Ik heb genoten xelfer! Ik kan wel ff voor je spelenxelfer schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:37:
Deze brawl is weer ouderwets matig en dan nog niet eens een pakje krijgen zeg -_-
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ik won de game zonder problemen hoorNitai schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:01:
[...]
Ik heb genoten xelfer! Ik kan wel ff voor je spelen
Wat leuk is dat veel spelers niet weten dat het niet uitmaakt welke crate je sloopt, als je het sloopt dan krijg je de gift. Altijd leuk, greedy zijn en alle crates wegkapenxelfer schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:04:
[...]
Ik won de game zonder problemen hoor. Ik kreeg back to back to back King Krushes die mijn tegenstander neer knuppelden. Deze Brawl vond ik iets te makkelijk te abusen en de rewards uit de packages waren gewoon te OP.
Ja true, mijn tegenstander wist wel dat hij zijn eigen crates ook kon looten, maar ik kreeg iedere beurt een King Krush en daar kon hij niet tegenop boksen. Het was wellicht iets meer balanced geweest als je crate items niet zo'n grote cost reduction zouden krijgen. Ik mis nu wel mijn pack deze weekNitai schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:09:
[...]
Wat leuk is dat veel spelers niet weten dat het niet uitmaakt welke crate je sloopt, als je het sloopt dan krijg je de gift. Altijd leuk, greedy zijn en alle crates wegkapenLEEEUK die kerstsfeer...haha
En het is en blijft vaag dat je de hele tijd geen Paladin tegen komt en je wisselt naar CW en direct een Paladin waar ik ook nog eens van won zelfs na dat hij op turn 6 ook nog eens Justicar speelde wat meestal bijna een auto loss aangezien ik zo als Paladin nog niet verloren heb.
[ Voor 61% gewijzigd door beuker19 op 17-12-2015 14:28 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Ik ben zo verbaasd dat ze nog steeds packs erbij geven. Er staat bij "during launch event". En we hebben de brawls al een klein half jaar? Ik had 10 pakjes max verwacht.
En jij vond veel brawls toch vervelend? Waarom ben je dan niet blij dat er geen "reden" is om de brawl te doen deze week? Niet gemeen of vervelend bedoelt, maar ik volg je echt even niet
Gratis pack zijn gratis packs en dat is altijd goed of de brawl nu leuk is of niet.IdieEasy schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:27:
[...]
Ik ben zo verbaasd dat ze nog steeds packs erbij geven. Er staat bij "during launch event". En we hebben de brawls al een klein half jaar? Ik had 10 pakjes max verwacht.
En jij vond veel brawls toch vervelend? Waarom ben je dan niet blij dat er geen "reden" is om de brawl te doen deze week? Niet gemeen of vervelend bedoelt, maar ik volg je echt even niet
Zou er geen gratis pack zijn word er 95% minder Brawl gespeeld + het is leuk voor startende spelers om hun collectie beetje bij beetje uit te breiden.
Ik denk dat je je daar in vergist. Veel mensen die ik spreek doen de brawl omdat ze hem leuk vinden, en niet zo van de ladder houden. Ik zelf speel zelfs brawl als ik door mijn questjes heen ben, en dat zal ik nooit doen met ladder.beuker19 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:31:
[...]
Gratis pack zijn gratis packs en dat is altijd goed of de brawl nu leuk is of niet.
Zou er geen gratis pack zijn word er 95% minder Brawl gespeeld + het is leuk voor startende spelers om hun collectie beetje bij beetje uit te breiden.
En ja, ik ben een beginnende speler, ik speel nu iets meer dan een half jaar denk ik. Dus ik ben erg blij met de pakjes. Maar dat neemt niet weg dat ik verwacht had dat ze er allang mee opgehouden waren.
5700X | RX 6600
helaas mijn 1e ronde verloren van majoh, deze heeft schijnbaar een sneed's shredder die zeer bekwaam is in het brawlen
Die gratis pakjes in de brawl zullen blijven. Is een bewuste keuze van Blizzard om daar gratis classic packs in weg te geven om beginnende spelers sneller hun collectie te laten uitbouwen. Dit is bevestigd geweest tijdens de laatste BlizzCon.IdieEasy schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:33:
[...]
En ja, ik ben een beginnende speler, ik speel nu iets meer dan een half jaar denk ik. Dus ik ben erg blij met de pakjes. Maar dat neemt niet weg dat ik verwacht had dat ze er allang mee opgehouden waren.
Nu is het een card back, maar dat zal maar iets eenmalig zijn of naar de toekomst toe enkel voor special events.
Ik vind het wel leuk die special events. Het geeft de game toch meer sfeer. :-)
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Ja precies. Ik speel 1 win in de Brawl per week en als er geen reward was, dan zou ik 0 games in de Brawl spelenbeuker19 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:31:
[...]
Gratis pack zijn gratis packs en dat is altijd goed of de brawl nu leuk is of niet.
Me 2.xelfer schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:26:
[...]
Ja precies. Ik speel 1 win in de Brawl per week en als er geen reward was, dan zou ik 0 games in de Brawl spelen.
Vind het zelfs nog lastig bij de brawls waar je je eigen deck moet maken...
Poeh, eerst uitvogelen wat nu precies de bedoeling is... Daarna je deck er op aan passen.. Ook nog een keer winnen..
Teveel gedoe
Was er niet een tijdje terug dat je ook bij een verloren match je pakje kreeg?
Heb dat 1 of 2 keer gedaan. Daarna werkte het niet meer. Toen was het echt auto concede. I'm sorry
Pakje collecten en in de loop van de week nooit meer aanraken. Haha
I bad beat my meat by busting my nuts!
An1mA, met welke Renolock-lijst speel jij? Ik weet niet of je het ongemakkelijk vindt om die midden in het toernooi prijs te geven maar ik ben wel nieuwsgierig. Ben nog niet helemaal tevreden met de mijne.An1mA schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:01:
2de game was het mijn Warlock vs Priest.
Ja. Bijvoorbeeld met weapon buffs maar zonder wapen. De AI is ook erg slecht met brewmasters en shadowstep. Verder heb je zelf een vet wapen die +1/+1 krijgt bij elke rare die je tegenstander speelt dus je hebt zo een 13/3 stokje.StarWolfer schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:28:
Hoe werkt het eigenlijk om in league of explorers Rafaam te verslaan ?
Een heel, heel erg slecht deck maken en dat neemt hij dan in gebruik ? Ik vind dat deck wat ik terugkrijg namelijk ook niet veel soeps.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
De versie van Stancifka, zie hieronder. Ik speelde deze versie, omdat je op ladder word afgestraft door combo decks of door Face Shamans en bij toernooien minder. Met dit deck was ik van rank 16 naar rank 5 geklommen in 3 dagen en toen kwam ik te veel combo decks tegen. Het deck is niet slecht op ladder, maar als ik het nu op ladder zou spelen, zal ik een Renolock spelen met een Arcane Golem, Facesless, Power Overwhelming en Abusive Sergeant spelen. Als je een Dark Peddler wilt spelen, dan zal ik een Mind Control Tech er voor cutten.Tektoon schreef op donderdag 17 december 2015 @ 17:19:
[...]
An1mA, met welke Renolock-lijst speel jij? Ik weet niet of je het ongemakkelijk vindt om die midden in het toernooi prijs te geven maar ik ben wel nieuwsgierig. Ben nog niet helemaal tevreden met de mijne.
Hij verliest deze game. Maar je kan en mag zo sportief zijn om de game opnieuw te spelen. Bijvoorbeeld als je nog maar weinig turns hebt gespeeld.RoricNormannum schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:08:
thevirtual is zojuist een het 2e potje gedisconnect en is uit friendly omgeving gegaan, is het dan meteen 3-0?
Kort gezegd. Jij bepaalt of je een defwin neemt of de game overspeelt.
Ter duidelijkheid:
Een match bestaat uit maximaal vijf games. Hij verliest dus een game en geen match.
[ Voor 15% gewijzigd door Royy90 op 17-12-2015 22:14 ]
vandaag tegen bekse. dit waren toch iets lastigere games,
eerste potje vond ik erg leuk, freeze mage (bekse) tegen een tempo mage, hij had een extreem rottige mulligan en heeft tot turn 4 geen minion op het bord gezet. ondertussen had ik een flinke set spells tezamen met een flamewalker verzameld, en kon hem zo steamrollen.
op naar ronde 3!
Grappig, ik speel een hybride tussen die van jou en degene die je zou willen spelen. Arcane en Faceless maakt een soort combo-golem? Zou je die in plaats van Stalgg/Feugen doen? Ik zie niet direct een andere optie, maar dan krijg je wel een fundamenteel andere 'lock.An1mA schreef op donderdag 17 december 2015 @ 19:20:
[...]
De versie van Stancifka, zie hieronder. Ik speelde deze versie, omdat je op ladder word afgestraft door combo decks of door Face Shamans en bij toernooien minder. Met dit deck was ik van rank 16 naar rank 5 geklommen in 3 dagen en toen kwam ik te veel combo decks tegen. Het deck is niet slecht op ladder, maar als ik het nu op ladder zou spelen, zal ik een Renolock spelen met een Arcane Golem, Facesless, Power Overwhelming en Abusive Sergeant spelen. Als je een Dark Peddler wilt spelen, dan zal ik een Mind Control Tech er voor cutten.
Ik ga het uitproberen; mid/combo decks liggen mij beter dan dat ultra anale control.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Ja was ik vergeten te melden dat het om een OTK combo gaat. Damage dat je kan doen is 20, Arcane Golem + Power Overwhelming + Abusive en dan een Faceless. Bij deze versie van Renolock, zal ik wel een Dark Peddler spelen, want dan kun je nog meer combo pieces bemachtigen. Denk aan Soulfire, Power Overwhelming of Abusive Sergeant.Het word dan ook meer een combo deck dan een control deck en je speelt geen Feugen & Stallag ja. Heb zelf nog geen goede lijst of met de combo Renolock gespeeld, ben er wel zat tegen gekomen. Succes!Tektoon schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:02:
[...]
Grappig, ik speel een hybride tussen die van jou en degene die je zou willen spelen. Arcane en Faceless maakt een soort combo-golem? Zou je die in plaats van Stalgg/Feugen doen? Ik zie niet direct een andere optie, maar dan krijg je wel een fundamenteel andere 'lock.
Ik ga het uitproberen; mid/combo decks liggen mij beter dan dat ultra anale control.
Tegen Roric in ieder geval na een 0-2 start nog tot 2-2 kunnen terugkomen, met dank aan een tijdig bezoek van de identieke Tirion-vierlingbroers, maar uiteindelijk bleek Lock and Load-Malygos-Hunter geen potten te kunnen breken.
Misschien heb ik ook voor een wat ongelukkige strategie gekozen, namelijk met drie soortgelijke decks hopen op een goede matchup tegen één van de drie decks van de tegenstander; zelfs als je tegen de andere twee 0-2 gaat, heb je nog een redelijke kans om tegen de laatste 3-0 te halen. Van mijn negen decklists hebben er dan ook al een tijdje vijf een Malygos erin (Malylock; Freeze Mage; Miracle Rogue; Lock and Load Hunter; Ancestor's Call Shaman). Het is ook gewoon de speelstijl die me denk ik het beste ligt. Helaas kies ik precies het moment dat Handlock compleet uit de meta lijkt te zijn verdwenen, dat is meteen je beste matchup weg.
Ondanks dat weer met genoegen meegedaan. Bedankt voor het organiseren, hopelijk lees ik het weer als er een volgende wordt gehouden. De rest van de deelnemers nog veel plezier toegewenst.
Leuke en sportieve wedstrijd! Bedankt en veel succes verder Ronald. Win hem nu maar, doet minder pijn voor me danronald245 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:26:
Gisteren mijn eerste game gespeeld tegen chozx, dit ging erg goed en ik heb dan ook 3-1 van hem gewonnen.
vandaag tegen bekse. dit waren toch iets lastigere games,
eerste potje vond ik erg leuk, freeze mage (bekse) tegen een tempo mage, hij had een extreem rottige mulligan en heeft tot turn 4 geen minion op het bord gezet. ondertussen had ik een flinke set spells tezamen met een flamewalker verzameld, en kon hem zo steamrollen.
op naar ronde 3!
Als je de lowerbracket wint, heb je gewoon nog kans hoor.Bekse schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 07:49:
[...]
Leuke en sportieve wedstrijd! Bedankt en veel succes verder Ronald. Win hem nu maar, doet minder pijn voor me dan
je krijgt toch geen pakje deze week? enkel een cardbackmurphylee schreef op donderdag 17 december 2015 @ 17:06:
[...]
Pakje collecten en in de loop van de week nooit meer aanraken. Haha
I bad beat my meat by busting my nuts!
eerste match: mid range hunter mirror. peter had de eerste 2 beurten niks gespeeld, terwijl ik een hele sterke curve had, dan is het al voorbij eigenlijk.
2e match: warlock mirror, meneer had al snel wat damage op m'n gedaan en trektte geen heals, dus kon peter het afmaken.
3e match: mage vs shaman, ik begon sterk, kon wat damage tegen z'n hero doen. peter veroverde bord control, maar het wal al te laat toen ik het kon afmaken met een pyroblast.
4e. match: warlock vs shaaman. peter speelde sterk, maar nadat ik reno had gespeeld war peter door z'n sterke kaarten heen in z'n hand.
Ik weet niet of je hem nog hebt gesproken, maar ik hoop nog wel dat hij vanmiddag inlogt. Ik ben tot uiterlijk 17:30 beschikbaar. Ik ben al geruime tijd ingelogd en zal in ieder geval online in battlenet blijven tot die tijd.astie schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:32:
[...]
Jeespar is meestal vanaf 3 á 4 uur middags online. Avonds ook veel, maar vanavond kan hij niet. Hij zei gisteren nog dat hij je al had toegevoegd.
Heb hem net gebeld, hij komt z.s.m. online!Brangus Glee schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:18:
[...]
Ik weet niet of je hem nog hebt gesproken, maar ik hoop nog wel dat hij vanmiddag inlogt. Ik ben tot uiterlijk 17:30 beschikbaar. Ik ben al geruime tijd ingelogd en zal in ieder geval online in battlenet blijven tot die tijd.
Op naar de loser kant
Dat was een snelle pot inderdaad, wel leuk gespeeld!majoh schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:31:
En 3-0 kansloos onderuit tegen Bromster
Op naar de loser kant
Op naar de volgende ronde, hoop dat ik dan weer zo veel succes heb als zojuist
Ik ben spectator geweest van de 4 potten. Leuke potten met helaas 2 fatale fouten in de eerste 2 games waarbij Jeespar de controle kon pakken en ik schat in ook de winst. Maar dat liet hij na waardoor het uiteindelijk 3-1 is geworden.Brangus Glee schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:17:
Thx Astie. We hebben net 4 erg leuke potjes gespeeld! Ik laat het even aan Jeespar over of ik wat meer over de decks zal zeggen. Ik heb uiteindelijk met 3-1 gewonnen. Ik zal het zo invoeren.
edit; zojuist online gekomen
[ Voor 13% gewijzigd door Royy90 op 18-12-2015 18:08 ]
Ik ga geen decklists verklappen maar het was rete-spannend. In de laatste pot had ik zelfs even lethal met ongebruikelijk veel burst in m'n hand. Roy begon te ropen dus ik dacht: hell yeah! Maar toen floepte er nog net op tijd een heal over tafel. Niet veel later maakte ik ook nog een dikke fout, maar goed. Volgens de toeschouwers hebben we die beiden wel gemaakt.
Ben in ieder geval tevreden met m'n spel, het waren mooie potten.
Ben nu de match aan het uploaden op Youtube en als hij klaar is met uploaden, edit ik deze post met de video.
[ Voor 3% gewijzigd door An1mA op 18-12-2015 23:06 ]
Ondanks enkele missplays van mezelf 5 prima potten ! En had een paar keer graag je gezicht willen zien, na mn Ragnaros en Reno bij de hunter bijvoorbeeld haha..
[ Voor 7% gewijzigd door Mauz1978 op 18-12-2015 22:28 ]
Something under the bed is drooling
Ik speelde met een 30 legendary deck. Mn tegenstander was een dreadsteed, map of the monkey, reno deck.
We begonnen beide heel traag. Ik kon king mukkla, elise en loatheb spelen. Ik kreeg uit nefarian een sacrificial pact die ik wilde bewaren voor jaraxxus.
Hij speelde ook nefarian en had lay on hands en +3 damage to a minion.
Ik had de golden monkey ondertussen, maar ik wilde hem niet spelen, want ik wilde mn sac pac behouden en reno in mn deck houden
Hij had brann bronzebeard en baron rivendare op het bord liggen..
Ik speel brann bronze beard en dr. boom voor 4 boombots. Hij speelt ook dr. boom en krijg 3 boombots, omdat zn board vol was.
ik speel kel'thuzad. Ik trade mn dr. boom en begin met het traden van boombots. Mijn 4 tegen zijn 3, maar die van hem triggeren dubbel. Bijna mijn kel'thuzad dood, maar uiteindelijk krijg ik aan het einde van mn beurt dr. boom en 4 boombots terug. Hij dood mijn kel'thuzad en speelt dreadsteed. Ik speel baron riverdare, maar zijn pally secret die hij van nefarian had doodde een minion die ik speelde als ik 4 of meer minions had en doodde dus mn baron rivendar.
Hij speelt golden monkey. Ik speel stalagg en fuegen, tegelijk en hij speelt de beurt erna alexstraza.
na een paar beurten traden krijg ik mn thaddius en speel mn eigen alexstraza. Ik sac pac ook zijn dreadsteed voor health. Door zijn golden monkey is de kans dat hij jarraxus heeft toch niet zo groot. Hij speelt mogor champion!! Dus alle minions hebben 50% kans om de verkeerde target aan te vallen.
Hij trade maar mogor laat alles door. Ik trade ook en mogor laat alles door. Daarna gaat hij face met mogor, maar mogor kiest alex uit. Hij heeft alleen nog wat 1-1's, waaronder dreadsteed liggen.
Ik speel golden monkey.
Uiteindelijk is hij bijna door z'n kaarten heen. Hij krijgt 4 fatigue trade wat, maar hij kan niet meer winnen. Ik draw iron juggernaut, speel hem en pass. Hij drawt de bom voor 10 damage en krijgt 5 fatigue. Ik win..
Behalve dat verhaal zijn er malygos, nexus champion saraad die o.a. equality gaf en sylvanas voorbij gekomen en zijn piloted shredder spawnde nat pagle.
Veruit de meest grappig, bizarre, random, rare, leuke minions game die ik ooit heb gespeeld. Super!!!
[ Voor 11% gewijzigd door aicaramba op 18-12-2015 23:20 ]
http://challonge.com/tweakers8
Magicstar en Stephans jullie hebben nog 5 minuten om jullie wedstrijd te spelen. Ik weetniet of jullie al bezig zijn maar ik ga nu naar bed. Dus ik hoop morgen als ik wakker wordt dat jullie een stand hebben ingevuld!
I love how you play fast Anima.An1mA schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 22:16:
Had ook wel een leuke match tegen Mauz, helaas 3-2 verloren. Mauz ging geen netdecks spelen en daar begon de drama. Hij had als line-up Hunter, Priest en Shaman en ik Druid, Paladin en Warlock. Ipv dat ik een midrange Druid pak, nam ik een aggro Druid, omdat dat beter is tegen Face Shaman en Hunter. Alleen speelde onze beste vriend geen standaard/net decks, dus was een midrange Druid eigenlijk beter. Ik kan nu wel mijn aggro Druid de schuld geven, maar van de 5 games waren er 3 toch erg close. Good Game Mauz!
Ben nu de match aan het uploaden op Youtube en als hij klaar is met uploaden, edit ik deze post met de video.
[video]
Maar ik ga je inmaken met aggro shaman in de finale voor die opmerking in de video
Haha, is goed zie je in de finale ook al weet ik niet wat ik over Face Shaman zei ^^DarthDavy schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 00:00:
[...]
I love how you play fast Anima.
Maar ik ga je inmaken met aggro shaman in de finale voor die opmerking in de video
Helaas liep Magicstar zijn avond bezigheid uit en heeft mij zonet een PM gestuurd waarin hij zicht moest afmelden... dus eerste forfeit is een feit... helaasastie schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 23:55:
Tweakers Hearthstone Double Elimination Conquest Toernooi
http://challonge.com/tweakers8
Magicstar en Stephans jullie hebben nog 5 minuten om jullie wedstrijd te spelen. Ik weetniet of jullie al bezig zijn maar ik ga nu naar bed. Dus ik hoop morgen als ik wakker wordt dat jullie een stand hebben ingevuld!
Sorry voor het oponthoud!
Het was een fantastische video en een fantastische match! Ik kijk er enorm naar uit om tegen jullie te spelen, maar het viel mij op hoe denegrerend je deed tov aggro shaman. Daarom mijn opmerking, maar gewoon wat casual trashtalking.An1mA schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 00:20:
[...]
Haha, is goed zie je in de finale ook al weet ik niet wat ik over Face Shaman zei ^^
Leuk dat er een toernooi is deze tijd van het jaar.:-)
1x TBK/Malygos/Saraad/Paletress zo ja welke en waarom als je het wil toelichten
of
2x MC aka. Dr.6
1x Lightbomb (heb er al 1)
en een Murloc Warleader want dan krijg ik Old Murk-Eye ook en craft ik volgende week nummer 2 wel.
Stephans sorry, ben net thuis en dat wilde ik je niet aandoen. Jammer dat we niet hebben kunnen spelen en veel succes. Mocht je willen speel ik graag nog een vriendschappelijk potje ergens deze week.stephans schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 00:53:
[...]
Helaas liep Magicstar zijn avond bezigheid uit en heeft mij zonet een PM gestuurd waarin hij zicht moest afmelden... dus eerste forfeit is een feit... helaas
Sorry voor het oponthoud!
MC hangt af van of je Secret Paladin wilt spelen uiteraardbeuker19 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 01:09:
Wat is wijsheid want ik heb 1600 dust ?
of
2x MC aka. Dr.6
en een Murloc Warleader want dan krijg ik Old Murk-Eye ook en craft ik volgende week nummer 2 wel.
Ik houd jullie op de hoogte wanneer het begint!
EDIT:
Het is begonnen.
[ Voor 6% gewijzigd door PCBaas op 19-12-2015 11:56 ]
5700X | RX 6600
VOD: http://www.twitch.tv/ktimmy/v/30729765
Ik was btw helemaal vergeten dat twitch chat ook nog bestond, zo hard was ik gefocussed op de games. Excuses voor de kijkers. xD
5700X | RX 6600
Wel jammer om te zien dat jouw eigen creaties het toch niet trekken tegen de standaard decksPCBaas schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 12:45:
Yup, mijn draws waren ook niet de beste ooit. Dessalniettemin goed gespeeld en nog geluk in de volgende rondes.
VOD: http://www.twitch.tv/ktimmy/v/30729765
Ik was btw helemaal vergeten dat twitch chat ook nog bestond, zo hard was ik gefocussed op de games. Excuses voor de kijkers. xD
[ Voor 12% gewijzigd door xelfer op 19-12-2015 13:00 ]
Achteraf gezien had ik misschien ook niet Priest moeten pakken toen Secret Paladin nog open stond, want dat is een redelijk traag deck. Rogue had hier volgens mij veel beter tegen geweest.
5700X | RX 6600
Mja, je kreeg wel een goede curve into t6 MC into Juggler + Muster tegen je, dus het is maar de vraag of je daar überhaupt wat tegen had kunnen doen met Rogue. Als decks zoals Secret Paladin of Zoo goed pakken dan is het gewoon bijna niet te stoppen. Kijk maar naar Thijs op het WK, die T5 lethal tegen zich kreeg van een Zoo, terwijl hij in de basis favoriet was met zijn Grim Patron warrior.PCBaas schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:01:
Helaas.
Achteraf gezien had ik misschien ook niet Priest moeten pakken toen Secret Paladin nog open stond, want dat is een redelijk traag deck. Rogue had hier volgens mij veel beter tegen geweest.
Ik verloor gisteren van een secret Paladin omdat hij 7!!!!! kaarten trok met zijn Devine Favor naar dat hij Dr.6 had gespeeld.xelfer schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:16:
[...]
Mja, je kreeg wel een goede curve into t6 MC into Juggler + Muster tegen je, dus het is maar de vraag of je daar überhaupt wat tegen had kunnen doen met Rogue. Als decks zoals Secret Paladin of Zoo goed pakken dan is het gewoon bijna niet te stoppen. Kijk maar naar Thijs op het WK, die T5 lethal tegen zich kreeg van een Zoo, terwijl hij in de basis favoriet was met zijn Grim Patron warrior.
Er was ook geen mogelijkheid om mijn kaarten eerder te spelen en dan voelt het wel extra zuur omdat HS normaliter juist om card advantage draait.
In veel gevallen draait HS om card advantage ja, alleen zijn er helaas teveel viable decks die de simpele strategie 'zoveel mogelijk minions in zo kort mogelijke tijd uitspelen' of de strategie 'FAAAAACEE!!!!!!!111' toepassen.beuker19 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 17:43:
[...]
Ik verloor gisteren van een secret Paladin omdat hij 7!!!!! kaarten trok met zijn Devine Favor naar dat hij Dr.6 had gespeeld.
Er was ook geen mogelijkheid om mijn kaarten eerder te spelen en dan voelt het wel extra zuur omdat HS normaliter juist om card advantage draait.
Kaarten die aggro decks een card advantage geven vind ik daardoor per definitie slecht ontworpen, want je geeft de smorc manier van spelen daarmee een beloning. In de basis zou het juist een trade off moeten zijn tussen aggro decks (die sterk early game zijn maar uiteindelijk leeglopen) en control decks (zwakker in het begin maar sterke endgame). Helaas is die trade off bij sommige decks nogal zoek en kan het daardoor vrij snel uit de hand lopen (bv T5 kill) of curved een aggro deck gewoon tot en met de endgame keihard door.
Leuk! Ik zie gelijk dingen die ik verkeerd deed :-) Leerzaam!
Tering. Vorige maand voor het eerst ranked gespeeld met een doel (rank 5) in plaats van arena en mezelf Freeze mage leren spelen. Deze maand voor het eerst ranked games gaan tracken. Ben nu bijna rank 4; 57 wins, 37 losses, 60,6%.An1mA schreef op woensdag 30 september 2015 @ 21:09:
November seizoen: 148-105 (red)
Vergeleken met andere keren dat ik legend ben geworden, dit maal met veel minder games.
Dan zou ik nog minstens 150 games moeten spelen voor een cardback...
Hij blijft Well played spammen en Hij komt in z'n rope tijd en speelt flame strike... Ehhh LOL STERF STERF
Ik krijg een invite en begint zichzelf voor sukkel uit te maken en verlaat m'n friend list weer
TBK zie je weinig, het was eerst een supersterke 6 mana kaart, maar door de gigantische concurrentie, zie je hem weinig, ook om taunts veelal ingeruild zijn voor kaarten zoals Piloted Shredder, waardoor je in de meeste decks geen of weinig taunts heb.beuker19 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 01:09:
Wat is wijsheid want ik heb 1600 dust ?
of
2x MC aka. Dr.6
Saraad is een leuke kaart, maar is simpelweg te traag en zwak om goed te maken.
Paletress is een gigantische win-more kaart als je er value uithaalt en is dan ook zeker leuk, maar is niet een kaart die je gebruikt om je winrate om hoog te krijgen.
Malygos is dan ook de enige die echt goed is van die kaarten op dit moment. Malylock is natuurlijk een ding, maar Freeze Mage met Malygos is ook nog steeds een optie en volgens mij was er nog een deck.
MC's is natuurlijk een kaart die Secret Paladin mogelijk maakt, zelf vind ik het deck weinig aan, maar als dat je ding is, dan kunnen dit zeker de juiste keuze zijn.
Lightbombs zijn heel goed in control Priest, maar hou er rekening mee dat je in veel decks ook kan kiezen voor 1.
Murloc Warleaders zijn essentieel voor een Murloc deck, maar volgens mij zijn murlocs nog net niet goed genoeg, dus ook dat zou je weer voor het leuke moeten craften.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Friend invite gestuurd. Laat maar weten wanneer je kan spelen.Brangus Glee schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 12:41:
Grappig, ik wist niet dat je het ook had gestreamd. Ik heb net met 3-1 gewonnen van KoningTimmy. Ik had wat geluk en goede match-ups.
Ik zou zondagochtend vanaf ongeveer 11:00 kunnen tot 14:30. Zondagavond laat waarschijnlijk ook wel. Eventueel dinsdagavond rond 19:00 mocht zondag niet gaan lukken.DarthDavy schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 23:19:
[...]
Friend invite gestuurd. Laat maar weten wanneer je kan spelen.
Laat ons dinsdagavond pakken. Dan spelen we nog altijd op dag 1 van ronde 3.Brangus Glee schreef op zondag 20 december 2015 @ 01:46:
[...]
Ik zou zondagochtend vanaf ongeveer 11:00 kunnen tot 14:30. Zondagavond laat waarschijnlijk ook wel. Eventueel dinsdagavond rond 19:00 mocht zondag niet gaan lukken.
Dat is goed. Tot dinsdagavond 19:00.DarthDavy schreef op zondag 20 december 2015 @ 10:23:
[...]
Laat ons dinsdagavond pakken. Dan spelen we nog altijd op dag 1 van ronde 3.
Als je na bovenstaand verhaal nog steeds geen keuze kunt maken dan kan je natuurlijk ook nog beslissen om de dust op te sparen voor de volgende uitbreiding.Benjamin- schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 22:32:
[...]
TBK zie je weinig, het was eerst een supersterke 6 mana kaart, maar door de gigantische concurrentie, zie je hem weinig, ook om taunts veelal ingeruild zijn voor kaarten zoals Piloted Shredder, waardoor je in de meeste decks geen of weinig taunts heb.
Saraad is een leuke kaart, maar is simpelweg te traag en zwak om goed te maken.
Paletress is een gigantische win-more kaart als je er value uithaalt en is dan ook zeker leuk, maar is niet een kaart die je gebruikt om je winrate om hoog te krijgen.
Malygos is dan ook de enige die echt goed is van die kaarten op dit moment. Malylock is natuurlijk een ding, maar Freeze Mage met Malygos is ook nog steeds een optie en volgens mij was er nog een deck.
MC's is natuurlijk een kaart die Secret Paladin mogelijk maakt, zelf vind ik het deck weinig aan, maar als dat je ding is, dan kunnen dit zeker de juiste keuze zijn.
Lightbombs zijn heel goed in control Priest, maar hou er rekening mee dat je in veel decks ook kan kiezen voor 1.
Murloc Warleaders zijn essentieel voor een Murloc deck, maar volgens mij zijn murlocs nog net niet goed genoeg, dus ook dat zou je weer voor het leuke moeten craften.
5700X | RX 6600
Mijn hand bestaat uit Defender, Voidwalker, Egg en Abusive dus ik speel coin+Egg.
Hij speelt Knife Juggler en die kill ik met mijn Egg+Abusive en hij concede al
Nerubian Egg kan dan ook zo extreem sterk zijn onder de juiste omstandigheden.
[ Voor 13% gewijzigd door Benjamin- op 20-12-2015 15:11 ]
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Het waren leuke potjes en vooral de decks van MurphyLee waren niet standaard ''net''decks wat het gelijk leuker en ook spannender.
Al met al zeer tevreden hoe mijn decks het hebben gedaan en kijk dan ook uit naar de match met qpunk.
Wel beetje jammer dan dat je unsquelched om zelf te taunten. Goede tactiek om te winnen, maar netjes is anders.
Rond 14 minuten had ik een andere keuze gemaakt. Je gaf Vol'Jin en Farseer taunt, maar ze zouden sowieso niet face gaan, dus dan is de vraag, waar wil je dat de damage komt? Beide konden maar tot 3 health, dus ik had alleen de Farseer taunt gegeven, dan zou Drake Farseer in moeten gaan. Uiteraard weet je niet wat de ander nog gaat spelen, maar er is geen nadeel door alleen Farseer taunt te geven.
Rond 18:15 speel je geen Imp Gang Boss, die had ik wel gespeeld. Speelt die Cabal, gaat die dood, Holy Nova zou hem niet redden, en alleen Light Bomb kan daar nog wat doen, en daar is die juist heel sterk tegen, Imp Gang Boss was vrijwel 100% zeker om te overleven, en zo niet, dan was hij dood.
Rond 26:30 kies je er voor om Wrath voor 3 te gebruiken, dit uiteraard om de Priest te stoppen met draws te geven, echter staat Priest al voor en heb jij alleen combo en Thaurissan, je kan niets, ja hij krijgt ook een kaart erbij, maar jij had die card draw harder nodig dan hij.
Verder netjes gespeeld.
De eerste 2 games waren erg eenzijdig en ik kwam vrij snel op 2-0. Daarna speelde Stephans een goede 3e pot en kwam op 2-1. De 4e pot ging aardig op totdat ik meer kaarten begon te trekken en kwam uiteindelijk op 7 meer cards gedrawd dan Stephans en dat gaf de doorslag. Waar Stephans aan het topdecken was had ik nog 6 kaarten in mijn handen.
3-1 gewonnen. Succes in de lowerbracket Stephans!
Ik had als lineup Druid, Hunter en Warlock. Bekse had als lineup Druid, Mage en Paladin.
Ik was verrast met de pick van Mage, ik had namelijk daarin plaats een Warlock verwacht.
Ik dacht misschien Freeze Mage om Paladin te counteren. Het was uiteraard Tempo Mage en dat is een logische keuze, omdat Tempo Mage het goed doet tegen Druid en Paladin.
Gelukkig had ik bij deze match mijn Paladin geswitched voor een "aparte" Midrange Hunter.
Als ik bij SecretDin was gebleven, had hij 2 goede matchups daar tegen, Midrange Paladin en Tempo Mage.
Hoewel bij 2 games RNG bepalend was voor de match, ging het gelukkig gelijk op met de RNG tussen mij en Bekse. Nu op naar de volgende ronde en de Youtube video verschijnt later op de avond.
Wognummer schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 22:23:
Soms is er gerechtigheid ik word door een Mage laag gezet volgende beurt zeker lethal, ik kan hem in mijn beurt op een life zetten en speel een lepper gnome waarna het im sorry en Well played begint....
Hij blijft Well played spammen en Hij komt in z'n rope tijd en speelt flame strike... Ehhh LOL STERF STERF
Ik krijg een invite en begint zichzelf voor sukkel uit te maken en verlaat m'n friend list weer
Druk weekend. Gister avond je een DM terug gestuurd. Hopelijk vandaag beide tijd...separhim schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:25:
De deadline voor mijn match met Majoh is morgen maar ik kan hem niet bereiken, hij accepteert mijn friend requests niet en hij reageert niet op mijn bericht op deze site. Kan iemand hem hierover bereiken?
Goede samenvatting AnimaAn1mA schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:40:
Net 3-2 van Bekse gewonnen en dat was denk ik de beste match tot nu toe.
Ik had als lineup Druid, Hunter en Warlock. Bekse had als lineup Druid, Mage en Paladin.
Ik was verrast met de pick van Mage, ik had namelijk daarin plaats een Warlock verwacht.
Ik dacht misschien Freeze Mage om Paladin te counteren. Het was uiteraard Tempo Mage en dat is een logische keuze, omdat Tempo Mage het goed doet tegen Druid en Paladin.
Gelukkig had ik bij deze match mijn Paladin geswitched voor een "aparte" Midrange Hunter.
Als ik bij SecretDin was gebleven, had hij 2 goede matchups daar tegen, Midrange Paladin en Tempo Mage.
Hoewel bij 2 games RNG bepalend was voor de match, ging het gelukkig gelijk op met de RNG tussen mij en Bekse. Nu op naar de volgende ronde en de Youtube video verschijnt later op de avond.
Erg leuke wedstrijd en succes verder in het toernooi!
Waren zeker mooie potten. Duurde inderdaad wat langer dan verwacht maar heb de bus gehaaldTektoon schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:24:
En wat voor een match! 3-2 voor Roy. (Die nu met een stuk ontbijtkoek in z'n mik naar de bus aan t rennen is). Het duurde wat langer dan we hadden bedacht.![]()
Ik ga geen decklists verklappen maar het was rete-spannend. In de laatste pot had ik zelfs even lethal met ongebruikelijk veel burst in m'n hand. Roy begon te ropen dus ik dacht: hell yeah! Maar toen floepte er nog net op tijd een heal over tafel. Niet veel later maakte ik ook nog een dikke fout, maar goed. Volgens de toeschouwers hebben we die beiden wel gemaakt.
Ben in ieder geval tevreden met m'n spel, het waren mooie potten.
Ga zo m'n 3e ronde partij spelen tegen nieuwsvolger.
edit: Gewonnen met 3-2. Nieuwevolger had zeer creatieve decks en was leuk om tegen te spelen. Na een 3-2 achterstand is het me toch nog gelukt om te winnen met 3-2.
[ Voor 8% gewijzigd door Royy90 op 21-12-2015 12:21 ]
het kan nog wel even duren voor m'n volgende tegenstander bekend word, aangezien ik 2 ronde voorloop.
Ik heb ze al opgeslagen hoorRoyy90 schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:33:
Nog bedankt voor het vertellen van mijn decks lol.
Geen probleem hoor roy.
Hoe zitten de finales nou in elkaar? Die bestaat uit de winnaar van de halve finale en de winnaar van het losers gedeelte?
Klopt. Hier komt bij dat de persoon die uit de loserbrackets komt een extra keer moet winnen.Nieuwevolger schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:53:
Hoe zitten de finales nou in elkaar? Die bestaat uit de winnaar van de halve finale en de winnaar van het losers gedeelte?
Van Challonge: Finale rules:
Finalist losersbracket moet met de eerst gekozen hero twee maal winnen**. Hij bepaald zelf wanneer deze hero nogmaals wordt ingezet
** De finalist vanuit de losersbracket moet 4 maal winnen om de finale te winnen. Dit omdat de finalist vanuit de winnaarsbracket een voordeel verdient.
Was een tijd geleden gestopt omdat het allemaal te toxic was, is het met de nieuwe kaarten wat beter geworden?
Veel meer variatie op ranked. Je komt nu eigenlijke elke hero wel tegen, alleen rogue blijft nog een beetje achter maar ook die zie ik soms nog wel voorbij komen. Het is ook lang niet allemaal meer zo aggro als voor een tijdje geleden maar die decks heb je natuurlijk nog wel. Loe is een goede uitbreiding geweest voor de meta
Niet echt, de community vind het nog steeds ultra hip om "cancer dit, cancer dat" te schreeuwen over een deck waar ze tegen verliezen. Blijkbaar is schelden met een ziekte het meest awesome wat de community kan doen.Predje schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:00:
Hoe ervaren jullie de meta op het moment?
Was een tijd geleden gestopt omdat het allemaal te toxic was, is het met de nieuwe kaarten wat beter geworden?
Secret paladins zijn wat minder, omdat ze gewoon wat trager zijn. Murloc Knights zie je helemaal niet meer na de indirecte nerf.
Renolock is het enige deck wat ik echt met regelmaat zie.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Rogue heeft met Oil Rogue, Mill Rogue en Unearthed Raptor ook 3 decks die best aardig mee kunnen komen. Ik vind het spel nog niet eerder zo divers geweest als nu.Royy90 schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:03:
Veel beter.
Veel meer variatie op ranked. Je komt nu eigenlijke elke hero wel tegen, alleen rogue blijft nog een beetje achter maar ook die zie ik soms nog wel voorbij komen. Het is ook lang niet allemaal meer zo aggro als voor een tijdje geleden maar die decks heb je natuurlijk nog wel. Loe is een goede uitbreiding geweest voor de meta
Vicariously I live while the whole world dies
Dit topic is gesloten.
![]()
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.