Benjamin- schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:04:
[...]

Dat jij graag Secrets Paladin ziet vertrekken, is iets anders dan de hele class compleet onspeelbaar te maken. Ik zou echt stoppen met spelen als ze dat zouden doen.

En nee, dan zou de meta niet gezond zijn. Echt 100% niet. Met iedere uitbreiding worden kaarten gemaakt om balans te houden, sommige van die kaarten worden extreem zwak of juist extreem overpowered, op het moment dat er kaarten verdwijnen. Neem bijvoorbeeld Combo Druid. Wat stopt combo? Juist, Belcher en Loatheb. Wat verdwijnt er met Naxx en GvG?
Terwijl Druid bijna niets verliest, verdwijnen wel de grootste vijanden van het deck. Wat je krijgt zijn een aantal decks in God Tier, een paar decks in een tier eronder, en de rest in Trash Tier.
Ze hadden een tijdje geleden een tournament waarbij Naxx en GvG niet gespeeld mochten worden, en het was allemaal Face Shaman + Combo Druid + nog iets. In die meta wil je 1 dag spelen en dan kom je terug dat ze bij Blizzard idioten zijn.
En een winrate van bijna 75% voor de Druids :'(
Ik hoop echt echt dat alle classes straks het liefst 2 goede decks hebben om mee te spelen en dat de balans tussen de Aggro/Midrange/Control/Combo ook een stuk beter is.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12 09:56

Lapras

Ice beam

Volgens mij kunnen we er nog niks zinnigs over zeggen tot na vanavond.

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:11
Strict genomen zou Standard nu invoeren alleen Murloc paladin zijn Murk-eye afpakken*, want Naxxramas en GvG vallen nog steeds onder de periode "jaar van recentste set (LoE, dus 2015) en het jaar ervoor". Net zoals 1 januari 2017 BRM, TGT en LoE nog steeds onder Standard vallen.

*) Plus Druidmogelijke nerfs, maar we weten nog niet wat voor impact die op de meta gaan hebben.
Benjamin- schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:04:
[...]

Dat jij graag Secrets Paladin ziet vertrekken, is iets anders dan de hele class compleet onspeelbaar te maken. Ik zou echt stoppen met spelen als ze dat zouden doen.
Er zijn zat classes geweest de afgelopen 2 jaar die gewoon lange tijd onspeelbaar zijn geweest. Ik weet nog wel dat Shaman lange tijd zelden tot nooit gespeeld werd. Zelf lijkt het me overigens niet goed als een class gewoon onspeelbaar is, maar het is helaas wel eens voorgekomen.

Ik denk overigens wel dat ze bij Blizzard er in de loop van de tijd beter in zijn geworden om alle classes iets speelbaars te geven.

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

SeamusXanthus schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:55:
[...]

Klopt maar aangezien Paladin al maanden het meest gespeeld is, zou ik het heel verfrissend vinden om die tijdelijk niet meer te zien. Dus heb je in mijn optiek nog een heel gezonde meta. Nu speelt ook geen hond Rogue, er zal er altijd eentje het slechtste zijn.
En soms pakken dingen ook anders uit zoals je denkt. Men was er ook 100% zeker van dat na de nerf Patron waardeloos zou zijn maar het is gewoon nog steeds een prima deck.
Ik ben mijn rogue juist ff naar 60 aan het brengen dus hup Dino's :).

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12 12:54
Als mijn Rogue ooit lvl 60 wordt is het door de vele Arena runs met haar denk ik. Niet door ranked.
Ngangatar schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:31:
[...]

Ik ben mijn rogue juist ff naar 60 aan het brengen dus hup Dino's :).
Het principe van "ff" iets naar 60 brengen of "ff" 500 ranked wins halen is iets wat bij mij in ieder geval nooit lukt :p. Als ik iets wil maxen dan ben ik daar vaak toch wel een maand of 6 mee bezig om eerlijk te zijn....

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ff is wellicht niet de juiste uitdrukking, kost mij ook veel tijd, maar toen ik dat zei zat die al op 57,5 ongeveer. Nu nog 1 potje nodig.

Dino deckje heeft een 59% winrate en heb er leuk schik mee gehad.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

En rogue 60 ;). Op naar de volgende class..... Grind grind....

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/8xnadye8r/Capture.png

108rogar schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:14:
Strict genomen zou Standard nu invoeren alleen Murloc paladin zijn Murk-eye afpakken*, want Naxxramas en GvG vallen nog steeds onder de periode "jaar van recentste set (LoE, dus 2015) en het jaar ervoor". Net zoals 1 januari 2017 BRM, TGT en LoE nog steeds onder Standard vallen.

*) Plus Druidmogelijke nerfs, maar we weten nog niet wat voor impact die op de meta gaan hebben.
De discussie gaat er juist over indien Naxx en GvG zou worden verwijderd uit standard zonder een nieuwe uitbreiding.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12 11:29

Kasai

Legendary

Er is gewoon aangekondigd dat standard en wild pas komen bij de nieuwe expansion.

Atlas#22744

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik zit Thijs zijn Easter Eggs deck even te spelen voor de fun, wat een bizar lekker deck. 6-0 winst en van Rank 13 naar 10. En ik wilde helemaal niet ladderen deze maand maar wat hero's in rank laten stijgen en een beetje Arena.

• Kasai

Kasai

Legendary

Pff ik kom gewoon niet langs rank 14.

Oei baron geddon uit een pack!

[ Voor 31% gewijzigd door Kasai op 11-03-2016 18:39 ]

Atlas#22744

Kasai schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 18:24:
Pff ik kom gewoon niet langs rank 14.

Oei baron geddon uit een pack!
1. Pak Secret Paladin
2. Speel +/- 10 potjes per dag
3. easy rank 5 :)

Ben nu zelf rank 9**** en denk dat ik volgende week rank 5 moet kunnen halen.

Trouwens Gratz met je Baron Geddon, was mijn eenste Legendary ooit en later gedust voor Dr. Boom maar onlangs hem weer gecraft om mijn CW compleet te maken.
Hij is ook veel beter dan dat sommige mensen hem credit voor geven alleen met BGH in my sights is het gewoon jammer.

Vond dit wel zeer interessant om even te kijken en vooral zijn kijk op BGH en de oude kaarten.

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12 19:38
Zoals geleaked en nu bevestigd op de livestream, komt de expansion pas eind april begin mei. Dat ga ik denk ik niet trekken, beetje teleurgesteld eerlijk gezegd.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Nou de 3 eerste 3 kaarten zijn gewoon ruk.
Wel 3 packs en C'Tun gratis.

[ Voor 26% gewijzigd door beuker19 op 11-03-2016 19:23 ]

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12 22:24
An1mA schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 19:10:
Zoals geleaked en nu bevestigd op de livestream, komt de expansion pas eind april begin mei. Dat ga ik denk ik niet trekken, beetje teleurgesteld eerlijk gezegd.
"geleaked"? :?

Blizzard zei een hele tijd geleden bij de aankondiging van standard al dat de expansion + standard in de lente komt. Eind April is nog niet eens halverwege de lente....

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-12 13:59
WOW, ik wilde eigenlijk deze set met goud doen, maar die cardback!!!!!!

En 3 pakjes en C`thun legend gratis!

Was ook wel een beetje teleurgesteld met de releasedate, maar overal vond ik het toch wel een goede aankondiging.

[ Voor 34% gewijzigd door marcovandam op 11-03-2016 19:24 ]

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
nou control verliest heal bot en aggro krijgt die currupted versie terug, lekker.

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• Tektoon
  • Laatst online: 15-12 17:38
Yep, aan de andere kant: twee weken langer dan normaal klinkt al een stuk vriendelijker.

Expansion ziet er goed uit tot hier. Leuk dat ze een compleet nieuwe laag gaan aanbrengen in de gameplay. Het zou me niet verbazen als BGH nu als tekst "kill an Old God" krijgt. :)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Tektoon schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 19:25:
[...]

Yep, aan de andere kant: twee weken langer dan normaal klinkt al een stuk vriendelijker.

Expansion ziet er goed uit tot hier. Leuk dat ze een compleet nieuwe laag gaan aanbrengen in de gameplay. Het zou me niet verbazen als BGH nu als tekst "kill an Old God" krijgt. :)
Dat zal hem naar 2 jaar ook direct waardeloos maken :P

Zelf ben ik er niet heel rouwig om eigenlijk. Er zijn teveel toffe games beschikbaar op dit moment, waardoor ik het persoonlijk niet zo erg vind dat de nieuwe set nog even op zich laat wachten. Voor de hardcore spelers die praktisch iedere dag 10-20 games spelen snap ik wel dat ze echt toe zijn aan nieuwe content....

Voor de (ex-)MTG spelers onder ons kwam ik nog dit artikel tegen: http://www.pcgamer.com/br...atch-up-with-hearthstone/

Dat artikel laat in mijn ogen wel goed zien hoe goed HS in elkaar zit qua interface vergeleken met MTG. MTG online is echt verschrikkelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door xelfer op 11-03-2016 19:35 ]

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:33

meer info:

http://us.battle.net/hear...whispers-of-the-old-gods/

[ Voor 47% gewijzigd door Kol Nedra op 11-03-2016 19:50 ]

nothing stops this train

• Tektoon
beuker19 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 19:26:
[...]

Dat zal hem naar 2 jaar ook direct waardeloos maken :P
Dat hoeft niet zo te zijn. Het corruption scenario maakt het nu mogelijk om kaarten uit de classic set tijdelijk aan te passen, te corrupten, en over twee jaar weer terug te brengen naar normaal. Maar dat hangt er vanaf hoe ze het gaan uitvoeren. Blijft Loot Hoarder bijvoorbeeld bestaan naast zijn corrupted versie? En als 'ie eruit is, komt 'ie dan nog terug? Dat is het mooie van de truc wat mij betreft; er is veel mogelijk.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Krukar
Mensen die nu al weer kaarten waardeloos noemen terwijl ze 5% van de hele set hebben gezien :Z
Krukar schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:06:
Mensen die nu al weer kaarten waardeloos noemen terwijl ze 5% van de hele set hebben gezien :Z
Sorry hoor maar een beetje game kennis en je weet al snel wanneer een kaart goed is of niet.

• PCBaas
  • Laatst online: 30-12 00:00
Krukar schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:06:
Corrupted Healbot is gewoon waardeloos. :*) Het is een Pit Fighter met 1 atk meer, maar met een gigagrote drawback. Die is gewoon onspeelbaar (heel misschien i.c.m. Auchenai Soulpriest, maar dat is te niche in mijn ogen en volgens mij werkt dat nauwelijks). Validated Doomsayer is ook onspeelbaar als Priest wordt gespeeld in de meta vanwege Cabal Shadow Priest.

Alleen Poluted Hoarder is nog ok, maar is ook niet al te best, en over C'Thun kan ik nu nog niet veel zeggen zonder die andere 14 "buff" minions te zien (maar het ziet er niet al te best uit als de andere 14 vergelijkbaar zijn met Bekoner of Evil/Twilight Elder).

5700X | RX 6600

• Krukar
beuker19 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:26:
[...]

Sorry hoor maar een beetje game kennis en je weet al snel wanneer een kaart goed is of niet.
Ja, want jij weet natuurlijk precies welke kaarten er allemaal in old gods zitten, en dat er bijvoorbeeld geen soulpriest achtige synergy kaarten inzitten, of kaarten die andere synergies hebben met corrupted healbot.
Mag ik jouw glazen bol ook even gebruiken?
Krukar schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:31:
[...]

Ja, want jij weet natuurlijk precies welke kaarten er allemaal in old gods zitten, en dat er bijvoorbeeld geen soulpriest achtige synergy kaarten inzitten, of kaarten die andere synergies hebben met corrupted healbot.
Mag ik jouw glazen bol ook even gebruiken?
Maar ik kan alleen oordelen hoe de kaart nu is toch ?
En dan zijn zeker de corrupted kaarten gewoon zwaar waardeloos maar misschien komt er Soulpriest Synergy maar dan zal hij al in een combo deck moeten en dat is voor 5 mana behoorlijk lastig en die Doomsayer en Hoarder zijn nog veel slechter.

• Krukar
beuker19 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:40:
[...]

Maar ik kan alleen oordelen hoe de kaart nu is toch ?
En dan zijn zeker de corrupted kaarten gewoon zwaar waardeloos maar misschien komt er Soulpriest Synergy maar dan zal hij al in een combo deck moeten en dat is voor 5 mana behoorlijk lastig en die Doomsayer en Hoarder zijn nog veel slechter.
Jij quote mij waarin ik zeg dat je kaarten nog niet waardeloos kan noemen omdat nog niet alle kaarten van de set bekend zijn. Dat is precies wat ik bedoel, je kunt er nog niets over zeggen.

Kaarten "waardeloos" noemen voordat je überhaupt weet wat voor synergies er komen is totaal zinloos, als je "gamekennis" hebt zoals je dat zelf zo mooi aangaf, dan had je dat ook wel ingezien.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik bekijk de kaarten, probeer me een stukje synergie te bedenken en als dat niet lukt of niet logisch lijkt, dan bedenk ik me met een grote grijns op mijn gezicht dat er nog veel aan zit te komen. :)

Voorlopig geniet ik meestal nog van HS en zit er nog genoeg aan te komen. Ruim 7600 dust, 2000 gold en ja, toch denk ik dat ik die 50 euro er ook in schuif, als ik het omreken naar de uren dat ik het speel is het niets. Net als Diablo eigenlijk, ook zo'n topper van Bliz.

Ngangatar schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:53:
Ik bekijk de kaarten, probeer me een stukje synergie te bedenken en als dat niet lukt of niet logisch lijkt, dan bedenk ik me met een grote grijns op mijn gezicht dat er nog veel aan zit te komen. :)

Voorlopig geniet ik meestal nog van HS en zit er nog genoeg aan te komen. Ruim 7600 dust, 2000 gold en ja, toch denk ik dat ik die 50 euro er ook in schuif, als ik het omreken naar de uren dat ik het speel is het niets. Net als Diablo eigenlijk, ook zo'n topper van Bliz.
Ik koop ook zeker die 50 packs al was het maar voor de card back <3
Alleen hoop ik niet op een herhaling van TGT als het gaat om kaarten die speelbaar zijn in ranked.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Kwam ook omdat de oudjes zeer bruikbaar bleven, die gaan er nu uit, dus zullen de nieuwe veel eerder gebruikt gaan worden.

beuker19 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:26:
[...]

"Dr Boom is a bad card. I dont think this card will see much play" - iedere Hearthstone pro voor GVG uit kwam

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik zal nog wel eens wakker schrikken in een pot, me verbazend dat Boomie niet gespeeld wordt in beurt 7.

Ben benieuwd welke kaart zijn vacature op zal gaan vullen.

• Krukar
xelfer schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:11:
[...]

"Dr Boom is a bad card. I dont think this card will see much play" - iedere Hearthstone pro voor GVG uit kwam
Zelfde met Reno en Grim Patron :)

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Dr6 was toch ook een van de minst beloofde kaarten en varian wrynn de meest veel beloofde van het grand tournament, dat is ook wel anders gelopen.

• Tektoon
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122806/Hearthstone/Open1/openingsbanner.png

FINALE!

Astie - An1mA

hosted by: KoningTimmy, qpunk en Sypheron!

We gaan beginnen!

Op het twitch kanaal vaan Koning Timmy

[ Voor 15% gewijzigd door Tektoon op 11-03-2016 21:27 ]

• Krukar
Welk twitch kanaal? :)

Die eerste naam bestaat niet op Twitch en die andere 2 zijn offline.

[ Voor 62% gewijzigd door Krukar op 11-03-2016 21:27 ]

xelfer schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:11:
[...]

Maar bij TGT wist iedereen en zijn moeder wel dat de meeste kaarten waardeloos waren.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik vermoed dat Bliz wel zorgt dat die alsnog goede synergie hebben met de nieuwe set,

• Nieuwevolger
Hij heet op twitch ktimmy

Die 6 kaarten die gerevealed zijn, zijn nog niet veel belovend, maar we zulle zien :)
beuker19 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:25:
[...]

Maar bij TGT wist iedereen en zijn moeder wel dat de meeste kaarten waardeloos waren.
Dat is zeker waar. Inspire was helaas te traag in de huidige meta en Joust is objectief statistisch gezien gewoon een slechte mechanic.

De kracht van kaarten wordt echter wel vaak bepaald door synergie en concurrentie. Het is dus denk ik wel even afwachten voordat we goed kunnen oordelen wat de nieuwe kaarten en game modes gaan betekenen voor de game.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Mochten sommigen van jullie een friend request krijgen van ene WimmelSan?

Thats me.

Ngangatar schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 22:05:
Mochten sommigen van jullie een friend request krijgen van ene WimmelSan?

Thats me.
Oke dacht al :P

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Soms is het leuk EN leerzaam om even met iemand mee te kijken.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Mooie finale heren, complimenten aan zowel Astie als An1ma.

An1ma gefeliciteerd met de winst.

Ook klasse voor wat betreft de organisatie en uitzending, erg leuk gedaan, top heren. Klein puntje van kritiek, graag de overlay met jullie gezichten de volgende keer ergens in een hoekje en niet over de nog te trekken kaarten heen. Maar dat is echt minor in vergelijk met hoe jullie het gedaan hebben!

• Krukar
Met ^^

Leuke finale, allebei goed gespeeld :)
Dank voor de organisatie ook!

• Kasai

Kasai

Legendary

Leuke finale, gefeliciteerd Anima!

Atlas#22744

• Kasai

Kasai

Legendary

beuker19 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 18:59:
[...]

1. Pak Secret Paladin
2. Speel +/- 10 potjes per dag
3. easy rank 5 :)

Ben nu zelf rank 9**** en denk dat ik volgende week rank 5 moet kunnen halen.

Trouwens Gratz met je Baron Geddon, was mijn eenste Legendary ooit en later gedust voor Dr. Boom maar onlangs hem weer gecraft om mijn CW compleet te maken.
Hij is ook veel beter dan dat sommige mensen hem credit voor geven alleen met BGH in my sights is het gewoon jammer.
[video]
Vond dit wel zeer interessant om even te kijken en vooral zijn kijk op BGH en de oude kaarten.
Kost me denk ik 5000 dust, net iets te gek :( En goed filmpje idd!

Atlas#22744

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12 19:38
Bedankt voor de felicitaties, waren voor mij wel leuke games.

Mij lijkt het wel leuk om weer een Swiss toernooi te spelen, want ik vind het spelen van veel matches wel leuk. In vergelijking tot bv Astie heb ik "weinig" games gespeeld.

Daarnaast moeten we denk ik gewoon aan houden 1 deck per class, stond niet in de regels, maar denk dat die bij de volgende toernooi wel komt.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Kasai schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 22:44:
[...]

Kost me denk ik 5000 dust, net iets te gek :( En goed filmpje idd!
Oke dat is minder :'(
Wat heb je wel dan want met Zoo moet rank 5 ook zeker mogelijk zijn en er is veel meer ruimte voor andere kaarten.

• Basic and Classic card nerfs will be announced about a week before the new expansion comes out.
• Ten to Twelve cards are going to be nerfed.
• Big Game Hunter pushes in an unhealthy direction. It can limit design space. It's high on the list of cards to look at.
• Maybe in the future cards from wild only sets that people really liked could become basic cards. Probably not a card like Sludge Belcher though.

Dit komt uit een interview van IGN met Mike Donais and Peter Whalen(Hearthstone medewerkers)

PCBaas schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:28:
[...]

Corrupted Healbot is gewoon waardeloos. :*) Het is een Pit Fighter met 1 atk meer, maar met een gigagrote drawback. Die is gewoon onspeelbaar (heel misschien i.c.m. Auchenai Soulpriest, maar dat is te niche in mijn ogen en volgens mij werkt dat nauwelijks). Validated Doomsayer is ook onspeelbaar als Priest wordt gespeeld in de meta vanwege Cabal Shadow Priest.

Alleen Poluted Hoarder is nog ok, maar is ook niet al te best, en over C'Thun kan ik nu nog niet veel zeggen zonder die andere 14 "buff" minions te zien (maar het ziet er niet al te best uit als de andere 14 vergelijkbaar zijn met Bekoner of Evil/Twilight Elder).
Corrupted Healbot kan je vooral vergelijken met Zombie Chow, beide zijn gemaakt voor control en beide kunnen ook met Auchenai werken. Of die uiteindelijk goed is, weet ik niet. Maar het is wel echt een control kaart. Misschien hadden ze er wel een 5/7 van moeten maken.

Poluted Hoarder vind ik wel echt bagger. Laten we hem vergelijken met Azure Drake. Voor 1 mana meer krijg je directe draw ipv deathrattle, 2 extra health en spellpower. Zowel de directe draw als de spell power, wordt door Blizzard gezien als 1 stat waarde (Novice Engineer/Thalnos vs Loot Hoarder), dus dat betekent dat je voor 1 mana meer, 4 stats krijg, dat is extreme value, en dan nog te bedenken dat Azure Drake ook nog een Dragon is.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

An1mA schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 22:45:
Bedankt voor de felicitaties, waren voor mij wel leuke games.

Mij lijkt het wel leuk om weer een Swiss toernooi te spelen, want ik vind het spelen van veel matches wel leuk. In vergelijking tot bv Astie heb ik "weinig" games gespeeld.

Daarnaast moeten we denk ik gewoon aan houden 1 deck per class, stond niet in de regels, maar denk dat die bij de volgende toernooi wel komt.
Jij hebt 7 wedstrijden gespeelt en ik heb er 10 gespeeld. Valt opzich wel mee. maar jij hebt 100% winrate en ik 80% 8)

Roy en ik hebben het format voor het volgende toernooi al klaar. Nog wat puntjes op de i zetten en dan kan het ergens volgende week aangekondigd worden.

• SeamusXanthus
En hop , alweer een 12 win erbij in Arena, ben inmiddels de tel kwijt maar het zullen er inmiddels zeker een stuk of 8 zijn :)
Dit was wel een uniek Arena deck voor mij aangezien het bijna nooit lukt om een echt goede klassiek control deck te maken. Normaal is het een slechte tactiek om dit te proberen vind ik, maar dit overkwam me gewoon.

12win

Echt een ziek deck, ik weet het... Had echt altijd wel overal een antwoord op.

Voor wie het wil weten, hieronder mijn statistieken van mijn afgelopen 40 arena's. Check hoe enorm winstgevend Arena kan zijn als je jezelf tot op een bepaald nivo kan trainen. En dan scoren de Arena toppers nog veel hoger gemiddeld (7+), kan je na gaan hoe veel gold en dust zij verdienen. Zelf hoop ik ooit de 6 gemiddeld aan te tikken maar dat zal niet makkelijk zijn.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vsu95XFVj2QHPlOQWGBUlMx9/medium.png

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Lekker hoor, 3 fireballs en flamestrikes :).

Grats, blijft een topprestatie, al doe je het 100 keer.

• PCBaas
Extra info over WotOG: http://hearthstone.blizzp...f-the-old-gods-announced/

- C’Thun and Beckoner of Evil will be free. They felt this was only fair because it would feel bad if you kept getting minions that helped C’Thun without ever actually being lucky enough to open him in a pack.
- Players will receive 3 free packs of Whispers of the Old Gods during their release event by simply logging in.
- Patch next week includes:
Pre-Purchase (includes card back)
Thailand localization
Additional deck slots
Deck recipes
- Classic card nerfs will not be announced until much closer to release. They feel it would feel bad to know this far ahead which cards you own will be getting nerfed.
- No new tribes are added to this expansion.
- C’thun is the only Old God which has the minion support. The other gods will have different style of abilities.
- There will be at least 1 new dragon in this expansion (Brian Kibler was happy).
- Arena will not have the C’Thun cards included. Since they have specific synergy with 1 card they decided to not have them even show up in arena at all.

Ook net nog een tweet gevonden waarin ze zeggen dat corrupted kaarten niet de originele kaarten vervangen: https://twitter.com/PlayH...status/708388344368013313

5700X | RX 6600

SeamusXanthus schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 00:39:
En hop , alweer een 12 win erbij in Arena, ben inmiddels de tel kwijt maar het zullen er inmiddels zeker een stuk of 8 zijn :)
Dit was wel een uniek Arena deck voor mij aangezien het bijna nooit lukt om een echt goede klassiek control deck te maken. Normaal is het een slechte tactiek om dit te proberen vind ik, maar dit overkwam me gewoon.

[afbeelding]

Echt een ziek deck, ik weet het... Had echt altijd wel overal een antwoord op.

Voor wie het wil weten, hieronder mijn statistieken van mijn afgelopen 40 arena's. Check hoe enorm winstgevend Arena kan zijn als je jezelf tot op een bepaald nivo kan trainen. En dan scoren de Arena toppers nog veel hoger gemiddeld (7+), kan je na gaan hoe veel gold en dust zij verdienen. Zelf hoop ik ooit de 6 gemiddeld aan te tikken maar dat zal niet makkelijk zijn.
[afbeelding]
Ik was al blij dat ik vandaag voor het eerst 10 wins heb gehaald ooit (met Mage btw)
Ik merk wel dat de Arena steeds iets beter gaat want de laatste 5 runs 2x5 2x7 en 1x10 wins zijn allemaal hoger of net zo hoog dan de daarvoor hoogste aantal 5.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Op die manier is het lucratief, leuk en grats!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-12 02:36

Turfschipper

Hup NAC

In april/mei pas?

Hmmm... Ok. Denk dat ze die uitbreiding veel minder gaan verdienen, want zowat iedereen is nu al een tijdje gold aan het op sparen.

Duurt wel lang nog hoor. Heb nu toch een beetje het idee dat ik voor niks speel. Tsja, voor gold, ok...

• SeamusXanthus
beuker19 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 01:23:
[...]

Ik was al blij dat ik vandaag voor het eerst 10 wins heb gehaald ooit (met Mage btw)
Ik merk wel dat de Arena steeds iets beter gaat want de laatste 5 runs 2x5 2x7 en 1x10 wins zijn allemaal hoger of net zo hoog dan de daarvoor hoogste aantal 5.
Speel je wel met HearthArena Companion addon? Deze is echt heel belangrijk! Voor je draft (tenzij je een draf-master bent) en om een goede mulligan te kiezen is het zeer handig (inschatten of je betere kaarten gaat krijgen). Daarnaast krijg je gratis de getoonde statistieken.

Bij mij gaat het nu zelfs zo ver dat ik Arena niet meer op de iPad speel maar op de PC, alleen ranked.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik gebruik sinds kort de Heartstone Deck Tracker omdat deze voor mij de scores bijhoud. Ook geeft deze advies over de te kiezen kaarten maar vaak wijk ik daar vanaf omdat ik een bepaalde synergie in mijn hoofd heb zitten na een paar kaarten en de aanbevelingen houden wat mij betreft te weinig rekening met synergie.

De HeartArena companion is wel iets beter maar ook daar kan ik me vaak niet in de keuzes vinden en daar moet ik handmatig invullen, daar heb ik een hekel aan :).

[ Voor 20% gewijzigd door Ngangatar op 12-03-2016 09:08 ]

SeamusXanthus schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 08:35:
[...]

Speel je wel met HearthArena Companion addon? Deze is echt heel belangrijk! Voor je draft (tenzij je een draf-master bent) en om een goede mulligan te kiezen is het zeer handig (inschatten of je betere kaarten gaat krijgen). Daarnaast krijg je gratis de getoonde statistieken.

Bij mij gaat het nu zelfs zo ver dat ik Arena niet meer op de iPad speel maar op de PC, alleen ranked.
Ben hem nu aan het testen ;) 4-1 nu met Rogue.
Ik vind het wel jammer dat het geen app opzich is en dat je overwolf nodig bent maar voor de rest ben ik redelijk positief.

• SeamusXanthus
Ngangatar schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 09:07:

De HeartArena companion is wel iets beter maar ook daar kan ik me vaak niet in de keuzes vinden en daar moet ik handmatig invullen, daar heb ik een hekel aan :).
Nee hoor je hoeft niets manueel meer in te vullen met de companion. Alleen de Arena rewards gaan niet automatsich. Overigens houd die juist heel goed rekening met synergie en je ziet automatisch alle gerelateerde kaarten als overlay bij je kaartkeuze. Ik wijk trouwens gemiddeld denk ik max twee keer af met wat me wordt aangeraden.

• Kasai

Kasai

Legendary

beuker19 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 23:02:
[...]

Oke dat is minder :'(
Wat heb je wel dan want met Zoo moet rank 5 ook zeker mogelijk zijn en er is veel meer ruimte voor andere kaarten.
Ik heb alles voor patron en combo, maar ik vind combo druid niet super leuk. Voor Zoo heb ik vrijwel ook alles, behalve Gormok, ik faal alleen altijd met zoo lock, geen idee wat ik fout doe :(

Atlas#22744

Kasai schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 11:56:
[...]

Ik heb alles voor patron en combo, maar ik vind combo druid niet super leuk. Voor Zoo heb ik vrijwel ook alles, behalve Gormok, ik faal alleen altijd met zoo lock, geen idee wat ik fout doe :(
Zoo is wel een goed deck om de ins en outs van Hearthstone te leren.
http://www.enterthehearth.com/zoo-positioning-guide/
Dit is zeer handig om te lezen en zoals ik al zei zijn er meerde varianten van Zoo waar er altijd wel 1 is die bij je speelstijl past.
Gelukkig zijn er vaak hele goede vervangers voor sommige kaarten en in jou geval zou een Enhance-o Mechano, Dark Iron Dwarf of Piloted Shreddereen prima vervanger zijn voor Gormok.

De tips die ik kan geven zijn probeer altijd zo goed mogelijk te traden, zo veel mogelijk tappen en zorgen dat je om board clears heen speelt om initiatief te houden.

hier nog een versie zonder Gormok
http://www.hearthpwn.com/decks/449478-s24-classic-zoo

[ Voor 4% gewijzigd door beuker19 op 12-03-2016 12:35 ]

• Kasai

Kasai

Legendary

beuker19 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:34:
[...]

Dit is zeer handig om te lezen en zoals ik al zei zijn er meerde varianten van Zoo waar er altijd wel 1 is die bij je speelstijl past.
Gelukkig zijn er vaak hele goede vervangers voor sommige kaarten en in jou geval zou een Enhance-o Mechano, Dark Iron Dwarf of Piloted Shreddereen prima vervanger zijn voor Gormok.

De tips die ik kan geven zijn probeer altijd zo goed mogelijk te traden, zo veel mogelijk tappen en zorgen dat je om board clears heen speelt om initiatief te houden.

Thanks! Ik ga er zo gelijk mee aan de slag :)

Atlas#22744

• Tektoon
SeamusXanthus schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 08:35:
[...]
Speel je wel met HearthArena Companion addon?
Let je erop dat Merps en ADWCTA al een tijdje weg zijn bij HearthArena en dat ze hebben aangegeven dat HearthArena zelf weinig verstand van Hearthstone zaken heeft? Wellicht doet 'ie het na de expansion ook nog goed maar garanties heb je niet.

ADWCTA's up-to-date tierlist vind je hier.

• PCBaas
Tektoon schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:16:
[...]

Let je erop dat Merps en ADWCTA al een tijdje weg zijn bij HearthArena en dat ze hebben aangegeven dat HearthArena zelf weinig verstand van Hearthstone zaken heeft? Wellicht doet 'ie het na de expansion ook nog goed maar garanties heb je niet.

Ze hebben zelf ook een hearthstone deck tracker plugin:
https://github.com/rembound/Arena-Helper
http://rembound.com/projects/arena-helper

Enige nadeel hierbij t.o.v. heartharena is dat er geen algoritme inzit die rekening houdt met andere kaarten in je draft. Je ziet bij deze plugin alleen maar de values die ADWCTA/Merps hebben gegeven aan de kaarten zelf.

5700X | RX 6600

Tektoon schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:16:
[...]

Nou ja blindelings op een programmaatje afgaan lijkt mij altijd een slecht idee.

beuker19 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 17:15:
[...]

Nou ja blindelings op een programmaatje afgaan lijkt mij altijd een slecht idee.
Als je een programma goed programmeert dan kan je er voor zorgen dat het programma altijd de beste keuze maakt, maar bij die trackers/draft bots zou ik wel ook altijd zelf ff nadenken idd.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:29
Valt het iemand op dat met deze Tavern Brawl Paladins echt absurd vaak hun paladin legendaries krijgen? Hoe vaak Eadric the Pure langskomt.. man man

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:12
Heb volgens mij twee keer een Paladin voorbij zien komen deze Brawl maar geen Eadric. Kan komen omdat ik ze voor de draw al gekilled heb :P Ideale Brawl om Warrior te levelen met Varian erin ;)
Tot nu toe 26 wins :)

• PCBaas
Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/282/942/635933883569229222.png

Paladin gaat er in arena in ieder geval niet op achteruit. >:)

[ Voor 14% gewijzigd door PCBaas op 12-03-2016 21:32 ]

5700X | RX 6600

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-12 12:53
Even begonnen als totale noob en had guides gevonden voor elke class met ''standard'' cards die 0 geld of 0 dust kosten, even decks gebouwd en wat ranked gespeeld, guides claimen dat de decks useable zijn tot lvl 11-15+-

Ging goed tot +- lvl 20 maar nu heeft 50% of meer van mijn tegenstanders kaarten als Dr boom, loatheb, kelthuzad, ragnaros, sylvannas, ook een druid tegengekomen die niets anders dan mechs had van GvG en constant zijn board buffed ermee, daar zit je dan met je standaard kaarten, proeft redelijk zuur dat ik al na 5 lvls aan loop tegen mensen waar ik nooit van ga stijgen zonder serieus geld erin te pompen.

Kom nog wel mensen tegen links en rechts met een standaard deck + 1 legendary ofzo wat dan nog wel easy is om van het bord te krijgen, maar sommige combo's zijn echt onmogelijk te verslaan.

Is er eigenlijk een ''pad'' dat je als beginneling kan nemen zodat je op een relatief snelle manier kaarten kunt krijgen buiten constant ranked matches farmen en 100g voor een pack te geven of zonder ineens expansions/60 packs te kopen ?

Vind de game wel leuk, maar niet om er 50 of meer euro in te pompen om verder dan rank 20 te raken.

• Nieuwevolger
Katmi schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 21:39:
Even begonnen als totale noob en had guides gevonden voor elke class met ''standard'' cards die 0 geld of 0 dust kosten, even decks gebouwd en wat ranked gespeeld, guides claimen dat de decks useable zijn tot lvl 11-15+-

Ging goed tot +- lvl 20 maar nu heeft 50% of meer van mijn tegenstanders kaarten als Dr boom, loatheb, kelthuzad, ragnaros, sylvannas, ook een druid tegengekomen die niets anders dan mechs had van GvG en constant zijn board buffed ermee, daar zit je dan met je standaard kaarten, proeft redelijk zuur dat ik al na 5 lvls aan loop tegen mensen waar ik nooit van ga stijgen zonder serieus geld erin te pompen.

Kom nog wel mensen tegen links en rechts met een standaard deck + 1 legendary ofzo wat dan nog wel easy is om van het bord te krijgen, maar sommige combo's zijn echt onmogelijk te verslaan.

Is er eigenlijk een ''pad'' dat je als beginneling kan nemen zodat je op een relatief snelle manier kaarten kunt krijgen buiten constant ranked matches farmen en 100g voor een pack te geven of zonder ineens expansions/60 packs te kopen ?

Vind de game wel leuk, maar niet om er 50 of meer euro in te pompen om verder dan rank 20 te raken.
Ik denk dat je het best een goedkope variant kan spelen van tempo mage, die heeft heel veel sterke basic kaarten.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-12 12:53
Nieuwevolger schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 21:54:
[...]

Ik denk dat je het best een goedkope variant kan spelen van tempo mage, die heeft heel veel sterke basic kaarten.
Ok thanks, eens onderzoeken wat ik moet hebben voor een cheap tempo mage deck, de struggle van een noob te zijn :P

• Nieuwevolger
Katmi schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 21:57:
[...]

Ok thanks, eens onderzoeken wat ik moet hebben voor een cheap tempo mage deck, de struggle van een noob te zijn :P
Met 2 flamewakers en heel je early game is al compleet, 4 en 5 drops moet ook wel lukken om te vinden. Een paar sterke late games en je bent klaar. Probleem van jou is wel dat je geen wings hebt gespeeld, dus wel heel veel goeie kaarten mist, maar het moet te vervangen zijn.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:00

Nitai

Live the life you love.

Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 19:01:
Valt het iemand op dat met deze Tavern Brawl Paladins echt absurd vaak hun paladin legendaries krijgen? Hoe vaak Eadric the Pure langskomt.. man man
Ik had zelf met Hunter 3x King Crush achter elkaar gespeeld... Lol

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Dit gebeurd mij net in de Arena :o
Arena
en dit was de 7-1

Vandaag 4 runs gehad waarvan 1x1 :'( win 1x5 en 2x7 waarvan de laatste nog wat hoger kan worden.
Ik denk dat ik in de laatste 10 runs gemiddeld 6 wins haal en dat lijkt mij voor een beginnende Arena speler niet eens zo heel slecht.

Trouwens ik had ook gelezen dat er weer een pre-order bonus komt van 50 packs voor 44,99€ wat voor mij perfect is want dat is ook het enigste wat ik koop aan pakjes en meestal genoeg om 1 á 2 goede decks te maken incl Legendary's en Epics.

[ Voor 68% gewijzigd door beuker19 op 13-03-2016 01:23 ]

• Tektoon
Ngangatar schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:50:
Ik zit Thijs zijn Easter Eggs deck even te spelen voor de fun, wat een bizar lekker deck. 6-0 winst en van Rank 13 naar 10. En ik wilde helemaal niet ladderen deze maand maar wat hero's in rank laten stijgen en een beetje Arena.
Is dit dat Pally deck? Speel het ook, werkt erg goed inderdaad. Vooral Warriors gaan er ho-pe-loos af. Sowieso zijn alle control matchups voordelig. Ook alles met Juggler/Waker is een goede matchup.

Ik heb niet alle kaarten op NA dus ik laat MC en competitive spirit eruit. Loatheb vind ik te traag. Uldaman > egg is echt opieopie. >:)

• Kasai

Kasai

Legendary

beuker19 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 01:13:
Trouwens ik had ook gelezen dat er weer een pre-order bonus komt van 50 packs voor 44,99€ wat voor mij perfect is want dat is ook het enigste wat ik koop aan pakjes en meestal genoeg om 1 á 2 goede decks te maken incl Legendary's en Epics.
Dat had ik ook gelezen en ga ik ook zeker doen :)

Atlas#22744

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Tektoon schreef op zondag 13 maart 2016 @ 03:23:
[...]

Is dit dat Pally deck? Speel het ook, werkt erg goed inderdaad. Vooral Warriors gaan er ho-pe-loos af. Sowieso zijn alle control matchups voordelig. Ook alles met Juggler/Waker is een goede matchup.

Ik heb niet alle kaarten op NA dus ik laat MC en competitive spirit eruit. Loatheb vind ik te traag. Uldaman > egg is echt opieopie. >:)
Jup, dat deck. Loatheb vind ik wel lekker maar dat blijft persoonlijk :).

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

beuker19 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 01:13:
Vandaag 4 runs gehad waarvan 1x1 :'( win 1x5 en 2x7 waarvan de laatste nog wat hoger kan worden.
Ik denk dat ik in de laatste 10 runs gemiddeld 6 wins haal en dat lijkt mij voor een beginnende Arena speler niet eens zo heel slecht.

Prima gemiddelde, ik loop ook nog steeds tegen 0 wins aan soms.

En jup, ook hier de 45 euro optie als die komt.

Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/282/979/635934375428078741.png

Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden. Te langzaam voor ranked, mooie arena kaart?

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Leuke kaart om te gebruiken met bepaalde warrior kaarten waarbij je je eigen minons schade doet.

Astie schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:26:
[afbeelding]

Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden. Te langzaam voor ranked, mooie arena kaart?
Nou deze kaart lijkt mij redelijk alleen had ik graag gezien dat hij 1 HP meer had ivm met Fireball.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

beuker19 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 10:47:
[...]

Nou deze kaart lijkt mij redelijk alleen had ik graag gezien dat hij 1 HP meer had ivm met Fireball.
Dan is ie OP. Zorgt ook dat een heleboel 6 attack's hem niet direct kunnen slopen (en dat zijn er 20+ ofzo).

Vicariously I live while the whole world dies

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:00

Nitai

Live the life you love.

[afbeelding]

buffed up Patron?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Corrupted Hogger, Gnolls 2.0

Vicarious schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:29:
[...]

Dan is ie OP. Zorgt ook dat een heleboel 6 attack's hem niet direct kunnen slopen (en dat zijn er 20+ ofzo).
Hij is ook 7 mana dan is het toch niet de bedoeling dat hij door elke 6 drop direct gesloopt word toch.
6/6 voor 7 heeft bewezen dat het te makkelijk te killen is net zoals Troggzor en kan mij ook niet voorstellen dat 1 HP hem direct OP maakt.
Dit zijn allemaal van die kaarten die het net niet zijn en als ik eerlijk ben zie ik liever kaarten wel speelbaar zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door beuker19 op 13-03-2016 12:11 ]

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
[afbeelding]

WARNING: Gnolls may explode

PSN Profile

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/nd2cncrfn/1990910e.png

Edit: Inmiddels geupdate :P

Afbeeldingslocatie: http://www.hearthcards.net/cards/fae1481f.png

[ Voor 43% gewijzigd door Zhero10 op 13-03-2016 14:07 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Damn boy.... Thats a real nasty bug....

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
mega-giga-windfury bug om SAD te clearen :D

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

• Basic and Classic card nerfs will be announced about a week before the new expansion comes out.
• Ten to Twelve cards are going to be nerfed.

Welke kaarten denken jullie dat genefd zal worden?

- Savage Roar
- knife juggler
-

Nu ik een paar nieuwe kaarten voorbij zie komen zou het zonde zijn om BGH te nerfen!
Allemaal prooi voor bgh nu Boom weg valt.

Nu ik Rogue naar level 53 heb gebracht en eindelijk ook mijn Golden Old Murk Eye heb, ben ik Rogue weer een beetje zat. Niet voorbij rank 15 gekomen met o.a. raptor, oil en beetje Maly Rogue.

Over gegaan naar Djinni Priest.

Verrassend leuk deck om te spelen :)
Veel tegenstanders verwachten niet de combo divine spirit + innerfire zonder djinni op het bord.
Waardoor ze vaker face gaan en 1 of 2 minions van mij op het bord laten staan.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2rqbv4j.png

I bad beat my meat by busting my nuts!

• Kasai

Kasai

Legendary

beuker19 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 12:34:
[...]

Ik heb nog niet zo heel veel succes, 50% winrate denk ik. Zit er wel aan te denken om Gormok te craften... Wat vind je van deze variant? http://www.hearthpwn.com/...8-s23-legend-eu-cycle-zoo

Atlas#22744

• PCBaas
murphylee schreef op zondag 13 maart 2016 @ 13:47:
[...]
Welke kaarten denken jullie dat genefd zal worden?

- Savage Roar
- knife juggler
Mijn nerf lijst:

Abusive Sergeant < is beter dan Leper Gnome, als deze een 1/1 wordt is hij alsnog goed, maar niet meer auto-include. Als Leper Gnome 1 dmg verliest op z'n atk/deathrattle is hij nutteloos.
Battle Rage }
Divine Favor } < beide drawen te makkelijk teveel kaarten in bepaalde deck types
Knife Juggler < ik zou er een 2/2 van maken, zodat hij niet meer auto-include is in elk aggro deck
Savage Roar < Warsong Commander nerf
Ice Block < Warsong Commander nerf, plus als deze generfd wordt hoeven Antonidas/Fireball/Alexstrasza (i.c.m. een nerf op Battle Rage) niet generfd te worden

De andere 4-6 weet ik niet zeker, maar ik denk:
Big Game Hunter < "limits design space", ze hinten heel erg op een nerf (maar ik vind het zelf eigenlijk niet nodig). Als je BGH nerfed moet je eigenlijk ook de Giants nerfen
Aldor Peacekeeper < kaart die het meeste lijkt op BGH (is persoonlijk, ik denk niet dat ze deze daadwerkelijk gaan nerfen)
Molten Giant
Mountain Giant
Sea Giant

Druid of the Claw < hier twijfel ik nog het meeste over, maar ik vind deze beter dan Keeper/Lore. Ancient of Lore wordt namelijk vanzelf slechter als Savage Roar wordt "gedelete" (wat ook met Warsong Commander is gebeurd), want dan maakt die 2 card draw niet zoveel meer uit, en Keeper of the Grove vind ik gewoon een tool van Druid, vergelijkbaar met SI:7 Agent in Rogue en Mana Wyrm in Mage, en zo'n tool is gewoon iconisch voor zo'n class.

[ Voor 19% gewijzigd door PCBaas op 13-03-2016 17:02 ]

5700X | RX 6600

• Tektoon
Brode heeft laten weten dat Master of Disguise ook hoog op de lijst staat. Verder hebben ze al gezegd naar disproportioneel veel Druid kaarten te kijken. Ik lees jouw lijst dus meer als wat jij zou nerfen en niet wat je denk dat Blizz gaat nerfen. ;)

• PCBaas
Kijken naar kaarten is niet gelijk confirmatie dat het ook daadwerkelijk gebeurd. Voor hetzelfde geld worden er maar 2 Druid kaarten generfd en bij andere classes maar 1tje (of geen). :)

Ze zeiden dat ze naar Druid keken omdat het anders te sterk zou zijn in Standard omdat alle goede kaarten hiervan in Basic/Classic zitten. Hetzelfde geld toch voor Freeze Mage/Handlock en andere decks die veel kaarten hebben in Basic/Classic? Vandaar dat ik op die manier ben gaan kijken naar kaarten die via deze redenatie generfed zouden moeten worden en ik ben op deze uitgekomen. De enige kaart die ik op m'n lijst heb gezet die ik zou nerfen is Aldor Peacekeeper, maar dat heb ik er dan ook expliciet bijgezet.

Je hebt wel gelijk over Master of Disguise, daar wordt blijkbaar ook naar gekeken (net opgezocht ;) ) omdat het zogenaamd de design space limiteerd (net als BGH). Als je dan -Aldor Peacekeeper +Master of Disguise doet is het toch een redelijke nerf lijst?

5700X | RX 6600

Pagina: 1 ... 44 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.