beuker19 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:40:
[...]
Waarom denk je dat naast Patron Handlock en Druid ook tier 1 zijn ?
Waarom is Harrison sinds BRM een tier 1 legendary ?
En een 75% winrate is extreem hoor zelfs voor Xixo.
Maar goed jij Vind het prima maar helaas ben je een van de weinigen want iedereen begint steeds minder en minder Hearthstone te spelen en daar heeft Patron zeker een aandeel in.
Harrison is tier 1 sinds BRM? Sinds TGT zit die juist in veel minder decks, en dat terwijl er zat Warriors, Paladins en Hunters zijn. Hoe dit komt? Geen idee, maar hij is zeker geen tier 1 op dit moment.
Volgens TS zijn er 4 decks tier 1, die jij noemde + secret Paladin. Maar wat maakt een deck nou tier 1? Is dat omdat een deck zo sterk is dat ze gemiddeld op 75% winrate zitten? Absoluut niet. Tier 1 wordt bepaald door wat populair is. Een deck kan gemiddeld 50% zitten als die tegen alle verschillende decks 5x speelt, echter omdat een deck waar die sterker tegen is vaker wordt gespeeld, dan een deck waar die slechter tegen is, haal je een iets hogere win percentage.
De meta wordt dan ook bepaald door populariteit, die afkomstig is van pro players/streamers. Wil je een verschuiving in de meta, dan moet een pro player andere decks gaan spelen, waardoor een tier 1 opeens kan afzakken naar tier 3.
Dat is ook het grappige aan secret Paladin, dat deck heeft een hoop slechte match ups, echter zijn diverse goede match ups zo populair, dat de winpercentage goed is.
Hoe dan ook gaan meta's verschuiven, op een gegeven moment komen we zo vast te zitten bij bepaalde decks, dat decks goed worden die juist hiervan makkelijk winnen, en zo zal je altijd verschuivingen hebben. De tekst bij Face Hunter legt het ook goed uit:
Face Hunter remains at the bottom of Tier 3 this week, as it is simply outclassed by the other variants of Hunter. It also has a lot of bad match-ups versus the current popular decks and Tier 1 decks like Patron Warrior and Mid-Range Druid. It also performs worse against Demon Handlock than other slower Hunter variants due to the inability to play around Molten Giants effectively. With that being said, Face Hunter remains a solid counter to other aggressive decks like Tempo Mage, which continues to be popular on ladder. Depending on how the meta shapes up in the early days of the new season, Face Hunter could see a slight raise in Snapshot Ranks, perhaps making it back to Tier 2. In anticipation of the more aggressive meta, Snake Trap and Bear Trap may be cut out for a second Explosive Trap
Patron is wederom helemaal niet zo unbalanced, tijdens BRM wel, maar in TGT zijn er wat meer slechte match ups gekomen. Ja de verschrikking van de absurde combo is zwaar irritant, want het voelt dan alsof je opeens verliest, maar dat zegt niets over de winratio.
Ik hou trouwens ook niet bepaald van dit soort decks, verliezen doen we allemaal, maar ik vind het zelf fijner wanneer ik het zie aankomen, zelfs al zit je dan 5 minuten te spartelen terwijl je al weet dat je gaat verliezen, maar tegen Patron heb je gewoon nooit een idee of hij je dood gaat maken of niet, ondanks dat je 25+ health hebt. Je hebt nooit het 'veilige' gevoel van dat je gaat winnen of verliezen.
Oh en wat betreft die winratio van Xixo. Je zou eens moeten kijken wat voor winratio je nodig hebt voor rank 1, dat ligt sowieso al op iets van 70%. Dat nummer fluctueert wel aardig wat, omdat het ligt aan tegen wie je speelt. Tegen een rank 1 spelen levert veel meer op dan een rank 4000, maar ik kan me herinneren dat ik zowel Forsen als Sjow op ruim 70% heb gezien om rank 1 te halen.
[
Voor 5% gewijzigd door
Benjamin- op 05-10-2015 19:23
]
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900