Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
icemotion schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:06:
Pff hopelijk is de brawl zometeen weer leuk.. want mn arena runs gaan echt nergens over de laatste tijd.. heb nu n streak van 5x 1-3 achter elkaar :/ En mn huidige run is ook al 1-2 :s

En ladder.. tja ik heb n paar redelijke decks waarmee ik tot rank 15 kom.. en dan ben ik t wel weer zat om tegen alle cookie cutter decks te spelen tbh.
Probeer even gebruik te maken van Heartharena als je 5x na elkaar slecht scoort in Arena.
En vermijd ook het tilten tijdens deck creation en tijdens het spelen door tussen elke game ff wat te relaxen :)

Die dingen helpen mij t meeste als ik in een bad streak zit.

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icemotion schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:06:
Pff hopelijk is de brawl zometeen weer leuk.. want mn arena runs gaan echt nergens over de laatste tijd.. heb nu n streak van 5x 1-3 achter elkaar :/ En mn huidige run is ook al 1-2 :s

En ladder.. tja ik heb n paar redelijke decks waarmee ik tot rank 15 kom.. en dan ben ik t wel weer zat om tegen alle cookie cutter decks te spelen tbh.
HS draait helaas voor een gigantisch deel om geluk, maar je kan wel je geluk beïnvloeden. Je zou idd een suggestie tracker kunnen gebruiken voor arena. Wellicht zijn je decks in je draft niet helemaal optimaal?

In ranked ligt het qua meta denk ik ook aan het ontwerp vh spel. Hierdoor krijg je op hogere ranks naar mijn mening vaker aggro (ik denk dat je dat bedoelt met cookie cutter of?) decks tegen je.
- Aggro speelt sneller en daardoor kan je meer games winnen
- Aggro decks zijn goedkoper om te maken qua dust en daardoor aantrekkelijker voor f2p spelers
- Aggro decks zijn makkelijker om te spelen

[ Voor 22% gewijzigd door xelfer op 07-10-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 04:13
Hearthstone blijft maar crashen. Ik kan niet eens brawl spelen. Dit zuigt heel snel alle lol uit de game. -O-

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Is er nog iemand waar ik ff een game kan meekijken ? (Watch a friend win in Spectate mode) :)
Stuur dan even een DM alsjeblieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StarWolfer schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:29:
Is er nog iemand waar ik ff een game kan meekijken ? (Watch a friend win in Spectate mode) :)
Stuur dan even een DM alsjeblieft.
Mensen moeten jou contacten zodat jij je quest kan doen? Denk dat je meer succes hebt door hier gewoon je battletag te plaatsen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
Misschien wil niet iedereen zijn Battletag zomaar geven ? Ik denk dat kan wel even in een DM, zonder hier onnodig Battletag's te spammen. Maar als ik je toe mag voegen, stuur ik je wel ff een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als jij hier je battletag post, dan zullen er altijd mensen zijn die je wel toevoegen. :)

Je kan ook deze pagina gebruiken, die ook in de start post staat. https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/tweakers-overzicht

[ Voor 42% gewijzigd door Benjamin- op 07-10-2015 21:35 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:03

Smurf

Detri

Ik moet die quest zelf ook weer, dus voeg mij gerust toe (heb ik er ook weer eentje bij in de lijst): detri#2984

Net de nieuwe brawl gedaan, priest deck gemaakt met als 1, 2 en 3 drops de beestjes met de beste stats: Chow, Ancient Watcher en Dancing Blades. Vervolgens als 4 drop Wailing Soul. 6 en 7 drop waren Drakonid Crusher (die verassend vaak als 9-9 op tafel komt) en Stormwind Champion als finisher door middel van de stat boost. De overige kaarten waren random legendaries en andere grote dingen samen met een flink aantal 5-drops zodat ik op turn10 nog een paar beurten 2 kaarten per beurt zou kunnen spelen. Dit bleek in de 10 mana brawl immers ook beter te werken dan alleen maar 1 drop per beurt.
De enige priest card was Silence.

5 potjes gespeeld wegens priest quest en alle waren ze op turn 7 klaar.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

StarWolfer schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:43:
Misschien wil niet iedereen zijn Battletag zomaar geven ? Ik denk dat kan wel even in een DM, zonder hier onnodig Battletag's te spammen. Maar als ik je toe mag voegen, stuur ik je wel ff een DM :)
Voeg me gerust toe. Tag staat in handtekening.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:51

Turfschipper

Hup NAC

Snapte niks van de brawl. Ook tijdens het spelen niks van gemerkt.

1 snelle zege met hunter en op naar de volgende week ;-).

Komt werkelijk waar helemaal niks meer uit mijn classic pakjes. En dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
xelfer schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:56:
[...]

HS draait helaas voor een gigantisch deel om geluk, maar je kan wel je geluk beïnvloeden. Je zou idd een suggestie tracker kunnen gebruiken voor arena. Wellicht zijn je decks in je draft niet helemaal optimaal?

In ranked ligt het qua meta denk ik ook aan het ontwerp vh spel. Hierdoor krijg je op hogere ranks naar mijn mening vaker aggro (ik denk dat je dat bedoelt met cookie cutter of?) decks tegen je.
- Aggro speelt sneller en daardoor kan je meer games winnen
- Aggro decks zijn goedkoper om te maken qua dust en daardoor aantrekkelijker voor f2p spelers
- Aggro decks zijn makkelijker om te spelen
Met cookie cutter decks bedoel ik dat ik in ranked echt alleen maar dezelfde decks tegenkom;
- Mech mage
- Patron warrior
- Secret paladin
en heel af en toe eens n combo druid.

Momenteel hang ik op rank 19.. en zelfs daar kom ik alleen maar dit soort decks tegen.. akelig saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icemotion schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:29:
[...]

Met cookie cutter decks bedoel ik dat ik in ranked echt alleen maar dezelfde decks tegenkom;
- Mech mage
- Patron warrior
- Secret paladin
en heel af en toe eens n combo druid.

Momenteel hang ik op rank 19.. en zelfs daar kom ik alleen maar dit soort decks tegen.. akelig saai.
Ah zo. Tjah dat is nu HS en zo zal het ook 100% blijven vrees ik. Zelf hou ik wel van variatie en een beetje experimenteren, maar de meeste mensen gaan gewoon naar de frontpage van sites als Hearthpwn en pakken daar het featured deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:33
Ja, het is een zelfversterkend effect. Mensen willen toch winnen en dat gaat lastiger met een experiment, helemaal als je tegenstander een geoptimaliseerd netdeck speelt.

Wat ik zelf ook heel erg lastig vind is het beoordelen van je experimenten. Door alle RNG kan je eerst 5 keer winnen en dan weer 5 keer verliezen. Als je dan net een kaart had aangepast, ligt het daar dan aan? Je moet echt heel veel spelen om een beetje statische relevante verschillen te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

108rogar schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:54:
Wat ik zelf ook heel erg lastig vind is het beoordelen van je experimenten. Door alle RNG kan je eerst 5 keer winnen en dan weer 5 keer verliezen. Als je dan net een kaart had aangepast, ligt het daar dan aan? Je moet echt heel veel spelen om een beetje statische relevante verschillen te kunnen zien.
Is lastig inderdaad, maar vaak kun je natuurlijk wel een trend zien. Als je een dragon priest deck hebt en je verliest steeds van zoo of face hunter dan is je early game waarschijnlijk te zwak en moet je er goedkope removal of taunts in stoppen. Statistisch gezien kun je pas na enkele tientallen games je conclusies trekken, maar met logisch nadenken kom je ook een heel eind. Want zeg nou zelf: heb jij tijd om honderden games te spelen om je deck te perfectioneren?

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En zodra een 'experimenteel' deck zich bewezen heeft wordt het een populair deck en is het niet experimenteel meer, maar gewoon onderdeel van de 'cookie cutter' set van decks. En zo is het cirkeltje weer rond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Vicarious schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:25:
[...]
Is lastig inderdaad, maar vaak kun je natuurlijk wel een trend zien. Als je een dragon priest deck hebt en je verliest steeds van zoo of face hunter dan is je early game waarschijnlijk te zwak en moet je er goedkope removal of taunts in stoppen.
Als je steeds van Face verliest met Dragon Priest zit er trouwens iets goed fout in je deck! Altijd blij om hunter te zien, als ik met 2/4 taunt open is het soms al concede :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Bleh, dit is echt mijn Brawl niet. Deze brawl bewijst dat RNG leuk is in Hearthstone :-)

Toen ik de regels las, dacht ik leuk, minder RNG, altijd perfect trekken en altijd perfect curven! MAAR!!! Je tegenstander trekt ook altijd perfect en kan perfect curven. Dat is op zich geen probleem. Ik dacht dat hearthstone skill dan wel ging komen bovendrijven. En misschien is dat in sommige games wel zo, maar de meeste van je potjes kan je beurt twee of drie wel conceden indien je tegen een counter van je deck speelt. Of als jij net de counter van je tegenstander speelt, dan win je met de vingers in je neus.

Ook diegene die eerst mag, heeft volgens mij een enorm voordeel. Je kan door eerst te gaan veel makkelijker board control en het tempo bepalen. De tegenstander moet al proberen om het met de coin om te keren, maar dat is moeilijk.

En tenslotte: beurt 7! Dr; Boom! beurt 7! Dr; Boom! beurt 7! Dr; Boom! beurt 7! Dr; Boom! beurt 7! Dr; Boom!

Echt geen leuke brawl. My 2 cents.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

SeamusXanthus schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:14:
[...]

Als je steeds van Face verliest met Dragon Priest zit er trouwens iets goed fout in je deck! Altijd blij om hunter te zien, als ik met 2/4 taunt open is het soms al concede :o
Nouja je bent wel afhankelijk van die 2/4 taunts en je dragon whelps early. Als je een keertje geen dragon krijgt en/of geen goedkope removal hebt (shadow word pain of holy smite oid) kun je gewoon verliezen. Als dat naar jouw idee te vaak gebeurt kun je zorgen voor meer cheap removal. Ik heb een tijdje met holy smites in mn priest deck gespeeld maar heb ze er later weer uitgehaald toen ik meer tegen patron warriors kwam ipv face/zoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
DarthDavy schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:22:
En tenslotte: beurt 7! Dr; Boom! beurt 7! Dr; Boom! beurt 7! Dr; Boom! beurt 7! Dr; Boom! beurt 7! Dr; Boom!

Echt geen leuke brawl. My 2 cents.
De brawl an sich is best leuk, maar dit idd xD Iedereen speelt dat ding ook maar overal.. (behalve ik dan, want ik heb m niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Vicarious schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 12:50:
[...]

Nouja je bent wel afhankelijk van die 2/4 taunts en je dragon whelps early. Als je een keertje geen dragon krijgt en/of geen goedkope removal hebt (shadow word pain of holy smite oid) kun je gewoon verliezen. Als dat naar jouw idee te vaak gebeurt kun je zorgen voor meer cheap removal. Ik heb een tijdje met holy smites in mn priest deck gespeeld maar heb ze er later weer uitgehaald toen ik meer tegen patron warriors kwam ipv face/zoo.
Tuurlijk kan je verliezen als je geen dragons trekt maar gevoelsmatig win ik 75% van de gevallen wel tegen face hunter. Zonder holy smite trouwens. Ik wil alleen maar aangeven dat de default dragon priest normaal gesproken weinig moeite heeft met face, ook zonder extra removal. Aangezien zowat alle 1 tot 4 drops anti-face zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
icemotion schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:19:
[...]
De brawl an sich is best leuk, maar dit idd xD Iedereen speelt dat ding ook maar overal.. (behalve ik dan, want ik heb m niet)
Ik heb hem ook niet (Dr. Boom). Ik wil hem wel, maar ik trek hem maar niet uit de pakjes en 1600 dust is ff sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sankara
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-08 15:52
Ken een leuke deck voor deze brawl...
Buff priest :) neem taunt minions met hoge health (en lage attack) en gebruik inner fire met double health buff (naam ff kwijt), power word etc. :) werkte heerlijk, mede omdat men niet echt removals gebruikt in deze brawl (althans niet gemerkt).
Houdt je minions laag, gebruik ook auchenai met flash heal etc. Tja de details laat ik aan jullie verder over maar het is het proberen waard.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Sankara88-2341/hero/1258821

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Wederom is de quick win voor een pakje gewoon een Face Hunter in elkaar draaien. Ben benieuwd wanneer er een Brawl uit komt (met eigen deck) waarbij dit niet geldt

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb deze brawl gewoon face mage gespeeld. Lekker pewen in hun gezicht met overpowered spells.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:54

Nitai

Live the life you love.

Ik heb al m'n legendaries uit de kast getrokken bij deze brawl....was zo leuk :D

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke class spelen jullie eigenlijk het minste tegen op de ladder? Ik speel zelf zelden tegen Shamans en Rogues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:47
Dit is wat ik tot nu toe deze maand ben tegengekomen op de ladder van rank 17 naar rank 11:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/m6LkLju.png

56% van m'n matches waren tegen Hunter, Druid of Secret Paladin. M.a.w. er is nu een zware rush meta.

P.S.:
100% winrate tegen Shaman en Rogue. >:)
Hoogstwaarschijnlijk de reden waarom het zo weinig gespeeld wordt op de ladder. :P

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
xelfer schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:35:
Welke class spelen jullie eigenlijk het minste tegen op de ladder? Ik speel zelf zelden tegen Shamans en Rogues.
Idem dito, had verwacht dat Shaman na TGT wel een comeback(je) zou maken. Rogue is niet eens super slecht in de huidige meta eigenlijk, maar TGT heeft ze niks gebracht en daarom wellicht dat het niet zo populair is. Daarnaast kun je als Rogue alleen maar spells trekken en dan is het GG.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rogue is idd wel de class die niets heeft gehad aan TGT. Shaman vind ik zelf wel een super toffe class, maar de class is teveel RNG en Overload is vaak zo nadelig dat je daardoor vrij snel achter komt te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

xelfer schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:24:
Rogue is idd wel de class die niets heeft gehad aan TGT. Shaman vind ik zelf wel een super toffe class, maar de class is teveel RNG en Overload is vaak zo nadelig dat je daardoor vrij snel achter komt te lopen.
Helemaal mee eens. Het is teveel hit or miss met die random totems en of je overload op handige momenten komt (niet dus :P). Rogue heeft wel leuke kaarten gehad, maar er is nog geen goed deck mee gebouwd. Daarnaast is Oil Rogue best een sterk deck met een bizarre burst, maar ook die is sterk afhankelijk van je draws en of je tegenstander veel irritante taunts speelt zoals Sludge Belcher of de Sunfire Walker die zijn herintrede aan het maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaman heeft denk ik een goede impuls nodig van een bekende deck builder. Volgens mij kan je echt wel een heel goed deck er mee maken, alleen is er nog niet een heel goed deck bekend bij het grote publiek.

Rogue heeft weer kaarten voor een meer minion based versie gekregen, maar populair is het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xelfer schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:24:
En Shaman is bijna altijd een auto loss vs. Hunter en dat is echt een verschrikking omdat Hunter altijd populair blijft.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:44:
[...]

En Shaman is bijna altijd een auto loss vs. Hunter en dat is echt een verschrikking omdat Hunter altijd populair blijft.
In mijn ogen is dat gewoon slecht game design. Als 1 deck vrijwel altijd verliest van een ander deck, dan klopt er iets niet aan het spel. (een 35/65 matchup of iets dergelijks vind ik nog wel acceptabel overigens)

[ Voor 8% gewijzigd door xelfer op 10-10-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xelfer schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:17:
[...]

In mijn ogen is dat gewoon slecht game design. Als 1 deck vrijwel altijd verliest van een ander deck, dan klopt er iets niet aan het spel. (een 35/65 matchup of iets dergelijks vind ik nog wel acceptabel overigens)
Ja en het grappige is dat ik wel eens heb gewonnen omdat mijn sylvanas was gehexed(Beast :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:51

Turfschipper

Hup NAC

Ik ben toen straks keihard ge-owned door iemand met die 1/1 met deathrattle van zichzelf. Warlock.

Gooide die ook leg op, doe je deathrattles dubbel. En vanaf toen werd het een grote chaos haha. Ik er voor zorgen dat die alleen nog maar van die dingen had liggen zodat hij geen andere minnions kon weg leggen.

Een heel mooie wedstrijd kwam er uit.

Denk tot nu toe mijn tofste tegenstander. Rest van de avond lopen prutsen, kwam geen meter vooruit.

Het is wel erg aggressief geworden. Als ik een hele berg goedkope zooi plus wat spells in je dek pleurt, dan ben je met elke hero al retelink.

En alle heros hebben ook zo een beetje een dikke burst om in een keer het spel te beslissen.

Zou erg graag zien dat we met meer punten starten, bv 50.

--

Haat het zo dat je niet eens good game kan zeggen. Of 'hahaha' als er iets leuks gebeurd.

Zit al een jaar tegen well played aan te gluren, dat heb ik wel een beetje gehad. Alleen dat alleen al een beetje aan passen/vullen zou enorm verfrissend zijn denk ik.

[ Voor 26% gewijzigd door Turfschipper op 11-10-2015 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:54
Ik heb een quest dat ik met een vriend een potje mee moet kijken en dat hij ook wint, iemand zin om mij even te bevrienden en een potje te winnen? Graag een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bartske schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:50:
Ik heb een quest dat ik met een vriend een potje mee moet kijken en dat hij ook wint, iemand zin om mij even te bevrienden en een potje te winnen? Graag een DM :)
Gewoon hier je battletag plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:54
Benjamin- schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:56:
[...]

Gewoon hier je battletag plaatsen.
Goed idee, Bartske#1483

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net tegen een Face Hunter gespeeld genaamd Totalprick. Gelukkig weet deze persoon welke naam past bij het deck :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
Ik heb vanavond eens terug wat mensen van Tweakers terug toegevoegd. Ik speel ook nog altijd vrij regelmatig, dus iedere tweaker mag mij ook toevoegen als ze willen: DarthDavy#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarcoated
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10-2023
Dan ik ook maar

Narbeleth#2741
Turfschipper schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 06:35:
--

Haat het zo dat je niet eens good game kan zeggen. Of 'hahaha' als er iets leuks gebeurd.

Zit al een jaar tegen well played aan te gluren, dat heb ik wel een beetje gehad. Alleen dat alleen al een beetje aan passen/vullen zou enorm verfrissend zijn denk ik.
Ik ben het na een seizoen al zat :P Met hahaha kan je ook gaan pesten, ik denk dat het daarom eruit gelaten is? In principe zit ik er niet zo mee dat de interactie beperkt is.

Heb nog niet zoveel ranked gespeeld, moest m'n quests wegspelen en 5x een brawl winnen. Die vond ik deze keer niet zo heel veel aan, allemaal turn 6/7 wins met een mechmage.

[ Voor 12% gewijzigd door sugarcoated op 12-10-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Laatst online: 12:48
ik heb 3200 dust.
Ik zou graag 1 of 2 legendairies willen craften aangezien ik bijna alle normale kaarten al heb.

deze legs heb ik al:
Alle singeplayer legs.
Dr Boom
Sylvanas
De warlock legs
Ysera
Paletrass
Malorne
Justicar
Van Cleef

Ik speel graag met warlock (handlock en zoo) maar mag ook wel graag de andere classes een beetje spelen.

hebben jullie goede ideeën voor 1 of 2 legendairies?

of zeggen jullie spaar je dust want in november (ofzo) komt er een nieuwe uitbreiding?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Als je één legendary maakt heb je nog 1600 over. Kan je rustig mee doorsparen en dan heb je tegen de volgende expansion weer genoeg gold. :)

Het lijkt erop dat je de belangrijkste legs wel hebt. Ik zou nu gewoon gaan kijken naar welk deck je zou willen spelen. Freeze mage? Dan Antonidas. Control Warrior? Dan Gromm. Secret Paladin? Dan Tirion.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Antonidas lijkt me ook 1 voor bijna elke mage deck. dus ik denk dat ik die ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Er is een nu een functie in Hearthtone decktracker waar je kunt zien hoeveel dmg je hebt en je tegenstander. Dat staat standaard gelukkig uit, maar er moet niet meer dingen erbij komen dat jezelf bijna niks hoef te doen. Ik hoop voor mensen dat ze kunnen rekenen, kom op je gaat dat toch niet aanzetten? Bij Patron kan het soms lastig zijn, maar dan nog uit principe moet je die funtie niet aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Laatst online: 13-09 23:24

Lapras

Ice beam

Gormok als je Zoo graag speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik speel dagelijks Play mode, meestal met populaire snelle decks. Voor mensen die willen speccen of een friendly willen doen, voeg me gerust toe!

eMka#2629

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!
An1mA schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 15:38:
Er is een nu een functie in Hearthtone decktracker waar je kunt zien hoeveel dmg je hebt en je tegenstander. Dat staat standaard gelukkig uit, maar er moet niet meer dingen erbij komen dat jezelf bijna niks hoef te doen. Ik hoop voor mensen dat ze kunnen rekenen, kom op je gaat dat toch niet aanzetten? Bij Patron kan het soms lastig zijn, maar dan nog uit principe moet je die funtie niet aanzetten.
Alleen op tafel of + wat je nog in je hand/deck hebt en tellen Buffs zoals Houndmaster/defender of whirlwinds voor Froting ook mee?
Ben het wel met je eens dat dit redelijk ver gaat maar goed je hebt het over Hearthstone dus het kan eigenlijk niet gek genoeg.
Zelf speel ik ook bijna niet meer omdat is er zo zat van ben om alleen maar tegen Druids en Paladins te spelen vanaf rank 10 en alles daarboven is nog vele malen erger :'(
Ik heb echt vooral door secret Paladin en Patron (in mindere mate) al mijn plezier in Hearthstone verloren en dat is best wel jammer en hoop ook echt dat Blizzard nog wat gaat recht zetten anders denk ik dat het spelen nog veel minder word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Ik vind secret paladin eerlijk gezegd nogal meevallen wat betreft irritatie. Feitelijk als je één minion op board hebt nadat MC komt, en één hard removal heb je al gewonnen (niet helemaal maar voor een groot gedeelte wel waar). Misschien dat andere classes er meer last van hebben, maar Secret Paladin vs mijn Dragon Priest is een vrij gelijk opgaand gevecht.

Patron vind ik veel vervelender, al krijg je daar dan weer veel voldoening uit als je wint door bijvoorbeeld een goed getimede sw:pain op je eigen minion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lapras schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 22:16:
Gormok als je Zoo graag speelt.
Gormok is wel echt een kaart die je kan spelen, maar ook makkelijk kan vervangen. Kaarten zoals Antonidas, Tirion enz zijn onvervangbaar.

Antonidas is in ieder geval een prima keuze, het is een kaart die in vrijwel ieder Mage deck past, dus daar kan hij nooit verkeerd mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik ben al een tijdje aan het spelen, maar ik vraag me inmiddels vooral af welke packs ik moet openen. Je kunt nergens zien hoeveel kaarten je van elk deck hebt toch? Heb nu voornamelijk GvG packs geopend voor Dr. Boom, maar nu ik die gepacked heb weet ik niet welke packs te openen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shoombak schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:41:
Ik ben al een tijdje aan het spelen, maar ik vraag me inmiddels vooral af welke packs ik moet openen. Je kunt nergens zien hoeveel kaarten je van elk deck hebt toch? Heb nu voornamelijk GvG packs geopend voor Dr. Boom, maar nu ik die gepacked heb weet ik niet welke packs te openen :+
Classic zitten de meeste goede kaarten in denk ik. TGT valt nogal tegen en ik lees dat je al veeL GVG hebt gehaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
shoombak schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:41:
Je kan in je collectie filters zetten op de card sets. Als je dan crafting opzet, kan je zien hoeveel kaarten je van iedere set nog te kort hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ir_richman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05 14:26
beebie121 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:49:
ik heb 3200 dust.
Ik zou graag 1 of 2 legendairies willen craften aangezien ik bijna alle normale kaarten al heb.

deze legs heb ik al:
Alle singeplayer legs.
Dr Boom
Sylvanas
De warlock legs
Ysera
Paletrass
Malorne
Justicar
Van Cleef

Ik speel graag met warlock (handlock en zoo) maar mag ook wel graag de andere classes een beetje spelen.

hebben jullie goede ideeën voor 1 of 2 legendairies?

of zeggen jullie spaar je dust want in november (ofzo) komt er een nieuwe uitbreiding?

alvast bedankt!
Ik speel o.a. een demon-handlock met Thaurissan en dan Mal Ganis, Kel Thuzad en Ragnaros als eindbazen (en geen giants). 1 faceless manipulator erbij om een van deze bazen te kopiëren en het is meestal GG. bijvoorbeeld Ragnaros kopiëren en er een Defender of Argus tussen gooien. Een dubbele Mal Ganis met wat demon tokens en je gaat als een speer.

Ragnaros trekt meestal wel een BGH of execute, maar zodra een van je bazen blijft liggen, kun je hem kopieëren.
Uiteraard win je niet van elke burst/combo, maar ik heb op ongeveer ranked 100 games ongeveer 67% winrate, ranked speel ik meestal tot ongeveer level 8-5 (echt grinden daar boven doe ik niet, daarvoor speel ik veel teveel verschillende deckjes).

Ragnaros is in Handlock ook een leuke aanvulling om mee te variëren, en gewoon een dikke baas. Past ook in andere control/ of Druid ramp decks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Top ga ik ragnaros ook craften. vind het ook een leuke kaart :)

heb je ook een lijstje van kaarten die je gebruikt in je hand-lock?

moet wel zeggen dat als ik een andere class speel ik de mogelijkheid een kaart te trekken mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
beebie121 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:39:
Top ga ik ragnaros ook craften. vind het ook een leuke kaart :)

heb je ook een lijstje van kaarten die je gebruikt in je hand-lock?

moet wel zeggen dat als ik een andere class speel ik de mogelijkheid een kaart te trekken mis :)
Je kan voor de meer traditionele handlock kiezen, https://tempostorm.com/he...ks/handlock-meta-snapshot
of je kan kiezen voor demon handlock, https://tempostorm.com/hearthstone/decks/neobility-demonlock
demon handlock is op het moment beter in de meta dan de oude handlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik heb maar weer eens een gimmicky deck gemaakt.. Het 'What's yours is mine' deck.

Een priest deck waar ik alle 'steal' kaarten in heb zitten. Thoughtsteal, sylvanas, steal secret, shadow madness, put a random enemy minion on the battlefield, mind control tech, mind control, cabal shadow priest, mind vision. Verder nog wat goede value kaarten..

Het deck werkt tot nu toe voor geen meter, maar als het goed lukt is het wel leuk :P

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.hearthpwn.com/...g-commander-nerf-incoming

Ik noem dit geen nerf, dit is gewoon in 1 keer de kaart verwijderen uit het spel. De kaart lijkt totaal niet meer op wat het nu nog is.

Kan me ook niet in deze keuze vinden, er zijn zat oplossingen voor Patron, je kan allerlei limitaties implementeren of de mana cost verhogen van bepaalde kaarten. Maar hiermee beeindig je in 1 keer een compleet deck. Een erg foute keuze imo.
Dit komt trouwens van iemand die nooit Patron speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ja, het wordt wel heel erg hard aangepakt.

Dat doet blizzard sowieso wel meer, als ze nerfen maken ze de kaart ook volledig onspeelbaar.
Ik kwam patron toch al niet zo veel tegen, ik kom nog altijd veel meer face/hybrid/midrange hunters tegen dan patron. Voor competitive scheen het wel echt OP te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door aicaramba op 13-10-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aicaramba schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:19:
Ja, het wordt wel heel erg hard aangepakt.

Dat doet blizzard sowieso wel meer, als ze nerfen maken ze de kaart ook volledig onspeelbaar.
Ik kwam patron toch al niet zo veel tegen, ik kom nog altijd veel meer face/hybrid/midrange hunters tegen dan patron. Voor competitive scheen het wel echt OP te zijn.
Soms wel, soms niet. Unleash the Hounds en Eaglehorn Bow worden nog steeds gespeeld bijvoorbeeld.

Vaak zijn kaarten net iets te sterk, haal je dat iets naar beneden dan komt er een andere kaart voor in de plaats, Auctioneer was zo'n kaart, sterke kaart, maar naar mijn idee niet zozeer overpowered, maar net ietsje te. Toen hebben ze hem 1 mana duurder gemaakt, maar het was niet dat de kaart opeens heel slecht was, maar dat Sprint net iets beter werd.

Dat zou je hier ook krijgen, maak je een bepaalde kaart of combo zwakker, dan krijg je veranderingen in het deck, zou Frothing nog maar +1 attack krijgen, of alleen van friendly minions, dan zou er minder damage mogelijk zijn, dan zou je dus zien dat Grommash terug zou komen in Patron, of bijvoorbeeld of Raging Worgen er in. Zo zijn er wel meer dingen te bedenken, waardoor er wijzigingen in het deck plaats vinden, omdat ze de verandering moeten compenseren.

Maar nu maken ze het in 1 keer een bagger kaart, een soort van slechtere Dire Wolf Alpha die ook nog eens class specific is, in een deck die toch al niet op Charge minions draait.

Ik had echt graag op 1 van de 3 combo kaarten en +1 mana willen zien of minder damage boost op Frothing. Dat had naar mijn idee het deck net wat minder sterk gemaakt zodat die wel op 50% zou gaan hangen. Maar nu help je een compleet deck omzeep, geen enkel gedeelte is meer speelbaar, Warsong niet, Frothing niet en Patron niet. In 1 klap is Warrior weer gelimiteerd tot 1 speelstijl, control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Benjamin- schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:39:
[...]

Soms wel, soms niet. Unleash the Hounds en Eaglehorn Bow worden nog steeds gespeeld bijvoorbeeld.

Vaak zijn kaarten net iets te sterk, haal je dat iets naar beneden dan komt er een andere kaart voor in de plaats, Auctioneer was zo'n kaart, sterke kaart, maar naar mijn idee niet zozeer overpowered, maar net ietsje te. Toen hebben ze hem 1 mana duurder gemaakt, maar het was niet dat de kaart opeens heel slecht was, maar dat Sprint net iets beter werd.

Dat zou je hier ook krijgen, maak je een bepaalde kaart of combo zwakker, dan krijg je veranderingen in het deck, zou Frothing nog maar +1 attack krijgen, of alleen van friendly minions, dan zou er minder damage mogelijk zijn, dan zou je dus zien dat Grommash terug zou komen in Patron, of bijvoorbeeld of Raging Worgen er in. Zo zijn er wel meer dingen te bedenken, waardoor er wijzigingen in het deck plaats vinden, omdat ze de verandering moeten compenseren.

Maar nu maken ze het in 1 keer een bagger kaart, een soort van slechtere Dire Wolf Alpha die ook nog eens class specific is, in een deck die toch al niet op Charge minions draait.

Ik had echt graag op 1 van de 3 combo kaarten en +1 mana willen zien of minder damage boost op Frothing. Dat had naar mijn idee het deck net wat minder sterk gemaakt zodat die wel op 50% zou gaan hangen. Maar nu help je een compleet deck omzeep, geen enkel gedeelte is meer speelbaar, Warsong niet, Frothing niet en Patron niet. In 1 klap is Warrior weer gelimiteerd tot 1 speelstijl, control.
Het was dan ook vooral starving buzzard die werd generfed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aicaramba schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:43:
[...]

Het was dan ook vooral starving buzzard die werd generfed
Dat was zeker een onderdeel van de reden, gezien die combo erg sterk was, daarom is Starving Buzzard een paar maanden later ook dood generfd. Dessalnietemin is UtH erg goed op 3 mana, dus dat was een terechte nerf, ongeacht Buzzard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
Het is een hele rare nerf. 2/3 voor 3 mana crystals is onder het gemiddelde van stats, dus je verwacht een sterke ability om dat goed te maken: +1 op charge minions is dat niet. Plus zijn stats van 2/3 passen ook gewoon niet in het thema dat je dan wil spelen: charge minions en hard slaan. Alles wat de warsong commander niet doet. Geef hem dan zelf ook charge, zodat hij zelf tenminste ook al voor 3 kan slaan op beurt 3.

Nu is het gewoon één van de meest absolute baggerkaarten in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Laatst online: 13-09 23:24

Lapras

Ice beam

Al mijn 1 en 2 attack minions dansen op tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lapras schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:19:
Al mijn 1 en 2 attack minions dansen op tafel.
Dit is inderdaad wel iets waardoor er een flinke verschuiving in de meta komt en ook qua balance. Haunted Creepter is een goede minion, maar was dramatisch slecht tegen Patron, zelfde geldt voor Annoy-o-Tron, een kaart die ik vroeger nog in mijn deck had als Paladin ipv Zombie Chow, simpelweg omdat hij net als Chow veel early game control geeft, maar ook nog lategame goed is, je lacht namelijk je ballen uit je broek wanneer een Grommash en Deaths Bite wordt gestopt door een klein irritant mannetje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Everyone, get out of here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Laatst online: 12:33
Van alle voorgestelde fixes die ik tegengekomen ben is dit nog wel de slechtste. Charge geven was juist een van de weinige echt interessante abilities in het spel. Dit sloopt niet alleen de kern van Patron warrior, maar ook allerlei gimmick decks. Ik wil full dust voor Mekgineer Thermaplugg! :(

Op zulke dagen ben ik blij dat ik nooit een cent heb uitgegeven aan dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met dust vraag ik me trouwens wel af hoe ze dat gaan doen. Normaal krijg je volledige dust terug voor kaarten die generfd worden, tot nu toe stonden alle kaarten los van elkaar, UtH werd niet onspeelbaar door Buzzard te nerfen, Rogue kaarten werden niet onspeelbaar omdat Auctioneer werd generfd, deathrattle minions werden niet onspeelbaar omdat Undertaker generfd werd. Ja kaarten werden wel op een andere manier gebruikt en soms niet in dat deck, maar de kaarten die populair waren in die decks, worden nog wel steeds gebruikt.

Patron Warrior bracht veel kaarten terug in de meta, kaarten vallen en staan met deze verandering. De vraag is dan ook of dat ze hier in gaan compenseren. Ik kan me zo voorstellen dat je je flink belazerd voelt, dat je golden Patron deck voor zeker 50% onbruikbaar is door deze verandering. Deze nerf raakt niet alleen de kaart Warsong Commander en het deck Patron Warrior, maar gewoon heel veel kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De enige kaart die ze veranderen is Warsong Commander en dat is een basic kaart, geen dust dus.

Wat verwacht je, max dust terug voor elke kaart in patron deck en je geld voor de adventures terug? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Nog meer SecretDin yay... Ik vind de nerf zwaar overdreven, want nu maak je heel een decktype kapot ipv het te nerfen. Als je iets nerfed, moet het iets minder sterk zijn, maar niet onspeelbaar. OTK met frothing vonden mensen erg vervelend en daar mocht wel iets aan gedaan worden ja. Nu zul je Grim Patron zelf als kaart niet meer snel terug vinden in Warrior wat gewoon zonde is.

Tevens zegt Blizz wel dood leuk dat ze meestal kaarten uitbrengen om iets te "counteren/aanpakken". Maar helaas Blizz, sinds TGT is de meta nog niet sloom genoeg om inspire kaarten te spelen wat wel de theme is van TGT. Dan kun je zeggen, "ach het is maar een maand uit en geef het wat tijd". Maar het probleem is, is dat kaarten direct board impact moeten hebben in de huidge meta of het heeft deathrattle. Ben een klein beetje teleurgesteld met TGT eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:35
Ja TGT valt mij tot nu toe ook erg tegen. Verder gaat Blizzard echt geen rekening houden met mensen die golden decks craften. Als ze daaraan gaan beginnen, dan is het einde zoek. Wel jammer dat ze een classic card nerfen. Ik heb nog steeds een heleboel cards die gedust kunnen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
An1mA schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:59:
Nog meer SecretDin yay... Ik vind de nerf zwaar overdreven, want nu maak je heel een decktype kapot ipv het te nerfen. Als je iets nerfed, moet het iets minder sterk zijn, maar niet onspeelbaar. OTK met frothing vonden mensen erg vervelend en daar mocht wel iets aan gedaan worden ja. Nu zul je Grim Patron zelf als kaart niet meer snel terug vinden in Warrior wat gewoon zonde is.
Ik vond ook dat er wat aan Patron gedaan moest worden maar dit gaat IMHO wel weer wat ver.
Had liever gezien dat charge alleen van toepassing was als een minion 3 attack had of zoiets.
Het is indirect wel een buff voor alle Midrange (Zoo, Hunter, Paladin, Dragon Priest en Shaman) decks wat weer wat positief is alleen ook voor Secret (O)Paladin ;) wat weer wat minder is.
Vind het wel een rare move of juist een hele slimme van Blizzard om het te doen nog voor het WK want ik denk dat het grootste probleem was dat de kijkers van toernooien het zat waren om de "Grote 3 te zien''.
Ik kan mij zo voorstellen dat wanneer er bijv. weer meer Hunter gespeeld word Demonlock weer minder populair word dus er veranderd een boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Laatst online: 18:47
Deze vond ik net:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yZSJPwe.png?1
https://www.reddit.com/r/...legit_way_to_nerf_a_card/

:P

[ Voor 7% gewijzigd door PCBaas op 13-10-2015 23:43 ]

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Benjamin- schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:49:
[...]

Dat was zeker een onderdeel van de reden, gezien die combo erg sterk was, daarom is Starving Buzzard een paar maanden later ook dood generfd. Dessalnietemin is UtH erg goed op 3 mana, dus dat was een terechte nerf, ongeacht Buzzard.
Ja, dat klopt. Volgens mij is sylvanas ooit in de closed beta generfed van 5 naar 6 mana. Dat heeft de kaart ook niet verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benjamin- schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:29:
Met dust vraag ik me trouwens wel af hoe ze dat gaan doen. Normaal krijg je volledige dust terug voor kaarten die generfd worden, tot nu toe stonden alle kaarten los van elkaar, UtH werd niet onspeelbaar door Buzzard te nerfen, Rogue kaarten werden niet onspeelbaar omdat Auctioneer werd generfd, deathrattle minions werden niet onspeelbaar omdat Undertaker generfd werd. Ja kaarten werden wel op een andere manier gebruikt en soms niet in dat deck, maar de kaarten die populair waren in die decks, worden nog wel steeds gebruikt.

Patron Warrior bracht veel kaarten terug in de meta, kaarten vallen en staan met deze verandering. De vraag is dan ook of dat ze hier in gaan compenseren. Ik kan me zo voorstellen dat je je flink belazerd voelt, dat je golden Patron deck voor zeker 50% onbruikbaar is door deze verandering. Deze nerf raakt niet alleen de kaart Warsong Commander en het deck Patron Warrior, maar gewoon heel veel kaarten.
Valt wel mee want het deck was maar 700 dust en de enige legendary is de Emperor en die is nog steeds in heel veel decks speelbaar net als evt. de enige Epic Shieldslam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
beuker19 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 00:09:
[...]

Valt wel mee want het deck was maar 700 dust en de enige legendary is de Emperor en die is nog steeds in heel veel decks speelbaar net als evt. de enige Epic Shieldslam.
Hij bedoelt dat mensen die kaart ook golden hebben gemaakt en dat kost wel dust. Maar goed dat is het risico van golden decks, tenzij je alles golden maakt :P
Maar kan me niet voorstellen dat Blizzard daar wakker van ligt, ik ook niet trouwens, care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

RIP Patron Warrior :(

Ben het volledig met de meeste eens!
Had dan frothing berserker generfd.

Is dit een officiële bevestiging? (Ja dus)

In before secret paladin gets nerfed :P

[ Voor 16% gewijzigd door murphylee op 14-10-2015 00:36 ]

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Waarom zou je frothing willen nerfen? Volgens mij was er wel consensus over het punt dat het probleem bij Warsong lag.

Ik kan aansluitend ook wel begrijpen dat Blizz het hele charge element weghaalt. Dit niet de eerste keer dat ze deze kaart moeten aanpassen en ook niet de eerste keer dat er problemen zijn met het 'uit het niets' dealen van veel damage (otk Warrior, Unleash, Miracoli). Zonde dat het hele patron deck er nu uit ligt natuurlijk maar ik sta er eigenlijk niet van te kijken.

Ik vraag me af of er samenhang is met de wijzigingen die Brode heeft aangekondigd met betrekking tot warrior in arena. Het relatieve succes van warrior op ranked heeft veel van de problemen in de andere modi (met name arena) verbloemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:27
Had dan de Warsong zo veranderd dat minions die boven de 3 attack komen hun charge kwijt raken ofzo. Dan is die patron die de Inner Rage krijgt nutteloos en kan je ook niet met je 17/1 Frothings een OTK maken vanuit het niets.

Typische Blizzard nerf weer :') Soms vraag ik me wel eens af of devs zelf hun spelletje wel eens spelen :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twylight schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:38:
De enige kaart die ze veranderen is Warsong Commander en dat is een basic kaart, geen dust dus.

Wat verwacht je, max dust terug voor elke kaart in patron deck en je geld voor de adventures terug? :')
Oke ik wist niet eens meer of dat een common of basic was, maar dat is het punt niet. Kaarten die normaal generfd worden kunnen voor volledige waarde worden gedust, Undertaker kon je niet dusten, de golden versie wel en gaf ook de volledige hoeveelheid dust. Hier is de nerf niet alleen op Warsong, maar effectief ook op kaarten zoals Frothing en Patron.
Zie het maar even dat Blizzard opeens Fireball te goedkoop vindt en hem opeens 6 mana maken, dan is dat ook een directe nerf op Antonidas. Zonder Warsong zijn die niet speelbaar en is het dus effectief een nerf op ook die 2 kaarten.

Dat is dan ook het verschil met bijv Undertaker decks, Undertaker had altijd kaarten bij zich zoals Leper Gnome, Haunted Creeper en Clockwork Gnome, in Zoo zie je alleen Haunted Creeper, in Hunter Leper en Creeper, en Clockwork zie je nog steeds in Mech en soms Tempo Mage. Dus al die kaarten, ook al worden ze niet meer gezamenlijk gebruikt, hebben wel allemaal nog een plek in decks. Patron en Frothing zijn dood.
Tektoon schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 02:02:
Waarom zou je frothing willen nerfen? Volgens mij was er wel consensus over het punt dat het probleem bij Warsong lag.
Waarom vind je dit? Het probleem was de OTK in combinatie met sterke removal, het feit dat je met 30 HP nooit veilig was, dat was de klacht die mensen hadden. Wat ik een paar pagina's terug al zei, de winrate was niet heel abnormaal ofzo, in een bepaalde meta zou het deck zelfs slecht zijn, maar het was vooral dat jij alles perfect kon spelen, maar gewoon niets tegen de OTK kon doen, niet door heals, niet door taunts.
Doet een Frothing opeens niet meer een OTK, dan moet je als deck veranderingen maken om meer win conditions er in te doen, waardoor er meer counterplay is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
Benjamin- schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 06:42:
[...]

Oke ik wist niet eens meer of dat een common of basic was, maar dat is het punt niet. Kaarten die normaal generfd worden kunnen voor volledige waarde worden gedust, Undertaker kon je niet dusten, de golden versie wel en gaf ook de volledige hoeveelheid dust. Hier is de nerf niet alleen op Warsong, maar effectief ook op kaarten zoals Frothing en Patron.
Zie het maar even dat Blizzard opeens Fireball te goedkoop vindt en hem opeens 6 mana maken, dan is dat ook een directe nerf op Antonidas. Zonder Warsong zijn die niet speelbaar en is het dus effectief een nerf op ook die 2 kaarten.

Dat is dan ook het verschil met bijv Undertaker decks, Undertaker had altijd kaarten bij zich zoals Leper Gnome, Haunted Creeper en Clockwork Gnome, in Zoo zie je alleen Haunted Creeper, in Hunter Leper en Creeper, en Clockwork zie je nog steeds in Mech en soms Tempo Mage. Dus al die kaarten, ook al worden ze niet meer gezamenlijk gebruikt, hebben wel allemaal nog een plek in decks. Patron en Frothing zijn dood.

[...]
Sorry dat ik het zeg, maar je argumenten slaan nergens op..Ten eerste gaf je aan dat je dit deck niet speelt, dus waarom zou je er druk over maken? Bang voor de toekomst? Dit lijkt nu meer op klagen omdat het kan. De enige kaart die generfed wordt is de Warsong Commander en die kaart kun je NIET dusten, daarom geen dust. Geef mij eens een voorbeeld uit het verleden dat Blizzard spelers andere kaarten volledig liet dusten, vanwege een andere kaart? Dat er een link te leggen valt is onvoldoende, Blizzard kijkt alleen naar de generfde kaart. Wat jij wilt is onbegonnen werk. Patron is ook niet te dusten ;) Daarom zal dit niet gebeuren en dan kun je schrijven wat je wilt, het gebeurt niet punt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Well rare nerf is raar; de complete werking van Warsong commander is veranderd nu. Ipv dat ze gewoon de charge limiteren naar 'minions with attack 3 or less have charge'

Zo'n change voorkomt 20+ attack beserkers of patrons met inner rage die voor 5 damage inkomen. Maar het deck op zich is nog steeds vrij sterk. Je zou nog steeds 4-5 patrons kunnen maken in een beurt die allemaal aanvallen (is nog steeds 12-15 damage vanuit niks) Maar het sloopt niet het complete deck.

Daarentegen; de nerf was wel nodig; maar het had heel anders gekund zonder het complete deck te vermoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Je kan ook gewoon op de frothing berserker een max stellen aan de hoeveelheid dat hij (per beurt) mag groeien ipv de Warsong Commander compleet nutteloos te maken en daarmee ook een heleboel andere kaarten die hun nut hadden dankzij de Warsong Commander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flarlarlar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-07-2022
Als warsong nu niet meer voor problemen zou zorgen doordat frothing of iets anders werd generfd, dan zorgde het met een latere uitbreiding wel weer voor problemen. Het is inherent aan de ability dat het makkelijk een gat kan maken iemands healthpool vanuit het niets, wat ze dus niet meer wilden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je had ook de ability aan kunnen passen door de ability te cappen op een manier dat minions boven de 3 attack geen charge meer hebben. Een 2/4 Frothing Berserker zou wel aan kunnen vallen, maar zodra de attack hoger dan 3 wordt verdwijnt de charge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icemotion schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:36:
Well rare nerf is raar; de complete werking van Warsong commander is veranderd nu. Ipv dat ze gewoon de charge limiteren naar 'minions with attack 3 or less have charge'

Zo'n change voorkomt 20+ attack beserkers of patrons met inner rage die voor 5 damage inkomen. Maar het deck op zich is nog steeds vrij sterk. Je zou nog steeds 4-5 patrons kunnen maken in een beurt die allemaal aanvallen (is nog steeds 12-15 damage vanuit niks) Maar het sloopt niet het complete deck.

Daarentegen; de nerf was wel nodig; maar het had heel anders gekund zonder het complete deck te vermoorden.
Ik denk dat warsong generfd is ook met het oog op de toekomst.
Nu hoeft men met nieuwe kaarten geen rekening meer te houden met deze kaart wat waarschijnlijk een goed iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nostordici schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 08:11:
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar je argumenten slaan nergens op..Ten eerste gaf je aan dat je dit deck niet speelt, dus waarom zou je er druk over maken? Bang voor de toekomst? Dit lijkt nu meer op klagen omdat het kan. De enige kaart die generfed wordt is de Warsong Commander en die kaart kun je NIET dusten, daarom geen dust. Geef mij eens een voorbeeld uit het verleden dat Blizzard spelers andere kaarten volledig liet dusten, vanwege een andere kaart? Dat er een link te leggen valt is onvoldoende, Blizzard kijkt alleen naar de generfde kaart. Wat jij wilt is onbegonnen werk. Patron is ook niet te dusten ;) Daarom zal dit niet gebeuren en dan kun je schrijven wat je wilt, het gebeurt niet punt :p
Dus ik mag niets zeggen tenzij ik het deck speel?

Warsong kan je niet dusten, golden Patron wel.

Je punt dat het in het verleden niet is gebeurd, klopt helemaal, maar het is ook nog nooit gebeurd dat een nerf op 1 kaart, andere kaarten nutteloos heeft gemaakt, het veranderde decks, het zorgde dat bepaalde kaarten niet meer werd gebruikt voor die class, maar ze bleven gewoon speelbaar en gebruikt worden.

Patron wordt op 3 manieren gebruikt, met Inner Rage en Whirlwind (effect) voor 4 Patrons op turn 5/6. Met Warsong voor boardclear met een zooi Patrons op het veld, op met super combo met gigantische Frothing(s). 2 van de 3 werkt niet meer, en niemand gaat al die combo kaarten in zijn deck doen om een paar 3/3's te maken die toch geen echt gevaar vormen omdat je toch niet bang hoeft te zijn voor een gigantische combo.
Naast Warrior wordt deze kaart niet gespeeld, dus al die golden Patrons zijn gemaakt voor dit deck, een deck die Blizzard trouwens heeft verzonnen (dit deck lieten ze destijds tijdens een preview show zien - wel minder goed uitgewerkt, maar wel met combo's en Warsong/Patron). Met deze wijziging is deze kaart dood, en vind ik wel dat deze mensen deze kaart mogen dusten voor volle waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Patron is door deze wijziging wel helemaal dood, ondanks dat deze kaart zelf niet generfed wordt. Dat is wel zonde voor de mensen die 1600 dust uitgegeven hebben aan een setje golden Patrons, maar ik denk niet dat ze hun beleid aan zullen passen.

[ Voor 12% gewijzigd door xelfer op 14-10-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benjamin- schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:46:
[...]

Je punt dat het in het verleden niet is gebeurd, klopt helemaal, maar het is ook nog nooit gebeurd dat een nerf op 1 kaart, andere kaarten nutteloos heeft gemaakt, het veranderde decks, het zorgde dat bepaalde kaarten niet meer werd gebruikt voor die class, maar ze bleven gewoon speelbaar en gebruikt worden.

Patron wordt op 3 manieren gebruikt, met Inner Rage en Whirlwind (effect) voor 4 Patrons op turn 5/6. Met Warsong voor boardclear met een zooi Patrons op het veld, op met super combo met gigantische Frothing(s). 2 van de 3 werkt niet meer, en niemand gaat al die combo kaarten in zijn deck doen om een paar 3/3's te maken die toch geen echt gevaar vormen omdat je toch niet bang hoeft te zijn voor een gigantische combo.
Naast Warrior wordt deze kaart niet gespeeld, dus al die golden Patrons zijn gemaakt voor dit deck, een deck die Blizzard trouwens heeft verzonnen (dit deck lieten ze destijds tijdens een preview show zien - wel minder goed uitgewerkt, maar wel met combo's en Warsong/Patron). Met deze wijziging is deze kaart dood, en vind ik wel dat deze mensen deze kaart mogen dusten voor volle waarde.
Lol de domste uitspraak ooit ?
Patron doet nog steeds wat hij moet doen....punt.
Want zoals jij nu denkt hoort bij bijv. een Mad Scientist nerf ook je volledige dust voor secrets hoort terug te krijgen ;w
Ook had iedere idioot kunnen bedenken dat Patron hoe dan ook generfd zou gaan worden net als Dr. 6 (MC) in de toekomst ook een nerf gaat krijgen zeker nu 1 van zijn counters al generfed is.

[ Voor 5% gewijzigd door beuker19 op 14-10-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:40
Vriend van me is nog vrij nieuw in Hearthstone en won niet vaak. Heb voor hem een (nog goedkopere variant) facehunter gemaakt waarmee die wel redelijk wat wint :p eigenlijk draag ik nu bij aan het hele feit dat er te weinig variatie nog zit in Hearthstone decks, sorry. Voor nieuwe(re) spelers is het echter wel ideaal die deckjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:09:
Vriend van me is nog vrij nieuw in Hearthstone en won niet vaak. Heb voor hem een (nog goedkopere variant) facehunter gemaakt waarmee die wel redelijk wat wint :p eigenlijk draag ik nu bij aan het hele feit dat er te weinig variatie nog zit in Hearthstone decks, sorry. Voor nieuwe(re) spelers is het echter wel ideaal die deckjes.
Als jij je vriend ook nog wat wil leren zou ik een Zoo deck maken want daar leer je ook wat meer de basis zoals board control en card advantage om straks ook beter te worden met andere decks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:38:
[...]

Als jij je vriend ook nog wat wil leren zou ik een Zoo deck maken want daar leer je ook wat meer de basis zoals board control en card advantage om straks ook beter te worden met andere decks.
Je zou ook gewoon een basic deck kunnen pakken daaruit kaarten gaan wisselen met kaarten die je inmiddels gespaard hebt. Daarbij blijft het voor nieuwe spelers raadzaam om zo veel mogelijk arena te spelen om je collectie uit te breiden. Zo kom je vanzelf aan een uitgebreide collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
astie schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:05:
[...]

Je zou ook gewoon een basic deck kunnen pakken daaruit kaarten gaan wisselen met kaarten die je inmiddels gespaard hebt. Daarbij blijft het voor nieuwe spelers raadzaam om zo veel mogelijk arena te spelen om je collectie uit te breiden. Zo kom je vanzelf aan een uitgebreide collectie.
Het ging mij meer om het leren en Zoo is goedkoop en leerzaam ook om beter te worden in Arena.
Face Hunter werkt prima maar is niet echt leerzaam zoals bijv. Zoo of arena dat wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:00:
[...]

Lol de domste uitspraak ooit ?
Patron doet nog steeds wat hij moet doen....punt.
Want zoals jij nu denkt hoort bij bijv. een Mad Scientist nerf ook je volledige dust voor secrets hoort terug te krijgen ;w
Ook had iedere idioot kunnen bedenken dat Patron hoe dan ook generfd zou gaan worden net als Dr. 6 (MC) in de toekomst ook een nerf gaat krijgen zeker nu 1 van zijn counters al generfed is.
Nee. Secrets zijn speelbaar ongeacht van Mad Scientist. Uiteraard zouden ze een stuk zwakker worden, maar Paladin gebruikt toch al geen Mad Scientist en Mage heeft Kirin Tor Mage nog. Voor Hunter is het best oke om secrets los te spelen, beter gezegd, Hunter secrets zijn geregeld juist beter door ze uit de hand te spelen, zeker met bijvoorbeeld Freezing Trap.
Dat betekent dat in alle gevallen secrets speelbaar blijven, uiteraard zal je dan wel veranderingen in decks zien.

Daarom vergeleek ik het ook met Fireball die opeens 2 mana duurder is. Antonidas blijft precies hetzelfde effect hebben, er verandert dan ook niets aan de kaart. Echter wordt Fireball onspeelbaar, waardoor Antonidas opeens niet bruikbaar meer is. Volgens jouw zou dit echter niet betekenen dat Antonidas volle dust moet geven, want ja, de kaart zelf is niet veranderd.

Ja iedere idioot had kunnen bedenken dat Patron generfd zou worden. Al die idioten hebben echter wel hun ongelijk gekregen. Dit is niet Patron nerfen namelijk, dit is Patron de nek omdraaien.

Tevens vind ik het geweldig dat je zegt dat: "Patron doet nog steeds wat hij moet doen....punt." Maar ook: "Ook had iedere idioot kunnen bedenken dat Patron hoe dan ook generfd zou gaan worden".
Dit terwijl ik dus de domste uitspraak ooit doet?
Jij zal hier vast niet de hilariteit in zien, maar ik denk diverse andere wel.

Wat er met Secret Paladin gaat gebeuren vind ik heel moeilijk te zeggen, je krijgt namelijk verschuivingen, op alle vlakken, het is te simpel om te zeggen: "Oh nu dat Patron weg is, dan wordt deck X super goed". Want laten we er even vanuit gaan dat dit gaat gebeuren, stel dat Paladin zo sterk wordt dat het bij verre het beste is, hoe gaan tegenstanders daarop reageren? Hunters met Flare? Meer Mages? Aanpassingen van decks? Want ja, wat populair is, gaat gecountered worden.
Daarbij veranderen decks sowieso. Zoals ik al zei, ik speelde een tijd Annoy-o-Tron ipv Zombie Chow, dat is iets wat je niet tegen Patron wilt spelen, waardoor Zombie Chow duidelijk beter is in control/mid range, maar doordat Patron er straks niet meer is, is Annoy-o-Tron weer een stuk beter, en Annoy-o-Tron vind ik beter tegen Secret Paladin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Zoals de warsong commander kaart nu wordt, vind ik het trouwens eerder een 2 mana kaart.
Overigens kan de reden om Warsong Commander te nerfen ipv Frothing ook een economische zijn. Omdat dit een rare is kunnen veel mensen deze kaart vele malen verkopen voor 100 dust.

Ik denk dat Warsong naar 4 mana brengen in de oude vorm ook al wellicht genoeg is om het Patron deck te nerfen. Die ene mana zal in de praktijk één whirlwind effect minder betekenen, wat vaak net het verschil is tussen OTK of niet. Sowieso gaat alles dan één beurt later plaats vinden belangrijk is (kan de warrior dit veroorloven?)

Als Patron eenmaal uit de meta is kan het trouwens best zijn dat de Patron kaart nog steeds viable kan zijn in sommige gevallen. Niet als OTK, maar als zeer sticky minion. Immers gaan mensen er dan niet meer omheen spelen en dan komen de 1/1 en 1/2 gewoon weer op tafel.

Leuk dat ze dit VOOR blizzcon doen waardoor er toch weer wat andere keuzes gemaakt moeten worden door de pro's ipv de patron auto-include.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 09:13
Ik heb zelf ook het gevoel dat Blizzard met deze nerf vooral het komende WK wat nieuw elan willen geven en dat ze zeker wilde zijn dat Patron absoluut geen tier 1, 2 of 3 zou blijven. Die economische reden is echt te verwaarlozen naar mijn mening. Ten eerste zijn de grim patron fixed kaarten, de frothing berserker (mochten ze die willen nerfen) rare en alleen voor mensen die frothings hebben lopen hoarden eventueel enigszins lucratief t.a.v. dust. Ten tweede zou bijvoorbeeld een nerf van Grim Patron betekenen dat alleen mensen met golden Grim Patron's er nu echt wat aan zouden hebben. Over het algemeen zijn de mensen die golden kaarten aan het craften zijn uit fixed sets toch al vaak de mensen die geld in het laatje van Blizzard stoppen en geen ftp spelers zijn. Iets meer dust voor die mensen zorgt er niet voor dat ze opeens geen cashflow meer krijgen van die spelers omdat ze nu iets meer dust hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
Benjamin- schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:46:
[...]

Jawel, heb ik ergens beweerd dat dit niet mag? Echter waarom moet je je hier druk om maken? Het gaat hier om zo'n kleine groep, dat Blizzard hier totaal niet wakker van kan liggen. Waarom Patron wel een refund geven en bij Beserker niet? Dit veroorzaakt veel te veel gedoe, want waar ligt de grens? Alle kaarten hebben wel een verband met elkaar bij een nerf. Er zullen vast wel meer kaarten zijn die minder bruikbaar zullen zijn voor het Patron deck. Kortom een klein probleem voor een nog kleinere groep ;) Je kan ook stellen dat ze maanden hebben kunnen genieten van hun golden deck en dat ze die kaarten nu kunnen bewonderen in hun collectie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zo kun je wel doorgaan. Ik wil dan ook de dust terug voor mijn lightbombs die ik speciaal gecraft heb om de winrate tegen patron te verbeteren.
Pagina: 1 ... 3 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.