• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12 11:29

Kasai

Legendary

Nipje schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:50:
[...]

Heb jij hier nog ergens een bron voor? Ik ben erg benieuwd waarom ze in mijn ticket zo duidelijk zeggen dat ze totaal niets aan het plannen zijn (natuurlijk begrijp ik dat ze weinig tot niets vertellen aan het publiek, maar dan zouden ze het ook niet zo ontkennen zou je zeggen). Thanks!
http://www.hearthpwn.com/...basic-cards-balancing-new

Atlas#22744

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-12 13:04
Ik ben erg benieuwd waarom ze in mijn ticket zo duidelijk zeggen dat ze totaal niets aan het plannen zijn (natuurlijk begrijp ik dat ze weinig tot niets vertellen aan het publiek, maar dan zouden ze het ook niet zo ontkennen zou je zeggen).
Het zal niet de eerste keer zijn dat een helpdesk een fout antwoord geeft. >:)

Grofweg hebben ze wel ongeveer gelijk, want 20 kaarten op heel classic is nog niet super veel. De meeste kaarten die je nu disenchant worden waarschijnlijk toch niet generft. Alleen "totaal geen verschil" vind ik een onverstandige bewoording.

Maar tenzij je heel erg verlegen zit om een bepaalde kaart is er geen enkele reden om niet te wachten. Alle extra dust is mooi meegenomen. Je kunt van alles zwart op wit hebben, maar op het moment dat Standard wordt uitgerold heb je pas echte zekerheid.
Vicarious schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:37:
TGT valt tegen omdat de kaarten over het algemeen te traag zijn in de huidige meta. MAar als er wat goede tempo kaarten uit Naxx en GvG wegvallen (Mad Scientist, Shredder, Boom) kan het best zijn dat de wat tragere kaarten uit TGT meer viable worden. En we weten natuurlijk niet wat de nieuwe set voor synergy met de TGT kaarten kan bieden.
TGT niet alleen traag, maar de core mechanics zijn ook niet zo goed. Joust is onbetrouwbaar zelfs als je je deck er op bouwt en zelfs als je wint is het voordeel maar klein. Inspire kan wel aardig werken als je dmv Justicar een permanente upgrade krijgt, maar de rest is te gemakkelijk te verwijderen. Ik speel Inspire Mage met Counterspell, Duplicate en Echo om de Garrison Commanders, Coldarra Drakes en Fallen Heroes op het bord te houden (en Mad Scientist trouwens), en dan nog is het lastig om veel value uit je hero power te krijgen.

Maar hopelijk heb je gelijk en worden Joust en Inspire nog wat verder geboost in de nieuwe set. Probleem is alleen dat die kaarten dan onspeelbaar worden als TGT volgend jaar uit Standard valt.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12 12:54
TGT heeft wel weer veel viable Arena kaarten gebracht, het is vooral Ranked waar de kaarten niet werken.

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 05:29
@108rogar
joust is altijd al een slecht mechanic geweest, bijvoorbeeld bij mirror maches heb je maar 40%kans dat je hem wint.

De inspire mechanic heeft wel potential alleen mis ik inderdaad hier de tempo mee.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-12 15:57
Ik heb verschillende legendaries uit de latere expansions, is het verstandig die te disenchanten en daar classic legends van maken zoals Sylvannas? Aangezien die altijd beschikbaar blijven

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-12 20:53

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:18:
Ik heb verschillende legendaries uit de latere expansions, is het verstandig die te disenchanten en daar classic legends van maken zoals Sylvannas? Aangezien die altijd beschikbaar blijven
Dat hangt af of je later nog wild wil spelen of niet met de nieuwe uitbreiding.
Indien je van plan bent om enkel standard te spelen, kan je zelf alle kaarten uit Naxx en GvG disenchanten.

Battle.net: NagaByrd#2844

• Exclusive501
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-07-2024

Exclusive501

Would you kindly?

Het probleem van die inspire kaarten is vooral dat, als ze potentie hebben om goed te zijn, dit al heel snel kan resulteren in een sneeuwbal effect. Murloc Knight op zichzelf is bijvoorbeeld helemaal niet zo intimiderend maar als je om bepaalde redenen hem niet snel kunt clearen dan heb je al snel een behoorlijk probleem.

Het is lastig om zo'n kaart te pricen (mana) zeker omdat je er vaak al 2 extra mana bij kan optellen om in ieder geval 1x van het effect gebruik te kunnen maken. In het geval van Murloc Knight is dit overigens wel goed gedaan (4 mana 3/4 + effect is prima) maar als je zo'n kaart net te duur maakt wordt hij al snel onspeelbaar, zeker als hij relatief makkelijk te verwijderen is zoals bijvoorbeeld Wilfred Fizzlebang.

• SeamusXanthus
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:18:
Ik zou hier heeeeeeel voorzichtig mee zijn
1) lange termijn ga je toch de basis legendaries wel uit packs halen of craften (je krijgt veel meer standaard packs).
2) het is onwaarschijnlijk, maar niet uit te sluiten dat Wild wel degelijk (zeker in het begin) een leukere Meta heeft dan Standaard.
3) wees altijd voorzichtig met conclusies trekken over 'altijd beschikbaar'. Het is best aannemelijk dat de Standard set namelijk op termijn gaat roteren. Dat bijvoorbeeld in een jaar Millhouse uit de set wordt gehaald, en dan Loatheb erin.
[...]

Heb jij hier nog ergens een bron voor? Ik ben erg benieuwd waarom ze in mijn ticket zo duidelijk zeggen dat ze totaal niets aan het plannen zijn (natuurlijk begrijp ik dat ze weinig tot niets vertellen aan het publiek, maar dan zouden ze het ook niet zo ontkennen zou je zeggen). Thanks!
Ergens in dit interview met Ben Brode alleen heb ik het van een recap op Hearthpwn.
www.pcgamer.com/ben-brode...-the-old-card-expansions/

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-12 02:36

Turfschipper

Hup NAC

Nog geen datum bekend he?

Ben maar een beetje goud aan het sparen. Ga nu niks kopen voordat ik weet hoe het precies zit.

Gvg en naxx weg dusten.... Zou ik niet doen. Je weet nooit, stel dat dit helemaal niks wordt. Verzinnen ze straks weer een andere mode, waar je wel, net zoals in wild, over die kaarten kan beschikken.

Maar nul motivatie momenteel. En niet blij met wat er aangekondigd is, maar breng het nu dan ook maar uit.

Nu speel ik voor niks heb ik het idee.

Verwijderd

Exclusive501 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:31:
Het probleem van die inspire kaarten is vooral dat, als ze potentie hebben om goed te zijn, dit al heel snel kan resulteren in een sneeuwbal effect. Murloc Knight op zichzelf is bijvoorbeeld helemaal niet zo intimiderend maar als je om bepaalde redenen hem niet snel kunt clearen dan heb je al snel een behoorlijk probleem.

Het is lastig om zo'n kaart te pricen (mana) zeker omdat je er vaak al 2 extra mana bij kan optellen om in ieder geval 1x van het effect gebruik te kunnen maken. In het geval van Murloc Knight is dit overigens wel goed gedaan (4 mana 3/4 + effect is prima) maar als je zo'n kaart net te duur maakt wordt hij al snel onspeelbaar, zeker als hij relatief makkelijk te verwijderen is zoals bijvoorbeeld Wilfred Fizzlebang.
Met Grim Patron komt het nauwelijks voor dat het effect daadwerkelijk plaats vindt, dat is wel jammer.
Het is natuurlijk geen inspire. Alleen met beginnende spelers is het wel leuk! :)
Turfschipper schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:20:
Nog geen datum bekend he?

Ben maar een beetje goud aan het sparen. Ga nu niks kopen voordat ik weet hoe het precies zit.

Gvg en naxx weg dusten.... Zou ik niet doen. Je weet nooit, stel dat dit helemaal niks wordt. Verzinnen ze straks weer een andere mode, waar je wel, net zoals in wild, over die kaarten kan beschikken.

Maar nul motivatie momenteel. En niet blij met wat er aangekondigd is, maar breng het nu dan ook maar uit.

Nu speel ik voor niks heb ik het idee.
Ik heb op dit moment ook geen motivatie om te spelen, maar ik vind de komende veranderingen wel potentie hebben. In MTG was het altijd leuk om verschillende formats te kunnen spelen. Als de meta in format 1 een facefest is, dan kan je altijd nog een ander format spelen.
Wat was dit mooi zeg. Een idiote Shaman die iedere beurt puur om te irriteren roped. Goed koekje van eigen deeg en ik deed hetzelfde.
Ik speelde een Reno Hunter (heb Hunter quests) en had een Gahzrilla van Webspinner. Hij had een heel sterk veld maar nog geen lethal, dus ik speelde Gahzrilla, die hij doodleuk liet liggen. Wat hij echter niet wist, was dat ik een Wild Pyromancer, Coin, Explosive Trap, Powershot en belangrijkste, een Explorers Hat had, waardoor ik doodleuk 48 damage op hem kon doen.

Heb die trieste jongen even toegevoegd en toen stuurde hij dit voordat hij me weer verwijderde: "Please leave me alone, retarded trash kid with 0 skill or brain just 100% luck..." hahahaha
Lang potje, maar wel heel grappig zo. :D

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:19

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-12 16:03
Ben ook niet zo van het terugropen.
Soms is het irritant ja, die mensen die ropen, maar vaak doen ze het niet eens expres en hebben ze echt tijd nodig om na te denken.

Tenzij ze het op élke turn opeens gaan doen. In dat geval probeer ik zelf zo snel mogelijk mijn beurt te spelen. Ik merk dan dat de andere speler zich vaker bezwaard voelt om weer te ropen.
Ik rope ook vaak als mijn tegenstander iedere beurt aan het ropen is. Dat ligt niet zozeer aan het feit dat ik mijn tegenstander "terug wil pakken" ofzo, maar meer aan het feit dat ik dan maar andere dingen ga doen en minder op mijn HS scherm ga letten als ik iedere beurt lang moet wachten.

Verwijderd

xelfer schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:54:
Ik rope ook vaak als mijn tegenstander iedere beurt aan het ropen is. Dat ligt niet zozeer aan het feit dat ik mijn tegenstander "terug wil pakken" ofzo, maar meer aan het feit dat ik dan maar andere dingen ga doen en minder op mijn HS scherm ga letten als ik iedere beurt lang moet wachten.
Herkenbaar... Al ben ik soms ook met Hearthstone en iets anders bezig waardoor het wat langer duurt :X .

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
zit nu zoo te spelen, aangezien ik er bijna altijd tegen genaaid word. en ja het deck is zo OP als maar kan, je blijft maar kaarten gooien op het bord.

• stephans
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-12 04:49
Nieuwevolger schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:19:
zit nu zoo te spelen, aangezien ik er bijna altijd tegen genaaid word. en ja het deck is zo OP als maar kan, je blijft maar kaarten gooien op het bord.
Totdat je board clears tegen komt :P En control match-ups zijn ook niet altijd in jouw voordeel. Het is wel fijn dat je zelf kan kiezen of je voor trades gaat met een mooie finisher, of dat je meer SMorc gaat. Daardoor is er ook veel variatie mogelijk in het deck. OP? Meh... wel terecht Tier 1 momenteel.
stephans schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:34:
[...]

Totdat je board clears tegen komt :P En control match-ups zijn ook niet altijd in jouw voordeel. Het is wel fijn dat je zelf kan kiezen of je voor trades gaat met een mooie finisher, of dat je meer SMorc gaat. Daardoor is er ook veel variatie mogelijk in het deck. OP? Meh... wel terecht Tier 1 momenteel.
Control matchups zijn altijd in het voordeel van Zoo, Als je kijkt naar de huidige control decks zijn dat er 2 (3 als je Anyfin meerekend). Dat zijn Control Priest en Control Warrior. Control Warrior is vrij makkelijk te verslaan vanwege hun gebrek aan AOE boven de 1 damage. Control Priest kan wat moeilijker zijn omdat die ook voor de urly boardcontrol kan vechten. En dan kom je op beurt 5 en 6 uit waar ze of gaan taunten, AOE gooien of je minions gaan stelen.

Elke versie van Zoo is bedoeld om boardcontrol te krijgen en te houden en vanuit daar voor face te gaan. Ga jij full face met Zoo zal jouw winrate omlaag gaan. Dit omdat juist Zoo de Power Overwelmings, Iron Dwarfs, Abusive Sergeant en Defender of Argus heeft om de kleine minions enorme value trades te laten maken.
beuker19 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:36:
''Heb die trieste jongen even toegevoegd''

Waarom ?

''Wat was dit mooi zeg. Een idiote Shaman die iedere beurt puur om te irriteren roped. Goed koekje van eigen deeg en ik deed hetzelfde.''

Waarom ?

Maar je wel proberen te verdedigen omdat je Hunter speelt 8)7 terwijl dat nergens voor nodig is.
Ik zou het gewoon bij een leuke emote houden zodra je heb gewonnen maar zeker niet iemand toevoegen en terug ropen omdat jij je dan verlaagt tot het zelfde niveau en daar moet je boven staan.
Iets tegen jullie zeggen en vinden, of tegen hem zeggen is wel even iets anders he.

Hoezo verdedig ik mezelf dat ik Hunter speelde? Ik zou niet weten waarom dat nodig is, zeker gezien ik Reno Hunter speelde.

Iemand expres ropen, iets wat hij 100% deed, is om iemand te laten tilten, ik laat mij niet zomaar tilten, en als iemand mij expres doet ropen, dan helpt het mij om niet te tilten door dit terug te doen.
Dat is iets heel anders dat iemand roped omdat ze een lastige keuze moeten maken. Maar iedere beurt binnen 5-10 seconden je move doen en dan 65 seconden wachten, is wel wat anders he.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12 19:38
astie schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:55:
[...]

Control matchups zijn altijd in het voordeel van Zoo, Als je kijkt naar de huidige control decks zijn dat er 2 (3 als je Anyfin meerekend). Dat zijn Control Priest en Control Warrior. Control Warrior is vrij makkelijk te verslaan vanwege hun gebrek aan AOE boven de 1 damage. Control Priest kan wat moeilijker zijn omdat die ook voor de urly boardcontrol kan vechten. En dan kom je op beurt 5 en 6 uit waar ze of gaan taunten, AOE gooien of je minions gaan stelen.

Elke versie van Zoo is bedoeld om boardcontrol te krijgen en te houden en vanuit daar voor face te gaan. Ga jij full face met Zoo zal jouw winrate omlaag gaan. Dit omdat juist Zoo de Power Overwelmings, Iron Dwarfs, Abusive Sergeant en Defender of Argus heeft om de kleine minions enorme value trades te laten maken.
Klopt, de deathrattle minions zorgen ervoor dat boardclears niet zo effectief zijn. Zoo is daarnaast een erg flexibel deck, maakt niet hoe de meta is.
Zoo zie je misschien niet snel meer in Standard, omdat de Naxx kaarten core kaarten zijn voor zoo. Dan zijn boardclears weer wel effectief.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

An1mA schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:48:
[...]

Klopt, de deathrattle minions zorgen ervoor dat boardclears niet zo effectief zijn. Zoo is daarnaast een erg flexibel deck, maakt niet hoe de meta is.
Zoo zie je misschien niet snel meer in Standard, omdat de Naxx kaarten core kaarten zijn voor zoo. Dan zijn boardclears weer wel effectief.
De kaarten die uit de BrannZoo die tegenwoordig Tier 1 is volgens Tempo Storm wegvallen zijn:

1. Haunted Creeper
2. Nerubian Egg
3. Loatheb
4. Imp-plosion

En in mindere maten gebruikte:

5. Dr. Boom
6. Piloted Shredder

Natuurlijk weten we niet wat de nieuwe expansion gaat brengen maar door deze kaarten ga je boardprotection (Loatheb), AOE protection (Egg's en Creeper) en removal (Imp-plosion) missen.
An1mA schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:48:
[...]

Kaarten als Brawl en Flamestrike zijn straks weer echt goed omdat er minder sticky minions zijn.

Ik ben echt benieuwd wat ze met de nieuwe expansie gaan doen want het zal lastig zijn om Naxx en GVG te vervangen met maar 130 kaarten en we dus tot de zomer moeten wachten zodat de card pool weer gelijk is.
Ik ben echt bang dat we binnen 3 weken weer in het zelfde schuitje zitten als nu en dat er uiteindelijk niets veranderd want ook aggro decks zullen net als control decks wel nieuwe tools krijgen.

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

Tja het is inderdaad even afwachten of er weer nieuwe sticky minions komen (of dat we straks allemaal harvest golem weer gaan gebruiken :P ), of dat we massaal freeze mage gaan spelen.

Overigens maakt de kleinere cardpool ook niet ontzettend veel uit. De cardpool is straks ongeveer even groot als na BRM en toen had je ook meer dan genoeg verschillende decks (helaas werd de meta toen wel gedomineerd door slechts één deck).

• SeamusXanthus
Hoezo kleinere cardpool waar iedereen het over heeft?
GvG (123) + Naxx (30) = 153 cards.

Aangezien TGT 132 cards is hoeft de volgende expansion maar 21 kaarten meer te hebben dan TGT om een even grote cardpool te hebben als nu. Nou me niet verbazen als het er zelfs meer worden

Standaard gaat pas live samen met de nieuwe expansion dus op geen enkel moment gaan we met (veel) minder kaarten spelen. Enige wat denk ik gaat gebeuren is:
- relatief minder sticky minions (doordat Naxx verdwijnt die zwaar op deathrattle leunt)
- relatief minder RNG kaarten (doordat GvG zwaar op het RNG thema leunde)

Allebei zeer goede zaak trouwens denk ik. Voor de rest verwacht ik dat de tribes gewoon weer met andere kaarten worden aangevuld.

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:51
SeamusXanthus schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:53:
Hoezo kleinere cardpool waar iedereen het over heeft?
GvG (123) + Naxx (30) = 153 cards.

Aangezien TGT 132 cards is hoeft de volgende expansion maar 21 kaarten meer te hebben dan TGT om een even grote cardpool te hebben als nu. Nou me niet verbazen als het er zelfs meer worden

Standaard gaat pas live samen met de nieuwe expansion dus op geen enkel moment gaan we met (veel) minder kaarten spelen. Enige wat denk ik gaat gebeuren is:
- relatief minder sticky minions (doordat Naxx verdwijnt die zwaar op deathrattle leunt)
- relatief minder RNG kaarten (doordat GvG zwaar op het RNG thema leunde)

Allebei zeer goede zaak trouwens denk ik. Voor de rest verwacht ik dat de tribes gewoon weer met andere kaarten worden aangevuld.
Er zaten wel veel kaarten in Naxx & GvG die nog steeds veel gebruikt worden als kijk naar bijvoorbeeld TGT. Sterker nog veel kaarten uit die twee zijn sinds hun introductie staple geworden in veel deck types.

[ Voor 5% gewijzigd door separhim op 17-02-2016 16:16 ]

• SeamusXanthus
Dus? Daar komen gewoon weer andere staple kaarten voor terug, dus de cardpool zal gelijk blijven.
Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat er geen zombie chow achtige kaart komt. Bijvoorbeel een 1 mana 2/3 die alleen minions mag aanvallen wat ongeveer op hetzelfde neer komt (super voor control, meh voor aggro)
Het is wel even kijken hoe goed die kaarten worden. TGT leverde relatief weinig op qua nieuwe kaarten. Vraag is dus of die kaarten echt goed worden.

separhim schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:05:
[...]

Er zaten wel veel kaarten in Naxx & GvG die nog steeds veel gebruikt worden als kijk naar bijvoorbeeld TGT. Sterker nog veel kaarten uit die twee zijn sinds hun introductie staple geworden in veel deck types.
Jup. Naxx & GVG bevatte ook een behoorlijke power creep tov Classic, terwijl TGT juist veel matige kaart abilities en creatures toe heeft gevoegd aan het spel. Joust = crap (zei ik overigens ook al voor de set uitgebracht was :p) en Inspire heb je in veel gevallen ook niet super veel aan. Veel kaarten uit TGT voegen helaas weinig toe aan de game, omdat ze te traag zijn en gewoon te weinig value bieden.

Ik denk dat ze met de volgende set ook weer de tragere richting op zullen gaan om de powercreep in de hand te houden. Ik denk dat ze er voor willen zorgen dat de game wat meer gebalanceerd wordt met standaard.

• separhim
SeamusXanthus schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 17:02:
Dus? Daar komen gewoon weer andere staple kaarten voor terug, dus de cardpool zal gelijk blijven.
Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat er geen zombie chow achtige kaart komt. Bijvoorbeel een 1 mana 2/3 die alleen minions mag aanvallen wat ongeveer op hetzelfde neer komt (super voor control, meh voor aggro)
Dat weten we dus nog niet, ik ga er niet vanuit dat ze zo kaarten gaan kopiëren alleen maar om dezelfde kaarten te houden, want dat is gewoon lui design.
Ze blijven wel nu de problemen houden van de classis set fouten, zoals slechte early game voor paladin en priest bijvoorbeeld, waardoor ze nu genoodzaakt worden om steeds weer sterke early game kaarten voor deze classes.

• Sypheron
Curse Trials gaan zo beginnen over 3 min (en loopt de komende drie dagen) via Amaz: http://www.twitch.tv/amazhs

Ze spelen met Standard ruleset. Wat betekent dat daar dus Nax en GvG al verboden zijn. Ben benieuwd wat iedereen er nu van gemaakt heeft.
Trump begint zo tegen Eloise en daarna onze eigen Thijs tegen Amnesiac.

Meer info: http://www.hearthpwn.com/...ins-today-european-winter

[ Voor 15% gewijzigd door Sypheron op 17-02-2016 19:58 ]

• An1mA
xelfer schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 18:27:
[...]

Jup. Naxx & GVG bevatte ook een behoorlijke power creep tov Classic, terwijl TGT juist veel matige kaart abilities en creatures toe heeft gevoegd aan het spel. Joust = crap (zei ik overigens ook al voor de set uitgebracht was :p) en Inspire heb je in veel gevallen ook niet super veel aan. Veel kaarten uit TGT voegen helaas weinig toe aan de game, omdat ze te traag zijn en gewoon te weinig value bieden.

Ik denk dat ze met de volgende set ook weer de tragere richting op zullen gaan om de powercreep in de hand te houden. Ik denk dat ze er voor willen zorgen dat de game wat meer gebalanceerd wordt met standaard.
En hopelijk ook "traag" genoeg dat sommige TgT kaarten speelbaar zijn.

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
An1mA schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:41:
[...]

En hopelijk ook "traag" genoeg dat sommige TgT kaarten speelbaar zijn.
Precies dit. TGT heeft op zich wel veel toffe kaarten, die in arena al erg goed doen. Echter hebben/brengen die niet genoeg synergies voor constructed. Misschien met wat nieuwe kaarten zien we meer inspire in constructed ook.

Van mij mogen ze trouwen vandaag nog SR en/of FoN 'veranderen'. Word echt helemaal gek van dezelfde combo keer op keer.

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• separhim
Mofkees schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:47:
[...]

Precies dit. TGT heeft op zich wel veel toffe kaarten, die in arena al erg goed doen. Echter hebben/brengen die niet genoeg synergies voor constructed. Misschien met wat nieuwe kaarten zien we meer inspire in constructed ook.

Van mij mogen ze trouwen vandaag nog SR en/of FoN 'veranderen'. Word echt helemaal gek van dezelfde combo keer op keer.
Ze hebben vandaag verteld dat ze kijken naar keeper of the grove en ancient of lore bij druid classis cards.

• Sypheron
Ben al een aantal games naar de Curse Trials aan het kijken met Standard gameplay, grappig om te zien hoe veel removal weg is uit de game. 4 Health minions die niet meer gecleared kunnen worden door bijv. Death's Bite, Farseer die daardoor ook weer heel bruikbaar wordt. Ben benieuwd naar de nieuwe kaarten!
Sypheron schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 19:57:
Curse Trials gaan zo beginnen over 3 min (en loopt de komende drie dagen) via Amaz: http://www.twitch.tv/amazhs

Ze spelen met Standard ruleset. Wat betekent dat daar dus Nax en GvG al verboden zijn. Ben benieuwd wat iedereen er nu van gemaakt heeft.
Trump begint zo tegen Eloise en daarna onze eigen Thijs tegen Amnesiac.

Meer info: http://www.hearthpwn.com/...ins-today-european-winter
Face Shaman all over the place :'( en Dragon Warrior nu 1-7.
Verder lees ik net dat er naar AoL en Keeper word gekeken en er dus aan de combo niets veranderd 8)7
en ze kijken naar Knife Juggler en Lepre Gnome(waar ik mij in kan vinden maar zonder Haunted Creeper, Muster en Implosion is het probleem veel minder groot)

Ik hoop echt dat er snel informatie komt over de nieuwe uitbreiding want nu is het eigenlijk alleen maar gissen welke decks straks wel/niet goed zijn omdat je niet weet wat er bij komt.

Net overigens mijn 2e Hogger uit een pakje + een Mountain Giant dus weer 515 dust.

[ Voor 4% gewijzigd door beuker19 op 17-02-2016 23:25 ]

• Sypheron
Die combo is niet veel waard als je de card draw van de AoL en silence van de Keeper mogelijk niet voor handen hebt.
Aggro shaman is nu wel iets in het voordeel lijkt het inderdaad, maar ik zou mij nog niet zo druk maken. Met een mogelijke forse set van nieuwe kaarten zal er vast iets tussen zitten wat weer voor innovatie in decks zorgt. Zowel voor nieuwe decks die goed kunnen concurreren tegen Aggro shaman, als in decks die aggro shaman goed tegen kunnen gaan.
Sypheron schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 23:25:
Die combo is niet veel waard als je de card draw van de AoL en silence van de Keeper mogelijk niet voor handen hebt.
Maar zulke veranderingen zijn ook slecht voor alle andere type Druid Decks en zijn IMHO ook helemaal geen probleem.
Met deze oplossing creëer je alleen maar dat Druid meer snelle minions gaat spelen en blijft er niets meer over van het enige controlisch wat de Druid heeft.
Het is niet zo dat 2 kaarten + een 5/5 echt OP is vergeleken met de andere card draw in de game en een 2/4+ silence voor 4 ook niet want een owl kost maar 2 en die zou gespeeld kunnen worden samen met FoN+SR voor 10 mana als 1 van de 3 kaarten gereduceerd is door de Emperor.

• Sypheron
Een owl is bij lange na niet zo sterk op board dan een keeper na het silence effect. Je ziet vaak ook dat je met de SR daardoor 4 extra damage kan doen. Terwijl een owl allang van de board afgehaald had kunnen zijn en dus 2 extra damage had kunnen voorkomen (of 4 bij bijv mage). Ik denk echt dat Keeper en AoL key-cards zijn in het midrange druid deck (net zoals warsong dat was bij Patron) die het deck wat terug kunnen duwen. Wil niet zeggen dat het deck niet meer bruikbaar is, dat zie je nu ook nog bij patron ook daar wordt nog best veel mee gespeeld, maar het is niet meer overpowered.
Sypheron schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 23:42:
Een owl is bij lange na niet zo sterk op board dan een keeper na het silence effect. Je ziet vaak ook dat je met de SR daardoor 4 extra damage kan doen. Terwijl een owl allang van de board afgehaald had kunnen zijn en dus 2 extra damage had kunnen voorkomen (of 4 bij bijv mage). Ik denk echt dat Keeper en AoL key-cards zijn in het midrange druid deck (net zoals warsong dat was bij Patron) die het deck wat terug kunnen duwen. Wil niet zeggen dat het deck niet meer bruikbaar is, dat zie je nu ook nog bij patron ook daar wordt nog best veel mee gespeeld, maar het is niet meer overpowered.
LOL ik heb het hier absoluut niet mee eens en dit soort domme acties zorgen er alleen maar voor dat Druid meer richting Aggro gedwongen word.
Ik vind ook geen van deze kaarten ook maar in de buurt komen van OP en nu ook alle sticky minions verdwijnen word het voor Druid makkelijker om board control te houden en nog meer value uit SR te krijgen.

• Sypheron
Ik kan alleen maar zeggen dat ik je heel veel succes wens op de Standard ladder met je midrange druid deckje :)
Sypheron schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 23:58:
Ik kan alleen maar zeggen dat ik je heel veel succes wens op de Standard ladder met je midrange druid deckje :)
Er is nog niets generfed he ;)
Misschien maken ze de AOL wel 8 Mana wat niet zo'n probleem is want we weten alleen maar dat ze naar de kaarten kijken.
Geloof mij maar dat Druid zo lang SR en FoN geen nerf krijgen en in de huidige vorm blijven bestaan altijd een tier 1 deck blijft.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-12 18:21
Overigens vind ik de brawl van deze week heel slecht. Je wordt zowat gedwongen een standaard face deck te gebruiken. Al is er misschien iets mogelijk met die mage kaart die zorgt dat je maar 1 damage krijgt icm een soort van tempo mage of heal mage. Dat moet ik nog gaan uitproberen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Der Heino
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-12 10:06
Juist niet! Doordat je hero taunt heeft, worden je minions beschermd, dus zijn value minions van meer waarde. Inspire kaarten zijn erg goed.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

aicaramba schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 06:48:
Overigens vind ik de brawl van deze week heel slecht. Je wordt zowat gedwongen een standaard face deck te gebruiken. Al is er misschien iets mogelijk met die mage kaart die zorgt dat je maar 1 damage krijgt icm een soort van tempo mage of heal mage. Dat moet ik nog gaan uitproberen.
Ik heb een heal paladin deck gemaakt met AoE removal van Equality/Consecration en een Wild Pyromancer. Werkte als een tiet. Het mooie is juist dat minions als Flamewaker, Knife Juggler etc. heel lastig weg te halen zijn zonder hard removal. Dat soort kaarten en kaarten met bijv. Inspire zijn dus heel sterk.

Vicariously I live while the whole world dies

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Animated Armor werkt ook leuk in de brawl, als ze hem niet kunnen removen tenminste. :)

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Brawl is geinig, maar niet super. Je hebt maar een paar soort decks dat werkt; voornamelijk face-decks omdat het moeilijk is om minions te traden.

En wat betreft de 'nerfs' er is gezegd dat ze naar Keeper en Ancient aan het kijken zijn, maar net zo goed naar de FoN combo.

http://www.polygon.com/fe...s-radical-new-approach-to

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-12 14:02
Offtopic:

Als je van Hearthstone en van Magic houd dan is dit een geweldige game: Spellweaver (gratis op steam)
de beste elementen van hearthstone en magic bij elkaar, de game bevat ook Arena zoals bij hearthstone.

aanrader om eens uit te proberen: http://store.steampowered.com/app/429680

nothing stops this train

• aicaramba
Amras schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:11:
Animated Armor werkt ook leuk in de brawl, als ze hem niet kunnen removen tenminste. :)
Dat wilde ik inderdaad nog proberen. En dan kaarten als illuminator en ice block. Mja. De ene brawl die ik heb gespeeld, speelde ik met face hunter en was op beurt 5 over.

Verwijderd

Demolisher werkt ook top in deze brawl :)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:15

Nitai

Live the life you love.

aicaramba schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 06:48:
Werkt ontzettend goed :) Samen met illuminator, Wee Spellstopper (om je Animated Armor te beschermen), tournament medic en Mukla's champion.

[ Voor 5% gewijzigd door Nitai op 18-02-2016 09:53 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Kasai

Kasai

Legendary

Ik ging gewoon full face hunter, ik had alleen 2 explosive traps om early aggro tegen te gaan.

Atlas#22744

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-12 13:23
Amras schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:11:
Animated armor werkt inderdaad erg lekker ja. Die gebruik ik nu in mijn reno mage met oa grim patron en Bolf Ramshield (gebruik ik die kaart ook eens.. :))
Kasai schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:54:
Ik ging gewoon full face hunter, ik had alleen 2 explosive traps om early aggro tegen te gaan.
Ik ook en op turn 8 gewonnen vs een Patron Warrior.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-12 14:02
Kol Nedra schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:20:
Offtopic:

Als je van Hearthstone en van Magic houd dan is dit een geweldige game: Spellweaver (gratis op steam)
de beste elementen van hearthstone en magic bij elkaar, de game bevat ook Arena zoals bij hearthstone.

aanrader om eens uit te proberen: http://store.steampowered.com/app/429680
Nog even terug komen op Spellweaver, ik raad het jullie echt aan om te spelen!
Ik heb nu ook give away key gevonden, met 100k gold kun je 2 extra starterdecks unlocken, dus totaal 3 om mee te beginnen :)

http://www.mmobomb.com/giveaway/spellweaver-free-gold

ontopic:
De nieuwe brawl is leuk

nothing stops this train

Zijn er nog legendaries of andere kaarten waarvan jullie hopen dat ze straks (weer) gespeeld worden?

Zelf hoop ik dat Illidan en Hogger een plekje krijgen, Illidan zie ik niet snel gebeuren, maar van Hogger denk ik nog steeds dat het een kaart is die net niet goed genoeg is. Maar met Belcher weg, zou deze kaart wel weer terug kunnen komen.

• ruurd v.
Ik heb op het moment genoeg dust voor een legendary, maar twijfel wat ik zal craften.

Ik heb de volgende classic legendaries:
- sylvanas
- ysera
- nozdormu
- Tyrion
- Harrison Jones

En de volgende TGT legendaries:
- Bolf Ramshield
- justicar truehart
- Gormoc the impaler
- Nexus champion saraad

Wachten met craften tot de nieuwe set bekend is of gaan voor een must have classic legendary zoals ragnaros? Lastig lastig... :)

• An1mA
ruurd v. schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:33:
Ik heb op het moment genoeg dust voor een legendary, maar twijfel wat ik zal craften.

Ik heb de volgende classic legendaries:
- sylvanas
- ysera
- nozdormu
- Tyrion
- Harrison Jones

En de volgende TGT legendaries:
- Bolf Ramshield
- justicar truehart
- Gormoc the impaler
- Nexus champion saraad

Wachten met craften tot de nieuwe set bekend is of gaan voor een must have classic legendary zoals ragnaros? Lastig lastig... :)
Sylv kun je in veel decks spelen en als je veel Paladin speelt, is Tirion wel een must.

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:00
Ik zou wachten tot de nieuwe set, behalve als je een legendary nu echt nodig hebt voor je deck. :)
The Black Knight en Bloodmage Thalnos zijn redelijk goede tech kaarten uit Classic welke je nog zou kunnen aanmaken, maar ik zou dit pas doen zodra je ze echt wilt gaan gebruiken.
Benjamin- schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:14:
Zijn er nog legendaries of andere kaarten waarvan jullie hopen dat ze straks (weer) gespeeld worden?
Ik denk dat Kodorider (vaker) geteched gaat worden in Control decks, buiten dat kan ik eigenlijk niet veel bedenken.

5700X | RX 6600

• ruurd v.
An1mA schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:37:
[...]

Sylv kun je in veel decks spelen en als je veel Paladin speelt, is Tirion wel een must.
Ja dat weet ik, daarom heb ik die ook al. ;)
Als de meta trager wordt zouden kaarten als Nexus-Champion Saraad weleens meer gespeeld kunnen worden.
PCBaas schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:39:
Ik zou wachten tot de nieuwe set, behalve als je een legendary nu echt nodig hebt voor je deck. :)
The Black Knight en Bloodmage Thalnos zijn redelijk goede tech kaarten uit Classic welke je nog zou kunnen aanmaken, maar ik zou dit pas doen zodra je ze echt wilt gaan gebruiken.

[...]

Ik denk dat Kodorider (vaker) geteched gaat worden in Control decks, buiten dat kan ik eigenlijk niet veel bedenken.
Eens met beide. Wachten met craften, Ragnaros zou bijvoorbeeld weer heel goed kunnen worden, maar zeker is dat nooit, en als er straks een kaart komt die zeer goed is, dan wil je de dust er wel voor hebben.

Kodorider is inderdaad zo'n kaart die net oo de grens zit van net niet goed genoeg op het moment.
En als we het over kodos hebben, dan denk ik dat Stampeding Kodo ook een goede kans maakt. Met kaarten zoals Muster, Implosion enz weg, wordt deze namelijk een stuk beter.

xelfer schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:55:
Als de meta trager wordt zouden kaarten als Nexus-Champion Saraad weleens meer gespeeld kunnen worden.
Als.

Face Shaman blijft een ding en verliest helemaal niets.
Zoo krijgt nieuwe tools en zal ook nooit verdwijnen.
Highmane is straks weer een stuk sterker en Hunter heeft al redelijke tools om de Shredders op te vangen en Charge is en blijft een ding.
Mocht het zo zijn dat alle Aggro verdwijnt dan kunnen we leuk allemaal Anifin decks gaan spelen want daar is geen ander control deck tegen opgewassen ....helaas.
Ik denk zelfs dat de meta zeker de eerste maand(en) helemaal rond Anifin en Face Shaman zal draaien want elke Aggro tool zal een vervanger zijn voor Crackle en elke control tool zal Anifin nog veel sterker maken.
We mogen met z'n allen hopen dat Blizzard heel goed weet wat ze doen want elke foute beslissing nu betekend dat we weer minimaal tot aan de zomer met weer dezelfde ellende zitten.

Als je nu kijkt naar bijv. een kaart als Anifin en de power van die kaart kan het toch niet anders zijn dan dat hij zonder alle sticky minions nog veel sterker is.

[ Voor 7% gewijzigd door beuker19 op 18-02-2016 23:09 ]

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:00
Gelukkig is het nog niet bekend of Promo kaarten (Old Murk-Eye, Captain's Parrot, Elite Tauren Chieftain, Geblin Mekkatorque) ook altijd Standard zijn, want hier zijn ze over aan het "praten". Dus het zou zo maar kunnen dat Anyfin is Possible decks nauwelijks viable zijn in Standard. :P

https://twitter.com/bdbrode/status/695863914496552960

5700X | RX 6600

PCBaas schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:39:
Kodo Rider kost teveel mana voor wat hij doet. Een 6 mana 3/5 die 99% van de tijd maar 1 beurt blijft liggen is nogal matig. De kaart heeft daarnaast ook alleen echt zin icm hero power in dezelfde beurt, waardoor het in essentie een t8 3/5 + 3/5 (dus 6/10 aan value) wordt.

De meta zou wel echt flink moeten vertragen voordat die kaart echt viable wordt, denk ik.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-12 20:53

nagasy

Duck Duck Duck Goose

xelfer schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 23:29:
[...]

Kodo Rider kost teveel mana voor wat hij doet. Een 6 mana 3/5 die 99% van de tijd maar 1 beurt blijft liggen is nogal matig. De kaart heeft daarnaast ook alleen echt zin icm hero power in dezelfde beurt, waardoor het in essentie een t8 3/5 + 3/5 (dus 6/10 aan value) wordt.

De meta zou wel echt flink moeten vertragen voordat die kaart echt viable wordt, denk ik.
Kodo speelt in de huidige meta nochtans prettig.
Vooral in (shadow)priestdecks is die heel moeilijk weg te krijgen.

Battle.net: NagaByrd#2844

• Kasai

Kasai

Legendary

beuker19 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:15:
[...]

Ik ook en op turn 8 gewonnen vs een Patron Warrior.
Nice.

Ik speelde tegen een warrior die niet gelezen had wat de brawl in hield deze week had ik het idee, want na turn 5 ging ie maar weg :+

Atlas#22744

PCBaas schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 23:26:
Gelukkig is het nog niet bekend of Promo kaarten (Old Murk-Eye, Captain's Parrot, Elite Tauren Chieftain, Geblin Mekkatorque) ook altijd Standard zijn, want hier zijn ze over aan het "praten". Dus het zou zo maar kunnen dat Anyfin is Possible decks nauwelijks viable zijn in Standard. :P

https://twitter.com/bdbrode/status/695863914496552960
Het zal wel in de stijl van Blizzard zijn om zo een kaart(en) te nerfen net zoals is gebeurd met Warsong Commander en nu een beetje met Dr. Boom, Mad Scienist en Shredder.

• separhim
xelfer schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 23:29:
[...]

Ik denk zelfs dat hij in een trage meta nog slecht is, feit is dat als je op turn 8 kan wegkomen met een 3-5, dat je waarschijnlijk als gewonnen zonder kodo rider. Kodo rider helpt alleen maar meer te winnen, want het kan geen board control terug pakken.
Het ligt daarom ook aan de meta. In een trage meta zijn Inspire kaarten heel erg goed.

• aicaramba
Control meta en trage meta is voor mij een soort oude verhalen van een mythe, waarvan ik het bestaan sterk in twijfel trek. :P

• separhim
Benjamin- schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:22:
Het ligt daarom ook aan de meta. In een trage meta zijn Inspire kaarten heel erg goed.
Snap ik ook, alleen denk ik dat niet over kodo rider, als iemand niet kan dealen met een 3-5 op turn 8 dan had je ook met snellere kaarten kunnen winnen.
Daarnaast vind ik dat veel inspire kaarten nogal een hoog "meh" gehalte hebben, veel effecten zijn niet echt geweldig of werken veel te langzaam om uberhaupt goed te zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door separhim op 19-02-2016 10:08 ]

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-12 15:18
Nitai schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:53:
[...]

Werkt ontzettend goed :) Samen met illuminator, Wee Spellstopper (om je Animated Armor te beschermen), tournament medic en Mukla's champion.
Heb een Mage deck vol met removal en damage spells, secrets (Counterspell en Spellbender), verder als minions Mana Wyrm, Fallen Hero, Sorcerer's Apprentice, Animated Armor, Flamewaker, Dalaran Aspirant, Wee Spellstopper en Ethereal Arcanist. Tot slot een Echo of Medivh.

Gaat als een trein, met een dubbele Mana Wyrm of Dalaran Aspirant raakt het snel out-of-control, Arcane Missiles of een Frostbolt met 6+ spell damage FTW :)

Ook al 3 keer op rij een tegenstander gehad die zodra de Animated Armor naast de Wee spellstopper op het bord kwam een concede deed, zo hark je wel redelijk snel wat gold binnen met brawls van 2 à 3 minuten... 8)
Het is niet alleen dat ze niet met een 3/5 kunnen dealen, want dat kunnen ze waarschijnlijk wel. Het punt is natuurlijk dat ze er mee MOETEN dealen, want anders heb je een probleem. Wat betekent dat ze removal moeten gebruiken, terwijl jij nog een 3/5 heb.

Ik heb Kodo Rider een poosje gebruikt in mijn Inspire/Reno deck en het is echt zo'n kaart die je bij voorkeur op een leeg bord moet spelen en daarom net niet goed genoeg.
Ik denk echt dat met de kaarten die we nu hebben de meeste TGT kaarten ook in standard straks niet goed genoeg zijn.
Het lullige is dat wanneer Blizzard besluit om nu de TGT kaarten indirect te buffen met de nieuwe expansie is dat je volgend jaar weer met een zooi kaarten zit die minder goed zijn omdat ze gebalanceerd zijn rond kaarten die dan niet speelbaar zijn.

• separhim
Benjamin- schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:23:
Het is niet alleen dat ze niet met een 3/5 kunnen dealen, want dat kunnen ze waarschijnlijk wel. Het punt is natuurlijk dat ze er mee MOETEN dealen, want anders heb je een probleem. Wat betekent dat ze removal moeten gebruiken, terwijl jij nog een 3/5 heb.
Dat is mijn punt, als je niet kan dealen met 3-5 op turn 8, dan heb je sowieso verloren, je had net zo goed een end game legendary kunnen gebruiken die waarschijnlijk de game sneller kan winnen.
Daarnaast is een 3-5 op turn 8 niet echt iets om trots op te zijn ook al heeft het removal uitgelokt.

[ Voor 8% gewijzigd door separhim op 19-02-2016 11:04 ]

separhim schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:58:
[...]

Dat is mijn punt, als je niet kan dealen met 3-5 op turn 8, dan heb je sowieso verloren, je had net zo goed een end game legendary kunnen gebruiken die waarschijnlijk de game sneller kan winnen.
Daarnaast is een 3-5 op turn 8 niet echt iets om trots op te zijn ook al heeft het removal uitgelokt.
Niet altijd want tegen classes met goede single target removal zoals Warrior is Kodo Rider beter.
En Removal vs. een Kodo Rider gebruiken = minder removal voor je andere kaarten = win ;)

separhim schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:58:
[...]

Control games gaan vaak naar fatigue, dus removal op een 3/5, is geen removal op een minion die de ander zal afslachten.
In mijn control match ups probeer ik de ander te forceren om removal te gebruiken, voordat ik mijn hoogste value kaarten kan gebruiken. Een goede control speler zal dat weten, en zal zolang mogelijk removal proberen vast te houden. En dat is waar deze kaart heel erg leuk is. Ja de stats zijn niet bijzonder, wat is 3/5 nou, maar iedere turn komt er een 3/5 bij, en die 5 health is heel moeilijk om te verwijderen. Dus hoe lang laat je dat doorgaan?
Je forceert de ander dus die waardevolle removal te gebruiken.

Ik heb vergelijkbare games gehad met Midrange Paladin tegen bijvoorbeeld Warrior, ik speelde dan Murloc Knight en Justicar, je spamt het veld dan steeds vol met relatief waardeloze minions, maar je moet reageren, je kan het niet doorlaten gaan.

• separhim
beuker19 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:16:
[...]

Niet altijd want tegen classes met goede single target removal zoals Warrior is Kodo Rider beter.
En Removal vs. een Kodo Rider gebruiken = minder removal voor je andere kaarten = win ;)
Minder removal op je andere kaarten he;)
Ik snap wel je punt maar ik denk dat je er niet moet uitgaan van de situatie waarin een kaart het beste is maar waarop het gemiddeld presteert, vooralsnog is dat niet in het voordeel van Kodo Rider.
Daarnaast is het ook discutabel of het wel een goed is om matige kaarten te gebruiken om removal uit te lokken.
Benjamin- schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:27:
[...]

Control games gaan vaak naar fatigue, dus removal op een 3/5, is geen removal op een minion die de ander zal afslachten.
In mijn control match ups probeer ik de ander te forceren om removal te gebruiken, voordat ik mijn hoogste value kaarten kan gebruiken. Een goede control speler zal dat weten, en zal zolang mogelijk removal proberen vast te houden. En dat is waar deze kaart heel erg leuk is. Ja de stats zijn niet bijzonder, wat is 3/5 nou, maar iedere turn komt er een 3/5 bij, en die 5 health is heel moeilijk om te verwijderen. Dus hoe lang laat je dat doorgaan?
Je forceert de ander dus die waardevolle removal te gebruiken.

Ik heb vergelijkbare games gehad met Midrange Paladin tegen bijvoorbeeld Warrior, ik speelde dan Murloc Knight en Justicar, je spamt het veld dan steeds vol met relatief waardeloze minions, maar je moet reageren, je kan het niet doorlaten gaan.
Je hebt natuurlijk gelijk hier alleen is dit is nog moeilijk te zeggen, het is nog moeilijk te bepalen wat kodo rider precies gaat doen en wat de nieuwe kaarten worden. Indien de meta verandert naar een control meta dan kan ik wel inzien dat kodo rider gebruikt gaat worden.
Daarnaast gebruiken de meeste midrange paladins nu geen Murloc Knight.
separhim schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:33:

Minder removal op je andere kaarten he;)
Ik snap wel je punt maar ik denk dat je er niet moet uitgaan van de situatie waarin een kaart het beste is maar waarop het gemiddeld presteert, vooralsnog is dat niet in het voordeel van Kodo Rider
Hij is normaal ook niet goed genoeg maar in Inspire/Reno decks is hij zeker een kaart die wat extra's geeft zeker als straks de sticky minions verdwijnen .

• separhim
beuker19 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:44:
[...]

Hij is normaal ook niet goed genoeg maar in Inspire/Reno decks is hij zeker een kaart die wat extra's geeft zeker als straks de sticky minions verdwijnen .
We zullen zien, ik vind inspire sowieso een slecht gemaakte mechanic. Je zit altijd met lage stats minions die je laat moet spelen. Je kan ze niet goede stats geven op hun mana curve want dan zijn ze gewoon direct auto-includes en kan je ze op curve spelen, dus moet je ze lage stats geven waardoor je ze pas kan spelen als je ze direct combineert met HP waardoor ze direct slow worden.

• stephans
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-12 04:49
separhim schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:52:
[...]

We zullen zien, ik vind inspire sowieso een slecht gemaakte mechanic. Je zit altijd met lage stats minions die je laat moet spelen. Je kan ze niet goede stats geven op hun mana curve want dan zijn ze gewoon direct auto-includes en kan je ze op curve spelen, dus moet je ze lage stats geven waardoor je ze pas kan spelen als je ze direct combineert met HP waardoor ze direct slow worden.
Ik vind eigenlijk dat Blizzard het goed heeft gedaan met Inspire (zeker vergeleken met Joust). De minions voelen nu allemaal underpowered maar dat komt ook een groot deel door Nax/GvG. Zodra de overpowered/sticky GvG kaarten weg zijn heb je ruimte om deze kaarten te spelen. Inspire kaarten op een bord neerleggen kan geen kwaad voor de tegenstander, ze laten liggen als tegenstander kan echter een snowball effect teweeg brengen wat zorgt dat ze wel de potentie hebben, met removal als gevolg. Dit is vooral goed te zien in Arena waar de inspire kaarten vaak waardevol tot zeer waardevol zijn (er zijn uiteraard ook uitzonderingen).

Een deck vol Inspire is niet goed, maar een inspire kaart hier en daar heeft zeker nut... Uiteraard weten we niets van de kracht van inspire in standard totdat de volgende expansion uit komt, eigenlijk bepaald Blizzard dan pas hoe nuttig de tgt kaarten zijn.
separhim schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:52:
[...]

Lage stat minions die value bieden in combinatie. Ja en je wilt ze altijd in combinatie spelen, net als met Combo kaarten van Rogue, en net als met Combo kaarten, heb je wel de keuze om ze eerder te spelen omdat ze nodig zijn.

Murloc Knight is bijvoorbeeld normaal gesproken een 3/4, 1/1 en een random Murloc voor 6 mana, maar heb je echt een minion nodig, dan kan je hem nog steeds spelen.
En vergeet niet, ook al zijn de stats niet ideal voor de mana kost, zijn het wel kaarten die eigenlijk altijd direct verwijderd moeten worden. Ik heb zat games gehad waar aggro decks tegen Murloc Knight deden traden op turn 4/5, simpelweg omdat ze niet wilde dat ik er value uithaalde, en op dat moment werd die kaart een iets slechtere Senjin.

• separhim
Benjamin- schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:20:
[...]

Lage stat minions die value bieden in combinatie. Ja en je wilt ze altijd in combinatie spelen, net als met Combo kaarten van Rogue, en net als met Combo kaarten, heb je wel de keuze om ze eerder te spelen omdat ze nodig zijn.

Murloc Knight is bijvoorbeeld normaal gesproken een 3/4, 1/1 en een random Murloc voor 6 mana, maar heb je echt een minion nodig, dan kan je hem nog steeds spelen.
En vergeet niet, ook al zijn de stats niet ideal voor de mana kost, zijn het wel kaarten die eigenlijk altijd direct verwijderd moeten worden. Ik heb zat games gehad waar aggro decks tegen Murloc Knight deden traden op turn 4/5, simpelweg omdat ze niet wilde dat ik er value uithaalde, en op dat moment werd die kaart een iets slechtere Senjin.
Ik bedoel ook meer dat de manier waarop inspire werkt en hearhstone in het algemeen, focus op sticky minions en goede stats voor mana cost, ze inherent zwak maakt.
separhim schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:31:
[...]

Ik bedoel ook meer dat de manier waarop inspire werkt en hearhstone in het algemeen, focus op sticky minions en goede stats voor mana cost, ze inherent zwak maakt.
Dat is idd het probleem. Kodo Rider kost bv al 6 mana (2 mana meer dan een normale 3/5) en heeft daarbij ook alleen zin als je er een Inspire ability achteraan kan doen. In veel gevallen is het dus een 8 drop, waarbij ik liever andere 6-8 mana minions speel. Er zijn wel 10-15 minions uit de neutral pool van 6-8 mana minions die ik liever zou spelen.

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12 15:37
Kol Nedra schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:56:
[...]

Nog even terug komen op Spellweaver, ik raad het jullie echt aan om te spelen!
Ik heb nu ook give away key gevonden, met 100k gold kun je 2 extra starterdecks unlocken, dus totaal 3 om mee te beginnen :)

http://www.mmobomb.com/giveaway/spellweaver-free-gold

ontopic:
De nieuwe brawl is leuk
Dat Spellweaver ziet er leuk uit. Aardig wat meer diepgang (wat ik in Hearthstone flink mis).
Gisteren begonnen met een Rage deck en ik heb de Iron Man achievement al binnen (7x winst op rij :*) )
Je moet er wel even inkomen, want mijn eerste potjes duurde echt lang. Maar ondertussen zit ik op potjes die 5 - 10 minuten duren.

Wellicht een idee om een apart topic er voor aan te maken? Dan misbruiken we tenminste het Hearthstone topic niet :P

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

xelfer schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:34:
[...]

Dat is idd het probleem. Kodo Rider kost bv al 6 mana (2 mana meer dan een normale 3/5) en heeft daarbij ook alleen zin als je er een Inspire ability achteraan kan doen. In veel gevallen is het dus een 8 drop, waarbij ik liever andere 6-8 mana minions speel. Er zijn wel 10-15 minions uit de neutral pool van 6-8 mana minions die ik liever zou spelen.
MEe eens. Aardige kaart in Arena, maar in constructed zijn er wel gevaarlijkere kaarten die je voor zoveel mana kan spelen.

Vicariously I live while the whole world dies

Hehehe soms is er gewoon niets heerlijker als een Priest met Faca Hunter op 2 HP zetten en dan een Lepre Gnome spelen wetend dat er geen kaart meer in zijn deck zit die hem nog kan redden })

[ Voor 4% gewijzigd door beuker19 op 19-02-2016 16:14 ]

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

beuker19 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:39:
Hehehe soms is er gewoon niets heerlijker als een Priest op 2 HP zetten en dan een Lepre Gnome spelen wetend dat er geen kaart meer in zijn deck zit die hem nog kan redden })
Lesser heal? :P
Steady Shot ;)
Hij had al 2x Holy Nova gespeeld en daarom wist ik dat hij geen heal meer in zijn deck had.
Exclusive501 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:12:
[...]

Ja, hey, dat is buiten de context van je originele verhaal :P
Edit*** :*)

[ Voor 29% gewijzigd door beuker19 op 19-02-2016 16:15 ]

• Exclusive501

Exclusive501

Would you kindly?

beuker19 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:12:
[...]

Steady Shot ;)
Hij had al 2x Holy Nova gespeeld en daarom wist ik dat hij geen heal meer in zijn deck had.
Ja, hey, dat is buiten de context van je originele verhaal :P
Flash Heal, Light of Naaru en Justicar.

• separhim
beuker19 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:39:
Hehehe soms is er gewoon niets heerlijker als een Priest met Faca Hunter op 2 HP zetten en dan een Lepre Gnome spelen wetend dat er geen kaart meer in zijn deck zit die hem nog kan redden })
Cabal shadow priest zou hem nog kunnen redden.
Er zijn bakken met kaarten die de Priest in theorie wellicht hadden kunnen redden, maar ik denk dat het er om gaat dat beuker wist dat de tegenstander die kaarten niet had of meer kon hebben :).

Andere kaarten die de Priest in dat soort situaties had kunnen hebben: iedere heal minion, Entomb, Holy Fire, silence + taunt minion, Shadow Madness (+ iets), Power Word Glory, Confuse etc.......

[ Voor 3% gewijzigd door xelfer op 19-02-2016 19:14 ]

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:01
Oké, ik heb een nieuw deck gemaakt en het speelt wel leuk, vooral omdat niemand het verwacht. Ik dacht ik doe het eens helemaal anders.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jVl1g6GRbUH4xqWU4xhpzi3a/thumb.png
Hieronder staat Kel Thuzad nog.

Zoals je ziet erg opmerkelijke kaarten, maar damn, dit speelt echt leuk :)

PSN Profile

Sorry dat ik was vergeten dat ik ook nog een explosive trap had liggen.
Hij 2x Holy Nova had gespeeld en een Dragon Priest speelt normaal niet meer healing.

Wil er wel even bij zeggen dat ook ik Face Hunter een vervelend deck vind om tegen maar ook met te spelen en velen met mij maar er moet echt veel gebeuren in de nieuwe expansie om de Meta echt te doen veranderen want zoals al pijnlijk duidelijk werd in het Curse(standard) toernooi is dat Face nog meer de place is en dat er echt matches zijn verloren omdat ze te defensief speelde.

Btw die Lifecoach speelde gisteren echt dramatisch pffff daar schrok ik echt van.

[ Voor 7% gewijzigd door beuker19 op 19-02-2016 22:18 ]

• Sypheron
Pagina: 1 ... 39 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.