Het zijn idiote benamingen die populair zijn geworden door een streamer.
Het hele Dr. <nummer> werd vooral in de eerste instantie populair door de vele Druids die hem bijvoorbeeld op turn 3 speelde, waardoor hij Dr. 3 werd genoemd, hierdoor werd ook Dr. 7 populair.
Toen MC uitkwam kreeg je eigenlijk hetzelfde gezeur als met Dr. Boom, de kaart zou teveel in 1 keer doen en daarom zo overpowered, waarom mensen daar zoveel over zeurde, terwijl een kaart als Thaurissan misschien nog wel sterker is, komt vooral omdat mensen zich laten leiden door emotie.
Waarom ik dat zeg, is omdat kaarten als Dr. Boom en MC direct heel veel value kunnen bieden, terwijl een kaart als Thaurissan langer nodig heeft om heel veel value te bieden. Dus mensen gaan wel af op de emotie van een zooitje secrets die direct actief worden, maar niet op de emotie van combo's die jou compleet kunnen vernietigen in bijvoorbeeld Freeze Mage, maar omdat dit pas later in het spel gebeurd, is er op het moment van het spelen van Thaurissan, weinig emotie.
Vervolgens gingen mensen het hele Dr. gebeuren uitbreiden naar andere kaarten, kaarten die 'OP' zouden moeten zijn, waarbij de meeste werkelijk geen idee hebben hoe ze kaarten moeten inschatten.
Bijvoorbeeld het hele idee dat Shielded Minibot de beste 2 drop zou moeten zijn, slaat gewoon nergens op, gezien Mad Scientist veel beter is in Mage, want een 3 mana secret heeft meer waarde dan een Divine Shield op een 2/2 gemiddeld gezien.
Uiteindelijk blijft het dus, zoals ik al zei, een term die vanuit emotie wordt gebruikt, echt onder het mom: "Het spel is niet eerlijk, ze hebben alleen maar overpowerde kaarten waar ik niets tegen kan" enz.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900