Peterrtt schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:01:
Chozx, wanneer kan jij een potje spelen?

Iemand zijn tweeakters account, zodat ik hem een pm kan sturen?
Hij kan morgen heel de dag of vandaag om 16:00 uur. Noem maar een tijd, dan geef ik dat aan hem door!

[ Voor 3% gewijzigd door Astie op 23-12-2015 15:06 ]

Zebby schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:05:
Wat mij betreft gebruiken ze nog steeds te weinig te pluspunten die een digitale cardgame biedt. Veel terechte punten, maar gebruik je voordeel!
Vertel.... welke pluspunten kunnen ze beter gebruiken? (Ik ben oprecht benieuwd)

Ik denk zelf aan betere collection management en vooral meer deckslots.
xelfer schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:18:
[...]

Vertel.... welke pluspunten kunnen ze beter gebruiken? (Ik ben oprecht benieuwd)

Ik denk zelf aan betere collection management en vooral meer deckslots.
Ik zou ook graag mijn statistieken terug willen zien. Nu worden daar 3e partijen voor mis/gebruikt maar ik zou graag de statistieken van Blizzard zelf willen zien want ik kan me niet voorstellen dat zij geen gedetailleerde statistieken bijhouden.

Daarnaast mis ik vooral het overzicht van wat ik allemaal nog niet heb.
Meer deckslots zou mooi zijn maar dan niet meer in een rij onder elkaar maar een beter overzicht per class ofzo. Zoals nu de keuze van een class is als je een deck gaat bouwen maar dan met de decks eronder ofzo.
dijstr schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:59:
[...]

True that! Al met al mooie potjes, hoop geleerd ook! Zoals dat ik iets beter mn mana moet tellen.. Haha
Ja die ene fout was wel briljant :).
Als ik je nog een tip mag geven. Denk meer aan de siquence. Daarmee bedoel ik de volgorde van je plays. Altijd eerst een Shredder killen en dan pas je minion spelen. Of eerst je mana tellen en dan eerst, als warlock, lifetappen en dan pas je play maken. Zag daar bij jou nog veel verbetering in.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12 12:54
astie schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:24:
[...]

Ik zou ook graag mijn statistieken terug willen zien. Nu worden daar 3e partijen voor mis/gebruikt maar ik zou graag de statistieken van Blizzard zelf willen zien want ik kan me niet voorstellen dat zij geen gedetailleerde statistieken bijhouden.

Meer deckslots zou mooi zijn maar dan niet meer in een rij onder elkaar maar een beter overzicht per class ofzo. Zoals nu de keuze van een class is als je een deck gaat bouwen maar dan met de decks eronder ofzo.
Mee eens. Onvoorstelbaar dat er geen enkele statistiek of achievement te zien is.
Mijn collectie staat op Hearthhead.com wat ideaal is om te filteren wat je wel / niet hebt. Kost je wel éénmalig moeite om op zetten. Via Hearthpwn.com is er een tool die het automatisch voor je doet, maar helaas heeft die geen fijne search mogelijkheden. Dus voorlopig gebruik ik hearthhead.com

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:18
Er zijn heel veel dingen die Hearthstone nog kan doen/toevoegen. Zal even mijn ideen opperen...

- exporteren/importeren van decks.
- een soort deck database ingame waar je kan kiezen
- mee kunnen kijken in arena draft
- auto squiche
- extra deckslots
- ik mis nog zes andere skins??
- toernooi mode
- achievement systeem (dit is een hele mooie: http://www.hearthpwn.com/...hievements-in-hearthstone)

Zijn vast nog meer dingen maar dit schiet me zo even te binnen in een korte tijd :)

PSN Profile

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Nog meer netdecks juig ik anders niet toe, plus verl mensen hebben niet alle kaarten om een deck te importeren.
Royy90 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:00:
Er zijn heel veel dingen die Hearthstone nog kan doen/toevoegen. Zal even mijn ideen opperen...

- exporteren/importeren van decks.
- een soort deck database ingame waar je kan kiezen
- mee kunnen kijken in arena draft
- auto squiche
- extra deckslots
- ik mis nog zes andere skins??
- toernooi mode
- achievement systeem (dit is een hele mooie: http://www.hearthpwn.com/...hievements-in-hearthstone)

Zijn vast nog meer dingen maar dit schiet me zo even te binnen in een korte tijd :)
Dat zijn wat mij betreft allemaal valide punten :). Hopelijk doen ze er bij Blizzard wat mee.
[...]

Statistieken is ook iets wat ze volgens mij vrij eenvoudig toe kunnen voegen. Er is nu al een tab met wins, levels etc., dus volgens mij kunnen ze daar wel meer geavanceerde stats aan toe voegen. Ik vraag me wel af in hoeverre Blizzard daar iets mee zal doen. Als ze de insteek van de game casual willen houden, dan zullen ze wellicht minder inzetten op het bijhouden van stats e.d., om zo casual play te stimuleren.

Wat mij goed zou lijken is de optie om stats te tracken in game, dan kunnen de mensen die daar behoefte aan hebben dit gebruiken. Sowieso geeft de populariteit van statistic trackers wel aan dat er behoefte is onder een groep spelers om inzicht te krijgen in hun statistieken.

Ik hoop zelf ook dat ze collection management beter maken door o.a.:
- Beter tracken welke kaarten je nog mist;
- Beter omgaan met golden kaarten vs non-golden kaarten (nu zitten golden kaarten nog naast non-golden kaarten in je collectie, dit vind ik onnodig verwarrend);
- Meer 'search' opties.

Sidenote: enige wat ik wel hoop dat ze nooit toevoegen is een methode om te tracken welke kaarten er nog in je deck zitten. Ik snap dat mensen dit gebruiken, maar het is wel iets wat de vereiste skills verlaagd, omdat je eigenlijk je geheugen niet echt meer nodig hebt. Ik denk overigens ook niet dat ze dat ooit zullen doen.
[...]

Die statistieken hebben ze zeker. Ik weet ook dat ze destijds statistieken toen van Patron Warrior hadden gedeeld als onderbouwing waar het probleem lag. Dus het is ook niet alleen statistieken van een class, maar ook class + specifieke kaarten, waarbij ze dus ook echt kunnen zien waar het probleem ligt.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Duros schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:09:
[...]

Als je heel graag een extra sprint erin wilt stoppen, zou ik een Cold Blood eruit halen. Defender is een hele belangrijke activator voor je Egg, en Backstab kan je veel value mee halen in combo met SI:7. Cold Blood is ook een goede activator, maar early game is een Abusive Sergeant meestal genoeg. Daarnaast heb je weer een extra minion op het bord en moet je met Cold Blood een combo maken om er value van te krijgen.

Zelf speel ik het deck met Azure Drakes en Loot Hoarders. Zou heel graag Bloodmage Thalnos willen toevoegen maar daar heb ik voorlopig nog geen dust voor.
Cold Blood kan ik inderdaad ook wel missen. Azure Drake vind ik wat te duur voor in het deck met 5 mana maar Loot Hoarders heb ik al eerder wel eens overwogen. Ook maar eens mee testen. Wat is jouw decklist?

Vicariously I live while the whole world dies

Mijn tegenstander was druk bezig met het optuigen van zijn kerstboom, maar toen was zijn deck opeens leeg (en zijn hand ook):

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/532wp2.png

Stond hij even zuur te kijken dat ik de rest van de game niets meer uit ging spelen.... _O-

[ Voor 3% gewijzigd door xelfer op 23-12-2015 18:14 ]

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
xelfer schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:14:
Mijn tegenstander was druk bezig met het optuigen van zijn kerstboom, maar toen was zijn deck opeens leeg (en zijn hand ook):

[afbeelding]

Stond hij even zuur te kijken dat ik de rest van de game niets meer uit ging spelen.... _O-
of zoiets :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QvwRlhL.png

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• stephans
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-12 04:49
Jeespar en ik hebben net onze match gespeeld. 1-0

Eerste ronde met mijn Paladin tegen zijn Rogue. Waar ik mijn pally redelijk control had staan was zijn rogue meer aggro/mid-range. Door een mooie curve aan het begin voor mij heb ik rustig afgewacht tot de grote jongens kwamen opdagen. Dr 7 kwam uiteindelijk maar Tirion bleef verstopt. Jeespar gaf op toen ik een zwaar overwicht kreeg. 2-0

Tweede ronde mijn Mage (aangezien ik nog speel houd ik de inhoud nog even geheim) tegen zijn dragon priest. Doordat Jeespar op een telefoon speelde had hij een gruwelijk misplay/click op turn 4 waardoor ik eigenlijk direct een tempo voorsprong kreeg die ik nooit meer uit handen heb gegeven en de game in de pocket had.

Derde ronde mijn Hunter vs zijn priest. Hier had ik eigenlijk weinig in te brengen. Met een grote golf aan sterke minions (wyrmrest agent, dragon guardian, etc...) kwam ik nooit tot een bord, en tot overmaat van ramp cabalt ie mijn mad scientist waardoor het game over was voor mij. 3-0

De 4e ronde was het uiteraard weer mijn hunter maar ditmaal tegen zijn Pally. De match ging heel gelijkwaardig op, maar ik trok deze langzaam naar mij toe. Toen speelde Jeespar Tirion waardoor ik in de verdediging moest. Ik killde Tirion met nog 15 health voor Jeespar. Jeespar gooide toen een Murloc Knight op het bord, en spawnde een Old-Eye Murky, killde mijn 5 health loatheb met Tirions zwaardje en mijn 4 health houndmaster. Mijn creeper bleef echter leven waardoor ik de beurt erop het kon afmaken met o.a. kill command. 3-1

Bedankt voor de match!

• Duros
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-10 07:14
Vicarious schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:53:
[...]

Cold Blood kan ik inderdaad ook wel missen. Azure Drake vind ik wat te duur voor in het deck met 5 mana maar Loot Hoarders heb ik al eerder wel eens overwogen. Ook maar eens mee testen. Wat is jouw decklist?
Dit is mijn decklist: http://www.hearthpwn.com/decks/400907-raptor-0-03
Thalos voor een Loot Hoarder best goed zijn in dit deck. Verder moet er misschien nog een boardclear in als er meer Zoo / Aggro gespeeld wordt. Maar tot nu toe heb ik meestal wel boardcontrol.
Ruim een jaar later, maar ik kan nu zeggen dat ik value van mijn dusten heb. :P

Jaar terug was Auctioneer generfd naar 6 mana en had ik de mijne gedust, tijdje terug 1 uit een Brawl pakje gehaald, en net mijn tweede. Easy dust! :P

[ Voor 5% gewijzigd door Benjamin- op 23-12-2015 22:34 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Mijn potje tegen Brangus zit er ook op. Ik heb 3-0 gewonnen. Nee, geen forfeit van Brangus, we hebben echt gespeeld. Het zat me weer goed mee :-)

Op naar de volgende!

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Nieuwevolger
Deze brawl is echt om te janken. Slaat nergens op dat jezelf niks kan spelen, terwijl je tegenstander met legendarys strooit als strooigoed. Zit geen skills achter, puur geluk hebben. Verdomme pas na de 7e x gewonnen.

• SeamusXanthus
Ja deze brawl was echt heel vervelend.
Ik speel nu trouwens (omdat ik rank 5 al binnen heb geharkt en Legend geen doel is) met een zelf bedacht RenoPriest deck. Moet zeggen dat lukt nog aardig. Volgens mij heeft bijna niemand het door.
Voorlopig blijf ik er stabiel op rank 4 mee, wat nog best leuk is voor een eigen deck. Echter de hoeveelheid gespeelde potjes is nog niet dusdanig groot dat ik met overtuiging kan zeggen dat het een winrate van 50%+ kan halen.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

SeamusXanthus schreef op donderdag 24 december 2015 @ 01:01:
Ja deze brawl was echt heel vervelend.
Ik speel nu trouwens (omdat ik rank 5 al binnen heb geharkt en Legend geen doel is) met een zelf bedacht RenoPriest deck. Moet zeggen dat lukt nog aardig. Volgens mij heeft bijna niemand het door.
Voorlopig blijf ik er stabiel op rank 4 mee, wat nog best leuk is voor een eigen deck. Echter de hoeveelheid gespeelde potjes is nog niet dusdanig groot dat ik met overtuiging kan zeggen dat het een winrate van 50%+ kan halen.
Heb het ook een tijdje gedaan. Je verliest over het algemeen van de pure aggro decks als je geen Reno in beurt 5 a 6 kan spelen en tegen een goed control deck is het niet stabiel genoeg. Ik ben er daarom uiteindelijk maar mee gestopt omdat ik net iets onder de 50% winrate zat ermee. Zal misschien iets hoger gekund hebben na wat tweaks, maar ik vond het allemaal niet heel overtuigend.

Vicariously I live while the whole world dies

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ik vind de brawl best wel geinig, juist doordat je af en toe met legendaries kan strooien. Zulke goede kaarten heb ik zelf niet, dus om het op deze manier te gebruiken, is best tof. Misschien komt het ook omdat ik Alexstrasza uit het pakje trok O-) Ik kan wel snappen dat het inderdaad niet als skillful wordt gezien deze brawl, maar ik vond het in ieder geval vermakelijk.

Trouwens wel erg veel geluk met m'n packdraws: uit de vorige pack (die ik van een spectate kreeg), kwam ok al een legendary :D

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-12 15:59

Smurf

Detri

De brawl van vorige week vond ik echt leuk (en niet alleen met warlock :P ) Jammer dat ze deze week niet ook nog iets in het winter veil thema hebben.
Nu was het gewoon weer net als de vorige keer bij deze brawl: mulligan voor big drops en hopen dat ze de eerste 3-4 beurten voor 1 of 2 mana op tafel konden. Lukt dat niet en de tegenstander heeft boardcontrol gelijk concede en nog eens proberen.

)

• Sahje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2021
Nieuwevolger schreef op donderdag 24 december 2015 @ 00:20:
Deze brawl is echt om te janken. Slaat nergens op dat jezelf niks kan spelen, terwijl je tegenstander met legendarys strooit als strooigoed. Zit geen skills achter, puur geluk hebben. Verdomme pas na de 7e x gewonnen.
Wat een top brawl dit. 4x gespeeld, 4x gewonnen. Turn 1 Onyxia in 1 potje. Turn 2 Malorne, Turn 3 Volcanic Lumberer, Turn 4 Vulcanic Lumberer, Turn 5 Ancient of War in een ander potje. Perfecte brawl om je tegenstander turn 1-3 te laten conceden. Perfect om de quests weg te werken van classes die je normaal nooit speelt.

[ Voor 34% gewijzigd door Sahje op 24-12-2015 10:08 ]

• Nieuwevolger
Sahje schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:59:
[...]

Wat een top brawl dit. 4x gespeeld, 4x gewonnen. Turn 1 Onyxia in 1 potje. Turn 2 Malorne, Turn 3 Volcanic Lumberer, Turn 4 Vulcanic Lumberer, Turn 5 Ancient of War in een ander potje. Perfecte brawl om je tegenstander turn 1-3 te laten conceden. Perfect om de quests weg te werken van classes die je normaal nooit speelt.
Ik speelde tegen een shaman, die man speelt op turn 3 die legendary dielapranomes geeft en die legendary met charge, devine shield, taunt en meer. Werd er seireus niet goed van.

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Grrrrmblll.. Hoeveel frustraties kan dit spel wel niet teweegbrengen.. Ik wil gewoon fun beleven door af en toe eens te kunnen winnen met een homebrew deck. Kom je het ene na het andere netwerk tegen waar je gewoon geen antwoord op hebt.. Voor mij is de fun er al een tijdje uit, en dit zal niet verbeteren zolang Blizzard geen kleine aanpassingen doet. Control decks of fun theme bases decks zijn gewoon compleet nutteloos tegen de tal van debiele cancer of aggro decks die je met hopen tegenkomt.. En casual spelen is geen optie want daar kom je dezelfde meuk tegen. Spijtig dat er geen degelijk alternatief is voor dit ongebalanceerd spel.

• Rabbiej
  • Laatst online: 22:56
Ik speelde zojuist een potje als priest tegen een paladin. Loop een hele lange tijd achter de feiten aan maar weet op een gegeven moment toch nog een redelijke boardclear te krijgen (met auchenai en wild pyro + circle). Sta daarna nog steeds op verliezen want ben door zo goed als al mijn kaarten heen, krijg ik als laatste kaart een thoughtsteal waarmee ik zijn combo muster for battle + quartermaster krijg (in zijn laatste 4 kaarten). Met die combo win ik uiteindelijk de game, vond hem best grappig en kan me voorstellen dat mijn tegenstander de nodige frustraties gehad heeft na die game.. :-)

• Nieuwevolger
Tomski1986 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:21:
Grrrrmblll.. Hoeveel frustraties kan dit spel wel niet teweegbrengen.. Ik wil gewoon fun beleven door af en toe eens te kunnen winnen met een homebrew deck. Kom je het ene na het andere netwerk tegen waar je gewoon geen antwoord op hebt.. Voor mij is de fun er al een tijdje uit, en dit zal niet verbeteren zolang Blizzard geen kleine aanpassingen doet. Control decks of fun theme bases decks zijn gewoon compleet nutteloos tegen de tal van debiele cancer of aggro decks die je met hopen tegenkomt.. En casual spelen is geen optie want daar kom je dezelfde meuk tegen. Spijtig dat er geen degelijk alternatief is voor dit ongebalanceerd spel.
Ik begrijp je, altijd weer het zelfde als je ziet dat je tegen een shaaman, hunter of paladin moet, met sommige decks weet je al hoelaat het is.

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-12 19:23
Ik snap je frustratie, maar je opmerking over geen control kunnen spelen is echt onzin. Probeer eens control priest. Heerlijk al die aggro decks farmen.

• Sahje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2021
Nieuwevolger schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:29:
[...]

Ik begrijp je, altijd weer het zelfde als je ziet dat je tegen een paladin moet, met sommige decks weet je al hoelaat het is.
No one expects the Murloc Inquisition.
Als je geen plezier hebt met het spelen van de ladder, dan zou ik gewoon lekker casual wat lager in de ranks gaan zitten. Dat is wat ik zelf ook doe. Ik speel af en toe wat dailies en aan het einde van het seizoen pak ik een SMORC deck en klim ik ff snel op de ladder. Daar heb ik gewoon meer lol mee dan met het spelen tegen 4 Secret Paladins op een rij. Of 7 keer op een rij tegen Aggro verliezen, zoals ik hier lees op het forum.

Zeker als je het frustrerend vind om te spelen, dan raad ik je aan om gewoon lekker casual te gaan.

De meta decks zijn overigens meta decks voor een reden: ze zijn meer succesvol op de ladder dan andere decks. Als er een nieuw "homebrew" deck komt, welke succesvol is, dan is dat binnen no time onderdeel van de meta :). Dat is het gevolg van de copy paste mentaliteit van spelers en het feit dat alle informatie binnen een mum van tijd overal op internet staat.

• Wolfwood
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:59
Gisteren avond al mijn questen kunnen halen met de nieuwe brawl. Ging verrassend goed.
1 memorabele match gehad waarbij ik als druid alleen nog in leven kon blijven door Tournament Medic. Een van de laatste kaarten die ik trok was Reno Jackson >:) En de Volgende Elise Starseeker. De legendaries die ik kreeg waren niet erg goed, maar tegenstander had geen reactie meer tegen Golden Monkey.

Een andere brawl ging tot fatigue en heb ik verloren door 2x een misplay te doen met Coliseum Manager :(
Brawl is ook wel heel unbalanced. Met Paladin win je extreem makkelijk, probeer nu 2 wins met Shaman te halen, maar sta op 1-5 ofzo.

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12 19:38
Ik begin mijn post met iedereen een fijne kerst te wensen :)

Ben zojuist weer legend geworden en man man dit was mijn zwaarste grind denk ik, haha. Zoals sommige weten was ik al rank 5 na 3 dagen en dus 3 weken erna ben ik pas legend geworden. Normaliter ben ik nooit zo snel rank 5, maar doe ik ongeveer 2 weken om legend te worden.
Bekse heeft vaak genoeg mijn geklaag over bad luck/rng moeten aanhoren, maar naar mijn mening had ik echt veel games met game losing luck/rng te maken. Heb helaas ook vaak onnodig met tilt verder gespeeld.

De flavour van de maand blijft SecretDin waar ik ook schuldig aan heb gemaakt, maar ook de opkomst van Face Shaman. Alleen de laatste paar dagen kom je ze veel minder tegen dan in het begin van de maand, omdat mensen er tegen techen. Bijvoorbeeld in SecretDin is de Belcher weer terug gekomen om de match up te verbeteren. Hoewel je redelijk veel variatie op ladder kan vinden, mag de MC wel naar een 7 mana gebracht worden, je komt ze helaas te vaak tegen.

Toen LoE werd aangekondigd, was ik een beetje teleurgesteld. Nu een maand verder ben ik vrij postief over LoE, heeft naar mijn mening een hogere impact dan TGT. TGT heeft Dragon Priest en SecretDin gebracht, maar verder voor een "grote" uitbreiding vrij weinig. Daarin tegen heeft LoE meer impact kaarten gebracht, het zijn naast Reno decks niet compleet nieuwe decks. Alleen maken ze bestaande decks wel veel beter.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• Tomski1986
Renolock. Snap niet hoe dit goed is in de meta. Veel te afhankelijk van de kaarten die je trekt en of Reno daar bij zit.

• DarthDavy
An1mA schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:38:
Bekse heeft vaak genoeg mijn geklaag over bad luck/rng moeten aanhoren, maar naar mijn mening had ik echt veel games met game losing luck/rng te maken. Heb helaas ook vaak onnodig met tilt verder gespeeld.
LoL, gratz met legend! Moet een ongelooflijke grind geweest zijn.

DarthDavy schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 17:15:
[...]

LoL, gratz met legend! Moet een ongelooflijke grind geweest zijn.
Ja idd, ik sla graag een rondje over als ik dat lees :), maar gratz an1ma met het bereiken van legend deze maand.

Ben zojuist weer legend geworden en man man dit was mijn zwaarste grind denk ik, haha. Zoals sommige weten was ik al rank 5 na 3 dagen en dus 3 weken erna ben ik pas legend geworden. Normaliter ben ik nooit zo snel rank 5, maar doe ik ongeveer 2 weken om legend te worden.

De flavour van de maand blijft SecretDin waar ik ook schuldig aan heb gemaakt, maar ook de opkomst van Face Shaman. Alleen de laatste paar dagen kom je ze veel minder tegen dan in het begin van de maand, omdat mensen er tegen techen. Bijvoorbeeld in SecretDin is de Belcher weer terug gekomen om de match up te verbeteren. Hoewel je redelijk veel variatie op ladder kan vinden, mag de MC wel naar een 7 mana gebracht worden, je komt ze helaas te vaak tegen.

Toen LoE werd aangekondigd, was ik een beetje teleurgesteld. Nu een maand verder ben ik vrij postief over LoE, heeft naar mijn mening een hogere impact dan TGT. TGT heeft Dragon Priest en SecretDin gebracht, maar verder voor een "grote" uitbreiding vrij weinig. Daarin tegen heeft LoE meer impact kaarten gebracht, het zijn naast Reno decks niet compleet nieuwe decks. Alleen maken ze bestaande decks wel veel beter.
Congratz again
Je vergeet mij als 2e klaagmuur. Heerlijk zo kunnen klagen tegen elkaar >:)
Zojuist een mooie tegenstander gehad. Nadat ik eerder al tegen RDU en Lifecoach had gespeeld, beide verloren. Mocht ik nu tegen Kolento spelen. Eenzijdige pot, easy win :P :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lccJaDz.jpg

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-12 19:23
astie schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:26:
Zojuist een mooie tegenstander gehad. Nadat ik eerder al tegen RDU en Lifecoach had gespeeld, beide verloren. Mocht ik nu tegen Kolento spelen. Eenzijdige pot, easy win :P :P

[afbeelding]
Is niet de echte, die is al lang legend :)

• An1mA
@DarthDavy en Xelfer, bedankt en zoals ik al eerder zei was het een zware klim ja.
astie schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 20:31:
[...]

Congratz again
Je vergeet mij als 2e klaagmuur. Heerlijk zo kunnen klagen tegen elkaar >:)
Ja sorry, laatste tijd was Bekse meer de pineut dan jij ^^

• Nieuwevolger
hoppa rank 5 gehaald ( vorige record was rank 9) erg blij omdat m'n schatkist vast staat en ik nu een beetje ontspannend kan spelen. opzich ging rank 10 t/m 5 best makkelijk, was alleen elke keer bang na een nederlaag dat ik weer helemaal ging terugzakken. maar gelukkig is patron warrior een heel sterk deck voor wat er op de ladder word gespeeld. heb ook niet het gevoeld dat m'n tegenstanders beter zijn geworden vanaf rang 13 ( hele tijd vast gezeten op rank 12/13).
Zat net eens even in mijn stats te kijken en het is wel jammer dat Paladin nog steeds +/- 50% meer gespeeld word dan de ander populaire classes zoals Warlock, Hunter en Mage en 100%+ dan de rest van de classes.
1 op de 5 potjes die ik de afgelopen 2 maand heb gespeeld waren tegen Paladin en de laatste 2 weken zijn de cijfers niet veranderd maar blijven zo rond deze percentages hangen.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

astie schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:26:

[afbeelding]
Dit zijn echt niet de echte he. ;)
Ben het daar niet mee eens. Juist sinds LoE zijn control decks echt weer speelbaar. Netdecks zal je natuurlijk wel houden en die zijn over het algemeen ook sterker ja, want het is normaal gesproken pas een netdeck wanneer die heel erg goed is.

Maargoed zat control decks mogelijk.

[ Voor 57% gewijzigd door Benjamin- op 26-12-2015 08:08 ]

Benjamin- schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 08:02:
[...]

Dit zijn echt niet de echte he. ;)

[...]

Ben het daar niet mee eens. Juist sinds LoE zijn control decks echt weer speelbaar. Netdecks zal je natuurlijk wel houden en die zijn over het algemeen ook sterker ja, want het is normaal gesproken pas een netdeck wanneer die heel erg goed is.

Maargoed zat control decks mogelijk.
RDU was legend #14 en lifecoach was legend #261 toen ik er tegen moest.
Dat Kolento niet de echte was, zou kunnen maar die andere 2 zeker wel.
Dus dat zijn soms ECHT wel de echte

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-12 16:48

Mauz1978

Console War Veteran

Als mensen de matches spelen van http://challonge.com/tweakers8 - kunnen ze dat dan aankondigen? het zijn leuke matchups die ik graag wil spectaten :)...

Something under the bed is drooling

• An1mA
Mauz1978 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:00:
Als mensen de matches spelen van http://challonge.com/tweakers8 - kunnen ze dat dan aankondigen? het zijn leuke matchups die ik graag wil spectaten :)...
Speel rond 12:00 dadelijk tegen Brangus.

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

cool, de snacks staan klaar ;)

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Volgmodus :)

Phoe mooie match gezien!
RenoLock vs Zoo Warlock

Close call en Reno was echt een game changer! Had gehoopt dat het een Zoo RenoWarlock was....
Maar had waarschijnlijk toch niet veel uitgemaakt.

@Brangus: Heb je geen BGH of Syphen in je Zoolock

[ Voor 99% gewijzigd door murphylee op 26-12-2015 12:48 ]

I bad beat my meat by busting my nuts!

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:59
Gefeliciteerd Anima. Goed gespeeld. Ik merkte bij mijzelf dat ik niet echt scherp was op bepaalde momenten. Meerdere keren echt slechte keuzes gemaakt. Succes iedereen die nog in het toernooi zit!

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:59
murphylee schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 12:17:
Volgmodus :)

Phoe mooie match gezien!
RenoLock vs Zoo Warlock

Close call en Reno was echt een game changer! Had gehoopt dat het een Zoo RenoWarlock was....
Maar had waarschijnlijk toch niet veel uitgemaakt.

@Brangus: Heb je geen BGH of Syphen in je Zoolock
Ik heb ervoor gekozen om mijn decks niet aan te passen aan tournament modus. Voor bepaalde decks had ik inderdaad wat meer kunnen techen voor bepaalde match-ups, zoals BGH, maar ik heb het gewoon gelaten. Tevens heb ik gedurende het toernooi ook niet van decktype gewisseld, met de toenemende streaming van potjes en de spectator mode wellicht ook een aandachtspunt voor een eventueel volgend toernooi : )

Maar ik vond het een leuk toernooi en vandaag een paar interessante match-ups gehad.

• An1mA
Brangus Glee schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 12:56:
[...]

Ik heb ervoor gekozen om mijn decks niet aan te passen aan tournament modus. Voor bepaalde decks had ik inderdaad wat meer kunnen techen voor bepaalde match-ups, zoals BGH, maar ik heb het gewoon gelaten. Tevens heb ik gedurende het toernooi ook niet van decktype gewisseld, met de toenemende streaming van potjes en de spectator mode wellicht ook een aandachtspunt voor een eventueel volgend toernooi : )

Maar ik vond het een leuk toernooi en vandaag een paar interessante match-ups gehad.
Good Game Brangus! Ja ik was ook niet zo scherp, maakte volgens mij een paar kleine foutjes. De video eens bekijken, wat ik beter had kunnen doen. Ben nu de video aan het uploaden.

@MurphyLee Zoo speelt zelden Siphon Soul, misschien een BGH tech.

[ Voor 4% gewijzigd door An1mA op 26-12-2015 13:00 ]

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:30
Net ff met m'n pre-LoE Combo Druid gespeeld en met een 3-0 winstreak (terwijl ik ook al daarvoor winstreak had met m'n Tempo Rogue) naar Rank 5 gestompt; ik ben weer klaar voor dit seizoen. :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FiLnrX3.png

[ Voor 14% gewijzigd door PCBaas op 26-12-2015 13:27 ]

5700X | RX 6600

PCBaas schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 13:24:
Net ff met m'n pre-LoE Combo Druid gespeeld en met een 3-0 winstreak (terwijl ik ook al daarvoor winstreak had met m'n Tempo Rogue) naar Rank 5 gestompt; ik ben weer klaar voor dit seizoen. :)

[afbeelding]
Raven Idol moet je eens proberen want die kaart is f***ing awsome.
Heb al vaak gehad dat ik of op turn 1 een Wild Growth/Innervate op turn 5 een extra keeper of op turn 10 een Lore heb gekregen met mijn hand leeg.
An1mA schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 12:59:
[...]

Good Game Brangus! Ja ik was ook niet zo scherp, maakte volgens mij een paar kleine foutjes. De video eens bekijken, wat ik beter had kunnen doen. Ben nu de video aan het uploaden.

@MurphyLee Zoo speelt zelden Siphon Soul, misschien een BGH tech.
BGH is echt een van de beste tech kaarten in Zoo.
Omdat het een tempo deck is waar board control key is om te winnen en het zonder is om heel je board in een Sea Giant of Dr. Boom te traden en dat is ook de reden dat Siphon slecht want die is 6 Mana!!!!

• An1mA
@PCBaas beetje apart keuze om geen Emperor te spelen in een combo deck.

@Beuker19 Klopt dat een BGH erg goed is als tech in Zoo, maar Zoo heeft zelden een dode kaart in hand. Wat een BGH wel kan zijn als A jij board hebt B geen 7 attack minions word gespeeld. Maar is het gewoon een keuze natuurlijk :)

Video van mij tegen Brangus

[ Voor 12% gewijzigd door An1mA op 26-12-2015 14:39 ]

• DarthDavy
Mauz1978 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:00:
Nog niets van Roy gehoord, maar ik ga vanavond wat online rondhangen.

• Royy90
DarthDavy schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:42:
[...]

Nog niets van Roy gehoord, maar ik ga vanavond wat online rondhangen.
Heb je invite al wel geaccepteerd hoor eergisteren. Alleen erg druk met kerst enzo. Ik ben vanavond niet aanwezig maar ik zou zoals het nu lijkt maandag overdag wel kunnen spelen.

PSN Profile

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-12 13:23
Mofkees schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 19:16:
[...]

je kunt die jaunt lance wapen proberen, of zelfs een argent protector. mja het goeie van coghammer is dat je juist EN een wapen EN iets van divine shield kan voorzien.
Ik heb een paar dagen geleden ook de coghammer maar gecraft en moet zeggen dat ik er tot nu u toe erg tevreden mee ben. Ik hang meestal zo rond rank 11-12, maar heb gisteren met mijn Reno paladin een behoorlijk lekkere winstreak achter de rug. heb geen tracker ofzo, maar ben van rank 13.0 zonder sterren naar rank 8.2 gegaan met maar 1 loss.
Reno paladin is nu toch wel mijn favoriet, redelijk succesvol en blijft leuk om te spelen (ook niet onbelangrijk.. :) )

• DarthDavy
Royy90 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:57:
[...]

Heb je invite al wel geaccepteerd hoor eergisteren. Alleen erg druk met kerst enzo. Ik ben vanavond niet aanwezig maar ik zou zoals het nu lijkt maandag overdag wel kunnen spelen.
Ha! Perfect. Ik zou maandag ook wel ergens een uurtje moeten kunnen vrijmaken. Laat maar iets weten.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:14
Beetje jammer dit, doen ze schijnbaar in HS het event voor de Xmas Card back enkel een paar dagen voor kerst en niet tijdens de holiday zelf zoals blizz in andere games met zulke events wel doet.....

Kerstavond, gister en vandaag ingelogd en geen cardback in de brawl. en weer een nutteloze vanilla card pack :(

Cardback gemist dus lijkt het :(

• Royy90
Dennism schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 15:56:
Beetje jammer dit, doen ze schijnbaar in HS het event voor de Xmas Card back enkel een paar dagen voor kerst en niet tijdens de holiday zelf zoals blizz in andere games met zulke events wel doet.....

Kerstavond, gister en vandaag ingelogd en geen cardback in de brawl. en weer een nutteloze vanilla card pack :(

Cardback gemist dus lijkt het :(
Helaas, cardback was vorige week...

PSN Profile

An1mA schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:37:

@Beuker19 Klopt dat een BGH erg goed is als tech in Zoo, maar Zoo heeft zelden een dode kaart in hand. Wat een BGH wel kan zijn als A jij board hebt B geen 7 attack minions word gespeeld. Maar is het gewoon een keuze natuurlijk :)

Video van mij tegen Brangus
[video]
Dat komt niet vaak voor ivm. Dr. Boom en ook tegen Dr.6 kan hij het verschil maken tussen win/loss en je hebt ook 2x Abusive vs. Emperor/Ancient of War/Loatheb
Ik speel er nu al ongeveer 2 maand mee en ik zal eerder een Sea Giant cutten dan BGH want ook al heb je board het is gewoon zonde om alles in bijv. Dr. Boom te sturen

• Nieuwevolger
bij disenchant extra cards, dan neem ik aan dat kaarten waar je er mee dan 2 van hebt allemaal worden geenchant en dat je gouden kaarten waar je ook 2 normale van hebt worden geenchant, of heb ik dat fout?
Nieuwevolger schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 16:10:
bij disenchant extra cards, dan neem ik aan dat kaarten waar je er mee dan 2 van hebt allemaal worden geenchant en dat je gouden kaarten waar je ook 2 normale van hebt worden geenchant, of heb ik dat fout?
Zeg je hebt
10 Argent Squires
3 golden Argent Squires
2 Tirions
2 golden Tirions

En je druk disenchant al, dan heb
2 Squires
2 golden Squires
1 Tirion
1 golden Tirion

Meh ik ben HS wel echt beu merk ik. Heb deze maand nog niet eens 20 wins bij elkaar geharkt. Weet niet echt waar het aan ligt eigenlijk. Heb denk ik te vaak het gevoel "deze match heb ik al eens eerder gespeeld".
Morgenmiddag 12 uur wedstrijd tussen Qpunk en Chozx

• Nieuwevolger
wanneer gaan separhim en stephans spelen? ben wel benieuwd wie m'n volgende tegenstander word.

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
...
iedereen hier ook een fijne kerst gewenst :)

gezien het succes bij An1mA ook maar 2x Dr. 6 gecraft. Eigenlijk had ik altijd al een dikke hekel aan secretdins gehad maar wilde nu toch eens snel legend halen. Mis misschien nog 10 kaarten in de hele HS collectie en Dr, 6 behoorde gewoon daartoe :D

Het is inderdaad een vrij no-brain deck maar ultimaat effectief. In 1,5 dagen tijd (post van An1mA tot nu dus) van R5 naar Legend gegaan.

Blizz moet inderdaad iets aan Dr. 6 doen want als iemand zonder enige ervaring met secretdins in 1,5 dagen tijd legend kan worden, dan is het deck gewoon te OP.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QViVy1k.png?1

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• PCBaas
An1mA schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:37:
Precies dit had xelfer ook al een keer tegen mij gezegd, namelijk voor de FoN + 2x SR combo. Dit plus het feit dat FoN + 1x SR ook heel leuk is om in beurt 7-8 te gooien. Ik ben echter van mening dat deze games eigenlijk ook wel zonder de Emperor winbaar zijn, hetzij dan een beurt later. Sylvanas vind ik daarom ook wat beter op deze spot, vooral op de momenten dat je achter komt te staan en/of sowieso niet genoeg dmg heb kunnen doen in de early-mid game om het te kunnen eindigen met combo.

[ Voor 4% gewijzigd door PCBaas op 26-12-2015 19:37 ]

5700X | RX 6600

• An1mA
PCBaas schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:33:
[...]

Precies dit had xelfer ook al een keer tegen mij gezegd, namelijk voor de FoN + 2x SR combo. Dit plus het feit dat FoN + 1x SR ook heel leuk is om in beurt 7-8 te gooien. Ik ben echter van mening dat deze games eigenlijk ook wel zonder de Emperor winbaar zijn, hetzij dan een beurt later. Sylvanas vind ik daarom ook wat beter op deze spot, vooral op de momenten dat je achter komt te staan en/of sowieso niet genoeg dmg heb kunnen doen in de early-mid game om het te kunnen eindigen met combo.
Tegen control is Sylvannas baas, maar als je achter staat gaat je tegenstander meestal niet in je Sylvannas traden. Daarnaast komt Sylvannas pas turn 6 op de board en je overleefd meestal geen 2 beurten meer om een comeback te maken. Bij Warrior kun je haar nog Shieldslammen en bij Warlock een Shadowflame. Ach ja, als jij hier tevreden mee bent, houden zo ;)
Nog 1 ding, hoe presteert Mulch zo ver bij jou? Niet soms in je achterhoofd, was Mulch maar een BGH?

@Mofkees grats, goed bezig!

Vanavond weer eens de matchmaker tegen gehad.

Voor het eerst (vind het nog steeds een zwaar vaginaal deck) Secredin gespeelt. Begon met 5-0 winstreak en ging daarna naar 5-6. Elke overwinning was zweten en zwoegen, elke loss was kansloos. Daarna geswitched naar Raptor Roque (vanwege dailys). Ik ben van rang 3.3 naar 5.4 gegaan met maar 2 overwinningen. Terwijl ik bijvoorbeeld met Raptor Roque normaal 65%+ winrate heb, haal ik vandaag maar 30%-, hetzelfde geld eigenlijk voor al mijn decks die ik vandaag probeer.
Ik heb weleens het idee dat je elke dag een + of - bij je account gezet krijgt. Op basis daarvan gaat de matchmaker te werk. De ene dag haal ik met meerdere decks dikke winstreaks en de volgende dag haal ik nog geen 30% winrate.
Ben ik soms de enige die hier last van heeft?
En nee, ik tilt of rage niet, dat heb ik al genoeg gedaan in mijn HS carrière

Edit:
En dan krijg je eindelijk een goede matchup draw je weer niets terwijl ik in totaal 8!!! één en twee drops heb:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ad8cbWa.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Astie op 26-12-2015 23:26 ]

• SeamusXanthus
astie schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 22:55:

Voor het eerst (vind het nog steeds een zwaar vaginaal deck) Secredin gespeelt. Begon met 5-0 winstreak en ging daarna naar 5-6. Elke overwinning was zweten en zwoegen, elke loss was kansloos. Daarna geswitched naar Raptor Roque (vanwege dailys). Ik ben van rang 3.3 naar 5.4 gegaan met maar 2 overwinningen. Terwijl ik bijvoorbeeld met Raptor Roque normaal 65%+ winrate heb, haal ik vandaag maar 30%-, hetzelfde geld eigenlijk voor al mijn decks die ik vandaag probeer.
Ik heb weleens het idee dat je elke dag een + of - bij je account gezet krijgt. Op basis daarvan gaat de matchmaker te werk. De ene dag haal ik met meerdere decks dikke winstreaks en de volgende dag haal ik nog geen 30% winrate.

Edit:
En dan krijg je eindelijk een goede matchup draw je weer niets terwijl ik in totaal 8!!! één en twee drops heb:

[afbeelding]
Gooi maar eens 100 keer een dobbelsteen. Zeg dat 1,2,3 een loss is en 4,5,6 een win dan gooi je ook wel eens 6 of 7 keer op rij een loss / win. Waarmee ik ZEKER niet in het kamp zit die zegt dat alles RNG is. Je longterm winrate is dat zeker niet namelijk maar binnen één dag kunnen een paar potjes geluk het verschil maken tussen 30 en 70% winrate. Wel heel herkenbaar hoor maar ik denk niet dat er een vernuftig systeem achter zit.
Nou naar de reacties van Anima en Mofkees ook maar 2x Dr.6 gecraft en dat deck is gewoon ziek.
Je kunt soms wel eens een slechte draw hebben maar zelfs zonder Dr.6 kun je soms makkelijk winnen en veel value uit de secrets halen en turn 3 5/6 Secret Keeper is best mogelijk :P

SeamusXanthus schreef op zondag 27 december 2015 @ 00:55:
[...]

Gooi maar eens 100 keer een dobbelsteen. Zeg dat 1,2,3 een loss is en 4,5,6 een win dan gooi je ook wel eens 6 of 7 keer op rij een loss / win. Waarmee ik ZEKER niet in het kamp zit die zegt dat alles RNG is. Je longterm winrate is dat zeker niet namelijk maar binnen één dag kunnen een paar potjes geluk het verschil maken tussen 30 en 70% winrate. Wel heel herkenbaar hoor maar ik denk niet dat er een vernuftig systeem achter zit.
Het opgooien van een dobbelsteen heeft in de verste verte niets te maken met het winnen of verliezen in HS. Het is geen zwart en wit, geen 50/50 spel. Verliezen of winnen heeft enorm veel aspecten en RNG is daar een klein onderdeel van. Maar die discussie ga ik niet verder voeren want dit topic is al eerder gesloten om o.a. deze discussie.

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

astie schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 22:55:

Edit:

[afbeelding]
I know your pain. Er zijn van die dagen dat waar ik ook mee speel ik tegen het counterdeck speel. Zie ik alleen maar aggro, ga ik antiaggro en tref ik meteen control... Ga ik aggro hebben zij anti aggro, zie ik alleen maar wapens, pak ik een ooze: geen weaponclass te zien. Maar dan zijn er dagen waar je vrolijk doorstoomt. De kunst is te stoppen voordat je een loss streak inzet en lekker wat anders gaat doen ;).

Mauz1978 schreef op zondag 27 december 2015 @ 08:56:
[...]

I know your pain. Er zijn van die dagen dat waar ik ook mee speel ik tegen het counterdeck speel. Zie ik alleen maar aggro, ga ik antiaggro en tref ik meteen control... Ga ik aggro hebben zij anti aggro, zie ik alleen maar wapens, pak ik een ooze: geen weaponclass te zien. Maar dan zijn er dagen waar je vrolijk doorstoomt. De kunst is te stoppen voordat je een loss streak inzet en lekker wat anders gaat doen ;).
Uiteindelijk ben ik geswitched naar mijn huidge zelf gemaakte favorite deck, tempo priest
En ben uiteindelijk op 19-19 geëindigd.
Maar het is soms zo frustrerend.
SeamusXanthus schreef op zondag 27 december 2015 @ 00:55:
[...]

De kans op een eerlijke uitkomst op de lange termijn is echter zelden exact 50%. Zelfs als je een miljoen keer een dobbelsteen gaat gooien, dan is de kans nog extreem onwaarschijnlijk dat je even vaak wint en verliest. Hoe vaker je de dobbelsteen gaat gooien, hoe dichter de kansverdeling bij 50% komt, dat is wel zo. Je moet dan echter gaan denken in honderdduizenden tot miljoenen, wil je een eerlijke verdeling krijgen. Zoveel herhalingen heb je in HS echter niet.

RNG die de uitkomst van een game kan bepalen is daardoor per definitie slecht, en helaas zijn er een aantal kaarten die de uitkomst van een specifieke game erg kunnen beïnvloeden. Denk aan kaarten als Unstable Portal.

Een toernooi formaat van best-of-5 single elimination is ook te dom voor woorden in een game als HS. In een BO5 format is de kans dat iemand door pech een keer een ronde verliest gewoon te groot. Was de knockout fase van het HS Wereldkampioenschap niet BO5 single elim? |:(
Voor mij geven dit soort keuzes bij Blizzard aan dat ze de voorkeur geven aan een game die vermakelijk is om te spelen en te kijken t.o.v. het verkrijgen van de meest eerlijke winnaar van het WK. Nu zeg ik niet dat Ostkaka geen goede winnaar is, maar de uitkomst was wellicht anders geweest in een double elimination format.

Ik vind het overigens wel interessant om te lezen dat meer mensen nu last blijken te hebben van het matchmaking systeem, RNG of de meta. Dit zijn punten die ik zelf weleens eerder heb geopperd, maar toen werd ik voor ketter uitgemaakt :).

• SeamusXanthus
astie schreef op zondag 27 december 2015 @ 01:46:
[...]

Het opgooien van een dobbelsteen heeft in de verste verte niets te maken met het winnen of verliezen in HS. Het is geen zwart en wit, geen 50/50 spel. Verliezen of winnen heeft enorm veel aspecten en RNG is daar een klein onderdeel van. Maar die discussie ga ik niet verder voeren want dit topic is al eerder gesloten om o.a. deze discussie.
Volgens mij snap je mijn punt niet helemaal, ik ben namelijk helemaal eens met wat je zegt. Ik zeg alleen maar als jouw 'intrinsieke' winrate 55% is op een bepaalde rank (ik noem maar een percentage) het volledig normaal is dat je soms 5 of 6 keer op rij verliest. En dat kan je simuleren door een dobbelsteen te gaan gooien (weliswaar met een voorbeeld van 50% winrate). Dat is een totaal andere discussie dan beweren dan een potje een coinflip is. Hopelijk is het duidelijk wat ik probeer te zeggen.

• An1mA
astie schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 18:18:
Morgenmiddag 12 uur wedstrijd tussen Qpunk en Chozx
Is de match al aan de gang? Wou de match speccen, geen van beide zijn online of mijn friend request niet geaccepteerd haha.

• Nieuwevolger
ik mag niet klagen, veel goeie match ups voor patron warrior gehad op de ladder. lekker weinig secret paladins en veel mages zonder flamestrike.
An1mA schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:14:
[...]

Is de match al aan de gang? Wou de match speccen, geen van beide zijn online of mijn friend request niet geaccepteerd haha.
Ik hoorde dit van Chozx, geen idee waarom het niet door gaat.

Edit:
Hoor net van Chozx dat de game is verplaatst naar 20:30 vanavond

[ Voor 10% gewijzigd door Astie op 27-12-2015 12:56 ]

• louzy82
  • Laatst online: 22-12 13:57
ik ben eigenlijk meer een lezer van dit topic, maar wilde toch even mijn eerste 12-0 arena run delen :D
Arena decki

[ Voor 8% gewijzigd door louzy82 op 27-12-2015 13:32 ]

Louzy#2475

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-12 17:38
An1mA schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:14:
[...]
astie schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:43:
[...]
Ik hoorde dit van Chozx, geen idee waarom het niet door gaat.

Edit:
Hoor net van Chozx dat de game is verplaatst naar 20:30 vanavond
Verplaatst op verzoek van Chozx. Na de appjes weer in slaap gevallen met hangover dus ik ben pas net online. Goedemorgen o<:) :Z

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
Zo vanmorgen voor het eerst sinds weken weer eens fatsoenlijk tijd voor HS, Secret pala maar eens erbij gepakt maar dan echt 4 uur serieus gespeelt begonnen op rank 17 net gestopt op rank 8.

het is echt ziek hoe simpel dat te spelen is.. bij T6 is het vaak gewoon over en er is niets wat je tegenstander eigenlijk kan doen als je een MC kan spelen met 1 of 2 minions erbij.

hoe lang zal het gaan duren voordat blizz dat ding aan gaat pakken :(
Wognummer schreef op zondag 27 december 2015 @ 14:40:
het is echt ziek hoe simpel dat te spelen is.. bij T6 is het vaak gewoon over en er is niets wat je tegenstander eigenlijk kan doen als je een MC kan spelen met 1 of 2 minions erbij.

Zal op hetzelfde moment gebeuren als de Dr. Boom nerf ;)

• Wognummer
xelfer schreef op zondag 27 december 2015 @ 14:52:
[...]

Zal op hetzelfde moment gebeuren als de Dr. Boom nerf ;)
haha ik voorzie een fantastiche toekomst voor Paladins dan :D samen in een deck

• Nieuwevolger
Wognummer schreef op zondag 27 december 2015 @ 14:40:
Zo vanmorgen voor het eerst sinds weken weer eens fatsoenlijk tijd voor HS, Secret pala maar eens erbij gepakt maar dan echt 4 uur serieus gespeelt begonnen op rank 17 net gestopt op rank 8.

Het is meestal altijd hetzelfde verhaal bij dr 6. Je moet meestal 3 a 4 kaarten gebruiken om het bord te stabaliseren. Heb je dat gedaan, dan is het maar hopen dat dr 7 die beurt daarna niet komt of een beurt later dr 8. Het is al bijzonder zat dat een normale 6 mana kaarten stats heeft van 6/7 en dr 6 heeft 6/6. Dr 6 8 mana laten kosten is nog niet eens zo gek.

We wachten al een jaar op de dr boom nerf... Zelfs met 7/6 en boom bots max 3 damage is hij nog steeds heel sterk.

[ Voor 6% gewijzigd door Nieuwevolger op 27-12-2015 14:55 ]

Wognummer schreef op zondag 27 december 2015 @ 14:53:
[...]

haha ik voorzie een fantastiche toekomst voor Paladins dan :D samen in een deck
T5 MC
T6 MC
T7 Dr Boom
T8 Tirion

GG

• DarthDavy
Roy en ik normaal gezien morgenmiddag tussen 13 u en 14 u.

• Tomski1986
Iemand zin om wat fun-potjes te spelen? Baldarich#2473

• Wognummer
xelfer schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:03:
[...]

T5 MC
T6 MC
T7 Dr Boom
T8 Tirion

GG
nee nee

T1 Secret keeper
T2 2 secrets
T3 Coghammer
T4 Shredder
T5 Belcher
T6 MC
T7 Boom
T8 Rag/Tiri

en niet een keer maar meerdere keren vandaag niet helemaal dezelfde volgorde maar redelijk deze kant uit

je kan echt spelen wat je wil als tegenstander maar je doet er weinig tegen

SK is erg leuk vooral tegen hunters die denken hem dood te kunnen maken door een explosive neer te leggen _/-\o_
Nieuwevolger schreef op zondag 27 december 2015 @ 14:54:
[...]
We wachten al een jaar op de dr boom nerf... Zelfs met 7/6 en boom bots max 3 damage is hij nog steeds heel sterk.
ik vind dat ze hem dan beter 6/7 kunnen maken >:) >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Wognummer op 27-12-2015 15:50 ]

• Nieuwevolger
Haha zou wat zijn dat ze dr 7 nerfen naar 6/6, zodat hij alleen maar sterker wordt, omdat bgh niet meer werkt.

Vind blizzard wel een beetje eigenwijs om bepaalde op kaarten niet te nerfen. Dat is ook de voornaamste reden dat bijna iedereen de zelfde kaarten gebruikt.

• An1mA
Nieuwevolger schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:01:
Haha zou wat zijn dat ze dr 7 nerfen naar 6/6, zodat hij alleen maar sterker wordt, omdat bgh niet meer werkt.

Vind blizzard wel een beetje eigenwijs om bepaalde op kaarten niet te nerfen. Dat is ook de voornaamste reden dat bijna iedereen de zelfde kaarten gebruikt.
Daarnaast is het een CCG dus als iets niet goed uitpakt kun je het nog aanpassen, natuurlijk moeten ze het eerst goed testen. Nu shaken ze de meta alleen maar op door nieuwe kaarten te introduceren. Ik snap ook wel dat Blizzard geld moet verdienen, maar een stukje service toe naar je klanten kan geen kwaad.

• Nieuwevolger
Manmanman, net 2 potjes secret paladin tegen. De eerste vent speelt dr 6, 7 en 8 achter elkaar. Ik kon het knap volhouden door dubbele heals die ik kreeg van chrommas. Maar het is gewoon in geen 1 opzich tegentehouden. Daarna speel ik tegen een dubbele dr 6 achter elkaar met daarna dr 7. Het was blind hopen op mn brawl dat een boombot overleefde, maar het mog niet zo zijn.

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:20
Wognummer schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:47:
[...]

nee nee

T1 Secret keeper
T2 2 secrets
T3 Coghammer
T4 Shredder
T5 Belcher
T6 MC
T7 Boom
T8 Rag/Tiri
waarom 2 secret als je ook shielded minibot hebt. Serieus die is zo irritant
ik vind dat ze hem dan beter 6/7 kunnen maken >:) >:)
Ik zou eerder zeggen dat dat hem bufft omdat hij dan niet wordt vernietigd door big game hunter

• Wognummer
[quote]separhim schreef op zondag 27 december 2015 @ 20:48:
[...]

waarom 2 secret als je ook shielded minibot hebt. Serieus die is zo irritant

omdat ik die niet pakte die games :) geloof me die had ik idd liever gespeeld
Nou ik dacht dit seizoen ook nog even een paar potjes op de ladder te spelen. Queue ik meerdere games op een rij tegen godhand pakkende Reno Locks. Ik sla wel weer een beurtje over :). En met godhand bedoel ik letterlijk godhand, letterlijk de beste combinatie van kaarten op het perfecte moment, van het begin van de game tot het einde van de game. Letterlijk de manier waarop je het deck zou sorteren als je precies zou weten wat er dat potje ging gebeuren. En dat meerdere games op een rij.

Was genieten, ofniet PCBaas? _O-

[ Voor 41% gewijzigd door xelfer op 27-12-2015 21:24 ]

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-12 17:38
Ga er net kansloos af tegen Chozx. Hij had mooie draws en dito rng, ik niet zo. Volgens mij werden er niet veel fouten gemaakt verder maar het was erg eenzijdig en had helaas niets van de spanning van mijn eerdere potten. Oh well. Veel succes iedereen nog! :)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Morgen ergens tussen 19:00 en 20:00 uur zullen Chozx en ik onze match live spelen.
Chozx neemt zijn laptop mee naar mij en zullen dan face-to-face onze match afwerken. :*) :*)

• PCBaas
xelfer schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:23:
Nou ik dacht dit seizoen ook nog even een paar potjes op de ladder te spelen. Queue ik meerdere games op een rij tegen godhand pakkende Reno Locks. Ik sla wel weer een beurtje over :). En met godhand bedoel ik letterlijk godhand, letterlijk de beste combinatie van kaarten op het perfecte moment, van het begin van de game tot het einde van de game. Letterlijk de manier waarop je het deck zou sorteren als je precies zou weten wat er dat potje ging gebeuren. En dat meerdere games op een rij.

Was genieten, ofniet PCBaas? _O-
Echt he, die laatste game ook als Midrange Paladin tegen een Reno Warlock:

turn 3 Imp Gang Boss
turn 4 Piloted Shredder
turn 5 Mountain Giant
turn 6 Hellfire (rip field) + Molten Giant + Sunfury Protector
turn 7 Dr. Boom

en ga zo maar door; ook in al die games nog geeneen keer Consecration, Aldor of Equality voorbij zien komen terwijl je al die kaarten 2x speelt. xD

5700X | RX 6600

• Chozx
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-11 11:13
Iemand interesse om morgen de match van astie en mij te livestreamen? Met facecam? Gamehouse walhalla
PCBaas schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:45:
[...]

Echt he, die laatste game ook als Midrange Paladin tegen een Reno Warlock:

turn 3 Imp Gang Boss
turn 4 Piloted Shredder
turn 5 Mountain Giant
turn 6 Hellfire (rip field) + Molten Giant + Sunfury Protector
turn 7 Dr. Boom

en ga zo maar door; ook in al die games nog geeneen keer Consecration, Aldor of Equality voorbij zien komen terwijl je al die kaarten 2x speelt. xD
Ja, RIP Skillstone :(.
Pagina: 1 ... 26 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.