Deze brawl is wel lachen ja...ik heb m'n pack met Priest gehaald; turn 1 From the Ambers FTW. Ook die 6-cost voor een 5/5 copy uit je deck is een mooie opening.Tektoon schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:43:
Hilarische brawl met de nieuwe kaarten. Je kan Mysterious Jaina spelen: Violet Illusionist > Glacial Mysteries.
Ik vond de 'First turn Ultimate Infestation, boar, buff OTK' Ook wel leuk.Zarhrezz schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:59:
[...]
Deze brawl is wel lachen ja...ik heb m'n pack met Priest gehaald; turn 1 From the Ambers FTW. Ook die 6-cost voor een 5/5 copy uit je deck is een mooie opening.
Battletag: Iigy#2192
pity timer = 40 toch?Scrtz schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:38:
Normaal heb ik na 50 packs nog geen legendary, nu met nieuwe expansion 14 packs geopend en direct 4 legendaries..
Ik ben ook nog steeds aan het hopen op een dergelijke lucky streak
Mijn KoFT packs, 35 stuks:
2 legendaries (in de 34e zat de 2e)
7 Epics
Louzy#2475
Het is inderdaad een enorme OTK visvijver, maar ja, quests gaan dan wel lekker snelmosselmossel schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 07:50:
Ik vond de 'First turn Ultimate Infestation, boar, buff OTK' Ook wel leuk.
Met de Brawl speelde ik good old Inner fire priest. De discount elemental van priest in het deck en en dan gewoon er doorheen racen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Heb je daar turn 3-4 lethal mee dan? Meestal duren games niet langer dan dat...als je pech hebt, hap je OTK voordat je turn 1 krijgt...en wederom maakt Ultimate Infestation het er niet beter op. Als die in een start hand zit, is het eigenlijk al beslist. Met From the Ember en dergelijke zit er in ieder geval nog iets van RNG. Mage zal het ook wel goed doen...burn spells doen doorgaans meer damage dan ze kosten, dus je kan met 4 kaarten fatal hebben zonder zelf dood te gaan (zeg 2x Pyro / 2x Fireball -> 32 dealt, 28 taken).Auredium schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:30:
Met de Brawl speelde ik good old Inner fire priest. De discount elemental van priest in het deck en en dan gewoon er doorheen racen.
wtf lol 3-4 dan concede ik al als ik geen lethal heb met mn charge/buf palaZarhrezz schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:59:
[...]
Heb je daar turn 3-4 lethal mee dan? Meestal duren games niet langer dan dat...als je pech hebt, hap je OTK voordat je turn 1 krijgt...en wederom maakt Ultimate Infestation het er niet beter op. Als die in een start hand zit, is het eigenlijk al beslist. Met From the Ember en dergelijke zit er in ieder geval nog iets van RNG. Mage zal het ook wel goed doen...burn spells doen doorgaans meer damage dan ze kosten, dus je kan met 4 kaarten fatal hebben zonder zelf dood te gaan (zeg 2x Pyro / 2x Fireball -> 32 dealt, 28 taken).
als je het niet red T1 dan sta je vaak al zo laag dat de tegenstander je meteen van kant maakt lol of je moet hem zo laag kunnen zetten dat hij geen spells meer kan casten
Ach, het is geen adventure met een Restart knop voor de god-hand-mulligan. Ik heb nog geen decks gehoord waar elke willekeurige draw van 4 kaarten uit dat deck lethal geven. Turn 3-4 is het lang niet altijd lethal (meestal wel, sure).Wognummer schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:04:
wtf lol 3-4 dan concede ik al als ik geen lethal heb met mn charge/buf pala
als je het niet red T1 dan sta je vaak al zo laag dat de tegenstander je meteen van kant maakt lol of je moet hem zo laag kunnen zetten dat hij geen spells meer kan casten
ik zou dat palandin buff deck eens proberen lol veel card draw en leuke buffsZarhrezz schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:13:
[...]
Ach, het is geen adventure met een Restart knop voor de god-hand-mulligan. Ik heb nog geen decks gehoord waar elke willekeurige draw van 4 kaarten uit dat deck lethal geven. Turn 3-4 is het lang niet altijd lethal (meestal wel, sure).
ik denk dat ik 60% van de games in T1 wel win (of in zijn T1 dat ie opgeeft omdat ie niets meer kan spelen)
Hard mulligan naar Eye for an Eye is waarschijnlijk ook al genoeg voor een hoop wins deze brawl =)Wognummer schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:17:
ik zou dat palandin buff deck eens proberen lol veel card draw en leuke buffs![]()
ik denk dat ik 60% van de games in T1 wel win (of in zijn T1 dat ie opgeeft omdat ie niets meer kan spelen)
ROFL geniaal idd hmm maar eens aan denken of ik hem erin prop lolZarhrezz schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:39:
[...]
Hard mulligan naar Eye for an Eye is waarschijnlijk ook al genoeg voor een hoop wins deze brawl =)
Geen idee haha, maar dit was ook de eerste lucky streak sinds het begin van HS voor mij hahalouzy82 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 08:44:
[...]
pity timer = 40 toch?
Ik ben ook nog steeds aan het hopen op een dergelijke lucky streak
Mijn KoFT packs, 35 stuks:
2 legendaries (in de 34e zat de 2e)
7 Epics
Ik ga het vanavond zeker even proberenWognummer schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:40:
ROFL geniaal idd hmm maar eens aan denken of ik hem erin prop lol
De Mage is ook al genoemd...Mana Bind / Counter spell / Ice block / Potion of Polymorph en hard mulligan voor Glacial mysteries. De meeste spelers zijn greedy, dus die openen met Ultimate Infestation. En voor de Boar spelers de Potion of Polymorph. Succes met je schaap!
vergeet de vaporize niet, voor de 2e boarZarhrezz schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:12:
[...]
Ik ga het vanavond zeker even proberen![]()
De Mage is ook al genoemd...Mana Bind / Counter spell / Ice block / Potion of Polymorph en hard mulligan voor Glacial mysteries. De meeste spelers zijn greedy, dus die openen met Ultimate Infestation. En voor de Boar spelers de Potion of Polymorph. Succes met je schaap!
Life i.p.v. mana voor al je spells gebruiken.
Gravity is a habit that is hard to shake off.
spells kosten health ipv manaPiet_Piraat7 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:12:
wat doet deze brawl?
Oh man, heerlijk die T0 kill met druid
[ Voor 13% gewijzigd door Denko op 31-08-2017 14:14 ]
PSN & XBL: Denkoyugo
How it Works
- You'll get to build your own Standard deck for this brawl.
- You can cast spells whenever you want, provided that you have enough health. This makes for interesting turn 1 potential.
- If you lower the mana cost of a spell through a card like Sorcerer's Apprentice, it will also cost less health to cast.
- If you can make your hero go Immune, such as through a card like Violet Illusionist, you won't take any damage from casting spells, making them completely free.
bron
- You'll get to build your own Standard deck for this brawl.
- You can cast spells whenever you want, provided that you have enough health. This makes for interesting turn 1 potential.
- If you lower the mana cost of a spell through a card like Sorcerer's Apprentice, it will also cost less health to cast.
- If you can make your hero go Immune, such as through a card like Violet Illusionist, you won't take any damage from casting spells, making them completely free.
bron
"Be brave, don't shave"
Jup.Denko schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:13:
[...]
spells kosten health ipv mana
Oh man, heerlijk die T0 kill met druidsmerig
Stap 1: kies druid
Stap 2: spuug je hand leeg en maak je tegenstander t1 dood
Stap 3: profit
AAECAZICAA9flwHVAcEEiAWFBrcGxAaaCL6rAsGrAqK2AvnAAvzNAofOAgA=
Bedankt voor die decklist, scheelt me weer wat zoekenxelfer schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:30:
[...]
Jup.
Stap 1: kies druid
Stap 2: spuug je hand leeg en maak je tegenstander t1 dood
Stap 3: profit
AAECAZICAA9flwHVAcEEiAWFBrcGxAaaCL6rAsGrAqK2AvnAAvzNAofOAgA=
Nou ja, de brawl is echt muntje gooien geworden. Ik dacht vanavond nog even te spelen, maar na letterlijk 13 Druid mirrors was ik het wel beu. Geen enkele andere class meer gezienThe_Big_Easy schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:31:
[...]
Bedankt voor die decklist, scheelt me weer wat zoeken
Het lijkt wel de ranked standard ladder ofniet?mosselmossel schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:28:
[...]
Nou ja, de brawl is echt muntje gooien geworden. Ik dacht vanavond nog even te spelen, maar na letterlijk 13 Druid mirrors was ik het wel beu. Geen enkele andere class meer gezien

Prince malcheza vandaag tegen me gehad was wel. Een mooie kaart vond ik
Speelde zelf met shaman ging me best aardig af. Moet alleen paladin nog naar Level 10 dan ben ik daarmee klaar daarna koop ik met het tot dan toe verzamelde gold wat kaarten hen nu.440 gold
Zit nu op rank 20 tot nu toe altijd zelf nog een deck in elkaar geflanst
Speelde zelf met shaman ging me best aardig af. Moet alleen paladin nog naar Level 10 dan ben ik daarmee klaar daarna koop ik met het tot dan toe verzamelde gold wat kaarten hen nu.440 gold
Zit nu op rank 20 tot nu toe altijd zelf nog een deck in elkaar geflanst
Burp
100% van de tijd als je in de Brawl niet mag beginnen dan kom je ook gewoon niet aan de beurt. Zo erg is het met de Druids
.
Beginnen = winnen. 100% van de tijd.
Ik heb nu 30 keer de Brawl gedaan. 15 keer als eerste en gewonnen en 15 keer als tweede gegaan en verloren. Alles turn 1, alles Druid mirror.
Ik heb nu 30 keer de Brawl gedaan. 15 keer als eerste en gewonnen en 15 keer als tweede gegaan en verloren. Alles turn 1, alles Druid mirror.
[ Voor 45% gewijzigd door xelfer op 01-09-2017 07:54 ]
misschien kennen jullie hem al maar ik vond hem leuk
nothing stops this train
Niet om lullig te doen, maar overdrijf je niet een ietse pietsie zoals wel vaker?xelfer schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 23:09:
100% van de tijd als je in de Brawl niet mag beginnen dan kom je ook gewoon niet aan de beurt. Zo erg is het met de Druids.
Verder; het is een Brawl, vind je het leuk, leef je uit. Vind je het niet bijzonder, speel beter geen 30 (!) potjes.
Als je na de mulligan geen card draw cards heb (Nourish / Ultimate Infestation) dan is het nog maar de zeer de vraag of je genoeg damage kan doen in je eerste beurt... Heb vanmorgen tijdens ontbijt 2x achter elkaar zo'n slechte hand gehad dat als eerste spelen niet hielp, als je geluk hebt concede de tegenstander meteen maar als ie slim is dan wacht ie even om te zien wat je gaat doen. Heb dan ook gisteren al een enkele keer in de mirrormatch kunnen winnen, ondanks het feit dat ik de coin had...xelfer schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 23:09:
100% van de tijd als je in de Brawl niet mag beginnen dan kom je ook gewoon niet aan de beurt. Zo erg is het met de Druids.
Achja, 30 potjes is 30 beurten hesmurfinmark schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:44:
[...]
Niet om lullig te doen, maar overdrijf je niet een ietse pietsie zoals wel vaker?
Verder; het is een Brawl, vind je het leuk, leef je uit. Vind je het niet bijzonder, speel beter geen 30 (!) potjes.
De brawl leest "queue for a 50% chance to instantly get 3.33 gold".
Het was wel ez gold ez life. 3 Quests kunnen doen en 50 gold aan wins kunnen halen in een half uurtje ofzo.
[ Voor 5% gewijzigd door xelfer op 01-09-2017 10:15 ]
Alles voor het goud hé?xelfer schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:14:
[...]
Achja, 30 potjes is 30 beurten he. Heb ook geen enkele keer gehad dat ik of mijn tegenstander zonder carddraw zaten. Had 1 keer geen lethal (29 damage), maar toen concede mijn tegenstander toch omdat hij niets kon spelen.
De brawl leest "queue for a 50% chance to instantly get 3.33 gold".
Het was wel ez gold ez life. 3 Quests kunnen doen en 50 gold aan wins kunnen halen in een half uurtje ofzo.
Heb mijn ene potje voor het pakje gedaan, iemand in paar beurten met 7/14 beest uit Free from Amber doodgemept. Tegenstander speelde een "gewoon"deck.
In kader van rank 5 halen met "slechte" decks, ik ga eens aan de slag met Dead Mans Hand warrior.
Heeft iemand hier al wat geprobeerd met de aangepaste interactie van Naga sea witch and de verschillende Giants?
Naga sea witch zorgt er nu voor dat de Giants 5 mana kosten, waarna de mana korting van de giant eraf gaat
0 mana molten giant als je 25 health hebt
0 mana sea giant als er naast naga nog 4 andere minions op het board zijn
0 mana mountain giant als je daarnaast nog 5 kaarten in je hand hebt
0 man arcana giant als je 5 spells gespeeld hebt in de beurten vooraf
Naga sea witch zorgt er nu voor dat de Giants 5 mana kosten, waarna de mana korting van de giant eraf gaat
[ Voor 35% gewijzigd door louzy82 op 01-09-2017 11:26 ]
Louzy#2475
Ja waren wat filmpjes van Kripp 1,5 jaar terug volgens mij. Moet je even op Youtube kijken.louzy82 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:08:
Heeft iemand hier al wat geprobeerd met de aangepaste interactie van Naga sea witch and de verschillende Giants?
Moet je in Wild proberen, ik had een fatigue deck gemaakt met Deadmans Hand, Iron Juggernaut en Brann. Als het lukte was het echt hilarisch, want ik had ook superveel removal dankzij Deadmans Hand.smurfinmark schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:02:
[...]
Alles voor het goud hé?![]()
Heb mijn ene potje voor het pakje gedaan, iemand in paar beurten met 7/14 beest uit Free from Amber doodgemept. Tegenstander speelde een "gewoon"deck.
In kader van rank 5 halen met "slechte" decks, ik ga eens aan de slag met Dead Mans Hand warrior.
Heb het deckje weggegooid anders had ik het gedeeld met je.
[ Voor 32% gewijzigd door Nitai op 01-09-2017 11:33 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
dubbel
[ Voor 98% gewijzigd door Nitai op 01-09-2017 11:33 ]
volgens mij is de interactie van Naga sea witch pas met de laatste patch aangepast....Nitai schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:30:
[...]
Ja waren wat filmpjes van Kripp 1,5 jaar terug volgens mij. Moet je even op Youtube kijken.
Louzy#2475
Dan begrijp ik je niet, maar dat kan ook liggen aan slaaptekort bij mijlouzy82 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:33:
[...]
volgens mij is de interactie van Naga sea witch pas met de laatste patch aangepast....
Geen probleem, ik heb een lijst van HSDog die op Mill geent is, een standard list. Daar ga ik eerst een mee aan de gang.Nitai schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:30:
[...]
Ja waren wat filmpjes van Kripp 1,5 jaar terug volgens mij. Moet je even op Youtube kijken.
[...]
Moet je in Wild proberen, ik had een fatigue deck gemaakt met Deadmans Hand, Iron Juggernaut en Brann. Als het lukte was het echt hilarisch, want ik had ook superveel removal dankzij Deadmans Hand.
Heb het deckje weggegooid anders had ik het gedeeld met je.
Ja nouja als je de mogelijkheid krijgt om een gratis pakje binnen te halen en de quests te completen dan zeg ik daar geen nee tegen
De keren dat ik mogelijk geen OTK heb spam ik wat well played emotes en dan conceden ze tochlouzy82 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:43:
Ik heb 'maar' 5 potjes tavern brawl gespeeld maar geen een OTK gezien

en zo kan ik er nog wel 20 posten
Ik concede tegenwoordig ook gelijk als ik als 2e mag, dan gaat het nog sneller
[ Voor 23% gewijzigd door xelfer op 01-09-2017 11:54 ]
Sinds een aantal dagen zorgt Naga sea witch er dus voor dat de mana cost van je kaarten 5 is en gaat er daarna de korting van de giants nog vanaf.Nitai schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:35:
[...]
Dan begrijp ik je niet, maar dat kan ook liggen aan slaaptekort bij mij
bijv molten giant, die kost normaliter 25 mana met een korting van 1 mana per damage die je hero heeft gehad.
met naga sea witch kost hij 5 mana met een korting van 1 mana per damage die je hebt gehad
oftwel als je op 25 health staat, dan kost ie 0
Louzy#2475
Ah duidelijk, lijkt mij een bug dan.louzy82 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:42:
[...]
Sinds een aantal dagen zorgt Naga sea witch er dus voor dat de mana cost van je kaarten 5 is en gaat er daarna de korting van de giants nog vanaf.
bijv molten giant, die kost normaliter 25 mana met een korting van 1 mana per damage die je hero heeft gehad.
met naga sea witch kost hij 5 mana met een korting van 1 mana per damage die je hebt gehad
oftwel als je op 25 health staat, dan kost ie 0
Ze hebben de meest gespeelde Giant dusdanig kapot generfed dat het nu ook niet zoveel meer uit maaktlouzy82 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:53:
[...]
Nee door blizzard bevestigd als 'intentional'
Je doelt op Molten giant?xelfer schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:01:
[...]
Ze hebben de meest gespeelde Giant dusdanig kapot generfed dat het nu ook niet zoveel meer uit maakt.
Die lijkt me toch wel speelbaar zo?
Kans is aardig aanwezig (vooral als je met warlock speelt) dat je op turn 5 wel 5 damage hebt gehad?
Louzy#2475
Jep. Nu icm de Naga aanpassing is het zeker speelbaar, maar voorheen was het waarschijnlijk overpowered geweestlouzy82 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:05:
[...]
Je doelt op Molten giant?
Die lijkt me toch wel speelbaar zo?
Kans is aardig aanwezig (vooral als je met warlock speelt) dat je op turn 5 wel 5 damage hebt gehad?
Ik wil even iets aan jullie voorleggen, met de vraag of jullie dit herkennen.
Opponent is aan het verliezen, en verlaat het spel zonder te conceden.
HS doet een beetje raar, je krijgt dus wel de mededeling "opponent has left" maar het hangt.
Vervolgens sluit ik af, maar vervolgens zit de opponent wel weer in de game, en je bent een deel van je laatste beurt kwijt, nu is de opponent weer aan de beurt.
Is nu al een paar kaar gebeurd, ik vraag me af of mensen dit bewust opzoeken.
HS doet een beetje raar, je krijgt dus wel de mededeling "opponent has left" maar het hangt.
Vervolgens sluit ik af, maar vervolgens zit de opponent wel weer in de game, en je bent een deel van je laatste beurt kwijt, nu is de opponent weer aan de beurt.
In sommige gevallen wellicht bewust (Alt+F4) maar mobile spelers droppen wel vaker. Vanwege die mobile DCs zit die reconnect er ook in.smurfinmark schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:08:
Ik wil even iets aan jullie voorleggen, met de vraag of jullie dit herkennen.
Als je een 'Opponent has left' ziet, blijven hangen totdat je de win krijgt, nooit zelf afsluiten. Kan even duren, maar als je zelf quit, loop je het risico de game te verliezen.
Een Paladin
.....

Hij kwam heel dicht bij (wat betreft het killen van zichzelf).

Hij kwam heel dicht bij (wat betreft het killen van zichzelf).
Precies, en dat probeer ik ook, maar het hangt totaal. Nu sluit ik meteen af, en als de game nog open is reconnect het. Maar vaak wel te laat.Zarhrezz schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:11:
[...]
In sommige gevallen wellicht bewust (Alt+F4) maar mobile spelers droppen wel vaker. Vanwege die mobile DCs zit die reconnect er ook in.
Als je een 'Opponent has left' ziet, blijven hangen totdat je de win krijgt, nooit zelf afsluiten. Kan even duren, maar als je zelf quit, loop je het risico de game te verliezen.
Dit filmpje van Reddit is wel echt prachtig
.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?time_continue=42&v=iRQCcOUMC60]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?time_continue=42&v=iRQCcOUMC60]
Ik had dat laatst ook, toen deed ik End Turn en toen kreeg ik de win wel.smurfinmark schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:06:
Precies, en dat probeer ik ook, maar het hangt totaal. Nu sluit ik meteen af, en als de game nog open is reconnect het. Maar vaak wel te laat.
Wat de Tavern Brawl betreft, is er misschien een Match Making Rating speciaal daarvoor? Ik kreeg namelijk allemaal trage prutstegenstanders (zelfs de druid) die mij pas dood kregen nadat ik op beurt 4+ mezelf half dood had gecycled met mijn nog-prutser deck.
Speelt er hier toevallig iemand, al dan niet in navolging van Kripp (af en toe) Marvel Future Fight?
add me pls: DonQuichot
add me pls: DonQuichot
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Ik heb ongeveer 8 brawl games gespeeld waar ik maar 1 keer OTK ben. De rest waren mensen met redelijke starting hands.. Valt allemaal wel mee.smurfinmark schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:44:
[...]
Niet om lullig te doen, maar overdrijf je niet een ietse pietsie zoals wel vaker?
Nou ik weet niet wat het is maar ik ben waarschijnlijk nog nooit zo ongelukkig geweest met het openen van packs want vanaf een dag na de release (120 pakjes geopend 7 Legendary's) heb ik nog geen enkele legendary meer gekregen en toch zeker bijna elke dag wel een pakje geopend
Nou heb ik genoeg dus om alles wat ik wil spelen te maken maar toch voelt het gewoon niet lekker al komt dat ook omdat er geen echte must crafts zijn aangezien Druid de hele meta domineerd enb ik daarom hoop uit legendary's uit een pakje om ook wat anders te kunnen spelen zonder er direct 1600 dust tegen aan te gooien.
Nou heb ik genoeg dus om alles wat ik wil spelen te maken maar toch voelt het gewoon niet lekker al komt dat ook omdat er geen echte must crafts zijn aangezien Druid de hele meta domineerd enb ik daarom hoop uit legendary's uit een pakje om ook wat anders te kunnen spelen zonder er direct 1600 dust tegen aan te gooien.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
120 pakjes + 21 sinds launch is 141. Gedeeld door 7 legs is bijna exact het gemiddelde van 1/20. Als je dat al 'nog nooit zo ongelukkig' noemt dan wordt het vanaf hier één lange tunnel in totale duisternis.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Volgens Kripparian op Youtube gisteren is matchmaking gebaseerd op hoeveel wins je hebt, dus dat verklaart het wel. Handig om te weten dat je moet beginnen met je prutsexperimenten ipv met iets veelbelovends, want je kunt niet meer terug.108rogar schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:47:
Wat de Tavern Brawl betreft, is er misschien een Match Making Rating speciaal daarvoor? Ik kreeg namelijk allemaal trage prutstegenstanders (zelfs de druid) die mij pas dood kregen nadat ik op beurt 4+ mezelf half dood had gecycled met mijn nog-prutser deck.
Ben er vrij zeker van dat er zeker in de laatste 30 geen Legendary's hebben gezeten.Tektoon schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:05:
120 pakjes + 21 sinds launch is 141. Gedeeld door 7 legs is bijna exact het gemiddelde van 1/20. Als je dat al 'nog nooit zo ongelukkig' noemt dan wordt het vanaf hier één lange tunnel in totale duisternis.
Ik heb wel vaker een poosje niets gehad maar voor mijn gevoel lijkt het nu wat slechter.
Het is ook gewoon jammer dat alles wat ik nu nog niet heb eigenlijk ook niet echte must crafts omdat de power level van bijv. kaarten als DK Rexxar, DK Thrall en Sindragosa gewoon veel te laag is vooral door de power level van MSoG.
Ja heb ik ook. Ik dust niet eens m'n gouden kaarten meer omdat ik niet echt iets te craften heb. Vorige week maar even Pyros en Lyra gemaakt. Letterlijk één potje met Pyros gespeeld maar Lyra zit nog in de verpakking. Van de zomer kreeg ik een gouden Malygos: ook nog niet mee gespeeld.
Ik overwoog bijna om Kesseleth te craften maar toen bedacht ik me dat 'ie echt alleen in zoo goed is.
Kripp heeft gisteren of eergisteren z'n crafting guide gepost: staat vol met Un'goro kaarten.
Ik overwoog bijna om Kesseleth te craften maar toen bedacht ik me dat 'ie echt alleen in zoo goed is.

Kripp heeft gisteren of eergisteren z'n crafting guide gepost: staat vol met Un'goro kaarten.
DK Thrall is wel een goed speelbare kaart in een Evolve deck. Maar Hunter kan niets anders dan Midrange of Smorc zijn volgens mij, hoe hard Blizzard ook zijn best doet dat gaat niets worden.beuker19 schreef op zondag 3 september 2017 @ 00:46:
[...]
Ben er vrij zeker van dat er zeker in de laatste 30 geen Legendary's hebben gezeten.
Ik heb wel vaker een poosje niets gehad maar voor mijn gevoel lijkt het nu wat slechter.
Het is ook gewoon jammer dat alles wat ik nu nog niet heb eigenlijk ook niet echte must crafts omdat de power level van bijv. kaarten als DK Rexxar, DK Thrall en Sindragosa gewoon veel te laag is vooral door de power level van MSoG.
Als je überhaupt een soort van control deck wilt spelen dan moet het sowieso kunnen winnen van Druid. En aangezien Druid zo sterk is wil je geen tier 2 kaarten spelen. Yay power creep.
Als je bv naar Wild kijkt dan zie je kaarten als Dr Boom ook weinig, puur omdat er tegenwoordig sterke(re) kaarten zijn die meer synergie bieden aan decks.
[ Voor 7% gewijzigd door xelfer op 03-09-2017 08:48 ]
Ik zou een moord doen voor jouw gemiddelde... Had na release 3 legendaries na ruim 90 packs. Inclusief de 'gratis' legendary die je binnen 10 packs krijg.beuker19 schreef op zondag 3 september 2017 @ 00:46:
[...]
Ben er vrij zeker van dat er zeker in de laatste 30 geen Legendary's hebben gezeten.
Net een Shaman die Thrall DK evolve deed en uit zijn 3 minions een Al'Akir, 7/8 Taunt en Grommash kreeg
. Praise RNGsus.

Juist door de RNG één van de leukste decks om te spelen imo. Ik kan er wel om lachen als er Doomsayers en shit uit je evolves komenxelfer schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:14:
Net een Shaman die Thrall DK evolve deed en uit zijn 3 minions een Al'Akir, 7/8 Taunt en Grommash kreeg. Praise RNGsus.
Ja die RNG vind ik op zich minder vervelend om tegen te spelen dan een Druid die gewoon 20 games op een rij 20 beurten op een rij exact hetzelfde doet.mosselmossel schreef op zondag 3 september 2017 @ 09:52:
[...]
Juist door de RNG één van de leukste decks om te spelen imo. Ik kan er wel om lachen als er Doomsayers en shit uit je evolves komen
Of een Exodia Mage die 11 beurten op een rij een Freeze the Board into Draw a card doet. Of een Big Priest die toevallig T4 Barnes pakt en je high rolled.
Nee, HS is niet bepaald in een goeie staat.
Net verloor ik een potje van een Exodia Mage die 5 Frost Novas en 3 Blizzards speelde in 8 opeenvolgende beurten. Dan hoop je haast tegen Evolve Shaman te spelen die de lucky RNG mee heeft.
Ik blijf deze maand weer lekker op rank 20 zitten met gimmick decks denk ik
Gisteren 22 potjes op rank 15 Wild. 10 keer tegen Priest. Was ook best gapen.
Mja ik denk dat het op dit moment in HS niet veel uit maakt waar je tegen speelt.mosselmossel schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:45:
Gisteren 22 potjes op rank 15 Wild. 10 keer tegen Priest. Was ook best gapen.
De power creep is zo insane dat ieder deck vanaf turn 4 de potentie heeft om helemaal nuts te gaan en de tegenstander tot figurant te degraderen.
Er zijn 2 grote fouten in de kern van HS:
1. De power van early game kaarten.
2. (Random) Card generation.
Kaarten als "pak 5 kaarten" of "discover random x" zijn in mijn ogen echt een pest voor skill based gameplay. Je kan als tegenstander nergens omheen spelen en de enige value game die je kan spelen is maar exact dezelfde onzin spelen.
Vroeger zat je in de mirror match als Mage te tellen hoeveel Fireballs en Frostbolts je tegenstander gespeeld had. Tegenwoordig boeit dat totaal niet want hij kan er 2 spelen maar ook 5+. Om een boardclear of removal kaart heenspelen is met randomness minder skill based.
Net speelde ik tegen een Mage die 3 Counterspells speelde terwijl hij er 0 in zijn deck had...
[ Voor 4% gewijzigd door xelfer op 03-09-2017 11:36 ]
Meer mensen last van de RNG van Deathstalker Rexxar?? ik heb 10 potjes gespeeld en maar 1x binnen de 20 kaarten die Rexxar getrokken.....waarom hebben ze die RNG zo slecht gezet?
Hij komt dus altijd te laat en heb je dus er weinig aan.
Als ik had geweten dat dit (bug) bestond had ik geen 1600 dust ertegen aan gegooit
Als ik had geweten dat dit (bug) bestond had ik geen 1600 dust ertegen aan gegooit
[ Voor 28% gewijzigd door Kol Nedra op 03-09-2017 13:39 ]
nothing stops this train
Ik heb heel erg geprobeerd om meerdere dekjes te maken om Lich King te verslaan, alleen krijg het na 50x ofzo proberen gewoon niet gedaan... 
Wil iemand kijken en een dekje maken voor mij? http://www.hearthpwn.com/members/Achelos2010/collection
Kaarten die trouwens compleet obsolete zijn, zeg het maar. Dust ik.

Wil iemand kijken en een dekje maken voor mij? http://www.hearthpwn.com/members/Achelos2010/collection
[ Voor 12% gewijzigd door SkyStreaker op 03-09-2017 14:08 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
LOLKol Nedra schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:38:
Meer mensen last van de RNG van Deathstalker Rexxar?? ik heb 10 potjes gespeeld en maar 1x binnen de 20 kaarten die Rexxar getrokken.....waarom hebben ze die RNG zo slecht gezet?
Ooit gehoord van gewoon domme pech? 10 potjes is al helemaal geen sample size.
- we kunnen je kaarten niet zien want je collectie is 'private'SkyStreaker schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:56:
Ik heb heel erg geprobeerd om meerdere dekjes te maken om Lich King te verslaan, alleen krijg het na 50x ofzo proberen gewoon niet gedaan...
- met welke class probeer je het?
- welke standaard decks heb je al geprobeerd?
- kaarten als obsolete bezien en dan dusten is voor je eigen rekening: zou ik niet aanraden
Ik had het laatst met het pakken van patches in mijn openingsmanche. Die pakte ik 5 keer vaker dan de overige 4 1-drop pirates samen. Geen bug maar gewoon domme pech.Kol Nedra schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:38:
Wat me wel opvalt is dat ik heel vaak dezelfde random kaart genereer van mijn tegenstander. Met de Swashburglers, Shaku, Burgle etc heb ik weleens 7 Mass Dispells in 1 potje gekregen.
En ook dat is natuurlijk een hele kleine sample size =)xelfer schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:12:
Wat me wel opvalt is dat ik heel vaak dezelfde random kaart genereer van mijn tegenstander. Met de Swashburglers, Shaku, Burgle etc heb ik weleens 7 Mass Dispells in 1 potje gekregen.
Jup maar het gebeurt wel significant te vaak dat je 2 random kaarten krijgt van een class waarbij die kaarten allebei exact hetzelfde zijn. Denk dat die randomizer niet helemaal goed werkt in de source code.Zarhrezz schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:26:
[...]
En ook dat is natuurlijk een hele kleine sample size =)
http://stattrek.com/online-calculator/hypergeometric.aspxKol Nedra schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:38:
De kans dat een kaart die 1 keer in je deck zit bij de eerste 20 kaarten zit is 66%, dus 33% kans dat je 'em de eerste 20 kaarten niet trekt.
In 10 potjes Rexxar maar 1 keer binnen de eerste 20 kaarten te trekken heeft een kans van 0.0034%. Dat is dan wel pech, ja. Maar geen bug, geen RNG die 'slecht gezet' is...die is namelijk niet gezet voor standaard deck draw. Alleen op Discover en in Arena draft zijn er aangepaste kansen.
http://www.hearthpwn.com/members/Achelos2010/collection Hij is nu open.Tektoon schreef op zondag 3 september 2017 @ 15:43:
[...]
- we kunnen je kaarten niet zien want je collectie is 'private'
- met welke class probeer je het?
- welke standaard decks heb je al geprobeerd?
- kaarten als obsolete bezien en dan dusten is voor je eigen rekening: zou ik niet aanraden
Mja, ik speel vooral Shammy, Pally, Druid en in mindere mate Rogue. De rest van de klasses, die kaarten dust ik omdat ik ze echt niks aan vindt
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Mauh, dat zal meevallen, want RNG generators zijn niet iets dat je tegenwoordig zelf programmeert; je vraagt je framework om een random.xelfer schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:33:
Denk dat die randomizer niet helemaal goed werkt in de source code.
Ik weet nog wel uit de tijd toen ik op een MUD coding deed, er in die mudlib (de Nightmare mudlib als ik me goed herinner) een afwijking in de RNG generator zat; die had een lichte voorkeur voor 0. Dus als je RANDOM(1) vroeg (uitkomst 0 of 1) kreeg je iets van 52% 0, 48% 1. Dat soort "grote" afwijkingen zal je bij een moderne RNG generator tegenwoordig niet meer zien.
Natuurlijk kan er in een bepaald pad van de RNG keuze (bv. in het aanbieden van de set waaruit random te kiezen) een fout zitten, waardoor bv. de kans op een bepaalde kans veel groter wordt dan bedoel. Aan de andere kant zou ik dan verwachten dat dat snel op zou vallen...er zijn nogal wat games die gespeeld worden en dan staat youtube al snel vol met de meest in het oog springende voorbeelden.
Er zijn wel F2P spellen waarbij "gesjoemeld" wordt met de random, maar lijkt me sterk dat ze wat met de draw gaan doen, dat strookt niet met de intuitieve aannames rond een deck. Bij Hearthstone zou het meer in de manipulatie van wat je uit je pakje krijgt zitten. Ik heb altijd het gevoel dat Blizzard graag wil dat ik Paladin speel, of denkt dat ik Paladin leuk vind omdat ik daar ooit mee begonnen ben, want ik krijg bijna alle legendaries daarvan.
Ik had dat vorige set ook al, allerlei kaarten die ik wel wil craften, maar niets dat er echt uit springt en me significant gaat helpen. Ik moet het eigenlijk niet doen maar ik heb toch sterk de neiging om DK Rexxar toe te voegen aan mijn Hall of Shame van Thermaplugg en Skeleton Knight.
Ik had vorig jaar een reeks van 33, 20, 31, 29 en 34 pakjes per legendary, verdeeld over Classic en Mean Streets. Sindsdien maximaal 16 pakjes per legendary, tot mijn huidige reeks die al weer op 32 staat. Kortom, random is random.beuker19 schreef op zondag 3 september 2017 @ 00:46:
Ik had dat vorige set ook al, allerlei kaarten die ik wel wil craften, maar niets dat er echt uit springt en me significant gaat helpen. Ik moet het eigenlijk niet doen maar ik heb toch sterk de neiging om DK Rexxar toe te voegen aan mijn Hall of Shame van Thermaplugg en Skeleton Knight.
[ Voor 17% gewijzigd door 108rogar op 03-09-2017 20:07 ]
Nou, ladder tussen 20 en 17 is nog steeds geen lol te beleven, tenzij je turn 7 + turn 8 Ultimate Infestation leuk spelen vind.
ja je moet ook ff wachten als je fun wilt spelen, speel lekker WILD en ga halverwege de maand pas aan standard beginnenZarhrezz schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:32:
Nou, ladder tussen 20 en 17 is nog steeds geen lol te beleven, tenzij je turn 7 + turn 8 Ultimate Infestation leuk spelen vind.
nothing stops this train
Ik zou iedereen aanraden om Standard gewoon gedag te zeggen en lekker over te stappen op Wild. Daar zijn de problemen ook maar heb je wel meer variatie.Zarhrezz schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:32:
Sowieso is de ladder altijd een paar dagen verpest na een reset.
Ja...op zich waar maar wild beleef ik ook niet veel lol aan, ik heb een aantal heel sterke expansies gemist.Kol Nedra schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:34:
ja je moet ook ff wachten als je fun wilt spelen, speel lekker WILD en ga halverwege de maand pas aan standard beginnen
Maar goed, komende week meer info over wat er met Druid gedaan wordt...ik ben benieuwd (en verwacht niks).
Mijn grote probleem is dat Druids de hele control game volledig vernietigen. De game wordt hierdoor aggro of Druid, met een paar alternatieven die nog een beetje mee kunnen komen met de Druid spam.
Hele classes en class archetypes zijn gewoon weg, omdat ze niet op kunnen boxen tegen de zerg van Druids.
Hele classes en class archetypes zijn gewoon weg, omdat ze niet op kunnen boxen tegen de zerg van Druids.
of gelijk conceden als je een druid tegenkomt.....xelfer schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:51:
Mijn grote probleem is dat Druids de hele control game volledig vernietigen. De game wordt hierdoor aggro of Druid, met een paar alternatieven die nog een beetje mee kunnen komen met de Druid spam.
als ik een mage tegen kom die zijn quest spell activeert concede ik ook gelijk, is gewoon geen bal aan
nothing stops this train
Ja dat doe ik vaak ook, maar ik heb ook geen zin om 5 min te conceden voordat ik in een potje terecht kom.Kol Nedra schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:53:
[...]
of gelijk conceden als je een druid tegenkomt.....
als ik een mage tegen kom die zijn quest spell activeert concede ik ook gelijk, is gewoon geen bal aan
Paladin, Warrior en Hunter zie ik op dit moment zelden overigens.
Ik doe liever conceden dan dat ik tegen een jade druid/ quest mage speel ^^
nothing stops this train
Paladin heel weinig inderdaad....de week 1 OTK is compleet verdwenen (maar ja, die kan pas turn 10-11 en dan is Druid al 3-4 beurten klaar). Af en toe nog een Murloc maar dat is het wel. Pirate Warrior nog wel eens hier en daar. Hunter zelf gisteren / vandaag gespeeld, toch best wat mirrors.xelfer schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:56:
Paladin, Warrior en Hunter zie ik op dit moment zelden overigens.
Hmm, terwijl ik net aan de Druid was (die is nog niet eens lvl60, lol). Jades en Aggro afwisselend, afhankelijk van wat ik tegenkwam. Wel daardoor al sneller dan ooit rank 14
Alle classes op level 10
590 gold
Gewoon normale packs van kopen?
Ben er nog niet helemaal uit welke klasse ik het fijnst mee speel
Merk na het begin van het seizoen dat weer mensen met goede kaarten onder aan de ladder beginnen won op het einde van het seizoen meer potjes
590 gold
Ben er nog niet helemaal uit welke klasse ik het fijnst mee speel
Merk na het begin van het seizoen dat weer mensen met goede kaarten onder aan de ladder beginnen won op het einde van het seizoen meer potjes
Burp
Die krijg je ook al uit brawls. Ik zou Un'goro of Frozen Thone doen geloof ik.
Ze zullen het wel weer helemaal de grond in nerfen; ben benieuwd. Ik kom overigens geen Druid meer tegen tussen 20 en +/- 14: letterlijk 2 in drie dagen op 2 accounts. Iedereen speelt anti-druid.
Daarmee zet je wel een flinke rem op je speelniveau, maar goed. Ik zou gewoon de Lich King doen met een standaard Jade Druid of een Murloc Paladin. Je hebt de meeste kaarten ervoor (minus UI/megasaur oid) maar daarvoor kan je ook iets anders nemen.SkyStreaker schreef op zondag 3 september 2017 @ 17:43:
[...]
Mja, ik speel vooral Shammy, Pally, Druid en in mindere mate Rogue. De rest van de klasses, die kaarten dust ik omdat ik ze echt niks aan vindt
Lekker Infestations/plagues dusten.
[ Voor 3% gewijzigd door Tektoon op 03-09-2017 22:00 ]
Dat is zeker in het begin prima...die kaarten gaan nooit uit Standard, dus nog jaren bruikbaar. Anders Un'Goro en Knights of the Frozen Throne packs; die zijn dit jaar in roulate gekomen, dus gaan nog ruim een jaar mee.Wii4all schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:56:
Alle classes op level 10
590 gold
Ja, de eerste week is dat effect heel sterk, daarna neemt het af. Dat zie je elke maand opnieuw.Merk na het begin van het seizoen dat weer mensen met goede kaarten onder aan de ladder beginnen won op het einde van het seizoen meer potjes
Nou, mijn ervaring op 20-17 is toch anders...en anti-Druid, waar hebben we het dan over?Tektoon schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:59:
Ik kom overigens geen Druid meer tegen tussen 20 en +/- 14: letterlijk 2 in drie dagen op 2 accounts. Iedereen speelt anti-druid.
Ik vond deze in de twitter comments wel mooi:

Eerste pak een earth elemental goud en 3.keer een. Spiteful Smith.... Een had wel voldoende geweest
Burp
Al het andere.Zarhrezz schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:07:
[...]
Nou, mijn ervaring op 20-17 is toch anders...en anti-Druid, waar hebben we het dan over?
Voornamelijk snelle paladins en priests. Ik zie ook aardig wat van die nieuwere control mages. Toch blij met m'n Pyros.
Het beste wat je kan doen om niet van Druids te verliezen is geen HS spelen. Ik vind het zelf vooral jammer dat er geen normale control decks bestaan in HS.Zarhrezz schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:07:
Nou, mijn ervaring op 20-17 is toch anders...en anti-Druid, waar hebben we het dan over?
Het is dat ik nog als doel heb om al mijn classes golden te halen, anders had ik wss weinig tot geen HS meer gespeeld. Warlock en Shaman zijn de laatste 2 en ik moet voor beide nog minder dan 40 wins, dus het doel houdt mij nog bezig.
Van Reddit:

@Zarhrezz dat twitter plaatje laat wel duidelijk zien wat er mis is met Ultimate Infestation. Zoiets moet je toch zien als game designer? Ik snap dat echt niet.
Ik denk dat UI in de andere classes een iets minder OP kaart zou zijn dan in druid. Het is vooral door al die ramp die druid heeft dat ze UI soms al op turn 5-6 kunnen spelen en hun tempoverlies door te rampen in de eerste ronden in 1 klap goedmaken. Als UI altijd alleen maar vanaf turn 10 gespeeld kon worden heeft het voor 10 mana geen enorme directe impact op het bord. De card advantage die je ervoor terug krijgt kun je pas in de beurten erop benutten natuurlijk.Piet_Piraat7 schreef op maandag 4 september 2017 @ 07:58:
@Zarhrezz dat twitter plaatje laat wel duidelijk zien wat er mis is met Ultimate Infestation. Zoiets moet je toch zien als game designer? Ik snap dat echt niet.
Neemt niet weg dat je kijkend naar andere draw kaarten eigenlijk 9 mana zou betalen voor draw 5. Netto betaal je dus 1 mana voor de rest van de effecten. Preeeeetty good!
Las net dat Druid met UI in de start hand een hogere winrate heeft dan zonder UI.
Maar het is natuurlijk wel het complete plaatje wat Druid nu zo OP maken
Maar het is natuurlijk wel het complete plaatje wat Druid nu zo OP maken
Stel dat ze druid 100% fixen... dan is er wel weer een ander plebdeck wat iedereen speelt.
Flavor of the month is een term die ik al ken sinds de eerste battleground in WoW en ik weet al bijna 13 jaar hoe langzaam blizz iets fixed en dat fixen alleen maar de focus verlegd naar een andere class.
Ik vind geen enkele matchup leuk. Of ik word keihard afgemaakt en concede direct of de tegenstander doet dit. Mirrors zijn nog erger want de tegenstander drawt precies de kaarten die ik niet trek (of andersom).
Ik heb wat dat betreft echt een haat/liefde verhouding met HS. Ik wil het eigenlijk nooit meer spelen, maar blijf het toch doen (al dan niet met flinke time-outs).
Ben denk ik verslaafd aan het spelen met de collectie, een deckje bedenken en dan de eerste paar turns een plannetje hebben. Vervolgens speel je dan wel tegen enkel dezelfde T1 decks waarbij je blijft conceden om vervolgens zelfs ook maar gewoon die decks te spelen.
Conceden is ook een hype trouwens, waardoor legend totaal 0 voorstel.
Als ik druid speel win ik zeker 3/10 games puur door een concede t1/2/3 van de tegenstander.
Echt als je een jadedruid deck hebt en 100 uur de tijd wordt letterlijk iedereen legend.
Legend kan idd iedereen worden, je hebt alleen tijd nodig en een goede netdeck van internet halen.
als je die vaak genoeg speelt leer je vanzelf wel hoe je het wel moet spelen.
Ik ben overigens nooit lager dan rank 10 gekomen, dit komt omdat ik gene interesse heb en omdat ik geen tijd heb. ik speel voor de fun en ben daarom vaak te vinden in WILD en speel ik zelfgemaakte decks.
soms heb je ook een quest bv speel 50 mage cards.....wat doe ik ik speel ene deck van 30 mage cards only
De meeste fun uit HS haal ik uit WILD met een beetje ''troll''decks.....een leuke deck dat je tegenstander nooit verwacht, heerlijk
meestal is het dus priest, revive, steal etc.....leuk
alhoewel ik warrior ook voortaan waardeer met Rotface
als je die vaak genoeg speelt leer je vanzelf wel hoe je het wel moet spelen.
Ik ben overigens nooit lager dan rank 10 gekomen, dit komt omdat ik gene interesse heb en omdat ik geen tijd heb. ik speel voor de fun en ben daarom vaak te vinden in WILD en speel ik zelfgemaakte decks.
soms heb je ook een quest bv speel 50 mage cards.....wat doe ik ik speel ene deck van 30 mage cards only
De meeste fun uit HS haal ik uit WILD met een beetje ''troll''decks.....een leuke deck dat je tegenstander nooit verwacht, heerlijk
meestal is het dus priest, revive, steal etc.....leuk
alhoewel ik warrior ook voortaan waardeer met Rotface
[ Voor 8% gewijzigd door Kol Nedra op 04-09-2017 10:25 ]
nothing stops this train
Nu speel ik voor het eerst Jade druid deze expansion maar er heeft letterlijk nog niemand een early concede gedaan tegen me. Wel is het deck gruwelijk sterk merk ik. Ultimate infestation is vooral OP door het Jade thema waardoor je geen fatigue kan krijgen en de combinatie met Nourish zodat je deze kan gebruiken voor +2 mana ipv 3 kaarten. Andere classes zou UI niet eens super OP zijn denk ik omdat het late game is met zeer groot risico op fatigue. Je kan er dan ook niet twee spelen denk ik.Predje schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:47:
[...]
Conceden is ook een hype trouwens, waardoor legend totaal 0 voorstel.
Als ik druid speel win ik zeker 3/10 games puur door een concede t1/2/3 van de tegenstander.
Echt als je een jadedruid deck hebt en 100 uur de tijd wordt letterlijk iedereen legend.
Vijf mana plus Innervate info Malfurion the Pestilent is trouwens bijna altijd game winning merk ik.
Op zich is het deck best leuk om te spelen en geen autoplay zoals Aggro Warrior. Maar gewoon simpelweg veel te sterk en Jades zijn conceptueel niet okay vind ik.
Juist daarom zou het zo fijn zijn als ze wat vaker / sneller inspringen door kleine patches uit te voeren. Als de winrate van een deck hoog ligt dan zouden er toch wat alarmbellen moeten gaan bij de game designers dat de balans wellicht wat verstoord raakt. Ideale situatie is dat iedere class evenveel wordt gespeeld en redelijk gelijke winkansen heeft, daar probeer je toch zo dicht mogelijk bij te zitten lijkt me.Predje schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:47:
[...]
Flavor of the month is een term die ik al ken sinds de eerste battleground in WoW en ik weet al bijna 13 jaar hoe langzaam blizz iets fixed en dat fixen alleen maar de focus verlegd naar een andere class.
Neem pirate warrior, waarbij die 1 mana kaart een 3/2 werd als je een wapen hebt. Toch iets te sterk bleek achteraf. Daar hadden ze veel sneller op in kunnen springen na community feedback. En nu hetzelfde met jade / ultimate infestation.
Ik snap dat er altijd wel 1 of 2 decks net iets boven de rest staan in de flavor of the month, maar van mij hoeft dat geen 'month' te duren.
[ Voor 6% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 04-09-2017 10:59 ]
Ook voor andere classes zou het OP zijn. Voor Druid is het uber-OP omdat ramping kaarten kost en die krijg je door UI ruimschoots gecompenseerd met als bonus dat je een 6-cost + 6-cost rond turn 6-7 dropt.ruurd v. schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:58:
Ik denk dat UI in de andere classes een iets minder OP kaart zou zijn dan in druid. Het is vooral door al die ramp die druid heeft dat ze UI soms al op turn 5-6 kunnen spelen en hun tempoverlies door te rampen in de eerste ronden in 1 klap goedmaken. Als UI altijd alleen maar vanaf turn 10 gespeeld kon worden heeft het voor 10 mana geen enorme directe impact op het bord. De card advantage die je ervoor terug krijgt kun je pas in de beurten erop benutten natuurlijk.
Draw 5 voor 10 mana in een Druid ramp deck zou waarschijnlijk al gespeeld worden. Hoe later in de game, hoe sterker multi-card draw wordt. Dat zie je ook in de mana cost; de draw 1 kaarten zijn niet heel duur. Zodra je meerdere kaarten gaat trekken, gaan de kosten hard omhoog. Er is best een argument te maken om een straight draw 5 op een base 11+ mana te zetten met een cost lowering mechanism zoals de golems hebben (wat dan de condition moet zijn laat ik even in het midden...iets met 'per point of armor' zou kunnen).Neemt niet weg dat je kijkend naar andere draw kaarten eigenlijk 9 mana zou betalen voor draw 5. Netto betaal je dus 1 mana voor de rest van de effecten. Preeeeetty good!
Als ze de draw eraf halen, is het nog een goede kaart voor de cost; de 6-cost 5/5 + 5 armor + 4-cost voor 5 damage. Fireball doet 1 damage meer maar het feit dat je voor de package deal maar 1 kaart kwijt bent compenseert dat ruimschoots. Komt bij dat je dan als Druid effecten krijgt met Warrior-discount en Mage-discount in een enkele kaart.
Dat is niet onverwacht. UI is door z'n power level een beslissende kaart. Die in start hand en niet in de 2e helft van je deck zal dus je win rate (flink) verhogen.beuker19 schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:45:
Las net dat Druid met UI in de start hand een hogere winrate heeft dan zonder UI.
De ramping kaarten maken het plaatje compleet. Spreading Plague wordt veel genoemd, maar die is het probleem niet, dat is puur een krachtige kaart als het gaat om afhouden tot je UI kan spelen. Daar zijn andere opties voor te bedenken, er zijn genoeg andere taunts of delay kaarten (Doomsayer).Maar het is natuurlijk wel het complete plaatje wat Druid nu zo OP maken
Reken maar dat iedereen die het kan er 2 speelt. Zelfs als de Idols door Geist opgeblazen zijn, speel je ze. Het gaat namelijk niet om die paar fatigue damage. Een paar fatigue happen en die beurt 2-3 kaarten droppen die een Jade neerleggen is een prima deal. En als je in fatigue zit, heb je DK ook al gespeeld, dus stack je armor om de eerste paar beurten fatigue te neutraliseren.SeamusXanthus schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:38:
Ultimate infestation is vooral OP door het Jade thema waardoor je geen fatigue kan krijgen en de combinatie met Nourish zodat je deze kan gebruiken voor +2 mana ipv 3 kaarten. Andere classes zou UI niet eens super OP zijn denk ik omdat het late game is met zeer groot risico op fatigue. Je kan er dan ook niet twee spelen denk ik.
Malfurion is een goeie DK ja, maar niet onoverkomelijk. Jade + UI erbij maken dat Druid op dit moment OP is.Vijf mana plus Innervate info Malfurion the Pestilent is trouwens bijna altijd game winning merk ik.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.