar voren brengt die niet met RNG te maken hebben.
KypDurron schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:08:
[...]

Begin ik dus toch te twijfelen om opnieuw enkele pakjes van classic te openen.
In de twee weken voor de release van TGT kon ik me ook niet meer houden en had ik een paar dagen na mekaar telkens 5 pakjes gekocht en zo ook 3 dagen na mekaar een legendary geopend.
Ik koop nooit meer pakjes behalve zoals nu Pre-Orders en Adventures.
Nu je het er trouwens over hebt ik had vlak voor TgT ook nog een Cenarius en Sneeds uit een pakje alleen koop ik nu alleen maar classics tot de release omdat die op het moment het meeste waard zijn en ik wacht pas met dusten als ik weet wat er wel/niet generfed gaat worden.

Ik heb nu een Knife Juggler(bijna wel zeker) Prep(Kan ook maar zo want ze willen Rogue pakken ivm de sterke classic kaarten) een Golden Molten Giant(ik denk dat de Giants ook aangepast worden)
Dat is zo mochten deze kaarten wel aangepast worden 1580 extra dust !!!!! en ik heb de dust nu niet nodig.

En nog een nieuwe Mage kaart

Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/286/349/635961603999526972.png

[ Voor 5% gewijzigd door beuker19 op 13-04-2016 23:49 ]

• PCBaas
Brangus Glee schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:18:
Ik vind het wel teleurstellend dat het RNG aspect alleen maar groter aan het worden is. Ik begrijp best dat ze het vermakelijk willen maken voor mensen die het leuk vinden om extreme situaties proberen te bewerkstelligen in friendly games of alleen maar Trolden filmpjes willen kijken, maar bijna elke class krijgt er nu een hoop RNG kaarten bij. Met het wegvallen van Piloted Shredder had ik gehoopt dat in ieder geval de top tier decks minder RNG gevoelig zouden zijn. Echter wat we tot nu toe zien van de nieuwe expansie doet mij vermoeden dat door de minder krachtige kaarten en de nerfs die er in classic aan gaan komen je ook in de top tier decks veel random elementen zal gaan krijgen. Ik hoop echter van harte dat ik het mis heb en dat Blizzard nog wat innovatieve elementen naar voren brengt die niet met RNG te maken hebben.
RNG is leuk als het op slechte kaarten zit, het wordt pas een probleem als RNG in goede kaarten zit. Tot nu toe zijn er alleen maar RNG kaarten revealed die slecht of "ok" zijn, dus ik zie geen probleem tot nu toe. Nu maar hopen dat ze het niet verknallen in de andere helft van de set. :P
ruurd v. schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:08:
Nieuwe mage kaart door Trump:

[afbeelding]

Analyse door Trump:

[afbeelding]
Is volgens mij wel ok, niet goed maar ook niet echt slecht. Helaas dat Echo of Medivh niet in deze selectie zit bij Standard, want dat is volgens mij wel de beste kaart die je hiermee kan casten. :'(

[ Voor 17% gewijzigd door PCBaas op 14-04-2016 00:07 ]

5700X | RX 6600

beuker19 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:56:
[...]

Hoe weet de tegenstander dat?

Kijk je moet removal hebben voor die 12/12, vervolgens heb je nog removal nodig voor wat er allemaal uitkomt.
Vergeet niet, dat dit een 12/12 is, de tegenstander MOET hier iets tegen doen, want een 12/12 kan je niet laten liggen. Komen er dan nog de nodige draken uit, tja dan heb je wel een redelijk probleem, wanneer je niet nog meer removal hebt.

Daarbij is het idee, dat het allemaal peperdure minions moeten zijn, natuurlijk nogal overdreven. Een 10 mana 12/12 die nog eens 5+ mana aan minions op het veld plaatst, is zeker wel de moeite waard, want het maakt removal gewoon heel erg lastig.

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik heb me prima vermaakt vandaag in Arena, geen superuitslagen maar een prima gemiddelde om er plezier van te hebben.

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/xkbyzppy3/Capture.png

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Benjamin- schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:53:
[...]

Hoe weet de tegenstander dat?

Kijk je moet removal hebben voor die 12/12, vervolgens heb je nog removal nodig voor wat er allemaal uitkomt.
Vergeet niet, dat dit een 12/12 is, de tegenstander MOET hier iets tegen doen, want een 12/12 kan je niet laten liggen. Komen er dan nog de nodige draken uit, tja dan heb je wel een redelijk probleem, wanneer je niet nog meer removal hebt.

Daarbij is het idee, dat het allemaal peperdure minions moeten zijn, natuurlijk nogal overdreven. Een 10 mana 12/12 die nog eens 5+ mana aan minions op het veld plaatst, is zeker wel de moeite waard, want het maakt removal gewoon heel erg lastig.
En wat als je deze en nog 3 draken al vanaf turn 1 in de handen hebt ?
Dan heb je nog Aldor, Hex , Polymorph of misschien helemaal geen draken in je hand.
In Hearthstone moet een kaart die je op turn 10 speelt zo goed zijn en zijn impact enorm maar ik zie dat niet in deze kaart want op de turn waarin je hem speelt doen hij 0,0 en hij is ook nog een heel moeilijk zelf te doden.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-01 12:34
Brangus Glee schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:18:
Ik vind het wel teleurstellend dat het RNG aspect alleen maar groter aan het worden is. Ik begrijp best dat ze het vermakelijk willen maken voor mensen die het leuk vinden om extreme situaties proberen te bewerkstelligen in friendly games of alleen maar Trolden filmpjes willen kijken, maar bijna elke class krijgt er nu een hoop RNG kaarten bij.
Ik ben het met je eens, maar ik denk dat Blizzard dit doet om nieuwe/beginnende spelers tegemoet te komen. Met een hoop RNG kunnen potjes alle kanten op gaan en dat maakt het leuk voor spelers die nog niet de sterkste kaarten hebben. Soms kom ik ook tegenover een nieuwe speler en na beurt 2 weet je al dat die geen kans meer heeft, en dat is gewoon jammer voor zo iemand.

• aicaramba
Blizzard heeft altijd gezegd dat HS is bedielt als casual ccg met veel rng elementen. Dat de community het tot een 'e-sport' wil pushen is gewoon een verkeerde insteek van de spelers.

Van de andere kant moet blizzard misschien van hun visie afstappen, omdat dat niet is wat de spelers willen.

• Nieuwevolger
Blizzard wilt van casino mage echt een ding maken zo te zien.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:48
aicaramba schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:40:
Blizzard heeft altijd gezegd dat HS is bedielt als casual ccg met veel rng elementen. Dat de community het tot een 'e-sport' wil pushen is gewoon een verkeerde insteek van de spelers.

Van de andere kant moet blizzard misschien van hun visie afstappen, omdat dat niet is wat de spelers willen.
Hoe kom je daar bij?
Blizzard staat zelf vooraan bij het organiseren van e-sports toernooitjes en het geven van punten voor het WC als je hoger scoort in de legend ranking.

• aicaramba
Sypheron schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:56:
[...]

Hoe kom je daar bij?
Blizzard staat zelf vooraan bij het organiseren van e-sports toernooitjes en het geven van punten voor het WC als je hoger scoort in de legend ranking.
Dat hebben ze gezegd.. Alleen kan ik zo geen bron vermelden ofzo.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

Nitai

Live the life you love.

Nooit HS spelen als je half slaapt, gisterenavond een lang potje met m'n CW, ik ben weggedommeld waarbij ik en had gewonnen,en een een quest had gerolled (watch and learn. -> win 3 games with a Rogue :X ) en op een of andere manier minder dust heb...

:D :+

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

beuker19 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 07:05:
[...]

En wat als je deze en nog 3 draken al vanaf turn 1 in de handen hebt ?
Dan heb je nog Aldor, Hex , Polymorph of misschien helemaal geen draken in je hand.
In Hearthstone moet een kaart die je op turn 10 speelt zo goed zijn en zijn impact enorm maar ik zie dat niet in deze kaart want op de turn waarin je hem speelt doen hij 0,0 en hij is ook nog een heel moeilijk zelf te doden.
Wat als je laatste 4 kaarten Northshires en Twilight Whelps zijn. Ja zo kan ik het ook. Als jij in doomscenarios wilt denken, dan is geen enkele kaart ooit goed.

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Benjamin- schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:13:
[...]

Wat als je laatste 4 kaarten Northshires en Twilight Whelps zijn. Ja zo kan ik het ook. Als jij in doomscenarios wilt denken, dan is geen enkele kaart ooit goed.
Ach het is preview seizoen; dan heb je dit soort discussies altijd; "Whoa dit beest is goed!!" - Nee joh, t gaat dood aan x en x en x.. die kaart is slecht!

De nieuwe mage kaarten vind ik wel tof; beetje RNG-ish, maar wel gewoon solide stats voor de body en goede value. En is het teveel RNG? Moah ik vind het nog wel meevallen eigenlijk met wat ik tot dusver van de set gezien heb. En ik hou wel van een beetje RNG.
Benjamin- schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:13:
[...]

Precies dit is de reden dat deze minder goed is dan dat men denkt.
Kaarten die goed zijn wanneer ze afhankelijk zijn van wat je in je hand hebt zijn gewoon vaak niet goed.
Mad Scientist is een super kaart terwijl Kirin Tor Mage niet gespeelt word.
Zelfs in Dragons Decks heb je vaak genoeg dat sommige Battlecry's niet werken omdat je geen Dragons hebt.

Ik ben in iedergeval van mening dat een 10 drop wel echt heel goed moet zijn mocht je die willen spelen e'n ik denk dat de Dragonlord niet in deze categorie valt.

beuker19 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:44:
[...]

Kaarten die goed zijn wanneer ze afhankelijk zijn van wat je in je hand hebt zijn gewoon vaak niet goed.
Zelfs in Dragons Decks heb je vaak genoeg dat sommige Battlecry's niet werken omdat je geen Dragons hebt.

Ik ben in iedergeval van mening dat een 10 drop wel echt heel goed moet zijn mocht je die willen spelen e'n ik denk dat de Dragonlord niet in deze categorie valt.
Kirin Tor is afhankelijk van 2-3 kaarten die in je deck zit, deze kaart werkt met zeker 10 kaarten in je deck. Dat is het grote verschil.

Maar ook al heb je geen of misschien maar 1 niet boeiende dragon in je hand, je tegenstander weet dat niet. Kijk maar hoe spelers om Voidcaller heen spelen, simpelweg omdat ze bang zijn dat Mal'Ganis eruit komt. Nu zullen ze bang zijn dat er een paar grote dragons uitkomen waar ze niets tegen kunnen.

Hoe dan ook zie ik wel een Priest voorbij komen met kaarten zoals deze, Velen, Malygos en Alex.

• separhim
beuker19 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:44:
[...]

Zijn er überhaupt 10 drops die het waard zijn om te spelen, sea giant telt niet want niemand gebruikt die als een 10 drop.
separhim schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:05:
[...]

Zijn er überhaupt 10 drops die het waard zijn om te spelen, sea giant telt niet want niemand gebruikt die als een 10 drop.
Er zijn sowieso niet veel 10 mana kaarten, dan kom je op Deathwing, Giants en Varian Wrynn, verder heb je dan nog Anyfin en Pyroblast als spells.
Maar er zijn wel zat 9 mana kaarten die gespeeld worden, die in de meeste gevallen ook effectief een 10 mana kaart zijn, zoals Jaraxxus, Mal'Ganis, Alex, Rafaam, Malygos, Nefarian en Ysera.

Maar 10 mana is zonder meer traag, en dat is dan ook waar je deck op gebouwd moet zijn, dus dat vraagt om board clears en recovery, en dat zijn 2 dingen die Priest absoluut heeft.

Benjamin- schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:50:
[...]

Kirin Tor is afhankelijk van 2-3 kaarten die in je deck zit, deze kaart werkt met zeker 10 kaarten in je deck. Dat is het grote verschil.

Maar ook al heb je geen of misschien maar 1 niet boeiende dragon in je hand, je tegenstander weet dat niet. Kijk maar hoe spelers om Voidcaller heen spelen, simpelweg omdat ze bang zijn dat Mal'Ganis eruit komt. Nu zullen ze bang zijn dat er een paar grote dragons uitkomen waar ze niets tegen kunnen.

Hoe dan ook zie ik wel een Priest voorbij komen met kaarten zoals deze, Velen, Malygos en Alex.
Ik ook wel in casual of op rank 20.

beuker19 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:54:
[...]

Ik ook wel in casual of op rank 20.
Je hebt gelijk. Jij weet alles.

• Nieuwevolger
Ik weet niet hoe jullie dragon priest spelen, maar een normale dragon priest heeft toch alleen die 6/6 taunt draak en ysera. Soms hebben ze ook nog dr boom die je dan kan vervangen voor de nieuwe deathwing. Denk dat je met nog een high mana dragon speelt je deck uit balans raakt.
Nieuwevolger schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:48:
Ik weet niet hoe jullie dragon priest spelen, maar een normale dragon priest heeft toch alleen die 6/6 taunt draak en ysera. Soms hebben ze ook nog dr boom die je dan kan vervangen voor de nieuwe deathwing. Denk dat je met nog een high mana dragon speelt je deck uit balans raakt.
Klopt, de doorgaande Dragon Priest heeft Ysera en Chillmaw. Ik heb speel ook Dr. Boom als 3e 7+ mana minion. Verder zit alles op 7-.

Ik denk ook dat de nieuwe Dragonlord niet in de huidige Dragon Priest past.
Nieuwevolger schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:48:
Het zou ook een ander type deck worden, wel met dragons, maar veel meer removal, en de kaarten om flinke damage combo's te maken

• aicaramba
Ik ben nog steeds het meest enthausiast over yogg saron.. Hij zal niet super goed zijn ofzo, maar de chaos lijkt me heel leuk.. C'thun kan misschien ook wel goed zijn, omdat deze kaart direct zo'n impact op het bord heeft. En omdat de supporting cards allemaal heel redelijk zijn.

Ik vraag me af hoe groot je een C'thun redelijker wijs kan maken.. Als dat bv 20-20 is, dan kun je met alexstraza en C'Thun misschien wel gewoon een OTK hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door aicaramba op 14-04-2016 13:14 ]

• Mofkees
yep, het wordt zeker wat anders. De huidige priest dragon deck is meer een tempo deck. Die dragonlord vraagt naar meer late game.

Misschien passt 't zelfs beter bij Paladin omdat Paladin hem eerder kan spelen en de master is om early game te stallen, met aldor/ulldaman/true silver.

Je kunt er Nightmare/Hungery dragon erin stoppen b.v. Nightmare is al gelijk 4/8 bij begin van jouw turn, als hij door dragonlord op het bord komt. Zie verder geen probleem met gaurdian en/of azure. zelfs zonder die battle cry's van hun krijg je toch nog gratis bodies.

Persoonlijk vind ik hem zeer interessant, maar het is nog altijd de vraag of je zolang kunt blijven leven :D

Ik vraag mij trouwens echt af of de wens van Aicaramba uitkomt, dat hero leven verhoogt wordt. Met al die dikke 10 mana dudes erbij zou je na de turn dood zijn wanneer ze gespeeld worden. BGH wordt naar verachting immers generft. De effecten van de "mooie" (of mehh) creaties van Blizz zijn dan vrij nutteloos.

Ook in de laatste een paar brawls kregen we afentoe meer leven of armor, misschien is dat ook een hint?

Mofkees schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:17:
yep, het wordt zeker wat anders. De huidige priest dragon deck is meer een tempo deck. Die dragonlord vraagt naar meer late game.

Misschien passt 't zelfs beter bij Paladin omdat Paladin hem eerder kan spelen en de master is om early game te stallen, met aldor/ulldaman/true silver.

Je kunt er Nightmare/Hungery dragon erin stoppen b.v. Nightmare is al gelijk 4/8 bij begin van jouw turn, als hij door dragonlord op het bord komt. Zie verder geen probleem met gaurdian en/of azure. zelfs zonder die battle cry's van hun krijg je toch nog gratis bodies.

Persoonlijk vind ik hem zeer interessant, maar het is nog altijd de vraag of je zolang kunt blijven leven :D

Ik vraag mij trouwens echt af of de wens van Aicaramba uitkomt, dat hero leven verhoogt wordt. Met al die dikke 10 mana dudes erbij zou je na de turn dood zijn wanneer ze gespeeld worden. BGH wordt naar verachting immers generft. De effecten van de "mooie" (of mehh) creaties van Blizz zijn dan vrij nutteloos.

Ook in de laatste een paar brawls kregen we afentoe meer leven of armor, misschien is dat ook een hint?
Juist door veel van die grote kaarten, zal je wel veel meer andere removal zien, denk aan Hex, Polymorph, 2x Equality enz, daarbij zou ik ook niet raar kijken van 2x silence in een deck, destijds was 1x Owl en 1x Spellbreaker niet heel vreemd.

• aicaramba
Ik vraag me alleen heel erg af hoe de nieuwe kaarten helpen om de meta langzamer te maken. De kaarten kunnen heel goed zijn in een langzame meta, maar wat zorgt er voor dat ie langzamer wordt?

Misschien zit ik er helemaal naast, maar voorlopig zie ik nog niets wat echt goede anti-agro kaarten zijn.

• Kasai

Kasai

Legendary

We weten dan ook nog niet wat er generfd gaat worden in de classic set.

Atlas#22744

• Mofkees
Hex/Polymorpgh zijn van twee classes. Als een Warlock b.v. een dragonlod tegeg krijgt op een leeg bord, nou veel plezier ermee...

@ aicaramba, 40 of 50 leven is de beste anti-aggro oplossing b.v. :)

• aicaramba
Kasai schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:24:
We weten dan ook nog niet wat er generfd gaat worden in de classic set.
Klopt, we hebben nog niet alles gezien. We weten de nerfs niet. Maar het begint toch wel tijd te worden dat er een aantal echt sterke anti-agro kaarten worden aangekondigd.
Mofkees schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:25:
Hex/Polymorpgh zijn van twee classes. Als een Warlock b.v. een dragonlod tegeg krijgt op een leeg bord, nou veel plezier ermee...

Dat lijkt me wel erg rigoureus, maar 35-40 health zou ik erg toejuichen. Nu zie je gewoon dat je met veel decks te veel op lategame moet inboeten om voldoende heal te hebben om een face hunter te overleven. En dan gaan antique healbots nog weg ook.

[ Voor 44% gewijzigd door aicaramba op 14-04-2016 13:27 ]

• Kasai

Kasai

Legendary

Ik ben ook wel heel benieuwd. Nog maar 12 nachtjes slapen :+

Atlas#22744

Mofkees schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:25:

Dan komen weer kaarten zoals Siphon Soul terug. Dat kan er dan ook rustig 2 zijn indien de meta langzaam genoeg wordt.

Of dit ook gaat gebeuren, tja dat is lastig. Op dit moment mis ik ook nog die anti-aggro, maar wie weet komt dat nog.

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:04
Kasai schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:28:
Ik las op Heartpwn dat er op het playhearthstone twitch kanaal op 21 april een aantal show matches worden gehouden door HS developers, waarbij er mogelijk nog een hoop nieuwe kaarten worden onthuld. Wellicht hoef je dus nog maar een weekje te wachten op de meeste reveals.. :)
Benjamin- schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:29:
[...]

Dan komen weer kaarten zoals Siphon Soul terug. Dat kan er dan ook rustig 2 zijn indien de meta langzaam genoeg wordt.
Tegen Dragonlord betekent dat alleen wel een deathrattle die triggert..

[ Voor 26% gewijzigd door ruurd v. op 14-04-2016 13:58 ]

• Kasai

Kasai

Legendary

ruurd v. schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:56:
[...]

Ik las op Heartpwn dat er op het playhearthstone twitch kanaal op 21 april een aantal show matches worden gehouden door HS developers, waarbij er mogelijk nog een hoop nieuwe kaarten worden onthuld. Wellicht hoef je dus nog maar een weekje te wachten op de meeste reveals.. :)
Ah goed om te weten! Thanks :)

Atlas#22744

Benjamin- schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:54:
[...]

Het zou ook een ander type deck worden, wel met dragons, maar veel meer removal, en de kaarten om flinke damage combo's te maken
De huidige dragon decks hebben al heel veel removal en nog word je vaak gewoon overlopen.

Verwijderd

Kasai schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:28:
is dat confirmed?

• Kasai

Kasai

Legendary

Atlas#22744

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik hoop overigens dat de ladder een keer een divisie systeem gaat krijgen. Eentje waarin je alleen maar kan promoveren om cheaten/twinks tegen te gaan.

Dus als je boven een aantal punten komt, of diegenen welke nu al bijvoorbeeld tot rank 10 of 5 hebben gehaald spelen de hoogste divisie en de rest speelt een divisie lager.

Voor de meeste van ons zou op die manier helemaal niets veranderen maar ik heb een paar vrienden welke nog niet lang HS spelen of maar een potje of 5 in de week. Het zou leuk voor zulke spelers zijn als ze een ranking hebben waarin meer spelers zitten welke ofwel heel erg casual zijn ofwel nog niet veel kaarten hebben. Want deze gasten blijven nu vaak op rank 17 hangen en lopen al tegen behoorlijk wat zeperds op.

Zodra ze skills ontwikkelen of kaarten verdienen of wellicht een succesvolle playstyle otwikkelen waardoor ze hoger komen op de ranking, komen ze vanzelf uiteindelijk in de hogere divisie terecht.

[ Voor 11% gewijzigd door Ngangatar op 14-04-2016 15:40 ]

• aicaramba
Het valt me wel op dat de lagere ranks (15-20) echt niet zo 'casual' zijn. Zo in het begin van het seizoen probeer ik wel eens wat met fun decks, maar zelfs op die ranks is het echt geen doen. Gewoon constant spelen tegen netdecks.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

aicaramba schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:49:
Het valt me wel op dat de lagere ranks (15-20) echt niet zo 'casual' zijn. Zo in het begin van het seizoen probeer ik wel eens wat met fun decks, maar zelfs op die ranks is het echt geen doen. Gewoon constant spelen tegen netdecks.
Inderdaad, en daar mopperen die jongens dan al snel op, dat ze niet ff lekker kunnen knallen maar altijd blijven hangen. Zou volgens mij een vrij simpele implementatie zijn.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Is dat niet het hele idee achter casual?

Battle.net: NagaByrd#2844

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Nee, want daar worden vooral decks getest door de betere spelers. Duik maar eens casual in en zie wat daar rondloopt, vaak is dat heftiger dan de ladder op rank 5.

• icemotion
Ik zie eigenlijk geen reden om ranked play nog verder op te knippen. Want stel dat je als newbie eens een keer een lucky streak hebt en een divisie opschaalt en dan vervolgens tegen allemaal betere spelers / decks komt en echt alleen nog maar klop krijgt.. dan kan je niet meer terug en dan is de lol er pas echt af.

Ik speelde zelf lang ook veel op de lagere ranks omdat omhoog ranken me niet boeide en ik liever Arena speelde. Als ik rank 15 had gehaald vond ik het alweer prima.

Met de aankondiging van standard en Whispers ben ik wat meer gaan ranken en zit ik gemiddeld t grootste deel van de maand tussen 10 en 15 qua rank.. en dat vind ik ook prima.

En ik ken ook genoeg mensen die het al prima vinden dat ze rank 20 gehaald hebben voor de card back en verder lekker gewoon spelen zoals zij dat willen. Ze winnen wat, verliezen wat.. en gaan vrolijk door.

En ja je ziet best een hoop bekende en goede decks op die ranks, maar die gaan, zeker later in de maand ook gepaard met de nodige misplays..

Het enige probleem IMO zijn mensen die expres verliezen om zo op lagere ranks sneller wins te grinden voor een golden hero.. snel conceden een paar keer om een aantal ranks te zakken, maar dat gedrag zou je ook aan kunnen pakken.. (3x concede voor turn 3 = 10 minuten lockout dat je niet een nieuwe game kan starten of iets dergelijks)

• Nieuwevolger
Ik denk eerder dat je netdecks op casual ziet voor daily quests, doe ik ook soms hoor. En mensen die op rankt gelijk conceden klinkt echt niet zo slecht hoor, ook al is het wel triest.

Maar goed, ik kan prima ladderen tot rank 5 met mij. Budget decks, de enige normale legendary die ik heb zijn dr boom en grommash, plus de legendarys uit alle wings. Zelfs met een budget priest kom ik rank 10 wel door, beetje creatief zijn met je kaarten, speel in elk deck wel neferian en in mijn nieuwr renolock een north sea kraken die z'n werk goed doet.

• icemotion
Ik moet bekennen dat ik rank 10 zelfs nog nooit heb aangetikt ondanks dat ik best goede decks heb so far.. maar ik speel voornamelijk op mijn telefoon in de trein.. misplays gaan dan iets makkelijker.. of je verliest door disconnects xD

Maar deze maand ben ik lig van plan om toch rank 10 eens aan te tikken.. en beyond hopelijk..
Pagina: 1 ... 57 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.