• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 13:19
Ik vind 9 extra deckslots maar erg matig. Ik had liever per class 9 slots gezien, dan had je echt meerdere types decks per class kunnen bijhouden zonder iedere keer terug te moeten naar externe tools. Dat zou ook GUI-wise niet zo moeilijk te implementeren geweest moeten zijn lijkt me, je kiest eerst de class waarmee je wil spelen en vervolgens het type deck. Een gemiste kans dit als je het mij vraagt.

Als speler van het eerste uur heb ik niet alle kaarten, maar wel de meeste en in elk geval all must-haves. Nu er twee modi zijn om in te spelen heb je eigenlijk voor elke modus al 9 slots nodig (indien je met elke class in die modus zou willen spelen). Nu zullen er altijd een wel een paar classes zijn waarmee je minder speelt, maar toch...

Wat crafting betreft lijkt het me voor nieuwe spelers een no-brainer om eerst alle goeie classic legendaries en epics te craften, de adventure en expansion cards vervallen toch automatisch na 2 jaar... En de Wild play mode laat je als nieuwe speler toch wel links liggen lijkt me zo :+

Nu je de cards van de expansions straks kan craften i.p.v. kopen, zou dit dan ook betekenen dat je ze kan dusten? Indien je er voor kiest om alleen Standard Play te doen, heb je straks wel een berg potentieel dust trouwens...

[ Voor 9% gewijzigd door The_Big_Easy op 03-02-2016 11:07 ]

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12 12:54
Ik ben redelijk neutraal over de veranderingen. Waar ik wel zorgen over heb, is dat 'Wild' straks eigenlijk gaat betekenen dat Blizzard er geen rekening mee gaat houden wat betreft card balancing.
Ze zeggen dus wel dat als je op de oude manier wilt bljiven spelen je dat gewoon kan blijven doen, maar in realiteit is er goede kans dat deze mode straks zo ziek is dat het onspeelbaar wordt (en Blizzard geen nerfs op kaarten gaat doen omdat het immers 'slechts' een probleem in WIld is).
En het is jammer dat ze nu nog minder reden hebben om kaarten aan te passen, ze waren veel te traag om sommige kaarten aan te passen en nu zullen ze het helemaal niet meer doen (immers het probleem lost zich vanzelf op (niet dus in Wild)).

En sommige Tribes gaan bijna compleet verdwijnen tenzij daar goede vervanging voor komt. Een mechdeck kan je wel vergeten bijvoorbeeld, en dan heeft een Gorilla Bot wel een erg beperkte discovery.
Ofwel de nieuwe expansion moet ZEER groot worden.

Maar op zich het idee van Standard vs Wild is prima, maar nogmaals ik heb zo mijn zorgen over Wild op lange termijn.

• The_Big_Easy
SeamusXanthus schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:08:
Ik ben redelijk neutraal over de veranderingen. Waar ik wel zorgen over heb, is dat 'Wild' straks eigenlijk gaat betekenen dat Blizzard er geen rekening mee gaat houden wat betreft card balancing.
Goed punt, het gevaar dat Wild op een gegeven moment totaal niet meer te balancen is vanwege de steeds maar groter wordende pool aan cards zag ik ook al. Ben benieuw hoe dit gaat uitpakken...

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:08
PCBaas schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:15:
Interessant standpunt van Kibler over het altijd blijven van Basic/Classic cards in Standard format:
YouTube: (Hearthstone) Thoughts On The New Standard Format
Ik heb mij nog niet verdiept in alle veranderingen op micro-niveau, maar dat er een verandering zat aan te komen was wel duidelijk. Ik denk dat Brian Kibler een heel belangrijk punt aansnijdt is en dat is dat het behoud van classic kaarten ervoor zorgt dat bepaalde heroes altijd een standaard soort deck blijft behouden en dat is jammer voor de dynamiek voor de toekomst.
Voor een definitief oordeel wacht ik nog af of ze bijvoorbeeld een selectie maken van classic kaarten, wat ik nog wel kan begrijpen of dat ze bepaalde kaarten van een nerf gaan voorzien (wat ik niet verwacht)

Hopelijk wordt het dus uiteindelijk een positief oordeel, maar met de kennis die we nu hebben ben ik over de uitwerking nog niet echt tevreden.
Zoals ik al eerder schreef, is het inderdaad heel erg de vraag hoe ze dit gaan doen. Enerzijds krijg je extra goede kaarten, als balans om kaarten die niet meer beschikbaar zijn, te 'vervangen', anderzijds krijg je ook combinaties die anders niet mogelijk waren.
Neem Secret Paladin bijvoorbeeld, Paladin krijgt al rake klappen, en Secret Paladin al helemaal. Ga je die een nieuwe goede secret geven en een paar extra kaarten voor de early game, dan krijg je straks een extreem sterke Secret Paladin op Wild.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 05:29
Benjamin- schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:18:
Ik ben eens even gaan kijken wat naar mijn idee de grootste veranderingen oplevert:

Avenge - 1 van de sterkste secrets en wat Secret Paladin ook echt lastig kan maken, zonder deze secret verlies je veel kracht waardoor het deck afzakt.
Voidcaller/Mal'Ganis - zonder deze 2 kaarten zijn demon decks gewoon dood, zo simpel is het.
Death's Bite - Al is Arcanite Reaper vergelijkbaar, mis je toch zeker wel die whirlwind tegen kleine minions, maar ook voor de Execute targets.
Zombie Chow: DE anti-aggro kaart, hopelijk krijgen we er iets anders voor
Mad Scientist: Dit gaat een flinke impact hebben op Mage, Freeze gaat wel lukken maar zal een stuk trager worden, en Tempo Mage zou over kunnen gaan op Kirin Tor Mage, maar die is toch wel weer minder.
Loatheb: Enorm sterke kaart tegen spells en tevens ook de enige van zijn type, dus dat is wel een flink verlies.
Sludge Belcher: Sterke kaart, maar denk dat we gewoon weer terug gaan naar Sunwalker.

Mechs - Bijna alle mechs zijn GvG en die verdwijnen dus, dit betekent vooral dat Mech Mage helemaal weg is.
Echo of Medivh/Duplicate - Beide kaarten zijn weg, waardoor Giants Mage e.d. totaal onspeelbaar zijn.
Shielded Minibot/Coghammer/Muster for Battle - de drie kaarten die in vrijwel ieder Paladin deck zitten, zijn weg. Ik mag er vanuit gaan dat Blizzard hier wel vervanging voor gaat zoeken, anders valt Paladin wel heel erg hard naar beneden.
Velen's Chosen/Lightbomb - 2 belangrijke anti-aggro kaarten, er is zonder mee te spelen, maar bepaalde decks gaan er wel heel anders uitzien.
Tinker's Sharpswords Oil - Belangrijke Rogue kaart die straks weg is, waardoor de vraag is wat voor goede Rogue decks er straks nog zijn.
Antique Healbot - Zeer belangrijke anti-aggro kaart en ook moeilijk te vervangen binnen de huidige kaarten. Bepaalde classes hebben wel alternatieven, maar niet allemaal.
Hemet Nesingwary - Even kijken of jullie allemaal wel goed opletten. :P

Piloted Shredder en Dr. Boom - Oke deze kaarten verdwijnen, maar eigenlijk heeft het weinig tot geen impact op decks zelf. Ze zijn sterk en daarom zitten ze in decks, maar ze bieden geen synergy of bepaalde speelstijlen.

Als ik door de lijst kijk zie ik duidelijke welke decks flink winnen of verliezen. Neem bijvoorbeeld Druid, die verliest bijna niets, Shade kan je vervangen met Mounted Raptor, Warrior verliest Deaths Bite, maar verder niets essentieels, Aggro Shammy verliest alleen Crackles enz.
Terwijl er ook duidelijke verliezers zijn, zoals Paladin in het geheel, Mage op veel vlakken, Rogue en Demon decks.

Dus ben erg benieuwd naar nerfs en wat voor nieuwe kaarten komen om dit weer te balanceren.
Ik verwacht zelf dat blizzard veel kaarten onder een andere naam zullen uitgeven of in een soort gelijke vorm. Op het moment dat er een bagger expension komt, verwacht ik dat decks als miracle rogue weer tot leven worden gewekt. Het deck is overleden door loatheb, leeroy nerf, shredder, sludge en nog paar van dit soort kaarten. Die allemaal grotendeels verdwijnen

• badboyqxy
The_Big_Easy schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:12:
[...]

Goed punt, het gevaar dat Wild op een gegeven moment totaal niet meer te balancen is vanwege de steeds maar groter wordende pool aan cards zag ik ook al. Ben benieuw hoe dit gaat uitpakken...
Simpel, als iedereen de zelfde op kaarten gebruikt is het balanced

• SeamusXanthus
Beter maken ze 'Classic' een roulerende set van kaarten wat een mengelmoes is van kaarten uit Classic + uitgefaseerde uitbreidingen. Dan kan je elk jaar ook een beetje rouleren en heeft een aantal voordelen
1) zie je oude kaarten nog eens een keer terug (reden om niet te dusten)
2) meer variatie van 'base cards' door de jaren heen (altijd zelfde kaarten = boring)
3) dominante classic kaarten kan je er ook eens uithalen (en later weet terug brengen)
4) leuke kaarten die nooit echt zijn aangeslagen op die manier een kans geven (stel er komt een leuke kaart uit die Hobgoblin viable maakt dan kan je die er in zetten voor dat jaar)
Praktisch gezien is een classic card nog ouder dan oudere kaarten dus eigenlijk moet je die nog eerder uitfaseren, door de set van classic cards te wisselen.

[ Voor 17% gewijzigd door SeamusXanthus op 03-02-2016 11:31 ]

• The_Big_Easy
badboyqxy schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:25:
[...]
Maar als het zo'n OP-card fest gaat worden op termijn, wat heeft het dan voor zin om te gaan ranken in Wild modus? Dat lijkt dan meer op een permanent soort Brawl, anything goes and can happen en je bent nog meer overgeleverd aan RNG dan nu al het geval is...

• badboyqxy
voor mensen die het kunnen waarderen of hun oude kaarten nog willen gebruiken. Ranked is een feature die ze bieden. Maar toornooien etc. zullen allemaal in standaard worden gehouden en gross van de mensen zal daarom ook deze mode gaan spelen
badboyqxy schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:40:
voor mensen die het kunnen waarderen of hun oude kaarten nog willen gebruiken. Ranked is een feature die ze bieden. Maar toornooien etc. zullen allemaal in standaard worden gehouden en gross van de mensen zal daarom ook deze mode gaan spelen
Nee. alleen de officiële Blizzard toernooien zullen zeker in Standard format worden gespeeld. De rest is vrij om zelf hun format te kiezen (zoals nu ook al is).

• badboyqxy
daarom juist, alleen mensen die wild te gek vinden hebben gewoon pech en ergens ook terecht
badboyqxy schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:17:
daarom juist, alleen mensen die wild te gek vinden hebben gewoon pech en ergens ook terecht
Waarom hebben die pech?

• badboyqxy
omdat de focus gewoon op de nieuwe gamemode komt te liggen, juist om alles balanced te houden. Ze komen alleen tegenmoet door de overige mensen een mode te geven waarin ze alles kunnen gebruiken.
badboyqxy schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:21:
omdat de focus gewoon op de nieuwe gamemode komt te liggen, juist om alles balanced te houden. Ze komen alleen tegenmoet door de overige mensen een mode te geven waarin ze alles kunnen gebruiken.
Voor wie komt die focus daarop te liggen? Als je naar beperkingen kijkt zijn het eigenlijk alleen de top spelers die 9/10 keer in de Legend Top 100 lijst komen. De spelers die alle officiele Blizzard toernooien afgaan om hun WK points te halen.

Verder kun je op Wild exact hetzelfde halen als op Standard.

• badboyqxy
ja behalve dat blizzard daar geen nerfs in gaat doen, dus als je dat gaat spelen moet je bereid zijn tegen dat 'wild' te kunnen. Er zullen geen balance updates worden uitgebracht en dat is ergens ook goed, want de focus ligt daar niet!

daarnaast worden dagelijks tientallen tot enkele honderden heartstone tornooien georganiseerd. Niet alleen voor de top spelers dus. En zeker de nieuwe spelers en iedereen die telkens de zelfde decks bui is zullen zich op standaard gaan richten.
badboyqxy schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:37:
ja behalve dat blizzard daar geen nerfs in gaat doen, dus als je dat gaat spelen moet je bereid zijn tegen dat 'wild' te kunnen. Er zullen geen balance updates worden uitgebracht en dat is ergens ook goed, want de focus ligt daar niet!

daarnaast worden dagelijks tientallen tot enkele honderden heartstone tornooien georganiseerd. Niet alleen voor de top spelers dus. En zeker de nieuwe spelers en iedereen die telkens de zelfde decks bui is zullen zich op standaard gaan richten.
100en niet officiele Blizzard HS toernooien die dus hun eigen format morgen kiezen. Heerlijk toch. Voor ieder wat wils. En de nerfs die gedaan worden aan kaarten gelden voor zowel Standard als voor Wild.

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik snap niet dat blizzard voor elk seizoen steeds een nieuwe set kaarten uit mag kiezen. Nu zijn mensen die veel geld in gvg hebben zitten gewoon genaaid. Nou speel ik f2p en lijkt het me wel leuk. Maar als de sets steeds per jaar veranderen, krijgen we gewoon weer steeds dat iedereen dezelfde OP deck graat spelen.

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12 11:29

Kasai

Legendary

Nieuwevolger schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:57:
Ik snap niet dat blizzard voor elk seizoen steeds een nieuwe set kaarten uit mag kiezen. Nu zijn mensen die veel geld in gvg hebben zitten gewoon genaaid. Nou speel ik f2p en lijkt het me wel leuk. Maar als de sets steeds per jaar veranderen, krijgen we gewoon weer steeds dat iedereen dezelfde OP deck graat spelen.
Elk seizoen? Je bedoelt 1 x per jaar toch?

Dat de GvG mensen zijn genaaid is natuurlijk wel jammer, maar er moet ergens een grens worden getrokken.

Atlas#22744

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12 22:31
Benjamin- schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:18:
Als ik door de lijst kijk zie ik duidelijke welke decks flink winnen of verliezen. Neem bijvoorbeeld Druid, die verliest bijna niets [...]

Dus ben erg benieuwd naar nerfs en wat voor nieuwe kaarten komen om dit weer te balanceren.
Druid's combo gaat vrijwel zeker onder het mes. Ben Brode heeft daar al naar gehint in http://www.polygon.com/20...ew-modes-2016-deck-slots:
Brode pointed to classes like the druid as a key example of what the team hopes to change.

"Some classes have too many cards that are just too high power level," he said. "It makes it very hard to make new cards for classes like druid, because they have so many really good cards in Basic and Classic. We have to do some nerfs to make sure we can still see a different druid deck as a new set comes out."

• Nieuwevolger
Kasai schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:01:
[...]

Elk seizoen? Je bedoelt 1 x per jaar toch?

Dat de GvG mensen zijn genaaid is natuurlijk wel jammer, maar er moet ergens een grens worden getrokken.
Tuurlijk wel, ene seizoen bijvoorbeeld basic, gvg en black rock mountain kaarten en seizoen daarna basic, tgt en naxx. Dan krijg je eindelijk een beetje variatie in de game.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-12 11:46
Nieuwevolger schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:17:
[...]
Tuurlijk wel, ene seizoen bijvoorbeeld basic, gvg en black rock mountain kaarten en seizoen daarna basic, tgt en naxx. Dan krijg je eindelijk een beetje variatie in de game.
Oh ik begreep het als dat decks ouder dan een jaar gewoon afvallen. Geen random keuze van welke sets/expansions mee doen, maar alles ouder dan een jaar gewoon weg. Daarom de oudste (Naxx en GvG) die nu als eerste afvallen.

• Nieuwevolger
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:19:
[...]

Oh ik begreep het als dat decks ouder dan een jaar gewoon afvallen. Geen random keuze van welke sets/expansions mee doen, maar alles ouder dan een jaar gewoon weg. Daarom de oudste (Naxx en GvG) die nu als eerste afvallen.
Wat jij zegt klopt wel, maar mijn idee leek mij veel leuker.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:31
valt dr.Boom uit de boot dan? ik hoop dat die niet bij de nieuwe kaarten hoort

nothing stops this train

Kol Nedra schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:24:
valt dr.Boom uit de boot dan? ik hoop dat die niet bij de nieuwe kaarten hoort
Officieel valt die ook af ja.
badboyqxy schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:25:
[...]

Zo simpel is het niet. Balans zoek je namelijk niet alleen in winrate, maar winrate tussen de verschillende classes en type decks.
Blizzard heeft altijd actief verschillende type decks gepromoot door bepaalde kaarten te brengen die weer iets nieuws mogelijk maken, of iets oud terug te brengen, en dat proberen ze ook te verspreiden over de verschillende classes.

Op het moment dat 2-3 decks straks zo op zijn dat alleen die viable zijn, dan is er geen donder meer aan.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Nieuwevolger
Net verloren van een shaman met 2 ancient watchers en die 7:7 kaart van loe. Speelt die gast die kaart dat al je friendly minions worden gesilenced...

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-12 18:21
Nieuwevolger schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:51:
Net verloren van een shaman met 2 ancient watchers en die 7:7 kaart van loe. Speelt die gast die kaart dat al je friendly minions worden gesilenced...
een soort van watcher druid. Is al best een oud deck van druid, maar is nooit heel populair geweest.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Piet_Piraat7
Nog nooit tegen mij gehad, maar het klinkt best leuk eigenlijk :p
108rogar schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:02:
[...]

Druid's combo gaat vrijwel zeker onder het mes. Ben Brode heeft daar al naar gehint in http://www.polygon.com/20...ew-modes-2016-deck-slots:

[...]
Jammer dat ze dat nu pas doen. Combo is zeker wel balanced imo, maar inderdaad limiteert het wel gigantisch qua maken van nieuwe kaarten.

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12 22:21

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ben benieuwd hoe deze nieuwe regels gaan uitpakken. Ik zie vooral dat je in de nieuwe ranked mode bijna verplicht moet investeren in wings en pakjes om mee te kunnen blijven doen. Ik heb nu dus vooral investering zitten in kaarten die eruit gehaald gaan worden. Dat vind ik vrij jammer...

Maar we zullen zien. Ga beoordelen als t zo ver is, of ik het dan nog leuk vind.

• Boesjke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12 10:53

Boesjke

Excellent!!

Ik ben zelf een voorstander van het nieuwe format. Ook ik heb wat geld zitten in GvG, Naxx, etc. dus ook ik zal 'getroffen' worden in standard maar als je het logisch bekijkt veranderd er weinig en is dit een juiste beslissing van Blizzard om het spel interessant, vernieuwend en betaalbaar (voor nieuwe spelers) te houden.

Interessant
In het huidige format (of straks 'wild') is elke kaart in een nieuwe uitbreiding minder waard omdat er al een gigantische hoeveelheid kaarten zijn en je mag er maar 30 in je deck hebben. Tenzij Blizzard ervoor kiest de kaarten in elke uitbreiding sterker te maken (power creep) maar uiteindelijk zullen de potjes dan na 2 beurten over zijn dus dit is geen logische optie.

Vernieuwend
Je zou bij het vorige punt als tegenargument kunnen gebruiken "Blizzard kan toch gewoon elke release gebalanceerde kaarten uitbrengen zonder deze sterker te maken dan de vorig set(s) kaarten". Hoewel ik zelf geen gamedev ben denk ik dat dit na een aantal uitbreidingen niet meer mogelijk is. De huidige kaarten vallen allemaal binnen een bepaalde bandbreedte en deze is niet onuitputtelijk zonder in herhaling te vallen (en als je uit de bandbreedte stapt is ga je weer richting de power creep).

Betaalbaar
Het belangrijkste punt is dat nieuwe (betalende) spelers na verloop van tijd geen belachelijk bedrag hoeven neer te leggen om alle belangrijke kaarten aan te schaffen. Verder zijn er nog 2 overige groepen.
- Huidige betalende spelers kopen de nieuwe uitbreidingen toch wel (ook onder het huidige format).
- De enige groep die wellicht getroffen wordt zijn f2p spelers die al een tijdje spelen en met pijn en moeite Dr. Boom hebben gecraft en Naxx, BRM en LoE met ingame gold hebben gekocht. Maar deze spelers zullen ook nieuwe uitbreidingen willen (zie punt 1 en 2). Deze zullen ze op dezelfde manier kunnen sparen als ze tot dusver hebben gedaan met de huidige kaarten.

Ja deze f2p groep zal een achterstand hebben met elke nieuwe uitbreiding maar dat is nu ook al zo met elke nieuwe uitbreiding (en je kan sowieso nog wild spelen). Ik zou deze groep dan ook aanraden om basic legendaries te prioriteren ipv de Dr. Booms van deze wereld omdat de Dr. Booms uiteindelijk niet meer te gebruiken zijn in standard. Op deze manier zorg je ervoor dat je niet bepaalde gaten hoeft op te vullen zodra en bepaalde set wordt uitgefaseerd.

tl;dr: Het nieuwe standard format is nodig om power creep tegen te gaan, het spel dynamisch/vernieuwend te houden en de instap voor nieuwe spelers te verlagen. Ja, oude kaarten worden 'nutteloos' maar dat zou na de introductie van veel nieuwe kaarten uiteindelijk altijd gebeuren, craften moet dus met een andere invalshoek worden gedaan (eerst basic dan uitbreiding).

Neen

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:31
Ze mogen dan wel het roster van 9 stuks (decks)opwaarderen naar minimaal 25 ofzo :)

nothing stops this train

aicaramba schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:16:
[...]

een soort van watcher druid. Is al best een oud deck van druid, maar is nooit heel populair geweest.
Ook zo'n Deck die we straks niet meer gaan zien omdat Wailing Soul in Naxx zit.

Het enige voordeel aan dit alles is dat we straks gewoon weer een Meta snapshot van voor Naxx kunnen pakken en wat aanpassen met kaarten uit de uitbreiding en met een week is de Meta weer bepaald.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• stephans
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-12 04:49
Kol Nedra schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:20:
Ze mogen dan wel het roster van 9 stuks (decks)opwaarderen naar minimaal 25 ofzo :)
Dit wordt 18 zodra standard mode gereleased wordt.
stephans schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:23:
[...]

Dit wordt 18 zodra standard mode gereleased wordt.
Hun argument in het verleden was dat de playerbase te retarded was om meer dan 9 deckslots te snappen. Ik ben blij dat ze daar toch maar weer vanaf zijn gestapt :). Meer deck slots hiep hoi!

• 108rogar
Nou, met 2 formats is 18 slots ook wel het absolute minimum hoor, ik had best nog wat meer gewild.

• Nieuwevolger
Maar wat verwachten jullie nog van secret paladin, ik denk dat het nog steeds het sterkste deck blijft, dr 6 is ook zonder avenche nog ijzersterk.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:26
Nieuwevolger schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:02:
Maar wat verwachten jullie nog van secret paladin, ik denk dat het nog steeds het sterkste deck blijft, dr 6 is ook zonder avenche nog ijzersterk.
het deck verliest ook schredder minibot ed he ik denk dat secret pala zo niet verder kan maar dat ligt echt helemaal aan wat de nieuwe set gaat brengen :)
Nieuwevolger schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:02:
En Minibot, Coghammer, Muster, Shredder en Dr. Boom. En dan dus zonder Avenge en opeens is het deck extreem zwak.
Het is natuurlijk wachten wat voor kaarten erbij komen, maar hele goede kans dat Secret Paladin of te zwak is, of heel anders gaat spelen.

• Nieuwevolger
Paladin kan juist schredder heel goed opvangen, mini bot valt ook we op te vangen, alleen 3 mana kaarten zijn wel opeens een probleem denk ik dr 7 mist bijna elk deck wel.
108rogar schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:00:
Nou, met 2 formats is 18 slots ook wel het absolute minimum hoor, ik had best nog wat meer gewild.
Ja klopt, het is nog steeds wel schrapen natuurlijk. Ik had liever 18 slots per game modus gezien bijvoorbeeld. Maar iets is in ieder geval beter dan niets. Ik ben niet ontevreden :).

[ Voor 6% gewijzigd door xelfer op 03-02-2016 21:06 ]

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122806/Hearthstone/Open1/openingsbanner.png

Nog een kleine 2,5 uur tot het toernooi start. Inmiddels zitten we op 49 deelnemers. Wie wordt de 50e?

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

astie schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:37:
[afbeelding]

Nog een kleine 2,5 uur tot het toernooi start. Inmiddels zitten we op 49 deelnemers. Wie wordt de 50e?
Moi.

;)
Nieuwevolger schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:03:
Paladin kan juist schredder heel goed opvangen, mini bot valt ook we op te vangen, alleen 3 mana kaarten zijn wel opeens een probleem denk ik dr 7 mist bijna elk deck wel.
Iedere kaart kan worden opgevangen, maar het deck verliest heel veel kracht zo bij elkaar, terwijl een deck als Aggro/Face Shaman slechts 2 kaarten (2x Crackle) hoeft in te leveren.

Het is natuurlijk onmogelijk om in te schatten wat voor kaarten er komen, en wat de nerfs worden. Maar op dit moment durf ik wel te zeggen dat Secret Paladin keihard geraakt wordt, en ik denk van de tier 1 en 2 decks volgens TS, dat dit deck ook het hardste wordt geraakt.

• Nieuwevolger
Benjamin- schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:07:
[...]

Iedere kaart kan worden opgevangen, maar het deck verliest heel veel kracht zo bij elkaar, terwijl een deck als Aggro/Face Shaman slechts 2 kaarten (2x Crackle) hoeft in te leveren.

Het is natuurlijk onmogelijk om in te schatten wat voor kaarten er komen, en wat de nerfs worden. Maar op dit moment durf ik wel te zeggen dat Secret Paladin keihard geraakt wordt, en ik denk van de tier 1 en 2 decks volgens TS, dat dit deck ook het hardste wordt geraakt.
Jep denk dat face decks weer keihard terug gaan komen en ook combo druid als combo niet generfed word.

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:29
Ik hoop echt zo dat Force of Nature aangepast word naar 4 mana 2x 2/2 treant ofzo. Dat soort kaarten maken Hearthstone echt ResidentSleeper :P

Vroegah nog veel Druid gespeeld, vooral ramp. Simpelweg vechten om board control en de games duurde langer dan 3 minuten. Toen had je nog wat aan 9 mana legendaries, die ik tegenwoordig behoorlijk moeilijk vind om te spelen in welk deck dan ook.

Mijn YouTube

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-12 20:53

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Gans andere vraag.
Voor de mensen die beslissen om toch hun niet-adventure kaarten aan te vullen om de collectie compleet te hebben.
Ga je kiezen om classic packs te kopen en met het dust degen te craften die je nog wil?
Of beslis je om te gaan voor snel nog even wat packs te kopen van de expansion net voordat hij uit roulatie gaat om zo te hopen op nog een paar kaarten die je nog niet had

Beetje dubbel.
Ik denk dat vooral betaspelers graag wild zullen willen spelen.
Maar anderen, zoals reeds aangehaald, de ganse boel gaan dusten om te investeren in de nieuwe expansion/adventure

Battle.net: NagaByrd#2844

• aicaramba
Ik heb nog lang geen complete set, maar ik ga geen GvG kaarten disenchanten. Op de lange termijn lijkt me disenchanten van kaarten die je niet 'over' hebt erg inefficient. En wie weet wil ik GvG kaarten nog wel gebruiken voor wild en tavern brawl.

Ik ga met craften waarschijnlijk wel meer focussen op het craften van classic kaarten ipv de een-naar-laatste expansion, zoals ik nu deed.

Wat ik tot nu toe deed was packs kopen van de laatste expansion en de een-naar-laatste expansion (GvG) de kaarten craften die ik nog mistte. Sinds een tijd ben ik gold aan het sparen voor de aankomende expansion en ga ik kaarten van TGT craften.

Wanneer ik dust over had deed ik nog wel eens de belangrijkste classic kaarten craften, maar over het algemeen ging ik voor het painstakingly long process van hopen dat ik goede kaarten kreeg met de brawl en watch and learn packs.

Nu gaat mijn focus wel iets meer naar het craften van classic kaarten, omdat ik buiten de 'must-haves' van TGT niet echt meer de 'want-have' kaarten ga craften.

Hier is een mooi overzicht van kaarten die zullen verdwijnen bij de introductie van de nieuwe speelmodus:

http://www.hearthstonetop...upcoming-standard-format/

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

astie schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:24:
Hier is een mooi overzicht van kaarten die zullen verdwijnen bij de introductie van de nieuwe speelmodus:

Handig. Zo te zien worden Priest en Paladin het hardst getroffen. Ben benieuwd wat dat met de meta gaat doen.

Vicariously I live while the whole world dies

• Kasai

Kasai

Legendary

Ben blij dat ik Lightbomb nog niet had gecraft :o

Atlas#22744

• stephans
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-12 04:49
Kasai schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:33:
Ben blij dat ik Lightbomb nog niet had gecraft :o
Precies wat ik dacht!

Wel erg veel anti-aggro kaarten weg nu ja, met belcher, chow, ghoul, deathlord en healbot. Ben benieuwd wat voor een decks worden verzonnen om dit tegen te gaan.
stephans schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:40:
[...]

Precies wat ik dacht!

Wel erg veel anti-aggro kaarten weg nu ja, met belcher, chow, ghoul, deathlord en healbot. Ben benieuwd wat voor een decks worden verzonnen om dit tegen te gaan.
Ik verwacht dat BLizzard dit ook wel inziet en dus met de nieuwe expansion wel met oplossingen zal komen. Of ze willen juist aggro weer beter op de kaart zetten

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
De speelervaring zal echt niet veranderen.
Welke regels men ook verzint; het makkelijkste en sterkste deck zal gewoon weer het meeste voorkomen.

De zee van irritante/saaie decks zal altijd blijven, nu met weer andere kaarten.

• Kasai

Kasai

Legendary

stephans schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:40:
[...]

Precies wat ik dacht!

Aggro decks moeten gewoon weg :*)

Gisteren 2 x achter elkaar tegen aggro paladin, als het beetje tegenzit met je draws is het vaak al klaar bij ronde 6.

Atlas#22744

Kasai schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:52:
[...]

Aggro decks moeten gewoon weg :*)

Gisteren 2 x achter elkaar tegen aggro paladin, als het beetje tegenzit met je draws is het vaak al klaar bij ronde 6.
En als je dan eindelijk het board hebt en kaartvoordeel komt devine favor en heb je alsnog verloren.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-12 11:57

Lapras

Ice beam

Ik vind Standard Mode echt geweldig. Ongeacht hoe het uitpakt, waardeer ik de poging van Blizzard. Grote kans dat Wild Mode vervalt in een soort permanente Brawl met de meest absurde combo's, maar ik vermoed dat ik daar sowieso weinig te vinden ben. Hulde ook naar de Deck Slots. Ik speelde altijd maar met 2 of 3 decks, maar inmiddels zit ik ook op 9.

• Nieuwevolger
astie schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:24:

Rip pala, warrior, priest, warlock en mage.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-12 22:49
Denk dat de RIP Mage wel meevalt, Mage verliest niet heel veel, en met Loatheb uit de meta wordt Mage denk ik alleen maar sterker.

Maargoed, laten we niet vergeten dat er ook nieuwe kaarten aan zitten te komen. Die zullen vast heel wat gaten op gaan vullen!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12 19:38
Morgen om 23:00 speel ik mijn match tegen Vicarious.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• josshem
  • Laatst online: 26-12 11:56
Nieuwevolger schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:17:
[...]

Hoho. Rip demonlock bedoel je. Standaard handlock blijft viable. Of het een top tier deck kan blijven zonder healbots moeten we wel nog even zien.

• aicaramba
Rip pala.. Anyfin pala zal nog steeds erg viable blijven. Daar verandert niets aan.

• Lapras
  • Laatst online: 25-12 11:57

Lapras

Ice beam

josshem schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:38:
[...]

Hoho. Rip demonlock bedoel je. Standaard handlock blijft viable. Of het een top tier deck kan blijven zonder healbots moeten we wel nog even zien.
En Malylock. Zonder Darkbombs mis je wel erg veel burst.
aicaramba schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:43:
Rip pala.. Anyfin pala zal nog steeds erg viable blijven. Daar verandert niets aan.
De 2 Healbots zijn behoorlijk belangrijk hoor.

Na er wat langer over na gedacht te hebben denk dat het echt aan de volgende expansie ligt en welke 2 tot 18 Basic+Classic kaarten er veranderd gaan worden.

Dan ga ik ook echt kijken wat nu voor mij de toekomst in Hearthstone gaat worden.
Ik was eerst negatief maar aan de andere kant ben ik benieuwd wat er nu gaat gebeuren al vind ik dat Paladin, Priest en Warlock (En Rogue maar dat was al niets) de zwaarste klappen krijgen.
Mage word ook hard gepakt maar die hebben nog zo veel goede kaarten.

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Ik ben een beetje aan het twijfelen hoe ik mijn kaarten nu ga verzamelen. Ik was juist op dit moment bezig om de bekende sterke GvG kaarten te craften, maar met de invoering van Standard lijkt me dat geen goed idee ;)

Tot nu toe heb ik ook (met daily gold) veel pakjes TGT gekocht, maar daar zitten niet echt kaarten meer in die ik wil hebben. Verder mis ik nog wel wat Legendary's uit Classic, maar daar krijg je natuurlijk nog iedere week een pakje voor uit je Brawl.

Mijn instinct zegt nu: gold sparen voor de nieuwe expansion en vooral Classic Legendary's craften om nieuwe decks mogelijk te maken (Alexstrasza, Grommash Hellscream, Lord Jaraxxus, Archmage Antonidas)

Hierbij mijn collection: http://www.hearthpwn.com/members/dxta1986/collection
Wat zouden jullie doen?

Die nieuwe Innkeeper app (http://www.innkeeper.com/) voor het syncen van je collection met HearthPwn is trouwens echt retehandig :)

Omelette du fromage!

Ik ben vooral blij dat de nieuwe formats er voor zullen zorgen dat er waarschijnlijk nieuwe decks zullen komen. Dat maakt de game voor mij leuk: variatie en een veranderende game per expansion.

[ Voor 3% gewijzigd door xelfer op 04-02-2016 15:02 ]

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dxta schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:13:
Ik ben een beetje aan het twijfelen hoe ik mijn kaarten nu ga verzamelen. Ik was juist op dit moment bezig om de bekende sterke GvG kaarten te craften, maar met de invoering van Standard lijkt me dat geen goed idee ;)

Wat zouden jullie doen?
Laatste tijd heb ik veel GvG pakjes gehaald en was net van plan om Dr. Boom te craften.
Nu ik dit weet ga ik geen GvG pakjes meer halen of GvG kaarten craften.
Dust ga ik sparen totdat de nieuwe expansion uitkomt. Ik weet nog niet wat ik met mijn gold ga doen, classic of TGT pakjes kopen, sparen of toch wel BRM en/of LOE adventures halen want deze gaan nog wel een jaar mee.

• Nieuwevolger
ik speel nu zo m'n potje tegen jeespar al.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-12 03:00
De kaarten die je al ooit gecraft hebt houd je toch gewoon? Tenminste, in Wild modus

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Nieuwevolger schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:17:
[...]

Waarom rip Warrior en Priest. Ze verliezen wel een aantal veel gebruikte kaarten, maar beide classes houden nog een hoop alternatieven. Ik denk dat voor Priest Velens ook een groter verlies is dan Lightbomb, want Priest heeft alsnog meerdere mass removal en single target removal.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12 11:13

Nitai

Live the life you love.

Waarbij Entomb nu zelfs favoriet is (mijn mening). Ik ben wel rouwig om het verlies van Deathlord!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-12 20:53

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Ik heb gisteren ook eens mijn collectie & decks bekeken.
Toch veel kaarten van Naxxramas die ik momenteel gebruik waaronder belcher, loatheb, nerubian eggs,...
Meer dan gvg, los van dr boom, eigenlijk.

Het zal raar doen wanneer die sets niet meer beschikbaar zijn in standard met de volgende uitbreiding.

Battle.net: NagaByrd#2844

• Piet_Piraat7
Dxta schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:13:
Mijn instinct zegt nu: gold sparen voor de nieuwe expansion en vooral Classic Legendary's craften om nieuwe decks mogelijk te maken (Alexstrasza, Grommash Hellscream, Lord Jaraxxus, Archmage Antonidas)
Dat zegt mijn instinct nu ook.. waarschijnlijk ga ik alleen nog classic legendaries craften.

• Nieuwevolger
Ik heb eigenlijk geen vervanger voor dr boom haha. Dat word weer creatief zijn en kaarten als arch thief spelen...
Benjamin- schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 06:34:
[...]

Waarom rip Warrior en Priest. Ze verliezen wel een aantal veel gebruikte kaarten, maar beide classes houden nog een hoop alternatieven. Ik denk dat voor Priest Velens ook een groter verlies is dan Lightbomb, want Priest heeft alsnog meerdere mass removal en single target removal.
Warrior is denk ik straks met Handlock en Combo Druid weer een top tier deck maar control Priest verliest wel aardig wat.
Ik wacht eerst af wat voor kaarten er in de nieuwe uitbreiding en classics gebuffed/generfed gaat worden voordat ik er een oordeel over ga geven over welke class straks het beste is.

Alles wat iedereen nu verzint zal uiteindelijk toch niet de praktijk zijn gok ik :). Kijk maar naar de analyses van de pro spelers over nieuwe sets. 9 van de 10 keer zitten ze er naast.

• 108rogar
Dat lijkt me overdreven. Als je simpelweg bij alles in een nieuwe set zegt: "Dat gaat niemand spelen," dan heb je waarschijnlijk al 9 uit de 10 goed. ;)

• Nieuwevolger
xelfer schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:00:
Alles wat iedereen nu verzint zal uiteindelijk toch niet de praktijk zijn gok ik :). Kijk maar naar de analyses van de pro spelers over nieuwe sets. 9 van de 10 keer zitten ze er naast.
Het is natuurlijk speculeren, maar het is wel intressant onderwerp. Ik denk dat er gewoon weer nieuwe sterke decks komen, allemaal zonder schredder en dr boom, denk dat de nieuwe meta wel leuker word.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12 11:13

Nitai

Live the life you love.

Je ziet ook bepaalde legendaries nu weer terug komen op de ladder. Zoals Chromaggus. Speelt geweldig samen met Elise, net die extra kaarten omzetten in legendaries.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• PCBaas
  • Laatst online: 23-12 23:54
Mijn glazen bol zegt dat Ragnaros weer meer gespeeld gaat worden in Standard waar veel token-genererende en "sticky" kaarten zoals Muster for Battle/Imp-Losion/Dr. Boom en Shielded Minibot/Haunted Creeper/Piloted Shredder/Sludge Belcher weg zijn. :)

5700X | RX 6600

• The_Big_Easy
PCBaas schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:41:
Mijn glazen bol zegt dat Ragnaros weer meer gespeeld gaat worden in Standard waar veel token-genererende en "sticky" kaarten zoals Muster for Battle/Imp-Losion/Dr. Boom en Shielded Minibot/Haunted Creeper/Piloted Shredder/Sludge Belcher weg zijn. :)
Dat zou zo maar kunnen ja, Ragnaros was mijn eerste legendary die ik crafte maar hij krijgt de laatste maanden veels te weinig speeltijd, en idd juist om de reden die je noemde...

• Nieuwevolger
Maar zijn jullie niet bang dat face decks keihard terugkomen nu zoveelanti aggro kaarten worden weggehaald?

• Kasai

Kasai

Legendary

We weten nog niet wat er gebeurd met de huidige kaarten en wat voor een nieuwe kaarten we gaan krijgen.

Atlas#22744

• aicaramba
Nieuwevolger schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:28:
Maar zijn jullie niet bang dat face decks keihard terugkomen nu zoveelanti aggro kaarten worden weggehaald?
Ik verwacht dat er flink wat anti-agro kaarten komen met de nieuwe expansion.

• Nieuwevolger
Komt de nieuwe uitbreiding tegelijk met de update dan?

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Nieuwevolger schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:35:
Deckslots komen voor de update. Ik verwacht de nieuwe kaarten tegelijk met de nieuwe modus.

PSN Profile

• Kasai

Kasai

Legendary

Nieuwevolger schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:35:
Yes.

Atlas#22744

Royy90 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:38:
[...]

Deckslots komen voor de update. Ik verwacht de nieuwe kaarten tegelijk met de nieuwe modus.
Lijkt mij ook inderdaad. Dan kunnen ze gelijk wat sets uitfaseren en de nieuwe modus introduceren icm de nieuwe set.

• 108rogar
In principe zou Standard mode eerder kunnen komen, maar aangezien Standard gedefinieerd is als basic, classic en alle uitbreidingen uit het jaar van de nieuwste set en het jaar daarvoor, maakt dat niets uit. Tot de nieuwe set uit is, is LoE de nieuwste set, en zouden GvG en Naxxramas dus onderdeel van Standard blijven.

(Edit: Dat gaan ze dus vast niet doen, da's veel te verwarrend.)

[ Voor 9% gewijzigd door 108rogar op 05-02-2016 14:54 ]

Nieuwevolger schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:03:
[...]

Het is natuurlijk speculeren, maar het is wel intressant onderwerp. Ik denk dat er gewoon weer nieuwe sterke decks komen, allemaal zonder schredder en dr boom, denk dat de nieuwe meta wel leuker word.
Handlock, Combo Druid, Zoo en waarschijnlijk een Dragon Deck(Priest/Warrior) zijn straks de decks.
Ik denk echt niet dat er nu ineens veel kaarten gespeeld gaan worden uit TGT of kaarten uit andere uitbreidingen die niet goed genoeg waren.

We moeten echt hopen dat de nieuwe uitbreiding leuke kaarten heeft anders ben ik bang dat het minder gevarieerd is dan nu.

http://www.hearthpwn.com/decks/45524-easy-legend
http://www.hearthpwn.com/...trol-anti-aggro-anti-meta
http://www.hearthpwn.com/...lock-tactics-deck-updated
http://www.hearthpwn.com/...nstoppable-updated-for-s3

Pak deze decks vervang de slechtste kaarten met goede kaarten uit BRM-TGT en LOE & GG

Ik heb de afgelopen dagen de laastste 28 wins voor mijn Gouden Paladin eindelijk maar eens bij elkaar geharkt :). Heb zelf alles ff snel bij elkaar geharkt met Secret Skilladin (want makkelijk, snel en vaak onverslaanbaar) en heb ongeveer 90% van de tijd tegen Zoo, Face Hunter, Secret Paladin of Aggro Shaman gespeeld. Dus het fluffygehalte was van beide kanten erg hoog, maar ik heb op die manier wel zeer snel die wins gehaald.

Het is verre van nodige krachtige taal te uiten door ziektes in het taalgebruik te verweven.

[ Voor 12% gewijzigd door psychoclown op 07-02-2016 13:13 ]

Aangezien ik Paladin nog naar de 500 moet tillen en een afkeer tegen Secredin heb ben ik Anyfin Paladin gaan spelen. Dit op aanraden van Bekse.

Nou....hij werkt best goed :9~ :9~ _/-\o_ _/-\o_
Het deck voelt aan als Control Warrior en Freeze Mage. Rustig spelen, max value uit je kaarten halen en vooral geduld hebben en goed nadenken over de volgende beurten.

ik sta op 37-16 (3x helaas moeten conceden omdat er iets tussendoor kwam).
Ik ben inmiddels hiermee op rang 6 aanbeland.
Dus wie moeite heeft met ranken en van Control houd.......leer het spelen en je hebt er een favoriet deck bij.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iZhUr3m.png

• An1mA
astie schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:27:
Aangezien ik Paladin nog naar de 500 moet tillen en een afkeer tegen Secredin heb ben ik Anyfin Paladin gaan spelen. Dit op aanraden van Bekse.

Nou....hij werkt best goed :9~ :9~ _/-\o_ _/-\o_
Het deck voelt aan als Control Warrior en Freeze Mage. Rustig spelen, max value uit je kaarten halen en vooral geduld hebben en goed nadenken over de volgende beurten.

ik sta op 37-16 (3x helaas moeten conceden omdat er iets tussendoor kwam).
Ik ben inmiddels hiermee op rang 6 aanbeland.
Dus wie moeite heeft met ranken en van Control houd.......leer het spelen en je hebt er een favoriet deck bij.

[afbeelding]
Doordat er een nieuwe Season aan de gang is bij Diablo helaas weinig Hearthstone gespeeld. Het deck stond nog op mijn to play list, misschien toch maar eens mee oefenen zodat ik het in een toernooi kan spelen.

• SeamusXanthus
Met veel control decks ben je echt kansloos tegen anyfin. Echt een belachelijk deck, eigenlijk idioter dan secretdin. Het is dat het geen tier 1 deck is omdat het ook een paar hele slechte matchups heeft en dat het moeilijk is goed te spelen. Want Anyfin als losse kaart spelen doet meestal meer damage dan de grootste oude Patron combo. Hij speelt wel leuk , maar het effect van de kaart zelf is echt zo irritant!!!
SeamusXanthus schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 00:41:
Met veel control decks ben je echt kansloos tegen anyfin. Echt een belachelijk deck, eigenlijk idioter dan secretdin. Het is dat het geen tier 1 deck is omdat het ook een paar hele slechte matchups heeft en dat het moeilijk is goed te spelen. Want Anyfin als losse kaart spelen doet meestal meer damage dan de grootste oude Patron combo. Hij speelt wel leuk , maar het effect van de kaart zelf is echt zo irritant!!!
Het is gewoon slecht design van het hoogste niveau.
Eerst Miracle Rogue en Patron nerrfen en dan nu deze kaart uitbrengen 8)7
Of het nu een top tier deck is of niet maakt bij deze geen ene moer uit het gaat er mij om dat ik tegen elke kaart/deck ben die je van 30 HP in 1 turn kan afmaken.
Ik vind Malygos,Valens, Combolock en inner fire decks daar niet echt ondervallen omdat daar vaak veel meer voor nodig is en ook beter te counteren zijn.

• An1mA
Youtubevideo van mijn match tegen Vicarious.

beuker19 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 01:18:
[...]

Het is gewoon slecht design van het hoogste niveau.
Eerst Miracle Rogue en Patron nerrfen en dan nu deze kaart uitbrengen 8)7
Of het nu een top tier deck is of niet maakt bij deze geen ene moer uit het gaat er mij om dat ik tegen elke kaart/deck ben die je van 30 HP in 1 turn kan afmaken.
Ik vind Malygos,Valens, Combolock en inner fire decks daar niet echt ondervallen omdat daar vaak veel meer voor nodig is en ook beter te counteren zijn.
Mja punt is denk ik dat ze bij Blizzard dit soort dingen vaak niet voorzien. Ze willen kaarten maken om Murlocs meer viable te maken, alleen dan houden ze er geen rekening mee dat je een Combo/Control deck met een paar Murlocs en Anyfin krijgt.
SeamusXanthus schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 00:41:
Patron was ook Tier1 ondanks dat hij slechte matchups had en moeilijk te spelen was.
Wat zijn eigenlijk de slechte matchups van Anyfin Paladin? Ik ben ze niet tegengekomen. Het moeilijkst had ik het tegen Tempo Mage. En ondanks dat ik ze allemaal wel had gewonnen was het ook knijpen tegen Aggro Shaman. Maar dat waren dan op zijn minst 50/50 matchups.

De eerste Anyfin die je speelt doet op zijn hoogst (met eigen murlocs) 22 damage.

• aicaramba
Freeze mage is niet te winnen met een anyfin deck.

Pagina: 1 ... 36 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.