Drazi schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:58:
[...]

Nee hoor, niet onder een steen, maar als je weinig speelt zoals ik, dan komt de meta maar traag door zullen we maar zeggen. Ik speel niet voor niks met flares en hunter's marks.. Is een prima combinatie tegen Secret Paladins. Maar tegen een Paladin die Dr. 2 (Minibot), 3 (Muster), 6 (MC), 7 (Boom) en 8 (Tyrion) op volgorde kan spelen, valt sowieso niks te beginnen. Neemt niet weg dat ik toch regelmatig van Secret Paladins weet te winnen met dit Hunter deck. En dat doet me dan weer goed :-)
Niets voelt zo goed als er van winnen en toch speel ik er ook zelf mee omdat, ik meer kans heb in de mirror dan met een ander meta deck hoe raar dat misschien ook klinkt.
Zelf denk ik omdat ik een meer Midrange deck speel en ik echt heel veel ervaring met Paladin heb.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Zojuist mijn 4e hero op 500 wins gekregen. Na Druid, Mage en Warrior nu ook Priest met een gouden randje gehaald!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/odowX1o.jpg
Zo de struggle is real :o
Wil nu graag een x Legend halen maar het valt nog niet mee zelfs niet met Secretdin.
Zo stond ik vanmorgen 2-8 om vervolgens weer tot 9-9 te komen en ben dus nog steeds rank 3*** wat opzich al prima is hoor maar die cardback lonkt wel.
Wat wel opvallend was is het aantal Tempo Mages dat je tegenkomt op deze hogere rangen want ik heb redelijk wat Tempo Mage gespeeld maar het is zeker niet zo constant als decks als Combo Druid, Secret Paladin of Zoo.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-12 20:53

nagasy

Duck Duck Duck Goose

astie schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 08:50:
Zojuist mijn 4e hero op 500 wins gekregen. Na Druid, Mage en Warrior nu ook Priest met een gouden randje gehaald!

[afbeelding]
Gz Astie.

En gaat Legend lukken deze maand? gezien je reeds Rank 1 hebt.

Battle.net: NagaByrd#2844

nagasy schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:52:
[...]

Gz Astie.

En gaat Legend lukken deze maand? gezien je reeds Rank 1 hebt.
gisteren tot rang 1.4 gekomen. Helaas niet door kunnen zetten. Sta nu op rang 1.2.
Nu ik Priest golden heb blijf ik toch Dragon Priest spelen om legend te halen. Werkt erg goed en consistent.
Helaas hang ik al wel 2 dagen op rang 1 maar komt vanzelf.
astie schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:57:
[...]

gisteren tot rang 1.4 gekomen. Helaas niet door kunnen zetten. Sta nu op rang 1.2.
Nu ik Priest golden heb blijf ik toch Dragon Priest spelen om legend te halen. Werkt erg goed en consistent.
Jij bent al Legend geweest toch ?
Ik namelijk niet en ben dan ook bijna elk potje gespannen nou is mijn vraag had jij dat de eerste x ook ?
Ben nu rank 3.5 wat overigens het hoogste tot nu toe is maar als ik win moet ik gewoon even stoppen lijkt het wel.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-12 18:21
Ik had gisteren een topdeck of the month :D

Anyfin pally vs anyfin pally. Hij had de coin en had veel meer kaarten kunnen drawen als ik. Hij had constant board control.

Ik had een anyfin in mn hand.

Bij 9-10 mana crystals ging ik wat all-in door mn murlocs te spelen. Hij doet hetzelfde, hoogstwaarschijnlijk had hij anyfin dus in zn hand.

Hij kon mij niet dood hebben met 1 anyfin en ik hem ook niet.

Ik heb nog maar 2 kaarten in mn hand en hij 8 ofzo en ik speel anyfin in de hoop dat hij geen board clears heeft. Hij doet equal. Consec.

Ik top deck mn 2e anyfin :D GG

Waarschijnlijk had hij ook nog lethal gemist, omdat er 2 warleaders, 1 bluegill en 2 murk eyes aan mijn kant waren. Zijn murlocs zouden dus alleen van mijn bord al een 22 damage buff krijgen. Of hij had geen anyfin, maar dan maakte hij een enorme misplay door zijn murlocs op beurt 9 of 10 te spelen.

[ Voor 23% gewijzigd door aicaramba op 19-01-2016 11:29 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

beuker19 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:09:
[...]

Jij bent al Legend geweest toch ?
Ik namelijk niet en ben dan ook bijna elk potje gespannen nou is mijn vraag had jij dat de eerste x ook ?
Ben nu rank 3.5 wat overigens het hoogste tot nu toe is maar als ik win moet ik gewoon even stoppen lijkt het wel.
Ja in seizoen 15 ben ik legend geweest. Ik snap de spanning wel en herken het zeker. Ik vond dit heerlijk, nog een extra dimensie aan het spel. Elke overwinning telt dan echt omdat er geen winstreaks meer zijn.
Als ik die spanning heb ga ik juist door. Wel zet ik dan rustige muziek op en probeer ik elke beurt goed na te denken anders maak je te snel fouten.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122806/Hearthstone/Open1/openingsbanner.png

Op dit moment zitten we al op 16 deelnemers. Dit moeten er uiteraard nog veel meer worden.

Schrijf je in!!!
GoT Hearthstone Open #1

[ Voor 8% gewijzigd door Astie op 19-01-2016 13:20 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12 11:13

Nitai

Live the life you love.

Chapeau astie! Gz met je golden priest!
Ik ben nu op 140/500 met Warrior....langzaam aan! M'n Mage is nu op 198/500.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Nitai schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:53:
Chapeau astie! Gz met je golden priest!
Ik ben nu op 140/500 met Warrior....langzaam aan! M'n Mage is nu op 198/500.
Tnx. Mijn Shaman staat op 456. Dat wordt de volgende. Daarna ga ik Warlock naar 500 spelen, die staat nu op 352.

Shaman ga ik met mijn Dragon Shaman met aggro opening naar de 500 tillen. Iedereen verwacht aggro dus gaat meestal dure removal uitgeven en daarna komen ineens de dragons. Vooral het verrassingseffect is enorm.
Warlock zal Zoo(midrange variant, geen aggro :+ ) en Renolock worden. Beide decks vind ik leuk om te spelen.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-12 11:57

Lapras

Ice beam

astie schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:57:
[...]

Ben benieuwd naar je deck. Wil je dat hier posten?
Net Entomb Priest tegen een Paladin, ik trade op turn 6 mijn Deathlord tegen een minion waardoor die doodging, komt Tirion op het veld, hij me BM spammen totdat ik Entomb er op deed. :D

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Benjamin- schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:02:
Net Entomb Priest tegen een Paladin, ik trade op turn 6 mijn Deathlord tegen een minion waardoor die doodging, komt Tirion op het veld, hij me BM spammen totdat ik Entomb er op deed. :D
Entomb op Tirion is meestal insta-conceed van Paladins. Heerlijk om Secret Paladins te zien conceden nadat ze Tirion hebben getopdecked en gespeeld.

• Lapras

Lapras

Ice beam

Thanks. Ziet er goed uit. Ik zocht een goed dragon priest deck en ga deze proberen (mis alleen de Chillmaw, zoals eerder gezegd). Waarom heb je de Cabal in je deck? Er zit geen combo in met die -2 attack minion.
Lapras schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:07:
[...]

Thanks. Ziet er goed uit. Ik zocht een goed dragon priest deck en ga deze proberen (mis alleen de Chillmaw, zoals eerder gezegd). Waarom heb je de Cabal in je deck? Er zit geen combo in met die -2 attack minion.
Er zijn op dit moment ontzettend veel decks met goede 2 attack minions. Denk zelf aan Chow, Shielded Minibot, Brann, Haunted Creeper, Mad Scientist, Imp Gang Boss. En er zijn er nog wel meer.
mocht je hem echt willen vervangen kun je misschien wel een Swamp Ooze erin doen want je komt veel wapens tegen. Harrison Jones is overkill aan carddraw. Ik outdraw een Warlock vaak met dit deck. Daarbij is Swamp Ooze een leuke tempo card tegen classes zonder wapens.

Chillmaw vind ik persoonlijk echt een goede kaart in dit deck. Al vaak de winst betekend tegen Patron Warrior en Secret Paladin. Mocht je hem niet willen spelen kun je hem vervangen door Neferrian ivm de combo met Brann.
astie schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:04:
[...]

Entomb op Tirion is meestal insta-conceed van Paladins. Heerlijk om Secret Paladins te zien conceden nadat ze Tirion hebben getopdecked en gespeeld.
Om eerlijk te zijn vind ik het ook wel een absurd sterke kaart, ik zou dan ook niet raar kijken als ze hem een keer nerfen naar 7 mana.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Benjamin- schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:29:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik het ook wel een absurd sterke kaart, ik zou dan ook niet raar kijken als ze hem een keer nerfen naar 7 mana.
Ja alleen vind ik jammer dat je de ge-entombte minion niet in die vorm ook weer kan spelen. Zo vaak al een gebufte Mysterious Challenger ge-entombt. Als je dan entomb erop speelt zie je hem in zijn huidige vorm in je deck verdwijnen maar als je hem drawd/speelt komt hij als 6/6 op t board.
astie schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:31:
[...]

Ja alleen vind ik jammer dat je de ge-entombte minion niet in die vorm ook weer kan spelen. Zo vaak al een gebufte Mysterious Challenger ge-entombt. Als je dan entomb erop speelt zie je hem in zijn huidige vorm in je deck verdwijnen maar als je hem drawd/speelt komt hij als 6/6 op t board.
Ligt er maar net aan welke kaart je pak. Nefarian is bijvoorbeeld leuker op deze manier. Natuurlijk zie je die veel minder, maar toch.

Benjamin- schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:49:
[...]

Ligt er maar net aan welke kaart je pak. Nefarian is bijvoorbeeld leuker op deze manier. Natuurlijk zie je die veel minder, maar toch.
Battlecry's en Deathrattle's blijven bestaand natuurlijk, maar dat is de basisvorm van de minion. Dr. Boom is ook altijd leuk. eigenlijk alles boven de 5 mana's is leuk om te pakken.
Entomb is een leuke kaart maar wel heel slow want ik zie te vaak dat men een Boom pakt terwijl het board vol ligt om vervolgens de volgende beurt of de beurt daarop te verliezen.
Ik denk overigens ook dan mijn winrate vs Priest ook positief is al zou het niet veel schelen maar een goed getimede Loatheb is echt wel bijna GG (trouwens deze maand maar 1 Dragon Priest gezien)

Vanmiddag trouwens tegen een Renolock een super spannende potje gehad en pas bij mijn 1na laatste kaart had ik lethal naar dat hij echt alles had gespeeld incl. 4x AoE, Reno bij 5 HP en Jaraxxus.
Zo zie je maar dat je met Secret Paladin ook echt wel in de late game ook nog kans hebt.
Ik denk ook als ze de MC 5/5 maken en speel 3 Secrets deze kaart gewoon gebalanceerd is want hem 7 mana maken zou het hele Deck te zwak maken inho.

@atsie het probleem met een gebufde kaart terug willen houd dan ook in dat Dr. Booms Battlecry ook niet af hoort te gaan anders zou het natuurlijk behoorlijk unfair zijn.
verder zou dit idee voor Rogue spelers een blessing(Raptor) maar ook een hell(SAP) zijn in bepaalde omstandigheden.

[ Voor 15% gewijzigd door beuker19 op 19-01-2016 17:23 ]

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-12 03:42

Turfschipper

Hup NAC

Ik zit slechts 100 dustjes af van Ysera....

Echt een kaart waar ik weer zin van krijg om enkele dekjes te proberen.

Tijdje geleden ging ik voor trogger, en dat vonden mensen een beetje gek/zonde. Maar dat is wel echt een super minnion hoor. Kan het verschil maken en heeft heel veel potjes voor mij gewonnen.

Je moet hem wel op het goede moment gooien, maar die was zeker zijn 1600 dust waard.

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:52
De Earthinator? Ik heb 'm uit een pakje, ik gebruik nog in mijn soort control warrior. Hij is niet slecht, maar meestal komt het neer op een 3/5 die een removal uit je tegenstander's hand haalt. Waar speel jij 'm in?

Ik snap dat wel, dust moet je wel aan iets heel leuks besteden. Thermaplugg was mijn eerste keus, was ook leuk tot de Warsong Commander nerf. The Skeleton Knight wil ik ook nog wel een keer craften...
astie schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:52:
[...]

Battlecry's en Deathrattle's blijven bestaand natuurlijk, maar dat is de basisvorm van de minion. Dr. Boom is ook altijd leuk. eigenlijk alles boven de 5 mana's is leuk om te pakken.
Het is sowieso genieten om een minion van je tegenstander op te slurpen en diezelfde minion een paar beurten later bij jezelf in play leggen. Mijn hoogtepuntje was wel Tempo Mage met Spellslinger -> Entomb en dan een Mysterious Challenger van de tegenstander Entomben. oOo
Zie wel dat het aantal Paladins afneemt en dat het aantal Mage en Warlock spelers toeneemt.
Mage ben ik nu vanaf rank 4 in 30% van mijn potjes tegengekomen en Warlock in 20%

beuker19 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:43:
Zie wel dat het aantal Paladins afneemt en dat het aantal Mage en Warlock spelers toeneemt.
Mage ben ik nu vanaf rank 4 in 30% van mijn potjes tegengekomen en Warlock in 20%
Komt overeen met de meta snapshot van Tempo Storm. Zoolock staat op 3, Renolock op 7, Malylock op 12, Freeze Mage op 4 en Tempo Mage op 5, dus flink wat decks die onder tier 1 en 2 vallen.

Als ik die lijsten mag geloven dan ziet het er wel heel goed uit verder, want de enige class die niet in tier 1 of 2 te vinden is, is Hunter, wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind. Als je wel bedenkt dat Hunter altijd wel populair blijft door de eenvoud van het deck, zorgt dit er wel voor dat je veel verschillende classes en decks zie.
Ik blijft dan ook positief van de huidige stand van zaken. Ja Secret Paladin mag wat minder, maar over het algemeen is er meer variatie in zowel decks, als speelstijl, dan in een hele lange tijd.

Benjamin- schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 23:00:
[...]

Komt overeen met de meta snapshot van Tempo Storm. Zoolock staat op 3, Renolock op 7, Malylock op 12, Freeze Mage op 4 en Tempo Mage op 5, dus flink wat decks die onder tier 1 en 2 vallen.

Als ik die lijsten mag geloven dan ziet het er wel heel goed uit verder, want de enige class die niet in tier 1 of 2 te vinden is, is Hunter, wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind. Als je wel bedenkt dat Hunter altijd wel populair blijft door de eenvoud van het deck, zorgt dit er wel voor dat je veel verschillende classes en decks zie.
Ik blijft dan ook positief van de huidige stand van zaken. Ja Secret Paladin mag wat minder, maar over het algemeen is er meer variatie in zowel decks, als speelstijl, dan in een hele lange tijd.
Nou ik vind de diversiteit echt wel mee vallen want ik had op deze hoge rankings misschien wel iets meer verwacht.
Ik ga overigens na een dramatische ochtend met een 7 loss streak nu toch weer redelijk goed en sluit ik de dag af op rank 2.3 wat ik nog nooit gehaald heb en hoop dat ik misschien eindelijk Legend kan halen al is het met Secretdin.
Ik vind trouwens vooral Renolock echt niet een deck waar meer skill voor nodig is dan Secret Paladin zeker niet als je een redelijke speler bent die weet wat hij doet waardoor hij nooit wanhopig naar Reno hoeft te zoeken en lekker je hand steeds aanvullen waarbij andere decks lekker zonder kaarten komen te zitten.

Waarom vind jij de diversiteit wel meevallen? Dat zei je eerder ook al en toen bleek je gevoel niet te kloppen met jouw eigen statistieken.

Verder zit er ook diversiteit in een class, of je nou Freeze Mage of Tempo Mage krijgt, is al heel anders.
Daarnaast zal je nooit alle classes evenveel zien, dat gaat gewoon echt niet gebeuren, Rogue is nooit een class geweest die je het meeste zag, niet met de beste Oil Rogue decks, maar ook niet in de tijd van Miracle Rogue. Verschillende mensen hebben nu eenmaal verschillen speelstijlen, en om te zorgen dat alles dichterbij zit, betekent dat sommige classes overpowered moeten worden.

Diversiteit zie ik dan ook over zeg 25-30 potjes, als ik in die hoeveelheid potjes alle verschillende classes zie, en binnen dezelfde populaire classes, dan ook nog variatie zie in type decks, dan ben ik tevreden.

• PCBaas
  • Laatst online: 23-12 23:54
Ik heb gemerkt dat er nu meer Druids (zonder Darnassus :D ) en alsnog veel Reno Warlocks op de ladder zijn, dus ik speel nu het volgende met redelijk veel succes (winstreak van rank 10 naar 8):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5m5LulM.png

5700X | RX 6600

Benjamin- schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 23:45:
Waarom vind jij de diversiteit wel meevallen? Dat zei je eerder ook al en toen bleek je gevoel niet te kloppen met jouw eigen statistieken.

Verder zit er ook diversiteit in een class, of je nou Freeze Mage of Tempo Mage krijgt, is al heel anders.
Daarnaast zal je nooit alle classes evenveel zien, dat gaat gewoon echt niet gebeuren, Rogue is nooit een class geweest die je het meeste zag, niet met de beste Oil Rogue decks, maar ook niet in de tijd van Miracle Rogue. Verschillende mensen hebben nu eenmaal verschillen speelstijlen, en om te zorgen dat alles dichterbij zit, betekent dat sommige classes overpowered moeten worden.

Diversiteit zie ik dan ook over zeg 25-30 potjes, als ik in die hoeveelheid potjes alle verschillende classes zie, en binnen dezelfde populaire classes, dan ook nog variatie zie in type decks, dan ben ik tevreden.
Ja maar wat is diversiteit want er komen natuurlijk nieuwe decks maar aan de achterkant verdwijnen er ook veel en dan denk ik dat er niet meer verschillende decks worden gespeeld dan na BRM om maar wat te zeggen.
En ik noem diversiteit de decks die je op regelmatige basis tegenkomen en niet decks die je misschien over een hele maand maar 1 of 2 x tegenkomt al zijn dat vaak ook nog decks die een beetje buiten de meta vallen zoals Mech Mage en Face Hunter.
Als ik kijk wel decks ik regelmatig tegenkom :
Combo Druid(13x) van de 14
Tempo/Freeze Mage(16x) van de 17
Secret Paladin (14x) van de 17
Control Priest (4x) van de 5
Face Shaman 4 uit 4
Zoo/Reno Lock(16x) van de 18

En dat op 84 games en natuurlijk zegt het niet alles maar het geeft best wel een redelijk beeld als je ook nog eens het meta snapshot bekijkt zie je toch een patroon.
8 decks die heel veel gespeeld worden vind ik echt tegen vallen al is het wel verklaarbaar van er zitten een paar hele sterke decks en daar wel men niet altijd van verliezen.
Om een een beeld te gevan van wat ik bedoel.
Face Hunter = goed tegen Secret en Zoo slecht tegen de rest
Control Warrior = goed tegen Freeze Mage en Control Priest slecht tegen de rest
Mech Mage = goed tegen Druid en Secret Paladin ook slecht tegen de rest

Control Warrior is slecht tegen de rest? Je zegt de snapshot te hebben bekeken, maar je hebt Oil Rogue, Zoolock, Renolock, Patron Warrior en Tempo Mage niet gezien als goede match ups?

Als ik jouw cijfers mag geloven, betekent dit dat 36 van de 75 sowieso al goede match ups zijn, gezien de 3 classes die jij niet hebt genoemd sowieso goede match ups zijn, kom je duidelijk in de positieve cijfers te zitten.

Kijk jij wilt gewoon altijd klagen dat er iets mis is met de meta, dan zijn het te veel face hunters, dan zijn het te veel secret paladins, nu zijn er weer te veel warlocks en mages. Misschien moet je na al die tijd gewoon leren accepteren dat sommige decks nu eenmaal populairder zijn in de meta dan andere. Maar het feit dat jij al zoveel verschillende decks bent tegengekomen, en dat zoveel decks sterk zijn in de meta, moet je toch weleens laten realiseren dat de meta op een goede positie zit.

Verder ben jij onderdeel van die meta, en ik zie jou constant schrijven dat je met Secret Paladin speelt, tegelijkertijd hoor ik ook van je hoe simpel dat deck is. Wat wil je nu precies van dit spel?

Benjamin- schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 01:35:
Control Warrior is slecht tegen de rest? Je zegt de snapshot te hebben bekeken, maar je hebt Oil Rogue, Zoolock, Renolock, Patron Warrior en Tempo Mage niet gezien als goede match ups?

Als ik jouw cijfers mag geloven, betekent dit dat 36 van de 75 sowieso al goede match ups zijn, gezien de 3 classes die jij niet hebt genoemd sowieso goede match ups zijn, kom je duidelijk in de positieve cijfers te zitten.

Kijk jij wilt gewoon altijd klagen dat er iets mis is met de meta, dan zijn het te veel face hunters, dan zijn het te veel secret paladins, nu zijn er weer te veel warlocks en mages. Misschien moet je na al die tijd gewoon leren accepteren dat sommige decks nu eenmaal populairder zijn in de meta dan andere. Maar het feit dat jij al zoveel verschillende decks bent tegengekomen, en dat zoveel decks sterk zijn in de meta, moet je toch weleens laten realiseren dat de meta op een goede positie zit.

Verder ben jij onderdeel van die meta, en ik zie jou constant schrijven dat je met Secret Paladin speelt, tegelijkertijd hoor ik ook van je hoe simpel dat deck is. Wat wil je nu precies van dit spel?
Ik klaag helemaal niet LOL.
Ik zeg alleen wat ik tegen kom en meer kan ik ook niet weten toch want dan worden het aannames en daar houd ik niet van.
En denk je echt al CW goed genoeg zou zijn dat ik die niet veel vaker zou tegenkomen en CW goed tegen Zoo :')
Ik vind de Meta echt op misschien wel slechte punt sinds de undertaker nerf staan en op papier zel het allemaal anders zijn maar ik kom dus echt maar 8 decks vaak tegen en de rest zelden tot nooit en ik denk dat ook cijfers dat zullen ondersteunen zeker als je van 5 tot Legend rekend.

De reden dat ik btw Secret Paladin speel is omdat ik denk dat het mijn beste kans is om Legend te worden is zeker als ik zie dat ik in de mirrors veel vaker win.

Nadat ik gisteren met Dragon Priest mijn Priest naar 500 wins heb gebracht ben ik vanmorgen met hetzelfde deck legendary geworden.
Dit is de 2e keer in mijn HS carriëre dat ik legendary wordt. Eerder was ik in seizoen 15 legendary.

Helaas heb ik geen goede statistieken omdat ik dit seizoen op 4 verschillende apparaten (iPad, telefoon, game-pc en laptop) heb gespeeld.

Dit is het deck:
http://www.hearthpwn.com/decks/417165

Met Dragon Shaman heb ik de grind tot rank 5 afgelegd:
http://www.hearthpwn.com/decks/409066

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xXdvAcW.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Astie op 20-01-2016 09:06 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12 11:13

Nitai

Live the life you love.

Van harte astie! Goed gedaan man, gisterenavond was ik Beuker nog aan het lastig vallen, die is er ook bijna :)

Trouwens, ik denk dat ik vanaf vandaag weer ga ranken tot aan 5 voor de rewards. Ik schommel nog steeds tussen 16-14 met m'n Reno warrior. Welke type deck is nu goed om tot aan 5 te komen? Het liefst een mage of warrior deck (geen Pally, Priest of Lock) maar niet perse noodzakelijk. Ik denk dat ik die Dragon Shaman van Astie ga proberen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-12 03:00
Vraagje over de "Charge" kaart van Warrior. Volgens heartstone.gamepedia.com zou het een basic Warrior card moeten zijn maar zelfs met crafting mode kan ik de kaart niet vinden. Is het een kaart van de TGT expansie?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Nitai schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:33:
Van harte astie! Goed gedaan man, gisterenavond was ik Beuker nog aan het lastig vallen, die is er ook bijna :)

Trouwens, ik denk dat ik vanaf vandaag weer ga ranken tot aan 5 voor de rewards. Ik schommel nog steeds tussen 16-14 met m'n Reno warrior. Welke type deck is nu goed om tot aan 5 te komen? Het liefst een mage of warrior deck (geen Pally, Priest of Lock) maar niet perse noodzakelijk. Ik denk dat ik die Dragon Shaman van Astie ga proberen.
Tnx.
Mijn Dragon Shaman werkt nu nog beter zonder de overvloed aan Secret Paladins.
Verder zou je voor de grind nog Tempo Mage kunnen gebruiken. Zeker ook een goed en snel deck op dit moment!
Chief-XL schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:34:
Vraagje over de "Charge" kaart van Warrior. Volgens heartstone.gamepedia.com zou het een basic Warrior card moeten zijn maar zelfs met crafting mode kan ik de kaart niet vinden. Is het een kaart van de TGT expansie?
Warrior heeft 2 charge minions, 1 charge minion buffer en 1 charge spell. Welke bedoel je?

[ Voor 21% gewijzigd door Astie op 20-01-2016 09:43 ]

• Chief
Sorry, de spell van 3 mana

Dit is een basic card. Die zit automatisch in je collectie als je Warrior hebt vrijgespeeld.
De golden versie krijg je als je Warrior level 23 en 26 haalt.

• Chief
Ja dat las ik ook maar die kan ik dus nergens vinden in mijn collection, ook niet als ik crafting mode aan heb staan. Mijn warrior is inmiddels lvl 38.....

/Edit. Dit is maf. Ik heb even in crafting mode de optie "uncraftable cards" aangevinkt en toen zag ik die kaart. Daarna verscheen die kaart dus, incl gouden versie WEL in mijn collectie..... w t f

Chief-XL schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:01:
Ja dat las ik ook maar die kan ik dus nergens vinden in mijn collection, ook niet als ik crafting mode aan heb staan. Mijn warrior is inmiddels lvl 38.....

/Edit. Dit is maf. Ik heb even in crafting mode de optie "uncraftable cards" aangevinkt en toen zag ik die kaart. Daarna verscheen die kaart dus, incl gouden versie WEL in mijn collectie..... w t f
Ik heb het even getest. Hij staat bij mij gewoon in mijn collectie. Echter als ik craftingmode aanzet staat hij er niet bij (logisch, niet te craften of te disenchanten) en als ik soulbound kaarten aanzet in craftingmode weer wel (ook logisch).
Vaag probleem, mooi dat het is opgelost :)

• LangeQuin
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2022
Probeer al een tijdje Hearthstone Tracker werkende te krijgen, helaas wil het maar niet lukken en ik heb geen idee hoe dat kan.
Ik start Battle.Net op uit Hearthstone tracker en hij geeft ook netjes aan dat HS running is
Als ik een game opstart zie ik een Ranked Game speel maar als ik gewonnen/verloren heb gebeurt er verder niks
Ik maak gebruik van Windows 7 + .Net Platform 4.5.2

Volgens mij zie ik iets over het hoofd maar ik heb geen idee wat.
Iemand een idee?

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:50
Mijn hearthstone verhaal is denk ik ten einde. Heb warlock lvl 60, en voor de rest geen kaarten dus lukt me niet om iets te winnen met een andere class...Zeker niet nu ik 2 hunter quests heb. In drie dagen niet eens 3 potjes kunnen winnen met hunter, is echt superslecht.
Misschien doe ik wel iets fout ofzo, maar het gaat echt niet. Hier nog mensen met ideeen voor een hunter? Heb geen secrets, geen wapens, en geen dust.
beuker19 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 02:17:
[...]

Ik klaag helemaal niet LOL.
Ik zeg alleen wat ik tegen kom en meer kan ik ook niet weten toch want dan worden het aannames en daar houd ik niet van.
En denk je echt al CW goed genoeg zou zijn dat ik die niet veel vaker zou tegenkomen en CW goed tegen Zoo :')
Ik vind de Meta echt op misschien wel slechte punt sinds de undertaker nerf staan en op papier zel het allemaal anders zijn maar ik kom dus echt maar 8 decks vaak tegen en de rest zelden tot nooit en ik denk dat ook cijfers dat zullen ondersteunen zeker als je van 5 tot Legend rekend.

De reden dat ik btw Secret Paladin speel is omdat ik denk dat het mijn beste kans is om Legend te worden is zeker als ik zie dat ik in de mirrors veel vaker win.
Volgens jouw eigen cijfers zijn er 67 games geweest met die 8 decks, maar je hebt er 84 gespeeld, dus zijn er nog 17 games die jij niet benoemd hebt.

Waarom zou CW niet goed tegen Zoo zijn? Heb je weleens gekeken hoeveel removal veel Control Warrior decks tegenwoordig hebben? Het deck op TS heeft: 2x Execute, 2x Shield Slam, 2x Fiery War Axe, 2x Revenge, 1x Slam, 2x Bash, 2x Deaths Bite, 2x Brawl, 1x Deathwing. 16 van de 30 kaarten zijn puur gericht op removal.
Cpt.Chaos schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:32:
Mijn hearthstone verhaal is denk ik ten einde. Heb warlock lvl 60, en voor de rest geen kaarten dus lukt me niet om iets te winnen met een andere class...Zeker niet nu ik 2 hunter quests heb. In drie dagen niet eens 3 potjes kunnen winnen met hunter, is echt superslecht.
Misschien doe ik wel iets fout ofzo, maar het gaat echt niet. Hier nog mensen met ideeen voor een hunter? Heb geen secrets, geen wapens, en geen dust.
Je hebt alles gedust om een Warlock deck te maken?

[ Voor 18% gewijzigd door Benjamin- op 20-01-2016 10:37 ]

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
astie schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:04:
Nadat ik gisteren met Dragon Priest mijn Priest naar 500 wins heb gebracht ben ik vanmorgen met hetzelfde deck legendary geworden.
ah leuk, gefeliciteerd!

Ik zat na 3 dagen al op R5 maar nu dus nog steeds. :) Kan alleen het smoesje gebruiken dat D3 sinds vrijdag alle speeltijd ingenomen heeft! Misschien in het weekend toch maar eens proberen legend te halen.

En beuker19 zet hem op! Je moet toch maar EEN keer legend worden en zo heb je een argument meer voor latere discussies :*)

Edit: @Cpt.Chaos

Quest kan je toch ook met casual games halen? Vaak concede ik gewoon in casual (bij testen van nieuwe decks of ook quest b.v.) als de tegenstander steeds zit ropen.

Dus gewoon wat BM'en in casual mode en je hebt je 2 wins zo binnen (of laat ik nu weer een demon los? }) )

[ Voor 19% gewijzigd door Mofkees op 20-01-2016 10:52 ]

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• Cpt.Chaos
Benjamin- schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:36:
[...]

[...]

Je hebt alles gedust om een Warlock deck te maken?
Neuh dat niet, maar ik heb hier en daar wel wat andere goede kaarten gemaakt zoals SI:7 etc.
Heb denk ik totaal 30 pakjes geopend en een paar adv wings gekocht. Dus sowieso zit ik niet dik in de dust.

• Chief
FaceHunter deckje maken: veel low mana/charge minions in je deck stoppen en face'n maar. Lepre gnome enzo, meer van dat soort moois ;). Langzaam speel je kaarten vrij etc

Als je slim bent ga je arena spelen. Zo kom je snel aan een grotere collectie. En als je er goed in bent ook veel gold om eventuele uitbreidingen te kopen!

• Cpt.Chaos
Heel leuk arena. Als ik in 3 dagen niet eens 3 wins eruit haal, hoe kom ik dan aan 150 gold? Ik heb het wel geprobeerd met leper gnomes, maar in casual heb je alleen maar freeze mage, secret pala en face hunters die wel secrets hebben.
Cpt.Chaos schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:06:
Heel leuk arena. Als ik in 3 dagen niet eens 3 wins eruit haal, hoe kom ik dan aan 150 gold? Ik heb het wel geprobeerd met leper gnomes, maar in casual heb je alleen maar freeze mage, secret pala en face hunters die wel secrets hebben.
Eerste Arena is gratis.
Daarbij kun je warlock blijven spelen en je quests rerollen tot je warlock krijgt.

• Cpt.Chaos
Het zal idd rerollen worden tot ik een ons weeg.
Eerste arena run is natuurlijk al gedaan. Die doe je gelijk zonder na te denken en dan 0-3

• PCBaas
  • Laatst online: 23-12 23:54
LangeQuin schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:11:
Probeer al een tijdje Hearthstone Tracker werkende te krijgen, helaas wil het maar niet lukken en ik heb geen idee hoe dat kan.
Ik start Battle.Net op uit Hearthstone tracker en hij geeft ook netjes aan dat HS running is
Als ik een game opstart zie ik een Ranked Game speel maar als ik gewonnen/verloren heb gebeurt er verder niks
Ik maak gebruik van Windows 7 + .Net Platform 4.5.2

Volgens mij zie ik iets over het hoofd maar ik heb geen idee wat.
Iemand een idee?
Ik had dit ook een tijdje. Wat bij mij hielp:
1. Zorg dat je het deck aanmaakt op Hearthstone Deck Tracker en geef hem dezelfde naam als in-game.
2. Klik elke keer dat je HDT opstart op het deck wat je wilt gebruiken zodat dit het actieve deck wordt.

5700X | RX 6600

Nou weer een kleine terug slag gehad en nu overgestapt naar Combo Druid en dat gaat een stuk beter.
Was vanochtend ook heel veel Aggro met als dieptepunt een Face Warrior maar goed nu weer rank 3.5 en hopelijk vanmiddag of vanavond weer rank 2 halen en misschien meer.
Het is en blijft wel een struggle maar goed we hebben nog 10 dagen.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-12 20:53

nagasy

Duck Duck Duck Goose

astie schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:04:
Dit is de 2e keer in mijn HS carriëre dat ik legendary wordt. Eerder was ik in seizoen 15 legendary.

Helaas heb ik geen goede statistieken omdat ik dit seizoen op 4 verschillende apparaten (iPad, telefoon, game-pc en laptop) heb gespeeld.

Dit is het deck:
http://www.hearthpwn.com/decks/417165

Met Dragon Shaman heb ik de grind tot rank 5 afgelegd:
http://www.hearthpwn.com/decks/409066

[afbeelding]
Gz astie.

Ikzelf mis lightbomb in mijn deck.
En twijfel vaak om hem te craften.
Zeker omdat het maar een 'epic' is
Hoe noodzakelijk vind je hem in je deck?

Voor de rest is mijn deck tamelijk gelijkaardig.
Mogelijk gewoon te lui om tot legende te grinden :+

Battle.net: NagaByrd#2844

nagasy schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:30:
[...]

Gz astie.

Ikzelf mis lightbomb in mijn deck.
En twijfel vaak om hem te craften.
Zeker omdat het maar een 'epic' is
Hoe noodzakelijk vind je hem in je deck?

Voor de rest is mijn deck tamelijk gelijkaardig.
Mogelijk gewoon te lui om tot legende te grinden :+
Tnx.
Lightbomb is essentieel in dit deck. Kan ook geen kaart bedenken om hem te vervangen eigenlijk. Heeft me al zoveel value gegeven.

• 108rogar
Zoek eens op zero dust decks. In het begin is het heel lastig om zelf de juiste combinatie van kaarten te kiezen, een voorbeeld helpt je dan op gang. En als je wat meer gevoel krijgt van hoe het deck speelt, kun je kaarten uit je verzameling er in gaan stoppen en kijken wat het doet met het deck.

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Cpt.Chaos schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:06:
Quests slim rerollen. En wat ik doe is als ik een dominance quest heb voor een class die ik niet of nauwelijks speel (warlock en rogue in mijn geval) dan bewaar ik hem voor tavern brawl en dan lukt het vaak prima. Zeker met de uber RNG brawls waarin je gewoon een deck krijgt.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-12 22:49
Cpt.Chaos waarom mulligan je die quests dan niet voor andere quests?

Ik heb van het begin met HS gefocust op goede mage kaarten krijgen zodat ik daar decks mee kon maken. Veel aan het disenchanten geweest van kaarten waarmee ik mogelijk andere classes wat leukere decks had kunnen maken. Maar ook met redelijke basic decks bij bijvoorbeeld Paladin of Druid kwam ik al best een eind in casual. In ieder geval ver genoeg om mijn quests redelijk makkelijk te doorlopen.
Nu heb ik een paar getweakte basic decks van Paladin, Druid en Rogue. Een goedkoop Hunter face deck, en een paar uitgebreide Mage decks (eigen Reno versie, Tempo en Mech).

Alle coins heb ik vanaf het begin gebruikt om de wings vrij te spelen om met die kaarten weer alle decks te kunnen aanpassen, en nu van de coins bezig met arena's.

Don't give up! Geef het een maandje en je decks zien er ineens weer heel anders uit :)

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:18
Haha net een makkelijk potje gewonnen, de enemy had 8 kaarten in de hand en ik speelde toen Mukla.
vervolgens burnde ik zijn dr.Boom.
instant concede :P

nothing stops this train

Haha, een gast net die Majordomos speelt die hij uit Unstable had, dit terwijl ik, als Tempo Mage, 8 damage op het veld had en 7 kaarten in mijn hand (geen Fireballs gespeeld), dus ja Fireball + ping en toen face. :D

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122806/Hearthstone/Open1/openingsbanner.png

Zojuist hebben we het deelnemersaantal van het vorige toernooi geëvenaard.

We zijn altijd opzoek naar meer deelnemers.

GoT Hearthstone Open #1

[ Voor 8% gewijzigd door Astie op 20-01-2016 15:20 ]

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-12 22:49
Benjamin- schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:10:
Haha, een gast net die Majordomos speelt die hij uit Unstable had, dit terwijl ik, als Tempo Mage, 8 damage op het veld had en 7 kaarten in mijn hand (geen Fireballs gespeeld), dus ja Fireball + ping en toen face. :D
Heb ik ook wel eens gedaan zonder na te denken zo Domo op het veld gegooid terwijl ik aan Jaraxxus aan het denken was... Altijd een "oops" momentje zo'n dingen.

• 108rogar
Ik speel Majordomo in mijn inspire mage deck. Dolle pret! :)
Nou mijn poging om Legend te worden kan weer de ijskast in want ben weer terug bij Rank 5 .....helaas.
Vandaag wou het niet lukken om te winnen van de Druid , Tempo Mage en ook de mirrors gingen gewoon erg slecht waar bij dit tot gisteren juist de positievere match ups waren.
Ik dacht ook dat vanaf Rank 5 de Meta slower zou worden maar wat heb ik mij daar in vergist en diversiteit my ASS ja Tempo Mage, Secret Paladin, Combo Druid en Warlock en voor de rest zo goed als niets ik denk samen nog geen 10% oké en misschien Patron Warrior.
De enige diversiteit die we nog hebben is of de Boom bots 1 of 4 Damage doen en wat er uit de Unstable Portal komt.

[ Voor 9% gewijzigd door beuker19 op 20-01-2016 22:05 ]

beuker19 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:03:
Nou mijn poging om Legend te worden kan weer de ijskast in want ben weer terug bij Rank 5 .....helaas.
Vandaag wou het niet lukken om te winnen van de Druid , Tempo Mage en ook de mirrors gingen gewoon erg slecht waar bij dit tot gisteren juist de positievere match ups waren.
Ik dacht ook dat vanaf Rank 5 de Meta slower zou worden maar wat heb ik mij daar in vergist en diversiteit my ASS ja Tempo Mage, Secret Paladin, Combo Druid en Warlock en voor de rest zo goed als niets ik denk samen nog geen 10% oké en misschien Patron Warrior.
De enige diversiteit die we nog hebben is of de Boom bots 1 of 4 Damage doen en wat er uit de Unstable Portal komt.
Haha, de bekende rage is real. Op tijd stoppen en later weer opnieuw proberen. Dit heb ik wel geleerd van mijn grinds.
Ik heb dit al zo vaak meegemaakt. Opeens lijk je alleen de counters tegen te krijgen, krijg je goede matchups draw je slecht. Switch je van deck gebeurt precies hetzelfde.
astie schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 08:28:
[...]

Haha, de bekende rage is real. Op tijd stoppen en later weer opnieuw proberen. Dit heb ik wel geleerd van mijn grinds.
Ik heb dit al zo vaak meegemaakt. Opeens lijk je alleen de counters tegen te krijgen, krijg je goede matchups draw je slecht. Switch je van deck gebeurt precies hetzelfde.
Ja ik weet het maar de rage op zich valt mee.
Zo voelt het ook echt maar dat hoort er ook bij denk ik dan.

Maar soms heb je van discussies over hoe Hearthstone is en wat er gespeeld word en hoe veel verschillende decks er wel niet goed zijn en bla bla.
Nou ik vind de meta echt op zwakste punt sinds Undertaker Hunter staan en er zijn echt maar een handje vol decks die je tegen komt met natuurlijk een uitzondering maar die zijn echt heel erg zeldzaam.
En ik kan het weten want ik heb de afgelopen dagen heel veel gespeeld tussen rank 5-1 en Combo Druid en Zoo zijn echt 60% van de matchups en samen met Secret Paladin, Tempo Mage en Renolock heb je 90% van de decks die je tegen komt en dat zijn maar 5 decks en de rest is zo zeldzaam dat je weet dat het bestaat maar je ziet ze bijna niet en dan is het vaak ook nog een Face Deck 8)7

Dit is voor mij wel een van de grootste tegenvallers naar alle leuke kaarten die zijn gereleased en nog erger is dat eigenlijk Tempostorm bepaald wat wij spelen want een Zoo deck was voor 2 weken geleden bijna uitgestorven en nu op rank 5-1 word je er mee dood gegooid.

[ Voor 12% gewijzigd door beuker19 op 21-01-2016 09:22 ]

• Chief
Ergens is dat toch niet zo gek toch? De meeste mensen willen een potje spelen en dan maken ze logischerwijs zo sterk mogelijk deck. Daardoor valt diversiteit lijkt mij altijd tegen. Het is zoals het is.

• Chief
astie schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:45:
[...]

Tnx.
Lightbomb is essentieel in dit deck. Kan ook geen kaart bedenken om hem te vervangen eigenlijk. Heeft me al zoveel value gegeven.
Entomb?

beuker19 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:18:
[...]

Ja ik weet het maar de rage op zich valt mee.
Zo voelt het ook echt maar dat hoort er ook bij denk ik dan.

Maar soms heb je van discussies over hoe Hearthstone is en wat er gespeeld word en hoe veel verschillende decks er wel niet goed zijn en bla bla.
Nou ik vind de meta echt op zwakste punt sinds Undertaker Hunter staan en er zijn echt maar een handje vol decks die je tegen komt met natuurlijk een uitzondering maar die zijn echt heel erg zeldzaam.
En ik kan het weten want ik heb de afgelopen dagen heel veel gespeeld tussen rank 5-1 en Combo Druid en Zoo zijn echt 60% van de matchups en samen met Secret Paladin, Tempo Mage en Renolock heb je 90% van de decks die je tegen komt en dat zijn maar 5 decks en de rest is zo zeldzaam dat je weet dat het bestaat maar je ziet ze bijna niet en dan is het vaak ook nog een Face Deck 8)7

Dit is voor mij wel een van de grootste tegenvallers naar alle leuke kaarten die zijn gereleased en nog erger is dat eigenlijk Tempostorm bepaald wat wij spelen want een Zoo deck was voor 2 weken geleden bijna uitgestorven en nu op rank 5-1 word je er mee dood gegooid.
Ik vind de meta juist op het beste punt sinds de undertaker nerf. Dat komt omdat het misschien niet extreem variabel is maar wel weinig aggro. Dus je kan echt control spelen.
Wat is er met entomb? Ik reageer op een bericht over lightbomb

[ Voor 3% gewijzigd door Astie op 21-01-2016 09:32 ]

• Chief
Als vervanger voor Lightbomb

Nee, AOE is zo ontzettend belangrijk in deze minion-spam meta. Lightbomb is echt het craften waard.

• Chief
Ik kom juist relatief weining minion-spam tegen deze weken (daarvoor echt zooooveel face hunters) en ook weinig secradins somehow. Wat ik af en toe tegenkom uit die categorie is aggro Warlock, Mech mage en Face hunter maar dat is klein percentage. Bulk is dragon en control priest, CW. Overigens speel ik wrs niet zoveel als jullie dus mijn "meta" is niet heeeeel betrouwbaar.
Misschien is Entomb een betere vervanger voor Shadow Word Death maar persoonlijk vind ik Entomb meer value hebben. Ik ben deze week overigens paar keer control priest tegen gekomen die zelf geen grote minions speelt maar board control houdt met SWD, holy nova en entomb, Priestess + CoH. Niet grappig....

Chief-XL schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:01:
Ik kom juist relatief weining minion-spam tegen deze weken (daarvoor echt zooooveel face hunters) en ook weinig secradins somehow. Wat ik af en toe tegenkom uit die categorie is aggro Warlock, Mech mage en Face hunter maar dat is klein percentage. Bulk is dragon en control priest, CW. Overigens speel ik wrs niet zoveel als jullie dus mijn "meta" is niet heeeeel betrouwbaar.
Misschien is Entomb een betere vervanger voor Shadow Word Death maar persoonlijk vind ik Entomb meer value hebben. Ik ben deze week overigens paar keer control priest tegen gekomen die zelf geen grote minions speelt maar board control houdt met SWD, holy nova en entomb, Priestess + CoH. Niet grappig....
Klopt, die priest wint door jouw grote minions over te nemen of te tthoughtstealen.

Je kan lightbomb altijd vervangen door een 2e entomb, Shadow Word: Pain of Death. Als "jouw" meta geen tempo/aggro decks tegen komt is lightbomb niet de beste kaart. Ookal is het altijd wel leuk om die eewige Dr. Boom te verwijderen. Lightbomb is ook een geweldige counter tegen Combo Druid en Secret Paladin

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-12 09:48
astie schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:42:
[...]
Je kan lightbomb altijd vervangen door een 2e entomb, Shadow Word: Pain of Death. Als "jouw" meta geen tempo/aggro decks tegen komt is lightbomb niet de beste kaart. Ookal is het altijd wel leuk om die eewige Dr. Boom te verwijderen. Lightbomb is ook een geweldige counter tegen Combo Druid en Secret Paladin
Ik ben sinds eergister je dragon priest deck aan het proberen, maar ik boek er niet heel veel resultaten mee. Ben met facehunter tot rank10 gekomen, maar omdat priest mij altijd wel aansprak wilde ik dragon priest eens proberen. Met veel moeite blijf ik r10.

Ik heb zelf 2 wijzigingen aan moeten brengen, namelijk Rend ipv Chillmaw, en PW:Glory ipv Lightbomb.
Met Rend ben ik tevreden, Glory niet. Ik wil deze vervangen door Excavated evil. En anders maar een tweede entomb.

Waar ik vooral tegenaan loop is de consistentie. Ik maak het geregeld mee dat ik voor beurt 4 geen enkele dragon trek en die potjes verlies ik dan ook uiteraard. De mulligan vind ik dan ook het moeilijkst.
Stel ik begin, en ik krijg: Azure drake, Holy nova en Velen's Chosen. (Serieus 3x voorgekomen..) Dan mulligan ik ze alledrie. En natuurlijk krijg ik dan weer een klote hand zonder draken terug. Is het de bedoeling dat ik azure drake houdt en de andere mulligan? Enkele tips zou ik op prijs stellen want ik vind het wel een leuk deck maar extreem frustrerend als je weer eens geen dragons hebt, en dat gebeurt me te vaak.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:46
Roxors schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:52:
[...]
En natuurlijk krijg ik dan weer een klote hand zonder draken terug. Is het de bedoeling dat ik azure drake houdt en de andere mulligan? Enkele tips zou ik op prijs stellen want ik vind het wel een leuk deck maar extreem frustrerend als je weer eens geen dragons hebt, en dat gebeurt me te vaak.
Zeker geen expert met Dragon Priest, maar als ik een deel van mijn kaarten weg doe in het begin zorg ik dat ik altijd 1 dragon behoud. Één random kaart minder terugkrijgen (en dus een hogere dragon die een plekje bezet houdt in het begin) levert meer op vaak.
astie schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:31:

Ik vind de meta juist op het beste punt sinds de undertaker nerf. Dat komt omdat het misschien niet extreem variabel is maar wel weinig aggro. Dus je kan echt control spelen.
Welk conrtol deck want ik zie ze niet op een verdwaalde Priest na.
Je hoeft me niet te geloven maar ik kom alleen maar Aggro tegen en dat begint bij Face Hunter en eindigt bij Combo Druid wat het dichts bij control in de buurt komt.

Roxors schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:52:
[...]

Ik ben sinds eergister je dragon priest deck aan het proberen, maar ik boek er niet heel veel resultaten mee. Ben met facehunter tot rank10 gekomen, maar omdat priest mij altijd wel aansprak wilde ik dragon priest eens proberen. Met veel moeite blijf ik r10.

Ik heb zelf 2 wijzigingen aan moeten brengen, namelijk Rend ipv Chillmaw, en PW:Glory ipv Lightbomb.
Met Rend ben ik tevreden, Glory niet. Ik wil deze vervangen door Excavated evil. En anders maar een tweede entomb.

Waar ik vooral tegenaan loop is de consistentie. Ik maak het geregeld mee dat ik voor beurt 4 geen enkele dragon trek en die potjes verlies ik dan ook uiteraard. De mulligan vind ik dan ook het moeilijkst.
Stel ik begin, en ik krijg: Azure drake, Holy nova en Velen's Chosen. (Serieus 3x voorgekomen..) Dan mulligan ik ze alledrie. En natuurlijk krijg ik dan weer een klote hand zonder draken terug. Is het de bedoeling dat ik azure drake houdt en de andere mulligan? Enkele tips zou ik op prijs stellen want ik vind het wel een leuk deck maar extreem frustrerend als je weer eens geen dragons hebt, en dat gebeurt me te vaak.
Shadow Word: Glory is een slechte kaart (in dit deck). Als je lightbomb hebt, zou ik hem erin laten zitten. Als je eerst 20 games speelt met dit deck en daarna gaat kijken welke kaarten te vaak dood in je hand hebben gezeten kun je die vervangen. Mijn deck heb ik gespeeld van rang 5 tot legend. Tot rang 5 speelde ik Dragon Shaman met aggro opening omdat deze niet afhankelijk is van de dragon opening. http://www.hearthpwn.com/decks/409066

Door Chillmaw te vervangen door Rend heb je een draak minder om de andere draken te activeren.
Het niet trekken van draken kan altijd gebeuren. Maar neit heel vaak als je goed mulligant.
Je mulligan ligt aan je tegenstander. Tegen Druid, Warrior, Priest en Roque durf ik gerust een Azure Drake in mijn openingshand te houden omdat deze classes in 90% van de tijd geen snelle/aggro opening hebben. Tegen meer agressieve decks houd ik maximaal de Twilight Guardian in mijn openingshand hand.
Heb je bijvoorbeeld Twilight Welp, Blackwing Tech en Ysera in je opningshand zou ik deze alle 3 houden. Dan heb je tempo genoeg en al je draken kunnen geactiveerd worden.
Als je in de game zelf zit en je hebt bijvoorbeeld een Azure Drake en een Twilight Welp in je handen hebt kun je beter de Azure Drake spelen en de Welp vasthouden. Dit doe je om andere draken die je drawt te activeren. Het is ontzettend belangrijk om te zorgen dat je je draken ten alle tijden kan activeren ookal gaat dat ten koste van jouw boardpresence.
De andere "lastige" kaart is Brann. Brann nooit in je openingshand houden. Dit is een kaart voor lategame value. Mocht je hem toch urlygame hebben en geen andere 3 drop tegen aggro speel je hem natuurlijk wel.

Ik weet dat dit deck erg consistant is als je er mee leert spelen. Dit is geen Face Hunter of Secret Paladin type deck. Hier moet je wel over nadenken.

Mocht het je echt niet lukken om dit deck aan de praat te krijgen wil altijd spectaten om je op weg te helpen.

en als er interesse in is kan ik best een mulligan guide op mijn Hearthpwn zetten hoor
beuker19 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:33:
[...]

Welk conrtol deck want ik zie ze niet op een verdwaalde Priest na.
Je hoeft me niet te geloven maar ik kom alleen maar Aggro tegen en dat begint bij Face Hunter en eindigt bij Combo Druid wat het dichts bij control in de buurt komt.
Van rang 5 tot 1 ben ik vooral RenoLock, Combo Druid, Secret Paladin, Tempo Mage, Control Warrior, Control Priest, Zoo (allerlei varrianten) en Patron Warrior tegengekomen. Ook weleens Annyfin en Freeze maar dat waren er niet veel.
Alleen Zoo, Tempo Mage en Secret Paladin zijn snelle openers. De rest komt erg in de buurt van Control vind ik.
astie schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:43:
[...]

Van rang 5 tot 1 ben ik vooral RenoLock, Combo Druid, Secret Paladin, Tempo Mage, Control Warrior, Control Priest, Zoo (allerlei varrianten) en Patron Warrior tegengekomen. Ook weleens Annyfin en Freeze maar dat waren er niet veel.
Alleen Zoo, Tempo Mage en Secret Paladin zijn snelle openers. De rest komt erg in de buurt van Control vind ik.
Aardig zegt genoeg toch.
Control Warrior heb ik bijna niet gezien en je ziet dat de Renolocks ook al veel sneller zijn.
Ik kom btw ook nog steeds wel veel Face decks tegen als ik geen van de bovenste tegenkom.

beuker19 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:51:
[...]

Aardig zegt genoeg toch.
Control Warrior heb ik bijna niet gezien en je ziet dat de Renolocks ook al veel sneller zijn.
Ik kom btw ook nog steeds wel veel Face decks tegen als ik geen van de bovenste tegenkom.
CW kwam ik vooral tegen als er weer eens streamer richting #1 ging met dit deck. Zelfs als Annyfin. Als Thijs aan het streamen was met dit deck dook hij ineens ook weer overal op.

Wat deck speel jij dan in je grind?
astie schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:31:
[...]

Same. Daarom zeg ik ook altijd dat dit puur van die gevoelsmatige dingen zijn. Er zijn altijd populaire decks, er zijn altijd decks die jouw deck laten aanvoelen alsof het niets voorstelt.
Ik had het gisteren met Reno Paladin, ik ben er gisteren 3-3 meegegaan toen ik even een 3 wins quest wilde halen, echt ik kreeg decks tegen me waar ik gewoon geen kans tegen had, niet zozeer door slechte RNG, maar gewoon omdat die decks enorm sterk tegen de mijne zijn. De kunst is dan om te zeggen van shit happens, en we gaan of weer verder, of je stopt omdat je fouten gaat maken.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:35
Leuke,

ik werd net uit een game geknikkerd (tavern Brawl) dus wil opnieuw inloggen en krijg de melding you were reconnected to your last game resuming... al bijna 5 min nu :D op al mn devices (pc/iPad/iPhone)

• Roxors
astie schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:40:
[...]

Mocht het je echt niet lukken om dit deck aan de praat te krijgen wil altijd spectaten om je op weg te helpen.
Dit aanbod neem ik graag aan ;)
Hulp is altijd welkom.

B.net is Phasor#2479

[ Voor 3% gewijzigd door Roxors op 21-01-2016 14:46 ]

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-12 13:37

Denko

|{ing Øf ßlitz

Man man man, deze brawl is wel ECHT extreem langzaam zeg. Iedereen doet er 5 min over om een kaar te kiezen. Beetje jammer.

PSN & XBL: Denkoyugo

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik had met mn brawl een dubbele dr 8 gekregen haha, gg.

• Roxors
Misschien een stomme vraag, amar waar slaat al dat drX gedoe op? Dr7 snap ik met DrBoom met 7 mana, maar al die andere?
Roxors schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:25:
Misschien een stomme vraag, amar waar slaat al dat drX gedoe op? Dr7 snap ik met DrBoom met 7 mana, maar al die andere?
Dr.6 is Mysterious Challenger
Dr.7 is Dr. Boom
Dr 8 is Tirion

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:32
Dit is zo ongeveer de godfather in die manaslots :) dus zoals astie zegt de beste 6 drop, MC, de beste 7 drop, Boom en de beste 8 drop, Tirion.

PSN Profile

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-12 18:21
Dr. 0 = molten giant? :P

[ Voor 4% gewijzigd door aicaramba op 21-01-2016 15:35 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Royy90 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:33:
[...]

Dit is zo ongeveer de godfather in die manaslots :) dus zoals astie zegt de beste 6 drop, MC, de beste 7 drop, Boom en de beste 8 drop, Tirion.
we kunnen wel een lijstje van 1 tot 10 maken :)
Het slaat compleet nergens op :), maar de kaarten zijn zoals Astie ze eerder al noemde.

• Roxors
xelfer schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:53:
[...]

Het slaat compleet nergens op :), maar de kaarten zijn zoals Astie ze eerder al noemde.
Dacht ik al, slaat compleet nergens op dus. Vanaf nu is Dr.9 Ysera >:)
Roxors schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:55:
[...]

Dacht ik al, slaat compleet nergens op dus. Vanaf nu is Dr.9 Ysera >:)
MISTAKE!
OBLIVION!!!
You face Jaraxxus, Eredar Lord of the Burning Legion!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Denko schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 14:46:
Man man man, deze brawl is wel ECHT extreem langzaam zeg. Iedereen doet er 5 min over om een kaar te kiezen. Beetje jammer.
Bij mij viel het mee: mijn tegenstander concede direct op Turn 1 toen hij z'n eerste drie keuzes zag. Game gewonnen en pack is weer binnen voor deze week. Verder zal ik de brawl niet aanraken, te veel RNG om het leuk te maken naar mijn mening.

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 13:19
Mijn nominatie voor Dr. 10:

Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/149/536/474.gif

Dan hebben we nu slots 6-10 gevuld, voor Dr. 1-5 zulllen de keuzes heel wat lastiger/discutabler zijn gok ik zo, daar waag ik me dan ook maar niet aan :)

[ Voor 42% gewijzigd door The_Big_Easy op 21-01-2016 16:23 ]

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:32
Dr. 1: secretkeeper
Dr. 2: shielded minibot
Dr. 4: piloted shredder
Dr. 6 MC
Dr. 7: Boom
Dr. 8 tirion

Standaard spel van een secret paladin.

PSN Profile

• Lapras

Lapras

Ice beam

Muster is niet echt een Dr, maar wel 3 verpleegkundigen met gereedschap voor 4 beurten.
Het zijn idiote benamingen die populair zijn geworden door een streamer.

Het hele Dr. <nummer> werd vooral in de eerste instantie populair door de vele Druids die hem bijvoorbeeld op turn 3 speelde, waardoor hij Dr. 3 werd genoemd, hierdoor werd ook Dr. 7 populair.

Toen MC uitkwam kreeg je eigenlijk hetzelfde gezeur als met Dr. Boom, de kaart zou teveel in 1 keer doen en daarom zo overpowered, waarom mensen daar zoveel over zeurde, terwijl een kaart als Thaurissan misschien nog wel sterker is, komt vooral omdat mensen zich laten leiden door emotie.
Waarom ik dat zeg, is omdat kaarten als Dr. Boom en MC direct heel veel value kunnen bieden, terwijl een kaart als Thaurissan langer nodig heeft om heel veel value te bieden. Dus mensen gaan wel af op de emotie van een zooitje secrets die direct actief worden, maar niet op de emotie van combo's die jou compleet kunnen vernietigen in bijvoorbeeld Freeze Mage, maar omdat dit pas later in het spel gebeurd, is er op het moment van het spelen van Thaurissan, weinig emotie.

Vervolgens gingen mensen het hele Dr. gebeuren uitbreiden naar andere kaarten, kaarten die 'OP' zouden moeten zijn, waarbij de meeste werkelijk geen idee hebben hoe ze kaarten moeten inschatten.
Bijvoorbeeld het hele idee dat Shielded Minibot de beste 2 drop zou moeten zijn, slaat gewoon nergens op, gezien Mad Scientist veel beter is in Mage, want een 3 mana secret heeft meer waarde dan een Divine Shield op een 2/2 gemiddeld gezien.

Uiteindelijk blijft het dus, zoals ik al zei, een term die vanuit emotie wordt gebruikt, echt onder het mom: "Het spel is niet eerlijk, ze hebben alleen maar overpowerde kaarten waar ik niets tegen kan" enz.

Pagina: 1 ... 32 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.