Voor mij voelt het gewoon aan aan slechte carddraw terwijl mijn tegenstander alle juiste antwoorden in zijn hand heeft.Benjamin- schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:27:
[...]
Enig idee waar het aan ligt? Kom je normaal hoger?
Sta nu zelf rank 8 op 75% winrate met de huidige versie van mijn deck. In totaal 67% met Renodin. Versie 1.2 en 1.3 waren de tragere versie met Kel'Thuzad, dat werkte gewoon niet zo lekker.
[afbeelding]
Alleen Tempo/Mech Mage blijft een slechte match up, de value is zo hoog terwijl ik gewoon te weinig tijd heb om terug te komen, probleem is dan ook vooral dat de Recuits zo makkelijk doodgaan tegen Mage.
Hunter is echt super simpel, die moeten echt wel goddelijk trekken en ik heel slecht wil ik verliezen.
Verder heel tevreden over de decks die ik ben tegen gekomen de laatste paar dagen (stats van 1.4)
Stats van 1.3 en 1.4 zijn van deze maand, de rest is hoofdzakelijk nog van november en eerder (gezien ik maar 3 potjes hiermee had gespeeld in december).
Over alle decks ben ik de volgende classes tegengekomen deze maand:
Druid - 10
Hunter - 10
Mage - 16
Paladin - 12
Priest - 7
Rogue - 5
Shaman - 4
Warlock - 11
Warrior - 5
Kan je je lijst plaatsen.Tomski1986 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:32:
[...]
Voor mij voelt het gewoon aan aan slechte carddraw terwijl mijn tegenstander alle juiste antwoorden in zijn hand heeft.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Waar verlies je het meeste tegen? Ik sta nu 14-2 met mijn Tempo Mage naar rank 12. Speel met 2 Healbots en 2 Sludge Belchers vanwege alle Lepra Gnoom decks die ik tegen kom.Tomski1986 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:46:
[...]
http://www.hearthpwn.com/...2;12192:1;14445:2;27216:1;
Ragnaros haal ik imo meer uit dan Antonidas.
Priest of mirror matches verlies ik het meest tegen.xelfer schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:50:
[...]
Waar verlies je het meeste tegen? Ik sta nu 14-2 met mijn Tempo Mage naar rank 12. Speel met 2 Healbots en 2 Sludge Belchers vanwege alle Lepra Gnoom decks die ik tegen kom.
Antonidas is ook niet zo heel goed in dit deck, dit deck is veel te snel daarvoor. Wat tevens ook het probleem is imo.
Sowieso moet die Ice Block er uit, ik weet niet of dat een misclick was, maar daar wil je een Mirror Entity voor in de plaats.
Forgotten Torch past niet in dit deck, zeker niet met al heel veel spells er in. Forgotten Torch is namelijk tempo verlies, dat geeft niet in een lategame deck, maar wel in een snel deck als deze. Je zou hem kunnen vervangen met Ethereal Conjurer of Loatheb.
Met 2x Azure Drakes in je deck gaat verder mijn voorkeur naar Arcane Blast over Arcane Missiles.
Heb je geen Arcane Blasts, dan zou je ook kunnen kijken naar Ethereal Conjurer ipv een Azure Drake.
Sowieso moet die Ice Block er uit, ik weet niet of dat een misclick was, maar daar wil je een Mirror Entity voor in de plaats.
Forgotten Torch past niet in dit deck, zeker niet met al heel veel spells er in. Forgotten Torch is namelijk tempo verlies, dat geeft niet in een lategame deck, maar wel in een snel deck als deze. Je zou hem kunnen vervangen met Ethereal Conjurer of Loatheb.
Met 2x Azure Drakes in je deck gaat verder mijn voorkeur naar Arcane Blast over Arcane Missiles.
Heb je geen Arcane Blasts, dan zou je ook kunnen kijken naar Ethereal Conjurer ipv een Azure Drake.
[ Voor 7% gewijzigd door Benjamin- op 30-01-2016 14:54 ]
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Aha oke. Zelf speel ik meer een Control Mage variant:Tomski1986 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:53:
[...]
Priest of mirror matches verlies ik het meest tegen.

Heb hier in ieder geval 0,0 moeite mee om de lagere ranks door te komen
Had die Ice Block overgenomen uit dit deck: http://www.hearthpwn.com/...s22-legend-icy-tempo-mageBenjamin- schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:53:
Antonidas is ook niet zo heel goed in dit deck, dit deck is veel te snel daarvoor. Wat tevens ook het probleem is imo.
Ik ga eens kijken naar wat aanpassingen mss Arcane Blast erin gooien ipv Missiles. Al zijn die Missiles enorm handig tegen een zoolock / face hunter & shaman deck.
Met Antonidas zit je wel al in een andere situatie, namelijk dat je Ice Block je een extra beurt geeft om die Fireballs in massa af te vuren. Maar zelfs dan ben ik niet positief over een Ice Block. In decks zoals Giants Mage, Reno Mage en Freeze Mage heb je namelijk manieren om er veel value uit te halen, Giants Mage gooit 2 Moltens op het veld, taunt er op en dan nog een healbot erbij, Reno Mage lijkt me duidelijk, en Freeze kan nog een extra beurt rekken met een 2de Ice Block terwijl de combo wordt gedaan.
Dit deck heeft echter dit niet, dus je kan wel wanneer je bijna dood ben nog even een combo doen met Antonidas, maar dat is wel heel idealistisch gezien. Gezien zijn rank doet het deck het nou ook niet bijzonder goed.
Dit deck heeft echter dit niet, dus je kan wel wanneer je bijna dood ben nog even een combo doen met Antonidas, maar dat is wel heel idealistisch gezien. Gezien zijn rank doet het deck het nou ook niet bijzonder goed.
Ik speel deze variant van Tempo Mage. Totaal andere opzet. Je haalt je spells vooral van de minions. Op die manier loop je niet snel droog, want dat vind ik het grootste probleem van Tempo Mage.Tomski1986 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:06:
[...]
Had die Ice Block overgenomen uit dit deck: http://www.hearthpwn.com/...s22-legend-icy-tempo-mage
Ik ga eens kijken naar wat aanpassingen mss Arcane Blast erin gooien ipv Missiles. Al zijn die Missiles enorm handig tegen een zoolock / face hunter & shaman deck.
http://www.hearthpwn.com/...7-legend-waker-spell-mage
Ik kom met mijn combo druid niet verder dan rank 14, best frustrerend.
Edit; Teruggevallen naar 15 zelfs.
[ Voor 21% gewijzigd door Kasai op 30-01-2016 17:39 ]
Atlas#22744
Van welke decks verlies je en op welke turns? Heb je soms dode turns waarbij je achteraf dacht "hmmm als ik in deze turn iets had gespeeld ipv alleen Hero Power, had ik dan de game gewonnen?". Wild Growth vs Darnussus? Van welke decks win je (en mocht je veranderingen gaan aanbrengen, zou je dan nog steeds van deze decks winnen)?Kasai schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:38:
Ik kom met mijn combo druid niet verder dan rank 14, best frustrerend.
5700X | RX 6600
Tempo magePCBaas schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:45:
[...]
Van welke decks verlies je en op welke turns? Heb je soms dode turns waarbij je achteraf dacht "hmmm als ik in deze turn iets had gespeeld ipv alleen Hero Power, had ik dan de game gewonnen?". Wild Growth vs Darnussus? Van welke decks win je (en mocht je veranderingen gaan aanbrengen, zou je dan nog steeds van deze decks winnen?)?
Dragon priest
Handlock (denk ik, hij speelde giant al in turn 6)
Ik heb mijn aspirant weggedaan voor Saplings, vaak krijg ik mijn aspirant pas te laat in de game. Meestal heb ik ook niet heel veel kaarten in mijn handen, maar zal eens opletten of ik iets anders zou willen / kunnen doen.
Zoals ik er nu aan kijk ligt het aan pech met draws.
Atlas#22744
Ongeluk met kaarten trekken kan natuurlijk altijd. Is dit echter iets wat vaak voorkomt, dan is de vraag of je wel een goede curve hebt.
Jij zegt bijvoorbeeld dat je een Aspirant hebt weggedaan, maar dit is juist een kaart die sterk is op turn 2, maar ook je 4 mana geeft de volgende beurt, mits die niet verwijderd is.
Jij zegt bijvoorbeeld dat je een Aspirant hebt weggedaan, maar dit is juist een kaart die sterk is op turn 2, maar ook je 4 mana geeft de volgende beurt, mits die niet verwijderd is.
Yeah daarom heb ik die kaart ook al heel lang gebruikt, als ik die mulligan is ie heel goed, maar veel later valt het vies tegenBenjamin- schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:13:
Ongeluk met kaarten trekken kan natuurlijk altijd. Is dit echter iets wat vaak voorkomt, dan is de vraag of je wel een goede curve hebt.
Atlas#22744
Later is het een vrij normale 2 drop, niets bijzonders maarja. In een ideale situaties heb je en perfect curve en daarna alleen hoge mana minion kaarten, maar dat is niet de realiteit, dus je zal altijd kaarten in decks moeten doen, die niet bepaald optimaal zijn lategame, maar wel nodig zijn om bij die lategame te komen.
Ik heb gisteren voor het eerst rank 5 bereikt! Ik zat al een tijdje op rank 7, maar ik had een win streak en kwam op 6. Gisteren wat meer gespeeld dan normaal, daarna. En het was uiteindelijk gelukt om rank 5 te halen.. Jeej
Zelf niet hoger gekomen dan rank 7, heb zaterdag en zondag heel wat gespeeld, niet zozeer voor de rank, maar voor dit:

Mijn rank was trouwens wel de hoogste sinds volgens mij juli, toen had ik als hoogste rank 4 gehaald, daarna was het een combinatie van energie te kort en gigantisch slechte concentratie.
Rank 7-8 was gisteren trouwens wel pittig, veel standaard netdecks die veelal aggro waren, ik denk dat de meeste nog even snel rank 5 wilde halen voor de rewards.

Mijn rank was trouwens wel de hoogste sinds volgens mij juli, toen had ik als hoogste rank 4 gehaald, daarna was het een combinatie van energie te kort en gigantisch slechte concentratie.
Rank 7-8 was gisteren trouwens wel pittig, veel standaard netdecks die veelal aggro waren, ik denk dat de meeste nog even snel rank 5 wilde halen voor de rewards.
Gratiesj 505 dust!aicaramba schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:37:
Ik heb gisteren voor het eerst rank 5 bereikt! Ik zat al een tijdje op rank 7, maar ik had een win streak en kwam op 6. Gisteren wat meer gespeeld dan normaal, daarna. En het was uiteindelijk gelukt om rank 5 te halen.. Jeej
5700X | RX 6600
Ik had een shield slam, maar die heb ik al 2. Dus maar gedust. 500 dust is wel lekker.
505 dust, damn. Ik moest het doen met een golden blue en golden common. Ik zit wel bijna op 7000 dust
Atlas#22744
Dan zit ik liever in jou situatie. (Helemaal omdat ik aanneem dat je je collectie compleet hebt, aangezien je niet craft). Ik mis nog 123.400 dust voor een complete collectie. En nog zo'n 16.000 dust om alle 'must have' kaarten te hebben. Lees: kaarten als ancient of lore, brawl, tirion, jaraxxus en preperation.Kasai schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:47:
505 dust, damn. Ik moest het doen met een golden blue en golden common. Ik zit wel bijna op 7000 dust
[ Voor 7% gewijzigd door aicaramba op 02-02-2016 09:56 ]
Was het maar zo'n feestaicaramba schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:52:
[...]
Dan zit ik liever in jou situatie. (Helemaal omdat ik aanneem dat je je collectie compleet hebt, aangezien je niet craft). Ik mis nog 123.400 dust voor een complete collectie. En nog zo'n 16.000 dust om alle 'must have' kaarten te hebben. Lees: kaarten als ancient of lore, brawl, tirion, jaraxxus en preperation.
Ik heb bijna niks, zit nog beetje te kijken wat ik wil craften voor welk deck.
De enige legendary die ik so far heb gecraft bijvoorbeeld is Dr. Boom.
Atlas#22744
Oh, dan heb ik niets gezegd!Kasai schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:59:
[...]
Was het maar zo'n feest
Ik heb bijna niks, zit nog beetje te kijken wat ik wil craften voor welk deck.
De enige legendary die ik so far heb gecraft bijvoorbeeld is Dr. Boom.
Ik heb mijn season rewards nog niet gedust; had een Shielded Minibot en een Wyrmrest agent. Vooral die Minibot ziet er wel erg cool uit als golden.
Zit toch al op 2000 dust op het moment en ik ben aan t nadenken over wat ik eens zal craften.. een shiny legendary.. of toch gewoon stiekem ingrediënten voor Secretdin zoals Dr 6.
Zit toch al op 2000 dust op het moment en ik ben aan t nadenken over wat ik eens zal craften.. een shiny legendary.. of toch gewoon stiekem ingrediënten voor Secretdin zoals Dr 6.
Shiny legendaries natuurlijk! Secretdin is voor homo'sicemotion schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:02:
Ik heb mijn season rewards nog niet gedust; had een Shielded Minibot en een Wyrmrest agent. Vooral die Minibot ziet er wel erg cool uit als golden.
Vicariously I live while the whole world dies
True enough en ik heb nog wel een aantal legendaries op mijn lijstje staan die ik wel wil gaan craften zoals:
Alexstrasza
Ragnaros
Sylvanas
Ysera
Archmage Antonidas
Tyrion
... so much to craft so little dust
Alexstrasza
Ragnaros
Sylvanas
Ysera
Archmage Antonidas
Tyrion
Mooi lijstje! Daar kan ik mij wel bij aansluiten, behalve Tyrion dan. En inderdaad, ze zijn zo duuricemotion schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:01:
True enough en ik heb nog wel een aantal legendaries op mijn lijstje staan die ik wel wil gaan craften zoals:
Alexstrasza
Ragnaros
Sylvanas
Ysera
Archmage Antonidas
Tyrion
Atlas#22744
Ik heb zojuist in 1 screenshot mijn HS evaring van de afgelopen 3 maanden samen kunnen vatten:
Dit is ook precies mijn wensenlijstje. Zelfs Tyrion (Put your face in the light) Fordring zou ik willen craften..... als ik genoeg dust had...Kasai schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:27:
[...]
Mooi lijstje! Daar kan ik mij wel bij aansluiten, behalve Tyrion dan. En inderdaad, ze zijn zo duur
Mijn top prioriteit is echter Alexstraza en Ragnaros
Drazi#2341
Haha, vind het mooi om te zien. Of dit of Secredin met turn 1 Secretkeeper + coin + secretkeeperxelfer schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:37:
Ik heb zojuist in 1 screenshot mijn HS evaring van de afgelopen 3 maanden samen kunnen vatten:
[afbeelding]
Gelukkig was er geen "bring out your dead" bij.xelfer schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:37:
[afbeelding]
Ja deze game was helaas T5 beslist. Het was dweilen met de kraan open.astie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:42:
[...]
Haha, vind het mooi om te zien. Of dit of Secredin met turn 1 Secretkeeper + coin + secretkeeper![]()
T1: Leper Gnome Coin Leper Gnome
T2: Mad Scientist
T3: Huffer
etc.
Helaas komen dit soort games nogal vaak voor
Alex stond boven aan mijn lijstje, maar nu twijfel ik of ik nog wel freeze mage wil spelen. Bloodmage Thalnos staat er bij mij ook nog op.Drazi schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:40:
[...]
Dit is ook precies mijn wensenlijstje. Zelfs Tyrion (Put your face in the light) Fordring zou ik willen craften..... als ik genoeg dust had...
Oei. Heel herkenbaar.xelfer schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:37:
[afbeelding]
Atlas#22744

GoT Hearthstone Open #1
Op dit moment zitten we op het geweldige aantal van 44 spelers. Ik weet dat er tot de start nog enkele bij zullen komen.
Je hebt tot morgen 23:59 uur om je in te schrijven. Donderdag om 0:01 uur zullen de brackets geshuffeld worden en gaat het toernooi van start.
[ Voor 7% gewijzigd door Astie op 02-02-2016 13:04 ]
Doe er gelijk een linkje naar het topic bij danastie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:40:
[afbeelding]
Op dit moment zitten we op het geweldige aantal van 44 spelers. Ik weet dat er tot de start nog enkele bij zullen komen.
Je hebt tot morgen 23:59 uur om je in te schrijven. Donderdag om 0:01 uur zullen de brackets geshuffeld worden en gaat het toernooi van start.
Vicariously I live while the whole world dies
Kijk m gaan, ook Benjamin aan de golden hero's. Wat is je volgend doel?Benjamin- schreef op maandag 01 februari 2016 @ 21:43:
Zelf niet hoger gekomen dan rank 7, heb zaterdag en zondag heel wat gespeeld, niet zozeer voor de rank, maar voor dit:
[afbeelding]
Is Jaraxxus zo'n must have? Ik heb er eentje getrokken dus ik had even de meta snapshot nagekeken maar ik kwam de kaart niet veel tegen. Of wil je graag Handlock gaan spelen?aicaramba schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:52:
Ik mis nog 123.400 dust voor een complete collectie. En nog zo'n 16.000 dust om alle 'must have' kaarten te hebben. Lees: kaarten als ancient of lore, brawl, tirion, jaraxxus en preperation.
Lol dagje vervelen thuis dus even naar Thijs kijken op twitch maar volgens mij heeft die ook last van wat chatbots in zn kanaal sinds gister hehe 8k viewers ineens (
Het is een kaart die in veel decks zit, met name het type decks dat ik wil spelen. En ik vind het gewoon een awesome kaart108rogar schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:34:
[...]
Is Jaraxxus zo'n must have? Ik heb er eentje getrokken dus ik had even de meta snapshot nagekeken maar ik kwam de kaart niet veel tegen. Of wil je graag Handlock gaan spelen?
hehe yep, past wel bij Pal'sDrazi schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:40:
[...]
Dit is ook precies mijn wensenlijstje. Zelfs Tyrion (Put your face in the light) Fordring zou ik willen craften..... als ik genoeg dust had...
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Ja ja, zelfs Legend spelers kunnen soms zo slecht tegen hun verlies. Constant ropen en net voor het eind van de turn, de turn eindigen.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ik denk dat het voorlopig mage wordt, daar heb ik de meeste wins mee na paladin, en die class bevalt me het meeste. Warlock heb ik ook een hoop wins mee, maar dan vind ik vooral de demon decks leuk, en volgens mij is demon zoo niet zo sterk op het moment, het is allemaal de reguliere zoo.astie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:31:
[...]
Kijk m gaan, ook Benjamin aan de golden hero's. Wat is je volgend doel?
Met mage vind ik freeze en tempo leuk, dus ja.
Shaman zou ik ook nog een keer willen doen, maar aggro/face shaman vind ik geen bal aan, dus tot die tijd laat ik die links van me liggen.
=OSypheron schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:17:
New formats in Hearthstone!
http://eu.battle.net/hear...ew-way-to-play-02-02-2016
Klinkt goed!
>While normally we’re quite conservative about making balance changes to Hearthstone cards (and we’ll continue to be in the future), we’re planning to take the new Hearthstone year as a golden opportunity to re-evaluate a number of cards in the Basic and Classic card sets, including class cards, and make some long-considered adjustments.
>The Spring 2016 Expansion
HYPE! =O
Wel eenvoudige manier om Dr. Boom en Piloted Shredder niet te hoeven nerfen, gewoon heel GvG en Naxx uit de roulatie halen.
5700X | RX 6600
Leuk nieuws! Wat mij betreft alleen maar goed als ze dan beter kunnen balanceren.
Ben op zich wel blij als al die irritante mechs wegvallen
Ben op zich wel blij als al die irritante mechs wegvallen
Atlas#22744
Ze willen de meta gevarieerder maken, maar eigenlijk wordt ie dus alleen maar beperkter door het gebrek aan kaarten?
Door telkens de set kaarten voor Standard te laten rouleren krijg je om de zoveel tijd nieuwe decks.
Daarnaast krijg je dus het effect dat bepaalde auto-include kaarten die zowat iedereen en zn moeder in elk deck stopt uitrouleren.
Zoals de eerder genoemde Dr Boom en Piloted shredder.
Al met al; goede keuze en iets waarvan ik al een paar keer heb geroepen dat ze dit zouden moeten doen.
Daarnaast krijg je dus het effect dat bepaalde auto-include kaarten die zowat iedereen en zn moeder in elk deck stopt uitrouleren.
Al met al; goede keuze en iets waarvan ik al een paar keer heb geroepen dat ze dit zouden moeten doen.
Maar een flink aantal kaarten die iedereen en zn moeder in elk deck stopt uit classic blijven in standard met het risico dat er toch niet zoveel veranderd.
Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW
Noem hier eens een paar voorbeelden van?marcovandam schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:17:
Maar een flink aantal kaarten die iedereen en zn moeder in elk deck stopt uit classic blijven in standard met het risico dat er toch niet zoveel veranderd.
Poeh, teveel om op te noemen. Als voorbeeld force/roar.
Hoewel ze wel aangeven dat er nog wat nerves volgen dus wie weet.
Dan krijgen de mensen die nooit gedust hebben eindelijk beloning
En nee, ik was niet zo geduldig.
Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW
Hmm ben er wel heel blij mee, maar als fan van golden kaarten vind ik dit wel balen. Aangezien "standard" mode het nieuwe ranked is(wordt gespeeld op toernooien en wordt getoond aan je vrienden), heb ik dus niks meer aan me golden kaarten na 2 jaar(naast wild mode).
Maargoed, daarnaast heel mooi die veranderingen hoor, dat is het enige minpuntje voor mij.
Maargoed, daarnaast heel mooi die veranderingen hoor, dat is het enige minpuntje voor mij.
Midrange druid heeft vaak ook een Loatheb en Dr. Boom, en die gaan er dan niet bij kunnen. Op die manier wordt het weer lastiger om de board te controllen totdat je combo hebt.marcovandam schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:23:
Poeh, teveel om op te noemen. Als voorbeeld force/roar.
Wild mode krijgt toch ook eigen rank mode?Royy90 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:27:
Hmm ben er wel heel blij mee, maar als fan van golden kaarten vind ik dit wel balen. Aangezien "standard" mode het nieuwe ranked is(wordt gespeeld op toernooien en wordt getoond aan je vrienden), heb ik dus niks meer aan me golden kaarten na 2 jaar(naast wild mode).
Atlas#22744
Jazeker, alleen de mode waar het om gaat draaien is Standard.
Yeah, maar uiteindelijk zijn die decks gewoon hetzelfde. Combo druid, Freeze mage, etc.Sypheron schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:28:
[...]
Midrange druid heeft vaak ook een Loatheb en Dr. Boom, en die gaan er dan niet bij kunnen. Op die manier wordt het weer lastiger om de board te controllen totdat je combo hebt.
En 1x per jaar verandert er dan wat in de dan wat beperkte meta. Gelukkig maar.
Verwacht er niet zoveel positiefs van.
Ik weet niet wat jullie denken maar om GVG en Naxx gewoon te removen vind ik echt een stap te ver gaan en snap ook echt niet waarom dit moet.
Zo veel leuke kaarten zijn straks in 1 klap waardeloos en heel veel decks waar van de core straks in 1x gewoon weg is en dan heb ik het echt niet over de Boom's Minibot's en Shredders.
Ik denk dat dit echt meer kwaad dan goed doet en denk ook niet dat we op een of andere manier gecompenseerd gaan worden.
Zo veel leuke kaarten zijn straks in 1 klap waardeloos en heel veel decks waar van de core straks in 1x gewoon weg is en dan heb ik het echt niet over de Boom's Minibot's en Shredders.
Ik denk dat dit echt meer kwaad dan goed doet en denk ook niet dat we op een of andere manier gecompenseerd gaan worden.
Daar ben ik ook bang voor en decks als Oil Rogue, Fatigue/Echo Mage en de Priest Class worden ook gewoon keihard aangepakt terwijl FoN+SR gewoon zijn ding mag blijven doen.Bosmonster schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:59:
Het wordt weer een groot aggro-fest inderdaad zonder Chow, Belcher, Healbot, etc..
[ Voor 69% gewijzigd door beuker19 op 02-02-2016 21:03 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Het wordt weer een groot aggro-fest inderdaad zonder Chow, Belcher, Healbot, etc..
Gelukkig kunnen we gewoon Wild spelen en ik verwacht dat praktisch iedereen dat ook zal doen.
Gelukkig kunnen we gewoon Wild spelen en ik verwacht dat praktisch iedereen dat ook zal doen.
[ Voor 37% gewijzigd door Bosmonster op 02-02-2016 21:00 ]
Er komen toch ook weer nieuwe kaarten bij? Zou mij niet zo'n zorgen maken. Zonder dit soort aanpassingen loopt de hele meta op een gegeven moment vast. En als je alle kaarten wil spelen dan kun je gewoon de Wild mode blijven spelen. Daar is het ook mogelijk om Legend te worden, en ik gok dat er voor beide modes toernooitjes worden gehouden om zo ook de variatie in de streams en voor de viewerbase wat dynamisch te houden.
Ik ben in ieder geval erg positief en laat mij verrassen!
Ja joh gewoon weer betalen voor kaarten die je al hebtSypheron schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:01:
Er komen toch ook weer nieuwe kaarten bij? Zou mij niet zo'n zorgen maken. Zonder dit soort aanpassingen loopt de hele meta op een gegeven moment vast. En als je alle kaarten wil spelen dan kun je gewoon de Wild mode blijven spelen. Daar is het ook mogelijk om Legend te worden, en ik gok dat er voor beide modes toernooitjes worden gehouden om zo ook de variatie in de streams en voor de viewerbase wat dynamisch te houden.
En hoe kom je er bij dat er in de Wild Mode ook Legend kunt worden want ik kan het niet vinden.
Ik vind dit echt een belediging naar de spelers die hier 100erden €'s en uren hebben ingestopt en vind dit echt de meest laffe manier om gewoon kaarten zoals Shredder, Mad Scienist en Dr. Boom te nerfen.
En wat nog erger is, is dat we volgend jaar al weten dat Dragon Decks ook niet meer viable zijn omdat die volgend jaar aan de beurt zijn.
Als je gewoon kijkt naar de de meta snapshots zie je gewoon dat in bijna alle top tier decks van 1 t/m 3 helemaal niets meer zijn zonder Naxx en GvG.
[ Voor 13% gewijzigd door beuker19 op 02-02-2016 21:14 ]
Eens.Royy90 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:46:
[...]
Jazeker, alleen de mode waar het om gaat draaien is Standard.
beuker19 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:09:
[...]
Ja joh gewoon weer betalen voor kaarten die je al hebt![]()
En hoe kom je er bij dat er in de Wild Mode ook Legend kunt worden want ik kan het niet vinden.
Ik vind dit echt een belediging naar de spelers die hier 100erden €'s en uren hebben ingestopt en vind dit echt de meest laffe manier om gewoon kaarten zoals Shredder, Mad Scienist en Dr. Boom te nerfen.
In terms of gameplay, nothing is changing for Wild: you’ll be able to finish quests, earn gold, rank up on the ladder, get card backs, earn Legend rank, and use all the cards you’ve already collected to build a Wild deck, just like you always have. When you queue up for Ranked or Casual play with a Wild deck, you’ll always be matched with other players who are also using Wild decks.
[ Voor 9% gewijzigd door Kasai op 02-02-2016 21:13 ]
Atlas#22744
Oke!
Dan word in het beste geval alleen de playerbase opgesplitst wat alleen voor de nieuwkomers misschien wat positiever al betwijfel ik dat.
Je kunt ook gewoon ladderen in Wild. Uiteindelijk wordt de hoogste rank je uiteindelijke rank.Sypheron schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:01:
Nadeel: Je friendslist rank wordt uit Standard gehaald en voor toernooien wordt alleen Standard gebruikt.
Oude kaarten die je gekocht hebt verdwijnen dus uit de Standard (officiele) meta. Kopen wordt dus meer huren, want na een tijdje verdwijnen ze in de prullenbak..
Daarnaast wordt het dus altijd de standaard kaartenset + wat expansions en zijn we dus altijd terug bij af wat betreft cardpool. De standaard decks met wat variatie en zelden echt vernieuwing meer, want de cardpool blijft grotendeels gelijk.
Ik vind het niet zo'n geweldige oplossing. Er zijn vast meer mensen dan ik alleen die graag al hun kaarten blijven combineren (ik weet niet of ik nog mage decks zonder Echo en Duplicate kan spelenicemotion schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:14:
Door telkens de set kaarten voor Standard te laten rouleren krijg je om de zoveel tijd nieuwe decks.
Wel fijn dat het nog even duurt tot de volgende set, kan ik nog wat adventures inhalen. Hoewel het nu misschien efficienter is om classic te openen voor de mogelijke nerfdust...
Edit: Het was altijd al huren, want je kunt niks doorverkopen en als de server uitgezet wordt heb je niets meer.
[ Voor 5% gewijzigd door 108rogar op 02-02-2016 21:27 ]
Nieuwe expension pack en meer deck slots, wauw.. maar die modes vind ik maar raar
Iemand die toevallig MtG speel(t)(de)? Ik lees dat zoals de Standard mode gaat worden, normaal is voor MtG?
Edit:
Misschien overheen gelezen, maar hoe zit het met het kopen van GvG pakketten, kan dat dan nog wel?
Edit:
Misschien overheen gelezen, maar hoe zit het met het kopen van GvG pakketten, kan dat dan nog wel?
[ Voor 22% gewijzigd door Satom op 02-02-2016 21:44 ]
Klopt, maar ik heb MtG altijd casual gespeeld dus ik heb me daar niets van aangetrokken. Voor het grootste deel lijkt dat in Hearthstone nu ook wel op te gaan.
Wow dit is wel een hele negatieve insteek. En hoezo weer betalen voor kaarten die je al hebt?beuker19 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:09:
[...]
Ja joh gewoon weer betalen voor kaarten die je al hebt![]()
En wat nog erger is, is dat we volgend jaar al weten dat Dragon Decks ook niet meer viable zijn omdat die volgend jaar aan de beurt zijn.
Als je gewoon kijkt naar de de meta snapshots zie je gewoon dat in bijna alle top tier decks van 1 t/m 3 helemaal niets meer zijn zonder Naxx en GvG.
Je kan in beide modes legend worden. De meest hoge rank van beide modus wordt beloond met de maandelijkse crates.
En elke expansion/adventure die wegvalt komt een nieuwe terug.
Zo te horen wil jij eigenlijk niet dat de meta veranderd (vaker veranderd). Top tier decks.....Secret Paladin, Midrange Druid en Aggro Shaman? Blij dat die saaie, voorspelbare en irritante decks weg zijn. Op naar wat nieuws.
Nee, dat kan niet meer. De kaarten van weggevallen adventures / expansions kunnen alleen gecraft worden!Satom schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:40:
Nieuwe expension pack en meer deck slots, wauw.. maar die modes vind ik maar raarIemand die toevallig MtG speel(t)(de)? Ik lees dat zoals de Standard mode gaat worden, normaal is voor MtG?
Edit:
Voor competetief spel; ja.Satom schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:40:
Nieuwe expension pack en meer deck slots, wauw.. maar die modes vind ik maar raarIemand die toevallig MtG speel(t)(de)? Ik lees dat zoals de Standard mode gaat worden, normaal is voor MtG?
Bij MtG heb je Standard; dat is ongeveer t laatste anderhalf jaar aan kaarten
Dan heb je nog Modern: dat is alles vanaf 8th edition
En dan heb je nog Legacy en Vintage waarbij nog veel meer kaarten zijn toegestaan.
De grootste toernooien zijn vaak Standard of Modern (of limited; denk Arena). Maar alle vormen zien wel spel want t heeft allemaal een publiek.
En voor Hearthstone gaat Standard gewoon een hoop veranderingen in de meta brengen van tijd tot tijd wat de game gewoon fris en leuk houdt.
Secret Pally en Aggro Shaman zijn juist nieuwe recente decks. Zonder dat was er helemaal niks veranderd.astie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:46:
[...]
Zo te horen wil jij eigenlijk niet dat de meta veranderd (vaker veranderd). Top tier decks.....Secret Paladin, Midrange Druid en Aggro Shaman? Blij dat die saaie, voorspelbare en irritante decks weg zijn. Op naar wat nieuws.
Dat is juist wat je met Standard gaat krijgen:
A. De standaard decks (freeze mage, combo druid, etc) met af en toe een flavour card uit een recente expansion.
B. Expansion decks (zoals dus je Aggro Shaman of Secret Pally), omdat daar ineens die briljant goede kaart of mechanic in zit die zo'n deck mogelijk maakt.
Wat is in jouw ogen nu precies saai, voorspelbaar en irritant? De meta is nu gevarieerder dan ooit juist, door de enorme card pool. En zelfs van de gespeelde decks zijn er vaak tig flavours.
Die variatie ga je in Standard juist verliezen.
[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 02-02-2016 21:59 ]
Ahaa op die manierastie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:47:
[...]
Nee, dat kan niet meer. De kaarten van weggevallen adventures / expansions kunnen alleen gecraft worden!
Ik ben benieuwd hoeveel mensen dat nu bij HS ook zullen doen.108rogar schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:44:
Klopt, maar ik heb MtG altijd casual gespeeld dus ik heb me daar niets van aangetrokken. Voor het grootste deel lijkt dat in Hearthstone nu ook wel op te gaan.
Ik moet nog een beetje aan het idee wennen dat mijn zuur verdiende kaarten straks minder waarde hebben, tenminste, dat idee heb ik nu. Dat de meta gaat veranderen kan ik alleen maar toejuichenicemotion schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:52:
[...]
Voor competetief spel; ja.
En dan heb je nog Legacy en Vintage waarbij nog veel meer kaarten zijn toegestaan.
De grootste toernooien zijn vaak Standard of Modern (of limited; denk Arena). Maar alle vormen zien wel spel want t heeft allemaal een publiek.
En voor Hearthstone gaat Standard gewoon een hoop veranderingen in de meta brengen van tijd tot tijd wat de game gewoon fris en leuk houdt.
Kunnen we een poll doen ofzo?Satom schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:59:
Ik ben benieuwd hoeveel mensen dat nu bij HS ook zullen doen.
Dit is inderdaad vrij normaal in veel spellen, het is ook wel noodzakelijk, omdat het spel anders absoluut onbereikbaar blijft voor nieuwe spelers.icemotion schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:52:
[...]
Voor competetief spel; ja.
(Secret) Paladin verliest nog al heel wat belangrijke kaarten:Bosmonster schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:55:Secret Pally en Aggro Shaman zijn juist nieuwe recente decks. Zonder dat was er helemaal niks veranderd.
A. De standaard decks (freeze mage, combo druid, etc) met af en toe een flavour card uit een recente expansion.
B. Expansion decks (zoals dus je Aggro Shaman of Secret Pally), omdat daar ineens die briljant goede kaart of mechanic in zit die zo'n deck mogelijk maakt.
Wat is in jouw ogen nu precies saai, voorspelbaar en irritant? De meta is nu gevarieerder dan ooit juist, door de enorme card pool. En zelfs van de gespeelde decks zijn er vaak tig flavours.
Avenge
Shielded Minibot
Coghammer
Muster for Battle
Haunted Creeper
Piloted Shredder
Sludge Belcher
Dr. Boom
Dit zijn absolute topkaarten in dit deck en zijn onmogelijk om te vervangen, zonder een compleet nieuw deck van te maken.
Aggro Shaman verliest echter wel bijna niets, als ik het zo zie dan is het alleen Crackle, en dat kunnen mensen vervangen door bijvoorbeeld wat Charge minions te gebruiken.
Maar zo zijn er meer decks die extreem sterk blijven, bijvoorbeeld Freeze Mage. Oke je verliest wat met Mad Scientists en Antique Healbot, maar het deck zelf blijft intact, of Handlock die nog steeds heel goed te maken is.
[ Voor 16% gewijzigd door Benjamin- op 02-02-2016 22:04 ]
Secret Paladin werd de nieuwe Patron maar dan zonder skill nodig te hebben. Dit is niet voor niets de nr1 grind deck, Bij Patron had je echte skills nodig om het goed te spelen, anders was het deck niet meer dan gemiddeld.Bosmonster schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:55:
[...]
Secret Pally en Aggro Shaman zijn juist nieuwe recente decks. Zonder dat was er helemaal niks veranderd.
En je weet toch niet wat de nieuwe expansions gaan worden?
Als je kijkt naar GvG en Naxx dan gaan er een hoop parels van kaarten weg maar geeft de ontwerpers wel weer mogelijkheden om nieuwe parels te ontwerpen. Als bijvoorbeeld Shredder niet weg zou vallen hoe zijn je dan een 4-drop kunnen ontwerpen die het beter gaat doen dan Shredder?
Wat ie bedoelt is dat expansions nu vaak een gat vullen. Neem demons voor Warlock met kaarten als Voidcaller en Malganis. Als die wegvallen valt heel demonlock weg.astie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:46:
[...]
En hoezo weer betalen voor kaarten die je al hebt?
Gaat Blizzard dat probleem dan weer opnieuw oplossen met nieuwe kaarten? En betaal je dus feitelijk gewoon nog een keer voor dezelfde oplossing?
De grote vraag is nu of je in Standard format een andere Legend card back krijgt dan bij Wild format.
5700X | RX 6600
Sorry maar vind dit pure onzin.Bosmonster schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:06:
[...]
Wat ie bedoelt is dat expansions nu vaak een gat vullen. Neem demons voor Warlock met kaarten als Voidcaller en Malganis. Als die wegvallen valt heel demonlock weg.
Gaat Blizzard dat probleem dan weer opnieuw oplossen met nieuwe kaarten? En betaal je dus feitelijk gewoon nog een keer voor dezelfde oplossing?
Dit is geen probleem. Dit is gewoon een deck dat door het wegvallen van kaarten niet meer viable is, net zoals Secret Paladin, Midrange Druid, Oil Roque en in mindere maten Control Priest. Door de nieuwe expansions zullen er nieuwe decks opstaan.
J moet echt niet verwachten dat Blizzard kaarten gaat vervangen. Dus bijvoorbeeld Dr. Boom valt weg dus alten we een Dr. Boom achtige kaart ontwerpen als vervanger. Hierdoor zou je alleen maar vergelijkingen gaan krijgen en nog meer geklaag.
Nee dit is een heel ander probleem. Decks zullen inderdaad niet meer viable zijn, maar bijvoorbeeld dat Warlock praktisch niks had aan z'n hele classic cardpool van demons (toch redelijk staple voor Warlock...), was een groot gemis dat ze opgelost hebben met die kaarten. Die hele oplossing vervalt, waardoor Warlock weer grotendeels terug is bij af: Zoo + Handlock, met 90% non-class cards.astie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:10:
[...]
Sorry maar vind dit pure onzin.
Dit is geen probleem. Dit is gewoon een deck dat door het wegvallen van kaarten niet meer viable is, net zoals Secret Paladin, Midrange Druid, Oil Roque en in mindere maten Control Priest. Door de nieuwe expansions zullen er nieuwe decks opstaan.
J moet echt niet verwachten dat Blizzard kaarten gaat vervangen. Dus bijvoorbeeld Dr. Boom valt weg dus alten we een Dr. Boom achtige kaart ontwerpen als vervanger. Hierdoor zou je alleen maar vergelijkingen gaan krijgen en nog meer geklaag.
Nu kunnen ze weer een nieuwe oplossing bedenken die de oude class demon cards viable maakt, maar dan heb je dus wat ik al zei, dezelfde oplossing nog een keer.
Voor een class als Rogue is het een ander issue, maar mogelijk zijn de gevolgen nog groter, want die heeft zonder Oil niet eens meer een viable deck. Dus als daar in de nieuwe expansion de plank misgeslagen wordt is het einde Rogue voorlopig.
[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 02-02-2016 22:19 ]
Waarom wil je zo graag de demons decks behouden....mechs vallen ook weg. Hoor ik bijna niemand over. In Wild kun je nog lekker je Demondeck blijven spelen.Bosmonster schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:15:
[...]
Nee dit is een heel ander probleem. Decks zullen inderdaad niet meer viable zijn, maar bijvoorbeeld dat Warlock praktisch niks had aan z'n hele classic cardpool van demons (toch redelijk staple voor Warlock...), was een groot gemis dat ze opgelost hebben met die kaarten. Die hele oplossing vervalt, waardoor Warlock weer grotendeels terug is bij af: Zoo + Handlock, met 90% non-class cards.
Nu kunnen ze weer een nieuwe oplossing bedenken die de oude class demon cards viable maakt, maar dan heb je dus wat ik al zei, dezelfde oplossing nog een keer.
Moet ik je echt uitleggen wat demons betekenen voor Warlock? Of beasts voor Hunter? Of spells voor een Mage?astie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:20:
[...]
Waarom wil je zo graag de demons decks behouden....mechs vallen ook weg. Hoor ik bijna niemand over. In Wild kun je nog lekker je Demondeck blijven spelen.
2x zoveel formats = 2x zoveel variatie in decks 
Meta decks zul je namelijk gewoon krijgen in beide formats na een bepaalde tijd als er een nieuwe set is uitgekomen en dan staan de top decks ook enigzins vast. In dit opzicht zal er eigenlijk nauwelijks wat veranderen en zullen er waarschijnlijk gewoon dezelfde klachten blijven over de meta decks.
Wat wel veranderd is dat de kaarten in de nieuwe set een veel grotere invloed hebben op de Standard meta, omdat hier simpelweg een kleinere card pool is dan bij Wild. Dus bij Blizzard slaan ze twee vliegen in één klap:
1) ze verkopen meer packs van de nieuwe sets
2) ze hoeven minder rekening te houden met power creep vanwege rotatie van sets
Meta decks zul je namelijk gewoon krijgen in beide formats na een bepaalde tijd als er een nieuwe set is uitgekomen en dan staan de top decks ook enigzins vast. In dit opzicht zal er eigenlijk nauwelijks wat veranderen en zullen er waarschijnlijk gewoon dezelfde klachten blijven over de meta decks.
Wat wel veranderd is dat de kaarten in de nieuwe set een veel grotere invloed hebben op de Standard meta, omdat hier simpelweg een kleinere card pool is dan bij Wild. Dus bij Blizzard slaan ze twee vliegen in één klap:
1) ze verkopen meer packs van de nieuwe sets
2) ze hoeven minder rekening te houden met power creep vanwege rotatie van sets
5700X | RX 6600
Ja in Wild belangrijk, kun je mooie decks mee bouwen. In standard niet, net zoals het altijd was. Dan komen er weer andere decks boven drijven die ook Warlock weer viable maken. Of toevallig wordt in deze meta Warlock de ondergesneeuwde class en zullen er in toekomstige uitbreidingen weer goede Warlock kaarten komen.Bosmonster schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:23:
[...]
Moet ik je echt uitleggen wat demons betekenen voor Warlock? Of beasts voor Hunter? Of spells voor een Mage?
Ik denk dat hier een duidelijk scheiding is te zien tussen spelers die deze spellen al fysiek speelde, en mensen die ze alleen digitaal spelen.
Heel simpel gezegd, dit is gewoon normaal in die wereld, sowieso moeten kaarten op een gegeven moment verdwijnen, omdat je anders niets nieuws kan toevoegen. Kijk naar Face Hunter, iedere aggro kaart die toevoegt is fout, en zelfs al doe je dat niet, dan kan je er nog niets mee, want dat deck wordt nooit trager. Dan moet je hele sterke anti-aggro kaarten maken om te zorgen dat dit soort decks geen plek meer hebben.
Power creep is een echt probleem, iets waar ze al langer tegenaan hikken, want hoe breng je nieuwe kaarten uit, zonder de oude nutteloos te maken, terwijl de nieuwe ook de moeite waard zijn?
Je kan natuurlijk ook niet of weinig nieuwe kaarten uitbrengen, maar dan bloed het spel dood.
En daarom heb je steeds nieuwe kaartensets in fysieke spellen, terwijl de oude niet meer gebruikt mogen worden, om er voor te zorgen dat je toch steeds weer nieuwe content kan aanbieden.
Wat ik me afvraag zijn wel 2 dingen.
1: Hoe gaan ze straks balanceren? We verliezen de nodige kaarten, en daar zullen ze alternatieve voor uitbrengen. Die alternatieven zijn ook in de huidige modus straks bruikbaar. Gaan ze daar echt rekening mee houden, of krijg je straks extreem sterke decks en is alleen de nieuwe standaard gebalanceerd?
2. Gaan ze reprints doen, misschien met een ander plaatje. Gebeurd vaak zat dat bepaalde kaarten zo belangrijk worden geacht, dat ze die gewoon opnieuw uitbrengen.
Heel simpel gezegd, dit is gewoon normaal in die wereld, sowieso moeten kaarten op een gegeven moment verdwijnen, omdat je anders niets nieuws kan toevoegen. Kijk naar Face Hunter, iedere aggro kaart die toevoegt is fout, en zelfs al doe je dat niet, dan kan je er nog niets mee, want dat deck wordt nooit trager. Dan moet je hele sterke anti-aggro kaarten maken om te zorgen dat dit soort decks geen plek meer hebben.
Power creep is een echt probleem, iets waar ze al langer tegenaan hikken, want hoe breng je nieuwe kaarten uit, zonder de oude nutteloos te maken, terwijl de nieuwe ook de moeite waard zijn?
Je kan natuurlijk ook niet of weinig nieuwe kaarten uitbrengen, maar dan bloed het spel dood.
En daarom heb je steeds nieuwe kaartensets in fysieke spellen, terwijl de oude niet meer gebruikt mogen worden, om er voor te zorgen dat je toch steeds weer nieuwe content kan aanbieden.
Wat ik me afvraag zijn wel 2 dingen.
1: Hoe gaan ze straks balanceren? We verliezen de nodige kaarten, en daar zullen ze alternatieve voor uitbrengen. Die alternatieven zijn ook in de huidige modus straks bruikbaar. Gaan ze daar echt rekening mee houden, of krijg je straks extreem sterke decks en is alleen de nieuwe standaard gebalanceerd?
2. Gaan ze reprints doen, misschien met een ander plaatje. Gebeurd vaak zat dat bepaalde kaarten zo belangrijk worden geacht, dat ze die gewoon opnieuw uitbrengen.
Dat laatste is dus ook precies waar ik ook bang voor ben en probeer uit te leggen.
Reprints hoeven niet opzicht een heel groot probleem te zijn, maar het is dan wel heel belangrijk dat de oude nog gewoon blijven werken, al zou dit nog wel steeds betekenen dat je kaarten dubbel krijgt uit pakjes uit een nieuwe set, wat de value omlaag brengt.
Ik verwacht dat FoN/Roar juist een van de doelwitten is die ze op het oog hebben om te nerfen. Zelfde geldt voor BGH. Daarmee openen ze meteen een hoop mogelijkheden voor anti-aggro / control.beuker19 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:55:
Daar ben ik ook bang voor en decks als Oil Rogue, Fatigue/Echo Mage en de Priest Class worden ook gewoon keihard aangepakt terwijl FoN+SR gewoon zijn ding mag blijven doen.
Hopelijk komt er later dit jaar nog wat meer qua UI want als deze 9 extra slotjes en een scrollbar het grote ding is waar ze het al anderhalf jaar over hebben... deamn.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Kwam er net achter dat Firebat gisteren Archon heeft verlaten. Hij heeft vandaag ook op stream gezegd dat hij het eerste Archon lid is die het team heeft verlaten.
De afgelopen tijd zat hij al niet meer in het Archon huis, omdat ze constant zijn kamer gebruikte/misbruikte, met daarbij ook zijn spullen, en tevens was zijn hond niet welkom. Maar wat zonder meer belangrijk ook was, was het feit dat veel van zijn vrienden dus eruit waren getrapt.
Ik wist al dat hij het echt niet leuk vond dat Hosty een jaar terug eruit was getrapt, gezien die 2 zeer goede vrienden waren geworden, maar gezien dus ook Purple uit het team was getrapt, die ook een zeer goede vriend was (zij waren al vrienden voordat Purple competitive speelde of deed streamen), is het wel te begrijpen waarom hij er klaar mee was.
Hoe goed zijn band verder was met Xixo weet ik ook niet, maar gezien alles zal dat waarschijnlijk ook niet netjes zijn gegaan.
Paar maanden terug had hij nog een contractverlenging gedaan, maar dat wilde hij eigenlijk niet doen, maar omdat ze echt hem beterschap hadden beloofd, dat ze op een professionelere manier zouden gaan handelen, dat dingen beter zouden worden geregeld enz, maar dat is duidelijk niet gebeurd.
Ik denk dat dit ook op veel vlakken het einde van Archon HS gaat betekenen. Zalae en Orange zijn zonder meer goede spelers, maar de vraag is hoe lang zij nog zullen blijven, en gezien Amaz zich puur richt op casual streamers (iets van 4-5 nieuwe casual streamers in Archon waarvan veel niet eens HS spelen), verliezen ze straks gewoon hun status als competitive team.
Vraag me wel af wat Firebats plannen nu zijn, al heeft hij niet een team nodig, helpt het wel met invites. Dan is het interessant om te zien of zijn band met Xixo goed is of niet, want Na'Vi HS is wel echt ontstaan uit Xixo, hij had geeist dat Ostkaka onderdeel van het team zou worden.
Maar teams zoals Liquid zouden ook zeker goed kunnen, zeker gezien Liquid wel een paar hele bekende en populaire spelers/streamers hebben, maar niet bepaald de sterkste spelers.
De afgelopen tijd zat hij al niet meer in het Archon huis, omdat ze constant zijn kamer gebruikte/misbruikte, met daarbij ook zijn spullen, en tevens was zijn hond niet welkom. Maar wat zonder meer belangrijk ook was, was het feit dat veel van zijn vrienden dus eruit waren getrapt.
Ik wist al dat hij het echt niet leuk vond dat Hosty een jaar terug eruit was getrapt, gezien die 2 zeer goede vrienden waren geworden, maar gezien dus ook Purple uit het team was getrapt, die ook een zeer goede vriend was (zij waren al vrienden voordat Purple competitive speelde of deed streamen), is het wel te begrijpen waarom hij er klaar mee was.
Hoe goed zijn band verder was met Xixo weet ik ook niet, maar gezien alles zal dat waarschijnlijk ook niet netjes zijn gegaan.
Paar maanden terug had hij nog een contractverlenging gedaan, maar dat wilde hij eigenlijk niet doen, maar omdat ze echt hem beterschap hadden beloofd, dat ze op een professionelere manier zouden gaan handelen, dat dingen beter zouden worden geregeld enz, maar dat is duidelijk niet gebeurd.
Ik denk dat dit ook op veel vlakken het einde van Archon HS gaat betekenen. Zalae en Orange zijn zonder meer goede spelers, maar de vraag is hoe lang zij nog zullen blijven, en gezien Amaz zich puur richt op casual streamers (iets van 4-5 nieuwe casual streamers in Archon waarvan veel niet eens HS spelen), verliezen ze straks gewoon hun status als competitive team.
Vraag me wel af wat Firebats plannen nu zijn, al heeft hij niet een team nodig, helpt het wel met invites. Dan is het interessant om te zien of zijn band met Xixo goed is of niet, want Na'Vi HS is wel echt ontstaan uit Xixo, hij had geeist dat Ostkaka onderdeel van het team zou worden.
Maar teams zoals Liquid zouden ook zeker goed kunnen, zeker gezien Liquid wel een paar hele bekende en populaire spelers/streamers hebben, maar niet bepaald de sterkste spelers.
De Meta veranderen wil ik graag maar niet in de Meta voor Naxx en GvG want heb je wel de moeite genomen om te kijken welke kaarten er weg vallen want daar zit heel veel leuks tussen en zal alle classes behoorlijk negatief beïnvloeden denk ik en Priest, Midrange Paladin en Mage nog het meest.astie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:46:
[...]
Wow dit is wel een hele negatieve insteek. En hoezo weer betalen voor kaarten die je al hebt?
Je kan in beide modes legend worden. De meest hoge rank van beide modus wordt beloond met de maandelijkse crates.
En elke expansion/adventure die wegvalt komt een nieuwe terug.
En over het betalen voor wat we nu hebben bedoel ik met kaarten als een Sludge Belcher of Kazan bijv. maar dan in een andere vorm want dat gaat er straks gebeuren.
Ik denk ook echt dat de classic set Brm , loe en TGT bij lange na niet voldoende zijn om Hs leuk te houden en zeker de Meta niet positief zullen beïnvloeden maar nog meer beperken aangezien alle goede/leuke decks gewoon te veel core kaarten hebben uit GvG en Naxx en verder zijn kaarten als Gormok, Dreadsteed, Clockwork Knight, Gorillabot, Reliquary Seeker uit de nieuwe sets ook niet meer waard.
Kutzooi!
Honderden uren voor niks een collectie op zitten bouwen. Een collectie op bouwen doe je nu echt helemaal voor niks, terwijl dit juist het leuke was voor mij.
Wild wordt een mode die nergens meer over gaat. Plus, die wordt met elke uitbreiding nog meer uit balance gebracht. Wie gaat dat dan nog spelen als op 5 mana elk potje beslist wordt?
En op standaard kan je honderden kaarten niet gebruiken.
Een collectie op bouwen heeft gewoon geen zin meer. Laat staan gouden kaarten. Helemaal waardeloos nu.
En je wil meer variatie? Nou, je krijgt nu dus minder variatie. Ze doen net alsof als er een uitbreding uit komt, je echt maanden lang leuke varianten langs komen.
Terwijl in werkelijkheid, het amper een week duurt voordat iedereen al weer op de hoogte is wat de sterkste dekken zijn. En je ziet ze dan ook meteen overal.
Dat zal niet veranderen met al die streams. Alleenje zal minder top tier deks kunnen maken, omdat heel veel kaarten weg gevallen zijn.
Dus ipv meer variatie, veel en veel minder.
Heel de game verneukt.
PFFFFF!!!!!!
Honderden uren voor niks een collectie op zitten bouwen. Een collectie op bouwen doe je nu echt helemaal voor niks, terwijl dit juist het leuke was voor mij.
Wild wordt een mode die nergens meer over gaat. Plus, die wordt met elke uitbreiding nog meer uit balance gebracht. Wie gaat dat dan nog spelen als op 5 mana elk potje beslist wordt?
Een collectie op bouwen heeft gewoon geen zin meer. Laat staan gouden kaarten. Helemaal waardeloos nu.
En je wil meer variatie? Nou, je krijgt nu dus minder variatie. Ze doen net alsof als er een uitbreding uit komt, je echt maanden lang leuke varianten langs komen.
Terwijl in werkelijkheid, het amper een week duurt voordat iedereen al weer op de hoogte is wat de sterkste dekken zijn. En je ziet ze dan ook meteen overal.
Dat zal niet veranderen met al die streams. Alleenje zal minder top tier deks kunnen maken, omdat heel veel kaarten weg gevallen zijn.
Heel de game verneukt.
PFFFFF!!!!!!
[ Voor 9% gewijzigd door Turfschipper op 03-02-2016 05:18 ]
Ik denk niet dat dit zorgt voor minder variatie.. Wat je nu hebt is dat elke set betere kaarten toevoegt aan bestaande decks. Maar als bepaalde key kaarten wegvallen, moet er misschien juist voor een heel ander deck worden gekozen.
Stel dat secret paladin over een jaar nog steeds een van de beste decks is:
1. De makers van het spel zullen geen paladin secrets meer kunnen uitbrengen, wat voor hun enorm beperkend werkt. Niet alleen dit, maar ook combo's kunnen zonder het wegvallen van kaarten steeds sterker worden, dit gaat ook beperkend worden voor de makers.
2. Elke set zal hooguit wat versterkingen aan het deck of aan de counters uitbrengen.
Valt mysterious challenger weg, valt dat deck weg, valt de hele meta er omheen weg en krijg je dus MEER afwisseling.
Dat zijn dingen die ik zelf kan bedenken als positief is.
Buiten dat zeggen alle ervaren CCG spelers dat dit enorm goed is, en ik denk dat we hun ervaringen daar wel op mogen vertrouwen.
Wat anderen dingen:
- Behoudt arena wel alle mogelijke kaarten om te draften? Lijkt me wel, maar ik weet het niet.
- Wat gebeurt er met de pack reward van arena? Wordt dit alleen de mogelijkheid uit packs van de active expansions? Of ook nog de mogelijkheid om GvG packs te krijgen? Dat laatste lijkt me een erg slechte zaak.
Verder hebben ze het over 'this spring'. Ik neem aan dat de expansion dan ongeveer in april zal uitkomen (1 april?
). Dan heb ik nog flink wat tijd om gold te sparen. Ik heb nu al 2000+ gold, maar dus ook nog zeker 2 maanden om te sparen.
Ohja, en ik moet misschien maar iets meer prioriteit geven aan het craften van classic kaarten.
Stel dat secret paladin over een jaar nog steeds een van de beste decks is:
1. De makers van het spel zullen geen paladin secrets meer kunnen uitbrengen, wat voor hun enorm beperkend werkt. Niet alleen dit, maar ook combo's kunnen zonder het wegvallen van kaarten steeds sterker worden, dit gaat ook beperkend worden voor de makers.
2. Elke set zal hooguit wat versterkingen aan het deck of aan de counters uitbrengen.
Valt mysterious challenger weg, valt dat deck weg, valt de hele meta er omheen weg en krijg je dus MEER afwisseling.
Dat zijn dingen die ik zelf kan bedenken als positief is.
Buiten dat zeggen alle ervaren CCG spelers dat dit enorm goed is, en ik denk dat we hun ervaringen daar wel op mogen vertrouwen.
Wat anderen dingen:
- Behoudt arena wel alle mogelijke kaarten om te draften? Lijkt me wel, maar ik weet het niet.
- Wat gebeurt er met de pack reward van arena? Wordt dit alleen de mogelijkheid uit packs van de active expansions? Of ook nog de mogelijkheid om GvG packs te krijgen? Dat laatste lijkt me een erg slechte zaak.
Verder hebben ze het over 'this spring'. Ik neem aan dat de expansion dan ongeveer in april zal uitkomen (1 april?
Ohja, en ik moet misschien maar iets meer prioriteit geven aan het craften van classic kaarten.
[ Voor 32% gewijzigd door aicaramba op 03-02-2016 07:57 ]
Zit genoeg geld in het casual streamen, misschien dat Amaz er ook een beetje op mikt om deze markt te gaan vullen. In de ideale wereld komen er streamers als Day9 en Guardsmanbob bij. Lijkt me nog lastig om zo een bedrijf te starten en goed te beheren, zeker zonder enige echte kennis hieromtrent. Firebat houdt zichzelf wel boven water denk ik, consistente speler op top niveau.Benjamin- schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 00:24:
Kwam er net achter dat Firebat gisteren Archon heeft verlaten. Hij heeft vandaag ook op stream gezegd dat hij het eerste Archon lid is die het team heeft verlaten.
Ik ben benieuwd of deze expansion net zoals GvG of TGT wordt(neem aan van wel
), deze keer doe ik dan wel een preorder. Ben tot op heden salty dat ik dat bij TGT niet heb gedaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Kasai op 03-02-2016 08:31 ]
Atlas#22744
Bedoel je Day9 als lid van een commercieel stream team? Lijkt me raar... Hij zegt zelf niet erg commercieel te zijn, hij heeft wel merchandise maar volgens mij kun je niet doneren op zijn stream? Maar dat vermoed ik, ik kijk voornamelijk de You tube Decktaculars, niet de live streams op Twitch. Verder heeft hij een full time job als game ontwikkelaar bij een Artillery Games (ontwikkelaar van Atlas).Zebby schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:07:
[...]
Zit genoeg geld in het casual streamen, misschien dat Amaz er ook een beetje op mikt om deze markt te gaan vullen. In de ideale wereld komen er streamers als Day9 en Guardsmanbob bij. Lijkt me nog lastig om zo een bedrijf te starten en goed te beheren, zeker zonder enige echte kennis hieromtrent. Firebat houdt zichzelf wel boven water denk ik, consistente speler op top niveau.
Drazi#2341
Hier ben ik heel bang voor.Turfschipper schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 05:16:
Kutzooi!
Heel de game verneukt.
PFFFFF!!!!!!
Ik snap best dat er nu kaarten zijn waar altijd rekening mee moet worden gehouden zoals Secrets(Dr.6 en Mad Scientist) en 4 drops ivm. Shredder maar bijna heel Naxx en GvG zijn gemaakt om juist de classic set beter in balans te maken en dat valt nu allemaal weg en de kaarten in TGT zijn nu niet goed en zullen misschien alleen uit Armoe gespeeld geworden.
Het is gewoon heel simpel want minder kaarten=Mider verschillende decks want er zijn straks maar een paar hele goede decks in de standaard mode.
Kaarten uit TGT die op dit moment misschien niet zo goed zijn worden straks beter omdat ze niet meer zo verschrikkelijk outclassed worden door kaarten uit GvG en Naxx.beuker19 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:13:
[...]
Hier ben ik heel bang voor.
Ik snap best dat er nu kaarten zijn waar altijd rekening mee moet worden gehouden zoals Secrets(Dr.6 en Mad Scientist) en 4 drops ivm. Shredder maar bijna heel Naxx en GvG zijn gemaakt om juist de classic set beter in balans te maken en dat valt nu allemaal weg en de kaarten in TGT zijn nu niet goed en zullen misschien alleen uit Armoe gespeeld geworden.
Kortom, verschuivingen in welke kaarten goed zijn. Als Mad Scientist wegvalt zullen decks die die kaart spelen op zoek gaan naar andere tempo kaarten
En is dat nu heel veel beter? Je hebt altijd een paar top tier decks. Mech Mage is/was een veel gespeeld deck, zonder GvG zal dat deck waarschijnlijk niet meer bestaan en neemt een ander deck zijn plaats in.Het is gewoon heel simpel want minder kaarten=Mider verschillende decks want er zijn straks maar een paar hele goede decks in de standaard mode.
Secret Paladin is op dit moment een top tier deck. Maar als TGT uit standard valt en Mysterious challenger er niet meer is zal dat deck ook flink gaan wankelen (misschien zelfs nu al want ze verliezen ook een aantal kaarten zoals Shielded Minibot, Muster, Coghammer en Avenge)
Door met de kaarten te gaan rouleren met wat er past in standard krijg je om de zoveel tijd nieuwe top-tier decks. En dat zorgt voor afwisseling in de Meta en houdt de game gezond.
Lijkt me inderdaad niks voor hem, maar hij is volgens mij wel een van de bekendste "fun" streamers die er is. Om dit soort mensen toch in een team te krijgen met een uiterlijke schil die niet lijkt op commercie zou goed kunnen uitwerken. As I said, erg lastig om zo'n e-sports clubje als bedrijf winstgevend te maken en houden, zeker zonder enige opleiding of ervaring. Daar heb ik alsnog respect voor, dat Amaz/Reynad het wel doen.Drazi schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:31:
[...]
Bedoel je Day9 als lid van een commercieel stream team? Lijkt me raar... Hij zegt zelf niet erg commercieel te zijn, hij heeft wel merchandise maar volgens mij kun je niet doneren op zijn stream? Maar dat vermoed ik, ik kijk voornamelijk de You tube Decktaculars, niet de live streams op Twitch. Verder heeft hij een full time job als game ontwikkelaar bij een Artillery Games (ontwikkelaar van Atlas).
Interessant standpunt van Kibler over het altijd blijven van Basic/Classic cards in Standard format:
YouTube: (Hearthstone) Thoughts On The New Standard Format
YouTube: (Hearthstone) Thoughts On The New Standard Format
5700X | RX 6600
Ik ben eens even gaan kijken wat naar mijn idee de grootste veranderingen oplevert:
Avenge - 1 van de sterkste secrets en wat Secret Paladin ook echt lastig kan maken, zonder deze secret verlies je veel kracht waardoor het deck afzakt.
Voidcaller/Mal'Ganis - zonder deze 2 kaarten zijn demon decks gewoon dood, zo simpel is het.
Death's Bite - Al is Arcanite Reaper vergelijkbaar, mis je toch zeker wel die whirlwind tegen kleine minions, maar ook voor de Execute targets.
Zombie Chow: DE anti-aggro kaart, hopelijk krijgen we er iets anders voor
Mad Scientist: Dit gaat een flinke impact hebben op Mage, Freeze gaat wel lukken maar zal een stuk trager worden, en Tempo Mage zou over kunnen gaan op Kirin Tor Mage, maar die is toch wel weer minder.
Loatheb: Enorm sterke kaart tegen spells en tevens ook de enige van zijn type, dus dat is wel een flink verlies.
Sludge Belcher: Sterke kaart, maar denk dat we gewoon weer terug gaan naar Sunwalker.
Mechs - Bijna alle mechs zijn GvG en die verdwijnen dus, dit betekent vooral dat Mech Mage helemaal weg is.
Echo of Medivh/Duplicate - Beide kaarten zijn weg, waardoor Giants Mage e.d. totaal onspeelbaar zijn.
Shielded Minibot/Coghammer/Muster for Battle - de drie kaarten die in vrijwel ieder Paladin deck zitten, zijn weg. Ik mag er vanuit gaan dat Blizzard hier wel vervanging voor gaat zoeken, anders valt Paladin wel heel erg hard naar beneden.
Velen's Chosen/Lightbomb - 2 belangrijke anti-aggro kaarten, er is zonder mee te spelen, maar bepaalde decks gaan er wel heel anders uitzien.
Tinker's Sharpswords Oil - Belangrijke Rogue kaart die straks weg is, waardoor de vraag is wat voor goede Rogue decks er straks nog zijn.
Antique Healbot - Zeer belangrijke anti-aggro kaart en ook moeilijk te vervangen binnen de huidige kaarten. Bepaalde classes hebben wel alternatieven, maar niet allemaal.
Hemet Nesingwary - Even kijken of jullie allemaal wel goed opletten.
Piloted Shredder en Dr. Boom - Oke deze kaarten verdwijnen, maar eigenlijk heeft het weinig tot geen impact op decks zelf. Ze zijn sterk en daarom zitten ze in decks, maar ze bieden geen synergy of bepaalde speelstijlen.
Als ik door de lijst kijk zie ik duidelijke welke decks flink winnen of verliezen. Neem bijvoorbeeld Druid, die verliest bijna niets, Shade kan je vervangen met Mounted Raptor, Warrior verliest Deaths Bite, maar verder niets essentieels, Aggro Shammy verliest alleen Crackles enz.
Terwijl er ook duidelijke verliezers zijn, zoals Paladin in het geheel, Mage op veel vlakken, Rogue en Demon decks.
Dus ben erg benieuwd naar nerfs en wat voor nieuwe kaarten komen om dit weer te balanceren.
Avenge - 1 van de sterkste secrets en wat Secret Paladin ook echt lastig kan maken, zonder deze secret verlies je veel kracht waardoor het deck afzakt.
Voidcaller/Mal'Ganis - zonder deze 2 kaarten zijn demon decks gewoon dood, zo simpel is het.
Death's Bite - Al is Arcanite Reaper vergelijkbaar, mis je toch zeker wel die whirlwind tegen kleine minions, maar ook voor de Execute targets.
Zombie Chow: DE anti-aggro kaart, hopelijk krijgen we er iets anders voor
Mad Scientist: Dit gaat een flinke impact hebben op Mage, Freeze gaat wel lukken maar zal een stuk trager worden, en Tempo Mage zou over kunnen gaan op Kirin Tor Mage, maar die is toch wel weer minder.
Loatheb: Enorm sterke kaart tegen spells en tevens ook de enige van zijn type, dus dat is wel een flink verlies.
Sludge Belcher: Sterke kaart, maar denk dat we gewoon weer terug gaan naar Sunwalker.
Mechs - Bijna alle mechs zijn GvG en die verdwijnen dus, dit betekent vooral dat Mech Mage helemaal weg is.
Echo of Medivh/Duplicate - Beide kaarten zijn weg, waardoor Giants Mage e.d. totaal onspeelbaar zijn.
Shielded Minibot/Coghammer/Muster for Battle - de drie kaarten die in vrijwel ieder Paladin deck zitten, zijn weg. Ik mag er vanuit gaan dat Blizzard hier wel vervanging voor gaat zoeken, anders valt Paladin wel heel erg hard naar beneden.
Velen's Chosen/Lightbomb - 2 belangrijke anti-aggro kaarten, er is zonder mee te spelen, maar bepaalde decks gaan er wel heel anders uitzien.
Tinker's Sharpswords Oil - Belangrijke Rogue kaart die straks weg is, waardoor de vraag is wat voor goede Rogue decks er straks nog zijn.
Antique Healbot - Zeer belangrijke anti-aggro kaart en ook moeilijk te vervangen binnen de huidige kaarten. Bepaalde classes hebben wel alternatieven, maar niet allemaal.
Hemet Nesingwary - Even kijken of jullie allemaal wel goed opletten.
Piloted Shredder en Dr. Boom - Oke deze kaarten verdwijnen, maar eigenlijk heeft het weinig tot geen impact op decks zelf. Ze zijn sterk en daarom zitten ze in decks, maar ze bieden geen synergy of bepaalde speelstijlen.
Als ik door de lijst kijk zie ik duidelijke welke decks flink winnen of verliezen. Neem bijvoorbeeld Druid, die verliest bijna niets, Shade kan je vervangen met Mounted Raptor, Warrior verliest Deaths Bite, maar verder niets essentieels, Aggro Shammy verliest alleen Crackles enz.
Terwijl er ook duidelijke verliezers zijn, zoals Paladin in het geheel, Mage op veel vlakken, Rogue en Demon decks.
Dus ben erg benieuwd naar nerfs en wat voor nieuwe kaarten komen om dit weer te balanceren.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.