beuker19 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:14:
[...]

Alleen jij bent natuurlijk ook geen graadmeter of denk jij dat ineens super speciaal bent.
Kijk alleen maar na An1mA op het toernooi want de enige partij die hij heeft verloren was tegen decks waar hij niet bekend mee was en ik denk dat het jou winrate ook verklaard + de tegenstander speelt waarschijnlijk wel met de combo in gedachte.
Ik denk echt dat ook jou deck in de long run het gewoon aflegt tegen elk Druid deck met de combo of in elk geval SR.
Ohnee, ondanks dat ik er goed mee presteer op de ladder is het deck niet competatief. En hoe kun jij over mijn speelstijl, kunde en deck oordelen zonder ook maar 1 van de 3 te kennen? Als Anima, Roy, Bekse of Tektoon oordeelt over deze 3 dan hebben ze een gegrond oordeel maar jij zuigt ook dit weer uit je duim. Jammer.

Daarbij is een Ferrira een snelle auto maar of nu jij of Max Verstappen achter het stuur zit maakt een groot verschil.
astie schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:26:
[...]

Ohnee, ondanks dat ik er goed mee presteer op de ladder is het deck niet competatief. En hoe kun jij over mijn speelstijl, kunde en deck oordelen zonder ook maar 1 van de 3 te kennen? Als Anima, Roy, Bekse of Tektoon oordeelt over deze 3 dan hebben ze een gegrond oordeel maar jij zuigt ook dit weer uit je duim. Jammer.

Daarbij is een Ferrira een snelle auto maar of nu jij of Max Verstappen achter het stuur zit maakt een groot verschil.
Toevallig heb jij je Druid lijst hier gepost en heb ik moeite genomen om hem op te zoeken al is hij misschien nu wel wat aangepast.
Ik oordeel zeker niet over jou speelstijl maar ik ben echt van mening dat jou deck beter is door het verrassingselement wat je wel vaker ziet op de ladder tot hoog in de Legend rank.
Ik denk echt al jij bijv. een paar keer tegen de zelfde tegenstander speelt het deck een stuk minder goed is omdat men weet dat jij bijv. geen combo speelt maar wel Kel'thuzad en een Combo Druid is altijd goed ongeacht dat men weet dat je de combo hebt.
Zo werk het gewoon in Hearthstone want jij weet toch ook beter hoe je tegen Freeze Mage speelt omdat je weet wat er kan komen dan dat jij tegen een compleet onbekend deck speelt.

[ Voor 37% gewijzigd door beuker19 op 09-01-2016 20:11 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09-2025
Wat voor een bullshit is dit spel nu toch wel geworden zeker.. Net een paladin tegengekomen met leper gnome, southsea deckhand, knife juggler, argent squire en dergelijke.. 4 mana was het hoogste (weapon)
Doe daar dan ook eens Divine Favor bij. En zulke decks kunnen dan ook nog eens matches winnen, dat maakt het helemaal. Voor mij mag het levenstotaal naar 40 gaan ipv 30, ga je veel leukere matches spelen..
't Draait allemaal om face gaan en zo jammer.

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:53
@Tomski1989: Ja, dat soort ongein krijg je als zo'n deck op de frontpage van hearthpwn staat. :P

http://www.hearthpwn.com/...ions-aggrodin-with-budget

5700X | RX 6600

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Waarom altijd al die hate tegen aggro decks. Als de meta te traag wordt, dan gaan snelle decks altijd bovendrijven. En dan altijd dat gezever: "oh, de game is niet fun meer wegens al die face decks die geen skill vragen." Newsflash voor jullie allen: face decks vragen evenveel skill als een midrange, control of combo deck. Jammer dat jij gefrustreerd bent omdat je deck met 10+ kaarten met een mana cost boven de 8 niet van die decks kunnen winnen. Pas gewoon je decks aan: er zijn voldoende kaarten in hearthstone om aggro decks te verslaan. Kijk naar Anima in het laatste toernooi: die heeft zijn line-up aangepast aan het feit dat ik meer agressieve decks speelde en geeft het aggro deck dan ook met 3-0 naar huis gespeeld. Of zoals hij in de match zei: "hij moet maar geen aggro shaman spelen" Goede match read en daar correct op gereageerd ipv te zeuren dat zijn tegenstander een deck speelt dat zogenaamd geen skill vraagt.

Als je constant tegen aggro decks speelt, is het zelfs enorm makkelijk om die te counteren. Hearthstone heeft voldoende kaarten om die te counteren: 2 zombie chows kunnen al een immens verschil maken. Pas je decks aan ipv te zeuren.

Weigeren om de meta te lezen en hardnekkig blijven spelen wat jij wilt spelen en wat jij zogenaamd fun vindt, leidt tot die frustratie. Als je dat echt wil, zoek dan een paar gelijkgestemde zielen en ga constant friendly matches onder elkaar spelen. Op de ladder ga je die echt niet vinden.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

PCBaas schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 21:20:
@Tomski1989: Ja, dat soort ongein krijg je als zo'n deck op de frontpage van hearthpwn staat. :P

http://www.hearthpwn.com/...ions-aggrodin-with-budget
Is dat deck niet heel erg oud? Ik kwam dat deck vele seizoenen geleden regelmatig tegen.
xelfer schreef op zondag 10 januari 2016 @ 00:26:
[...]

Is dat deck niet heel erg oud? Ik kwam dat deck vele seizoenen geleden regelmatig tegen.
Ja maar er is weer iemand Legend mee geworden dus speelt iedereen het weer.
Ik kwam er net net ook 1 tegen en de vorige is toch weer een tijdje terug.
Net ook even Combo Druid gespeeld zonder Darnassus Aspirant maar met 2x Living Roots en 2x Azure Drake en dat deck werkt ook prima ook kwam ik een Renolock tegen met mijn skill deck :+ en dit was de beurt na Reno.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JYAVNJauBh9IM2zsbwUSMvfe/full.png

• DarthDavy
Lang geleden dat ik nog zoveel succes heb gehad in Arena. Het is ook een goed deck

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/78697752/Photos/Hearthstone/Hearthstone%20Screenshot%2001-10-16%2003.22.45.png

DarthDavy schreef op zondag 10 januari 2016 @ 00:22:
face decks vragen evenveel skill als een midrange, control of combo deck.
Dat is gewoon ronduit niet waar.

Een face deck heeft maar 1 wincondition, en dat is heel snel zoveel mogelijk face damage doen, er is geen enkele andere manier om te winnen.

De meeste decks hebben meerdere win conditions, en zullen ook zich aanpassen op de match up, midrange Paladin zal tegen Freeze Mage damage pushen, terwijl ze tegen Warrior gerust op control/fatigue kunnen spelen.

Bij de meeste decks moet je dus ook goed nadenken over hoe je wilt gaan spelen, terwijl face decks echt maar op 1 manier gespeeld kunnen worden, als face deck deck ga je echt niet opeens traden om de lategame te winnen.

Een face deck is dan ook echt dat, een face deck.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-02 19:03

Mauz1978

Console War Veteran

Benjamin- schreef op zondag 10 januari 2016 @ 07:30:
[...]

Dat is gewoon ronduit niet waar.

Een face deck heeft maar 1 wincondition, en dat is heel snel zoveel mogelijk face damage doen, er is geen enkele andere manier om te winnen.

De meeste decks hebben meerdere win conditions, en zullen ook zich aanpassen op de match up, midrange Paladin zal tegen Freeze Mage damage pushen, terwijl ze tegen Warrior gerust op control/fatigue kunnen spelen.

Bij de meeste decks moet je dus ook goed nadenken over hoe je wilt gaan spelen, terwijl face decks echt maar op 1 manier gespeeld kunnen worden, als face deck deck ga je echt niet opeens traden om de lategame te winnen.

Een face deck is dan ook echt dat, een face deck.
Ook met een facedeck moet je vaker nadenken dan dat je zegt. Je lepergnome die op het bord ligt trade je toch echt wel dankzij een abusive sergeant met een totem golem als die op het bord komt ipv face...

Something under the bed is drooling

Mauz1978 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 08:09:
[...]

Ook met een facedeck moet je vaker nadenken dan dat je zegt. Je lepergnome die op het bord ligt trade je toch echt wel dankzij een abusive sergeant met een totem golem als die op het bord komt ipv face...
Ik zei dan ook nergens dat je niet hoeft na te denken. Ik zei dat je maar 1 win condition had.

De meeste decks hebben gewoon meerdere manieren om te kunnen winnen, afhankelijk van hun tegenstander, zo zal een Tempo Mage voor board control gaan tegen een face deck, terwijl ze aggro gaan tegen control decks in het algemeen.
Face decks gaan face tegen andere face decks, gaan face tegen aggro, gaan face tegen tempo enz enz. Het feit dat je dus niet meer hoeft na te denken over je win condition, maakt het deck een stuk makkelijker.

Dat is ook waarom ik aangaf dat Combo Druid niet zo makkelijk is als Secret Paladin, bij Combo Druid moet je nadenken over wat je doet, combo defensief of offensief? Lore voor card draw of voor healing?
Face decks traden alleen wanneer het moet (bijv Knife Juggler of taunt) en gaan voorderest face. Het enige waar je dan nog rekening mee moet houden is zijn topdecks, bijvoorbeeld wil je de laatste charge van Lights Justice gebruiken, of wil je hem bewaren voor Deckhand? Daar zitten zeker keuzes in, maar je hoeft nog steeds niet na te denken over hoe je de tegenstander verslaat, want dat is gewoon SMOrc.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

DarthDavy schreef op zondag 10 januari 2016 @ 03:27:
Lang geleden dat ik nog zoveel succes heb gehad in Arena. Het is ook een goed deck

[afbeelding]
En hoe is het afgelopen?

• DarthDavy
astie schreef op zondag 10 januari 2016 @ 09:40:
[...]

En hoe is het afgelopen?
Hehe, ik had geen afbeelding mogen posten, want daarachter tweemaal verloren door geen early game te trekken en volledig outtempoed geweest door mijn tegenstanders. Het is op 10 wins gebleven. Het was meer dan tijd om te gaan slapen. :P

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Tomski1986 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 20:49:
Wat voor een bullshit is dit spel nu toch wel geworden zeker.. Net een paladin tegengekomen met leper gnome, southsea deckhand, knife juggler, argent squire en dergelijke.. 4 mana was het hoogste (weapon)
Doe daar dan ook eens Divine Favor bij. En zulke decks kunnen dan ook nog eens matches winnen, dat maakt het helemaal. Voor mij mag het levenstotaal naar 40 gaan ipv 30, ga je veel leukere matches spelen..
Ga jij eens lekker een ander spel spelen jonguh... Of beleef je ergens toch plezier aan dit spel of ben je een beetje masochistisch?

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-02 19:31
Tomski1986 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 20:49:
Dat zulke decks matches winnen en legend kunnen halen is ook gewoon belangrijk voor de game, het is namelijk een voorbeeld van een deck dat een beginnende F2P speler ook relatief makkelijk kan behalen daar je voor zover ik kan zien maar een paar Adventure kaarten nodig hebt, maar 3000 dust crafting costs, en het deck vrij simpel te spelen lijkt. Nu zal ws een Zoolock nog makkelijker te behalen zijn voor F2P spelers, maar het is best prettig dat decks als deze er zijn voor dit soort spelers.

Niets is minder leuk dan moeten beginnen met een sloot aan losses en uren bezig te zijn met de daily quests en amper te kunnen ranken als dat je doet is, dan haken veel spelers af.
Dennism schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:55:
[...]

Dat zulke decks matches winnen en legend kunnen halen is ook gewoon belangrijk voor de game, het is namelijk een voorbeeld van een deck dat een beginnende F2P speler ook relatief makkelijk kan behalen daar je voor zover ik kan zien maar een paar Adventure kaarten nodig hebt, maar 3000 dust crafting costs, en het deck vrij simpel te spelen lijkt. Nu zal ws een Zoolock nog makkelijker te behalen zijn voor F2P spelers, maar het is best prettig dat decks als deze er zijn voor dit soort spelers.

Niets is minder leuk dan moeten beginnen met een sloot aan losses en uren bezig te zijn met de daily quests en amper te kunnen ranken als dat je doet is, dan haken veel spelers af.
Aan de ene kant is dit waar natuurlijk maar voor 2200 dust kun je ook Control Priest spelen ;)
http://www.hearthpwn.com/...2-kolento-s-legend-priest
Het zijn gewoon de snelle games die er voor zorgen dat dit veel gespeeld wat dit soort deck worden ook gespeeld door spelers met een volledige collectie.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-02 19:31
beuker19 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 12:26:
[...]

Aan de ene kant is dit waar natuurlijk maar voor 2200 dust kun je ook Control Priest spelen ;)
http://www.hearthpwn.com/...2-kolento-s-legend-priest
Het zijn gewoon de snelle games die er voor zorgen dat dit veel gespeeld wat dit soort deck worden ook gespeeld door spelers met een volledige collectie.
tuurlijk, maar juist als je beginnende speler bent en een collectie wil opbouwen, wil je vaak snel en veel spelen. Iets zegt me dat dit met control priest niet snel gaat. Dat zulke decks door spelers met een volledige collectie voor snelheid ook gespeeld worden lijkt me ook niets minder dan logisch wanneer je snel wil ranken.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01 09:37
Dennism schreef op zondag 10 januari 2016 @ 12:40:
[...]

tuurlijk, maar juist als je beginnende speler bent en een collectie wil opbouwen, wil je vaak snel en veel spelen. Iets zegt me dat dit met control priest niet snel gaat. Dat zulke decks door spelers met een volledige collectie voor snelheid ook gespeeld worden lijkt me ook niets minder dan logisch wanneer je snel wil ranken.
Ik geloof niet dat er zo veel beginnende spelers zijn als er facedeck spelers zijn. Waar ik eergisteren nog zei datik vooral control tegen kwam ben ik de afgelopen 2 dagen bijna uitsluitend face decks tegen gekomen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Looolllll,net een bijna turn 4 lethal met de tavern brawl, door een dubbele anyfin awesom te gooien op een bord met 6 minions. Hij overleefde het omdat hij wat armour had, daarna wel meteen geconsede haha.

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
DarthDavy schreef op zondag 10 januari 2016 @ 00:22:
Waarom altijd al die hate tegen aggro decks. Als de meta te traag wordt, dan gaan snelle decks altijd bovendrijven. En dan altijd dat gezever: "oh, de game is niet fun meer wegens al die face decks die geen skill vragen." Newsflash voor jullie allen: face decks vragen evenveel skill als een midrange, control of combo deck. Jammer dat jij gefrustreerd bent omdat je deck met 10+ kaarten met een mana cost boven de 8 niet van die decks kunnen winnen. Pas gewoon je decks aan: er zijn voldoende kaarten in hearthstone om aggro decks te verslaan. Kijk naar Anima in het laatste toernooi: die heeft zijn line-up aangepast aan het feit dat ik meer agressieve decks speelde en geeft het aggro deck dan ook met 3-0 naar huis gespeeld. Of zoals hij in de match zei: "hij moet maar geen aggro shaman spelen" Goede match read en daar correct op gereageerd ipv te zeuren dat zijn tegenstander een deck speelt dat zogenaamd geen skill vraagt.

Als je constant tegen aggro decks speelt, is het zelfs enorm makkelijk om die te counteren. Hearthstone heeft voldoende kaarten om die te counteren: 2 zombie chows kunnen al een immens verschil maken. Pas je decks aan ipv te zeuren.

Weigeren om de meta te lezen en hardnekkig blijven spelen wat jij wilt spelen en wat jij zogenaamd fun vindt, leidt tot die frustratie. Als je dat echt wil, zoek dan een paar gelijkgestemde zielen en ga constant friendly matches onder elkaar spelen. Op de ladder ga je die echt niet vinden.
Beslissing om welke face te raken? Ja zeker moeilijke beslissingen. Alleen zoo, zeker in de nieuwe variant met brann, vereist nog enigzins beslissingsvermogen. Je kunt mij niet wijsmaken dat je met max 3 kaarten in je hand na T3 complex beslissingen moet maken.

2x zombie chows doe ik nu al vaak in mij warlock decks. Het helpt wel maar nog lang niet zo effectief. Aggo heeft een maal het voordeel dat je veel minions aan 't begin on curve kan spelen terwijl ik met geluk mss mijn chows kan trekken.

Het gaat voor de rest ook vooral om de interactie. De meeste aggro decks doen zoals al zo vaak aangegeven alleen face damage en laat traden aan de tegenstander maar. Er is totaal geen interactie.

Jouw genoemd shamen deck is precies zo'n Yolo deck. Trek je doomhammer terwijl tegenstander zijn ooze niet trekt, heb je de game al bijna gewonnen. De kans dat je doomhammer trekt is echter 2x zo hoog dan ooze omdat niemand 2x ooze in zijn deck heeft. Het deck is erg effectief, maar voor de tegenstander gewoon totaal geen lol aan, winnen of verliezen.

Het gaat om of de tegenstander taunt of heal trekt of niet, en of jij die earthshock trekt die taunt weg te krijgen. Het heeft niks met een beslissing te maken.

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Mofkees schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:05:
[...]
Beslissing om welke face te raken? Ja zeker moeilijke beslissingen.
Je moet wel kiezen of je eerst met minion A of met minion B naar de face gaat. En wombo combo's zoals Doomhammer icm Rockbiter Weapon is wel lastig uiteraard. Je moet er wel voor zorgen dat je eerst Rockbiter cast en dan pas aanvalt met je Doomhammer.

Tegenwoordig speel ik nogal weinig HS en daardoor merk ik wel echt dat het spel minder leuk is. Alle decks die ik op de lagere ranks tegen kom zijn enkel en alleen aggro/face/zoo/tempo pewpewpew decks. De laatste keer dat ik iets tegen was gekomen wat ook maar een beetje op control leek is ruim een maand geleden.

[ Voor 26% gewijzigd door xelfer op 10-01-2016 16:55 ]

xelfer schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:31:
[...]

Je moet wel kiezen of je eerst met minion A of met minion B naar de face gaat. En wombo combo's zoals Doomhammer icm Rockbiter Weapon is wel lastig uiteraard. Je moet er wel voor zorgen dat je eerst Rockbiter cast en dan pas aanvalt met je Doomhammer.

Tegenwoordig speel ik nogal weinig HS en daardoor merk ik wel echt dat het spel minder leuk is. Alle decks die ik op de lagere ranks tegen kom zijn enkel en alleen aggro/face/zoo/tempo pewpewpew decks. De laatste keer dat ik iets tegen was gekomen wat ook maar een beetje op control leek is ruim een maand geleden.
Klagen klagen, klagen. Wat speel je zelf en win je wel van de aggros? Ik zit nu op rang 4 en het enige wat ik tegenkom dat vervelend is, is Secret Paladin. Verder kom ik totaal geen aggro tegen. Voornamelijk Secradin dan, Midrange Druid, CW en PW, Renolock en Midrange Paladin.
Ik zou zeggen, pak een anti aggro deck, rank naar rang 8+ en ga dan je favoriete decks spelen. Op de lagere ranks is het logischer om aggro tegen te komen omdat het goedkopere en makkelijker te spelen decks zijn.

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-12-2025
astie schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:00:
[...]

Klagen klagen, klagen. Wat speel je zelf en win je wel van de aggros? Ik zit nu op rang 4 en het enige wat ik tegenkom dat vervelend is, is Secret Paladin. Verder kom ik totaal geen aggro tegen. Voornamelijk Secradin dan, Midrange Druid, CW en PW, Renolock en Midrange Paladin.
Ik zou zeggen, pak een anti aggro deck, rank naar rang 8+ en ga dan je favoriete decks spelen. Op de lagere ranks is het logischer om aggro tegen te komen omdat het goedkopere en makkelijker te spelen decks zijn.
Don't feed the foolish

• Mofkees
heb vandaag wel die FoN+ SR combo 10000x gezien, waarvan minimaal 3x uit een leeg board 20+damage wordt gedaan. Zelfs een keer 2xFon+2xSR+2x innervate.

Misschien is dat wel de reden dat er meer aggro wordt gespeeld.

[ Voor 63% gewijzigd door Mofkees op 10-01-2016 18:44 ]

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Ik weiger om hiermee (Aggro shaman) te gaan ranken! Skill of geen skill deck daar ga ik niet op in maar dit gaat echt te ver.
Een maat van mij heeft vandaag aantal potjes er mee gespeeld en der zijn een aantal games voorbij gekomen die voor turn 5 beslist waren. Hij speelt nu ongeveer een 2 maanden en is helemaal gek op aggro decks :D
Tja, ik zeg dan maar weer: Je weet niet beter! haha

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/1hdlw7.png

Je kunt je deck wel gaan aanpassen, anti aggro maken met deathlords/sen'jin/sludge of met zombie chows.
Maar zodra je een slechte mulligan hebt en je hoogste kaart is een 4 mana wapen dan ben je nergens!
Dan is het hopen dat je deze kaarten in de 4 beurten nog krijgt maar vaak is dat dan ook te laat omdat ze net een silence in hun hand hebben.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Mofkees schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:38:
heb vandaag wel die FoN+ SR combo 10000x gezien, waarvan minimaal 3x uit een leeg board 20+damage wordt gedaan. Zelfs een keer 2xFon+2xSR+2x innervate.

Misschien is dat wel de reden dat er meer aggro wordt gespeeld.
Maar Druid vereist wel heel veel denk werk want speel ik wel of niet de combo als de tegenstander minder dan 14 HP heeft.
Het enige waar Druid wel veel last van heeft is dat het geen Ramp kaarten of te veel spells trekt maar het Deck is niet heel moeilijk om te spelen behalve tegen decks die heel veel monions spelen zoals Paladin

• Tomski1986
beuker19 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 19:15:
[...]

Maar Druid vereist wel heel veel denk werk want speel ik wel of niet de combo als de tegenstander minder dan 14 HP heeft.
Het enige waar Druid wel veel last van heeft is dat het geen Ramp kaarten of te veel spells trekt maar het Deck is niet heel moeilijk om te spelen behalve tegen decks die heel veel monions spelen zoals Paladin
Wat is daar nu denkwerk aan? Het enigste wat wat denken is is rekenen hoeveel damage je kan doen..
beuker19 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 19:15:
[...]

Dit is dan ook waarom Druid 100% winrate heeft en supereasy is. Toch?

astie schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:00:
[...]

Klagen klagen, klagen. Wat speel je zelf en win je wel van de aggros?
Aan het begin van het seizoen heb ik zelf ook smorc decks gespeeld, maar daar heb ik geen stats van bijgehouden (was enkel op de iPad en telefoon). Was ook geen noemenswaardige hoeveelheid potjes, misschien een stuk of 12 in totaal.

Ik speel nu Priest en daar sta ik 11-0 mee dit seizoen:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2898rc0.png

Ik weet dat ik dit deck meer competitief zou kunnen maken door iets minder lategame bommen te spelen en bv 2 Zombie Chow, Flash Heal etc te spelen, maar kaarten als Paletress vind ik gewoon leuk om te spelen. Het feit dat zo'n kaart leuk is om te gebruiken is voor mij belangrijker dan die 2-5% extra winrate die ik eventueel richting rank 5 zou kunnen halen.

En daarnaast speel ik Mill Rogue en daar sta ik 6-5 mee (enkel tegen aggro decks gespeeld):
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/10modh4.png

Zelf heb ik alleen geen zin om eerst te moeten grinden om plezier te hebben. Heb wel tegen vrienden een paar leuke games tot aan fatigue mogen spelen gelukkig. Op de ladder sta ik 17-5 door enkel het doen van dailies en dat vind ik prima. De meta stimuleert mij echter niet om meer te spelen dan de dailies. Ik reroll overigens dailies voor classes waar ik geen zin in heb en ik reroll ook dailies voor Tavern Brawl etc.

Uiteraard snap ik wel dat mensen die F2P spelen, nieuw zijn of weinig tijd hebben er voor kiezen om een face deck te spelen. Zelf deed ik hetzelfde toen ik net begon met spelen. Graag zou ik van Blizzard wel zien dat ze midrange/control decks aantrekkelijker maken voor spelers op de lagere ranks. Het liefste zou ik echter zien dat de ranks niet maandelijks, maar om de paar maanden zouden resetten. Het lijkt me best leuk om op hogere ranks te spelen, maar met 1 x per 2-3 dagen een paar potjes spelen kom je daar gewoon niet (door de maandelijkse reset).

(ik speel overigens weer "competitief" CS GO, ben Legendary Eagle Master voor de CS GO spelers hier)

[ Voor 8% gewijzigd door xelfer op 10-01-2016 20:24 ]

Benjamin- schreef op zondag 10 januari 2016 @ 19:49:
[...]

Dit is dan ook waarom Druid 100% winrate heeft en supereasy is. Toch?
Zeg ik dan dan ?
Bepaalde matchups zijn moeilijk maar Druid is echt niet heel moeilijk om te spelen hoor.
Vanmiddag nog op turn 7 de combo kunnen spelen met Dr. Boom op het veld goed voor 30 Damage want ik kon ook nog een HP spelen.

beuker19 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:13:
[...]

Zeg ik dan dan ?
Bepaalde matchups zijn moeilijk maar Druid is echt niet heel moeilijk om te spelen hoor.
Vanmiddag nog op turn 7 de combo kunnen spelen met Dr. Boom op het veld goed voor 30 Damage want ik kon ook nog een HP spelen.
Ik heb een keer een Hunter out SMOrc'ed met Midrange Paladin. Absoluut bewijs dat Midrange Paladin een beter face deck is, want ja dat ene potje levert het absolute bewijs!?

• DarthDavy
Mauz1978 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:44:
[...]

Ga jij eens lekker een ander spel spelen jonguh... Of beleef je ergens toch plezier aan dit spel of ben je een beetje masochistisch?
QFT Mauz!

Jjij bent trouwens ook het voorbeeld die kan meta readen en netdecks verslaan door net iets anders te gaa spelen. _/-\o_

beuker19 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:13:
[...]

Zeg ik dan dan ?
Druid ligt vaak ook aan je tegenstander of dat moeilijk is om te spelen (hetzelfde geldt overigens voor meer decks). Tegen aggro spelen is qua vereiste skill vaak sowieso vaak niet heel diepgaand. Aggro decks spelen vaak erg voorspelbaar en je kan het als tegenstander tegenhouden (of te snel af zijn) of dat lukt je niet en dan ga je dood.

Wat ik zelf echt leuk vind om te spelen is Control matches, waarin het spannend is tot in fatigue. Games waarin je bij moet houden welke kaarten al gespeeld zijn en moet inschatten welke kaarten je tegenstander nog heeft, dat zijn de games die HS de moeite waard maken voor mij. Die games zijn de echte skill games voor mij. In lange games heb ik het meeste het gevoel dat ik iemand op waarde kan kloppen (of dat ik op waarde geklopt word).

[ Voor 6% gewijzigd door xelfer op 10-01-2016 20:22 ]

Benjamin- schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:16:
[...]

Ik heb een keer een Hunter out SMOrc'ed met Midrange Paladin. Absoluut bewijs dat Midrange Paladin een beter face deck is, want ja dat ene potje levert het absolute bewijs!?
Wat wil je nu precies zeggen ?
Je bent behoorlijk onduidelijk namelijk want ik snap het namelijk niet meer.
Het enige wat ik vind is dat Druid gewoon een relatief simpel deck is om te spelen en zeker niet op hetzelfde level zit als Freeze Mage, Oil Rogue of andere combo decks zoals Malylock op patron Warrior.
Zo raar is dat natuurlijk ook niet met kaarten als FoN, SR, Druid of the Claw en Ancient of Lore in je arsenaal.
Het is niet voor niets dat het deck al sinds de TGT launch een tier 1 deck is samen met Secret Paladin.

beuker19 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:32:
[...]

Wat wil je nu precies zeggen ?
Je bent behoorlijk onduidelijk namelijk want ik snap het namelijk niet meer.
Het enige wat ik vind is dat Druid gewoon een relatief simpel deck is om te spelen en zeker niet op hetzelfde level zit als Freeze Mage, Oil Rogue of andere combo decks zoals Malylock op patron Warrior.
Zo raar is dat natuurlijk ook niet met kaarten als FoN, SR, Druid of the Claw en Ancient of Lore in je arsenaal.
Het is niet voor niets dat het deck al sinds de TGT launch een tier 1 deck is samen met Secret Paladin.
Je geeft als voorbeeld 1 game om je argument te onderbouwen. Ik doe hetzelfde.

Wat is relatief simpel? Een deck begrijpen, is iets anders dan dat het makkelijk is. Midrange Paladin is ook makkelijk te spelen, Control Warrior ook enz enz. Maar het op echt hoog niveau goed spelen, is wel even wat anders.

Benjamin- schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:43:
[...]

Je geeft als voorbeeld 1 game om je argument te onderbouwen. Ik doe hetzelfde.

Wat is relatief simpel? Een deck begrijpen, is iets anders dan dat het makkelijk is. Midrange Paladin is ook makkelijk te spelen, Control Warrior ook enz enz. Maar het op echt hoog niveau goed spelen, is wel even wat anders.
Maar wat is een hoog niveau ?
Ik denk echt zoals Xelfer al aan geeft dat het aan de matchups ligt en natuurlijk aan de kaarten die je trekt.
Het is wel zo dat zodra jij of de tegenstander het board van de Druid niet altijd zo leeg mogelijk maakt er enorm veel damage potentie is waarschijnlijk het meest van allemaal op Bloodlust na maar die zie je veel minder.

Ik heb mijn 22 ranked games van vandaag bijgehouden. Ik speelde zelf Dragon Shaman (homebrew).
15 Paladins - 13 Secredins, 1 Anyfin en 1 Midrange (46%)
4 Druids - 3 Midrange en 1 Aggro (75%)
2 Mages - 1 Freeze en 1 Tempo. (100%)
1 Hunter - Midrange. (100%)

Ik moet nog exact 60 wins voor mijn begeerde Golden Totems.
astie schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:51:
Ik heb mijn 22 ranked games van vandaag bijgehouden. Ik speelde zelf Dragon Shaman (homebrew).

En ik maar denk dat meta zo gevarieerd is want elke class heeft nu minstens 1 deck die goed mee komt op de ladder :')
Het is alleen jammer dat ze nooit gespeeld worden omdat het qua power niet eens in buurt komt van Secret Paladin.

Dan heb je vandaag exact evenveel gespeeld als ik de afgelopen week/weken :). Bijna 60% van de tijd tegen Secret Paladin vind ik toch wel erg veel.
beuker19 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:48:
[...]

Maar wat is een hoog niveau ?
Ik denk echt zoals Xelfer al aan geeft dat het aan de matchups ligt en natuurlijk aan de kaarten die je trekt.
Het is wel zo dat zodra jij of de tegenstander het board van de Druid niet altijd zo leeg mogelijk maakt er enorm veel damage potentie is waarschijnlijk het meest van allemaal op Bloodlust na maar die zie je veel minder.
Ik weet hoe je als Druid snel kan winnen. Daar gaat het dan ook niet over. Het ging erover of Combo Druid wel of niet een makkelijk deck is. Vrijwel ieder deck is makkelijk te spelen, maar om hem goed te spelen is iets anders.

Hoeveel keuzes er zijn, bepalen hoe moeilijk een deck is. Heb je maar 1 keuze zoals bij een face deck, dan is de keuze makkelijk. Heb je heel veel keuzes, dan is het moeilijker om je kansen zo groot mogelijk te maken om te winnen. Combo Druid heeft veel meer keuzes te maken dan face decks of iets als Secret Paladin. Zo simpel is het.

Benjamin- schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:26:
[...]

Ik weet hoe je als Druid snel kan winnen. Daar gaat het dan ook niet over. Het ging erover of Combo Druid wel of niet een makkelijk deck is. Vrijwel ieder deck is makkelijk te spelen, maar om hem goed te spelen is iets anders.

Hoeveel keuzes er zijn, bepalen hoe moeilijk een deck is. Heb je maar 1 keuze zoals bij een face deck, dan is de keuze makkelijk. Heb je heel veel keuzes, dan is het moeilijker om je kansen zo groot mogelijk te maken om te winnen. Combo Druid heeft veel meer keuzes te maken dan face decks of iets als Secret Paladin. Zo simpel is het.
Maar niets moeilijker dan een Midrange Hunter, Zoo of Midrange Paladin om maar wat voorbeelden te geven.
Natuurlijk moet je keuzes maken maar dat is met elk deck zo maar 14 Damage vanaf een leeg bord is wel een leuk om erbij te hebben en +2 voor elke andere minion.
Het enige wat Druid mist is een een manier om terug te komen als men achter staat en dat is gewoon heel moeilijk.

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
Nice! Voor mij de enige hero die ik om die reden golden zou willen hebben: golden totems OP! B-)

Voor golden shaman moet ik er op EU nog 250 a 300 en op NA nog 468. :P

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Bekse
Tektoon schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:12:
[...]

Nice! Voor mij de enige hero die ik om die reden golden zou willen hebben: golden totems OP! B-)

Voor golden shaman moet ik er op EU nog 250 a 300 en op NA nog 468. :P
Ik nog 160 te gaan :)
Ziet er inderdaad super uit die gouden torentjes :)

• aicaramba
Ik heb 300 shaman wins. Mijn meeste wins is pally, met 423 ofzo.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik speel al een hele tijd, maar mijn hoogste character heeft zo'n 150 wins gok ik :D Ik vind het gewoon niet leuk genoeg om de grind naar legend te doen dus ik speel gewoon een paar potjes per week als ik even tussendoor niks te doen heb.

Vicariously I live while the whole world dies

beuker19 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:37:
[...]

Maar niets moeilijker dan een Midrange Hunter, Zoo of Midrange Paladin om maar wat voorbeelden te geven.
Natuurlijk moet je keuzes maken maar dat is met elk deck zo maar 14 Damage vanaf een leeg bord is wel een leuk om erbij te hebben en +2 voor elke andere minion.
Het enige wat Druid mist is een een manier om terug te komen als men achter staat en dat is gewoon heel moeilijk.
Echt zo simpel en sterk dat jij Druid beschrijft, is het een wonder dat mensen nog Secret Paladin spelen. Je zou bijna denken dat Druid toch niet zo makkelijk is, en dat een leeg veld met de vijand op 14 HP en combo in hand, niet zo vaak voorkomt als je zou willen. En dat je dan opeens hele andere dingen moet doen om de vijand dood te krijgen. Je weet wel, dat je allerlei keuzes moet gaan maken.

Zoo is trouwens veel makkelijker dan Midrange Paladin, geen idee hoe je hierop komt.

Benjamin- schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:37:

Echt zo simpel en sterk dat jij Druid beschrijft, is het een wonder dat mensen nog Secret Paladin spelen. Je zou bijna denken dat Druid toch niet zo makkelijk is, en dat een leeg veld met de vijand op 14 HP en combo in hand, niet zo vaak voorkomt als je zou willen. En dat je dan opeens hele andere dingen moet doen om de vijand dood te krijgen. Je weet wel, dat je allerlei keuzes moet gaan maken.
Ja dan zou je moeten winnen door middel van board control.....pfff moeilijk hoor.
Zoo is trouwens veel makkelijker dan Midrange Paladin, geen idee hoe je hierop komt.
Onzin.
Dat jij dat vind prima, maar het is gewoon niet waar.

Je realiseert je dat Druid nou niet bepaald de sterkste minions heeft voor op het veld. Het zijn vooral minions die extra dingen doen, daarbij hebben ze ook geen sterke removal. Vergelijk dat met Paladin en dan zie je flinke verschillen.

Zoo is een aggro deck, aggro decks hebben altijd minder win conditions dan midrange.

Benjamin- schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:51:
Je realiseert je dat Druid nou niet bepaald de sterkste minions heeft voor op het veld. Het zijn vooral minions die extra dingen doen, daarbij hebben ze ook geen sterke removal. Vergelijk dat met Paladin en dan zie je flinke verschillen.

Zoo is een aggro deck, aggro decks hebben altijd minder win conditions dan midrange.
Welke zoo bedoel je dan? Ik ken namelijk de volgende varianten: AggroZoo, DemonZoo,
ReliquaryZoo en zelfs RenoZoo. Demon en Reno hebben niets met aggro te maken. Pure midrange.
Zoo is gewoon Zoo zoals Reynad het ontworpen heeft, veel kleine minions om het veld mee vol te gooien en er doorheen rammen. Dat is wat Zoo is. Aggro Zoo bestaat dan ook niet, Zoo is gewoon aggro.
Demon Zoo is een tragere versie met Mal'Ganis, Voidcallers enz.
Reliquary Zoo is gewoon een simpele variant op Zoo, dan zie je ook kaarten zoals Sea Giant en Gormok.
Reno Zoo heb ik nog nooit gezien, lijkt me ook geen logisch deck.

Als je op Hearthpwn kijk, dan zie je diverse Zoo decks, de decks waar alleen Zoo staat, zoals:
http://www.hearthpwn.com/...asy-legend-zoo-with-guide
http://www.hearthpwn.com/decks/400241-top20-kolento-zoo
Zijn 'normale' zoo decks.

Andere zoo decks zoals:
http://www.hearthpwn.com/...oo-streak-to-legend-guide
http://www.hearthpwn.com/...ark-jeweled-demon-zoo-1-2
Krijgen andere namen, omdat het wel veel overeenkomsten heeft met Zoo, maar toch een stukje trager spelen en tevens ook meer win conditions heeft.

De Zoo decks zijn dan ook aangeduid met Aggro, terwijl de midrange/demon Zoo decks aangeduid zijn met midrange.

http://www.hearthpwn.com/...er-class=512&sort=-rating

Dit is altijd al zo geweest, Zoo is aggro.

• Bekse
Benjamin- schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:05:
Zoo is gewoon Zoo zoals Reynad het ontworpen heeft, veel kleine minions om het veld mee vol te gooien en er doorheen rammen. Dat is wat Zoo is. Aggro Zoo bestaat dan ook niet, Zoo is gewoon aggro.
Demon Zoo is een tragere versie met Mal'Ganis, Voidcallers enz.
Reliquary Zoo is gewoon een simpele variant op Zoo, dan zie je ook kaarten zoals Sea Giant en Gormok.
Reno Zoo heb ik nog nooit gezien, lijkt me ook geen logisch deck.

Als je op Hearthpwn kijk, dan zie je diverse Zoo decks, de decks waar alleen Zoo staat, zoals:
http://www.hearthpwn.com/...asy-legend-zoo-with-guide
http://www.hearthpwn.com/decks/400241-top20-kolento-zoo
Zijn 'normale' zoo decks.

Andere zoo decks zoals:
http://www.hearthpwn.com/...oo-streak-to-legend-guide
http://www.hearthpwn.com/...ark-jeweled-demon-zoo-1-2
Krijgen andere namen, omdat het wel veel overeenkomsten heeft met Zoo, maar toch een stukje trager spelen en tevens ook meer win conditions heeft.

De Zoo decks zijn dan ook aangeduid met Aggro, terwijl de midrange/demon Zoo decks aangeduid zijn met midrange.

http://www.hearthpwn.com/...er-class=512&sort=-rating

Dit is altijd al zo geweest, Zoo is aggro.
You have got a lot to learn... Zoo is niet altijd aggro...

• aicaramba
Het lijkt me verstandig om deze discussie te staken, voordat het topic weer uit de hand loopt. Het is erg lang goed gegaan. Het zou jammer zijn als de sfeer weer wat grimmiger wordt.

• Bekse
aicaramba schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:08:
Het lijkt me verstandig om deze discussie te staken, voordat het topic weer uit de hand loopt. Het is erg lang goed gegaan. Het zou jammer zijn als de sfeer weer wat grimmiger wordt.
Goed idee aicaramba! :)
Ik denk dat skill in HS sowieso een beetje arbitrair is. De skill in HS is, in mijn ogen, decision making. Er zitten echter een paar beperkingen aan het aantal keuzes wat je kan maken en of dit de juiste keuzes zijn:

1. Informatie. Als speler heb je niet alle informatie beschikbaar. Zo weet je niet wat de uitkomst mogelijke RNG kaarten als Shredders of Animal Companions zal zijn, daarnaast weet je ook niet welke kaarten jij en je tegenstander nog zullen pakken. Hierdoor kan je alleen de best mogelijke inschatting maken van wat er zou kunnen gebeuren, en op basis daarvan handelen.
2. Opties. In veel situaties heb je vrij weinig opties om te spelen. De keuze of je een Piloted Shredder t4 wilt spelen of niet is vaak niet echt een keuze. Er zijn veel situaties waarin je maar 1 optie hebt om te spelen. Dit is uiteraard wel afhankelijk van het deck wat je speelt. Als jij Face Hunter speelt, dan ben je voornamelijk bezig om zo veel mogelijk damage op je tegenstander te doen op een zo efficiënt mogelijke manier. Sommige decks zijn echter afhankelijk van optimaal gebruik van een paar kaarten en met deze decks heb je ook meer opties dan met een deck als Face Hunter of Face Shaman. Zelf denk ik dan aan decks als Oil Rogue, Mill Rogue, Patron Warrior, Malygos OTK Shaman etc.
3. Geen reactieve mogelijkheden. In HS heb je helaas niet de mogelijkheid om tijdens de beurt van je tegenstander te handelen, hierdoor hoef je minder rekening te houden met wat je tegenstander gaat doen, vergeleken met complexere cardgames als MTG of een spel als Poker.

Zelf zie ik deckbuilding als de voornaamste skill in HS en ook de skill waar je het meeste succes mee kan beleven. Als jij een deck hebt welke goed werkt tegen je tegenstanders (het zij op de ladder of tijdens een toernooi) met de juiste tech kaarten erin, dan heb je gewoon een gigantisch voordeel t.o.v. je tegenstanders. De meta volgen door Secret Paladin te spelen, zal waarschijnlijk leiden tot veel mirror matches, waardoor je qua deck niet direct een voordeel hebt t.o.v. je tegenstander.
Bekse schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:06:
[...]

You have got a lot to learn... Zoo is niet altijd aggro...
Goede onderbouwing!

Maar sorry, ik heb gelijk.

Hier nog wat meer bewijs, al zal jij dit natuurlijk ontkennen.

https://tempostorm.com/he.../zoolock-meta-snapshot-43
Dat is de Zoo lijst uit de meta snapshot

http://www.liquidhearth.c...15_1/Crimzig_Hobo_Zoo.png
http://www.liquidhearth.c...2015_1/Zalae_Hobo_Zoo.png
http://www.liquidhearth.c...mber2015_3/Reynad_Zoo.png
http://www.liquidhearth.c...2015_2/Dwana_Demonzoo.png

En dat zijn de Zoo lijsten van Liquid Power Rank.
Kijk ook even naar de namen, 2 hebben de naam Hobo Zoo, 1 de naam Demon Zoo, en 1 gewoon Zoo. Wat tevens ook de lijst van Reynad is, die Zoo heeft ontworpen en de naam er aan heeft gegeven.

Dus Liquid, Tempo Storm en de gebruikers op Hearthpwn gebruiken Zoo voor de aggro lijsten, en geven er extra namen aan wanneer het een variant is. Dus het mag duidelijk zijn dat de community heel goed weet welke namen ze moeten gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Benjamin- op 11-01-2016 11:14 ]

"Zoo is aggro":

Maakt het überhaupt uit of je iets aggro noemt of niet? Ik denk dat de manier waarop een deck gespeeld wordt belangrijker is dan het labeltje wat je er aan wilt plakken. Zelf heb ik wel wat "Zoo" decks gespeeld, die meer weg hadden van een Midrange deck.

• Bekse
Benjamin- schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:13:
[...]

Goede onderbouwing!

Kijk ook even naar de namen, 2 hebben de naam Hobo Zoo, 1 de naam Demon Zoo, en 1 gewoon Zoo. Wat tevens ook de lijst van Reynad is, die Zoo heeft ontworpen en de naam er aan heeft gegeven.

Dus Liquid, Tempo Storm en de gebruikers op Hearthpwn gebruiken Zoo voor de aggro lijsten, en geven er extra namen aan wanneer het een variant is. Dus het mag duidelijk zijn dat de community heel goed weet welke namen ze moeten gebruiken.
We hebben het over de speelstijl, zoo = aggro of niet. Velen hier vinden dat het niet (altijd) aggro is, jij wel. Prima, geen probleem :D

• Bekse
xelfer schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:30:
"Zoo is aggro":

Maakt het überhaupt uit of je iets aggro noemt of niet? Ik denk dat de manier waarop een deck gespeeld wordt belangrijker is dan het labeltje wat je er aan wilt plakken. Zelf heb ik wel wat "Zoo" decks gespeeld, die meer weg hadden van een Midrange deck.
Precies.
Benjamin- schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:13:
[...]

Goede onderbouwing!

Na de heropening van dit topic nadat mods hem hadden gesloten was je vrij rustig en probeerde je niet jouw inzichten/mening op te dringen bij anderen als DE waarheid. De laatste week ben je weer terug in je oude patroon en ben je weer aardig het topic aan het verzieken met enorme lappen tekst en oneindige pogingen tot onderbouwing van jouw inzicht/mening alsof het een geschreven wet is.
Probeer ook eens iets van andere aan te nemen of te accepteren dat anderen het anders zien.
Benjamin- schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:51:
Nou Shredder, Druid of the Claw, Sylvana's, Keepers, Ancient of Lore/War noem ik niet echt zwak.
Je snap toch zelf ook wel dat je elke class zijn zwakke en sterkte punten heeft en Druid staat wat dat betreft toch echt wel in het rijtje met met Sterkt punten dan zwakke punten.
Combo Druid is al 2 jaar lang een van de beste decks en tegenwoordig met minimale veranderingen nog steeds dat bewijst maar eens hoe sterk het deck is.

[ Voor 27% gewijzigd door beuker19 op 11-01-2016 12:03 ]

On a sidenote, wellicht is het interessant voor mensen die zich af vragen waarom Zoo zo heet en waar het deck oorspronkelijk vandaan komt.

Het deck idee en naam komen oorspronkelijk uit Magic the Gathering en dan specifiek uit de allereerste sets van MtG (omstreeks 1994-1996). Oorspronkelijk was het deck een rood/groen aggro deck, met kleine minions en direct damage kaarten om je tegenstander dood te maken. Het deck werd Zoo genoemd, omdat de creatures in het deck veelal beesten waren die je ook in een dierentuin tegen kon komen. Denk aan Wolven, Apen etc.
Veel van de kaarten waren ook gewoon common, waardoor het deck in het begin zeker een populaire optie was voor mensen met een kleine verzameling.

Een veel gespeelde creature was bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://abugames.com/images/products/gradedarabiannightscards/23113684.jpg
Of
Afbeeldingslocatie: http://www.cardkingdom.com/media/images/products/standard/12043_1.jpg

Helemaal in het begin bevatte het deck ook kaarten als:
Afbeeldingslocatie: http://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=1236&type=card
Afbeeldingslocatie: http://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=1268&type=card

Aangezien MtG een game is waar de verdedigende partij bepaald of minions blocken of dat ze de aanval door laten gaan, speelde het deck ook een berg boost kaarten en direct damage kaarten, zoals:

Afbeeldingslocatie: http://i.tcgplayer.com/1124.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.tcgplayer.com/1479.jpg

In MtG is het deck later uiteraard wel door geëvolueerd, maar in de basis is het design aggressief deck met veel goedkope kaarten (zowel qua mana cost als qua rarity).

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:45
astie schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:46:
Na de heropening van dit topic nadat mods hem hadden gesloten was je vrij rustig en probeerde je niet jouw inzichten/mening op te dringen bij anderen als DE waarheid. De laatste week ben je weer terug in je oude patroon en ben je weer aardig het topic aan het verzieken met enorme lappen tekst en oneindige pogingen tot onderbouwing van jouw inzicht/mening alsof het een geschreven wet is.
Probeer ook eens iets van andere aan te nemen of te accepteren dat anderen het anders zien.
Dit is net als een discussie over taalgebruik. Taal is niet eenduidig maar organisch. Mensen hebben verschillend gevoel bij woorden, door verschil in opvoeding, omgeving, enzovoorts. Bij taal heb je tenminste nog een woordenboek om op terug te vallen, maar bij dit soort HS-jargon bestaat dat ook niet. Het heeft dan ook geen enkele zin om te discussieren of Zoo een aggro deck is of niet. Probeer gewoon te achterhalen wat de ander bedoelt, en ga daar op in.

In dit geval vind ik de uitdrukking "Waar 2 (of meer) vechten hebben 2 schuld" helemaal van toepassing. Andermans mening veranderen via internet is een beetje een hopeloze zaak, maar als je het dan perse wilt proberen zie ik liever enorme lappen tekst dan helemaal geen argumentatie. Als je niets nieuws toevoegt, waarom post je dan?

En nou weer lekker op de inhoud... :)
xelfer schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:11:
Ik denk dat skill in HS sowieso een beetje arbitrair is. De skill in HS is, in mijn ogen, decision making. Er zitten echter een paar beperkingen aan het aantal keuzes wat je kan maken en of dit de juiste keuzes zijn:

1. Informatie. Als speler heb je niet alle informatie beschikbaar. Zo weet je niet wat de uitkomst mogelijke RNG kaarten als Shredders of Animal Companions zal zijn, daarnaast weet je ook niet welke kaarten jij en je tegenstander nog zullen pakken. Hierdoor kan je alleen de best mogelijke inschatting maken van wat er zou kunnen gebeuren, en op basis daarvan handelen.
Ik denk dat dit het belangrijkste onderdeel is van de geavanceerde HS skillset. Als je goed weet wat de kansen zijn dat iemand een antwoord op jouw play in zijn hand heeft, topdeckt of uit bijvoorbeeld een Shredder krijgt, kun je betere beslissingen nemen. Voor een groot deel is dit eigenlijk feitjes stampen (decklists, 2 cost minions). Naast anticiperen op antwoorden speel je grotendeels gewoon on curve, daar is verder weinig skill aan.

Deckbuilding is een verhaal apart, maar die skill wordt kunstmatig moeilijker gemaakt door de grote RNG-factor. Het placebo-effect geldt ook in spellen, spelers zijn geneigd om de uitkomst van RNG aan zichzelf toe te schrijven tenzij de invloed ervan heel zichtbaar is. Daardoor moet je heel veel spelen om echt statistisch verantwoorde conclusies te kunnen trekken over een deck tweak.

• Bekse
xelfer schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:23:
On a sidenote, wellicht is het interessant voor mensen die zich af vragen waarom Zoo zo heet en waar het deck oorspronkelijk vandaan komt.

Het deck idee en naam komen oorspronkelijk uit Magic the Gathering en dan specifiek uit de allereerste sets van MtG (omstreeks 1994-1996). Oorspronkelijk was het deck een rood/groen aggro deck, met kleine minions en direct damage kaarten om je tegenstander dood te maken. Het deck werd Zoo genoemd, omdat de creatures in het deck veelal beesten waren die je ook in een dierentuin tegen kon komen. Denk aan Wolven, Apen etc.
Veel van de kaarten waren ook gewoon common, waardoor het deck in het begin zeker een populaire optie was voor mensen met een kleine verzameling.

Een veel gespeelde creature was bijvoorbeeld:
[afbeelding]
Of
[afbeelding]

Helemaal in het begin bevatte het deck ook kaarten als:
[afbeelding]
[afbeelding]

Aangezien MtG een game is waar de verdedigende partij bepaald of minions blocken of dat ze de aanval door laten gaan, speelde het deck ook een berg boost kaarten en direct damage kaarten, zoals:

[afbeelding]
[afbeelding]

In MtG is het deck later uiteraard wel door geëvolueerd, maar in de basis is het design aggressief deck met veel goedkope kaarten (zowel qua mana cost als qua rarity).
Leuk om die oude kaarten te zien! :)
Dat is lang geleden zeg dat ik die in mijn handen had.
astie schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:46:
[...]

Als jij het probleem bij mij wilt leggen, moet je dat vooral doen.

Ik maak een punt over Zoo, jij spreekt dit tegen zonder onderbouwing, ik onderbouw mijn argument wel, en dan ben ik de boosdoener.

Ipv mij (incorrect) te corrigeren, zou je ook de vraag kunnen stellen: "Goh, waarom vind jij dat Zoo altijd een aggro deck is". Dan zou ik jou namelijk kunnen vertellen waar het deck Zoo vandaan komt, wat de gedachte erachter is en waarom de community andere versies een extra naam erbij doen, zoals midrange, demon, hobo (hobgoblin) enz.

De post van Xelfer bevat de achtergrond van Zoo, dit is ook waarom Reynad zijn deck ruim 1,5 jaar geleden Zoo noemde, omdat het deck op dezelfde basis was gemaakt.

Demon Zoo ontstond eigenlijk nadat Demonlock (niet te vergissen met Demon Handlock, en variatie op Handlock) niet meer viable was en Zoo en Demonlock combineerde. Dit is dan ook waarom Demon Zoo zeer zeker iets anders is dan Zoo.

Dus als je iets niet weet, vraag het dan. Als je niet begrijpt wat de ander bedoelt, ook al denk je dat de ander het mis heeft, vraag het dan.

Benjamin- schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:31:
[...]

Als jij het probleem bij mij wilt leggen, moet je dat vooral doen.

Ik maak een punt over Zoo, jij spreekt dit tegen zonder onderbouwing, ik onderbouw mijn argument wel, en dan ben ik de boosdoener.

Ipv mij (incorrect) te corrigeren, zou je ook de vraag kunnen stellen: "Goh, waarom vind jij dat Zoo altijd een aggro deck is". Dan zou ik jou namelijk kunnen vertellen waar het deck Zoo vandaan komt, wat de gedachte erachter is en waarom de community andere versies een extra naam erbij doen, zoals midrange, demon, hobo (hobgoblin) enz.

De post van Xelfer bevat de achtergrond van Zoo, dit is ook waarom Reynad zijn deck ruim 1,5 jaar geleden Zoo noemde, omdat het deck op dezelfde basis was gemaakt.

Demon Zoo ontstond eigenlijk nadat Demonlock (niet te vergissen met Demon Handlock, en variatie op Handlock) niet meer viable was en Zoo en Demonlock combineerde. Dit is dan ook waarom Demon Zoo zeer zeker iets anders is dan Zoo.

Dus als je iets niet weet, vraag het dan. Als je niet begrijpt wat de ander bedoelt, ook al denk je dat de ander het mis heeft, vraag het dan.
Ook ik ben op de hoogte van de geschiedenis van Zoo. Maar daar ging het niet over. Het ging erover dat er verschillende versies waren en jij Zoo altijd als aggro zag. Je gaat de discussie steeds verder uitbreiden en begint allerlei informatie richting mij te delen en probeert steeds jouw mening als waarheid bij mij door te drukken. We denken verschillend over veel dingen en dat zal altijd zo blijven.
Sorry maar je blijft een irritatiepunt bij mij en blijft negatieve gevoels oproepen als ik jou zie reageren in een discussie. En soms voel ik mij geroepen om ook eens richting jou te reageren.

En de discussie waarom jij decks face, aggro, midrange, control etc vind die ken ik onderhand wel! Is qua terugkeerpatroon net zo erg als de discussie of Messi of Ronaldo beter is op voetbalwebsites.
Dus jij gaat fout op mij communiceren (uit irritatie - en ja dat zien mensen aan jouw bericht) en je gaat me vervolgens aanspreken dat ik verkeerd op jou reageer. Je kan niet olie op het vuur gooien om vervolgens te zeuren over dat het uit de hand loopt.

Verder als je het met mij oneens bent, kom dan met een onderbouwd argument, een beetje roepen zonder onderbouwing te bieden levert nooit een goede discussie op, dat levert welles-nietes spelletjes op, iets wat jij nu tevens probeert voort te zetten.

Maargoed ik ben hier verder klaar mee, want iets nuttigs komt hier toch niet uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Benjamin- op 11-01-2016 13:49 ]

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:50
Benjamin- schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:48:
Dus jij gaat fout op mij communiceren (uit irritatie - en ja dat zien mensen aan jouw bericht) en je gaat me vervolgens aanspreken dat ik verkeerd op jou reageer. Je kan niet olie op het vuur gooien om vervolgens te zeuren over dat het uit de hand loopt.

Verder als je het met mij oneens bent, kom dan met een onderbouwd argument, een beetje roepen zonder onderbouwing te bieden levert nooit een goede discussie op, dat levert welles-nietes spelletjes op, iets wat jij nu tevens probeert voort te zetten.

Maargoed ik ben hier verder klaar mee, want iets nuttigs komt hier toch niet uit.
De reden dat jij zulke reacties tegen jouw krijgt is omdat je vervelend kan reageren richting andere meningen. Het komt inderdaad voor dat niet iedereen zijn mening hier onderbouwt maar jouw manier van hierop reageren leidt vaak tot nog meer geïrriteerde reacties.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-01 23:41
xelfer schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:23:
Wat heerlijk om die oude kaarten weer te zien. Zo jammer dat ze het spel (voor mij) toen om zeep hebben gebracht door VEEL te snel nieuwe expansions uit te brengen. Echt kansloos voor een verzamelaar die ik toen was. En op een gegeven moment gingen ze oude kaarten weer opnieuw uitbrengen met een ander kleur randje. Totaal afgeknapt was ik toen op dat spel. Echt jammer want het spel was leuk.
Toen had je ook nog niet echt internet (voor het gewone volk dan) dus net-decken was er ook niet bij. En de hoeveelheid decks die je kende was afhankelijk van wat je vrienden hadden bedacht. Ik weet nog wel dat ik een catalogus had dan waar de rarity in stond en geschatte verkoop prijs.

Maar goed , ik weet, offtopic :)

• DarthDavy
SeamusXanthus schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:58:
[...]

Wat heerlijk om die oude kaarten weer te zien. Zo jammer dat ze het spel (voor mij) toen om zeep hebben gebracht door VEEL te snel nieuwe expansions uit te brengen. Echt kansloos voor een verzamelaar die ik toen was. En op een gegeven moment gingen ze oude kaarten weer opnieuw uitbrengen met een ander kleur randje. Totaal afgeknapt was ik toen op dat spel. Echt jammer want het spel was leuk.
Toen had je ook nog niet echt internet (voor het gewone volk dan) dus net-decken was er ook niet bij. En de hoeveelheid decks die je kende was afhankelijk van wat je vrienden hadden bedacht. Ik weet nog wel dat ik een catalogus had dan waar de rarity in stond en geschatte verkoop prijs.

Lekker offtopic, maar zo nostalgisch leuk:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/68/The_Duelist_issue_20.jpg

Wikipedia: The Duelist

[...]

Ter informatie, heb je nu wel een hoop netdecken in Magic (en andere fysieke card games), of valt dat wel mee? En hoeveel kaarten heb je nu die gebruikt kunnen worden in Magic?

Ik heb vroeger alleen DBZ TCG gespeeld, en toen ik nog speelde hadden we alleen geloof ik een paar banned kaarten en meer niet.

Ik vraag me namelijk erg af hoe ze dat in de toekomst met HS gaan doen. Soms vraag ik me af of al die kaarten niet het probleem gaat worden, buiten dat de instap voor nieuwkomers zoveel hoger ligt, blijf je ook erg met vaste decks zitten. Zoo is bijvoorbeeld heel veel veranderd in dat 1,5 jaar, maar er zijn nog steeds een hoop basis kaarten die dit deck mogelijk blijven maken. Zou je bijvoorbeeld classic niet meer gebruiken, dan zou het deck er heel anders uitzien.

Ik hoop dan ook dat ze meer ranked systemen gaan maken, dus bijvoorbeeld een normale ranked modus met alles, maar dan ook met limieten aan hoeveel kaarten per set, of bepaalde hoeveelheid van iedere mana kost.
Reno heeft hier al flink wat in mogelijk gemaakt, maar het zou uitdagender kunnen.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

[...]
Ik weet nog wel dat ik een catalogus had dan waar de rarity in stond en geschatte verkoop prijs.

De Inquest? :P Inderdaad nostalgie allemaal met die oude kaarten. Tof spel was het toen nog. Maar inderdaad, er kwamen wel erg snel nieuwe uitbreidingen uit waardoor het op een gegeven moment meer was wie er het meeste geld in stak, want die had nou eenmaal de beste kaarten. Een spelletje is leuk, maar in mijn middelbare schooltijd kon ik geen honderden guldens aan boosterboxen uitgeven om maar een beetje bij te blijven. Op een gegeven moment daarom ook maar gestopt.

Wie weet er trouwens waar ik een knap overzichtje kan krijgen van de aankomende Hearthstone toernooien? Ik vind de competitive scene best interessant maar ik krijg er eigenlijk weinig van mee omdat ik nooit weet wanneer er een toernooi is. Bij League of Legends is dat door het vaste LCS format vrij eenvoudig te volgen, maar bij HS weet ik het gewoon niet.

• Bekse
Vicarious schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:08:
[...]

Wie weet er trouwens waar ik een knap overzichtje kan krijgen van de aankomende Hearthstone toernooien? Ik vind de competitive scene best interessant maar ik krijg er eigenlijk weinig van mee omdat ik nooit weet wanneer er een toernooi is. Bij League of Legends is dat door het vaste LCS format vrij eenvoudig te volgen, maar bij HS weet ik het gewoon niet.
https://strivewire.com/
http://www.hearthstonecalendar.com/
[...]

De Inquest? :P Inderdaad nostalgie allemaal met die oude kaarten. Tof spel was het toen nog. Maar inderdaad, er kwamen wel erg snel nieuwe uitbreidingen uit waardoor het op een gegeven moment meer was wie er het meeste geld in stak, want die had nou eenmaal de beste kaarten. Een spelletje is leuk, maar in mijn middelbare schooltijd kon ik geen honderden guldens aan boosterboxen uitgeven om maar een beetje bij te blijven. Op een gegeven moment daarom ook maar gestopt.

http://www.liquidhearth.com/calendar/

http://wiki.teamliquid.net/hearthstone/Portal:Tournaments

Hier kan je ook sorteren op type. Onder Premier zie je ook wel echt de grote tournaments, veel geld, Blizzcon points en natuurlijk veel bekende spelers.

Ik vind het trouwens wel steeds rustiger worden met tournaments, vooral veel 'kleine' organisatoren zijn gestopt lijkt het, ze zetten dan hoog in, goede prijzen, veel bekende spelers en casters, maar levert dan te weinig op en verdwijnt weer.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Benjamin- schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:15:
http://wiki.teamliquid.net/hearthstone/Portal:Tournaments

Hier kan je ook sorteren op type. Onder Premier zie je ook wel echt de grote tournaments, veel geld, Blizzcon points en natuurlijk veel bekende spelers.
De grote toernooien ben ik inderdaad het meeste in geïnteresseerd. Dit overzicht is tot nu toe het handigste, samen met die kalender van LiquidHearth. Thanx allen!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-01 23:41
[...]

Ja precies dat! De Inquest zegt me wel iets, maar ik kan het me echt niet meer herinneren.

Ik zat een beetje op Reddit te kijken en zag dit bericht: https://www.reddit.com/r/...paladin_bots_on_the_rise/
Enig idee of er bij jou ook bots tussen zaten?

Benjamin- schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:23:
[...]

Ik zat een beetje op Reddit te kijken en zag dit bericht: https://www.reddit.com/r/...paladin_bots_on_the_rise/
Enig idee of er bij jou ook bots tussen zaten?
Ja de tekst klopt wel. Op rang 4 en 5 dus bijna alleen maar Secredins. Eens kijken of de actions ook kloppen en een patroon kan ontdekken. Tnx

• Tomski1986
Zegt wel genoeg als een bot een deck kan spelen.. *arm hearthstone*
Tomski1986 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:31:
Zegt wel genoeg als een bot een deck kan spelen.. *arm hearthstone*
Dit was heel wat seizoenen ook al toen Shaman met Bloodlust en Sea Giants door bots werden gespeeld.
Blizzard heeft toen de bots gebanned, daarna was het lange tijd stil rond de massale bots.
Nu is er weer een tier1 deck dat simpel te spelen is en zijn de bots waarschijnlijk weer terug.

• Mofkees
ben nu inderdaad tegen de 7de din op rij aan 't spelen op R5 :D 1x mid-range en de rest secret.

Het moet niet gekker worden.

nu de 8ste...

[ Voor 6% gewijzigd door Mofkees op 11-01-2016 17:59 ]

Shaman bot was inderdaad extreem populair, dit was geloof ik net na Naxx. De mensen die toen deden botten kregen een ban van 3 maanden.
Hopelijk zijn ze nu strenger, ik zie namelijk geen enkele reden waarom ze mensen niet zouden bannen.

De enige keer dat ik waarschuwen correct vond, was heel wat jaren terug met Diablo 2, daar gebruikte veel mensen (waaronder ik voor best een tijd - tevens niet tijdens de waarschuwingen) maphack, maar dit gaf andere spelers geen nadeel - beter gezegd, veel mensen vonden het fijn omdat jij sneller de trappen kon vinden naar het volgende level. :P

Maar met dit soort dingen moet je er gewoon een ban op gooien, dit soort mensen verzieken het voor anderen, terwijl de community het alleen maar zal waarderen als ze gewoon hard zijn.

Wat betreft de situatie, ik zou zeggen doe je voordeel er mee en speel een keihard counter deck.

[ Voor 6% gewijzigd door Benjamin- op 11-01-2016 17:52 ]

Mofkees schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:52:
ben nu inderdaad tegen de 7de din op rij aan 't spelen op R5 :D 1x mid-range en de rest secret.

Het moet niet gekker worden.

nu de 8ste...
Ik vanmiddag(R8) ook 2 potjes gespeeld 2x Paladin dus dat was wel genoeg Hearthstone voor vandaag.
Ik had pre-TGT altijd respect voor de Paladin class en was daarom ook best wel trots dat ik daar 500 wins mee had gehaald maar er is weinig Honour voor Uther over :'(

astie schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:38:
[...]

Dit was heel wat seizoenen ook al toen Shaman met Bloodlust en Sea Giants door bots werden gespeeld.
Blizzard heeft toen de bots gebanned, daarna was het lange tijd stil rond de massale bots.
Nu is er weer een tier1 deck dat simpel te spelen is en zijn de bots waarschijnlijk weer terug.
+ het is een lange tijd geleden dat Blizzard iets aan bots heeft gedaan. De angst is natuurlijk ook wel weg.

Overigens zijn HS bots extreem eenvoudig te programmeren :).

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Al dat gezeik over tiers, bots, meningen, contrameningen, beweringen, geschiedenis van zoo etc. blah blah (joke mensen, hoewel het hier wel wat luchtiger mag worden ;)), wanneer komt toernooi nummer 9 zodat iedereen 'can put their money where their mouth is'? ;)

Mauz1978 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:34:
Al dat gezeik over tiers, bots, meningen, contrameningen, beweringen, geschiedenis van zoo etc. blah blah (joke mensen, hoewel het hier wel wat luchtiger mag worden ;)), wanneer komt toernooi nummer 9 zodat iedereen 'can put their money where their mouth is'? ;)
Er wordt achter de schermen druk gewerkt aan het nieuwe toernooi! We proberen weer een stapje vooruit te zetten.

• Bekse
Mauz1978 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:34:
Graag ja, alhoewel daar ook weer allerlei smoezen, geblaat, gehuil etc bij kan komen kijken :P
Lekkere bug in het spel. Een hoop mensen kunnen hun adventure kaarten niet selecteren. Ze staan bij mij niet meer in mijn lijst en in mijn deck zijn ze blauw. Ga zo kijken of ik wel met mijn decks kan spelen, maar nieuwe maken zit er nu niet in.

EDIT: Niet dus, overal staat een kruis door op 1 deck na, dat is omdat de adventure kaarten in dat deck allemaal golden zijn.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BHix4r3ojDgszMq2Gwmn4YQR/full.png

[ Voor 16% gewijzigd door Benjamin- op 11-01-2016 21:26 ]

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-01 08:21

Hoite

Goed verhaal

Ik heb net nog een potje gespeeld met mn Sir Finley Patron deck, dus ik had er net nog geen last van.

Lekker kort.

Staat in de client dat alleen sommige mensen er last van hebben. Zou in ieder geval voor de zekerheid niet herstarten. ;)

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Ik had mn client uitstaan, zojuist weer opgestart en nog steeds nergens last van.

Ze zijn vast de P2W aan het nerfen :+

Lekker kort.

Hoite schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:30:
Ik had mn client uitstaan, zojuist weer opgestart en nog steeds nergens last van.

Ze zijn vast de P2W aan het nerfen :+
Juist niet, want de golden kaarten werken nog perfect. Ze willen gewoon dat ik mijn dust uitgeef. :+

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Ze hebben brekend nieuws, dus ze zullen het wel aan het fixen zijn:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hKUqY6ZM6myeLVG7Q0DOt5MC/full.png

Lekker kort.

Had ik al gezien ja. :)

Vraag me wel af hoe die bug is gekomen. Is er een update geweest?

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Benjamin- schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:40:
Had ik al gezien ja. :)

Vraag me wel af hoe die bug is gekomen. Is er een update geweest?
Net 2 seconde geleden moeten updaten.

I bad beat my meat by busting my nuts!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:22

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Nog 7 games en dan heb ik een golden mage.
Viel mij op dat de laatste maanden het lastig was om met mage te stijgen.
Dan maar eigen creatie gemaakt met reno erin.
En dat werpt zijn vruchten af zo blijkt.
Vorige maand nog 60 te gaan en nu dus nog 7
Deck heeft een Win rate van rond de 58% volgens hearthstats.net
Maar niet elke match wordt altijd goed gesynct
Het zal spijtig genoeg voor woensdag zijn :).

Battle.net: NagaByrd#2844

Ik zat Frodan's verhaal te lezen van 2015, en kwam deze link tegen, hier kan je de inkomsten zien van de spelers op het gebied van tournaments.
http://www.esportsearning...hstone-heroes-of-warcraft

Hier de link naar Frodan's verhaal: http://frodan.com/2016/01...seriously-it-is-megablog/

EDIT: 15 uur later en de bug is er nog steeds... kan gewoon nu niet spelen...

EDIT 2: mijn Freeze Mage lijst maar aangepast door Forgotten Torch eruit te halen. Wat denk je, eerste potje direct een Freeze Mage (tevens wel met Forgotten Torch). Kanonnen wat was die gast slecht. Echt tot 2 keer toe mijn Ice Barrier activeren met een Loot Hoarder, echt 2 beurten achter elkaar. Je zou toch bij de eerste beurt moeten facepalmen van "oh woops, dat was dom". Verder bleef hij maar kaarten trekken, waardoor hij 7 kaarten op mij voor liep. Uiteindelijk had ik hem op 7 health laten staan, geen ping gedaan en dan Doomsayer gespeeld, want hij had nog 1 kaart in zijn deck, dus hij moest Alex spelen of hij zou doodgaan van de 2 Fireballs die ik nog had van Antonidas, maar hij reageerde door yolo te gaan en gewoon keihard dood te gaan.
Volgens mij had deze gast nul ervaring met Freeze Mage, en helemaal al niet met de mirror. :P

EDIT 3: AsmodaiTV is al de hele dag Deathwing Warrior aan het spelen en is de hele tijd top 10 waaronder ook rank 1 geweest. Op dit moment rank 4.
https://gyazo.com/656c4937462d44bdf10ecb2208c5cdaf
http://www.twitch.tv/asmodaitv

[ Voor 67% gewijzigd door Benjamin- op 12-01-2016 15:04 ]

Benjamin- schreef op maandag 11 januari 2016 @ 23:50:

EDIT 3: AsmodaiTV is al de hele dag Deathwing Warrior aan het spelen en is de hele tijd top 10 waaronder ook rank 1 geweest. Op dit moment rank 4.
https://gyazo.com/656c4937462d44bdf10ecb2208c5cdaf
http://www.twitch.tv/asmodaitv
Dus helemaal nieuw is het niet.
http://www.hearthpwn.com/...end-na-december-2015-anti

Het ''probleem'' met dit soort decks is dat ze in de Legend Ranks veel beter werken dan dat je er makkelijk mee naar rank 5 kunt komen al was het alleen omdat je er al minder Secret Paladins en meer Freeze Mages hebt.

Zat gisteren naar Trump te kijken en daar was de 138 Legend NA die gewoon life tapte terwijl hij 10 kaarten in de hand had en verloor zijn emperor terwijl hij combo warlock speelde 8)7

6 kaarten verschil, dat maakt het toch wel een flink ander deck.

Maar klopt dat dit op bepaalde ranks beter werkt dan op andere ranks. Dessalnietemin wel tof dat Deathwing echt goed werkt in deze decks.

Secret Paladin bots zijn wel echt de game over aan het nemen :o. Ik speel er zelf alleen maar tegen op dit moment.

[ Voor 28% gewijzigd door xelfer op 12-01-2016 17:33 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.