Bedankt voor het organiseren in ieder geval!astie schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:30:
[...] Ik vind het toernooi tot nu toe zeker een succes en ik denk ook dat we dit vaker moeten doen. Denk ook dat de beginnende spelers hier veel van leren, zowel het spelen als het spectaten.
Klein minpunt van de huidige opzet vind ik wel de duur. Ik merkte bij mezelf de eerste week een groot enthousiasme maar dat begon daarna snel af te nemen. Als je pech hebt moet je lang wachten tot je kan beginnen en/of zit er veel tijd tussen twee rondes.
Volgens mij is er na afloop van de vorige toernooien ook door anderen een soortgelijk argument aangedragen. Een alternatief kan zijn om bijvoorbeeld van te voren een zaterdagmiddag aan te wijzen en dan ineens meerdere rondes te spelen. Dat heeft natuurlijk ook nadelen. Maar goed, een compacter, sneller toernooi vind ik leuker.
Een league format, zoals Mauz opperde, lijkt mij ook leuk. Dan zou ik graag zien dat je vrij bent om een keer een week niet mee te doen en daarna weer aan te schuiven. Dan rank je dus op winrate/percentage en hanteer je een soort minimum aantal deelnames per maand. Ik hoorde op een van de laatste lightforge-podcasts dat er met zo'n soort opzet een franse Arena-league is nu.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Nog een kleine reflectie op mijn halve finale tegen Dijstr gisteren.
Game 1: Freeze Mage (Dijstr) vs Tempo Mage (DarthDavy)
Het duurde een aantal beurten tot ik door had dat ik tegen Freeze Mage aan het spelen was. Ik dacht eerst aan een mirror match. Dat was een fout van mij, want ik had kunnen weten beurt twee dat het freeze mage was gezien Dijstr heel aggressief met zijn resources omsprong.
Midden in de game wist ik dat het eigenlijk al voorbij was. Ik had nog één kans en dat was: Dr. Boom trekken van zodra ik hem op 1 life kreeg. Ik kon ook niet overextenden met mijn minions, dus ik kon ook de tweede ice armor niet proccen.
Mijn enige kans was direct dmg en hopen op die Dr. Boom. Dr. Boom was op vakantie en Freeze Mage does what it does: kill your opponent one turn before they kill you.
Game 2: Midrange Paladin (Dijstr) vs Tempo Mage (DarthDavy)
Deze game had ik een veel agressievere start en het resources uitwisselen ging op en af langs weerzijden. Deze game heb ik gewonnen door Dijstr met het pushen van dmg op 12 leven te krijgen en hem af te maken met een dubbele fireball: eentje die ik nog had van antonidas en eentje die ik lekker lang gespaard heb. Dijstr zei me achteraf dat hij dacht/hoopte dat ik niet die tweede fireball had. Bijgevolg denk ik ook niet dat hij er veel kon aan doen. Ik zat te hopen dat hij geen healing had, want die game was ook uit mijn handen aan het slippen.
Game 3: Midrange Paladin (Dijstr) vs Trollol Face Cancer Shaman (DarthDavy)
Burn Paladin! Burn!!!
Game 4: Combo Druid (???) (Dijstr) vs Combo Druid (DarthDavy)
Ik had een klote hand: geen ramp, geen minions. Wel 2 FoN en 1 Savage Roar. Ik besloot deze game ultra aggressief te spelen en hem zo snel mogelijk af te maken met FoN en combo. Ook omdat Dijstr de eerste beurten niet teveel uitspookte, dacht ik dat ik daar de opening voor de kill zou kunnen hebben. Vandaar het besluit om Swipe op face te spelen en de druid of the claw die ik dan uiteindelijke getrokken heb in charge mode ook op face te spelen. Spijtig genoeg kwamen de taunts daar: Druid of the Claw in taunt mode van Dijstr kon ik nog hebben, maar die Ancient of War was er teveel aan. Ik had geen resources meer en vandaar kon Dijstr me snowballen.
Dit is de game waar ik het meeste spijt van mijn beslissingen heb: ik kon die Ancient of War niet anticiperen, want het is geen staple card in Druid (daarom dat ik ook twijfel of het echt combo druid van Dijstr is of gewoon een soort hybride met combo), maar de keuze om agressief te gaan was misschien de verkeerde. Gezien mijn hand op dat ogenblik sta ik nog wel achter mijn keuze, maar gezien de opeenvolgende beurten met taunts van Dijstr had ik het toch misschien niet moeten doen. Ik denk niet dat het veel had uitgemaakt want die ancient of war is enorm moeilijk om te counteren door mij behalve door silence van keeper. Dan was ik waarschijnlijk zo traag geweest dat ik hier ook weer ging verliezen want de kwaliteit van de kaarten in Dijstrs hand was gewoon hoger dan die in mijn hand. Maar het is een punt van discussie waar ik niet 100% zeker van ben.
Game 5: Midrange Paladin (Dijstr) vs Combo Druid (DarthDavy)
Hele moeilijke match-up voor Combo Druid en iedereen die deze game gezien heeft, kan zien waarom. Druid heeft nooit een verhaal tegen de antwoorden van Paladin. In het begin zag ik het nog goed zitten, omdat ik mijn swipes had en die turn 5 emperor thaurissan was ook best lekker, maar Dijstr heeft mij in deze game magistraal uitgespeeld. Te weinig value uit mijn swipes gehaald (door toedoen van Dijstr) en ook de value van emperor heeft me amper kunnen helpen. De twee 1/1's per beurt van Justicar waren ook een enorme pain in the ass. Ik ben in deze game echt van het kastje naar de muur gespeeld en Dijstr is dan ook een verdiende finalist!
[ Voor 94% gewijzigd door DarthDavy op 31-12-2015 17:24 ]
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
We kunnen wel een keer een toernooi op 1 avond organiseren. Al vaker aan zulke toernooien meegedaan. Werkt prima hoor. Maar de opkomst zal dan wel beduidend minder zijn.Tektoon schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:46:
[...]
Bedankt voor het organiseren in ieder geval!![]()
Klein minpunt van de huidige opzet vind ik wel de duur. Ik merkte bij mezelf de eerste week een groot enthousiasme maar dat begon daarna snel af te nemen. Als je pech hebt moet je lang wachten tot je kan beginnen en/of zit er veel tijd tussen twee rondes.
Volgens mij is er na afloop van de vorige toernooien ook door anderen een soortgelijk argument aangedragen. Een alternatief kan zijn om bijvoorbeeld van te voren een zaterdagmiddag aan te wijzen en dan ineens meerdere rondes te spelen. Dat heeft natuurlijk ook nadelen. Maar goed, een compacter, sneller toernooi vind ik leuker.
Een league format, zoals Mauz opperde, lijkt mij ook leuk. Dan zou ik graag zien dat je vrij bent om een keer een week niet mee te doen en daarna weer aan te schuiven. Dan rank je dus op winrate/percentage en hanteer je een soort minimum aantal deelnames per maand. Ik hoorde op een van de laatste lightforge-podcasts dat er met zo'n soort opzet een franse Arena-league is nu.
Ik ga proberen zoveel mogelijk golden heroes te farmen. Daarnaast proberen om geen enkele €1 uit te geven aan de game.
Erg benieuwd wat jullie persoonlijke doelen zijn dit jaar.
Ik heb geen specifieke doelen/voornemens in HS, maar ik ga gewoon door met casual spelen met decks die ik leuk vind. Daarnaast hoop ik een paar golden heroes te halen. Ik heb een aantal classes die al enige maanden dichtbij de 500 zijn, maar heb nog niet de moeite genomen om de 500 te farmen. Paladin staat bv al 2 maanden op 460 wins ofzo.Royy90 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:35:
Nu het nieuwe jaar is begonnen, wat zijn jullie goede hearthstone-voornemens van dit jaar?
Ik ga proberen zoveel mogelijk golden heroes te farmen. Daarnaast proberen om geen enkele €1 uit te geven aan de game.
Mijn doel is om dit jaar minimaal 2x legend te worden. Lijkt makkelijk maar elke maand loop ik weer tegen een gebrek aan tijd aan.Royy90 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:35:
Nu het nieuwe jaar is begonnen, wat zijn jullie goede hearthstone-voornemens van dit jaar?
Verder wil ik nog 3 golden heros erbij. Priest, Warlock en Shaman.
En het grootste doel is om mijn collectie compleet te krijgen. Mis nog een hoop nutteloze legendarys.
Terug naar mijn oude Arena-dieet. Voor de quests ga ik af en toe ranked nog wel terroriseren met Freeze Mage en mijn favo mid-Hunter (die het nu weer heel goed doet) maar verder wordt het Arena op NA.Royy90 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:35:
Komt ook een nieuw D3 seizoen aan dus dat betekent weer een Hearthstone break; altijd verfrissend.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Voortdoen gelijk ik bezig ben.Royy90 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:35:
Geen geld uitgeven aan hearthstone zou ik ook graag doen maar acht ik niet realistisch. Expansions zoals loe vallen te betalen met ingame gefarmed gold. Maar een expansion zoals tgt slurpt toch altijd enkele euro's op. Daar speel ik te weinig voor om die f2p te verzamelen
Golden heroes ben ik ook nog ver vandaan. Zie reden hierboven.
Ik zou misschien wel eens graag legend halen maar ja zie reden hierboven
Vandaag was het weer zo ver, ik trok een legendary
Nu het probleem, ik weet niet welke..
Twijfel tussen:
Ysera (gewoon goed, niet veel over te zeggen)
Gromm (wil ik heel graag echter mis ik voor CW ook nog sieldmaidens en shieldslams)
Thalnos (want thalnos, hoop er al zo lang op die stiekem een keer uit een tavern brawl pakje te trekken)
Mal'Ganis (gewoon toffe kaart, het Jaraxxus al en in een RenoLock of demonlock kan het net de gamewinner zijn)
Legs die ik heb:
Archmage
Bolvar Fordragon
Tirion Fordragon
Prophet Velen
Jaraxxus
Harrison Jones
Justicar Trueheart
Sylvanas
Chillmaw
Boom
Alexstraza
Deathwing
en de naxx/brm/loe
Energie te hebben om te spelen.Royy90 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:35:
Ik heb vrijwel niet gespeeld vorige maand, serieuze mijn hoogste rank deze maand, was van dag 1, namelijk rank 16. Ik ben zo druk geweest met mijn nieuwe baan, dat ik geen energie had om te spelen. Had hier en daar wat brawls gedaan voor quests, maar denk dat ik iets van 4-5 quests verloren heb door een volle queue.
Ik wilde ergens wel spelen trouwens, maar als ik moe ben dan speel ik slecht, en ik irriteer me mateloos aan het spel wanneer ik slecht speel, dus ik ben zo slim om dan gewoon niet te spelen.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Als je heel graag Gromm wilt zou ik die gewoon doen. Alle kaarten zijn belangrijk in bepaalde decks dus veelal persoonlijke smaak wat het beste is. Let wel dat je dan misschien ook Geddon nodig hebt voor veel CW builds (en Ysera, dus misschien die toch als eerste craften?). Ook is CW naar mijn mening geen tier 1 meer nu er zoveel deathrattle minions zijn.dijstr schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:50:
Beste wensen allemaal!![]()
Vandaag was het weer zo ver, ik trok een legendaryAlweer Prophet Velen(
), maar dat maakt niet uit, ik heb nu genoeg voor een legendary te craften!
Twijfel tussen:
Gromm (wil ik heel graag echter mis ik voor CW ook nog sieldmaidens en shieldslams)
Thalnos (want thalnos, hoop er al zo lang op die stiekem een keer uit een tavern brawl pakje te trekken)
Mal'Ganis (gewoon toffe kaart, het Jaraxxus al en in een RenoLock of demonlock kan het net de gamewinner zijn)
Legs die ik heb:
Archmage
Bolvar Fordragon
Tirion Fordragon
Prophet Velen
Jaraxxus
Harrison Jones
Justicar Trueheart
Sylvanas
Chillmaw
Boom
Alexstraza
Deathwing
Nou Grom kun je wel craften maar verwacht niet veel van CW al maakt die kaart Patron ook mogelijk want Warrior staat nu wel op hele slechte plaats.dijstr schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:50:
Vandaag was het weer zo ver, ik trok een legendaryAlweer Prophet Velen(
), maar dat maakt niet uit, ik heb nu genoeg voor een legendary te craften!
Twijfel tussen:
Legs die ik heb:
Archmage
Bolvar Fordragon
Tirion Fordragon
Prophet Velen
Jaraxxus
Harrison Jones
Justicar Trueheart
Sylvanas
Chillmaw
Boom
Alexstraza
Deathwing
en de naxx/brm/loe
Ysera en Mal'ganis zijn wel 2 hele geweldige Legendary,s die nog wel een plek hebben in de huidige meta en bloodmage zal ik pas craften als je minstens de 3 andere Legendary's al hebt.
CW zonder Shieldslams lijkt mij niet echt verstandig en dat maakt grom craften wel een beetje zonde omdat je er dan niet direct mee kan spelen of Patron Warrior proberen.
Overigens is voor mij 2016 redelijk begonnen met een golden Lightbomb terwijl ik er maar 1 had en 2 overwinningen op Secret Paladin in de 2 matches die ik heb gespeeld (al maakt me dat direct ook redelijk zuur want het deck is en blijft de meta domineren ook in 2016)
[ Voor 8% gewijzigd door beuker19 op 01-01-2016 19:11 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Bekend probleem; nog niet zolang geleden had ik hetzelfde lijstje. Ysera is nice (kreeg ik ineens uit een pakje), maar ik speel d'r bijna niet: cw niet compleet en dragon priest vind ik te clunky. Gromm kan ook in patron maar ik trok 'm laatst op NA uit een pakje en ook deze speel ik gewoon bijna niet (ik lust geen control).dijstr schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:50:
Twijfel tussen:
Ik was erg verrast met Mal'Ghanis. Zowel in Zoo als in Renolock erg leuk en ik vond 'm een merkbaar verschil maken. Mijn eerstvolgende wordt Thalnos wegens Freezemage verslaving. Als ik wat golden rares kannibaliseer kan ik 'm nu al maken maar ik heb daar geen non-golden versies van en zo'n haast heeft het ook weer niet.
Het belangrijkste lijkt me dat als je gewoon elke maand rank 5 aantikt je heel snel heel veel dust verzameld en je er zo weer een kan maken. Lang twijfelen is niet meer zo nodig.
PS wel grappig dat je voor de finale ineens even laat weten welke kaarten je niet hebt
haha ja dat laatste idd, was not thinking clear..Tektoon schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:09:
[...]
Bekend probleem; nog niet zolang geleden had ik hetzelfde lijstje. Ysera is nice (kreeg ik ineens uit een pakje), maar ik speel d'r bijna niet: cw niet compleet en dragon priest vind ik te clunky. Gromm kan ook in patron maar ik trok 'm laatst op NA uit een pakje en ook deze speel ik gewoon bijna niet (ik lust geen control).
Ik was erg verrast met Mal'Ghanis. Zowel in Zoo als in Renolock erg leuk en ik vond 'm een merkbaar verschil maken. Mijn eerstvolgende wordt Thalnos wegens Freezemage verslaving. Als ik wat golden rares kannibaliseer kan ik 'm nu al maken maar ik heb daar geen non-golden versies van en zo'n haast heeft het ook weer niet.
Het belangrijkste lijkt me dat als je gewoon elke maand rank 5 aantikt je heel snel heel veel dust verzameld en je er zo weer een kan maken. Lang twijfelen is niet meer zo nodig.
PS wel grappig dat je voor de finale ineens even laat weten welke kaarten je niet hebt
rank 5 red ik echt niet vaak, simpelweg geen tijd/zin om veel te spelen en ik speel ook niet echt aan de hand van de meta, ik speel wat ik leuk vind om te spelen en als ik dan n hoge rank haal is dat mooi
Maar oke, denk dat ik mijn keuze wel heb gemaakt! En om het lekker spannend te houden ga ik het niet bekend maken, misschien zien jullie t in de finale wel
Is het Lorewalker Cho?dijstr schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:06:
[...]
haha ja dat laatste idd, was not thinking clear..
rank 5 red ik echt niet vaak, simpelweg geen tijd/zin om veel te spelen en ik speel ook niet echt aan de hand van de meta, ik speel wat ik leuk vind om te spelen en als ik dan n hoge rank haal is dat mooi
Maar oke, denk dat ik mijn keuze wel heb gemaakt! En om het lekker spannend te houden ga ik het niet bekend maken, misschien zien jullie t in de finale wel
Lorewalker Cho vind ik wel echt een grappige kaart om te spelen, ik heb zelfs een tijd terug hem overwogen om te spelen, dit omdat mijn deck echt maar 3-4 spells had.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Verwijderd
Heb blijkbaar wel de Winter Veil 2015 cardback gemist. Maar meh. Cardbacks genoeg.
De rest van het deck was wel weer heel matig en de draws en rng verdienden een Trolden video. Maar goed, met zulke kaarten in de handen van een infinite-arena speler mag je toch wel meer dan 1 friggin' win verwachten. The humiliation... the humiliation.
Welkom terug.Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:51:
Bon. Ben weer beetje begonnen met spelen.
Heb blijkbaar wel de Winter Veil 2015 cardback gemist. Maar meh. Cardbacks genoeg.
Tektoon schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 01:05:
Zo hé, dat is lang geleden: 1-3 in arena met een pally deck met minibot, 2x uldaman, truesilver, shredder, kodorider èn Tirion.![]()
De rest van het deck was wel weer heel matig en de draws en rng verdienden een Trolden video. Maar goed, met zulke kaarten in de handen van een infinite-arena speler mag je toch wel meer dan 1 friggin' win verwachten. The humiliation... the humiliation.![]()

*tingeling*
EDIT:
Interessant infographic die ik laatst had gezien: http://imgur.com/a/5RWWe#0
[ Voor 4% gewijzigd door PCBaas op 03-01-2016 00:20 ]
5700X | RX 6600
Gelukkig vanavond weer een redelijke 8-3 er achteraan kunnen gooien. Had wel 10-3 moeten zijn; twee keer teveel risico genomen. Moet zeggen dat Raven Idol echt crazy good is. Van de 8 wins heeft die kaart me zeker 4 keer direct de overwinning opgeleverd. Je krijgt echt idioot veel legendaries. Als je dat van te voren weet en je bewaart 'm tot 10 mana dan kan je die legendary ook meteen spelen.
It's funny cause it's true.
Ik dacht ook even een paar potjes op de ladder te kunnen spelen (voornamelijk voor mijn daily quests) en al mijn face smorcende tegenstanders zitten zo aan de andere kant van het scherm:
NuDarthDavy schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:58:
14 u of over 2 uur?
Vanavond om 20:30 speel ik tegen DarthDavy.
[ Voor 7% gewijzigd door An1mA op 03-01-2016 14:24 ]
Deze avond speel ik idd om 20u30 tegen Anima. Ik kijk er alvast naar uit.
Ik vraag me af of hij decktracker gebruikt, op deze ranks (10-15) komt het allemaal niet zo nauw, maar wanneer je op 5+ komt dan moet je toch wel echt weten wat je in je deck hebt zitten, anders ga je er toch echt aan.Tektoon schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:49:
Ondertussen streamt Thijssie z'n ladder grind op 3 servers tegelijk! Deck is Oil Rogue. Heftig hoor, ik zou het niet kunnen.
Betekent dus dat hij gewoon de 1e was die legend hitte.
Dan ben je ook wel behoorlijk baas!
Ik heb voor dit seizoen eens een Hero gepakt waar ik normaal nooit mee speel en dat is Druid.
Vind het niet zo'n bijzondere Hero omdat die enkel en alleen maar combo heeft.
Game stallen en w8 op FoN + SR...
Zit trouwens nu iets over de 50% met dat deck. Voornamelijk door slechte mulligans en veel face decks.
Dan is duid nog niet eens op gang gekomen
I bad beat my meat by busting my nuts!
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
[ Voor 18% gewijzigd door Benjamin- op 03-01-2016 19:18 ]
Ik wou in de boosheid volharden en speelde drie maal face shaman.
Game 1 tegen Reno warlock kwam Reno Jackson mijn feestje verknallen.
Game 2 was tegen Patron Warrior en dat was een fout van mij. Ik verwachtte CW van Anima, maar patron warrior is inderdaad de betere keuze. Ook omdat ik al het ganse toernooi tempo mage aan het spelen ben. Vandaag had ik die niet mee, maar midrange hunter. Ik had hier slimmer moeten zijn en van deck switchen.
Game 3 was tegen Druid en ben doodgegaan tegen combo. Kon er niet omheen spelen, dus ja...
Achteraf gezien fout van mij. Heb zitten twijfelen deze namiddag om mijn line up te wijzigen. Druid hing ik houden. Tempo Mage heb ik gewijzigd naar midrange hunter en ik dacht er ook aan om aggro shaman thuis te laten en control priest te spelen. Het was misschien leuker geweest voor de spectators om te kijken, maar aggro shaman is al heel vriendelijk geweest het ganse toernooi en if something ain't broken, don't fix it. Ik vond Tempo Mage al het ganse toernooi de weak link in mijn line-up, maar van aggro shaman ben ik al het ganse toernooi heel tevreden geweest.
Tsjah, Anima had de goede counters mee en was slimmer. Well played!
Patron nam ik mee, omdat je Shaman en Hunter koos. Normaliter nam ik Paladin, maar dat is te iffy tegen 2 aggro matchups. En met Patron heb ik erg veel succes op ladder atm, voornamelijk je raad het al, aggro.
Op zich dat je bij je Shaman bleef was niet perse een verkeerde beslissing, maar wel wellicht als je tilt of zoals net jezelf ermee wou bewijzen.
Daarnaast is het ook goed om bij je sterke/comfortabele deck (Shaman) te blijven ongeacht de line-up. Ik speelde gewoon Renolock wat eigenlijk niet super is tegen een lineup met Druid, Hunter en Shaman.
Anyway, de video is geupload.
Nee, ik bleef voornamelijk bij het deck omdat ik er uiteindelijk in het conquest format toch mee moet winnen.
Edit:
Net het filmpje vanuit jouw standpunt herbekeken. Wat speel ik irritant traag zeg!
Nu ja, dat was omdat ik hele clunky draws had. Vooral die game tegen de patron warrior.
Wel frustrerend om die game tegen druid te zien. Daar heb je wel goeie draws gehad: eerst die emperor en dan in de combo. Dat was eigenlijk de enige manier voor je om te winnen, want je was volgende beurt hoe dan ook dood (ik had lethal en silence vast, dus taunt ging niet helpen).
Nu vanuit jouw standpunt bekeken zie ik geen (grote) fouten van mij, dus da's ook al iets. De meesten hier zullen wel blij zijn om te zien hoe hard mijn Shaman afgestraft is.
[ Voor 60% gewijzigd door DarthDavy op 04-01-2016 01:28 ]
Zowieso elke maand +- 1000 gold op zij zetten voor de volgende expansion.Royy90 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:35:
En omdat ik redelijk nieuw ben ga ik gewoon elke maand een hero kiezen, netdecken, ranked spelen en het deck aanpassen naar eigen wens. Zo heb ik alvast 9 maand een doel en leer ik de classes wat beter kennen.
Deze maand: warlock zoo. (And I like it!)
Sorki#2242
Gisteren even wat Midrange Hunter en Tempo Mage geprobeerd maar je moet echt geluk hebben wil je tegen deze 2 decks met welk class dan ook winnen en dan ligt het ook vaak aan de draws van de tegenstander.
Tegenwoordig gaat het gewoon niet meer om board control maar om het zo snel mogelijk neer rushen van de tegenstander want je weet dat vanaf turn 6 alles zo kan omslaan in het voordeel van de tegenstander met Reno, Dr.6 of 1 van de boardclears waardoor je uiteindelijk gewoon verliest.
Ik ben het met het eerst totaal niet eens. Ik vind dat er juist enorm veel variatie is gekomen in de soorten decks. Als ik zie wat ik vorig jaar tegen ben gekomen in het grindfest dan ben ik daar ontzettend blij mee. Natuurlijk ben ik enorm veel Secret Paladins tegen gekomen maar als je ziet hoeveel viable decks elke class heeft tegenwoordig. Zelfs Shaman en Roque hebben minimaal 2 viable decks.beuker19 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:18:
Nou sinds LOE is Hearthstone nog meer van het zelfde en zie je steeds minder variatie in de soorten decks die worden gespeeld omdat Secret Paladin en Renolockde meta compleet domineren .
Gisteren even wat Midrange Hunter en Tempo Mage geprobeerd maar je moet echt geluk hebben wil je tegen deze 2 decks met welk class dan ook winnen en dan ligt het ook vaak aan de draws van de tegenstander.
Tegenwoordig gaat het gewoon niet meer om board control maar om het zo snel mogelijk neer rushen van de tegenstander want je weet dat vanaf turn 6 alles zo kan omslaan in het voordeel van de tegenstander met Reno, Dr.6 of 1 van de boardclears waardoor je uiteindelijk gewoon verliest.
En ja, natuurlijk wordt je weleens neer gerushed. Het is niet mogelijk om je te wapenen tegen elke type tegenstander.
Ik heb door LoE juist meer plezier in HS gekregen dan ervoor. Grinden vind zelf weer leuk om te doen ondanks alle Secret Paladins.
Dat iedereen zo snel mogelijk alles rushed is al heel lang zo geweest, alleen nu hebben de control decks zowaar een kans tegen de mindless face decks.
Juist en daardoor is de meta ook meer verschoven naar Tempo ipv Aggro waardoor de midrange en control decks weer meer viable zijn geworden!SeamusXanthus schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:36:
@beuker19 Niet mee eens, je ziet toch minimaal dezelfde hoeveelheid decks nu, dat er 3 of 4 decks de meta domineren is altijd al zo geweest.
Dat iedereen zo snel mogelijk alles rushed is al heel lang zo geweest, alleen nu hebben de control decks zowaar een kans tegen de mindless face decks.
Ik ben ook van mening dat Reno bijv. de Midrange decks(Zoo, Hunter en Dragon Priest)veel zwakker heeft gemaakt dan de echte face decks zoals Paladin, Zoo en Hunter en ook nog eens 2 control decks de nek heeft omgedraaid omdat Freeze Mage en CW ook bijna zijn verdwenen.
SW:Death, BGH, EntombNieuwevolger schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:22:
Het is leuk op de ladder totdat je een secret paladin tegenkomt, dan is het gewoon puur hopen dat er geen dr 6, 7 en 8 achter elkaar komen. Dan is bijna elk deck kansloos.
Ook wel bekend als insta-concede? 2x SW:Death + 1x Entomb in mijn geval. Wel een lucky topdeck van mij, EntombPaYnE81 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:27:
[...]
SW:Death, BGH, Entombzie het probleem niet, wel de frustratie bij de Paladin als je al zijn threats zo van tafel veegt hahaha
![]()
Nou valt reuze meer hoor ik heb nog niet verloren als ik na dr.6 ook dr.7 of dr.8 kan spelen.PaYnE81 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:27:
[...]
SW:Death, BGH, Entombzie het probleem niet, wel de frustratie bij de Paladin als je al zijn threats zo van tafel veegt hahaha
![]()
Haha, ja mooi is dat heSatom schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:45:
[...]
Ook wel bekend als insta-concede? 2x SW:Death + 1x Entomb in mijn geval. Wel een lucky topdeck van mij, Entomb
Mee eensch, als je 6+7 of 6+8 hebt zit je tegen de meeste decks wel gebeiteld idd, Entomb is wel een leuke game changer ben ik van mening en geeft juist tegen dit soort decks enorm veel frustratie haha, control warrior is het ook zo leuk tegen. Blijft jammer dat ik die zelden zie op het moment.beuker19 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:48:
[...]
Nou valt reuze meer hoor ik heb nog niet verloren als ik na dr.6 ook dr.7 of dr.8 kan spelen.
[ Voor 24% gewijzigd door PaYnE81 op 04-01-2016 13:05 ]
Als dat niet zo is, dan zal ik misschien mijn spel moeten verbeteren als ik coin heb. Kan ook toeval zijn natuurlijk, aangezien de beperkte hoeveelheid gemeten games.
Let op ik heb het nu zuiver over Arena!
Edit: Oh, ik zie nu zelf dat Arena Mastery een kleine 5% verschil claimt. Dan zit ik er wel iets vanaf, maar is het verschil niet heel schokkend.
[ Voor 14% gewijzigd door SeamusXanthus op 04-01-2016 13:20 ]
Helemaal mee eens.astie schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:35:
[...]
Ik ben het met het eerst totaal niet eens. Ik vind dat er juist enorm veel variatie is gekomen in de soorten decks. Als ik zie wat ik vorig jaar tegen ben gekomen in het grindfest dan ben ik daar ontzettend blij mee. Natuurlijk ben ik enorm veel Secret Paladins tegen gekomen maar als je ziet hoeveel viable decks elke class heeft tegenwoordig. Zelfs Shaman en Roque hebben minimaal 2 viable decks.
En ja, natuurlijk wordt je weleens neer gerushed. Het is niet mogelijk om je te wapenen tegen elke type tegenstander.
Ik heb door LoE juist meer plezier in HS gekregen dan ervoor. Grinden vind zelf weer leuk om te doen ondanks alle Secret Paladins.
Zoals ik al eerder heb gezegd is er echt wel variatie op ladder te vinden. Dat je steeds FotM decks tegen komt is ook niet gek en dat is altijd zo ook geweest. Als het nu niet SecretDin is, is het dadelijk weer een ander deck. Als je er super veel van tegenkomt, dan kun je er toch ook tegen techen?
Dat het niet zo leuk is om steeds tegen SecretDin te spelen kan ik begrijpen.
Alleen moet je jezelf afvragen waarvoor je speelt? Als je competitief bent, dan kun je dus zelf SecretDin spelen of counterdecks (freeze mage, patron). Anders moet je maar schijt hebben en gewoon met de decks spelen die je leuk vind, ook al betekend dit een niet zo hoge rank.
Mijn ervaring om te winnen tegen SecretDin is om zelf een goede early game te hebben, zodat de SecretDin niet snowballed en met als finishing touch een Dr6. Tegen elke tegenstander met God draw, valt er weinig tegen te doen. Daar doet Dr6 into 7 en 8 niet onder.
Anyway, morgenavond om 21:00 speel ik de finale tegen Dijstr.
Ik speel Priest met 2 Deathlords, 1 SWD, 1 Entomb, 2 Holy Nova, 2 Lightbombs en 2 Wild PyromancersPaYnE81 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:27:
[...]
![]()
Speel nu veel tempo mage en zoolock met Brann. Lekker snel, maar kom er gewoonweg niet doorheen nu. Hunters hebben weer een opleving zie ik.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Het is gewoon jammer dat Paladin en Renolock mijn 2 golden classes gewoon echt beter zijn dan de rest wat je tegen komt op de ladder behalve smorc decks met een hele goede draw die je voor turn 6 killen en anders is het ook GG.An1mA schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:25:
@beuker19
Zoals ik al eerder heb gezegd is er echt wel variatie op ladder te vinden. Dat je steeds FotM decks tegen komt is ook niet gek en dat is altijd zo ook geweest. Als het nu niet SecretDin is, is het dadelijk weer een ander deck. Als je er super veel van tegenkomt, dan kun je er toch ook tegen techen?
Dat het niet zo leuk is om steeds tegen SecretDin te spelen kan ik begrijpen.
Alleen moet je jezelf afvragen waarvoor je speelt? Als je competitief bent, dan kun je dus zelf SecretDin spelen of counterdecks (freeze mage, patron). Anders moet je maar schijt hebben en gewoon met de decks spelen die je leuk vind, ook al betekend dit een niet zo hoge rank.
Mijn ervaring om te winnen tegen SecretDin is om zelf een goede early game te hebben, zodat de SecretDin niet snowballed en met als finishing touch een Dr6. Tegen elke tegenstander met God draw, valt er weinig tegen te doen. Daar doet Dr6 into 7 en 8 niet onder.
Anyway, morgenavond om 21:00 speel ik de finale tegen Dijstr.
Ik hoop maar dat of MC generfed word of er nog wat verassingen uit de hoge hoed komen.
ben vandaag met zowel een deathratlle als een battle cry shamen deck aan 't spelen en beide werken vrij goed hoor.beuker19 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:37:
[...]
Het is gewoon jammer dat Paladin en Renolock mijn 2 golden classes gewoon echt beter zijn dan de rest wat je tegen komt op de ladder behalve smorc decks met een hele goede draw die je voor turn 6 killen en anders is het ook GG.
Ik hoop maar dat of MC generfed word of er nog wat verassingen uit de hoge hoed komen.
die elemental destruction is zo'n kewle board clear and met je death rattle minions heb je nog steeds een bord. Met wat geluk heb je ook lava shock in je hand, dan is het echt dikke value.
Je moet gewoon met decks willen experimenteren. Meta vind ik trouwens ook niet eentonig zoals voorheen. Er is wel een nadrukkelijke aanwezigheid van secretdins en Renolocks, maar voor de rest kom je vrijwel alle classes wel tegen hoor.
En anders je moet mijn dreadlock deck pakken want dat deckje heeft min. 70% win kans op Renolocks en iets boven 50% op secretdins
Edit: en ik ben zeker voor een nerf op mysterious challenger! Al moet ik mijn legend rank van Dec aan hem danken.
Iedereen vergeet eigenlijk nog een belangrijk voordeel van hem. Door de secrets uit je resterend deck te halen maak je de kans ineens ook veel groter dat je goede kaarten trekt. Dat is volgens mij ook een reden waarom het vrij vaak voorkomt dat je Dr. 6/7/8 achterelkaar krijgt.
[ Voor 15% gewijzigd door Mofkees op 04-01-2016 16:13 ]
Priest met hun Entomb en SWD, ik krijg er echt de kriebels van!xelfer schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:38:
[...]
Ik speel Priest met 2 Deathlords, 1 SWD, 1 Entomb, 2 Holy Nova, 2 Lightbombs en 2 Wild Pyromancers
Ben je eindelijk door de Deathlords heen, Holy Nova deftig overleefd, komt de Entomb of Lightbomb eraan en als ze nadien nog eens Justicar op tafel leggen is het volledig gedaan met lachen
Die hebben mij al veel frustraties opgeleverd!
Maar vind persoonlijk dat er meer variatie is om door de ladder heen te gaan, hoewel ik het momenteel moeilijk kiezen vind tussen mijn Mech Mage, Reno Lock en Midrange Hunter.
Het is momenteel echt moeilijk om een streak aan te houden.
You think? Probeer eens control te spelen, dat is onmogelijk.. Vieze aggro decks.demol88 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:58:
[...]
Priest met hun Entomb en SWD, ik krijg er echt de kriebels van!
Ben je eindelijk door de Deathlords heen, Holy Nova deftig overleefd, komt de Entomb of Lightbomb eraan en als ze nadien nog eens Justicar op tafel leggen is het volledig gedaan met lachen
Maar vind persoonlijk dat er meer variatie is om door de ladder heen te gaan, hoewel ik het momenteel moeilijk kiezen vind tussen mijn Mech Mage, Reno Lock en Midrange Hunter.
Het soort taal wat je bezigt is niet zoals het hier gaat op het forum
[ Voor 5% gewijzigd door Gropah op 04-01-2016 23:10 ]
Zelf speel ik ongeveer 90% van de tijd tegen smorc/aggro/retard/face decks (hoe je ze ook wilt noemen). Zelf speel ik daardoor 100% anti aggro decks als ik gewoon snel wat potjes wil winnen. Voor mij is HS daardoor prima te spelen. Laat alle tarddecks maar komenTomski1986 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:12:
[...]
You think? Probeer eens control te spelen, dat is onmogelijk.. Vieze aggro decks.
(Ik speel overigens wel heel weinig, dus mijn ervaring op de ladder is wellicht niet representatief)
[ Voor 0% gewijzigd door Gropah op 04-01-2016 23:09 ]
5700X | RX 6600
Laats een potje gewonnen om die 3/5 heals worden damage kaarten laten leven omdat hij zich toch steeds omhoog ging healen haha, daardoor gewonnen met mn tempo mage. Maar voor de rest is control priest echt sterk.demol88 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:58:
[...]
Priest met hun Entomb en SWD, ik krijg er echt de kriebels van!
Het belangrijkste is wel dat het gewoon een super leuk deck is om te spelen en weer wat anders.
Het is wiskundig gezien gewoon simpel. Als je HS als value game ziet, dan hebben low mana cost kaarten meer value per mana dan high cost kaarten. Enige om dat de compenseren is door defensive kaarten meer value te geven of door er voor te zorgen dat decks die enkel low cost kaarten spelen op een gegeven moment out of cards raken. Door goedkope deathrattle kaarten, carddraw kaarten en kaarten als 6 mana 6/6 "leg 5 extra kaarten in play" etc. raken aggro decks echter niet zo snel meer op.PCBaas schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:43:
Dat krijg je als je een paar sets achter elkaar vrijwel geen goede late-game control kaarten en alleen maar early/mid-game kaarten introduceert. Dan worden de aggro/tempo/mid-game decks geoptimaliseerd en dan zie je dat de hearthstone ladder incrementeel steeds aggressiever wordt.
waarom is dat zo? life + attack = ca. 2x mana cost, dat is vaak zo voor de meeste kaarten?xelfer schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:17:
[...]
Het is wiskundig gezien gewoon simpel. Als je HS als value game ziet, dan hebben low mana cost kaarten meer value per mana dan high cost kaarten. .
Anders kun je ook nog met Patron spelen, 90% winrate tegen SecretDin, maar echt super slecht tegen elke variant van Warlock.Royy90 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:07:
Wou mijn warrior golden maken, helaas werkt dat niet erg goed in de huidige meta (mijn ervaring). Heb dus maar een homebrew reno mage gemaakt. Direct 6-0 ermee gegaan. Denk dat ik hier maar mee ga ranken deze maand
Een gemiddelde 1 mana cost minion heeft 3 statpunten te verdelen. Vaak zijn ze 1/2 of 2/1 (uitzonderingen zoals Flame Imp etc. daargelaten). Een gemiddelde 2 mana cost minion heeft 5 statpunten, 2/3 of 3/2 etc.Mofkees schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:25:
[...]
waarom is dat zo? life + attack = ca. 2x mana cost, dat is vaak zo voor de meeste kaarten?
- 1 mana: 3 statpunten: 3.00 value per mana;
- 2 mana: 5 statpunten: 2.50 value;
- 3 mana: 7 statpunten: 2.33 value;
- 4 mana: 9 statpunten: 2.25 value;
- 5 mana: 11 statpunten: 2.20 value.
- 6 mana: 13 statpunten: 2.17 value.
Hier zit diminishing returns op. Kale low cost minions zijn in verhouding dus overvalued vergeleken met high cost mana minions. Je return on investment is afnemend, naarmate je duurdere minions speelt.
Uiteraard werkt HS complexer dan dat, omdat kaarten andere abilities hebben dan alleen stats. Daarnaast zijn er ook veel low mana cost kaarten die meer value geven dan hun basale mana cost, al dan niet met een nadeel (Flame Imp, Fel Reaver etc).
Door synergy te geven aan low mana cost minions, wordt het in veel gevallen echter nog waardevoller om 2 low cost kaarten te spelen, dan 1 duurdere kaart van dezelfde mana cost. Het is daardoor voor mij logisch dat er veel aggro decks gespeeld worden, waarin vaak maar een paar (overpowered) high mana cost kaarten zitten (Dr. Boom, Tirion dat soort kaarten).
Haha, dat was ook mijn conclusieRoyy90 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:07:
Wou mijn warrior golden maken, helaas werkt dat niet erg goed in de huidige meta (mijn ervaring). Heb dus maar een homebrew reno mage gemaakt. Direct 6-0 ermee gegaan. Denk dat ik hier maar mee ga ranken deze maand
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
nu inmiddels 11-0, 100% winrate dus, maargoed dat zegt nog niet zoveel op 11 potjes. Toch blij met resultaat tot nu toe, 200/500 nu
Omdat jij een hoge winrate hebt tegen Mage, zegt absoluut niets over de class. Buiten het feit dat er een gigantisch verschil zit tussen Tempo en Freeze zit, ligt het puur aan het deck dat je speelt. Heb jij een deck dat Mage gewoon flink doet counteren, betekent niet dat de class slecht is.beuker19 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:11:
Nou sorry hoor maar dan zal ik wel een ander soort Hearthstone spelen dan jullie want het enige wat ik zie is Warlock,Mage en Paladin en zo af en toe een ander deck waarbij ik Mage gewoon een zwakke class vind (24-6).
Ik ben ook van mening dat Reno bijv. de Midrange decks(Zoo, Hunter en Dragon Priest)veel zwakker heeft gemaakt dan de echte face decks zoals Paladin, Zoo en Hunter en ook nog eens 2 control decks de nek heeft omgedraaid omdat Freeze Mage en CW ook bijna zijn verdwenen.
[ Voor 50% gewijzigd door Benjamin- op 04-01-2016 21:28 ]
Weet niet of dit tegen mij is, maar bedoelde dat ik nu 11 potjes op rij win als een mage. Vooral doordat er nu veel Paladins op de ladder zijn speelt mage nu gewoon goed. Ben juist geswitched van warrior naar mage om dezelfde redenBenjamin- schreef op maandag 04 januari 2016 @ 19:54:
Omdat jij een hoge winrate hebt tegen Mage, zegt absoluut niets over de class. Buiten het feit dat er een gigantisch verschil zit tussen Tempo en Freeze zit, ligt het puur aan het deck dat je speelt. Heb jij een deck dat Mage gewoon flink doet counteren, betekent niet dat de class slecht is.
[ Voor 5% gewijzigd door Royy90 op 04-01-2016 20:27 ]
Lijkt me niet dat hij het tegen jou heeft toch?Royy90 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:25:
[...]
Weet niet of dit tegen mij is, maar bedoelde dat ik nu 11 potjes op rij win als een mage. Vooral doordat er nu veel Paladins op de ladder zijn speelt mage nu gewoon goed. Ben juist geswitched van warrior naar mage om dezelfde reden
Anyways, ik ben wel nieuwsgierig naar je decklist
Zeggen dat control niet valabel is bullshit. Control Warrior heeft het momenteel moeilijk, maar control priest is aan een serieuze opmars bezig en eerlijk gezegd: ook niet leuk en frustrerend om tegen te spelen (wel leuk om het zelf te spelen
Het gekanker op paladin kan ik enigzins wel begrijpen, maar anderzijds was het vroeger gejank omdat paladin niet speelbaar was. Nu is paladin perfect speelbaar in 2 of misschien zelfs 3 varianten: secretdin, midrange en control acht ik ook niet onmogelijk. Het frustrerende is inderdaad de combo dr. 6, dr. 7 en dr. 8, maar dat valt niet te fixen door MC of Boom te nerfen. Het is niet één kaart die OP is, maar de combinatie en opeenvolging van die kaarten en daar valt moeilijk iets aan te doen.
Hoe dan ook: hearthstone is volgens mij heel gezond en gebalanceerd. Er zijn natuurlijk altijd dingen die kunnen verbeterd worden, maar op zich is de game sinds LoE heel goed bezig.
Niemand had het over "tegen" mage spelen toch of zie ik iets niet wat de rest wel ziet?xelfer schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:57:
[...]
Lijkt me niet dat hij het tegen jou heeft toch?Je hebt het geen enkel moment over tegen mage spelen....
Anyways, ik ben wel nieuwsgierig naar je decklist. Ben benieuwd hoe een reno mage er uit ziet. Zou je die wellicht willen delen?
hier is mijn lijst: http://www.hearthpwn.com/decks/409056-renomage
Ben het helemaal met je eens. Het is naar mijn mening nog nooit zo gevarieerd geweest.DarthDavy schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:05:
De meta is zeer gevarieerd. Secretdin en Renolock zitten op de top, maar dat is geen probleem. Er zijn heel veel decks speelbaar en de meta verschuift ook lekker.
Zeggen dat control niet valabel is bullshit. Control Warrior heeft het momenteel moeilijk, maar control priest is aan een serieuze opmars bezig en eerlijk gezegd: ook niet leuk en frustrerend om tegen te spelen (wel leuk om het zelf te spelen).
Het gekanker op paladin kan ik enigzins wel begrijpen, maar anderzijds was het vroeger gejank omdat paladin niet speelbaar was. Nu is paladin perfect speelbaar in 2 of misschien zelfs 3 varianten: secretdin, midrange en control acht ik ook niet onmogelijk. Het frustrerende is inderdaad de combo dr. 6, dr. 7 en dr. 8, maar dat valt niet te fixen door MC of Boom te nerfen. Het is niet één kaart die OP is, maar de combinatie en opeenvolging van die kaarten en daar valt moeilijk iets aan te doen.
Hoe dan ook: hearthstone is volgens mij heel gezond en gebalanceerd. Er zijn natuurlijk altijd dingen die kunnen verbeterd worden, maar op zich is de game sinds LoE heel goed bezig.
Er ging iets fout, ik dacht dat ik gewoon op "Laatste" stond, maar was pagina 110.Royy90 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:25:
[...]
Weet niet of dit tegen mij is, maar bedoelde dat ik nu 11 potjes op rij win als een mage. Vooral doordat er nu veel Paladins op de ladder zijn speelt mage nu gewoon goed. Ben juist geswitched van warrior naar mage om dezelfde reden
Post aangepast.
Dus als je van plan was binnenkort te stoppen met bijvoorbeeld TGT pakjes openen, ga dan nog even door tot de Legendary.
Cijfers jongens cijfersBekse schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:20:
[...]
Ben het helemaal met je eens. Het is naar mijn mening nog nooit zo gevarieerd geweest.
Denken dat het gevarieerd is of het daadwerkelijk gevarieerd zijn 2 hele verschillende dingen.
Ik ben echt benieuwd naar jullie onderbouwingen want ik kom zeker 1 op de 3/4 potjes een Paladin tegen en de rest wat ik tegen kom is de standaard Tempo Mage, Face Hunter, Aggro Shaman of Combo Druid en vanaf dan word het wel heel zeldzaam dat ik nog een ander deck tegen kom.
Paladin (voornamelijk SecretDin) en Warlock zijn wel dominant, maar de rest van de classes kun je wel gevarieerd noemen hoor.
[ Voor 4% gewijzigd door An1mA op 05-01-2016 09:03 ]
beuker19 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:07:
[...]
Cijfers jongens cijfers
Denken dat het gevarieerd is of het daadwerkelijk gevarieerd zijn 2 hele verschillende dingen.
Ik ben echt benieuwd naar jullie onderbouwingen want ik kom zeker 1 op de 3/4 potjes een Paladin tegen en de rest wat ik tegen kom is de standaard Tempo Mage, Face Hunter, Aggro Shaman of Combo Druid en vanaf dan word het wel heel zeldzaam dat ik nog een ander deck tegen kom.
Ik zie hier alleen maar bewijs dat je gevoel echt anders is dan de realiteit
Neem bijvoorbeeld Warlock, die je veel vaker ziet dan Hunter, Shaman en Druid. Ook Priest en Warrior zie jij vaker dan Shaman. De enige class die jij minder ziet dan Shaman is Rogue.
Paladin kom je het meeste tegen, dat klopt, dat is ook iets wat niemand tegen spreekt, maar als ik je statistieken zie dan zie ik toch nog heel erg veel variatie op Rogue na, die zie je gewoon ronduit weinig.
Dat is 1 manier om er naar te kijken, je kan het ook zo zien, je hebt 3 classes die naar boven uitschieten, 3 classes die gemiddeld zitten en 3 classes die laag zitten.beuker19 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:34:
5 classes die je samen minder dan 40% tegen komt met als dieptepunt Rogue met maar 3%
Als je tevens bedenkt dat de 3 hoogste classes ook nog op veel manieren gespeeld worden, dus Freeze, Mech, Reno en Tempo Mage, Secret, Aggro, Midrange en Reno Paladin en Reno, Hand, Zoo, Maly en Demon (Zoo) Warlock, en opeens zit er echt zat variatie in het spel op dit moment.
[ Voor 21% gewijzigd door Benjamin- op 04-01-2016 22:51 ]
Maar zijn de cijfers dan echt veel anders dan bijv.een half jaar geleden want ook toen kwam ik alle classes ook wel tegen en daar gaat het een beetje om.Benjamin- schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:43:
[...]
[...]
Ik zie hier alleen maar bewijs dat je gevoel echt anders is dan de realiteit
Neem bijvoorbeeld Warlock, die je veel vaker ziet dan Hunter, Shaman en Druid. Ook Priest en Warrior zie jij vaker dan Shaman. De enige class die jij minder ziet dan Shaman is Rogue.
Paladin kom je het meeste tegen, dat klopt, dat is ook iets wat niemand tegen spreekt, maar als ik je statistieken zie dan zie ik toch nog heel erg veel variatie op Rogue na, die zie je gewoon ronduit weinig.
Volgens mij is nu Paladin zeg maar de nieuwe Hunter want die kom je het meest tegen maar Combo Druid is nog steeds het zelfde en Handlock is nu Renolock maar omdat nu gevarieerd te noemen.
Halfjaar geleden kwam je ook alle classes tegen? Priest was aardig dood, Shaman was helemaal dood en er was veel minder variatie qua decks.beuker19 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:55:
[...]
Maar zijn de cijfers dan echt veel anders dan bijv.een half jaar geleden want ook toen kwam ik alle classes ook wel tegen en daar gaat het een beetje om.
Volgens mij is nu Paladin zeg maar de nieuwe Hunter want die kom je het meest tegen maar Combo Druid is nog steeds het zelfde en Handlock is nu Renolock maar omdat nu gevarieerd te noemen.
toen waren er alleen maar smorc face hunters.beuker19 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:55:
[...]
Maar zijn de cijfers dan echt veel anders dan bijv.een half jaar geleden want ook toen kwam ik alle classes ook wel tegen en daar gaat het een beetje om.
Nu heeft Paladin juist teveel goeie decks (of eigenlijk teveel goeie class cards), daarom zie je ze ook veel vaker dan andere classes.
Nou dat valt behoorlijk tegen helaas alleen Tempo Mage , Secret Paladin en Renolock want de rest is gewoon net niet goed genoeg.Benjamin- schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:43:
Dat is 1 manier om er naar te kijken, je kan het ook zo zien, je hebt 3 classes die naar boven uitschieten, 3 classes die gemiddeld zitten en 3 classes die laag zitten.
Als je tevens bedenkt dat de 3 hoogste classes ook nog op veel manieren gespeeld worden, dus Freeze, Mech, Reno en Tempo Mage, Secret, Aggro, Midrange en Reno Paladin en Reno, Hand, Zoo, Maly en Demon (Zoo) Warlock, en opeens zit er echt zat variatie in het spel op dit moment.
Zo ben ik al wel in geen 2 maand meer een Hand/Demonlock tegen gekomen en Aggro Paladin en Reno Mage zijn nog zeldzamer dan Rogue spelers.
Daarbij moet ik wel zeggen dat een klein gedeelte van de speler natuurlijk wel heel goed zijn met bijv. een Malylock of Reno Mage maar die kom je niet zo heel vaak tegen.
[ Voor 9% gewijzigd door beuker19 op 05-01-2016 01:41 ]
Echt tientallen potjes die ik zeker ga winnen, en dan trekt ie een combi eruit met toevallig net die ene kaart die die nodig hebt. Wat dat dan ook mag zijn.
Pffff....
Normaal verliezen zit er haast niet meer in.
Veel van die potjes kan je niet eens winnen. Dan wordt de uitkomst gewoon bepaalt. Of jij nu een genie bent en je tegenstander een blinde, dat doet er nulkommanul toe.
Het is ook zo dat als je bij het eerste rng momentje genaaid wordt, kan je net zo goed dat potje opgeven. Want de rest ga je ook genaaid worden. Wat ook weer erg verdacht is allemaal.
Krijg steeds minder zin in deze game.
Het is bad beat na bad beat na bad beat na bad beat.
[ Voor 13% gewijzigd door Turfschipper op 05-01-2016 02:31 ]
Verwijderd
Renolock is control. Misschien geen fatigue decks, maar zeker wel control.DarthDavy schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:05:
De meta is zeer gevarieerd. Secretdin en Renolock zitten op de top, maar dat is geen probleem. Er zijn heel veel decks speelbaar en de meta verschuift ook lekker.
Zeggen dat control niet valabel is bullshit.
Helaas heeft iedereen dit wel eens mee gemaakt. Je bent net afhankelijk van de kaarten die je raapt of mulligant. En ook daar moet je een beetje geluk hebbenTurfschipper schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 02:28:
Verlies momenteel alleen nog maar door "wonderbaarlijke" card draw.
Echt tientallen potjes die ik zeker ga winnen, en dan trekt ie een combi
Het is en blijft een kaart spel.
Gisteren een leuk potje voorbij gekomen; secret paladin VS mijn midrange paladin. Gegeven moment konden we alleen nog maar 1/1 minions spawnen. Terwijl hij bij de laatste 8 kaarten nog geen enkele MC had getrokken en ik nog geen CR7 of DR8
Maar zo te horen heb je even een pauze nodig! Omdat je misschien lichtelijk aan het tilten bent door de variantie.
Misschien heb je dit al gelezen, zo niet dan doe dat even
PCBaas schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:13:
[...]
Interessant infographic die ik laatst had gezien: http://imgur.com/a/5RWWe#0
I bad beat my meat by busting my nuts!
Polymorph en Flamestrike zijn van die kaarten, op de juiste momenten supergoed, maar op de verkeerde moment extreem slecht. Zou je 30 kaarten in je hand kunnen hebben, dan zou je ze wel gebruiken omdat het je curve nooit kan verzieken.
Een pauze zou dan even geen kwaad kunnen. Ik heb zelf juist wel mazzel de laatste tijd, hoewel ik nu wel lid ben geworden van 'team smorc'.Turfschipper schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 02:28:
Verlies momenteel alleen nog maar door "wonderbaarlijke" card draw.
Echt tientallen potjes die ik zeker ga winnen, en dan trekt ie een combi eruit met toevallig net die ene kaart die die nodig hebt. Wat dat dan ook mag zijn.
Pffff....
Normaal verliezen zit er haast niet meer in.
Veel van die potjes kan je niet eens winnen. Dan wordt de uitkomst gewoon bepaalt. Of jij nu een genie bent en je tegenstander een blinde, dat doet er nulkommanul toe.
Het is ook zo dat als je bij het eerste rng momentje genaaid wordt, kan je net zo goed dat potje opgeven. Want de rest ga je ook genaaid worden. Wat ook weer erg verdacht is allemaal.
Krijg steeds minder zin in deze game.
Het is bad beat na bad beat na bad beat na bad beat.
Heb mijn laatste 10 potjes allemaal gewonnen waaronder:
- 1 x t4 lethal
- 3 x t5 lethal
- 3 x t6 lethal
Edit: net nu ik dit typ verlies ik een potje van skill hunter door Quick Shot into Quick Shot into Kill Command draw op een lege hand. Achja, outplayed 11/10 zullen we maar zeggen.
[ Voor 7% gewijzigd door xelfer op 05-01-2016 12:47 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.