• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-12 12:12
Wat het wel is met zulke gasten, veel van hun videos zijn van heul lang terug toen er alleen basic en naxx was, en als je ziet hoe ze het nu doen, alles dusten en dan een deck maken. Casual spelers zullen niet zomaar in het wild alles gaan lopen dusten om dan hoge rank te worden.
Heb wel jullie advies ter harte genomen en een zoolock gemaakt met implosion en raid leaders. Rank 15 gehaald dus die kist is binnen!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:33
Bij het Dreamhack Hearthstone tournament zijn ze bij de playoffs aangekomen.
Bracket: http://i.imgur.com/zhReR7V.jpg

Veel Paladin decks gezien zoals verwacht. Maar ook een aantal Reno decks. 't Is in ieder geval weer een fris tournamentje door de nieuwe kaarten :)

Stream: http://www.twitch.tv/dreamhackhs

Eerstvolgende match is pas om 16:30u, damn :P

[ Voor 14% gewijzigd door kevz op 27-11-2015 15:59 ]

Mijn YouTube

108rogar schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:48:
Trump en anderen hebben aangetoond dat je (met skill) snel kunt ranken zonder geld uit te geven, maar ik denk dat xelfer met achterstand iets anders bedoelde. Niet iedereen is geinteresseerd in ranken of aggro/tempo decks.
Vind je dat hij dat echt bewezen heeft? Laatst zag ik in zijn stream titel dat hij er nog geen Legend mee heeft gehaald, en zag tevens dat hij al 3 maanden bezig is.
Jij en ik hebben echt wel lang nodig om een goed F2P deck te maken, zeker als je voor een deck met epics en legendaries gaat, maar iemand als Trump, die rustig meer speelt in een dag dan wij in een week en tevens heel goed in Arena is, kan veel en veel sneller een goed deck maken.
Ik vind zijn hele F2P deck dan ook echt onzin, ja ik begrijp het, hij heeft er geen geld aan uitgegeven, maar het heeft totaal geen waarde, want met genoeg tijd kan iedereen een perfect deck maken zonder een cent er aan uit te geven, dan kan je ook een 15k dust deck F2P noemen.

Dat gezegd, het is allemaal maar de vraag of je hoge ranks moet kunnen halen als nieuwe speler, of uberhaupt ranked moet spelen.
Ik denk dat het 'probleem' van HS is, zeker voor nieuwere spelers, dat mensen als snel denken dat ze op hoog niveau kunnen spelen door naar de pro's te kijken.
Er zijn hier meerdere factoren voor:
- Pro's spelen vaak hetzelfde als jij zou doen
- Wanneer ze een andere keuze maken, kan ze dit de game verliezen, waardoor je het gevoel krijgt dat jij het beter weet (soms is dit zo, maar zeker in het geval van nieuwe spelers, is dit vrijwel nooit zo)
- De logica achter een play is begrijpelijk, maar is vaak iets wat je vergeet wanneer jijzelf speelt
- In tournaments zie je beide kanten waardoor je pro players soms 'dom' gaat vinden omdat ze echt keihard gaan verliezen door wat de vijand heeft
- Pro's maken ook weleens misplays, waardoor je het gevoel hebt dat jij niet zo slecht bent wanneer jij ze maakt

Dus wanneer je spelers legend zie halen, vervolgens top 10, dan denk je "easy, dat kan ik ook", ook hij is misschien wel wat beter, maar ik kan dat ook zeker.

En dat is wel het grote verschil met spellen zoals CS: GO, LoL enz, jij kan denken dat je zo goed bent, maar wanneer je een stream bekijkt, dan realiseer je je direct dat hun niveau (veel) hoger ligt dan die van jou.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• kevz
Oh ja, Trump en anderen hebben al vaak genoeg legend gehaalt met F2P decks.

Vergeet ook niet die Asus Challenge waar 4 spelers 24 uur lang nonstop spelen met F2P decks en wie het hoogst finished op de ladder die wint. En die gasten komen ook constant uit op legend/rank 1.

Mijn YouTube

kevz schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:03:
Oh ja, Trump en anderen hebben al vaak genoeg legend gehaalt met F2P decks.

Vergeet ook niet die Asus Challenge waar 4 spelers 24 uur lang nonstop spelen met F2P decks en wie het hoogst finished op de ladder die wint. En die gasten komen ook constant uit op legend/rank 1.
Hij spreekt over niet aggro/tempo decks, en wat Trump nu 'f2p' speelt is Dragon Priest.

Asus Challenge is absoluut geen F2P, ze hebben constant dingen er in zitten waardoor spelers meer packs krijgen.

Uiteraard kan je wel met een goedkoop deck Legend halen, vrijwel alle Hunter decks hebben alleen commons en rares, en ook Shaman en Warlock aggro decks zijn te maken met alleen commons en rares. Maar tempo, midrange en control zijn vrijwel niet te spelen tot hoge rank, zonder daar geld of veel tijd in te stoppen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

108rogar schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:46:
Met legendaries kun je wat compenseren, maar je zult toch ook moeten leren spelen. Kennis en ervaring kun je niet kopen, dus dat staat eigenlijk los van deze free2play discussie.
Niet helemaal. Door hun kennis en ervaring halen ze veel sneller gold binnen waardoor ze ook veel sneller aan hun verzameling kunnen werken en er veel minder tijd aan kwijt zijn. Een casual speler die het spel nog niet kent zal daar veeeeeel langer over doen.

Vicariously I live while the whole world dies

• kevz
Gelijk heb je dat sommige spelers extra packs krijgen door viewers die voten in de Asus tourneys. Maar een groot verschil maakt dat echt niet hoor. Als je de extra packs er af haalt, dan halen ze misschien een enkele rank lager. Hearthstone is geen rocket surgery. Als je focussed op 1 aggro/tempo deck en je speelt dat deck een aantal uur achter elkaar dan leer je snel genoeg wat je wel/niet kan doen. Het komt allemaal neer op uithoudingsvermogen en hoe snel je onbekende kaarten en de effecten begrijpt, en of je niet te snel tilt :P

Het is inderdaad zo dat nieuwe spelers het wel kunnen vergeten om control decks te spelen. Het is wel een flink nadeel van HS dat je zo enorm ver achter ligt. Maar Blizzard weet daar van af, en wellicht is de reden dat de meta altijd voornamelijk aggro blijft omdat die decks F2P te spelen zijn.

Mijn YouTube

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-11 07:26
Ik wilde er ook op reageren, maar ik dacht, dit is echt geen post waardig. Maar door jouw post is die barriere nu ook weg. :+

:9 :9

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Zijn er nog beelden van forsen op het toernooi, hij heeft er niet echt veel van gebakken als ik de twitch chat zie.

• kevz
Nieuwevolger schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:23:
Zijn er nog beelden van forsen op het toernooi, hij heeft er niet echt veel van gebakken als ik de twitch chat zie.
Hij had zich verslapen en automatisch 2 games verloren, daarna was hij er meteen mee gestopt.

Niet de 1e keer dat ie dit flikt omdat ie de avond daarvoor teveel zit te feesten en zuipen :')

Mijn YouTube

kevz schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:14:
Gelijk heb je dat sommige spelers extra packs krijgen door viewers die voten in de Asus tourneys. Maar een groot verschil maakt dat echt niet hoor. Als je de extra packs er af haalt, dan halen ze misschien een enkele rank lager. Hearthstone is geen rocket surgery. Als je focussed op 1 aggro/tempo deck en je speelt dat deck een aantal uur achter elkaar dan leer je snel genoeg wat je wel/niet kan doen. Het komt allemaal neer op uithoudingsvermogen en hoe snel je onbekende kaarten en de effecten begrijpt, en of je niet te snel tilt :P

Het is inderdaad zo dat nieuwe spelers het wel kunnen vergeten om control decks te spelen. Het is wel een flink nadeel van HS dat je zo enorm ver achter ligt. Maar Blizzard weet daar van af, en wellicht is de reden dat de meta altijd voornamelijk aggro blijft omdat die decks F2P te spelen zijn.
Van de site: Alle spelers krijgen 10 packs aan het begin, ieder account heeft Naxx en BRM, ieder uur krijg je 3 packs, ieder 6 uur BO1 voor 5 extra packs (voor de winnaar, dus gemiddeld 2,5 pack), ieder 3 uur krijgen ze packs via de viewers (gemiddeld 2-3 packs) en iedere 3 uur krijgen ze packs op basis van rank (gemiddeld 2 packs).
Gemiddeld krijgen ze dus in die 24 uur 128 packs, ter waarde van 12800 gold, en nog eens 7000 gold van de adventures, dus zeg even 20k gold. Doe je je quests re-rollen en heb je gemiddeld zo'n 6 wins per dag, dan haal je 70 gold per dag binnen, waardoor je er bijna 10 maanden over doet.

Je focussen op 1 deck, helpt je niet. Begrijp me niet verkeerd, het beste rank je door 1-2 decks te spelen, maar je moet ze wel allemaal begrijpen. Toen ik Freeze Mage ging spelen, leerde ik de class veel beter dan ooit daarvoor, en daardoor ook hoe ik er tegen moet spelen.
Een goede Rogue speler begrijpt ook veel beter hoe ze daar tegen moeten spelen, dan iemand als ik, zij zullen weten welke combo's er mogelijk zijn, wat voor damage output en wanneer je het risico moet nemen, en ik speel als sinds beta, voor een nieuwe spelers is Rogue helemaal een mysterie.
kevz schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:24:
[...]

Hij had zich verslapen en automatisch 2 games verloren, daarna was hij er meteen mee gestopt.

Niet de 1e keer dat ie dit flikt omdat ie de avond daarvoor teveel zit te feesten en zuipen :')
Hij heeft dan ook 0 motivatie, hij is zeker een goede speler, maar onder de pro's valt hij gigantisch tegen, zeker door zijn beperkte skill met decks/classes. Hij speelt er maar een paar op hoog niveau, waardoor hij niet alleen vaak een slecht deck moet meenemen, maar ook omdat hij heel makkelijk te counteren is omdat hij zo voorspelbaar is.
Combineer dat met het feit dat hij meer geld binnenhaalt met een avond streamen, maakt het dat het hem gewoon totaal niet boeit.
Je ziet dit dan ook bij meer streamers, zeker met mensen zoals Amaz en Reynad, die totaal niet meer bezig zijn met het spelen in tournaments, natuurlijk hebben die ook een eigen team, maar het geld komt veel harder binnen met streamen.

[ Voor 19% gewijzigd door Benjamin- op 27-11-2015 16:38 ]

• kevz
Oh ja de regels zijn aangepast met de laatste Asus Challenge. De 1e was niet zo hulpvol hoor :P

Ik vind Forsen zeker geen slechte speler hoor, maar hij is niet geïnteresseerd in tournamenten spelen. En dat is ook niet zo gek als je 15000 euro per maand verdient door te streamen :D

[ Voor 49% gewijzigd door kevz op 27-11-2015 16:44 ]

Mijn YouTube

kevz schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:43:
Oh ja de regels zijn aangepast met de laatste Asus Challenge. De 1e was niet zo hulpvol hoor :P
Iets anders, maar komt op vrijwel hetzelfde neer:
http://us.battle.net/hear...pic/17084069821?page=5#96
Naxxramas and Blackrock will be unlocked but not completed. Players will need to choose whether trying to complete them is worth the loss in time that could be spent laddering.

Players will also be allowed to disenchant cards and use any gold they earn. However, they will not to permitted to play the Arena.

Extra packs!

Every hour, each player will be able to open three new packs. They can choose between classic packs & Goblin and Gnomes packs

Every three hours, the player in last place will get three packs.

Every two hours viewers will be able to participate in a Twitter vote in which they can select which player will receive an additional five packs.
Het is dus iets minder, maar minimaal nog 8 maanden aan gold.
kevz schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:43:

Ik vind Forsen zeker geen slechte speler hoor, maar hij is niet geïnteresseerd in tournamenten spelen. En dat is ook niet zo gek als je 15000 euro per maand verdient door te streamen :D
Op gosugamers staat hij 160 van de 172 spelers. :P

Gelukkig staat hij nog wel boven Tempo Storms golden girl, Eloise, die 164ste staat. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Benjamin- op 27-11-2015 16:50 ]

• kevz
Het 'probleem' van Forsen is puur motivatie gebaseerd. Hij kan wel heel goed spelen en heeft dat in het verleden ook gedaan, maar door zijn status is het simpelweg niet nodig om geld binnen te halen buiten het streamen om. Dan komt er ook nog bij dat Dreamhack om de hoek is voor hem en meer om het feesten en sociale gebeuren gaat. Maar om hem een matige speler te noemen... Hij heeft de skills wel, maar benut ze niet :)

Mijn YouTube

• ir_richman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05 14:26
Ha ja,

Ik heb een Americas accountje geopend om af en toe nog eens old-school starter decks te kunnen (= moeten) spelen.

Mijn normale account is aardig beladen met dikke legends en ik zou er nog wat kunnen craften voor de meer lollige legends.

Maar het is toch wel duidelijk dat je als beginner ehct een beetje moet kiezen als je bijvoorbeeld rank 15 wilt halen in je eerste paar seizoenen.
Met een beetje Mage deck of Paladin kom je met de basics al een heel eind, zeker als je een paar aardige harvest golems en andere musthaves uit een pack weet te trekken. Eventueel een paar dingetjes craften.
Zeker als je een persoonlijke voorkeur hebt voor non-burst control decks, beetje board traden en value spelen.

Maar inderdaad: Rogue en Warrior blijven eigenlijk onaangetast, want dat is geen doen zonder veel extra's.

Vorig seizoen trouwens opvallend snel wel naar 15 geranked, toen speelde ik alleen nog mage en paladin. Mooi voor de golden rare uit de chest, maar nu wil ik weer een beetje spreiden en van alles wat spelen, dan blijkt toch dat heel veel ftp-deckjes vooral leuk zijn onder rank 18.

Uiteindelijk is het slimmer om dan niet teveel ranked te proberen, want vanaf level 17-15 krijgt je al erg veel legends en tempo mages etc. om je oren. Best sneu als je dan met je 3-rares warlockje aan komt zonder AOE-protection (shredders/eggs).
Misschien ook een plannetje brouwen voor een thema-deck of iig thema-class voor dat account. Wordt wel lange termijn werk :-)
kevz schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:50:
Het 'probleem' van Forsen is puur motivatie gebaseerd. Hij kan wel heel goed spelen en heeft dat in het verleden ook gedaan, maar door zijn status is het simpelweg niet nodig om geld binnen te halen buiten het streamen om. Dan komt er ook nog bij dat Dreamhack om de hoek is voor hem en meer om het feesten en sociale gebeuren gaat. Maar om hem een matige speler te noemen... Hij heeft de skills wel, maar benut ze niet :)
Ik denk dat niemand hem een matige speler zal noemen, tenminste niet serieus, want geen enkele legend speler kan je als matig zien. Maar wat ik al zei, hij heeft wel een hele beperkte deck keuze. Het maakt je heel voorspelbaar en is de meta slecht voor je favoriete decks, dan heb je echt een probleem.
Echte topspelers moeten gewoon minimaal 6-7 classes op heel hoog niveau kunnen spelen en dan ook heel veel variaties, waardoor je al snel op 15-20 decks uitkomt.
Ik vond dat ook wel heel interessant toen Patron Warrior uitkwam, er waren veel spelers die puur het deck gingen spelen, om het te leren, niet alleen om er mee te spelen, maar ook om er tegen te spelen. En terwijl je ze ranks zag verliezen, was het enige wat ze belangrijk vonden, om er beter mee te worden.

Verder dat iemand de skills heeft om een topspeler te kunnen zijn, is natuurlijk niet zo relevant. Ik denk dat er heel veel spelers de skill hebben om op top niveau te spelen, maar het vereist niet alleen denkvermogen, maar ook doorzettingsvermogen, je balans met spelen (iets wat Forsen ook niet bepaald heeft) en de wil om echt nieuwe dingen te leren.

• Nieuwevolger
Denk wat je het meest nodig hebt is dat je 5 uur per dag heartstone wilt spelen. Het is echt niet dat je een rekenwonder hoeft te zijn, een beetje focus kan geen kwaad en ik denk dat je al een heel eind kan komen.

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02:22
Benjamin- schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:00:
Vind je dat hij dat echt bewezen heeft? Laatst zag ik in zijn stream titel dat hij er nog geen Legend mee heeft gehaald, en zag tevens dat hij al 3 maanden bezig is.
Jij en ik hebben echt wel lang nodig om een goed F2P deck te maken, zeker als je voor een deck met epics en legendaries gaat, maar iemand als Trump, die rustig meer speelt in een dag dan wij in een week en tevens heel goed in Arena is, kan veel en veel sneller een goed deck maken.
Voor de duidelijkheid, met snel ranken had ik het niet over legend halen, maar over flinke vooruitgang in hoe hoog je komt puur door je stijgende skill. Als Trump met een nieuw account in september rank 4 en oktober legend kon worden, dan bewijst dat dat puur een beperkte collectie je niet hoeft tegen te houden om te ranken.

Je hebt trouwens wel een goed punt dat je je tegenstanders pas echt leert kennen door ook hun decks te spelen, dus uiteindelijk zul je om een topspeler te worden wel een uitgebreide collectie nodig hebben.
Vicarious schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:12:
Niet helemaal. Door hun kennis en ervaring halen ze veel sneller gold binnen waardoor ze ook veel sneller aan hun verzameling kunnen werken en er veel minder tijd aan kwijt zijn. Een casual speler die het spel nog niet kent zal daar veeeeeel langer over doen.
Als nieuwe speler heb je altijd een achterstand in kennis en ervaring die veel tijd kost om in te halen. Daar kan Blizzard niets aan doen, al gaven ze alles gratis weg, daarom vind ik het niet relevant voor f2p. We moeten er van uit gaan dat een nieuwe competitieve speler ook die tijd wil investeren.

• kevz
Nieuwevolger schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:03:
Denk wat je het meest nodig hebt is dat je 5 uur per dag heartstone wilt spelen. Het is echt niet dat je een rekenwonder hoeft te zijn, een beetje focus kan geen kwaad en ik denk dat je al een heel eind kan komen.
Jep mee eens. Misschien zelfs iets minder tijd per dag, zolang je maar je gold income maximaliseert en bij (mijn) voorkeur de uurtjes in 1 keer door speelt om meer te onthouden. Ladder wins hebben een gold cap per dag geloof ik, kan even niet bedenken hoe dat ik elkaar steekt. Niet dat je direct nonstop zal winnen en aan die cap gaat komen... Maar naast het rank15 halen op de ladder is er ook nog arena, wat toch het meeste zal opbrengen als nieuwe speler.

Mijn YouTube

Nieuwevolger schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:03:
Nodig voor wat precies?

• 108rogar
Die 10 goud per 3 wins is gelimiteerd tot 100 goud per dag, dus na 30 wins mag je stoppen voor die dag. :)

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:59
108rogar schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:19:
Die 10 goud per 3 wins is gelimiteerd tot 100 goud per dag, dus na 30 wins mag je stoppen voor die dag. :)
10 minuten per spel, winrate van 50%, dan kom je uit op 10 uur. Ik stop al iets voor de 30 wins, als je het niet erg vind 8).

Arena wordt dus aangeraden, is dat dan voornamelijk om de kaarten te leren kennen? Ik had het idee dat de wings je meer interessante kaarten gaven.

• kevz
108rogar schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:19:
Ja precies, dat is nogal wat voor een nieuwe speler haha. Al spelen aggro decks wel lekker snel dus het komt neer op hoeveel vrije tijd heb je en hoe graag wil je optimaal vooruitgang boeken in HS. Ik denk toch dat er maar weinig mensen zijn die precies uit gaan zoeken en gaan berekenen hoe veel ze moeten spelen om toch een beetje bij te blijven. Uiteindelijk zal Blizzard meer rewards moeten gaan geven op welke manier dan ook denk ik zo.
mat.hi.as schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:22:
[...]

10 minuten per spel, winrate van 50%, dan kom je uit op 10 uur. Ik stop al iets voor de 30 wins, als je het niet erg vind 8).

Arena wordt dus aangeraden, is dat dan voornamelijk om de kaarten te leren kennen? Ik had het idee dat de wings je meer interessante kaarten gaven.
Al speelt arena wel heel anders en zal je als nieuwe speler ook dat moeten leren, het kan wel (als je het eenmaal begrijpt) veel meer opbrengen en dat maakt dan het verschil met ladderen.
Zelf heb ik altijd al een hekel gehad aan arena, brawl, en te veel rng in het algemeen, dus dat zal per persoon afhangen hoe lang ze F2P kunnen spelen O-)

[ Voor 36% gewijzigd door kevz op 27-11-2015 18:25 ]

Mijn YouTube

• 108rogar
Ik ben ook lui, ik doe alleen dailies. En als luie free-to-play speler die niet van arena houdt ga je je toch afvragen hoe je het efficientst om kan gaan met je goud, en dan komen wat rekensommetjes wel van pas. :)

Het is niet zo ingewikkeld als je genoegen neemt met een grove schatting. In mijn ervaring verdien je met efficient omgewisselde dailies zo'n 400 goud per week (plus af en toe een spectator pack), dus 20K per jaar. Als de afgelopen 3 maanden doorgezet zouden worden, heb je per jaar 2x 2800 voor adventures nodig, en hou je voor de 2 reguliere sets ieder 7200 over. Uit 72 TGT packs zou je genoeg commons en behoorlijk wat van de 36 rares krijgen, maar qua achterstand inhalen blijft het dan bij de tavern brawl en spectator Classic packs.
Het voordeel ten opzichte van daily quests is dat er geen harde daglimiet op zit, maar als je ver komt wel een hoge opbrengst per win heeft. Dat maakt het interessant om je verzameling mee uit te breiden als je goed genoeg speelt.
Wat een RNG net bij Dreamhack, een Brann Dr. Boom, 4 Boom Bots, maar ze gingen allemaal voor 1 damage. :D
[...]Arena wordt dus aangeraden, is dat dan voornamelijk om de kaarten te leren kennen? Ik had het idee dat de wings je meer interessante kaarten gaven.
Ja, nee, misschien, ik weet het niet.

Sommige zweren bij Arena voor nieuwe spelers, andere raden het keihard af, andere vind het soms goed en andere weten het gewoon niet.
Arena heeft heel veel plus en minpunten, het is aan ieder om te bedenken of je het wilt doen:

Postieve:
- Ben je er goed in, dan is het de beste manier om je collectie uit te breiden
- Omdat je collectie er niet toe doet, heb je evenveel kans op een goed deck als wie dan ook
- Je leert met veel meer kaarten te spelen dan in constructed (omdat daar heel veel kaarten niet gespeeld worden)

Negatieve:
- Ben je er slecht in (gemiddeld onder de 3 wins), dan maak je er verlies op
- Je leert minder over constructed decks en welke kaarten daarin zitten
- Je wins helpen je niet naar een golden deck
- Geen controle over de pakjes die je krijgt (vooral een probleem wanneer je al veel kaarten hebt)

Uiteindelijk zou ik zeggen, vooral spelen als je het leuk vindt, zo niet gewoon ranked.

[ Voor 3% gewijzigd door Benjamin- op 27-11-2015 20:49 ]

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

[...]

Zit vandaag op 53 ranked wins :X Nu wel ff klaar mee, tijd voor serie 8)

• Nieuwevolger
Het zou sowieso erg zijn als je arena speelt als je het niet leuk vind.

Persoonlijk vind ik de arena wel leuk, alleen als je zo ver komt ben je zo anderhalf uur kwijt... Dan heb ik het ook gehad met dat deck.
Net gewoon een Freeze Mage win tegen Warrior. Ik had net Malygos eruit gehaald voor een Torch, kreeg ik Warrior... echt dat voelt zo fout... maar gelukkig niet een hele slimme Warrior, hij deed coin Armorsmith waarop ik gelijk een Doomsayer had gegooid, hij liet deze in leven en deed 1 damage en viel aan met een Fiery War Axe (ipv gewoon armor up...), dat ging zo door en ik ben gewoon super agressief gegaan. Ik had de perfecte combo van Antonidas, Frostbolt, 2x Ice Lance en Frost Nova voor Thaurissan, waardoor Antonidas ook nog een turn overleefde, mja infinite Fireballs ging toen lekker. :P

• Nieuwevolger
Paladin in arena be like, 2 muster for batlle's, 3 murloc knight en 2 sludge belcher.

Haha een hunter leek me te hebben, tot z'n zombie een freezing trap gaf voor mn leno. Rip.

[ Voor 35% gewijzigd door Nieuwevolger op 28-11-2015 00:20 ]

Zo net ook Hunter op Lvl 60 gezet.
Wat ik wel vreemd vind is dat mijn mage ook al Lvl 60 is maar met 230 wins terwijl ik met de Hunter al 409 wins heb 8)7

Speel nu trouwens met een best wel leuk Midrange deck met Snake/Bear Traps, Tomb Spiders en zonder Shredders en Elecks wat echt leuk is om te spelen.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

beuker19 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 18:11:
Wat ik wel vreemd vind is dat mijn mage ook al Lvl 60 is maar met 230 wins terwijl ik met de Hunter al 409 wins heb 8)7

Speel nu trouwens met een best wel leuk Midrange deck met Snake/Bear Traps, Tomb Spiders en zonder Shredders en Elecks wat echt leuk is om te spelen.
Veel casual, brawl en arena gedaan met Mage? Tevens krijg je ook gemiddeld veel meer exp met bijvoorbeeld een potje Freeze Mage, dan met Face Hunter.

Benjamin- schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 18:15:
[...]

Veel casual, brawl en arena gedaan met Mage? Tevens krijg je ook gemiddeld veel meer exp met bijvoorbeeld een potje Freeze Mage, dan met Face Hunter.
Dat zal het zijn denk ik.
Op mijn mobiel speel ik vaak casual met Tempo Mage en nu al wat een het oefenen met Freeze Mageomdat ik er nog te slecht mee ben op de ladder.

Dat is echt zo pijnlijk om te kijken...

Op Reddit stond wel 1 reactie waar ik wel in kon komen, en dat was dat hij zei dat ervaring met Face Hunter hier helpt, namelijk door constant bezig te zijn met lethal.

Ik merk dat ik zelf ook weleens daar de fout maak. Ik ben zo gewend om geen burst damage te hebben, dat ik daardoor lethal mis wanneer de health echt nog hoog is.

Ligt natuurlijk wel aan het deck, want bij Freeze Mage heb ik dat probleem eigenlijk niet, maar dat is omdat je daar constant aan het rekenen bent hoe je de combo moet doen om bizarre damage in 1 turn te doen.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:21
Ik had net lekkere RNG.. Ik speel tegen mill rogue, hij speelt underneath the battleground en ik heb nog 12 kaarten.. De game eindigt met met nog 4 kaarten in mijn deck. Ik heb geen enkele nerubian getrokken :P

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Nieuwevolger
Is het normaal dat je op rank 9/10 zoveel midrange hunters tegen komt. Gelukkig voor mij is mn mage deck zo anti aggro als maar kab met leno, healbot en iceblock.

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12 19:38
Benjamin- schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:48:
[video]

Op Reddit stond wel 1 reactie waar ik wel in kon komen, en dat was dat hij zei dat ervaring met Face Hunter hier helpt, namelijk door constant bezig te zijn met lethal.

Ik merk dat ik zelf ook weleens daar de fout maak. Ik ben zo gewend om geen burst damage te hebben, dat ik daardoor lethal mis wanneer de health echt nog hoog is.

Ligt natuurlijk wel aan het deck, want bij Freeze Mage heb ik dat probleem eigenlijk niet, maar dat is omdat je daar constant aan het rekenen bent hoe je de combo moet doen om bizarre damage in 1 turn te doen.
Heb ik ook weleens dat ik lethal mis, maar dat komt meestal als ik in "survival mode" ben. Dan ga je voor boardcontrol etc, terwijl je gewoon lethal hebt. Je denkt niet eens na hoe je kunt winnen, maar hoe overleef ik de volgende paar beurten?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

An1mA schreef op zondag 29 november 2015 @ 00:17:
[...]

Heb ik ook weleens dat ik lethal mis, maar dat komt meestal als ik in "survival mode" ben. Dan ga je voor boardcontrol etc, terwijl je gewoon lethal hebt. Je denkt niet eens na hoe je kunt winnen, maar hoe overleef ik de volgende paar beurten?
Ik ook hoor dat je zo druk bezig bent om niet in combo rang te komen bijv. Of om UtH of Quartermaster heen spelen.
Er is gewoon niemand die altijd perfect speelt en zeker als je een beetje salty, moe of al wat langer speelt wil er wel eens een foutje in sluipen.
Het heeft er ook wel mee te maken dat je soms gewoon in een soort auto stand gaat tegen bepaalde deck waardoor je onbewust steeds maar probeert te overleven of juist te rushen.

beuker19 schreef op zondag 29 november 2015 @ 01:01:
[...]

Ik ook hoor dat je zo druk bezig bent om niet in combo rang te komen bijv. Of om UtH of Quartermaster heen spelen.
Er is gewoon niemand die altijd perfect speelt en zeker als je een beetje salty, moe of al wat langer speelt wil er wel eens een foutje in sluipen.
Het heeft er ook wel mee te maken dat je soms gewoon in een soort auto stand gaat tegen bepaalde deck waardoor je onbewust steeds maar probeert te overleven of juist te rushen.
Vermoeidheid en te snel spelen is een gigantische slechte combo.
Ik merk het ook wel wanneer ik moe ben en ga spelen, ik heb zelf de afgelopen maanden echt zeer vermoeiend werk gedaan, en als ik dan thuiskwam en een potje ging spelen, dan maakte ik echt de meeste bizarre fouten, dan moet ik ook echt stoppen.

Het is ook echt de volgorde goed in je hoofd houden, het welbekende 'tap last' is daar een voorbeeld van, je weet wat je wilt gaan spelen, je speelt het, en dan heb je nog 2 mana over.
Bij vermoeidheid heb ik het vaak met Knife Juggler, gewoon compleet yolo alle minions neergooien en dan opeens denken "oh, ik heb nu damage verspilt", kost je meestal niet je game, maar soms ook wel.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Benjamin- schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:48:
[video]

Holy shit. Als mensen nog eens vragen wat 'tilten' betekent hoef je alleen maar dit filmpje te laten zien.

Vicarious schreef op zondag 29 november 2015 @ 01:23:
[...]

Holy shit. Als mensen nog eens vragen wat 'tilten' betekent hoef je alleen maar dit filmpje te laten zien.
Kon pas net het filmpje zien maar in dit geval vind ik het wel dubbel zo slecht omdat hij de aggressor is en het dus belangrijk dat je altijd weet hoeveel damage je hebt.

beuker19 schreef op zondag 29 november 2015 @ 02:19:
[...]

Kon pas net het filmpje zien maar in dit geval vind ik het wel dubbel zo slecht omdat hij de aggressor is en het dus belangrijk dat je altijd weet hoeveel damage je hebt.
Dat filmpje is volgens mij gewoon faal van epische proporties.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-12 08:24

Lapras

Ice beam

Ik vind het schitterend. De menselijke psyche en zijn valkuilen in vol ornaat.
Lapras schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:01:
Ik vind het schitterend. De menselijke psyche en zijn valkuilen in vol ornaat.
Inderdaad, dit is echt ten ondergaan aan de druk die dit soort games meebrengen.
Daarom zie je ook echt wel hoe belangrijk ervaring is, spelers die dit al zo vaak hebben gedaan, kunnen zoveel rustiger nadenken, en juist dat rustige nadenken maakt een gigantisch verschil.
Dat is ook echt waarom Xixo zo 'slecht' doet in offline tournaments, die gast kan nog steeds niet met de druk omgaan, hij speelt dan zoveel slechter.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-12 12:47

Nitai

Live the life you love.

beuker19 schreef op zondag 29 november 2015 @ 02:19:
[...]

Goed punt beuker19! Volgens mij had hij dat ook gewoon moeten zien. Je ziet ook niet aan hem dat hij zich realiseert dat hij lethal had nadat hij damage heeft gedaan. Ik bedoel, dan moet het wel in je opkomen van, 'ik had lethal!'. Ik herken het ook wel hoor, ik heb dat heel vaak als ik een control deck speel. Toen ik Dragon Priest in het begin speelde had ik ook heel veel last van deze mindset. Ik was alleen met board control bezig zoals bij Classic Priest. En koos gewoon altijd voor traden ipv face, iets wat je dus wel met Dragon Priest moet doen, anders red je vaak alsnog niet.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Nieuwevolger
ben ik de enige die merk dat druid in de arena echt waardeloos is..?

• An1mA
Zag het filmpje ook zojuist en lethal missen, ok kan gebeuren. Alleen wat erna gebeurd, je hoeft niet te ropen als Lifecoach maar denk aub na hoe je Alex zo efficiënt mogelijk van de board krijgt. Tuurlijk is het zo dat hij helemaal gebroken is na het missen van lethal, maar life goes on. Hoevaak ik me wel niet herpak na het maken van een missplay of missen van lethal. Natuurlijk makkelijk gezegd dan gedaan, omdat de omstandigheden totaal anders zijn.

Nieuwevolger schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:05:
ben ik de enige die merk dat druid in de arena echt waardeloos is..?
Druid staat op plek 5, als je bedenkt dat je vaak wel een betere class kan kiezen, dan is Druid gewoon 1 van de slechtste classes die gespeeld wordt.
An1mA schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:26:
Zag het filmpje ook zojuist en lethal missen, ok kan gebeuren. Alleen wat erna gebeurd, je hoeft niet te ropen als Lifecoach maar denk aub na hoe je Alex zo efficiënt mogelijk van de board krijgt. Tuurlijk is het zo dat hij helemaal gebroken is na het missen van lethal, maar life goes on. Hoevaak ik me wel niet herpak na het maken van een missplay of missen van lethal. Natuurlijk makkelijk gezegd dan gedaan, omdat de omstandigheden totaal anders zijn.
Hij had natuurlijk toen al wel 2x lethal gemist, 1 keer omdat hij het niet zag, maar 1 keer ook door een misplay (de trades met belcher). Dan ben je wel echt keihard aan het tilten.

[ Voor 52% gewijzigd door Benjamin- op 29-11-2015 15:30 ]

Benjamin- schreef op zondag 29 november 2015 @ 15:26:
[...]

Hij had natuurlijk toen al wel 2x lethal gemist, 1 keer omdat hij het niet zag, maar 1 keer ook door een misplay (de trades met belcher). Dan ben je wel echt keihard aan het tilten.
Of hij is gewoon een keiharde faler. _O-

Lethal missen is 1 ding, maar de manier waarop die Sludge Belher gekilled werd, is gewoon moeite hebben met tot 5 tellen.

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-12 12:12
Ben nu rank 13 en merk wel dat RNG steeds meer een rol gaat spelen. Verlies telkens omdat ik geen spell trek. Vijand op 1-2 hp, en dan trek ik geen darkbomb (met nog maar 5 kaarten in deck). Zeker jammer. Zo haal ik de 10 nooit met mijn freeby deck.
Vanavond mijn Dragon Priest en Midrange non-combo Druid maar eens getweaked. Ze gingen erg goed op de ladder. Op rang 3.1 geëindigd nu.

Druid: 8-3
Priest 8-0

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zsnXlUM.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4OBiS21.png
Cpt.Chaos schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:11:
Ben nu rank 13 en merk wel dat RNG steeds meer een rol gaat spelen. Verlies telkens omdat ik geen spell trek. Vijand op 1-2 hp, en dan trek ik geen darkbomb (met nog maar 5 kaarten in deck). Zeker jammer. Zo haal ik de 10 nooit met mijn freeby deck.
Normaal is het ongeveer 50/50 alleen soms verlies je er door en blijft het hangen.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YjbOuxptMgefX2bUh3maVDFS/full.png
Kijk soms zit het mee en soms zit het tegen en deze pot kon ik vanaf dit moment ook niet meer verliezen.

[ Voor 37% gewijzigd door beuker19 op 29-11-2015 22:04 ]

• Nieuwevolger
Iemand die weet wanneer het seizoen afloopt?

• Sahje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2021
Nieuwevolger schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:14:
Iemand die weet wanneer het seizoen afloopt?
Einde van de dag vandaag?

• Nieuwevolger
Kan het kloppen als je die 3/4 met kopie deathrattle speelt. ( geen deathrattle gekopieerd). De andere speler niks kan meer. Deed het net in de arena en meneer kon alleen nog emoji's spammen.
Nieuwevolger schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:44:
Kan het kloppen als je die 3/4 met kopie deathrattle speelt. ( geen deathrattle gekopieerd). De andere speler niks kan meer. Deed het net in de arena en meneer kon alleen nog emoji's spammen.
Alleen als de tegenstander op een GSM speelt.

• stephans
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-12 04:49
Nieuwevolger schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:44:
Yup, ook met tablet overigens. Ik had het gisteravond op ranked. Bijna gewonnen van een Rogue, speelt ie een domme Unearthed Raptor waardoor ik zeker gewonnen had... behalve dat ik niets meer kon doen :/

Op die andere vraag van je over die mid-range hunters. Klopt, ik zie ze ook veel, maar ik zie nog meer veel meer tempo mages. Moet ook zeggen dat ik zelf ook verantwoordelijk ben voor een mid-range hunter :P Lekker goedkoop aangezien mijn kaart voorraad nog zeer beperkt is... zal ook gelijk de hoofdreden zijn.

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-12 11:18

PaYnE81

XBL VandalizerNL

stephans schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:42:
[...]

Yup, ook met tablet overigens. Ik had het gisteravond op ranked. Bijna gewonnen van een Rogue, speelt ie een domme Unearthed Raptor waardoor ik zeker gewonnen had... behalve dat ik niets meer kon doen :/

Op die andere vraag van je over die mid-range hunters. Klopt, ik zie ze ook veel, maar ik zie nog meer veel meer tempo mages. Moet ook zeggen dat ik zelf ook verantwoordelijk ben voor een mid-range hunter :P Lekker goedkoop aangezien mijn kaart voorraad nog zeer beperkt is... zal ook gelijk de hoofdreden zijn.
Apart, dacht dat Blizz het al gefixed had :) anyways goed om te weten ^^

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-12 15:30
Ik heb er op tablet (Ipad) geen last van gehad tot nog toe.

• Sahje
beuker19 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 18:11:

Niks raars aan. De hoeveelheid exp die je krijgt is afhankelijk van de hoeveelheid kaarten die je in een game speelt. Als jij dus altijd face hunter hebt gespeeld en turn 5-6 gewonnen vs. freeze mage waar je iedere game door je deck heen gaat dan klopt het wel. Dat of je winrate met hunter is wat beter dan met mage ;)
Nu naar 177 matches op rank 5 tot 2 is mij wel opgevallen dat Paladin 50% meer gespeeld word dan de andere populaire classes.
Helaas is het grootste gedeelte ook nog eens Sercet Paladin :'( al haal ik wel redelijke resultaten 17-14 ik blijf erbij dat Dr.6 gewoon OP is.

[ Voor 36% gewijzigd door beuker19 op 30-11-2015 12:09 ]

beuker19 schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:06:
Nu naar 177 matches op rank 5 tot 2 is mij wel opgevallen dat Paladin 50% meer gespeeld word dan de andere populaire classes.
Helaas is het grootste gedeelte ook nog eens Sercet Paladin :'( al haal ik wel redelijke resultaten 17-14 ik blijf erbij dat Dr.6 gewoon OP is.
Het deck is niet op maar DR6 zelf zeker wel.
Ik keek net naar de Power Ranks van deze week en zag dat Midrange Paladin nummer 2 en Secret Paladin nummer 1 is. Niet gek dus dat je hem zo vaak tegenkomt!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:14

Denko

|{ing Øf ßlitz

astie schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:46:
[...]

Alleen als de tegenstander op een GSM speelt.
hehe, ooooooh, dat gebeurde er dus....pff. vroeg me al af wat er aan de hand was.

PSN & XBL: Denkoyugo

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:35
beuker19 schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:06:
Ik deel helaas je ervaring. Ik wilde dit seizoen in ieder geval weer rank 5 halen en ik was van plan dit met druid te doen. Echter werd ik rond rank 9 echter met zoveel secret paladins en casino mages geconfronteerd waar mijn druid deck het niet consistent goed tegen doet zodat ik wat anders moest bedenken. Vanwege de beperkte tijd die ik had om naar rank 5 te gaan ben ik zelf ook even overgestapt op secret paladin. Gisteren met vrij veel gemak rank 5 gehaald. Ik doe er dus zelf ook aan mee, het is echter gewoon een zeer efficient deck om snel resultaat mee te boeken.
Het plan was om toen meteen van deck te switchen en verder te spelen, maar ik was even klaar met spelen. Ik wacht eerst maar even de volgende wing af om weer wat ranked te gaan spelen, maar ik verwacht zelf geen grote meta veranderingen door de resterende wings.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12 12:54
Toch is tegenwoordig Paladin vaak (misschien wel de helft) gewoon de midrange variant. Wat gewoon een prima deck is en waar niks mis mee is. Secret Paladin is op dit moment niet echt een groot probleem naar mijn mening.
SeamusXanthus schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:37:
Toch is tegenwoordig Paladin vaak (misschien wel de helft) gewoon de midrange variant. Wat gewoon een prima deck is en waar niks mis mee is. Secret Paladin is op dit moment niet echt een groot probleem naar mijn mening.
Bij mij is helaas hooguit 1 op de 4 de gewone Midrange variant waar ik ook geen probleem mee heb aangezien het sinds GVG al mijn favoriete deck is.
Ik snap Blizzard daarom ook niet echt want ook in LOE is Paladin weer heel goed bedeeld en zal het mij niet verbazen dat Paladin straks 4 competitieve decks heeft.

• Nieuwevolger
Nou een secret paladin op curve is geen beginnen aan z'n beetje, je moet met kaarten strooien om maar steeds te stebaliseren. Gelukkig wel 2 van de 2x gewonnen met mn leno mage deck. Door echt maximaal te healen.
Brangus Glee schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:32:
Het plan was om toen meteen van deck te switchen en verder te spelen, maar ik was even klaar met spelen. Ik wacht eerst maar even de volgende wing af om weer wat ranked te gaan spelen, maar ik verwacht zelf geen grote meta veranderingen door de resterende wings.
Ik weet het niet, mensen dachten dat Reno ook geen nieuwe goede decks zouden brengen, mensen dachten/denken dat Brann ook niet sterk genoeg is. Toch zijn Reno en Brann decks erg sterk.
Als ik nu kijk naar wat kijken, dan zie ik toch nog een hoop potentie.

Murlocs zien een hoop nieuwe kaarten, je hebt de 2 minions, maar ook Anyfin Can Happen voor Paladin en Everyfin is Awesome. Omdat over Shaman vaak wordt gezegd dat de hero power het slechtste is van alle classes, maakt Sir Finley een Murloc Shaman zeker mogelijk, maar ook zonder andere Murlocs kan dit een hele goede kaart zijn.
Voor Priest zijn diverse spelers heel enthousiast over Museum Curator. De stats zuigen, maar wie weet hoe goed de Battlecry uiteindelijk is.
Eerie Statue lijkt me een hele mooi kaart voor Handlock, gigantische stats, werkt natuurlijk goed met taunt. Uiteraard kan er een BGH op worden gedaan, maar lekker boeiend, je hebt dan nog iets van 5-6 targets in je deck waar geen BGH op kan worden gebruikt.
Gorillabot kan interessant zijn voor Mech decks, Mech Mage heeft vaak card draw in het deck, een kaart zoals deze zou dat kunnen vervangen.

Het hoeft niet direct zo te zijn dat je hele nieuwe decks krijgt, maar je kan zo wel weer oude decks to leven brengen.
Nieuwevolger schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:01:
Nou een secret paladin op curve is geen beginnen aan z'n beetje, je moet met kaarten strooien om maar steeds te stebaliseren. Gelukkig wel 2 van de 2x gewonnen met mn leno mage deck. Door echt maximaal te healen.
Maar dat is ook de essentie van Secret Paladin, dat deck kan heel makkelijk on curve spelen, omdat ze veel early kaarten hebben, waarbij ze hun mana kunnen aanvullen met secrets.

[ Voor 13% gewijzigd door Benjamin- op 30-11-2015 14:05 ]

• ir_richman
Afgelopen dagen tegen secret paladin ook weinig problemen gehad.

Ik vind de meta in de midden regionen in elk geval leuk nu, geen tijd meer gemaakt om nog te ranken naar 5. Er wordt lekker geexperimenteerd. Eigenlijk zou dit spel niet zo rondom die tier lists moeten draaien.

Ik was lekker bezig met Summoning stone Priest en Mage, eerst op casual en niet erg hoog in de ranks (15-12) Verrassend hoog % gehaald met de Priest die Kripparian gebruikte, (13-2)
en Mage met een beetje handig geplaatste duplicate kan ook wonderen doen, die ging ook direct 6-0.

Ook al waren de tegenstanders niet allemaal geweldig, die stats liegen niet. Omdat er zoveel removal in zit, is secret paladin goed te verwijderen, en ook tempo en mech mage kon ik aaridg counteren. Ook een potje met de priest tegen een CW, waarbij ik hem op fatigue pakte door zijn acolyte (kwam uit Varian) op het laatst uit te melken voor 4 of 5 draws met Wild Pyro voor 0 /circle/circle, heal pyro+ mind control (8) op Varian en hij killde zijn acolyte nog op de 3/1 pyro. Dan is een dubbele hit van thaurissan dus goud waard :-)

De brawl was ook erg vermakelijk. Gekke truc was dat de summoning stone werkte als een mega accelletaror, want de spells tellen dan niet voor 0 maar voor hun originele waarde. Dus als je summoning stone speelt, kreeg je automatisch een 5 mana-spell, die je voor 0 kon spelen, waarmee de summoning stone toch weer een 5-drop spawnt. En een tree of life spawnt weer een 9-drop, erg mooi.
Epische potjes met meerdere malygos en tree of lifes gespeeld, kopieëren, terugnemen, echo of medivh. En maar hopen op voldoende direct damage spells.
Of een 8-drop gooien en bidden op de twisting nether (en niet de paladin spell).

En druid mill werkte goed omdat je altijd een spell terug krijgt bij elke drop.
Nog een stukje leuker dan de discover brawl, omdat de range aan decks groter is.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-12 12:47

Nitai

Live the life you love.

Ik was ook sceptisch over Brann, maar sinds kort hem in een Dragon Priest deck gestopt en dat werkt wel lekker! Twee keer damage doen met Blackwing Corruptor, dubbele health met je dragon taunts, 4 spells met Nefarian, 2 kaarten met een Azure Drake. Lijkt geen zoden aan de dijk te zetten, maar werkt bijzonder goed.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Nitai schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:19:
Ik was ook sceptisch over Brann, maar sinds kort hem in een Dragon Priest deck gestopt en dat werkt wel lekker! Twee keer damage doen met Blackwing Corruptor, dubbele health met je dragon taunts, 4 spells met Nefarian, 2 kaarten met een Azure Drake. Lijkt geen zoden aan de dijk te zetten, maar werkt bijzonder goed.
Je heb ook geluk dat de 3 spot in Dragon Priest behoorlijk flexibel is.
Ik gebruik nu de Tomb Spider in mijn Beast Hunter en die kaart is ook beter dan gedacht.

Nitai schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:19:
Nice. Kaart design van kaarten als Brann vind ik zelf wel super tof.

• stephans
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-12 04:49
beuker19 schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:48:
[...]

Je heb ook geluk dat de 3 spot in Dragon Priest behoorlijk flexibel is.
Ik gebruik nu de Tomb Spider in mijn Beast Hunter en die kaart is ook beter dan gedacht.
Ik pas dit nu ook toe. Welke kaart/kaarten heb jij vervangen? Ik heb de shredders eruit gehaald. Je verliest hierdoor wat aanwezigheid op het bord maar dit zit toch meestal wel goed bij hunter met de spiders/UTH. Het deck wordt wel een stuk flexibeler en betrouwbaarder.

• ir_richman
Bran kan prima een Dark Cultist vervangen in elk Priest deck. Hoef je eigenlijk niets te veranderen, en met een klein beetje timing van je tegenstander pak je toch bijna nooit die +3 health buff.

• Lapras
  • Laatst online: 21-12 08:24

Lapras

Ice beam

stephans schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:52:
[...]

Ik pas dit nu ook toe. Welke kaart/kaarten heb jij vervangen? Ik heb de shredders eruit gehaald. Je verliest hierdoor wat aanwezigheid op het bord maar dit zit toch meestal wel goed bij hunter met de spiders/UTH. Het deck wordt wel een stuk flexibeler en betrouwbaarder.
Ik speel nu ook dat Beast deck van Hearthpwn. Zitten heel veel beasts in en een paar kaarten die onmisbaar zijn. Zelfs de traps zijn 2x bear en 1x snake om maar beasts te hebben. Werkt best goed - hierdoor kan je vrij gemakkelijk ram wranger spelen die soms absurde dingen doet. Zowel positief als negatief.

Het deck, hoewel het weinig taunts heeft, werkt toch best goed. Tomb spiders zijn een mooie aanvulling. Soms haal je er een Tundra Rhino uit en dan voelt het leven goed.
ir_richman schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:44:
Ik vind de meta in de midden regionen in elk geval leuk nu, geen tijd meer gemaakt om nog te ranken naar 5. Er wordt lekker geexperimenteerd. Eigenlijk zou dit spel niet zo rondom die tier lists moeten draaien.
Eens, bedoel netdecking vinden mensen al irritant, maar hiermee vorm je ook nog eens de meta. Ik heb al vaker gezegd, secret paladin heeft zat slechte match ups, maar de meta wordt in stand gehouden, en daarmee ook de kracht van decks. Als morgen de tier lijsten zeggen dat met de nieuwe kaarten secret paladin slecht is geworden, en ze zetten een zooi counters in tier 1, dan is secret paladin binnen een maand dood, niet omdat iedereen denkt dat het een tier 4 deck is door de nieuwe kaarten, maar omdat de nieuwe tier 1 populair is en daardoor het deck ook werkelijk veel slechter presteert.

Stomme is dat zowel liquid als tempo storm zegt dat er zat counters zijn en dat ze moeite hebben met nieuwe decks, maar ze houden ze wel op plek 1 en 2. Zij bepalen de meta, niet zozeer de kracht van decks.

Lapras schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:56:
[...]

Ik speel nu ook dat Beast deck van Hearthpwn. Zitten heel veel beasts in en een paar kaarten die onmisbaar zijn. Zelfs de traps zijn 2x bear en 1x snake om maar beasts te hebben. Werkt best goed - hierdoor kan je vrij gemakkelijk ram wranger spelen die soms absurde dingen doet. Zowel positief als negatief.

Het deck, hoewel het weinig taunts heeft, werkt toch best goed. Tomb spiders zijn een mooie aanvulling. Soms haal je er een Tundra Rhino uit en dan voelt het leven goed.
Dat deck speel ik ook alleen heb ik sinds vanochtend een creeper vervangen voor een Flare omdat ik bijna alleen maar Secret Pally en Mage tegen kom.

• kevz
beuker19 schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:47:
[...]

Dat deck speel ik ook alleen heb ik sinds vanochtend een creeper vervangen voor een Flare omdat ik bijna alleen maar Secret Pally en Mage tegen kom.
Dit was ook mijn ervaring vanmiddag. Ik dacht even leuk mijn 3+5 wins met (fatigue) warrior te doen, maar die agressieve secret pala's en tempo mage's waren niet bij te houden. Dus maar weer even gestopt voordat ik nog meer tilt :')

Mijn YouTube

• An1mA
Nog iets minder dan 4 uur om legend te worden, op dit moment rank 3. Uit ervaring is het mogelijk, maar het word em net wel of net niet. Begon vandaag met een mid range Druid op rank 6 en heb er vandaag een 70% winrate mee. Hopelijk kan ik de 70% behouden en legend worden ^^

• Rabbiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:27
Its over 10000!

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/11jcfnr.jpg

• An1mA
Hopelijk heb je je goed vermaakt ^^

Nou ik ben rank 2 met 3 sterren uiteindelijk geworden, hoogste was rank 2 met ster. Ach ja een maand geen legendary worden is geen ramp. Wel met mijn midrange Druid 70% winrate behouden, dus zo slecht doet hij het op dit moment niet.

Fixed!

Maar inderdaad veel, ik zag gisteren al op een stream dat er meer dan 9000 waren. Ligt het nu aan mij of was dit voorheen een stuk minder?

• PCBaas
  • Laatst online: 20-12 17:49
2e Thoughtsteal <+:)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lanfY3R.jpg

5700X | RX 6600

Vandaag geprobeerd om Legend te worden. Gestrand op rang 2 met mijn Dragon Priest. Toch nog een winrate van 69% gehaald.
Maarja, je hebt een heke maand en dan pas oo de 2 laatste dagen vanaf rang 6 het alsnog proberen te halen is een lastige opgave. We gaan er aankomende maand gewoon weer voor.
Net met de ranked chest genoeg dust bij elkaar gespaard om eindelijk Bloodmage Thalnos te craften.
Nu deze maand eens proberen wat Paladins te farmen aangezien dat zonder twijfel de meest gespeelde class is op de ladder.
Naar 150 games krijg je wel een goed beeld van wat er goed/slecht en veel/weinig word gespeeld
zo stond ik 9-2 vs Shaman maar 1-7 vs Priest en de rest lag redelijk dicht bij elkaar.
Zo ben ik 18xDruid 16xHunter 17xMage 30xPaladin 8xPriest 18xRogue 11xShaman 18xWarlock en maar 13xWarrior tegen gekomen.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:45
Maar 8x Priest in 150 games?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Jep.

Slechts rank 8 gehaald, slechts 87 potjes gespeeld waarvan 46 met Reno Paladin. Net weer 3 potjes ermee gespeeld en had 3 wins. Heb nu 71,4% winrate er mee, over bijna 50 games vind ik dat toch wel een heel net resultaat.
Ik heb wel 2 keuzes van Lifecoach er in gedaan, namelijk Kel'Thuzad en Cairne. Hij speelt ook Piloted Sky Golem, een kaart die geregeld wordt gezien als beter dan Cairne, vooral door zijn 6 attack, en al trade die goed met de tegenstander, is die ook veel makkelijker om tegen te traden. Daarbij is Cairne minder RNG, en minder RNG vind ik altijd a plus.
Verder heb ik heb er ook nog een Solemn Vigil in gedaan, doordat dit deck zo op control is gericht, ben je al zoveel aan het traden, dat ik deze kaart gemiddeld voor onder de 3 mana speel.
De reden voor extra card draw is echt omdat alle kaarten maar 1 keer hebt, dus je wil je wel wat sneller door je deck trekken. Waarom ik deze kaart heb en niet Divine Favor, is omdat die kaart bagger is in dit deck. Je probleem is vaak niet dat je te weinig kaarten in je hand hebt, maar dat je specifieke antwoorden mist.
Die 3 kaarten heb ik omgeruild met Argent Protector, Justicar en Quartermaster. Het zijn 2 hele goede kaarten, maar de meeste value zat eigenlijk in de lange control games, tegen aggro zijn het vrij dode kaarten, en ik merkte gewoon dat wanneer ik op dat punt kwam, dat ze value hadden, dat ik eigenlijk toch al won, terwijl ik tegen classes als Warrior niet eens mijn dudes wil blijven spammen ivm Brawl.
Kel'Thuzad en Cairne hebben een vergelijkbaar resultaat in control match ups, maar voelt minder slecht in aggro match ups.

Al met al blijf ik dit een heerlijk deck vinden, eigenlijk heb ik sinds GvG maar 2 decks gespeeld die ik echt heel leuk vind/vond, en dat was Demonlock (met Mistress of Pain enz) en Freeze Mage. Maar nu met Renodin krijg ik echt weer dat gevoel van tijdens Classic/Naxx van control Paladin.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MXl4LkRms5O9gJUTohCaQY7i/full.png

LOE bevalt met dan ook echt heel goed, ze hebben echt met een paar kaarten zo'n extreem verschil gemaakt in decks, nieuwe decks, oude decks die net dat extra zetje nodig hadden enz, en bijna alles is gericht op langere potjes, zelfs met Hunter zie je vaker midrange met Discover, Ram Wrangler enz.
Als de classes/decks wat beter verdeeld zouden worden qua populariteit, dan is dit misschien wel het beste HS dat er is geweest.

Wat vinden jullie van alle mogelijk decks op dit moment en het feit dat control echt terug is?

• aicaramba
Ik heb Vol'jin gecraft. Nu nog mal'ganis en dan heb ik alle belangrijke kaarten van GvG. Ik heb al genoeg dust voor mal'ganis, maar dat is van TGT kaarten, die ik nog niet wil dusten ivm mogelijke nerfs (murloc knight bv).

Nu sparen voor de belangrijke TGT kaarten. Justicar, confessor, twilight guardian, mysterious challenger, elemental destruction, dreadsteed, varian wryn en frost giants. Nog flink wat te gaan, maar ik ben blij dat ik bij ben met GvG. Ik heb nog geen trogzorr en sneeds, maar dat zijn toch niet echt staples. Misschien ooit als de meta écht verandert naar control.

Classic kaarten hoop ik langzaamaan te kunnen bemachtigen door de free packs.

[ Voor 10% gewijzigd door aicaramba op 01-12-2015 07:53 ]

Benjamin- schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 02:05:
Slechts rank 8 gehaald, slechts 87 potjes gespeeld waarvan 46 met Reno Paladin. Net weer 3 potjes ermee gespeeld en had 3 wins. Heb nu 71,4% winrate er mee, over bijna 50 games vind ik dat toch wel een heel net resultaat.
Ik heb wel 2 keuzes van Lifecoach er in gedaan, namelijk Kel'Thuzad en Cairne. Hij speelt ook Piloted Sky Golem, een kaart die geregeld wordt gezien als beter dan Cairne, vooral door zijn 6 attack, en al trade die goed met de tegenstander, is die ook veel makkelijker om tegen te traden. Daarbij is Cairne minder RNG, en minder RNG vind ik altijd a plus.
Verder heb ik heb er ook nog een Solemn Vigil in gedaan, doordat dit deck zo op control is gericht, ben je al zoveel aan het traden, dat ik deze kaart gemiddeld voor onder de 3 mana speel.
De reden voor extra card draw is echt omdat alle kaarten maar 1 keer hebt, dus je wil je wel wat sneller door je deck trekken. Waarom ik deze kaart heb en niet Divine Favor, is omdat die kaart bagger is in dit deck. Je probleem is vaak niet dat je te weinig kaarten in je hand hebt, maar dat je specifieke antwoorden mist.
Die 3 kaarten heb ik omgeruild met Argent Protector, Justicar en Quartermaster. Het zijn 2 hele goede kaarten, maar de meeste value zat eigenlijk in de lange control games, tegen aggro zijn het vrij dode kaarten, en ik merkte gewoon dat wanneer ik op dat punt kwam, dat ze value hadden, dat ik eigenlijk toch al won, terwijl ik tegen classes als Warrior niet eens mijn dudes wil blijven spammen ivm Brawl.
Kel'Thuzad en Cairne hebben een vergelijkbaar resultaat in control match ups, maar voelt minder slecht in aggro match ups.

Al met al blijf ik dit een heerlijk deck vinden, eigenlijk heb ik sinds GvG maar 2 decks gespeeld die ik echt heel leuk vind/vond, en dat was Demonlock (met Mistress of Pain enz) en Freeze Mage. Maar nu met Renodin krijg ik echt weer dat gevoel van tijdens Classic/Naxx van control Paladin.

[afbeelding]

LOE bevalt met dan ook echt heel goed, ze hebben echt met een paar kaarten zo'n extreem verschil gemaakt in decks, nieuwe decks, oude decks die net dat extra zetje nodig hadden enz, en bijna alles is gericht op langere potjes, zelfs met Hunter zie je vaker midrange met Discover, Ram Wrangler enz.
Als de classes/decks wat beter verdeeld zouden worden qua populariteit, dan is dit misschien wel het beste HS dat er is geweest.

Wat vinden jullie van alle mogelijk decks op dit moment en het feit dat control echt terug is?
Leuk deck met goede winrates. Wel ben ik benieuwd hoe je het met dit deck op hogere rangen (5+) zal doen. Tot rang 5 haal ik ook altijd een 70+ winrate en dit zakt best aardig als ik voor legend ga grinden. Puur door de kwaliteit van de tegenstanders.

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-11 14:12
Benjamin- schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 02:05:

<knip>

Heb geen Cairne Bloodhoof, dus voor mij de Piloted Sky Golem (zoveel playtime krijgt ie al niet en ik heb hem toevallig ook nog eens golden :9).

Solemn Vigil vind ik wel een dure kaart... Zou een Azure Drake ook een optie zijn? Wel 1 card minder, maar wel meteen een minion on board...

Ik vind LOE echt een verbetering voor de meta, deze is veel diverser geworden (in elk geval tussen rank 15 en 10 waar ik de afgelopen maand in zat) en het percentage aggro is bovendien fors afgenomen. Mocht je nog eens een face hunter tegen komen dan heb je met Reno Jackson nog een kans (moet je hem wel trekken natuurlijk). Ben benieuwd wat de impact van de rest van de LOE cards zal zijn...

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
aicaramba schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 07:46:
Ik heb Vol'jin gecraft. Nu nog mal'ganis en dan heb ik alle belangrijke kaarten van GvG. Ik heb al genoeg dust voor mal'ganis, maar dat is van TGT kaarten, die ik nog niet wil dusten ivm mogelijke nerfs (murloc knight bv).
Murloc knight krijgt deze week een zachte nerf doordat er een paar extra murlocs bijkomen die minder goed zijn; de legendary 1/3 (die verder niks doet als ie uit MK komt) en een vanilla 1/1.. dus ik denk niet dat ze die kaart anytime soon direct gaan aanpassen.

• Sahje
aicaramba schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 07:46:
Ik ben erg benieuwd waarom je denkt dat Murloc Knight generfed gaat worden? De kaart is helemaal niet heel OP i.v.m. bijvoorbeeld Shredder.
aicaramba schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 07:46:ivm mogelijke nerfs (murloc knight bv).
Murloc Knight hebben ze al generfd door het toevoegen van 2 hele slechte Murlocs, je hebt de 1/1 voor 0 mana, wat natuurlijk heel slecht is, en je hebt de 1/4 Legendary, waarvan je de battlecry niet krijgt. Beide zeer slechte uitkomsten. In Arena blijft het een hele sterke kaart, maar in constructed zou het beste kunnen dat je hem wat minder vaak gaat zien, zeker omdat met Uldaman de 4 slot voor Paladin heel erg vol zit.
astie schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 08:29:
[...]

Leuk deck met goede winrates. Wel ben ik benieuwd hoe je het met dit deck op hogere rangen (5+) zal doen. Tot rang 5 haal ik ook altijd een 70+ winrate en dit zakt best aardig als ik voor legend ga grinden. Puur door de kwaliteit van de tegenstanders.
Lifecoach heeft een wat tragere versie (denk iets van 4-5 kaarten verschil), die voor hem op legend heel erg goed doet, hij was daar dagenlang top 100 mee. (100+ games)
The_Big_Easy schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:02:
[...]

Heb geen Cairne Bloodhoof, dus voor mij de Piloted Sky Golem (zoveel playtime krijgt ie al niet en ik heb hem toevallig ook nog eens golden :9).

Solemn Vigil vind ik wel een dure kaart... Zou een Azure Drake ook een optie zijn? Wel 1 card minder, maar wel meteen een minion on board...

Ik vind LOE echt een verbetering voor de meta, deze is veel diverser geworden (in elk geval tussen rank 15 en 10 waar ik de afgelopen maand in zat) en het percentage aggro is bovendien fors afgenomen. Mocht je nog eens een face hunter tegen komen dan heb je met Reno Jackson nog een kans (moet je hem wel trekken natuurlijk). Ben benieuwd wat de impact van de rest van de LOE cards zal zijn...
Hunter is voor mij echt zo'n makkelijke win geworden, sta 13-1 er tegen, Face Hunter heeft eigenlijk de damage niet, en midrange heeft veel te lang nodig, en ik win het gewoon lategame. Tempo decks zijn het lastigste.

Waarom vind je Solemn Vigil een dure kaart? Op het moment dat 2 minions doodgaan, is het al een 3 mana kaart. Verschil met bijv Tempo Mage, is dat je daar Arcane Intellect hebt omdat je anders je hand leeg speelt, dat probleem heb je met Paladin niet, als dat al een probleem is, dan is dat pas een probleem wanneer je 10 mana hebt, je kan dan vaak wat traden waardoor die nog wat goedkoper is. Maar verder is het een kaart die je tussendoor speelt, wanneer die max 2 mana is, en dat gebeurt vaak.

Na 50 potjes, net op potje 51 pas een Warrior tegengekomen met mijn Paladin. Was trouwens een heel makkelijk potje. 5-0 in het nieuwe seizoen, wat ik toch wel netjes vind gezien je constant tegen legendary en ander hoge rank spelers speel.

• aicaramba
Sahje schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:04:
[...]

Ik ben erg benieuwd waarom je denkt dat Murloc Knight generfed gaat worden? De kaart is helemaal niet heel OP i.v.m. bijvoorbeeld Shredder.
Ik bedoel er ook niet mee te zeggen dat murloc knight OP is of dat ik een nerf verwacht, maar het is meer dat ik in z'n algemeen liever geen kaarten disenchant van de huidige of vorige set. Pas als er een nieuwe adventure is ben ik een beetje van overtuigd dat er geen kaart meer wordt generft.

Het gaat dan om alle kaarten, maar ik gaf murloc knight even als voorbeeld.

• sugarcoated
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10-2023
Ik heb voor het nieuwe seizoen Bran Bronzebeard en Baron Rivendare toegevoegd aan m'n mechmage. Geen idee of het gaat werken maar het speelt in ieder geval leuk :D

Ga ook proberen om met nog een class te spelen, nu dus alleen de mage en dat is toch wat karig. Misschien eens naar de priest kijken, daar heb ik voor quests ook altijd veel lol mee.

Netjes hoor Benjamin!

Ik twijfel nog steeds over het disenchanten van m'n gouden kaarten, vind het zo zonde maar nieuwe legendaries craften is ook leuk natuurlijk.

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-12 11:17
astie schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 00:52:
Vandaag geprobeerd om Legend te worden. Gestrand op rang 2 met mijn Dragon Priest. Toch nog een winrate van 69% gehaald.
Maarja, je hebt een heke maand en dan pas oo de 2 laatste dagen vanaf rang 6 het alsnog proberen te halen is een lastige opgave. We gaan er aankomende maand gewoon weer voor.
Ik speel ook Dragon priest, maar van rang 2 kan ik alleen dromen.

Wil je je deck delen?
Pagina: 1 ... 18 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.