Patron is nog steeds speelbaar ongeacht WC.Benjamin- schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:42:
Nee. Secrets zijn speelbaar ongeacht van Mad Scientist. Uiteraard zouden ze een stuk zwakker worden, maar Paladin gebruikt toch al geen Mad Scientist en Mage heeft Kirin Tor Mage nog. Voor Hunter is het best oke om secrets los te spelen, beter gezegd, Hunter secrets zijn geregeld juist beter door ze uit de hand te spelen, zeker met bijvoorbeeld Freezing Trap.
Dat betekent dat in alle gevallen secrets speelbaar blijven, uiteraard zal je dan wel veranderingen in decks zien.
Uiteraard zou hij een stuk zwakker worden maar je kan nog steeds een bord vol spammen met Patron waar toch wat aan gedaan moet worden.
Verder denk ik dat je de Mad Scientist wat te weinig krediet geeft want het is gewoon een enorme tempo boost die echt wel gemist word en het deck + secrets een stuk zwakker maakt ondanks Tor Mage.
Nee natuurlijk niet want dan is het einde zoek want, dat zou betekenen dat als bijv. een Molten Giant word generf je ook recht hebt voor de volledige dust van Mountain Giant, Jaraxxus, Ancient Watchers en Sunfury Protector omdat Handlock dan onspeelbaar is.Daarom vergeleek ik het ook met Fireball die opeens 2 mana duurder is. Antonidas blijft precies hetzelfde effect hebben, er verandert dan ook niets aan de kaart. Echter wordt Fireball onspeelbaar, waardoor Antonidas opeens niet bruikbaar meer is. Volgens jouw zou dit echter niet betekenen dat Antonidas volle dust moet geven, want ja, de kaart zelf is niet veranderd.
En heb ik dan ook recht op een vergoeding omdat ik altijd Midrange Paladin speelde en toen Patron Warrior kwam mijn deck ineens een tier 3 deck was.
Dat klopt maar deze kaart aanpassen heeft ook veel meer invloed op toekomstige kaarten en daarom snap ik wel dat juist deze kaart is aangepakt al ben ik het niet eens met de manier waarop.Ja iedere idioot had kunnen bedenken dat Patron generfd zou worden. Al die idioten hebben echter wel hun ongelijk gekregen. Dit is niet Patron nerfen namelijk, dit is Patron de nek omdraaien.
Oke Patron is niet generfd maar Patron Warrior wel.Tevens vind ik het geweldig dat je zegt dat: "Patron doet nog steeds wat hij moet doen....punt." Maar ook: "Ook had iedere idioot kunnen bedenken dat Patron hoe dan ook generfd zou gaan worden".
Dit terwijl ik dus de domste uitspraak ooit doet?
Jij zal hier vast niet de hilariteit in zien, maar ik denk diverse andere wel.
Wat wil je nu een applaus
Want dit veranderd niets aan mijn mening dat ik de uitspraak waar het over gaat nog steeds heel dom.
Annoy-o-tron is nog nooit beter geweest dan Zombie Chow en zal ook tegen Secret Paladin niet beter zijn omdat het geen enkele 2 drop kan killen in 1 x en Zombie Chow wel.Wat er met Secret Paladin gaat gebeuren vind ik heel moeilijk te zeggen, je krijgt namelijk verschuivingen, op alle vlakken, het is te simpel om te zeggen: "Oh nu dat Patron weg is, dan wordt deck X super goed". Want laten we er even vanuit gaan dat dit gaat gebeuren, stel dat Paladin zo sterk wordt dat het bij verre het beste is, hoe gaan tegenstanders daarop reageren? Hunters met Flare? Meer Mages? Aanpassingen van decks? Want ja, wat populair is, gaat gecountered worden.
Daarbij veranderen decks sowieso. Zoals ik al zei, ik speelde een tijd Annoy-o-Tron ipv Zombie Chow, dat is iets wat je niet tegen Patron wilt spelen, waardoor Zombie Chow duidelijk beter is in control/mid range, maar doordat Patron er straks niet meer is, is Annoy-o-Tron weer een stuk beter, en Annoy-o-Tron vind ik beter tegen Secret Paladin.
Maar op jou niveau is het natuurlijk allemaal anders want soms heb ik echt het gevoel dat wij een heel andere game spelen.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Patron zit maar in 1 deck, als mensen een half jaar later nog niets hebben gevonden, geloof ik niet dat ze dit nu opeens wel gaan vinden.SeamusXanthus schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:26:Als Patron eenmaal uit de meta is kan het trouwens best zijn dat de Patron kaart nog steeds viable kan zijn in sommige gevallen. Niet als OTK, maar als zeer sticky minion. Immers gaan mensen er dan niet meer omheen spelen en dan komen de 1/1 en 1/2 gewoon weer op tafel.
Waarom zou je ook om Patron heen spelen? Wanneer is Patron gevaarlijk? Wanneer ze chargen en wanneer er een Frothing ligt die kan chargen. Zonder charge zijn het gewoon een zooi minions.
Om Patron enige waarde te geven, heb je heel veel combo kaarten nodig, probleem is dat die combo kaarten verder niet goed zijn, alles is gericht op veel Patrons en veel combo voor Frothing, allebei om direct mee aan te kunnen vallen.
Jij noemt het druk maken, ik noem het een discussie. Als je het nieuws wilt lezen over HS dan zit je hier op de verkeerde plek. Probeer hearthstone.com oid, geen discussie, wel nieuws.Nostordici schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:56:
[...]
Jawel, heb ik ergens beweerd dat dit niet mag? Echter waarom moet je je hier druk om maken? Het gaat hier om zo'n kleine groep, dat Blizzard hier totaal niet wakker van kan liggen. Waarom Patron wel een refund geven en bij Beserker niet? Dit veroorzaakt veel te veel gedoe, want waar ligt de grens? Alle kaarten hebben wel een verband met elkaar bij een nerf. Er zullen vast wel meer kaarten zijn die minder bruikbaar zullen zijn voor het Patron deck. Kortom een klein probleem voor een nog kleinere groepJe kan ook stellen dat ze maanden hebben kunnen genieten van hun golden deck en dat ze die kaarten nu kunnen bewonderen in hun collectie
Waar ligt de grens? Dat is lastig, geef ik helemaal toe, maar niemand kan hier ontkennen dat deze nerf een aantal kaarten onspeelbaar maken. Er is een reden waarom ook heel Reddit spreekt over de dood van Patron Warrior, dus niet een nerf, maar de dood van. En terecht, want dit is ook geen nerf. Een nerf is dat de kaart slechter wordt, echter hebben we het hier effectief over een nieuwe kaart. Dit is dan ook niet een kwestie van dat spelers moeten gaan zoeken naar nieuwe manieren om het deck te spelen, maar een kwestie van dit deck vergeten en iets anders spelen, alsof Patron nooit heeft bestaan.
Ik daag iedereen dan ook uit, die beweert dat dit gewoon een nerf is net als de andere nerfs, om een voorbeeld te noemen waardoor een compleet deck onspeelbaar werd. Dus niet een bepaalde combo (bijv Buzzard/UtH) of een bepaalde hoeveelheid kaarten met synergy (Undertaker/Deathrattle), maar echt een heel archetype, een type deck dat compleet niet meer speelbaar werd.
Het dichtstbijzijnde is namelijk Miracle Rogue, echter als je naar dat deck kijkt en naar latere Rogue decks, dan is er een gigantische overlap van kaarten. Bepaalde kaarten vond je echter niet meer terug in die versie, bijvoorbeeld Conceal, die echt in het deck zat voor Auctioneer, echter werd die ook in Malygos Rogue gebruikt, net als Shiv e.d.
Beter gezegd hier heb je een deck met alle genoemde kaarten: http://www.hearthpwn.com/decks/79447-malygos-rogue-tgt
Dus laat me die kaarten zijn die echt dood zijn door een nerf van een andere kaart.
Juist, want Lightbomb gebruik je alleen tegen Patron Warrior...risp schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:20:
Zo kun je wel doorgaan. Ik wil dan ook de dust terug voor mijn lightbombs die ik speciaal gecraft heb om de winrate tegen patron te verbeteren.
Vertel me, hoe is Patron nog speelbaar, en als dat zo is, waarom is geen enkel deck viable met Patrons zonder WC? Niemand heeft het uitgevonden, maar jij weet dat het wel werkbaar is. Ik vind het knap.beuker19 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 17:41:
[...]
Patron is nog steeds speelbaar ongeacht WC.
Uiteraard zou hij een stuk zwakker worden maar je kan nog steeds een bord vol spammen met Patron waar toch wat aan gedaan moet worden.
Verder denk ik dat je de Mad Scientist wat te weinig krediet geeft want het is gewoon een enorme tempo boost die echt wel gemist word en het deck + secrets een stuk zwakker maakt ondanks Tor Mage.
[...]
Nee natuurlijk niet want dan is het einde zoek want, dat zou betekenen dat als bijv. een Molten Giant word generf je ook recht hebt voor de volledige dust van Mountain Giant, Jaraxxus, Ancient Watchers en Sunfury Protector omdat Handlock dan onspeelbaar is.
En heb ik dan ook recht op een vergoeding omdat ik altijd Midrange Paladin speelde en toen Patron Warrior kwam mijn deck ineens een tier 3 deck was.
[...]
Dat klopt maar deze kaart aanpassen heeft ook veel meer invloed op toekomstige kaarten en daarom snap ik wel dat juist deze kaart is aangepakt al ben ik het niet eens met de manier waarop.
[...]
Oke Patron is niet generfd maar Patron Warrior wel.
Wat wil je nu een applaus![]()
Want dit veranderd niets aan mijn mening dat ik de uitspraak waar het over gaat nog steeds heel dom.
[...]
Annoy-o-tron is nog nooit beter geweest dan Zombie Chow en zal ook tegen Secret Paladin niet beter zijn omdat het geen enkele 2 drop kan killen in 1 x en Zombie Chow wel.
Maar op jou niveau is het natuurlijk allemaal anders want soms heb ik echt het gevoel dat wij een heel andere game spelen.
Waarom zou ik Mad Scientist te weinig krediet geven? Het feit is dat secrets al gebruikt werden voordat Mad Scientist er was, ik zit hier wat oude decks te bekijken, en zie gewoon 3-4 secret decks langskomen voor zowel Hunter als Mage. Dit was uiteraard in een tijd voor Naxx, en toen had je minder keuze uit goede kaarten, maar punt is dat secrets gewoon goed zijn en met Mad Scientist ze heel erg goed zijn.
Dit was ook waarom Undertaker zo enorm goed was, kaarten zoals Mad Scientist, Leper Gnome, Webspinner en Haunted Creeper zijn altijd al hele goede 1 en 2 drops geweest voor Hunter, en nog steeds, toen kreeg je er ook nog een ijzersterke minion door. Mad Scientist valt in datzelfde rijtje, secrets waren al speelbaar, en met Mad Scientist werden ze gigantisch goed. Tevens is Mad Scientist ook gewoon 1 van de allerbeste kaarten in het spel.
Slechte vergelijking, mensen spelen al decks zonder Giants, iemand heeft daar gisteren nog een deck van gelinkt. Er zijn voor die kaarten allemaal alternatieven. Maar je hebt gelijk, verander je iets van 10 Handlock kaarten, dan klopt het dat je geen handlock meer kan spelen.

Een verandering in het deck vond iedereen nodig, Xixo zei dit wel mooi:
En het zou best kunnen dat ze in de toekomst wel plannen hebben, maar sowieso zegt dat nog niets, want hoe lang is Blizzard wel niet bezig geweest om Dragons viable te maken? Paladin die zogenaamd een goed Dragon deck zou kunnen maken enz. Er komen goede ideeen bij ze vandaan, maar het is toch lastig om het gebalanceerd te maken. Het kan dan ook nog heel lang duren voordat zoiets komt, los van het feit dat je er nu helemaal niets aan hebt.Would you consider Patrons OP (and why?)
Patron has a very mediocre winrate, but I do believe when played correctly it is too strong too consistent. I think only a very limited amount of players play it on a level where that is an issue. In general it is a frusterating deck to play against and that seems like the bigger issue.
Uiteraard vind je mijn uitspraak heel dom, ik verwacht ook niets anders van je. Punt is dat jijzelf niet eens de 2 uit elkaar kan houden, Patron is de grond in generfd, maar Patron is het ook weer niet, en je bent dom als je het wel denkt.

Annoy-o-Tron is nooit beter geweest dan Zombie Chow? Goede onderbouwing. Even een vraagje, hoeveel hits vangt Zombie Chow op tegen Grommash. Ik heb geteld, 0.
Hoe is Annoy-o-Tron niet beter tegen Secret Paladin? Tegen Muster maakt het niet uit, Repentance is er zwakker tegen, tegen Noble Sacrifice maakt het niet uit, tegen hero powers maakt het niet uit, maar hij kan wel hits tegenhouden van een 10/9 MC.
Zombie Chow en Annoy-o-Tron passen in verschillende decks, ik speel altijd meer op control en werk meer met comeback mechanics, ik speel dan ook BGH, Owl en 2x Equality, kaarten om tijd te rekken, niet alleen om de juiste kaarten te vinden, maar ook om ze meer kaarten laten spelen om nog meer value te halen. Het is dus de vraag, hoeveel comeback heb je in je deck.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Wel bijzonder hoe je opeens alles aan het verdraaien bent. Zo ga je helemaal niet in op je voorstel om mensen te compenseren voor golden cards die niet veranderd zijn. Druk maken slaat namelijk daar op! Misschien is dat compensatie voorstel van je toch niet zo'n goed ideeBenjamin- schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:25:
[...]
Jij noemt het druk maken, ik noem het een discussie. Als je het nieuws wilt lezen over HS dan zit je hier op de verkeerde plek. Probeer hearthstone.com oid, geen discussie, wel nieuws.
Waar ligt de grens? Dat is lastig, geef ik helemaal toe, maar niemand kan hier ontkennen dat deze nerf een aantal kaarten onspeelbaar maken. Er is een reden waarom ook heel Reddit spreekt over de dood van Patron Warrior, dus niet een nerf, maar de dood van. En terecht, want dit is ook geen nerf. Een nerf is dat de kaart slechter wordt, echter hebben we het hier effectief over een nieuwe kaart. Dit is dan ook niet een kwestie van dat spelers moeten gaan zoeken naar nieuwe manieren om het deck te spelen, maar een kwestie van dit deck vergeten en iets anders spelen, alsof Patron nooit heeft bestaan.
Ik daag iedereen dan ook uit, die beweert dat dit gewoon een nerf is net als de andere nerfs, om een voorbeeld te noemen waardoor een compleet deck onspeelbaar werd. Dus niet een bepaalde combo (bijv Buzzard/UtH) of een bepaalde hoeveelheid kaarten met synergy (Undertaker/Deathrattle), maar echt een heel archetype, een type deck dat compleet niet meer speelbaar werd.
Het dichtstbijzijnde is namelijk Miracle Rogue, echter als je naar dat deck kijkt en naar latere Rogue decks, dan is er een gigantische overlap van kaarten. Bepaalde kaarten vond je echter niet meer terug in die versie, bijvoorbeeld Conceal, die echt in het deck zat voor Auctioneer, echter werd die ook in Malygos Rogue gebruikt, net als Shiv e.d.
Beter gezegd hier heb je een deck met alle genoemde kaarten: http://www.hearthpwn.com/decks/79447-malygos-rogue-tgt
Dus laat me die kaarten zijn die echt dood zijn door een nerf van een andere kaart.
[...]
Verder gaf ik aan dat de kaarten mogelijk nauwelijks gebruikt zullen worden, omdat die zeer kleine groep die alles golden heeft, die golden kaarten dan in de collectie kan bewonderen. Maar ze hebben wel maanden van hun golden deck kunnen genieten, maar nu val ik in daarmee in de herhaling.
Nerf is dat een kaart slechter wordt, je zegt het zelf al. Dus nerf of dood komt op hetzelfde neer, maakt echt niet uit dat er nu een andere tekst staat. Maar jij mag dat vinden hoor, no worries. Ondanks dat je hetzelfde bedoelt en daarmee subjectief je eigen draai daaraan geeft.
Verder zijn er genoeg kaarten aanwezig die niet speelbaar zijn in een fatsoenlijk deck en zou ik het toffer vinden als Blizzard daar wat mee zou gaan doen. Zo heb ik een Golden Nozdormu, wil ik ook wel compensatie voor hoor, omdat die kaart dood is en dat zonder nerf, damn. Zo zijn er nog wel meer kaarten, maar dat weet jij denk ik ook wel.
Nerf en dood hoeft niet hetzelfde te zijn, je kunt sterk deck best verzwakken zonder het onspeelbaar te maken. Welke tekst er op Warsong Commander staat maakt heel veel uit, met die nieuwe kun je geen charge geven aan gesummonde minions, en dat maakte de oude juist leuk. Of misschien begrijp ik je verkeerd?
PS. Ik vind het nogal storend dat de reacties richting Benjamin zo'n kleinerende ondertoon moeten hebben. Je hoeft het niet met hem eens te zijn, maar laat hem gewoon zijn mening geven zonder hem in de kinderhoek te duwen.
Ja en wat wil je hier nu precies mee zeggen ?Benjamin- schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 20:25:
Patron zit maar in 1 deck, als mensen een half jaar later nog niets hebben gevonden, geloof ik niet dat ze dit nu opeens wel gaan vinden.
Waarom zou je ook om Patron heen spelen? Wanneer is Patron gevaarlijk? Wanneer ze chargen en wanneer er een Frothing ligt die kan chargen. Zonder charge zijn het gewoon een zooi minions.
Om Patron enige waarde te geven, heb je heel veel combo kaarten nodig, probleem is dat die combo kaarten verder niet goed zijn, alles is gericht op veel Patrons en veel combo voor Frothing, allebei om direct mee aan te kunnen vallen.
We weten wel dat Patron Warrior nu niet meer gevaarlijk is net zoals de Undertaker of Miracle Rogue bijv. maar zo is het toch.
Sorry maar dat doe je niet.Jij noemt het druk maken, ik noem het een discussie. Als je het nieuws wilt lezen over HS dan zit je hier op de verkeerde plek. Probeer hearthstone.com oid, geen discussie, wel nieuws.
Jij wil kosten wat het kost gelijk hebben en daar ga je (te)ver in als je het mij vraagt.
Zo erg zelf dat je soms dingen verdraaid of zulke lappen text plant met zo veel onzin dat het helemaal geen zin meer heeft om er op te reageren.
Ik ben er ook vrij zeker van dat ik niet de enigste ben die dat weet en dat er mensen zijn die daarom dit topic niet eens meer bezoeken.
Het is gewoon zo dat Charge een te sterk iets iets en door deze kaart te veranderen kan men in de toekomst weer meer mogelijkheden om nieuwe kaarten uit te brengen zonder rekening te moeten houden met deze kaart.Waar ligt de grens? Dat is lastig, geef ik helemaal toe, maar niemand kan hier ontkennen dat deze nerf een aantal kaarten onspeelbaar maken. Er is een reden waarom ook heel Reddit spreekt over de dood van Patron Warrior, dus niet een nerf, maar de dood van. En terecht, want dit is ook geen nerf. Een nerf is dat de kaart slechter wordt, echter hebben we het hier effectief over een nieuwe kaart. Dit is dan ook niet een kwestie van dat spelers moeten gaan zoeken naar nieuwe manieren om het deck te spelen, maar een kwestie van dit deck vergeten en iets anders spelen, alsof Patron nooit heeft bestaan.
Vergeet niet Charge een van de moeilijkste dingen is om te balanceren omdat je er als tegenstander geen invloed op hebt.
Miracle Rogue , OTK Warrior , Deathrattle Priest en hoe je het ook went of keert Hunter is wel zwakker geworden zonder draw engine's zoals de combo en flare.Ik daag iedereen dan ook uit, die beweert dat dit gewoon een nerf is net als de andere nerfs, om een voorbeeld te noemen waardoor een compleet deck onspeelbaar werd. Dus niet een bepaalde combo (bijv Buzzard/UtH) of een bepaalde hoeveelheid kaarten met synergy (Undertaker/Deathrattle), maar echt een heel archetype, een type deck dat compleet niet meer speelbaar werd.
Maar goede kaarten zijn goede kaarten maar de core van Miracle Rogue is gewoon onspeelbaar.Het dichtstbijzijnde is namelijk Miracle Rogue, echter als je naar dat deck kijkt en naar latere Rogue decks, dan is er een gigantische overlap van kaarten. Bepaalde kaarten vond je echter niet meer terug in die versie, bijvoorbeeld Conceal, die echt in het deck zat voor Auctioneer, echter werd die ook in Malygos Rogue gebruikt, net als Shiv e.d.
Als je dan kijkt naar bijv. de Warrior class zijn er ook nog 16 kaarten uit Patron Warrior die ook in CW gespeeld worden.
Wat maakt dat nu uit het gaat er om dat het deck in deze samenstelling te sterk was dus hebben ze het aangepast.Dus laat me die kaarten zijn die echt dood zijn door een nerf van een andere kaart.
Helaas is Patron nu een wat minder sterke kaart maar wel meer gebalanceerd dan met charge.
Nou Patron is geen top tier kaart maar in nog steeds speelbaar en zeker niet zo slecht als Demonfuse of Starving Buzzard al zijn er nu beter opties voor 5 mana.Vertel me, hoe is Patron nog speelbaar, en als dat zo is, waarom is geen enkel deck viable met Patrons zonder WC? Niemand heeft het uitgevonden, maar jij weet dat het wel werkbaar is. Ik vind het knap.
Waarom zou ik Mad Scientist te weinig krediet geven? Het feit is dat secrets al gebruikt werden voordat Mad Scientist er was, ik zit hier wat oude decks te bekijken, en zie gewoon 3-4 secret decks langskomen voor zowel Hunter als Mage. Dit was uiteraard in een tijd voor Naxx, en toen had je minder keuze uit goede kaarten, maar punt is dat secrets gewoon goed zijn en met Mad Scientist ze heel erg goed zijn.
Dit was ook waarom Undertaker zo enorm goed was, kaarten zoals Mad Scientist, Leper Gnome, Webspinner en Haunted Creeper zijn altijd al hele goede 1 en 2 drops geweest voor Hunter, en nog steeds, toen kreeg je er ook nog een ijzersterke minion door. Mad Scientist valt in datzelfde rijtje, secrets waren al speelbaar, en met Mad Scientist werden ze gigantisch goed. Tevens is Mad Scientist ook gewoon 1 van de allerbeste kaarten in het spel.
Ik snap eigenlijk het hele gezeik niet zo want voor BRM dacht iedereen dat Patron Warrior een gimmick deck zou worden en dat is het dus nu weer.
[/quote]
Slechte vergelijking, mensen spelen al decks zonder Giants, iemand heeft daar gisteren nog een deck van gelinkt. Er zijn voor die kaarten allemaal alternatieven. Maar je hebt gelijk, verander je iets van 10 Handlock kaarten, dan klopt het dat je geen handlock meer kan spelen.

[/quote]
Sorry hoor maar als ik iets link betekend niet of het ook echt goed is en viabel op de ladder.
Ik kan je vertellen dat Handlock zonder de Molten Giant en Twilight Drakes geen Handlock is maar een bij elkaar geraapt zooitje kaarten maar, dat zou iemand met zo veel verstand van Hearthstone toch moeten weten
Echt jongen wat een hoop onzin staat hier.Annoy-o-Tron is nooit beter geweest dan Zombie Chow? Goede onderbouwing. Even een vraagje, hoeveel hits vangt Zombie Chow op tegen Grommash. Ik heb geteld, 0.
Hoe is Annoy-o-Tron niet beter tegen Secret Paladin? Tegen Muster maakt het niet uit, Repentance is er zwakker tegen, tegen Noble Sacrifice maakt het niet uit, tegen hero powers maakt het niet uit, maar hij kan wel hits tegenhouden van een 10/9 MC.
Zombie Chow en Annoy-o-Tron passen in verschillende decks, ik speel altijd meer op control en werk meer met comeback mechanics, ik speel dan ook BGH, Owl en 2x Equality, kaarten om tijd te rekken, niet alleen om de juiste kaarten te vinden, maar ook om ze meer kaarten laten spelen om nog meer value te halen. Het is dus de vraag, hoeveel comeback heb je in je deck.
Zombie Chow is altijd 3 classes beter als een annoy-o-tron puur om het feit dat je tegen Hunter speelt hij waarschijnlijk een Lepre Gnome en een Knife Juggler kan killen en een een annoy-o-tron waarschijnlijk geen voor 1 mana meer.
Verder is rank 7 echt niet een prestatie hoor en vraag me ook echt af of jij nu echt zo goed bent dat jezelf denkt of dat jij alles zo maar klakkeloos overneemt van de pro's, Reddit of andere forums zonder je er zelf in te verdiepen.
Dat 2e lijkt mij het meest logische gezien jou kennis van Hearthstone en van alle andere decks behalve misschien Paladin (Al 500 wins met Paladin ?)
Warrior heeft nog wel een spell, geef je minnion plus 2 attack and charge. Wellicht kan je daarmee toch nog je frothing basterds in stelling brengen. Eventueel met een Thaurussan ervoor.
Had liever gezien dat de frothing zelf was aangepakt. Ipv 2-4 naar 2-2 of 2-3.
[ Voor 14% gewijzigd door Turfschipper op 15-10-2015 00:30 ]
Huh? Waar heb je het over? Misschien moet je niet doen alsof ik iets aan het verdraaien ben, ik zeg al de hele tijd hetzelfde. Kaarten die onbruikbaar worden door de verandering/nerf, moeten worden gecompenseerd voor originele dust waarde.Nostordici schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:08:
[...]
Wel bijzonder hoe je opeens alles aan het verdraaien bent. Zo ga je helemaal niet in op je voorstel om mensen te compenseren voor golden cards die niet veranderd zijn. Druk maken slaat namelijk daar op! Misschien is dat compensatie voorstel van je toch niet zo'n goed idee
Verder gaf ik aan dat de kaarten mogelijk nauwelijks gebruikt zullen worden, omdat die zeer kleine groep die alles golden heeft, die golden kaarten dan in de collectie kan bewonderen. Maar ze hebben wel maanden van hun golden deck kunnen genieten, maar nu val ik in daarmee in de herhaling.
Nerf is dat een kaart slechter wordt, je zegt het zelf al. Dus nerf of dood komt op hetzelfde neer, maakt echt niet uit dat er nu een andere tekst staat. Maar jij mag dat vinden hoor, no worries. Ondanks dat je hetzelfde bedoelt en daarmee subjectief je eigen draai daaraan geeft.
Verder zijn er genoeg kaarten aanwezig die niet speelbaar zijn in een fatsoenlijk deck en zou ik het toffer vinden als Blizzard daar wat mee zou gaan doen. Zo heb ik een Golden Nozdormu, wil ik ook wel compensatie voor hoor, omdat die kaart dood is en dat zonder nerf, damn. Zo zijn er nog wel meer kaarten, maar dat weet jij denk ik ook wel.
Waarom is het boeiend of er nou 10, 100, 1000 of 5 miljoen spelers golden Patrons hebben? Misschien moet je eens gaan solliciteren bij Blizzard of een ander groot bedrijf, daar kijken ze ook alleen maar of de ophef een probleem is, want ja als er maar een kleine groep klaagt, waarom zou je er dan iets mee doen?
Maanden van hun golden deck genieten? Heb je enig idee hoeveel een golden deck kost? Nu is het altijd zo dat je nieuwe kaarten zal moeten maken, maar nogmaals dit is 1 klap wel heel veel kaarten die werkelijk niet bruikbaar meer zijn, dit door een keuze van Blizzard.
Je golden Nozdormu verhaal is onzin. Of je snapt het niet, of je wilt het niet snappen. Het gaat hier om compensatie voor mensen die deze kaarten gecraft hebben. Als jij zo dom was om Nozdormu golden te craften, dan is dat je eigen schuld, want hij is nooit viable geweest. Patron, Frothing enz wel
Je moet echt eens stoppen met appelen met peren te vergelijken. Tevens ook eens na te denken over de trend die Blizzard heeft gezet, namelijk dat wanneer een kaart echt wordt veranderd of generfed wordt, dat je deze voor volle dust kan disenchanten. Dus de hele vraag blijft bij: "Wordt Grim Patron en Frothing Berserker generfed doordat de kaart die ze viable maakte nu weg is?"
Het gaat dus om die vraag, en niets anders. Sommige mensen blijven voet bij stuk houden dat dit niet zo is, net als mijn voorbeeld van de Fireball veranderingen, dat Antonidas echt niet generfd zou zijn, want de kaart zelf blijft hetzelfde, en andere mensen zien de realiteit in, dat deze kaarten onspeelbaar zijn geworden en door deze verandering dood zijn generfd.
Oh en even quote van Ben Brode: "Warsong Commander was nerfed instead of Grim Patron or Frothing Berserker because the biggest issue now, and going forward, was Warsong."
YouTube: Designer Insights with Ben Brode: Warsong Commander
Ze wilden ergens een nerf doen om dit deck te stoppen, maar laten we vooral niet doen alsof dit een nerf is op de 3 kaarten die hij noemde...
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Vicariously I live while the whole world dies
Inderdaad.dan krijg je situaties zoals dat je je dust voor Harrison Jones terug wil hebben omdat je die had gecraft om Death Bite te vernietigen tegen Grim Patron Warrior.Vicarious schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:24:
Ik snap je punt Benjamin, maar ik denk niet dat Blizzard ooit full dust waarde op kaarten terug gaat geven waaraan zelf niets veranderd is. Dat veroorzaakt een precedent waar ze helemaal niet op zitten te wachten. Dan krijg je bij elke kaart die wordt veranderd een discussie welke kaarten daardoor niet/minder speelbaar zijn geworden.
Zeker want minder Warriors = minder Harrison value.SeamusXanthus schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:04:
[...]
Inderdaad.dan krijg je situaties zoals dat je je dust voor Harrison Jones terug wil hebben omdat je die had gecraft om Death Bite te vernietigen tegen Grim Patron Warrior.
Chillmaw is ook een kaart die indirect generfed en Handlock ook omdat indirect Midrange Paladin gebufferd is
Als je kaarten craft is dat toch je eigen investering in een deck? Jep kaarten veranderen, maar dat is je eigen risico. Stel je disenchant een golden Nozdormu en later besluit Blizzzard die kaart te wijzigen dat die wél handig wordt in decks, dan is dat je eigen gok geweest. Shit happens.Benjamin- schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 00:51:Huh? Waar heb je het over? Misschien moet je niet doen alsof ik iets aan het verdraaien ben, ik zeg al de hele tijd hetzelfde. Kaarten die onbruikbaar worden door de verandering/nerf, moeten worden gecompenseerd voor originele dust waarde.
Compensatie gaat gewoon niet gebeuren, hoe nobel je dat misschien ook vindt. Een golden deck kost veel, daarom gaan ze daar niet aan beginnen. Laat die mensen maar meer geld spenderen.Benjamin- schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 00:51:
[...]
Huh? Waar heb je het over? Misschien moet je niet doen alsof ik iets aan het verdraaien ben, ik zeg al de hele tijd hetzelfde. Kaarten die onbruikbaar worden door de verandering/nerf, moeten worden gecompenseerd voor originele dust waarde.
Waarom is het boeiend of er nou 10, 100, 1000 of 5 miljoen spelers golden Patrons hebben? Misschien moet je eens gaan solliciteren bij Blizzard of een ander groot bedrijf, daar kijken ze ook alleen maar of de ophef een probleem is, want ja als er maar een kleine groep klaagt, waarom zou je er dan iets mee doen?
Maanden van hun golden deck genieten? Heb je enig idee hoeveel een golden deck kost? Nu is het altijd zo dat je nieuwe kaarten zal moeten maken, maar nogmaals dit is 1 klap wel heel veel kaarten die werkelijk niet bruikbaar meer zijn, dit door een keuze van Blizzard.
Kijk nu verzin je weer nieuwe dingen erbij. Buiten het feit om iemand dom te noemen om, doe ik bij jou toch ook niet? Niet zo netjes! Ik heb een golden Nozdormu uit een pakje gehaald, duh. Je kon wel leuke dingen met tijd doen, voordat Blizzard dit aanpaste met een hotfix. Beetje dom, als je dat niet wist hoorJe golden Nozdormu verhaal is onzin. Of je snapt het niet, of je wilt het niet snappen. Het gaat hier om compensatie voor mensen die deze kaarten gecraft hebben. Als jij zo dom was om Nozdormu golden te craften, dan is dat je eigen schuld, want hij is nooit viable geweest. Patron, Frothing enz wel
Waarom? Dat doe jij ook steeds, dus zie niet in waarom anderen dat niet mogen doen. Een trend sinds release en de toekomst. Ik begin bijna te denken dat je zelf een golden Patron deck hebt. Voor Patron deed Beserker precies hetzelfde als nu, dus dan zouden mensen die de kaart daarvoor hadden ook profiteren. En wat als je de kaart al gedust hebt, beetje lullig niet waar? Het blijft het risico van golden kaarten craften. Antonidas is een leuk voorbeeld, maar niet relevant. Appels en peren ofzoJe moet echt eens stoppen met appelen met peren te vergelijken. Tevens ook eens na te denken over de trend die Blizzard heeft gezet, namelijk dat wanneer een kaart echt wordt veranderd of generfed wordt, dat je deze voor volle dust kan disenchanten. Dus de hele vraag blijft bij: "Wordt Grim Patron en Frothing Berserker generfed doordat de kaart die ze viable maakte nu weg is?"
Het gaat dus om die vraag, en niets anders. Sommige mensen blijven voet bij stuk houden dat dit niet zo is, net als mijn voorbeeld van de Fireball veranderingen, dat Antonidas echt niet generfd zou zijn, want de kaart zelf blijft hetzelfde, en andere mensen zien de realiteit in, dat deze kaarten onspeelbaar zijn geworden en door deze verandering dood zijn generfd.
Als je een beetje hebt opgelet, dan hebben ze dit vooral gedaan voor toekomstige uitbreidingen. Zo zou Dreadsteed een neutraal kaart worden, maar dit kon helaas niet in combinatie met Warsong Commander. Stel je voor alles kapot maken met zo'n simpele kaart.Oh en even quote van Ben Brode: "Warsong Commander was nerfed instead of Grim Patron or Frothing Berserker because the biggest issue now, and going forward, was Warsong."
YouTube: Designer Insights with Ben Brode: Warsong Commander
Ze wilden ergens een nerf doen om dit deck te stoppen, maar laten we vooral niet doen alsof dit een nerf is op de 3 kaarten die hij noemde...
Verder wil ik je toch meegeven om mensen in hun waarde te laten en niet zomaar dingen erbij te halen of te verzinnen. Want het komt allemaal nogal agressief over en verpest de sfeer in dit topic.
Helemaal mee eens! Zo is het ook een risico om golden kaarten te craften, je weet nooit wat de toekomst brengt.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:04:
[...]
Als je kaarten craft is dat toch je eigen investering in een deck? Jep kaarten veranderen, maar dat is je eigen risico. Stel je disenchant een golden Nozdormu en later besluit Blizzzard die kaart te wijzigen dat die wél handig wordt in decks, dan is dat je eigen gok geweest. Shit happens.
[ Voor 6% gewijzigd door Nostordici op 15-10-2015 11:21 ]
Dat zal helaas niet gebeuren want hij doet dit al maanden en het ziet er niet naar uit dat hij hier mee zal stoppen.Nostordici schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:18:
Verder wil ik je toch meegeven om mensen in hun waarde te laten en niet zomaar dingen erbij te halen of te verzinnen. Want het komt allemaal nogal agressief over en verpest de sfeer in dit topic
Volgens mij heeft gewoon een dwangmatig iets waardoor hij altijd zijn gelijk wil halen kosten wat het het kost zonder ooit en keer met cijfers of feiten te komen maar altijd met dingen als Reddit , Hearthpwn of de wel bekende pro's.
Het is gewoon jammer dat door zijn gedrag vaak mensen die hier om hulp vragen bijna geen aandacht krijgen omdat iemand het al 3 pagina's met Benjamin aan de stok heeft.
Ik zelf maak mij hier soms ook schuldig aan en daarvoor wil ik best sorry zeggen maar ik kan het soms gewoon niet laten om weer op iets te reageren.

de 3rde potje gelukkig gewonnen, free pack binnen wachten op volgende week.
[ Voor 31% gewijzigd door Kol Nedra op 15-10-2015 12:42 ]
nothing stops this train
Lekker random! Ik heb de grootste lolKol Nedra schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:41:
Er zijn veel slechte Tavern Brawls uitgekomen maar deze week omg die staat op nr 1
Dit is precies wat ik bedoel want nu gaat het al 2 dagen over dat Blizzard je wel of niet moet compenseren voor een kaart die niet eens zelf generfd is maar indirect.separhim schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:36:
Ik kom hier nog maar om de paar dagen omdat het toch meestal discussies zijn tussen Benjamin en andere posters, ik zou eens willen dat hier iets aan gedaan zou worden, bijna niemand van tweakers stel hier vragen omdat ze toch meestal worden ondergesneeuwd onder de discussies die eigenlijk nergens over gaan.
Ik vind deze juist superKol Nedra schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:41:
Er zijn veel slechte Tavern Brawls uitgekomen maar deze week omg die staat op nr 1
Dit heb ik ook gemerkt, het blijft erg jammer, maar genoeg over dit onderwerp. Ik denk dat er meer dan voldoende feiten zijn genoemd en dat iedereen daarbij zijn eigen mening kan vormen.beuker19 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:32:
[...]
Dat zal helaas niet gebeuren want hij doet dit al maanden en het ziet er niet naar uit dat hij hier mee zal stoppen.
Volgens mij heeft gewoon een dwangmatig iets waardoor hij altijd zijn gelijk wil halen kosten wat het het kost zonder ooit en keer met cijfers of feiten te komen maar altijd met dingen als Reddit , Hearthpwn of de wel bekende pro's.
Het is gewoon jammer dat door zijn gedrag vaak mensen die hier om hulp vragen bijna geen aandacht krijgen omdat iemand het al 3 pagina's met Benjamin aan de stok heeft.
Ik zelf maak mij hier soms ook schuldig aan en daarvoor wil ik best sorry zeggen maar ik kan het soms gewoon niet laten om weer op iets te reageren.
Oh ik vermaak me prima met deze Tavern Brawl, lekker random en een snelle manier om je daily te halen. Soms zijn er echt bizarre combinaties mogelijk die je in de reguliere game nooit zult halen. Verder zijn het best wel snelle gamesKol Nedra schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:41:
wat een onzin kraam je daar uitKol Nedra schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:41:
T1 1 mana costing MILLHOUSE MANASTORM
zijn T1 control magic zucht hehehe
[ Voor 10% gewijzigd door Wognummer op 15-10-2015 13:06 ]
turn 1, hello ragnaros!
Turn 3 + coin -> second misctaller
Was een leuke match
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Ik weet niet of het echt tegen de regels is om iedere keer je eigen argument te herhalen in andere woorden. Het is wel simpel op te lossen, gewoon niet reageren als het niks toevoegt. Je wilt niet weten hoe vaak ik hier al een reactie begonnen ben en 'm toch maar niet gepost heb.separhim schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:36:
Ik kom hier nog maar om de paar dagen omdat het toch meestal discussies zijn tussen Benjamin en andere posters, ik zou eens willen dat hier iets aan gedaan zou worden, bijna niemand van tweakers stel hier vragen omdat ze toch meestal worden ondergesneeuwd onder de discussies die eigenlijk nergens over gaan.
Die videoboodschap van Ben Brode is op zich in lijn met die eerdere over slechte kaarten, maar ik word er niet bepaald blij van. Het bevestigt mijn indruk dat de HS ontwerpers eigenlijk een tempo spel met wat aggro willen. Ik hou zelf juist meer van deckconstructie rond value, synergie en (niet OTK) combos, en die blijven bewust zeldzaam en zwak.
Hmm... als hij charge zo gevaarlijk vindt, had ie beter charge kunnen nerfen dat je er die eerste beurt alleen minions mee kan aanvallen, maar dat wordt vast te moeilijk voor de leercurve ofzo.
Mijn eerste game ging ik Turn 1; Clockwork giant (voor 0 mana)
Hij maakt m 1 attack;
Turn 2; Clockwork giant (weer 0 mana)
Hij speelt Bolf Ramshield;
T3; Convert Bolf en val aan om zijn Bolf te slopen.
T4; Hij maakt mijn 2e Giant ook 1/8; ik de Bolf;
T5; Hij speelt equality en gaat face met zijn 3/1 mannetjes;
T6; Ik speel Kelthuzad; nuke zijn mannetjes; krijg 2 8/8 terug.
En vanaf daar was t snel afgelopen...
Lol, dat is zeker een leuke matchDarkfreak schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:57:
Turn 2 -> Misctaller
Was een leuke match
Wel jammer als de tegenstander dan gelijk concede hehe.
Ik vind dat echt zo'n beetje de leukste kaart van HSDarkfreak schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:57:
Turn 2 -> Misctaller
Was een leuke match
Mijn Turn 3:
3 mana Varian Wrynn en die summoned uit mijn deck:
1. Grommash Hellscream
2. Ysera
3. Rend Blackhand
GG. Mijn skill level was duidelijk over 9000!
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Was je RNG niveau bij het pakje uitpakken ongeveer hetzelfde?Dreanor schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:22:
Deze brawl gaat nergens over zeg! Ik bedoel, het is duidelijk zo skill based!
Mijn Turn 3:
3 mana Varian Wrynn en die summoned uit mijn deck:
1. Grommash Hellscream
2. Ysera
3. Rend Blackhand
GG. Mijn skill level was duidelijk over 9000!
Lekker kort.
Nee ... Denk dat deze RNG compensatie is voor het feit dat ik nog NOOIT een legendary uit een pakje gekregen heb!Hoite schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:30:
[...]
Was je RNG niveau bij het pakje uitpakken ongeveer hetzelfde?
Edit: Mijn tweede skill-play:

[ Voor 16% gewijzigd door Dreanor op 15-10-2015 15:52 ]
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Turn 1: MIstcaller
Turn 2: Al'Akir
Turn 3: Ragnaros
jammer van de concede daarna.... echt, je tegenstander gunt je ook niets
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Volgende beurt trade ik haunted creeper in, speel ik 2 1-1's, nog een extra kezan mystic en speel power of the wild. Vier 2-2's op het bord van zijn eigen kaarten en nog 3 eigen minions gebuffed. Erg leuk deck als het lukt.
Ik had je post niet gezien voordat ik de mijne plaatste dus ik geef je inderdaad groot gelijk maar ik vind het ook wat vreemd dat Benjamin dit suggereert omdat het nog nooit eerder is gebeurt dat als een deck werd generft via een kaart dat direct alle kaarten direct voor volle dust konden worden gedisenchant.beuker19 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:52:
[...]
Dit is precies wat ik bedoel want nu gaat het al 2 dagen over dat Blizzard je wel of niet moet compenseren voor een kaart die niet eens zelf generfd is maar indirect.
Hoe dan ook is het mogelijk hierover iets te vragen aan de moderators want ik geloof niet dat het topic hiervoor erg druk bezocht wordt.
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Ik kwam het sowieso niet zo vaak tegen en het was best een skillfull deck om te spelen. En nerf om de 40 dmg from hands combo te vermoeilijken/verwijderen was wel ok. Nu is het deck gewoon niet meer speelbaar..
Misschien zien we grim patron nog wel een terug in een priest (wild pyro) of mage deck.
Patron gaat niet terug komen, de enige reden dat patron goed was in dat deck was omdat warsong commander in zijn oude vorm altijd problemen gaf bij warriors. Charge is gewoon een ability in hearthstone die in kern broken is en daarom is het verwijderd.aicaramba schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:38:
Ik vind het wel jammer dat het kapot wordt generft.
Ik kwam het sowieso niet zo vaak tegen en het was best een skillfull deck om te spelen. En nerf om de 40 dmg from hands combo te vermoeilijken/verwijderen was wel ok. Nu is het deck gewoon niet meer speelbaar..
Misschien zien we grim patron nog wel een terug in een priest (wild pyro) of mage deck.
Want Harrison is niet speelbaar tegen Paladin, Shaman, Hunter, Rogue en Warriors die niet Patron spelen?SeamusXanthus schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:04:
[...]
Inderdaad.dan krijg je situaties zoals dat je je dust voor Harrison Jones terug wil hebben omdat je die had gecraft om Death Bite te vernietigen tegen Grim Patron Warrior.
Met iedere verschuiving worden sommige kaarten beter en andere weer slechter, dat heeft niet alleen met Blizzard te maken, maar ook met de community. In de tijd dat Freeze Mage populair was, speelde heel veel decks Kezan, toen die populariteit afzakte vonden veel mensen de kaart niet sterk genoeg meer, echter dit stond compleet los van Blizzard.
Wanneer kaarten slechter worden, kan je volledige dust terug krijgen, dit is de policy van Blizzard, ik vind het een goede policy want je zorgt namelijk dat er geen discussie komt over verloren kaarten, en omdat tot nu toe alle nerfs de andere kaarten intact hebben gelaten, is dit verder nooit een discussie geweest.
Daarom vind ik dit juist wel interessant, ze nerfen of veranderen ze niet een kaart, ze verwijderen een compleet deck. Ben Brode zei het zelf, ze willen dit type deck niet meer, ze hebben een fout gemaakt en die willen ze herstellen. Even los van je mening over het deck, kan je dit niet vergelijken met alle nerfs en veranderingen hiervoor.
Vanuit de dev kant is dit de allergrootste beslissing sinds de game uit beta is, misschien zelfs wel sinds het spel te spelen is. Hoe ze hiermee omgaan is gewoon heel interessant.
Klopt, en dat is ook altijd het risico van dusten, je weet nooit wat er gaat gebeuren. Dat gezegd heb ik veel berichten hier voorbij zien komen, of iemand wel Dr. Boom moest craften, want ja hij zal generfd gaan worden, het antwoord was daar altijd op: "Als ze hem nerfen, dan krijg je toch volle dust terug". Een goed en duidelijk antwoord. Maar wie had dit kunnen voorspellen? Ook hier lees ik constant terug dat mensen verbaasd zijn, op de rest van het internet ook, iedereen had/heeft wel een idee hoe het gedaan kon worden, maar dit resultaat werd alleen voorspelt door mensen die hun wildste dromen hoopte uit te zien komen.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:04:
[...]
Als je kaarten craft is dat toch je eigen investering in een deck? Jep kaarten veranderen, maar dat is je eigen risico. Stel je disenchant een golden Nozdormu en later besluit Blizzzard die kaart te wijzigen dat die wél handig wordt in decks, dan is dat je eigen gok geweest. Shit happens.
Dat maakt het voor mij een interessante discussie hoe ze verder gaan.
Ik noemde jou niet dom, ik zei dat het dom is als je een Golden Nozdormu craft terwijl je niet eens weet dat die bagger is, waardoor je opeens je volledige dust terug wilt krijgen.Nostordici schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:18:
Kijk nu verzin je weer nieuwe dingen erbij. Buiten het feit om iemand dom te noemen om, doe ik bij jou toch ook niet? Niet zo netjes! Ik heb een golden Nozdormu uit een pakje gehaald, duh. Je kon wel leuke dingen met tijd doen, voordat Blizzard dit aanpaste met een hotfix. Beetje dom, als je dat niet wist hoor
[...]
Waarom? Dat doe jij ook steeds, dus zie niet in waarom anderen dat niet mogen doen. Een trend sinds release en de toekomst. Ik begin bijna te denken dat je zelf een golden Patron deck hebt. Voor Patron deed Beserker precies hetzelfde als nu, dus dan zouden mensen die de kaart daarvoor hadden ook profiteren. En wat als je de kaart al gedust hebt, beetje lullig niet waar? Het blijft het risico van golden kaarten craften. Antonidas is een leuk voorbeeld, maar niet relevant. Appels en peren ofzo
Ik heb minder Warrior potjes gespeeld dan vrijwel iedereen in dit topic, ik heb er 22 ranked wins mee, en speel nooit Arena of normal. Patron heb ik nooit gespeeld, ik vind het een anti-fun deck, tegelijkertijd vind ik het ook een prachtig deck om te zien. Hij is anti-fun omdat je als tegenstander vrijwel niets kan doen om om de combo heen te spelen, maar hij is prachtig omdat het wel een deck is die veel skill vereist en veel rekenen. Het feit dat bijna alle miss lethals bij de pro's met Patron Warrior is, zegt genoeg. Op dat vlak vind ik het deck op een vergelijkbaar niveau zitten als Freeze Mage en diverse Rogue decks. Die decks hebben namelijk allemaal hele belangrijke combo's en in een bepaalde mate gelimiteerde damage. En dat maakt het voor mij mooie decks, alleen omdat Patron zulke absurde turns heeft, maakt dat de interactie slecht, Freeze Mage kan je te slim af zijn met Loatheb en Heals, Rogue met taunts en Heals, maar tegen Warrior kan je bijna niets, ja niet je hero power gebruiken als Paladin, maar de combo is zo sterk dat dit vaak niet uitmaakt, dus je gaat er maar voor en het is een coin flip wie eerder lethal heeft.
Dus nee het is mijn deck niet, maar ik vind dit wel doodzonde.
Zoals ik hierboven al schreef, vind ik dit echt doodzonde voor HS, ze breken daar inderdaad een heel stuk af van wat er mogelijk is.108rogar schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:06:
Die videoboodschap van Ben Brode is op zich in lijn met die eerdere over slechte kaarten, maar ik word er niet bepaald blij van. Het bevestigt mijn indruk dat de HS ontwerpers eigenlijk een tempo spel met wat aggro willen. Ik hou zelf juist meer van deckconstructie rond value, synergie en (niet OTK) combos, en die blijven bewust zeldzaam en zwak.![]()
Hmm... als hij charge zo gevaarlijk vindt, had ie beter charge kunnen nerfen dat je er die eerste beurt alleen minions mee kan aanvallen, maar dat wordt vast te moeilijk voor de leercurve ofzo.
Zelf heb ik geen moeite met charge, ik vind het juist goed dat het er in zit, zeker omdat we taunt hebben, maar de OTK was hier gewoon te sterk. Hadden ze dat veranderd, dan had ik heel blij geweest.
Is wel geprobeerd, maar je hebt best wel wat kaarten nodig om value te krijgen, en dan is de vraag, kon je voor die hoeveelheid kaarten/mana niet betere kaarten spelen?aicaramba schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:38:
Ik vind het wel jammer dat het kapot wordt generft.
Om Patron nu goed te krijgen, moeten ze de kaarten veranderen, bijvoorbeeld naar 4 mana, dan zou die kunnen.
[ Voor 5% gewijzigd door Benjamin- op 15-10-2015 21:59 ]
Ik zou nog ff het deckje posten:beebie121 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:39:
Top ga ik ragnaros ook craften. vind het ook een leuke kaart
heb je ook een lijstje van kaarten die je gebruikt in je hand-lock?
moet wel zeggen dat als ik een andere class speel ik de mogelijkheid een kaart te trekken mis

Dit is meer Demonlock, maar je kunt hem snel of langzaam spelen, afhankelijk van de matchup.
Soms moet je wat meer drawen voor Thaurissan en Void Caller value, soms moet je mulligan voor de early game drops. Demonfire is heel nuttig tegen hunters en pallies. Imp Gang boss altijd houden.
Het is een deck wat enorm kan terugkomen als ze een mistress of pain unchecked laten (of als je die kunt beschermen) en daarna Demonfire of Demonheart.
Er zit een beetje RNG in, Bane of Doom heeft in elk geval synergie met veel demon-related spul.
Het aardige van dit deck is dat ik er nergens onder de 45% mee scoor en in totaal 63% winrate. Dus ook tegen warrior haalde ik +60% Hunter is 64% en Mage met 72%. Paladin, Rogue en Warlock is 50/50, Handlock is lastig, Zoo is meestal iets gemakkelijker.
Belangrijk is om demonfire pas te spelen als je zelf kunt aanvallen met mistress of Pain, en ook niet schromen om er een Knife juggler mee te killen als je hand slecht is op turn 2.
Totaal heb ik er ongeveer 150 potjes mee gespeeld met 65% winrate (ws. iets meer, ook op de telefoon). hoogste is level 5.
Wat ik tof vind is de veelzijdigheid, je hebt veel opties om het bord aan te pakken, board control is de key en dan overwhelmen. Vaak win je niet door burst, maar door total domination en concede.
Paar overwinningsplaatjes

Charge is niet broken in de kern, anders waren Stonetusk Boar en consorten ook wel gebannednerfed.separhim schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:42:
Patron gaat niet terug komen, de enige reden dat patron goed was in dat deck was omdat warsong commander in zijn oude vorm altijd problemen gaf bij warriors. Charge is gewoon een ability in hearthstone die in kern broken is en daarom is het verwijderd.
Blizzard had kunnen kiezen om charge geven in het spel te houden en alert te blijven op broken combinaties, maar ze kozen voor de gemakkelijke weg. Da's jammer, want een spawn-attack loop zoals bijvoorbeeld je tegenstander's board clearen met charging Leper Gnomes uit Thermaplugg is wel degelijk erg fun (als het een keer werkte).
Dus als de WS op tafel ligt. Toch zou dat alle buffs erg lastig maken, maar nog steeds een stuk meer speelbaar dan het voorgestelde alternatief.
Je zou zelfs kunnen volstaan met Warsong op tafel houden voor charge en hem 2/2 maken, maar wel oppompen naar boven 3 attack toestaan.
(alleen wordt de card tekst dan erg lang). Dan is ie na 2 whirlwind effects ook dood, en kun je je Frothings dus een stuk minder oppompen (of niet chargen) en ook de 2e golf patrons kan dan niet meer chargen.
Nou ja, gemiste kans lijkt me.
Ik zou dan meer iets zien in een limiet, bijvoorbeeld "Minions with 3 attack or less gain charge, upto a maximum of 6 damage", Inner Rage werkt dan nog, Frothing kan 2 charges krijgen en Raging Worgen kan dan heel goed werken.
Het zijn de absurde combo's die echt het probleem zijn, echt die OTK's met Frothings die 20 damage per stuk ofzo doen. Dat ze je bursten voor een totaal van 15-20 damage is niet echt een probleem, dat heb je ook bij Druid, Mage enz ook.
Het idee is dat 30 health veilig zou moeten zijn wanneer de tegenstanders niets op het veld heeft (en niet een extreme combo heeft omdat je Thaurissan 5 turns hebt laten liggen
Charge is niet veel anders dan direct damage (Fireball, Kill Command, Lava Burst etc.). Ik ben het echter wel met je eens dat charge in Hearthstone erg lastig is, met name omdat de aanvaller bepaalt wat hij aanvalt. In Magic bepaalt de verdedigende speler hoe je blockt (daar heb je geen taunt mechanisme) en dan is charge (haste heet het daar geloof ik?) een veel minder groot probleem. Je hebt dan namelijk altijd counterplay: zelf minions op het bord flikkeren.separhim schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:42:
[...]
Patron gaat niet terug komen, de enige reden dat patron goed was in dat deck was omdat warsong commander in zijn oude vorm altijd problemen gaf bij warriors. Charge is gewoon een ability in hearthstone die in kern broken is en daarom is het verwijderd.
Mijn tegenstander heeft Baron Geddon op het board liggen. Ik drop daarna Kel'Thuzad op het board. Hij trade zijn Baron Geddon niet met mijn minons maar gaat voor face. Aan het eind van zijn beurt sloopt Baron Geddon een aantal van mijn kleine minions met zijn 2-to-all. Ik zie de power van Kel'Thuzad oplichten en tot mijn schrik komt er geen enkele minion terug op t board die door Baron Geddon is gesloopt. Iemand die dit raadsel op kan lossen voor mij want dit heeft mij de game gekost!
Dit kan ook gebeuren als er iets wordt geraakt door een ragnaros van je tegenstander, dan komt ie niet (altijd) terug. Ik weet niet zeker of het met de order of play te maken heeft, of dat ze het veranderd hebben in "alles gaat tegelijk".
Eerder kreeg je soms Kel Thuzad terug als hij door Ragnaros werd geraakt (dan spawnde hij zichzelf, wat natuurlijk raar was).
Het gaat erom dat er in de fase "end turn" maar 1 sequence is, geloof ik, dus sommige dingen gaan 'tegelijk'. Als KT en BG tegelijk werken (of in verkeerde volgorde), zijn je kereltjes nog niet dood dus spawnen ze niet, maar daarna krijgen ze toch damage.
Edit: ik lees in je post dat Baron er al lag, dus dan is de order of play al 'goed'. Dan gaat alles dus blijkbaar tegelijk.
Zo kun je met een Healing totem en Baron Geddon soms mannetjes met 2 leven behouden omdat ze tegelijk 2 dmg en 1 heal krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door ir_richman op 16-10-2015 10:10 ]
http://hearthstone.gamepedia.com/Kel'Thuzad
EDIT:
Morphs in "\[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2"
EDIT2:
Bovenstaande wat ir_richman zegt is wel waar: de effecten van de minions gaan in de volgorde dat ze gespeeld zijn tijdens de end phase, alleen doet KT in dit geval sowieso niks ook al was hij later gespeeld dan Baron Geddon.
[ Voor 45% gewijzigd door PCBaas op 16-10-2015 11:01 ]
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Dat is juist de kracht van KT.
Meestal is je tegenstander wel zo slim om niet een paar minions kapot te maken als KT toch blijft liggen.
edit: Nog eens gelezen: Je doelt vooral op 'tijdens'. Dus dat kan jouw en zijn beurt zijn. En niet "aan het einde van" de beurt.
Dan zijn we het weer eens.
[ Voor 29% gewijzigd door ir_richman op 16-10-2015 11:11 ]
EDIT:
nvm
[ Voor 5% gewijzigd door PCBaas op 16-10-2015 11:11 ]
Vindt het ergens jammer dat hij niet erg veel play ziet volgens mij.
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Doe daily's die ik kan voor wat gold, maar heb nog niet alle classes vrijgespeeld, is dat een must?
Kan ik het beste eerste zoveel mogelijk adventure mode spelen om kaarten en evt gold (?) te verdienen of kan ik beter casual / ranked spelen om dit te doen?
Heb nu een beetje het gevoel dat ik een dikke achterstand heb die ik alleen kan inhalen door met flappen te gaan zwaaien hahaha.
Alle tips zijn welkom
Lastige van KT is dat je een beetje bord moet hebben, anders is het een trage kaart.
Maar ik speel hem ook best wel eens na Boom, als de tegenstander alleen de Doctor dood maakt en ik dus alleen 2 boombots kan spawnen. 2 extra bots is al aardige value. Als ik denk dat hij 1 beurt overleeft (en ikzelf ook) is KT speelbaar. Daarna kan ik daarna bijspammen, taunten etc.
Daarom is het ook een kwestie van wat legends spammen: Thaurissan --> behoorlijk harde taunt, Boom: trekt removal, Ragnaros kan al killen of trekt removal.
En dan is zijn removal wel op: Gaan voor de total lockdown met Mal Ganis, opgepompte kleine demons en tokens, KT en Faceless. Thaurissan is daar heel nuttig bij, bijvoorbeeld: Dr Boom en een Mistress of pain te spelen op turn 7.
De mistress blijft dan redelijk vaak buiten schot, wordt 3/6 en kan dus 3 healen als je de beurt erop Mal Ganis speelt (Allemaal -1 mana). Daarna kun je los met demonfires, traden etc, dus dat is supermooi stabiliseren.
Verder is KT niet echt de meest voorkomende wincondition, zo kun je met Jaraxxus ook het spel op slot gooien. Jaraxxus voor 8 plus een 6/6 is ook een top board-swing.
Jaraxxus taunten met DoA tot 4/13 en eventueel nog een faceless (uit een voidwalker kan dat in 1 turn) deed wonderen tegen elk midrange deck, m.n. patron, en elke hunter/pally etc.
Het mooie van dit deck vs handlock is dat je al vanaf beurt 1 en 2 gewoon wat spullen hebt om minibots en knife jugglers te killen, en je geleidelijk steeds bedreigingen speelt die niet allemaal tegelijk in een equality-consecrate weggevaagd worden.
Er is cast een lijstje te vinden met de gold rewards voor verschillende achievements. Volgens mij is alle heroes op level 10 krijgen ook gold waard.
En bijvoorbeeld 300 wins
Daarna kun je beginnen met 1 of 2 classes uitbouwen waar je in het begin de beste kaarten van kriijgt, zodat je op de ladder wat kunt ranken (naar lvl 20). Dat levert wat gratis kaarten op.
Verder zijn de quests nuttig, je kunt ze ook re-rollen, om een quest van 50 of 100 gold te krijgen ipv 40.
Arena vind ik leuk, daar kun je met kaarten spelen die je nog niet hebt, en als je meer dan 3 wins haalt, krijg je per saldo een pakje plus wat goud of dust om je deck beter te maken, vana 7 wins (das geen makkie) haal je zelfs minimaal 150 gold plus het gratis pakje.
Er zijn dus verschillende wegen naar Rome.
Interessant! Hoe zit het dan met minions die aan het begin van je turn dood gaan (bijv. +5/+5 Ysera dream kaart op een minion)? Graag antwoord in het geval als KT er al was, of als KT in die beurt gespeeld wordt.PCBaas schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:47:
KT revived alleen minions die tijdens jouw beurt zijn doodgegaan, niet diegene die op het einde van de beurt doodgaan (zoals bijv. door Ragnaros of Power Overwhelming).
EDIT:
Morphs in "\[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft F2P - deel 2"
EDIT2:
Bovenstaande wat ir_richman zegt is wel waar: de effecten van de minions gaan in de volgorde dat ze gespeeld zijn tijdens de end phase, alleen doet KT in dit geval sowieso niks ook al was hij later gespeeld dan Baron Geddon.
Thanks! daar kan ik wat meeir_richman schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:07:
@ Payne81
Er is cast een lijstje te vinden met de gold rewards voor verschillende achievements. Volgens mij is alle heroes op level 10 krijgen ook gold waard.
En bijvoorbeeld 300 wins
Daarna kun je beginnen met 1 of 2 classes uitbouwen waar je in het begin de beste kaarten van kriijgt, zodat je op de ladder wat kunt ranken (naar lvl 20). Dat levert wat gratis kaarten op.
Verder zijn de quests nuttig, je kunt ze ook re-rollen, om een quest van 50 of 100 gold te krijgen ipv 40.
Arena vind ik leuk, daar kun je met kaarten spelen die je nog niet hebt, en als je meer dan 3 wins haalt, krijg je per saldo een pakje plus wat goud of dust om je deck beter te maken, vana 7 wins (das geen makkie) haal je zelfs minimaal 150 gold plus het gratis pakje.
Er zijn dus verschillende wegen naar Rome.
De eerste wings van de adventure uitbreidingen (dus van naxx de 2e) zijn echt een must.PaYnE81 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:58:
Iemand nog tips voor een startende speler die niet gelijk z'n bankrekening wil over maken aan Blizzard![]()
Doe daily's die ik kan voor wat gold, maar heb nog niet alle classes vrijgespeeld, is dat een must?
Kan ik het beste eerste zoveel mogelijk adventure mode spelen om kaarten en evt gold (?) te verdienen of kan ik beter casual / ranked spelen om dit te doen?
Heb nu een beetje het gevoel dat ik een dikke achterstand heb die ik alleen kan inhalen door met flappen te gaan zwaaien hahaha.
Alle tips zijn welkomThanks alvast!
Het is ook geen schande om te googlen naar zero dust decks (die dus alleen de gratis basic kaarten gebruiken). In het begin is het best lastig om goed in te schatten wat werkt en wat niet.
Gratis spelen gaat prima, het enige wat je nodig hebt is geduld.
Charge is broken omdat je niet erom kan spelen als tegenstander, je kan wel taunt spelen maar dat is altijd voorspellend en verre van waterdicht,108rogar schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:37:
[...]
Charge is niet broken in de kern, anders waren Stonetusk Boar en consorten ook wel gebannednerfed.Geen enkel effect is broken in de kern, het gaat juist om een balans tussen de kracht van het effect (of combinatie van effecten) en de hordes die je moet nemen om het te verkrijgen. Zoals ik het begrijp was de nerf vooral omdat van Patron Warrior verliezen "unfun" is.
Blizzard had kunnen kiezen om charge geven in het spel te houden en alert te blijven op broken combinaties, maar ze kozen voor de gemakkelijke weg. Da's jammer, want een spawn-attack loop zoals bijvoorbeeld je tegenstander's board clearen met charging Leper Gnomes uit Thermaplugg is wel degelijk erg fun (als het een keer werkte).
Ben Brode heeft zelf gezegd het meeste vervelend is om te verliezen tegen charge en direct damage, tegen beide vormen van damage heb je maar zeer beperkte mogelijkheden om het te voorkomen. Daarnaast zei Brode ook dat warsong commander ook ervoor zorgt dat je het moeilijk is om interessante kaarten te maken voor neutral en warrior omdat je altijd met warsong commander rekening moet houden. Ik moet wel zeggen dat de huidige commander echt wel te triest voor worden is.
Die opmerking van Ben Brode zette me nog aan het denken trouwens... als charge geven zo'n probleem is dat ze het niet in het spel willen, hoe zit het dan met kaarten zoals Knife Juggler en Flamewaker, die veelvuldig direct damage geven? Moeten we nu ook bang zijn dat die generfd worden?
Overigens is de Hunter hero power inherrent aan direct damage to the face.
[ Voor 12% gewijzigd door xelfer op 16-10-2015 12:52 ]
Je zit compleet strawman argumenten te geven. Het probleem is dat charge en direct damage niet interactief zijn voor de tegenstander en daarom is het een probleem in de kern.108rogar schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:42:
Dan is direct damage nog broken-er, want daar werkt zelfs taunt niet tegen. Misschien heb je een andere definitie van broken dan ik? Ik zou bijvoorbeeld een 1/1 met charge voor 10 mana niet broken noemen, en daarom noem ik charge op zichzelf ook niet broken. Misschien hadden ze de Warsong ook wel 10 mana kunnen maken, dan was de mogelijkheid om charge te geven niet helemaal weg maar wel een stuk moeilijker te krijgen.
Die opmerking van Ben Brode zette me nog aan het denken trouwens... als charge geven zo'n probleem is dat ze het niet in het spel willen, hoe zit het dan met kaarten zoals Knife Juggler en Flamewaker, die veelvuldig direct damage geven? Moeten we nu ook bang zijn dat die generfd worden?
Direct damage is veel minder aanwezig omdat maar weinig classes in staat zijn om veel direct damage te doen in een korte tijd, eigenlijk alleen mage. Een deck wordt pas een probleem als een combinatie is van factoren, namelijk dat het deck consistent is, dat je gemakkelijk genoeg overleeft om je combo te kunnen rapen en dat je genoeg damage kan doen. Patron kon dat gemakkelijk combineren omdat je kon doen tegen de draw van warrior en het feit dat ze met hun hero power heel gemakkelijk de game kunnen stallen.
Ik vind sowieso dat Taunt echt underrated/undervalued is. Het is altijd maar charge en low-mana drops (handlock en sommige midrange daargelaten). Het zou mooi zijn om eens een werkend taunt-deck te zien. Ja, het is traag, maar het zou eens wat anders zijn dan die afschuwelijke low-mana en rush zooi iedere keer (en dat komt van iemand die voornamelijk facehunter heeft gespeeldseparhim schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:30:
[...]
Charge is broken omdat je niet erom kan spelen als tegenstander, je kan wel taunt spelen maar dat is altijd voorspellend en verre van waterdicht,
Ben Brode heeft zelf gezegd het meeste vervelend is om te verliezen tegen charge en direct damage, tegen beide vormen van damage heb je maar zeer beperkte mogelijkheden om het te voorkomen. Daarnaast zei Brode ook dat warsong commander ook ervoor zorgt dat je het moeilijk is om interessante kaarten te maken voor neutral en warrior omdat je altijd met warsong commander rekening moet houden. Ik moet wel zeggen dat de huidige commander echt wel te triest voor worden is.
Heb al een paar keer geprobeerd een warrior of shaman tauntdeck te maken, maar helaas ..
Of ik heb het inzicht er niet voor, de kaarten niet, of het werkt gewoon niet ;x
In principe is Arena het beste wat je kan spelen. Althans, dat heeft de meeste meerwaarde. Zeker als je het kan combineren met je daily quests.PaYnE81 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:58:
Iemand nog tips voor een startende speler die niet gelijk z'n bankrekening wil over maken aan Blizzard![]()
Alle tips zijn welkomThanks alvast!
Verder zou ik voor de beginnende speler de Trump serie aanraden. YouTube: Hearthstone: Trump Basic Teachings - 00 - Introduction
Probleem van Taunt minions is dat ze qua mana cost normaal altijd iets van stats inleveren ten opzichte van non-taunts. Voorbeeld Senjin vs Yeti. Ook een Sludge Belcher heeft maar 3 attack, terwijl een gemiddelde 5-drop 4 of 5 attack heeft en 5 of 6 health. Pit Fighter is een 'perfecte' vanilla 5/6 voor 5 mana. En die overleeft een encounter met Belcher+token op 2 health.Darkfreak schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:54:
[...]
Ik vind sowieso dat Taunt echt underrated/undervalued is. Het is altijd maar charge en low-mana drops (handlock en sommige midrange daargelaten). Het zou mooi zijn om eens een werkend taunt-deck te zien. Ja, het is traag, maar het zou eens wat anders zijn dan die afschuwelijke low-mana en rush zooi iedere keer (en dat komt van iemand die voornamelijk facehunter heeft gespeeld).
Heb al een paar keer geprobeerd een warrior of shaman tauntdeck te maken, maar helaas ..
Of ik heb het inzicht er niet voor, de kaarten niet, of het werkt gewoon niet ;x
Dus als je dan tegen een 'value' deck speelt, kom je steeds slagkracht tekort als je teveel taunts opstelt.
Een goed geplaatste taunt zorgt ervoor dat je bijvoorbeeld een beurt wint voor een board clear of een andere tempo swing, bijvoorbeeld om een combo te spelen, maar veel taunt minions zijn op zichzelf net iets te zwak om tegen control decks voldoende punch te hebben.
Ander voorbeeld is Ancient of war: een silence, hunters mark of equality, sap, etc en je hele beurt is weg. Dus dat werkt alleen als je ook wat op het bord hebt om tegen de tegenstander weg te traden.
Ik verloor gisteren een potje brawl, omdat ik tegen een rogue een Ancient of War en molten giant speelde, maar hij sap-te de Ancient met een Kidnapper. Nog erger was dat ik mark of the wild op de Ancient had gespeeld, om zijn 6/7 dude te killen (en ik die dus beter op de molten had kunnen spelen).
Met die reden was ik vooral aan het kijken naar heroes die (goedkope) buffs bieden om de taunt zo meer waarde te geven (diverse rush decks negeren namelijk wat je op t veld hebt als t geen taunt is en gaan perma-face).ir_richman schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:12:
[...]
Probleem van Taunt minions is dat ze qua mana cost normaal altijd iets van stats inleveren ten opzichte van non-taunts. Voorbeeld Senjin vs Yeti. Ook een Sludge Belcher heeft maar 3 attack, terwijl een gemiddelde 5-drop 4 of 5 attack heeft en 5 of 6 health. Pit Fighter is een 'perfecte' vanilla 5/6 voor 5 mana. En die overleeft een encounter met Belcher+token op 2 health.
Ik had gehoopt dat de TGT kaarten van Warrior (die erg taunt-flavoured leken) de mogelijkheid zouden openen, maar helaas.
Minions doodgegaan in het begin van de beurt (dus door deze: http://hearth.cards/#/start%20of%20your%20turn%20destroy) worden gewoon opnieuw gesummoned door KT.Nitai schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:15:
[...]
Interessant! Hoe zit het dan met minions die aan het begin van je turn dood gaan (bijv. +5/+5 Ysera dream kaart op een minion)?
One use of this card is to combo it with a Doomsayer played the previous turn. Since Doomsayer triggers at the start of the controlling player's turn, Kel'Thuzad can be played after the Doomsayer's effect has taken place, re-summoning any friendly minions destroyed that turn, along with the Doomsayer itself. Be aware though that the Doomsayer will be more than happy to destroy all minions once again at the start of the next turn.
Zie bijv.: YouTube: Kel'Thuzad, Doomsayer, and Alarm-o-Bot Combo Mechanics
KT revived de minions in dezelfde volgorde als dat ze doodgegaan zijn, plus de laatstgespeelde minion die doodgaat wordt als laatst gerevived in het geval dat meerdere minions tegelijk doodgaan (in het geval van het filmpje bij 0:38 hierboven is er bijv. geen ruimte meer op het veld voor Doomsayer vanwege een vol veld, dus die wordt niet revived
EDIT:
https://twitter.com/bdbrode/status/502661891903471616
Ik weet niet of deze bug ondertussen al is opgelost, want ik kan geen (recente) filmpjes vinden met een Nightmare/Corruption interactie. Misschien kijk ik wel niet op de juiste plek; weet iemand er misschien 1 te vinden die kan bevestigen of deze bug nog steeds bestaat?
[ Voor 10% gewijzigd door PCBaas op 16-10-2015 13:49 ]
Ja Bolster zou iets kunnen zijn, die zou vooral op mannetjes als Annoy-o-tron en Lil'Exorcist nuttig kunnen zijn, er vanuitgaande dat je tegen leper gnomes en mad scientist al een Lil'E. zou willen spelen.Darkfreak schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:15:
[...]
Met die reden was ik vooral aan het kijken naar heroes die (goedkope) buffs bieden om de taunt zo meer waarde te geven (diverse rush decks negeren namelijk wat je op t veld hebt als t geen taunt is en gaan perma-face).
Ik had gehoopt dat de TGT kaarten van Warrior (die erg taunt-flavoured leken) de mogelijkheid zouden openen, maar helaas.
En wellicht is de combo zombie chow+ die "3/2 taunt + give a dude taunt" wel ideaal. Of met een ancient watcher. Dan heeft een is silence namelijk ook een upside voor jou.
Warrior heeft alleen niet per se taunt nodig, die kan met armour al zoveel schade tegurwinnen, dat andere kaarten effectieven zijn en minder combo-gevoelig. combo's die je al op turn 3 a 4 moet spelen zijn veel minder gemakkelijk dan late-game combo's.
Bovendien heeft Warrior met whirlwind en fiery war axe ook al middelen om veel simpeler van wat klein grut af te komen. Denk ook aan cleave.
Toch wel leuk om een beetje mee te experimenteren. Vaak is de sleutel om niet alleen maar combo-pieces te spelen, maar ook wat solid drops, zoals Piloted shredder en Dr. Boom.
Want tegen niet-facehunters heb je ook kaarten nodig die je vrij uit het handje kunt spelen als de tegenstander weinig druk zet, om direct hem onder druk te zetten. Dan zie je dat je daarna je combo's kunt spelen terwijl hij bezig is om jouw bord te bevechten.
Hoezo strawman? Ik probeer juist uit te vinden wat je wilt zeggen, vraag naar je definitie, want ik heb het idee dat je het niet zo bedoelt als ik het lees. Als iets broken is moet het gerepareerd worden, maar wil je echt zeggen dat alle charge minions en direct damage generfd moeten worden?separhim schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:52:
Je zit compleet strawman argumenten te geven. Het probleem is dat charge en direct damage niet interactief zijn voor de tegenstander en daarom is het een probleem in de kern.
Daarom.Darkfreak schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:54:
[...]
Ik vind sowieso dat Taunt echt underrated/undervalued is.
Heb al een paar keer geprobeerd (...) het werkt gewoon niet ;x
Ik denk verder niet dat Hearthstone nog zo'n statische game is als in het begin. Concepten als 'charge decks' en 'taunt decks' redden het (al lang) niet meer. Dat zijn nu kleinere sub-categoriën die je in andere decks terug vindt. Face hunter heeft charge elementen, Handlock heeft taunt.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Jij trekt direct de conclusie dat ik vind dat stonetusk boar op moet zijn omdat het charge heeft, dat heb ik nooit beweerd maar jij zegt het wel, dat is een strawman. Ik zeg dat charge in de kern van de ability broken is, dat betekent niet dat elke minion met charge per definite broken is, net zo min dat hammer of wrath broken is omdat het direct damage is.108rogar schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:33:
Ik heb wat geexperimenteerd met Bolster, maar zoals al gezegd is een taunt vaak relatief kosteloos te verwijderen, en dat gebeurt dan ook want ze staan in de weg. Bolster boost dan altijd maar weinig minions. Maar het waren niet veel potjes, en zonder Naxxramas, dus misschien zit er nog wel ergens een effectief deck verstopt.
[...]
Hoezo strawman? Ik probeer juist uit te vinden wat je wilt zeggen, vraag naar je definitie, want ik heb het idee dat je het niet zo bedoelt als ik het lees. Als iets broken is moet het gerepareerd worden, maar wil je echt zeggen dat alle charge minions en direct damage generfd moeten worden?
Charge is in de kern broken omdat het mogelijk maakt om OTK te hebben zonder dat er wat aan kan te doen is als tegenstander, hetzelfde geldt voor direct damage.
Een deck wordt dan pas ook goed als het mogelijk is om de combo consistent te kunnen rapen, daarnaast ook nog goed kan overleven tot die tijd en dat het voldoende damage is.
Warsong had op zijn minst zijn oude tekst (de middenversie) kunnen krijgen: alles wat minder dan 3 attack is en gespeeld wordt uit de hand krijgt charge.
Zodat hij alleen maar op de frothings zou werken, maar niet op de summons van Grim patron. Dan kun je namelijk niet meer zo makkelijk langs een Sludge belcher met de gespawnde patrons. En kun je een 2/4 of 1/4 minion nog een beetje op het bord hebben liggen.
Dit zou ook dreadsteed niet meer broken maken icm met de warsong, want de eerste spawn is niet meer uit het handje. (Iets wat Ben Brode zei in een filmpje van Trump: ze wilden dreadsteed eigenlijk neutraal maken, maar dan heb je een boardclear mitrailleur i.c.m. warsong)
Ook kunnen ze frothing wat nerfen dat hij alleen op eigen schade groeit. Overigens is Froting Berserker zonder Warsong commander wel een van de tofste kaarten, erg leuk in arena als je je 2 drop kunt traden op turn 3.
Maar blijkbaar komt er nog content die de oude versie ook onmogelijk zou maken (of was dat maar een smoes?) Ik ben dan wel benieuwd waar ze aan denken.
En de nieuwe versie:
Als ze hem in vergelijking met dire wolf en raid leader nog enigszins speelbaar willen maken, moet hij 3/4 voor 3 worden+ plus die lamme ability of 2/3 voor 2 mana + plus die lamme ability. Het is wel een class card, die moeten een beetje liefde krijgen, ook voor Arena play.
Of inderdaad +2 attack, als semi-lamme ability. Dan worden de piraatjes en zelfs stonetusk boars interessant: 1 mana deal 3 en deal with me. Dat kon wel eens tot hele nare face-deckjes leiden met wapens, execute en owls tegen die verrekte taunts ;-)
[ Voor 7% gewijzigd door ir_richman op 16-10-2015 14:27 ]
Meh, dan hoeft het van mij ook niet meer, zo'n summon-trigger loop maakt het juist leuk!ir_richman schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:24:
Warsong had op zijn minst zijn oude tekst (de middenversie) kunnen krijgen: alles wat minder dan 3 attack is en gespeeld wordt uit de hand krijgt charge.
Voor mij betekent "in de kern" dat wel, maar okee, ik snap nu dat jij daar iets ander mee bedoelt. Ik opperde zelf al dat we mogelijk een verschil van definitie hadden, dan hoef je niet gelijk met logical fallacies te gaan gooien.separhim schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:10:Ik zeg dat charge in de kern van de ability broken is, dat betekent niet dat elke minion met charge per definite broken is [...]
Ik deel de mening die velen hadden mbt deze (imo overdreven) nerf:
Ze hadden warsong gewoon dusdanig moeten aanpassen dat de charge ENKEL op 3- attack minions werkt, en zodra een minion boven 3 attack uit komt de charge gewoon verdwijnt.
"Minions have charge while they have 3 or less attack".
Hoppa, buffed patrons hebben geen charge, en berserker kan geen 2145 attack meer krijgen met 2x WW + Frostbite etc ..
Patron (als in die hele patron flood) zou nog steeds speelbaar zijn, enkel niet meer zoals het nu was (namelijk dat je flood met patrons, enkel en alleen om je berserker te spekken).
Enige wat ik me kan voorstellen is dat ze patron+warsong dusdanig vernietigd hebben omdat er iets nieuws aankomt wat even (of erger) broken zou raken daardoor (of nu juist een viable iets wordt door de nieuwe warsong)
Want de nieuwe Warsong (class card) is echt heel slecht als je Dire Wolf (neutraal) er naast legt.
Stel dat je 2 charge minions wilt buffen voor een burst, dan ga ik er vanuit dat dit face damage moet worden (want dit is geen control-kaart).
Voor die 3 mana Warsong krijg je dan 2 extra damage.
Dat kan dus ook voor 2 mana (Dire Wolf),
Of je kunt ipv Dire wolf gewoon Fiery war axe spelen: dus je kunt met 1 mana minder 1 extra damage doen oftewel, 1 beurt eerder! Wat een drama-kaart.
edit: Of je gebruikt die extra mana voor een piraatje naast je Win-axe voor 2 extra damage voor evenveel mana. dus dan is het alternatief 3 extra damage.
[ Voor 12% gewijzigd door ir_richman op 16-10-2015 17:10 ]
Ik ben het er mee eens dat wat ze nu van Warsong hebben gemaakt zeer slecht is, ze hadden zeker de stats wel wat mogen buffen, want met een Dire Wolf of Raid Leader bereik je hetzelfde effect voor alle minions.Darkfreak schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:36:
Om even aan die hele warsong discussie toe te voegen:
Ik deel de mening die velen hadden mbt deze (imo overdreven) nerf:
Ze hadden warsong gewoon dusdanig moeten aanpassen dat de charge ENKEL op 3- attack minions werkt, en zodra een minion boven 3 attack uit komt de charge gewoon verdwijnt.
"Minions have charge while they have 3 or less attack".
Hoppa, buffed patrons hebben geen charge, en berserker kan geen 2145 attack meer krijgen met 2x WW + Frostbite etc ..
Patron (als in die hele patron flood) zou nog steeds speelbaar zijn, enkel niet meer zoals het nu was (namelijk dat je flood met patrons, enkel en alleen om je berserker te spekken).
Enige wat ik me kan voorstellen is dat ze patron+warsong dusdanig vernietigd hebben omdat er iets nieuws aankomt wat even (of erger) broken zou raken daardoor (of nu juist een viable iets wordt door de nieuwe warsong)
Wel kan ik me vinden in het feit dat de nerf nodig is, Ben Brode gaf al toe dat ze achteraf spijt hebben van de kaart en dat ze hierdoor problemen kregen met het ontwikkelen van nieuwe kaarten. Ze moesten steeds rekening houden met Warsong Commander, misschien dat het kaarten arsenaal van Warrior daarom zo matig is. Daarom kun je het ook positief bekijken en verwachten dat Warrior met de volgende uitbreiding mooie, sterke kaarten krijgt (pure speculatie).
"Minions have charge while they have 3 or less attack" lijkt in theorie een mooie oplossing, maar het maakt Hearthstone ook onnodig ingewikkeld. Je wilt met je Beserker aanvallen en verdorie het kan niet meer, want door die andere aanval heeft hij opeens 4 attack. Blizzard wil Hearthstone graag zo simpel mogelijk houden, dus dit zou het onnodig gecompliceerd kunnen maken. Verder zou het met het oog op de toekomst waarschijnlijk ook niet goed uitpakken. Dan hadden ze nu deze aanpassing kunnen doen en een uitbreiding later, alsnog een nerf. Ze hebben de kaart daarom maar gelijk een drastische nerf gegeven. Al hadden ze de kaart wel iets sterker mogen maken, het blijft immers een class-kaart!
Lol, boontje komt om zijn loontjeaicaramba schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:42:
Haha.. Ik speel mijn steal priest deck. Ik thoughtsteal zijn jaraxxus. Ik speel hem op turn 9. Heeft hij sacrificial pact. Crap.
Nice, ik had ff gegoogled maar kwam niet echt verder. Dank je!PCBaas schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:28:
[...]
Minions doodgegaan in het begin van de beurt (dus door deze: http://hearth.cards/#/start%20of%20your%20turn%20destroy) worden gewoon opnieuw gesummoned door KT.
One use of this card is to combo it with a Doomsayer played the previous turn. Since Doomsayer triggers at the start of the controlling player's turn, Kel'Thuzad can be played after the Doomsayer's effect has taken place, re-summoning any friendly minions destroyed that turn, along with the Doomsayer itself. Be aware though that the Doomsayer will be more than happy to destroy all minions once again at the start of the next turn.
Zie bijv.: YouTube: Kel'Thuzad, Doomsayer, and Alarm-o-Bot Combo Mechanics
KT revived de minions in dezelfde volgorde als dat ze doodgegaan zijn, plus de laatstgespeelde minion die doodgaat wordt als laatst gerevived in het geval dat meerdere minions tegelijk doodgaan (in het geval van het filmpje bij 0:38 hierboven is er bijv. geen ruimte meer op het veld voor Doomsayer vanwege een vol veld, dus die wordt niet revived).
EDIT:
https://twitter.com/bdbrode/status/502661891903471616
Ik weet niet of deze bug ondertussen al is opgelost, want ik kan geen (recente) filmpjes vinden met een Nightmare/Corruption interactie. Misschien kijk ik wel niet op de juiste plek; weet iemand er misschien 1 te vinden die kan bevestigen of deze bug nog steeds bestaat?
Ik heb zelf net getest en zowel minions die doodgaan door Nightmare als door Corruption worden revived door KT, de bug is dus verholpenNitai schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:17:
[...]
Nice, ik had ff gegoogled maar kwam niet echt verder. Dank je!
Ik denk dat ze gewoon de impact en reacties van mensen hebben onderschat. Ze hadden zoiets we gaan een nieuwe type deck maken, een Warrior deck die niet op control is gericht, en ze hebben een fantastische keuze gemaakt, alleen hadden ze de burst potentie moeten aanpassen, en dat zat hem 100% in de Frothing.
Verder vind ik charge absoluut niet broken, charge minions zijn heel erg zwak of hebben negatieve effecten. Is charge te sterk, dan moet je kaarten introduceren die dit inperken. Daarom ben ik fan van Annoy-o-Tron en komt die ook terug in mijn deck, want die countered Charge zo gigantisch.
Van mij mogen ze dan ook meer taunts er inbrengen.
Daarnaast mogen ze van mij ook meer Loatheb achtige kaarten toevoegen.
Als laatste zou ik ook graag wat meer goede heal kaarten zien.
KT is natuurlijk een ultieme kaart voor control match ups, het lijkt me zeker interessant om een taunt Warrior te maken met Varian en KT. Ik heb geen idee of het al echt geprobeerd is, maar zou het werken dan zou het volgens mij wel een tof deck zijn.Darkfreak schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:17:
Prachtige kaart, KT ..
Vindt het ergens jammer dat hij niet erg veel play ziet volgens mij.
Helaas mis ik Varian, anders zou ik het zeker proberen.
[ Voor 18% gewijzigd door Benjamin- op 16-10-2015 23:55 ]
Thnx PCBaas! Soms mis ik wel een test omgeving waarbij je bepaalde plays kunt uitproberen. Trouwens, ik kreeg een Spelleater tijdens de brawl die de Hero power kopieert van je tegenstander, maar volgens mij is het bugged. Er gebeurde niets toen ik het speelde.PCBaas schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:17:
[...]
Ik heb zelf net getest en zowel minions die doodgaan door Nightmare als door Corruption worden revived door KT, de bug is dus verholpen
Hij had nog 1 kaart en ik had nog een Confessor Palatress en een Mind Control in hand.
Dat vond ik onsportief, dus toen ging ik hem terug trollen.
In plaats van mezelf healen, ging ik gewoon hem healen.
Dankzij Prophet Velen kon ik hem voor 4 healen en dus mijn hele bord met legendaries vullen.
Toen ik m'n best deed om m'n mad bomber dood te krijgen om een 7e legendary op het bord te krijgen hoorde ik 'your opponent left', muwhahah.

Dat klopt. Die kaart werkt vooralsnog alleen in de normale Play-mode. Dus niet tegen Solo Adventure bosses of in Brawl. Dit probleem is al even bekend maar nog niets mee gedaan.Nitai schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 08:38:
[...]
Trouwens, ik kreeg een Spelleater tijdens de brawl die de Hero power kopieert van je tegenstander, maar volgens mij is het bugged. Er gebeurde niets toen ik het speelde.
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Kan ook gewoon zijn dat hij een disconnect had. Dan blijft hij een tijdje in game 'ropen' om hem de kans te geven terug te komen, en als het te lang doet krijg je dan 'your opponent left' . Dus dan heb je eigenlijk jezelf zitten vermaken/trollenPromWarMachine schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 00:52:
Mijn opponent ging net afk toen hij inzag dat zijn situatie hopeloos was.
Hij had nog 1 kaart en ik had nog een Confessor Palatress en een Mind Control in hand.
Dat vond ik onsportief, dus toen ging ik hem terug trollen.
In plaats van mezelf healen, ging ik gewoon hem healen.
Dankzij Prophet Velen kon ik hem voor 4 healen en dus mijn hele bord met legendaries vullen.
Toen ik m'n best deed om m'n mad bomber dood te krijgen om een 7e legendary op het bord te krijgen hoorde ik 'your opponent left', muwhahah.
[afbeelding]
Hahah! Dat zou best kunnen ja, maar ik was ook wel benieuwd wat die kaart allemaal uitspuugde.Vicarious schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 07:39:
[...]
Kan ook gewoon zijn dat hij een disconnect had. Dan blijft hij een tijdje in game 'ropen' om hem de kans te geven terug te komen, en als het te lang doet krijg je dan 'your opponent left' . Dus dan heb je eigenlijk jezelf zitten vermaken/trollen
Het kan zomaar de beste 1600 dust zijn, die ik ooit uitgegeven heb. Het kan heel verrassend uit de hoek komen. Pas kreeg ik er een Bloodmage Thalnos uit. Daar had ik precies niets aan.
Maar net weer een epische game.. een Shaman had keiharde board controle n vond het blijkbaar niet nodig om mijn Confessor Paletress te killen, nadat ik er net een Malygos uit had gekregen.. Face is the place, zo dacht deze Shaman. Jammer voor hem had ik een do 7 damage to all Holy Nova. Weg board. Concede.
Overigens, na 2397 gewonnen games, heb ik voor het eerst voor de tweede keer een dubbele Legendary geloot.
Bloodmage Thalnos is zijn naam.
/edit
Eerste keer was Vol'jin, maar technisch gezien geen dubbele, want de een is goud en de ander niet.
Ik kan me helemaal in zijn verhaal denken, ik ben nog steeds van mening dat de extreme OTK mogelijkheid generfd moet worden, maar het deck zelf is mooi, het vereist zoveel skill van een speler om hem 'perfect' te spelen, dat terwijl decks zoals Secret Paladin het veel te veel moet hebben van RNG. Bedoel ik zie Secret Paladin als balanced, maar de RNG is wel sterk in dat deck, trek je MC op tijd en trek je wel of niet je secrets?
Decks zoals Patron zijn juist niet gericht op RNG, het deck zit vol card draw om maar te zorgen dat je alle kaarten in handen krijgt die je nodig hebt, constant beslissingen maken over welke kaarten je gaat opofferen, een Frothing op het bord leggen om het spel te vertragen, of meer damage pakken. Lijkt een kleine beslissing, maar het is essentieel. Het deck is daarom ook zo vergelijkbaar met Freeze Mage, veel carddraw en constant die lastige keuzes wanneer je ingrijpt of wanneer je voor meer card draw enz gaat.
1 voordeel voor mij is wel, dat wanneer Patron weg is, dat Freeze Mage veel sterker weer is, en dit is dan ook echt het deck wat ik de komende tijd ga proberen, heb het altijd al een prachtig deck gevonden, maar er is altijd wat geweest dat me tegen hield.
Kwetsbaarder voor AOE removal en taunts, maar ook dat hebben niet alle decks.
Ik speel eigenlijk nooit Warrior, laat staan Patron, dus het is een oprechte vraag.
[ Voor 13% gewijzigd door Lapras op 19-10-2015 11:51 ]
Bedenk even wat voor kaarten je nodig hebt en de mana kost en dan naar wat je nog meer voor die hoeveelheid mana kan plaatsen. Want 3-3 stats is ongeveer 2,5 mana.Lapras schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:50:
Misschien een rare vraag, maar is Grim Patron Warrior nu echt dood? Ik zie nog steeds mogelijkheden tot het volgooien van Grim Patrons als warrior. Het is dan geen OTK meer, maar nog steeds sterk.
Kwetsbaarder voor AOE removal en taunts, maar ook dat hebben niet alle decks.
Ik speel eigenlijk nooit Warrior, laat staan Patron, dus het is een oprechte vraag.
Ik experimenteer graag met niet-OTK combo's, maar in mijn ervaring zijn ze gewoon niet sterk genoeg. Als je kaarten aan het vasthouden bent geef je de tegenstander een kans om uit te lopen, en doordat je minder druk legt heeft ie waarschijnlijk nog wel een antwoord over als je eindelijk je combo op tafel hebt. Dan heb je hooguit je achterstand weer ingehaald. Als je dan toch al die moeite doet, dan wil je ook winnen, en dan kom je helaas weer op OTK burst uit.
Maar misschien krijgen ze nog wel iets werkend met Frothing en Charge ofzo.
Edit: Oh, en nog iets anders. Zonder charge zakt de warrior's Patron terug naar het niveau van de andere classes, en die hebben tot nu toe nog geen sterk Patron deck kunnen produceren, terwijl bijvoorbeeld Mage's hero power toch best handig is daarbij.
[ Voor 16% gewijzigd door 108rogar op 19-10-2015 13:14 ]
Het vereiste al redelijk wat skill en als je gewoon 1 van zijn enige wincondities zou nerfen zouden sommige matches gewoon niet te winnen zijn zoals tegen CW, Control Priest en Handlock en zouden matches tegen Hunter , Paladin en Shaman ook ineens een stuk moeilijker zijn wat resulteert in precies het zelfde als nu.
Alleen hou je dan het probleem met alle kaarten in de toekomst ivm. Warong en dat is nu direct ook opgelost dus het zijn 2 vliegen in een klap.
Ik ben gewoon blij dat er nu geen minion meer is die Charge geeft want ik heb het altijd al een waardeloos iets gevonden omdat behalve Taunt er geen andere counter tegen is.
Ik zou trouwens niet te blij worden. Belangrijk deel van Brode's motivatie was dat het een basic card is die vooral simpel moet zijn en een start geeft voor een deck thema. Ik heb nog altijd hoop dat er ooit weer een nieuwe, beter gebalanceerde manier komt om charge te geven.
Dat kan toch iedereen? Ik vind het zowat de makkelijkste play die er is. Je ziet hem ook vaak natuurlijk.
Denk dat dit juist het probleem was, dat het zo eenvoudig is, dat iedereen het doet.
Als het echt een moeilijke play was, dan kan dat nooit een probleem zijn. Want dan komt het niet vaak voor.
Maar weet niet of er echt moeilijke plays zitten in deze game. Word echt zelden verrast, en als dat al gebeurd, dan door een kaart die ik zelf niet nog niet ken.
Wel leuke plays, die zie ik wel vaak. Maar geniaal bedachte combis? Nee, nog niet.
Zit nog wel in de marge te kaarten, dus wellicht in legend kom je dat wel tegen. Dus ik hou een slag om de arm, ;-).
Dit topic is gesloten.
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.