Plezier in een game waarbij de ladder draait om "win x games meer dan je verliest en je gaat in ranks omhoog" is natuurlijk niet wat je moet verwachten. De ladder is voor mensen die het niet erg vinden als ze 8 keer op een rij tegen hetzelfde deck spelen, zolang ze maar meer winnen dan verliezen. Ranked HS en fun is voor mij ook niet een combinatie die samen gaat. Helaas zie je in "casual" mode exact dezelfde decks als in ranked, waardoor casual mode ook geen zin heeft.
Gelukkig leven we in gouden tijden voor de game industrie, waardoor er altijd alternatieve games zijn, als je je in HS niet genoeg vermaakt. Zelf is HS mijn op 3 na meest gespeelde game op dit moment. Competitief speel ik CS GO, voor de lol speel ik daarnaast COD: Black Ops 3 en single player baan ik mij een weg door Xenoblade Chronicles X. Deze combinatie met een paar keer per week wat potjes HS (als ik inspiratie heb) is voor mij prima.
Wellicht kan je HS spelen voor de dailies, om zo je collectie toch nog wat op peil te houden. Mocht je in de toekomst weer zin krijgen om te spelen, dan loop je qua collectie in ieder geval niet mijlenver achter. Dat is wat ik ook doe (hoewel ik soms weleens een daily mis). Heb dit seizoen 34 wins gehaald, zit nu op rank 11 en ik heb weer wat kaarten aan mijn collectie toe weten te voegen. Misschien dat ik morgen nog even voor rank 5 of iets dergelijks ga om zo toch goed te profiteren van de ladder rewards.