Verwijderd
Cool, dan is mijn Renolock deck control. Want Thaddius en Jaraxxus. Ik speel sowieso niet Aggro tegen control. Behalve als je een early Jaraxxus tegen Priest aggro vind. Shredder heb ik niet in mijn deck als 4 drop. Zombie is standaard anti aggro en wordt in alle decks gebruikt. Peddler is utility (bijv po voor een shadowflame). En Imp Gang Boss is gewoon veel value. Geen enkele van die kaarten impliceert een deck type.beuker19 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:47:
[...]
Omdat er Hearthpwn een label aan word gehangen![]()
- Midrange: Many of the decks which get classified as "Control Decks" are actually Midrange. To be fair, the line is not hard and fast; however, there are still some distinctions to be drawn. A midrange deck is characterized by trying to gain incremental value on every play: a prime example would be Argent Commander or the buffing creatures. If your deck is built to play solidly throughout the game and bury your opponent in incremental advantage, you have a Midrange deck. The defining aspect of a Midrange deck is that it has to play Control vs. Aggro and Aggro vs. Control if it wants to be successful.
** Aside: Some of the confusion between Control and Midrange is that the midrange deck will often try to “control” the board with bigger creatures/better value spells. This will be elaborated later, but just because you are playing a controlling role in one game does not make you a Control Deck.
Dit is dus waar Reno onder valt met kaarten als Zombie Chow, Imp Gang Boss, Shredder en Dark Peddler
- Control: Another well established deck already in Hearthstone. The control deck plans to survive and win out with a smaller number of more powerful threats in the late game. You are a Control Deck if you only play Ragnaros/Ysera/Lord Jaraxxus as win conditions and the rest of your game is just surviving until one of these big threats can win the game for you. In the beginning of Hearthstone there was a bit of confusion surrounding this archetype as it was often confused with the next category..
En dit zijn decks zoals Control Warrior en Demon/Handlock
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2016 19:55 ]
Ehm, uiteraard. Moet je gewoon een deck spelen die jij leuk vindt en ook nog eens goed is.Tomski1986 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:43:
Zijn er eigelijk fun decks waar je mee naar legend kan gaan?
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Ben nu vanaf Rank 5 met DemonZoo aan het spelen en het gaat verrassend goed al blijf ik IMHO veel te veel Aggro tegen komen en dan bedoel ik alles wat sneller is dan Secret Paladin.
Het blijft jammer dat zodra er kaarten als Reno komen de meta gewoon nog net zo aggro heavy is als daar voor als is Shaman nu het snelste deck ipv. Face Hunter.
Btw weet niet of Iemand de finales van Starladder HS heeft gezien maar dat toernooi is gewonnen met
Aggro Shaman, Secret Paladin en Zoo en in de finale bij 3-0 maakt de winnaar nog een enorme misplay en werd het uiteindelijk 4-1.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7YUFL7eJmaQ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
beuker19 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:43:
Zie wel dat het aantal Paladins afneemt en dat het aantal Mage en Warlock spelers toeneemt.
Mage ben ik nu vanaf rank 4 in 30% van mijn potjes tegengekomen en Warlock in 20%
beuker19 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 00:23:
[...]
Ja maar wat is diversiteit want er komen natuurlijk nieuwe decks maar aan de achterkant verdwijnen er ook veel en dan denk ik dat er niet meer verschillende decks worden gespeeld dan na BRM om maar wat te zeggen.
En ik noem diversiteit de decks die je op regelmatige basis tegenkomen en niet decks die je misschien over een hele maand maar 1 of 2 x tegenkomt al zijn dat vaak ook nog decks die een beetje buiten de meta vallen zoals Mech Mage en Face Hunter.
Als ik kijk wel decks ik regelmatig tegenkom :
Combo Druid(13x) van de 14
Tempo/Freeze Mage(16x) van de 17
Secret Paladin (14x) van de 17
Control Priest (4x) van de 5
Face Shaman 4 uit 4
Zoo/Reno Lock(16x) van de 18
beuker19 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:00:
Nou weer een kleine terug slag gehad en nu overgestapt naar Combo Druid en dat gaat een stuk beter.
Was vanochtend ook heel veel Aggro met als dieptepunt een Face Warrior maar goed nu weer rank 3.5 en hopelijk vanmiddag of vanavond weer rank 2 halen en misschien meer.
Het is en blijft wel een struggle maar goed we hebben nog 10 dagen.
beuker19 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:03:
Nou mijn poging om Legend te worden kan weer de ijskast in want ben weer terug bij Rank 5 .....helaas.
Vandaag wou het niet lukken om te winnen van de Druid , Tempo Mage en ook de mirrors gingen gewoon erg slecht waar bij dit tot gisteren juist de positievere match ups waren.
Ik dacht ook dat vanaf Rank 5 de Meta slower zou worden maar wat heb ik mij daar in vergist en diversiteit my ASS ja Tempo Mage, Secret Paladin, Combo Druid en Warlock en voor de rest zo goed als niets ik denk samen nog geen 10% oké en misschien Patron Warrior.
De enige diversiteit die we nog hebben is of de Boom bots 1 of 4 Damage doen en wat er uit de Unstable Portal komt.
beuker19 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:18:
[...]
Ja ik weet het maar de rage op zich valt mee.
Zo voelt het ook echt maar dat hoort er ook bij denk ik dan.
Maar soms heb je van discussies over hoe Hearthstone is en wat er gespeeld word en hoe veel verschillende decks er wel niet goed zijn en bla bla.
Nou ik vind de meta echt op zwakste punt sinds Undertaker Hunter staan en er zijn echt maar een handje vol decks die je tegen komt met natuurlijk een uitzondering maar die zijn echt heel erg zeldzaam.
En ik kan het weten want ik heb de afgelopen dagen heel veel gespeeld tussen rank 5-1 en Combo Druid en Zoo zijn echt 60% van de matchups en samen met Secret Paladin, Tempo Mage en Renolock heb je 90% van de decks die je tegen komt en dat zijn maar 5 decks en de rest is zo zeldzaam dat je weet dat het bestaat maar je ziet ze bijna niet en dan is het vaak ook nog een Face Deck
Dit is voor mij wel een van de grootste tegenvallers naar alle leuke kaarten die zijn gereleased en nog erger is dat eigenlijk Tempostorm bepaald wat wij spelen want een Zoo deck was voor 2 weken geleden bijna uitgestorven en nu op rank 5-1 word je er mee dood gegooid.
beuker19 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 22:37:
Nou als ik deze maand nog Legend wil halen zou het met Midrange Paladin gaan worden want de rest word het voor mij niet omdat ik met de rest niet constant genoeg kan winnen.
De ladder is op dit moment zo'n warboel van allerlei soorten decks dat het moeilijk is om overal goed tegen te presteren.
beuker19 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 22:53:
[...]
Eerlijk is Eerlijk op rank 5 kom ik veel meer verschillende decks tegen al zijn het vooral meer snellere decks zoals Face Hunter, Aggro Paladin en Zoo(zonder Demons).
Met mijn Midrange Paladin ben ik nu wel weer rank 4.2 naar dat ik vanmiddag al rank 6.1 was
Er zit maar 1 constant in jouw berichten, en dat is dat het iedere dag, of zelfs 2x per dag, je verhaal anders is. Dit zijn 8 dagen aan berichten waar je constant beweer dat de meta vol met mages en warlocks zit, dan weer secret paladins en combo druids, dan weer face hunter en dan weer shaman.beuker19 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:35:
Het blijft jammer dat zodra er kaarten als Reno komen de meta gewoon nog net zo aggro heavy is als daar voor als is Shaman nu het snelste deck ipv. Face Hunter.
Ga dit nu eens evalueren, ga nu eens na waarom jij constant roept dat de meta zo anders is, terwijl je naar eigen zeggen steeds andere classes en type decks tegen kom.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Hmmm...... die gast had wel even last van een brainfart.beuker19 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:35:
Btw weet niet of Iemand de finales van Starladder HS heeft gezien maar dat toernooi is gewonnen met
Aggro Shaman, Secret Paladin en Zoo en in de finale bij 3-0 maakt de winnaar nog een enorme misplay en werd het uiteindelijk 4-1.
[video]
Wat bedoel je hier precies mee ?Benjamin- schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 21:37:
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
Er zit maar 1 constant in jouw berichten, en dat is dat het iedere dag, of zelfs 2x per dag, je verhaal anders is. Dit zijn 8 dagen aan berichten waar je constant beweer dat de meta vol met mages en warlocks zit, dan weer secret paladins en combo druids, dan weer face hunter en dan weer shaman.
Ga dit nu eens evalueren, ga nu eens na waarom jij constant roept dat de meta zo anders is, terwijl je naar eigen zeggen steeds andere classes en type decks tegen kom.
ik roep dat de Meta zo anders is en ik kom steeds andere classes en decks tegen lijkt mij behoorlijk accuraat dan
Alleen vind ik de Meta wel steeds wat anders maar het aantal classes en Deck types nemen hoe dichter we bij het einde van het seizoen wel behoorlijk af en word het steeds agressiever en dat ik gewoon wat ik tegen kom.
Dat jij misschien op rank 10+ hele andere decks tegen komt kan goed maar ik ga niet zeggen dat ik van alles tegen komt terwijl het gewoon de zelfde Aggro decks zijn die je altijd tegen komt en daar heeft zelfs Reno geen veranderering in gebracht.
Nog maar een paar potjes mee gespeeld dus kan niet zeggen hoe sterk het deck echt is, maar vermakelijk is die sowieso. Net ook van een Secret Paladin gewonnen met 1 HP, had al wat healing achter de rug, toen Twisting Nether met de volgende beurt een Jaraxxus, en toen zo goed mogelijk overleven om vervolgens een Argus te topdecken, en toen kon die niet door mijn taunts heen.
Het leukste was echter tegen een Dragon Warrior, hij deed zo zijn best om board control te krijgen, maar had op turn 4 Dreadsteed gespeeld, toen op turn 5 Rivendare, PO trade en daarna nog een Sac Pact, en toen had ik er al 3 liggen. Een soort van Muster for Battle die nooit weggaat.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
http://hearthstone.gamepedia.com/MatchmakingChief-XL schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 06:24:
Vraagje, als je casual speelt, kom je dan nog steeds tegenstanders tegen van ongeveer dezelfde level?
Dus als het goed is wel maar win je vaak dan kom je ook sneller betere tegenstanders tegen.
Edit:
DemonZoo lijkt echt super te werken en ben nu alweer rank 3.4 dus misschien is er nog een beetje hoop.
[ Voor 13% gewijzigd door beuker19 op 27-01-2016 09:23 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Chief op 27-01-2016 10:08 ]
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
zeker.Chief-XL schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:06:
Thanks. Als ik de link lees bestaat er dus een verschillende MMR voor casual en ranked. Je kunt dus spelers van heel ander niveau treffen als je ene potje casual en volgend potje ranked speelt
Ik heb zelf een x gezien dat iemand die Legend was steeds concede en uiteindelijk tegen spelers van rank 18/19 moest spelen.
Trouwens ook heel bizar dat dit nooit opgepikt is door Trolden, of heb ik die gemist?
Ranked heeft geen MMR, ranked is gewoon puur je rank, ster erbij als je wint, ster eraf wanneer je verliest.Chief-XL schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:06:
Thanks. Als ik de link lees bestaat er dus een verschillende MMR voor casual en ranked. Je kunt dus spelers van heel ander niveau treffen als je ene potje casual en volgend potje ranked speelt
EDIT: Dat is trouwens niet helemaal waar, tot legend heb je geen MMR.
Haha, de kracht van emotes. Kom tegen een Hunter te spelen, hou mijn Reno in hand, krijg vervolgens Zombie Chow en Haunted Creeper in mijn hand, dus ik emote "I'm sorry", die gast speelt King's Elekk en verliest (Scientist tegen BGH), ik emote nog een keer "I'm sorry" en hij concede direct. Misschien wel niet zo aardig, maar dit soort dingen helpen niet.
Daarom squelch ik ook altijd direct, wel zo makkelijk.
Heb vandaag weer mijn Renodin lijst aangepast:

Ik had een iets tragere versie geprobeerd die goed op Legend werkte met kaarten zoals Rafaam, Kel'Thuzad, Cairne enz, maar dit was toch wel echt een lijst die alleen in een control heavy meta werkt, dus ben ik weer teruggegaan op een lijst die meer op de early game heeft, gezien ik in veel control matches toch nog steeds wel win.
Zoals je misschien wel al zag zit er 1 hele bijzondere keuze in, namelijk Lorewalker Cho. Sinds ik Reno speel zit ik al mijn Cho in gedachte om te gebruiken, dit komt vooral omdat Renodin heel weinig spells speelt, en we allemaal weten hoe irritant die is wanneer die uit een Shredder komt. Omdat ik nu zelf bepaal wanneer die op het veld gaat, en ik er vrijwel geen last van ondervind, vond ik het wel een leuk idee om te proberen.
Wat ik tot nu toe vooral zie is dat het bepaalde decks stopt, een Druid die pas kon rampen op het moment dat die hem dood kreeg met minions, een Mage die een Kirin Tor Mage (ik weet het, heb ik ook al niet meer gezien sinds Flamewaker in het spel zit) speelde maar geen secret erbij (en die had die wel in zijn hand) enz. En ook al is die geen probleem voor de tegenstander, traden ze er toch nog minimaal 4 damage voor.
De interactie met de spells in dit deck zijn over het algemeen geen probleem, er zitten nu 5 spells in, waarvan ik denk ik Blessing of Kings wil gaan verwijderen.
Equality is geen probleem omdat wanneer ik die wil gebruiken, ben ik het veld dus echt kwijt, en vaak trade de vijand dan wel tegen Cho, zo niet dan zijn er nog wel opties om hem te buffen (Aldor/Argus/Keeper) en weg te traden.
Consecration vrijwel hetzelfde als hierboven.
Blessing of Kings is een kaart waarbij Cho wel in de weg kan zitten, en die ga ik denk ik ook verwijderen.
Muster is gewoon sterk, jammer dan als ik hem niet kan spelen, maar early game is dat niet zo'n probleem (gezien het type deck), en late game heb ik andere keuzes.
Lay on Hands is een soort van tegenhanger van Cho, in de situaties waar Cho goed is, is Lay on Hands vaak slecht en andersom, dus daar kom ik wel uit.
Verder heb ik Solemn Vigil eruit gehaald en een Acolyte er in gedaan, ze zijn vergelijkbaar qua resultaten, maar met Cho is Acolyte gewoon beter. Verder nog Loot Hoarder er in gedaan als gewoon 2 drop met weer een extra draw.
[ Voor 76% gewijzigd door Benjamin- op 27-01-2016 17:15 ]
Dat is 't em juist. Nou ik vind tempo mage wel leuk maar dat hangt zoveel af van geluk. Al de rest van decks zijn gewoon super saai om te spelen maar wel goed.Benjamin- schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:14:
[...]
Ehm, uiteraard. Moet je gewoon een deck spelen die jij leuk vindt en ook nog eens goed is.
Het potje van net was echter wel heel erg leuk. Een Rogue die op een gegeven moment Sylvanas speelt terwijl ik Cho op het veld had, tja wat zou er toch kunnen gebeuren.

Ik had hem tevens wel 1 spel gegeven, namelijk Lay on Hands, maar gezien hij 4 kaarten op draw voorstond, en nog maar een paar kaarten had, zag ik dit niet als een probleem. Hij heeft hem nog wel gebruikt maarja ik was full HP en hij zat in fatigue.
Nu heeft Tempo Mage inderdaad veel RNG, kan je natuurlijk ook wel voor versies kiezen die minder RNG hebben. Bedoel ga je voor Arcane Missiles of Arcane Blast, ga je voor Ethereal Conjurer of Azure Drake. Zelf ben ik ook echt geen fan van RNG en zal dan ook zelden Arcane Missiles gebruiken, en zeker geen 2.Tomski1986 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:28:
[...]
Dat is 't em juist. Nou ik vind tempo mage wel leuk maar dat hangt zoveel af van geluk. Al de rest van decks zijn gewoon super saai om te spelen maar wel goed.
Maar probeer een wat minder standaard deck, ga bijvoorbeeld voor wat meer lategame, doe er een Polymorph en Flamestrike in.

Net nog een Feugen overgenomen (terwijl Stalagg al dood was) met Sylvanas + Fireball op turn 10.
5700X | RX 6600
Je stond zeker 0-2? Hahaha. Dat is inderdaad wel een hele bizarre play.aicaramba schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:49:
Ik speelde net tegen een roque in arena en hij deed turn 1 gadgetzan jouster (lose joust) -> shadow step -> gadgetzan jouster (lose joust). Een van de slechtste plays die ik irl ben tegen gekomen. Een grote fout maken gebeurt wel eens, maar dit is daadwerkelijk een hele slechte keuze.
Ik stond 0-1, omdat ik per ongeluk de 3-5 taunt, destroy a mana crystal speelde ipv een 4-drop. Ik had 3 mana, deed coin en speelde een 3 mana minion die een mana kapot maakt.. Die game verloor ikBenjamin- schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:50:
[...]
Je stond zeker 0-2? Hahaha. Dat is inderdaad wel een hele bizarre play.
Dat is ook een hele slechte play, maar meer door onoplettendheid/foutje. Niet persé door een slechte keuze.
[ Voor 12% gewijzigd door aicaramba op 27-01-2016 21:03 ]
Miniature Warfare
That pesky Shrinkmeister turned all your Hearthstone cards into toys! Now all your minions are 1/1 and only cost (1) mana!
Druid
Turn 2:Malygos > Innervate > Faceless > Faceless > Moonfire > Moonfire
En zo zijn er ziek veel leuke combo's te bedenken.

Het is dat ik geen Onyxia/Ysera/Gruul heb, anders zou ik deze denk ik wel spelen.
EDIT:
Ancient of War gaat nergens over.
[ Voor 42% gewijzigd door PCBaas op 28-01-2016 00:24 ]
5700X | RX 6600
2 potjes gedaan en 2x een openings hand met Tirion en Dr. 6 en 2x op turn 3 concede.Nieuwevolger schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:18:
Brawl be like, turn 1 mystrious challenger en dr7, leuke brawl.
nothing stops this train
Turn 1: Dr. Boom + Coin + Troggzor
Turn 2: Ysera + Faceless
Turn 3: Conceed
Tnx for the pack, till next week.
Wat een verhaal!
8 uurper dag voor 7 dagen streamen van Hearthstone is echt lang!
http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang
De dingen die Reynad zegt in dat artikel vind ik op zich wel rationeel en spot on. Bijvoorbeeld:
after I spoke to Andrey Yanyuk, better known as Reynad, one of the most successful professional Hearthstone players. “Hearthstone’s just a very low skill-cap game,” he told me. “If … you’re playing several hours a day, you’re pretty much gonna be at the same skill level as most people playing the game at a professional level. It’s very easy to hit that skill ceiling in Hearthstone. Once you hit it, you have the same odds of winning as anyone else. It’s just how the game works.”
What’s more, even if you are really, really (really) good, the game itself is fairly open to punishing amounts of random chance. One popular card has a 1.5% chance of wiping the board clean; another has a 400% swing in the amount of damage it will randomly do on the board. The best players will learn to manage the randomness but that still hasn’t stopped tournaments being decided on a roll of the virtual dice.
Drazi#2341
Ik kreeg deze turn 1 kill gelinked:Drazi schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:45:
Mijn plan voor een perfecte Brawl opening werkte al in mijn tweede game.. Op turn 1 Mekgineer Thermaplug - Coin - Onyxia.... De Warlock tegenstander gaf meteen op.
Reynad is gewoon best een slimme jongen. Hij krijgt veel haat uit de community omdat hij 'salty´ zou zijn (nice meme), maar over het algemeen weet die jongen gewoon goed waar hij over praat en snapt hij het spelletje prima. Ik kan het alleen maar eens zijn met hem. Een super casual speler als ik heeft niet voldoende ervaring en kennis van de meta om hoge ogen te gooien op een toernooi, maar ik zie de meeste pro's nou niet echt briljante dingen doen waarvan ik denk: dat zou een ervaren speler hier op Tweakers die geregeld legend haalt nou echt niet kunnen.xelfer schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:03:
[...]
De dingen die Reynad zegt in dat artikel vind ik op zich wel rationeel en spot on. Bijvoorbeeld:
[...]
[...]
Vicariously I live while the whole world dies
Dat klopt inderdaad: http://hearthstone.gamepedia.com/Sacrificial_PactNieuwevolger schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:58:
Ik zat net trolden te kijken, maar wtf kan jr jaraxous killen met die 0 mana destroy a demon kaart???? En daardoor automatisch winnen?
Omelette du fromage!
hahaha wtf is dat dan, heb wel een keer z'n kaart van neferian gekregen, tegen jaraxous maar wist niet dat ik die kon gebruiken....Dxta schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:01:
[...]
Dat klopt inderdaad: http://hearthstone.gamepedia.com/Sacrificial_Pact
Ik wacht er nog steeds op om een wrathguard met een 30 armor shield slam te raken. Ik hoop dat ik hem ooit krijg.
[ Voor 44% gewijzigd door aicaramba op 28-01-2016 14:22 ]
Repentance werkt er ook tegen, waardoor de tegenstander een Jaraxxus is met 1 hp.Nieuwevolger schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:58:
Ik zat net trolden te kijken, maar wtf kan jr jaraxous killen met die 0 mana destroy a demon kaart???? En daardoor automatisch winnen?
Verwijderd
Super dat jullie je ook hebben ingeschrevenVerwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:14:
Roy heeft me een paar dagen geleden weten over te halen mee te doen aan de Gathering of Tweakers Hearthstone Open. Ik speel Hearthstone al sinds de bèta. Maar heb altijd te weinig tijd om daadwerkelijk competitief te zijn. Ook struin ik al jaren tweakers en het forum af, maar was ook nooit aangemeld als user. Gelukkig is dat ook allemaal geen belemmering om toch een keer leuk "aan te schuiven" bij het toernooi. Het toernooi bevat nu 2 extra kanonnenvoer deelnemers te weten mijn vrouw (battletag LuckyOwl#21268) en ikzelf (battletag Treborg#2736).
Probleem is echter dat Reynad de uitzondering absoluut niet wilt erkennen. Ja er zit zeker een geluksfactor in, ook wel een te grote, maar Reynad gebruikt ieder excuus die hij kan vinden om maar te zeggen dat het aan geluk ligt, ipv zijn relatief slechte plays.Vicarious schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:28:
[...]
Reynad is gewoon best een slimme jongen. Hij krijgt veel haat uit de community omdat hij 'salty´ zou zijn (nice meme), maar over het algemeen weet die jongen gewoon goed waar hij over praat en snapt hij het spelletje prima. Ik kan het alleen maar eens zijn met hem. Een super casual speler als ik heeft niet voldoende ervaring en kennis van de meta om hoge ogen te gooien op een toernooi, maar ik zie de meeste pro's nou niet echt briljante dingen doen waarvan ik denk: dat zou een ervaren speler hier op Tweakers die geregeld legend haalt nou echt niet kunnen.
In 2014 won Firebat Blizzcon, dat hij tot de top hoorde, wist iedereen snel genoeg, maar toch hadden veel mensen het gevoel dat het ook een flinke dosis geluk was, toen Firebat niet eens aan de kampioenschappen meedeed vorige jaar, werd dat ook door sommige gezien als bewijs.
Echter als je dan ziet dat Firebat meer geld heeft gewonnen dan vorig jaar, puur omdat hij tot de absolute top behoort, dan is dat bewijs dat Reynad echt niet altijd gelijk heeft.
Er zijn spelers die al ruim een jaar aan de top van HS staan, die je vrijwel niet uit de top 10 kan krijgen, Reynad heeft daar nooit gestaan, die heeft altijd tussen spelers gestaan die zeker heel goed zijn, maar rond dat gemiddelde blijft hangen, want waar zijn winrate 51% is, is die van Firebat 61% en die van Purple zelfs 65%, dat zijn natuurlijk gigantische verschillen.
Verder is zijn analyse echt die van een verliezer.
Dit is echt volstrekte onzin, hij zou beter moeten weten, zowel door zijn ervaring als door zijn intelligentie. Reynad heeft zat moment dat hij zeer weinig speelt, toch weet hij op hoge ranks te spelen en uitstekende decks te maken. Dat is niet iets wat je kan door puur veel te spelen, maar door veel inzicht te hebben, met een bepaalde rust te spelen enz. Er zijn absoluut nog wel betere spelers, maar ook gigantische veel slechtere spelers, spelers die veel meer spelen dan hij, spelers die met uren en uren per dag nooit op dat niveau komen, simpelweg omdat er meer is dan ervaring alleen.“Hearthstone’s just a very low skill-cap game,” he told me. “If … you’re playing several hours a day, you’re pretty much gonna be at the same skill level as most people playing the game at a professional level. It’s very easy to hit that skill ceiling in Hearthstone. Once you hit it, you have the same odds of winning as anyone else. It’s just how the game works.”
But Reynad also introduced me to another thing to consider when it came to striding out as a pro player: winning tournaments is not actually a good way to make a living.
Er zit absoluut waarheid in, maar hij is blijkbaar iets belangrijks vergeten sinds hij MtG speelde, en dat is plezier en uitdaging.So the more consistent way to make a living playing Hearthstone might not be to head for the top of the tournaments, but instead focus on building up an audience eager to watch you play. That’s what a number of Hearthstone professionals do, turning to the streaming platform Twitch to play games in front of adoring fans.
Veel streamers spelen alleen nog maar HS voor geld, Forsen gaf maanden geleden al aan dat hij het spel zat is, tournaments doet hij alleen om met vrienden lol te hebben en hij speelt vaak andere spellen, Amaz speelt vaak andere spellen, heeft al lang geen competitive gedaan en is erg bezig om Archon uit te breiden en nemen we iemand als Reynad, dan zie je daar hetzelfde, hij heeft zelfs zo lang geen competitive gedaan, dat hij uit de lijst van Gosugamers is door inactiviteit.
Maar naast die 3 bekende, zie je dit ook bij spelers zoals Sjow, Savjz (doet vooral veel casten), Strifecro en nog meer, wel streamen, maar weinig tournaments.
Ik merk het ook heel erg aan die streams, ze zijn gewoon niet leuk meer om te kijken, je ziet spelers die niet serieus spelen, en er eigenlijk ook geen zin in hebben.
Als je dan ook naar de topspelers kijk, dan zie je 1 grote overeenkomst, ze spelen en streamen wanneer ze zin hebben, ze gaan voor de uitdaging van het spel en niet hersenloos spelen op Twitch omdat ze er van rondkomen.
Firebat is iemand die plezier heeft in wat hij doet, heeft nu 2 jaar op een rij 100k+ per jaar binnengehaald en gaat de hele wereld over. En al geloof ik direct dat Reynad meer inkomsten heeft met het streamen van HS, irriteert hij zich er mateloos aan. Het is jammer voor Reynad dat hij niet goed genoeg is, anders zou hij misschien ook wel op een gelukkige manier HS kunnen spelen, en toch er heel goed mee rond te kunnen komen.
Warrior met Flame Leviathan
stop met brewmasters enz en Bran zoveel mogenlijk mines in je tegenstanders deck
laatste pot tegenstander heeft lethal speelt een drake staat op 23 life BOOM 3 mines
Hahaha nou ik ben anders al meer dan een week bezig en ben nu Rank 2*** en het lukt mij tot nu toch niet om makkelijk Legend te halen.Tomski1986 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:11:
Skill in hearthstone is toch echt overrated? Top tier deck nemen, veel spelen, wat geluk in de games en je bent legend.
Je vergeet zeker dat op rank 2 alle top tier decks spelen om Legend te worden.
Er zijn toch wel mensen die het lukt om nog tussen de gevestigde orde te komen, zoals p4wnyhof. Ook een van de leukere nieuwe streamers.GrumpyGamerDad schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:52:
[...]
Wat een verhaal!
8 uurper dag voor 7 dagen streamen van Hearthstone is echt lang!
Moet je eens MrDestructoid typen, krijg je direct een ban. Want ja, de kans is zeer groot dat hij heel wat bots heeft, net als Massan.Bosmonster schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:20:
[...]
Er zijn toch wel mensen die het lukt om nog tussen de gevestigde orde te komen, zoals p4wnyhof. Ook een van de leukere nieuwe streamers.
Hoe maakt dat hem minder leuk om naar te kijken?Benjamin- schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:25:
[...]
Moet je eens MrDestructoid typen, krijg je direct een ban. Want ja, de kans is zeer groot dat hij heel wat bots heeft, net als Massan.
Viewbots helpen je misschien een handje om uit de grijze massa te komen, maar maken je stream niet succesvol. Daarvoor moet je nog steeds een consistente en interessante stream neerzetten.
[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 28-01-2016 22:46 ]
Tot rang 5 komen kan iedereen maar zelfs als je tier1 Secret Paladin speelt wordt je niet zomaar legend. Zonder de winstreaks vanaf rang 5 zie je dat veel casual spelers met dit soort decks toch geen legend worden tenzij ze echt 8 uur per dag ranken met tier 1 decks.Tomski1986 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:11:
Skill in hearthstone is toch echt overrated? Top tier deck nemen, veel spelen, wat geluk in de games en je bent legend.
En na de shade een mooie ramp hebben om alle minions tot dan van het board te verwijderen

Even voor wat betreft Massan en P4wnyhof. Mochten er bots in chat zitten, wil dat nog niet zeggen dat ze die zelf "geplaatst" hebben. Zie Reckful er ook nog wel voor aan dat hij dergelijke streamers op die manier probeert gebanned te krijgen. Misselijk mannetje. Mochten ze het wel zelf zijn dan horen ze natuurlijk ook gebanned te worden. Maar heb tot nu toe altijd van de streams genoten.
[ Voor 47% gewijzigd door Sypheron op 28-01-2016 23:02 ]
Het voorbeeld van Firebat is ook precies wat Reynad zegt. Firebat heeft bijna 75% van zijn tournament earnings gehaald in 2 toernooien. Een win voor 100k en een 2e plek voor ruim 61k. De rest van zijn winnings komen voornamelijk uit kleinere resultaten.Benjamin- schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:12:
[...]
Firebat is iemand die plezier heeft in wat hij doet, heeft nu 2 jaar op een rij 100k+ per jaar binnengehaald en gaat de hele wereld over. En al geloof ik direct dat Reynad meer inkomsten heeft met het streamen van HS, irriteert hij zich er mateloos aan. Het is jammer voor Reynad dat hij niet goed genoeg is, anders zou hij misschien ook wel op een gelukkige manier HS kunnen spelen, en toch er heel goed mee rond te kunnen komen.
Als je er overigens plezier in hebt om Reynad af te branden, dan kan dat beter hier dan op het Tweakers forum denk ikSure, the world championship has a grand prize of $100,000 – a nice income for any job, particularly video games. But only one person can win that, and the rewards decline precipitously as you get further down the ranking.
[ Voor 7% gewijzigd door xelfer op 28-01-2016 23:22 ]
Precies.Bosmonster schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:45:
[...]
Hoe maakt dat hem minder leuk om naar te kijken?
Viewbots helpen je misschien een handje om uit de grijze massa te komen, maar maken je stream niet succesvol. Daarvoor moet je nog steeds een consistente en interessante stream neerzetten.
Ik vind hem ook een van de leukste streamers op het moment.
Ik denk echt dat wanneer je goed/leuk bent en je ook eens wat anders doet je best nog wel populair kan worden.
Zo keek ik in het begin ook vaak naar Trump maar als hij 6 of 7 dagen alleen maar Patron Warrior speelt ben ik er zo flauw van.
[ Voor 97% gewijzigd door Chaoss op 31-01-2016 19:20 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Chaoss op 31-01-2016 19:20 ]
[ Voor 108% gewijzigd door Chaoss op 31-01-2016 19:21 ]
Het feit dat jouw shade 15 beurten overleeft onder Sylvana's of Brawl tegen is uiterst bijzonder en zal niet vaak gebeuren!Sypheron schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:59:
Heerlijk die turn 2 shade waar warrior niets aan kan doen
En na de shade een mooie ramp hebben om alle minions tot dan van het board te verwijderen![]()
[afbeelding]
Even voor wat betreft Massan en P4wnyhof. Mochten er bots in chat zitten, wil dat nog niet zeggen dat ze die zelf "geplaatst" hebben. Zie Reckful er ook nog wel voor aan dat hij dergelijke streamers op die manier probeert gebanned te krijgen. Misselijk mannetje. Mochten ze het wel zelf zijn dan horen ze natuurlijk ook gebanned te worden. Maar heb tot nu toe altijd van de streams genoten.
[ Voor 96% gewijzigd door Chaoss op 31-01-2016 19:21 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Chaoss op 31-01-2016 19:21 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Chaoss op 31-01-2016 19:21 ]
[ Voor 119% gewijzigd door Chaoss op 31-01-2016 19:21 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Chaoss op 31-01-2016 19:21 ]
Hier nog een hearthstone speler, ik speelde hearthstone eerst sporadisch, maar nu de Destiny verslaving is afgenomen speel ik steeds vaker.
Momenteel speel ik voornamelijk combo druid en heb ik rank 13 gehaald, van wat ik hier heb voorbij zien komen is dat niet heel bijzonder, maar wel mijn hoogste rank
@astie; gefeliciteerd met Legendary!
Atlas#22744
[ Voor 98% gewijzigd door Chaoss op 31-01-2016 19:21 ]
Holy shit wat een zeikverhaal weer. NATUURLIJK heeft Reynad niet altijd gelijk. Wees blij dat iemand zijn bek open durft te trekken en zijn mening durft te geven. Natuurlijk zit je er dan wel eens naast. Je kan ook zoals Johan Cruijff een beetje vage uitspraken doen die niemand begrijpt waardoor niemand je kan beschuldigen dat hij er hopeloos naast zat, maar hij durft tenminste zijn mening te geven en ervoor op zijn bek te gaan. En in de meeste gevallen heeft hij gewoon gelijk. En dat zeg ik niet omdat ik een fan van die kerel ben want als ik zijn stream kijk vind ik het maar een arrogant pleurisventje. Maar hij is wel intelligent en heeft denk ik een stuk beter in de gaten hoe dit spelletje werkt dan jij.Benjamin- schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:12:
[...]
Probleem is echter dat Reynad de uitzondering absoluut niet wilt erkennen. Ja er zit zeker een geluksfactor in, ook wel een te grote, maar Reynad gebruikt ieder excuus die hij kan vinden om maar te zeggen dat het aan geluk ligt, ipv zijn relatief slechte plays.
In 2014 won Firebat Blizzcon, dat hij tot de top hoorde, wist iedereen snel genoeg, maar toch hadden veel mensen het gevoel dat het ook een flinke dosis geluk was, toen Firebat niet eens aan de kampioenschappen meedeed vorige jaar, werd dat ook door sommige gezien als bewijs.
Echter als je dan ziet dat Firebat meer geld heeft gewonnen dan vorig jaar, puur omdat hij tot de absolute top behoort, dan is dat bewijs dat Reynad echt niet altijd gelijk heeft.
Er zijn spelers die al ruim een jaar aan de top van HS staan, die je vrijwel niet uit de top 10 kan krijgen, Reynad heeft daar nooit gestaan, die heeft altijd tussen spelers gestaan die zeker heel goed zijn, maar rond dat gemiddelde blijft hangen, want waar zijn winrate 51% is, is die van Firebat 61% en die van Purple zelfs 65%, dat zijn natuurlijk gigantische verschillen.
Verder is zijn analyse echt die van een verliezer.
[...]
Dit is echt volstrekte onzin, hij zou beter moeten weten, zowel door zijn ervaring als door zijn intelligentie. Reynad heeft zat moment dat hij zeer weinig speelt, toch weet hij op hoge ranks te spelen en uitstekende decks te maken. Dat is niet iets wat je kan door puur veel te spelen, maar door veel inzicht te hebben, met een bepaalde rust te spelen enz. Er zijn absoluut nog wel betere spelers, maar ook gigantische veel slechtere spelers, spelers die veel meer spelen dan hij, spelers die met uren en uren per dag nooit op dat niveau komen, simpelweg omdat er meer is dan ervaring alleen.
[...]
[...]
Er zit absoluut waarheid in, maar hij is blijkbaar iets belangrijks vergeten sinds hij MtG speelde, en dat is plezier en uitdaging.
Veel streamers spelen alleen nog maar HS voor geld, Forsen gaf maanden geleden al aan dat hij het spel zat is, tournaments doet hij alleen om met vrienden lol te hebben en hij speelt vaak andere spellen, Amaz speelt vaak andere spellen, heeft al lang geen competitive gedaan en is erg bezig om Archon uit te breiden en nemen we iemand als Reynad, dan zie je daar hetzelfde, hij heeft zelfs zo lang geen competitive gedaan, dat hij uit de lijst van Gosugamers is door inactiviteit.
Maar naast die 3 bekende, zie je dit ook bij spelers zoals Sjow, Savjz (doet vooral veel casten), Strifecro en nog meer, wel streamen, maar weinig tournaments.
Ik merk het ook heel erg aan die streams, ze zijn gewoon niet leuk meer om te kijken, je ziet spelers die niet serieus spelen, en er eigenlijk ook geen zin in hebben.
Als je dan ook naar de topspelers kijk, dan zie je 1 grote overeenkomst, ze spelen en streamen wanneer ze zin hebben, ze gaan voor de uitdaging van het spel en niet hersenloos spelen op Twitch omdat ze er van rondkomen.
Verder zegt hij ook niet dat iedereen dat kan, maar dat de skillcap laag ligt. ZODRA JE DIE SKILLCAP HIT ben je niet veel minder dan een pro player en zit het enige verschil in een stukje ervaring en speeltijd.
Daarnaast ook logisch dat spelers snel uitgekeken raken op een game als Hearthstone. Ik ben het spel na een paar games per dag al zat, laat staan als ik het de hele dag door zou spelen. Zo verschrikkelijk veel diepgang en variatie zit er niet in het spel waardoor ervaring en inzicht in de meta belangrijker worden. Alleen als dat spel wel je voornaamste inkomstenbron is denk je ook wel 2x na voordat je het compleet laat vallen.
Niemand is het dan ook met veel punten oneens, alleen het verschil is dat Reynad de schuld geeft aan RNG waardoor hij verliest, dat vrijwel iedereen een pro kan worden en dan wat geluk moet hebben om aan de top te komen. Dat is gewoon niet waar, ook niet als je alleen naar de legend players kijk.
Lifecoach bijvoorbeeld neemt ook pas een deck mee naar een tournament, wanneer hij er minsten 70% winrate mee heeft op ladder, tegen andere legend spelers. De meeste van de spelers komen dus al niet in de buurt van zijn winrate waardoor ze gemiddeld gezien niet eens een kans maken om een tournament te winnen.
Reynad is intelligent ja, en hij kent dit spel beter dan ik, echter weet ik een stuk meer van psychologie af dan hij, en wat ik in hem zie is een jongen die graag de wereld om zich heen de schuld wilt geven, die al heel lang geen plezier heeft in wat hij doet (qua HS/streamen dan).
Ik weet nog heel goed dat Reynad super pissig was op Xixo (toen ook nog in Archon), en al kan ik de irritatie tot een bepaald punt zeker wel begrijpen, want Xixo is nou ook niet bepaald 1 van de tofste gasten, was het vanuit Reynad wel heel triest, want hij bleeft Xixo maar bagger noemen, had geen skill, won alleen door geluk enz enz, wat natuurlijk een buitengewoon triest iets is om te zeggen over een topspeler als Xixo.
Reynad speelt trouwens ook geen tournaments meer om 2 redenen, 1 wint hij ze zelden en krijgt hij alleen maar negatieve aandacht omdat hij wederom weer heeft verloren, en 2 omdat vrijwel niemand hem moet. En die laatste is wel belangrijk, want Forsen heeft zo'n beetje de slechste winrate van allemaal, hij staat namelijk 200 van de 203 op gosugamers, hij doet dan ook weinig tot geen moeite meer, maar hij gaat graag om zijn vrienden te zien. Dus ja met de arrogantie van Reynad, dat iedereen bagger is, dat ze winnen door geluk, en dan te verliezen tussen al die mensen die je niet mogen, tja dan is het niet leuk meer.
Ik kijk trouwens wel graag naar hem, zijn irritatie komt namelijk wel voort uit een gevoel die we allemaal kennen en daarom kan ik dat bij hem best wel entertaining vinden, dat in combinatie met grappige donaties en goede muziek, is het zeker wel een stream die ik graag kijk.
Sylvanas had ie inderdaad, daar had ik mooi een Keeper of the Grove opgeknald. Of hij een Brawl in zijn deck had weet ik niet, maar die heeft hij in ieder geval niet op tijd in zijn hand gekregenastie schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:40:
[...]
Het feit dat jouw shade 15 beurten overleeft onder Sylvana's of Brawl tegen is uiterst bijzonder en zal niet vaak gebeuren!
Redbull organiseert 5 feb een Team Brawl: http://www.redbull.com/us...-presented-by-honda-civic
Ze krijgen allemaal 240 random kaarten per team, en ze mogen iedere kaart maar 1 keer gebruiken over de 3 decks en moet in 30 minuten worden gemaakt, dus vergelijkbaar met de tournaments die Kripp deed.
Vervolgens speelt iedere speler tegen iedere andere speler van het andere team, dus 9 potjes per game.
Team bestaat uit 3 personen en spelen ook gezamenlijk ieder potje.
Archon en Curse organiseren 17-19 feb een tournament: http://www.hearthpwn.com/...s-the-curse-trials-30-000
16 spelers die vechten om 30k, alleen dan zonder Classic cards. Basic cards vallen daar natuurlijk niet onder.
Redbull heeft trouwens wel interessante teams, sowieso spelen Reynad en Amaz na maanden weer (Twitch chat gaat gek worden wanneer ze tegen elkaar spelen!), maar Trump speelt onder Liquid, terwijl Elky, Neirea en Sjow niet spelen, en voor C9 speelt Hafu en is er geen Ekop of Kolento. Waarom dit extra bijzonder is, is omdat Hafu juist uit C9 is gegaan.
[ Voor 17% gewijzigd door Benjamin- op 29-01-2016 09:53 ]
Wat is nu eigenlijk precies je punt? We hadden het over enkele uitspraken van hem die in mijn ogen gewoon kloppen maar jij maakt er wederom een complete rant van om die gozer zo hard mogelijk in de grond te stampen. Weet niet precies wat je ermee wilt bereiken, maar zijn eventuele karakter-flaws doen niets af aan de uitspraken die hij gedaan heeft in dat interview. Dat hij daarbuiten vaak nogal salty is en RNG teveel de schuld geeft zal allemaal best, maar in dat interview zegt hij niets verkeerds.Benjamin- schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:29:
Zijn bek durft open te trekken? Vrijwel iedere pro klaagt over de enorme RNG kaarten, geen enkele pro is positief over de werking van Shredder, echter omdat het verder zo'n sterke kaart is, gebruikt vrijwel iedereen hem.
Niemand is het dan ook met veel punten oneens, alleen het verschil is dat Reynad de schuld geeft aan RNG waardoor hij verliest, dat vrijwel iedereen een pro kan worden en dan wat geluk moet hebben om aan de top te komen. Dat is gewoon niet waar, ook niet als je alleen naar de legend players kijk.
Lifecoach bijvoorbeeld neemt ook pas een deck mee naar een tournament, wanneer hij er minsten 70% winrate mee heeft op ladder, tegen andere legend spelers. De meeste van de spelers komen dus al niet in de buurt van zijn winrate waardoor ze gemiddeld gezien niet eens een kans maken om een tournament te winnen.
Reynad is intelligent ja, en hij kent dit spel beter dan ik, echter weet ik een stuk meer van psychologie af dan hij, en wat ik in hem zie is een jongen die graag de wereld om zich heen de schuld wilt geven, die al heel lang geen plezier heeft in wat hij doet (qua HS/streamen dan).
Ik weet nog heel goed dat Reynad super pissig was op Xixo (toen ook nog in Archon), en al kan ik de irritatie tot een bepaald punt zeker wel begrijpen, want Xixo is nou ook niet bepaald 1 van de tofste gasten, was het vanuit Reynad wel heel triest, want hij bleeft Xixo maar bagger noemen, had geen skill, won alleen door geluk enz enz, wat natuurlijk een buitengewoon triest iets is om te zeggen over een topspeler als Xixo.
Reynad speelt trouwens ook geen tournaments meer om 2 redenen, 1 wint hij ze zelden en krijgt hij alleen maar negatieve aandacht omdat hij wederom weer heeft verloren, en 2 omdat vrijwel niemand hem moet. En die laatste is wel belangrijk, want Forsen heeft zo'n beetje de slechste winrate van allemaal, hij staat namelijk 200 van de 203 op gosugamers, hij doet dan ook weinig tot geen moeite meer, maar hij gaat graag om zijn vrienden te zien. Dus ja met de arrogantie van Reynad, dat iedereen bagger is, dat ze winnen door geluk, en dan te verliezen tussen al die mensen die je niet mogen, tja dan is het niet leuk meer.
Ik kijk trouwens wel graag naar hem, zijn irritatie komt namelijk wel voort uit een gevoel die we allemaal kennen en daarom kan ik dat bij hem best wel entertaining vinden, dat in combinatie met grappige donaties en goede muziek, is het zeker wel een stream die ik graag kijk.
Something under the bed is drooling
Viewbots zijn schadelijk omdat ze de impressie geven dat een streamer populair is, indien hij populair is krijgt hij voordelen van twitch, meer inkomsten uit advertenties etc. Daarom zijn viewbots schadelijk voor de streamers die er geen gebruik van maken.Bosmonster schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:45:
[...]
Hoe maakt dat hem minder leuk om naar te kijken?
Inderdaad. Ik lees als casual speler graag mee in dit topic, echter valt het op dat er steeds een aantal mensen zijn die het nodig vinden om op de man te spelen (ondanks eerdere waarschuwingen). Bovendien is het jammer dat de mods hier kennelijk niet tegen optreden, terwijl dit volgens mij precies een herhaling lijkt te worden van hetgeen er eerst speelde.Mauz1978 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:32:
Deze community wordt met de dag gezelliger zeg...
Als iedereen een en ander wat minder persoonlijk zou opvatten dan kan het al snel een stuk gezelliger worden volgens mij. M.i. kun je prima een discussie hebben over de verschillende streamers zonder op de man te spelen.
Atlas#22744
Ik heb Druid, Mage, Warrior, Priest en nu Shaman golden,Kasai schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:17:
Nice! Met hoeveel karakters zit je al op 500 wins? Ik zit in totaal nog niet eens op 100 denk ik
Met Warlock zit ik op 370, Hunter 320 en Paladin en Roque op de 100
Gratz! Volgende doel?astie schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:18:
[...]
Ik heb Druid, Mage, Warrior, Priest en nu Shaman golden,
Hopelijk komt de volgende expansion er snel aan want ik ben het echt beu.
Secretdin meest vervelende deck ooit, en dan de tientallen aggro cancer decks.
Skill level 0
Holy shit. Wil ik weten hoe vaak je speelt?astie schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:18:
[...]
Ik heb Druid, Mage, Warrior, Priest en nu Shaman golden,
Wat voor een deck speel je zelf?Tomski1986 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:51:
Blij als dit seizoen er op zit, mij nog nooit zo geërgerd als nu..
Hopelijk komt de volgende expansion er snel aan want ik ben het echt beu.
Secretdin meest vervelende deck ooit, en dan de tientallen aggro cancer decks.
Skill level 0
Ik word zelf gek van die reno warlock decks. Lekker de hele tijd life tappen, reno gebruiken en uiteindelijk ook nog even Jaraxxus en Malganis neerleggen.
Atlas#22744
Ik heb ook nog steeds niets golden hoor en ik speel al sinds de closed beta. De afgelopen 1,5 jaar speel ik voornamelijk HS op een meer casual manier. Heb wel bijna alle classes over de helft nu en een aantal zijn bijna golden. Paladin moet ik nog 40 wins ofzo, maar heb nog niet de moeite genomen om die grind af te maken.
Ik vind Oil Roque een erg leuk deck om te spelen dus ik wil eerst Roque naar de 300 tillen. Heb er net Van Cleef voor gecraft.
Ik heb alleen een ontzettende hekel aan Hunter en Paladin dus die zullen als laatst de 500 aan gaan tikken.
Of je het wil weten weet ik niet maar laat het je toch weten
Ik speel nu ongeveer 2 jaar. Sinds de final release. Ik heb nooit aan de beta meegedaan.
Sindsdien speel ik het best veel. Makkelijk tijdverdrijf op de wc, in het openbaarvervoer, etc etc.
Ik heb 4274 ranked wins en 1958 arena wins. Dit zijn 6232 wins. Daar zitten dus brawl, friendly en casual nog niet eens bij. Dan zit ik op 8,5 win per dag. Ik zit volgens mijn tracker op 58,5% gemiddeld overall. Dat zijn dus gemiddeld 13,4 potjes per dag
Holy fuck.......das wel veel. Had ik ook niet verwacht hahaha
Tempo mage.Kasai schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:56:
[...]
Holy shit. Wil ik weten hoe vaak je speelt?
[...]
Wat voor een deck speel je zelf?
Ik word zelf gek van die reno warlock decks. Lekker de hele tijd life tappen, reno gebruiken en uiteindelijk ook nog even Jaraxxus en Malganis neerleggen.
Dat is wel echt heel veelastie schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:05:
[...]
Of je het wil weten weet ik niet maar laat het je toch weten.
Ik speel nu ongeveer 2 jaar. Sinds de final release. Ik heb nooit aan de beta meegedaan.
Sindsdien speel ik het best veel. Makkelijk tijdverdrijf op de wc, in het openbaarvervoer, etc etc.
Ik heb 4274 ranked wins en 1958 arena wins. Dit zijn 6232 wins. Daar zitten dus brawl, friendly en casual nog niet eens bij. Dan zit ik op 8,5 win per dag. Ik zit volgens mijn tracker op 58,5% gemiddeld overall. Dat zijn dus gemiddeld 13,4 potjes per dag.
Trouwens, met 8,5 win per dag en een 58,5% winrate, heb je dan niet 14,53 games played per dag? Of lees ik nu verkeerd?
Ik kreeg net overigens een T3 Coin -> Implosion tegen mij op mijn 2/1 Ironbeak Owl. Natuurlijk hit de Implosion voor 4 waardoor ik T4 een Sea Giant tegen mij krijg en T6 Lethal. Skillstone Heroes of Esportcraft. Nu weet ik gelijk waarom ik niet zo veel speel
[ Voor 12% gewijzigd door xelfer op 29-01-2016 17:30 ]
Ik kom veel druid tegen, trouwens. Is dat normaal rond rank 5?
Overal, het is vast weer de flavor of the day want vanochtend zag ik ze ook veel.aicaramba schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 19:37:
Bij mij is paladin de meest gespeelde class met 440 wins ofzo. Voor de rest zitten de meeste rond de 150-300 wins. Ik speel dus ook niet zo heel veel. Ik ben dit seizoen met rank 7 ook het hoogst gekomen, wat mijn beste resultaat is. Ik probeer al een paar dagen naar rank 5 te komen, maar voorlopig blijf ik nog wat schommelen tussen stars.
Ik kom veel druid tegen, trouwens. Is dat normaal rond rank 5?
Zit nog steeds vast op rank 2 en denk niet fdat ik deze maand nog Legend word.
[ Voor 6% gewijzigd door beuker19 op 29-01-2016 20:41 ]
5700X | RX 6600
Dat is logisch he. Gaan richting de laatste dag van het seizoen. Of je komt aggro of je komt counter tegen. En jouw deckPCBaas schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:41:
Ik zit nu ook rond rank 5 te spelen en ik kom alleen maar Face Hunter/Shaman en Reno decks tegen. =(
Ik kom de hele week al veel Face tegen al zijn dat dit keer niet de decks waar ik het lastig tegen heb.astie schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:42:
[...]
Dat is logisch he. Gaan richting de laatste dag van het seizoen. Of je komt aggro of je komt counter tegen. En jouw deck
Zelf heb ik nog geen enkele class golden, Paladin gaat binnenkort wel lukken want die staat op iets van 478, dan heb ik nog iets van 250 met Mage en Warlock, voorderest zit alles onder de 100.
Ik speel ook steeds minder, jaar terug haalde ik wel de 200 potjes per maand, laatste maanden zit dat op max 100, waarbij ik in december iets van 7 potjes had gedaan.
Heeft wel weer een positief effect heeft op mijn winrate, want doordat ik steeds niet mijn eigen rank haal, win ik veel vaker dan eigenlijk zou moeten.
Ik hoop dan ook echt dat ze die rank decay flink verminderen, ik begon deze maand zelfs op rank 21, dan is dat echt niet leuk voor beide spelers.
Haha dat is wel veel inderdaad, maar die tijd die jij in Hearthstone hebt gestoken, heb ik dan weer in Destiny gestopt en andere games. Had ik het maar in hearthstone gestoken, dan had ik nu wat betere kaarten gehadastie schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:05:
[...]
Ik vind Oil Roque een erg leuk deck om te spelen dus ik wil eerst Roque naar de 300 tillen. Heb er net Van Cleef voor gecraft.
Ik heb alleen een ontzettende hekel aan Hunter en Paladin dus die zullen als laatst de 500 aan gaan tikken.
[...]
Of je het wil weten weet ik niet maar laat het je toch weten.
Ik heb 4274 ranked wins en 1958 arena wins. Dit zijn 6232 wins. Daar zitten dus brawl, friendly en casual nog niet eens bij. Dan zit ik op 8,5 win per dag. Ik zit volgens mijn tracker op 58,5% gemiddeld overall. Dat zijn dus gemiddeld 13,4 potjes per dag.
Oil rogue vind ik ook erg leuk, ik mis alleen bloodmage Thalnos.
Atlas#22744
Vaak heb ik ook dat ik er maar 3 ofzo speel, dat ik het dan al best vind. Vind ik ook niet erg, want ik kan mezelf wel pushen om verder te spelen, maar speel ik niet meer met plezier.
De 1 kan dit duidelijk meer dan de ander, als astie op 13,4 per dag zit, zal hij denk ik ook wel dagen hebben waar hij 25+ speelt. Dat moet je wel echt kunnen.
Ik kijk wel veel streams, maar die geven dan wel weer rust, dus op die manier weet ik nog wel heel van de meta af enz.
Leukste blijf ik eigenlijk nog wel het deckbuilden, daar kan ik dan wel uren achter elkaar in stoppen, zo ben ik echt lang bezig geweest met mijn Renodin, maar heb ik ook veel tijd gestopt in Demonlock destijds (de versie met kaarten zoals Mistress of Pain enz), als zo'n deck dan lekker speelt en je hebt hem echt zelf gemaakt, en niet een paar kaarten van een netdeck heb omgeruild, dan haal ik daar echt veel plezier uit, zelfs al speel ik dan maar 3 potjes daarna.
Overige games die ik speel zijn overigens Rocket League, COD Black Ops 3 en CS GO. Persoonlijk speel ik dan liever 1 van die 3 games competitief om hoger op de ladder te komen dan HS. HS is voor mij vooral een spel wat ideaal is om te spelen als ik iets anders aan het doen ben.
Blizzard had ook nooit verwacht dat het zo groot succes zou worden en vandaag de dag is het de grootste cashcow van het bedrijf (groter dan wow)
Precies. Zo voelt de game ook aan voor mij en zo behandel ik het ookbadboyqxy schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 12:12:
hs is ook orspronkelijk bedoelt om te doen als je bijv. even moet wachten tussen twee missies etc.
Blizzard had ook nooit verwacht dat het zo groot succes zou worden en vandaag de dag is het de grootste cashcow van het bedrijf (groter dan wow)

Kill Command + Huffer.
Zijn trap was trouwens Snakes.
[ Voor 4% gewijzigd door Benjamin- op 30-01-2016 13:27 ]
Enig idee waar het aan ligt? Kom je normaal hoger?Tomski1986 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:08:
Stijgen naar 12, zakken naar 15, stijgen naar 12, zakken naar 15. ZUCHT
Sta nu zelf rank 8 op 75% winrate met de huidige versie van mijn deck. In totaal 67% met Renodin. Versie 1.2 en 1.3 waren de tragere versie met Kel'Thuzad, dat werkte gewoon niet zo lekker.

Alleen Tempo/Mech Mage blijft een slechte match up, de value is zo hoog terwijl ik gewoon te weinig tijd heb om terug te komen, probleem is dan ook vooral dat de Recuits zo makkelijk doodgaan tegen Mage.
Hunter is echt super simpel, die moeten echt wel goddelijk trekken en ik heel slecht wil ik verliezen.
Verder heel tevreden over de decks die ik ben tegen gekomen de laatste paar dagen (stats van 1.4)
Stats van 1.3 en 1.4 zijn van deze maand, de rest is hoofdzakelijk nog van november en eerder (gezien ik maar 3 potjes hiermee had gespeeld in december).
Over alle decks ben ik de volgende classes tegengekomen deze maand:
Druid - 10
Hunter - 10
Mage - 16
Paladin - 12
Priest - 7
Rogue - 5
Shaman - 4
Warlock - 11
Warrior - 5
Dit topic is gesloten.
![]()
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.