aicaramba schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:41:
Freeze mage is niet te winnen met een anyfin deck.
Dat zou kunnen, die ben ik nog niet tegengekomen!

Edit: Inmiddels 1 tegengekomen met 1x Pyro, 2x Fireball, 2x Frostlance, 2x Frostbolt, 2x Torch. Heb alles op mijn gezicht gehad en toch nog gewonnen. Het was flink hersenkraken tot fatique.

[ Voor 30% gewijzigd door Astie op 06-02-2016 12:15 ]

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 05:29
Wat gebeurd er met alle random summon kaarten. Gaan die dadelijk nog steeds over gvg kaarte etc of ook alleen standaard
badboyqxy schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:17:
Wat gebeurd er met alle random summon kaarten. Gaan die dadelijk nog steeds over gvg kaarte etc of ook alleen standaard
Dat is als het goed is uitgelegd door Ben Brode. Ligt aan de modus dat je speelt.

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
astie schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:04:
[...]

Patron was ook Tier1 ondanks dat hij slechte matchups had en moeilijk te spelen was.
Wat zijn eigenlijk de slechte matchups van Anyfin Paladin? Ik ben ze niet tegengekomen. Het moeilijkst had ik het tegen Tempo Mage. En ondanks dat ik ze allemaal wel had gewonnen was het ook knijpen tegen Aggro Shaman. Maar dat waren dan op zijn minst 50/50 matchups.

De eerste Anyfin die je speelt doet op zijn hoogst (met eigen murlocs) 22 damage.
Speelde een BC shamen deck afgelopen dagen en per ongeluk dus de beste counter voor Anyfin in mijn deck gehad: Neptulon.

Puur door hem heb ik 3/3 van een anyfin gewonnen. 2x omdat geen/weinige charge murlocks uit zijn summon kaart kwamen. 1x omdat Neptulon mij warleader en Murkeye gaf die na zijn summons dus iets van 20 charge damage konden maken :D

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-12 18:21
astie schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 11:03:
[...]

Dat zou kunnen, die ben ik nog niet tegengekomen!

Edit: Inmiddels 1 tegengekomen met 1x Pyro, 2x Fireball, 2x Frostlance, 2x Frostbolt, 2x Torch. Heb alles op mijn gezicht gehad en toch nog gewonnen. Het was flink hersenkraken tot fatique.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen lay on hands in mijn anyfin deck heb. Ik heb dus aanzienlijk minder heal, misschien scheelt dat :P

Ik heb sta nu denk ik 0 uit 10 tegen freeze mage.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-12 19:23
aicaramba schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:33:
[...]

Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen lay on hands in mijn anyfin deck heb. Ik heb dus aanzienlijk minder heal, misschien scheelt dat :P

Ik heb sta nu denk ik 0 uit 10 tegen freeze mage.
Anyfin zonder LoH is niet zo'n goed plan :)

• aicaramba
Bekse schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:40:
[...]

Anyfin zonder LoH is niet zo'n goed plan :)
Ik ben er vorig seizoen rank 5 mee geworden. Daar voor was rank 8 mijn beste resultaat. Het zal niet optimaal zijn, maar voor de ranks waar ik normaal gesproken in speel is er prima zonder LOH te werken.

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-12 19:23
aicaramba schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:42:
[...]

Ik ben er vorig seizoen rank 5 mee geworden. Daar voor was rank 8 mijn beste resultaat. Het zal niet optimaal zijn, maar voor de ranks waar ik normaal gesproken in speel is er prima zonder LOH te werken.
Het is niet alleen heal maar ook draw die je hard nodig hebt.

• aicaramba
Bekse schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 13:44:
[...]

Het is niet alleen heal maar ook draw die je hard nodig hebt.
Dat snap ik. Ik heb er wat kleinere card draw minions in gestopt..

Ik weet wel dat het niet ideaal is, maar het is nog steeds een beter deck dan mijn andere decks :P F2P, hè.

Hmmm, zojuist T4 lethal (mijn T4 zijn T5) van een Murloc Shaman tegen me gehad, ondanks dat ik de eerste 2 beurten al zijn Murlocs had gekilled stond ik T4 toch op -8....

[ Voor 5% gewijzigd door xelfer op 06-02-2016 13:50 ]

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Standard kan er niet snel genoeg komen voor mij.
Tomski1986 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:02:
Standard kan er niet snel genoeg komen voor mij.
En dan denk je dat er niet met een maard weer een aantal vervelende decks zijn ?
Ik verwacht niet dat Hearthstone veel anders zal zijn want er zullen nieuwe aggro decks en ook nieuwe control decks komen alleen is het straks geen Secret Paladin maar misschien Midrange Hunter en geen Face Hunter maar Face Rogue bijvoorbeeld.
Verwacht maar niet dat er straks alleen maar control word gespeeld en misschien is dat maar goed ook.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Red Bull Team Brawl: http://www.twitch.tv/redbullesports

[ Voor 49% gewijzigd door jmxd op 06-02-2016 21:04 ]

beuker19 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 20:54:
[...]

En dan denk je dat er niet met een maard weer een aantal vervelende decks zijn ?
Ik verwacht niet dat Hearthstone veel anders zal zijn want er zullen nieuwe aggro decks en ook nieuwe control decks komen alleen is het straks geen Secret Paladin maar misschien Midrange Hunter en geen Face Hunter maar Face Rogue bijvoorbeeld.
Verwacht maar niet dat er straks alleen maar control word gespeeld en misschien is dat maar goed ook.
Voor mij is variatie belangrijk en decks/kaarten moeten niet te overpowered zijn. Het liefst geen t4/t5 kills waar je als tegenstander niets tegen kan doen.
beuker19 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 20:54:
[...]

Je realiseert je dat wat jij vervelend vindt, een anders juist weer leuk kan vinden? Sommige vinden control match ups van 20 minuten geweldig, andere houden daar totaal niet van.

In een goede meta krijg je van alles wat, zo simpel werkt het.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Benjamin- schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:15:
[...]

Je realiseert je dat wat jij vervelend vindt, een anders juist weer leuk kan vinden? Sommige vinden control match ups van 20 minuten geweldig, andere houden daar totaal niet van.

Dat is toch wat ik zeg!
Daarom is het goed dat er variatie in het type decks zit en niet bijv. alleen maar aggro of control.
Maar als je zoals Tomksi een hekel hebt aan Aggro dan kom je ook in standaard straks bedrogen want er zullen altijd vervelende control en aggro decks zijn.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Sodeju, de regie maakt er wel echt een rommel van zeg...

Verder wel een leuk toernooi en een leuke nieuwe manier om toernooien te spelen. Brengt wat meer variatie in de decks die gespeeld worden.
beuker19 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 23:05:
[...]

Dat is toch wat ik zeg!
Daarom is het goed dat er variatie in het type decks zit en niet bijv. alleen maar aggro of control.
Maar als je zoals Tomksi een hekel hebt aan Aggro dan kom je ook in standaard straks bedrogen want er zullen altijd vervelende control en aggro decks zijn.
Nee. Jij hebt het over vervelende decks, hij heeft het alleen over de verandering, dus nieuwe kaarten, decks enz.

Ik zou dan ook niet weten waarom hij bedrogen uitkomt, iedereen weet dat aggro er gewoon altijd zal zijn.
Sypheron schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 23:22:
[...]

Sodeju, de regie maakt er wel echt een rommel van zeg...

Verder wel een leuk toernooi en een leuke nieuwe manier om toernooien te spelen. Brengt wat meer variatie in de decks die gespeeld worden.
Ze hadden deck selection enz van te voren moeten doen, nu heb je een uur lang allemaal deckbuilding enz, terwijl je er niets van kan leren, omdat het totaal niet gerelateerd is aan welke modus dan ook. Dus dan kan je beter even snel er doorheen gaan.

[ Voor 31% gewijzigd door Benjamin- op 06-02-2016 23:25 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Benjamin- schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 23:23:
[...]

Nee. Jij hebt het over vervelende decks, hij heeft het alleen over de verandering, dus nieuwe kaarten, decks enz.

Ik zou dan ook niet weten waarom hij bedrogen uitkomt, iedereen weet dat aggro er gewoon altijd zal zijn.
Nou kijk zijn berichten eens terug en dan weet je dat nogal anti-aggro is.
Ik denk echt dat er op de decks na niets verandrd en dat het gezeik op decks of het nu Secret Paladin of Freeze Mage is ook nooit zal verdwijnen.

Maar dat staat los van het willen van nieuwe kaarten en decks. En hij heeft het nu over dat hij de nieuwe uitbreiding en modus wilt, niet over een anti-aggro meta.

Benjamin- schreef op zondag 07 februari 2016 @ 01:02:
Maar dat staat los van het willen van nieuwe kaarten en decks. En hij heeft het nu over dat hij de nieuwe uitbreiding en modus wilt, niet over een anti-aggro meta.
Grrrrmblll.. Hoeveel frustraties kan dit spel wel niet teweegbrengen.. Ik wil gewoon fun beleven door af en toe eens te kunnen winnen met een homebrew deck. Kom je het ene na het andere netwerk tegen waar je gewoon geen antwoord op hebt.. Voor mij is de fun er al een tijdje uit, en dit zal niet verbeteren zolang Blizzard geen kleine aanpassingen doet. Control decks of fun theme bases decks zijn gewoon compleet nutteloos tegen de tal van debiele cancer of aggro decks die je met hopen tegenkomt.. En casual spelen is geen optie want daar kom je dezelfde meuk tegen. Spijtig dat er geen degelijk alternatief is voor dit ongebalanceerd spel.

Netdecken, Aggro en ''ongebalanceerde'' kaarten zijn er straks ook en fun decks zullen het bijna altijd afleggen tegen de strerkste meta decks.
Ik denk echt als je dit verwacht van ''standard'' je van een koude kermis thuis komt want na 1 week zijn er weer de zelfde ''problemen''

Ik zelf wacht rustig af en zie wel wat er gaat gebeuren al ben ik eerder bang dat er op een decks na er echt niet veel veranderd want na een week of 2 ken je de decks wel en zullen er wel weer nieuwe problemen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door beuker19 op 07-02-2016 01:46 ]

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Het is wel zo dat het internet het hele idee van hearthstone verpest, namelijk kaarten verzamelen en daar zelf een leuk deck van maken. Inplaats daarvan netdeckt iedereen en craft iedereen alle op kaarten. Wat niet te verkomen is.
beuker19 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 01:42:
[...]

Grrrrmblll.. Hoeveel frustraties kan dit spel wel niet teweegbrengen.. Ik wil gewoon fun beleven door af en toe eens te kunnen winnen met een homebrew deck. Kom je het ene na het andere netwerk tegen waar je gewoon geen antwoord op hebt.. Voor mij is de fun er al een tijdje uit, en dit zal niet verbeteren zolang Blizzard geen kleine aanpassingen doet. Control decks of fun theme bases decks zijn gewoon compleet nutteloos tegen de tal van debiele cancer of aggro decks die je met hopen tegenkomt.. En casual spelen is geen optie want daar kom je dezelfde meuk tegen. Spijtig dat er geen degelijk alternatief is voor dit ongebalanceerd spel.

Netdecken, Aggro en ''ongebalanceerde'' kaarten zijn er straks ook en fun decks zullen het bijna altijd afleggen tegen de strerkste meta decks.
Ik denk echt als je dit verwacht van ''standard'' je van een koude kermis thuis komt want na 1 week zijn er weer de zelfde ''problemen''

Ik zelf wacht rustig af en zie wel wat er gaat gebeuren al ben ik eerder bang dat er op een decks na er echt niet veel veranderd want na een week of 2 ken je de decks wel en zullen er wel weer nieuwe problemen zijn.
Even heel simpel. Dit doe jij helemaal zelf.

Je zegt dat je af en toe fun wilt beleven door te kunnen winnen met een eigen deck. Wie stopt jou om dit te doen? Want dat ben jij namelijk helemaal zelf.
Ik heb talloze berichten van jou gezien over het spelen van Secret Paladin. Dat doe jijzelf. Dit terwijl ik bijvoorbeeld Reno Paladin speel, een lijst die ik zelf heb gemaakt. Mijn lijst is misschien minder perfect dat jouw netdeck, maar ik maak mijn spel leuk door het zelf te doen.

En waarom denk je dat er metadecks zijn? Denk je dat iemand dat verzint? Meta decks zijn gewoon bewezen sterke decks, dit heb je in ieder spel, denk niet omdat ze bij Magic over het algemeen met fysieke kaarten spelen, dat je dan geen netdecks hebt? Beter gezegd, ik zie ze zelfs op de site van MtG zelf staan.

Jij wilt je rank zo hoog mogelijk krijgen, en jij forceert jezelf om dan netdecks te gebruiken. Ipv op die manier het spel te spelen, ga een eigen deck maken, maak hem steeds beter, kijk hoe hoog je kom, leer er van.
En ben je het zat om steeds diezelfde decks weer tegen te komen, dan heb je 2 keuzes, ga Arena spelen op stop er mee.

Je maakt een aantal goede punten, maar het mag wel een stuk algemener verwoord worden, in plaats van dat ge-jijbak.

[ Voor 2% gewijzigd door Gropah op 07-02-2016 23:38 ]

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:17
Wat denken jullie welke kaarten mogelijk worden aangepakt van de basic/classic set?

Ik denk:
Savage Roar OF Force of Nature
Divine Favor
Knife Juggler
Heel misschien Tirion?

PSN Profile

Royy90 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:36:
Wat denken jullie welke kaarten mogelijk worden aangepakt van de basic/classic set?

Ik denk:
Divine Favor
Knife Juggler
Heel misschien Tirion?
Savage Roar en Divine Favor allebei 1 mana meer laten kosten zou een hoop helpen denk ik :).

• Royy90
xelfer schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:55:
[...]

Savage Roar en Divine Favor allebei 1 mana meer laten kosten zou een hoop helpen denk ik :).
Ik snap je, maar ik vind niet dat de kaarten los OP zijn ofzo. Het is meer de combo die het zo sterk maakt. Speel je tegen druid, dan zorg je gewoon dat je boven 14hp blijft, en dat elk potje, dat is toch jammer. Weinig variatie in druid vind ik, en daar moet iets aan gedaan worden. Misschien Savage Roar 5 mana give your minions +3atk. Dan sluit je de combo uit, ook de hero krijgt dan geen atk meer.

Divine Favor mag wel meer dan 1 mana duurder worden. 5 a 6 mana zou ik fijner vinden. Nu spelen ze op t10 eerst 3 a 4 andere kaarten en vervolgens Divine omdat deze zo goedkoop is.

[ Voor 12% gewijzigd door Royy90 op 07-02-2016 14:01 ]

PSN Profile

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12 11:29

Kasai

Legendary

Combo is dan nog steeds mogelijk via emperor.

Atlas#22744

• Royy90
Kasai schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:02:
Daar zou ik minder moeite mee hebben. Ook is Emperor volgend jaar niet meer in de roulatie op Standard mode. Emperor combo's vind ik nog wel leuk om tegen te krijgen. Misschien kunnen ze emperor nog nerfen naar 5 mana 6/6 at the start of your turn reduce blablabla ipv at the end.

PSN Profile

Eigenlijk zouden kaarten als Divine Favor niet moeten bestaan, want die kaarten verpesten de balans tussen Aggro en Control als het gaat om card advantage. Een kaart als Divine Favor straft een tegenstander door cardadvantage in 1 klap op te heffen. Ik denk dat we het in ieder geval eens zullen zijn als het gaat om de nerf: maak de kaart duur genoeg zodat je niet eerst je hand leeg kan spelen dan gratis bij kan vullen.

Savage Roar is een lastige. Als je hem 5 mana alles +3 attack zou maken, dan is het gewoon een Bloodlust. Het blijft lastig wat ze met de Combo aan moeten. Maar een nerf, puur vanwege de restricties op card design voor Druids lijkt me een goed idee.

• Royy90
En knife juggler? Dankzij knife juggler worden er in principe geen/weinig andere 2 drops(neutrals) gespeeld. Misschien een 3 mana van maken?

PSN Profile

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Royy90 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:41:
En knife juggler? Dankzij knife juggler worden er in principe geen/weinig andere 2 drops(neutrals) gespeeld. Misschien een 3 mana van maken?
3/1 van maken of zelfs 2/1 :)

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Royy90 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:41:
3 mana 3/3?

• Royy90
zou een 1/3 eerder geschikt vinden.

PSN Profile

Niet meer relevant
Kasai schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:02:
Opzicht niet een ramp, zeker gezien je minder makkelijk een double combo kan doen.
De suggestie van iemand hier om er een 4 mana 2x 2/2 van te maken vond ik wel goed. Combo blijft dan intact, alleen heb je dan meer nodig om het een succes te maken.

Ik denk:
Divine Favor
Knife Juggler
Heel misschien Tirion?
Tirion heb ik nooit OP gevonden. Het is wel absoluut een kaart die in ieder Paladin deck zit, op de meeste aggro Paladins na. Maar vrijwel iedereen bewaart er wel een antwoord voor.
Knife Juggler verliest al een hoop waarde doordat je straks geen Muster, Imp-losion enz hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Gropah op 07-02-2016 23:38 ]

• Kasai

Kasai

Legendary

Royy90 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:04:
[...]

Daar zou ik minder moeite mee hebben. Ook is Emperor volgend jaar niet meer in de roulatie op Standard mode. Emperor combo's vind ik nog wel leuk om tegen te krijgen. Misschien kunnen ze emperor nog nerfen naar 5 mana 6/6 at the start of your turn reduce blablabla ipv at the end.
Benjamin- schreef op zondag 07 februari 2016 @ 15:24:
Opzicht niet een ramp, zeker gezien je minder makkelijk een double combo kan doen.
De suggestie van iemand hier om er een 4 mana 2x 2/2 van te maken vond ik wel goed. Combo blijft dan intact, alleen heb je dan meer nodig om het een succes te maken.
Probleem in het voorbeeld waar ik op reageerde is dat de combo ook nog eens aanzienlijk sterker wordt, maar op zich is dat minder erg als je Emperor niet drawed ofzo.

Ik vind 4 mana 2/2 ook mooie oplossing voor force of nature :)

Atlas#22744

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:28
Kasai schreef op zondag 07 februari 2016 @ 16:13:
ook nog eens aanzienlijk sterker wordt, maar op zich is dat minder erg als je Emperor niet drawed ofzo.

Ik vind 4 mana 2/2 ook mooie oplossing voor force of nature :)
of hem 3 keer een 1/1 laten uitspugen die blijft leven? ik denk niet dat 4 mana 2/2 echt gaat helpen dan gaan ze hem best simpel dubbel spelen :+

• Kasai

Kasai

Legendary

Dan moet je ze wel allebei hebben, plus savage roar en dan ook nog eens emperor ervoor spelen.

Atlas#22744

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:28
Kasai schreef op zondag 07 februari 2016 @ 16:33:
Dan moet je ze wel allebei hebben, plus savage roar en dan ook nog eens emperor ervoor spelen.
klopt en ook idd moeilijker maar ik denk dat ze hem toch echt onbruikbaar gaan maken (helaas) blizz kennende
Benjamin- schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:15:
[...]

Het enige wat ik van standard vind ik dat het na een maand precies het zelfde is als nu alleen is misschien dan Midrange Hunter wel de nieuwe Secretdin en Anifin de nieuwe Freeze Mage maar er zullen altijd spelers zijn die dan weer zeiken over allerlei decks die op dat moment vervelend/sterk zijn.

Ik denk:
Divine Favor
Knife Juggler
Heel misschien Tirion?
Tirion en Divine Favor no way.
Dan heeft Paladin helemaal niets meer ja en deze kaarten zijn tot Dr.6 ook nog nooit een probleem geweest en als Divine Favor generfd gaat worden dan zal Battle Rage ook generfd moeten worden.

Ik denk dat Knife Juggler zonder Muster,Haunted Creeper en Implosion al behoorlijk generfed word maar zeker in de huidige meta is hij te sterk.
Alleen SR zal nu IMHO alleen minions +2 attack moet geven al zou ik het nog beter vinden dat het hele Charge gebeuren aangepakt gaat worden want bijna altijd zijn dit de kaarten die problemen geven zoals nu weer met Anifin.

[ Voor 49% gewijzigd door Gropah op 07-02-2016 23:38 ]

Wognummer schreef op zondag 07 februari 2016 @ 16:31:
[...]

of hem 3 keer een 1/1 laten uitspugen die blijft leven? ik denk niet dat 4 mana 2/2 echt gaat helpen dan gaan ze hem best simpel dubbel spelen :+
Dubbel spelen is natuurlijk niet zo erg, sowieso is zo'n combo dan 11 mana, en daarbij moet je ze wel beide in je hand hebben, die kans is natuurlijk niet zo groot.

Met 3x 1/1 die blijven leven, dan moet die sowieso naar iets van 3-4 mana (dan wordt die namelijk vergelijkbaar met Muster, UtH en Imp-plosion)

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik wil iedereen bedanken voor de TRs, ga daar vooral mee door

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:04
beuker19 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 16:46:
Tirion en Divine Favor no way.
Dan heeft Paladin helemaal niets meer ja en deze kaarten zijn tot Dr.6 ook nog nooit een probleem geweest en als Divine Favor generfd gaat worden dan zal Battle Rage ook generfd moeten worden.
Xelfer stipte het al aan, er is een groot verschil tussen die twee. Als je een deck hebt dat voor value speelt, dan straft een Divine Favor je meer, hoe beter je speelt. Dat is gewoon onwenselijk.

Dat een kaart nooit een probleem is geweest zegt ook niet alles. Warsong Commander beperkte Blizzard al in de kaarten die ze konden uitbrengen voordat Grim Patron bestond en er een goed deck omheen ontstond.

• aicaramba
Tirion zou ik sowieso niet nerfen. Het is nogal een snelle meta en dat is het al best wel lang. Lijkt me niet om dan juist de goede lategame kaarten te gaan nerfen.

En inderdaad. Devine favor straft control spelen gewoon kei hard af, terwijl het heel erg loont om zsm al je kaarten uit je hand te spelen. Zowel als paladin speler, als als tegenstander.

Nou is het natuurlijk discutabel of het oneerlijk is, maar kaarten die 'zo snel mogelijk je hand leegspelen' promoten en 'tactische keuzes maken over het wel of niet te spelen van kaarten' afstraffen, lijkt me niet iets wat blizzard wil. Los van of de kaart te sterk is of niet.

[ Voor 59% gewijzigd door aicaramba op 08-02-2016 11:12 ]

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6vHpKB7hm8Q5eyUAEKP21AiL/full.png

Laatste revisie van mijn deck. In mijn vorige lijst had ik Humility + Kodo gebruikt om Cho + Blessings of Kings te vervangen, maar dat werkte niet zo lekker, voelde toch te traag, ondanks dat Kodo zelf best goed is tegen veel populaire kaarten (Flamewaker, Keeper, Doomsayer, Deathlord enz), dus misschien komt die nog wel terug, maar Humility voelde in ieder geval niet lekker.
In deze lijst heb ik die 2 vervangen met Bomb Lobber en MCTech, nog 0 value gehad van MCTech, buiten de body zelf, wat tevens dezelfde reden was waarom ik hem de vorige keer uit mijn deck haalde, Bomb Lomber doet het echter wel goed, zeker als je wat minions en/of een wapen hebt, zodat je precies kan bepalen waar die bom komt.

Ik vind het 3 mana slot eigenlijk nog wel het lastigste van Renodin, ik wil er gewoon een stevige minion voor die ik kan spelen zonder dat ik stats verlies (Aldor op een 1-3 attack minion, of MCTech zonder een minion te stelen, voelt gewoon niet lekker).
Kaarten zoals Warhorse Trainer, Silver Hand Regent, Shade en Scarlet Crusader, voelen gewoon net niet sterk genoeg aan, Deathlord is niet verstandig in mijn deck en dan heb je nog Farseer, dat is een kaart die ik wel echt serieus overweeg, het is anti-aggro en je kan er ook lategame leuke plays mee maken.

Benjamin- schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:11:
[afbeelding]

Laatste revisie van mijn deck. In mijn vorige lijst had ik Humility + Kodo gebruikt om Cho + Blessings of Kings te vervangen, maar dat werkte niet zo lekker, voelde toch te traag, ondanks dat Kodo zelf best goed is tegen veel populaire kaarten (Flamewaker, Keeper, Doomsayer, Deathlord enz), dus misschien komt die nog wel terug, maar Humility voelde in ieder geval niet lekker.
In deze lijst heb ik die 2 vervangen met Bomb Lobber en MCTech, nog 0 value gehad van MCTech, buiten de body zelf, wat tevens dezelfde reden was waarom ik hem de vorige keer uit mijn deck haalde, Bomb Lomber doet het echter wel goed, zeker als je wat minions en/of een wapen hebt, zodat je precies kan bepalen waar die bom komt.

Ik vind het 3 mana slot eigenlijk nog wel het lastigste van Renodin, ik wil er gewoon een stevige minion voor die ik kan spelen zonder dat ik stats verlies (Aldor op een 1-3 attack minion, of MCTech zonder een minion te stelen, voelt gewoon niet lekker).
Kaarten zoals Warhorse Trainer, Silver Hand Regent, Shade en Scarlet Crusader, voelen gewoon net niet sterk genoeg aan, Deathlord is niet verstandig in mijn deck en dan heb je nog Farseer, dat is een kaart die ik wel echt serieus overweeg, het is anti-aggro en je kan er ook lategame leuke plays mee maken.
Ooit eens Brann gedacht? Er zitten een aantal leuke Battlecry minions in jouw deck om over Coghammer nog maar over te zwijgen.
Eigenlijk niet nee, en zeker ook met Bomb Lomber is dat wel een hele leuke combinatie. Zal straks is even kijken of ik een paar aanpassingen kan maken. Thanks.

108rogar schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:59:
[...]

Xelfer stipte het al aan, er is een groot verschil tussen die twee. Als je een deck hebt dat voor value speelt, dan straft een Divine Favor je meer, hoe beter je speelt. Dat is gewoon onwenselijk.

Dat een kaart nooit een probleem is geweest zegt ook niet alles. Warsong Commander beperkte Blizzard al in de kaarten die ze konden uitbrengen voordat Grim Patron bestond en er een goed deck omheen ontstond.
Deze kaart is tegen Aggro weer waardeloos en er valt om heen te spelen al is het soms moeilijk itt. Battle Rage.
Als je echt Divine Favor wil nerfen moet je gewoon ook naar de andere ''oneerlijke'' draw kaarten kijken maar we wachten lekker af wat Blizzard straks gaat doen.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:26

Nitai

Live the life you love.

En Harvest Golem, of Silver Hand Recruit, of Shade of Nax, Scarlett Crusader of Questing Adventurer. Ook wel leuke opties?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Nitai schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:09:
En Harvest Golem, of Silver Hand Recruit, of Shade of Nax, Scarlett Crusader of Questing Adventurer. Ook wel leuke opties?
Questing Adventurer is bijna onmogelijk om value mee te halen, zeker met Renodin.
De andere zijn leuke opties die ik overweeg, maar ze voelen traag terwijl ze lategame niet zoveel bieden, behalve gewoon een body. Misschien vraag ik ook wel teveel, maar er is wel een reden waarom Midrange Paladin eigenlijk nooit een neutral 3 drop gebruikt.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:33

Lapras

Ice beam

Spidertank of een van die twins zou je als pure body ook nog wel kunnen overwegen, maar armoede is troef op het 3 mana slot inderdaad.

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:37

Mauz1978

Console War Veteran

Benjamin- schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:11:
[afbeelding]

Jouw 'probleem' zit niet in je 3 maar 4 slot. Daar heb je maar 1 minion die je kan spelen met value, de anderen zijn effectief niet 4 mana, maar 6. Laat die 3 zoals het is, haal een 4 eruit voor een wat meer direct value 4 mana kaart. Spellbreaker kan je helpen, kezan als de meta daar om vraagt... Talloze opties. Als je echt een 3 mana minion wil hebben, is idd de farseer de beste keuze die je over hebt.

Reno decks die niet warlock zijn, halen ook een hoop value uit sir ggrrl (of hoe die ook heet), ipv best wel wat 2 mana minions die je hebt, ook een tip.

[ Voor 7% gewijzigd door Mauz1978 op 08-02-2016 15:10 ]

Something under the bed is drooling

Mauz1978 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:02:
[...]

Jouw 'probleem' zit niet in je 3 maar 4 slot. Daar heb je maar 1 minion die je kan spelen met value, de anderen zijn effectief niet 4 mana, maar 6. Laat die 3 zoals het is, haal een 4 eruit voor een wat meer direct value 4 mana kaart. Spellbreaker kan je helpen, kezan als de meta daar om vraagt... Talloze opties. Als je echt een 3 mana minion wil hebben, is idd de farseer de beste keuze die je over hebt.

Reno decks die niet warlock zijn, halen ook een hoop value uit sir ggrrl (of hoe die ook heet), ipv best wel wat 2 mana minions die je hebt, ook een tip.
Mijn turn 4 vind ik zelden een probleem, veel van mijn 4 mana kaarten kan ik wel spelen, Truesilver kan nooit kwaad, Shredder en Refreshment zijn altijd goed, heb ik een minion op het veld dan is Uldaman goed, heb ik er 2 dan is Argus weer goed. Tevens kan ik nog een 2 mana minion spelen met hero power.
Op turn 3 is dat lastiger, al mijn 3 mana kaarten op Muster na, geven pas goede value onder bepaalde omstandigheden, en dat is vooral mijn probleem, dat ik op turn 3 gewoon een kaart kan spelen zonder dat de value verloren gaat, dit terwijl een 1 drop + hero power bijna nooit een optie is omdat ik er maar 1 heb.

Turn 3 voelt dan bijna altijd alsof ik een slechte play moet maken, omdat ik geen andere optie heb. Brann is zeker wel een kaart waarbij je value wilt halen, maar ik vind dit wel een interessante kaart omdat die vrij lastig te removen is zonder dat de tegenstander tempo verliest. Dat en omdat het de healing in het deck voor lategame ook sterker maakt.

Spellbreaker heb ik ook overwogen, maar weet niet of 2x silence echt nodig is. Kezan kan absoluut interessant zijn.
Sir Finley heb ik eigenlijk nooit echt overwogen, maar misschien wel interessant als 1 drop die ook nog eens zich aanpast op de match.

[ Voor 7% gewijzigd door Benjamin- op 08-02-2016 17:01 ]

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Paladin is iig geen goede matchup voor jouw deck, net achter elkaar (!) 5x tegen een Paladin verloren (3x secredin, 1x control, 1x Anyfin murloc)

Omelette du fromage!

Oke. Ik sta op 55.6% tegen Paladin, en dat waren ook voornamelijk Secret Paladins.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-12 20:53

nagasy

Duck Duck Duck Goose

daarnet van 19 naar 16 gegaan met mijn priest.
matchup was éénmaal hunter, éénmaal mage en de rest priest.
Maakt het lange match-ups :O.

Battle.net: NagaByrd#2844

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik heb al de hele avond last van disconnects op Hearthstone terwijl mijn internet prima lijkt te functioneren. Ligt het aan mij of heeft de rest hier ook last van vanavond?

Vicariously I live while the whole world dies

• Royy90
Vicarious schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:25:
Ik heb al de hele avond last van disconnects op Hearthstone terwijl mijn internet prima lijkt te functioneren. Ligt het aan mij of heeft de rest hier ook last van vanavond?
Geen disconnects vernomen, wel lag in de chats

PSN Profile

• Drazi
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:50
Vicarious schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:25:
Geen last gehad van disconnects. Wel voor het eerst uitgescholden door een slechte verliezer. Het was een emotioneel moment voor mij want ik was een beetje jaloers op jullie veteranen die dit regelmatig overkomt. Nu het mij ook is overkomen, voel ik me echt een van jullie :-)

Drazi#2341

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Drazi schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:09:
[...]

Geen last gehad van disconnects. Wel voor het eerst uitgescholden door een slechte verliezer. Het was een emotioneel moment voor mij want ik was een beetje jaloers op jullie veteranen die dit regelmatig overkomt. Nu het mij ook is overkomen, voel ik me echt een van jullie :-)
Ik heb het een paar keer gehad, sindsdien accept ik de friends verzoeken niet meer

• Sypheron
  • Nu online
Ik had ook een paar disconnects gisteren tijdens het spectaten.

Mijn game tegen PCBaas zal in de aankomende ronde gespeeld worden, waarschijnlijk weer ergens tussen 20:00 en 21:00 uur.

• LangeQuin
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Zijn jullie al gold aan het sparen voor de volgende uitbreiding?
Aangezien ik merk dat ik nu de meeste legendary's wel heb ik genoeg deck heb waar ik uit de voeten mee kan zit ik denken om nu al te gaan sparen zodat ik straks een heleboel packs meteen kan kopen?
Is er al bekend wanneer we deze kunnen verwachten, behalve Spring 2016?
Neem aan dat deze uitbreiding ook in Standard mee genomen gaat worden?

Trouwens ik vond dit deck, lijkt mij wel leuk om te spelen, is weer eens iets anders
http://www.hearthpwn.com/decks/428453-justicar-beast-control
Zou het goed kunnen werken?

[ Voor 17% gewijzigd door LangeQuin op 09-02-2016 08:53 ]

• Kasai

Kasai

Legendary

Ik koop nog steeds classic packs, van de week golden blue die ik al had en een nieuwe epic :)

Hopelijk komt er voor de expansion een preorder van 50 euro voor 50 packs, dan doe ik dat wel :)

Atlas#22744

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik blijf gewoon eigenwijs Arena runs doen.. ondanks de kans op GvG packs. Gisteren na een kansloze 0-3 loss streak met Warrior in de Arena nog een Vol'jin uit de Arena reward getrokken.
Kasai schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:11:
Ik koop nog steeds classic packs, van de week golden blue die ik al had en een nieuwe epic :)

Hopelijk komt er voor de expansion een preorder van 50 euro voor 50 packs, dan doe ik dat wel :)
Ik wil een volledige collectie. Dus ik koop vooral packs waarvan ik nog niet alle kaarten heb .

• PCBaas
  • Laatst online: 23-12 23:54
No plans on buffing any cards during the balance pass.
http://www.hearthpwn.com/...basic-cards-balancing-new

Novice Engineer zal voor altijd een 1/1 blijven. :'(

EDIT:
Ik ben alweer een tijdje (ong. 2 maanden) aan het sparen voor de volgende set en ik heb nu 3k gold en 3k dust. Af en toe doe ik alsnog een arena run en dat gebruik ik dan als enige manier om aan pakjes te komen; dit gaat alleen niet zo snel, want ik doe er maar 1-2 per week. :P
[...]

Respect. 8)

[ Voor 71% gewijzigd door PCBaas op 09-02-2016 09:41 ]

5700X | RX 6600

• Lapras

Lapras

Ice beam

LangeQuin schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:43:
Trouwens ik vond dit deck, lijkt mij wel leuk om te spelen, is weer eens iets anders
http://www.hearthpwn.com/decks/428453-justicar-beast-control
Zou het goed kunnen werken?
Goed werken is wat veel gezegd, maar denk dat je wel wat partijen kan verrassen. Mist wel card draw en de taunts om games te rekken. Daarnaast kan ik me een mid range hunter zonder unleash the hounds bijna niet voorstellen. Ook het uitblijven van traps is ingewikkeld.

Gister zelf met een eigengemaakt beast hunter deck zonder Naxx en GvG kaarten geexperimenteerd. Belchers vervangen door die 2/6 taunt leeuw die +1 attack krijgt door beasts. Via snake traps, animal companion, tomb spiders en brann kreeg ik hem vaak wel tot een 4/6 of 6/6. Toch mis je de death rattle van belcher wel, dus wellicht is Sen'jin toch beter. Boom had ik vervangen door Ragnaros, Shredders door Tomb Spiders.

Het enige wat wel echt anders is, is het gemis van mad scientists. Ik merkte dat ik een paar keer zelfs traps in mijn hand hield omdat je geen activator meer hebt, maar ik twijfel of traps nog wel viable zijn in hunter. Daarnaast mis je door het ontbreken van creepers en mad scientists, dat je eigenlijk net te weinig goede 2 drops hebt. King's Elekk is nog steeds prima en Knife Juggler is altijd goed, maar verder zijn er weinig alternatieven. Huge Toad is een beast, maar niet bijzonder sterk. Jeweled Scarab is net te weinig tempo en ik had gister niet echt mazzel met de 3 drops.

Work in progress dus.

• Sypheron
  • Nu online
Ik blijf ook gewoon Arena's doen hoor. Wil ook van GvG alle kaarten gewoon compleet hebben. Ze verdwijnen niet he :).

Dat hunter deck ziet er opzich wel grappig uit LangeQuin, maar ben niet zo'n fan van Justicar in Hunter, naar mijn idee een van de slechtste transformaties die Justicar kan geven van de heropower.
astie schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:18:
[...]

Ik wil een volledige collectie. Dus ik koop vooral packs waarvan ik nog niet alle kaarten heb .
Same here. Ik mis nog 4 Legendaries en 1 Epic uit TGT en dan heb ik alles. Ik heb helaas alleen sinds ongeveer eind November geen legendary meer uit mijn pakjes gehaald, dus het gaat nogal traag.
PCBaas schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:27:
No plans on buffing any cards during the balance pass.
http://www.hearthpwn.com/...basic-cards-balancing-new

Novice Engineer zal voor altijd een 1/1 blijven. :'(
Consistente card design en card balancing is nou niet iets waar Blizzard om bekend staat.... ;)

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-12 20:55
Beetje erg stomme fout (rond 4:25)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8S2pw49YrQI&t=4m25s]

Wil ik Reno voor het laatst bewaren, dacht ik er helemaal niet bij na wat voor secret die paladin dan had |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Ketho op 09-02-2016 13:02 ]

[...]

Mja ik weiger ze allemaal. Gisteren wel 2 van die trieste knaapjes toegevoegd om ze te trollen, 2 potjes achter elkaar van die rope gasten omdat ze aan het verliezen waren. Ik ga ze niet uitschelden ofzo, maar om ze even te trollen, en ook al accepteren ze niet, vinden ze het toch irritant.

Anders doe ik nooit iemand toevoegen, of ze nu goed of slecht spelen en of ze nu face hunter spelen of freeze mage, het maakt mij niet uit.

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Iemand een control deck wat werkt?

Speel zelf graag control maar geen 1 deck werkt. Kom alleen paladins en mages tegen...

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Predje schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:04:

Speel zelf graag control maar geen 1 deck werkt. Kom alleen paladins en mages tegen...
http://www.hearthstonetop...control-priest-deck-list/
http://www.hearthstonetop...ontrol-warrior-deck-list/

Predje schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:04:

Je kan het een control deck noemen of niet maar Anyfin Paladin speel je wel als Control en met een goede en leuke finisher.

• aicaramba
Benjamin- schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:15:
[...]

Mja ik weiger ze allemaal. Gisteren wel 2 van die trieste knaapjes toegevoegd om ze te trollen, 2 potjes achter elkaar van die rope gasten omdat ze aan het verliezen waren. Ik ga ze niet uitschelden ofzo, maar om ze even te trollen, en ook al accepteren ze niet, vinden ze het toch irritant.

Anders doe ik nooit iemand toevoegen, of ze nu goed of slecht spelen en of ze nu face hunter spelen of freeze mage, het maakt mij niet uit.
Meh. Ik vind het vrij kinderachtig om mensen toe te voegen, ookal scheld je ze niet uit.

Ik voeg alleen mensen toe als ze met een origineel deck spelen en ik ze wil complimenteren. Maarja, ze accepteren eigenlijk nooit.

Ik heb zelden dat mensen mij willen toe voegen om te schelden, doen ze dat wel. Prima, ik vind het wel grappig, want ze zijn zelf geïrriteerd en maak me er verder niet druk om.

• Predje
astie schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:26:
[...]

Je kan het een control deck noemen of niet maar Anyfin Paladin speel je wel als Control en met een goede en leuke finisher.
Wat is er leuk en stallen om vervolgens met 1 kaart 30+ dmg te doen?
Totaal niet interactief.

• aicaramba
Predje schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:33:
[...]

Totaal niet interactief.
Het stallen zelf is interactief.

Predje schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:33:
[...]

Totaal niet interactief.
Haha......denk je dat het is: wachten tot beurt 10, gooi anyfin......kill? ;w ;w

Daarbij doet de eerste Anyfin 'maar' 22 damage en geen 30.

• Predje
astie schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:40:
[...]

Haha......denk je dat het is: wachten tot beurt 10, gooi anyfin......kill? ;w ;w
Daar lijkt het wel altijd op. Maar anyfin paladin zal wel mega veel skill behoeven...
Alleen secret paladin gaat nog meer automatisch IMHO...

• icemotion
Anyfin op zichzelf doet niks; er moeten wel eerst murlocs zijn doodgegaan voordat de kaart wat doet;

Kortom het is je finisher. Tot die tijd gebruik je je murlocs voornamelijk als removal of als een soort Zoo tactiek (ik win ook gewoon games met mn Anyfin deck zonder ooit Anyfin te casten)

Wat dat betreft vind ik Anyfin een heel dynamisch deck met een redelijk goede early game en een dikke finisher.

Het is geen complex deck als freeze-mage, maar er komt absoluut wel skill bij kijken om het goed te spelen
Predje schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:48:
[...]

Daar lijkt het wel altijd op. Maar anyfin paladin zal wel mega veel skill behoeven...
Alleen secret paladin gaat nog meer automatisch IMHO...
Mja, hoewel ik vrijwel alle decks nogal simpel vind in HS denk ik niet dat Anyfin nou in de top 5 retard decks ofzo zit :). Er zijn wel veel decks die makkelijker te spelen zijn. Denk aan Secret Paladin, Zoo, Aggro Shaman, Face Hunter etc.

De enige decks die, in mijn ogen, bovengemiddelde skill vereisen zijn decks als Freeze Mage, Patron Warrior, Malygos Rogue, Mill Rogue. Ik zal er ongetwijfeld een paar vergeten, maar dat zijn voor mij wel de voornaamste skill based decks.

Anyfin zit voor mij ergens in het midden I guess.

[ Voor 3% gewijzigd door xelfer op 09-02-2016 15:10 ]

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:04
Mijn deckbrouwsels vereisen pas veel skill, daarom verlies ik er zo vaak mee. ;)

Maar serieus nu. Ik ben Anyfin nog niet veel tegengekomen, maar ook al klinkt het een beetje als een 1-card combo deck, het voldoet wel aan de klassieke M:tG definitie van een control deck: de tegenstander neutraliseren tot je uiteindelijk wint (zogenoemde inevitability).

• Predje
xelfer schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:09:
[...]

Mja, hoewel ik vrijwel alle decks nogal simpel vind in HS denk ik niet dat Anyfin nou in de top 5 retard decks ofzo zit :). Er zijn wel veel decks die makkelijker te spelen zijn. Denk aan Secret Paladin, Zoo, Aggro Shaman, Face Hunter etc.

De enige decks die, in mijn ogen, bovengemiddelde skill vereisen zijn decks als Freeze Mage, Patron Warrior, Malygos Rogue, Mill Rogue. Ik zal er ongetwijfeld een paar vergeten, maar dat zijn voor mij wel de voornaamste skill based decks.

Anyfin zit voor mij ergens in het midden I guess.
Eens hoor.

Al is skill een relatief begrip, zeker i.r.t. HS. Zo ingewikkeld is de game niet.
In theorie (en discussie) kun je het ingewikkeld praten, maar de dagelijkse potjes komen in de praktijk gewoon echt niet verder dan spelen wat je hebt. Vooruit ooit een keer om een gokken of je tegenstander AoE of MCT heeft.
Op de ladder is het gewoon 99% aggro netdeck die gewoon maar spelen wat ze in hun hand hebben.
Ik kan met iig al weken niet meer ertoe zetten serieus (lees meer dan 3 potjes per dag) te spelen.
Als ik het nu opstart zit ik binnen 5 min alweer naar de eerste shielded minibot of manawyrm te gapen.
Gewoon saaai is het vort.

• Lapras

Lapras

Ice beam

Tja, sommige kaarten zijn beter dan anderen, daarom zal je ze vaak zien. Dat is niet zo'n probleem. Nog even wachten en Minibot is in ieder geval verdwenen.

Overigens ben ik niet zo'n fan om tegen Anyfin te spelen. Soms heb ik het gevoel dat ik daadwerkelijk voor board control aan het vechten ben, soms heb je te weinig reach en is het daadwerkelijk wachten op turn 10 en 11 terwijl zij maar kaarten blijven pakken. Het OTK gehalte is net iets te hoog.

Al speel ik zelf ook met Malygos Warlock en Druid, dus echt kritiek mag ik ook weer niet hebben. Al vergen die decks nog wel een verzameling van specifieke kaarten.

• icemotion
Ik zie soms ook Anyfin decks die gewoon verkeerd zijn gebouwd en spelen teveel murlocs;

ik had er gister een tegen mijn mage deck; hij speelt anyfin; en krijgt van alles maar niet zijn Old Murk-eye of Warleader; 1 boardclear en easy win voor mij.

• Drazi
astie schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:40:
[...]

Daarbij doet de eerste Anyfin 'maar' 22 damage en geen 30.
22 maar? En dan maken we ons al jaren druk over de Druid combo FoN + SR voor 14 :9

Drazi#2341

Drazi schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:23:
[...]

22 maar? En dan maken we ons al jaren druk over de Druid combo FoN + SR voor 14 :9
haha, ik zie FoN + SR iets teveel voor 22 damage.
Het hele Charge gebeuren in Hearthstone is gewoon ruk en zeker als het mogelijk om er meerde in 1 beurt te spelen.
Als jij kijkt naar alle nerfs en irritaties in Hearthstone zijn er bijna altijd Charge Minions en spells bij betrokken en ik ben bang dan Anifin de nieuwste kandidaat is.
Het vervelende is dat straks zonder alle Deathrattles en Loatheb dit deck nog sterker word helemaal tegen Midrange en control decks omdat ze zelf wel Healbot en Sludge missen maar daar heb je tegen control en Midrange minder last van.

Anyfin speelt vrij vergelijkbaar met Freeze Mage. Veel card draw en weten wanneer je je board clears moet gebruiken, en dan kan je met 2 turns lethal krijgen.
aicaramba schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:33:
[...]

Meh. Ik vind het vrij kinderachtig om mensen toe te voegen, ookal scheld je ze niet uit.

Ik voeg alleen mensen toe als ze met een origineel deck spelen en ik ze wil complimenteren. Maarja, ze accepteren eigenlijk nooit.

Ik heb zelden dat mensen mij willen toe voegen om te schelden, doen ze dat wel. Prima, ik vind het wel grappig, want ze zijn zelf geïrriteerd en maak me er verder niet druk om.
Daarom doe ik het ook alleen bij mensen die mij trollen. Dus expres ropen terwijl ze geen kans meer maken. Zoals gisteren een hunter aan het topdecken was terwijl ik o.a. Belcher, Sylvanas en Reno (en dus 30hp had) op het veld had. Hij deed het absoluut expres, incl de laatste beurt terwijl ik lethal op het veld had. Dan voeg ik ze wel even toe om te trollen. Nu accepteren ze nooit, maar in dat geval had ik iets van "well faced :P" gestuurd om ze dan weer te verwijderen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Benjamin- op 09-02-2016 20:29 ]

• Drazi
Ik kon de verleiding niet meer weerstaan en heb eindelijk een Reno Mage deck gebouwd. Zonet in mijn eerste game tegen een rogue Reno Jackson kunnen Duplicaten via secret. Het voelde een beetje als valsspelen. 90 healing totaal. En 10 kaarten minder erdoor heen gebrand. Hier ben ik wel een tijdje zoet mee op de ladder.

Drazi#2341

• Sypheron
  • Nu online
File this one under "announcement of an announcement," but it looks like Blizzard is preparing for the next big step forward for Hearthstone. An event is currently slotted for March 9, in which select VIPs and media will be given a chance to check out what's next for Blizzard's card game.
Volgens deze link gaat het halverwege maart gebeuren!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12 12:54
Drazi schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:31:
Ik kon de verleiding niet meer weerstaan en heb eindelijk een Reno Mage deck gebouwd. Zonet in mijn eerste game tegen een rogue Reno Jackson kunnen Duplicaten via secret. Het voelde een beetje als valsspelen. 90 healing totaal. En 10 kaarten minder erdoor heen gebrand. Hier ben ik wel een tijdje zoet mee op de ladder.
Lastig is dat om tegen te spelen tegen dat soort duplicates vind ik zelf. Zelfde als de mage eerst duplicate speelt en dan Antonidas op een leeg bord. Ik heb dan nog niet echt ontdekt hoe ik me er tegen moet wapenen dan (behalve natuurlijk zorgen dat hij niet in die positie komt).
Als ik hem kill heeft hij 2 Atons. Als ik er omheen speel, dan speelt hij geen minions meer en wint hij ook.
En ook lastig aan om een duplicate is dat je dan een Echo tegen je krijgt als je dat doet. Volgens mij kan je wat dat betreft beter je verlies pakken en duplicate triggeren alleen voelt dat zo fout bij Reno / Anton / etc.

Als iemand tips heeft hoor ik het graag want ik heb al te vaak verloren door dit soort duplicate situatie waar ik me geen raad mee wist.
SeamusXanthus schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:38:
[...]

Lastig is dat om tegen te spelen tegen dat soort duplicates vind ik zelf. Zelfde als de mage eerst duplicate speelt en dan Antonidas op een leeg bord. Ik heb dan nog niet echt ontdekt hoe ik me er tegen moet wapenen dan (behalve natuurlijk zorgen dat hij niet in die positie komt).
Als ik hem kill heeft hij 2 Atons. Als ik er omheen speel, dan speelt hij geen minions meer en wint hij ook.
En ook lastig aan om een duplicate is dat je dan een Echo tegen je krijgt als je dat doet. Volgens mij kan je wat dat betreft beter je verlies pakken en duplicate triggeren alleen voelt dat zo fout bij Reno / Anton / etc.

Als iemand tips heeft hoor ik het graag want ik heb al te vaak verloren door dit soort duplicate situatie waar ik me geen raad mee wist.
Bij Reno is het lastig, want dan weet je dat je alleen kan winnen als je of OTK hebt of enorme druk met minions kan uitvoeren.
Anto is een ander verhaal. Denk er wel aan dat Anto 7 mana kost. Dus met goede druk van minions kan de tegenstander Anto alleen spelen als body of icm met kleine spells. Ik moet eerlijk zijn dat ik een gedupliceerde Belcher irritanter vind dat een gedupliceerde Anto.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Priest ook goud nu. Die 500 wins waren wel een pijnlijke grind moet ik zeggen, maar gelukkig nu achter de rug.

Nu dus Mage & Priest goud. Rogue of Warrior zal de volgende wel worden :)

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12 19:38
Youtubevideo van mij tegen tegen RudiA en nog een van mij tegen theVirtual wie die nog niet gezien had.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

SeamusXanthus schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:38:
[...]

Ligt er echt aan. Je wilt sowieso de ander onder druk zetten, want simpel gezegd op lange termijn heeft die ander oneindig veel fireballs. Kan jij de druk zo opvoeren dat hij de fireballs die hij net kreeg van zijn antonidas op je minions moet gebruiken, dan is het zeker de moeite waard zijn om hem te killen.
Kan je de damage race winnen, bijvoorbeeld met een aggro deck, en je hebt lethal met je volgende turn, en je kan dus 18-20 damage opvangen, dan zou je het ook kunnen negeren.

Is beide geen optie, dan ga je waarschijnlijk gewoon verliezen. Dessalnietemin is removal dan vaak wel het veiligste, simpelweg omdat fireballs niet te combineren zijn in 1 beurt met antonidas, dus ze zijn met die duplicates wel afhankelijk van andere spells.

• icemotion
Deze week weer eens een rerun van een brawl; een van de minder geslaagde IMO.

Maar goed; rogue quest mee kunnen doen; pack binnen. Tirion uit de pack gehaald. En we're done.

Terug naar Arena. :p

• aicaramba
Ik had een hogger.. Heel leuk, een legendary, maar ondertussen wel mn 3e hogger, terwijl ik sinds de open beta pas 2 écht bruikbare legendaries uit packs heb gehaald en ik de rest heb gecraft..

• Predje
Jesus godverdomme! Wat is er aan de hand!
Heb een Reno deck (dubbelchecked, van elk 1).. werkt Reno niet... (na een game van 25min)
Vervolgens MC ik Highmane en run die in freeze.. gaat ie dood en krijg ik die 2 hyenas...

• Predje
Predje schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:18:
Jesus godverdomme! Wat is er aan de hand!
Heb een Reno deck (dubbelchecked, van elk 1).. werkt Reno niet... (na een game van 25min)
Had zijn Belcher entombed....

Vervolgens MC ik Highmane en run die in freeze.. gaat ie dood en krijg ik die 2 hyenas...

Verwijderd

Wat vinden jullie van de brawl van deze week?

Persoonlijk vind ik brawls waarbij je op de "discover" methode kaarten krijgt erg leuk.
Het gaat in deze brawls om skills maar ook om geluk hebben met het pakken van kaarten.

Volgens mij zijn Mage en Rogue de sterkste in deze brawl qua heropower in het begin op de "chickens".
Pagina: 1 ... 37 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.