mwoah, F2P heeft wel een grote beperking inderdaad.
Ik heb in de laatste pagina's een mid-range priest deck (dragon/drakkari) gepost, waarbij het zonder drakkari enchanter (b.v. creepers nemen) ook werkt. Dat deck is maar iets van 2k dusts en werkt zeker tot R10 of zelfs R5 als je in de laatste een paar dagen van de maand veel speelt. Het is namelijk super goed tegen al die pirate/creeper decks.
Het is wel het enige goedkope deck wat ik zie. Tegenwoordig heb je minstens een DK of Patches nodig om te klimmen. Het is heel anders dan vroeger waarbij een zoo of een T7 hunter deck vrijwel niks kostte.
Adventures waren inderdaad erg goed voor hun kost. Het model van nu, 3 EXPs per jaar, is totaal niet te vergelijken. Met 50e pre-order heb je 3/4 legendaries, dus maar minder dan 1/5de van het geheel. Als je wat pecht hebt, zijn die niet eens top-tier. Die kaarten van een Adventure waren vrijwel allemaal bruikbaar, voor minder dan de helft van de kost van een pre-order.
Arena is een optie, maar het gaat super traag. Na KOFT heb ik vrijwel alleen arena gespeeld. Ik ben niet super goed maar met daily quests kon ik een kleine winst maken (dus klein verlies nog van pure arena spelen). Normaal kan ik zo 6~8k gold sparen tussen de EXP's maar deze keer had ik ~180 packs gepakt en maar ~1k gold over gehouden. Het is wel een van meeste complete EXP's in mijn collectie dus.

Echter, ik heb veel kaarten ervaan maar weer geen tijd om ladder te spelen. Bovendien moest ik deze keer wel een pre-order plaatsen omdat ik anders HELEMAAL NIKS van K&C kan spelen.
Als gem. 6 wins oid kunt halen, kan je zeker voor een maand of 2 arena spelen, dat helpt. Ladder spelen doe je maar in de laatste maand.
Ik moet zeggen tho dat dit mij wel op een soort werk lijkt (plannen/discipline). Bij een spel wil je natuurlijk ontspannen en iets doen wat leuk is. Echter met pure F2P ben je gewoon erg beperkt. Laat maar zeggen dat je de dusts hebt voor 3 leg's, maar ga je echt voor een meme of Patches? Normaal ben ik wel voor meme, maar patches geeft wel meer mogelijkheden. (op EU heb ik Patches op Launch day gekregen en op NA weiger ik gewoon hem te craften...)