Verdorie zeg. Speel ik 4 keer op rij tegen dezelfde speler! 4 keer full golden freeze mage. Dus 4 keer maar geconcede. En dat op r20.
Zonde. Trutjes met gouden kaarten op lage ranks kunnen er meestal niks van; die hebben vaak gewoon veel pakjes gekocht. Daarbij is het wel nuttig om je anti-freeze mage skills te ontwikkelen.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
6 wins gemiddeld is een best aardig gemiddelde hoor wat niet veel mensen halen. Wel goed om te weten dat arena te maken heeft met de keuzes van mezelf en de tegenstander, voorheen speelde ik de kaarten van links naar rechts.Royy90 schreef op maandag 14 december 2015 @ 18:01:
[...]
Toen ik zelf nog geen legend had aangetikt lang geleden had ik wel zoiets van, oei iemand met een legend cardback. Maar na zoveel seizoenen kan ik me niet voorstellen dat dit nog het geval is. Daar komt bij dat 6 wins nog niet zo supersoon is(ook niet slecht hoor, zo bedoel ik het niet).. Kwam vandaag na op 10 wins iemand tegen, voegt ie me toe en blijkt die rank 22 te zijn. Het heeft dus ook gewoon te maken met de arena draw en de keuzes van jezelf/tegenstander. Je kan ook echt beter in arena worden door dat gewoon meer arena te gaan spelen. Hierdoor leer je het beter te spelen en daardoor zal je dus ook meer wins halen.
Nee ik zeg ook erbij dat het zeker niet slecht is! 6 wins is zeer netjes. Maar er is ook een duidelijk verschil van voor 6 wins en na 6 wins. Zit je boven de 6 wins, dan doe je het gewoon goed. Er onder zitten dat kan iedereen. Snap je wat ik bedoel?
Zal het antwoord eens anders formulieren; tegenstanders schrikken waarschijnlijk niet van je legend cardback, ze zijn ook niet slechter geworden, maar jij bent beter geworden. Random pack zal er niet veel mee te maken hebben.
Zal het antwoord eens anders formulieren; tegenstanders schrikken waarschijnlijk niet van je legend cardback, ze zijn ook niet slechter geworden, maar jij bent beter geworden. Random pack zal er niet veel mee te maken hebben.
Hoe kan nu 'iedereen' 6 wins gemiddeld halen? Statistisch gezien is die groep heel klein!
En het lijkt me sterk dat ik beter ben geworden ineens sinds mijn Legend rank, omdat ik redelijk constant speel sinds beta.
In één enkele run incidenteel 6 wins inderdaad niet moeilijk, maar dit gemiddeld halen is zeer moeilijk! Voor elke drie wins (en dat is dus gemiddeld voor een gemiddelde speler) moet je ook een 9 wins er tegen over zetten om dat te halen.
Mensen onderschatten wel eens dat we hier op een forum zitten met mensen die het spel vaak heel veel en heel lang spelen. Maar over de hele populatie gezien zit je bij al snel rond de 1 a 2% beste spelers als je Rank 5 haalt op Ranked, en goede kans dat je met een 6 wins gemiddelde Arena ook bij de beste 1 a 2% zit (voor 6 wins gemiddeld moet je een winrate hebben van 67% als ik het goed bereken uit mijn hoofd).
Iemand die 7 wins gemiddeld haalt (dit zijn echt maar een handje vol mensen) moet een winrate van 70% halen, wat echt extreem hoog is voor Arena.
En het lijkt me sterk dat ik beter ben geworden ineens sinds mijn Legend rank, omdat ik redelijk constant speel sinds beta.
In één enkele run incidenteel 6 wins inderdaad niet moeilijk, maar dit gemiddeld halen is zeer moeilijk! Voor elke drie wins (en dat is dus gemiddeld voor een gemiddelde speler) moet je ook een 9 wins er tegen over zetten om dat te halen.
Mensen onderschatten wel eens dat we hier op een forum zitten met mensen die het spel vaak heel veel en heel lang spelen. Maar over de hele populatie gezien zit je bij al snel rond de 1 a 2% beste spelers als je Rank 5 haalt op Ranked, en goede kans dat je met een 6 wins gemiddelde Arena ook bij de beste 1 a 2% zit (voor 6 wins gemiddeld moet je een winrate hebben van 67% als ik het goed bereken uit mijn hoofd).
Iemand die 7 wins gemiddeld haalt (dit zijn echt maar een handje vol mensen) moet een winrate van 70% halen, wat echt extreem hoog is voor Arena.
Ik zeg toch ook niet dat "iedereen" 6 wins haalt? Ik zeg onder de 6 wins
En waarschijnlijk ben je wel beter geworden als inmiddels je rate 67% is. Ik denk alleen niet dat de legend cardback er iets mee te maken heeft maar meer je skills die steeds beter worden.
Heh, Ik haal zeer regelmatig gewoon nog de 1 win hoor, met 3 wins ben ik blij, en met 4-6 wins ben ik in de wolken!
Ik speel het spel lekker casual, en doe arena alleen als ik door al mijn quests heen ben, maar nog wel tijd over heb. (1x per maand of zo).
Maar voor iedere 6 win die jij haalt, moeten er 1x 1win en 1x 2 win gehaald worden door iemand anders.
Ik speel het spel lekker casual, en doe arena alleen als ik door al mijn quests heen ben, maar nog wel tijd over heb. (1x per maand of zo).
Maar voor iedere 6 win die jij haalt, moeten er 1x 1win en 1x 2 win gehaald worden door iemand anders.
Hij telt alle spelers mee die een rank hebben, ook tussen 25 en 20 en daar zitten vast ook mensen tussen die nauwelijks spelen.SeamusXanthus schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:55:
Mensen onderschatten wel eens dat we hier op een forum zitten met mensen die het spel vaak heel veel en heel lang spelen. Maar over de hele populatie gezien zit je bij al snel rond de 1 a 2% beste spelers als je Rank 5 haalt op Ranked.
Ik ben gewoon een casual speler. Voornamelijk in het OV van en naar werk. Als ik rank 15 heb gehaald aan t begin van de maand vind ik t al snel weer best en ga ik weer meer Arena spelen (want zo breid ik mn collectie uit.. ik koop geen packs)
En wat Arena betreft.. ik zit op 5-6 wins gemiddeld en ik speel eigenlijk minimaal 3-3.. heel soms eronder maar dan heb ik echt pech gehad met mn picks (rare slot waarbij target dummy dan de beste pick is.. xD). Want ja, dat kan ook gewoon gebeuren.
Al heb ik ook een tijd gehad dat ik echt alleen maar 1-2 wins kon halen en niet verder kwam..
Hoe dan ook; vermakelijk spelletje voor tussendoor en daar gaat t om.
En wat Arena betreft.. ik zit op 5-6 wins gemiddeld en ik speel eigenlijk minimaal 3-3.. heel soms eronder maar dan heb ik echt pech gehad met mn picks (rare slot waarbij target dummy dan de beste pick is.. xD). Want ja, dat kan ook gewoon gebeuren.
Al heb ik ook een tijd gehad dat ik echt alleen maar 1-2 wins kon halen en niet verder kwam..
Pfffft ff wat anders, wat is die Heroic Rafaam Unleashed een k*t fight zeg hahaha, hij heeft echt standaard het antwoord op praktisch alles lijkt het wel, afijn na lang proberen en een aantal bizarre potjes (Misdirect op zijn 5 hp healh,t 13 attack minion van mij die precies misdirect op mijn Hero met 4 hp van alle 11 targets -.- (serieus WTF RNG
) en een Majordomus (sweet Rag met 8HP, en dan precies 1 damage te kort komen na zijn beurt, lols
) toch gelukt.
Yay heroic card back!
Yay heroic card back!
[ Voor 5% gewijzigd door PaYnE81 op 15-12-2015 09:48 ]
Zo speel ik het ook voornamelijk. Hogere ranks halen is vooral een kwestie van heel veel tijd erin steken en daar vind ik het spelletje gewoon niet vermakelijk genoeg voor. Als ik 10 potjes op een avond gespeeld heb ben ik er ook echt wel weer even klaar mee.icemotion schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:22:
Vicariously I live while the whole world dies
gz! Ik had niet veel moeite met hem, die was de eerste die ik had gehaaldPaYnE81 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:46:
Pfffft ff wat anders, wat is die Heroic Rafaam Unleashed een k*t fight zeg hahaha, hij heeft echt standaard het antwoord op praktisch alles lijkt het wel, afijn na lang proberen en een aantal bizarre potjes (Misdirect op zijn 5 hp healh,t 13 attack minion van mij die precies misdirect op mijn Hero met 4 hp van alle 11 targets -.- (serieus WTF RNG) en een Majordomus (sweet Rag met 8HP, en dan precies 1 damage te kort komen na zijn beurt, lols
) toch gelukt.
Yay heroic card back!![]()
Maar heb alle heroic card backs
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Dat kan wel, maar niet met een basic zoolock. Dat is ongeveer 1% winkans.Tektoon schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:14:
Zonde. Trutjes met gouden kaarten op lage ranks kunnen er meestal niks van; die hebben vaak gewoon veel pakjes gekocht. Daarbij is het wel nuttig om je anti-freeze mage skills te ontwikkelen.
ik heb juist het gevoel dat arena puur geluk is. de ene keer kom je op het oog met een simpel deck 7 wins, omdat het lijkt dat je tegenstanders een kut deck hebben, de andere keer kom je niet verder dan 3 wins omdat je tegenstander opeens de standaard op paladin curve van 1-5 mana heeft.
Thanks! haha, grappig hoe RNG kan werkenNitai schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:27:
[...]
gz! Ik had niet veel moeite met hem, die was de eerste die ik had gehaaldMaar die eerste boss, die slangekop, damn, wat een !@#$
Maar heb alle heroic card backsEn deze is wel mooi!
Ik blijf er naar verwijzen, maar statistieken zeggen het omgekeerde. Er zijn mensen die gewoon boven een 70% winrate hebben in Arena. Over duizenden potjes. Geluk heeft echt niets met je Arena winrate gemiddelde te maken op lange termijn. Tenzij je gelooft dan sommige mensen gewoon structureel geluk kunnen hebben natuurlijk.Nieuwevolger schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:54:
ik heb juist het gevoel dat arena puur geluk is. de ene keer kom je op het oog met een simpel deck 7 wins, omdat het lijkt dat je tegenstanders een kut deck hebben, de andere keer kom je niet verder dan 3 wins omdat je tegenstander opeens de standaard op paladin curve van 1-5 mana heeft.
In Arena kan je (ongeveer) dezelfde winrates ongeveer neerzetten als in ranked, dus is het niet (veel) meer of minder geluk dan ranked.
Ik had gisteren voor het eerst (pas?) dat ik een hunter mee de dood in nam.
Ik stond op 1 health, en hij legt een leppert gnome weg. Ik was warlock. En had de kaart 3 damage to all, en hij stond op 5 health of zo. Sla eerst met een minnion, dat hij op 2 kwam.
En toen gingen we samen maar.
En vroeg me af, wat doen ze als dat op een toernooi gebeurd? Een gelijk spel, of wordt dat opnieuw gespeeld?
Ik stond op 1 health, en hij legt een leppert gnome weg. Ik was warlock. En had de kaart 3 damage to all, en hij stond op 5 health of zo. Sla eerst met een minnion, dat hij op 2 kwam.
En vroeg me af, wat doen ze als dat op een toernooi gebeurd? Een gelijk spel, of wordt dat opnieuw gespeeld?
Dit is dan ook waarom mensen steeds weer triggeren. Ieder stukje RNG of goede draw op een bepaald moment, zorgt voor het gevoel dat ze nooit geluk hebben en de ander altijd, het spel is niet eerlijk en veel geloven zelfs dat Blizzard code in het spel heeft zitten, om opzettelijk jouw potjes te laten verliezen.SeamusXanthus schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:07:
[...]
Ik blijf er naar verwijzen, maar statistieken zeggen het omgekeerde. Er zijn mensen die gewoon boven een 70% winrate hebben in Arena. Over duizenden potjes. Geluk heeft echt niets met je Arena winrate gemiddelde te maken op lange termijn. Tenzij je gelooft dan sommige mensen gewoon structureel geluk kunnen hebben natuurlijk.
In Arena kan je (ongeveer) dezelfde winrates ongeveer neerzetten als in ranked, dus is het niet (veel) meer of minder geluk dan ranked.
Gemiddeld is inderdaad alles gemiddeld, en in Arena kan je echt ongeluk hebben met je draws, om vervolgens keer op keer tegen fantastische decks te spelen, want ja het kan ook voorkomen dat wanneer jij 0-2 staat, dat jij alsnog tegen een hele goede speler met een heel goed deck speel, omdat diegene toevallig tegen nog betere spelers heeft verloren, terwijl een slechte speler keer op keer tegen een hele slechte speler speelt.
Maar gemiddeld gezien zal dit niet het geval zijn.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Opnieuw.Turfschipper schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:25:
Ik had gisteren voor het eerst (pas?) dat ik een hunter mee de dood in nam.
EDIT: Woops dubbele post.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Im in! Kijk er erg naar uit.
#Deleteplz
#Deleteplz
[ Voor 17% gewijzigd door Chozx op 15-12-2015 12:44 ]
Het lijkt wel traditie, Kerst staat voor de deur en wie moet er met spoed voor de baas naar het buitenland? precies... Dus ik heb me helaas uit het tournooi moeten verwijderen, veel succes iedereen, hoop dat er met leuke gimmicky decks wordt gespeeld (ik was lekker op weg met een Priest deckje, nou ja, volgende keer)
at your service
Im in! Word leuk!astie schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 22:37:
Tweakers Hearthstone Double Elimination Conquest Toernooi
http://challonge.com/tweakers8
Toernooi rules:
Start op woensdag 16 december.
EU server.
Tussen de rondes mag er van decks/classes veranderd worden.
Elke ronde wordt z.s.m. gespeelt.
Maximaal 3 dagen per ronde.
Na 3 dagen niet gespeeld, 3-0 verlies voor de verzaker.
Alle kaarten toegestaan.
Match rules:
Best off 5.
Gelijkspel*? Match overspelen.
3 verschillende classes.
Winnaar switcht class, verliezer mag switchen.
Friendly match omgeving niet verlaten.
Tijdens de match geen decks wijzigen.
Disconnect is een loss van die match. Na reconnect kan de volgende match gespeeld worden.
Finale rules:
Finalist losersbracket moet met de eerst gekozen hero twee maal winnen**. Hij bepaald zelf wanneer deze hero nogmaals wordt ingezet.
Deelnemers:
http://challonge.com/tweakers8/participants
1. Royy |
2. Beuker19 | killerbeuker#2427
3. Magicstar | Magicstar#2916
4. Geldermalsen |
5. Freelance |
6. Bekse | Bekse#2911
7. Murphylee | MurphyLee#2626
8. Mauz1978 |
9. RoricNormannum | RoricNorman#2140
10. Stephans |
11.Darhdavy |
12. Nieuwevolger |
13. Findail | Parcival#2583
14. Jeespar | Jeespar#2890
99. Astie | Astie#2155
Signup:
http://challonge.com/tournaments/signup/ozokz3ODHz
* Gelijkspel betekend dat beide spelers in dezelfde beurt onder de 0 health komen en de match is afgelopen.
** De finalist vanuit de losersbracket moet 4 maal winnen om de finale te winnen. Dit omdat de finalist vanuit de winnaarsbracket een voordeel verdient.
Inmiddels 23 deelnemers! Wil iedereen hun battletag nog op challonge invoegen bij de gebruikersnaam? Dat is makkelijker contact opnemen met elkaar.
Vanavond om 24:00 uur shuffle ik de bracket en staan de definitieve wedstrijden klaar. Dan kan het toernooi van start gaan.
Er is nog één regel toegevoegd!
Voor de ronde begint dient iedere speler zijn classes aan elkaar bekent te maken.De spelers zullen om en om (eerst genoemde in de bracket begint) de gespeelde classes bekend maken aan elkaar.
Inmiddels 23 deelnemers! Wil iedereen hun battletag nog op challonge invoegen bij de gebruikersnaam? Dat is makkelijker contact opnemen met elkaar.
Vanavond om 24:00 uur shuffle ik de bracket en staan de definitieve wedstrijden klaar. Dan kan het toernooi van start gaan.
Voor de ronde begint dient iedere speler zijn classes aan elkaar bekent te maken.De spelers zullen om en om (eerst genoemde in de bracket begint) de gespeelde classes bekend maken aan elkaar.
[ Voor 3% gewijzigd door Astie op 15-12-2015 12:55 ]
Handig om daar een regel over te maken, degene die steeds als tweede kiest heeft een voordeel.
Misschien iets van:
Speler 1: Kiest 1 deck
Speler 2: Kiest 2 decks
Speler 1: Kiest 2 decks
Speler 2: Kiest 1 deck
Misschien iets van:
Maakt op zich niet heel veel uit. Je bent niet verplicht om het in de volgorde van noemen te gaan spelen. Zo doen(deden) ze het bij esl ook altijd en heb er nooit nadeel/voordeel van ondervonden.Benjamin- schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:49:
Handig om daar een regel over te maken, degene die steeds als tweede kiest heeft een voordeel.
Misschien iets van:
Hier komt bij dat je pas de heroes noemt wanneer je in de friendly match omgeving bent. Maakt allemaal niet zoveel uit. Als ik zeg warlock weet je nog niet of het hand/demon/zoo/Reno is.
Tnx, regel aangepast!Benjamin- schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:49:
Misschien iets van:
Mijn ervaring met ESL is dat het vaak een coin flip is, waarbij ze aangeven dat diegene die boven in de bracket van de 2 staat genoemd, dat die dan bijvoorbeeld eerst kiest. Echter helemaal eerlijk is dat niet, want de ene kan 2x counteren, en de ander 3 keer. In mijn voorbeeld heeft ieder 2x de kans.Royy90 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:52:
[...]
Maakt op zich niet heel veel uit. Je bent niet verplicht om het in de volgorde van noemen te gaan spelen. Zo doen(deden) ze het bij esl ook altijd en heb er nooit nadeel/voordeel van ondervonden.
Hier komt bij dat je pas de heroes noemt wanneer je in de friendly match omgeving bent. Maakt allemaal niet zoveel uit. Als ik zeg warlock weet je nog niet of het hand/demon/zoo/Reno is.
Tevens heb je hier veel meer informatie van elkaar.
Maar je hebt nog andere opties, ik geloof dat tournaments via ESL ook weleens een site gebruiken waar je beide je classes moet opgeven, en dat deze pas onthuld worden wanneer beide hebben gekozen.
Ja die site is er inderdaad. Dacht dat ik hem gebookmarked had... niet dus. Invoeren, random, feestBenjamin- schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:15:
[...]
Mijn ervaring met ESL is dat het vaak een coin flip is, waarbij ze aangeven dat diegene die boven in de bracket van de 2 staat genoemd, dat die dan bijvoorbeeld eerst kiest. Echter helemaal eerlijk is dat niet, want de ene kan 2x counteren, en de ander 3 keer. In mijn voorbeeld heeft ieder 2x de kans.
Tevens heb je hier veel meer informatie van elkaar.
Maar je hebt nog andere opties, ik geloof dat tournaments via ESL ook weleens een site gebruiken waar je beide je classes moet opgeven, en dat deze pas onthuld worden wanneer beide hebben gekozen.
Ik haal echt vaak 2 wins, en heel soms 3 wins als ik super geluk heb, wat ik ook probeer. Soms twijfel ik ook of ik in Arena nou random kaarten krijg voorgeschoteld, of dat het altijd kaarten zijn die ik al in mijn collectie heb (iemand een antwoord daarop?)icemotion schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:22:
Ik ben gewoon een casual speler. Voornamelijk in het OV van en naar werk. Als ik rank 15 heb gehaald aan t begin van de maand vind ik t al snel weer best en ga ik weer meer Arena spelen (want zo breid ik mn collectie uit.. ik koop geen packs)
Echter.... vind ik het jammer dat ik zoveel verlies in de Arena: Ja, want het kost me vaak net iets meer dan dat het me oplevert en ik zou graag direct nog een potje spelen...
Maar ik vind het zoveel FUN
- kies ik in het begin wel de goede kaarten (ga ik voor Murlocs, Mechs, etc), en krijg ik daar dan ook de kaarten naar: rond het kiezen van kaart 20/30 valt dan ook de bijbehorende combo's , of krijg ik random troep
- welke tegenstander krijg ik tegenover me ?
Puntje van mijn stoel altijd. Dat heb ik met Ranked veel minder
Je krijgt in principe random kaarten voorgeschoteld; ook als je ze niet in je collectie hebt. Recentere kaarten hebben een iets zwaardere rating waardoor je ze gemiddeld iets vaker ziet.StarWolfer schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:53:
[...]
Ik haal echt vaak 2 wins, en heel soms 3 wins als ik super geluk heb, wat ik ook probeer. Soms twijfel ik ook of ik in Arena nou random kaarten krijg voorgeschoteld, of dat het altijd kaarten zijn die ik al in mijn collectie heb (iemand een antwoord daarop?)
Echter.... vind ik het jammer dat ik zoveel verlies in de Arena: Ja, want het kost me vaak net iets meer dan dat het me oplevert en ik zou graag direct nog een potje spelen...
Maar ik vind het zoveel FUN. Ik vind het op 1 of andere manier altijd super spannend:
- kies ik in het begin wel de goede kaarten (ga ik voor Murlocs, Mechs, etc), en krijg ik daar dan ook de kaarten naar: rond het kiezen van kaart 20/30 valt dan ook de bijbehorende combo's , of krijg ik random troep![]()
- welke tegenstander krijg ik tegenover me ?
Puntje van mijn stoel altijd. Dat heb ik met Ranked veel minder
Qua kaarten kiezen; synergie draften is erg lastig; murlocs zijn zo zeldzaam dat ze meestal niet genoeg synergie hebben. De enige uitzondering is Murloc Knight voor de paladin, maar die kaart is gewoon sterk op zichzelf (al is het nu ietsje minder omdat je nu ook een 1/1 of 1/3 kan krijgen dankzij LoE)
Mechs daarentegen zijn over het algemeen van zichzelf al vrij sterk, en dan is de extra synergie alleen maar bonus. Maar een kaart als Tinkertown technician is alleen goed om te pakken als je al een aantal mechs in je deck hebt.
Ik pak de eerste 10 kaarten altijd gewoon de beste kaart van de 3 en ga daarna kijken dat ik ook mn curve goed uitvul en of ik synergie kan krijgen met de rest van mn deck. En dat werkt over t algemeen prima.
Class kiezen is natuurlijk ook flink van invloed; sommige classes zijn gewoon statistisch beter in Arena dan andere.
Hoezo kies je om en om decks/classes? Zover ik weet is het gewoon meteen 3 class bekend maken, want nu heb je te maken met counter picks. Met conquest moeten alle 3 de decks goed/allround zijn.astie schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:45:
Hoe ga je de 3 classes meteen bekend maken zonder dat er iemand hier voordeel bij heeft? Ik denk zelf tot 3 tellen en dan alle 3 classes al gekopieerd te hebben en dan kwestie bij 3 de decks plakken en op enter drukken.
Daar heb je dus een website voor, zie mijn eerdere post.
Zo net eindelijk eens een golden Legendary getrokken. Dus misschien is dit toernooi leuk om mijn golden Nozdormu te proberen
Snap er niets van waar jullie mee bezig zijn
qua deck kiezen. Maar dit zal hoogstwaarschijnlijk gewoon aan mij liggen.
Volgens mij is het gewoon 2 minuten voor de match elkaar de 3 classes door geven and thats is.
Wie er waarmee begint dat is toch de keus van je zelf?
Neem ook aan dat iedereen sportief genoeg is om niet op het laatste moment nog even snel iets te wijzigen omdat hij dan denkt een edge te hebben.
Trouwens, is hier iemand die veel dragon priest speelt en geprobeerd heeft om entomb er in te verwerken?
Werd vanmiddag genadeloos afgestraft, Ysera en Vol'jin werden verbannen
Kan ook gewoon zijn dat hij net de juiste kaarten op het juiste moment kreeg.
Ga zelf morgen een gelijke deck bouwen rondom entomb met dragon synergie.
Volgens mij is het gewoon 2 minuten voor de match elkaar de 3 classes door geven and thats is.
Wie er waarmee begint dat is toch de keus van je zelf?
Neem ook aan dat iedereen sportief genoeg is om niet op het laatste moment nog even snel iets te wijzigen omdat hij dan denkt een edge te hebben.
Trouwens, is hier iemand die veel dragon priest speelt en geprobeerd heeft om entomb er in te verwerken?
I bad beat my meat by busting my nuts!
Dit moedigt counter picken aan. Geef je de betere spelers alweer een voordeel mee. Hoort imo niet thuis in een casual toernooi. Kunnen we gewoon niet ergens de drie klasses doorgeven en klaar?Benjamin- schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:49:
Misschien iets van:
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Ben het eens dat je de betere spelers een voordeel geeft, heb niet eens de kaarten er voor om decks te counteren. Gewoon spelen op eigen kracht.
Het gaat dus om de class en niet om het specifieke deck.
Als iemand voor mij de specifieke url voor de website om dit makkelijk te doen dan verwerk ik die nog in de regels. Anders blijven de regels zoals ze nu zijn!
Ik heb zelf gegoogled maar kon hem niet vinden.
Als iemand voor mij de specifieke url voor de website om dit makkelijk te doen dan verwerk ik die nog in de regels. Anders blijven de regels zoals ze nu zijn!
Ik heb zelf gegoogled maar kon hem niet vinden.
Slik, moet tegen jou!murphylee schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:00:
Lol, dit wordt een korte wedstrijd voor mij
Ik speel 2x entomb in m'n Dragonpriest, heb daarvoor wel een lightbomb weggedaan en kezan mystic. Gisteren bij een Mage z'n Antonidas gejat...heerlijk
[ Voor 13% gewijzigd door Nitai op 15-12-2015 19:58 ]
Gelukkig dat ik net nu er een nieuw toernooi wordt gehouden weer eens een blik in dit topic werp. Altijd leuk om mee te doen. 
Ik ben bijvoorbeeld van plan om mijn games op te nemen; het is wel fijn om na de match te kunnen kijken waar je misschien fouten hebt gemaakt, of om ooit eens terug te kijken hoeveel slechter je vroeger wel niet was. Dan is het handig om je decklists ernaast te hebben; ik weet later waarschijnlijk niet zo een-twee-drie meer wat voor troep ik destijds in mijn lijst heb gegooid.
Gaat het hier in beide gevallen om "game" i.p.v. "match"?astie schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 22:37:
• Gelijkspel*? Match overspelen.
• Disconnect is een loss van die match. Na reconnect kan de volgende match gespeeld worden.
Moet je ook voordat je met de match begint besloten hebben welke drie decklists je gaat gebruiken? Anders kun je bijvoorbeeld twee verschillende versies van je deck maken, eentje met Kezan en Harrison/Ooze, de ander zonder; dat lijkt me enigszins in te gaan tegen de gedachte achter de regel om niet je decks te wijzigen, als je nu weet dat je Paladin en Hunter gaat treffen. Ook kun je naast je Freeze Mage een Tempo Mage maken, en je keuze laten afhangen van de aanwezigheid van Warrior bij je tegenstander.• 3 verschillende classes.
• Tijdens de match geen decks wijzigen.
Heb je nog restricties m.b.t. tools als Hearthstone Deck Tracker? Het kan een redelijk voordeel zijn voor de speler die het wel heeft (zeker met Reno), maar het idee achter zulke tools is natuurlijk dat het niks doet wat je niet ook zelf met pen en papier kunt bijhouden; bovendien heeft iedereen de gelegenheid om het te gebruiken.• Geen daadwerkelijk citaat uit de aankondiging, maar de opmaak van je post consistent maken is natuurlijk ook wat.
Ik ben bijvoorbeeld van plan om mijn games op te nemen; het is wel fijn om na de match te kunnen kijken waar je misschien fouten hebt gemaakt, of om ooit eens terug te kijken hoeveel slechter je vroeger wel niet was. Dan is het handig om je decklists ernaast te hebben; ik weet later waarschijnlijk niet zo een-twee-drie meer wat voor troep ik destijds in mijn lijst heb gegooid.
Al het bovenstaande kan gewoon, het is namelijk niet zo dat we over je schouder meekijken en je berispen als je meerdere decks klaar hebt staan voor elk scenario. Dan zouden we eerst decklists moeten opsturen en classes moeten vastzetten per persoon voor het gehele toernooi. Er is besloten dit niet te doen, want het het toernooi duurt namelijk wat langer dan 1 dag en de organizatoren doen zelf ook vrolijk mee aan het toernooi. 
Echter als je game 1 verliest met bijv. Tempo Mage kan je niet opeens overstappen op Freeze Mage tegen diezelfde persoon in een volgende game, want dan heeft je tegenstander gewoon keihard bewijs dat je de regels niet naleeft.
Echter als je game 1 verliest met bijv. Tempo Mage kan je niet opeens overstappen op Freeze Mage tegen diezelfde persoon in een volgende game, want dan heeft je tegenstander gewoon keihard bewijs dat je de regels niet naleeft.
5700X | RX 6600
Gelijkspel staat onderaan extra uitgelegd. En omdat je de friendly omgeving niet mag verlaten is het wijzigen van je decks niet mogelijk maar heb het toch maar als extra genoemd!the Virtual schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:56:
[...]
Gaat het hier in beide gevallen om "game" i.p.v. "match"?
Je hebt helemaal gelijk maar zoals al is gezegd moet je dan de decklists inleveren en je hieraan houden. Dit is een leuk vriendschappelijk toernooi en geen groot ESL toernooi.the Virtual schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:56:
[...]
Moet je ook voordat je met de match begint besloten hebben welke drie decklists je gaat gebruiken? Anders kun je bijvoorbeeld twee verschillende versies van je deck maken, eentje met Kezan en Harrison/Ooze, de ander zonder; dat lijkt me enigszins in te gaan tegen de gedachte achter de regel om niet je decks te wijzigen, als je nu weet dat je Paladin en Hunter gaat treffen. Ook kun je naast je Freeze Mage een Tempo Mage maken, en je keuze laten afhangen van de aanwezigheid van Warrior bij je tegenstander.
Nee er zit geen restricties op welke tool dan ook omdat het niet controleerbaar is. Dit is in de grote online toernooien ook niet, je kunt het simpelweg niet controleren.the Virtual schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:56:
[...]
Heb je nog restricties m.b.t. tools als Hearthstone Deck Tracker? Het kan een redelijk voordeel zijn voor de speler die het wel heeft (zeker met Reno), maar het idee achter zulke tools is natuurlijk dat het niks doet wat je niet ook zelf met pen en papier kunt bijhouden; bovendien heeft iedereen de gelegenheid om het te gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door Astie op 15-12-2015 20:20 ]
Morgen is het niet het moment om streams te kijken, alle chats zullen wel massaal vol staan met star wars spoilers.
De bracket zoals hij op Challonge staat is nog niet de definitieve. Deze wordt op 24:00 uur pas bepaald!Nitai schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:54:
[...]
Slik, moet tegen jou!Gelukkig sta je al in m'n lijst...en weet ik hoe je speelt
![]()
Ik speel 2x entomb in m'n Dragonpriest, heb daarvoor wel een lightbomb weggedaan en kezan mystic. Gisteren bij een Mage z'n Antonidas gejat...heerlijk
Vanavond om 12u wanneer het closed is word er 1x geshuffeldNitai schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:54:
[...]
![]()
EDIT : ugh waarom kijk ik niet verder naar onder. Dankje Astie
[ Voor 6% gewijzigd door Chozx op 15-12-2015 21:19 ]
Dat heeft niets met sportiviteit te maken, maar alles met voorbereiding.murphylee schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:00:
In tournaments waar je een deck niet hoeft te submitten, is het gebruikelijk dat je ook meerdere decks hebt van iedere class.
Ik speel altijd Paladin, dus ik had 3 Paladin decks liggen, ze waren voor 27-29 kaarten hetzelfde, maar speelde ik tegen Hunter, Mage en Paladin, dan nam ik een deck met Kezan, speelde ik tegen iemand met Rogue, Warrior en Paladin, dan gebruikte ik een deck met Harrison. Uiteraard kan je tussendoor officieel niet switchen, al zal dit wel vaak gebeuren, immers als jouw verschillende kaarten niet gespeeld zijn, kan je switchen zonder dat iemand het doorheeft (als ze jouw Kezan nooit hebben gezien, kunnen ze ook niet weten of jij een Kezan had of een Harrison), uiteraard is dat natuurlijk absoluut niet sportief, maar het zal vaak zat gebeuren.
Maargoed hetzelfde heb je ook met meerdere classes. Ben jij van plan Freeze Mage te spelen, maar de ander kiest classes zoals Warrior, Druid en Shaman, dan ben je 'dom' om alsnog Freeze Mage te kiezen. Hetzelfde als iemand met Hunter begint, en dan Shaman en Warlock gaat, dan kan je er op rekenen dat je 3x aggro tegen je krijgt, dus kies je je decks daarop uit.
Doorgeven kan inderdaad, maar het voorbeeld dat ik gaf, geeft beide spelers dezelfde kansen, terwijl met het eerdere voorbeeld heeft altijd 1 iemand meer mogelijkheden met counterpicken.DarthDavy schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:18:
[...]Dit moedigt counter picken aan. Geef je de betere spelers alweer een voordeel mee. Hoort imo niet thuis in een casual toernooi. Kunnen we gewoon niet ergens de drie klasses doorgeven en klaar?
Ja je kan natuurlijk verschillende versies van decks maken, zolang jij maar geen veranderingen aanbrengt tijdens de match.the Virtual schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:56:
Moet je ook voordat je met de match begint besloten hebben welke drie decklists je gaat gebruiken? Anders kun je bijvoorbeeld twee verschillende versies van je deck maken, eentje met Kezan en Harrison/Ooze, de ander zonder; dat lijkt me enigszins in te gaan tegen de gedachte achter de regel om niet je decks te wijzigen, als je nu weet dat je Paladin en Hunter gaat treffen. Ook kun je naast je Freeze Mage een Tempo Mage maken, en je keuze laten afhangen van de aanwezigheid van Warrior bij je tegenstander.
[...]
Heb je nog restricties m.b.t. tools als Hearthstone Deck Tracker? Het kan een redelijk voordeel zijn voor de speler die het wel heeft (zeker met Reno), maar het idee achter zulke tools is natuurlijk dat het niks doet wat je niet ook zelf met pen en papier kunt bijhouden; bovendien heeft iedereen de gelegenheid om het te gebruiken.
Hier speelt ook het stukje onderzoek een grote rol, als je hier bij mensen wat onderzoek doet wat ze spelen, dan zie je al snel wat je kan verwachten. Hier kunnen ook classes met veel variatie een voordeel halen. Warlock, Mage, Paladin enz zijn decks die heel moeilijk te voorspellen zijn, ze hebben 3-5 decks die op hoog niveau gespeeld kunnen worden en variëren ook nog eens enorm. Terwijl classes zoals Hunter, Shaman, Warrior en Rogue veel voorspelbaarder zijn, want ook al hebben ze meerdere decks, de speelstijl er tegen is vaak vrijwel hetzelfde.
Wat betreft Decktracker, dat is gewoon niet te controleren. Daarbij kan je het inderdaad met pen en papier bijhouden. Ik gebruik zelf ook een decktracker, zou ik een offline tournament doen, dan zou ik ook zeker gewoon alles bijhouden op papier.
[ Voor 3% gewijzigd door Benjamin- op 15-12-2015 21:23 ]
Is je deck en hero pick het hele toernooi geldig of kan je per ronde nog dingen wijzigen? En is de classban van de baan?
Something under the bed is drooling
Per ronde kan je wijzigen. Geen bans.Mauz1978 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:22:
Is je deck en hero pick het hele toernooi geldig of kan je per ronde nog dingen wijzigen? En is de classban van de baan?
Bedankt voor de antwoorden. 
Wat ik me alleen afvroeg:
Bij gelijkspel:
• speel je elke game over die gelijk eindigt, of
• speel je de hele best-of-5-games match overnieuw als de vijfde, laatste game van de match gelijk wordt
Bij disconnects:
• verlies je alleen de game waar je uit wegvalt, waarna je de rest verder kunt spelen, of
• verlies je bij een dc meteen de hele match
Zoals het nu in de regels staat, is het in beide gevallen de onderste van de twee opties.
Dat is me duidelijk.astie schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:19:
Gelijkspel staat onderaan extra uitgelegd. En omdat je de friendly omgeving niet mag verlaten is het wijzigen van je decks niet mogelijk maar heb het toch maar als extra genoemd!
Bij gelijkspel:
• speel je de hele best-of-5-games match overnieuw als de vijfde, laatste game van de match gelijk wordt
Bij disconnects:
• verlies je alleen de game waar je uit wegvalt, waarna je de rest verder kunt spelen, of
Zoals het nu in de regels staat, is het in beide gevallen de onderste van de twee opties.
Gelijk spel dan speel je de game overnieuw (dezelfde decks).the Virtual schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:43:
Bedankt voor de antwoorden.![]()
[...]
Dat is me duidelijk.Wat ik me alleen afvroeg:
Bij gelijkspel:
Bij disconnects:
DC is een verloren game voor de persoon die wegvalt. (bij allebei, overnieuw)
Snapt iemand hier waarom ze hebben besloten de tavern brawl opening te verplaatsten naar 22:00?
Daarnaast heb ik me ook opgegeven voor het toernooi, veel succes iedereen.
Daarnaast heb ik me ook opgegeven voor het toernooi, veel succes iedereen.
Enige reden die ik kan bedenken is om de servers rustig te houden... Maar dat zal het niet zijn denk ik.
Ik vrees dat je gelijk hebt, ook weer leuk dat ze vervolgens de amerikaanse tavern brawl nu 6 uur eerder starten dan de europese.Royy90 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:35:
Enige reden die ik kan bedenken is om de servers rustig te houden... Maar dat zal het niet zijn denk ik.
Ach die van ons blijft dan ook weer 6 uur langer. Maakt niet uit toch?
Is dat zo? Ik kan niet vinden dat ze de eindtijd hebben aangepast.Benjamin- schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:44:
Ach die van ons blijft dan ook weer 6 uur langer. Maakt niet uit toch?
Ik zie geen reden waarom niet. Ze hebben gewoon verschillende tijden voor iedere server nu, zou een beetje raar zijn als de ene 3 dagen krijgt, en de ander maar 2 of 2,5 dag.separhim schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:47:
[...]
Is dat zo? Ik kan niet vinden dat ze de eindtijd hebben aangepast.
Ik snap wat je bedoelt maar ze hebben nergens aangegeven dat de eindtijd van de tavern brawl is aangepast, waardoor ik ervan uit ga dat ze het niet hebben aangepast, als ze eindtijd hebben aangepast zou het wel gelijk houden wat het nu is, dan zou de brawl nu gaan eindigen op maandag ochtend om 11:00, (huidige tijd is om 6:00).Benjamin- schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:53:
[...]
Ik zie geen reden waarom niet. Ze hebben gewoon verschillende tijden voor iedere server nu, zou een beetje raar zijn als de ene 3 dagen krijgt, en de ander maar 2 of 2,5 dag.
Las net dat het nog kan veranderen.Nitai schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:54:
[...]
![]()
Maar wie weet komen we elkaar wel tegen in de finale!
Dus je speelt nog 1 lightbomb. Ok ok
Ik ga straks/morgen even wat experimenteren. Misschien eens in de loop van de week tegen elkaar spelen dan hebben we de gelegenheid om ervaringen uit te wisselen dmv chat. Kunnen we wat van elkaar leren
I bad beat my meat by busting my nuts!
Ze hebben een permanente verandering aangebracht in de release schedule, het zou wel heel raar zijn als ze daarmee de lengte minder zouden hebben gemaakt, zeker gezien het altijd overal 3 dagen al was.separhim schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:58:
[...]
Ik snap wat je bedoelt maar ze hebben nergens aangegeven dat de eindtijd van de tavern brawl is aangepast, waardoor ik ervan uit ga dat ze het niet hebben aangepast, als ze eindtijd hebben aangepast zou het wel gelijk houden wat het nu is, dan zou de brawl nu gaan eindigen op maandag ochtend om 11:00, (huidige tijd is om 6:00).
Dus tenzij jij iets hebt waardoor de lengte van de brawl is verandert, is er totaal geen indicatie dat dit zo is.
http://us.battle.net/hearthstone/en/forum/topic/20043656565
Heb het aangepast bij de regels op Challonge. Tnxthe Virtual schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:43:
Bedankt voor de antwoorden.![]()
[...]
Dat is me duidelijk.Wat ik me alleen afvroeg:
Bij gelijkspel:
Bij disconnects:
Zojuist is het toernooi van start gegaan. Voor vragen kun je bij mij of Royy terecht.
Iedereen veel plezier en houd je aan de regels!
Zojuist is het toernooi van start gegaan. Voor vragen kun je bij mij of Royy terecht.
Instant door naar ronde 2, zo doen we dat. 
EDIT:
https://twitter.com/PlayH...status/676855981532254208
The reward for winning the Gift Exchange Tavern Brawl is the special Winter Veil Wreath card back. It replaces the card pack.
Yippie!
Geen card pack morgen bij de nieuwe Brawl.
EDIT:
https://twitter.com/PlayH...status/676855981532254208
The reward for winning the Gift Exchange Tavern Brawl is the special Winter Veil Wreath card back. It replaces the card pack.
Yippie!
[ Voor 74% gewijzigd door PCBaas op 16-12-2015 00:36 ]
5700X | RX 6600
Ocharme de mensen in groep B en C. Oh, anima, killerbeuker en mauz. Oh ja, als die willen winnen laat ze maar wat meer spelenastie schreef op woensdag 16 december 2015 @ 00:03:
Aaahh een bye voor mij. Was geen enkele moeite om in de 2e ronde te komen hehe.
Qpunk, wat is je battlenet tag? Dan kunnen we vanmiddag/vanavond van start.
ik zie graag de streamlinks na vandaag (spoiler dag SW)
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Jammer, normaal lees ik hier vaak mee, ben ik bijna een weekje hier niet meer geweest blijkt er een leuk toernooi te zijn...
Ben ik net te laat om mee te doen
Helaas dan maar, volgende keer beter
Ben ik net te laat om mee te doen
Helaas dan maar, volgende keer beter
Staat in mn sig. Ik pm je ondertussen ff voor een date.Nitai schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:07:
Qpunk, wat is je battlenet tag? Dan kunnen we vanmiddag/vanavond van start.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Niet dat het zoveel uitmaakt, het toch niet praktische tijden om het te eindingen. Ik hoop maar dat je gelijk hebt.Benjamin- schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:12:
[...]
Ze hebben een permanente verandering aangebracht in de release schedule, het zou wel heel raar zijn als ze daarmee de lengte minder zouden hebben gemaakt, zeker gezien het altijd overal 3 dagen al was.
Dus tenzij jij iets hebt waardoor de lengte van de brawl is verandert, is er totaal geen indicatie dat dit zo is.
http://us.battle.net/hearthstone/en/forum/topic/20043656565
Zojuist tegen MurphyLee gespeeld en 3-1 gewonnen 
1ste game was het mijn Paladin vs Hunter.
Had niet echt explosieve of goede start, maar kreeg value uit een Coghammer op mijn Haunted Creeper. Kwam er heel snel achter wat voor secret hij speelde en daar speelde ik ook om heen. Van daar uit had ik controle over de board, ik kon vervoglens mij windconditie turn 6 Mysterious Challenger spelen en dat was helaas voor MurphyLee GG.
2de game was het mijn Warlock vs Priest.
Het was een beetje lucky game voor mij en kleine missplays van MurphyLee wat hem de game koste. Sowieso is Priest een erge goede matchup voor Renolocks, ze zijn langzaam en hebben geen combos. Je windconditie is hier Jaraxxus, die ik kon spelen om de game te sealen.
3e game was het mijn Druid vs Priest
Opzich ging het in de early game wel gelijk op, totdat ik een Druid of the Claw topdeckte en ook kon spelen op turn 5. MurphyLee kreeg hem niet efficiënt weg en ik toen kreeg ik een kleine voordeel. Op een gegeven moment had ik 1 off lehtal of 1 mana off lethal met combo, maar ik besloot om een Emperor te spelen. Wat ik achteraf wellicht niet had moeten doen, want ik kon de turns na mijn combo turn lehtal trekken. Uiteindelijk de game verloren, omdat ik te greedy was met mijn combo en geen goede board had.
4e game was het mijn Midrange Druid vs Warlock
Een eenzijdige game, had boardcontrol en kreeg een Emperor turn met combo in hand. Turn erna leefde de Emperor nog en had ik lethal met combo.
Heb de match opgenomen, maar MurphyLee had liever dat ik de video na het toernooi openbaar maakte.
1ste game was het mijn Paladin vs Hunter.
Had niet echt explosieve of goede start, maar kreeg value uit een Coghammer op mijn Haunted Creeper. Kwam er heel snel achter wat voor secret hij speelde en daar speelde ik ook om heen. Van daar uit had ik controle over de board, ik kon vervoglens mij windconditie turn 6 Mysterious Challenger spelen en dat was helaas voor MurphyLee GG.
2de game was het mijn Warlock vs Priest.
Het was een beetje lucky game voor mij en kleine missplays van MurphyLee wat hem de game koste. Sowieso is Priest een erge goede matchup voor Renolocks, ze zijn langzaam en hebben geen combos. Je windconditie is hier Jaraxxus, die ik kon spelen om de game te sealen.
3e game was het mijn Druid vs Priest
Opzich ging het in de early game wel gelijk op, totdat ik een Druid of the Claw topdeckte en ook kon spelen op turn 5. MurphyLee kreeg hem niet efficiënt weg en ik toen kreeg ik een kleine voordeel. Op een gegeven moment had ik 1 off lehtal of 1 mana off lethal met combo, maar ik besloot om een Emperor te spelen. Wat ik achteraf wellicht niet had moeten doen, want ik kon de turns na mijn combo turn lehtal trekken. Uiteindelijk de game verloren, omdat ik te greedy was met mijn combo en geen goede board had.
4e game was het mijn Midrange Druid vs Warlock
Een eenzijdige game, had boardcontrol en kreeg een Emperor turn met combo in hand. Turn erna leefde de Emperor nog en had ik lethal met combo.
Heb de match opgenomen, maar MurphyLee had liever dat ik de video na het toernooi openbaar maakte.
Ik had zojuist een leuk moment. Moest een rogue quest halen en aangezien ik nog veel kaarten mis van rogue besloot ik om deathrattle rogue te spelen. Kwam tegen een warlock speler en had een erg goede opening met nerubian egg, abusive sergeant en cold blood. Daarna ook nog een Raptor waarmee ik de deathrattle van het egg kon kopiëren. Match was dus snel over.
Na de match voegt hij me toe en noemt me de luckiest player every. Geen gescheld verder en hij unfriend me weer. Daarna ga ik opnieuw spelen, kom ik weer tegen hem. Dit keer een slechtere start hand maar nog steeds wel oke. Match gaat gelijk op al heb ik redelijk veel burst met 2x Eviscerate terwijl hij nog maar 11 leven heeft. Hij speelt nog wel Jaraxxus maar 2 beurten later heb ik hem toch dood.
Dit keer voeg ik hem toe en hij begint weer over geluk etc. Blijf nog even verder praten blijkt dat hij afgelopen seizoen op rank 38 is geëindigd, stond ook op de blog van blizzard vermeld! Ik was echt helemaal verbaasd dat ik van een dergelijke speler 2x kon winnen. Mijn hoogst behaalde rank is 5 en dat ging zeker niet makkelijk. Vooral omdat ik ook nog best wel wat kaarten mis omdat ik het spel f2p speel.
Anyway ik vond het wel een mooie ervaring en ook wel bizar dat ik tegen dergelijke spelers gematched wordt (was casual).
Na de match voegt hij me toe en noemt me de luckiest player every. Geen gescheld verder en hij unfriend me weer. Daarna ga ik opnieuw spelen, kom ik weer tegen hem. Dit keer een slechtere start hand maar nog steeds wel oke. Match gaat gelijk op al heb ik redelijk veel burst met 2x Eviscerate terwijl hij nog maar 11 leven heeft. Hij speelt nog wel Jaraxxus maar 2 beurten later heb ik hem toch dood.
Dit keer voeg ik hem toe en hij begint weer over geluk etc. Blijf nog even verder praten blijkt dat hij afgelopen seizoen op rank 38 is geëindigd, stond ook op de blog van blizzard vermeld! Ik was echt helemaal verbaasd dat ik van een dergelijke speler 2x kon winnen. Mijn hoogst behaalde rank is 5 en dat ging zeker niet makkelijk. Vooral omdat ik ook nog best wel wat kaarten mis omdat ik het spel f2p speel.
Anyway ik vond het wel een mooie ervaring en ook wel bizar dat ik tegen dergelijke spelers gematched wordt (was casual).
[ Voor 3% gewijzigd door risp op 16-12-2015 14:15 ]
Sowieso bizar dat mensen de moeite nemen om je toe te voegen en je vervolgens uit te schelden. Heb het de afgelopen maand een paar keer gehad. Meestal als ik in Casual mode wat daily quests aan het halen was.
Zelf gelukkig niet meegemaakt, maar lijkt me voor hun een emotionele uitlaatklep na (zwaar) verlies voor diegenen die daar niet tegen kunnen....gewoon negeren of uitlachen. Kennelijk zijn ze nieuw.Lapras schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:50:
Sowieso bizar dat mensen de moeite nemen om je toe te voegen en je vervolgens uit te schelden. Heb het de afgelopen maand een paar keer gehad. Meestal als ik in Casual mode wat daily quests aan het halen was.
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
heb 3-2 gewonnen van parcival, had het met m'n warlock en mage vrij makkelijk de eerste 2 rondes, daarna kwam parcival knap terug tot 2-2 tegen m'n paladin. daarna had ik de finale te pakken. moet zeggen mag niet klagen met m'n curve.
peter maak je borst maar nat in de 2e ronde
.
peter maak je borst maar nat in de 2e ronde
De uitslag moet een van de spelers nog wel invullen op http://challonge.com/tweakers8.Nieuwevolger schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:23:
heb 3-2 gewonnen van parcival, had het met m'n warlock en mage vrij makkelijk de eerste 2 rondes, daarna kwam parcival knap terug tot 2-2 tegen m'n paladin. daarna had ik de finale te pakken. moet zeggen mag niet klagen met m'n curve.
peter maak je borst maar nat in de 2e ronde.
Bedankt!
Eerste ronde net gewonnen met 3-1 van Separhim.
Ik had goede draws en semi goede match-ups.
Je had inderdaad de wat betere match-ups, maar die 6 damage crackle hielp wel veel tegen mijn mage.DarthDavy schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:04:
Eerste ronde net gewonnen met 3-1 van Separhim.
Ja, die game ging ik er gewoon vol voor. Ik wist als ik 6 dmg dat dat mijn grootste kans om te winnen was, omdat ik dan exact lethal had. Ik had al twee keer 3 dmg crackle gehad (inclusief de vorige game), dus ja, kansberekening en gemiddeld rollenseparhim schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:06:
[...]
Je had inderdaad de wat betere match-ups, maar die 6 damage crackle hielp wel veel tegen mijn mage.
Ik snap wel dat het zuur was.
Tja freeze mage heeft gewoon een minder match up tegen aggro shaman. En ik wist dat ik tegen druid sowieso zou verliezen dus ik kan er mee leven.DarthDavy schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:10:
[...]
Ja, die game ging ik er gewoon vol voor. Ik wist als ik 6 dmg dat dat mijn grootste kans om te winnen was, omdat ik dan exact lethal had. Ik had al twee keer 3 dmg crackle gehad (inclusief de vorige game), dus ja, kansberekening en gemiddeld rollen![]()
Ik snap wel dat het zuur was.
Ja, dat vond ik vreemd. Waarom niet eerst terug naar je Paladin tegen Druid en dan als laatste match de slechte match-up tegen mage?separhim schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:13:
[...]
Tja freeze mage heeft gewoon een minder match up tegen aggro shaman. En ik wist dat ik tegen druid sowieso zou verliezen dus ik kan er mee leven.
Of eerder omgekeerd gedacht: als ik met m'n freeze mage win van zijn druid dan gaat hij gedegouteerd zijn en misschien minder spelen tegen paladin.
Wat waar zou zijn, want die druid vs paladin match-up zag ik totaal nie zitten.
Ik wist dat ik de minste kans had om te winnen met mijn freeze mage, dus ik dacht ik kan beter eerst proberen mijn slechtste match-up te winnen dan dat ik hem uitstel en waarschijnlijk toch verlies.DarthDavy schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:17:
[...]
Ja, dat vond ik vreemd. Waarom niet eerst terug naar je Paladin tegen Druid en dan als laatste match de slechte match-up tegen mage?
Of eerder omgekeerd gedacht: als ik met m'n freeze mage win van zijn druid dan gaat hij gedegouteerd zijn en misschien minder spelen tegen paladin.
Wat waar zou zijn, want die druid vs paladin match-up zag ik totaal nie zitten.
Ik had overigs gehoopt dat ik met mijn mage tegen jouw mage zou komen maar dat had ik verkeerd gegokt helaas.
[ Voor 7% gewijzigd door separhim op 16-12-2015 20:22 ]
Pffff net kansloos met 3-0 verloren omdat ik eerst met mijn Freeze Mage wou winnen maar, na 2 slechte match-ups(Midrange Hunter en Renolock) en 1 verschrikkelijk waardeloze draw tegen een Sercet Paladin met een god draw was het al weer afgelopen.
Mauz gefeliciteerd !!!!
Wel een goede les geleerd en dat is dat ik gewoon decks moet spelen waar ik bekend mee ben
Mauz gefeliciteerd !!!!
Wel een goede les geleerd en dat is dat ik gewoon decks moet spelen waar ik bekend mee ben
[ Voor 20% gewijzigd door beuker19 op 16-12-2015 21:32 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Thanks, ja dat ging snel zo. Bedankt voor het verraden van mn decks
- geintje, ik was toch van plan elke ronde het te bekijken, omdat dat gelukkig kan
..
de eerste twee potjes had ik gewoon heel snel een bord vol en kon ik omgaan met je doomsayer, en als je de tweede immune secret niet trekt is het snel gg...
laatste pot was een goede curve voor mij vs een slechte voor jou en dan doe je ook niet veel idd...
de eerste twee potjes had ik gewoon heel snel een bord vol en kon ik omgaan met je doomsayer, en als je de tweede immune secret niet trekt is het snel gg...
laatste pot was een goede curve voor mij vs een slechte voor jou en dan doe je ook niet veel idd...
[ Voor 45% gewijzigd door Mauz1978 op 16-12-2015 21:45 ]
Something under the bed is drooling
Zegt onze Thijsie ook, dat je moet spelen met de decks waarmee je comfortabel mee bent en niet perse de beste op dat moment.beuker19 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:27:
Pffff net kansloos met 3-0 verloren omdat ik eerst met mijn Freeze Mage wou winnen maar, na 2 slechte match-ups(Midrange Hunter en Renolock) en 1 verschrikkelijk waardeloze draw tegen een Sercet Paladin met een god draw was het al weer afgelopen.
Mauz gefeliciteerd !!!!
Ach ja, je kunt nog terugkomen via de lowebracket
Er zijn belangrijke dingen in het leven denk ik dan maarAn1mA schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:44:
[...]
Zegt onze Thijsie ook, dat je moet spelen met de decks waarmee je comfortabel mee bent en niet perse de beste op dat moment.
Ach ja, je kunt nog terugkomen via de lowebracket
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
all hail Tektoon!
Goede games, een grove misplay van mijn kant, een keer unlucky draws, maar overal was Tektoon een maatje te groot voor mij, met 3-0 verloren.
Erg leuk! Vooral ook de zenuwen bij mijn kant hahaha, had ik echt niet verwacht.
Misschien maar een pooltje opzetten...
daar ben ik wel goed in.
Goede games, een grove misplay van mijn kant, een keer unlucky draws, maar overal was Tektoon een maatje te groot voor mij, met 3-0 verloren.
Erg leuk! Vooral ook de zenuwen bij mijn kant hahaha, had ik echt niet verwacht.
Misschien maar een pooltje opzetten...
[ Voor 16% gewijzigd door Nitai op 16-12-2015 22:07 ]
Leuk idee van de tavern brawl deze week. Alleen jammer dat er zo'n OP warlock deck is die het eigenlijk niet meer zo leuk maakt.
2 potjes met Hunter gedaan, tussen 2 wins, 3 wins en 5 wins met Hunter, moest ik er toch maar aan geloven. 
Beide gewonnen, ga morgen wel weer verder. Was trouwens een vrij standaard Midrange Hunter deck.
Beide gewonnen, ga morgen wel weer verder. Was trouwens een vrij standaard Midrange Hunter deck.
Zo. Net gewonnen met 3-2 van RoricNormannum.
Erg leuke potjes. Ging lekker gelijk op. Een keer echt kansloos geweest door slechte draw. Een keer snel gewonnen door heerlijke draw.
Rest lekker gelijk. En beetje geluk gehad. Leuk zo'n toernooi!
Erg leuke potjes. Ging lekker gelijk op. Een keer echt kansloos geweest door slechte draw. Een keer snel gewonnen door heerlijke draw.
Rest lekker gelijk. En beetje geluk gehad. Leuk zo'n toernooi!
Ik en Magicstar houden ons wedstrijdje vrijdag last minute (ergens later in de avond) dus we zijn het niet vergeten!
Leuk om te zien dat het toernooi tot nu toe wel vrij soepel loopt.
Mooi om te zien dat al veel wedstrijden gespeeld zijn. Mocht je al een wedstrijd van de volgende ronde hebben staan, dan mag deze al gespeeld worden. Er hoeft niet gewacht te worden tot alle wedstrijden van de eerste ronde gespeeld zijn!
Mooi om te zien dat al veel wedstrijden gespeeld zijn. Mocht je al een wedstrijd van de volgende ronde hebben staan, dan mag deze al gespeeld worden. Er hoeft niet gewacht te worden tot alle wedstrijden van de eerste ronde gespeeld zijn!
Mijn 4 games deze ochtend.
1. Mijn renolock vs hunter, ik trek geen heald.
2 en 3 mijn warrior vs secret paladin, mog die kloio niet afstraffen met brawls...
4 mijn paladin vs hunter, ook verloren.
Man daar word je wel gefrustreerd van....
2 en 3 mijn warrior vs secret paladin, mog die kloio niet afstraffen met brawls...
Niet continue van deck switchen. Want Warrior en Hunter zijn goede matchups voor Renolock. Dan had het niet zomaar 0-4 geweest.Nieuwevolger schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:31:
Mijn 4 games deze ochtend.
We hebben elkaar al wel toegevoegd in HS zelf, maar ik weet niet welke username van hier hoort bij Jeespar. Hopelijk kan hij ook vanavond spelen zodat we onze match kunnen afwerken.
Jeespar is meestal vanaf 3 á 4 uur middags online. Avonds ook veel, maar vanavond kan hij niet. Hij zei gisteren nog dat hij je al had toegevoegd.Brangus Glee schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:09:
We hebben elkaar al wel toegevoegd in HS zelf, maar ik weet niet welke username van hier hoort bij Jeespar. Hopelijk kan hij ook vanavond spelen zodat we onze match kunnen afwerken.
[ Voor 3% gewijzigd door Astie op 17-12-2015 12:44 ]
Ok dan hoop ik dat hij vrijdag ook rond 15:00 online kan zijn. Ik kan vrijdag overdag ook maar in de avond niet. Mocht jij hem spreken zou je dat dan willen doorgeven? Thx alvast.astie schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:32:
[...]
Jeespar is meestal vanaf 3 á 4 uur middags online. Avonds ook veel, maar vanavond kan hij niet. Hij zei gisteren nog dat hij je al had toegevoegd.
Hoe werkt het eigenlijk om in league of explorers Rafaam te verslaan ?
Een heel, heel erg slecht deck maken en dat neemt hij dan in gebruik ? Ik vind dat deck wat ik terugkrijg namelijk ook niet veel soeps.
Een heel, heel erg slecht deck maken en dat neemt hij dan in gebruik ? Ik vind dat deck wat ik terugkrijg namelijk ook niet veel soeps.
Een deck met iig dat wapen die double damage neemt tot z'n hero. Dan gaat het heel makkelijkStarWolfer schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:28:
Hoe werkt het eigenlijk om in league of explorers Rafaam te verslaan ?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.