Zojuist mijn laatste 3 wins voor golden Warlock gehaald met RenoLock. Mijn 6e golden hero.
Op naar golden Paladin met Anyfin!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gOSN83N.jpg

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12 11:29

Kasai

Legendary

Nice asti!

Net paar leuke priest potjes gespeeld, had paar mooie kaarten gejat, met als hoogtepunten Alex en antonidas.

Atlas#22744

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:01
astie schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 00:22:
Zojuist mijn laatste 3 wins voor golden Warlock gehaald met RenoLock. Mijn 6e golden hero.
Op naar golden Paladin met Anyfin!

[afbeelding]
Gefeliciteerd Astie :)

PSN Profile

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:19
Gefeliciteerd Astie!
Ik zit weer op rank 8, op naar rank 7 en hoger hopelijk! Zit nog steeds rond de 60-62% winrate met mijn tempo mage.
Nou vandaag bij mijn eerste potje direct alweer de mededeling gekregen dat ik dood moest gaan aan Kanker.
Ik speelde niet eens Face Hunter maar een langzame versie van DemonZoo incl. Sylvana's tegen een Combo Druid ook nog.
Ik weet ook waarschijnlijk wel waarom hij boos was van hij speelde op turn 1 Coin+Wild Growth en op turn 2 Hero Power en dan krijg je van mij een Well Played want dat is gewoon een misplay als je geen 3 drop hebt.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Kasai

Kasai

Legendary

Daarom accepteer ik geen mensen die ik net heb geowned. Dat soort mensen moeten maar lekker league of legends gaan spelen.

Atlas#22744

Ik speel de laatste maanden erg veel ranked. Meestal lukt het mij om aardige winrates neer te zetten en ook mijn hero's naar de 500 wins te tillen.
Wat ik op dit moment merk op de ladder is dat bijna alle decks voor face gaan. Waar er een jaar geleden nog een heleboel decks/spelers waren die zich bezig hielden met boardcontrol en daarmee de tegenstander afstraffen zie je tegenwoordig dat dat niet belangrijk meer is.
Decks als Midrange Druid, alle Reno varianten, alle Paladins en ook alle Warlock varianten (dan heb je 99% van de ladder gehad) gaan in 90% van de gevallen puur voor face. Waar eerst Swipe bewaard werd voor boardclear wordt hij nu vaak, zelfs op turn 4, op de face gegooid. Eigenlijk spelen de meeste niet meer voor een leuke interactieve pot maar puur een eenzijde race wie er als eerst, zo snel mogelijk klaar is met een potje.
Hierdoor worden ook nieuwe spelers niet meer aangespoord om na te denken over boardcontrol maar een pure aggro instelling krijgen. Deze instelling zal Hearthstone helaas steeds verder doen afdwalen tot een simpele, skillloze game waar het vooral gaat om de kwantiteit ipv de kwaliteit.
astie schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:12:
Ik speel de laatste maanden erg veel ranked. Meestal lukt het mij om aardige winrates neer te zetten en ook mijn hero's naar de 500 wins te tillen.
Wat ik op dit moment merk op de ladder is dat bijna alle decks voor face gaan. Waar er een jaar geleden nog een heleboel decks/spelers waren die zich bezig hielden met boardcontrol en daarmee de tegenstander afstraffen zie je tegenwoordig dat dat niet belangrijk meer is.
Decks als Midrange Druid, alle Reno varianten, alle Paladins en ook alle Warlock varianten (dan heb je 99% van de ladder gehad) gaan in 90% van de gevallen puur voor face. Waar eerst Swipe bewaard werd voor boardclear wordt hij nu vaak, zelfs op turn 4, op de face gegooid. Eigenlijk spelen de meeste niet meer voor een leuke interactieve pot maar puur een eenzijde race wie er als eerst, zo snel mogelijk klaar is met een potje.
Wel interessant om je dan af te vragen hoe dat komt. Zouden al die decks gewoon face gaan omdat dat de beste strategie is?
Hierdoor worden ook nieuwe spelers niet meer aangespoord om na te denken over boardcontrol maar een pure aggro instelling krijgen. Deze instelling zal Hearthstone helaas steeds verder doen afdwalen tot een simpele, skillloze game waar het vooral gaat om de kwantiteit ipv de kwaliteit.
Als face is the place idd de beste strategie is, dan is skill in HS wel flink afgenomen. Maar als face gaan geen viable strategie is, dan kan je als speler die iets meer nadenkt toch wel eenvoudiger een hoge winrate halen, omdat je tegenstanders niet altijd de optimaal spelen als ze teveel face gaan.

Zelf zou ik het overigens niet weten; daar speel ik gewoon te weinig voor. Aangezien ik weinig speel zit ik vaak op de lagere ranks, waar voornamelijk goedkope decks gespeeld worden. De populaire decks van mijn tegenstanders zijn vaak aggro/face/tempo decks, zoals mech mage, zoo, face hunter, aggro paladin etc.

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-12 17:38
Eigenlijk spelen de meeste niet meer voor een leuke interactieve pot maar puur een eenzijde race wie er als eerst, zo snel mogelijk klaar is met een potje.
Spelen om te winnen hoort van oudsher bij elk spel.
Hierdoor worden ook nieuwe spelers niet meer aangespoord om na te denken over boardcontrol maar een pure aggro instelling krijgen.
Aggro is niet 'anti-boardcontrol' of noodzakelijkerwijs hetzelfde als 'face'.
Deze instelling zal Hearthstone helaas steeds verder doen afdwalen tot een simpele, skillloze game waar het vooral gaat om de kwantiteit ipv de kwaliteit.
Dat het hier gaat om een achteruitgang is een subjectieve conclusie gebaseerd op bovenstaande, zeer misleidende beweringen. Je kunt net zo makkelijk stellen dat het hier gaat om een positieve ontwikkeling van de game waarbij de efficiëntie en het skill-niveau steeds verder stijgt.

Aggro, control en combo houden elkaar op hun plek. Dat control-decks moeite hebben om die vervelende aggro-decks te kop in te drukken is net zo'n valide gedachte als dat de aggro-decks steeds sneller moeten worden en steeds meer face moeten gaan om te voorkomen dat die onnozele control-decks alle plezier in het spel kapot knijpen.

On a personal note; wanneer je zegt dat je alleen nog maar face-decks tegen krijgt en geen boardcontrol-decks die hun tegenstanders 'afstraffen', dan kan ik niet helpen te denken: straffen die face decks niet juist jouw top zware, value-based decks en dito play-style af? >:) :+

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:00
Het is gewoon allemaal terug te leiden naar o.a. Haunted Creeper, Mad Scientist, Piloted Shredder, Mysterious Challenger en Dr. Boom; kaarten die niet effectief met 1 spell/handeling volledig zijn weg te krijgen. Hierdoor is het lastig om controle over de boardstate te krijgen en is de meest effectieve handeling tegen deze kaarten meestal om deze ook gebruiken (het liefste eerder dan de tegenstander), en hiermee face te gaan. Zo wordt een potje HS spelen eigenlijk meer Patience en krijg je dit soort klachten over het spel.

Gelukkig zijn de meeste van deze kaarten weg in Standard format, welke soon™ komt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door PCBaas op 21-02-2016 14:48 ]

5700X | RX 6600

Ergens vind ik het jammer om bepaalde kaarten kwijt te raken, maar toch vind ik het ook wel weer heerlijk dat kaarten zoals Sunwalker weer terugkomen. Of tenminste, dat denk/hoop ik.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Tektoon schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:07:
Dat het hier gaat om een achteruitgang is een subjectieve conclusie gebaseerd op bovenstaande, zeer misleidende beweringen. Je kunt net zo makkelijk stellen dat het hier gaat om een positieve ontwikkeling van de game waarbij de efficiëntie en het skill-niveau steeds verder stijgt.
Ik beschrijf alleen mijn ervaring en mijn mening. Nergens staat dat wat ik zeg de waarheid is. Daarbij vind ik de woordkeuze voor misleidend erg vervelend en voel ik me hierbij persoonlijk aangevallen.
Voor mij is HS een interactief kaartspel dat gebaseerd is op het counteren van elkaars kaarten/decks om zo de game te winnen door je resources effectiever te gebruiken dan je tegenstander.
Aggro, control en combo houden elkaar op hun plek. Dat control-decks moeite hebben om die vervelende aggro-decks te kop in te drukken is net zo'n valide gedachte als dat de aggro-decks steeds sneller moeten worden en steeds meer face moeten gaan om te voorkomen dat die onnozele control-decks alle plezier in het spel kapot knijpen.
Jouw verhaal gaat over het type deck en de standaard speelwijze daarvan en hoe deze tegenover elkaar staan. Ik heb het over de verandering van de standaard speelwijze. Groot verschil, totaal andere discussie.
On a personal note; wanneer je zegt dat je alleen nog maar face-decks tegen krijgt en geen boardcontrol-decks die hun tegenstanders 'afstraffen', dan kan ik niet helpen te denken: straffen die face decks niet juist jouw top zware, value-based decks en dito play-style af? >:) :+
De meesten weten dat ik een pure (board)control speler ben. Dat wil neit zeggen dat al mijn decks topzwaar zijn en dat ik daarom mijn mening op tweakers heb gezet. Tuurlijk pas ik mijn decks aan de meta aan en ga ik niet met oude control decks spelen die alleen maar afgestraft worden omdat de meta nu veel sneller is als tijden geleden.

Laat één ding duidelijk zijn, mijn eerdere post is geen rage post omdat ik tevaak kansloos tegen face'ers heb verloren vandaag. Het is enkel een conclusie die ik trek uit mijn langdurige HS loopbaan en zijn niet gebaseerd op mijn laatste 20 games.

Van mij kan standard niet snel genoeg komen in de hoop dat ik de Water Elementals, Harvest Gholems en Sun Walkers weer tegemoet kan zien.

Voor mij geldt de spreuk "vroeger was alles beter" in het geval van HS echt.
@Atsie ik begrijp precies wat je bedoeld.
het is een trieste ontwikkeling die echt niet opgelost gaat worden met het verwijderen van Naxx en GvG.
Daarvoor zitten er nog te veel goede aggro tools in Hearthstone.
Verder zijn er gewoon te weinig goede heal opties en dan moet je ze ook nog op tijd trekken ook nog.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik snap dat men graag weer terug wil naar oudere kaarten zoals Sunwalker(slechter en een beurt later dan een belcher nu)want ik zit echt te wachten op nieuwe nog beter anti face tools.

[ Voor 10% gewijzigd door beuker19 op 21-02-2016 16:11 ]

@Atsie ik begrijp wat je bedoeld want zelf maak ik het ook te vaak mee.
Het erge is dat ook in de Arena face gaan steeds vaker word beloond.

Ben het niet met je eens dat ik graag weer meer oude kaarten terug zie die gewoon slechter zijn dat wat we hadden zoals Belcher >Sunwalker.
Doe maar maar een groot aantal nieuwe kaarten die echt echt wat nieuws doen ipv. weer terug gaan naar waar we zijn begonnen waar ook problemen genoeg mee waren.

[ Voor 76% gewijzigd door beuker19 op 21-02-2016 16:28 ]

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
WTF, krijg een quest: Total Dominance. Win 7 games in any mode (100G)!!! Wist niet dat je 100G quests had of heb ik iets gemist ? Heb hem nog nooit gezien iig.

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-12 19:23
BastiaanNL schreef op zondag 21 februari 2016 @ 16:30:
WTF, krijg een quest: Total Dominance. Win 7 games in any mode (100G)!!! Wist niet dat je 100G quests had of heb ik iets gemist ? Heb hem nog nooit gezien iig.
Bestaat al erg lang :)

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
Kan je nagaan hoeveel geluk ik heb met quests xD en ja ik reroll de 40G quests :D :)
7 wins behoort tot de originele quests. De watch en learn en de 3 wins met een class (50g) zijn er later bijgekomen.

Ik moet zeggen dat ik de 7 wins ook al heel erg lang niet heb gehad, maarja blijft een stuk rng.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Ik wil graag mijn paladin voor de nieuwe update naar de 500 tillen. Vanwege mijn afkeer gekozen voor Anyfin waarmee ik tot rang 5 ben gegrind. Echter ging ik daar vandaag 2-12 mee en zo duurt het wel heel lang tot de 500.
Ik toch maar Secredin gaan spelen. Wel de midrange variant met Blechers, Loatheb, Boom en Tirion. Van rang 7 naar rang 4.4........ 14-1. Wat is dat deck toch te sterk zeg.
Secret Pala is wel echt een godlike deck. Heb daar zelf ook mijn 500 wins met Paladin mee gegrind. Had genoeg sessies waarin ik gewoon 12-13 games per uur won. Ik zou niet eens meer weten hoeveel mensen t6 conceden na MC, maar het waren er echt heel erg veel.
astie schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:04:
Ik wil graag mijn paladin voor de nieuwe update naar de 500 tillen. Vanwege mijn afkeer gekozen voor Anyfin waarmee ik tot rang 5 ben gegrind. Echter ging ik daar vandaag 2-12 mee en zo duurt het wel heel lang tot de 500.
Ik toch maar Secredin gaan spelen. Wel de midrange variant met Blechers, Loatheb, Boom en Tirion. Van rang 7 naar rang 4.4........ 14-1. Wat is dat deck toch te sterk zeg.
Allemaal Skill ;)
Volgens mij is de Midrange variant ook meer common als de aggro versie want ik speel nu al 2 maand de versie met ook nog eens Ragnaros.
Ik had trouwens mijn 500 Paladin wins nog voor dat Secret Paladin een ding was maar sindsdien heeft Paladin IMHO veel van zijn glans verloren heeft.
Misschien dat de class weer iets van zijn glans terug krijgt in standard maar dat zal aan Blizzard liggen.

beuker19 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:34:
[...]

Allemaal Skill ;)
Volgens mij is de Midrange variant ook meer common als de aggro versie want ik speel nu al 2 maand de versie met ook nog eens Ragnaros.
Ik had trouwens mijn 500 Paladin wins nog voor dat Secret Paladin een ding was maar sindsdien heeft Paladin IMHO veel van zijn glans verloren heeft.
Misschien dat de class weer iets van zijn glans terug krijgt in standard maar dat zal aan Blizzard liggen.
Ik zit beetje tv te kijken en totaal niet geconcentreerd te spelen. Ongekend.
Heb er ook rag in zitten btw. Al heel wat games voor me gewonnen. De lastigste keuze tot nu toe is dat ik of Rag of Tirion op beurt 8 moet gooien!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12 12:54
The Dream!
Ik heb zojuist (wat ik vind) mijn beste Hearthstone prestatie ooit gehaald. Net voor de tweede keer in twee achtereenvolgende Arena runs 12 wins gehaald (12-1, 12-2)! Echt super blij mee, nooit gedacht dat het me ooit zou lukken. Zat echt te stressen bij 11-2 haha :) . Meer voldoening dan Legendary halen dit.

• PCBaas
1ste golden Hero! 8)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tP28XyU.jpg

Gehaald door een Secret Paladin te verslaan. O+

[ Voor 25% gewijzigd door PCBaas op 21-02-2016 23:46 ]

5700X | RX 6600

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-12 17:38
astie schreef op zondag 21 februari 2016 @ 15:42:
[...]
Nergens staat dat wat ik zeg de waarheid is. Daarbij vind ik de woordkeuze voor misleidend erg vervelend en voel ik me hierbij persoonlijk aangevallen.
Neem geen aanstoot aan het woord 'misleidend'. Ik kan ook de term 'valse argumenten' gebruiken maar dat klinkt niet vriendelijker denk ik. Het betekent niet dat jij misleidend bent of ons hier met opzet probeert te misleiden: mijn kritiek slaat puur op je retoriek. O+

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Kasai

Kasai

Legendary

SeamusXanthus schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:27:
The Dream!
Ik heb zojuist (wat ik vind) mijn beste Hearthstone prestatie ooit gehaald. Net voor de tweede keer in twee achtereenvolgende Arena runs 12 wins gehaald (12-1, 12-2)! Echt super blij mee, nooit gedacht dat het me ooit zou lukken. Zat echt te stressen bij 11-2 haha :) . Meer voldoening dan Legendary halen dit.
Nice! Welke class speelde je?
PCBaas schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:46:
1ste golden Hero! 8)

[afbeelding]

Gratz!

Edit, om mijn even met de aggro op ladder discussie te mengen... Ik merk het zelf ook en pas rank 14 :+ Met mijn combo druid vind ik het erg lastig om een aggro deck te verslaan als ik niet een beetje mazzel heb met mijn draws, met mijn patron warrior daarentegen gaat het vaak wel erg lekker :) En dat geeft ook aardig wat voldoening <3

[ Voor 18% gewijzigd door Kasai op 22-02-2016 07:44 ]

Atlas#22744

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

astie schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:43:
[...]

Heb er ook rag in zitten btw. Al heel wat games voor me gewonnen. De lastigste keuze tot nu toe is dat ik of Rag of Tirion op beurt 8 moet gooien!
Ik had toevallig een paar paladin quests en trok vlak voordat ik deze ging doen een tweede Dr. 6 uit een pakje. Ik dacht dus: toch maar eens proberen dat secretdin. Zonder enige ervaring met dat deck en zonder inderdaad heel geconcentreerd te spelen echt iets van 8-1 ermee gegaan. En dat terwijl ik lang niet elke keer een god-hand had.

Vicariously I live while the whole world dies

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-12 03:00
Patron Warrior doet het bij mij redelijk. >180 games, 52.4%. Hele goede winst% vs hunters maar die kom ik de afgelopen 2-3 dagen nauwelijks meer tegen. Kom weer veel mages (echt veel) tegen. Rank 10 btw

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:51
astie schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:43:
[...]

De moeilijke keuze waar een secret paladin voor staat ;)
1ste golden Hero! 8)

[afbeelding]

Congratz mate. Goed gedaan! Zeker om in deze meta 500 Roque wins te halen met Trade Prince Gallywix in een deck :).

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-12 20:53

nagasy

Duck Duck Duck Goose

1ste golden Hero! 8)

[afbeelding]

Gz,

en dan nog met Rogue! Die van mij ligt (momenteel) stof te happen.

Battle.net: NagaByrd#2844

• Kasai

Kasai

Legendary

Chief-XL schreef op maandag 22 februari 2016 @ 08:26:
Patron Warrior doet het bij mij redelijk. >180 games, 52.4%. Hele goede winst% vs hunters maar die kom ik de afgelopen 2-3 dagen nauwelijks meer tegen. Kom weer veel mages (echt veel) tegen. Rank 10 btw
Tempo mages?

Ik kom veel zoolocks tegen, maar die zijn ook nog wel te handelen met patron warrior :)

Heb mezelf voorgenomen wat meer ranked te spelen, maar afgelopen paar dagen voornamelijk de curse trials gekeken.

Atlas#22744

1ste golden Hero! 8)

[afbeelding]

Congratz!!!

Ik vind Rogue echt een van de mist leuke class uit Hearthstone maar hoe dat precies komt weet ik niet.
Heb laatst nog even geprobeerd Oil Rogue te spelen maar de combinatie van de HP en maar 30 HP zorgt er voor dat ik elke keer zo dood ben :P
Het zal waarschijnlijk wel aan mijn speelstijl liggen en het te koste van alles altijd board control willen houden liggen.
Maar wie weet dat met de volgend uitbreiding er wel heel nieuw type Rogue ontstaat die beter bij mijn speelstijl past.

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Zijn er eigenlijk mensen die nog de Fireside card back willen vrijspelen?
Misschien kan er een datum afgesproken worden om, via evolvhq, elkaar uit te dagen om zo de card back alsnog te verkrijgen.

En anders zal het wachten worden op een Fireside Gathering in België :)

nagasy schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:50:
Misschien kan er een datum afgesproken worden om, via evolvhq, elkaar uit te dagen om zo de card back alsnog te verkrijgen.

Ik wil hem wel graag.
Dus mochten er nog meer zijn dan wil ik wel mee doen(kan via DM)

LOL Zit ben net een beetje aan het ranken met Secret Paladin kom ik 2 Druids tegen en de eerste speelt Cenarius en de 2e speelt Cairne 8)7
Volgens mij zijn ze al aan het oefenen voor standard :+
Btw nu zag je pas goed hoe slow Cairne is zeker tegen kaarten als Dr.6 en Dr.7 maar ook een Loatheb is eigenlijk al te veel.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12 17:15

Nitai

Live the life you love.

beuker19 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:01:
[...]

Ik wil hem wel graag.
Dus mochten er nog meer zijn dan wil ik wel mee doen(kan via DM)

LOL Zit ben net een beetje aan het ranken met Secret Paladin kom ik 2 Druids tegen en de eerste speelt Cenarius en de 2e speelt Cairne 8)7
Volgens mij zijn ze al aan het oefenen voor standard :+
Btw nu zag je pas goed hoe slow Cairne is zeker tegen kaarten als Dr.6 en Dr.7 maar ook een Loatheb is eigenlijk al te veel.
Ik wil hem ook wel graag!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

beuker19 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:01:
[...]
En Carine was toch een veel gespeelde Legendary voor de speedhacks van GVG en Naxx uit kwamen :).

• SeamusXanthus
Kasai schreef op maandag 22 februari 2016 @ 07:43:
[...]

Nice! Welke class speelde je?
Rogue en Paladin. Ik ben 28 arena runs geleden begonnen met tracken en zit op een winrate van 67%, zonder coin maar liefst 75%, met coin op 60%. 5,93 wins gemiddeld, wat feitelijk infinite arena betekent. Blijft een leuke en onvoorspelbare modus en zo hou ik het spel ook gratis.

Jammer dat Arena door weinig mensen serieus wordt genomen. Ook door blizzard niet, want er is ook geen cardback of zo verbonden aan Arena prestaties.
Nitai schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:05:
[...]

Ik wil hem ook wel graag!
Wie Cenarius of Cairne ?
xelfer schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:06:
[...]

En Carine was toch een veel gespeelde Legendary voor de speedhacks van GVG en Naxx uit kwamen :).
Door een groot aantal 5 health Minions(Loatheb, Belcher, Thaurisan en Shieldmaiden) is hij uit de gratie geraakt en werd in de meeste gevallen de Piloted Sky Golem als beter alternatief gezien door zijn 6 Attack en door Aggro werd hij gewoon genegeerd.
SeamusXanthus schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:29:
[...]

Rogue en Paladin. Ik ben 28 arena runs geleden begonnen met tracken en zit op een winrate van 67%, zonder coin maar liefst 75%, met coin op 60%. 5,93 wins gemiddeld, wat feitelijk infinite arena betekent. Blijft een leuke en onvoorspelbare modus en zo hou ik het spel ook gratis.

Jammer dat Arena door weinig mensen serieus wordt genomen. Ook door blizzard niet, want er is ook geen cardback of zo verbonden aan Arena prestaties.
Is het nog wel mogelijk om als een andere class dan Paladin, Rogue of Mage 12 Wins te halen in de Arena als je niet echt de perfecte kaarten krijgt ?
1ste golden Hero! 8)

[afbeelding]

LOL ik zie nu pas dat jij KoningTimmy bent :P

[ Voor 102% gewijzigd door beuker19 op 22-02-2016 12:49 ]

• SeamusXanthus
Ja hoor, 12 wins is mogelijk, maar minder waarschijnlijk. Ik speelde mij laatste 2 potjes tegen Shaman en Warlock tussen die zaten ook rond de 11. Zelf heb ik ook met druid en volgens mij shaman het gehaald maar dat is al even geleden.
Mijn eigen stats zijn:
Rogue -- 7 run, 8,43 avg
Paladin -- 7 run, 6,57 avg
Mage -- 4 run, 3,25 avg
Shaman -- 3 run, 5 avg
Hunter -- 3 run, 3,67 avg
Warlock -- 2 run, 7 avg
Druid -- 2 run , 4 avg
Priest -- niet gespeeld
Warrior -- niet gespeeld (ik ben niet gek)

De echte top spelers zoals Ratsmah en Hafu halen met elke class regelmatig 12 wins, maar die zijn veel en veel beter dan ik. Die zijn aan het proberen om 100 wins in 10 arena's te halen, wat insane is.

[ Voor 18% gewijzigd door SeamusXanthus op 22-02-2016 13:00 ]

Verwijderd

SeamusXanthus schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:57:

lol :)

Ik heb met Warrior juist het hoogste gemiddelde aantal wins ;-) (8.5)
SeamusXanthus schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:57:
Ja hoor, 12 wins is mogelijk, maar minder waarschijnlijk. Ik speelde mij laatste 2 potjes tegen Shaman en Warlock tussen die zaten ook rond de 11. Zelf heb ik ook met druid en volgens mij shaman het gehaald maar dat is al even geleden.
Mijn eigen stats zijn:
Rogue -- 7 run, 8,43 avg
Paladin -- 7 run, 6,57 avg
Mage -- 4 run, 3,25 avg
Shaman -- 3 run, 5 avg
Hunter -- 3 run, 3,67 avg
Warlock -- 2 run, 7 avg
Druid -- 2 run , 4 avg
Priest -- niet gespeeld

De echte top spelers zoals Ratsmah en Hafu halen met elke class regelmatig 12 wins, maar die zijn veel en veel beter dan ik. Die zijn aan het proberen om 100 wins in 10 arena's te halen, wat insane is.
Wat ik me afvraag is waarom je Priest nog niet gespeeld hebt. Ligt de class je niet? Als ik naar mijn top 4 van Arena classes kijk staat Priest op nummer 2.

1. Paladin
2. Priest
3. Roque
4. Mage

• demol88
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-12 15:37
Dit weekend overgeschakeld van mech mage naar tempo mage (Heb een mage voorliefde vanwege mn voorgeschiedenis in WoW) en man dat deck speelt als een trein!

zit rond de 65% winrate, wat ik al gigantisch vind voor mij!

Enkel control priests, face hunters en face shamans zijn een groot probleem voor mij

• Sypheron
demol88 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:05:
Dit weekend overgeschakeld van mech mage naar tempo mage (Heb een mage voorliefde vanwege mn voorgeschiedenis in WoW) en man dat deck speelt als een trein!

zit rond de 65% winrate, wat ik al gigantisch vind voor mij!

Enkel control priests, face hunters en face shamans zijn een groot probleem voor mij
Yep exact hetzelfde hier (ook vanuit mijn voorgeschiedenis in WoW voor Mage gegaan sinds day 1). En Mech mages, die zijn ook best lastig :P
Gisteren mijn allereerste control priest gewonnen. Man wat was ik blij! Maar dan moet ook wel élke draw je meezitten anders kun je het echt vergeten.

[ Voor 5% gewijzigd door Sypheron op 22-02-2016 14:09 ]

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
astie schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:45:
[...]

Wat ik me afvraag is waarom je Priest nog niet gespeeld hebt. Ligt de class je niet? Als ik naar mijn top 4 van Arena classes kijk staat Priest op nummer 2.

1. Paladin
2. Priest
3. Roque
4. Mage
weet niet wat zijn verhaal is.

Ik speel op zich ook veel priests op ladder en ook afentoe in arena. Probleem ervan is dat je bij priests weinige goeie early game minions hebt. Die goeie in ranked vragen meestal om synergies met andere kaarten wat je in arena niet altijd kan verwachten.

Het gaat bij priests om board en minions buffen. Weinige goedkope class-minions betekent dus een nadelige early game. Bovendien is het super moeilijk terug te komen als je steeds met een leeg eigen bord moet beginnen omdat je dan niks hebt om te buffen. Je hero power heeft dus net zoals bij warriors geen enkele waarde meer.

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• SeamusXanthus
astie schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:45:
[...]

1. Paladin
2. Priest
3. Roque
4. Mage
Is een beetje toeval, voorheen speelde ik regelmatig priest. Probleem met de Priest is dat je letterlijk niks aan je hero power hebt als je geen board hebt. Lifetime staat priest denk ik in de middenmoot maar ik ben nu eenmaal pas 28 arena's officieel aan het tracken.

Voor mij zijn
Tier 1: Rogue & Paladin
Tier 2: Mage, Shaman, Warlock
Tier 3: Priest, Druid
Tier 4: Warrior, Hunter

Waarbij gezegd moet worden dat als je een echte goede aggro Warrior met veel weapons of face hunter draft deze ook meteen vrijwel onoverwinnelijk zijn. Echter is dit zeer lastig te draften.
Rogue naar mijn mening de beste class omdat deze de meeste tempo kaarten heeft en de beste early game hero power. Alleen moet je dat wel beseffen met draften, toen het kwartje nog niet viel was rogue één van mijn mindere classes.

• stephans
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-12 04:49
SeamusXanthus schreef op maandag 22 februari 2016 @ 14:37:
[...]

Is een beetje toeval, voorheen speelde ik regelmatig priest. Probleem met de Priest is dat je letterlijk niks aan je hero power hebt als je geen board hebt. Lifetime staat priest denk ik in de middenmoot maar ik ben nu eenmaal pas 28 arena's officieel aan het tracken.

Voor mij zijn
Tier 1: Rogue & Paladin
Tier 2: Mage, Shaman, Warlock
Tier 3: Priest, Druid
Tier 4: Warrior, Hunter

Waarbij gezegd moet worden dat als je een echte goede aggro Warrior met veel weapons of face hunter draft deze ook meteen vrijwel onoverwinnelijk zijn. Echter is dit zeer lastig te draften.
Rogue naar mijn mening de beste class omdat deze de meeste tempo kaarten heeft en de beste early game hero power. Alleen moet je dat wel beseffen met draften, toen het kwartje nog niet viel was rogue één van mijn mindere classes.
Daar blijkt ook maar weer uit dat iemands speelstijl ten eerste bepaald hoe goed iemand zelf is in arena. Ik ben zelf niet een heel goede speler (wel 1x 12 wins :D) maar verder haal ik zelden veel wins.

Momenteel winrate van 59.69% en vooral een groot verschil tussen als eerste mogen (67.4% win) vs de coin (49.04%). Vooral op de coin spelen moet ik zelf verbeteren wil mn win rate flink stijgen.

Mijn winrate per karakter is ook weer net verschillend:
Mage = 64.2%
Rogue = 62.86%
Hunter = 62.5% (yup, hunter op 3!)

Verder heb ik op Warlock en Warrior een <50% winrate. Warrior wat hierboven al ergens gezegd heeft, ligt heel erg aan je draw, maar vooral je hero power is nutteloos aan het begin. Warlock speelstijl ligt mij nog niet zo goed denk ik. Verder is de volgorde:
Shaman
Paladin
Priest
Druid (50% winrate, slechts 3 runs)

62 arena runs in totaal getracked (van de 65 in totaal ofzo dus bijna alles)

• Exclusive501
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-07-2024

Exclusive501

Would you kindly?

Dit filmpje spreekt boekdelen over warrior in arena:

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
ja inderdaad, warrior is echt een superleuke klasse maar in arena heb je dr helemaal niks aan.

ik ben echt benieuwd of ze bij blizzard dit kunnen oplossen, ik zie het helaas niet echt gebeuren (of ze moeten een soort van 2e hero ability maken die wel goed te gebruiken is in arena)
RoricNormannum schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:50:
ja inderdaad, warrior is echt een superleuke klasse maar in arena heb je dr helemaal niks aan.

ik ben echt benieuwd of ze bij blizzard dit kunnen oplossen, ik zie het helaas niet echt gebeuren (of ze moeten een soort van 2e hero ability maken die wel goed te gebruiken is in arena)
Arena boeit Blizzard volgens mij niet echt.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-12 03:00
Kasai schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:26:
[...]

Tempo mages?

Ik kom veel zoolocks tegen, maar die zijn ook nog wel te handelen met patron warrior :)

Heb mezelf voorgenomen wat meer ranked te spelen, maar afgelopen paar dagen voornamelijk de curse trials gekeken.
Tempo mages en mech mages. Freeze mage kom ik zelden meer tegen.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• stephans
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-12 04:49
RoricNormannum schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:50:

En gisteren ging ik 6-0 met een Warrior :D Helaas liep ik daar tegen een muur op, uiteindelijk 7-3. Vanaf dan lijkt het alsof iedere tegenstander gewoon de perfecte antwoorden heeft :(

Ik had dit keer geen enkele inspire kaart en heb mn hero power waar mogelijk alleen in de latere beurten gebruikt zodra ik moest gaan topdecken, dan is het nog best efficient.

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
wel jammer dat Baron/KT/Malganis allemaal weg zijn straks, is mijn dreadsteed deck niet meer te doen :(

edit: en inderdaad warriors zijn moeilijk te draften/spelen in arena. gister weer de eerste keer sinds tijden op 0-3 uitgekomen met warrior. Wilde snel een quest afmaken maar zo schiet je nergens mee op :)

[ Voor 50% gewijzigd door Mofkees op 23-02-2016 08:59 ]

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• separhim
Exclusive501 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:14:
Dit filmpje spreekt boekdelen over warrior in arena:
[video]
Ik moet wel zeggen dat trump compleet verkeerd speelde met dat deck. Hij heeft een cursed blade en fel reaver en dan is hij meestal bezig met value als hij op tempo moet spelen, ja dan ga je inderdaad verliezen.

Arena warrior is niet gemakkelijk maar ik kan toch meestal wel 5-6 wins uit een redelijke draft halen.

[ Voor 11% gewijzigd door separhim op 23-02-2016 09:06 ]

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

separhim schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:05:
[...]

Ik moet wel zeggen dat trump compleet verkeerd speelde met dat deck. Hij heeft een cursed blade en fel reaver en dan is hij meestal bezig met value als hij op tempo moet spelen, ja dan ga je inderdaad verliezen.

Arena warrior is niet gemakkelijk maar ik kan toch meestal wel 5-6 wins uit een redelijke draft halen.
Klopt ook wel. Maar het is vooral grappig dat hij het de perfecte draft noemt: 12 wins en vervolgens 0-3 gaat 8)7

Maar zijn speelstijl is niet goed voor het huidige arena. Het gaat eigenlijk alleen maar om tempo in arena en hij speelt inderdaad veel te veel voor value.

• separhim
Exclusive501 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:46:
[...]

Klopt ook wel. Maar het is vooral grappig dat hij het de perfecte draft noemt: 12 wins en vervolgens 0-3 gaat 8)7

Maar zijn speelstijl is niet goed voor het huidige arena. Het gaat eigenlijk alleen maar om tempo in arena en hij speelt inderdaad veel te veel voor value.
Je hebt inderdaad gelijk. Hij speelt volgens de manier van voor GvG waarin value nog bepalend is. Daarnaast speelt hij ook gewoon minder arena dan voorheen dus zal hij ook wel een minder goed beeld hebben van hoe de meta zich heeft ontwikkeld.
Mofkees schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:49:

wel jammer dat Baron/KT/Malganis allemaal weg zijn straks, is mijn dreadsteed deck niet meer te doen :(
Ja er verdwijnen wel meer leuke kaarten + er zijn ook redelijk wat kaarten die indirect behoorlijk generfed gaan worden.
Ik wacht wel eerst af wat er in de nieuwe expansie komt want dat is natuurlijk de grote vraag en ben ook benieuwd wat ze met de Combo gaan doen(70+ Winrate in Curce Trials :F )

Mofkees schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:49:

edit: en inderdaad warriors zijn moeilijk te draften/spelen in arena. gister weer de eerste keer sinds tijden op 0-3 uitgekomen met warrior. Wilde snel een quest afmaken maar zo schiet je nergens mee op :)
Inderdaad, vind ik ook erg jammer. Dreadsteed Lock is een tof deck. Maar in het algemeen krijgen Demon decks gigantische klappen. De meeste Demons waren altijd te ze zwak on te spelen. Door kaarten zoals Mal'Ganis en Voidcaller werden ze een stuk sterker.

Hopelijk kom ze nog met interessante kaarten. Wie weet iets met disable battlecry, bijvoorbeeld een minion of spelll die alle battlecries uitschakelt, waardoor de negatieve effecten verdwijnen.
Beetje net als Lava Shock, 2 mana disable all battlecries this turn met nog een effect erbij ofzo.

• Drazi
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:13
Wat doen al die Wallet warriors zo laat in het seizoen nog op rank 17? Grumble grumble... Sylvanas, Boom, Geddon, Ysera en ten slotte Grom... Het zou fijn zijn als Blizzard Ranked zou herzien om de krachtsverhoudingen wat beter te balanceren. Zo'n wallet warrior blijft straks in Normal mode ook nog gewoon speelbaar :-(

Drazi#2341

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Geen idee wie van jullie soms op reddit zit.
Er is een topic die een suggestieve oplossing heeft voor je (niet-)gouden kaartcollectie.
Dit zouden ze van mij zeker mogen toepassen.
Al is het maar om alles overzichtelijker te maken

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hK2vOZI.png

https://www.reddit.com/r/..._with_nongolden_cards_in/

[ Voor 8% gewijzigd door nagasy op 23-02-2016 12:42 ]

Drazi schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:32:
Wat doen al die Wallet warriors zo laat in het seizoen nog op rank 17? Grumble grumble... Sylvanas, Boom, Geddon, Ysera en ten slotte Grom... Het zou fijn zijn als Blizzard Ranked zou herzien om de krachtsverhoudingen wat beter te balanceren. Zo'n wallet warrior blijft straks in Normal mode ook nog gewoon speelbaar :-(
Wallet Warriors zijn niet zo heel goed in de meta dus vandaar :P

• KypDurron
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-12 16:33
Da's een topic van 2 jaar geleden... Maar lijkt de interface inderdaad wel een pak overzichtelijker te maken.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-12 15:57
Sta er altijd van te kijken hoe bizar slecht ik ben in arena. Speel het spel al lange tijd en ken alle kaarten goed, maar in de arena faal ik hopeloos. Boardcontrol komt bijna niet voor; al snel heeft de tegenstander iets liggen en speelt hij alles wat ik leg gemakkelijk weer weg.

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

KypDurron schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:02:
[...]

Da's een topic van 2 jaar geleden... Maar lijkt de interface inderdaad wel een pak overzichtelijker te maken.
Topic werd vermeld in een recenter topic inzake de uitbreiding :)

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-12 13:04
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:02:
Sta er altijd van te kijken hoe bizar slecht ik ben in arena. Speel het spel al lange tijd en ken alle kaarten goed, maar in de arena faal ik hopeloos. Boardcontrol komt bijna niet voor; al snel heeft de tegenstander iets liggen en speelt hij alles wat ik leg gemakkelijk weer weg.
Tja, wat is slecht (ja, 0-3)? Bedenk wel dat voor iedere win er iemand moet verliezen, en per arena run zijn er maximaal 3 losses weg te geven. Dus heel veel mensen halen niet eens meer dan 3-3.
KypDurron schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:02:
[...]

Het feit dat de interface van HS na 2 jaar nog steeds een chaos is, vind ik nogal storend om eerlijk te zijn. Hopelijk fixen ze de interface een keer op een goeie manier :).

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-12 15:30

Interesse.

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-12 08:24
separhim schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:05:
[...]

Eens. Ik vind warrior helemaal niet zo slecht in Arena. Als je een beetje wapens krijgt heb je best een aardig deck. Gister nog 12 wins met Warrior. Ok ik had gorehowl, maar toch...

Edit: en Obsidian Destroyer _/-\o_
Tip: http://www.heartharena.com/

Daarnaast begrijp je wel 'arena is all about board control'. Alleen in uitzonderlijke gevallen ga je in het begin met je 3/2 face, voor de rest altijd traden. Afgezien tegen paladin speel je bij voorkeur altijd een 3/2 i.p.v. een 2/3 (tegen paladin wil je juist 2/3), omdat een 3/2 soms nog kan traden met een 3 drop, maar een 2/3 zelden kan traden met een 3 drop.

[ Voor 40% gewijzigd door FreqAmsterdam op 23-02-2016 15:28 ]

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

Afgaande op wat je hier zegt mis je misschien de balans in je draft en heb je te weinig early game waardoor het lastig is terug te komen?

• Sypheron

Ik heb ook wel interesse! :)

• SeamusXanthus
Drazi schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:32:
Haha, alsof Warrior een voordeel heeft. Contral Warrior is zo'n beetje mijn favoriete deck maar is compleet onspeelbaar momenteel. Dus als ze het zouden balanceren zouden ze Control Warrior beter moeten maken.
SeamusXanthus schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:53:
[...]

Haha, alsof Warrior een voordeel heeft. Contral Warrior is zo'n beetje mijn favoriete deck maar is compleet onspeelbaar momenteel. Dus als ze het zouden balanceren zouden ze Control Warrior beter moeten maken.
Ik weet natuurlijk niet wat de nieuwe expansion gaat bieden maar door het verdwijnen van alle sticky minions is CW weer een stuk meer viable.

• separhim
Ben je lekker bezig met je 11-2 arena, kom je opeens een bekende tegen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7tYCek6.png

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
separhim schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:53:
Ben je lekker bezig met je 11-2 arena, kom je opeens een bekende tegen.

[afbeelding]
En? Wie heeft er gewonnen?

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• PCBaas
Ik ben niet meer hoger dan 10 wins gekomen, die game hierna verloor ik ook. :'(

5700X | RX 6600

• separhim
Ik won, ik kon beter on curve spelen dus dan win je al gauw in arena.
Ik had gisteren met mijn Secret Paladin vs. Freeze Mage op turn 6 al 38 Damage gedaan en zijn eerste ice block was al weg.
Toen speelde ik Dr.6 en gaf hij maar op :+

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
beuker19 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:12:
Ik had gisteren met mijn Secret Paladin vs. Freeze Mage op turn 6 al 38 Damage gedaan en zijn eerste ice block was al weg.
Toen speelde ik Dr.6 en gaf hij maar op :+
Secret paladin is echt gewoon ranzig..
Astie schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:00:
[...]

Ik weet natuurlijk niet wat de nieuwe expansion gaat bieden maar door het verdwijnen van alle sticky minions is CW weer een stuk meer viable.
Ik vraag het me eigenlijk af. Kaarten zoals Deaths Bite zijn wel heel erg goed om veel minions te verwijderen, en deze verliezen ze ook. En Warrior is niet gericht op sticky minions, en juist doordat er veel verdwijnen, gaan mensen meer single target removal gebruiken, waardoor Warrior daardoor weer geraakt wordt.

Predje schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:26:
[...]

Secret paladin is echt gewoon ranzig..
Ja maar Combo Druid, Face Hunter, Zoo, Face Shaman en Freeze Mage volgens velen ook.
Ik doe daar niet meer zoveel op wat uiteindelijk hebben de tegenstanders plezier en wij zitten on te ergeren achter de PC.
Ik heb er gewoon spijt van dat ik Dr.6 niet eerder heb gecraft omdat ik eerst ook dacht van Bah en OP maar achteraf had mij het een hoop ergernis gescheeld.
Dadelijk in standard zal er ook wel weer een nieuw sterk deck zijn die de meta domineert die weer ''te sterk'' is
en If you can't beat them join them

Benjamin- schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:32:
[...]

Ik vraag het me eigenlijk af. Kaarten zoals Deaths Bite zijn wel heel erg goed om veel minions te verwijderen, en deze verliezen ze ook. En Warrior is niet gericht op sticky minions, en juist doordat er veel verdwijnen, gaan mensen meer single target removal gebruiken, waardoor Warrior daardoor weer geraakt wordt.
Brawl is daarin tegen weer veel beter.
Deathbite was ook vooral goed tegen kaarten die samen met hem verdwijnen zoals Muster, Implosion en Haunted Creeper.

• Predje
Allemaal decks met een laffe wincondition.

Allemaal bedacht op zo min mogelijk interactie met de tegenstander.

Vooruit Zoo wil nog wel traden en Druid wil nog wel eens denken welke minion te silencen.

Secredin is ook gewoon minions spammen, verder autoplay met secrets.

Ben het met je eens dat je jezelf tekort doet door wel een "eerlijk" deck te spelen.
Hoevaak ik als Priest wel niet elke stap overdenk terwijl je tegenstander zijn hand leegkotst om vervolgens met divine favor weer lekker opnieuw te beginnen.

Wat de regels ook worden, er is altijd 1 deck te sterk en dat zal de meerderheid spelen.
Predje schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:22:

Vooruit Zoo wil nog wel traden en Druid wil nog wel eens denken welke minion te silencen.

Ben het met je eens dat je jezelf tekort doet door wel een "eerlijk" deck te spelen.
Hoevaak ik als Priest wel niet elke stap overdenk terwijl je tegenstander zijn hand leegkotst om vervolgens met divine favor weer lekker opnieuw te beginnen.

Wat de regels ook worden, er is altijd 1 deck te sterk en dat zal de meerderheid spelen.
Precies.
De grote fout ligt natuurlijk bij Blizzard en dat zal deels opgelost worden met het verwijderen van Naxx en GvG alleen zijn er tier 1/2 decks die alles bijna verliezen en sommige decks allen maar 1 of 2 kaarten.
Nu is het aan Blizzard om ons een gebalanceerd pakket aan te bieden zodat iedereen tevreden is.

Moet wel zeggen dat ik op rank 7 echt heel veel Face decks tegen kom.

[ Voor 3% gewijzigd door beuker19 op 24-02-2016 11:32 ]

• Kasai

Kasai

Legendary

Ik heb er wel vertrouwen in.

Hopelijk kan ik dan weer Priest spelen (ik heb geen lightbomb :+)

Atlas#22744

Predje schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:22:

Ik blijf er echter bij dat het niet is dat secret paladin zo sterk is, maar dat die zo sterk is in de meta. Ik heb destijds al gekeken naar gemiddelde winrates volgens Tempo Storm tegen tier 1 en 2, en die is negatief. Punt is dat wanneer een deck sterk is tegen de meest gespeelde decks, dat de winrate hoger wordt dan eigenlijk zou moeten.

Dat is ook het probleem wanneer de simpelste decks de top van de meta vormen, want zoveel mensen blijven ze spelen.
Kijk maar naar face hunter, een deck die gespeeld blijft worden, terwijl die lang niet zo goed meer is, simpelweg omdat het zo'n simpel deck is om te spelen.

Voor GvG uitkwam had je ook een paar decks die heel sterk waren, zoals Control Warrior, Freeze Mage en Miracle Rogue. Toch zag je deze niet zo heel vaak, omdat mensen ze vaak te moeilijk vonden.

• Predje
Benjamin- schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:15:
[...]

Ik blijf er echter bij dat het niet is dat secret paladin zo sterk is, maar dat die zo sterk is in de meta. Ik heb destijds al gekeken naar gemiddelde winrates volgens Tempo Storm tegen tier 1 en 2, en die is negatief. Punt is dat wanneer een deck sterk is tegen de meest gespeelde decks, dat de winrate hoger wordt dan eigenlijk zou moeten.

Dat is ook het probleem wanneer de simpelste decks de top van de meta vormen, want zoveel mensen blijven ze spelen.
Kijk maar naar face hunter, een deck die gespeeld blijft worden, terwijl die lang niet zo goed meer is, simpelweg omdat het zo'n simpel deck is om te spelen.

Voor GvG uitkwam had je ook een paar decks die heel sterk waren, zoals Control Warrior, Freeze Mage en Miracle Rogue. Toch zag je deze niet zo heel vaak, omdat mensen ze vaak te moeilijk vonden.
Wat is er niet sterk aan Secret paladin dan? Early game is zowat de sterkste in de game..
De tegenstander moet maar removal hebben voor het board, dr6 en om alle secrets heen spelen.
Dan Dr7, Dr8 en Rag eroverheen..

De draw is ook ziek. Dr6 maak het resterende deck alleen maar beter en divine favor geeft hem weer een volle hand (tegen mij als priest die zijn best doet en hard vecht voor zijn leven).

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-12 15:02
Predje schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:20:
[...]

Wat is er niet sterk aan Secret paladin dan? Early game is zowat de sterkste in de game..
De tegenstander moet maar removal hebben voor het board, dr6 en om alle secrets heen spelen.

De draw is ook ziek. Dr6 maak het resterende deck alleen maar beter en divine favor geeft hem weer een volle hand (tegen mij als priest die zijn best doet en hard vecht voor zijn leven).
Nja er zijn een paar dingen:
Secret paladin is redelijk voorspelbaar voor de tegenstander, er zit niet veel "keuze" in de turns (ja hier is over te discusseren)
Secret paladin is relatief inconsistent, als je "achterloopt" heb je eigenlijk geen fatsoenlijke comeback mogelijkheden

En jouw voorbeeld als priest moet je er dus voor zorgen dat je niet je hand gevuld houdt tegenover een secret paladin, ookal kan dat er voor zorgen dat je awkward plays moeten maken. (even overdreven natuurlijk).

Ik haatte eerst ook secret paladin, maar eerlijk gezegd als je onder de knie hebt wat de timings zijn, en dat je moet opletten op het weghalen van shields (geen gratis trades met blessing of kings) e.d. is de matchup eigenlijk vrij makkelijk om te winnen.

Ik speel véél liever tegen een secret paladin dan bv een face hunter of mech mage.

User Error -- Please Replace User

[...]

Sommigen vragen er ook wel om.
Een CW die een Acolyte speelt op turn 3 en 4 waardoor ik mijn tokens erin ram en vervolgens 7 Kaarten kan trekken met Divine Favor op turn 5 omdat ik eerst ook nog een Secret en Secret Keeper kan spelen.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12 17:15

Nitai

Live the life you love.

beuker19 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:50:
[...]

Een CW die een Acolyte speelt op turn 3 en 4 waardoor ik mijn tokens erin ram en vervolgens 7 Kaarten kan trekken met Divine Favor op turn 5 omdat ik eerst ook nog een Secret en Secret Keeper kan spelen.
Mjah, dat doe ik ook soms, met name omdat ik dan een slechte hand heb en/of geen Reno.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Predje
2x chow, 2x flashheal, 1x circle in hand... noob maakt misplay na misplay... maar ik kan niks doen.. trok nooit de auchenai.... ik haat dit spel soms best wel..

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

Predje schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:07:
2x chow, 2x flashheal, 1x circle in hand... noob maakt misplay na misplay... maar ik kan niks doen.. trok nooit de auchenai.... ik haat dit spel soms best wel..
Misschien maak jij ook wel een fout door alleen maar te wachten op de Auchenai in plaats van je kaarten op een andere manier te gebruiken. Ik weet natuurlijk niet hoe het potje eruit zag maar met 2 chow's en 2 flashheals in je hand plus je draw iedere beurt is het niet zo dat je helemaal geen mogelijkheden hebt.
Predje schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:07:
Ik ken het gevoel. Wat je pakt in HS is vaak belangrijker dan hoe je het speelt, helaas.

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
[...]

nou als de control warrior geen andere manier had om tempo te maken, dan ben je al helemaal kansloos tegen secret paladin.
[...]

Nee het design van Devine Favor klopt niet. Er zijn namelijk een aantal dingen die in jouw voordeel zijn. Dat is boardcontrol/presentse en/of cardrraw. Als jij 8 kaarten in handen hebt omdat je slim omgaat met je carddraws en je tegenstander maar 1 dan hoor je zwaar in het voordeel te zijn. Er is maar 1 class en 1 kaart die dit zo hard countert. Dat klopt niet. De value van die kaart is tegek. De decks met zulke cardraw hebben dit ook nodig om tempo/face/aggro aan te kunnen omdat ze zo opzoek gaan naar antwoorden. En dan hebbem ze na bijvoorbeeld turn 6 het spel onder controle. Boardcontrol en genoeg cards.......is daar 1 3!!!!!! Mana kaart die dit voordeel compleet omdraait. Dit klopt voor geen meter.
Astie schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:59:
[...]

Nee het design van Devine Favor klopt niet. Er zijn namelijk een aantal dingen die in jouw voordeel zijn. Dat is boardcontrol/presentse en/of cardrraw. Als jij 8 kaarten in handen hebt omdat je slim omgaat met je carddraws en je tegenstander maar 1 dan hoor je zwaar in het voordeel te zijn. Er is maar 1 class en 1 kaart die dit zo hard countert. Dat klopt niet. De value van die kaart is tegek. De decks met zulke cardraw hebben dit ook nodig om tempo/face/aggro aan te kunnen omdat ze zo opzoek gaan naar antwoorden. En dan hebbem ze na bijvoorbeeld turn 6 het spel onder controle. Boardcontrol en genoeg cards.......is daar 1 3!!!!!! Mana kaart die dit voordeel compleet omdraait. Dit klopt voor geen meter.
Ik weet dat Divine Favor een oneerlijke kaart maar tegen decks waar ik van weet dat ze deze kaart spelen zal ik er toch op moeten anticiperen.
Dat is net zo goed een vorm skill als je het mij vraagt.
Het is ook van de redenen dat je net zo goed ook skill nodig hebt om met een Aggro decks(niet Secret Paladin) goede winrates te halen door te zorgen dat je tegenstander niet veel kaarten trekt bijv.

[...]

Laten we beginnen met termen zoals MC, Boom en Tirion. Dat klinkt gelijk wat normaler.

Ieder deck heeft sterke combinaties, werkelijk ieder deck, er is geen uitzondering. Maar wat iets sterk maakt, is hoe die kaart in de meta op dat moment is.
Secret Paladin heeft zat slechte matchups, dan kan een kaart nog zo goed zijn, maar als de ander daar weinig tot geen last van heeft, dan maakt het niet uit.
Verder blijven secrets kaarten die je spel kan maken, maar ook compleet breken, trek jij secrets en geen MC, dan ben je de sjaak.

Hou dan ook, zou je van iedere class de populairste 2 decks tegen alle andere decks laten spelen, dan zal secret Paladin erg tegenvallen. Speel je ermee op de ladder meta, dan is het een sterk deck.

• PCBaas
Leuke Brawl deze week. :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Y58HUIq.jpg

5700X | RX 6600

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Brawl was een easy win deze week; druid deckje gemaakt met wat ramp en vooral grote minions. Paar Keepers ernaast voor Silence (en dank je wel rogue voor het sappen van een keeper zodat ik jouw taunts weer kon silenen.. xD)

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-12 13:23
Moet zeggen dat vooral devine shield en windfury wel lekker werken nu. Ook komen minions zoals ice en magma rager nu goed uit de verf: weinig mana, veel attack. :)
Pagina: 1 ... 40 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.