• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-12 08:24

Lapras

Ice beam

Er bestaan al Murloc decks. Vooral de Warlock variant is erg sterk. Helaas mis ik nog te veel kaarten om hem te maken.

Ik ben blij als ik weer 700 gold heb voor de laatste wing. Kan ik weer wat meer Arena spelen. De afgelopen weken heb ik daar niet niet meer mee gerommeld.

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-12 20:54
Nitai schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:43:
[...]

Hoeveel heb je er nu Royy90? Heb nu een Priest, Paladin en Warlock Golden... O+
Haha, die Warrior is wel mooi, maar ik ben ook maar begonnen aan m'n Mage (die had al 127 wins). Met Druid (9 wins lol) en Warrior (67 wins) was de motivatie toch veel minder.

Met m'n hunter zit ik wel op de 340 nog wat, maar ja, wil je daar een golden hero van? :$
Heb nu Paladin en Hunter golden. Mijn standen op dit moment zijn:
Warrior: 306
Shaman: 139
Rogue: 120
Druid: 313
Warlock: 375
Mage: 185
Priest: 109

Dat zal nog wel even duren...

PSN Profile

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:32
Lapras schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:32:
Er bestaan al Murloc decks. Vooral de Warlock variant is erg sterk. Helaas mis ik nog te veel kaarten om hem te maken.

Ik ben blij als ik weer 700 gold heb voor de laatste wing. Kan ik weer wat meer Arena spelen. De afgelopen weken heb ik daar niet niet meer mee gerommeld.
idd maar ik heb de shaman variant altijd meer gewaardeerd :) ook vanwege de legendary en het feit dat een shammy meer eenzijdige boardclears heeft

maar idd de card draw van de lock is ook erg goed
De PvE adventures zijn op normal dit keer nog best leuk om te doen.

Ik ga nu ook wel wat Murloc decks testen. In ieder geval om lekker casual mee te spelen. Of Murlocs echt viable zullen zijn op de ladder weet ik nog niet eerlijk gezegd.

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:33
Vind het persoonlijk altijd wel leuk om murloc shaman te spelen. Nu heb ik daar dan ook Neptulon/Mistcaller bij en 2 bloodlusts, gewoon omdat het leuk is met kleine minions veel damage te kunnen doen :)
Sure, het zal niet competitief viable zijn maar ik speel dan ook voor de lol en niet om Legend rank te worden.

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Voelt wel goed om sylvana te jatten met die nieuwe priest kaart :)

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12 19:38
Volgens mij ligt het niet aan mij, maar het is weer feest op de EU servers van Blizzard. 6 games gespeeld 4 disconnects, toppie!

*EDIT*
Yep er was ook een disconnect bij Neirea en Firebat, goed bezig Blizzard.

[ Voor 24% gewijzigd door An1mA op 04-12-2015 21:56 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-12 17:38
Ik heb al weken nergens last van op EU, maar soit. Wat vind je van Dark Peddler, An1mA? Ik zie dat je 'm niet gebruikt in je Renolock terwijl 'ie daar wel heel populair in is. Ik heb zelf geen Nether dus dat plekje was snel opgevuld.

Het deck is nieuw voor mij want ik had nog geen Jaraxxus. Maar met al die rewards zit ik voortdurend met teveel gold/dust dus dat was snel gefixt. :)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• An1mA
Tektoon schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 22:27:
Ik heb al weken nergens last van op EU, maar soit. Wat vind je van Dark Peddler, An1mA? Ik zie dat je 'm niet gebruikt in je Renolock terwijl 'ie daar wel heel populair in is. Ik heb zelf geen Nether dus dat plekje was snel opgevuld.

Het deck is nieuw voor mij want ik had nog geen Jaraxxus. Maar met al die rewards zit ik voortdurend met teveel gold/dust dus dat was snel gefixt. :)
Kaart is goed in bijna elke Warlock, maar op dit moment tap ik liever. Als de meta echt super aggro word, dan ga ik zeker een Dark Peddler spelen.

Nieuwevolger schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:14:
Ik bedoel niet dat murlocs niet nutteloos zijn, maar dat op de murloc kaarten na, niet heel veel nuttigs erin zit.
Sowieso zijn de Murlocs al een derde van de kaarten.
Gorillabot is dus echt wel een nuttige kaart, een type kaart die Mech decks weer goed kan maken. Maar ook een kaart zoals Jungle Moonkin kan interessant zijn in een control Druid deck. Removal is altijd een lastige in Druid, maar dit is een hoop spellpower die een Swipe opeens 6/3 maakt.
En dan is er Entomb, een kaart die zo sterk is in control, je verwijdert hun kaart, en je krijgt hemzelf. Bedenk even de value tegen kaarten zoals Tirion.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• An1mA
Gister helaas mijn doel niet bereikt met Renolock, rank 4. Rond mijn rank worden er decks gespeeld waar Renolock iets minder effectief is.
Ik kom combo decks tegen, dus kan ik mijn wincondition Jaraxxus vaak niet spelen. Renolock is best een trage deck, dus ik zulke decks genoeg tijd om hen combos te trekken.
Of ik kom super agressieve (yolo) decks tegen en als je geen Reno hebt, ben ik de sjaak.
Vanmiddag nog een poging wagen met Renolock, anders even de Malylock proberen van Purple of the good old mid range Druid.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Iemand dit deck al geprobeerd?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CVcOMK-UsAA_LbT.png

zit er wel geinig uit :)

Edit:

Deck is niet goed zichtbaar op het plaatje: zie de tweet van Zalae.

https://twitter.com/ArchonZalae/status/673022278251110400

[ Voor 35% gewijzigd door DarthDavy op 05-12-2015 13:18 ]

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
DarthDavy schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 13:17:
Iemand dit deck al geprobeerd?

[afbeelding]

zit er wel geinig uit :)

Edit:

Deck is niet goed zichtbaar op het plaatje: zie de tweet van Zalae.

https://twitter.com/ArchonZalae/status/673022278251110400
tis gewoon weer een zoo variant, wat is er zo geinig aan?

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• DarthDavy
Mofkees schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:13:
[...]

tis gewoon weer een zoo variant, wat is er zo geinig aan?
Hobgoblin! :+

Ik heb de game voor het eerst dit seizoen ook weer aangeraakt en als er 1 ding is wat ik merk aan spelers op rank 20: hun decks bevatten 100% creature removal kaarten. Op zich wel interessant om de gedachtegang van nieuwe spelers te zien. Ik merk dat veel van de low rated spelers die hun eigen decks bouwen heel erg bezig zijn met het removen van de creatures van de tegenstander, en bijna helemaal niet met het opbouwen van hun eigen board.

Verwijderd

Ik vind het alleen jammer dat tegenwoordige bijna iedere (rank)speler een Reno in deck heeft. Het is heel erg handig maar ALS je een Reno in je deck nodig hebt, dan vraag ik me toch af over je 'skills' hoor.

Natuurlijk loopt iedereen ermee rond dus ben je eerder gedwongen om zo'n kaart in je deck te steken.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 18:10:
Ik vind het alleen jammer dat tegenwoordige bijna iedere (rank)speler een Reno in deck heeft. Het is heel erg handig maar ALS je een Reno in je deck nodig hebt, dan vraag ik me toch af over je 'skills' hoor.
:')

Toch altijd mooi om weer te zien dat er altijd wel iets te klagen valt. Is het niet aggro, dan is het wel control.

Maar toch even een vraagje, wat voor skilled decks speel jij dan?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Natuurlijk loopt iedereen ermee rond dus ben je eerder gedwongen om zo'n kaart in je deck te steken.
Liever Reno decks dan face is the place SMORC toch?

Verwijderd

xelfer schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 18:17:
[...]

Liever Reno decks dan face is the place SMORC toch?
Face is the place Smorc?

Voor de andere vraag: Momenteel basic decks met wat afgeleid van Trumps zijn uitleg.

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02:22
xelfer schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:59:
Ik heb de game voor het eerst dit seizoen ook weer aangeraakt en als er 1 ding is wat ik merk aan spelers op rank 20: hun decks bevatten 100% creature removal kaarten. Op zich wel interessant om de gedachtegang van nieuwe spelers te zien. Ik merk dat veel van de low rated spelers die hun eigen decks bouwen heel erg bezig zijn met het removen van de creatures van de tegenstander, en bijna helemaal niet met het opbouwen van hun eigen board.
Als je van een control speelstijl houdt dan is dat je enige optie. En doordat Hearthstone erg tempogericht is blijven ze rond die rank hangen. Control Warrior is niet veel anders, alleen wél viable.
108rogar schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 18:37:
[...]

Als je van een control speelstijl houdt dan is dat je enige optie. En doordat Hearthstone erg tempogericht is blijven ze rond die rank hangen. Control Warrior is niet veel anders, alleen wél viable.
Het is niet alleen dat, maar ook vaak de keuze qua kaarten, in de basic set zitten al een hoop removal kaarten, voeg daar classic aan toe en je hebt nog meer removal. In latere uitbreidingen is er echt heel weinig removal bij gekomen.
Daarna is het bijna allemaal gericht geweest op minions. Tijdens classic en Naxx was de meta ook veel trager en iedere Mage had bijvoorbeeld minimaal 1 Flamestrike.

• An1mA

Tja als je veel aggro tegen komt en je hebt een goede Reno turn, dan kan de aggro player zijn koffers pakken.
Probeer je vraag eens zelf te beantwoorden. Waarom heeft Blizzard Reno Jackson ontworpen? We hebben ten slotte al healbot. Blijkbaar is een healbot dus niet goed genoeg tegen aggro/face decks.
Daarnaast vaar je nu in gevaarlijk water door te zeggen dat Reno decks geen skill nodig hebben. En zoals Benjamin al vroeg, wat is volgens jou dan wel een skillful deck?
Daarnaast zijn Reno decks echt niet koning op ladder door het aanwezigheid van een aantal combo decks. Dus het is misschien bij "jou" zo dat je veel Reno decks tegen komt, maar ik bijvoorbeeld kom er niet veel tegen.

Benjamin- schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 18:15:
[...]

:')

Toch altijd mooi om weer te zien dat er altijd wel iets te klagen valt. Is het niet aggro, dan is het wel control.

Maar toch even een vraagje, wat voor skilled decks speel jij dan?
Ik snap het punt wel hoor want niet alleen Aggro word gestraft door Reno maar ook decks als Freeze Mage, Oil Rogue, Midrange Hunter, Zoo en Dragon Priest omdat je nu veel meer late game en boardclear in je deck stopt zonder er echt voor gestraft te worden.

Ik denk ook dat Reno eerder een Midrange tool is ipv dat de echte control decks er veel plezier van hebben zoals CW, Freeze Mage, Oil Rogue en Priest.
Wat ook jammer is, is dat Reno juist tegen de decks waar de meesten een ''hekel'' aan hebben (face) je ook maar geluk moet hebben dat je hem trekt want anders verlies je nog.

[ Voor 10% gewijzigd door beuker19 op 05-12-2015 19:05 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

beuker19 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 19:01:
[...]

Ik snap het punt wel hoor want niet alleen Aggro word gestraft door Reno maar ook decks als Freeze Mage, Oil Rogue, Midrange Hunter, Zoo en Dragon Priest omdat je nu veel meer late game en boardclear in je deck stopt zonder er echt voor gestraft te worden.

Ik denk ook dat Reno eerder een Midrange tool is ipv dat de echte control decks er veel plezier van hebben zoals CW, Freeze Mage, Oil Rogue en Priest.
Wat ook jammer is, is dat Reno juist tegen de decks waar de meesten een ''hekel'' aan hebben (face) je ook maar geluk moet hebben dat je hem trekt want anders verlies je nog.
Oil Rogue is geen control deck?

Priest, Freeze Mage en Control Warrior hebben er niet zoveel baat bij nee, het kan zeker wel, maar het is dan meer een iets andere style, ipv dat je echt er iets nieuws van maakt.

Renolock en Renodin zijn echt wel weer nieuw, kaarten die je lang niet hebt gezien of vrijwel helemaal niet, zijn weer speelbaar, simpelweg omdat je wat meer lategame kan gaan, en dus control kan spelen.

Verder hoef je echt Reno niet te trekken, het is wel direct over wanneer je hem op tijd trek, maar speel je een greedy deck met Reno, dan ben je gewoon noob. Je hebt gewoon diverse kaarten nodig die je helpen overleven, waarvan Reno wel de sterkste is, maar zeker niet de enige. Verschil is dat doordat je meer lategame hebt, dat je early game minder uitmaakt, hierdoor kan ik bijvoorbeeld een Refreshment Vendor spelen, omdat ik de eerste 10 turns toch niet bezig ben met face damage.

Verwijderd

Ik wist niet dat er nogal serieus decks gestraft worden door Reno. Ik had eerder moeite met het feit dat er gewoon niks aan te doen is met een basic deck als de tegenstander gewoon Reno neerlegt.

Ik vraag mij af of het nog mogelijk is om te winnen nadat je tegenstander Reno geplaatst heeft.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 19:34:
Ik wist niet dat er nogal serieus decks gestraft worden door Reno. Ik had eerder moeite met het feit dat er gewoon niks aan te doen is met een basic deck als de tegenstander gewoon Reno neerlegt.

Ik vraag mij af of het nog mogelijk is om te winnen nadat je tegenstander Reno geplaatst heeft.
Ligt compleet aan je deck. Aggro zal zelden nog kunnen winnen, maar voor control maakt het niet gigantische veel uit, immers wanneer jij verliest van control, dan hebben zij vaak al heel veel op het veld liggen, Reno is dan uitstellen, en tenzij je dan opeens de kaart topdeck die je nodig hebt, ben je alsnog de sjaak.

• PCBaas
  • Laatst online: 05:36
2e 12-0 win arena! =O

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pBhkvBA.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lAFw7FD.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NrXbXFq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tf3BfU9.jpg

Met natuurlijk de beste pack ooit erbij! :D

5700X | RX 6600

• DarthDavy

Nog nooit met Reno Jackson gespeeld. Ik zeg niet dat ik het niet ga doen, maar tot nu toe zijn er voldoende leuke decks zonder Reno Jackson.

Gisteren met m'n tempo mage drie keer van Reno Jackson gewonnen in één game (één keer via echo terug en één keer via spare part). Geen idee hoeveel dmg ik op de hero gedaan heb die game, maar ik gok dik boven de 100 (hij speelde ook healbot/brann/...). Clue van de zaak was: ik had board control van turn 1 en ik gaf die niet af, voor m'n kop nie, dan mag je healen wat je wil, je verliest toch. Gewoon tempo bepalen en niet in blowouts lopen.

• DarthDavy
An1mA schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 18:54:
[...]

Tja als je veel aggro tegen komt en je hebt een goede Reno turn, dan kan de aggro player zijn koffers pakken.
Probeer je vraag eens zelf te beantwoorden. Waarom heeft Blizzard Reno Jackson ontworpen? We hebben ten slotte al healbot. Blijkbaar is een healbot dus niet goed genoeg tegen aggro/face decks.
Daarnaast vaar je nu in gevaarlijk water door te zeggen dat Reno decks geen skill nodig hebben. En zoals Benjamin al vroeg, wat is volgens jou dan wel een skillful deck?
Daarnaast zijn Reno decks echt niet koning op ladder door het aanwezigheid van een aantal combo decks. Dus het is misschien bij "jou" zo dat je veel Reno decks tegen komt, maar ik bijvoorbeeld kom er niet veel tegen.
Wijze woorden Anima!

Ik krijg ook een beetje het gevoel nu: diegene die aggro/face spelen kennen niets van het spel en zijn noobs. Diegene die Reno Jackson control spelen kennen niets van het spel en zijn noobs. :P

Ok... waar zijn we dan nu? Misschien op het punt waar Blizzard zo hard op hamert met Hearthstone: fun! Hearthstone hoort fun te zijn, maar ik lees voornamelijk heel veel frustratie.
PCBaas schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 20:28:
2e 12-0 win arena! =O

Met natuurlijk de beste pack ooit erbij! :D
Zonde fireballs. :+ Nice hoor! :)

[ Voor 8% gewijzigd door DarthDavy op 05-12-2015 20:50 ]

Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 18:32:
[...]

Face is the place Smorc?

Voor de andere vraag: Momenteel basic decks met wat afgeleid van Trumps zijn uitleg.
Lees het AUB nog een x goed door voor we weer ellenlange discussies gaan voeren.

Oil Rogue is geen control deck??
Ik zeg toch dat het een control deck is die ook moeite heeft met Reno decks omdat ze maar een bepaalde hoeveelheid damage hebben net als CW, Freeze Mage en Priest.

Priest, Freeze Mage en Control Warrior hebben er niet zoveel baat bij nee, het kan zeker wel, maar het is dan meer een iets andere style, ipv dat je echt er iets nieuws van maakt.

Ik bedoeld dat deze ouderwetse control ook ''last'' hebben van Reno omdat vs. een Paladin of Warlock je vaak maar 1 kans hebt om te winnen (wanneer ze geen healbot of taunt hebben bijv.)

Renolock en Renodin zijn echt wel weer nieuw, kaarten die je lang niet hebt gezien of vrijwel helemaal niet, zijn weer speelbaar, simpelweg omdat je wat meer lategame kan gaan, en dus control kan spelen..
Zoals ik al zei hebben de midrangeachtige decks er het meeste baat bij en 2 classes in het bijzonder door hun(value) Hero power.

Verder hoef je echt Reno niet te trekken, het is wel direct over wanneer je hem op tijd trek, maar speel je een greedy deck met Reno, dan ben je gewoon noob. Je hebt gewoon diverse kaarten nodig die je helpen overleven, waarvan Reno wel de sterkste is, maar zeker niet de enige. Verschil is dat doordat je meer lategame hebt, dat je early game minder uitmaakt, hierdoor kan ik bijvoorbeeld een Refreshment Vendor spelen, omdat ik de eerste 10 turns toch niet bezig ben met face damage.

Dat is toch ook wat ik zeg alleen hebben de echt Face decks (die meer gehaat worden) er minder last van dan sommige midrange decks en control decks (kijk maar naar die nieuwe Shaman) puur omdat je de hele sterke midrange decks nog een hele sterke tool hebt gegeven want we kunnen niet zeggen dat Paladin of Warlock nog geen top tier decks hadden de afgelopen 6 maand.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

108rogar schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 18:37:
[...]

Mja ik bedoelde meer letterlijk decks met:

- 2 Arcane Missiles
- 2 Arcane Explosion
- 2 Frostbolt
- 2 Flame Cannon
- 2 Polymorph
- 2 Fireball
- 2 Flamestrike
etc.

Ik speelde tegen een mage die turn 9 pas 1 minion had gespeeld _O- . Daarna speelde ik ook tegen een mage die aan het einde van de game pas 3 minions had gespeeld (na 14 draws ofzo). _O-

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02:22
Ik speelde dat deck, plus ogres, archmages en andere basic spell damage minions. Misschien hadden je tegenstanders een slechte draw. Winnen deed je door met 1 minion de tegenstander langzaam dood te grinden. De mirror matches waren lang maar best spannend.

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-12 17:38
Bamboozle Play Of The Day;

Speel Freeze-Mage, heb 1 health, geen secrets en mijn Druid tegenstander heeft dus lethal. Ik heb geen excapes, dus ik freeze zijn board en gooi een Ice Lance op z'n bakkes in de hoop dat hij denkt dat hij nu niet meer kan aanvallen met z'n hero power. Het werkt, hij hero-powered en laat mij leven; ik trek Alex en twee beurten later win ik alsnog. _O-
beuker19 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 21:45:
Oil Rogue is geen control deck??
Ik zeg toch dat het een control deck is die ook moeite heeft met Reno decks omdat ze maar een bepaalde hoeveelheid damage hebben net als CW, Freeze Mage en Priest.
Ik denk dat hij bedoelt dat Oil Rogue geen control deck is. Zonder vraagteken. Het is naast tempo-rogue en control-rogue het combo-archetype bij de rogue class. Je kunt het wel meer control-based spelen, net zoals je het ook agressiever en meer tempo-based kan spelen maar tussen de andere archetypes en als opvolger van miracoli wordt er meestal over gesproken in termen van 'combo'.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 19:34:
Sure, maar daar heb je dus weer skills voor nodig. :+ Je moet je tegenstander uitputten en dwingen Reno te spelen. Niet andersom. Als jij boardcontrol hebt maak je Reno in één of twee beurten ongedaan.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Tektoon schreef op zondag 06 december 2015 @ 00:07:
Ik denk dat hij bedoelt dat Oil Rogue geen control deck is. Zonder vraagteken. Het is naast tempo-rogue en control-rogue het combo-archetype bij de rogue class. Je kunt het wel meer control-based spelen, net zoals je het ook agressiever en meer tempo-based kan spelen maar tussen de andere archetypes en als opvolger van miracoli wordt er meestal over gesproken in termen van 'combo'.
Klopt, Oil Rogue is maar op 1 ding gericht, goede trades maken, op momenten flinke damage pakken, en dan een gigantische beurt om iemand af te maken. Dat heeft werkelijk niets met control te maken.

Combo is inderdaad een naam die ze gebruiken, maar valt uiteindelijk gewoon onder de stijl van tempo.

• DarthDavy
Anima, je hebt gelijk: ramp druid is goed op de ladder momenteel :)

Nice win streak going. Thx!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

DarthDavy schreef op zondag 06 december 2015 @ 01:02:
Anima, je hebt gelijk: ramp druid is goed op de ladder momenteel :)

Nice win streak going. Thx!
Hmm ik heb er net met de grootste moeite mijn 5 wins voor een quest mee gehaald. Denk dat ik 5 wins en 6 losses had ofzo, vrijwel allemaal face hunters die een behoorlijk goede draw hadden.

Vicariously I live while the whole world dies

• DarthDavy
Vicarious schreef op zondag 06 december 2015 @ 01:18:
[...]

Hmm ik heb er net met de grootste moeite mijn 5 wins voor een quest mee gehaald. Denk dat ik 5 wins en 6 losses had ofzo, vrijwel allemaal face hunters die een behoorlijk goede draw hadden.
Ik had vorig seizoen een hele goede run met tempo mage en dit seizoen geraak ik maar niet vooruit. Ik zat gisterenavond constant 50/50 te spelen op rank 12.

Om middernacht kreeg ik de 5 wins met druid (of warrior) quest, dus ik dacht laat ik nog even switchen. Een klein uurtje later had ik 5 wins (en 1 loss) met rank 10 als gevolg.

Ik speel wel een hele oude versie van ramp druid met zelfs nog Azure Drakes in, maar ben er tevreden van. :)

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

DarthDavy schreef op zondag 06 december 2015 @ 08:45:
[...]

Ik had vorig seizoen een hele goede run met tempo mage en dit seizoen geraak ik maar niet vooruit. Ik zat gisterenavond constant 50/50 te spelen op rank 12.

Om middernacht kreeg ik de 5 wins met druid (of warrior) quest, dus ik dacht laat ik nog even switchen. Een klein uurtje later had ik 5 wins (en 1 loss) met rank 10 als gevolg.

Ik speel wel een hele oude versie van ramp druid met zelfs nog Azure Drakes in, maar ben er tevreden van. :)
Ramp druid is niet veel aan veranderd de laatste tijd hoor. De meeste nieuwe druid kaarten zijn maar matig, de enige goeie is darnassus aspirant (2 mana, 2/3 die extra mana crystal geeft)

• Lapras
  • Laatst online: 21-12 08:24

Lapras

Ice beam

Ik heb Gorilla bot in een mech deck gestopt. Weinig succes. In tegenstelling tot beasts van Tomb Spider zijn er weinig mechs die echt een effect hebben na turn 4.

• An1mA
Lapras schreef op zondag 06 december 2015 @ 11:44:
Ik heb Gorilla bot in een mech deck gestopt. Weinig succes. In tegenstelling tot beasts van Tomb Spider zijn er weinig mechs die echt een effect hebben na turn 4.
En mechmage heeft al goede 4 drops, shredder, yeti en blastmage. Dan is een turn 5 drake beter, zeker om lethal te trekken.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Speel Freeze-Mage, heb 1 health, geen secrets en mijn Druid tegenstander heeft dus lethal. Ik heb geen excapes, dus ik freeze zijn board en gooi een Ice Lance op z'n bakkes in de hoop dat hij denkt dat hij nu niet meer kan aanvallen met z'n hero power.
Dat kan ie toch ook niet? Activeren van de hero power lukt wel, maar het aanvallen niet.
An1mA schreef op zondag 06 december 2015 @ 11:56:
[...]

En mechmage heeft al goede 4 drops, shredder, yeti en blastmage. Dan is een turn 5 drake beter, zeker om lethal te trekken.
Lage curve Mech decks hebben best wel het probleem dat ze card draw missen, Arcane Intellect is te traag dus blijft Azure Drake over. Azure Drake is zeker goed, maar het is sowieso een 5 mana minion, plus het is geen Mech. Deze biedt ook een kaart, waarbij zowel de minion die je speelt, als die je trekt, een mech is.
Tevens is deze kaart meer dan een 4 mana kaart, want op turn 7 kan je waarschijnlijk deze met de getrokken mech samen spelen.

Ik denk dat het afhankelijk is van je type mech deck, 1 met Antonidas werkt heel goed met Yeti, maar zonder Antonidas zou hier weleens beter mee kunnen werken.

• Nieuwevolger
hoppa heb mijn 7/7 10 mana warrior kaart binnen hoor in een pakketje. maar meteen een mooi deck van maken.

Dat pijnlijke moment dat alles erop lijkt dat je gaat winnen, 2 sacrice pacts jat van een warlock, meneer vervolgens geen demons speelt en je allerlaatste kaart uit je schredden een ancient watcher is.

[ Voor 49% gewijzigd door Nieuwevolger op 06-12-2015 16:41 ]

• Sahje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2021
Pfoeh wat een dagen zeg... heb niet bepaald het gevoel dat ik voorbij ook maar rank 16 kan komen met midrange paladin. Je merkt wel dat het het eerste weekend van het nieuwe seizoen is. Maar ik kan dan ook geen geen fatsoenlijke curve trekken in openingshand. En dat terwijl ik dit deck toch met succes heb weten te piloten tot mening rank 5. Nu maar weer op naar secret paladin dan. If you can't beat the cancer.

Speel Freeze-Mage, heb 1 health, geen secrets en mijn Druid tegenstander heeft dus lethal. Ik heb geen excapes, dus ik freeze zijn board en gooi een Ice Lance op z'n bakkes in de hoop dat hij denkt dat hij nu niet meer kan aanvallen met z'n hero power. Het werkt, hij hero-powered en laat mij leven; ik trek Alex en twee beurten later win ik alsnog. _O-
Uuuh... als je zijn gezicht frozen heb met een Ice Lance kan die inderdaad niet aanvallen. Hij denkt dus helemaal niks... Juiste play van jou kant maar geen misplay van die druid.

[ Voor 45% gewijzigd door Sahje op 06-12-2015 20:07 ]

• PCBaas
  • Laatst online: 05:36
Ik ben nu aan het stijgen met Tempo ( :o ) Warrior; nu alweer rank 15***.
EDIT: Vanaf rank 15*** zonder te verliezen nu op rank 12*. :*)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wI8ZRri.png

Sinds ik Windows 10 heb doen m'n trackers (zowel hearthstonetracker als decktracker) het niet meer, want ze registreren nu beide geen wins/losses; dus helaas heb ik nu geen w/l ratio bijgehouden. Wat ik wel kan vertellen is dat ik meer win dan verlies en daar doen we het natuurlijk voor. Ik houd jullie wel op de hoogte wanneer dit veranderd. :)

[ Voor 6% gewijzigd door PCBaas op 07-12-2015 20:17 ]

5700X | RX 6600

• stephans
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-12 04:49
Ik heb gister ge-experimenteerd met Everyfin is awesome. That it was... Ik was er nog niet echt succesvol mee (4-2 waaronder 1 concede direct na het spelen van sir finley) maar als ze niet direct antwoord hebben is het game over.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YUp4iDX.jpg
Ik heb vandaag wat Anyfin Can Happen gezien op Dog zijn stream, dat was wel bizar. Hij had 2x Bluegill, 2x Warleader en Old Murkeye. Nu lijkt dit superzwak, bedoel maar 5 Murlocs. Maar de eerste combo is al heel sterk door de charge, maar de tweede is gewoon OTK. Ik zag hem gewoon 40+ damage doen met zijn tweede Anyfin.

Deck had ook wel een hoog Patron gevoel, veel draw (Azure Drakes, 2x LoH, Cult Master en nog wat geloof ik), dan nog de nodige heal (2x Healbot naast de LoH's), en dan goede removal (2x Equality, 2x Conc, 1x Pyromancer). Echt wel bizar om te zien.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-12 18:21
Juist die murlocs zijn sterk.. Je hebt alleen murlocs die permanent buffen en murlocs met charge..

De overige murlocs hebben buffs wanneer ze worden gespeeld of wanneer er andere murlocs worden gespeeld.. En dan hebben ze geen charge, dus kun je niet direct aanvallen.

Ik keek ook even raar, maar eigenlijk is het heel logisch.

Ik denk dat er daarom ook geen murloc knights in zitten. Deze summonnen andere murlocs waardoor je je charge combo misschien niet krijgt.

[ Voor 17% gewijzigd door aicaramba op 07-12-2015 14:46 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

aicaramba schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:43:
Juist die murlocs zijn sterk.. Je hebt alleen murlocs die permanent buffen en murlocs met charge..

De overige murlocs hebben buffs wanneer ze worden gespeeld of wanneer er andere murlocs worden gespeeld.. En dan hebben ze geen charge, dus kun je niet direct aanvallen.

Ik keek ook even raar, maar eigenlijk is het heel logisch.
Jup. Grimscale Oracle had ik ook nog voorbij zien komen, ook Murloc Knight zou kunnen, maar met beide kaarten ben je niet meer bezig voor een OTK maar gewoon een sterke turn 10.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12 12:54
Soms speel je van die potjes waarvan je echt denkt dat je alles goed doet en toch verliest. En dat je denkt, was er ook maar één scenario geweest dat ik deze partij had gewonnen?
Zo zit ik tegen shaman op 30 + 1 health met mijn druid en wordt de beurt voor lethal ge-oneshot vanuit een leeg bord. Alleen maar omdat hij én Malygos én een spell uit Far Sight trekt. Vervolgens iets van 33 damage voor de kiezen uit 4 spells. Dacht ik mooi safe zijn, aangezien hij nog geen emperor had gespeeld.
Echt kansloos ben je dan tegen zulke Far Sight RNG.

• aicaramba
Benjamin- schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:46:
[...]

Jup. Grimscale Oracle had ik ook nog voorbij zien komen, ook Murloc Knight zou kunnen, maar met beide kaarten ben je niet meer bezig voor een OTK maar gewoon een sterke turn 10.
Zoals ik al geëdit in mn vorige post, denk ik dat hij murloc knight niet heeft, omdat die kaart random murlocs summoned en daardoor z'n combo kan verpesten.. (eigenlijk raar, een 1 kaart combo :P)

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
gisteravond in een uurtje van rank 22 naar rank 17 gevlogen, met een murlocadin. ik merk dat Finley hier redelijk wat kan helpen omdat de standaard paladin hero power niet goed is in een murloc deck.

• An1mA
Lifecoach vs Stancifka nu, echt een topmatch als je van controldecks houd. Helaas kan ik match zelf nu niet bekijken :(

http://www.twitch.tv/starladder_hs_en

• Nieuwevolger
heb regnaros is in m'n priest arena deck zitten, als ik nu geen minimaal 7 wins haal weet ik het ook niet meer.

aah stik erin, 2 cobal priest achter elkaar in de arena...

rip 2 wins,regnaros niet normaal kunnen gebruiken.... wel een pakketje met m'n eerste doomguard.

[ Voor 43% gewijzigd door Nieuwevolger op 07-12-2015 19:39 ]

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-12 00:50

Turfschipper

Hup NAC

Ik merk nu dat ik langszaamaan het overzicht kwijt raak over mijn dekjes, door het grote aantal kaarten.

Supervet dus!

Nu gaat het pas echt leuk worden. Breng zo snel mogelijk nog maar een uitbreiding uit van 100+ kaarten.

Maar moet echt eens een avondje goed wat dekjes in elkaar zetten. Want nu zijn het allegaartjes. En dat werkt niet al te best meer.

Moet weer de synergie in!

;-)

• An1mA
SeamusXanthus schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:55:
Soms speel je van die potjes waarvan je echt denkt dat je alles goed doet en toch verliest. En dat je denkt, was er ook maar één scenario geweest dat ik deze partij had gewonnen?
Zo zit ik tegen shaman op 30 + 1 health met mijn druid en wordt de beurt voor lethal ge-oneshot vanuit een leeg bord. Alleen maar omdat hij én Malygos én een spell uit Far Sight trekt. Vervolgens iets van 33 damage voor de kiezen uit 4 spells. Dacht ik mooi safe zijn, aangezien hij nog geen emperor had gespeeld.
Je verloor, omdat je de Shaman niet analyseerde als een Malygos OTK. Dat komt wel als je genoeg speelt, alleen heb jij mazzel dat je zulke types Shaman tegen komt. Want ik kom alleen yolo face Shamans tegen helaas QQ.

• Mofkees
An1mA schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:35:
[...]

Je verloor, omdat je de Shaman niet analyseerde als een Malygos OTK. Dat komt wel als je genoeg speelt, alleen heb jij mazzel dat je zulke types Shaman tegen komt. Want ik kom alleen yolo face Shamans tegen helaas QQ.
die face shamen is gewoon de nieuwe cancer deck. denk je eindelijk eens te stabiliseren tegenover een leeg bord, krijg je over je taunts heen 2x5 +1x5+1x3 = 18 damage voor 9 mana |:(

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-12 12:12
Wat is er in 1 week gebeurd? Van rank 13 naar 20, alles verloren. Alleen maar face hunters en mech mages, maar dan ook met ALLE legs, precies zoals op internet staat. Volgende vraag, hoe komen die rank 20-15 mensen aan 5-6 legs in een deck?
Volgend seizoen maar weer eens kijken...

• Wognummer
  • Laatst online: 23:32
Begin van de maand he iedereen die een paar dagen gewacht heeft zit nu rond rank 16 ;)
SeamusXanthus schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:55:
Far Sight RNG? Dat is geen RNG, dat is gewoon deckbuilding. Unstable Portal kan je games laten verliezen door RNG, Far Sight in Shaman is een hele bewuste keuze met juist dit effect.

• SeamusXanthus
An1mA schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:35:
[...]

Okay, leg me dan uit hoe ik deze game had kunnen verliezen tenzij hij Malygos uit Far Sight had getrokken?
Anders zou hij negen mana betalen voor Malygos en mij vrijwel onmogelijk 31 damage kunnen doen met 1 mana? In vrij wel elke andere situatie red je dat niet.
Ben ik benieuwd wat ik nog meer had kunnen doen, behalve hem eerder dood krijgen wat er niet in zat in deze pot. Tenzij ik iets mis en shaman een kaart heeft dat hij Malygos kan voorspellen met Far Sight :)

• risp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dat deck speelt ontzettend veel spells dus misschien had hij alleen maar Malygos in zijn hand.
SeamusXanthus schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:30:
[...]

Okay, leg me dan uit hoe ik deze game had kunnen verliezen tenzij hij Malygos uit Far Sight had getrokken?
Anders zou hij negen mana betalen voor Malygos en mij vrijwel onmogelijk 31 damage kunnen doen met 1 mana? In vrij wel elke andere situatie red je dat niet.
Ben ik benieuwd wat ik nog meer had kunnen doen, behalve hem eerder dood krijgen wat er niet in zat in deze pot. Tenzij ik iets mis en shaman een kaart heeft dat hij Malygos kan voorspellen met Far Sight :)
Oke je begint al bij de aanname dat het door Far Sight RNG komt. Als je zo'n deck speelt ben je sowieso niet bezig met RNG, maar is je hele deck gebouwd om spells en minions goedkoper te spelen dan normaal. Want naast Far Sight zit er ook Ancestor's Call in het deck, die goedkopere Malygos had er sowieso gekomen.
Verder had je het al lang door kunnen hebben, dit type deck speelt vrijwel exclusief spells, dus zie je ze constant verwijderen met spells, dan moet jij al doorhebben dat het OTK Malygos Shaman is. Op het moment dat je dat ziet, moet je heel agressief gaan spelen, dus Druid of the Claw in charge enz enz. Ga je dan winnen? Geen idee, net zoals ieder ander potje kan je winnen en verliezen, maar door het niet doorhebben wat hij speelde, maakte je in ieder geval veel minder kans.

• SeamusXanthus
Benjamin- schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:59:
[...]

Oke je begint al bij de aanname dat het door Far Sight RNG komt. Als je zo'n deck speelt ben je sowieso niet bezig met RNG, maar is je hele deck gebouwd om spells en minions goedkoper te spelen dan normaal. Want naast Far Sight zit er ook Ancestor's Call in het deck, die goedkopere Malygos had er sowieso gekomen.
Verder had je het al lang door kunnen hebben, dit type deck speelt vrijwel exclusief spells, dus zie je ze constant verwijderen met spells, dan moet jij al doorhebben dat het OTK Malygos Shaman is. Op het moment dat je dat ziet, moet je heel agressief gaan spelen, dus Druid of the Claw in charge enz enz. Ga je dan winnen? Geen idee, net zoals ieder ander potje kan je winnen en verliezen, maar door het niet doorhebben wat hij speelde, maakte je in ieder geval veel minder kans.
Ik hield er wel degelijk rekening mee dat Malygos zou komen, alleen niet met de (ik blijf erbij) gelukkige Far Sight draw. Sneller spelen zat er niet in met mijn Reno Druid (zo lang duurde het potje trouwens ook nog niet). Maar je hebt een punt dat Ancestor's Call een 'normale' OTK was geweest, maar dan had ik RNG ook niet schuld gegeven :).

• An1mA
SeamusXanthus schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:30:
[...]

Misschien herhaal ik wat andere al hebben gezegd, maar toch even mijn eigen commentaar.

Zoals ik eerder zei moet je na een tijdje de feel hebben tegen welk soort deck je speelt. Dan kan je alvast vooruit plannen met de kaarten die je al hebt.
Tegen Malygos is het een race tegen klok, want zoals je zei als hij de OTK combo heeft, dan kun jij er niks tegen doen. Dat is niet alleen tegen Malygos Shaman, maar tegen alle combo decks. Alleen de beurten voordat de OTK/combo plaats kan vinden, tja dat is een kwestie van slim spelen. Natuurlijk zijn er ook games bij, waar de tegenstander gewoon een Godhand heeft en je "bijna" niks tegen kan doen.
Maar, nogmaals door meer te spelen krijg je de "feel" en ervaring.

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Had mijn board vol gegooid met verschillende mechs. Hij deed twee keer portal.

Gooit ie op 4 mana geloof ik, of 5. 2 legendaries op.

Een die doe na je beurt allen minnions 1 damage. En de andere, elke minnion die damage krijgt, die gaat er aan.

Tsja.... Heb echt het idee dat de RNG niet 100% random is, maar gestuurd.

Als je ook ziet wat er uit die deathrattles komt.

Niet om een bepaalde speler voordeel te geven, maar om een leuke match er van te maken, terwijl het eigenlijk al beslist is.

Soort rubberbanding lijkt het wel.

Daar heb ik het schurft aan, zelfs in cardgames merk ik nu.

Geen idee of het zo is, maar durf niet meer met zekerheid te zeggen dat er geen enkele sturing is.

Veel te verdacht wat er allemaal gebeurd.

Toen straks ook weer. Ik zet een sylvanas weg, tegen een priest. Hij jat die kaart en stopt hem in zijn dek.

Ik had ook sneeds op tafel liggen. Die sloopt hij, en ik krijg... Sylvanas.... Nog nooit gehad, ook voor het eerst dat ik die priestkaart tegen kom, en voila.... Ik krijg sylvanas weer terug ge-"RNG"-ed.

En zo gaat dat maar door..

Haha, daar word je paranoia van ;-).

[ Voor 19% gewijzigd door Turfschipper op 07-12-2015 23:59 ]

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Face shaman lijkt aan populariteit te winnen zo tussen ranks 15-20? Ben er al wat tegengekomen in deze contreien, meer dan vorig seizoen

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Turfschipper schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:51:
Tsja.... Heb echt het idee dat de RNG niet 100% random is, maar gestuurd.

Als je ook ziet wat er uit die deathrattles komt.

Niet om een bepaalde speler voordeel te geven, maar om een leuke match er van te maken, terwijl het eigenlijk al beslist is.

Soort rubberbanding lijkt het wel.

Daar heb ik het schurft aan, zelfs in cardgames merk ik nu.

Geen idee of het zo is, maar durf niet meer met zekerheid te zeggen dat er geen enkele sturing is.

Veel te verdacht wat er allemaal gebeurd.
Nee, is gewoon rng. Blizzard heeft er totaal geen baat bij omdat te doen, plus om mensen aangepaste rng te geven, kost ze ongelooflijk veel serverkracht naast het zeer moeilijke coden.
SeamusXanthus schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:41:
[...]

Ik hield er wel degelijk rekening mee dat Malygos zou komen, alleen niet met de (ik blijf erbij) gelukkige Far Sight draw. Sneller spelen zat er niet in met mijn Reno Druid (zo lang duurde het potje trouwens ook nog niet). Maar je hebt een punt dat Ancestor's Call een 'normale' OTK was geweest, maar dan had ik RNG ook niet schuld gegeven :).
Juist, dus een OTK deck krijgt een combo, en dat is rng/geluk.

Je moet naar kansen kijken, als jij een deck bouwt om 1 combo kaart, dan ga je wel over aardig rng spreken wanneer je die precies trekt, heb je het over een deck met 4 kaarten die de combo mogelijk maken, is het dan nog rng dat ze de combo krijgen?

Het is hetzelfde om over rng te spreken wanneer Hunter precies die 3 damage kill command topdecked, terwijl er ook nog een arcane golem, wolfrider en quickshot in zat.

Rng gaat dan ook beide kanten op. Toen Ostkaka Alex tegen Thijs trok, riep iedereen geluk en rng, maar het feit dat die in zijn laatste 5 kaarten zat, was ongelukkig en slechte rng.

Het is dus maar relatief.

• SeamusXanthus
Benjamin- schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 06:18:
[...]

Nee, is gewoon rng. Blizzard heeft er totaal geen baat bij omdat te doen, plus om mensen aangepaste rng te geven, kost ze ongelooflijk veel serverkracht naast het zeer moeilijke coden.

[...]

Juist, dus een OTK deck krijgt een combo, en dat is rng/geluk.

Je moet naar kansen kijken, als jij een deck bouwt om 1 combo kaart, dan ga je wel over aardig rng spreken wanneer je die precies trekt, heb je het over een deck met 4 kaarten die de combo mogelijk maken, is het dan nog rng dat ze de combo krijgen?
Kijken we naar deze specifieke combo dan was dat zeker geluk. Want deze combo lukt ALLEEN als je Malygos uit Far Sight haalt! In elke andere situatie is het een normale combo zonder lethal. Daarnaast was het potje gewoon helemaal niet zo lang bezig. Heb uiteraard vaker tegen Malygos gespeeld maar dit was gewoon zeer ongelukkig dat ik met zo veel health al zo snel de combo tegen me kreeg. Gast heeft 5 kaarten in zijn hand en geen emperor gehad, normaal heb je dan geen lethal tegen 31 health via Malygos. Tenzij er dus aan heel veel voorwaarden worden gedaan die zeer onwaarschijnlijk zijn op dat moment!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

SeamusXanthus schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:16:
[...]

Kijken we naar deze specifieke combo dan was dat zeker geluk. Want deze combo lukt ALLEEN als je Malygos uit Far Sight haalt! In elke andere situatie is het een normale combo zonder lethal. Daarnaast was het potje gewoon helemaal niet zo lang bezig. Heb uiteraard vaker tegen Malygos gespeeld maar dit was gewoon zeer ongelukkig dat ik met zo veel health al zo snel de combo tegen me kreeg. Gast heeft 5 kaarten in zijn hand en geen emperor gehad, normaal heb je dan geen lethal tegen 31 health via Malygos. Tenzij er dus aan heel veel voorwaarden worden gedaan die zeer onwaarschijnlijk zijn op dat moment!
Nouja op zich maakt het niet zoveel uit of hij nou de Malygos of bijvoorbeeld een Lava Burst uit die Far Sight getrokken had en die Malygos gewoon gedrawd had dus wat dat betreft... Het is inderdaad een potje dat je misschien 8 van de 10x gewonnen had in die situatie (30 health en tegenstander maar 5 kaarten in hand en geen malygos op bord), maar dat deck is er natuurlijk wel op gebouwd om heel snel heel veel burst damage te doen.

SeamusXanthus schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:16:
[...]

En als hij Ancestors Call had getrokken ipv Far Sight, had je ook dood geweest.

Dat bedoelde ik ook met de Hunter lethal, 1 bepaalde combo heeft misschien een kleine kans, maar er zijn zoveel kleine kans, dat het een grote kans heeft dat je door 1 van de kleine kansen doodgaat. Daardoor gaat je RNG verhaal niet op.

• DarthDavy
Hopla, van rank 9 naar rank 12. Al gans het seizoen tegen control/midrange gespeeld, dus mijn decks daaraan aangepast.

Dan speel je een avond enkel tegen yolo face decks en verlies je gewoon kansloos. En het ging hard hoor: turn 6 dood, turn 5 dood, turn 6 dood,... En niet enkel Hunters en Shamans, maar ook Paladins en zelfs een Warrior, die dan uiteraard turn 1 Sir Mrrgglton had om zijn hero power in te wisselen voor die van Druid. In de combo met zijn wapens is die hero power OP!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:57
Ik hang met mijn deamon zoo een beetje rond op rang 13. Al tot twee keer toe net 1 hp te weinig om een freezemage af te maken, maar dat komt mischien ook omdat ik dat type deck iets beter moet doorgronden om de juiste keuzes te maken (zuinig zijn op mijn silence en power overwhelming).

Maar wel tegen een priest gespeeld met echt een lomp goed deck, ik zag Sylvana's en dr Boom beide in zijn frigging deck verdwijnen, power word shield en ander goede kaarten hielpen hem met overleven in de eerste turns... na turn zes ben je in feite kansloos leek het.... Maar wat is het jammer dat niemand meer geageerd op friend requests, ik had een leuke pot met die priest, wilde em even vragen over hoe en wat van dat deck.... maar ja, iedereen krijgt alleen maar "friends" die je moeder beledigen, flink lopen schelden en dan unfrienden.... jammer...

at your service

Benjamin- schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 06:18:
[...]
Voorwaardelijke (cumulatieve) willekeur is niet per se moeilijker te coden dan niet-voorwaardelijke (non-cumulatieve) willekeur. Je kan prima cumulatieve kansen gebruiken en je kansdistributie aanpassen op basis van de uitkomsten van voorgaande uitkomsten.

Stel je hebt 5 balletjes (2 rode en 3 zwarte) en je gaat willekeurig 1 balletje trekken en deze leg je niet terug. Als je hierna nog een balletje gaat trekken dan heb je 2 mogelijke samples die je kansen bepalen: 2 rode en 2 zwarte balletjes of 1 rode en 3 zwarte balletjes. De kansverdeling bij de 2e trekking hangt dus af van de eerste trekking.
Als je het puur willekeurig wilt doen dan leg je gewoon na iedere trekking het balletje terug. De kans op een rood balletje blijft hierdoor 2 uit 5 per trekking, ongeacht het aantal trekkingen.

• aicaramba
Ik moet zeggen dat ik de expansion wel goed vind, tot nu toe. Er zitten veel kaarten in die nieuwe decks mogelijk maken. Reno, anyfin can happen, unearthed raptor, brann bronzebeard. Dan komt de 'map to the golden monkey' nog.

Veel mogelijkheden voor nieuwe decks, voor gimmicky decks, voor nieuwe decktypen. Sowieso zorgt reno er voor dat er meer verschillende kaarten worden gebruikt.

Ook goede 'staple' kaarten als dark peddler en wat discover kaarten. Ook uldar (make a minion 3-3) is een goede kaart.

Ik ben tot nu toe erg positief. Alleen is agro nog steeds niet voldoende verbannen :P

[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 08-12-2015 11:49 ]

• SeamusXanthus
Vicarious schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:25:
[...]

Nouja op zich maakt het niet zoveel uit of hij nou de Malygos of bijvoorbeeld een Lava Burst uit die Far Sight getrokken had en die Malygos gewoon gedrawd had dus wat dat betreft... Het is inderdaad een potje dat je misschien 8 van de 10x gewonnen had in die situatie (30 health en tegenstander maar 5 kaarten in hand en geen malygos op bord), maar dat deck is er natuurlijk wel op gebouwd om heel snel heel veel burst damage te doen.
Nee, als hij Lava Burst uit zijn Far Sight had getrokken had hij Malygos voor negen moeten spelen en had hij niet alle 4 spells kunnen spelen die nodig waren voor lethal.
En als hij Ancestors Call had getrokken ipv Far Sight, had je ook dood geweest.
Nee dan had ik ook vrijwel zeker geleefd, want met 5 kaarten heb je dan nog maar 3 over met spells en had hij exact Lavaburst , Lavaburst en een crackle op zes moeten gooien. Of Lavaburst met twee keer crackle voor 11.

Er waren dus (correct me if I'm wrong) echt maar drie mogelijke handen om van mij te winnen in de huidige situatie (ik 31 health, hij 5 kaarten).
1) Far Sight into Malygos, plus 4 damage spells, waarvan eentje door de 2e Far Sight is getrokken
2) Ancestors call into Malygos, plus 3 spells, Lava Burst, 2x Crackle voor samen 11 damage
3) Ancestors call into Malygos, plus 3 spells, Lava Burst, Lava Burst, Crackle voor 6 waarvan één spell door Far Sight is getrokk

Alle drie de scenarios zijn zeer onwaarschijnlijk, zeker als we nog lang niet tegen fatigue aan zitten. Zonder de berekeningen exact te kunnen maken lijkt me de kans niet meer dan 2 of 3 procent te kunnen zijn.

• SeamusXanthus
aicaramba schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:44:

Veel mogelijkheden voor nieuwe decks, voor gimmicky decks, voor nieuwe decktypen. Sowieso zorgt reno er voor dat er meer verschillende kaarten worden gebruikt.
Ja Reno vind ik echt leuk om mee te spelen. Je levert efficiency in je deck in tbv een health reset.
Maakt de potjes echt veel minder voorspelbaar, en inderdaad nu zie je weer kaarten die ja anders niet meer zou zien.
aicaramba schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:44:
Ik moet zeggen dat ik de expansion wel goed vind, tot nu toe. Er zitten veel kaarten in die nieuwe decks mogelijk maken. Reno, anyfin can happen, unearthed raptor, brann bronzebeard. Dan komt de 'map to the golden monkey' nog.

Ook goede 'staple' kaarten als dark peddler en wat discover kaarten. Ook uldar (make a minion 3-3) is een goede kaart.

Ik ben tot nu toe erg positief. Alleen is agro nog steeds niet voldoende verbannen :P
Ik vind de richting van LoE an sich ook goed. Veel kaarten die meer doen dan alleen veel stats geven voor de mana cost :). Legendaries zoals Brann en Reno voegen ook daadwerkelijk iets toe aan de game.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

SeamusXanthus schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:42:
[...]

Ja Reno vind ik echt leuk om mee te spelen. Je levert efficiency in je deck in tbv een health reset.
Maakt de potjes echt veel minder voorspelbaar, en inderdaad nu zie je weer kaarten die ja anders niet meer zou zien.
Helemaal mee eens. En een mooi antwoord tegen blind face rammen soms.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Modbreak:Zo, na twee weken is het weer mogelijk om snel te reageren (quick reply). Nog steeds geldt: kan iets niet door de beugel, rapporteer het zodat wij het zo snel mogelijk kunnen oppikken! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 08-12-2015 17:11 ]

• FreqAmsterdam
  • Laatst online: 27-11 07:26
Rank 10-5 m'n midrange ramp druid wordt kont geschopt door shaman. M'n taunts blijven gewoon niet liggen, en dan is het vaak in 1-2 beurten heel veel damage krijgen. Niet leuk. :(

Speel ik nog liever tegen face hunter, dan heb ik tenminste nog een kans.

• Royy90
Na de vele positieve verhalen ga ik me nu ook maar eens wagen aan een renolock. Ben benieuwd, zal mijn bevindingen laten weten later op de avond. Begin nu op Rank 11***

PSN Profile

• FreqAmsterdam
Ik ben geswitched na rank 10 naar druid i.p.v. renolock. Veel stabieler, renolock verliest te vaak van aggro als je niet voldoende heal hebt (Reno heb je nou eenmaal niet altijd tot je beschikking). Op het moment dat een deck te veel heal heeft, lever je in op de algehele power van je deck en verlies je het van control in de meeste situaties, en als je je heal dan niet trekt verlies je van aggro. lose/lose dus. Geef mij maar stabiliteit.

Renolock is wel leuk om mee te spelen overigens. :)

Edit: maar zoals ik een post eerder aangaf word ik nu weer keiard gepwnt door shaman. :(

[ Voor 8% gewijzigd door FreqAmsterdam op 08-12-2015 18:17 ]

FreqAmsterdam schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:15:
Edit: maar zoals ik een post eerder aangaf word ik nu weer keiard gepwnt door shaman. :(
Face is the place smorc Shaman of een normaal deck? :)

Ik kom zelf overigens vrijwel enkel tegen aggro decks trouwens. Op bizarre wijze kom ik nu opeens weer zeer veel Mech Mages tegen. 5 van de laatste 8 potjes waren tegen Mech Mage...

[ Voor 25% gewijzigd door xelfer op 08-12-2015 18:28 ]

• FreqAmsterdam
Face is the place!

Edit: @hierboven dat had ik gisteravond op rank 9. 3 keer mech mage, 2 keer tempo. 3 keer gewonnen van mech mage, 2 keer verloren van tempo (moeilijke matchup voor druid).

edit2: zojuist weer een win vs mech mage met druid.

Edit: OMG ik gebruik touchpad op m'n laptop, speel tegen secret paladin en sta op het punt hem totaal weg te spelen, maar door een stomme misclick overleefd zijn grote beest, en wint hij alsnog... |:( |:( |:( M'n muis vergeten...

[ Voor 126% gewijzigd door FreqAmsterdam op 08-12-2015 19:15 ]

• Royy90
Vanaf 17:46 (zie eerdere post) vanaf rank 11*** nu naar rank 8* met een 100% winrate. Dat is dus in 5 kwartier. Nu ging het wel sneller door de bonus stars. Maar alsnog, hier gaan we nog even mee door vanavond :)

edit: Nu inmiddels rank 7 aangetikt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Royy90 op 08-12-2015 20:14 ]

PSN Profile

• Nieuwevolger
De meeste warlocks eet ik als soep, neferian geeft me bijna altijd wel 2 ijzersterkte spells op het goeie moment.
Royy90 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:06:
Vanaf 17:46 (zie eerdere post) vanaf rank 11*** nu naar rank 8* met een 100% winrate. Dat is dus in 5 kwartier. Nu ging het wel sneller door de bonus stars. Maar alsnog, hier gaan we nog even mee door vanavond :)

edit: Nu inmiddels rank 7 aangetikt :)
Op 1 aanpassing na ook jouw versie van Renolock aan het spelen. Van rang 9 naar rang 7 zonder te verliezen. Sta nu op 21-5 met Renolock in 3 dagen tijd.
SeamusXanthus schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:02:
[...]

Nee, als hij Lava Burst uit zijn Far Sight had getrokken had hij Malygos voor negen moeten spelen en had hij niet alle 4 spells kunnen spelen die nodig waren voor lethal.

[...]

Nee dan had ik ook vrijwel zeker geleefd, want met 5 kaarten heb je dan nog maar 3 over met spells en had hij exact Lavaburst , Lavaburst en een crackle op zes moeten gooien. Of Lavaburst met twee keer crackle voor 11.

Er waren dus (correct me if I'm wrong) echt maar drie mogelijke handen om van mij te winnen in de huidige situatie (ik 31 health, hij 5 kaarten).
1) Far Sight into Malygos, plus 4 damage spells, waarvan eentje door de 2e Far Sight is getrokken
2) Ancestors call into Malygos, plus 3 spells, Lava Burst, 2x Crackle voor samen 11 damage
3) Ancestors call into Malygos, plus 3 spells, Lava Burst, Lava Burst, Crackle voor 6 waarvan één spell door Far Sight is getrokk

Alle drie de scenarios zijn zeer onwaarschijnlijk, zeker als we nog lang niet tegen fatigue aan zitten. Zonder de berekeningen exact te kunnen maken lijkt me de kans niet meer dan 2 of 3 procent te kunnen zijn.
Ik wil direct je berekening geloven, maar zo werkt het niet helemaal.

Stel jij hebt Malygos en wat spells in hand, maar het is onmogelijk om de combo te doen op dat moment. Gebruik je dan spells voor removal of niet? Wat als je Ancestral hebt, wacht je dan wetende dat je met de volgende spell lethal hebt, of gaan je dan je spells gebruiken?

Je draws bepalen hoe je gaat spelen, dus een ancestral en malygos had ervoor gezorgd dat hij heel anders zou gaan spelen.

Punt is gewoon, het deck kan op diverse manieren voor een win zorgen, of het nou die turn was of 1 eerder of later. Je kan over topdeck geluk spreken, of over ongeluk spreken dat je niet al eerder die kaart had getrokken.

• SeamusXanthus
Ik blijf er bij dat het voor een shaman zeer onwaarschijnlijk is om lethal te hebben in genoemde situatie en heb daarbij ook proberen uit te leggen waarom.
Jij vind dat genoemde combos zeer waarschijnlijk waren. Lets agree to disagree :)

• Sahje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2021
We gaan inmiddels lekker met een meer mid-range versie van Anyfin geinspireerd door mede-Enschedëer Thijs. 10-3 so far.
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/3ybysw0iz/Murloc.jpg

• Royy90
astie schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:37:
[...]

Op 1 aanpassing na ook jouw versie van Renolock aan het spelen. Van rang 9 naar rang 7 zonder te verliezen. Sta nu op 21-5 met Renolock in 3 dagen tijd.
Lekker man! Bij mij gaat het ook nog steeds heel goed. Mooiste tegenstanders zijn priest toch wel,,, free wins. Heb wat meer moeite tegen face hunter/aids shaman en ook wel midrange pally. Verder erg tevreden. Tijd voor een golden Reno :)

PSN Profile

SeamusXanthus schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:41:
Ik blijf er bij dat het voor een shaman zeer onwaarschijnlijk is om lethal te hebben in genoemde situatie en heb daarbij ook proberen uit te leggen waarom.
Jij vind dat genoemde combos zeer waarschijnlijk waren. Lets agree to disagree :)
Dat deck is een OTK deck, iedere beurt is het 'onwaarschijnlijk' dat ze lethal hebben, maar zodra ze de combo hebben, waarop het hele deck is gebouwd, dan is er gewoon OTK lethal. Dat kan nooit aan RNG liggen wanneer dat de enige win condition van een deck is.

• SeamusXanthus
Nee het is helemaal niet onwaarschijnlijk. Is emperor op tafel geweest, health onder 30, potje richting fatigue, grote hand size.
Allemaal tekenen dat 'het' elk moment afgelopen kan zijn.
Maar in dit geval waren al die dingen niet aan de hand en was het dus zeer onwaarschijnlijk dat hij een OTK had. Dat is ook meteen het laatste wat ik erover zeg want we praten in rondjes :)

• Mofkees
SeamusXanthus schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:08:
Nee het is helemaal niet onwaarschijnlijk. Is emperor op tafel geweest, health onder 30, potje richting fatigue, grote hand size.
Allemaal tekenen dat 'het' elk moment afgelopen kan zijn.
Maar in dit geval waren al die dingen niet aan de hand en was het dus zeer onwaarschijnlijk dat hij een OTK had. Dat is ook meteen het laatste wat ik erover zeg want we praten in rondjes :)
Er zijn gewoon situaties waar je alltijd dood zou gaan, ongeacht jouw eigen acties :)

Tis een kaart spel en wij moeten altijd maar met kans meewerken.

Het is inderdaad zeer onwaarschijnlijk, net zoals een druid die al eens een combo deed, en dan op de volgende beurt met zijn 3 kaarten (10 kaarten in deck nog) in hand nog eens combo + innervate doet voor 15 damage om precies lethal te hebben.

Het kan gewoon eens gebeuren.

@ Bejamin-, je kunt inderdaad overal rekening meehouden, maat hij kon niks op dat moment. Al had hij loathab gespeeld, was ie volgende beurt alsnog dood. Je kunt ook niet altijd op safe spelen, dat zijn meestal niet de optimale plays namelijk om snel naar je eigen lethal toe te werken.

• ir_richman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05 14:26
Sahje schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:50:
We gaan inmiddels lekker met een meer mid-range versie van Anyfin geinspireerd door mede-Enschedëer Thijs. 10-3 so far.
[afbeelding]
Leuk gisteren met iets soortgelijks zitten klooien, hier zitten wat meer minions in.
Ik had Wild Pyros erin zitten en 2x equaliy, maar dan speel je eigenlijk meer Control-OTK met murlocs dus gebruik de early murlocs ook gewoon als clears, om die allemaal te reviven. Maar kwam regelmatig uit met teveel draw-kaarten en te weinig board. Dan had ik eigenlijk te weinig healing. Deze lijst lijkt me iets consistenter. Ook nog wat geexperimenteerd met Enter the coliseum, maar ook die kaart is natuurlijk erg situational.
Waarschijnlijk speel ik dan teveel om überhaupt te overleven tot de ultieme combo, ipv vol voor de winst, maar als die dan komt...

2x Anyfin is geniaal, als je 4 warleaders op het bord krijgt, zijn je murlocs echt koningen. Kon met 2 chargers en de 2 overlevende warleaders van de vorige turn 41 dmg doen :-)

• Dhrax
  • Laatst online: 21-12 18:39

Dhrax

Prog Lord

Sahje schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:50:
[afbeelding]
Heb hier gisteren een paar potjes mee gespeeld maar alle kansloos verloren. Ook andere Murloc varianten in combinatie met Warlock en Pala vielen zwaar tegen. Veel face damage in het begin maar de power om echt door te drukken ontbreekt vaak, waardoor je na turn 5/6 gewoon kansloos bent.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-12 15:22
650 gold nu, hopelijk morgen 700gold bij elkaar voor wing 3 :)

nothing stops this train

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Het gaat nu wel heel hard. Bijna alle potjes binnen mana 5 beslist.

Vooral de murloc only dekjes gaan hard. Elke ronde weer een minnionspam. En samen zijn ze erg sterk.
Pagina: 1 ... 20 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.