xelfer schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:29:
Secret Paladin bots zijn wel echt de game over aan het nemen :o.
Nog niet tegengekomen.
Net nog wel tegen een OTK Paladin gespeeld die waarschijnlijk zijn Ipad, Pc of Mobiel het raam uit heeft gegooid.
Hij spamde de hele tijd vanaf turn 7 al zo ongeveer net of hij gewonnen had tot ik eerst turn 8 Rag speelde en op turn 9 Loatheb en Coghammer :o .....GG

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-12 16:23
Ook ik heb ze nog niet gezien, maar mooi toch? Makkelijk tegen techen!

Zelf heb ik er over het algemeen geen moeite mee, ik zie de updates wel komen, maar voor mij is het vooral de kwaliteit van de content die geregeld tegenvalt. Brawl viel tegen, BRM viel tegen en TGT viel tegen.
Het is niet dat ze niets deden toevoegen, maar teveel van de ideeen kwamen uiteindelijk op niets uit of hadden gewoon te weinig invloed.

Ik denk dan ook dat ze meer mogen kijken naar het aanpassen van content voor het positieve. Neem bijvoorbeeld het idee van Dragon Paladin, hartstikke tof, maar het deck was en is niet viable, dus pas het aan. Neem Joust, leuk idee, maar werkt zo slecht dat Elekk heel soms wordt gebruikt, en de rest niet. Dan moet je als ontwikkel team gaan nadenken of je niet gewoon die kaarten moet gaan buffen, zelfde met de nodige Inspire kaarten.

Niet alle kaarten hoeven tier 1 te zijn, maar wanneer je massaal de plak mis sla, wat gewoon kan gebeuren, dan moet je wel kijken of je hier niet iets aan wil doen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Ik ben tegen het buffen van kaarten maar er mogen van wel zeker betere joust/inspire kaarten komen.
Alleen is het erg moeilijk om de balans te vinden tussen wat wel en wat net niet kan want er zijn gewoon te veel decks die een slechte turn afstraffen en bij 2 slechte turn is bijna een insta concede.
Maar je wil ook niet dat Aggro/Midrange decks gewoon niet meer kunnen winnen dus elke kaart moet nu steeds beter en beter bekeken en getest worden.
Het is ook nog steeds mogelijk om sommige kaarten natuurlijk indirect te buffen en daar ben ik wel een groot voorstander van alleen moet men daar niet in doorslaan zoals bij Dr.6

Verder vanavond geprobeerd om rank 5 te halen maar het ging met Secret Paladin niet echt goed.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WdhkvFxKbJBJP7KYJfxm8AlT/full.png
En dit was de eerste in een reeks verschrikkelijk goede openingen van de tegenstander.
Later nog even Druid gepakt en toch nog even 3x gewonnen en ik moet zeggen dat het deck zonder de Aspirants best wel heel goed werkt en ik speel nu met Raptors ipv. Shades en tot nu toe gaat dat ook nog prima.
Ik moet verder wel zeggen dat ik mij vergist heb in de invloed van Tempostorms meta snapshots.
Zo kwam ik vanavond voor het eerst in weken weer 3x een Zoo deck tegen incl. de Dark Iron Dwarf.

[ Voor 32% gewijzigd door beuker19 op 13-01-2016 00:57 ]

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-12 16:06

Hoite

Goed verhaal

Voor diegene voor wie het probleem met de adventurekaarten nog niet is opgelost, je zult een ticket moeten aanmaken, https://www.reddit.com/r/...ures_and_heroes_resolved/

Lekker kort.

Bij mij is nu het bericht weg, maar ik kom de game niet in. Ik kijk morgen wel verder.
beuker19 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 00:45:
Ik ben tegen het buffen van kaarten
Waarom ben je hierop tegen, zeker wanneer kaarten direct al laten zien dat ze niet viable zijn?

Als ik naar TGT kijk dan zie ik zoveel waardeloze kaarten, en toch hebben we daar flink wat in geinvesteerd (tijd en/of geld), dan vind ik het vrij normaal dat je als bedrijf zegt dat je wat kaarten ga balanceren.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Benjamin- schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 01:37:
Bij mij is nu het bericht weg, maar ik kom de game niet in. Ik kijk morgen wel verder.

[...]

Waarom ben je hierop tegen, zeker wanneer kaarten direct al laten zien dat ze niet viable zijn?

Als ik naar TGT kijk dan zie ik zoveel waardeloze kaarten, en toch hebben we daar flink wat in geinvesteerd (tijd en/of geld), dan vind ik het vrij normaal dat je als bedrijf zegt dat je wat kaarten ga balanceren.
Slechte kaarten heb je altijd en daar ik niets mis mee daarom ben ik tegen het buffen van de kaart zelf.
Ik zou gewoon graag zien dat men de kaarten indirect buffed want ik denk echt dat daar de mogelijkheden liggen want de kaarten uit TGT zijn niet altijd slecht maar er zijn andere kaarten die gewoon beter zijn en aangezien je maar 30 slots hebt is er geen ruimte voor meh kaarten in je Deck behalve als men er iets mee doet.
Er zijn voorbeelden genoeg zoals de Paladin Secrets, Warsong Commander, Mirror Image/Arcane Missiles en zelfs complete decks zoals Freeze Mage zijn door en goede kaart allemaal weer speelbaar geworden.
Ik ben het overigens wel met je eens dat TGT gewoon en slechte uitbreiding was maar er zijn zeker nog meerdere kaarten die nog wel heel goed gaan worden.
Het zou leuk zijn als er bijv. een kaart is die zegt als je een inspire kaart speelt is je HP (0) als 1 drop bijv. want er zijn ook meer dan genoeg 1 drops die Aggro ondersteunen of Joust kaarten pakken altijd jou hoogste kaart en dan is de kans ineens een stuk groter dat je wint tegen een Face Hunter maar je kunt nog steeds verliezen tegen een CW.

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-12 03:42

Turfschipper

Hup NAC

Had nu patronwarrior vs secradin best eens willlen zien.

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Slechte kaarten zullen er altijd zijn en sommige kaarten gaan wellicht in de toekomst nog play zien omdat ze indirect worden gebuffed door nieuwe kaarten die verschijnen.

Maar TGT heeft volgens mij best een aantal staples opgeleverd die met enige regelmaat worden gespeeld

Mysterious challenger natuurlijk, maar ook Justicar, Paletress, Darnassus aspirant, living roots, bash, wyrmrest agent (al is die tegenwoordig weer iets minder)...

Dat zie je vaak bij Magic the Gathering ook terug. Op een set van 200 kaarten zijn er voor standard vaak maar zoveel kaarten die echt veel gespeeld worden. En voor de grotere formats waarin kaarten uit veel meer sets zijn toegestaan zijn het er vaak hooguit eens 5 die echt blijven omdat ze zo goed zijn.
Turfschipper schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 02:24:
Had nu patronwarrior vs secradin best eens willlen zien.
PatronWarrior voor of na de nerf ?
Die voor de nerf is echt wel een heel stuk sterker vs. Secret Paladin als is hij nog wel favoriet.

Benjamin- schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 23:50:
[video]

Zelf heb ik er over het algemeen geen moeite mee, ik zie de updates wel komen, maar voor mij is het vooral de kwaliteit van de content die geregeld tegenvalt. Brawl viel tegen, BRM viel tegen en TGT viel tegen.
Het is niet dat ze niets deden toevoegen, maar teveel van de ideeen kwamen uiteindelijk op niets uit of hadden gewoon te weinig invloed.
Ik denk ook vooral dat ze in eerdere sets teveel kaarten hebben uitgebracht die gewoon veel te sterk zijn, hierdoor steken de kaarten in BRM en TGT nogal schril af tegen het geweld uit bv. GVG.
beuker19 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 02:06:
[...]

Slechte kaarten heb je altijd en daar ik niets mis mee daarom ben ik tegen het buffen van de kaart zelf.
Ik zou gewoon graag zien dat men de kaarten indirect buffed want ik denk echt dat daar de mogelijkheden liggen want de kaarten uit TGT zijn niet altijd slecht maar er zijn andere kaarten die gewoon beter zijn en aangezien je maar 30 slots hebt is er geen ruimte voor meh kaarten in je Deck behalve als men er iets mee doet.
Er zijn voorbeelden genoeg zoals de Paladin Secrets, Warsong Commander, Mirror Image/Arcane Missiles en zelfs complete decks zoals Freeze Mage zijn door en goede kaart allemaal weer speelbaar geworden.
Ik ben het overigens wel met je eens dat TGT gewoon en slechte uitbreiding was maar er zijn zeker nog meerdere kaarten die nog wel heel goed gaan worden.
Het zou leuk zijn als er bijv. een kaart is die zegt als je een inspire kaart speelt is je HP (0) als 1 drop bijv. want er zijn ook meer dan genoeg 1 drops die Aggro ondersteunen of Joust kaarten pakken altijd jou hoogste kaart en dan is de kans ineens een stuk groter dat je wint tegen een Face Hunter maar je kunt nog steeds verliezen tegen een CW.
Met 'slechte' kaarten is zeker niets mis mee, ze kunnen immers niet allemaal supergoed zijn. Mijn grootste probleem met diverse kaarten, dat ze zijn gemaakt om iets nieuws te introduceren, Dragon Consort is gemaakt met de bedoeling van Dragon Paladin, Joust is gemaakt om value te halen uit control decks, Inspire is gemaakt voor lange potjes. Echter zijn de meeste gewoon echt niet bruikbaar. Dus Blizzard introduceert met de juiste gedachte nieuwe kaarten, mensen vinden Dragons tof, dus willen ze Dragon Paladin mogelijk maken, mensen vinden de meta te snel dus ze willen control decks extra value geven. Helemaal goed, maar ze faalde er mee, en nu is het niet zo dat omdat 1 kaart niet goed is dat je die direct gaat veranderen, maar alle joust kaarten zijn bagger, dan kan je er ook voor kiezen om Joust bijvoorbeeld aan te passen, dat jouw kaart dezelfde mana of hoger moet zijn.

Natuurlijk kunnen ze later weer content uitbrengen om het alsnog bruikbaar te maken, dat is zeker te verwachten bij bijvoorbeeld Dragon Paladin, echter heb je daar op dat moment niets aan. Op Secret Paladin na, bood TGT niets nieuws, ja er zijn goede kaarten bij gekomen, Dragon Priest is ook nog mogelijk geworden, maar voorderest hebben decks wat kaarten vervangen voor betere, maar de decks zelf spelen nog hetzelfde.
Verder zijn we nu een halfjaar verder en Joust is nog steeds niet bruikbaar, dus ze moeten heel wat uit de kast trekken om kaarten te maken die joust boeiend maken, zeker ook omdat er zo weinig zijn (dus synergy kaarten maken is lastig), dus naar mijn idee hadden ze beter dus Joust kunnen aanpassen, waardoor het beter werd en dus direct bruikbaar, dan hoef je later ook niet moeilijk te doen om iets te maken waardoor het toch gaat werken, en hebben de spelers direct die nieuwe content.
icemotion schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 06:59:
Slechte kaarten zullen er altijd zijn en sommige kaarten gaan wellicht in de toekomst nog play zien omdat ze indirect worden gebuffed door nieuwe kaarten die verschijnen.

Maar TGT heeft volgens mij best een aantal staples opgeleverd die met enige regelmaat worden gespeeld

Mysterious challenger natuurlijk, maar ook Justicar, Paletress, Darnassus aspirant, living roots, bash, wyrmrest agent (al is die tegenwoordig weer iets minder)...

Dat zie je vaak bij Magic the Gathering ook terug. Op een set van 200 kaarten zijn er voor standard vaak maar zoveel kaarten die echt veel gespeeld worden. En voor de grotere formats waarin kaarten uit veel meer sets zijn toegestaan zijn het er vaak hooguit eens 5 die echt blijven omdat ze zo goed zijn.
Er zijn zeker wel goede kaarten, maar de meeste zijn gewoon kaarten die zijn gebruikt om kaarten in bestaande decks mee te vervangen, niet nieuwe decks te maken. Kijk nu naar LoE en hoeveel nieuwe decks daar uit zijn gekomen. TGT heeft ons 1,5 nieuwe deck gegeven, Secret Paladin en Dragon Priest.

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Tja, wat dat betreft kunnen we gewoon stellen dat LoE gewoon een enorm goede expansion is met veel kaarten die tot nieuwe decks hebben geïnspireerd.

Wat dat betreft kan ook een heel simpele MtG vergelijking maken want ook daar zie je enorm sterke blocks / expansions en blocks die toch echt een stuk 'zwakker' zijn.

Met Arena doen ze het al een beetje, maar op zich zou Blizzard ook voor Ladder naar een soort rotatie toe moeten met welke kaarten speelbaar zijn. Classic is classic en altijd beschikbaar. Maar bijvoorbeeld een rotatie in de zin van; alleen de laatste 2 expansions en laatste 2 adventures zijn toegestaan.

Dat zou voor ladder betekenen dat kaarten uit Naxxramas niet meer zijn toegestaan waardoor je kaarten als Mad scientist niet meer kan gebruiken.

In Brawl of casual zou je dan wel gewoon alle kaarten mogen gebruiken waardoor je toch weer meer variatie in het spel krijgt. En de decks gaan variëren in speelstijlen omdat kaarten uit de ladder verdwijnen, want op het moment dat er dan een nieuwe expansion komt zijn de kaarten uit GvG niet meer beschikbaar. En dat heeft wel een flinke impact op de decks waardoor kaarten uit TGT wellicht toch veel beter uit de verf komen.

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:42
Die vergelijking met MtG kan zeker gemaakt worden. De eerste sets waren toen ook heel goed, daarna werd WotC bang en kregen we Fallen Empires enzo, en daarna vonden ze een balans. Dus misschien komt het vanaf LoE met Hearthstone ook wel goed. :)

Ik ben niet tegen zwakke kaarten verbeteren. Ja, alles even sterk krijgen is praktisch onmogelijk, maar je kunt op zijn minst een poging wagen. Nu zijn er niche kaarten die zelfs in hun niche deck nog niet genoeg synergie hebben om de moeite waard te zijn.

Edit: Ik heb net Brode's filmpje gekeken. Als F2P'er ben ik eigenlijk wel blij dat het nog even duurt, dan heb ik nog wat meer tijd om adventures in te halen. Ik heb nu pas net Naxxramas compleet, moet er nog een hoop.

[ Voor 18% gewijzigd door 108rogar op 13-01-2016 17:02 ]

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-12 20:53

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Eerste class met 500 wins *O*
Volgende class zal mogelijk priest zijn.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1789510/nagasyMage500.png

Battle.net: NagaByrd#2844

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Goddomme, lijk ik de nieuwe tavern brawl te winnen. Is mn teammate zo dom om niet te healen terwijl ik weet dat hij die had....

Nog erger, speel ik met een klootzak die eerst mn minions killt en daarna lethal heeft met een full bord dubbel combo. Meneer moet nog 1 klap uitdelen, doet hij end turn gaan we dood.... :(

[ Voor 43% gewijzigd door Nieuwevolger op 13-01-2016 23:15 ]

nagasy schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:23:
Eerste class met 500 wins *O*
Volgende class zal mogelijk priest zijn.

[afbeelding]
Gefeliciteerd lekker man.
Ik zit met Mage denk ik rond de 250 wins want heb tot nu toe nog geen 1 speelstijl ontdekt waar ik echt constant mee kan presteren.
Mech Mage en Tempo Mage zijn mij te veel draw en rng afhankelijk en Freeze Mage heb ik nog maar net compleet en daar suck ik nog mee.

Zelf was is ook blij met mijn eerste golden Hero's Paladin en Warlock alleen heeft imho. Paladin een beetje van zijn glas verloren en verder heb ik bijna 500 wins met Hunter alleen is Midrange Hunter niet zo goed in de Huidige Meta met alle Priests en Reno's die je het leven zuur maken.

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Mage was, toen ik begonnen ben, de class waar ik meest kaarten van had die ook goed speelden in constructed. Ik zat voor ik het wist aan 350 wins. Met TGT had ik veel meer moeite en dan zijn mijn priest, pala en shaman gestegen. Maar LoE zorgde terug voor een laatste boost.

Golden shaman moet ook best mooi zijn.

* nagasy heeft wel nog even te gaan met de andere classes

nagasy schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 23:01:
Mage was, toen ik begonnen ben, de class waar ik meest kaarten van had die ook goed speelden in constructed. Ik zat voor ik het wist aan 350 wins. Met TGT had ik veel meer moeite en dan zijn mijn priest, pala en shaman gestegen. Maar LoE zorgde terug voor een laatste boost.

Golden shaman moet ook best mooi zijn.

* nagasy heeft wel nog even te gaan met de andere classes
Wat voor Mage deck speel je dan ?
En Shaman, Rogue en Paladin zijn de enigste classes die je een golden recuit/totem of wapen geven en daarom iets leuker al is een golden Face Hunter wel irritatie nummer 1.

Gvd nu al 5x!!!! achter elkaar tegen een Face Shaman gespeeld (4-1) maar wat een walgelijk deck is dat.
Ik dacht altijd de Hearthstone met Face Hunter de bodem had bereikt maar niets is minder waar wat dit deck heeft nog minder interactie met de tegenstander.
Wat nog erger is, is het feit dat dit het enigste Shaman deck is waar je goed mee kan ladderen maar dat heeft er grotendeels mee te maken dat er bijna geen Handlock en CW meer op de ladder gespeeld word maar wel heel veel Paladin.

[ Voor 25% gewijzigd door beuker19 op 14-01-2016 00:47 ]

• stephans
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-12 04:49
En weg zijn de bots! https://www.reddit.com/r/...e_on_bots_in_hearthstone/

Laatste tijd merkte ik ook echt een explosie aan bots. Gisteren heb ik er wel een game mee gewonnen doordat de bot kapot was. Wel overal overheen hoveren maar niets spelen. Maar ik verlies toch liever tegen echte spelers dan winnen van bots :)
Heeft Blizzard de rewards uit pakjes generfed eigenlijk? Zelf trek ik enkel nog 40 dust uit pakjes en heel af en toe een keer 55 dust. Ik heb bijgehouden wat ik uit mijn laatste 56 pakjes heb gehaald en op de reguliere rares en commons na heb ik enkel dit uit de pakjes gehaald:

- 3 epics
- 1 golden rare
- 2 golden commons

Geen enkele legendary of andere noemenswaardige kaart helaas. Hebben ze wellicht de droprates in pakjes aangepast vanwege de komst van de ranked rewards?

• 108rogar
Pakjes uit verschillende sets dan? Ze hadden laatst op reddit sterk statistisch bewijs dat je in je 40ste pakje van dezelfde set altijd een legendary gehad moet hebben. In het begin schijnt dat nog niet zo geweest te zijn, dus het kan natuurlijk best dat ze de kansen iets omlaag getrokken hebben om nog op hetzelfde gemiddelde uit te komen na 40 pakjes.
108rogar schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:57:
Pakjes uit verschillende sets dan? Ze hadden laatst op reddit sterk statistisch bewijs dat je in je 40ste pakje van dezelfde set altijd een legendary gehad moet hebben. In het begin schijnt dat nog niet zo geweest te zijn, dus het kan natuurlijk best dat ze de kansen iets omlaag getrokken hebben om nog op hetzelfde gemiddelde uit te komen na 40 pakjes.
Ik haal per 100g gewoon een TGT pakje en daarnaast krijg ik af en toe een Classic pakje van watch & learn en het wekelijkse Classic pakje van de Brawl. Een streak van 40 pakjes van dezelfde set zit er daardoor niet in.

Overigens heb ik weleens 40 pakjes van dezelfde set op een rij geopend zonder een legendary te krijgen, meerdere keren zelfs :). Geen idee wanneer die 40 pakjes = 100% legendary geïntroduceerd is, maar dat was voorheen niet mijn ervaring.

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-12 13:23
xelfer schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:07:
Heeft Blizzard de rewards uit pakjes generfed eigenlijk? Zelf trek ik enkel nog 40 dust uit pakjes en heel af en toe een keer 55 dust. Ik heb bijgehouden wat ik uit mijn laatste 56 pakjes heb gehaald en op de reguliere rares en commons na heb ik enkel dit uit de pakjes gehaald:

- 3 epics
- 1 golden rare
- 2 golden commons

Geen enkele legendary of andere noemenswaardige kaart helaas. Hebben ze wellicht de droprates in pakjes aangepast vanwege de komst van de ranked rewards?
Ik heb de afgelopen twee weken juist erg veel geluk met mijn Legendaries.

mijn standaard US account:
- uit 3-4 arena run packs het volgende: Justicar & Sneeds'
- nog meer 'geluk' met een spectator quest: Nozdormu

EU ftp account:
- Ghaz'rilla & Wilfred Fizzlebang

[ Voor 3% gewijzigd door ruurd v. op 14-01-2016 12:15 ]

• 108rogar
xelfer schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:07:
Ik haal per 100g gewoon een TGT pakje en daarnaast krijg ik af en toe een Classic pakje van watch & learn en het wekelijkse Classic pakje van de Brawl. Een streak van 40 pakjes van dezelfde set zit er daardoor niet in.

Overigens heb ik weleens 40 pakjes van dezelfde set op een rij geopend zonder een legendary te krijgen, meerdere keren zelfs :). Geen idee wanneer die 40 pakjes = 100% legendary geïntroduceerd is, maar dat was voorheen niet mijn ervaring.
Hoeft geen streak te zijn. Het kwam uit een TGT onderzoek, als jij daar wel 40 pakjes zonder legendary hebt geopend schiet je mooi een gat in die theorie. Zie link:
108rogar schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:04:
"Meelijteller" geeft zo goed als zeker een Legendary in 40 pakjes van dezelfde set: https://www.reddit.com/r/...ng_and_the_best_strategy/

Dus als je van plan was binnenkort te stoppen met bijvoorbeeld TGT pakjes openen, ga dan nog even door tot de Legendary.
108rogar schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:15:
[...]

Hoeft geen streak te zijn. Het kwam uit een TGT onderzoek, als jij daar wel 40 pakjes zonder legendary hebt geopend schiet je mooi een gat in die theorie. Zie link:

[...]
Als dat waar is dan zal ik waarschijnlijk vrij snel een legendary krijgen dan :).

Ik heb wel vrij veel Classic pakjes geopend in verhouding, omdat ik dus niet zo veel speel. Ook reroll ik in principe dagelijks mijn quest, waardoor ik relatief vaak de Watch & Learn krijg. Denk dat ik daardoor nog geen 40 TGT pakjes heb geopend sinds de laatste legendary (vanaf eind oktober ongeveer). Ik hou alleen bij hoeveel pakjes ik open en of welke noemenswaardige kaarten daar in zitten.
stephans schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:36:
En weg zijn de bots! https://www.reddit.com/r/...e_on_bots_in_hearthstone/

Laatste tijd merkte ik ook echt een explosie aan bots. Gisteren heb ik er wel een game mee gewonnen doordat de bot kapot was. Wel overal overheen hoveren maar niets spelen. Maar ik verlies toch liever tegen echte spelers dan winnen van bots :)
Mooi! Hopelijk merk ik het weer in mijn ranks. Voor 60%+ spelen tegen hetzelfde deck met maar 1 doel, SMORC.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-12 18:21
xelfer schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:07:

- 3 epics
- 1 golden rare
- 2 golden commons

Ik heb de laatste tijd ook heel slechte packs.

Dat niet alleen. Ik heb ook het idee dat je op de PC vaker 60 gold quests krijgt dan op mobiel. En ik heb het idee dat ook de pack rewards slechter zijn.

Dat laatste is nog op erg weinig packs, dus om daar conclusies aan te hangen is niet echt eerlijk.
Maar vooral de quests valt me heel erg op. 2 weken lang alleen op mobiel quests flippen en zo goed als alleen maar 40 gold. Een paar dagen op PC en direct alleen maar 60 gold quests. Dit is me zo al meerdere keren overkomen.

Mgoed. Random blijft random.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
aicaramba schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:07:
[...]

Ik heb de laatste tijd ook heel slechte packs.

Dat niet alleen. Ik heb ook het idee dat je op de PC vaker 60 gold quests krijgt dan op mobiel. En ik heb het idee dat ook de pack rewards slechter zijn.

Dat laatste is nog op erg weinig packs, dus om daar conclusies aan te hangen is niet echt eerlijk.
Maar vooral de quests valt me heel erg op. 2 weken lang alleen op mobiel quests flippen en zo goed als alleen maar 40 gold. Een paar dagen op PC en direct alleen maar 60 gold quests. Dit is me zo al meerdere keren overkomen.

Mgoed. Random blijft random.
Ik heb maanden aan een stuk maar 40 gold quests gekregen op PC, tot op het punt dat ik dacht dat de 60 gold quests weg waren. :P En nu, in 2016 heb ik nog geen 40 gold quest gezien.

RNG!!!

En:
Lies, damned lies, and statistics

Assumption is the mother of all fuckups

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:58
je merkt het wel dat ze de bot banwave hebben gehanteerd (rank 11)

minder loladins (secret pala's :P speel het zelf ook)

en weer veel hunters brrrr

• 108rogar
aicaramba schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:07:
Voor mijn gevoel komen 5 win quests altijd samen, dus misschien stap je net over naar PC voor die golf. ;) Matchmaking en draws voelen soms ook heel onrandom, maar ja, ons brein is nou eenmaal gericht op patroonherkenning, dus wat nou echt is, tja...

Van de andere kant, in free-to-play game design speelt data analyse om te zien hoe je mensen optimaal aan zet tot geld uitgeven een hele grote rol. Wie weet waaraan ze allemaal lopen te tweaken...

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:35
speel ik net een potje Brawl, gaat die frikandel mij aanvallen ipv Mechazod 8)7

nothing stops this train

• Nieuwevolger
zit nu paar potjes te ownen met m'n reno mage, verlies ik heel pijnlijk door een 1 op 6 regnaros face....

aah maakt al niet uit, net gewonnen omdat iemand niet wist dat je je eigen freeze minions kan silencen. lol

[ Voor 34% gewijzigd door Nieuwevolger op 14-01-2016 21:32 ]

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
SHIELD'S UP RED ALERT

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Kol Nedra schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:39:
8 of 9 potjes gespeeld maar nog geen enkele gewonnen! Een aantal slechte RNG door al na 3 beurten op 6/9X te staan.
Maar ook veel door slechte tegenstanders. Waarschijnlijk snappen ze het niet helemaal :D

Was er 1x dicht bij. Continu zorgen dat ik 6 minions op het bord had en geen 7. Had dubbele SR in mijn hand maar had nog 8 damage nodig van mijn tegenstander.
Wat doet die malloot! Speelt zijn hele bord vol zonder aan te vallen! Weg minions :s

I bad beat my meat by busting my nuts!

Net een golden Tinkmaster Overspark getrokken na een potje kijken van Lode. :D

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49
xelfer schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:07:
[...]

Pity timer. Streak van 40 dezelfde pakjes en geen legendary? Dan zit in je volgende er gegarandeerd eentje.

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:23

Mauz1978

Console War Veteran

Bosmonster schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 08:18:
[...]

Pity timer. Streak van 40 dezelfde pakjes en geen legendary? Dan zit in je volgende er gegarandeerd eentje.
Lol bij RNG zjn er geen garanties makker ;).

Something under the bed is drooling

• Bosmonster
Mauz1978 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:00:
[...]

Lol bij RNG zjn er geen garanties makker ;).
Dit heeft dan ook niks met RNG te maken. Blizzard bouwt deze pity timer in (ook in andere games zoals Diablo 3).

Het idee is dat als je 40 packs koopt en openmaakt, je altijd minimaal 1 legendary krijgt.

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 15-01-2016 09:28 ]

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:35
als ik 40 packs koop wil ik voor dat bedrag eigenlijk wel minimaal 10 legendary;s krijgen, vele te duur voor mij en zal ook nooit packs (meer) kopen ik heb vroeger bij de beta 20 packs gekocht, echt zonde van mijn geld was dat. Hearthstone vind ik leuk omdat het gratis is, dat is mijn uitdaging om zo lekker je cards te unlocken etc.
Op dit moment spaar ik gold, zodat ik bij de volgende expansion gelijk alle wings kan unlocken, heb op dit moment 1100 gold weer, nog 1500 gold te gaan ^^

nothing stops this train

Afhankelijk van de hoeveelheid wings, heb je of 2800 nodig, of 3500.

Echt jammer dat Brawl je niet matched met vergelijkbare spelers. Hier een gast die constant zijn 1/1 dudes trade met die bot, om vervolgens alle grote minions te verliezen aan die bommen.

[ Voor 58% gewijzigd door Benjamin- op 15-01-2016 11:29 ]

Benjamin- schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 23:23:
Net een golden Tinkmaster Overspark getrokken na een potje kijken van Lode. :D
In mijn eerst watch N learn pakje zat ook een golden Tinkmaster alleen heb ik hem toen gedust en Alex gecraft.

Ik ga hem ook zeker dusten, heb al een normale, dat is zat voor de collectie. Maar nu nog niet, ik geloof absoluut niet dat ze hem gaan veranderen, maar gezien ik de dust nog niet nodig heb, laat ik hem lekker zitten.

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

beuker19 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 00:12:
[...]

Wat voor Mage deck speel je dan ?
En Shaman, Rogue en Paladin zijn de enigste classes die je een golden recuit/totem of wapen geven en daarom iets leuker al is een golden Face Hunter wel irritatie nummer 1.

Gvd nu al 5x!!!! achter elkaar tegen een Face Shaman gespeeld (4-1) maar wat een walgelijk deck is dat.
Ik dacht altijd de Hearthstone met Face Hunter de bodem had bereikt maar niets is minder waar wat dit deck heeft nog minder interactie met de tegenstander.
Wat nog erger is, is het feit dat dit het enigste Shaman deck is waar je goed mee kan ladderen maar dat heeft er grotendeels mee te maken dat er bijna geen Handlock en CW meer op de ladder gespeeld word maar wel heel veel Paladin.
Beuker,

Ik speel(de) met een eigengemaakt Renomage deck.
Het is niet van de simpelste, maar de voldoening is er na elk spelletje.
Het 'nadeel' aan mijn deck is dat ik als mulligan zeker een card draw moet hebben.
Dit om reno te krijgen en/of healbot
Ik heb er een azure drake, arcane intellect, acolyte of pain inzitten samen met een mad scientist om effigy of ice block te trekken.
Met de spells aanwezig kan ik meestal het bord tegenhouden zonder veel last van mijn hp.

Het deck is af en toe aangepast voor de meta. Zo zat er de laatste 25 games een zombie chow in om aggro wat tegen te houden.

Deck ben ik nooit verder dan rank 13 mee geraakt. Is het omdat het niet goed genoeg is of omdat ik de tijd niet heb om te grinden naar legend, geen idee.

Had ik andere kaarten ter beschikking maakte ik mijn deck nog iets anders.
Gezien mijn gameflow meestal is de ice block te krijgen en dan tot 1 hp te gaan om reno te spelen, had ik er graag een mountain giant ingestoken, om mijn board goed te vullen (of toch tenminste met 2-3 minions).

De grap is dan ook dat ik gisteren een gouden mountain giant uit een pakje gehaald heb, maar na het behalen van 500 wins.

Als je wil post ik je mijn deck als ik thuis ben.

[ Voor 7% gewijzigd door nagasy op 15-01-2016 11:48 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12 11:13

Nitai

Live the life you love.

nagasy schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:45:
[...]
Had ik andere kaarten ter beschikking maakte ik mijn deck nog iets anders.
Gezien mijn gameflow meestal is de ice block te krijgen en dan tot 1 hp te gaan om reno te spelen, had ik er graag een mountain giant ingestoken, om mijn board goed te vullen (of toch tenminste met 2-3 minions).

De grap is dan ook dat ik gisteren een gouden mountain giant uit een pakje gehaald heb, maar na het behalen van 500 wins.

Als je wil post ik je mijn deck als ik thuis ben.
Heb je Elise er nog in zitten? Vaak is dat net de finisher die je nodig hebt als je een lange Reno game speelt :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Nitai schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:09:
[...]

Heb je Elise er nog in zitten? Vaak is dat net de finisher die je nodig hebt als je een lange Reno game speelt :)
Elise zit er ook bij ja.
Reden is meer dat het een spell is die erbij komt en dat ik 1 extra cardraw heb.
Maar op fatigue is hij wel leuk ja :).
Zal vanavond mijn deck eens posten.

edit: deck voor de geïnteresseerden
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1789510/nagasyRenoMage.png

[ Voor 29% gewijzigd door nagasy op 15-01-2016 17:15 ]

Zo Rank 5 al weer gehaald en dat zo vroeg in de maand :*)
Ik ben nu met Druid aan het spelen en ik moet zeggen dat het mij beter bevalt dan verwacht.
Ik speel nu met het deck zonder Aspirant en 2x Living Roots, 2x Raptor ipv. Shade en 2x Azure Drake en het gaat meer dan oké.

• aicaramba
Ik speelde net met Control Warrior tegen priest. Ik had voor een test majordomo in mn deck gestopt :P

Priest doet entomb op majordomo en later in de game speelt hij hem. Ik shield slam. Hij doet flash heal, dat niet werkt. Ik doe grom en revenge :P

• aicaramba
Kol Nedra schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:40:
als ik 40 packs koop wil ik voor dat bedrag eigenlijk wel minimaal 10 legendary;s krijgen, vele te duur voor mij en zal ook nooit packs (meer) kopen ik heb vroeger bij de beta 20 packs gekocht, echt zonde van mijn geld was dat. Hearthstone vind ik leuk omdat het gratis is, dat is mijn uitdaging om zo lekker je cards te unlocken etc.
Op dit moment spaar ik gold, zodat ik bij de volgende expansion gelijk alle wings kan unlocken, heb op dit moment 1100 gold weer, nog 1500 gold te gaan ^^
Wordt het weer een adventure dan? Ik ging uit van een nieuwe expansion. Ik zit nu op 1070 gold :P

Edit: Ohja, net ook al gepost. Sorry voor de doublepost.

[ Voor 4% gewijzigd door aicaramba op 15-01-2016 21:45 ]

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-12 11:13

Satom

Verzamel ervaringen

Kol Nedra schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:39:
Doet mij denken aan dit, klasgenoot had er vanmiddag ook last van :9

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-12 23:54
M'n huidige ladder deck:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/150zGXS.png

In principe gewoon classic HandLock, maar dan
-1 Jaraxxus
-2 Mountain Giant
+1 Brann
+2 Piloted Shredder

Werkt tot nu toe heel netjes. Als mensen geinteresseerd zijn kan ik wel wat stats geven over een tijdje als ik wat meer games heb gedaan (tot nu toe maar 12).

5700X | RX 6600

nagasy schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:42:
[...]

Elise zit er ook bij ja.
Reden is meer dat het een spell is die erbij komt en dat ik 1 extra cardraw heb.
Maar op fatigue is hij wel leuk ja :).
Zal vanavond mijn deck eens posten.

edit: deck voor de geïnteresseerden
[afbeelding]
Ik vroeg mij direct af waarom je voor een 2de Frostbolt bent gegaan. In het ergste geval kan je daardoor Reno niet activeren, maar daarnaast zou je die ook goed kunnen vervangen voor Arcane Blast (flinke value met Malygos) of met Flamecannon.

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Benjamin- schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 23:02:
[...]

Ik vroeg mij direct af waarom je voor een 2de Frostbolt bent gegaan. In het ergste geval kan je daardoor Reno niet activeren, maar daarnaast zou je die ook goed kunnen vervangen voor Arcane Blast (flinke value met Malygos) of met Flamecannon.
Het is nooit geweest dat ik frostbolt niet trok voordat mijn ice block triggerde en/of reno in mijn hand zat.
Voorheen zaten er 2 ice lances en 2 flamewalkers in .
Daar had ik dan wel soms dat ik net die kaart nog moest trekken.

Flamecannon zat erin, maar de meerwaarde die frostbolt geeft is net beter. minder RNG, geen aanval door freeze en mogelijk neem je de minion mee met blizzard of flamestrike of ping je die de volgende beurt.
Arcane blast heb ik spijtig genoeg niet. Anders was dat inderdaad de wissel voor de tweede frostbolt.
Het deck is zeker niet perfect. Maar ik heb dan ook niet alle kaarten.
Rhonin wordt meestal niet verwacht en dr boom durfde ik soms wel wisselen voor een andere minion als de meta het toeliet

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-12 16:03
net een leuk potje ranked gespeeld.
Na veel verloren te hebben hoopte ik nu toch een level hoger te kunnen halen (19).
Ben nog niet zo goed, maar ik had mazzel met de draws:

YouTube: Hearthstone Saint Pierre NL

• PCBaas
Pyroblast voor precies lethal is altijd wel leuk om te zien. :*) >:)

5700X | RX 6600

• demol88
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-12 15:37
PCBaas schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 22:44:
M'n huidige ladder deck:
[afbeelding]

In principe gewoon classic HandLock, maar dan
-1 Jaraxxus
-2 Mountain Giant
+1 Brann
+2 Piloted Shredder

Werkt tot nu toe heel netjes. Als mensen geinteresseerd zijn kan ik wel wat stats geven over een tijdje als ik wat meer games heb gedaan (tot nu toe maar 12).
Hoe vordert het met deze deck, lukt deze in de aggro meta?
Nou vanavond weer eens een paar potjes gespeeld maar hoe Blizzard het voor elkaar heeft gekregen zo hebben ze het maar het lijkt wel of iedereen moet buigen voor Uther.
Ze hebben nu Secret Paladin wat goed is tegen alles en dan hebben ze een goed Midrange Deck een goed Aggro Deck en nu met Anifin ook nog een super goed control combo Deck waar ook nog niet omheen te spelen is.

• PCBaas
demol88 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 16:50:
[...]

Hoe vordert het met deze deck, lukt deze in de aggro meta?
Gaat wel lekker, bijna al die aggro decks conceden wanneer ze een getaunte Molten Giant zien. :*)

Ik sta er nu 15-4 mee (nog steeds kleine steekproef, maar ik ben positief over het deck) volgens m'n tracker en sta ondertussen op rank 10, maar hij heeft 2 wins niet meegerekend bij de games die van voor tot net na middernacht gespeeld zijn. Blijkbaar kan Hearthstone Deck Tracker niet goed overweg met games die een starttijd en eindtijd op een verschillende dag hebben; hebben meerdere mensen dit opgemerkt of ben ik toevallig de enige op dit punt?

EDIT:

Stats voor Piloted Shredder in deze 19 games:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lfL9uyn.png

Ik hou hem er voorlopig in. :)

[ Voor 61% gewijzigd door PCBaas op 16-01-2016 22:02 ]

5700X | RX 6600

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-12 15:16

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Hebben meer mensen last van disconnects tijdens de brawl? Al 5 potjes halverwege het potje gedisconnect. :(
Op deze manier ga ik mijn pakje niet halen! xD
PCBaas schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 21:54:
[...]

Gaat wel lekker, bijna al die aggro decks conceden wanneer ze een getaunte Molten Giant zien. :*)

Ik sta er nu 15-4 mee (nog steeds kleine steekproef, maar ik ben positief over het deck) volgens m'n tracker en sta ondertussen op rank 10, maar hij heeft 2 wins niet meegerekend bij de games die van voor tot net na middernacht gespeeld zijn. Blijkbaar kan Hearthstone Deck Tracker niet goed overweg met games die een starttijd en eindtijd op een verschillende dag hebben; hebben meerdere mensen dit opgemerkt of ben ik toevallig de enige op dit punt?

EDIT:

Stats voor Piloted Shredder in deze 19 games:
[afbeelding]

Ik hou hem er voorlopig in. :)
Niet opgelet. Maar je kan altijd matches handmatig toevoegen, wel zo handig om je stats accuraat te houden.

• Nieuwevolger
ik heb al mijn dust wat ik z'n half jaar bij elkaar bij elkaar gespaard uitgegeven aan m'n combo druid, hopen dat het deck wat is.
Nieuwevolger schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:27:
ik heb al mijn dust wat ik z'n half jaar bij elkaar bij elkaar gespaard uitgegeven aan m'n combo druid, hopen dat het deck wat is.
Combo Druid is al sinds beta een goed deck, in bepaalde meta's sterker dan in de andere, maar wel altijd goed.
Belangrijk is natuurlijk wel of het je bevalt, zelf vind ik combo Druid niet leuk, maargoed ik vind wel meer decks niet leuk terwijl andere ze geweldig vinden. :P

• Nieuwevolger
z
Benjamin- schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:36:
[...]

Combo Druid is al sinds beta een goed deck, in bepaalde meta's sterker dan in de andere, maar wel altijd goed.
Belangrijk is natuurlijk wel of het je bevalt, zelf vind ik combo Druid niet leuk, maargoed ik vind wel meer decks niet leuk terwijl andere ze geweldig vinden. :P
had m'n eerste potje meteen lethal op 27hp met combo. daarna tegen een warrior die een curve van een aardappel had gewonnen. wel geownd door een deathrattle rogue.

ik speel trouwens met 1 ancient of lore, heb er verder nog geen problemen mee gehad. moet ook toegeven, combo top decken is bijna net zo smerig als mysterious challenger spelen op turn 6.

[ Voor 14% gewijzigd door Nieuwevolger op 17-01-2016 12:03 ]

Nieuwevolger schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:45:
z
[...]

had m'n eerste potje meteen lethal op 27hp met combo. daarna tegen een warrior die een curve van een aardappel had gewonnen. wel geownd door een deathrattle rogue.

ik speel trouwens met 1 ancient of lore, heb er verder nog geen problemen mee gehad. moet ook toegeven, combo top decken is bijna net zo smerig als mysterious challenger spelen op turn 6.
Nou zou toch zo snel mogelijk met een 2e Lore gaan spelen en als je die niet hebt gewoon craften want die kaart is gewoon onmisbaar.
En de Combo top decken is lang niet zo smerig als Dr.6 want als de tegenstander een Belcher heeft of meer dan 15 Hp ?
Een top deck voor Lethal is altijd zuur voor de tegenstander maar daar gaat natuurlijk altijd wat aan vooraf maar Dr.6 spelen op turn 6 terwijl je ook board control hebt is gewoon GG in 90% van de gevallen.

• aicaramba
beuker19 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:15:
[...]

Nou zou toch zo snel mogelijk met een 2e Lore gaan spelen en als je die niet hebt gewoon craften want die kaart is gewoon onmisbaar.
En de Combo top decken is lang niet zo smerig als Dr.6 want als de tegenstander een Belcher heeft of meer dan 15 Hp ?
Een top deck voor Lethal is altijd zuur voor de tegenstander maar daar gaat natuurlijk altijd wat aan vooraf maar Dr.6 spelen op turn 6 terwijl je ook board control hebt is gewoon GG in 90% van de gevallen.
Ik speel combo druid zonder ancients of lore :P Niet ideaal, maar ik wil ze niet gaan craften. Ik mis nog zoveel belangrijke epics, als brawl, preperation, doomsayer, ice block, arcane blast, 3-6 taunt dragon, light bomb, cabal, mysterious challenger, doom hammer, elemental destruction.

Ik wil alleen kaarten van vervolg sets craften, tenzij ik alles heb wat ik wil en nog dust over heb. Ik zou het heel zonde vinden als ik classic kaarten zou craften en daarna in een pack zou hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door aicaramba op 17-01-2016 13:07 ]

aicaramba schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:21:
[...]

Ik speel combo druid zonder ancients of lore :P Niet ideaal, maar ik wil ze niet gaan craften. Ik mis nog zoveel belangrijke epics, als brawl, preperation, doomsayer, ice block, arcane blast, 3-6 taunt dragon, light bomb, cabal, mysterious challenger, doom hammer, elemental destruction.

Ik wil alleen kaarten van vervolg sets craften, tenzij ik alles heb wat ik wil en nog dust over heb. Ik zou het heel zonde vinden als ik classic kaarten zou craften en daarna in een pack zou hebben.
Je koopt dan alleen maar Classic packs met gold/geld ?
Ik heb voor mijzelf altijd voorgenomen dat ik gewoon craft waar ik op dat moment zin in heb en tot nu toe is de enigste noemenswaardige kaart die ik later uit een pakje kreeg Sylvana's maar ik had er al wel 4 maand mee gespeeld = beter winrate = meer gold/packs/dust.
Ik denk ook dat ik een aardig complete collectie heb naar dat ik niet overdreven veel geld in de game heb gestopt en nu met alle extraatjes gaat het nog harder want ik ben nu op het punt dat ik ook leuke kaarten kan craften zoals Nexus-Champion Saraad.

• aicaramba
beuker19 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:38:
[...]

Je koopt dan alleen maar Classic packs met gold/geld ?
Ik heb voor mijzelf altijd voorgenomen dat ik gewoon craft waar ik op dat moment zin in heb en tot nu toe is de enigste noemenswaardige kaart die ik later uit een pakje kreeg Sylvana's maar ik had er al wel 4 maand mee gespeeld = beter winrate = meer gold/packs/dust.
Ik denk ook dat ik een aardig complete collectie heb naar dat ik niet overdreven veel geld in de game heb gestopt en nu met alle extraatjes gaat het nog harder want ik ben nu op het punt dat ik ook leuke kaarten kan craften zoals Nexus-Champion Saraad.
Nee. Ik ben nu aan het sparen voor de volgende expansion. Met watch and learn en brawl krijg ik nog classic packs binnen. Al zijn mijn classic packs echt altijd waardeloos.

Overigens heb ik sylvanas laatst nog wel gecraft, hoor.

aicaramba schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:50:
[...]

Nee. Ik ben nu aan het sparen voor de volgende expansion. Met watch and learn en brawl krijg ik nog classic packs binnen. Al zijn mijn classic packs echt altijd waardeloos.

Overigens heb ik sylvanas laatst nog wel gecraft, hoor.
Als jij geen classic meer koop, dan zou ik ze gewoon craften, mits je daar je dus aan wilt uitgeven natuurlijk. Maar de kans dat je ze trekt, is te klein imo.

Als ik goed geteld heb, dan zijn er 37 epics in classic en met een 1 op 5 kans op een epic in een pack, betekent dat je gemiddeld 185 pakjes nodig heb om iedere epic 1 keer te trekken. Wil je er 2 en dat met 1 pakje openen per week, dan kan dat nogal lang gaan duren. ;)

Benjamin- schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:19:
[...]
Als ik goed geteld heb, dan zijn er 37 epics in classic en met een 1 op 5 kans op een epic in een pack, betekent dat je gemiddeld 185 pakjes nodig heb om iedere epic 1 keer te trekken. Wil je er 2 en dat met 1 pakje openen per week, dan kan dat nogal lang gaan duren. ;)
Is statistisch gezien niet helemaal waar. Als je 185 pakjes zou kopen dan zou je met een perfecte kans van 1 epic per 5 pakjes wel 37 epics krijgen, maar de kans dat deze 37 epics allemaal verschillend zijn is extreem klein. Wil je alle epics 1 keer trekken dan zal je waarschijnlijk veeeeeeel meer dan 185 pakjes moeten openen.

Als:
1. De kans op een willekeurige epic uit een pakje 1 op 5 is (20% per pakje dus)
2. Er 37 verschillende epics in een set zijn
3. De kans op een epic idd willekeurig is

Dan is de kans op een specifieke epic uit een pakje ruwweg:
(0.2/37)*100% = 0,54%

Ik heb het net even gesimuleerd:
Stel dat je met bepaalde zekerheid een specifieke epic uit een pakje wilt trekken (waarbij de kans dus 0,54% per pakje is dat dit gebeurt) dan heb je met het kopen van
- 500 pakjes een kans van 93,3% dat je idd 1 (of meer) keer die specifieke epic uit een pakje haalt.
- 1000 pakjes = 99,55% kans.
- 1500 pakjes = 99,97%.
- 2000 pakjes = 99,9998%.

Het simuleren van het behalen van een complete set epics (1 keer) is iets meer dan 30 sec werk, dus daar heb ik ff geen zin in :).

Nog een paar interessante feitjes:
- De kans op precies 37 epics uit 185 pakjes is ongeveer 7,32%.
- De kans op minder dan 37 epics uit 185 pakjes is ong. 47,07%.
- De kans op meer dan 37 epics uit 185 pakjes is ong. 45,62%.
Een sample size van 185 pakjes is extreem klein, vandaar de grote variatie in mogelijke uitkomsten.

Hetzelfde geldt overigens voor legendaries:
- De kans dat je precies 1 legendary haalt uit 20 pakjes is ong. 37,74%.
- De kans dat je geen legendary haalt uit 20 pakjes is ong. 35,85%.
- De kans dat je meer dan 1 legendary haalt uit 20 pakjes is ong. 26,42%.
Aanname: kans op een legendary is 1 op 20 (5% per pakje), geen rekening houden met pity timer o.i.d.

[ Voor 62% gewijzigd door xelfer op 17-01-2016 15:32 ]

• aicaramba
Benjamin- schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:19:
[...]

Als jij geen classic meer koop, dan zou ik ze gewoon craften, mits je daar je dus aan wilt uitgeven natuurlijk. Maar de kans dat je ze trekt, is te klein imo.

Ik heb ook nog tgt epics om te craften. De kans dat ik die draw is 0, omdat ik geen packs meer koop. Stel dat ik die epics allemaal heb en dan nog dust over ga ik zeker classics craften. Maar kies ik eerst voor de TGT epics.

• Nieuwevolger
je kan zeggen wat je wilt over maar 1 ancient of lore in je combo deck, maar ben al van rank 11 naar 8.5 gegaan.

edit: rank 7, easy game met een turn 7 combo :)

[ Voor 18% gewijzigd door Nieuwevolger op 17-01-2016 16:57 ]

Nieuwevolger schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:55:
je kan zeggen wat je wilt over maar 1 ancient of lore in je combo deck, maar ben al van rank 11 naar 8.5 gegaan.

edit: rank 7, easy game met een turn 7 combo :)
En toch komt er tijd dat je graag een 2e Lore had.
Ik speel btw zelf nu ook met Druid en het Deck doet het gewoon er goed nu.

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Druid zonder shades maar met MCTech?

@ beuker: Kan je anders even je deck posten?

Ik heb gewoon te weinig ervaring met druid. Begin van de maand een week er mee gespeeld maar te wisselvallig.
Shades er uit geknikkerd omdat ik het te lastig vond met wel of niet traden.
Deck aangepast, 1 A.o.War er in gedaan + 1 mct. Dat ging al een stuk beter.

Misschien gewoon eens proberen met dubbel mct, sir fingley en living roots er in.

murphylee schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:17:
Druid zonder shades maar met MCTech?

@ beuker: Kan je anders even je deck posten?

Ik heb gewoon te weinig ervaring met druid. Begin van de maand een week er mee gespeeld maar te wisselvallig.
Shades er uit geknikkerd omdat ik het te lastig vond met wel of niet traden.
Deck aangepast, 1 A.o.War er in gedaan + 1 mct. Dat ging al een stuk beter.

Misschien gewoon eens proberen met dubbel mct, sir fingley en living roots er in.
http://www.hearthpwn.com/...nd-combo-druid-80-winrate
en daar heb ik de Shades voor Raptors geruild om beter tegen aggro te vechten.

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

beuker19 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:49:
[...]
en daar heb ik de Shades voor Raptors geruild om beter tegen aggro te vechten.
Ah thks d:)b , hmm zonder combo.
Ik ben benieuwd, straks even proberen.

@xelfer:
Ik kom nu sowieso veel Secret Paladin tegen 65% van de tijd (ruwe schatting).
Speel zonder tracker omdat die het niet doet op mijn gare laptop. Daar baal ik wel erg van!

En om eerlijk te zijn zou ik het niet zo snel door hebben als ik tegen een bot speel.
Ben vaak afgeleid door of TV of internetten.
Daarom ook veel freeze mage aan het spelen. En gewoon w8 op de kaarten, stallen, Emperor en gaan met de banaan.

Edit: oeps _O-
Kwam er pas echt na mijn post achter toen ik het deck ging aanpassen.

[ Voor 6% gewijzigd door murphylee op 17-01-2016 21:15 ]

murphylee schreef op zondag 17 januari 2016 @ 19:38:
[...]

Ah thks d:)b , hmm zonder combo.
Ik ben benieuwd, straks even proberen.
Er zit toch echt 2x FoN+SR in :P

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
xelfer schreef op zondag 17 januari 2016 @ 19:30:
Is het aantal Secret Paladins inmiddels afgenomen door de banwave van bots?
Absolutely

Ik weet zelfs niet meer wat te spelen, want de meeste van m'n decks zijn wel met die ingesteldheid getweaked en ik krijg geen win streak meer bij mekaar. Ik speel ook wel wat minder en gewoon naar m'n quests.
Maar momenteel voor mij:
Patron warrior: geen succes
Oil Rogue: great succes
Control Priest: great succes
Midrange Hunter: average succes
Tempo Mage: geen succes
Aggro Shaman: geen succes
Renolock: great succes
Zoolock: average succes

Te wisselvallig om de ladder goed omhoog te klimmen deze maand.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Cyberamp
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Jammer dat de minion verdeling in Arena erg scheef is. Ben vast niet de enige die dit heeft.
Zo heb al 5 arena runs gedaan zonder 1 legendary. Terwijl je regelmatig sommige tegenkomt met 3 legendaries (dragon), 2 giants etc die er ineens uitkomen na turn 10. Waardoor je meteen kansloos raakt. Krijg je meer kans legendaries als je vaker wint ofzo? Het lijkt wel alsof ze twee verschillende ' random ' minons grabbeltonnen hebben ;)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-12 19:23
CyberAmp schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:43:
Jammer dat de minion verdeling in Arena erg scheef is. Ben vast niet de enige die dit heeft.
Zo heb al 5 arena runs gedaan zonder 1 legendary. Terwijl je regelmatig sommige tegenkomt met 3 legendaries (dragon), 2 giants etc die er ineens uitkomen na turn 10. Waardoor je meteen kansloos raakt. Krijg je meer kans legendaries als je vaker wint ofzo? Het lijkt wel alsof ze twee verschillende ' random ' minons grabbeltonnen hebben ;)
Je moet niet vissen naar legendaries maar vissen naar value minions. Die komen een hoop vaker langs dan de legendaries :)

Blijft een rng factir inzitten, natuurlijk maar sta je niet blind op de kleur van de kaart. Winnen of verliezen in arena zit hem daar meestal niet in.

• Cyberamp
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Bekse schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:49:
[...]

Je moet niet vissen naar legendaries maar vissen naar value minions. Die komen een hoop vaker langs dan de legendaries :)

Blijft een rng factir inzitten, natuurlijk maar sta je niet blind op de kleur van de kaart. Winnen of verliezen in arena zit hem daar meestal niet in.
Klopt. Maar in feite, kiezen naar het beste value wat er is, is nog steeds niet goed genoeg zeg ik. Legendary kan een gigantisch verschil maken in Arena, uiteraard voel je de pijn beter als je het zelf meemaakt zeg ik dan :)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• Bosmonster
Als je kijkt naar de gemiddelde legendary kun je bijna nog beter een plain 6/7 Boulderfist hebben als het puur gaat om value minion.

Maar je kan wel eens mazzel hebben en een legendary keuze krijgen en ook nog een goede.
Nu net even weer Face Hunter gespeeld om tegen Zoo en Secret Paladin te vechten en tot nu toe gaat het nog aardig ook 7-2 en inmiddels ook rank 4.
Het is wel grappig dat zelfs Zoo spelers niet weten hoe ze tegen een Face Hunter moeten spelen en gewoon 3x life tappen net alsof ze er nog nooit tegen gespeeld hebben.

Edit:Nu inmiddels 11-4 en rank 4**** en nog 8 wins en dan ban ik officieel een golden ScumHunter })
Al speel ik liever Midrange toch is het een fijn gevoel als je vooral greedy decks kunt afstraffen op zijn tijd.

[ Voor 26% gewijzigd door beuker19 op 18-01-2016 00:02 ]

beuker19 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 23:22:
Nu net even weer Face Hunter gespeeld om tegen Zoo en Secret Paladin te vechten en tot nu toe gaat het nog aardig ook 7-2 en inmiddels ook rank 4.
Het is wel grappig dat zelfs Zoo spelers niet weten hoe ze tegen een Face Hunter moeten spelen en gewoon 3x life tappen net alsof ze er nog nooit tegen gespeeld hebben.

Edit:Nu inmiddels 11-4 en rank 4**** en nog 8 wins en dan ban ik officieel een golden ScumHunter })
Al speel ik liever Midrange toch is het een fijn gevoel als je vooral greedy decks kunt afstraffen op zijn tijd.
Met een greedy deck een goed gevoel overhouden als je greedy decks afstraft :X :X :X :X :X

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:01
beuker19 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 23:22:

Het viel mij ook al op dit weekend dat Face Hunter het best goed doet op de ladder. Speel zelf ook combo Druid en Tempo Mage, maar merk toch dat deze laatste twee (zeker op de middelste ranks) ietwat inconsitent zijn.
astie schreef op maandag 18 januari 2016 @ 08:34:
[...]

Met een greedy deck een goed gevoel overhouden als je greedy decks afstraft :X :X :X :X :X
Sorry hoor maar Face Hunter is van alles maar Greedy ?

Volgens mij is een Greedy Deck nog altijd een Deck met heel veel late game kaarten zonder rekening te houden met het feit dan zulke decks ook gecounterd kunnen worden.
Het is toch niet voor niets dat Reno Decks ook Zombie Chow's en Imp Gang Bosses runnen omdat ze anders weten dat ze anders te Greedy zijn en Priest geen Mind Contol meer spelen om die kasrt ook te Greedy is.

beuker19 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:06:
[...]

Volgens mij is een Greedy Deck nog altijd een Deck met heel veel late game kaarten zonder rekening te houden met het feit dan zulke decks ook gecounterd kunnen worden.
Het is toch niet voor niets dat Reno Decks ook Zombie Chow's en Imp Gang Bosses runnen omdat ze anders weten dat ze anders te Greedy zijn en Priest geen Mind Contol meer spelen om die kasrt ook te Greedy is.
_/-\o_ _/-\o_ Heerlijk als mensen happen.

Maakt niet uit met welk deck maar winnen van Secret Paladin is altijd goed!

• Bosmonster
beuker19 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:06:
[...]

Dan is waar die tegen speelt (Zoo en Secret Pally) ook het tegenovergestelde van greedy en slaat z'n opmerking helemaal nergens meer op :P
astie schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:12:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ Heerlijk als mensen happen.

Maakt niet uit met welk deck maar winnen van Secret Paladin is altijd goed!
Busted :o

Dat is waar :) want ik was eigenlijk van plan om met Combo Druid spelen maar naar de 3e Secret Paladin en 4e Zoo dacht ik welk Deck is heel goed om deze 2 decks te counteren en Face Hunter was precies wat ik zocht en het heeft zich bewezen 7-1 vs deze 2 decks en zelfs 2-0 tegen Patron en 1-1 vs Reno.
Bosmonster schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:16:
[...]

Dan is waar die tegen speelt (Zoo en Secret Pally) ook het tegenovergestelde van greedy en slaat z'n opmerking helemaal nergens meer op :P
Niet helemaal waar want je ziet dat Zoo met Bran 2x Flame Imp en Secret Paladin zonder Concentration en met Ragnaros ook iets Greedy er is

[ Voor 26% gewijzigd door beuker19 op 18-01-2016 09:26 ]

• Nieuwevolger
Gister ancient of war gecraft ipv lore, krijg ik vandaag een ancient of war uit mn spectace packetje..
Nieuwevolger schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:08:
Gister ancient of war gecraft ipv lore, krijg ik vandaag een ancient of war uit mn spectace packetje..
Nou ja dan heb je er 2 toch.
Ik weet niet of het zo is maar ik nu al regelmatig gehad dat ik binnen een week vaak de 2e Epic kreeg naar dat de de 1e had gecraft of uit een pakje gekregen al moest ik op sommigen ook wel heel lang wachten :( hè 2 Cabral.

Zo eindelijk mijn Golden Hunter want na 10 keer winnen tegen Secret Paladin is daar de lol ook wel vanaf en voelt het weer vies om SMOrc Hunter te spelen.
Het aantal Renodecks wat ik nu tegenkom is ook teveel en het aantal Zoo spelers te laag dus is stand vandaag 8-9

[ Voor 22% gewijzigd door beuker19 op 18-01-2016 14:20 ]

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/88122806/Hearthstone/Open1/openingsbanner.png

Met trots presenteren Royy90 en ik een nieuw Hearthstone toernooi. Voor meer informatie en deelname zie:
GoT Hearthstone Open #1

• Lapras
  • Laatst online: 25-12 11:57

Lapras

Ice beam

Mooi, zo'n toernooi.

Een algemene vraag: ik overweeg Chillmaw te craften voor in een Malylock deck. Heeft iemand daar ervaring mee? Hij zou een BGH vervangen. Verder gebruik ik het standaard Purple Deck met twee keer Imp Gang Boss.
Lapras schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:37:
Mooi, zo'n toernooi.

Een algemene vraag: ik overweeg Chillmaw te craften voor in een Malylock deck. Heeft iemand daar ervaring mee? Hij zou een BGH vervangen. Verder gebruik ik het standaard Purple Deck met twee keer Imp Gang Boss.
Ik heb hem in mijn dragon decks en ben er erg tevreden over. Heeft me al vaak de winst gegeven. MAAR er zijn veel betere legendarys om te craften!!
Lapras schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:37:
Mooi, zo'n toernooi.

Ik heb hem gecraft voor Dragon Priest maar vond het niet de moeite waard en denk dat je bijna altijd beter af bent met wat anders.
Ik denk dat jij je beter kunt afvragen waarom wil je hem spelen want je zou bijv. een Argus/Sunfury kunnen toevoegen en voor AoE nog een Hellfire/Shadowflame/Twisting Nether

• nagasy

nagasy

Duck Duck Duck Goose

beuker19 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 18:49:
[...]

Ik heb hem gecraft voor Dragon Priest maar vond het niet de moeite waard en denk dat je bijna altijd beter af bent met wat anders.
Ik denk dat jij je beter kunt afvragen waarom wil je hem spelen want je zou bijv. een Argus/Sunfury kunnen toevoegen en voor AoE nog een Hellfire/Shadowflame/Twisting Nether
Ik heb hem uit een pak gehad.
Zit ook in mijn dragonpriest. Maar je kan die gerust vervangen door een andere legend.
Zou hem alleszins niet onmiddellijk craften

• Drazi
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-12 11:02
Secretkeeper Paladin is de nieuwe meta... Wel mooi als je dan goed voorbereid bent als Hunter. Tegenstander speelt turn 1 een Secretkeeper. Ik speel turn 1 een Webspinner. Tegenstander speelt turn 2 twee secrets, Secretkeeper buffed naar 3/4 en gaat face (ouch). Ik speel turn 2 een Hunter's Mark op de Secretkeeper, dan een flare (dag secrets) en trade de Webspinner in de Secretkeeper van 4/1. Well played. Partij was over op turn 6 door een concede van de Paladin.

Drazi#2341

Drazi schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:18:
Secretkeeper Paladin is de nieuwe meta... Wel mooi als je dan goed voorbereid bent als Hunter. Tegenstander speelt turn 1 een Secretkeeper. Ik speel turn 1 een Webspinner. Tegenstander speelt turn 2 twee secrets, Secretkeeper buffed naar 3/4 en gaat face (ouch). Ik speel turn 2 een Hunter's Mark op de Secretkeeper, dan een flare (dag secrets) en trade de Webspinner in de Secretkeeper van 4/1. Well played. Partij was over op turn 6 door een concede van de Paladin.
Onder een steen geleefd ?
Het hele probleem is dat Flare de enige echt counter tegen Secret Paladin is.
Wacht maar af als je er tegen iemand speelt en men speelt die Knife Juggler , Muster , Shredder , Loateb en Dr. 6 in too Dr. 7 speelt want dan is het een stuk minder leuk.

• Lapras
  • Laatst online: 25-12 11:57

Lapras

Ice beam

beuker19 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 18:49:
[...]

Alright, helder. Dan craft ik hem niet. Inderdaad op zoek naar iets anders dan.

• Drazi
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-12 11:02
beuker19 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:25:
[...]

Onder een steen geleefd ?
Het hele probleem is dat Flare de enige echt counter tegen Secret Paladin is.
Wacht maar af als je er tegen iemand speelt en men speelt die Knife Juggler , Muster , Shredder , Loateb en Dr. 6 in too Dr. 7 speelt want dan is het een stuk minder leuk.
Nee hoor, niet onder een steen, maar als je weinig speelt zoals ik, dan komt de meta maar traag door zullen we maar zeggen. Ik speel niet voor niks met flares en hunter's marks.. Is een prima combinatie tegen Secret Paladins. Maar tegen een Paladin die Dr. 2 (Minibot), 3 (Muster), 6 (MC), 7 (Boom) en 8 (Tyrion) op volgorde kan spelen, valt sowieso niks te beginnen. Neemt niet weg dat ik toch regelmatig van Secret Paladins weet te winnen met dit Hunter deck. En dat doet me dan weer goed :-)

Drazi#2341

Pagina: 1 ... 31 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.