SeamusXanthus schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:34:
[...]
In het begin speelde ik eigenlijk alleen control maar en walgde ik van aggro. Op een gegeven moment toch zelf maar aggro gaan spelen en dan gebeuren er een aantal dingen.
1) Al is het zeker makkelijker te spelen dat control, je merkt dat het helemaal niet zo brainless is om perfect te spelen als de denkt.
2) Je wordt beter tegen die decks omdat je ziet welke kaarten problematischer zijn dan andere
3) Het is minder frustrerend om tegen te spelen. Waarom weet ik niet trouwens.
Ik blijf het echter een design fout van blizzard vinden dat als je aggro speelt je
- sneller xp krijgt
- sneller gold krijgt
- sneller ranked (in elk geval tot een bepaalde rank, daarom is de meta ook zo anders rond legendary rank)
- minder dure kaarten nodig hebt
- benodigde skill level lager is om 'perfect' te spelen
Hierdoor zal aggro op rank 5-25 altijd relatief oververtegenwoordigd zijn totdat control echt structureel beter presteert.
Natuurlijk is het niet helemaal hersenloos, maar je win ligt wel veel meer aan topdecks en wat je tegenstander speelt.
Als control Paladin heb ik totaal geen moeite om 30 turns te spelen, mijn win condition zit niet in burst, mijn win condition kan ik op diverse manieren halen, de ene keer win ik gewoon door taunts/heals waardoor de ander opgeeft, andere keer omdat ik gewoon voldoende damage op het veld heb om de andere dood te maken, en de keer daarop weer door fatigue. Aggro wint echter maar op 1 manier, damage blijven doen en vooral hopen dat die damage niet opeens verwijdert wordt en dat je de juiste kaarten blijft topdecken.
Natuurlijk moet je wel even nadenken wat je precies speelt en welke risico's daar aan vastzitten, maar je win condition verandert niet, je gaat de lategame niet winnen en je gaat niet winnen door constant te traden.
Aggro is dan ook niet reactief, het is gemaakt dat de ander moet reageren en vaak weet je dan ook al binnen een paar turns of je gaat winnen of verliezen, en je plays maken daar veel te weinig verschil in.
Natuurlijk maakt het wel uit op lange termijn, en zal een slechte speler echt geen hoge ranks halen met zulke decks. Maar door die enkele win condition kan je niet je gameplan aanpassen op je tegenstander, alleen slimmer spelen hoe je zorgt dat die gameplan niet in 1 keer verwoest kan worden.
beuker19 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:36:
[...]
Hoe kun je dan nog maar rank 9 zijn?
Met zulke winrates hoor je toch normaal al lang op rank 5 te spelen of mis ik hier nu iets.
Ik won 10 potjes en ging van rank 13 naar 7 en vanaf daar in een potje of 6 naar rank 5.
Heb nu vanaf Rank 5 een een 60% winrate met Paladin(Midrange) 57,1 met Midrange zoo maar 2x verloren met mijn CW en daarom nog maar rank 4 *
Winrate zegt niet zoveel over je rank. Met 51% kan je Legend zijn, terwijl je met 100% nog op rank 25 kan zitten.
Zoals ik schreef is die 71% over 41 potjes, dit betekent dat ik op +17 zit, helaas heb ik weinig winstreaks gehad, waardoor ik misschien maar 20 sterren heb gekregen. Tevens kan het ook makkelijk komen door verloren potjes met andere decks, niet bij mij het geval (aggro Shaman staat op 3-3), maar op die manier kan je ook makkelijk je rank verzieken.
Heb in totaal op deze computer 74 potjes gespeeld deze maand, sta 48-26, 9-5 met Mage (Freeze), 5-2 Priest (Dragon) en dan nog 2-4 met Warlock (Midrange Zoo).
108rogar schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:54:
Als je minder na denkt speel je meer kaarten per minuut en heb je dus meer XP per minuut.
Je hebt waarschijnlijk wel gelijk hoor. In de laatste Fireside Chat noemde die producer ook al statistieken waaruit bleek dat een control warrior net zo snel stijgt op rank als een aggro deck. Maar dan blijft face hunter nog altijd goedkoper en makkelijker, dus het zal wel blijven bestaan.
Apart, ik vraag me af op welk niveau dat is constateert, want dat betekent dat Control Warrior toch een stuk hogere winrate moet hebben. Niet optimale decks en heel eigenwijs zijn zou dat wel kunnen verklaren. Bedoel stel je voor je hebt een sub-optimaal Hunter deck, je speelt tegen Control Warrior, je hebt de damage niet meer, Warrior heeft controle over het veld en blijft maar armor up gebruiken. Ben jij dan heel eigenwijs dan kan je het potje nog makkelijk 10 minuten rekken, ben je dat niet dan realiseer je je dat je niet door 20-30 health kan topdecken en zal je gewoon conceden.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900