• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Bleh.. heel dat WoG lijkt om C'thun decks te draaien.

Ik speel zelf heel graag control priest met veel AoE en 2x entomb.. dat + 2x swd..

Volgens mij worden C'thun decks ook wat trager.. ze zijn makkelijk te herkennen en je moet gewoon 1 hard removal achter de hand houden...
De aankomende expansion vind ik nu nog erg matig, ik weet niet of ik mijn ingame gold eraan ga spenderen.
Heb inmiddels 3650 gold :D

nothing stops this train

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12 11:29

Kasai

Legendary

Predje schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:33:
Bleh.. heel dat WoG lijkt om C'thun decks te draaien.

Ik speel zelf heel graag control priest met veel AoE en 2x entomb.. dat + 2x swd..

Volgens mij worden C'thun decks ook wat trager.. ze zijn makkelijk te herkennen en je moet gewoon 1 hard removal achter de hand houden...
16 van de 134 nieuwe kaarten hebben iets te maken met C'Thun, valt op zich wel mee toch :)

Atlas#22744

oh dat valt idd mee, maar BGH is nu wel een must have in je deck :)
je speelt BGH op zijn C'thun, direct concede de enemy :P

nothing stops this train

• Kasai

Kasai

Legendary

Tenzij zijn C'thun 30 damage doet op je face als battecry :+

Atlas#22744

• Exclusive501
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-07-2024

Exclusive501

Would you kindly?

Krukar schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:51:
Dit wordt wel heel erg gimmicky zo, zo'n C'thun deck. Leuk hoor maar zodra je C'thun wordt ge bgh-ed is de rest van je deck waardeloos...

Tenzij er kaarten zijn die C'thun resurrecten o.i.d. maar dat neigt weer naar een nieuwe Dr6-achtige OP toestand.
Vergeet niet dat C'thun ook een hele sterke battlecry waarmee je de game opzich al kan winnen.

Daarnaast zijn de vanilla stats van de meeste C'thun minions vooralsnog ook niet slecht. Ik ga in ieder geval wel een keer zo'n C'thun deckje proberen hoor :)
Kol Nedra schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:41:
oh dat valt idd mee, maar BGH is nu wel een must have in je deck :)
je speelt BGH op zijn C'thun, direct concede de enemy :P
Maar hoe is dat anders dan de afgelopen jaren? Daarbij heeft C'Thun een battlecry die zeker goed is voor de helft van de value van die kaart. Een BGH is leuk, maar je hebt nog steeds een Avenging Wrath op je gehad.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Benjamin- schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:04:
[...]

Maar hoe is dat anders dan de afgelopen jaren? Daarbij heeft C'Thun een battlecry die zeker goed is voor de helft van de value van die kaart. Een BGH is leuk, maar je hebt nog steeds een Avenging Wrath op je gehad.
Dat is toch verschrikkelijk!

Je hebt meegeteld en weet dat C'thun 15dmg gaat doen en hebt zelf ook nog 15hp..
Net zoals de druid combo... je kunt er niets tegen doen......
Of zoals murlock paladin... heel de game zie je murlocks voorbij komen... op een gegeven moment weet je dat je van 1 kaart gaat verliezen...

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:56
Kol Nedra schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:39:
De aankomende expansion vind ik nu nog erg matig, ik weet niet of ik mijn ingame gold eraan ga spenderen.
Heb inmiddels 3650 gold :D
Ik vind de pre-order ook niet de moeite waard. Het is iets goedkoper en je krijgt een grappige cardback, maar het feit dat het nu "tijdelijke" kaarten zijn maakt het voor mij toch iets te duur...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

C Thun is 1 van de nieuwe goden, er zullen er nog wel een paar voorbijkomen waardoor je daar ook variëteit in krijgt.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Predje schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:13:
[...]

Je hebt meegeteld en weet dat C'thun 15dmg gaat doen en hebt zelf ook nog 15hp..
Of zoals murlock paladin... heel de game zie je murlocks voorbij komen... op een gegeven moment weet je dat je van 1 kaart gaat verliezen...
Je kunt er niets tegen doen? De damage is random. Als jij geen enkele minion op het veld heb of in je hand, dan ga je inderdaad verliezen, maar dat heeft niets met C'Thun te maken.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

ja ik dacht ik ga pre-orderen met ingame gold, nee dat doen ze dan weer niet ><
de prijs is belachelijk hoog, misschien had ik het voor 15 euro gedaan maar zeker niet meer

nothing stops this train

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-12 10:03
[...]

Ik denk dat aggro decks het best goed kunnen doen tegen c'thun decks want het komt nogal sloom over tot nu toe. De minions zijn niet slecht maar ze lijken ook heel erg tempo efficiënt te zijn.

Dat levelen voor Liadrin was ook een ramp zeg, heb een half over een quest gedaan omdat er 50 man stonden te campen bij zijn spawn.

[ Voor 9% gewijzigd door separhim op 16-03-2016 10:26 ]

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:44
heeft de nieuwe expansion ook weer een aantal wings die je per 700 gold unlockt, of gaat het nu puur om extra kaarten?

• Kasai

Kasai

Legendary

Extra kaarten, deze expansion is net als GvG en TGT.

Atlas#22744

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-12 15:18
[...]

Wellicht komt er ook nog een nieuwe kaart die à la Loatheb b.v voor één beurt de battlecries van je tegenstanders minions blocked. Of je moet Bolf Ramshield opnemen in je deck, ik heb hem ook maar hij krijgt tot nu toe bar weinig speeltijd :)
Ik zal wel wat verkeerd doen want ik ben nog maar lvl 16 in WoW.
Het vreemde is dat ik zelfs nog niets van het verhaal heb meegekregen 8)7
Het ik wel leuk om sommige ''kaarten'' uit Hearthstone tegen te komen in game.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Piet_Piraat7
beuker19 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:54:
Daar ga je in die begin levels ook nog vrijwel niets van mee krijgen. Grappig dat je het zo ervaart trouwens, ik denk dat het gros van de mensen juist de kaart-versies ziet van de mobs die ze jaren eerder in WoW tegen kwamen

• separhim
beuker19 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:54:
Je krijgt ook niet veel mee van het verhaal in de eerste twee zones waarin je levelt tot 20. De grote verhaallijnen beginnen later pas.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

ik kwam gisteren een elemental tegen, die herkende ik nog van vroeger maar het enige dat ik dacht was 4 mana, 3 attack, 6 defence, niet mijn hero laten raken.

Ik moet zeggen dat ze toch wel veel goede veranderingen doorvoeren wat betreft de randzaken in HS. Meer deck slots, disenchanten van Naxx kaarten, betere zoekfunctionaliteit in de collectie manager etc.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:01
Ngangatar schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:06:
ik kwam gisteren een elemental tegen, die herkende ik nog van vroeger maar het enige dat ik dacht was 4 mana, 3 attack, 6 defence, niet mijn hero laten raken.
_O-
Geniaal!

Ik ben gisteren ook aan het levelen geweest in WoW. Héérlijk om weer te spelen.
Wel *&#$# irritant dat er behoorlijk gefarmed wordt. Had overal low level spelers met mounts om mij heen rennen en de respawnrate van sommige mobs was gewoon echt té laag, waardoor sommige quests die normaal 3 minuten duren nu wel uitliepen tot een kwartier.
Gelukkig begint het op dit level (zit nu ook rond 15-16) wat rustiger te worden qua concurrerende spelers.

Denk dat ik mogelijk na het verdienen van de hero toch ook weer aan de bak ga met WoW.

[ Voor 5% gewijzigd door Sypheron op 16-03-2016 11:49 ]

Sypheron schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:48:
[...]

Denk dat ik mogelijk na het verdienen van de hero toch ook weer aan de bak ga met WoW.
Dan is hun doel voor m.b.t. de intro voor deze "hero" in HS dus deels bereikt :).

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Sypheron schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:48:
[...]

_O-
Geniaal!

Ik ben gisteren ook aan het levelen geweest in WoW. Héérlijk om weer te spelen.
Wel *&#$# irritant dat er behoorlijk gefarmed wordt. Had overal low level spelers met mounts om mij heen rennen en de respawnrate van sommige mobs was gewoon echt té laag, waardoor sommige quests die normaal 3 minuten duren nu wel uitliepen tot een kwartier.
Gelukkig begint het op dit level (zit nu ook rond 15-16) wat rustiger te worden qua concurrerende spelers.

Ja.. schuldig xD volle heirlooms aan, level 1 mount onder mn donder en gaan... :) Nou moet ik wel zeggen dat als het even kon ik gewoon de boss-quests heb overgeslagen, geen zin om te wachten op respawns van dat soort mobs. En ik vond het gistermiddag in ieder geval in Silvermoon nog best rustig.. zit nu op level 18.. en Ghostlands is niet heel efficient qua leveling.. teveel heen en weer geren xD

Magoed.. nog 2 levels en dan is t weer klaar..

Vanochtend issues gehad met mn telefoon.. en nou is mn Hearthstone app niet meer up to date.. damnit.. kan ik niet spelen vandaag in de trein etc.. want de update binnenhalen via mobiele data is nu niet echt een goed idee :/

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
separhim schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:25:
[...]

Dat levelen voor Liadrin was ook een ramp zeg, heb een half over een quest gedaan omdat er 50 man stonden te campen bij zijn spawn.
LOL, allemaal Hearthstone spelers. _O- _O- _O-

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:23
Ik begrijp dat de wervingsactie van Blizzard voor WoW zijn vruchten afwerpt, maar zouden we het in dit topic wel gewoon over Hearthstone kunnen hebben. Het valt nu nog wel mee wat betreft de posts over WoW, maar voordat het topic helemaal overlopen wordt met guides over WoW lijkt het mij handig dat dit via PM of via een WoW thread wordt behandeld.

Ten aanzien over de nieuwe expansie, Blizzard heeft al aangegeven dat elke Old God een ander soort mechanisme heeft, dit spreekt mij zeer aan zeker als je er echt een deck om heen dient te bouwen. Ze zullen nu eerst vooral kaarten tonen voor C'thun om ook nog wat surprise factor te houden voor de andere gods dichterbij de release.
Het lijkt mij zeer waarschijnlijk dat er in ieder geval wel 1 tier 1 deck uit de thema decks van de Gods komen. Daarnaast zullen door enkele losse nieuwe kaarten en de nerfs voor bepaalde oude kaarten het ook weinig zinvol zijn om op basis van enkele kaarten al te zeggen of de expansie maar matig is.

• separhim
DarthDavy schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:14:
[...]

Ja dat was inderdaad zo het geval, je kan party vormen zodat het sneller gaat, alleen kan je alleen parties joinen met een starter edition, en eenmaal raden welke edition de hearthstone speler massaal hebben.
DarthDavy schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:14:
[...]

Jep ik heb de Hogger quest en zo'n quest achter een stal niet gedaan omdat er 25+ mensen stonden :+
Nu op lvl 17 merk ik ook dat het rustiger word.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Gelukkig via wailing caverns en Shadowfang keep snel lvl 20 gehaald net en ik ben er weer klaar mee. Instances super, levellen vreselijk.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12 12:54
Wacht even hoor, die newbie zones waren vroeger juist helemaal uitgestorven. Dus dat moeten echt letterlijk louter Hstone spelers zijn :)
Nou ik wacht nog wel een paar dagen, mocht ik er aan beginnen.

Trouwens, dat dusten van Naxx legendaries ga ik dus echt niet doen. Kan het niet over mijn hart krijgen om kaarten te disenchanten die ik niet dubbel heb :). Daarnaast sluit ik niet uit dat de kaarten in Wild (als dat toch leukt blijkt te zijn) of toekomstige expansions de kaarten toch gespeeld gaan worden. Ook heeft blizzard gezegd dat ze overwegen oude kaarten in de classic set toe te voegen in de toekomst.

[ Voor 50% gewijzigd door SeamusXanthus op 16-03-2016 12:53 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

SeamusXanthus schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:46:
Wacht even hoor, die newbie zones waren vroeger juist helemaal uitgestorven. Dus dat moeten echt letterlijk louter Hstone spelers zijn :)
Nou ik wacht nog wel een paar dagen, mocht ik er aan beginnen.

Trouwens, dat dusten van Naxx legendaries ga ik dus echt niet doen. Kan het niet over mijn hart krijgen om kaarten te disenchanten die ik niet dubbel heb :). Daarnaast sluit ik niet uit dat de kaarten in Wild (als dat toch leukt blijkt te zijn) of toekomstige expansions de kaarten toch gespeeld gaan worden. Ook heeft blizzard gezegd dat ze overwegen oude kaarten in de classic set toe te voegen in de toekomst.
Dat zijn het ook, iedereen die in mijn groups lvl 20 werd in een instance verdween gelijk van het scherm :).

En about dusten, ik dust niets, ik wil het spel nog steeds ooit compleet krijgen.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:56
Wordt die "beloofde" verhoogde dustwaarde van generfde kaarten intussen ook al gegeven na de laatste patch? Of komt dat pas als de uitbreiding live gaat? En is er dan ook een lijst van alle kaarten die generfed zijn?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Dat komt bij de expansie.

• Piet_Piraat7
Die crossplay bonussen werken bij mij wel moet ik toegeven.. nu men het heeft over een paladin naar 20 krijgen denk ik van hmm wel weer zin in eventjes WoW

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:42
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:09:
Die crossplay bonussen werken bij mij wel moet ik toegeven.. nu men het heeft over een paladin naar 20 krijgen denk ik van hmm wel weer zin in eventjes WoW
Het mag elke class zijn, zolang je maar van lvl 1 naar lvl 20 gaat levelen. Overigens ben ik best wel blij met mijn nieuwe portrait. Is het trouwens een bug dat je golden skill geen golden recruits summoned? Of moet je daar 500 wins voor halen?

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:16
Is het trouwens een bug dat je golden skill geen golden recruits summoned? Of moet je daar 500 wins voor halen?
Je moet inderdaad 500 wins hebben met de hero.
500 ranked wins, dus bv brawl zit er niet bij

nothing stops this train

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Ik ga zowel geen WoW als geen Hearthstone spelen voor het ogenblik.
Geen WoW omdat die low level zones nu vol zitten met Hearthstone spelers zodat het mob farmen geweldig irritant is. Ik doe het wel later eens als de zotte luwte is gaan liggen.
Geen Hearthstone omdat iedereen met zijn nieuwe Paladin Hero wil spelen en dat dit de meta dus compleet scheef trekt.

:-)

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Kasai

Kasai

Legendary

Iedereen hunter met flare gaan dan :D

Atlas#22744

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-12 17:38
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WQGk6gE.png

Divine Shield. Battlecry: Give your C'Thun +2/+2.(whenever it is)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-12 18:05

rg-mohwa

Phoe Hé

Nu heb ik een aantal jaren geleden als gespeeld, is er nog een manier om een week of maand gratis wow te spelen zodat ik ook de nieuwe char kan unlocken?

• Kasai

Kasai

Legendary

In het Engels; http://www.hearthpwn.com/...cient-shieldbearer-cthuns
rg-mohwa schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:31:
Nu heb ik een aantal jaren geleden als gespeeld, is er nog een manier om een week of maand gratis wow te spelen zodat ik ook de nieuwe char kan unlocken?
Je kan WoW gratis spelen tot level 20 geloof ik.

[ Voor 63% gewijzigd door Kasai op 16-03-2016 18:32 ]

Atlas#22744

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Kasai schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:32:
In het Engels; http://www.hearthpwn.com/...cient-shieldbearer-cthuns

[...]

Je kan WoW gratis spelen tot level 20 geloof ik.
Zucht... ik zit nu ook al aan de WoW. Wordt er niet echt gelukkig van (pas als ik lvl 20 bereik).. :*)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Wotog
Wow wat een kaart
Het is wel jammer dat deze kaart 7 ipv 6 mana is maar toch .

[ Voor 75% gewijzigd door beuker19 op 16-03-2016 19:10 ]

Ik sluit me aan bij Brangus. Leuk deze actie, maar inhoudelijke gesprekken over WoW horen in het WoW topic thuis.

Wat betreft dusten ga ik nog niets doen. Ik heb de nodige golden kaarten waarvan ik ook de reguliere heb, maar ik wil eerst weten of wild leuk blijft, en of dit leuk genoeg is om de golden te bewaren.

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Tektoon schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:22:
[afbeelding]

Divine Shield. Battlecry: Give your C'Thun +2/+2.(whenever it is)
Nog sterker dan piloted shredder? :o . Beetje OP vind ik...

[ Voor 3% gewijzigd door Zhero10 op 16-03-2016 19:40 ]

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:42
CyberAmp schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:36:
[...]

Zucht... ik zit nu ook al aan de WoW. Wordt er niet echt gelukkig van (pas als ik lvl 20 bereik).. :*)
Lol :)

Ik zie mogelijkheden voor Blizzard, denk je eens in dat ze ook hun andere franchises gaan inzetten voor een Hearthstone portrait ;)
Denk hierbij aan win tien Starcraft 2 matches, unlock een specifieke held in Heroes of the Storm, enz. Ondanks dat niet iedereen er blij van wordt, zou ik dit veel geslaagder vinden, dan tien euro dokken en klaar. Wat dat betreft is deze actie nu al geslaagd :)

RIP Uther...

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12 19:38
Zhero10 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:38:
[...]

Nog sterker dan piloted shredder? :o . Beetje OP vind ik...
Niks OP aan, het heeft een conditie en Shieldmaiden zonder een conditie geeft "al" 5 armor.
Daarnaast is het appels met peren vergelijken als we Shredder erbij gaan halen :p

[ Voor 13% gewijzigd door An1mA op 16-03-2016 20:40 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:16
Wow wat een kaart
Het is wel jammer dat deze kaart 7 ipv 6 mana is maar toch .
Om dit effect te triggeren moet die C'Thun op tafel liggen zeker? Of telt dat effect ook als die nog in je deck of hand zit? Ik denk het niet want anders zou erbij staan "wherever it is", net als bij die kaarten om hem op te pompen.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Zo lekker he..... Staat je tegenstander op 2 health in Arena en ik op 12. Ik kon er echter niet meer doorheen komen, niet met wat ik op tafel had en niet wat ik nog in mijn deck had.

Dus ik krijg een kaart uit mijn deck en zeg: Sorry.

Waarop mijn tegenstander weer eens opgeeft, dat lukt elke week wel een keertje :)

CorvusGS schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:59:
[...]

Om dit effect te triggeren moet die C'Thun op tafel liggen zeker? Of telt dat effect ook als die nog in je deck of hand zit? Ik denk het niet want anders zou erbij staan "wherever it is", net als bij die kaarten om hem op te pompen.
ik weet bijna wel zeker dat hij ook in je deck mag zitten zolang hij maar aan de criteria voldoet.
An1mA schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:39:
[...]

Niks OP aan, het heeft een conditie en Shieldmaiden zonder een conditie geeft "al" 5 armor.
Daarnaast is het appels met peren vergelijken als we Shredder erbij gaan halen :p
Volgens mij heeft hij het over de 4/2 Divine Shield :P

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:16

Nitai

Live the life you love.

Ngangatar schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:18:
Zo lekker he..... Staat je tegenstander op 2 health in Arena en ik op 12. Ik kon er echter niet meer doorheen komen, niet met wat ik op tafel had en niet wat ik nog in mijn deck had.

Dus ik krijg een kaart uit mijn deck en zeg: Sorry.

Waarop mijn tegenstander weer eens opgeeft, dat lukt elke week wel een keertje :)
Ik doe dat nooit he, conceden op het bittere eind :)
Zo had ik een Handlock die bijna dood was, zegt hij ook Well Played en hovered een kaart over m'n Hero (had nog maar 4 health. En ik maar wachten en wachten, totdat de rope in beeld kwam. Bijna klaar en hij concede. ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12 22:24
Hearthstone doet gewoon in sneltreinvaart de eerste 10-15 jaar aan MTG evolutie na:

Erachter komen dat het format niet houdbaar is door powercreep, dus splitsten in standard format en wild format (legacy). Straks komen ze er achter dat Wild format ook last krijgt van de powercreep van Standard blocks en krijg je een banned list voor wild.
Die C'thun is gewoon een soort Commander-implementatie.

Straks krijg je als nieuwe toevoegingen o.a. sealed draft, 2HG format, planeswalkers (zal wel forgotten heroes agaan heten o.i.d. ;)) flying creatures, etc. etc.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Maar zoals het bij Bliz hoort, met een veel lagere instapgrens en een veel betere marketing.

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Denk dat we in de toekomst vaker kaarten als Eater of Secrets gaan zien die gewoon direct een heel deck counteren zodat zulke dingen in Wild niet uit de hand kunnen lopen. Secret Paladin sterk in Wild? Eater of Secrets in elk deck en hij gaat weg. Zo blijft het sterk maar bij te grote populariteit is hij niet meer viable
Twylight schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 23:04:
Denk dat we in de toekomst vaker kaarten als Eater of Secrets gaan zien die gewoon direct een heel deck counteren zodat zulke dingen in Wild niet uit de hand kunnen lopen. Secret Paladin sterk in Wild? Eater of Secrets in elk deck en hij gaat weg. Zo blijft het sterk maar bij te grote populariteit is hij niet meer viable
Ach de eerste 2 weken word zo'n kaart wat meer gespeeld en dan komt men er achter dat zo'n kaart uiteindelijk meer kwaad dan goed doet en kan Secret Paladin gewoon zijn gang gaan.
Tech kaarten zijn goed als de stats niet compleet nutteloos zijn, je tempo verlies minimaal is en het liefst tegen meerde classes goed is.
Secret Eater is geen van de 3 en zal daarom waarschijnlijk niet gespeeld worden.
Ik vind tech kaarten die maar 1 Deck counteren ook echt heel inspiratie loos van Blizzard want als men dan vind dat Secret Paladin een probleem is nerf dan gewoon Dr 6 en dwing spelers niet om een waardeloze kaart in je te moeten stoppen.

[ Voor 12% gewijzigd door beuker19 op 16-03-2016 23:34 ]

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Nostordici schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:03:
[...]

Lol :)

Ik zie mogelijkheden voor Blizzard, denk je eens in dat ze ook hun andere franchises gaan inzetten voor een Hearthstone portrait ;)
Denk hierbij aan win tien Starcraft 2 matches, unlock een specifieke held in Heroes of the Storm, enz. Ondanks dat niet iedereen er blij van wordt, zou ik dit veel geslaagder vinden, dan tien euro dokken en klaar. Wat dat betreft is deze actie nu al geslaagd :)

RIP Uther...
Ik moet er niet aan denken.. :o Echt pijnlijk om al oude quests te doen, vreselijk. en Heroes of the Storm gaap!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Vandaag aardig wat pakjes kunnen openen via Arena, maar alles minimaal, geen probleem, dat komt soms dagenlang voor :).

Maar zojuist nog even de Brawl gedaan en daar kwam toch weer een Legendary welke ik nog niet had, lekker!

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/rgz9qfcej/Hearthstone_Screenshot_03_15_16_11_41_25.png

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
beuker19 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 23:28:
[...]

Ach de eerste 2 weken word zo'n kaart wat meer gespeeld en dan komt men er achter dat zo'n kaart uiteindelijk meer kwaad dan goed doet en kan Secret Paladin gewoon zijn gang gaan.
Tech kaarten zijn goed als de stats niet compleet nutteloos zijn, je tempo verlies minimaal is en het liefst tegen meerde classes goed is.
Secret Eater is geen van de 3 en zal daarom waarschijnlijk niet gespeeld worden.
Ik vind tech kaarten die maar 1 Deck counteren ook echt heel inspiratie loos van Blizzard want als men dan vind dat Secret Paladin een probleem is nerf dan gewoon Dr 6 en dwing spelers niet om een waardeloze kaart in je te moeten stoppen.
Nerfen is niet altijd de beste (of leukste) manier om dingen om te lossen. Een kaart als Eater of Secrets zorgt er voor dat het deck zelf gewoon sterk blijft maar als dit uit de hand loopt zal Eater in de meta komen en Secret Paladin verwdwijnen. In de toekomst als er meer van dit soort decks met counter kaarten zijn zal de meta erg dynamisch worden waar niet een deck heer en meester kan zijn.

Het is beter om spelers de tools te geven om problemen op te lossen dan om als Blizzard in te moeten grijpen met een nerf, dan blijf je bezig namelijk

• Kasai

Kasai

Legendary

Ngangatar schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 01:29:
Vandaag aardig wat pakjes kunnen openen via Arena, maar alles minimaal, geen probleem, dat komt soms dagenlang voor :).

Maar zojuist nog even de Brawl gedaan en daar kwam toch weer een Legendary welke ik nog niet had, lekker!

[afbeelding]
Nice!

Ik kreeg vandaag mijn tweede King Crush, deze keer toch maar bewaren :+

Atlas#22744

• icemotion
Twylight schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 01:35:
[...]

Nerfen is niet altijd de beste (of leukste) manier om dingen om te lossen. Een kaart als Eater of Secrets zorgt er voor dat het deck zelf gewoon sterk blijft maar als dit uit de hand loopt zal Eater in de meta komen en Secret Paladin verwdwijnen. In de toekomst als er meer van dit soort decks met counter kaarten zijn zal de meta erg dynamisch worden waar niet een deck heer en meester kan zijn.

Het is beter om spelers de tools te geven om problemen op te lossen dan om als Blizzard in te moeten grijpen met een nerf, dan blijf je bezig namelijk
^ Dit. Een trucje dat ze hebben afgekeken van Magic the Gathering, daar brengen ze ook regelmatig dit soort niche-counter kaarten uit wanneer een kaart net iets te goed blijkt dan voorzien.

Het verschil is natuurlijk wel dat ze bij MtG meteen met de ban-hammer moeten gaan zwaaien omdat kaarten aanpassen er niet bij is. En in MtG speel je best of 3 rondes met een sideboard waaruit je na de eerste game tegen iemand kaarten kan uitruilen.

Dus nichekaarten zullen in Hearthstone minder effectief zijn want je wil een Eater of secrets niet tegen elke class of deck spelen en dus vreet ie ruimte in je deck. Bij MtG zit zo'n kaart initieel niet in je deck en als je er dan achter komt dat je tegen een 'secret paladin' speelt dan stop je m in je deck voor die matchup.

Dus ja, op zich aardig dat ze het zo proberen op te lossen, maar ik ben bang dat Eater of secrets te slecht is in de algehele meta om gespeeld te worden. Puur omdat je niche-kaarten alleen wil spelen tegen bepaalde decks.

On another topic;
Ik kreeg een Force of nature uit mijn brawl pack, mijn 3e, maar die bewaar ik mooi ff tot de expansion er is / de classic nerfs bekend zijn.

• Piet_Piraat7
Jammer dat het nieuwe portrait niet automatisch een golden hero skill heeft :(
beuker19 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 23:28:
[...]

Hoe kom je hierbij? De stats zijn niet compleet waardeloos, ze zijn ook goed tegen aggro (trade goed), tempo verlies is bij tech kaarten altijd veel groter, niet voor niets dat BGH 4/2 is, Owl 2/1, Kezan 4/3 enz. En deze kaart is goed tegen meerdere classes, Mage en Hunter worden vrijwel nooit gespeeld zonder secrets, en die secrets kosten ook nog eens meer.

Uiteindelijk is dit zo'n kaart die de meta in bedwang kan houden, speelt iedereen weer bepaalde decks met secrets, dan kan deze kaart de hele meta weer laten verschuiven.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

icemotion schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 07:53:
[...]

^ Dit. Een trucje dat ze hebben afgekeken van Magic the Gathering, daar brengen ze ook regelmatig dit soort niche-counter kaarten uit wanneer een kaart net iets te goed blijkt dan voorzien.

Het verschil is natuurlijk wel dat ze bij MtG meteen met de ban-hammer moeten gaan zwaaien omdat kaarten aanpassen er niet bij is. En in MtG speel je best of 3 rondes met een sideboard waaruit je na de eerste game tegen iemand kaarten kan uitruilen.

Dus nichekaarten zullen in Hearthstone minder effectief zijn want je wil een Eater of secrets niet tegen elke class of deck spelen en dus vreet ie ruimte in je deck. Bij MtG zit zo'n kaart initieel niet in je deck en als je er dan achter komt dat je tegen een 'secret paladin' speelt dan stop je m in je deck voor die matchup.

Dus ja, op zich aardig dat ze het zo proberen op te lossen, maar ik ben bang dat Eater of secrets te slecht is in de algehele meta om gespeeld te worden. Puur omdat je niche-kaarten alleen wil spelen tegen bepaalde decks.
Die sideboard is nou juist de reden dat zulke counter kaarten in MtG een stuk beter kunnen dan in Hearthstone. Daar heb je geen sideboard en moeten tech kaarten dus niet al te slecht zijn op het moment dat je niet tegen het type deck aanloopt dat die tech kaart countert. Een Harrison Jones is nog altijd een 5/4 voor 5 mana. Niet ideaal maar ook niet heel slecht. Zelfde geldt voor BGH met 3 mana 4/2. Als BGH een 1/1 body zou opleveren zou hij een stuk minder gespeeld worden gok ik.

Vicariously I live while the whole world dies

Benjamin- schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:21:
[...]

Hoe kom je hierbij? De stats zijn niet compleet waardeloos, ze zijn ook goed tegen aggro (trade goed), tempo verlies is bij tech kaarten altijd veel groter, niet voor niets dat BGH 4/2 is, Owl 2/1, Kezan 4/3 enz. En deze kaart is goed tegen meerdere classes, Mage en Hunter worden vrijwel nooit gespeeld zonder secrets, en die secrets kosten ook nog eens meer.

Uiteindelijk is dit zo'n kaart die de meta in bedwang kan houden, speelt iedereen weer bepaalde decks met secrets, dan kan deze kaart de hele meta weer laten verschuiven.
In de ranks waar jij speelt zul je misschien spelers hebben die deze kaart spelen maar iedereen die vanaf rank 5 speelt weet wel beter.
Kazan is tegen hunter/mage beter en die kom je vanaf rank 10 zelden meer tegen.
En Bgh, owl, ooze en Kezan zijn juist goed qua stats 8)7 en deze kaart niet.
Twylight schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 01:35:
[...]

Kaarten die op zich slecht zijn en maar 1 deck counteren zijn een veel slechter idee dan een kaart die gewoon OP is aanpassen (wel op normale manier )
Als je gewoon kijkt naar wat op het moment de beste decks zijn zie je ook dat deze kaart eigenlijk nog slechter is omdat Warlock Shaman Druid Priest en Warrior lachen om deze rommel.
Het is gewoon een cirkel waar uiteindelijk Secret Paladin als winnaar uit komt.
1 iedereen speelt Secret Paladin.
2 iedereen speelt Secret Eater
3 iedereen die Secret Paladin speelt nu Zoo of face Shaman
4 iedereen die Secret Eater speelt komt er achter wat iedereen al weet en speelt deze kaart nooit weer
5 Secret Paladin gaat gewoon verder

beuker19 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:17:
[...]

In de ranks waar jij speelt zul je misschien spelers hebben die deze kaart spelen maar iedereen die vanaf rank 5 speelt weet wel beter.
Kazan is tegen hunter/mage beter en die kom je vanaf rank 10 zelden meer tegen.
En Bgh, owl, ooze en Kezan zijn juist goed qua stats 8)7 en deze kaart niet.
In de ranks waar ik speel spelen ze deze kaart? Die kaart bestaat nog niet, en als ik even goed speel zit ik zo op rank 5.

Maar je hebt gelijk, alleen op lage ranks spelen ze van die slechte kaarten zoals Owl en BGH. Echt noobs man, zo'n gigantisch tempo verlies, waarom zou je dat doen?

Benjamin- schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:34:
[...]

In de ranks waar ik speel spelen ze deze kaart? Die kaart bestaat nog niet, en als ik even goed speel zit ik zo op rank 5.

Maar je hebt gelijk, alleen op lage ranks spelen ze van die slechte kaarten zoals Owl en BGH. Echt noobs man, zo'n gigantisch tempo verlies, waarom zou je dat doen?
Bij een 4/2 en een 2/1 is het verlies minimaal bij een 2/4 gigantisch.
Nog schokkender is het eigenlijk dat ik dit hier tussen alle ervaren spelers ook nog moet verdedigen.

Een 2/4 is in vrijwel alle gevallen beter dan een 4/2, simpelweg omdat een 4/2 van vrijwel alles doodgaat, zonder dat de tegenstander een echte investering er in hoeft te doen. Een 1 mana minion is al genoeg.
Een 2/4 is sterk omdat het tegen aggro alle kleinere minions doet killen, en dat is toch waar je dit soort kaarten in speel, want aggro decks hebben relatief weinig tech kaarten, dus dit doe je in een midrange/control deck, en heb je een meta zoals je die nu ziet, dan kan die zeker de moeite waard zijn. En dan krijg je dus, dat wanneer jij Secret Paladin speel, en van mij part speelt maar 1 op de 5 of 10 spelers deze kaart, en die vernietigen jouw deck met die kaart, dan daalt je winrate zoveel dat het deck niet meer goed is. Gezien deze kaart dus ook goed is tegen Hunter en Mage, 2 classes die altijd (redelijk) veel gespeeld worden, dan zijn er genoeg vijanden om hem te kunnen gebruiken.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

beuker19 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:11:
[...]

Bij een 4/2 en een 2/1 is het verlies minimaal bij een 2/4 gigantisch.
Nog schokkender is het eigenlijk dat ik dit hier tussen alle ervaren spelers ook nog moet verdedigen.
Schokkender vind ik jouw manier van reageren waarbij je compleet uitgaat van jouw gelijk ipv andere speelstijlen en inzichten. En dit niet alleen in jouw laatste post, je hebt de wijsheid nooit alleen in pacht.

Mijn tauren hunter in WoW is lvl 15 nu, pfff nog 5 te gaan gaat megatraag :/
ik had nog een oude character staan die lvl 11 was (van vroeger) scheelt toch weer 11 lvls :P

[ Voor 38% gewijzigd door Kol Nedra op 17-03-2016 10:42 ]

nothing stops this train

Ngangatar schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:30:
[...]

Schokkender vind ik jouw manier van reageren waarbij je compleet uitgaat van jouw gelijk ipv andere speelstijlen en inzichten. En dit niet alleen in jouw laatste post, je hebt de wijsheid nooit alleen in pacht.
Ach we zullen het aan het einde van de rit zien.
Ik hoop dat iedereen deze kaart in een deck stopt want ik kan mij geen situatie voorstellen behalve tegen een Secret Paladin/Freeze Mage(Al is tegen Freeze Mage Kezan beter) dat deze kaart je deck niet zwakker maakt.
Je heb maar 30 kaarten en in de meeste decks is geen ruimte voor slechte tech kaarten als je er niet in minimaal 50% van de match-ups wat aan hebt.
Kijk nu naar Harrison,TBK, Mind Control Tech en Kezan want dat zijn de goede tech kaarten en zien al bijna geen play laat staan de tech kaarten tegen 1 bepaald deck zoals Goblin Sapper of Lil' Exorcist.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Je hebt gedeeltelijk gelijk volgens mij maar hou de discussie ajb wat relaxter, je laatste post is prima.

• Krukar
beuker19 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:48:
[...]

Ach we zullen het aan het einde van de rit zien.
Ik hoop dat iedereen deze kaart in een deck stopt want ik kan mij geen situatie voorstellen behalve tegen een Secret Paladin/Freeze Mage(Al is tegen Freeze Mage Kezan beter) dat deze kaart je deck niet zwakker maakt.
Je heb maar 30 kaarten en in de meeste decks is geen ruimte voor slechte tech kaarten als je er niet in minimaal 50% van de match-ups wat aan hebt.
Kijk nu naar Harrison,TBK, Mind Control Tech en Kezan want dat zijn de goede tech kaarten en zien al bijna geen play laat staan de tech kaarten tegen 1 bepaald deck zoals Goblin Sapper of Lil' Exorcist.
Je slaat de plank nu toch wel een beetje mis hoor.
Harrison ziet op het moment geen play omdat er weinig weapon decks in T1/T2 zijn. Kezan Mystic wordt niet gespeeld omdat hij willekeurig 1 secret afneemt, dat is teveel RNG in een meta waar 1 T1 deck (secret pally) en 2 t2 decks (freeze mage, midrange hunter) vrijwel altijd meer dan 1 secret ophebben.
MCT wordt op het moment best wel veel geteched, je ziet veel decks die 'm erin techen juist omdat zoolock en patron nu populair zijn.

Eater of secrets is als je kijkt naar de huidige T1 decks tegen 3 van de 4 juist een geweldige 4drop, tegen patron kun je em gebruiken om patrons te clearen (2 voor 1), zoo spreekt voor zich want een 2/4 trade tegen zoo vrijwel altijd 2 voor 1. Tegen secretpally heb je turn6 natuurlijk dan helemaal een idiote temposwing.
Zou je tegen die 3 decks bijv. een 4/2 spelen heb je 99% kans dat ie gewoon 1 voor 1 getrade wordt of zelfs gewoon met spell gecleared wordt, en dus helemaal geen tempo oplevert.

Wat ik wel met je eens ben is dat zodra de meta shift naar meer control-oriented, eater of secrets heel snel in waarde zal verliezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Krukar op 17-03-2016 11:12 ]

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:52
Het probleem van Eater of Secrets is dat hij tegen Secret Paladin meestal dood in je handen zit totdat deze MC inzet. Omdat je een extra "dode" kaart in je hand hebt is je kans kleiner dat je de early game minions van de Secret Paladin kan slopen en krijg je veel dmg op je neus. Vervolgens zet hij MC in, jij hebt daarna een turn met Eater of Secrets + ~2 mana over die je niet goed kan gebruiken (waarschijnlijk alleen een Hero Power erachteraan). Hij heeft vervolgens nog steeds een 6/6 op z'n veld en jij een grote Eater of Secrets zonder Taunt, waarna hij vrolijk met die 6/6 plus kleine minions in je gezicht blijft beuken en de kans dat je verliest alsnog groot is.

Vaak is het bij Secrets ook zo dat je ze niet perse hoeft te destroyen omdat je er omheen kunt spelen, wat nu ook gebeurd want vrijwel niemand speelt Kezan Mystic. Ook gaan er waarschijnlijk minder Secrets gespeeld worden zodra Mad Scientist weg is, waardoor je een kleinere kans hebt op meerdere Secrets bij je tegenstander.

Buiten dit, zie ik alsnog wel een plek voor Eater of Secrets mocht het zo zijn dat minstens 30-50% van je matchups Secrets spelen in hun deck. Puur omdat Kezan (welke beter is tegen Mage/Hunter) simpelweg niet gespeeld mag worden in Standard en een anti-Secret tech toch handig kan zijn. :)

5700X | RX 6600

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik kan me niet voorstellen dat er geen soortgelijke kaart als scientist komt of er nog iets anders met secrets gaat gebeuren. Er gaan er nu namelijk een aantal secrets uit en kaarten die daaromheen zitten terwijl secrets een wezenlijk onderdeel van HS is.

• icemotion
Het probleem voor Eater of secrets is gewoon zijn stats; die zijn niet goed genoeg voor een 4-drop.

Nou zijn er wel andere 2/4 beesten voor 4 mana, maar hoeveel daarvan zien echt play?

Keeper of the Grove; silence of 2 damage doen is goede tech en werkt tegen vrijwel ieder deck. En ziet play.

Dragonling mechanic; geeft een extra 2/1, maar ziet nauwelijks play

De gnome die een kaart raapt; werkt altijd, card draw is goed, maar deze kaart ziet nauwelijks play omdat er betere opties zijn.

Eater is afhankelijk van je tegenstander en het hebben van secrets; als hij er 1 heeft dan krijg je een 3/5, maar een Blackwing technician is vaak een 3/5 voor slechts 3 mana. Senjin is altijd een 3/5 voor 4 mana, maar dan met taunt.

Dus in vergelijking met andere kaarten is 2/4 met een effect dat in de meeste gevallen eens een 3/5 maakt of helemaal niets doet bij gebrek aan secrets niet heel erg goed.
PCBaas schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:16:
Het probleem van Eater of Secrets is dat hij tegen Secret Paladin meestal dood in je handen zit totdat deze MC inzet. Omdat je een extra "dode" kaart in je hand hebt is je kans kleiner dat je de early game minions van de Secret Paladin kan slopen en krijg je veel dmg op je neus. Vervolgens zet hij MC in, jij hebt daarna een turn met Eater of Secrets + ~2 mana over die je niet goed kan gebruiken (waarschijnlijk alleen een Hero Power erachteraan). Hij heeft vervolgens nog steeds een 6/6 op z'n veld en jij een grote Eater of Secrets, waarna hij vrolijk met die 6/6 plus kleine minions in je gezicht blijft beuken en de kans dat je verliest alsnog groot is.

Vaak is het bij Secrets ook zo dat je ze niet perse hoeft te destroyen omdat je er omheen kunt spelen, wat nu ook gebeurd want vrijwel niemand speelt Kezan Mystic. Ook gaan er waarschijnlijk minder Secrets gespeeld worden zodra Mad Scientist weg is, waardoor je een kleinere kans hebt op meerdere Secrets bij je tegenstander.

Buiten dit, zie ik alsnog wel een plek voor Eater of Secrets mocht het zo zijn dat minstens 30-50% van je matchups Secrets spelen in hun deck. Puur omdat Kezan simpelweg niet gespeeld mag worden in Standard en een anti-Secret tech toch handig kan zijn. :)
Daarom ligt het ook aan het deck waarmee je speel. En dat is tevens ook waarom kaarten zoals Black Knight en Harrison niet populair zijn.
Je hebt eigenlijk 3 factoren waarom tech kaarten wel of niet werken, ten eerste hoe vaak die bruikbaar is, BGH en Owl werken tegen heel veel decks, tweede factor is hoe sterk de minion is zonder de tech en als laatste hoe groot de impact is op de game.
Toen de oude Warsong er nog was, was Harrison heel sterk in de meta, simpelweg omdat de WW van Deaths Bite zo ongelooflijk belangrijk was, nu is er geen enkel deck die afhankelijk is van wapens in die zin, natuurlijk zie je Harrison niet graag wanneer je een wapen hebt, maar hij is gewoon veel minder belangrijk geworden. En met alle aggro en niet wapen decks, is de kaart gewoon slecht op ladder.
Black Knight was extreem sterk tot GvG, want vrijwel iedereen had taunts in hun deck, want de meta was toen ook trager. En juist ook doordat tragere, kon je rustig wachten op value.
Beide kaarten zijn verder wel zwak voor de mana kost, bij Black Knight verlies je 2 mana value, en bij Harrison verlies je 1 mana, plus dat die met 4 health erg makkelijk te verwijderen is door aggro.

Eater heeft een body die niet heel goed is qua totale stats, maar wel goede trade stats heeft tegen aggro, heeft een gigantische impact in match ups met secrets, en dan blijft dus hoe vaak die goed is over.
In een meer mindrange/control meta, zal deze kaart slecht zijn, in een aggro meta met secret decks, zal deze juist heel sterk zijn.
Juist door de werking van de kaart, zal die uitstekend werken om de meta niet te laten worden zoals die vooral tijdens TGT (en zeker na Warsong nerf) was, gebeurd dat wel, dan gaan mensen die kaart techen, en dan druipen heel veel spelers weer af.
icemotion schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:28:
Eater is afhankelijk van je tegenstander en het hebben van secrets; als hij er 1 heeft dan krijg je een 3/5, maar een Blackwing technician is vaak een 3/5 voor slechts 3 mana. Senjin is altijd een 3/5 voor 4 mana, maar dan met taunt.

Dus in vergelijking met andere kaarten is 2/4 met een effect dat in de meeste gevallen eens een 3/5 maakt of helemaal niets doet bij gebrek aan secrets niet heel erg goed.
Als je het zo bekijkt dan is iedere tech kaart slecht. BGH blijft ook een 4/2, Owl blijft ook een 2/1. Het gaat hier ook om het verlis van de ander. Als jij zo de Mirror Entity van de tegenstander kapot maak, dan is het niet alleen dat jij voor 4 mana een 3/5 speel, maar speel je voor 4 mana een 3/5 en je tegenstander heeft 3 mana en een kaart minder.

[ Voor 12% gewijzigd door Benjamin- op 17-03-2016 11:49 ]

• icemotion
Goed punt Benjamin wat betreft het verlies van de ander; het weghalen van een secret is natuurlijk ook value.

Het grote verschil tussen Eater en tech kaarten als Owl en BGH is dat BGH en Owl tegen vrijwel iedere class en deck goed kan zijn, maar Eater doet alleen iets tegen secrets, en tot dusver zijn alle secrets class cards en zijn ze alleen te vinden bij 3 van de 9 classes. Paladin, mage en hunter. Overige classes hebben geen secrets en dan is een 2/4 voor 4 in je deck gewoon slecht.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Mana wise is het een slechte kaart, maar het is er wel een die een potje kan doen kantelen. Niemand zegt dat de kaart goed is maar zo waardeloos als sommigen ons willen doen geloven, daar ga ik niet in mee.

Dus komen we terug op het punt dat het een meta afhankelijke kaart is.

Owl en BGH werken overigens tegen 1 kaart, eater of secrets tegen soms wel 5, vandaar dat ik me de mindere waarde kan voorstellen. Als het bijvoorbeeld een 3/4 zou zijn geweest zou deze kaart in dusdanig veel decks kunnen zitten dat niemand meer secrets zou spelen.

• SeamusXanthus
Ik snap de discussie over die Eater of Secrets niet helemaal.
Deze kaart is in sommige situaties beter (2+ secrets) en in andrea situaties minder (1 secret) dan Kezan.

Kezan is een tech kaart die nu af een toe gespeeld wordt, zoals elke tech kaart gespeeld wordt als de Meta daar om vraagt. Krijgen we straks Taunt Warriors all over the place? Dan komt de black knight van stal. Weapons? Harrison.
Het hele idee van een techkaart is dat hij op zichzelf crap is, maar tegen de juiste decks (of in de juist meta) de MVP is. Die Eater of Secrets zal net zo'n kaart zijn!

• Tektoon
Kol Nedra schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:41:
Mijn tauren hunter in WoW is lvl 15 nu, pfff nog 5 te gaan gaat megatraag :/
ik had nog een oude character staan die lvl 11 was (van vroeger) scheelt toch weer 11 lvls :P
Ik heb er, als wow-n00b, 8 uur over gedaan. Uit een reddit post maakte ik op alles behalve Tauren te kiezen omdat die start zone te wijd verspreid is. Silverpine was erg cool.

Voor wie interesse heeft; Ratsmah heeft weer een nieuwe video in z'n Arena serie uit. Deze keer is 'ie voor gevorderden en gaat het over stat synergy. Erg interessant. Er is ook een beginner versie.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• SeamusXanthus
Hebben die newbie zones nog steeds dezelfde content als Vanilla wow eigenlijk of zijn die ooit nog aangepast? Zou wel leuk zijn als er nieuwe content is gekomen die ik nog niet ken, mocht ik het gaan spelen.

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-12 16:02
SeamusXanthus schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:44:
Hebben die newbie zones nog steeds dezelfde content als Vanilla wow eigenlijk of zijn die ooit nog aangepast? Zou wel leuk zijn als er nieuwe content is gekomen die ik nog niet ken, mocht ik het gaan spelen.
de Newbie zones zijn qua layout hetzelfde, maar zijn aangepast qua quests. zit nu een betere flow in dan in vanilla.

• Krukar
Je kunt ook een troll levelen, die hebben een tijd geleden een hele nieuwe startzone gekregen.

Of een goblin, worgen of panda natuurlijk, die hebben ook nieuwe startzones als je die nog niet hebt gespeeld (goblin en panda start eilanden zijn echt super leuk).

[ Voor 47% gewijzigd door Krukar op 17-03-2016 14:09 ]

• SeamusXanthus
Kan je tegenwoordig goblins en worgen spelen? Ik weet niet of ik moet lachen of huilen :)

Bedankt voor de info, in elk geval valt er iets nieuws te beleven.

• Krukar
SeamusXanthus schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:18:
Kan je tegenwoordig goblins en worgen spelen? Ik weet niet of ik moet lachen of huilen :)

Bedankt voor de info, in elk geval valt er iets nieuws te beleven.
Ja, zijn echt leuke starteilanden, ik was zelfs Draenei en Blood elves vergeten te vermelden als je niet in TBC hebt gespeeld, die starteilanden zijn ook leuk, naja genoeg te doen :)
SeamusXanthus schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:04:
Ik snap de discussie over die Eater of Secrets niet helemaal.
Deze kaart is in sommige situaties beter (2+ secrets) en in andrea situaties minder (1 secret) dan Kezan.

Kezan is een tech kaart die nu af een toe gespeeld wordt, zoals elke tech kaart gespeeld wordt als de Meta daar om vraagt. Krijgen we straks Taunt Warriors all over the place? Dan komt de black knight van stal. Weapons? Harrison.
Het hele idee van een techkaart is dat hij op zichzelf crap is, maar tegen de juiste decks (of in de juist meta) de MVP is. Die Eater of Secrets zal net zo'n kaart zijn!
Maar een 5/4(Harrison) 3/2(Ooze) 4/5(TBK) 4/3(Kezan) Owl 2/1 zijn stats die er mee door kunnen maar een 2/4 die niets doet niet.
Ik las hier ook al dat hij goed was tegen Patron? om nog een Patron te maken?
Tegen Zoo heb je waarschijnlijk verloren als je deze op turn 4 speelt, tegen alle decks die ook Shredder spelen is hij waardeloos en tegen Priest ook nog eens een cabal target.
Daar komt nog bij dat hij in standard en in de Arena nog veel slechter is.

• icemotion
Alle info over WoW starting zones is misschien beter in het WoW topic ;)

Ik heb inmiddels mn eerste potten met Liandrin gespeeld; ik weet nog niet of ik haar nu toffer vind als Uther of niet.. Uther is zoveel nostalgia naar Warcraft 3 waar hij een flinke rol in heeft.

Hoe dan ook weer een lekkere winstreak te pakken met mn Anyfin deck en ik merk dat het nu nog lekkerder loopt zonder Dr Boom erin. Heb m toch vervangen door Tyrion, iets meer defensive met nog steeds genoeg power. En je wint uiteindelijk toch meestal door een dikke Anyfin of 2.

Het toffe aan Anyfin is dat het een heel afwisselend deck is; je kan er heel veel kanten mee op; toch eens kijken wat ik er mee kan na standard uitkomt.

• separhim
icemotion schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:11:
Alle info over WoW starting zones is misschien beter in het WoW topic ;)

Ik heb inmiddels mn eerste potten met Liandrin gespeeld; ik weet nog niet of ik haar nu toffer vind als Uther of niet.. Uther is zoveel nostalgia naar Warcraft 3 waar hij een flinke rol in heeft.

Hoe dan ook weer een lekkere winstreak te pakken met mn Anyfin deck en ik merk dat het nu nog lekkerder loopt zonder Dr Boom erin. Heb m toch vervangen door Tyrion, iets meer defensive met nog steeds genoeg power. En je wint uiteindelijk toch meestal door een dikke Anyfin of 2.

Het toffe aan Anyfin is dat het een heel afwisselend deck is; je kan er heel veel kanten mee op; toch eens kijken wat ik er mee kan na standard uitkomt.
Sinds ze besloten hebben om Murk-eye uit standard te halen, denk ik dat anyfin toch zeer slecht wordt. Jammer ik vond het wel een goed deck wat control punisht maar mag niet van Blizzard. Ik vind Liadrin wel wat verfrissend na 2,5 jaar well met BM.

• icemotion
Tja het grappige vind ik dus dat ik nog steeds genoeg games win zonder Murk-eye. Twee warleaders en 2 bluegill's doet ook al een hele pak aan damage (en een tweede Anyfin dan helemaal)

Maar het deck zoals ik m nu speel verliest nog wel meer; Minibot, Muster, Coghammer.. allemaal van die akelig fijne kaarten voor de early game in check houden zodat ik naar de late game kan om daar de echt gekke plays te kunnen maken (al heb ik ook al eens games gewonnen door gewoon Bluegill / Warleader te gaan in de eerste beurten.. tegen langzamere decks kan dat heel hard gaan..

• Tektoon
separhim schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:32:
[...]
Ik vind Liadrin wel wat verfrissend na 2,5 jaar well met BM.
turn 6: "ah, hello there Challenger" :+

• separhim
icemotion schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:39:
Tja het grappige vind ik dus dat ik nog steeds genoeg games win zonder Murk-eye. Twee warleaders en 2 bluegill's doet ook al een hele pak aan damage (en een tweede Anyfin dan helemaal)

Maar het deck zoals ik m nu speel verliest nog wel meer; Minibot, Muster, Coghammer.. allemaal van die akelig fijne kaarten voor de early game in check houden zodat ik naar de late game kan om daar de echt gekke plays te kunnen maken (al heb ik ook al eens games gewonnen door gewoon Bluegill / Warleader te gaan in de eerste beurten.. tegen langzamere decks kan dat heel hard gaan..
Ja ze kunnen nog veel damage doen, maar een murk-eye doet ongeveer het dubbele van een bluegill warrior dus het is wel een zwaar verlies. Er bestaan een aantal anyfin decks die minibot, muster of coghammer niet gebruikt dus ze zijn zeker wel te vervangen.
Tektoon schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:47:
[...]

turn 6: "ah, hello there Challenger" :+
Het is in ieder geval wat anders dan: turn 6: WELL MET, turn 7: WELL MET, turn 8: WELL MET
Tektoon schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:04:
[...]

Ik heb er, als wow-n00b, 8 uur over gedaan. Uit een reddit post maakte ik op alles behalve Tauren te kiezen omdat die start zone te wijd verspreid is. Silverpine was erg cool.

Voor wie interesse heeft; Ratsmah heeft weer een nieuwe video in z'n Arena serie uit. Deze keer is 'ie voor gevorderden en gaat het over stat synergy. Erg interessant. Er is ook een beginner versie.
zou goed kunnen maar ik heb 3 jaar geleden ongeveer 3 jaar WoW gespeeld, dus weet wel ene beetje hoe ik moet lvlen :)

nothing stops this train

• Tektoon
Mage:
Afbeeldingslocatie: https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/gallery/MUEWRHCCCTAH1458195933491.gif

Priest:
Afbeeldingslocatie: https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/gallery/D7IIP1JPJLGW1458195933491.gif

Context. Die laatste is wel dope voor arena zeg; vind de epic rarity hier wel goed.

[ Voor 38% gewijzigd door Tektoon op 17-03-2016 18:26 ]

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Tektoon schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:20:
Mage:
[afbeelding]

Priest:
[afbeelding]

Context. Die laatste is wel dope voor arena zeg; vind de epic rarity hier wel goed.
Hmm interessant voor tussen 7 en 10 mana >:)

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:01
Forbidden Flame is zó slecht, dat er gegarandeerd nog een kaart komt die je hiermee kunt combo-en. Iets van: Double your mana this turn, zeker gezien hij specifiek op minions gericht is en je hiermee dus op turn 10 niet 20 face damage kan doen.

• Krukar
Sypheron schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:33:
Forbidden Flame is zó slecht, dat er gegarandeerd nog een kaart komt die je hiermee kunt combo-en. Iets van: Double your mana this turn, zeker gezien hij specifiek op minions gericht is en je hiermee dus op turn 10 niet 20 face damage kan doen.
Double your mana zou wel erg OP zijn.

Turn 9
Antonidas, frostbolt, frostbolt, icelance, icelance, arcane missiles, fireball.
23 damage zonder board presence en 6 fireballs in hand, nee dank je ;)

Of nog erger, turn 10 malygos, frost bolt, ice lance, double fire ball = 39 damage zonder board presence.

Daar is een combodruid niks meer bij :X

[ Voor 11% gewijzigd door Krukar op 17-03-2016 21:59 ]

Sypheron schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:33:
Ik vind het juist wel een hele interessante kaart, extreem flexibel die mensen ook forceert om nog beter na te laten denken over hun turn, want hoeveel damage wil je er mee doen, hoe wil je hem combo'en met Flamewaker enz. Leuk ontworpen kaart iig

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:07

Lapras

Ice beam

Ik vind hem ook wel geinig, maar het random element spreekt me totaal niet aan. Dacht dat ze juist daar van weg wilden. Wel geinige kaart voor Reno decks.
Pagina: 1 ... 46 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.