Ik nu al een paar x meegemaakt dat vooral Warrior 3x en Mage en Warlock 1x wel Reno spelen maar de battlecry niet afgaat omdat ze waarschijnlijk sommige kaarten 2x spelen :+ of omdat ze uit redding nog Reno spelen maar geen board controle hebben en als nog verliezen.
Ik heb nu meerde matches gehad waar Justicar Trueheart gewoon de MVP was en begin steeds meer te denken dat zij in Midrange Paladin misschien wel de beste kaart is omdat zeker op turn 6,7 of 8 de value gewoon insane is.
Warriors, Priest, Mage, Shaman en Druid kunnen het op een gegeven moment gewoon niet volhouden tot je op een gegeven moment gewoon 3 beurten alleen maar HP kunt spelen zonder dat je bang hoeft te zijn om de match uit handen te geven.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

beuker19 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:44:
Ik nu al een paar x meegemaakt dat vooral Warrior 3x en Mage en Warlock 1x wel Reno spelen maar de battlecry niet afgaat omdat ze waarschijnlijk sommige kaarten 2x spelen :+ of omdat ze uit redding nog Reno spelen maar geen board controle hebben en als nog verliezen.
Ik heb nu meerde matches gehad waar Justicar Trueheart gewoon de MVP was en begin steeds meer te denken dat zij in Midrange Paladin misschien wel de beste kaart is omdat zeker op turn 6,7 of 8 de value gewoon insane is.
Warriors, Priest, Mage, Shaman en Druid kunnen het op een gegeven moment gewoon niet volhouden tot je op een gegeven moment gewoon 3 beurten alleen maar HP kunt spelen zonder dat je bang hoeft te zijn om de match uit handen te geven.
Greedy Reno decks zijn er zeker, ik zie ze wel, decks die dan alleen Reno als heal hebben, met het idee dat ze dan verder super greedy kaarten kunnen gebruiken, en dan zie je echt dingen zoals de combinatie van Feugen, Stallag, Kel'Thuzad enz. Maar je moet eigenlijk een vrij standaard deck spelen, misschien wel een iets hogere curve, maar vooral Reno zien als een reset tegen aggro, van goh leuk dat je je laatste damage probeert te doen, maar nu is het klaar en heb je niet genoeg damage meer.

Ik sta ruim 90% winrate tegen Hunter, dit omdat ze constant damage pushen en ik het veld opruimen totdat ik genoeg board control heb en zij alleen nog maar kunnen winnen met direct damage. Heb je dan ook nog een Reno na een turn 5 Belcher ofzo, dan is het echt klaar.

Wat betreft Justicar, ja daar win ik een hoop control matches mee, constant 2x1/1 is gewoon irritant, je krijgt ze maar niet weg, en hoe sterk Tank Up wel niet is, maar je gaat het niet winnen van constant 1/1's.
Tegen aggro/tempo merk ik echter dat Justicar wel redelijk zwak is, Tempo en Mech Mage is voor mij ook een gigantische counter, het is zo lastig om het veld terug te krijgen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Veel dudes zijn inderdaad moeilijk te controleren. Het probleem als Warrior speler is meer als het een SecretPala is met 2xArgent Squire/2xShielded Minibot/2xSeal of Champions etc kaarten. Het is dan te moeilijk de minions weg te halen en lang genoeg te overleven met alleen wapens. Dan zal echt alles op z'n plaats moeten vallen met removals+armor kaarten voor een toch nog die kleine kans op winst.

Verder heb ik niet enorm veel moeite tegen andere decks eigenlijk. Zelfs FaceHunter vind ik minder moeilijk dan een agressieve SecretPaladin...

Mijn YouTube

Benjamin- schreef op woensdag 25 november 2015 @ 00:47:
[...]

Greedy Reno decks zijn er zeker, ik zie ze wel, decks die dan alleen Reno als heal hebben, met het idee dat ze dan verder super greedy kaarten kunnen gebruiken, en dan zie je echt dingen zoals de combinatie van Feugen, Stallag, Kel'Thuzad enz. Maar je moet eigenlijk een vrij standaard deck spelen, misschien wel een iets hogere curve, maar vooral Reno zien als een reset tegen aggro, van goh leuk dat je je laatste damage probeert te doen, maar nu is het klaar en heb je niet genoeg damage meer.

Ik sta ruim 90% winrate tegen Hunter, dit omdat ze constant damage pushen en ik het veld opruimen totdat ik genoeg board control heb en zij alleen nog maar kunnen winnen met direct damage. Heb je dan ook nog een Reno na een turn 5 Belcher ofzo, dan is het echt klaar.

Wat betreft Justicar, ja daar win ik een hoop control matches mee, constant 2x1/1 is gewoon irritant, je krijgt ze maar niet weg, en hoe sterk Tank Up wel niet is, maar je gaat het niet winnen van constant 1/1's.
Tegen aggro/tempo merk ik echter dat Justicar wel redelijk zwak is, Tempo en Mech Mage is voor mij ook een gigantische counter, het is zo lastig om het veld terug te krijgen.
Het heeft niet zoveel met greedy te maken maar meer met board control.
Als je tegen Reno speelt is het verstandig om koste wat het kost board control te houden want ook al healen ze dan voor 20 als je ze direct weer 15 damage doet dan win je als nog.
Vanmiddag een Warrior verslaan die zeker al met al 60/70 hp heeft gehad incl. Reno die voor 28 heal werd gespeeld.
Mech Mage en Tempo Mage zijn voor de standaard Midrange Paladin normaal niet zo'n probleem maar tegen Reno wel opdat het altijd lastig is ivm. de burst die men soms heeft.
Druid is btw. bijna een auto win vs de meeste Reno decks als je niet ten allertijde het board control hebt.

beuker19 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 01:52:
[...]

Het heeft niet zoveel met greedy te maken maar meer met board control.
Als je tegen Reno speelt is het verstandig om koste wat het kost board control te houden want ook al healen ze dan voor 20 als je ze direct weer 15 damage doet dan win je als nog.
Vanmiddag een Warrior verslaan die zeker al met al 60/70 hp heeft gehad incl. Reno die voor 28 heal werd gespeeld.
Mech Mage en Tempo Mage zijn voor de standaard Midrange Paladin normaal niet zo'n probleem maar tegen Reno wel opdat het altijd lastig is ivm. de burst die men soms heeft.
Druid is btw. bijna een auto win vs de meeste Reno decks als je niet ten allertijde het board control hebt.
Maar heb je een greedy deck, dan is ook board control moeilijk te krijgen.

Thijs speelde zo'n extreem greedy Reno Paladin deck, echt in de control match up was hij onverslaanbaar, maar het deck leek vooral op het verwijderen van alle dubbele kaarten, en alleen maar 5+ mana er terug in en geen healbot oid. Dat betekende ook dat als hij geen perfect draws had, dat hij gewoon keihard verloor, en met zo weinig early minions, verloor die dan ook veel aggro.

Dus je kan wel iets greedier zijn, maar je wilt nog steeds die early game hebben, en als aggro gewoon veel face gaat, verliezen ze door heals, traden ze, tja dan zijn ze helemaal dood. Het is dan ook vooral mid/tempo die gevaarlijk zijn.

Tempo Mage is gewoon last met inschatten van damage, ene potje vernietigen ze je, andere potjes is het super makkelijk, ligt heel erg veel aan beide draws, maar als een kaart zoals Flamewaker een paar beurten krijgt, tja dan is het wel over.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Speel veel tempo mage, als je dan turn 3 je 2/4 speelt en daarna nog je coins gebruik plus een 1 mana spel. Is het bijna altijd een win omdat bord control dan nog terug krijgen niet te doen is. Vooral mech mages zijn voor mij voer.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Nieuwevolger schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:21:
Speel veel tempo mage, als je dan turn 3 je 2/4 speelt en daarna nog je coins gebruik plus een 1 mana spel. Is het bijna altijd een win omdat bord control dan nog terug krijgen niet te doen is. Vooral mech mages zijn voor mij voer.
Ik speel ook veel tempo mage maar de laatste tijd verlies ik er meer mee dan dat ik win. Je bent teveel van de perfecte draw en de coin afhankelijk naar mijn mening.

Vicariously I live while the whole world dies

Vicarious schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:46:
[...]

Ik speel ook veel tempo mage maar de laatste tijd verlies ik er meer mee dan dat ik win. Je bent teveel van de perfecte draw en de coin afhankelijk naar mijn mening.
Unstable Portal kan je de game ook winnen of verliezen.
Gisteren nog verloren omdat ik een turn 3 Blackwing Corruptor tegen me kreeg die ook nog een geactiveerd werd omdat hij Azure Drake in zijn hand had.
Ik denk dat Tempo Mage in het begin van de maand sterker is dan rond het einde omdat dan meestal de metá wat slower is.

beuker19 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:59:
[...]

Unstable Portal kan je de game ook winnen of verliezen.
Gisteren nog verloren omdat ik een turn 3 Blackwing Corruptor tegen me kreeg die ook nog een geactiveerd werd omdat hij Azure Drake in zijn hand had.
Ik denk dat Tempo Mage in het begin van de maand sterker is dan rond het einde omdat dan meestal de metá wat slower is.
In het begin en eind van de maand heb je veel aggro decks. Tussenin merk je dat de meta meer richting tempo verschuift.

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
astie schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:14:
[...]

In het begin en eind van de maand heb je veel aggro decks. Tussenin merk je dat de meta meer richting tempo verschuift.
mwoah, meta is nog altijd face, zelfs op R1/2. druid face/pal face/hunter face/warlock face/nieuwe Shamen face.... tussendoor misschien een potje tegen reno lock/mage.

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Mofkees schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:22:
[...]

mwoah, meta is nog altijd face, zelfs op R1/2. druid face/pal face/hunter face/warlock face/nieuwe Shamen face.... tussendoor misschien een potje tegen reno lock/mage.
Ervaar je dat op dit moment op rang 1 / 2?

• Mofkees
astie schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:24:
[...]

Ervaar je dat op dit moment op rang 1 / 2?
yep.. laatste 5 potjes alleen face deck tegen gehad. vooral Druids zeg.. echt niet leuk meer met T2/3 fell reavers. Daarom tegenwoordig bewaar ik altijd BGH in mulligan.

en dat nieuwe Shamen deck met trogger en doom hammer, ook alleen face en block met annoy-o-tron.

(en op het moment van schrijven weer T2 reaver... lekker blizz)

[ Voor 28% gewijzigd door Mofkees op 25-11-2015 10:34 ]

Mofkees schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:27:
[...]

yep.. laatste 5 potjes alleen face deck tegen gehad. vooral Druids zeg.. echt niet leuk meer met T2/3 fell reavers.
Ik merkte gisteren al op rang 3 dat ik alleen maar aggro tegen kwam. Vooral veel Secret Paladin.
Ik heb de afgelopen 2 weken tussen rang 2 en 5 gezeten en toen kwam je af en toe aggro / face tegen. Nu dat het einde van het seizoen weer nadert verschuift dit weer naar totale aggro.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
Ik denk de laatste tijd ook hetzelfde op rank 5. Twee BGH's zijn een must tegen die druids fel reaver, maar tegen druid trek ik ze nooit (of toch niet vroeg genoeg) en tegen face hunter en dat nieuwe overload shaman deck zitten ze in mijn hand te koekeloeren. :'(

het voordeel van face is momenteel dat er verschillende face decks zijn waar je verschillende tools voor nodig hebt om ze te bestrijden. Je kan ze uiteraard niet allemaal in je deck steken.

En zelf zo'n face deck vind ik zo'n loterij.

Inderdaad, de meta is op dit ogenblik niet leuk.

[ Voor 35% gewijzigd door DarthDavy op 25-11-2015 11:11 ]

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

DarthDavy schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:09:
Ik denk de laatste tijd ook hetzelfde op rank 5. Twee BGH's zijn een must tegen die druids fel reaver, maar tegen druid trek ik ze nooit (of toch niet vroeg genoeg) en tegen face hunter en dat nieuwe overload shaman deck zitten ze in mijn hand te koekeloeren. :'(

het voordeel van face is momenteel dat er verschillende face decks zijn waar je verschillende tools voor nodig hebt om ze te bestrijden. Je kan ze uiteraard niet allemaal in je deck steken.

Die Fellreavers kunnen een aardige bitch zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zoveel last van heb. Ik speel maar 1 BGH maar heb ook veel taunts, daar is Fellreaver niet blij mee. Daarbij zal een aggro-druid nooit traden dus je kan zelf de value trades maken.
Gelukkig dat er 'maar' 2 face decks zijn, namelijk Face Hunter en de nieuwe Aggro Shaman, dat vrijwel onder een face deck valt omdat ze ook bijna niets anders doen dan voor face gaan.

De rest is nog aggro, en daar zit toch wel echt een flink verschil tussen, zeker tegen een Reno deck, waar een face deck je al dood kan hebben voor turn 6, lukt een aggro deck dit vrijwel nooit en dat geeft je meer tijd. Tevens hebben aggro decks vaker een hogere curve dan face, en is taunt veel sterker tegen ze.

Fel Reaver is trouwens wel echt een all or nothing kaart, of je wint er keihard mee, of je verliest er keihard mee, dat is ook waarom ik het een vreselijke kaart vind, ik hou niet van coin flips of ik ga winnen of verliezen. Opzicht kan je dat wel over meer momenten zeggen, maar dit is gewoon zo extreem. Ben ook wel benieuwd welk gevoel mensen krijgen met dit soort decks, zelfde als met Face decks. Bedoel hoe voelt het om op zo manier te spelen? Je speelt je beste kaarten, en je weet vrijwel direct of je gaat winnen of verliezen, wat jij doet heeft bijna geen invloed.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:21
Kibler (of savjz, ik weet het niet meer) noemde het facedruid :P

[ Voor 36% gewijzigd door aicaramba op 25-11-2015 11:37 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Mofkees
astie schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:18:
[...]

Die Fellreavers kunnen een aardige bitch zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zoveel last van heb. Ik speel maar 1 BGH maar heb ook veel taunts, daar is Fellreaver niet blij mee. Daarbij zal een aggro-druid nooit traden dus je kan zelf de value trades maken.
Mwoah taunts helpen niet echt, je kunt per beurt mss een taunt neer zetten als hij bij T4/5 een reaver op het board krijgt, tussendoor kan die vrolijk andere minions neer zetten terwijl je taunt eraan gaat. Laat staan als je eentje tegenkrijgt op T2/3.

Ik run ook 1xBGH en dus de kans bij BGH tegen over reaver is maar 50%. Speel alleen warlock en dan is te hopen dat ik 1 of 2 minions EN power overhelming heb...

Ik vind aggro druid eigenlijk nog erger dan face hunters.

Aldor op een reaver is wel top natuurlijk :)

(en moet zeggen dat benjamin deze keer een goeie opmerking heeft over alles of niets met fellreaver, dat is gewoon niet leuk met gokken op zon manier...)

[ Voor 7% gewijzigd door Mofkees op 25-11-2015 11:41 ]

Mofkees schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:37:
[...]

Mwoah taunts helpen niet echt, je kunt per beurt mss een taunt neer zetten als hij bij T4/5 een reaver op het board krijgt, tussendoor kan die vrolijk andere minions neer zetten terwijl je taunt eraan gaat. Laat staan als je eentje tegenkrijgt op T2/3.

Ik run ook 1xBGH en dus de kans bij BGH tegen over reaver is maar 50%. Speel alleen warlock en dan is te hopen dat ik 1 of 2 minions EN power overhelming heb...

Ik vind aggro druid eigenlijk nog erger dan face hunters.

Aldor op een reaver is wel top natuurlijk :)
Mijn ervanring is anders maar het ligt er ook aan wat voor deck je speelt. Met mijn Sticky Hunter is het gewoon aggro-druids farmen.
Secret Paladin en Face Hunter daar in tegen is 30/70 helaas.

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-12 17:38
Mofkees schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:27:
[...]
yep.. laatste 5 potjes alleen face deck tegen gehad. vooral Druids zeg.. echt niet leuk meer met T2/3 fell reavers.
:w ;)
astie schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:18:
[...]
Oh? Ik trade wel als aggro Druid. Maar ik speel ook een iets tragere versie zonder Gnomes en Jugglers. Die net-deck versie maakt tegen mij weer geen enkele kans omdat ik een sterkere mid-game heb.

Fell Reavers zijn tricky. Weten wanneer je 'm moet spelen is meer dan het halve werk. Ik zie veel spelers op de hogere ranks nog het verkeerde moment kiezen (mij best natuurlijk).
Verder vind ik een BGH als aggro Druid geen enkel probleem. Kost mij maar drie kaarten en de ander zit met een gemankeerde early game. Als je aggro Druids meer pijn wilt doen kan je inderdaad beter taunts spelen en de boel rekken. (eergisteren deed ik per ongeluk een T5 Reaver tegen een Rogue -> T6 fatigue :') )

Ben benieuwd of ik legend nog red. Vandaag en morgen ook weer geen tijd. Ik heb daarbij ook wel zin om weer wat te Freeze-Magen. :)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Zo net ook rank 5 gehaald zonder al te veel problemen met Midrange Paladin.
Fell Reavers zijn wel leuk als de tegenstander er eerst 1 speelt die ik Aldor om er volgens nog een te spelen en toen geen deck meer had omdat ik ook mijn Loatheb kon taunten met Coghammer.
Vanochtend trouwens ook veel Mech Mage, Face Hunter en Secret Paladin tegen gekomen.

• Mofkees
Voor mij doet BGH alleen damage voorkomen. Dat daarbij maar 3 kaarten weg zijn is inderdaad niet van belang. Speel altijd control decks en dus moet alleen zorgen dat er uberhaupt nog een late game is :)

FR na T6 is zowiezo geen probleem, maar een T2/3 reaver moet echt niet kunnen.

Ach misschien is warlock ook extra gevoelig...

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-12 08:24

Lapras

Ice beam

Fijn dat het topic weer open is.

Afgelopen dagen paar aardige zaken meegemaakt. Een compleet stomp van een Murloc deck gehad. Daar was echt niks tegen te beginnen. Daarnaast dacht ik met mijn Raptor Rogue aardig bezig te zijn, totdat ik merkte dat die kaart een paar geleden echt gebugged was. Men disconnecte zodra ik de deathrattle kopieerde. Dus dat deck toen maar weer weggedaan.
Lapras schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:42:
Fijn dat het topic weer open is.

Afgelopen dagen paar aardige zaken meegemaakt. Een compleet stomp van een Murloc deck gehad. Daar was echt niks tegen te beginnen. Daarnaast dacht ik met mijn Raptor Rogue aardig bezig te zijn, totdat ik merkte dat die kaart een paar geleden echt gebugged was. Men disconnecte zodra ik de deathrattle kopieerde. Dus dat deck toen maar weer weggedaan.
Wat was er mis met de Raptor dan? ik heb er niets van gemerkt!

• aicaramba
Als je raptor speelt en je tegenstander speelt op mobile, bugged zijn spel en disconnect hij.

aicaramba schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:50:
Als je raptor speelt en je tegenstander speelt op mobile, bugged zijn spel en disconnect hij.
Waarom zou je dan je deck verwijderen? free wins!!!!!

• DarthDavy
Benjamin- schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:31:
De rest is nog aggro, en daar zit toch wel echt een flink verschil tussen, zeker tegen een Reno deck, waar een face deck je al dood kan hebben voor turn 6, lukt een aggro deck dit vrijwel nooit en dat geeft je meer tijd. Tevens hebben aggro decks vaker een hogere curve dan face, en is taunt veel sterker tegen ze.
Aggro decks kunnen best ook een turn 6 kill hebben. Mooiste voorbeeld daarvan is Warlock Zoo dat het heel makkelijk kan. Kijk maar het laatste World Championship waar Thijs dat aan den lijve heeft ondervonden. :P

Wie weet er een leuk (tempo/midrange/control) deck (geen druid, mage of warrior) die Secret Paladin goed kan hebben? Ik wordt echt helemaal gek van die MC op turn 6. Kan het deck opzich wel hebben maar die eeuwige MC op turn 6 betekend voor mij niets meer dan een conceed op dit moment.
Ik speel nu mijn Sticky Hunter om hem naar level 60 te krijgen en zit op dit moment op level 59,5. Ik kom 33% Secret Paladins tegen en ben ze helemaal beu.

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
dit gebeurde me net;
http://plays.tv/video/5655addfbd16558429
ik had die raptor natuurlijk gebruikt op anubisath.
ik vond het mooi dat het even duurde voordat hij door had dat hij een missplay had gedaan.. :+
astie schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:45:
Wie weet er een leuk (tempo/midrange/control) deck (geen druid, mage of warrior) die Secret Paladin goed kan hebben? Ik wordt echt helemaal gek van die MC op turn 6. Kan het deck opzich wel hebben maar die eeuwige MC op turn 6 betekend voor mij niets meer dan een conceed op dit moment.
Ik speel nu mijn Sticky Hunter om hem naar level 60 te krijgen en zit op dit moment op level 59,5. Ik kom 33% Secret Paladins tegen en ben ze helemaal beu.
Gewoon Midrange Paladin pakken sta er op het moment 4-1 mee tegen andere Paladins :) en vanaf rank 6 een 62% winrate.

beuker19 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:55:
[...]

Gewoon Midrange Paladin pakken sta er op het moment 4-1 mee tegen andere Paladins :) en vanaf rank 6 een 62% winrate.
Welke versie speel je? sinds LoE is Uldaman ook veelvuldig aanwezig.

Hoe zou Dragon Priest het doen tegen Secret Paladin?

[ Voor 8% gewijzigd door Astie op 25-11-2015 14:13 ]

astie schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:42:
[...]

Mijn ervanring is anders maar het ligt er ook aan wat voor deck je speelt. Met mijn Sticky Hunter is het gewoon aggro-druids farmen.
Secret Paladin en Face Hunter daar in tegen is 30/70 helaas.
Tegen Fel Reaver (en Druid in het algemeen), zijn bepaalde tech kaarten echt letterlijk het verschil tussen leven en dood. Om Hunter maar te nemen, speel je Face Hunter dan kan het een moeilijke match up worden (geen idee hoe de match up is precies, speel geen van beide), maar speel je een andere versie, dan kan je opeens Druid keihard inmaken, door bijvoorbeeld je Hunters Mark te trekken. Die kaart bepaald die match up op zo'n gigantische manier. Waar de meeste decks een tempo verlies hebben omdat ze toch iets moeten spelen om een grote minion te verwijderen, waardoor je eigenlijk weer de game reset, kan een Hunter gewoon zijn minions spelen, dan nog een Hunters Mark er op en even een 1 mana minion er in rammen.
Heb je dat niet, dan moet je met Kill Commands gaan werken om de damage te stoppen.

En daarom vind ik ook Fel Reaver een rotkaart. Als ik 50/50 wil spelen, dan gooi ik wel een munt op. :P
DarthDavy schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:04:
[...]

Aggro decks kunnen best ook een turn 6 kill hebben. Mooiste voorbeeld daarvan is Warlock Zoo dat het heel makkelijk kan. Kijk maar het laatste World Championship waar Thijs dat aan den lijve heeft ondervonden. :P
Ik weet de match niet meer, maar het kan zeker ja, maar dan heb je wel een hele ongelukkige hand tegen een hele gelukkige hand.

Ik zat trouwens net te kijken, en zag dat alledrie de Hunter decks in tier 3 zijn beland op TempoStorm, ze noemen ook bij alledrie dat Reno Jackson een belangrijke reden is dat ze zijn gezakt.
Dat betekent natuurlijk nog niet dat al die Reno Jackson decks goed zijn, maar de match up tegen Hunter is zo bizar goed, dat het bijna een auto-win is. Heb Reno al aan het begin, dan ga je sowieso winnen, gewoon bijna niet mogelijk dat je dat nog verliest, dan moet je verder echt alleen je 5+ mana minions trekken.

astie schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:56:
[...]

Welke versie speel je? sinds LoE is Uldaman ook veelvuldig aanwezig.

Hoe zou Dragon Priest het doen tegen Secret Paladin?
Nog zonder LOE kaarten en met 2x Chow 2x Quartermaster en zonder Sylvana's
Dragon Priest werk ook heel goed maar hangt volledig van je draw af want geen Death en Holy Nova en het is gewoon GG.

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-12 17:38
astie schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:45:
Wie weet er een leuk (tempo/midrange/control) deck (geen druid, mage of warrior) die Secret Paladin goed kan hebben?
Zoo (met/zonder demons) werkt voor mij altijd goed. Mijn trouwe mid-hunter doet het ook goed tegen Secretdin. Powershot/Quickshot zijn hier de kaarten die je kan wisselen eventueel. Sylvanas erin bij trage meta, Feign Death voor extra shits & giggles.

Maar goed, welk deck je ook neemt: de beste approach blijft een agressieve approach imo. Je hebt ofwel het bord op turn 5, ofwel is z'n health dan al zo laag dat als hij verliest als hij MC speelt.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Is Shaman viable geworden door die 1/3 minion? Ik zie het deck zelf nooit, maar wellicht heeft die kaart toch een kleine push aan de class gegeven....

• Mofkees
xelfer schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:48:
Is Shaman viable geworden door die 1/3 minion? Ik zie het deck zelf nooit, maar wellicht heeft die kaart toch een kleine push aan de class gegeven....
er is een super aggro face versie met hem. Die doet het vrij goed, maar is net zo'n face hunter achtig deck.

• DarthDavy
Mofkees schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:59:
[...]

er is een super aggro face versie met hem. Die doet het vrij goed, maar is net zo'n face hunter achtig deck.
Paar keer tegen gespeeld deze namiddag. Geen enkele keer tegen verloren. Het probleem van Shaman blijft toch die overload. De kost van overload is te hoog in tempo voor de waarde van zijn kaarten. Ook voor een deck zoals die super aggro face versie.

Mooi voorbeeld hiervaan:
Tegenstander krijgt me op 2 leven door de doomhammer/rockbiter weapon combo. Zit hij zich waarschijnlijk de verkneukelen met lava bursts in zijn handen, drop ik Loatheb neer. Hoe ga je me nu doodkrijgen Shaman met maar 6 van je 8 mana crystals beschikbaar? :p
De hero power van Shaman leent zich ook totaal niet voor zo'n type decks. Je hero power is compleet nutteloos in dat deck. De hero power van Hunter complementeert het super aggressieve. De hero power van Shaman veroordeelt die klasse tot midrange en control imo, maar hier komt de kost van de overload kaarten dubbel zo hard aan.

Het is jammer, want ik vind Shaman een hele leuke klasse die eigenlijk een complete overhaul van zijn class kaarten nodig heeft net zoals mage ooit gehad heeft (Pyroblast van 8 naar 10 mana, Cone of Cold van 3 naar 4 mana,...), maar dan omgekeerd voor zijn overload kaarten.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-12 20:53

nagasy

Duck Duck Duck Goose

DarthDavy schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:09:

Ik zit rond rank 13 te draaien en daar zie ik sinds deze week ook heel vaak een fel reaver passeren.
Als late game in het spel brengen zorgt meestal voor geen removal en dan maakt het niet uit dat men 3-6 kaarten verliest.

Battle.net: NagaByrd#2844

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12 19:38
xelfer schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:48:
Ja, Reynad streamde een hybrid Shaman met mech/overload en zoals gezegd is dit een aggro deck (helaas).
Paar potjes mee gespeeld, maar wil Fel Reavers er in sneaken. Alleen Leper Gnomes cutten, not sure, want early board is win or lose namelijk. Zoals je aan het deck ziet is het een yolo deck en zijn er geen comeback mogelijkheden.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TGLXWGM.png

[ Voor 21% gewijzigd door An1mA op 25-11-2015 19:23 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• DarthDavy
Geinige RNG brawl deze week alweer. Ik speel een zoo variant. Tot nu toe gaat ie lekker :-)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/78697752/Photos/Hearthstone/zoobrawl.jpg

Vooral omdat mensen hun normale Face Hunter proberen te spelen. 8)7 Lezen die wel de regels van de brawl...

Ah wacht, Face Hunters kunnen waarschijnlijk niet lezen. :+

• Mofkees
An1mA schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:21:
[...]

Ja, Reynad streamde een hybrid Shaman met mech/overload en zoals gezegd is dit een aggro deck (helaas).
Paar potjes mee gespeeld, maar wil Fel Reavers er in sneaken. Alleen Leper Gnomes cutten, not sure, want early board is win or lose namelijk. Zoals je aan het deck ziet is het een yolo deck en zijn er geen comeback mogelijkheden.

[afbeelding]
net nog tegen verloren wat eigenlijk niet kon...
T9 of T10: hij leeg bord + 3 kaarten en ik 5 minions met deathlord en KT en had 17 leven.

deed ie op zijn beurt

crackle+Lavax2 =16 leven weg.

volgende beurt topdeckte ie lightning bolt :D terwijl er nog 15 kaarten in deck zaten...

An1mA schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:21:
[...]

[afbeelding]
Ah als dat soort decks (en dat Fel Reaver Druid deck, Face Hunter, Secret Paladin etc.) de meta is, dan laat ik mijn HS pauze nog wel een tijdje doorgaan :).

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12 19:38
xelfer schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:39:
[...]

Ah als dat soort decks (en dat Fel Reaver Druid deck, Face Hunter, Secret Paladin etc.) de meta is, dan laat ik mijn HS pauze nog wel een tijdje doorgaan :).
Ja, thx patron nerf ^^ Ik ben zelf nu Metal Gear Solid 5 aan het spelen, dus ga ook niet veel Hearthstone spelen. Wellicht in de weekend om "even" legend te worden :P

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• Sahje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2021
En de EU servers zijn weer eens kapot...
An1mA schreef op woensdag 25 november 2015 @ 20:08:
[...]

Ja, thx patron nerf ^^ Ik ben zelf nu Metal Gear Solid 5 aan het spelen, dus ga ook niet veel Hearthstone spelen. Wellicht in de weekend om "even" legend te worden :P
Prima keuze, MSG V :). Ik hou zelf HS bij m.b.t. daily quests en tavern brawl rewards. De kaarten voor League of Explorers speel ik ook iedere week vrij, maar de Adventure Heroics sla ik wel even over.

• aicaramba
Net een legendary uit mn brawl pack. Helaas een bloodmage thalnos die ik ooit heb gecraft. Nja, toch 400 dust.

• Nieuwevolger
Iemand die weet hoeveel nieuwe wings er totaal zijn? Ik zie er 4 maar de vorige hadden er 5. En moet je voor de laatste betalen en komt die dezelfde week als de een na laatste wing? Omdat er staat speel alle wings vrij om deze te unlocken.

De brawl gaat ook lekker met mn shaman deck.

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
Nieuwevolger schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:12:
Iemand die weet hoeveel nieuwe wings er totaal zijn? Ik zie er 4 maar de vorige hadden er 5. En moet je voor de laatste betalen en komt die dezelfde week als de een na laatste wing? Omdat er staat speel alle wings vrij om deze te unlocken.

De brawl gaat ook lekker met mn shaman deck.
er zijn er inderdaad maar 4, ik vraag mij ook af of de laatste op het zelfde moment released wordt.

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-12 13:56
Ik denk dat dat gewoon betekent dat je die pas kunt spelen als je de rest heb uitgespeeld. Volgens mij hadden ze gezegd dat ze deze week oversloegen ivm Thanksgiving en de twee weken erna de laatste 2 wings.
aicaramba schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:55:
Net een legendary uit mn brawl pack. Helaas een bloodmage thalnos die ik ooit heb gecraft. Nja, toch 400 dust.
:'( :'( :'( De enige must have Legendary die ik nog wil zeker omdat ik deze week 2x Doomsayer en mijn 2e Ice Block heb gecraft en uit mijn Brawl pakje een Pyroblast kwam :)
Dan heb ik eindelijk Freeze Mage compleet en word mijn volgende doel Edwin om ook Oil Rogue compleet te maken.

Het blijft toch jammer dat nog steeds Face Hunter zo veel word gespeeld en mijn gevoel zegt dat het er niets meer mee heeft te maken heeft dat het een goedkoop deck is want dat is Midrange Hunter namelijk ook.
Reno is misschien een stap in de goede richting maar het is altijd maar de vraag of je hem op turn 6 hebt en de Healbot+Bran combo is gewoon too slow :(

[ Voor 26% gewijzigd door beuker19 op 26-11-2015 00:48 ]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

beuker19 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 00:36:
[...]

:'( :'( :'( De enige must have Legendary die ik nog wil zeker omdat ik deze week 2x Doomsayer en mijn 2e Ice Block heb gecraft en uit mijn Brawl pakje een Pyroblast kwam :)
Dan heb ik eindelijk Freeze Mage compleet en word mijn volgende doel Edwin om ook Oil Rogue compleet te maken.

Het blijft toch jammer dat nog steeds Face Hunter zo veel word gespeeld en mijn gevoel zegt dat het er niets meer mee heeft te maken heeft dat het een goedkoop deck is want dat is Midrange Hunter namelijk ook.
Reno is misschien een stap in de goede richting maar het is altijd maar de vraag of je hem op turn 6 hebt en de Healbot+Bran combo is gewoon too slow :(
Tja ik heb Face en Midrange beide geprobeerd maar met Face Hunter haal ik rond de 70% winrate en met midrange misschien net iets meer dan 50% (ik speel meestal tussen rank 15 en 10 ergens, nooit zin om verder te grinden :P). Face is gewoon een stuk betrouwbaarder en sneller en heeft meer burst om het af te maken voordat hij zijn grote threats op het bord kan krijgen.

Verder speel ik zelf al een hele tijd een soort midrange shaman deck wat verrassend goed werkt. Heel veel overload kaarten heb ik eruit gelaten waardoor ik niet zo heel veel burst heb (geen lightning bolt, geen lava burst en geen crackle bijv.), maar wel heel veel goede value kaarten en een dreiging om hem met totems te overladen door die 4/6 die totems +2 attack geeft. Denk dat ik zo'n 60% van mn games win met dat deck terwijl Shaman momenteel een van de mindere classes is naar mijn mening. Het voordeel ten opzichte van dat burst deck is dat je wat minder afhankelijk bent van je draws en wat minder last hebt van kaarten als Healbot (als je board control hebt is die 8 life er toch zo weer af).

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
DarthDavy schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:29:
Geinige RNG brawl deze week alweer. Ik speel een zoo variant. Tot nu toe gaat ie lekker :-)

Vooral omdat mensen hun normale Face Hunter proberen te spelen. 8)7 Lezen die wel de regels van de brawl...

Ah wacht, Face Hunters kunnen waarschijnlijk niet lezen. :+
Zo RNG is ie anders ook weer niet; mijn deck gaat in ieder geval erg lekker. Gewoon een semi tempo mage gemaakt met flamewakers, mana wyrm, troggs (want allemaal spells bij je tegenstander xD) en Summoning stone! (die kaart is echt te geinig, helemaal op t5.. want je krijgt minions gelijk aan de originele cost van de spells die je cast ondanks dat je 0 mana betaald)

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-12 17:49
Dit is wel de beste Brawl tot nu toe! Ik vermaak me helemaal met Highlander decks. :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NB86HgG.jpg

5700X | RX 6600

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-12 12:47

Nitai

Live the life you love.

M'n Golden Guldan binnen dit weekend, erg mooi :)

Gisteren na door Beuker te zijn geinspireerd ook maar eens weer begonnen aan de heroics van Black Rock Mountain, ik zat vast bij Heroic Chromaggus en gisteren na een uur spelen een paar keer hem bijna verslagen. Maar echt, ik ben maar gestopt want het was niet goed voor mijn gezondheid. Wat een !!#@% gevecht is dat zeg. |:(

Vanavond maar weer eens proberen...

[ Voor 3% gewijzigd door Nitai op 26-11-2015 10:59 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• 108rogar
DarthDavy schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:29:

[...]

Ik heb een spell damage mage deck gemaakt met nauwelijks spells, maar ik merkte dat mijn minions toch allemaal gesloopt werden. Charge minions zouden daar minder last van hebben, dus ik vraag me af of facehunter wel zo'n dom idee is...
Nitai schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:58:
M'n Golden Guldan binnen dit weekend, erg mooi :)

Gisteren na door Beuker te zijn geinspireerd ook maar eens weer begonnen aan de heroics van Black Rock Mountain, ik zat vast bij Heroic Chromaggus en gisteren na een uur spelen een paar keer hem bijna verslagen. Maar echt, ik ben maar gestopt want het was niet goed voor mijn gezondheid. Wat een !!#@% gevecht is dat zeg. |:(

Vanavond maar weer eens proberen...
Ja hij is echt moeilijk en had hem ook pas naar de zoveelste keer.
Het lullige is dat je pas spells kunt wegdoen als je eindelijk board control hebt en dat valt niet mee.

DarthDavy schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:53:
[...]

Paar keer tegen gespeeld deze namiddag. Geen enkele keer tegen verloren. Het probleem van Shaman blijft toch die overload. De kost van overload is te hoog in tempo voor de waarde van zijn kaarten. Ook voor een deck zoals die super aggro face versie.

Mooi voorbeeld hiervaan:
Tegenstander krijgt me op 2 leven door de doomhammer/rockbiter weapon combo. Zit hij zich waarschijnlijk de verkneukelen met lava bursts in zijn handen, drop ik Loatheb neer. Hoe ga je me nu doodkrijgen Shaman met maar 6 van je 8 mana crystals beschikbaar? :p
De hero power van Shaman leent zich ook totaal niet voor zo'n type decks. Je hero power is compleet nutteloos in dat deck. De hero power van Hunter complementeert het super aggressieve. De hero power van Shaman veroordeelt die klasse tot midrange en control imo, maar hier komt de kost van de overload kaarten dubbel zo hard aan.

Het is jammer, want ik vind Shaman een hele leuke klasse die eigenlijk een complete overhaul van zijn class kaarten nodig heeft net zoals mage ooit gehad heeft (Pyroblast van 8 naar 10 mana, Cone of Cold van 3 naar 4 mana,...), maar dan omgekeerd voor zijn overload kaarten.
Ligt natuurlijk wel heel erg aan wat jij speelt. Freeze Mage is extreem sterk, ook al win je 100% van de games doordat jijzelf Control Warrior speelt.

Dat Shaman deck heeft echt zeer goede match ups, zeker wanneer je ook begrijpt wanneer je dingen zoals Rockbiter moet gebruiken. Bedoel veel mensen denken dat je Rockbiter of als removal moet gebruiken wanneer er geen andere keuze is, of samen met Doomhammer. Maar als je de match up kent, dan weet je ook dat tegen bepaalde decks, je Rockbiter maar gewoon moet gebruiken, omdat dat waarschijnlijk je laatste beurt is om nog damage op face ermee te doen.

Het is denk ik ook wel een lastiger deck dan Face Hunter, Face Hunter is gewoon constant face gaan, veel charge en dan silence om door taunts te komen, maar dit Shaman deck vereist wat maar nadenken.

• sugarcoated
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10-2023
Ik vind de nieuwe brawl erg leuk, vooral in combinatie met summoning stone.

Had net de ultieme matchup tegen een secret paladin. Lorewalker cho uit zijn Shredder. Die heb ik lekker laten staan :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/31A7l68iBLC0MuqdY9aGVw9H/thumb.png

De discussies hier zijn erg interessant om te lezen maar ik kan er inhoudelijk nog weinig aan toevoegen omdat ik er te weinig verstand van heb. In ieder geval bedankt voor jullie bijdrages _/-\o_
70,7% winrate met Reno Paladin op rank 9 nu met 41 potjes, 77,8% met mijn laatste versie (pas 9 potjes)
Ik mis wel een paar games die ik op een andere computer heb gespeeld.
Ik heb de volgende winrates:
Druid 83,3% 5-1
Hunter 90,9% 10-1
Mage 33,3% 2-4 (niet Freeze Mages die vernietigen me, weet niet waarom, misschien zijn het wat ongelukkige potjes geweest)
Paladin 50% 3-3
Priest 66,7%2-1
Rogue 100% 1-0
Shaman 100% 3-0
Warlock 50% 1-1
Warrior - 0-0

Ik kom dus voornamelijk Hunter tegen, maar Hunter is zo extreem zwak tegen dit deck. Het potje dat ik verloor bestond uit een slechte hand, geen heals terwijl hij de droom had waardoor ik op turn 6 dood was. Maar over het algemeen is dit echt gewoon gratis win.

Net nog even Aggro Shaman gespeeld voor mijn quests, echt... ik kan het niet spelen, buiten dat ik sowieso teveel trade, vind ik het echt vreselijk om te spelen, buiten dat ik totaal geen controle heb over het spel, immers speel ik de beste kaarten als een robot, en dan maar hopen dat de ander het niet kan verwijderen, voel ik me ook echt bagger als ik het speel, of ik nu win of verlies.

Als ik met control win of zelfs tempo (mage bijvoorbeeld) win, dan heb ik echt het gevoel dat ik heb gewonnen, dat mijn plays er toe hebben gedaan om te kunnen winnen. Als ik verlies, dan heb ik ofzo iets van "mja dit had ik gewoon beter moeten doen, dat ga ik de volgende keer anders doen" of "shit happens, die game was gewoon niet te winnen". Maar met aggro is het echt "wat ben ik aan het doen met mijn leven, waarom re-roll ik die 60 gold quest niet, wat is dit voor een nutteloos deck"

Het geeft mij serieus het gevoel van spanning, beetje vergelijkbaar met een kansspel, van dat je weet dat je kan winnen, misschien zelfs een grote kans hebt om te winnen, maar dat je alleen maar kan afwachten. En dat is voor mij aggro 100%, constant afwachten, heeft die ander een antwoord, ga ik damage topdecken waarmee ik kan winnen enz.
Ik kan daar dus echt niet mee omgaan, ik kan ook niet begrijpen hoe iemand dat leuk vind (geen waardeoordeel).

Ik vraag me af hoe andere dit ervaren met aggro decks? En hoe ervaar je dan decks waar je veel meer control hebt?

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-11 14:12
Benjamin- schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:56:
70,7% winrate met Reno Paladin op rank 9 nu met 41 potjes, 77,8% met mijn laatste versie (pas 9 potjes)
Bijna 78%, dat lijkt er op. Wel een aardige bias door het relatief grote aandeel Hunters, maar toch... Is dit een door jezelf bedacht deck? Of staat het op b.v. heartpwn of tempostorm? Indien je zelf aan het knutselen bent geweest, zou je dan je deck eens willen posten? Alvast bedankt!
The_Big_Easy schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:03:
[...]

Bijna 78%, dat lijkt er op. Wel een aardige bias door het relatief grote aandeel Hunters, maar toch... Is dit een door jezelf bedacht deck? Of staat het op b.v. heartpwn of tempostorm? Indien je zelf aan het knutselen bent geweest, zou je dan je deck eens willen posten? Alvast bedankt!
Mijn eigen deck, tevens ook echt zelf verzonnen, ik kwam er op toen ik een control/heal deck wilde maken (zonder Reno) en alle kaarten 1x had geselecteerd die goed zouden zijn (de 1 natuurlijk sterker dan de ander), vervolgens kwam ik makkelijk aan de 30 kaarten en bedacht ik me dat ik er gewoon een Reno deck van kon maken.

Sindsdien heb ik wel diverse pro's Reno Paladin zien proberen, sommige falen keihard (Thijs en Savjz gebruikte een slechte lijst), terwijl andere er een stuk beter mee doen. Lifecoach heeft er geloof ik ruim 100 potjes opzitten met rond de 70% winrate, daarmee zit hij dan ook constant in top 100.
Zijn lijst is wel trager waardoor ik schat dat mijn lijst een stuk beter werkt tegen alle Hunters die ik tegen kom.

Dit is mijn lijst: http://www.hearthpwn.com/decks/377456-reno-911-71-winrate
Dit is Lifecoach zijn lijst: http://www.hearthpwn.com/decks/377953-lifecoachs-highlander

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12 12:54

Als ik met control win of zelfs tempo (mage bijvoorbeeld) win, dan heb ik echt het gevoel dat ik heb gewonnen, dat mijn plays er toe hebben gedaan om te kunnen winnen. Als ik verlies, dan heb ik ofzo iets van "mja dit had ik gewoon beter moeten doen, dat ga ik de volgende keer anders doen" of "shit happens, die game was gewoon niet te winnen". Maar met aggro is het echt "wat ben ik aan het doen met mijn leven, waarom re-roll ik die 60 gold quest niet, wat is dit voor een nutteloos deck"

Het geeft mij serieus het gevoel van spanning, beetje vergelijkbaar met een kansspel, van dat je weet dat je kan winnen, misschien zelfs een grote kans hebt om te winnen, maar dat je alleen maar kan afwachten. En dat is voor mij aggro 100%, constant afwachten, heeft die ander een antwoord, ga ik damage topdecken waarmee ik kan winnen enz.
Ik kan daar dus echt niet mee omgaan, ik kan ook niet begrijpen hoe iemand dat leuk vind (geen waardeoordeel).

Ik vraag me af hoe andere dit ervaren met aggro decks? En hoe ervaar je dan decks waar je veel meer control hebt?
In het begin speelde ik eigenlijk alleen control maar en walgde ik van aggro. Op een gegeven moment toch zelf maar aggro gaan spelen en dan gebeuren er een aantal dingen.
1) Al is het zeker makkelijker te spelen dat control, je merkt dat het helemaal niet zo brainless is om perfect te spelen als de denkt.
2) Je wordt beter tegen die decks omdat je ziet welke kaarten problematischer zijn dan andere
3) Het is minder frustrerend om tegen te spelen. Waarom weet ik niet trouwens.

Ik blijf het echter een design fout van blizzard vinden dat als je aggro speelt je
- sneller xp krijgt
- sneller gold krijgt
- sneller ranked (in elk geval tot een bepaalde rank, daarom is de meta ook zo anders rond legendary rank)
- minder dure kaarten nodig hebt
- benodigde skill level lager is om 'perfect' te spelen
Hierdoor zal aggro op rank 5-25 altijd relatief oververtegenwoordigd zijn totdat control echt structureel beter presteert.
Ik mis wel een paar games die ik op een andere computer heb gespeeld.
Ik heb de volgende winrates:
Druid 83,3% 5-1
Hunter 90,9% 10-1
Mage 33,3% 2-4 (niet Freeze Mages die vernietigen me, weet niet waarom, misschien zijn het wat ongelukkige potjes geweest)
Paladin 50% 3-3
Priest 66,7%2-1
Rogue 100% 1-0
Shaman 100% 3-0
Warlock 50% 1-1
Warrior - 0-0

Ik kom dus voornamelijk Hunter tegen, maar Hunter is zo extreem zwak tegen dit deck. Het potje dat ik verloor bestond uit een slechte hand, geen heals terwijl hij de droom had waardoor ik op turn 6 dood was. Maar over het algemeen is dit echt gewoon gratis win.

Net nog even Aggro Shaman gespeeld voor mijn quests, echt... ik kan het niet spelen, buiten dat ik sowieso teveel trade, vind ik het echt vreselijk om te spelen, buiten dat ik totaal geen controle heb over het spel, immers speel ik de beste kaarten als een robot, en dan maar hopen dat de ander het niet kan verwijderen, voel ik me ook echt bagger als ik het speel, of ik nu win of verlies.

Hoe kun je dan nog maar rank 9 zijn?
Met zulke winrates hoor je toch normaal al lang op rank 5 te spelen of mis ik hier nu iets.
Ik won 10 potjes en ging van rank 13 naar 7 en vanaf daar in een potje of 6 naar rank 5.
Heb nu vanaf Rank 5 een een 60% winrate met Paladin(Midrange) 57,1 met Midrange zoo maar 2x verloren met mijn CW en daarom nog maar rank 4 *

Zojuist eindelijk mijn Hunter op level 60 gekregen waarmee ik elke hero op level 60 heb zitten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XV75SnT.png

Het doel is nu om een class op 500 wins te zetten. Ik ga afwisselend Paladin, Priest en Shaman spelen.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

SeamusXanthus schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:34:
[...]

In het begin speelde ik eigenlijk alleen control maar en walgde ik van aggro. Op een gegeven moment toch zelf maar aggro gaan spelen en dan gebeuren er een aantal dingen.
1) Al is het zeker makkelijker te spelen dat control, je merkt dat het helemaal niet zo brainless is om perfect te spelen als de denkt.
2) Je wordt beter tegen die decks omdat je ziet welke kaarten problematischer zijn dan andere

Ik blijf het echter een design fout van blizzard vinden dat als je aggro speelt je
- sneller xp krijgt
- sneller gold krijgt
- sneller ranked (in elk geval tot een bepaalde rank, daarom is de meta ook zo anders rond legendary rank)
Hierdoor zal aggro op rank 5-25 altijd relatief oververtegenwoordigd zijn totdat control echt structureel beter presteert.
Je krijgt niet sneller XP. Je XP hangt af van het aantal kaarten dat je gedrawd hebt volgens mij. Als je je hele deck zo'n beetje gedrawd hebt in een game krijg je meer XP.

• 108rogar
Als je minder na denkt speel je meer kaarten per minuut en heb je dus meer XP per minuut. :P

Je hebt waarschijnlijk wel gelijk hoor. In de laatste Fireside Chat noemde die producer ook al statistieken waaruit bleek dat een control warrior net zo snel stijgt op rank als een aggro deck. Maar dan blijft face hunter nog altijd goedkoper en makkelijker, dus het zal wel blijven bestaan.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12 12:54
108rogar schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:54:
Als je minder na denkt speel je meer kaarten per minuut en heb je dus meer XP per minuut. :P

Je hebt waarschijnlijk wel gelijk hoor. In de laatste Fireside Chat noemde die producer ook al statistieken waaruit bleek dat een control warrior net zo snel stijgt op rank als een aggro deck. Maar dan blijft face hunter nog altijd goedkoper en makkelijker, dus het zal wel blijven bestaan.
Op welk rank was dat? Dat kan namelijk alleen als Control Warrior een veel hogere winrate heeft als aggro, en dat is niet het geval. Anders was CW wel tier 1 geweest....

• 108rogar
Waarschijnlijk over alle ranks gemiddeld ofzo? Misschien dat op 20-10 face hunter sneller rankt en 10-1 control warrior, ik heb geen idee. Je zou de video van de Blizzcon 2015 Fireside Chat Q&A moeten terugkijken om te horen wat ie precies zei, maar ik zie dat de video die eerder in dit topic gelinkt was ondertussen offline is. :/
SeamusXanthus schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:34:
[...]

- sneller xp krijgt
- sneller gold krijgt
Natuurlijk is het niet helemaal hersenloos, maar je win ligt wel veel meer aan topdecks en wat je tegenstander speelt.

Als control Paladin heb ik totaal geen moeite om 30 turns te spelen, mijn win condition zit niet in burst, mijn win condition kan ik op diverse manieren halen, de ene keer win ik gewoon door taunts/heals waardoor de ander opgeeft, andere keer omdat ik gewoon voldoende damage op het veld heb om de andere dood te maken, en de keer daarop weer door fatigue. Aggro wint echter maar op 1 manier, damage blijven doen en vooral hopen dat die damage niet opeens verwijdert wordt en dat je de juiste kaarten blijft topdecken.
Natuurlijk moet je wel even nadenken wat je precies speelt en welke risico's daar aan vastzitten, maar je win condition verandert niet, je gaat de lategame niet winnen en je gaat niet winnen door constant te traden.

Aggro is dan ook niet reactief, het is gemaakt dat de ander moet reageren en vaak weet je dan ook al binnen een paar turns of je gaat winnen of verliezen, en je plays maken daar veel te weinig verschil in.
Natuurlijk maakt het wel uit op lange termijn, en zal een slechte speler echt geen hoge ranks halen met zulke decks. Maar door die enkele win condition kan je niet je gameplan aanpassen op je tegenstander, alleen slimmer spelen hoe je zorgt dat die gameplan niet in 1 keer verwoest kan worden.
beuker19 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:36:
[...]

Met zulke winrates hoor je toch normaal al lang op rank 5 te spelen of mis ik hier nu iets.
Ik won 10 potjes en ging van rank 13 naar 7 en vanaf daar in een potje of 6 naar rank 5.
Heb nu vanaf Rank 5 een een 60% winrate met Paladin(Midrange) 57,1 met Midrange zoo maar 2x verloren met mijn CW en daarom nog maar rank 4 *
Winrate zegt niet zoveel over je rank. Met 51% kan je Legend zijn, terwijl je met 100% nog op rank 25 kan zitten.
Zoals ik schreef is die 71% over 41 potjes, dit betekent dat ik op +17 zit, helaas heb ik weinig winstreaks gehad, waardoor ik misschien maar 20 sterren heb gekregen. Tevens kan het ook makkelijk komen door verloren potjes met andere decks, niet bij mij het geval (aggro Shaman staat op 3-3), maar op die manier kan je ook makkelijk je rank verzieken. :P

Heb in totaal op deze computer 74 potjes gespeeld deze maand, sta 48-26, 9-5 met Mage (Freeze), 5-2 Priest (Dragon) en dan nog 2-4 met Warlock (Midrange Zoo).
108rogar schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:54:

Apart, ik vraag me af op welk niveau dat is constateert, want dat betekent dat Control Warrior toch een stuk hogere winrate moet hebben. Niet optimale decks en heel eigenwijs zijn zou dat wel kunnen verklaren. Bedoel stel je voor je hebt een sub-optimaal Hunter deck, je speelt tegen Control Warrior, je hebt de damage niet meer, Warrior heeft controle over het veld en blijft maar armor up gebruiken. Ben jij dan heel eigenwijs dan kan je het potje nog makkelijk 10 minuten rekken, ben je dat niet dan realiseer je je dat je niet door 20-30 health kan topdecken en zal je gewoon conceden.

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Een maandje geleden had ik echt de meest beroerde Arena runs.. 1-2 wins max.. toen eens wat gedaan met Heartharena.. ging nog steeds niet heel best.. maar kennelijk heb ik er toch ergens iets van opgestoken; sinds ik weer mn eigen decks draft en gewoon lekker speel haal ik regelmatig 5-6 wins op een run en heb ik er geen enkele gehad onder de 50% winrate en dat waren gewoon sucky decks.

Zelfs met rogue laatst een 8 win Arena gehad; en ik zuig met Rogue spelen doorgaans XD

So yay! :p

En ranked; ach ik heb 15 gehaald.. gratis golden rare.. dan vind ik dat vaak ook wel weer best :p
beuker19 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:36:
[...]

Winrate zegt niet heel veel. Zeker niet als je begint te tellen vanaf een hoge rank en relatief weinig games speelt :).

Ik was met 100% winrate van rank 16 naar rank 9 gegaan met Tempo Druid anderhalve week terug ofzo. Gezien het beperkte aantal games, zegt dat natuurlijk helemaal niets. Wat me wel op viel was dat ik ongeveer 80% van de tijd tegen (face) Hunter kwam. En dat was voor mijn build gelukkig een makkelijke win :).
Hoe de RNG goden gelukkig ook eens met me zijn.
Net met mijn CW tegen een Deathrattle Rogue die 2 Narubians op het bord had en alle 2 de Boom Bots deden 4 damage :o terwijl er 7 minions op het board stonden.
Daarna op turn 10 Justicar en het was GG.

Wat is mij trouwens wel afvraag is hoe het kan dat doormiddel van Shadow Step die Raptor meerdere Deathrattles kan krijgen.
Ik dacht dat andere Buffs of Battlecry's altijd werden gereset als de kaart terug gaat naar de hand maar is dat met de Spell anders.

[ Voor 34% gewijzigd door beuker19 op 26-11-2015 17:25 ]

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-12 12:12
Ben ik weer met meer vragen, want het gaat helemaal fout hier. Ben weer rank 20, en als het hoger kon was ik weer 25 geweest.
Wat is hier toch zo ontzettend rot aan dat het niet kan winnen, van niemand:

2x Soulfire
2x Voidwalker
2x Darkbomb
2x Acidic Swamp Ooze
2x Faerie Dragon
2x Ironbeak Owl
1x Knife Juggler
2x Shadow Bolt
2x Shattered Sun Cleric
2x Hellfire
2x Chillwind Yeti
2x Piloted Shredder
1x Sen'jin Shieldmasta
1x Loatheb
2x Sludge Belcher
2x Boulderfist Ogre
1x Dread Infernal

Dit is dus 0% winrate waardig, waarom? Weet ik niet, maar ik kan weer niet op tegen Dr Boom, Tirion, Antonidas etc. Lukt gewoon niet. Waarom hebben mensen op rank 20 die kaarten? Komt dat omdat het de laatste week van seizoen is?

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-12 00:50

Turfschipper

Hup NAC

Zit weinig tot geen synergie tussen je kaarten.
Cpt.Chaos schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:42:
Ben ik weer met meer vragen, want het gaat helemaal fout hier. Ben weer rank 20, en als het hoger kon was ik weer 25 geweest.

2x Soulfire
2x Voidwalker
2x Darkbomb
2x Acidic Swamp Ooze
2x Faerie Dragon
2x Ironbeak Owl
1x Knife Juggler
2x Shadow Bolt
2x Shattered Sun Cleric
2x Hellfire
2x Chillwind Yeti
2x Piloted Shredder
1x Sen'jin Shieldmasta
1x Loatheb
2x Sludge Belcher
2x Boulderfist Ogre
1x Dread Infernal

Dit is dus 0% winrate waardig, waarom? Weet ik niet, maar ik kan weer niet op tegen Dr Boom, Tirion, Antonidas etc. Lukt gewoon niet. Waarom hebben mensen op rank 20 die kaarten? Komt dat omdat het de laatste week van seizoen is?
Dit lijkt wel een kruising tussen aggro en control en daarom werkt het niet.
Zoo is het beste omdat het goedkoop is en goed werkt en daar passen een aantal van deze kaarten gewoon niet bij omdat die een negatieve invloed hebben voor jou deck zoals Hellfire. Feiry Dragon, Shieldmasta en Yeti en Ogre's.

Mijn F2P Warlock deck zou er ongeveer zo uit zien

2x Power Overwelming
2x Voidwalker
2x Abusive Sergeant
2x Flame Imp
1x Argent Squire
2x Knife Juggler
2x Dire Wolf Alpha
1x Ironbeak Owl
(Als je wel Naxx hebt zou ik deze 2 doen)
2x Haunted Creeper
2x Nerubian Egg

Anders:
2x Flame Juggler
1x Acidic Swamp Ooze

(Wel BRM)
2x Imp Gang Boss

Anders:
1x Harverst Golem
1x Shattered Sun Cleric

1x Voidterror
(wel Naxx)
2x Voilcaller

Anders:
2x Shredder
1x Dark Iron Dwarf
2x Defender of Argus
2x Imp-losion
2x Doomguard
1x Loatheb

Met dit deck moet het zeker mogelijk zijn om voorbij rank 15 te komen

[ Voor 3% gewijzigd door beuker19 op 26-11-2015 21:00 ]

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

2x Soulfire
2x Voidwalker
2x Darkbomb
2x Acidic Swamp Ooze
2x Faerie Dragon
2x Ironbeak Owl
1x Knife Juggler
2x Shadow Bolt
2x Shattered Sun Cleric
2x Hellfire
2x Chillwind Yeti
2x Piloted Shredder
1x Sen'jin Shieldmasta
1x Loatheb
2x Sludge Belcher
2x Boulderfist Ogre
1x Dread Infernal

Sommige mensen farmen wins op rank 19/20. Doe ik zelf nu ook met een volledig gouden Mech Mage deck, dus die kan je soms tegenkomen. Doe je overigens niets tegen met jouw deck, behalve dan wellicht wat geluk hebben en het deck zodanig aanpassen dat je wat meer synergy hebt tussen de kaartjes (wat ook al gezegd is).

edit: Beuker geeft wel goeie tips :Y

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:39

Dhrax

Prog Lord

Het deck is, zoals genoemd, niet heel gebalanceerd. Maar het heeft er ook mee te maken dat de game onzettend broken en unbalanced is. De Bingo van je oma is bijna voorspelbaarder ;)

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:59
Las Vegas schreef op donderdag 26 november 2015 @ 23:39:
[...]

Sommige mensen farmen wins op rank 19/20. Doe ik zelf nu ook met een volledig gouden Mech Mage deck, dus die kan je soms tegenkomen.

[...]
Waarvoor dan? Voor de gouden hero?

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

mat.hi.as schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:56:
[...]

Waarschijnlijk om snel de quests voor gold binnen te kunnen halen.

• PaYnE81
  • Laatst online: 16-12 11:18

PaYnE81

XBL VandalizerNL

beuker19 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:15:
Hoe de RNG goden gelukkig ook eens met me zijn.
Net met mijn CW tegen een Deathrattle Rogue die 2 Narubians op het bord had en alle 2 de Boom Bots deden 4 damage :o terwijl er 7 minions op het board stonden.
Daarna op turn 10 Justicar en het was GG.

Wat is mij trouwens wel afvraag is hoe het kan dat doormiddel van Shadow Step die Raptor meerdere Deathrattles kan krijgen.
Ik dacht dat andere Buffs of Battlecry's altijd werden gereset als de kaart terug gaat naar de hand maar is dat met de Spell anders.
Raptor heeft als Battlecry copy een Deathrattle effect, als hij terug naar je hand gaat heeft hij dus Battlecry copy Deathrattle van een minion EN de Deathrattle die hij al gekopieerd heeft denk ik :) Overigens is het wel apart want zoals je zegt zou je verwachten dat de 2e Deathrattle copy de eerste overschrijft... Intended of bugje? :9

• mat.hi.as
Vicarious schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:06:
[...]

Waarschijnlijk om snel de quests voor gold binnen te kunnen halen.
Ah, daar gebruik ik casual voor :+. Alleen m'n mage deck ken ik (of is) goed genoeg om 15-18 te spelen, de rest is bagger. In casual wil ik nog wel eens winnen met een bij elkaar geraapt Warlock zooitje.

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

mat.hi.as schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:56:
[...]

Yep, snel wins farmen voor gouden hero d:)b

• PaYnE81
  • Laatst online: 16-12 11:18

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Las Vegas schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:21:
[...]

ook suf, kan me niet voorstellen dat het zoveel sneller is als veel meer spelers dit doen. Ze zouden beter kunnen maken dat vanaf Legend je wins dubbel tellen voor golden hero ofzo, dan gaan mensen in ieder geval op hun niveau spelen en heb je een extra reden om legend te halen ^^

Vraagje over legend trouwens, werkt legend net als rank 20 zeg maar? Als je er eenmaal bent kun je er niet meer uit voor dat seizoen?
PaYnE81 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:25:
[...]

ook suf, kan me niet voorstellen dat het zoveel sneller is als veel meer spelers dit doen. Ze zouden beter kunnen maken dat vanaf Legend je wins dubbel tellen voor golden hero ofzo, dan gaan mensen in ieder geval op hun niveau spelen en heb je een extra reden om legend te halen ^^

Vraagje over legend trouwens, werkt legend net als rank 20 zeg maar? Als je er eenmaal bent kun je er niet meer uit voor dat seizoen?
Blizzard heeft al een klein gedeelte opgelost met de ranked chest awards.
Die zorgen er ook voor dat ik waarschijnlijk binnen een week op 2 eindelijk Thalnos kan craften want heb alweer 735 dust.

• 108rogar
PaYnE81 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:08:
Raptor heeft als Battlecry copy een Deathrattle effect, als hij terug naar je hand gaat heeft hij dus Battlecry copy Deathrattle van een minion EN de Deathrattle die hij al gekopieerd heeft denk ik :) Overigens is het wel apart want zoals je zegt zou je verwachten dat de 2e Deathrattle copy de eerste overschrijft... Intended of bugje? :9
Had het niet iets met Bran te maken? Dubbele BC = dubbele kopie van de Deathrattle?
Las Vegas schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:21:
En hoe voelt het nou om te lezen dat beginnende spelers daardoor 10 potjes achter elkaar verliezen?
108rogar schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:35:
[...]
En hoe voelt het nou om te lezen dat beginnende spelers daardoor 10 potjes achter elkaar verliezen?
Is dat niet het doel van het spel, er voor te zorgen dat je tegenstander verliest (want dan win jij)? :D

Sowieso is HS ultiem niet geschikt voor beginnende spelers. Als je nu instapt loop je zo extreem ver achter, dat ik me voor kan stellen dat het bijna geen doen is zonder geld uit te geven.

• Mofkees
xelfer schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:55:
[...]

Is dat niet het doel van het spel, er voor te zorgen dat je tegenstander verliest (want dan win jij)? :D

Sowieso is HS ultiem niet geschikt voor beginnende spelers. Als je nu instapt loop je zo extreem ver achter, dat ik me voor kan stellen dat het bijna geen doen is zonder geld uit te geven.
tja dat is toch bij alle F2P spellen, of je brengt geduld of je brengt geld.

Overigens zoals Beuker zegt, die chest per maand een packs via brawl/spectator versnellen al de collecties voor nieuwe spelers. Blizz doet dus degelijk wat voor nieuwe spelers.

Bij Brawl kan je als je nieuwe spelers vaak ook ervaring doen op kaarten (leg's) die niet tot hun collectie behoren en dat is ook goed voor ervaring/spelplezier voor hun.

Mja je kunt natuurlijk niet verwachten dat je als F2P in 3 maanden je achterstand compleet wegmaakt :)

• sugarcoated
Ik ben 3 maanden geleden begonnen en heb pas dit seizoen de adventures vrijgespeeld. Dit seizoen rank 9, vorig seizoen 11 en daarvoor ook 9-10 geloof ik. Verder lees ik alleen hier, ik kijk geen streams, ik heb de Mage als eerste klas gekozen omdat ik die chick wel tof vond en toen een cheap deck gegoogeld. Dus het kan wel, ik heb maar 1x een pakketje pakjes gekocht.

*edit*
De adventures heb ik overigens wel gekocht maar de meeste kaarten gebruik ik niet eigenlijk. Ik had persoonlijk niet het gevoel dat ik hard achter liep.

[ Voor 18% gewijzigd door sugarcoated op 27-11-2015 12:38 ]

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

108rogar schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:35:
[...]

Had het niet iets met Bran te maken? Dubbele BC = dubbele kopie van de Deathrattle?

[...]

Voelt gewoon als ieder ander potje ;) Als Blizzard niet wil dat zulke dingen gebeuren, dan moeten ze Ranked maar zodanig maken dat je als beginner niet tegen een ''pro'' kunt komen.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-12 12:47

Nitai

Live the life you love.

Het is mij gisteren gelukt :) Blackrock Mountain nu heroic uitgespeeld...toch weer een leuke cardback binnen.
Nu toch maar begonnen aan een Mage als golden hero. :+

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• mat.hi.as
sugarcoated schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:34:
Ik ben 3 maanden geleden begonnen en heb pas dit seizoen de adventures vrijgespeeld. Dit seizoen rank 9, vorig seizoen 11 en daarvoor ook 9-10 geloof ik. Verder lees ik alleen hier, ik kijk geen streams, ik heb de Mage als eerste klas gekozen omdat ik die chick wel tof vond en toen een cheap deck gegoogeld. Dus het kan wel, ik heb maar 1x een pakketje pakjes gekocht.

*edit*
De adventures heb ik overigens wel gekocht maar de meeste kaarten gebruik ik niet eigenlijk. Ik had persoonlijk niet het gevoel dat ik hard achter liep.
Je hebt dus de adventures gekocht (met echt geld), een 'pakketje' pakjes (ook echt geld). Das natuurlijk heel wat anders dan volledig gratis meespelen :P. Ik speel het wel gratis, maar dat weet ik ook, dus ik probeer geen rank 5 of legend te halen, maar rank 15. Gaat prima, en ik vermaak me :)

• sugarcoated
mat.hi.as schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:40:
[...]

Je hebt dus de adventures gekocht (met echt geld), een 'pakketje' pakjes (ook echt geld). Das natuurlijk heel wat anders dan volledig gratis meespelen :P. Ik speel het wel gratis, maar dat weet ik ook, dus ik probeer geen rank 5 of legend te halen, maar rank 15. Gaat prima, en ik vermaak me :)
Maar de adventure kaarten gebruik ik niet met spelen, op Loatheb na en dat stuk heb ik met goud gekocht. 1x 2 pakjes kopen telt niet echt als voorsprong op F2P denk ik. :D

• Nieuwevolger
Ik speel al sinds de launch van de ipad versie gratis, van de week dokter boom gecrafd en kan nu met een vrij simpel mage deck rank 11 ( 1 ster na op 10) komen. Heb alleen al mn packs die ik heb gehaald maar 3 legendaries gekregen, waarvan 2 van die waardeloze 2 mana 0/4 kaarten.

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-12 12:12
sugarcoated schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:15:
[...]

Maar de adventure kaarten gebruik ik niet met spelen, op Loatheb na en dat stuk heb ik met goud gekocht. 1x 2 pakjes kopen telt niet echt als voorsprong op F2P denk ik. :D
Nou, elke wing is 7 pakjes waard, 13 wings gekocht, dat is dan al bijna 100 pakjes, dat is best wel flink hoor, verkijk je er niet op.

• Mofkees
Cpt.Chaos schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:58:
[...]

Nou, elke wing is 7 pakjes waard, 13 wings gekocht, dat is dan al bijna 100 pakjes, dat is best wel flink hoor, verkijk je er niet op.
speel je elke dag 10 potjes om je quest tehalen, heb je zo ~50+20 (10 voor elke 3 wins) = 70 gold. Per maand heb je dus 2k gold =20 pakjes.

na 3 maanden heb je 60 pakjes en daarmee zul je zeker R10 kunnen halen.

• 108rogar
Trump en anderen hebben aangetoond dat je (met skill) snel kunt ranken zonder geld uit te geven, maar ik denk dat xelfer met achterstand iets anders bedoelde. Niet iedereen is geinteresseerd in ranken of aggro/tempo decks.

Als je bijvoorbeeld meer van het deck building bent, dan heb je een uitgebreide verzameling nodig (craften/dusten is te kostbaar). Dat kan wel gratis, maar met het tempo waarin de nieuwe kaarten tegenwoordig uit komen (voorlaatste set kwam pas 3 maanden geleden uit) hou je niet veel gold meer over om oude sets in te halen. Je hebt een flinke grind voordat je eens kunt beginnen aan wat je echt interesseert.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

108rogar schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:48:
Trump en anderen hebben aangetoond dat je (met skill) snel kunt ranken zonder geld uit te geven
Tja maar dat zijn gasten die dit spel van binnen en buiten kennen, precies de value van een kaart kunnen inschatten en veel ervaring hebben met het bouwen van decks. De gemiddelde speler die net begint komt daar niet bij in de buurt. Met al die verschillende sets en wings die er zijn gaat er aardig wat tijd en energie in zitten om een beetje een knappe verzameling te krijgen. Ik ben zelf een hele casual speler, maar ik heb wel zo'n anderhalf jaar voorsprong op de casual spelers die zich net aanmelden.

• Mofkees
108rogar schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:48:
Trump en anderen hebben aangetoond dat je (met skill) snel kunt ranken zonder geld uit te geven, maar ik denk dat xelfer met achterstand iets anders bedoelde. Niet iedereen is geinteresseerd in ranken of aggro/tempo decks.

Als je bijvoorbeeld meer van het deck building bent, dan heb je een uitgebreide verzameling nodig (craften/dusten is te kostbaar). Dat kan wel gratis, maar met het tempo waarin de nieuwe kaarten tegenwoordig uit komen (voorlaatste set kwam pas 3 maanden geleden uit) hou je niet veel gold meer over om oude sets in te halen. Je hebt een flinke grind voordat je eens kunt beginnen aan wat je echt interesseert.
Speel zelf hier al redelijk lang, vanaf beta, maar ik heb ook niet een complete collectie. Heb Black night niet eens en Deathwing heb ik ook maar pas 3 wkn.

Helemaal aan 't begin had ik eigenlijk alleen arena gespeeld. Zodra ik 150 gold had, speelde ik een arena run. Omdat ik me niet interesseerde in rank play, had ik de packs uit arena vaak niet eens geopend en op een gegeven moment had ik meer dan 200 packs. Speel alleen ranked voor quests en dat kon prima met een zeer beperkte collectie.

Arena lijkt duur, maar je heb toegang tot "alle" kaarten. Dat vind ik wel leuk omdat je veel kaarten anders met een beginner collectie nooit kan spelen. Op den duur word je beter (6~7 wins) en de beloning daaruit is beter dan wanneer je met 100g een packje koopt.

Je krijgt random packs uit arena nu en dat is niet goed voor spelers zoals ik, maar voor een beginner maakt 't eigenlijk weinig uit.

Maar goed het moet je wel liggen natuurlijk met nog meer RNG in arena. Je moet 't wel kunnen hebben als je op turn 3 door een whirl-o-matic met 3 rockbiter weapon dood wordt gemaakt :)

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-11 07:26
Mofkees schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:07:
[...]

Speel zelf hier al redelijk lang, vanaf beta, maar ik heb ook niet een complete collectie. Heb Black night niet eens en Deathwing heb ik ook maar pas 3 wkn.

Helemaal aan 't begin had ik eigenlijk alleen arena gespeeld. Zodra ik 150 gold had, speelde ik een arena run. Omdat ik me niet interesseerde in rank play, had ik de packs uit arena vaak niet eens geopend en op een gegeven moment had ik meer dan 200 packs. Speel alleen ranked voor quests en dat kon prima met een zeer beperkte collectie.

Arena lijkt duur, maar je heb toegang tot "alle" kaarten. Dat vind ik wel leuk omdat je veel kaarten anders met een beginner collectie nooit kan spelen. Op den duur word je beter (6~7 wins) en de beloning daaruit is beter dan wanneer je met 100g een packje koopt.

Je krijgt random packs uit arena nu en dat is niet goed voor spelers zoals ik, maar voor een beginner maakt 't eigenlijk weinig uit.

Maar goed het moet je wel liggen natuurlijk met nog meer RNG in arena. Je moet 't wel kunnen hebben als je op turn 3 door een whirl-o-matic met 3 rockbiter weapon dood wordt gemaakt :)
Ik werd gister het eerste potje keihard gwpnt door een Alarm-o-Bot. Beurt 4 7/7 divine shield. Toen moest ik wel even ragen. Gelukkig had ik een goed deck, en kreeg ik na het eerste potje wel 'normale' plays tegen me. Wel stom van me dat ik geen antwoord had op een alarm-o-bot, ik kon maar 2 damage doen.

[ Voor 3% gewijzigd door FreqAmsterdam op 27-11-2015 15:19 ]

• 108rogar
Als je f2p echt een complete set wilt verzamelen zul je wel aan de arena moeten inderdaad.

Ik mik op een redelijk complete set commons en rares, daarmee heb ik een basis voor de meeste deckideeen die ik wil proberen (helaas zijn de interessantere kaarten meestal epic of legendary). Ik heb ooit eens berekend dat ik met 1 adventure en 1 reguliere set per jaar genoeg over hou om oude kaarten in te halen zonder arena te doen. Maar een uitbreiding om de 3 maanden, dat zouden nieuwe spelers niet meer trekken zonder arena, laat staan dat ze oude sets kunnen inhalen.
Vicarious schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:01:
Tja maar dat zijn gasten die dit spel van binnen en buiten kennen, precies de value van een kaart kunnen inschatten en veel ervaring hebben met het bouwen van decks. De gemiddelde speler die net begint komt daar niet bij in de buurt.
Met legendaries kun je wat compenseren, maar je zult toch ook moeten leren spelen. Kennis en ervaring kun je niet kopen, dus dat staat eigenlijk los van deze free2play discussie.
Pagina: 1 ... 17 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.