• Exclusive501
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-07-2024

Exclusive501

Would you kindly?

Kasai schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:49:
Over dingen die je niet verwacht gesproken... Speelde met mijn patron warrior tegen een freeze mage, speelde ie op een gegeven moment flamestrike :(
Dat is volgens mij juist iets wat je wel kan verwachten...

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:20
Vuur en ijs gaat toch niet samen? Ik snap wel dat je dat niet kan verwachten :+

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Gewoon staple in freeze dus niets raars aan.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Die arme warrior ;(

Vicariously I live while the whole world dies

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12 11:29

Kasai

Legendary

Normaal gesproken kom ik ze alleen tegen met 2x blizzard en 2x doomsayer :(

Edit; Schijnbaar ben ik in de war :+

[ Voor 38% gewijzigd door Kasai op 08-03-2016 10:14 ]

Atlas#22744

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:03
Kasai schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:12:
De meeste gebruiken 1 blizzard en 1 flamestrike, omdat dit betrouwbaarder is dan altijd vertrouwen op de doomsayer, en daarnaast is het ook beter tegen patron warrior. Daarnaast zijn er veel 4 en 5 health minions in de meta.

• Kasai

Kasai

Legendary

separhim schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:14:
[...]

De meeste gebruiken 1 blizzard en 1 flamestrike, omdat dit betrouwbaarder is dan altijd vertrouwen op de doomsayer, en daarnaast is het ook beter tegen patron warrior. Daarnaast zijn er veel 4 en 5 health minions in de meta.
Ja precies, ik vond het vroeger altijd zo gek dat ze geen flamestrike gebruikte. Maar inmiddels dus wel.

Atlas#22744

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Maar dan is het een fire mage ipv een freeze mage

:+

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Kasai

Kasai

Legendary

Frostfire bolt mage :+

Atlas#22744

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Hmmm, overal lees ik klachten over de huidige aggro meta, maar ik lijk de afgelopen week alleen maar Control Priest tegen te komen. Super irritant om tegen te spelen omdat ze iedere turn wel een AoE spelen: Wild Pyro + Spell, Auchenai + Circle, Lightbomb en Holy Nova. En dat natuurlijk dubbel uitgevoerd. Leuk als je tijdens het ontbijt 20+ minuten bezig bent met een potje dat niet te winnen is en totaal geen voldoening geeft omdat alles wat je op het bord gooit wordt weggeblazen. Geef mij dan maar Face decks, dan is de marteling in ieder geval binnen 5 minuten afgelopen.

Uiteindelijk vind ik beide uitersten irritant (Face / Control), geef mij maar Midrange decks. Hopelijk komen die weer wat meer op na de nieuwe uitbreiding.

• separhim
Amras schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:25:
Hmmm, overal lees ik klachten over de huidige aggro meta, maar ik lijk de afgelopen week alleen maar Control Priest tegen te komen. Super irritant om tegen te spelen omdat ze iedere turn wel een AoE spelen: Wild Pyro + Spell, Auchenai + Circle, Lightbomb en Holy Nova. En dat natuurlijk dubbel uitgevoerd. Leuk als je tijdens het ontbijt 20+ minuten bezig bent met een potje dat niet te winnen is en totaal geen voldoening geeft omdat alles wat je op het bord gooit wordt weggeblazen. Geef mij dan maar Face decks, dan is de marteling in ieder geval binnen 5 minuten afgelopen.

Uiteindelijk vind ik beide uitersten irritant (Face / Control), geef mij maar Midrange decks. Hopelijk komen die weer wat meer op na de nieuwe uitbreiding.
Midrange verliest juist veel goede kaarten nu, denk aan piloted shredder, loatheb en dr Boom. Midrange paladin bestond niet voor GvG en verliest nu bijna alles wat het goed maakt.
separhim schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:40:
[...]

Midrange verliest juist veel goede kaarten nu, denk aan piloted shredder, loatheb en dr Boom. Midrange paladin bestond niet voor GvG en verliest nu bijna alles wat het goed maakt.
Midrange is ook veel harder getroffen door Reno dan de meer agressieve decks als Face Hunter/Shaman, Zoo
en Tempo Mage.
Alle bekende Midrange decks zijn allemaal tier 3 nu zoals Midrange Paladin, Midrange Hunter, Dragon Priest en DemonZoo(met Voidcallers/Mal'Ganis)

Ik vind dat bijzonder jammer omdat Midrange ook mijn favoriete speelstijl is.
Nu is het alleen of hyper aggro of uber control of Combo Druid :+ het enige decks die nog een beetje de Midrange speelstijl hebben zijn Patron Warrior en Sercet Paladin.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Kasai schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 10:12:

Edit; Schijnbaar ben ik in de war :+
De AoE in Freeze Mage is standaard 2 Frost Nova, 2 Blizzard en 1 Flamestrike. Sommige die ruilen 1 Blizzard in voor een Cone of Cold, dit omdat CoC beter werkt tegen aggro.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Amras schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:25:

Priest werkt behoorlijk goed tegen de face is the place smorc decks, vandaar dat je het denk ik veel tegen komt. Ik meldde gisteren ook dat ik veel Priests tegen kwam, maar zelf ben ik het ook gaan spelen om de dailies te voltooien. 100% win tegen de face smorcers en tegen Priest is het vaak gewoon 50/50 en kan je de tegenstander nog wel outplayen :).

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-12 14:02
zal weinig animo voor zijn lijkt mij, mensen kijken liever naar Twitch, betere kwaliteit en minder reclame

nothing stops this train

Kol Nedra schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:26:
[...]

zal weinig animo voor zijn lijkt mij, mensen kijken liever naar Twitch, betere kwaliteit en minder reclame
True, alleen wordt het publiek wel groter zo. Tuurlijk is Twitch handiger en beter van kwaliteit maar dat is nu niet de issue. Het gaat erom dat eSports nu commerciele aandacht gaat krijgen in Nederland. Dit is een hele belangrijke stap voor eSports in Nederland!

• Kol Nedra
Dat zeker waar, maar moet het groter worden? Het publiek is al groot genoeg; gamers kijken graag naar e-sport, andere doelgroepen (meer) is echt niet nodig.

nothing stops this train

• separhim
Astie schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:27:
[...]

True, alleen wordt het publiek wel groter zo. Tuurlijk is Twitch handiger en beter van kwaliteit maar dat is nu niet de issue. Het gaat erom dat eSports nu commerciele aandacht gaat krijgen in Nederland. Dit is een hele belangrijke stap voor eSports in Nederland!
Ik gok dat esports achter een betaalkanaal niet veel interesse gaat opleveren. Oudere mensen zullen esports toch al niks vinden en het huidige publiek gaat geen betaalkanalen gebruiken.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-12 22:19
Ben bang dat dit alleen maar nadelig werkt voor de toekomst van Esports op TV in Nederland.
Té kleinschalig toernooi, achter het betaalkanaal én het kijkersaantal op TV zal veel te laag zijn om als argument te kunnen gebruiken om in de toekomst meer uit te zenden.

Ze hadden beter afgelopen weekend de IEM broadcasts uit kunnen zenden, of elk willekeurig ESL of Dreamhack toernooi.

• Kol Nedra
tv is zoiezo erg achterhaald, ik kijk naar schatting maar 1 uur per week tv, misschien zelfs minder (kijk alleen keuringsdienst van waarde)

nothing stops this train

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

Benjamin- schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 12:52:
[...]

De AoE in Freeze Mage is standaard 2 Frost Nova, 2 Blizzard en 1 Flamestrike. Sommige die ruilen 1 Blizzard in voor een Cone of Cold, dit omdat CoC beter werkt tegen aggro.
Vergeet Explosive Sheep niet.

• separhim
Exclusive501 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:12:
[...]

Die is toch niet standaard in freeze mage op het moment?
Kol Nedra schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:53:
tv is zoiezo erg achterhaald, ik kijk naar schatting maar 1 uur per week tv, misschien zelfs minder (kijk alleen keuringsdienst van waarde)
TV is voor mij iets van de 20ste eeuw. Tegenwoordig kan je alles op internet terugvinden :). Zelf kijk ik af en toe live sport (voetbal en NBA basketbal).

Voor een eSport is het an sich wel leuk dat het op TV uitgezonden wordt, wellicht helpt dat m.b.t. de populariteit. Ik denk toch wel dat veel mensen die eSports volgen eerder op Twitch/MLG/Youtube etc zullen kijken.

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Heeft iemand van jullie ooit in de geschiedenis van het universum meegemaakt dat een warrior geen fiery winaxe in zijn hand heeft t1/2? Ik echt never ever ooit!

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

separhim schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:21:
[...]

Die is toch niet standaard in freeze mage op het moment?
Ach wat is standaard? Ik zou hem in de ladder op dit moment wel gebruiken.
Predje schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:14:
Heeft iemand van jullie ooit in de geschiedenis van het universum meegemaakt dat een warrior geen fiery winaxe in zijn hand heeft t1/2? Ik echt never ever ooit!
Dit komt echt zo vaak terug maar als je er gewoon als warrior zijnde aggressief voor mulliganed is de kans groter dat je hem op beurt 2 wel hebt dan dat je hem niet hebt. Daarnaast irriteer je je er blijkbaar aan en is het dus waarschijnlijk dat het je meer opvalt als hij hem wel heeft dan dat hij hem niet heeft.

[ Voor 55% gewijzigd door Exclusive501 op 08-03-2016 15:22 ]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Haha heel herkenbaar en inderdaad heel frustrerend. Enige wat je eraan kan doen is proberen eromheen te spelen door early game ipv je knife juggler (oid) wat meer sticky creeps neer te gooien (bijv. Haunted Creeper, shielded minibot etc.)

separhim schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:32:
[...]

Ik gok dat esports achter een betaalkanaal niet veel interesse gaat opleveren. Oudere mensen zullen esports toch al niks vinden en het huidige publiek gaat geen betaalkanalen gebruiken.
Dit klopt helemaal maar het gaat om die eerste stap die nu gemaakt gaat worden. die commerciële stap die voor inkomsten gaat zorgen waardoor eSports professioneler kan worden.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Astie schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:43:
[...]

Dit klopt helemaal maar het gaat om die eerste stap die nu gemaakt gaat worden. die commerciële stap die voor inkomsten gaat zorgen waardoor eSports professioneler kan worden.
Welke inkomsten? Welke sponsor gaat nu investeren omdat het op TV komt? Dat doen ze alleen als er veel mensen kijken, niet als anderhalve paardenkop het achter die paywall van 17,50 per maand gaat bekijken.

Verder snap ik niet helemaal waarom dit een 'eerste stap' is. In Esports wordt al heel lang gesponsord en in LoL, CS:GO en DOTA2 gaat het nog om aardige bedragen ook. Een Riot LCS (League of Legends competitie) avondje doet qua professionaliteit niet onder voor een avondje ere- of eerstedivisie voetbal.

Vicarious schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:54:
[...]

Welke inkomsten? Welke sponsor gaat nu investeren omdat het op TV komt? Dat doen ze alleen als er veel mensen kijken, niet als anderhalve paardenkop het achter die paywall van 17,50 per maand gaat bekijken.

Verder snap ik niet helemaal waarom dit een 'eerste stap' is. In Esports wordt al heel lang gesponsord en in LoL, CS:GO en DOTA2 gaat het nog om aardige bedragen ook. Een Riot LCS (League of Legends competitie) avondje doet qua professionaliteit niet onder voor een avondje ere- of eerstedivisie voetbal.
Het gaat hier om de nederlandse tak van eSports. Maar dit staat ook in het stuk op Tweakers.net
Exclusive501 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:12:
[...]

Is soms ook een tech choice, alleen wordt die eigenlijk nooit ingeruild voor AoE, maar voor carddraw/torch.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Verwijderd

Warriors nooit meer hebben fiery winaxe in de hand tegen mij. :P

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:00
http://us.battle.net/hearthstone/en/blog/20056279/

wauw! een verbeterde auto-complete! geweldige nieuwe feature!

spoiler:
:F :F :F :F :F :F

[ Voor 21% gewijzigd door PCBaas op 08-03-2016 19:35 ]

5700X | RX 6600

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-12 17:38
Ik ben hier wel positief over. Als beginner heb je nu een alternatief naast netdecken. Ook de kleinste geste die creativiteit stimuleert, telt. :)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:00
xelfer schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 21:14:
[...]
Alsof mensen zelf decks bouwen lol :F
:P

Ondertussen ben ik toch stiekem wel benieuwd met wat voor pre-made decks ze op de proppen komen.

5700X | RX 6600

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Leuke feature, nieuwelingen kunnen meteen kennis maken met face hunter, face shamen en combo druid. Of decks waar je rank 17 niet voorbij mee komt.

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:35
Enige wat ik er mooi aan vind, is dat ik nu even me quest zo kan halen. Heb nooit superveel verschillende decks en vind het altijd vervelend om dit te moeten maken. Dat is nu opgelost.

PSN Profile

Royy90 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:32:
Enige wat ik er mooi aan vind, is dat ik nu even me quest zo kan halen. Heb nooit superveel verschillende decks en vind het altijd vervelend om dit te moeten maken. Dat is nu opgelost.
Hearthpwn heeft voor mij meer dan genoeg inspiratie als ik nu voor fun of ranked wil spelen.
Ik houd er ook van als er wat meer informatie word gegeven over mogelijke combo's en sterke/zwakke punten van een deck.
Zulke kant en klaar decks zijn op een gegeven moment zo bekend dat je precies weet wat er in zit en waar je omheen moet spelen(Zou er überhaupt rekening met de nieuwe expansie zijn gehouden of zijn het decks voor beginners met alleen classic/basic kaarten ?) zo niet heb je er helemaal niets aan.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122806/Hearthstone/Open1/openingsbanner.png

Na 101 wedstrijden zijn we dan eindelijk aanbeland bij de finale.
Het toernooi is op wat strubbelingen hier en daar goed verlopen. Wel zal er bij de planning van het volgende toernooi meer rekening gehouden worden met het verschil in wedstrijden tussen de verliezers- en winnaarsronde.

Aanstaande vrijdag 11-03-2016 zullen Anima en ik de finale spelen!

Anima is de winnaar van de winnaarsronde en zal daarom een klein voordeel hebben in de finale. Ik als winnaar van de verliezersronde zal met mijn eerste gespeelde class 2x moeten winnen.

• Kasai

Kasai

Legendary

Succes mannen :)

Hopelijk hou ik het volgende toernooi langer vol :+

Atlas#22744

• separhim
PCBaas schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 21:24:
[...]

:P

Ondertussen ben ik toch stiekem wel benieuwd met wat voor pre-made decks ze op de proppen komen.
Staple decks zoals beast Druid, taunt warrior en control hunter natuurlijk, anders zouden ze niet iedere expansion weer kaarten toevoegen voor deze decks die niks bereiken.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12 12:54
Astie schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:23:
[afbeelding]

Wel zal er bij de planning van het volgende toernooi meer rekening gehouden worden met het verschil in wedstrijden tussen de verliezers- en winnaarsronde.
Heel fijn, omdat ik in de tweede ronde (van jou :) ) verloor werd ik terug gezet in wat feitelijk de eerste verliezers ronde was. Na 9 wedstrijden lag ik eruit er werd daarmee 5e/6e, terwijl ik er 12 had moeten spelen om te winnen en dan ook nog met een penalty in de finals. An1mA speelt er in totaal maar 7.

Verder geen klacht (je weet waaraan je begint) alleen is het vrijwel een onmogelijke opgave in het huidige format als je bijna een kwart van de deelnemers moet verslaan. Goed dat dit onderkent wordt.
Astie schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:23:
[afbeelding]

Na 101 wedstrijden zijn we dan eindelijk aanbeland bij de finale.
Het toernooi is op wat strubbelingen hier en daar goed verlopen. Wel zal er bij de planning van het volgende toernooi meer rekening gehouden worden met het verschil in wedstrijden tussen de verliezers- en winnaarsronde.

Aanstaande vrijdag 11-03-2016 zullen Anima en ik de finale spelen!

Anima is de winnaar van de winnaarsronde en zal daarom een klein voordeel hebben in de finale. Ik als winnaar van de verliezersronde zal met mijn eerste gespeelde class 2x moeten winnen.
Succes beiden.

Ik zou graag zien dat in het volgende (standard ?) van te voren je 4 decks moet inleveren voor bijv. de eerste 3 ronden maar de decks worden niet eerder openbaar dat dat de loting voor de eerste ronde is geweest.
Nu is het nog wat te makkelijk om je snel aan de tegenstander aan te passen zoal met Mage(Tempo/Freeze) vs Druid Paladin(Anifin/Secret) vs Priest Warrior(CW/Patron) vs Zoo om maar wat voorbeeldjes te geven tevens maakt dit het ook mogelijk om je zo goed mogelijk voor te bereiden en komt er veel meer strategie bij kijken met het bannen van bepaalde decks.

• SeamusXanthus
Daar zat ik ook aan te denken.
Weet niet of veel mensen dat echt doen, maar lijkt me niet de bedoeling zo? Aan de andere kant, in de regels staat niet dat het niet mag.
Ik zelf heb in elk geval niet met dubbele decks gespeeld.
SeamusXanthus schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:00:
Daar zat ik ook aan te denken.
Weet niet of veel mensen dat echt doen, maar lijkt me niet de bedoeling zo? Aan de andere kant, in de regels staat niet dat het niet mag.
Ik zelf heb in elk geval niet met dubbele decks gespeeld.
Voorkomen is beter dan genezen.

Op de grote toernooien zoals het WK worden de decks ook van te voren bekend gemaakt.

• separhim
beuker19 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:20:
[...]

Voorkomen is beter dan genezen.

Op de grote toernooien zoals het WK worden de decks ook van te voren bekend gemaakt.
Dat klopt, vaak is het verplicht om voorafgaand aan de match een screenshot te maken van deck selectie, waar je alleen de decks hebt staan die je gaat gebruiken.
Ik ben het er ook mee eens omdat je soms kan switchen van deck afhankelijk van wat je tegenstander heeft na bijvoorbeeld de eerste ronde.
separhim schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 11:24:
[...]

Dat klopt, vaak is het verplicht om voorafgaand aan de match een screenshot te maken van deck selectie, waar je alleen de decks hebt staan die je gaat gebruiken.
Ik ben het er ook mee eens omdat je soms kan switchen van deck afhankelijk van wat je tegenstander heeft na bijvoorbeeld de eerste ronde.
Dat is gewoon best wel een probleem omdat er nogal wat classes zijn die 2 of 3 verschillende decks hebben zoals Warlock of Mage zo is Renolock een goede en Zoolock een slechte matchup voor Druid.

• Royy90
De plannen voor een volgend toernooi zijn astie en ik alweer druk mee bezig. We gaan nog niet zeggen wat we van plan allemaal zijn maar sommige dingen hebben wij ook geleerd tijdens dit toernooi en zullen we zeker meenemen naar het volgende toernooi :) In elk geval bedankt voor alle feedback! Ga daar vooral mee door :D

PSN Profile

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Misschien is het wel een leuk idee om 1 a 2 weken na de uitbreiding een "standard" toernooi te organiseren. :)

Hebben we genoeg tijd om aan kaarten te komen of om een aantal decks te "optimaliseren" :P

I bad beat my meat by busting my nuts!

• separhim
murphylee schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:00:
Misschien is het wel een leuk idee om 1 a 2 weken na de uitbreiding een "standard" toernooi te organiseren. :)

Hebben we genoeg tijd om aan kaarten te komen of om een aantal decks te "optimaliseren" :P
Er bestaat dan wel de kans dat halverwege het toernooi de nieuwe uitbreiding word uitgebracht.

• Royy90
We houden rekening ermee dat het kan worden uitgebracht tijdens toernooi :)

PSN Profile

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Eindelijk! _/-\o_

Ik had al 2 jaar geen arena meer gespeeld ofzo omdat ik er niet goed in bleek te zijn. Van het weekend maar weer eens mee begonnen omdat ik geen zin had om te ladderen tegen alle bekende decks.

Allerlei hero's gespeeld maar Rogue ging het lekkerst dus vanmorgen een nieuwe rogue arena gestart met als resultaat een 12-1 win :)

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/kxvb5w3in/Hearthstone_Screenshot_03_09_16_14_51_53.jpg

Met als rewards:

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/vw1zac2q7/20160309061625.jpg

De kaarten in het deck:

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/7prdmo8gx/12_1_deck.png

Sea Giant won 3 potten voor me met erg veel low cost minions tegen me, 2 x druid en 1 x lock. Maar de meeste value heb ik kunnen halen uit Cutpurse, Ogre Ninja en de Goblin Auto-Barbers, wat een heerlijk sterk kaartje is dat in Arena wanneer je hem niet gelijk speelt. De Ogre Ninja liet me lethal gaan terwijl er een 5/10 druid taunt tegenover me lag.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Tektoon
An1mA schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:56:
Zal wel aan mij liggen, maar ik kom verrekte veel Hunters tegen die list van J4CKIECHAN spelen.
(...)
Anyway, zelf er nog niet mee gespeeld en denk ik ook geen behoefte aan, maar wat is jullie mening hier over?
Ok, ik heb er inmiddels meerdere uren opzitten met dit deck. Valt niet mee. Het doet precies wat J4CKIECHAN zegt dat het doet; de huidige meta counteren. Tegen druid en pally heb je goede matchups. Probleem is dat je tegen andere decks in de knel komt. Doordat het bijna alleen maar minions zijn zit je vast aan die tempo-playstyle. Je kunt moeilijk versnellen of vertragen en de afwezigheid van de kill commands en freezing traps laat zich voelen. Bord kwijt; game over.

De camel-kvaldir combo is leuk als 'ie werkt maar het komt heel vaak voor dat je de kvaldir trekt voor je camels en dan zit je met een bijzonder matige 1-drop in je klauwtjes.

Mijn mid-hunter scoort al twee jaar elke maand goed. Deze cameltoe komt daar niet overheen. Nice try tho. 8)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-12 13:23
Ngangatar schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:15:
Eindelijk! _/-\o_

Ik had al 2 jaar geen arena meer gespeeld ofzo omdat ik er niet goed in bleek te zijn. Van het weekend maar weer eens mee begonnen omdat ik geen zin had om te ladderen tegen alle bekende decks.

Allerlei hero's gespeeld maar Rogue ging het lekkerst dus vanmorgen een nieuwe rogue arena gestart met als resultaat een 12-1 win :)

[afbeelding]
Gefeliciteerd! Kan daar voorlopig allen nog maar van dromen. Mijn beste run is nu 8 wins (ook met rogue), maar ik denk dat mijn gemiddelde zo rond de 4-5 wins zit.
Mooie mana curve trouwens, doet me denken aan een dikke middelvinger... :+

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12 19:38
Tektoon schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 19:41:
[...]

Ok, ik heb er inmiddels meerdere uren opzitten met dit deck. Valt niet mee. Het doet precies wat J4CKIECHAN zegt dat het doet; de huidige meta counteren. Tegen druid en pally heb je goede matchups. Probleem is dat je tegen andere decks in de knel komt. Doordat het bijna alleen maar minions zijn zit je vast aan die tempo-playstyle. Je kunt moeilijk versnellen of vertragen en de afwezigheid van de kill commands en freezing traps laat zich voelen. Bord kwijt; game over.

De camel-kvaldir combo is leuk als 'ie werkt maar het komt heel vaak voor dat je de kvaldir trekt voor je camels en dan zit je met een bijzonder matige 1-drop in je klauwtjes.

Mijn mid-hunter scoort al twee jaar elke maand goed. Deze cameltoe komt daar niet overheen. Nice try tho. 8)
Denk dat je het deck goed beschrijft, daarnaast ben je inderdaad ook beter af met de Midrange versie.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Eindelijk! _/-\o_

[afbeelding]

Met als rewards:

[afbeelding]

De kaarten in het deck:

[afbeelding]

Sea Giant won 3 potten voor me met erg veel low cost minions tegen me, 2 x druid en 1 x lock. Maar de meeste value heb ik kunnen halen uit Cutpurse, Ogre Ninja en de Goblin Auto-Barbers, wat een heerlijk sterk kaartje is dat in Arena wanneer je hem niet gelijk speelt. De Ogre Ninja liet me lethal gaan terwijl er een 5/10 druid taunt tegenover me lag.
LOL
ik ben al blij dat ik nu 7 wins kan halen want dat was me tot vorige week nog nooit gelukt en nu 2x in de laatste 3 runs.
Dat maakt voor mij de Arena nu wel een stuk leuker en een leuke manier om wat gold te sparen en toch af en toe een pakje los te maken.

Pff de laatste brawl is echt te veel RNG zo had ik een turn 1 Highmane en turn 3 een King Krush :+

• Tektoon
Sea Giant won 3 potten voor me met erg veel low cost minions tegen me, 2 x druid en 1 x lock.
+1

Ik ga net 10-3 na 0-2 achter op NA. Sea Giant deed het ook bij mij heel goed. Doordat bijna iedereen een flood-tactiek gebruikt hou ik 'm in de meeste matchups zelfs in m'n openingshand en kan ik op turn 5 kwijt op het bord.

Ik heb bijna elke run tegenwoordig wel een epic. Gisteren had ik een schitterend warrior deck mèt brawl. Zou me niet verbazen als ze dat gebuffed hebben. Wel jammer dat je zulke high-quality decks nodig hebt om ver te komen en dat het zo moeilijk is om zulke decks te draften. Wat mij betreft mag 'standard' ook naar arena komen. :)

• Kasai

Kasai

Legendary

Eindelijk! _/-\o_

[afbeelding]

Met als rewards:

[afbeelding]

De kaarten in het deck:

[afbeelding]

Netjes!

Ik wacht denk ik met arena tot standard er is.
beuker19 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 23:37:
[...]
Pff de laatste brawl is echt te veel RNG zo had ik een turn 1 Highmane en turn 3 een King Krush :+
Dat kun je wel zeggen... Mijn eerste 2 potjes raakte ik heel snel door mijn kaarten heen terwijl mijn tegenstander alleen maar zieke kaarten bleef neerleggen. 3de potje was het precies andersom :')

Atlas#22744

• SeamusXanthus
Eindelijk! _/-\o_

[afbeelding]

Met als rewards:

[afbeelding]

De kaarten in het deck:

[afbeelding]

Gefeliciteerd! Bijna perfect Rogue deck voor arena zie ik. Ogre Ninja is wel hit en miss dus reken je niet rijk met die kaart in de toekomst. Gisteren had mijn tegenstander lethal (ik zes health) maar hij verloor door de 50%.
Normaal gesproken zijn de autobarbers, eviscerate, backstabs sleutel kaarten en je hebt ze allemaal dubbel :). Daarnaast is bijna elke andere kaarten boven gemiddeld goed.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

ruurd v. schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:25:
[...]

Gefeliciteerd! Kan daar voorlopig allen nog maar van dromen. Mijn beste run is nu 8 wins (ook met rogue), maar ik denk dat mijn gemiddelde zo rond de 4-5 wins zit.
Mooie mana curve trouwens, doet me denken aan een dikke middelvinger... :+
Die middelvinger zie ik nu pas, waar sommigen al niet op letten :).
Tektoon schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 00:51:
[...]

+1

Ik ga net 10-3 na 0-2 achter op NA. Sea Giant deed het ook bij mij heel goed. Doordat bijna iedereen een flood-tactiek gebruikt hou ik 'm in de meeste matchups zelfs in m'n openingshand en kan ik op turn 5 kwijt op het bord.
Ik hield hem inderdaad in mijn openingshand met coin, had ik er even bij moeten zeggen. Heeft prima synergie ook met haunted creeper.
beuker19 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 23:37:
[...]

LOL
ik ben al blij dat ik nu 7 wins kan halen want dat was me tot vorige week nog nooit gelukt en nu 2x in de laatste 3 runs.
Dat maakt voor mij de Arena nu wel een stuk leuker en een leuke manier om wat gold te sparen en toch af en toe een pakje los te maken.
Dat geld ook voor mij hoor, normaal kwam ik niet voorbij de 6 ongeveer en heb gemiddeld 4-5 wins ofzo.
SeamusXanthus schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:14:
[...]

Gefeliciteerd! Bijna perfect Rogue deck voor arena zie ik. Ogre Ninja is wel hit en miss dus reken je niet rijk met die kaart in de toekomst. Gisteren had mijn tegenstander lethal (ik zes health) maar hij verloor door de 50%.
Normaal gesproken zijn de autobarbers, eviscerate, backstabs sleutel kaarten en je hebt ze allemaal dubbel :). Daarnaast is bijna elke andere kaarten boven gemiddeld goed.
Dank je! Ja, speelde heerlijk weg dat deck. Ogre Ninja kan ook erg irritant zijn, ik weet het, maar het ligt er ook een beetje aan wanneer je ze speelt en of je tegenstander kan anticiperen met veel targets of met alleen een grote.

En ja de Auto-Barber was geweldig om control te krijgen, tegenstander brengt een in zijn ogen veilige kaart met +1 defece tegenover jouw attack en hop, ruilen maar.

[ Voor 80% gewijzigd door Ngangatar op 10-03-2016 09:00 ]

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-12 22:19
Dacht al dat het aan mij lag dat ik tegenwoordig niet meer zo ver kom in Arena... Schijnbaar niet gelukkig ;-)

Gisteren een hele slechte draw voor Arena. Priest, Shaman of Warrior.
Priest is te afhankelijk van de draws naar mijn idee, Warrior waag ik mij op dit moment niet aan in Arena. Dus toen maar voor Shaman gegaan.
Kon twee Tunnel Troggs kiezen en o.a. dubbel Totem Golem en een Lightning Bolt. Zat wel goed dus.. dacht ik.
Eerste twee potjes kom ik flinke aggro hunters tegen, eentje had bijna een compleet camel deck dat ook nog eens goede synergie had... En mijn draws wilden maar niet in de juiste volgorde komen. Daarna van een mage gewonnen omdat ik de draws wel goed had, en uiteindelijk tegen een Pally verloren.

Maar het is inderdaad erg pittig tegenwoordig! Wel een leuke uitdaging natuurlijk, maar met 1 win is het wel erg zuur, vooral qua rewards.

De brawl van deze week vind ik wel echt fantastisch weer, ondanks dat het een herhaling is van een eerdere. Dit is wel de brawl die ik tot nu toe het meest gespeeld heb de vorige keer.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-12 20:53

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Kasai schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:02:
[...]

Netjes!

Ik wacht denk ik met arena tot standard er is.
Ik hoop vooral dat enkel de nieuwe packs gegeven worden bij het spelen van arena.

Battle.net: NagaByrd#2844

• Kasai

Kasai

Legendary

nagasy schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:14:
[...]

Ik hoop vooral dat enkel de nieuwe packs gegeven worden bij het spelen van arena.
Yes ik ook, wild laat ik hoogstwaarschijnlijk links liggen :)

Atlas#22744

Ik heb nu al 5 Brawls op een rij geen enkele minion groter dan 2 mana gepakt :o..... Heb zelfs 1 Brawl uberhaupt geen minion gepakt :(.. dat pakje winnen wordt zo wel heel erg moeilijk.

[ Voor 37% gewijzigd door xelfer op 10-03-2016 09:20 ]

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-12 18:21
xelfer schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:20:
Ik heb nu al 5 Brawls op een rij geen enkele minion groter dan 2 mana gepakt :o..... Heb zelfs 1 Brawl uberhaupt geen minion gepakt :(.. dat pakje winnen wordt zo wel heel erg moeilijk.
Ik speelde tegen een turn 1 coin+mistcaller.. GG. Daarna wel gewonnen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
nagasy schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:14:
[...]

De reward blijft een random pack; maar wel alleen van sets die in Standard zitten; dus zodra Standard er is kan je geen GvG packs meer krijgen als Arena reward, maar wel TGT of Classic en de nieuwe expansion (die zeer waarschijnlijk Whispers of the Old Gods gaat heten)

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Je krijgt geen GvG packs meer in Arena nadat de nieuwe expansie uitkomt, maar het pakje blijft random: classic, tgt of de nieuwe expansie.

Wat ik wel begrepen heb, is dat Arena niet in het standaard formaat valt. In Arena kan je tijdens de draft alle kaarten krijgen (dus ook nog Piloted Shredder, Dr. Boom,...) wat ik persoonlijk jammer vind. Met nog een nieuwe expansie erbij wordt Arena ook altijd maar meer random. Ik had graag net zoals op de ladder ook de keuze gezien voor een Wild Arena en Standard Arena.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Kasai

Kasai

Legendary

DarthDavy schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:22:
Je krijgt geen GvG packs meer in Arena nadat de nieuwe expansie uitkomt, maar het pakje blijft random: classic, tgt of de nieuwe expansie.

Wat ik wel begrepen heb, is dat Arena niet in het standaard formaat valt. In Arena kan je tijdens de draft alle kaarten krijgen (dus ook nog Piloted Shredder, Dr. Boom,...) wat ik persoonlijk jammer vind. Met nog een nieuwe expansie erbij wordt Arena ook altijd maar meer random. Ik had graag net zoals op de ladder ook de keuze gezien voor een Wild Arena en Standard Arena.
Ah je hebt gelijk, ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Atlas#22744

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022

Mja het is afwachten hoe dat uit gaat pakken. Arena heeft ook nu al een soort gewicht naar de laatste set toe; de kans is groter dat je een LoE kaart krijgt dan een TGT of GvG kaart.. dus al met al zal het wel mee vallen denk ik.

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

E
icemotion schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:20:
[...]

De reward blijft een random pack; maar wel alleen van sets die in Standard zitten; dus zodra Standard er is kan je geen GvG packs meer krijgen als Arena reward, maar wel TGT of Classic en de nieuwe expansion (die zeer waarschijnlijk Whispers of the Old Gods gaat heten)
Ergens ook logisch. Het verdienmodel is hoger voor Blizzard op die manier.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik vind het wel leuk dat Arena een grotere cardpool heeft. Al zou een mogelijkheid tot kiezen ook prima zijn.

Ngangatar schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:18:
[...]

Ik vind het wel leuk dat Arena een grotere cardpool heeft. Al zou een mogelijkheid tot kiezen ook prima zijn.
Nog meer afsplitsing zou niet leuk zijn en zeker niet voor de Arena.
Ik vind het wel leuk dat Naxx en GvG in Arena blijven om toch nog met de bekende kaarten te spelen want Wild lijkt me maar niets.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

We gaan het vanzelf meemaken.

Eerste arena van vandaag met Pally, 7-3 winst, 180 gold en een pakje TGT wat echt geweldig is.... Een Legend, een golden epic en een rare, helaas heb ik ze allen al maar wel lekker veel dust zo voor de volgende expansie.

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/t80mtea6p/image.png

• Tektoon
Ngangatar schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:18:
[...]
icemotion schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:25:
[...]
Arena heeft ook nu al een soort gewicht naar de laatste set toe; de kans is groter dat je een LoE kaart krijgt dan een TGT of GvG kaart.. dus al met al zal het wel mee vallen denk ik.
De discussie over wel/geen standard in arena draait nu vooral om de verwatering van de classes. Hoe meer kaarten erbij komen hoe minder je signature kaarten als flamestrike, truesilver, backstab of mindcontrol gaat zien. Vaak genoeg draft je nu al random decks met een hero power; mage of rogue zonder één spell bijvoorbeeld. De verhoogde droprate van kaarten uit de meest recente expansion maakt dit nog erger. Verhoog je de droprate van de laatste expansion èn die van classic dan zit je al halverwege standard.

Voornaamste probleem blijft dat arena voor Blizz een soort niche-mode is. Ze balancen niet voor arena, ze gaan de rarities niet aanpassen en ze geven ons voorlopig ook geen cijfers, scores en rankings. Ik ben al blij dat we geen 'wild' pakjes gaan krijgen als reward, dat is al iets.

• Nieuwevolger
het is me gegund vlak voor de nieuwe expansion. laats met een slechte arena run een pakketje gekregen met skelleton knight en lock en load. nu net een pakketje van de brawl leeroy jenkinson binnen. denk dat daar tussen 1 of 2 pakketjes tussen zaten :). zit nu ook al op 2900 gold. ben er helemaal klaar voor.

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Ngangatar schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:32:
We gaan het vanzelf meemaken.

Eerste arena van vandaag met Pally, 7-3 winst, 180 gold en een pakje TGT wat echt geweldig is.... Een Legend, een golden epic en een rare, helaas heb ik ze allen al maar wel lekker veel dust zo voor de volgende expansie.

[afbeelding]
Nice, weer eens wat anders dan de 40 dust pakjes die ik altijd krijg. :D

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik ook meestal hoor, maar ik verdien deze dagen zo tussen de 4 en de 6 pakjes per dag, dan zit er wel eens een leukere tussen.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Nieuwevolger schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:44:
het is me gegund vlak voor de nieuwe expansion. laats met een slechte arena run een pakketje gekregen met skelleton knight en lock en load. nu net een pakketje van de brawl leeroy jenkinson binnen. denk dat daar tussen 1 of 2 pakketjes tussen zaten :). zit nu ook al op 2900 gold. ben er helemaal klaar voor.
Lekker, grats! En 2900 gold dat is ook prima, spaar je ze voor expansie pakjes? Ik doe dat ook, zit nu op de 1815 gold en 7565 dust.

aicaramba schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:42:
[...]

Ik speelde tegen een turn 1 coin+mistcaller.. GG. Daarna wel gewonnen.
Ik won uiteindelijk mijn potje met een t1 6/4 Shredder, t2 Aviana + innervate + 2 grote minions. GG.
Tektoon schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 13:13:
[...]

[...]

De discussie over wel/geen standard in arena draait nu vooral om de verwatering van de classes. Hoe meer kaarten erbij komen hoe minder je signature kaarten als flamestrike, truesilver, backstab of mindcontrol gaat zien. Vaak genoeg draft je nu al random decks met een hero power; mage of rogue zonder één spell bijvoorbeeld. De verhoogde droprate van kaarten uit de meest recente expansion maakt dit nog erger. Verhoog je de droprate van de laatste expansion èn die van classic dan zit je al halverwege standard.

Voornaamste probleem blijft dat arena voor Blizz een soort niche-mode is. Ze balancen niet voor arena, ze gaan de rarities niet aanpassen en ze geven ons voorlopig ook geen cijfers, scores en rankings. Ik ben al blij dat we geen 'wild' pakjes gaan krijgen als reward, dat is al iets.
True. Het is zeker waar dat je bij een grotere cardpool minder kans hebt op decks met bv 4 Flamestrikes, omdat de kans op een keuze voor een Flamestrike kleiner wordt.

Met meer sets krijg je echter wel grotere variatie in goede en slechte decks en heb je nog minder controle over de kwaliteit van je draft. Random selecties uit een grotere cardpool leidt tot meer variantie dan random selecties uit een kleinere cardpool.

• Nieuwevolger
Ngangatar schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:18:
[...]

Lekker, grats! En 2900 gold dat is ook prima, spaar je ze voor expansie pakjes? Ik doe dat ook, zit nu op de 1815 gold en 7565 dust.
Yep aan het sparen, nog niet veel dust maar heb genoeg te enchanten. Heb denk ik nog wel genoeg tijd om nog 1000 gold erbij te sparen.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

ik disenchant niets van wat ik nu heb, 1 van de doelen in HS is voor mij het compleet krijgen van alle kaarten en ik mis er nog een stuk of 50-60 epics & Legendaries etc.

Ngangatar schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:23:
ik disenchant niets van wat ik nu heb, 1 van de doelen in HS is voor mij het compleet krijgen van alle kaarten en ik mis er nog een stuk of 50-60 epics & Legendaries etc.
Same here. Het hebben van een complete collectie is toch wel tof, ook zal zitten er kaarten bij die je wellicht nooit zal spelen :). Sowieso vind ik het jammer om kaarten te disenchanten, aangezien je best weinig dust terug krijgt voor het slopen van bv een legendary.
Astie schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:59:
Iedereen verwachte het al maar de naam van de nieuwe expansion is bekend:

http://www.hearthstonetop...arthstone-expansion-2016/
134 new cards
4 old Gods, one of them is C'thun
Standard mode next week
Release date on late April/early May
C'thun 10 mana 6/6
16 minions who buff God's attack and health

Dat is wat ik heb kunnen vinden. Ben benieuwd of het waar is.
xelfer schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 20:53:
[...]

134 new cards
4 old Gods, one of them is C'thun
Standard mode next week
Release date on late April/early May
C'thun 10 mana 6/6
16 minions who buff God's attack and health

Dat is wat ik heb kunnen vinden. Ben benieuwd of het waar is.
Had ook nog gelezen dat standaard volgende week zou komen al lijkt mij dat vreemd.

Zoals in lijn met wat ze eerder al zeiden, komt standard/wild pas uit met de uitbreiding:

"Blizzard has given word to the moderators of the Hearthstone subreddit that Standard and Wild Mode will actually come out with the expansion: “PSA: I just received word from Blizzard clarifying that the Standard and Wild formats ARE NOT going live with next week’s patch. The formats will only be added along with the release of the expansion, which, as mentioned in the post, is late April/early May"

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Zou prima kunnen, dan kan men vast wennen aan het wegvallen van een berg kaarten en een paar decks proberen zonder de geliefde DR Boom en Sludge Belcher om binnenkort een heel arsenaal aan nieuwe kaarten te verwelkomen.

En waarschijnlijk is het dan gelijk mogelijk om weer 50 pakjes voor 40 euro te reserveren zoals bij TGT.

Ngangatar schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 22:09:
Zou prima kunnen, dan kan men vast wennen aan het wegvallen van een berg kaarten en een paar decks proberen zonder de geliefde DR Boom en Sludge Belcher om binnenkort een heel arsenaal aan nieuwe kaarten te verwelkomen.

En waarschijnlijk is het dan gelijk mogelijk om weer 50 pakjes voor 40 euro te reserveren zoals bij TGT.
Dat zou juist heel slecht zijn. Je zou dan extreme balans problemen hebben. Ze halen straks heel veel kaarten eruit, en vangen dit op door nieuwe kaarten en nerfs. Als ze het nu al zouden doen, zou je echt gigantische problemen op je nek halen.

Maargoed zoals ik daarboven al schreef, gaat dit ook niet gebeuren.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Benjamin- schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 22:11:
[...]

Dat zou juist heel slecht zijn. Je zou dan extreme balans problemen hebben. Ze halen straks heel veel kaarten eruit, en vangen dit op door nieuwe kaarten en nerfs. Als ze het nu al zouden doen, zou je echt gigantische problemen op je nek halen.

Onze postings waren tegelijk

Benjamin- schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 22:09:
Zoals in lijn met wat ze eerder al zeiden, komt standard/wild pas uit met de uitbreiding:

"Blizzard has given word to the moderators of the Hearthstone subreddit that Standard and Wild Mode will actually come out with the expansion: “PSA: I just received word from Blizzard clarifying that the Standard and Wild formats ARE NOT going live with next week’s patch. The formats will only be added along with the release of the expansion, which, as mentioned in the post, is late April/early May"
Gelukkig maar.

• Tektoon
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122806/Hearthstone/Open1/openingsbanner.png

FINALE!

Astie - An1mA

Vrijdag om 19:00 als opwarmertje natuurlijk eerst de aankondiging van de nieuwe expansion maar daarna is het tijd voor de headliner: de grote finale van het eerste Tweakers Hearthstone Open!

datum: vrijdag om 21:30
lokatie: het twitchkanaal van KoningTimmy

hosted by: KoningTimmy, qpunk en Sypheron!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

*O*

Hopelijk red ik het om erbij te zijn.

[ Voor 87% gewijzigd door murphylee op 11-03-2016 02:50 ]

I bad beat my meat by busting my nuts!

• Kasai

Kasai

Legendary

Tektoon schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 00:40:
[afbeelding]

FINALE!

Astie - An1mA

Vrijdag om 19:00 als opwarmertje natuurlijk eerst de aankondiging van de nieuwe expansion maar daarna is het tijd voor de headliner: de grote finale van het eerste Tweakers Hearthstone Open!

Cloverfield is dan denk ik net afgelopen, dus ben ik mooi op tijd terug om te kijken *O*

Atlas#22744

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

[afbeelding]

FINALE!

Astie - An1mA

Cool!

Zal proberen te kijken vanavond *O*

• SeamusXanthus
Benjamin- schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 22:11:
[...]

Ik weet dat het niet gaat gebeuren maar het zou heus geen drama zijn. In elk geval in het begin krig je een grote meta shift, en tegen die tijd dat je die alweer zat bent zou dan de expansion komen. En het leuke is dat in elk geval tijdelijk wat kaarten worden gespeeld uit bijvoorbeeld TGT die nu niet worden gespeeld en straks wellicht ook weer niet meer.
Er was laatst toch ook een groot standard toernooi, dat ging volgens mij ook prima.

Ik denk niet dat de balans slechter zal worden als Dr Boom, Mad Scientist, Shredder en vele andere OP kaarten verdwijnen.
SeamusXanthus schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:36:
[...]

Ik weet dat het niet gaat gebeuren maar het zou heus geen drama zijn. In elk geval in het begin krig je een grote meta shift, en tegen die tijd dat je die alweer zat bent zou dan de expansion komen. En het leuke is dat in elk geval tijdelijk wat kaarten worden gespeeld uit bijvoorbeeld TGT die nu niet worden gespeeld en straks wellicht ook weer niet meer.
Er was laatst toch ook een groot standard toernooi, dat ging volgens mij ook prima.

Ik denk niet dat de balans slechter zal worden als Dr Boom, Mad Scientist, Shredder en vele andere OP kaarten verdwijnen.
Jawel. Want geen enkel Paladin deck zou speelbaar zijn bijvoorbeeld, terwijl decks zoals Combo Druid, Face Shaman bijna niets merken, en vervolgens zou dus iedere game dezelfde paar decks zien.

Nu zullen sommige hier zeggen dat dat nu al is, maar dat is onzin, want ook al zijn er nu decks populair, zitten decks nog steeds redelijk dicht bij elkaar. Zou je Naxx/GvG weghalen, dan heb je een paar decks die echt mijlenver boven het gemiddelde liggen, omdat die decks amper of geen gebruik maken van Naxx/GvG kaarten.

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

[afbeelding]

FINALE!

Astie - An1mA

Niet eens op Fox Sports? Had ik ondertussen toch wel verwacht na de aankondiging van van de week.

• SeamusXanthus
Benjamin- schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:38:
[...]

Jawel. Want geen enkel Paladin deck zou speelbaar zijn bijvoorbeeld, terwijl decks zoals Combo Druid, Face Shaman bijna niets merken, en vervolgens zou dus iedere game dezelfde paar decks zien.

Nu zullen sommige hier zeggen dat dat nu al is, maar dat is onzin, want ook al zijn er nu decks populair, zitten decks nog steeds redelijk dicht bij elkaar. Zou je Naxx/GvG weghalen, dan heb je een paar decks die echt mijlenver boven het gemiddelde liggen, omdat die decks amper of geen gebruik maken van Naxx/GvG kaarten.
Klopt maar aangezien Paladin al maanden het meest gespeeld is, zou ik het heel verfrissend vinden om die tijdelijk niet meer te zien. Dus heb je in mijn optiek nog een heel gezonde meta. Nu speelt ook geen hond Rogue, er zal er altijd eentje het slechtste zijn.
En soms pakken dingen ook anders uit zoals je denkt. Men was er ook 100% zeker van dat na de nerf Patron waardeloos zou zijn maar het is gewoon nog steeds een prima deck.
SeamusXanthus schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:55:
[...]

Klopt maar aangezien Paladin al maanden het meest gespeeld is, zou ik het heel verfrissend vinden om die tijdelijk niet meer te zien. Dus heb je in mijn optiek nog een heel gezonde meta. Nu speelt ook geen hond Rogue, er zal er altijd eentje het slechtste zijn.
En soms pakken dingen ook anders uit zoals je denkt. Men was er ook 100% zeker van dat na de nerf Patron waardeloos zou zijn maar het is gewoon nog steeds een prima deck.
Dat jij graag Secrets Paladin ziet vertrekken, is iets anders dan de hele class compleet onspeelbaar te maken. Ik zou echt stoppen met spelen als ze dat zouden doen.

En nee, dan zou de meta niet gezond zijn. Echt 100% niet. Met iedere uitbreiding worden kaarten gemaakt om balans te houden, sommige van die kaarten worden extreem zwak of juist extreem overpowered, op het moment dat er kaarten verdwijnen. Neem bijvoorbeeld Combo Druid. Wat stopt combo? Juist, Belcher en Loatheb. Wat verdwijnt er met Naxx en GvG?
Terwijl Druid bijna niets verliest, verdwijnen wel de grootste vijanden van het deck. Wat je krijgt zijn een aantal decks in God Tier, een paar decks in een tier eronder, en de rest in Trash Tier.
Ze hadden een tijdje geleden een tournament waarbij Naxx en GvG niet gespeeld mochten worden, en het was allemaal Face Shaman + Combo Druid + nog iets. In die meta wil je 1 dag spelen en dan kom je terug dat ze bij Blizzard idioten zijn.

Pagina: 1 ... 43 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.