Eenzijdig spelen impliceert geen interactie; wat je tegenstander doet heeft nauwelijks invloed op wat jij doet en je tegenstander kan niets doen om jou spel te beïnvloeden. Een hoop spelers vinden dit niet leuk spelen want tja, als er geen interactie is, kun je net zo goed tegen een AI spelen (of je zou Patience kunnen spelen).
Freeze Mage, Burn Mage, quest Mage, quest Rogue, voorbeelden van decks die zo eenzijdig mogelijk spelen...bij voorkeur een lege tafel en je eigen ding doen tot fatal.
Als ik kijk naar de games die ik de afgelopen tijd gespeeld heb, zie ik de meeste interactie met Priest. Die class heeft wat mij betreft de meest interessante combo / interactie tools. Daarnaast kan Rogue ook leuk interactief zijn, zeker met de flower. Ook secret decks doen het vaak goed op interactie, zeker Hunter heeft wat heel interessante secrets met Snipe, Freeze trap en Misdirected mark. Mage secrets kunnen ook leuk interactief zijn (maar dat hoeft niet...Ice Block is niet bepaald interactief).
Verder zijn midrange decks inderdaad veelal interactief, je richt je op de tafel en dan zul je moeten reageren op wat je tegenstander neerlegt. Midrange Paladin van het moment vind ik een erg leuk deck om tegen te spelen, zelf speel ik graag Dinomancer. Minions buffen, trading, wat secrets erbij...dat zijn leuke games. Elemental Shaman zit ook in die hoek.
Tektoon schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:05:
Wat mij betreft het deck met de leukste interacties. Ter illustratie: ik snipe er net weer eentje met een Eye for an Eye. Maar goed, als je niet weet hoe je die freezemages moet bespelen dan wordt het moeilijk.
Het probleem met de eerdergenoemde decks is dat je maar via een paar kaarten interactie kan hebben door het af te dwingen...je moet secrets spelen (en hier en daar is er met Dirty Rat wat te bereiken).
"Weten hoe je die freezemages moet bespelen" is nogal een dooddoener; als je een minion deck speelt en je loopt tegen 3 Nova's, een Blizzard en twee Flame Strikes aan (naast de gebruikelijke Frost Bolts en Fireballs voor de single target removal), valt er weinig te bespelen. Je kunt wat techen door bv. Spellbreakers te spelen maar zolang de enige opties om om freeze heen te spelen silence en charge zijn, zijn de opties beperkt.
Een paar dagen terug keek ik met een medetweaker mee en hij liep tegen 4 Ice Blocks aan, waarna quest + infinite Fireballs dropte. Weten waar je tegen speelt en hoe je daar je spel op aan moet passen is één ding, er iets mee opschieten is een ander.
Dat het eens een keertje lukt een Eye for an Eye op een Pyroblast te krijgen voor fatal is mooi, maar voor hetzelfde geldt dropt hij die beurt Ice Block + ping om te testen op Eye. Wel zijn dat de mooiste momenten, dat zeker. Misdirection op Worgen OTK en dat soort werk, priceless. Rage-quit quest Mage door Potion of Polymorph op z'n eerste Apprentice en Counterspell op z'n eerste Molten, ook prachtig. Maar hoe vaak lukt dat nou?