D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Ik maakte een stomme fout vandaag met m'n Reno Priest, had een Thaurissan ge-entombed (ja ja...) en dacht dat ik die al in m'n hand had. Speel ik Reno, geen healMofkees schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:46:
hehe was net dik aan 't verliezen omdat tegenstander reno lock in Jar mode is, tegen mijn reno priest.
drawte ik monkey en in mijn deperatie pleurde ik hem maar eens op het board. Die gaf mij Deathwing in mijn hand !!
volgende beurt board leeg en hij had 10 leven (reno en heal bot al gespeeld) dus GG.
Heb al erg lang met dit Reno priest deck gespeeld maar Monkey is nog nooit zo nuttig geweest.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Deze fout heb ik ook eens gehadNitai schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:00:
[...]
Ik maakte een stomme fout vandaag met m'n Reno Priest, had een Thaurissan ge-entombed (ja ja...) en dacht dat ik die al in m'n hand had. Speel ik Reno, geen heal
Bewaar mijn entomb trouwens eigenlijk atlijd voor Sylvanas/Ysera/Tirion/Antonidas. De rest probeer ik, hoe pijnlijk het soms ook is, op andere manier weg te krijgen.
Vandaag wel een Leip Gnome entomb'ed tegen een aggro druid en die move heeft mij ook die game gewonnen
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Erg interessant om te zien en er zit zeker een kern van waarheid in. Geconcentreerd spelen is zeker belangrijk. Want een misplay zit in een kleine hoek, Flamewaker + Coin -> 2x hit op minion, die had toen nog maar 1 health, speel ik (te snel) een Frostbolt terwijl ik eigenlijk een Ping had moeten doenmurphylee schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:08:
[...]
Misschien heb je dit al gelezen, zo niet dan doe dat even(post hier onder)
[...]
Duidelijk de betere speler!
Maakte met mijn freezemage eerste keer goed kans om te winnen tegen zijn secretpally, maar had net niet de juiste kaarten. Rematch verloor ik simpel door een waardeloze draw, geen partij voor An1mA.
Volgende matches waren minder close, won nog 1x door de combo van druid en het gebrek aan healing van An1mA.
Al met al leuk gespeeld en een verdiende winnaar, tnx!
Je hebt feitelijke misplays en plays die niet goed zijn.Satom schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:12:
[...]
Erg interessant om te zien en er zit zeker een kern van waarheid in. Geconcentreerd spelen is zeker belangrijk. Want een misplay zit in een kleine hoek, Flamewaker + Coin -> 2x hit op minion, die had toen nog maar 1 health, speel ik (te snel) een Frostbolt terwijl ik eigenlijk een Ping had moeten doenGelukkig nog wel gewonnen
Feitelijke misplays zie je geregeld met een minion zoals Flamewaker, maar ook bij Knife Juggler enz. Door de RNG van de hits verandert constant het veld. Het is dan ook een kwestie van het veld beoordelen naar iedere actie. Je ziet wanneer mensen hun concentratie kwijt zijn, dat je bijv wel weet wat je wilt spelen, maar ipv rustig kijken waar de hits landen, alles in 1 keer spammen, om vervolgens slechte trades te moeten maken. Dat zijn feitelijke misplays.
Dan heb je de misplays door niet goed genoeg na te denken, zo maakte ik vanavond een enorme stomme fout om Equality/Conc te vroeg te spelen. Als ik beter had nagedacht dan had de logischere keuze geweest om te wachten. Het is niet een misplay omdat ik een fout in volgorde oid heb gemaakt, maar wel omdat ik een foute inschatting had gemaakt van wanneer ik dat moest spelen.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Hebben jullie maar 1 serie gespeeld? Normaal werkt double elimination toch met "lose 2 series and you are eliminated"?dijstr schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:18:
Winnaar is bekend, gefeliciteerd An1mA!
Maakte met mijn freezemage eerste keer goed kans om te winnen tegen zijn secretpally, maar had net niet de juiste kaarten. Rematch verloor ik simpel door een waardeloze draw, geen partij voor An1mA.
Volgende matches waren minder close, won nog 1x door de combo van druid en het gebrek aan healing van An1mA.
Ik speelde gisteren tegen een Reno Rogue en die had ook wel een mooie: hij speelde zijn Reno en speelde daar vervolgens gang up en shadowstep op. Een paar beurten later had hij nog maar 1 kaart in zijn hand (die Reno) en ik had lethal. Hij gooit dus die Reno op en ik gelijk well played. Duurde even voordat ie 'mistakes were made' emote..Nitai schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:00:
[...]
Ik maakte een stomme fout vandaag met m'n Reno Priest, had een Thaurissan ge-entombed (ja ja...) en dacht dat ik die al in m'n hand had. Speel ik Reno, geen heal
Bedankt voor je positieve commentaardijstr schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:18:
De classes van beide spelers:
An1mA: Druid, Paladin en Warlock.
Dijstr: Druid, Mage en Paladin.
Omdat ik uit de lowerbracket kwam moest ik in totaal 4 games winnen ipv 3. Ik moest een keer extra winnen met de class die ik als eerste koos, voor mij was dat Paladin.
Zat heel erg te twijfelen om ipv van SecretDin Patron te brengen. Patron is goed tegen zijn Freeze Mage, maar tegen de andere 2 iets te iffy. Ik wist van ten voren dat Dijstr Midrange Paladin speelt ipv Secret, anders had ik denk ik wel Patron mee genomen.
Game 1 en 2 was het mijn SecretDin tegen Dijstr zijn Freeze Mage.
Normaliter moet Freeze Mage dit wel winnen, maar volgens mij drawde hij ongelukkig of maakte hij foutjes waardoor hij de games niet kon winnen. Naar mijn mening had niemand echt Goddelijk draws, maar Dijstr kon mij steeds niet finishen.
Game 3 Renolock vs zijn Druid.
Helaas weer een slechte match-up voor mij en deze wist Dijstr wel te winnen. Gewoon straight forward, niks echts noemenswaardig verder.
Game 4 Renolock vs zijn Midrange Paladin
De game ging best wel gelijk op totdat Dijstr zijn boms te pakken kreeg. Ik drawde/tapte daarna goede antwoorden en had een beetje mee met rng deze keer, waardoor ik de game uiteindelijk won.
Game 5 Druid vs zijn Midrange Paladin
Ik had best een aardig openingshand, maar Dijstr had ook goede antwoorden daar tegen.
Nadat hij zijn Justicar speelde gevolgd door een Muster, nadat ik een Swipe had gebruikt voor clear, werd ik een beetje nerveus voor een Quartermaster.
Dus ik speelde erg defensief, want bij een goede Quartermaster kon ik de game verliezen.
Daarnaast had ik combo in hand, ik wist dat ik daarmee kon winnen als ik steeds zijn dudes clearde. Maar op een gegeven moment kreeg ik hulp van zijn Shredder, er kwam een Explosive Sheep (Bekse) uit. Wat in mijn voordeel was, maar ik weet niet wat de hand van Dijstr destijds was, maar ik kon sowieso combo-en nadat ik loatheb speelde. Dus ik weet niet of ik mazzel had of dat hij sowieso de turn erna de game verloor.
Good Game, Dijstr!
Wij hebben vooraf de regel gesteld dat de finalist uit de losersbracket met één hero twee keer moet winnen.xelfer schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:37:
[...]
Hebben jullie maar 1 serie gespeeld? Normaal werkt double elimination toch met "lose 2 series and you are eliminated"?
Dus geen dubbele finale.
GefeliciteerdAn1mA schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:50:
[...]
Game 1 en 2 was het mijn SecretDin tegen Dijstr zijn Freeze Mage.
Normaliter moet Freeze Mage dit wel winnen, maar volgens mij drawde hij ongelukkig of maakte hij foutjes waardoor hij de games niet kon winnen. Naar mijn mening had niemand echt Goddelijk draws, maar Dijstr kon mij steeds niet finishen.
Ik lees overigens steeds meer berichten dat Freeze Mage Vs Sercet Paladin echt maar een 55/45 matchup is en lang niet zo goed is als men denkt(een beetje CW vs Face Hunter)
Gefeliciteerd met de overwinning!
Hoop dat er nog een filmpje van de finale wordt geüpload. Heb het helaas moeten missen!
I bad beat my meat by busting my nuts!
Thanks, maar dat is niet een super eerlijke vergelijking, hoewel ik snap waarom je die vergelijking maakt.beuker19 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:58:
[...]
Gefeliciteerd![]()
Ik lees overigens steeds meer berichten dat Freeze Mage Vs Sercet Paladin echt maar een 55/45 matchup is en lang niet zo goed is als men denkt(een beetje CW vs Face Hunter)
Thanks, video kun je nu bekijken in HD.murphylee schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:05:
[...]
Gefeliciteerd met de overwinning!![]()
Hoop dat er nog een filmpje van de finale wordt geüpload. Heb het helaas moeten missen!
Niet helemaal maar het bleek laatst uit cijfers van Liquidhearth dat op toernooien CW niet eens zo'n goede winrate had zoals altijd maar werd gezegd op verschillende Fora en ik denk dat het nu ook het geval is met Freeze Vs Secret zeker nu de ''standaard'' lijst ook Ragnaros in het deck heeft.An1mA schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 00:35:
[...]
Thanks, maar dat is niet een super eerlijke vergelijking, hoewel ik snap waarom je die vergelijking maakt.
Verder net verloren van een Mage die Ysera uit zijn Portal trok
Natuurlijk trek je ook wel eens eens rodzooi uit je portal maar een 1 mana of 2 mana kaart heeft lang niet zo,n grote impact op jou dan een turn 3 Sylvana's of turn 4 Dr. Boom voor de tegenstander.
Dat is ook wel inherent aan de Paladin match up en heeft niet heel veel te maken met de Secrets, gezien Freeze Mage hier weinig mee hoeft te doen.beuker19 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:58:
[...]
Gefeliciteerd![]()
De reden waarom Paladin een lastige match up is, is omdat ze veel minions hebben die lastig te verwijderen zijn, Divine Shields, Deathrattles, 5+ health minions enz. In vrijwel ieder Paladin deck zit ook Loatheb, Boom en Tirion, 3 kaarten waar Freeze Mage geen antwoorden op heeft. Dus moet de Mage te lang zoeken naar kaarten, dan ben je de sjaak.
Renodin heeft trouwens wel een echte goede match up tegen Freez Mage, maar dat is ook door de enorme hoeveelheid heal. Het enige wat je als Renodin moet doen, is ervoor zorgen dat je bepaalde kaarten niet laat zien. Een hoop kaarten kunnen goed in Midrange, maar sommige kaarten zal je vrijwel nooit zien, en als ze weten dat jij 50 heal in je deck hebt, dan zullen ze wat anders spelen.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Hey Dijstr in het filmpje van Anima zie je jouw beurt vanaf 6:36. In die beurt besluit jij om Frostnova te gebruiken met 5 mana over om 2 minions te freezen terwijl je Cone of cold in je handen had. Door deze keus kon je de voglende beurt geen Antonidus + Frostnova gebruiken wat in mijn ogen jouw de overwinning had bezorgt.dijstr schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:18:
Tnx, heb deel van het filmpje gekeken, jammer dat je maar 1 kant kan zien!astie schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:57:
[...]
Hey Dijstr in het filmpje van Anima zie je jouw beurt vanaf 6:36. In die beurt besluit jij om Frostnova te gebruiken met 5 mana over om 2 minions te freezen terwijl je Cone of cold in je handen had. Door deze keus kon je de voglende beurt geen Antonidus + Frostnova gebruiken wat in mijn ogen jouw de overwinning had bezorgt.
Zie idd in die eerste match dat dat niet helemaal lekker ging, ik dacht dat ik nog geen heropower had gebruikt en dus nog 1 shot op mn acolyte wilde gaan maken, geen idee waarom ik dat dacht..
Al met al heb ik gewoon paar domme fouten gemaakt.. Laten we het er op houden dat ik al een lange dag had gehad
Zo zie je maar dat een topdeck Owl je het toernooi kan bezorgen
Oh, ik dacht het 2x pakken van een Explosive Sheep op het juiste moment uit je tegenstanders Shredder.Bekse schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:09:
Gefeliciteerd Anima!
Zo zie je maar dat een topdeck Owl je het toernooi kan bezorgen
Ik kan me 1 keer herinneren ja, die was ik nog vergeten. Bedankt voor het extra zout in de wondenastie schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:25:
[...]
Oh, ik dacht het 2x pakken van een Explosive Sheep op het juiste moment uit je tegenstanders Shredder.
In de finale gisteren ook weer. Was turnaround voor die game.Bekse schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:33:
[...]
Ik kan me 1 keer herinneren ja, die was ik nog vergeten. Bedankt voor het extra zout in de wonden
http://challonge.com/tweakers8
An1ma gefeliciteerd met de overwinning. Nadat Mauz jou compleet had verrast met non-netdecks in de winnaarsronde heb je in de verliezersronde een mooie serie neergezet. Om uiteindelijk zelfs het toernooi te winnen ondanks het nadeel in de finale. Helaas zit er geen prijs aan vast, wie weet in de toekomst.
Ik wil iedereen bedanken voor het deelnemen aan het toernooi en Roy in het bijzonder voor het mede organiseren.
Ik vind het een geslaagd toernooi. Niet alleen voor het deelnemen maar ook voor de mogelijkheid om de meeste games te kunnen spectaten (2-zijdig). Hier leer je zo ontzettend veel van en kun je na de game ook jouw verbeterpunten delen met de spelers. Ook voor beginnende spelers is het spectaten een enorme leercurve geweest heb ik vernomen.
Ook de games die zijn opgenomen en gedeeld zijn als positief ervaren en dit moeten we zeker blijven doen bij een volgend toernooi.
Ik werp mij graag op om ook het volgende toernooi te organiseren.
Is er interesse om al een datum te prikken voor een volgend toernooi?
[ Voor 30% gewijzigd door Astie op 06-01-2016 15:31 ]
De structuur van het toernooi was prima.Royy90 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:39:
Gratz An1MA! Vond het een zeer geslaagd toernooiTijd om bezig te gaan met organiseren van een volgend toernooi. Hiervoor ook graag de input van de spelers die hebben meegedaan(of andere tweakers met een goed idee). Heb je verbeterpunten? Of misschien een leuk idee voor een volgend toernooi, laat het even weten in de reacties en dan kunnen Astie en ik weer een toernooi opzetten.
Maar wat ik een enorme meerwaarde aan dit toernooi vond is het spectaten van de games. Ik vond de andere deelnemers in de client spectaten al even leuk dan zelf spelen. Het zorgt voor een grotere betrokkenheid bij het toernooi en het wordt een socialer gegeven.
Voor een volgend toernooi zou ik dan ook graag zien dat de wedstrijden worden aangekondigd zodat iedereen op de hoogte is en kan komen kijken. Men moet uiteraard een beetje naar de grote van het toernooi kijken, want waarschijnlijk is dit niet zo interessant voor ronde 1 en/of 2, maar afhankelijk van het aantal deelnemers heeft dit vanaf een bepaald punt in het toernooi een leuke meerwaarde.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Ik sluit me hier helemaal bij aanDarthDavy schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:38:
[...]
De structuur van het toernooi was prima.
Maar wat ik een enorme meerwaarde aan dit toernooi vond is het spectaten van de games. Ik vond de andere deelnemers in de client spectaten al even leuk dan zelf spelen. Het zorgt voor een grotere betrokkenheid bij het toernooi en het wordt een socialer gegeven.
Voor een volgend toernooi zou ik dan ook graag zien dat de wedstrijden worden aangekondigd zodat iedereen op de hoogte is en kan komen kijken. Men moet uiteraard een beetje naar de grote van het toernooi kijken, want waarschijnlijk is dit niet zo interessant voor ronde 1 en/of 2, maar afhankelijk van het aantal deelnemers heeft dit vanaf een bepaald punt in het toernooi een leuke meerwaarde.
Something under the bed is drooling
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Volgende ronde lijkt het me erg leuk om mee te doen!
Zelf lijkt me leuk als we gewoon Swiss spelen met class ban. Hoewel Swiss lang gaat duren, lijkt me het leuker om tegen iedereen te spelen. Class ban maakt het spelletje iets meer tactisch. Wellicht dat je binnen 2 dagen moet spelen ipv 3? Daarnaast kun je nu niet zeggen dat persoon "x" een makkelijkere bracket had. Ook lijkt het me wel lachen om Astie op zijn donder te geven met Shredder RNG
@SeamusXanthus
Heb een aantal Tweakers toernooitjes gewonnen ja, waaronder één met Swiss format.
[ Voor 4% gewijzigd door An1mA op 06-01-2016 21:46 ]
Even wat anders, ik heb weer genoeg dust voor het craften van een legendary. Heb de meest gebruikte legendaries ondertussen wel in mijn bezit maar er zitten er toch nog wel een aantal tussen vanwaar ik denk, heb ik die nog niet... Maar welke dan eerst te craften, wat zouden jullie uit dit rijtje als eerste craften:
Cenarius, Rhonin, Edwin Van Cleef, Al'Akir, Varian Wrynn, Gormok the Impaler, Nexus Champion Saraad, Toshley
Speel redelijk wat Druid maar zie daar niet zo snel een Cenarius in passen. Speel niet heel veel mage en weet ook niet in welk deck Rhonin goed zou passen. Edwin is een redelijke must in veel Rogue decks, speel die class echter niet heel veel. Al'Akir ontbreekt nog omdat Shaman lang onspeelbaar was, is misschien wel een aardige optie.
Control Warrior speelde ik een tijdje heel veel maar is in de huidige meta wat zwakjes, Varian Wrynn is denk ik helemaal te langzaam. Gormok vindt mijn inziens geen plek in een deck (maar misschien zien jullie opties, warlock?), Nexus Champion kan wel in een aantal decks geplaatst worden en vind ik wel een interessante kaart. Toshley in een mage variant misschien maar is denk ik ook te langzaam.
Dus wat wordt het.. Cenarius, Edwin, Al'Akir, Nexus Champion?
Van dit rijtje zou ik eerder voor Saraad gaan. Daar heb je de meeste RNG "fun" en kan op zich wel in veel Reno decks, b.v. Warrior/Priest.
Toshley/Rhonin passen in wat tragere "tempo mage" decks, geven tevens synergies met Flamewaker en Antonidas.
Gormok is een OK kaart voor warlock zoo, mja er zijn betere opties.
Rogue speel ik ook niet veel. Edwin zie ik daar op zich wel maar hij is eigenlijk niet erg makkelijk te triggeren vinnik en te gevoelig voor silence.
Ik speel in mijn Reno/Inspire Warrior Nexus-Champion en die kaart is geweldig en misschien nog wel belangrijker gewoon leuk en een Warrior kan bijna elke spell gebruikenRabbiej schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:07:
Zeker interesse in een toernooitje, kon deze editie helaas niet meedoen door verplichtingen. Maar heb ook de nodige matches meegekeken en dat was zeker leuk en leerzaam. Format maakt niet zo heel veel uit, denk dat een double elimination of een swiss format het beste werkt. Het enige waar voor gewaakt moet worden is dat het toernooi niet te lang duurt en dat spelers hun interesse erin verliezen. Ik denk dat dit, mede door de mogelijkheid van het spectaten van de matches, in dit toernooi goed gelukt is. Als er weer een toernooi gestart wordt dan zal ik mij in ieder geval zeker inschrijven.
Even wat anders, ik heb weer genoeg dust voor het craften van een legendary. Heb de meest gebruikte legendaries ondertussen wel in mijn bezit maar er zitten er toch nog wel een aantal tussen vanwaar ik denk, heb ik die nog niet... Maar welke dan eerst te craften, wat zouden jullie uit dit rijtje als eerste craften:
Cenarius, Rhonin, Edwin Van Cleef, Al'Akir, Varian Wrynn, Gormok the Impaler, Nexus Champion Saraad, Toshley
Speel redelijk wat Druid maar zie daar niet zo snel een Cenarius in passen. Speel niet heel veel mage en weet ook niet in welk deck Rhonin goed zou passen. Edwin is een redelijke must in veel Rogue decks, speel die class echter niet heel veel. Al'Akir ontbreekt nog omdat Shaman lang onspeelbaar was, is misschien wel een aardige optie.
Control Warrior speelde ik een tijdje heel veel maar is in de huidige meta wat zwakjes, Varian Wrynn is denk ik helemaal te langzaam. Gormok vindt mijn inziens geen plek in een deck (maar misschien zien jullie opties, warlock?), Nexus Champion kan wel in een aantal decks geplaatst worden en vind ik wel een interessante kaart. Toshley in een mage variant misschien maar is denk ik ook te langzaam.
Dus wat wordt het.. Cenarius, Edwin, Al'Akir, Nexus Champion?
Het deck doet het verrassend goed op de ladder behalve tegen Secret Paladin al heb ik net voor het eerst verloren van een Hunter die :
2. King's Elekk(die hij won met Ysera
3. Blackwing Technician
4. Twilight Guardian
5. Blackwing Corruptor
6. Savanna Highmane
7. Azure Drake+HP
8. GG
waarschijnlijk een aangepaste versie van dit netdeck : http://www.hearthpwn.com/decks/400374-dragonzrillabeuker19 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 00:57:
[...]
Ik speel in mijn Reno/Inspire Warrior Nexus-Champion en die kaart is geweldig en misschien nog wel belangrijker gewoon leuk en een Warrior kan bijna elke spell gebruiken
Het deck doet het verrassend goed op de ladder behalve tegen Secret Paladin al heb ik net voor het eerst verloren van een Hunter die :
2. King's Elekk(die hij won met Ysera![]()
3. Blackwing Technician
4. Twilight Guardian
5. Blackwing Corruptor
6. Savanna Highmane
7. Azure Drake+HP
8. GG
schijnbaar erg populair geweest in December maar ben 't zelf nog nooit tegengekomen.
In eerste instantie vooral facehunter gespeeld (weinig kaarten, cheap om te craften), maar ben de laatste tijd wat geswitcht naar andere decks. Ik speel op het moment voornamelijk reno warlock, zoo warlock en midrange hunter. Op de valreep heb ik gistermiddag toch besloten om gebruik te maken van de WinterVeil deal van Blizzard. Toch drie nieuwe legendarys gekregen, waaronder Archmage Antonidas en Harrisson. Ik kan nu als het goed is ook een tempo mage deck maken. Ook ga ik binnenkort even de aggro shaman proberen, daar dat kennelijk nog steeds een Tier 1 deck is op de ladder. Probeer daarnaast veel streams te kijken om zo meer te leren over de verschillende classes
Overigens heb ik nu bijna genoeg dust voor een nieuwe legendary. Iemand goede tips? Ik zit zelf te denken aan Bloodmage, Sylvanas of één van de twee warlock legendarys (Malganis of Jaraxxus). Boom heb ik in een eerdere stadium al gemaakt!
Voeg me trouwens gerust toe op Battle.net. Mijn tag is: TheMacNL#2265. Het lijkt me leuk om wellicht volgende keer mee te doen met een (Tweakers) toernooi!
Je kan naar mijn mening beter sparen voor later als dit kaarten zijn waar je misschien wel niet (of nauwelijks) mee gaat spelen. Dan kan je bij een uitbreiding tenminste meteen schakelen als er weer een 'Dr Boom'-achtige kaart bij zit. Ik zit zelf op 16.000 dust of zo als ik mijn dubbele kaarten zou disenchanten, maar aangezien ik weinig met de legendaries zou spelen die ik zou kunnen craften doe ik het maar niet.Rabbiej schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:07:
Daarnaast zijn classic packs heel erg common geworden met de Brawl,spectator quest en recente random pack uit Arena. Dus het risico dat je een classic legendary alsnog uit een pack krijgt is vrij groot.
Ook het voordeel van sparen is dat je dan in één keer een bepaald thema kan craften. Toen Control Warrior helemaal top was heb ik ooit dat hele deck in één keer gecraft. Het heeft namelijk vrij weinig zin om eerste Geddon te craften als je de rest nog niet hebt.
Je zult snel zien dat als je dust gaat bewaren dat je 'rente' op je dust gaat krijgen (telkens als je een nieuwe kaart trekt die je nog niet hebt).
Maar als ik me niet kan inhouden dan wordt het denk ik Nexus Champion, haha. Bedankt voor het meedenken
Ik ben deze maand wel begonnen aan een free to play account op de EU server, maar het duurt dus nog wel even eer dat deze collectie in de buurt komt van mijn US account. Ik zou er best wat geld voor over hebben om alles 1-op-1 over te kunnen hevelen naar de EU server, maar voor zover ik weet is die mogelijkheid er niet...
Dat kan maar de kans dat je zo'n curve krijgt en dan nog verliest is wel behoorlijk kleinMofkees schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 01:53:
[...]
waarschijnlijk een aangepaste versie van dit netdeck : http://www.hearthpwn.com/decks/400374-dragonzrilla
schijnbaar erg populair geweest in December maar ben 't zelf nog nooit tegengekomen.
Volgens mij was de guide alleen maar populair omdat deze werkelijk schitterend gemaakt was. Op HearthPwn zegt deck popularity niet veel over in-game popularity.Mofkees schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 01:53:
[...]
waarschijnlijk een aangepaste versie van dit netdeck : http://www.hearthpwn.com/decks/400374-dragonzrilla
Had al Brann in mijn deck en de droom is T6 brann+Blood Knight tegenover 2x minibots = 15/15 bloodknight
Hier een oddshot: http://www.oddshot.tv/shot/lotharhs-2016010714854681
Waarschuwing: Niet chill om te zien
Naar verluid gaat het redelijk met hem volgens het esport team waar hij lid van isTwylight schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:46:
Zojuist iets ergs gebeurd met Lothar. Een of andere aanval, hier een reddit thread. Z'n vrouw heeft gelijk een ambulance gebeld.
twitter bericht
Jah, ziet er eng uit, maar ziet er ook uit als een typische epileptische aanval: de uitgestoken arm die de muis krampachtig vasthoudt, de opgespannen spieren, de ogen en het hoofd wegdraaien,... Zeker niet ongevaarlijk, als je slecht valt of je tong gaat inslikken en stikken, maar gezien zijn vrouw onmiddellijk de hulpdiensten kon bellen ook niet zo erg.Twylight schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:46:
Zojuist iets ergs gebeurd met Lothar. Een of andere aanval, hier een reddit thread. Z'n vrouw heeft gelijk een ambulance gebeld.
Blijkbaar is het zijn eerste keer en heeft hij dit nooit eerder gehad. De epileptische waarschuwingen voor het spelen van games zijn er niet voor niets, alhoewel er maar een heel klein deel van de bevolking er last van heeft. Ik weet niet hoe lang hij al aan het streamen/gamen was. Hij zal waarschijnlijk moeten leren het een stukje rustiger aan te doen. Uurtje gamen/streamen, half uur pauze.
Als dit ook zo dramatisch zou zijn, dan zou dit al veel vaker zijn gebeurd.
Oh en HS geeft geen verhoogd risico, je hebt een vrijwel stabiel beeld die geen snelle acties kent, het is zeer rustig voor je ogen en hersenen.
Epilepsie werkt op verschillende manieren en kan verschillende oorzaken hebben. Mijn moeder heeft 2 keer een zware epileptische aanval gehad vanwege medicijngebruik na een operatie. En met zware epileptische aanval bedoel ik spoedopname op de intensive care.Benjamin- schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:40:
Zo werkt epilepsie niet hoor. Ja natuurlijk vraagt dit meer van je dan wanneer je onderuit ligt op de bank, maar bij epilepsie zijn de hoofdoorzaken dingen zoals nachtrust die onvoldoende zijn.
Als dit ook zo dramatisch zou zijn, dan zou dit al veel vaker zijn gebeurd.
Oh en HS geeft geen verhoogd risico, je hebt een vrijwel stabiel beeld die geen snelle acties kent, het is zeer rustig voor je ogen en hersenen.
Het advies wat mijn moeder kreeg (naast de medicijnen die ze er voor moest slikken) is min of meer wat DarthDavy schrijft (rust nemen).
https://www.epilepsie.nl/...200/uitlokkende-factoren/
Je hoeft niet rustiger aan te doen met HS, omdat HS geen trigger is, dit had net zo goed gebeurd als hij voor de TV had gezeten.
Exact, het had net zo goed kunnen gebeuren als hij voor de TV zit. HS an sich is geen factor, maar beeldschermen, felle kleuren, beeldbewegingen, licht, lichtflitsen etc. wel. Tenminste, als ik de hersenneuroloog van mijn moeder moet geloven.Benjamin- schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:51:
Ik zou zeggen ga je inlezen.
https://www.epilepsie.nl/...200/uitlokkende-factoren/
Je hoeft niet rustiger aan te doen met HS, omdat HS geen trigger is, dit had net zo goed gebeurd als hij voor de TV had gezeten.
En waar spelen de meeste mensen HS op......
Spellen die een invloed hebben, zijn shooters, racegames enz enz. HS bevat geen van de triggers voor epilepsie.
Tevens moet je je niet gaan vergissen met schermen nu en vroeger. CRT schermen werkte met herhaaldelijke nieuwe beelden aan te bieden, de constante nieuwe beelden merkte jij misschien niet op, maar je hersenen wel. Met moderne schermen is dat probleem verdwenen.
Verder wat ik al zei, hij speelt zo vaak uren en uren achter elkaar, als daar de gevoeligheid had gezeten, dan had hij er veel meer gehad. Het zal dus gewoon een andere factor hebben.
https://www.epilepsie.nl/...01/gelegenheidsaanvallen/
Bij deze wil ik je voor je bijdrage aan de medische wetenschap graag belonen met je Doctoraat in de Geneeskunde*:

*zelf nog wel even uitprinten en je naam en handtekening erop zetten.
Lothar is denk ik toch wel beter af bij een doktoren met iets meer ervaring, en als je het niet erg vindt blijft mijn moeder ook bij haar hersenneuroloog
Zelf hoop ik dat de oorzaak van wat er met Lothar gebeurt is goed achterhaalt wordt en dat ze daarbij ook achter de (mogelijk dieper liggende) triggerfactoren komen.
In ieder geval wens ik hem een goed herstel toe.
Hearthstone zal waarschijnlijk niet de hoofdoorzaak zijn, maar je kan evenwel niet om het feit heen dat hij die aanval gekregen heeft terwijl hij aan het gamen/streamen was. Dus dat compleet negeren en ontkennen dat het totaal geen reden/trigger is, is volgens wel het domste dat je kan doen.
Maar ik ga met Xelfer akkoord. Ik ben geen dokter en ik hoop dat de dokters de redenen en de oorzaak van zijn aanval vinden.
En het hoeft ook helemaal geen epileptische aanvaal geweest te zijn. Maar een hartaanval leek het mij ook niet te zijn (ook vrij onwaarschijnlijk voor zo'n jonge, gezonde gast, maar niet onmogelijk). Misschien is het wel nog totaal iets anders.
Als jij denkt dat de flitsen in HS een trigger is, dan begrijp je echt werkelijk niet hoe epilepsie werkt. Flitsen zijn er namelijk de hele dag door, mensen hebben geen aanval door een flits, of nog een flits. Een beperkte groep mensen heeft dit bij een intense hoeveelheid flitsen, dit is ook waarom je die melding niet bij alle spellen krijgt.
Wat ik al zei, als je HS als reden wilt geven, dan moet je ook zijn ogen open doen als reden geven.
Oh en een gemiddelde film geeft veel meer prikkels dan een game.
Ik zeg dan ook nogmaals, ga je er zelf in verdiepen. Ik heb dit namelijk wel gedaan, zowel door mijn prive leven als in mijn beroep.
Als je zo'n aanval krijgt, dan is het wat rustiger aandoen zeker geen slecht advies. Daar hoef je geen dokter voor te zijn. En voor de rest hoop ik dat de dokters dan wel vinden wat die aanval van Lothar precies was en hoe hij het in de toekomst eventueel zou kunnen vermijden of het risico verminderen.
Akkoord, en het spijt me dat ik de aanstoker van deze discussie was door het epilepsie te noemen. Mijn excuses.An1mA schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 22:07:
Dit heeft niks te maken meer met Hearthstone, dit is gewoon het gelijke halen. Feit is dat Lothar een aanval heeft gehad en we kunnen alleen suggereren wat voor aanval, maar dat heeft natuurlijk geen zin. We wensen hem gewoon beterschap en hopelijk is het niks ernstigs.
Meer Hearthstone gerelateerd: ik ben al gans de avond Kolento's stream aan het bekijken: http://www.twitch.tv/kolento
Die probeert legend rank 1 te halen met Murloc Paladin en is er constant dichtbij. Het is toch ook wel een enorme grind om die rank 1 te halen. Hij heeft daarnet 4 games op rij gewonnen op rank 2 en dit tegen ook een rank 19 en het was nog niet voldoende voor die rank 1.
Het zijn wel grappige games, want blijkbaar is de tekst op de kaart Anyfin Can Happen: "Your opponent concedes the game."
Het zou zeker wel een epilepsie aanval kunnen zijn, ik heb werkelijk geen idee, ik heb het niet gezien. Alleen zal dan niet HS het probleem zijn, maar zijn gezondheid in het algemeen.DarthDavy schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:58:
Ok, dan is het ook geen epilepsie. Ik weet niet wat die aanval was. Dat is ook niet belangrijk. Maar het is een feit dat die jongen een aanval heeft gekregen terwijl hij aan het gamen/streamen was. En jij beweert dat die aanval dan niets te maken heeft dat hij aan het gamen/streamen was en rustig mag voortdoen met die activiteit. Dat is zoals die hobby sporters die geblesseerd geraken en maar blijven doorsporten ipv hun blessure goed te laten genezen, want sport is gezond en het sportschema moet gerespecteerd worden om dit of dat doel te halen.
Als je zo'n aanval krijgt, dan is het wat rustiger aandoen zeker geen slecht advies. Daar hoef je geen dokter voor te zijn. En voor de rest hoop ik dat de dokters dan wel vinden wat die aanval van Lothar precies was en hoe hij het in de toekomst eventueel zou kunnen vermijden of het risico verminderen.
Als hij zichzelf heeft overbelast, dan moet hij zeker rustiger aan doen, echter moet je dan gaan kijken waar die overbelasting vandaan komt, en dat zit hem dan niet in het spel HS, maar bijvoorbeeld zijn rol in G2. Volgens mij heeft hij best wel een drukke baan namelijk. Als je dan een tijdje slecht slaap en veel werk, dan kan je dus gewoon een aanval krijgen tijdens de simpelste dingen.
Mijn stiefvader heeft epilepsie, en die kon hele dagen gamen, te weinig slapen, en dan kreeg hij een aanval terwijl hij lag te rusten op de bank. En voor de duidelijkheid, het gamen is nooit de oorzaak geweest, altijd zijn nachtrust en andere stressfactoren.
Maargoed we zien wel of Lothar hier uitleg over wilt geven op een later moment.
EDIT: Net mijn 2de Mountain Giant uit een pakje getrokken. Ik had er nog steeds maar 1 omdat ik Handlock nooit gespeeld heb, maar nu toch wel leuk om er 2 te hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Benjamin- op 08-01-2016 00:15 ]
Anyway, eindelijk genoeg gold om de laatste wing te halen van League of Explorers. Is de volgende al aangekondigd?
Vicariously I live while the whole world dies
Volgende expansion o.i.d.? Ik weet zelf van niets in ieder geval.Vicarious schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:02:
Dit topic blijft me verbazen. Hele discussies over epillepsie![]()
Anyway, eindelijk genoeg gold om de laatste wing te halen van League of Explorers. Is de volgende al aangekondigd?
Wat ik me zelf ook af vraag is wat er met die overige betaalde heroes gebeurt is... hebben ze er al meer dan 3 aangekondigd inmiddels?
Op dit moment zijn Roy en ik op de achtergrond bezig om wat extra's voor het volgende toernooi te regelen. Zodra hier meer over bekend is zullen wij details van het volgende toernooi bekend maken!
Het deck is met Ragnaros en 2x Keeper of Uldaman(beste class card uit LOE?) nog sterker als voor LOE.
- Face Warrior
- Face Paladin
- Face Hunter
Wel bizar dat iedereen die ik tegen kom opeens met Argent Horseriders speelt...
Ik heb zelfs een vrij greedy warrior control deck gemaakt en daar gaat het best lekker mee. Nja, ik ben nog maar rank 15, dus wil niet zo veel zeggen.
[ Voor 33% gewijzigd door aicaramba op 08-01-2016 12:00 ]
Dat valt bij mij nog wel mee gelukkig en met mijn Reno Warrior heb ik ranked nog niet verloren van een Face Deck(wel van Combo Druid en Secret Paladinxelfer schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:47:
Ik had vanmorgen wat gespeeld trouwens en ik ben back to back to back tegen face decks aangelopen:
- Face Warrior
- Face Paladin
- Face Hunter
Het leukste waar ik de laatste dagen ook vaak tegen speel is Control Priest vs. mijn Reno Warrior want die matches zijn vaak op turn 10 al beslist al weet mijn tegenstander het dan nog niet maar ik wel
Heb zelf gisteren 2 potjes gedaan met armour +3 bij spells.Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:07:
Bij deze nieuwe Tavern Brawl lijkt het het meest te lonen als je voor Deathrattle gaat. Met de andere opties nog weinig geluk gehad.. vooral Battlecry zijn minions die andere minions buffen die er al liggen, maar van zichzelf zwak zijn om als eerste uit te spelen. Heb je iemand die jouw kant goed onder controle houdt dan ben je nergens.
1 verloren en 1 gewonnen.
Straks de andere eens proberen.
Die tactiek is mij ook 1 keer gelukt met freeze magejpg97 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:10:
[...]
Heb zelf gisteren 2 potjes gedaan met armour +3 bij spells.
1 verloren en 1 gewonnen.
Straks de andere eens proberen.
Ik ben een paar face mages tegengekomen van de week. Verloor dan ook, want had geen idee wat me overkwam de eerste keer. Later ging het beter.xelfer schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:47:
Ik had vanmorgen wat gespeeld trouwens en ik ben back to back to back tegen face decks aangelopen:
- Face Warrior
- Face Paladin
- Face Hunter
Ik vind battlecry juist wel heel leuk.. Deathrattle is zo afgezaagd.Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:07:
Bij deze nieuwe Tavern Brawl lijkt het het meest te lonen als je voor Deathrattle gaat. Met de andere opties nog weinig geluk gehad.. vooral Battlecry zijn minions die andere minions buffen die er al liggen, maar van zichzelf zwak zijn om als eerste uit te spelen. Heb je iemand die jouw kant goed onder controle houdt dan ben je nergens.
Ik heb het ook niet over wat leuker is, maar wat beter lijkt te lonenaicaramba schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:49:
[...]
Ik vind battlecry juist wel heel leuk.. Deathrattle is zo afgezaagd.
ik speelde gister tegen reno warrior, zet hem op 2 heb nog een shielded minibot liggen dus dreig hem dood te maken. speelt ie Reno ik K*Tzooi en hij blijft op 2 staan lol wut pak een BoK en maak hem afbeuker19 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:55:
[...]
Dat valt bij mij nog wel mee gelukkig en met mijn Reno Warrior heb ik ranked nog niet verloren van een Face Deck(wel van Combo Druid en Secret Paladin) en het blijft fantastisch om met 1 of 2 Hp Reno te spelen.
Het leukste waar ik de laatste dagen ook vaak tegen speel is Control Priest vs. mijn Reno Warrior want die matches zijn vaak op turn 10 al beslist al weet mijn tegenstander het dan nog niet maar ik wel
Ik speel zelf af en toe (omdat het kan) Reno Rogue met een Ambush erin. Zo grappig hoe die kaart de Reno's van de tegenstander onschadelijk maakt. Je voelt de reactie van de tegenstander bijna door het beeldscherm heen door de lange pauze die volgt na het spelen van Reno.Wognummer schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:11:
[...]
ik speelde gister tegen reno warrior, zet hem op 2 heb nog een shielded minibot liggen dus dreig hem dood te maken. speelt ie Reno ik K*Tzooi en hij blijft op 2 staan lol wut pak een BoK en maak hem af
Dat is trouwens geen tip, want ik ben zeker geen fan van de kaart. Hij is niet echt goed en moet hem er eigenlijk uithalen.
Onlangs had ik ook echt mijn eigen Reno momentje met Reno Priest. Ik had er niet nog echt ervaring mee en uiteraard speel je dan met een Auchenai Soulpriest in je deck, en uiteraard zijn Reno en de soulpriest niet compatible. Maar ja
Waarschijnlijk de versie met 2 x winaxe of execute want die van mij heeft er overal maar 1 van.Wognummer schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:11:
[...]
ik speelde gister tegen reno warrior, zet hem op 2 heb nog een shielded minibot liggen dus dreig hem dood te maken. speelt ie Reno ik K*Tzooi en hij blijft op 2 staan lol wut pak een BoK en maak hem af
Waarbij ik moet zeggen dat de inspire Minions mij vaak de overwinning hebben gebracht en dit Deck er ook value uit kan halen.
haha ja gelukkig had ik dit ooit per ongeluk in een video gezien en dus zelf nooit meegemaakt. -30 is best heftig!SeamusXanthus schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:50:
[...]
Onlangs had ik ook echt mijn eigen Reno momentje met Reno Priest. Ik had er niet nog echt ervaring mee en uiteraard speel je dan met een Auchenai Soulpriest in je deck, en uiteraard zijn Reno en de soulpriest niet compatible. Maar ja....
Hij staat er op gegeven moment behoorlijk goed voor ik speel Dr.6 hij roped weer en begin mijn stuff te verwijderen maar allemaal zo laat dat hij innevate en niets meer kan spelen waardoor hij verliest.
Ik snap best dat Secret Paladin of Face Hunter vervelend is maar dit soort gedrag vind ik nog veel erger zeker als je dan ook nog eens de nodige misplays maakt.
Zou zeggen instant Karma voor hem, hij heeft verloren door z'n ropesbeuker19 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:29:
Speel ik net met Secret Paladin tegen een Combo Druid die op het moment dat ik mijn eerste Secret speel elke turn begint te ropen.
Hij staat er op gegeven moment behoorlijk goed voor ik speel Dr.6 hij roped weer en begin mijn stuff te verwijderen maar allemaal zo laat dat hij innevate en niets meer kan spelen waardoor hij verliest.
Ik snap best dat Secret Paladin of Face Hunter vervelend is maar dit soort gedrag vind ik nog veel erger zeker als je dan ook nog eens de nodige misplays maakt.
Dat krijg je wanneer mensen met teveel emotie dit spel spelen...
Ik vind dat stiekem wel genieten. Die gast zit zichzelf op te winden achter zijn pc. Als dat tegen mij zou gebeuren dan zou ik gewoon wat anders gaan doen in de tussentijd. Zelf concede ik overigens gewoon als ik geen zin heb om tegen deck x of y te spelen. Zeker als ik al voor de 7e keer op rij tegen dat deck speel.beuker19 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:29:
Speel ik net met Secret Paladin tegen een Combo Druid die op het moment dat ik mijn eerste Secret speel elke turn begint te ropen.
Ik maar me er ook niet al te druk over maar snap gewoon niet wat je er aan hebt zeker omdat je zelf ook een one trick pony deck speelt met FoN+SR .xelfer schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 23:19:
[...]
Ik vind dat stiekem wel genieten. Die gast zit zichzelf op te winden achter zijn pc. Als dat tegen mij zou gebeuren dan zou ik gewoon wat anders gaan doen in de tussentijd. Zelf concede ik overigens gewoon als ik geen zin heb om tegen deck x of y te spelen. Zeker als ik al voor de 7e keer op rij tegen dat deck speel.
Het grappige was ook dat hij op turn 3 een Druid of the Claw speelde om mijn Knife Juggler te killen terwijl hij ook een Swipe had op turn 4
Zo kan je wel echt ieder deck naar een simpel niveau brengen:beuker19 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 23:37:
[...]
Ik maar me er ook niet al te druk over maar snap gewoon niet wat je er aan hebt zeker omdat je zelf ook een one trick pony deck speelt met FoN+SR .
Het grappige was ook dat hij op turn 3 een Druid of the Claw speelde om mijn Knife Juggler te killen terwijl hij ook een Swipe had op turn 4
Rogue is een beetje spells spammen tot lethal
Freeze Mage is even bevriezen en dan fireballs op je vijand
Control Warrior is een beetje armor verzamelen om dan face te gaan met Grommash
Secret Paladin is zeker wel 1 van de makkelijkste decks om te spelen, en een stuk makkelijker dan Combo Druid.
Ik zeg hiermee niet dat Combo Druid een moeilijk deck is, maar Secret Paladin is wel 1 van de makkelijkste decks in het spel. Waarom? Omdat je eigenlijk maar heel weinig keuzes hoeft te maken, jij hebt een duidelijke speelstijl en deze wijkt zelden af. Combo Druid is anders, en daar zitten een stuk meer keuzes in, waaronder ook de keuze of je combo wilt/kan houden totdat je lethal hebt, of dat je hem eerder moet gebruiken. De combo is dan wel simpel met maar 2 kaarten, maar de keuze is een stuk lastiger.
Volgens mij weet jij verder heel goed te vertellen waarom Secret Paladin zo'n noob deck is, en op dat gebied heb ik maar weinig negativiteit gehoord over de moeilijkheidsgraad van Combo Druid.
Speel op t moment patron en freeze, leuke matches merk alleen dat priest en rogue voor patron ondoenbaar zijn en druid en face shaman lastig zijn voor freeze. Dat gezegd hebbende vind ik de variatie in de meta weer heerlijk. Bijna iedere hero heeft een viable deck.
Hoe denken jullie over de meta nu? Vind het wel fijn om niet tegen enkel deck X of y te spelen heb weer meer lol in de game ookal zijn er decks waar je moe van wordt (secretdin, faceshaman)
Het ligt natuurlijk ook volledig aan de matchups en combo Druid is moeilijker als Secret Paladin maar lang niet zo skilled als Freeze Mage of Oil Rogue.Benjamin- schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 00:14:
[...]
Zo kan je wel echt ieder deck naar een simpel niveau brengen:
Rogue is een beetje spells spammen tot lethal
Freeze Mage is even bevriezen en dan fireballs op je vijand
Control Warrior is een beetje armor verzamelen om dan face te gaan met Grommash
Secret Paladin is zeker wel 1 van de makkelijkste decks om te spelen, en een stuk makkelijker dan Combo Druid.
Ik zeg hiermee niet dat Combo Druid een moeilijk deck is, maar Secret Paladin is wel 1 van de makkelijkste decks in het spel. Waarom? Omdat je eigenlijk maar heel weinig keuzes hoeft te maken, jij hebt een duidelijke speelstijl en deze wijkt zelden af. Combo Druid is anders, en daar zitten een stuk meer keuzes in, waaronder ook de keuze of je combo wilt/kan houden totdat je lethal hebt, of dat je hem eerder moet gebruiken. De combo is dan wel simpel met maar 2 kaarten, maar de keuze is een stuk lastiger.
Volgens mij weet jij verder heel goed te vertellen waarom Secret Paladin zo'n noob deck is, en op dat gebied heb ik maar weinig negativiteit gehoord over de moeilijkheidsgraad van Combo Druid.
Wat dat betreft past Druid imho. in hetzelfde rijtje als Midrange Paladin, DemonZoo en Dragon Priest alleen dan met 2 kaarten die het verschil maken en waar over (onterecht) ook redelijk veel geklaagd word.
Het is ook de class met de best class kaarten op Dr. 6 na en heeft met Freeze Mage, Face Hunter, Control Warrior en Renolock ook nog eens 4 hele goede matchups.
Dat is ook de reden dat jij mij niet hoort over de moeilijkheid van Druid want zeker als je ook nog eens een goede ramp opening hebt zijn er maar weinig Deck waar je van verliest maar alles valt een staat natuurlijk met board control maar dat is bij meer decks zo.
Het is jammer dat Secret Paladin de Meta nog steeds bepaald maar eerlijk is eerlijk ik kom nu ook wel eens wat anders tegen al zijn het wel vooral Priest, Druid, Paladin en Mage en de rest echt een stuk minder.dijstr schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 01:02:
Nadeel aan secretdin is dat het pick and play is, druid vergt enige finesse.
Speel op t moment patron en freeze, leuke matches merk alleen dat priest en rogue voor patron ondoenbaar zijn en druid en face shaman lastig zijn voor freeze. Dat gezegd hebbende vind ik de variatie in de meta weer heerlijk. Bijna iedere hero heeft een viable deck.
Hoe denken jullie over de meta nu? Vind het wel fijn om niet tegen enkel deck X of y te spelen heb weer meer lol in de game ookal zijn er decks waar je moe van wordt (secretdin, faceshaman)
[ Voor 17% gewijzigd door beuker19 op 09-01-2016 02:18 ]
Wat betreft wat je tegenkomt, jij mwam toch Warlock heel erg veel tegen?
Dus ik wacht ook....
Rope, hij speelt niets en eindigt z'n beurt. Vervolgens heb ik het spelletje afgemaakt in twee turns dankzij Rafaam.
Kwam gisteren trouwens een Druid tegen die voornamelijk Beasts speelde, ik verloor omdat ik dat totaal niet had verwacht!Benjamin- schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 08:12:
Waarom noem je Druid dan een "ook een one trick pony". Als je maar 1 truukje ken met Druid, dan kom je nooit hoog.
[ Voor 22% gewijzigd door Nitai op 09-01-2016 10:00 ]
Ik speel al een paar maand een eigen gemaakt only beast deck.[
Kwam gisteren trouwens een Druid tegen die voornamelijk Beasts speelde, ik verloor omdat ik dat totaal niet had verwacht!
Dat werkt inderdaad heel goed gezien niemand dat verwacht (tussen rang 15-12)
[ Voor 6% gewijzigd door nagasy op 09-01-2016 10:51 ]
Battle.net: NagaByrd#2844
Zonder de combo is Druid niet eens een tier 4 Deck en in 90% van de gevallen is FoN+SR de winconditie.Benjamin- schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 08:12:
Waarom noem je Druid dan een "ook een one trick pony". Als je maar 1 truukje ken met Druid, dan kom je nooit hoog.
Snap alleen waarom je er zo'n punt van maakt maar goed want een "one trick pony" hoeft niet direct slecht te zijn en het kan ook best moeilijk zijn om te zorgen dat het de winconditie is maar dat heet er natuurlijk ook mee te maken omdat iedereen weet wat er komt.
De laatste dagen een stuk minder maar dat kan ook komen omdat je Druid weer veel meer ziet.Wat betreft wat je tegenkomt, jij mwam toch Warlock heel erg veel tegen?
Wat is in jouw ogen een Tier 1 of 4 deck? Ik speel al enkele seizoenen een Druid deck zonder combo. Rank er elk seizoen prima mee en sta ermee op 65,,8% winrate.beuker19 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 11:29:
[...]
Zonder de combo is Druid niet eens een tier 4 Deck en in 90% van de gevallen is FoN+SR de winconditie.
Snap alleen waarom je er zo'n punt van maakt maar goed want een "one trick pony" hoeft niet direct slecht te zijn en het kan ook best moeilijk zijn om te zorgen dat het de winconditie is maar dat heet er natuurlijk ook mee te maken omdat iedereen weet wat er komt.
[...]
De laatste dagen een stuk minder maar dat kan ook komen omdat je Druid weer veel meer ziet.
Er zijn altijd uitzonderingen maar ik denk dat zonder de combo er bijna niemand meer Druid speelt(daarop zijn de tiers gebaseerdastie schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 16:02:
[...]
Wat is in jouw ogen een Tier 1 of 4 deck? Ik speel al enkele seizoenen een Druid deck zonder combo. Rank er elk seizoen prima mee en sta ermee op 65,,8% winrate.
Ik heb ook een poosje Ramp/Taunt Druid gespeeld zonder FoN maar vanaf Rank 5 was het over met de pret terwijl ik daarvoor ook een winrate had van 65%.
Midrange Druid heeft het gewoon erg moeilijk tegen decks die de druk er op kunnen houden en daarom denk ik dat zonder de combo het deck een stuk zwakker is en zonder SR gewoon niet eens speelbaar.
Dat is niet wat een one trick pony is. One trick pony is iets of iemand die maar 1 ding kan. Face Hunter is bijvoorbeeld een one trick pony omdat je maar op 1 manier kan winnen, secret Paladin valt daar ook aardig onder, omdat je daar ook niet bepaald mee afwissel.beuker19 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 11:29:
[...]
Zonder de combo is Druid niet eens een tier 4 Deck en in 90% van de gevallen is FoN+SR de winconditie.
[...]
De laatste dagen een stuk minder maar dat kan ook komen omdat je Druid weer veel meer ziet.
Combo Druid valt daar niet onder, bij de ene ga je pushen, terwijl je tegen de ander meer control speelt. Dat je een sterke combo in je deck hebt zegt verder niets. Paladin heeft Equality/Conc, maar is ook geen one trick pony.
Bij Druid is juist het verschil tussen een goede en slechte speler, weten wanneer je die damage moet gebruiken, een goede speler zal ook ong de helft van de combo's gebruiken voor removal.
In die zin is die ook vergelijkbaar met Rogue, alleen dan simpeler. Want ook bij Rogue heb je veel damage potentie, en ook daar is het inschatten wanneer je damage moet gebruiken voor removal, of maar face damage ontvangen omdat je win conditie is om een goede combo te doen.
En ja dat is dus waarom er zoveel haat is tegen Secret Paladin en Face Hunter, je hebt pas je game namelijk niet echt aan, jij speelt jouw spel en de ander past zich aan, terwijl in goede match ups passen beide zich aan. CW tegen CW is zo'n pot.
Ik zeg daar tevens bij dat ik weinig moeite met Secret Paladin heb, die ander speelt wel eentonig, maar ik moet wel nadenken over wat ik doe. Tegen Face Hunter speel ik gewoon op overleven totdat ze geen damage hebben en ik terug kan slaan.
Dan maak je eigenlijk 1 grote fout. Jij kijkt naar de architecture van Midrange en haalt daar de combo vanaf. Tuurlijk is hij dan een stik zwakker. Freeze Mage zonder Antonidus of Emporer is ook een stuk zwakker.beuker19 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 17:01:
[...]
Er zijn altijd uitzonderingen maar ik denk dat zonder de combo er bijna niemand meer Druid speelt(daarop zijn de tiers gebaseerd)
Ik heb ook een poosje Ramp/Taunt Druid gespeeld zonder FoN maar vanaf Rank 5 was het over met de pret terwijl ik daarvoor ook een winrate had van 65%.
Midrange Druid heeft het gewoon erg moeilijk tegen decks die de druk er op kunnen houden en daarom denk ik dat zonder de combo het deck een stuk zwakker is en zonder SR gewoon niet eens speelbaar.
Een architecture van een druid deck die niet rond de combo samengesteld is is niet zwak omdat het geen combo heeft want het is niet gebouwd rond de combo.
Dat is natuurlijk waar maar je vergeet er dan wel even bij te zeggen dat welke build dan ook zonder combo een stuk zwakker is en zonder SR niet eens competitief.astie schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 17:35:
[...]
Dan maak je eigenlijk 1 grote fout. Jij kijkt naar de architecture van Midrange en haalt daar de combo vanaf. Tuurlijk is hij dan een stik zwakker. Freeze Mage zonder Antonidus of Emporer is ook een stuk zwakker.
Een architecture van een druid deck die niet rond de combo samengesteld is is niet zwak omdat het geen combo heeft want het is niet gebouwd rond de combo.
Er zijn wel decks zoals Beast Druid, Reno Druid, MalyDruid en Dragon Druid maar er is natuurlijk een reden dat ze bijna niet op de ladder gespeeld worden.
Pure onzin. Mijn deck bevat deze niet en halen een winrate van 65, 8% op de ladder. Hoezo niet competatief? Omdat hij niet op de tier lijst staat? Omdat de grote spelers / streamers hem niet spelen? Omdat hij niet op de frontpage van Hearthpwn staat? Normaal ben ik het met je eens maar nu kraam je echt onzin uitbeuker19 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:49:
[...]
Dat is natuurlijk waar maar je vergeet er dan wel even bij te zeggen dat welke build dan ook zonder combo een stuk zwakker is en zonder SR niet eens competitief.
Er zijn wel decks zoals Beast Druid, Reno Druid, MalyDruid en Dragon Druid maar er is natuurlijk een reden dat ze bijna niet op de ladder gespeeld worden.
Alleen jij bent natuurlijk ook geen graadmeter of denk jij dat ineens super speciaal bent.astie schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:54:
[...]
Pure onzin. Mijn deck bevat deze niet en halen een winrate van 65, 8% op de ladder. Hoezo niet competatief? Omdat hij niet op de tier lijst staat? Omdat de grote spelers / streamers hem niet spelen? Omdat hij niet op de frontpage van Hearthpwn staat? Normaal ben ik het met je eens maar nu kraam je echt onzin uit
Kijk alleen maar na An1mA op het toernooi want de enige partij die hij heeft verloren was tegen decks waar hij niet bekend mee was en ik denk dat het jou winrate ook verklaard + de tegenstander speelt waarschijnlijk wel met de combo in gedachte.
Ik denk echt dat ook jou deck in de long run het gewoon aflegt tegen elk Druid deck met de combo of in elk geval SR.
Dit topic is gesloten.
![]()
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.