Vond het wel leuk eigenlijk, maakt het lekker pittig. Ik vind echter het spelen van Standard voor het eerst echt ontzettend ruk, manmanman wat een kansloze kaarten hebben ze er deze ‘expansion’ ingeduwd, voor het eerst dat ik me alleen maar dood lig te ergeren. Ook die kaarten die je hero veranderen, ik vind het maar waardeloos.Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:37:
Ik moet de Lich King nog verslaan met Hunter en Warlock, maar ik kan me er bijna niet meer toe zetten. Het gevecht is gewoon niet leuk; als je met de verkeerde hand start of hij de verkeerde spells tegen je gebruikt is het al gedaan. Zo ontzettend RNG, terwijl ze er zo'n leuk gevecht van hadden kunnen maken.
Lol, welkom op de iPad! Ik zou nog als je tijd hebt even een Android ergens vandaan ritselen en ook daarmee inloggen voor een of 3 packs (weet ik niet meer).. Bij de Samsung Galaxy serie krijg je ook nog een card back! Kan je eigenlijk ook met een Android Emulator op je PC doenTektoon schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:26:
[...]
Ben me er niet van bewust. Ik werk meestal in een of twee zittingen netjes van boven naar beneden.
Speel voor het eerst ook op een ipad nu; laptop is dood. Kreeg een gratis 'ipack'. Is dat nieuw?
[ Voor 4% gewijzigd door Nitai op 23-09-2017 07:10 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ik vind standard ook zo erg niet interessant dat ik niet eens meer een standard deck hebScrtz schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 01:02:
[...]
Vond het wel leuk eigenlijk, maakt het lekker pittig. Ik vind echter het spelen van Standard voor het eerst echt ontzettend ruk, manmanman wat een kansloze kaarten hebben ze er deze ‘expansion’ ingeduwd, voor het eerst dat ik me alleen maar dood lig te ergeren. Ook die kaarten die je hero veranderen, ik vind het maar waardeloos.
Vaag spel blijft dit ook...net van 15/0 naar 13/4 gegaan met een eigen Priest brouwsel (Raza / Shadowreaper / dragons) terwijl ik de afgelopen week met veel consistentere decks nergens kwam.
Laatste game was volgens mij een draw...een Valeera mill Rogue ramde ons allebei met overdraw van 28+ naar negatief. Toch jammer dat hij zichzelf ook afmaakte en niet hoopte op kill door table te hebben met mij op low life...ik had nog 2 Greater Healings achter de hand
Laatste game was volgens mij een draw...een Valeera mill Rogue ramde ons allebei met overdraw van 28+ naar negatief. Toch jammer dat hij zichzelf ook afmaakte en niet hoopte op kill door table te hebben met mij op low life...ik had nog 2 Greater Healings achter de hand
Nou het zijn juist de kaarten uit de vorige 2 expansions die deze kansloze meta veroorzaken.Scrtz schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 01:02:
[...]
Vond het wel leuk eigenlijk, maakt het lekker pittig. Ik vind echter het spelen van Standard voor het eerst echt ontzettend ruk, manmanman wat een kansloze kaarten hebben ze er deze ‘expansion’ ingeduwd, voor het eerst dat ik me alleen maar dood lig te ergeren. Ook die kaarten die je hero veranderen, ik vind het maar waardeloos.
Patches, Jade , Kazakus/Raza, Glymp, Doppelgangster, Living Mana, Stonehill Defender, Rockpool Hunter, Vicious Fledgling en Primalfin Totem vind je in alle sterke decks en toevallig allemaal onder de 5 mana en zeer snowbally
Ik word bijna helemaal gek als ik weer tegen een Hunter, Druid en vandaag zelfs een Warlock zie die met Patches+Pirate speel of verlies van een topdeck Glymp into Pyroblast voor Lethal.
[ Voor 10% gewijzigd door beuker19 op 23-09-2017 17:57 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Ja ik word er ook ziek van, forever jade en ook die pauper mages die alleen maar willen overleven tot turn 10, hoevaak ik ze al tot 1 hp heb gekregen maar als nog verlies door alle freezes en secrets..beuker19 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 17:53:
[...]
Nou het zijn juist de kaarten uit de vorige 2 expansions die deze kansloze meta veroorzaken.
Patches, Jade , Kazakus/Raza, Glymp, Doppelgangster, Living Mana, Stonehill Defender, Rockpool Hunter, Vicious Fledgling en Primalfin Totem vind je in alle sterke decks en toevallig allemaal onder de 5 mana en zeer snowbally
Ik word bijna helemaal gek als ik weer tegen een Hunter, Druid en vandaag zelfs een Warlock zie die met Patches+Pirate speel of verlies van een topdeck Glymp into Pyroblast voor Lethal.
Quest Mage is zwaar irritant ja...maar als je die Dirty Rat op Antonidas krijgt, maakt het een hoop goed.Scrtz schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 18:31:
Ja ik word er ook ziek van, forever jade en ook die pauper mages die alleen maar willen overleven tot turn 10, hoevaak ik ze al tot 1 hp heb gekregen maar als nog verlies door alle freezes en secrets..
Ik ben nu de pauper ranks aan het ownen met mijn Reno grinder Mage. Ongeslagen van rank 20 naar rank 12. Veel Reno locks gefarmed met mijn Infinite value.
Tot 11-12 was het voor mij ook makkelijk, maar dan ineens een muur van mages, druids en shamans. Vind er geen zak aan zo, ik wacht wel op de volgende uitbreiding. Nu ook weer gezakt van 11 naar 14, krijg geen win meer binnen zowat.. hunter, warrior en paladin geprobeerd.xelfer schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:15:
Ik ben nu de pauper ranks aan het ownen met mijn Reno grinder Mage. Ongeslagen van rank 20 naar rank 12. Veel Reno locks gefarmed met mijn Infinite value.
Reno blijft idd geweldig, ik speel een Brann/Reno/Kazakus/Raza priestxelfer schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:15:
nothing stops this train
Tjah, HS draait gewoon veelal om geluk. Skill is in veel gevallen niet relevant helaas.Scrtz schreef op zondag 24 september 2017 @ 00:29:
[...]
Tot 11-12 was het voor mij ook makkelijk, maar dan ineens een muur van mages, druids en shamans. Vind er geen zak aan zo, ik wacht wel op de volgende uitbreiding. Nu ook weer gezakt van 11 naar 14, krijg geen win meer binnen zowat.. hunter, warrior en paladin geprobeerd.
Gewoon een hersenloos vomitsmorc deck pakken en daarmee grinden met een 55% winrate en je zit zo op rank 5. Kost helaas alleen wel veel tijd.
Het grote probleem is vooral dat je veel potjes zal winnen of verliezen zonder dat het echt uit zal maken wat je doet, maar dat zal nooit en ten nimmer veranderen in HS.
Als je het zat bent kan je idd ook gewoon een paar maanden wachten weer
Ja heb ik al geprobeerd, ene moment zit ik vrij snel op rank 11 en andere moment lose ik weer alles en zak ik terug naar 14, inmiddels zo’n 100 potjes verderxelfer schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:02:
[...]
Tjah, HS draait gewoon veelal om geluk. Skill is in veel gevallen niet relevant helaas.
Gewoon een hersenloos vomitsmorc deck pakken en daarmee grinden met een 55% winrate en je zit zo op rank 5. Kost helaas alleen wel veel tijd.
Het grote probleem is vooral dat je veel potjes zal winnen of verliezen zonder dat het echt uit zal maken wat je doet, maar dat zal nooit en ten nimmer veranderen in HS.
Als je het zat bent kan je idd ook gewoon een paar maanden wachten weer.
De potions ook van priests, 12 hp restoren voor maar 4 mana, man man man welke debiel verzint dat toch daar bij Blizzard..
[ Voor 7% gewijzigd door Scrtz op 24-09-2017 22:36 ]
decklist?xelfer schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:15:
Louzy#2475
Je hebt een DMlouzy82 schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:48:
Heeft er iemand toevallig ook een 'challenge a friend quest' en wil deze traden?
Uhm...er zijn classes met healing. Priest is de main healing class. Een 4-cost heal 12 vind je dan een probleem? De 3-cost heal 8 van Druid, is die ook OP? De 2-cost heal 6 van Paladin? Of wellicht de Shaman met Waterspeaker; heal 6 en 3/6 body voor 4 mana?Scrtz schreef op zondag 24 september 2017 @ 16:22:
De potions ook van priests, 12 hp restoren voor maar 4 mana, man man man welke debiel verzint dat toch daar bij Blizzard..
Klagen over HS is het #1 tijdverdrijf hier, dat snap ik best en er is best een hoop reden tot klagen...maar laten we wel blijven klagen over de echte problemen van dit spelletje
Een Exodia Mage heeft echt geen enkele moeite met een Priest die 4 healing potions speelt, om maar wat te noemen.
Haha ja snap ik, ik heb eigenlijk nog nooit geklaagd over HS en speel vanaf het begin, wel in vlagen qua hoeveelheid maar sinds deze expansion heb ik alleen maar ergernis en frustratie..Zarhrezz schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:41:
[...]
Uhm...er zijn classes met healing. Priest is de main healing class. Een 4-cost heal 12 vind je dan een probleem? De 3-cost heal 8 van Druid, is die ook OP? De 2-cost heal 6 van Paladin? Of wellicht de Shaman met Waterspeaker; heal 6 en 3/6 body voor 4 mana?
Klagen over HS is het #1 tijdverdrijf hier, dat snap ik best en er is best een hoop reden tot klagen...maar laten we wel blijven klagen over de echte problemen van dit spelletje![]()
Een Exodia Mage heeft echt geen enkele moeite met een Priest die 4 healing potions speelt, om maar wat te noemen.
Ach, ik snap het best hoor, healing kan flink irritant zijn als je fatal hebt liggen.Scrtz schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:49:
Haha ja snap ik, ik heb eigenlijk nog nooit geklaagd over HS en speel vanaf het begin, wel in vlagen qua hoeveelheid maar sinds deze expansion heb ik alleen maar ergernis en frustratie..
Zoals iets hierboven ook al aangegeven, het probleem momenteel zijn Mean Streats en in mindere mate Un'Goro en One Night kaarten die door Frozen Throne echt sterk worden. De highlights:
- Raza (+ Kazakus) / Lyra -> DK Anduin
- Barnes -> big Priest (Eternal Servitude)
- Jade Druid -> Ultimate Infestation
- Doppelgangster / Primalfin Totem -> DK Thrall
- Un'Goro elementals -> DK Jaina
- Spikeridge Steed -> Skelemancer
Lijkt wel of ze expansions individual testen en niet rekening houden met vorige expansions. Sowieso worden 'reno' decks natuurlijk steeds sterker, gezien er meer kaarten bij komen per expansion. Nu ik er over nadenk in wild gaan reno decks uit de hand lopen, ben benieuwd of ze daar nog een keer wat mee gaan doen.
Atlas#22744
Ik denk het niet. Reno zit in Wild en daar kijken ze volgens mij totaal niet meer naar. Daar kun je compleet overpowered decks maken en dat zal alleen maar erger en erger worden, maar dat weet je ook als je je in Wild begeeft.Kasai schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:40:
Lijkt wel of ze expansions individual testen en niet rekening houden met vorige expansions. Sowieso worden 'reno' decks natuurlijk steeds sterker, gezien er meer kaarten bij komen per expansion. Nu ik er over nadenk in wild gaan reno decks uit de hand lopen, ben benieuwd of ze daar nog een keer wat mee gaan doen.
Yup, Wild zal alleen maar power creep kennen, Standard is het mechanisme om de power creep binnen de perken te houden. Dit is niet anders dan bij bv. Magic. Het concept van base set + latest expansion(s) is al ouder dan HS en met goede reden.Piet_Piraat7 schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:11:
Ik denk het niet. Reno zit in Wild en daar kijken ze volgens mij totaal niet meer naar. Daar kun je compleet overpowered decks maken en dat zal alleen maar erger en erger worden, maar dat weet je ook als je je in Wild begeeft.
Als je quest Mage nu al vervelend vind, bedenk dan dat er in Wild nog effectievere kaarten in dat deck kunnen. Aan de andere kant...in Wild is een T4-kill Pirate / Hunter deck een stuk makkelijker dan in Standard.
Inmiddels weer de maandelijks "verplichte" rank 5 aangetikt.
Er zijn iets minder druids, maar die zijn vervangen door huntards.
Leuke potjes zijn echt zeldzaam geworden.
Speel nu evolve shaman en dat maakt het zelf van tijd tot tijd nog wat leuk met een goede evolve.
Maar het is allemaal zo standaard.
Tegen warrior, huntard, mirror, druid is het board krijgen en houden.
Tegen mage, priest, lock is het hopen dat je board T5 haalt en je bloodlust trekt.
Dat was het wel. Vaak weet je bij T2-4 ongeveer wel of je gaat winnen.
Bijna alle decks snowballen wanneer ze board hebben en weinig decks kunnen nog terugkomen als ze geen board hebben.
Alleen priest/mage/lock kunnen nog 5 turns niks doen en dan paar turns boardclears en dan steamrollen.
Er zijn iets minder druids, maar die zijn vervangen door huntards.
Leuke potjes zijn echt zeldzaam geworden.
Speel nu evolve shaman en dat maakt het zelf van tijd tot tijd nog wat leuk met een goede evolve.
Maar het is allemaal zo standaard.
Tegen warrior, huntard, mirror, druid is het board krijgen en houden.
Tegen mage, priest, lock is het hopen dat je board T5 haalt en je bloodlust trekt.
Dat was het wel. Vaak weet je bij T2-4 ongeveer wel of je gaat winnen.
Bijna alle decks snowballen wanneer ze board hebben en weinig decks kunnen nog terugkomen als ze geen board hebben.
Alleen priest/mage/lock kunnen nog 5 turns niks doen en dan paar turns boardclears en dan steamrollen.
Dit zie je héél veel in HS. Heb je op beurt 2, 3 of 4 geen controle over het board dan weet je in véél gevallen al wel de uitkomst.Predje schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:26:
The ultimate Highlander Priest counter ^^ 
1) Pick mage
2) Faceless Summoner, Youthful Brewmaster, Coldarra Drake.
1) Pick mage
je snapt dan wel dat ALS de higlander priest met een van zn steelkaarten speelt je echt extreem hard kan doodgaan he tegen een heropower die gratisch is en unlimited keren gebruikt kan wordenTomski1986 schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:43:
The ultimate Highlander Priest counter ^^
1) Pick mage
Ook waarWognummer schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:46:
[...]
je snapt dan wel dat ALS de higlander priest met een van zn steelkaarten speelt je echt extreem hard kan doodgaan he tegen een heropower die gratisch is en unlimited keren gebruikt kan worden
In Wild zou ik sowieso met Historian spelen met kans op Caldarra...Raza + Anduin / Embrace the Shadow / Shadowform / Soulpriest is dan GG. Als je dan ook nog tegen een Mage met Caldarra in z'n deck mag...tja, mooi meegenomen.Wognummer schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:46:
je snapt dan wel dat ALS de higlander priest met een van zn steelkaarten speelt je echt extreem hard kan doodgaan he tegen een heropower die gratisch is en unlimited keren gebruikt kan worden
Bij deze:
### Reno
# Class: Mage
# Format: Wild
#
# 1x (1) Mana Wyrm
# 1x (1) Mistress of Mixtures
# 1x (2) Arcanologist
# 1x (2) Bloodmage Thalnos
# 1x (2) Doomsayer
# 1x (2) Frostbolt
# 1x (2) Mad Scientist
# 1x (2) Medivh's Valet
# 1x (2) Primordial Glyph
# 1x (2) Pyros
# 1x (3) Arcane Intellect
# 1x (3) Deathlord
# 1x (3) Duplicate
# 1x (3) Forgotten Torch
# 1x (3) Ice Block
# 1x (3) Volcanic Potion
# 1x (4) Echo of Medivh
# 1x (4) Fireball
# 1x (4) Kazakus
# 1x (4) Polymorph
# 1x (4) Water Elemental
# 1x (5) Sludge Belcher
# 1x (6) Blizzard
# 1x (6) Emperor Thaurissan
# 1x (6) Reno Jackson
# 1x (7) Baron Geddon
# 1x (7) Flamestrike
# 1x (
# 1x (9) Frost Lich Jaina
# 1x (10) N'Zoth, the Corruptor
#
AAEBAY0WHk2KAcABuwLQAvYCiwOVA8kDqwSWBe0F7Af3Df4NgQ6JDpUP1hG6FsMW4KwC17YC6boC2LsCwcECysECmMQC3sQCm9MCAAA=
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and create a new deck in Hearthstone
Is eigenlijk een lijst zonder tech kaarten, gericht op het outlasten van je tegenstander middels life gain en value plays. Volgens mij runnen veel bestaande lijsten geen Baron Geddon en/of Mistress of Mixtures. Je zou ook nog ruimte kunnen maken voor een Brann Bronzebeard (en dan Mana Wyrm kunnen vervangen door een Babbling Book) voor de Battlecry values. Zelf heb ik echter gekozen voor Mana Wyrm en Medivh's Valet, om zo toch early game boards op te kunnen bouwen tegen bv Vomit Hunters.
Hier overigens een zeer vergelijkbare lijst:
https://tempostorm.com/he...a-snapshot-august-31-2017
Die lijst vind ik echter niet zo sterk op mijn aardappel ranks omdat ik veel meer tegen vomit decks speel. Mistress of Mixtures levert bv veel meer value op dan Ice Barrier voor mij. Blizzard levert meer value op dan Meteor tegen de vomits en Baron Geddon icm Jaina is vaak ook een game winner. Gluttonous Ooze is nog een kaart die te overwegen is aangezien deze bv ook tegen Medivh en Jaraxxus veel value geeft. Na de nerf van Pirate Warrior vind ik de kaart echter niet value genoeg bieden, vandaar dat ik liever een 2 drop speel.
[ Voor 17% gewijzigd door xelfer op 25-09-2017 21:40 ]
Over 100% skillloze random RNG gesproken:

Mijn tegenstander krijgt een random Paletress uit een random Medivh en een random Flamestrike (uit mijn deck), waarbij de Paletress een random Lyra spawned, die een random 0 mana spell genereert, waarbij die 0 mana spell een random Nexus Champion Saraad spawned, waarbij de volgende random spell een Icehowl Spawned.
Esports!
Mijn tegenstander ging van 5 kaarten op hand en 1 minion in play (de 2/6 draak die op het plaatje een +5/+5 kreeg) naar een board vol overpowered legendaries die allemaal niet in zijn deck zaten...... En een hand vol nog meer random clown fiesta natuurlijk.

Mijn tegenstander krijgt een random Paletress uit een random Medivh en een random Flamestrike (uit mijn deck), waarbij de Paletress een random Lyra spawned, die een random 0 mana spell genereert, waarbij die 0 mana spell een random Nexus Champion Saraad spawned, waarbij de volgende random spell een Icehowl Spawned.

Esports!
Mijn tegenstander ging van 5 kaarten op hand en 1 minion in play (de 2/6 draak die op het plaatje een +5/+5 kreeg) naar een board vol overpowered legendaries die allemaal niet in zijn deck zaten...... En een hand vol nog meer random clown fiesta natuurlijk.
[ Voor 23% gewijzigd door xelfer op 26-09-2017 08:25 ]
Beetje jammer dat je dat niet zag aankomen...xelfer schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:22:
Hij is duidelijk veel beter! L2P!xelfer schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:22:
Dit is een extreem voorbeeld, maar 80% van HS zijn van dat soort lucky RNG dingetjes die het verschil maken.
Ook altijd leuk als een huntard een huffer krijgt en die ook nog adept met windfury. Pure RNG die hem de game geeft..
Tja, er is een reden dat Esports doorgaans Standard is en geen Wild hè?xelfer schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:22:
Esports!
Als je Wild speelt, kies je bewust voor deze mate van RNG. Alles en iedereen weet dat Wild meer RNG, minder skill is dan Standard. Als je Wild speelt, moet je hier dus niet over zeuren, je kiest er zelf voor. Vind je Standard ook teveel RNG? Ga dan een ander spel spelen. Zo simpel is het. Al jaren lang. En dat gaat niet veranderen.
Dezelfde mate van RNG kan plaatsvinden in Standard, alleen dan met andere kaarten.Zarhrezz schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:07:
[...]
Tja, er is een reden dat Esports doorgaans Standard is en geen Wild hè?
Als je Wild speelt, kies je bewust voor deze mate van RNG. Alles en iedereen weet dat Wild meer RNG, minder skill is dan Standard. Als je Wild speelt, moet je hier dus niet over zeuren, je kiest er zelf voor. Vind je Standard ook teveel RNG? Ga dan een ander spel spelen. Zo simpel is het. Al jaren lang. En dat gaat niet veranderen.
Gelukkig is dit soort clown fiesta gameplay wel redelijk zeldzaam.
Muah, niet in die mate. Paletress + Shadowreaper is GG. Deze combinatie bestaat niet in Standard. Inspire + Shadowreaper kan echt enorm snowball gaan. Mukla's Champion? Lol. Spawn of Shadows? Pewpewpew.xelfer schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:30:
Dezelfde mate van RNG kan plaatsvinden in Standard, alleen dan met andere kaarten.
Yup, en in Standard zo goed als onmogelijk. Zoals gezegd, Wild is een keuze en RNG clowning is waar je voor kiest. Of de agro face-is-the-place waar je voor kiest. Alles wat in Standard kan, kan beter (lees: erger) in Wild...en dat zul je dus tegenkomen.Gelukkig is dit soort clown fiesta gameplay wel redelijk zeldzaam.
De Paletress is meer een "win more" combinatie. De schade werd vooral aangericht door een randomly generated Medivh + spell icm de Lyra.Zarhrezz schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:51:
[...]
Muah, niet in die mate. Paletress + Shadowreaper is GG. Deze combinatie bestaat niet in Standard. Inspire + Shadowreaper kan echt enorm snowball gaan. Mukla's Champion? Lol. Spawn of Shadows? Pewpewpew.
[...]
Yup, en in Standard zo goed als onmogelijk. Zoals gezegd, Wild is een keuze en RNG clowning is waar je voor kiest. Of de agro face-is-the-place waar je voor kiest. Alles wat in Standard kan, kan beter (lees: erger) in Wild...en dat zul je dus tegenkomen.
Het spelen en genereren van een hele berg random kaarten als Anduin en je tegenstander daarmee doodpewen is gewoon een gameplan.
Het feit dat de Paletress kwam uit een random Flamestrike summon, die (samen met de Medivh) weer kwam uit een Thoughtsteal, maakte het een volledige clown fiesta.
Maar in de basis is het natuurlijk niet anders dan een Quest Mage die 2-3 extra Iceblocks genereert.
Het is beide RNG, maar ik zie toch wel een verschil tussen [Hero Power -> +1 random Legendary +1 random spell] en +1 Ice block.
Zoals je aangeeft, Shadowreaper + random spell generation is een game plan. Big Priest is een soortgelijk (controlled RNG) game plan. In quest Mage is het genereren van extra Ice Blocks een mogelijk RNG cadeautje dat helpt het game plan uit te voeren, maar het is niet het game plan zelf. Net zoals bepaalde RNG beasts uit Macaw enorm goed kunnen uitpakken...mooi meegenomen, potentieel doorslaggevend maar niet het game plan.
In Wild is RNG een potentieel game plan, in Standard niet echt.
Zoals je aangeeft, Shadowreaper + random spell generation is een game plan. Big Priest is een soortgelijk (controlled RNG) game plan. In quest Mage is het genereren van extra Ice Blocks een mogelijk RNG cadeautje dat helpt het game plan uit te voeren, maar het is niet het game plan zelf. Net zoals bepaalde RNG beasts uit Macaw enorm goed kunnen uitpakken...mooi meegenomen, potentieel doorslaggevend maar niet het game plan.
- Quest Mage draait in de kern om random spell generation.Zarhrezz schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:12:
- Shaman draait als class om random effects. Zeker met Evolves/Devoles/DK.
Op Highlander Priest en "summon a larger and larger man" Druid na zijn alle overige tier 1 en 2 lijsten volgens Tempostorm er vooral op gericht om zoveel mogelijk value zo snel mogelijk uit te spelen en je tegenstander daarmee te outpacen/smorcen.
Dan speel ik toch liever een clown fiesta meta dan een vomit meta. Ook al is het allebei niet esports waardig.
Quest Mage moet 6 (random) spells genereren maar of die wat doen of niet is niet relevant...de win condition is niets RNG aan.xelfer schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:49:
- Quest Mage draait in de kern om random spell generation.
- Shaman draait als class om random effects. Zeker met Evolves/Devoles/DK.
Evolve / DK Shaman...I'll give you that one
Is het eindelijk geen RNG, is het weer niet goedOp Highlander Priest en "summon a larger and larger man" Druid na zijn alle overige tier 1 en 2 lijsten volgens Tempostorm er vooral op gericht om zoveel mogelijk value zo snel mogelijk uit te spelen en je tegenstander daarmee te outpacen/smorcen.
Dat dit spel een esport is snap ik ook weinig van. Maar goed, er zijn ook Olympische sporten waar de winnaar degene is die niet door pech / botsingen / diskwalificaties / etc. uitvalt. Zoveel scheelt het dan ook weer niet.Dan speel ik toch liever een clown fiesta meta dan een vomit meta. Ook al is het allebei niet esports waardig.
Primordial glyph > Primordial glyph > Cabalist's tome is voor een Quest mage wel lekker en niet heel vreemd.Zarhrezz schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:09:
[...]
Quest Mage moet 6 (random) spells genereren maar of die wat doen of niet is niet relevant...de win condition is niets RNG aan.
Klopt, de RNG kan de boel versnellen / vereenvoudigen...als je random RNG spells allemaal Frost Novas zijn, wordt het een stuk eenvoudiger het uit te zitten tot 4x Apprentice + quest + Antonidas. Maar ook als je 6 min of meer nutteloze spells trekt, heb je dezelfde win condition. Je kan natuurlijk ook vette mazzel hebben en 2x Pyroblast uit Glyph halen en zodoende klaar zijn voordat je quest complete + kill hand hebt...maar dat is niet waar het deck op gebouwd is.De Rikster schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 21:25:
Primordial glyph > Primordial glyph > Cabalist's tome is voor een Quest mage wel lekker en niet heel vreemd.
Decks zijn er misschien niet op gebouwd maar HS als game is er in de kern wel op gebouwd. Het grootste gedeelte van HS wordt gewoon bepaald door randomness, ook al is een gameplan op zich misschien niet random.
Ik kreeg net overigens turn 5 nog steeds een Ultimate Smorcfestation tegen me van een Druid.
Ik kreeg net overigens turn 5 nog steeds een Ultimate Smorcfestation tegen me van een Druid.

[ Voor 19% gewijzigd door xelfer op 27-09-2017 11:01 ]
True, dat geldt in de kern voor elk kaartspel waarbij de kaarten geschud worden of waarbij er een dobbelsteen gebruikt wordt. HS heeft vrijwel niets om de shuffle RNG te beperken en gaat aardig los op 'dobbelsteen RNG'.
Dat laatste mag van mij wat minder en wat meer deck manipulation zou niet gek zijn; ik denk dan aan effecten als "Put 5 cards with a cost of 6 or more at the bottom of your deck". Ook iets als "Discover a mana cost range. Draw 2 cards with a cost in that range from your deck" (ranges 1-3, 4-6, 7-9). Wellicht iets als "Shuffle all cards with a cost of 4 or higher back into your deck. Draw a card for each card that was shuffled back".
Belangrijk hierbij is dat het geen extra kaarten zijn maar echt een draw...dat voorkomt 4x Ice Block en dat soort meuk. Wel geeft het je tools om bv. tegen agro de goedkope kaarten naar voren te halen of dode kaarten vroeg in het spel te voorkomen.
Dat laatste mag van mij wat minder en wat meer deck manipulation zou niet gek zijn; ik denk dan aan effecten als "Put 5 cards with a cost of 6 or more at the bottom of your deck". Ook iets als "Discover a mana cost range. Draw 2 cards with a cost in that range from your deck" (ranges 1-3, 4-6, 7-9). Wellicht iets als "Shuffle all cards with a cost of 4 or higher back into your deck. Draw a card for each card that was shuffled back".
Belangrijk hierbij is dat het geen extra kaarten zijn maar echt een draw...dat voorkomt 4x Ice Block en dat soort meuk. Wel geeft het je tools om bv. tegen agro de goedkope kaarten naar voren te halen of dode kaarten vroeg in het spel te voorkomen.
Tja, ik heb altijd al gevonden dat UI het probleem was dat moest worden aangepakt. Na nerf heb ik Spreading naar Cryptlord geswitcht -> still my strongest deck.xelfer schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:43:
De core design van UI is gewoon het probleem inderdaad.Zarhrezz schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:28:
[...]
Tja, ik heb altijd al gevonden dat UI het probleem was dat moest worden aangepakt. Na nerf heb ik Spreading naar Cryptlord geswitcht -> still my strongest deck.
Ze nerfen een 7 mana 5/5 draw 2 of heal 5 minion en releasen daarna een 10 mana 5/5 met heal 5 draw 5
Maar het grote probleem zit hem in de kern. Er zijn teveel high rolling games en het verschil tussen een potje high rolling pakken en een potje slecht curven is gewoon het verschil tussen winnen en verliezen. Daar zit niets tussen.
Net verloor ik van een Mage die turn 1 Mana Wyrm coin Mana Wyrm into Frostbolt into Frostbolt had en ik had als Priest geen oplossing.... Dan is het turn 4 gewoon GG.
Waarom ga je geen andere meer skill based game spelen dan? Sommigen zitten echt al pagina's lang te klagen en aan elkaar te bevestigen dat HS nergens op slaat en zeer slecht in elkaar steekt. Ga er dan alsjeblieft geen geld meer in steken en ga een leuke game spelen in je vrije tijd.
Ik herken deels de kritiek wel en speel op dit moment ook nog amper na een opleving na de KotFT-expansion vanwege de huidige meta, maar ik ga mezelf dan niet dwingen om toch te spelen om vervolgens hier telkens weer posts vol met hetzlefde geklaag te plaatsen.
Doe jezelf alsjeblieft een plezier en doe iets waar je wel blij van wordt
Ik herken deels de kritiek wel en speel op dit moment ook nog amper na een opleving na de KotFT-expansion vanwege de huidige meta, maar ik ga mezelf dan niet dwingen om toch te spelen om vervolgens hier telkens weer posts vol met hetzlefde geklaag te plaatsen.
Voor mij omdat het een haat-liefde verhouding is. De daily quests vind ik vaak prima te doen, maar ik kan dit spel geen uren spelen. Heb regelmatig veel lol met mijn Wild decks en daar doe ik het nog voor. Helaas is het gevoel van onmacht/RNG/situatie waar je niks meer tegenin kan brengen een klote gevoel wat HS met zich meebrengt. Ik vind het niet erg om te verliezen van iemand die duidelijk beter speelt, maar verliezen in situaties waar ik nauwelijks wat aan had kunnen doen zijn gewoon klote. Dan sluit ik boos het spel af en de volgende dag doe ik toch weer even mijn daily's in de hoop op leuke potjes.Grotman schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:01:
Waarom ga je geen andere meer skill based game spelen dan? Sommigen zitten echt al pagina's lang te klagen en aan elkaar te bevestigen dat HS nergens op slaat en zeer slecht in elkaar steekt. Ga er dan alsjeblieft geen geld meer in steken en ga een leuke game spelen in je vrije tijd.
Dit. Speel zelf inmiddels ook weer wat meer poker dan HS.Grotman schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:01:
Battletag: Iigy#2192
Nou net voor het eerst sinds ik Legend ben geweest in April weer eens rank 5 geworden maar het was eigenlijk niet echt een leuke ervaring aangezien je bijna alleen maar Raza/Kazakus Priest tegen komt en dat deck komt me nu een beetje de strot uit om eerlijk te zijn.
Ik heb wel wat andere decks geprobeerd zoals Tempo Rogue, Murloc Paladin en Warlock maar als de Priest gewoon redelijke draws (hoeft niet eens super te zijn) heb je bijna geen schijn van kans.
Edit:
Net op rank 5 wat met Zoolock aan het klooien en 3 potjes gespeeld 3x Prince Keleseth in de starthand 3x GG
Ik heb wel wat andere decks geprobeerd zoals Tempo Rogue, Murloc Paladin en Warlock maar als de Priest gewoon redelijke draws (hoeft niet eens super te zijn) heb je bijna geen schijn van kans.
Edit:
Net op rank 5 wat met Zoolock aan het klooien en 3 potjes gespeeld 3x Prince Keleseth in de starthand 3x GG
[ Voor 11% gewijzigd door beuker19 op 27-09-2017 22:42 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Deze game moet je van begin tot eind kijken, HEERLIJK haha
try not to skip please, dat haalt de fun weg ^^
try not to skip please, dat haalt de fun weg ^^
nothing stops this train
Net die tavern brawl gedaan eerste potje meteen winst het gaat mij makkelijker af met. Pre made decks dan als je zelf moet samenstellen omdat ik nog niet zo veel keuze heb
Burp
Ik vind het wel jammer dat er bij deze Brawl gewoon complete vuilnis bij elkaar gerandomed wordt. Dat maakt de Brawl per definitie al niet leuk om te spelen voor meer dan 1 win.Wii4all schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:00:
Net die tavern brawl gedaan eerste potje meteen winst het gaat mij makkelijker af met. Pre made decks dan als je zelf moet samenstellen omdat ik nog niet zo veel keuze heb
Openingshand:
- Arcanologist (bleek dat mijn deck verder geen secrets bevatte);
- Rend Blackhand (zaten geen dragons in mijn deck);
- Shatter (bleek dat er geen freeze effects waren).
Het is alsof een random bot het meest slechte arena deck mogelijk had gedraft.
Potje daarna disconnecte mijn tegenstander het tweede potje direct, dus was mijn Brawl week toch snel voorbij
[ Voor 7% gewijzigd door xelfer op 28-09-2017 09:54 ]
Oh, is het er weer zo eentje....xelfer schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:32:
Ik vind het wel jammer dat er bij deze Brawl gewoon complete vuilnis bij elkaar gerandomed wordt. Dat maakt de Brawl per definitie al niet leuk om te spelen voor meer dan 1 win.

Een brawl met pre-made of generated decks vind ik op zich nog niet zo erg, maar dan moet je inderdaad niet hebben dat synergies compleet ontbreken. Yay Kazakus in start-hand....oh wacht

Ik durf mijn gratis classic pack niet te openen die ik via Brawl gewonnen heb ^^
mijn pity Timer staat op springen
nothing stops this train
Ken dat gevoel, had dat een tijdje geleden ook... Totdat ik, nadat de droprates waren aangepast, ineens 3 legendaries uit ongeveer 5 classic packs haalde. Eén uit een met gold aangeschafte pack omdat je toen bij de eerste 10 nieuwe packs van een set gegarandeerd een legendary kreeg die je nog niet had (meteen 1e pack wat ik kocht was het bingo), en in de afgelopen 4 brawl packs ook 2 keer een legendaryKol Nedra schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:09:
Ik durf mijn gratis classic pack niet te openen die ik via Brawl gewonnen heb ^^

Denk dat mijn pity timer nu op -20 packs staat of zo, haha
[ Voor 3% gewijzigd door The_Big_Easy op 28-09-2017 13:33 ]
Dust al je legendaries, dan is het extra ouderwets spannend welke je krijgt.Kol Nedra schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:09:
Geen idee waarom je niet durf te openen btw, timer gaat per set dus het heeft geen nut om nu eerst andere packs te openen.
{signature}
Ja...toen dat werd ingevoerd is iedereen als een gek per expansie packs gaan openen...werkte prima.BobbyDgtl schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:44:
Per set? Ben je daar 100% zeker van?
Ja, plus die pity timers leken voor de release van KotFT voor velen (iedereen?) op 10 gezet te zijn voor alle sets (in plaats van alleen voor sets waar je nog geen pakjes voor geopend had). Dus als je het nog niet gedaan had kan het wel de moeite waard zijn om wat oudere sets te gaan openen (geen garanties
).
echt?? heb je ergens een bron?Zarhrezz schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:45:
[...]
Ja...toen dat werd ingevoerd is iedereen als een gek per expansie packs gaan openen...werkte prima.
nothing stops this train
persoonlijke ervaring max aantal pakjes was toen 9 ofzo voor ik mn eerste legendary uit een set haalde
Het werd ergens ontdekt tijdens The Grand Tournament door heel veel pack openings te registreren ofzo. Telt dit?
https://hearthstone.gamep...ack_statistics#Pity_Timer
Pity timer was altijd al per expansion set, als je dat bedoelt.
Er is een pity timer (vastgesteld per experiment: elke 40 packs uit dezelfde expansion leveren zeker 1 legendary. Dus na 20 classic en 20 GvG packs kan je nog steeds 0 legendaries hebben. Link hierboven). Daarnaast is er sinds deze zomer een regel dat je binnen de eerste tien pakjes die je ooit van een expansion opent een legendary krijgt. Dat laatste heeft niks met de pity timer te maken.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Lees ook deze posts hier op het forum maar eens terug... Ik had destijds 5 legendaries van 4 verschillende sets uit in totaal iets minder dan 30 packs. Daar kwamen dus later nog 2 classic legendaries bij uit de weekly brawl packs
[ Voor 3% gewijzigd door The_Big_Easy op 29-09-2017 09:05 ]
Heb dit destijds gedaan. Iedere set binnen 8 pakjes een legendary en er zat ook een gouden Xaril bij108rogar schreef op donderdag 28 september 2017 @ 17:51:
Ja, plus die pity timers leken voor de release van KotFT voor velen (iedereen?) op 10 gezet te zijn voor alle sets (in plaats van alleen voor sets waar je nog geen pakjes voor geopend had). Dus als je het nog niet gedaan had kan het wel de moeite waard zijn om wat oudere sets te gaan openen (geen garanties).
gouden legendary's, nog geen enkele keer gehad en speel sinds de beta

nothing stops this train
Bizar deck eigenlijk zo'n big priest, als het werkt tenminste

Altijd leuk, laatste avond van de maand. Kennelijk is gokken op een goede turn 7 Evolve op weg van 15 naar 10 voor een groot deel van de spelers een valide strategie. Hard mulligan voor Geist FTW.
Merken jullie ook een bug met Chromaggus? Het duurt een stuk langer dan normaal als je beurt begint en je hebt Chromaggus liggen.
Double-draw is altijd traag...Mimic Pod doet dit ook volgens mij.Piet_Piraat7 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 09:30:
Merken jullie ook een bug met Chromaggus? Het duurt een stuk langer dan normaal als je beurt begint en je hebt Chromaggus liggen.
Mede HS'ers
Ik heb een simpele maar toch lastige vraag, ik draai al een tijdje mee met die spel en heb een uitgebreide collectie, alleen ik heb nog nooit de tijd en zin gehad om legend te kunnen halen.
Vaak genoeg wel tussen de Rank 5 en 10 terecht gekomen, maar nooit de zin en motivatie om met 1 deck door te gaan.
Nu is mijn vraag wel deck ik er nu het beste voor kan pakken, ik ben ervan bewust dat je met elk deck Legend kan halen als je er maar veel tijd in stopt.
Maar wellicht kunnen jullie met een leuk advies komen en dan wil ik mij daar aan houden en het daarmee hard proberen
Ben wel van wat meer Control dan keihard aggro gaan, maar is geen harde eis
Standard of Wild maakt ook niet uit
Ik heb een simpele maar toch lastige vraag, ik draai al een tijdje mee met die spel en heb een uitgebreide collectie, alleen ik heb nog nooit de tijd en zin gehad om legend te kunnen halen.
Vaak genoeg wel tussen de Rank 5 en 10 terecht gekomen, maar nooit de zin en motivatie om met 1 deck door te gaan.
Nu is mijn vraag wel deck ik er nu het beste voor kan pakken, ik ben ervan bewust dat je met elk deck Legend kan halen als je er maar veel tijd in stopt.
Maar wellicht kunnen jullie met een leuk advies komen en dan wil ik mij daar aan houden en het daarmee hard proberen
Lastige vraag. Hangt af van veel factoren, waaronder welke decks je tegen speelt. HS is erg steen-papier-schaar.LangeQuin schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:23:
Mede HS'ers
Denk dat het ranken tot rank 5 het makkelijkste is met een aggro deck omdat je dan meer games per uur kan spelen.
Daarna hangt het erg van de meta af lijkt me.
Wild of standard is wel een groot verschil in gameplay. Ik heb even Standard gespeeld maar ik ben weer terug naar wild......dat is toch echt leuker spelen
nothing stops this train
Zat aan een midrange hunter te denken, wellicht daar nu mee beginnen en wat tweaken tot ik bij rank5 uitkom, daarna meld ik mij weer evenxelfer schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:27:
[...]
Lastige vraag. Hangt af van veel factoren, waaronder welke decks je tegen speelt. HS is erg steen-papier-schaar.
Denk dat het ranken tot rank 5 het makkelijkste is met een aggro deck omdat je dan meer games per uur kan spelen.
Daarna hangt het erg van de meta af lijkt me.
Rank 5 tot Legend duurt ong. even lang als de grind naar rank 5, dus als je het redt om in de eerste twee weken van de maand naar rank 5 te komen gaat het denk ik wel lukken.
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Same. Standard voelt meer als HS maar dan slecht ontworpen. Je speelt 85% van de tijd tegen dezelfde decks die allemaal op dezelfde cheesy manier spelen.Kol Nedra schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:30:
Wild of standard is wel een groot verschil in gameplay. Ik heb even Standard gespeeld maar ik ben weer terug naar wild......dat is toch echt leuker spelen
Als standard de enige game modus in HS was geweest dan was ik al bij de introductie van de splitsing gestopt met HS.
Het ligt in standard voor mij ook niet aan de tegenstand, maar het spelen van alle decks voelt gewoon zo hersenloos. Het enige deck wat nog een beetje skill vereist is quest mage en dat is dan weer een deck waarbij random card generation je win conditie moet activeren.
Wel jammer dat de ladder weer gereset is. Nu is het weer een week gekots op de ladder uitzitten voordat er weer mensen zijn die nog wat anders willen spelen dan "win turn 5 or concede".
[ Voor 10% gewijzigd door xelfer op 01-10-2017 20:53 ]
Ik speel steeds minder serieuze decks. Ik heb net de 50 Rogue cards quest gehaald in 1 potje (met dank aan de tegenstander natuurlijk).
Om de een of andere reden gaat Evolve Shaman mij niet vervelen
telkens weer een verrassing welke minions je krijgt.
Ik zou zeggen stop met Standard spelen (als je dat doet)108rogar schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:29:
Ik speel steeds minder serieuze decks. Ik heb net de 50 Rogue cards quest gehaald in 1 potje (met dank aan de tegenstander natuurlijk).
once you go WILD you never go back
nothing stops this train
Ik kan de lol daarvan wel zien als je het zelf speelt...maar het maakt de uitkomst van elke game wel complete RNG en om er tegen te spelen is dan ook compleet waardeloos. De laatste dagen kom ik ook enorm veel Evolve Shamans tegen en het game-plan "hard mulligan voor Geist of turn 7 table-wipe options" wordt dan wel snel oud.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:05:
Om de een of andere reden gaat Evolve Shaman mij niet vervelentelkens weer een verrassing welke minions je krijgt.
Gisteren toch maar wat dust vrijgemaakt voor 2x Twisting Nether + 2x Treachery en zitten prutsen met o.a. Howlfiend. Lastige combo, maar hij kan echt insta-concede opleveren...bv. tegen een Evolve Shaman die turn 7-8 op bijna volle tafel Evolve gooit om vervolgens door Howlfiend + Treachery + Defile naast z'n complete board z'n complete hand te verliezen. Doomsayer + Treachery is ook lekker omdat het ook op heavy board werkt. Vanavond maar eens met Ticking Abomination gaan testen...die na wat damage doen weggeven is ook wel interessant.
Ik merk wel dat ik steeds meer neig naar m'n Warlock deck...weinig subtiel full-AoE clearing werkt toch het best tegen Evolve Shaman, Jade Druid, end-game Jaina en met Hellfire heb je een goede early wipe tegen agro decks.
Ik speel ook Wild, maar daar is niet veel beter Mooyal. Ik zie dat je elke keer weer Wild zit op te hemelen, maar meer keuze uit je kaartcollectie staat niet gelijk aan meer funKol Nedra schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:35:
[...]
Ik zou zeggen stop met Standard spelen (als je dat doet)
Ja maar ik speel niet in die rank classe, vanaf rank 10 is het idd geen leuke game....Nitai schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:18:
[...]
Ik speel ook Wild, maar daar is niet veel beter Mooyal. Ik zie dat je elke keer weer Wild zit op te hemelen, maar meer keuze uit je kaartcollectie staat niet gelijk aan meer fun. Het blijft om de meta draaien, ook in Wild (waar er voornamelijk meer Reno Priests, Recruit Pally's en Aggro Druids zijn). Misschien is het veelzijdiger op de lage ranks, maar vanaf rank 5 is het voornamelijk aggro, net zoals in Standard.
ik mis de optie concede/reset to rank 20 ofzo
nothing stops this train
Kol Nedra schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:35:
[...]
Dat is omdat jij totaal niet van competitie houdt of er zelfs afkeer van hebt, dat is althans wat ik van al jouw posts opmaak sinds de beta. Dat is natuurlijk helemaal prima, maar veel anderen houden daar wel van en willen zichzelf uitdagen met zo goed mogelijk keuzes maken en beter willen worden.Kol Nedra schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:21:
[...]
Ja maar ik speel niet in die rank classe, vanaf rank 10 is het idd geen leuke game....
ik mis de optie concede/reset to rank 20 ofzo
Iedereen doet hier wel alsof het compleet RNG is allemaal en je alleen met geluk kunt winnen, maar de realiteit is natuurlijk wel iets anders. Er zijn elke beurt zeer veel keuzes te maken en er zit heel veel skill in verstopt. Alleen als je twee absolute topspelers hebt dan zullen vooral de draws de doorslag geven. Maar hier praat iedereen alsof zij alleen maar met luck of pech te maken hebben en zelf altijd de goede keuzes maken. Zo is het natuurlijk niet. Je moet maar eens pro's langere tijd kijken, en dan zelf in je hoofd je eigen game spelen. Dan maken de toppers toch echt soms andere keuzes waarvan later blijkt dat ze daardoor toch winnen. Uiteraard is er zeker ook RNG bij betrokken, maar dat is niet elk potje zo.
Iedereen zijn eigen voorkeur, Wild of Standard, netdecks of fundecks, speel vooral wat je zelf leuk vindt. Maar wees wel relistisch in je eigen doelen en je eigen skill, want niet iedereen is geschikt om een toernooi te winnen, tegenstanders/decks te voorspellen en netdecks perfect te spelen of goede nieuwe decks te creëren.
[ Voor 16% gewijzigd door Grotman op 03-10-2017 13:33 ]
Eigenlijk is het net als met voetballen. Het is het leukste in de derde reserve klasse, waar het eigenlijk vooral om het bier draait. ALs je eenmaal in de eerste klasse speelt, wordt het te prestatief, moet je naar de hoofdklasse en draait het eigenlijk alleen nog daarom.
Zolang winnen niet uitmaakt is het een leuk spelletje...maar ja, voor de rewards moet je doorgaans weer winnen. De meeste fun heb ik als ik 'play x class cards' quests heb voor de classes die ik graag speel. Dan ga je gewoon aan de slag met decks die je leuk vind, maar winnen of verliezen boeit niet heel veel.
Ik speel al Wild sinds de splitsing, maar dat was omdat ik geen zin had om beperkt te worden in mijn kaartkeuze. Het probleem is meer mijn algemene motivatie om Hearthstone te spelen. Op zich heb ik van iedere class wel leuke decks, maar als er dan zo'n play 50 class/murlocs/etc cards quest voorbij komt dan heb ik toch de neiging om gewoon snel iets bij elkaar te rapen.Kol Nedra schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:35:
Oh, wat trouwens wel meetelde hierbij is dat ik mijn 2 rogue wins niet wilde halen omdat die maar 40 goud is. Daar ben ik dan nog wel heel fanatiek in.
Ik speel niet eens meer voor de daily quests, ben het zelf ook al een tijdje zat. Dan ga ik me ook ergeren aan de game, dus speel ik gewoon weer andere games. Het zal wachten zijn op de volgende rotatie tot er echt iets gaat veranderen wat betreft de kern van de kaarten waar we nu mee moeten spelen. Het gaat bij mij vaak in golven dat ik het heel leuk vind en dan weer minder speel.
Wat is Ticking Abomination toch een prachtige kaart in combinatie met kaarten als Eggs en Treachery zeg...een 5/6 voor 4 is lekker, als er al een Egg ligt helemaal een mooie T4 drop. Paar games ermee gespeeld en je merkt dat mensen er moeite mee hebben er mee om te gaan.
Ja, dat is ook logisch. In wild geldt ook dat mensen gewoon willen farmen/grinden/winnen en dan het liefst zo vaak mogelijk. Mensen die op rank 5 zitten spelen over het algemeen niet voor de lol maar voor de winst.Nitai schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:18:
[...]
Ik speel ook Wild, maar daar is niet veel beter Mooyal. Ik zie dat je elke keer weer Wild zit op te hemelen, maar meer keuze uit je kaartcollectie staat niet gelijk aan meer fun. Het blijft om de meta draaien, ook in Wild (waar er voornamelijk meer Reno Priests, Recruit Pally's en Aggro Druids zijn). Misschien is het veelzijdiger op de lage ranks, maar vanaf rank 5 is het voornamelijk aggro, net zoals in Standard.
Op de ranks 20-15 is het vaak wel iets beter en om die reden blijf ik ook het liefst zo lang mogelijk op die aardappel ranks.
Moet wel zeggen dat ik op het moment niet eens zin heb om mijn daily quests te completen, zo saai vind ik HS. Ik doe het overigens wel iedere paar dagen, maar dan reroll ik de vervelende quests wel naar makkelijke 40g quests en speel ik het ook vaak tegen mijn alt account
3 november wordt er een nieuwe expansion aangekondigd, laatste van dit jaar, daarna kunnen we naar het nieuwe standard year toeleven 
Deze expansions blijven volgens mij;
Journey to Un’Goro
Knights of the Frozen Throne
En de nieuwe.
Deze expansions blijven volgens mij;
Journey to Un’Goro
Knights of the Frozen Throne
En de nieuwe.
Atlas#22744
Ik hoop vooral dat ze wat aan de ladder gaan doen. Nu is ranked spelen gewoon echt niet leuk als je enkel tegen aggro decks moet spelen, want iedereen wil snel ranken.
Heb sinds de reset überhaupt geen control deck meer gezien. Zelfs geen highlander priest.
Heb sinds de reset überhaupt geen control deck meer gezien. Zelfs geen highlander priest.
Waarom niet gewoon eens per kwartaal de ladder resetten? De eerste en laatste week van een maand zijn vaak vergeven van de aggro decks die snel willen klimmen of nog even op de valreep een bepaalde rank willen aantikken...
Het probleem is dat je om te ranken moet winnen. Aangezien overall win rates niet boven z'n 50-55% uitkomen en streaks bonus stars geven, is ranken een statistisch proces. Agro haalt vergelijkbare win rates als control en games duren korter, dus agro om te ranken is niets anders dan statistisch optimaliseren.
Er zijn best manieren om dat anders te doen / de agro rush op te lossen. Een puntensysteem heb ik al eens genoemd. Wat ook zou kunnen is geen ster verliezen voor verloren games die langer dan, zeg, 10-15 turns of 5 minuten duren. Agro turn 4-5 concede kost dan sterren, een midrange of control uitspelen en verliezen niet.
Er zijn best manieren om dat anders te doen / de agro rush op te lossen. Een puntensysteem heb ik al eens genoemd. Wat ook zou kunnen is geen ster verliezen voor verloren games die langer dan, zeg, 10-15 turns of 5 minuten duren. Agro turn 4-5 concede kost dan sterren, een midrange of control uitspelen en verliezen niet.
Wat bedoel je met een puntensysteem? Geen ster verliezen bij langere potjes zie ik niet echt als een eerlijke oplossing. Wat misschien zou kunnen is een soort experience systeem zoals nu al in HS zit wanneer je hero levelt. Langere potjes waarbij meer minions dood gaan levert je meer XP op, waardoor er geen voordeel meer zit in agro potjes (korte potjes, minder xp). Spelers worden puur beloond op hoeveel tijd/moeite ze steken in HS. Dan kun je weer stellen dat dit oneerijk is voor de mensen die geen tijd hebben om zoveel te gamen (ben ik er 1 van), maar ik vind het juist eerlijk dat de hogere rewards gaan naar mensen die er meer tijd in steken.Zarhrezz schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:14:
Het probleem zit hem in het feit dat je netto wins moet grinden om te ranken en dat kan het meest efficiënt met het snelste deck wat ook nog een degelijke winrate heeft.
De flaw zit hem in het feit dat een vomit deck wat gewoon on curve kaarten poept net zo'n hoge winrate heeft als een ingewikkelder control/combo deck wat 10-15 beurten nodig heeft om te winnen.
Als je met vomit Paladin 55% wint en gemiddeld 7 beurten bezig bent, en je met Reno Priest ook 55% wint maar dan in 14 beurten is het ongeveer 2 x zo snel om te ranken met Paladin. Waarschijnlijk is het een factor van meer dan 2 want met het Paladin deck heb je minder keuzes te maken en kan je sneller alles uitspelen dan met de Priest.
De flaw zit hem in het feit dat een vomit deck wat gewoon on curve kaarten poept net zo'n hoge winrate heeft als een ingewikkelder control/combo deck wat 10-15 beurten nodig heeft om te winnen.
Als je met vomit Paladin 55% wint en gemiddeld 7 beurten bezig bent, en je met Reno Priest ook 55% wint maar dan in 14 beurten is het ongeveer 2 x zo snel om te ranken met Paladin. Waarschijnlijk is het een factor van meer dan 2 want met het Paladin deck heb je minder keuzes te maken en kan je sneller alles uitspelen dan met de Priest.
[ Voor 67% gewijzigd door xelfer op 04-10-2017 12:05 ]
Beetje wat ik hier al noemde:Piet_Piraat7 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:45:
Wat bedoel je met een puntensysteem?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/52510181
Waarom niet? Ik stel bewust aantal turns of (bv.) 5 minuten. Ik kan me voorstellen dat die 5 minuten iets lager uitvalt. Ergens zoek je een systeem waar ropers niet beloond worden maar waar agro concede na turn 3-4,als ze zien dat ze het niet gaan redden binnen 6-7 turns, (1-2 minuten) wel bestraft wordt. Idealiter heb je een systeem waarbij mensen vlot willen spelen en niet binnen 5-6 turns conceden omdat het doel van turn 6-7 kill niet gehaald wordt.Geen ster verliezen bij langere potjes zie ik niet echt als een eerlijke oplossing.
Punten...XP, hetzelfde idee. Ranking gebaseerd op wat je in een game doet en niet op de uiteindelijke uitkomst. We bedoelen volgens mij hetzelfde.Wat misschien zou kunnen is een soort experience systeem zoals nu al in HS zit wanneer je hero levelt. Langere potjes waarbij meer minions dood gaan levert je meer XP op, waardoor er geen voordeel meer zit in agro potjes (korte potjes, minder xp).
Dat is in vrijwel elk spel zo (zeker online) en ook in de rest van het leven gaat dat doorgaans wel op. Olympisch atleet wordt je ook niet met een paar keer per week een casual uurtje trainen.Spelers worden puur beloond op hoeveel tijd/moeite ze steken in HS. Dan kun je weer stellen dat dit oneerijk is voor de mensen die geen tijd hebben om zoveel te gamen (ben ik er 1 van), maar ik vind het juist eerlijk dat de hogere rewards gaan naar mensen die er meer tijd in steken.
Ranking nu is zoals vaker aangegeven een kwestie van grinden met een 51%+ win rate deck. Als je daar de tijd niet voor hebt, wordt je nooit Legend. Meer tijd / moeite wordt in het huidige systeem al beloond, een punten / XP systeem verandert daar weinig aan, behalve dat het meer rewarding is als je lekker speelt, veel doet in een game, maar uiteindelijk toch verliest.
Dat vind ik een sterke uitspraak. Ranked suggereert een ordening met de beste spelers bovenaan, en beste is logisch in te vullen als degene die wint van lager gerankte spelers. Je kunt het wel gaan definiëren als degene die er het meeste tijd in steekt (dmv XP/punten), maar logisch is dat niet. En er zijn gewoon veel spelers voor wie het juist gaat om winnen en zichzelf bewijzen, daar is ranked voor bedoeld.Zarhrezz schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:14:
Het probleem is dat je om te ranken moet winnen.
Ik denk dat de oplossing eerder ligt in betere alternatieven voor ranked. Als ik class win quests wil halen op casual worden mijn slechte fundecks afgemaakt door netdecks of ben ik beginner/fundecks aan het afslachten met mijn betere decks. Als workaround ga ik met mijn betere decks op ranked zitten, zodat mijn casual MMR niet te hoog wordt. Een MMR per deck zou hier een oplossing kunnen zijn.
Laten we wel wezen, dit is voor de Legend rank het geval, maar alles daaronder? Dat betwijfel ik ten zeerste.108rogar schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:14:
Dat vind ik een sterke uitspraak. Ranked suggereert een ordening met de beste spelers bovenaan, en beste is logisch in te vullen als degene die wint van lager gerankte spelers.
Laat ik het erop houden dat ik destijds de CCG Middle Earth op voldoende hoog niveau heb gespeeld om zeker te weten dat een punten systeem veel beter de ranking bepaalt dan puur win / loss.Je kunt het wel gaan definiëren als degene die er het meeste tijd in steekt (dmv XP/punten), maar logisch is dat niet. En er zijn gewoon veel spelers voor wie het juist gaat om winnen en zichzelf bewijzen, daar is ranked voor bedoeld.
Als we met een schuin oog naar de sportwereld kijken, zie je dat puntensystemen eerder regel dan uitzondering zijn. Neem bv. wereldbekers; per wedstrijd (game) zijn er punten te halen. Degene met de meeste punten aan het eind van het seizoen wint de beker. De winnaar is lang niet altijd degene die aan elke wedstrijd mee heeft gedaan en ook is het zelden zo dat ze elke wedstrijd die ze meegedaan hebben gewonnen hebben. De winnaar van de beker wint dus niet consequent van 'lager gerankte spelers'.
Als je een top-speler en iemand die nog nooit voorbij rank 10 gekomen is op rank 20 laat beginnen en je laat ze ranken, de top-speler 10 uur en de ander 50 uur, wie eindigt dan op de hoogste rank? Als dit niet altijd de top-speler is, is er aardig wat af te dingen op het ranking systeem zoals dat er nu is.
Dat het huidige ranked systeem niet zo goed is in het weergeven van skill geloof ik. Een systeem overnemen van een andere sport lijkt me een goed idee. Of iedereen laten beginnen in Legend misschien, ik ken de telling daar niet zo goed maar die werkt veel meer relatief aan je tegenstander dacht ik.
Maar ik kreeg van de eerder genoemde puntensystemen de indruk dat het ging om belonen van acties, en dat lijkt me dan weer niks. Dan gaat iedereen een miracle rogue spelen zonder win conditions om zo veel mogelijk kaarten te spelen (zie mijn 50 rogue cards quest in 1 potje), en ik denk dat het toch wel belangrijk is om een game mode te hebben die om winnen gaat.
Maar ik kreeg van de eerder genoemde puntensystemen de indruk dat het ging om belonen van acties, en dat lijkt me dan weer niks. Dan gaat iedereen een miracle rogue spelen zonder win conditions om zo veel mogelijk kaarten te spelen (zie mijn 50 rogue cards quest in 1 potje), en ik denk dat het toch wel belangrijk is om een game mode te hebben die om winnen gaat.
We kunnen overigens weer packs winnen door te stemmen, HTC Summer Championship 2017 komt er aan: https://eu.battle.net/hea...-summer-championship-2017
Ik ga denk ik voor Pavel, heeft me al eerder packs opgeleverd
Ik zei tegen mijn vrouw: noem een getal tussen 0 en 17. En toen zei ze 11. Ik heb daardoor op Jason Zhou gestemd.The_Big_Easy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:37:
We kunnen overigens weer packs winnen door te stemmen, HTC Summer Championship 2017 komt er aan: https://eu.battle.net/hea...-summer-championship-2017
Dit topic is gesloten.
Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.