Wat er wel en niet beloond wordt moet inderdaad goed over nagedacht worden. Het spelen van kaarten bv. niet (om zinloos cyclen 'voor XP / punten' te voorkomen). Ik denk meer aan 'damage done to enemy minions', 'enemy minions killed', 'damage done to enemy hero' (minder XP / damage dan voor damage op minions), etc., maar bv. ook voor 'mana spend' (dus een hoop 0-cost spelen levert niets op). En natuurlijk levert een win ook (aardig) wat op.108rogar schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:37:
Maar ik kreeg van de eerder genoemde puntensystemen de indruk dat het ging om belonen van acties, en dat lijkt me dan weer niks. Dan gaat iedereen een miracle rogue spelen zonder win conditions om zo veel mogelijk kaarten te spelen (zie mijn 50 rogue cards quest in 1 potje), en ik denk dat het toch wel belangrijk is om een game mode te hebben die om winnen gaat.
Het gaat er echter om dat winnen niet het enige is dat telt / iets oplevert. Nu is een lange partij verliezen dubbele straf; geen voortgang (sterker nog, een ster eraf, los van of je in een win streak zat of niet) en veel tijd kwijt. Door er een XP / punten systeem van te maken levert 'het spel spelen / interactief bezig zijn gedurende een bepaalde tijd' sowieso wat op (merk op dat roping ook gestraft wordt, want geen spel / actie = geen XP / punten). Bij een dergelijk systeem is agro niet compleet zinloos (je kan in korte tijd winnen, wat redelijk wat oplevert) maar lange control games leveren beide spelers iets op, waarbij de winnaar een leuk extraatje krijgt, zonder dat de verliezer dubbel gestraft wordt (zoals nu het geval is).