• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:01
Is het toernooi al gestart, jammer had graag mee willen doen :(

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:18
geldermalsen schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:51:
Is het toernooi al gestart, jammer had graag mee willen doen :(
We willen meer toernooien gaan doen :) dus binnenkort kan je gewoon meedoen met een toernooi!

PSN Profile

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Face hunters kom ik niet meer tegen, wel veel midrange hunters. Rogue's kom ik ook vaak genoeg tegen. Face shaman ook heel weinig, terwijl ik wel midrange shamans tegen kom. Paladins zul je altijd wel tegenkomen, is gewoon altijd kut om tegen te spelen.

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:20
Zojuist met 3-1 gewonnen van Majoh, is het de bedoeling dat je het zelf invult of wordt dat door de toernooi-beheerders gedaan?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-12 12:47

Nitai

Live the life you love.

separhim schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:47:
Zojuist met 3-1 gewonnen van Majoh, is het de bedoeling dat je het zelf invult of wordt dat door de toernooi-beheerders gedaan?
Kan je zelf doen. Gz!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Die meta is gewoon ronduit debiel.. Altijd dezelfde netdecks die je tegenkomt, nergens is er een greintje originaliteit te vinden.. Met een leuk control deck kom je nergens (tenzij CW, die maakt nog kans)
De meest simpele decks overrulen alles, er zit amper fun en skill in.

[ Voor 35% gewijzigd door Tomski1986 op 21-12-2015 15:56 ]

• separhim
Ok zal ik doen, bedankt. De uitslag laat het wat closer lijken dan het was maar ik had in feite drie keer hem verpletterd omdat hij zeer slechte draws had.

• separhim
Tomski1986 schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:53:
Die meta is gewoon ronduit debiel.. Altijd dezelfde netdecks die je tegenkomt, nergens is er een greintje originaliteit te vinden..
Ik vind het persoonlijk wat idioot om over netdecks te klagen. De hele ladder is gebaseerd op zoveel mogelijk winnen, hoe win je zo vaak mogelijk, door de beste decks te hebben en ik gok dan 90% van de spelers niet goed genoeg is om zelf een deck te kunnen creëren wat goed werkt.

Edit: sorry twee keer achter elkaar gepost.

[ Voor 4% gewijzigd door separhim op 21-12-2015 15:56 ]

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:44

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

separhim schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:54:
[...]

Ok zal ik doen, bedankt. De uitslag laat het wat closer lijken dan het was maar ik had in feite drie keer hem verpletterd omdat hij zeer slechte draws had.
Hahaha, verpletterd is een mooie omschrijving inderdaad ;)

• Tomski1986
separhim schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:55:
[...]

Ik vind het persoonlijk wat idioot om over netdecks te klagen. De hele ladder is gebaseerd op zoveel mogelijk winnen, hoe win je zo vaak mogelijk, door de beste decks te hebben en ik gok dan 90% van de spelers niet goed genoeg is om zelf een deck te kunnen creëren wat goed werkt.

Edit: sorry twee keer achter elkaar gepost.
Vind je het zelf niet belachelijk hoe een ultradom deck zoals aggro shaman of secret paladin de top scheert in Hearthstone? Dat deck vereist 0,0 kennis.. Heck, Secret Paladin doe de combo's zelf automatisch voor jou als je enkel Dr. 6 speelt? De meta is gewoon zwaar naar de ruk in dit spel. De fun is weg, de originaliteit is weg. Het is gewoon play aggro or you lose.

• separhim
Tomski1986 schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:59:
[...]

Vind je het zelf niet belachelijk hoe een ultradom deck zoals aggro shaman of secret paladin de top scheert in Hearthstone? Dat deck vereist 0,0 kennis.. Heck, Secret Paladin doe de combo's zelf automatisch voor jou als je enkel Dr. 6 speelt? De meta is gewoon zwaar naar de ruk in dit spel. De fun is weg, de originaliteit is weg. Het is gewoon play aggro or you lose.
Ik snap je punt en ik vind het ook niet echt bijzonder moeilijke decks maar ik neem het niet de gebruiker kwalijk, het komt gewoon omdat het ladder systeem het flink bevordert om snelle aggro decks te spelen dan langzame control decks.
Tomski1986 schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:59:
[...]

Succes in HS (op de ladder) heeft niets te maken met skill of originaliteit. Sure, er zijn decks die enige skill vereisen om te spelen, maar er zijn ook genoeg decks die 'play everything you can, every turn' als valide strategie hebben. Dit is een logisch gevolg van het feit dat je alleen in je eigen beurt dingen kan doen. Je kan alles uitspelen en no skill gaan, omdat je tegenstander toch niets kan doen in jouw beurt.

Ik zou als ik jou was gewoon lekker casual HS gaan spelen. Gewoon rustig met casual decks spelen en je niet druk maken om de ranks en de 'skill'. In het begin van HS dacht ik dat ik een individueel potje zou winnen als ik beter zou spelen dan mijn tegenstander. Nu heb ik geaccepteerd dat ik van iedereen kan winnen en verliezen, en dat dit niet altijd een gevolg is van hoe goed ik speel, of hoe goed mijn tegenstander speelt.

• Nieuwevolger
Het is wl zo dat paladin alle op kaarten heeft, enigste combo die je voordat hoeft te weten is equalty met concetrate. Voor de rest word je toch genaaid door kaarten als, shield bot, release the dudes en dr6. Geen skills voor nodig en als je op de ladder speelt moet je je deck wel aanpassen speciaal voor paladin.

• Tomski1986
Als er mensen zijn die wat fun decks willen spelen tegen mij, please add me: Baldarich#2473

• Wolfwood
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:59
Net na Blackrock Mountain heb ik een dragon shaman deck gemaakt (naja: net deck genomen en de +10 kaarten die ik niet had zelf ingevuld): Sinds toen enkele kleine wijzigingen in gemaakt door nieuwe kaarten. Dit is nog steeds een van mijn favoriete decks om mee te spelen. Meestal komt ik tot rank 14-16 en dat is veel beter dan 18-19 in het eerste jaar dat ik speelde (casual ftw B-) )

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-12 19:23
xelfer schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:31:
[...]

Succes in HS (op de ladder) heeft niets te maken met skill of originaliteit. Sure, er zijn decks die enige skill vereisen om te spelen, maar er zijn ook genoeg decks die 'play everything you can, every turn' als valide strategie hebben. Dit is een logisch gevolg van het feit dat je alleen in je eigen beurt dingen kan doen. Je kan alles uitspelen en no skill gaan, omdat je tegenstander toch niets kan doen in jouw beurt.

Ik zou als ik jou was gewoon lekker casual HS gaan spelen. Gewoon rustig met casual decks spelen en je niet druk maken om de ranks en de 'skill'. In het begin van HS dacht ik dat ik een individueel potje zou winnen als ik beter zou spelen dan mijn tegenstander. Nu heb ik geaccepteerd dat ik van iedereen kan winnen en verliezen, en dat dit niet altijd een gevolg is van hoe goed ik speel, of hoe goed mijn tegenstander speelt.
Jij denkt dit echt he? Waarom halen veel dezelfde mensen altijd hoge ranks en toernooi overwinningen?
Je overschat jezelf, nogal zwaar.
Bekse schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:42:
[...]

Jij denkt dit echt he? Waarom halen veel dezelfde mensen altijd hoge ranks en toernooi overwinningen?
Ik denk dat ik in een individueel potje van iedereen zou kunnen winnen ja. Net als dat ik van iedereen zou kunnen verliezen :). Bij een game die om skill en geluk draait, kan iedereen van iedereen winnen. Wellicht niet als je 100 keer op een rij tegen elkaar gaat spelen, maar een individueel potje kan alle kanten op gaan.

Denk jij eigenlijk dat de 'beste speler' altijd ieder potje wint? (ben ik op recht nieuwsgierig naar)
(Dit zou overigens inherent betekenen dat er 1 speler "de beste" is en deze persoon een absolute winrate van 100% zou hebben)

[ Voor 14% gewijzigd door xelfer op 21-12-2015 18:10 ]

• Nieuwevolger
xelfer schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:58:
[...]

Ik denk dat ik in een individueel potje van iedereen zou kunnen winnen ja. Net als dat ik van iedereen zou kunnen verliezen :). Bij een game die om skill en geluk draait, kan iedereen van iedereen winnen. Wellicht niet als je 100 keer op een rij tegen elkaar gaat spelen, maar een individueel potje kan alle kanten op gaan.

[video]

Denk jij eigenlijk dat de 'beste speler' altijd ieder potje wint? (ben ik op recht nieuwsgierig naar)
(Dit zou overigens inherent betekenen dat er 1 speler "de beste" is en deze persoon een absolute winrate van 100% zou hebben)
Ik mis de twitch chat haha.
De twitch chat zal ongetwijfeld vol zitten met "OMG REKT!!!!111" spam. Maarja, dit laat wel mooi zien dat ook een goede speler als Amaz kan verliezen van een basic mage deckje op rank 25. Wellicht zal dit maar 1 op de 100 keer gebeuren, maar toch.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

xelfer schreef op maandag 21 december 2015 @ 18:26:
[...]

De twitch chat zal ongetwijfeld vol zitten met "OMG REKT!!!!111" spam. Maarja, dit laat wel mooi zien dat ook een goede speler als Amaz kan verliezen van een basic mage deckje op rank 25. Wellicht zal dit maar 1 op de 100 keer gebeuren, maar toch.
Ja, maar dat is nou precies hoe hearthstone werkt. Iedereen maakt elk potje door RNG, luck met draws en (on)gelukkige timing kans om te winnen. De goede spelers zullen echter altijd een hogere winrate halen en uiteindelijk hoger komen in rankings en tournaments. Als ik jou dezelfde collectie geef als 9 andere pro players en jullie allemaal 200 games laat spelen kan ik wel raden wie er na die 200 games het laagste staat. Dat ben jij. Overigens niet persoonlijk bedoeld alsof je een slechte speler bent ofzo, maar gewoon om aan te geven dat die pro's dat niet voor niks zijn.

Vicariously I live while the whole world dies

• Bekse
xelfer schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:58:
[...]

[video]

Skill en geluk, begin het al meer met je eens te worden :)
Ik denk dat je van Amaz van de 100 potjes 85 keer verliest :D
Vicarious schreef op maandag 21 december 2015 @ 18:32:
[...]

Ja, maar dat is nou precies hoe hearthstone werkt. Iedereen maakt elk potje door RNG, luck met draws en (on)gelukkige timing kans om te winnen. De goede spelers zullen echter altijd een hogere winrate halen en uiteindelijk hoger komen in rankings en tournaments. Als ik jou dezelfde collectie geef als 9 andere pro players en jullie allemaal 200 games laat spelen kan ik wel raden wie er na die 200 games het laagste staat. Dat ben jij. Overigens niet persoonlijk bedoeld alsof je een slechte speler bent ofzo, maar gewoon om aan te geven dat die pro's dat niet voor niks zijn.
Ik zal ongetwijfeld meer verliezen dan winnen. Ik lees me 0,0 in als het om HS gaat en ik speel voornamelijk decks die ik leuk vind om te spelen, hierbij let ik niet direct op welke decks het meest viable zijn :). Dat is het spelen van casual HS voor mij. Ik zou strategisch gezien ook de minst skillvolle decks kiezen tegen lui die waarschijnlijk beter zijn, zodat ik de skillfactor zo veel mogelijk ophef.

De poker strategie "iedere beurt allin" in heads-up play geeft je altijd nog minstens 17% kans om te winnen.
Bekse schreef op maandag 21 december 2015 @ 18:32:
[...]

Skill en geluk, begin het al meer met je eens te worden :)
Ik denk dat je van Amaz van de 100 potjes 85 keer verliest :D
Geen idee hoeveel ik er zou winnen of verliezen. Ik denk ook niet dat we daar ooit achter zullen komen :). De kans is wel 100% dat ik er meer zou verliezen dan winnen, puur en alleen al door het feit dat Amaz meer invested is in HS en zichzelf daardoor in kansrijkere uitgangsposities zal plaatsen.

Zelf vergelijk ik HS vaak met MtG, een game die ik wel redelijk competitief gespeeld heb.
Hierin heb ik ook wel internationale toernooien gespeeld en meerdere keren tegen wereldtoppers gespeeld. Daar kon ik op zich nog wel redelijk meekomen: winrate van rond de 40% lifetime op Pro Tour events (3 deelnames) en 58% op Grand Prix events (8 deelnames). Grand Prix events waren open toernooien overigens, waar iedereen zich voor aan kon melden, dus je kon ook gewoon tegen spelers met een lage ranking spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door xelfer op 21-12-2015 18:52 ]

Vanavond wilde ik weer eens lekker gaan ladderen. Stond op rang 3.3. Ik had zelf gemerkt dat er op de ladder weer meer midrange en control decks gespeeld werden.

Ik heb 8 potjes gespeeld. Ben 1x Control Priest tegen gekomen. Deze heb ik gewonnen. De overige 7 waren aggro decks (hier reken ik elke versie van Secradin ook bij) welke ik allemaal verloor.
Ik had zo'n goede hoop dit seizoen om af en toe eens een aggro deck tegen te komen maar helaas. Vanavond was niet mijn avond om te ladderen. Het harde werk om rang 3 te behalen is in 8 games verpest.

En als je praat over variatie op de ladder.....het klopt dat er veel variatie is.....veel variatie aan viable aggro decks...... |:( |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Astie op 21-12-2015 20:31 ]

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-12 22:39

Ron

net mn game tegen mauz gewonnen,
ik had nooit gehoopt om tot zo ver in de bracket door te dringen maar misschien toch voor de win gaan :)

(rng helpt zwaar)

[ Voor 14% gewijzigd door Ron op 21-12-2015 20:44 ]

• Nieuwevolger
Dat extreem pijnlijke moment dat je die inspire legendary kaart krijgt uit undtabel portal, hem speelt en dr boom krijgt. Maar uit zijn schredder een doomsayer komt...

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:30
Over ong. een kwartiertje begint m'n match vs Magicstar :7 : http://www.twitch.tv/ktimmy

EDIT: begonnen!
EDIT2:
0-3 geklapt door Magicstar. VOD: http://www.twitch.tv/ktimmy/v/31145778

M'n decklists voor de geinteresseerden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KigLWMg.png

[ Voor 54% gewijzigd door PCBaas op 21-12-2015 22:25 ]

5700X | RX 6600

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-12 15:30
Leuke potjes met PCBaas, jammer dat hij volgens mij geen echte goede draw had.
Ik speelde Secretpala met Dr6 on curve en op 7 nog 1.
Daarna midrange druid waar ik exact lethal had met een savage roar
Laatste pot met oil rogue kreeg ik genoeg Acolytes en liet PCBaas mijn eerst oil target staan, kon het de ronde daarna afmaken met een 2e oil, attack, weapon attack, flurry.

Denk dat als ik zijn lijst bekijk dat ik het tegen zijn priest moeilijk gehad zou hebben. Warrior vind ik moeilijk in te schatten.

Anyhow dank voor de leuke potten en voor mijn Twitch debut :D

• PCBaas
Yup, maar ik zat daardoor ook een beetje te tilen. :P

Als ik een beetje goed nagedacht had, had ik tegen je Druid op turn 8 nooit Eviscerate op Ancient of Lore moeten gooien. Als ik dat op je andere minion gegooid zou hebben had ik hoogstwaarschijnlijk die game gewonnen. Een hele domme fout van mij waar ik dus genadeloos op ben afgestraft. :P Zo zijn er als het goed is wel meerdere kleine dingetjes die niet goed gingen van mijn kant, maar daar ga ik ff een andere keer goed naar terugkijken. ;)

Ik lig nu uit het toernooi, maar als iemand anders toch nog een Bo3 o.i.d. tegen mij wil spelen dan kan je me gewoon aanspreken: KoningTimmy#2519

5700X | RX 6600

Nieuwevolger schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:27:
Ik denk dat ik op het moment vooral veel warlocks tegenkom, vooral omdat je met warlock veel verschillende sterke decks kan maken, aggro is minder geworden door reno denk ik. Denk ook dat murlock knight minder gespeeld word omdat die nieuwe 3/4 die een minion naar 3/3 kan veranderen eigenlijk super sterk is.
Keeper of Uldaman is zeker sterk en is absoluut een factor, maar het gaat ook zeker samen met de nerf op Murloc Knight door de toevoeging van 2 slechte Murlocs. Vind ik zelf ook niet zo erg hoor, de kaart was gewoon heel sterk, en ook terecht dat die zwakker werd.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• PCBaas
Wat ik net ben tegenkomen op de ladder: 5 (!) Paladins, een Hunter, een Shaman en een Druid.
Eindstand: 4-4 en geeindigd op zelfde rank als ik waar ik begonnen! :D

Diepe zucht.

5700X | RX 6600

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12 19:38
PCBaas schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:53:
Yup, maar ik zat daardoor ook een beetje te tilen. :P

Als ik een beetje goed nagedacht had, had ik tegen je Druid op turn 8 nooit Eviscerate op Ancient of Lore moeten gooien. Als ik dat op je andere minion gegooid zou hebben had ik hoogstwaarschijnlijk die game gewonnen. Een hele domme fout van mij waar ik dus genadeloos op ben afgestraft. :P Zo zijn er als het goed is wel meerdere kleine dingetjes die niet goed gingen van mijn kant, maar daar ga ik ff een andere keer goed naar terugkijken. ;)

Ik lig nu uit het toernooi, maar als iemand anders toch nog een Bo3 o.i.d. tegen mij wil spelen dan kan je me gewoon aanspreken: KoningTimmy#2519
Het niet hebben van een FoK in je Rogue heeft je wel erg genakt, want nu was je erg afhankelijk van je flurry als AoE removal.

Bij game 3 was je naar mijn te reactief gaan spelen bijna als een Priest ipv proactief. Kijkend naar je minion heavy deck, was dat niet de correcte beslissing naar mijn mening. Had turn 2 Loothoarder gewoon kunnen spelen als cycle, omdat je hand naar mijn mening te reactief/niet top was. Je koos om een wapen te maken en niet aan te vallen, ik had 1 dmg gegeven, want je had niet echt een goede curve op turn 3. Turn 4 had ik dus Deadly en SI gespeeld voor tempo, omdat jouw deck minion heavy is, dus des te belangrijker voor boardcontrol. Dus Tempo boven Value, alleen niet over extenden. Laat Magicstar maar zijn flurry spelen, weer een burn/wincondition minder en heb je weer initiative. Anyway, my 2 cents :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Het enige wat ik zie als ik naar de Decks van PCbaas kijk is GREEDY
Elk deck heeft Shreder , 2x Sylvana's, Raptors zonder goede targets, 2x Inner Rage zonder synergie, resurrect in een deck met Juweld Scarab en zonder Cleric en die nieuwe Museum Curator , 2x Owl en geen SAP in een rogue deck om maar wat voorbeelden te geven en er zijn er nog meer hoor.
ik bedoel dit ook echt niet negatief of zo maar eerder als tips om je decks nog eens goed na te kijken en aan te passen aan de huidige Meta want er zijn zeker in alle 3 de decks zeker een kaart of 6 aan te passen die je decks aanzienlijk sterker maken zonder jou "kijk" op de bepaalde decks gewoon weg te gooien en er een standaard deck van te maken.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Idd de nodige bijzondere keuzes. Zo zou ik nooit 2x Smite gebruiken zonder Vol'Jin, Resurrect is een aparte keuze en Rogue met 2x Owl maar geen Saps zou ik ook niet doen. Inner Rage in Warrior heeft wel de nodige synergy, zoals Execute, Acolyte en iets als Sylvanas waardoor je leuke plays kan maken. Maar of je dat nodig hebt met al 2 Taskmasters in je deck weet ik ook niet.

Los van dat, zijn sommige niet standaard keuzes erg sterk door onvoorspelbaarheid, maar of dat hier echt het geval is, dat weet ik niet.

Ik zie trouwens niet waarom je de Unearthed Raptors slecht vindt, er is zat synergy en je moet niet vergeten dat zonder de deathrattle, de minion zelf nog steeds prima is. Je hoeft dus echt niet Cairne en Sneeds te spelen bijv, bedoel ze geven heel veel value, maar dat is juist heel greedy.

[ Voor 22% gewijzigd door Benjamin- op 22-12-2015 07:24 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• magicstar
Leuk om de discussie te zien. Ik post mijn decklist nog even niet, hoewel die ook niet een supergrote verrasing zal zijn. Lijkt me leuk om in een toekomstig toernooi of bv de finale ronde beide kanten te kunnen zien, is dat iets wat we kunnen regelen?

• Bekse
magicstar schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 08:18:
Leuk om de discussie te zien. Ik post mijn decklist nog even niet, hoewel die ook niet een supergrote verrasing zal zijn. Lijkt me leuk om in een toekomstig toernooi of bv de finale ronde beide kanten te kunnen zien, is dat iets wat we kunnen regelen?
Ik begrijp van Astie dat wanneer je beide spelers als friend hebt je tegelijk de kaarten van beide personen kunt zien. Dus dat is te regelen :)

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
[...]

Don't feed the trolls

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Bekse schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 08:38:
[...]

Ik begrijp van Astie dat wanneer je beide spelers als friend hebt je tegelijk de kaarten van beide personen kunt zien. Dus dat is te regelen :)
Klopt, als je beide finalisten in je friendslist hebt staan kun je beide spectaten.
Ik heb dit toernooi al 4 matches zo gespectate. Erg leuk om te zien. Ook erg leerzaam.

Dit ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0omzDO1.png

[ Voor 9% gewijzigd door Astie op 22-12-2015 09:07 ]

• separhim
Benjamin- schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 07:15:

Ik zie trouwens niet waarom je de Unearthed Raptors slecht vindt, er is zat synergy en je moet niet vergeten dat zonder de deathrattle, de minion zelf nog steeds prima is. Je hoeft dus echt niet Cairne en Sneeds te spelen bijv, bedoel ze geven heel veel value, maar dat is juist heel greedy.
Je hebt wel degelijk goede targets nodig voor Unearthed Raptors, als rogue dien je zeker goed op tempo te kunnen spelen, Raptor is nou niet een kaart die dat meer bevordert indien je geen goede deathrattle krijgt. Indien alleen het hebben van goede stats voldoende zou zijn, dan zouden yeti, pit fighter and boulderfist ogre vaker te zien zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door separhim op 22-12-2015 09:12 ]

• DarthDavy
Als je raptor speelt heb je volgens mij Nerubian Egg nodig als de ideale tempo play turn 2/turn 3.

Shredder en Sludge Belcher zijn uiteraard ook geen slechte raptor targets, maar het probleem is dat deze meer mana kosten dan de raptor zelf.

Raptor impliceert tempo/board control play. Niet zoals oil rogue waarmee je gewoon één minion op het bord wil krijgen en dan met deze de klus klaren. Oil Rogue kan het zich dus veel makkelijkere permitteren om beurtjes te skippen. Raptor Rogue wil de meeste elegante mana curve met de beste value plays.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12 23:06
[...]

Waarschijnlijk omdat dit precies hetzelfde werkt als MTG, Pokemon, Yugi en andere TCG's. Meta overheerst alles.

Er zijn een X aantal decks die veel gespeeld worden. Sommige mensen hebben dat beter door, en zijn gewoon beter in de meta herkennen/inspelen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

corset schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:31:
[...]

Waarschijnlijk omdat dit precies hetzelfde werkt als MTG, Pokemon, Yugi en andere TCG's. Meta overheerst alles.

Er zijn een X aantal decks die veel gespeeld worden. Sommige mensen hebben dat beter door, en zijn gewoon beter in de meta herkennen/inspelen.
Er zijn in alle cardgames altijd kaarten en decks die beter zijn dan andere kaarten en decks. Toen ik MTG speelde, was netdecken nog minder populair en alle toernooien werden offline gespeeld. Hierdoor kon ik destijds nogal verrassende decks meebrengen en daar succes mee hebben. Vaak zag je de succesvolle decks van voorgaande toernooien opeens veel op het toernooi daarop.

Ik had een x een PTQ gewonnen met mijn eigen deck en op het toernooi daarop zag ik mijn eigen deck opeens door 15+ mensen gespeeld worden. Uiteraard speelde ik dat toernooi weer iets anders :).

HS werkt vaak natuurlijk wel anders, want je werkt niet met 1 deck + sideboard (sideboard = set van 15 kaarten die je tussen games door kan wisselen met kaarten in je deck), maar met meerdere decks. In HS krijg je hierdoor wel de mindgames van "welk deck zal mijn tegenstander eerst spelen en welk deck zal ik kiezen?".

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12 23:06
xelfer schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:12:
[...]

Er zijn in alle cardgames altijd kaarten en decks die beter zijn dan andere kaarten en decks. Toen ik MTG speelde, was netdecken nog minder populair en alle toernooien werden offline gespeeld. Hierdoor kon ik destijds nogal verrassende decks meebrengen en daar succes mee hebben. Vaak zag je de succesvolle decks van voorgaande toernooien opeens veel op het toernooi daarop.

Ik had een x een PTQ gewonnen met mijn eigen deck en op het toernooi daarop zag ik mijn eigen deck opeens door 15+ mensen gespeeld worden. Uiteraard speelde ik dat toernooi weer iets anders :).

HS werkt vaak natuurlijk wel anders, want je werkt niet met 1 deck + sideboard (sideboard = set van 15 kaarten die je tussen games door kan wisselen met kaarten in je deck), maar met meerdere decks. In HS krijg je hierdoor wel de mindgames van "welk deck zal mijn tegenstander eerst spelen en welk deck zal ik kiezen?".
Helaas is dat de laatste jaren steeds minder geworden, black vampire is een standaard deck geweest toernooien lang. Puur omdat er vrij weinig tegen te doen was :(

Ik mis de tijd van mijn Kaldra artifact deck...

HS vind ik in dat opzicht wat lekkerder spelen inderdaad, gewoon de mindgames van "ik zie een warlock, welke variant is het" ipv "hey een rood deck, is dus een ping deck, groen deck is een elven swarm" etc :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

HS is ook een betere game om casual te spelen. De interface van HS werkt gewoon prima (op de bugs en collection management na) en de game is qua design simpel genoeg dat je het ook prima op je telefoon of tablet kan spelen. HS is perfect om te spelen naast iets anders voor mij en dat vind ik heerlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door xelfer op 22-12-2015 10:27 ]

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12 12:54
welke bugs / collection management bedoel je?
Nozdormu is super buggy en daardoor zwaar irrirant als je hem toevallig een keer tegen komt, maar voor de rest valt wel mee toch?

• magicstar
astie schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:06:
[...]

Klopt, als je beide finalisten in je friendslist hebt staan kun je beide spectaten.
Ik heb dit toernooi al 4 matches zo gespectate. Erg leuk om te zien. Ook erg leerzaam.

Dit ziet er zo uit:

<snip>
Cool, lijkt me leuk om dat voor de finale te regelen, ervanuitgaande dat de deelnemers dat niet erg vinden.
SeamusXanthus schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:38:
welke bugs / collection management bedoel je?
Nozdormu is super buggy en daardoor zwaar irrirant als je hem toevallig een keer tegen komt, maar voor de rest valt wel mee toch?
Bv. bij mij (op de mac) worden kaarten gehighlight als "nieuw" nadat je duplicate kaarten disenchant.

• Nieuwevolger
Hoppa met mn reno mage rank 8 doorlopen, heb totaal niet het gevoel dat mn tegenstanders beter worden namate ik hoger kom.

Mag bij gezegd worden dat mn unstabel portal al 5x achter elkaar een legendary gaf maar goed. Jammer dat ik geen foto kan plaatsen hier, mag ik heb er onderander ook een animated armour erin zitten, plus een doomsayer met die freeze spels van 3 en 4 mana.

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-12 11:18

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Lol dat is het dus! snapte al niet hoe dat steeds kon haha :P
xelfer schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:40:
[...]

Bv. bij mij (op de mac) worden kaarten gehighlight als "nieuw" nadat je duplicate kaarten disenchant.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

[...]

Echt! En ik dacht dat ik gek werd :+

• DarthDavy
Brangus Glee schreef op zondag 20 december 2015 @ 10:33:
[...]

Dat is goed. Tot dinsdagavond 19:00.
Ik kan wel een kwartiertje tot een half uur later online zijn. Ben afhankelijk van de vertragingen bij het openbaar vervoer en aangezien ik gisteren alweer met een half uur vertraging ben thuisgekomen heb ik er vandaag geen vertrouwen in. :-)

• Royy90
Voor kerst even 50 packs geopend (Classic). Hier even de beste kaarten
Legendary's:
- Illidan
- Prophet Velen

Epics:
- Pyroblast (x2)
- Blood knight
- Force of Nature
- Snake trap (x2)
- Cabal
- Earth Elemental
- Lay on hands
- Doomhammer (x2)
- Ancient of Lore
- Bestial Wrath
- Mindgames

Golden:
- Blade flurry
- Earthen Ring Farseer
- Venture Co
- Holy Fire
- Coldlight Oracle
- Doomhammer
- Coldblood
- Frost elemental
- Pint-sized summoner

Extra dust: 3575

Denk best wel een goed resultaat. Ik had alle kaarten al wel van de classic set maar dacht koop deze bundel omdat ik toch nog een golden Reno wil.

PSN Profile

• SeamusXanthus
Die zorgt ervoor dat paladin niet zijn hero power kan gebruiken?

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:18
Ja, dat heb ik ook op PC. Die bug is al heel lang geleden geintroduceerd (bij de Tavern Brawl patch?), je zou denken dat ze dat onderhand wel hadden kunnen oplossen.

Een andere irritante waar ik sinds enkele maanden last van heb maar die al langer schijnt te bestaan is dat mijn daily quests niet altijd bijgewerkt lijken te worden. Als ik dan het spel afsluit en opnieuw start, krijg ik pas de quest updates en rewards.

• Royy90
SeamusXanthus schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:43:
[...]

Die zorgt ervoor dat paladin niet zijn hero power kan gebruiken?
Haha, autocorrect

PSN Profile

• Royy90
108rogar schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:43:
[...]

Ja, dat heb ik ook op PC. Die bug is al heel lang geleden geintroduceerd (bij de Tavern Brawl patch?), je zou denken dat ze dat onderhand wel hadden kunnen oplossen.

Een andere irritante waar ik sinds enkele maanden last van heb maar die al langer schijnt te bestaan is dat mijn daily quests niet altijd bijgewerkt lijken te worden. Als ik dan het spel afsluit en opnieuw start, krijg ik pas de quest updates en rewards.
Ja die heb ik ook :) en ook kan ik de game niet echt meer op high spelen sinds een tijdje. Dit was voorheen nooit echt een probleem.

PSN Profile

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:18
Dan zou ik even met je Nvidia settings gaan experimenteren als je die hebt. Die BatteryBoost optie bijvoorbeeld overschreef steeds mijn ingestelde schermgrootte van Hearthstone.

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:52
DarthDavy schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:30:
[...]

Ik kan wel een kwartiertje tot een half uur later online zijn. Ben afhankelijk van de vertragingen bij het openbaar vervoer en aangezien ik gisteren alweer met een half uur vertraging ben thuisgekomen heb ik er vandaag geen vertrouwen in. :-)
Dan stel ik voor dat we morgenavond gaan spelen. Ik heb vanavond nog een andere afspraak waar ik niet te laat kan komen. Als jij pas na 19:30 online komt dan is de kans groot dat we het niet gaan redden. Het is voor ons allebei niet echt prettig dat we met stressgevoelens de potjes gaan spelen.

• DarthDavy
Brangus Glee schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:57:
[...]

Dan stel ik voor dat we morgenavond gaan spelen. Ik heb vanavond nog een andere afspraak waar ik niet te laat kan komen. Als jij pas na 19:30 online komt dan is de kans groot dat we het niet gaan redden. Het is voor ons allebei niet echt prettig dat we met stressgevoelens de potjes gaan spelen.
All right, woensdag werk ik thuis, dus ik kan bij wijze van spreken gelijk wanneer spelen :p

• Brangus Glee
DarthDavy schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:42:
[...]

All right, woensdag werk ik thuis, dus ik kan bij wijze van spreken gelijk wanneer spelen :p
Ik ben helaas morgen nog niet vrij, maar ik ga er wel vanuit dat ik om 19:00 beschikbaar ben. Tot morgenavond.

• PCBaas
Interessant Paladin "Zoo" deck: https://www.reddit.com/r/...nd_with_solemn_vigil_zoo/

Net een paar games uitgeprobeerd op Casual en het speelt wel lekker weg. :)

5700X | RX 6600

• Tomski1986
Unbelievable.. Speel je heel vlotjes naar 3-0 Arena-overwinning, verlies je 3x KANSLOOS op rij tegen een ***paladin.. Echt fuck dit spel.

Kan me de frustratie wel enigszins voorstellen, maar let je wel een beetje op je taalgebruik?

[ Voor 31% gewijzigd door Koekiemonsterr op 22-12-2015 19:41 ]

Sommige classes zijn op bepaalde momenten iets meer equal dan anderen. Wat speelde je zelf?

[ Voor 59% gewijzigd door Koekiemonsterr op 22-12-2015 19:41 ]

• Tomski1986
xelfer schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 18:43:
[...]

Sommige classes zijn op bepaalde momenten iets meer equal dan anderen. Wat speelde je zelf?
Priest.. Vond het zelf wel een aardig arena deckje, heb wel m'n decklist niet meer.

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:48

Mauz1978

Console War Veteran

Is het niet een leuk idee om zelf een tweakers league te organiseren, waarbij je elke week een Bo5 speelt tegen een ander waarbij je 1-3 punten krijgt voor 1 win. In een rank systeem à la eredivisie? Dan hoef je ook geen vaste heroes te gebruiken. Zeker als spectaten (tijdens het huidige toernooi vind ik dat echt leuk om te doen (niet om decks te spotten, maar op speelstijlen te zien)) wordt toegelaten, lijkt me dat echt iets leuks voor deze community.

Something under the bed is drooling

• Royy90
Mauz1978 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:49:
Is het niet een leuk idee om zelf een tweakers league te organiseren, waarbij je elke week een Bo5 speelt tegen een ander waarbij je 1-3 punten krijgt voor 1 win. In een rank systeem à la eredivisie? Dan hoef je ook geen vaste heroes te gebruiken. Zeker als spectaten (tijdens het huidige toernooi vind ik dat echt leuk om te doen (niet om decks te spotten, maar op speelstijlen te zien)) wordt toegelaten, lijkt me dat echt iets leuks voor deze community.
Ja leuk idee. Alleen hoe ga je zoiets doen qua seizoenen? Want er komen nieuwe spelers bij maar ook spelers die interesse verliezen. Of spelers die 2 week op vakantie gaan enzo. Dus ja het is leuk idee maar dan moeten we met z'n allen wel goede regels opstellen lijkt me.

PSN Profile

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:48

Mauz1978

Console War Veteran

Royy90 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:07:
[...]

Ja leuk idee. Alleen hoe ga je zoiets doen qua seizoenen? Want er komen nieuwe spelers bij maar ook spelers die interesse verliezen. Of spelers die 2 week op vakantie gaan enzo. Dus ja het is leuk idee maar dan moeten we met z'n allen wel goede regels opstellen lijkt me.
Uiteraard Ik zat eerst te denken aan n seizoen van 10 weken met 10 dedicated man. En daarna n evaluatie, wie valt af wie wil meedoen.... ff over bomen ;)...

Something under the bed is drooling

Het idee is goed. En om het voor de mindere spelers ook aantrekkelijk te maken is een Swiss format wel leuk.
Alleen ben ik bang voor afvallers als ze 3x achter elkaar verloren hebben en onderaan bungelen terwijl ze de kwaliteiten hebben om bovenin mee te draaien

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Lijkt me leuk, zou ik wel aan mee willen doen.

separhim schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:12:
[...]

Je hebt wel degelijk goede targets nodig voor Unearthed Raptors, als rogue dien je zeker goed op tempo te kunnen spelen, Raptor is nou niet een kaart die dat meer bevordert indien je geen goede deathrattle krijgt. Indien alleen het hebben van goede stats voldoende zou zijn, dan zouden yeti, pit fighter and boulderfist ogre vaker te zien zijn.
Ik zou niet zeggen dat ik deze lijst goed vind, maar het idee dat je heel veel deathrattles nodig hebt, is ook niet waar. Verder zoals ik al zei, is het een sterke 3 drop. Natuurlijk wil je die battlecry value, maar zonder is het ook nog steeds een goede kaart. Waarom denk je dat Priest nog steeds Dark Cultist speelt, terwijl je vaak geen extra value hebt met die kaart?

Daarnaast gaat het argument van Yeti enz niet op, gezien op die mana slots veel beter kaarten zijn. 3 mana slot is toch in heel veel decks een zwak punt.

• dijstr
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
Zeer spannende pot net tegen astie, ik stond voor met 2-0 maar hij kwam nog terug tot 2-2. Uiteindelijk met 3-2 gewonnen. Eerste pot was in mijn voordeel, 2e pot maakte ik een grote fout, had me de game kunnen kosten maar gelukkig nog gewonnen. Laatste pot was erg spannend, als ik mijn healing 1 beurt later trok had ik kansloos verloren 8)7

Bedankt astie, super gespeeld!

[ Voor 41% gewijzigd door dijstr op 22-12-2015 21:53 ]

Net een heerlijke pot tegen Dijkstr gespeeld.
Ik kwam al snel op 2-0 achter door een enorme goede curve van Dijkstr, niks tegen te beginnen. Daarna toch nog na 2 eenzijdige potten naar 2-2 gekomen.
Toen kwam een geweldige pot die ik helaas in fatique heb verloren omdat hij net optijd zijn healcard trok.

Wp gg Dijkstr.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

astie schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:45:
Net een heerlijke pot tegen Dijkstr gespeeld.
Ik kwam al snel op 2-0 achter door een enorme goede curve van Dijkstr, niks tegen te beginnen. Daarna toch nog na 2 eenzijdige potten naar 2-2 gekomen.
Toen kwam een geweldige pot die ik helaas in fatique heb verloren omdat hij net optijd zijn healcard trok.

Wp gg Dijkstr.
Heb gekeken vanaf het moment dat je op 2-1 kwam. Was erg spannend, met name de laatste game. Had in die game denk ik zelf iets andere keuzes gemaakt maar je was denk ik bang voor een van zijn combo's (en waarschijnlijk wel terecht ook).

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Benjamin- schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:33:
[...]

Ik zou niet zeggen dat ik deze lijst goed vind, maar het idee dat je heel veel deathrattles nodig hebt, is ook niet waar. Verder zoals ik al zei, is het een sterke 3 drop. Natuurlijk wil je die battlecry value, maar zonder is het ook nog steeds een goede kaart. Waarom denk je dat Priest nog steeds Dark Cultist speelt, terwijl je vaak geen extra value hebt met die kaart?

Daarnaast gaat het argument van Yeti enz niet op, gezien op die mana slots veel beter kaarten zijn. 3 mana slot is toch in heel veel decks een zwak punt.
Ik heb de discussie niet gevolgd, maar dark cultist heb ik al een paar maanden niet gezien in ranked play. En dan zwerf ik tussen rank 4 en rank 12. Einde spuit elf mode. :+

Vicarious schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:57:
[...]

Heb gekeken vanaf het moment dat je op 2-1 kwam. Was erg spannend, met name de laatste game. Had in die game denk ik zelf iets andere keuzes gemaakt maar je was denk ik bang voor een van zijn combo's (en waarschijnlijk wel terecht ook).
Ik had nog geen Equality en Concecration gezien. Dus dan spelen we het rustig aan. Maar deze zaten in het laatste deel van zijn deck maar dat risico ging ik niet lopen. Kwam 1 beurt tekort voor lethal helaas. Fatique got me!!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Benjamin- schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:33:
[...]

Toch kun je de kaart met niet al teveel moeite behoorlijke value laten hebben. Ideaal is natuurlijk als je een Nerubian Egg op beurt 2 en een raptor op beurt 3 kan spelen, maar ook met een Haunted Creeper of desnoods een Loot Hoarder kan hij nog best leuk zijn.

Hier overigens het deckje wat ik al eventjes speel:

2x Backstab
2x Preparation
1x Cold Blood
2x Abusive Sergeant
2x Eviscerate
1x Sap
2x Haunted Creeper
2x Nerubian Egg
2x Fan of Knives
2x SI:7 Agent
2x Unearthed Raptor
1x Tinker's Sharpsword Oil
2x Defender of Argus
2x Piloted Shredder
1x Loatheb
2x Sludge Belcher
1x Sylvanas Windrunner
1x Sprint

Denk eigenlijk dat het deck nog een tweede sprint nodig heeft, zit alleen te twijfelen wat ik ervoor uit zal halen. Misschien een defender of een backstab ofzo. Thoughts?

• dijstr
astie schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:17:
[...]

Ik had nog geen combo gezien. Dus dan spelen we het rustig aan. Maar deze zaten in het laatste deel van zijn deck maar dat risico ging ik niet lopen. Kwam 1 beurt tekort voor lethal helaas. Fatique got me!!
Meh, denk dat het als het nog 1 beurt langer door ging alsnog spannend was ;) al was de kans dat ik dan nog had gewonnen aanzienlijk kleiner! btw dacht dat we elkaars decks niet zouden spoilen :)

[ Voor 8% gewijzigd door dijstr op 22-12-2015 22:52 ]

• PCBaas
YouTube: Designer Insights with Ben Brode: Consistency
YouTube: Inconsistency In Hearthstone

Wat is jullie mening hierover? Ik begrijp z'n punt, maar persoonlijk ben ik alsnog voor de consistency kant en vind ik dat ze de Druid of the Claw bewoording moeten veranderen naar: Choose One - Transform....

[ Voor 34% gewijzigd door PCBaas op 22-12-2015 23:02 ]

5700X | RX 6600

dijstr schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:45:
[...]

Meh, denk dat het als het nog 1 beurt langer door ging alsnog spannend was ;) al was de kans dat ik dan nog had gewonnen aanzienlijk kleiner! btw dacht dat we elkaars decks niet zouden spoilen :)
Je hebt met dat laatste helemaal gelijk. Ik speelde Reno, ookal zegt dat niet veel, zoveel versies van :-D . en Eq + Concec combo zegt ook nog niet veel :-D
Nitai schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:07:
[...]

Ik heb de discussie niet gevolgd, maar dark cultist heb ik al een paar maanden niet gezien in ranked play. En dan zwerf ik tussen rank 4 en rank 12. Einde spuit elf mode. :+
Ze zijn er zeker nog wel, dit is bijvoorbeeld zo'n deck: http://www.hearthpwn.com/...dragon-priest-short-guide
Ook de Dragon Priest lijst van Thijs, die door Meta Snapshot van Tempo Storm wordt gebruikt, heeft 2 Dark Cultists.
Kibler zie ik ook heel veel Priest spelen de afgelopen dagen met Dark Cultist x2.

Wat denken jullie trouwens van Elise. Heb er zelf nog niets meegedaan (heb ook amper gespeeld - nieuwe baan enz - heb de concentratie van een aardappel waardoor spelen alleen maar irritatie oplevert), maar ik zie de nodige streamers er mee spelen, en ook tegen spelen op Legend niveau, en dan niet dumpster rank rond de 5000, maar gewoon top 500 ofzo. Echt het niveau dat je echt kan stellen dat het wel werkt.
Vooral in control match ups zie je dat het goed werkt, en door het houden van 'waardeloze' kaarten in je hand, kan je er later toch nog iets nuttigs van maken. Daarbij zijn alle kaarten heel redelijk van zichzelf (of zelfs heel goed zoals die monkey), dus je kan niet spreken van een tempo verlies.

[ Voor 35% gewijzigd door Benjamin- op 23-12-2015 00:03 ]

• dijstr
astie schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:24:
[...]

Je hebt met dat laatste helemaal gelijk. Ik speelde Reno, ookal zegt dat niet veel, zoveel versies van :-D . en Eq + Concec combo zegt ook nog niet veel :-D
True that! Al met al mooie potjes, hoop geleerd ook! Zoals dat ik iets beter mn mana moet tellen.. Haha

Verwijderd

Iemand tips hoe ik met Renolock tegen mid-range hunters speel. Dat is echt de match-up waar ik de meeste problemen mee heb. Savannah Highmane en Mad Scientist met freezing traps maken het vrijwel onmogelijk effectief te traden.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 01:27:
Iemand tips hoe ik met Renolock tegen mid-range hunters speel. Dat is echt de match-up waar ik de meeste problemen mee heb. Savannah Highmane en Mad Scientist met freezing traps maken het vrijwel onmogelijk effectief te traden.
- 1x Secretkeeper in je deck stoppen
- Hellfire en/of die 2 dmg op nondemons in je hand houden voor als je de highmane gepopt hebt en hopen dat hij geen tweede heeft
- Harrison Ford in je deck stoppen (kan traden met Highmane, levert carddraw op en minder damage van zijn wapen
- Niet teveel minions neerknallen als je niet ook een aardige taunt hebt ivm die kuthondjes
- Bidden

Meer kan ik ook niet bedenken. Is gewoon een kut matchup die je waarschijnlijk minstens 60% van de keren gaat verliezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Vicarious op 23-12-2015 02:22 ]

Secret Keeper in je Renolock stoppen?

• DarthDavy
Benjamin- schreef op woensdag 23 december 2015 @ 07:16:
Dacht ik ook :+

Ben je niet beter af met Zombie Chow: zoveel beter beter tegen zoveel meer match-ups.

• SeamusXanthus
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 01:27:
Speel je met Brann? Die is vaak MVP in dit soort games met double healbot/farseer. Dan ben je minder afhankelijk van Reno.
Highmane blijft de grootste threat samen met dr boom

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Benjamin- schreef op woensdag 23 december 2015 @ 07:16:
Kut. Ik bedoel dus die 4/3 die een secret steelt. Kezan Mystic. My bad 8)7

• Duros
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-10 07:14
Vicarious schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:18:
[...]
Denk eigenlijk dat het deck nog een tweede sprint nodig heeft, zit alleen te twijfelen wat ik ervoor uit zal halen. Misschien een defender of een backstab ofzo. Thoughts?
Als je heel graag een extra sprint erin wilt stoppen, zou ik een Cold Blood eruit halen. Defender is een hele belangrijke activator voor je Egg, en Backstab kan je veel value mee halen in combo met SI:7. Cold Blood is ook een goede activator, maar early game is een Abusive Sergeant meestal genoeg. Daarnaast heb je weer een extra minion op het bord en moet je met Cold Blood een combo maken om er value van te krijgen.

Zelf speel ik het deck met Azure Drakes en Loot Hoarders. Zou heel graag Bloodmage Thalnos willen toevoegen maar daar heb ik voorlopig nog geen dust voor.

• Brangus Glee
DarthDavy schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:42:
[...]

Er is helaas iets onverwachts tussengekomen. Ik kan pas op zijn vroegst tegen 0:00 spelen. Ik kan mij voorstellen dat dit geen haalbare kaart voor je is. Ik hoor het graag als dit voor jou wel een optie is, maar anders forfeit ik de match.

• Nieuwevolger
Hoppa gromash in mn pakket!! Heb nu wel een paar goeie om control warrior of patron warrior te spelen.

• Royy90
PCBaas schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:00:
YouTube: Designer Insights with Ben Brode: Consistency
YouTube: Inconsistency In Hearthstone

Wat is jullie mening hierover? Ik begrijp z'n punt, maar persoonlijk ben ik alsnog voor de consistency kant en vind ik dat ze de Druid of the Claw bewoording moeten veranderen naar: Choose One - Transform....
Gister even gekeken. Ik vind ook dat ze het wel consistency moeten gaan aanhouden. Je hebt nu dus buff, change en transform. Nu zal het voor de doorgewinterde spelers niet zo'n probleem zijn, plus zoals hij zegt heb je de gekleurde cijfers en de hover. Maar om het spel ook logisch te houden voor nieuwe spelers zouden ze beter druid of the claw tekst kunnen wijzigen naar transform.

PSN Profile

• DarthDavy
Brangus Glee schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:45:
[...]

Er is helaas iets onverwachts tussengekomen. Ik kan pas op zijn vroegst tegen 0:00 spelen. Ik kan mij voorstellen dat dit geen haalbare kaart voor je is. Ik hoor het graag als dit voor jou wel een optie is, maar anders forfeit ik de match.
Middernacht is inderdaad niet echt een optie voor me. De wekker gaat om 6u om naar het werk te vertrekken. Is er echt geen andere mogelijkheid? 23u zou ik bvb wel nog zien zitten.

Morgen kan ik ook niet echt spelen: het is werken en dan kerstavond. Op 25 december kan ik wel 's avonds.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-12 15:22
690 gold nu, nog 3 potjes winnen en ik kan de laatste wing unlocken :D

nothing stops this train

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-12 16:23
Wat mij betreft gebruiken ze nog steeds te weinig te pluspunten die een digitale cardgame biedt. Veel terechte punten, maar gebruik je voordeel!

• Bekse
Zebby schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:05:
Wat mij betreft gebruiken ze nog steeds te weinig te pluspunten die een digitale cardgame biedt. Veel terechte punten, maar gebruik je voordeel!
Wij mogen raden naar welke punten je bedoelt?

• Brangus Glee
DarthDavy schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:03:
[...]

Middernacht is inderdaad niet echt een optie voor me. De wekker gaat om 6u om naar het werk te vertrekken. Is er echt geen andere mogelijkheid? 23u zou ik bvb wel nog zien zitten.

Morgen kan ik ook niet echt spelen: het is werken en dan kerstavond. Op 25 december kan ik wel 's avonds.
Ik ga mijn best doen om tussen 23:00 en 23:15 thuis te zijn. Ik zal dan meteen inloggen. Mocht het toch niet lukken dan win je gewoon, want morgen moet ik ook nog werken en 1e kerstdag gaat het hem niet worden.
Net wel verloren met 3-1 van qpunk maar het pakje wat ik daarna kocht maakt het weer een beetje goed.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/h1XaRSu3mxZZeDFKrGNxpFk5/full.png

Dit is echt zo'n Legendary die wel goed is maar niet echt waard om te craften.

[ Voor 11% gewijzigd door beuker19 op 23-12-2015 13:30 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Nieuwevolger
Ik heb een beetje bezwaar tegen een tweakers competetie, ten eerst voor mensen die net te laat hebben ingeschreven eeuwig moeten wachten op een volgende compitie, ten tweede bij 20 deelnemers ben je een eeuwigheid bezig met de compitie en ten derde zul je zien na al die tijd dat de helft er in op het eind geen zin er meer in heeft.

Is gewoon erg lastig uittevoeren, ook al is het idee leuk.

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:42
Lijkt me ook wel leuk, ik zou wel een dedicated speler willen zijn en offer me gelijk op voor het 'onderaan bungelen'!

Ik speel niet heel veel, maar wel regelmatig, en dit vind ik een leuke reden om dan meer te gaan spelen :)

• DarthDavy
Brangus Glee schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:06:
[...]

Ik ga mijn best doen om tussen 23:00 en 23:15 thuis te zijn. Ik zal dan meteen inloggen. Mocht het toch niet lukken dan win je gewoon, want morgen moet ik ook nog werken en 1e kerstdag gaat het hem niet worden.
Ok, ik zal zorgen dat ik online ben.

• Peterrtt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 07:51
Chozx, wanneer kan jij een potje spelen?

Iemand zijn tweeakters account, zodat ik hem een pm kan sturen?

[ Voor 45% gewijzigd door Peterrtt op 23-12-2015 15:01 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.