Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 18:06:
Nou sinds ik Legend ben geworden merk ik wel dat mijn zin om te spelen een stuk minder is en ik eigenlijk alleen de quest nog maar doe om gold voor de volgende uitbreiding te sparen.
En dat terwijl er best wel veel leuke en goede decks zijn maar daarin tegen zijn er ook een aantal zeer vervelende decks en die zijn zo sterk als je een goede hand hebt dat je soms op turn 2 a 3 al kansloos bent.
Denk dat dit het nadeel is van spelen voor een doel ipv spelen voor je plezier. Daarnaast kan je door grinden ook last krijgen van een burnout.

Wellicht kan je je op lagere rank meer vermaken met fun decks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Dhrax

Prog Lord

Iusedto schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:58:
Nieuwe speler hier.
Legt het aan mij of is deze game niet echt beginner friendly ?

Iedereen lijkt wel totaal ander kaarten te hebben dan mij
Ik wil je niet ontmoedigen maar je komt enkel mee met de rest om of;

A enorm veel geld in te pompen (niet doen) of
B enorm lang gold te grinden om zodoende je collectie uit te bereiden.

Als je het topic een beetje doorneemt dan lees je ook dat er veel verdeeldheid is onder de spelers hier, de een speelt nog altijd uren per dag met veel plezier, maar veel mensen zijn er wel een beetje klaar mee.

Mijn advies zou zijn om naar alternatieven te zoeken. Hearthstone is te duur voor wat je krijgt en de rewards vs tijd zijn van een bedroevend niveau dat je je tijd wel beter kunt gebruiken in degelijke andere games :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dhrax schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:34:
[...]

Ik wil je niet ontmoedigen maar je komt enkel mee met de rest om of;

A enorm veel geld in te pompen (niet doen) of
B enorm lang gold te grinden om zodoende je collectie uit te bereiden.

Als je het topic een beetje doorneemt dan lees je ook dat er veel verdeeldheid is onder de spelers hier, de een speelt nog altijd uren per dag met veel plezier, maar veel mensen zijn er wel een beetje klaar mee.

Mijn advies zou zijn om naar alternatieven te zoeken. Hearthstone is te duur voor wat je krijgt en de rewards vs tijd zijn van een bedroevend niveau dat je je tijd wel beter kunt gebruiken in degelijke andere games :)
Je moet nieuwe spelers natuurlijk niet weg gaan jagen bij een game. Zo wordt het nooit iets.

Als nieuwe speler moet je je eigen lat niet te hoog leggen. Begin eens met elk seizoen de cardback halen en lekker wat arena spelen. Gold sparen en wings unlocken en lekker casual gaan spelen.
Er zijn zoveel nieuwe spelers die direct voor legend willen gaan of direct willen strijden met personen met een complete collectie. Dat is niet te doen tenzij je er honderden euro's tegenaan gooit. Ook mis je de ervaring en kunde om dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Dhrax

Prog Lord

Astie schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:55:
[...]

Je moet nieuwe spelers natuurlijk niet weg gaan jagen bij een game. Zo wordt het nooit iets.

Als nieuwe speler moet je je eigen lat niet te hoog leggen. Begin eens met elk seizoen de cardback halen en lekker wat arena spelen. Gold sparen en wings unlocken en lekker casual gaan spelen.
Er zijn zoveel nieuwe spelers die direct voor legend willen gaan of direct willen strijden met personen met een complete collectie. Dat is niet te doen tenzij je er honderden euro's tegenaan gooit. Ook mis je de ervaring en kunde om dit te doen.
Ben ik gedeeltelijk met je eens Astie. Het is ook zeker niet mijn bedoeling om hem weg te jagen. Echter is mijn verhaal wel een realistisch beeld van hoe de game nu is. Hearthstone is hier ook zeker geen uitzondering in, MTG bijvoorbeeld kost ook vermogens, wil je leuk mee kunnen spelen.

Lekker casual spelen met decks zonder legendaries is goed te doen met enkele uurtjes casual per week. Wil je echter competitief meespelen en netdecks craften dan ga je het met enkel wat uurtjes spelen per week niet meer redden om mee te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Astie schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:55:

Dit dus.

Cardback halen is prima te doen. Elke dat een 50+ gold quest binnenhalen kan ook prima (met 3 slots en elke dag een reroll kun je prima 'play 50 class cards' quests eruit halen en die doen...dan maakt win / loss niet uit en heb je gewoon je gold.

Als je net begint is elke maand rank 20 een prima casual target. Ga je er echt wat meer tijd in steken dan is rank 15 ook haalbaar met een goedkoop deck. Je moet dan niet kieskeurig zijn in hoe / wat je speelt...kies een goedkoop en effectief deck en leer dat spelen.

Wat ook prima kan werken als je nog geen collectie hebt maar wel wat tijd is je richten op Arena. Als je hier handig in bent kun je betere rewards halen dan via ladder en het gebrek aan collectie is geen belemmering. Wel een maar...je zult je erin moeten verdiepen, anders ga je er steeds 0-3 af en zijn de rewards minder dan wat je met direct packs kopen van gold zou zijn.

HS is prima casual te spelen als startende speler en als ervaren CCG speler kun je best vlot op een zeker niveau komen. Natuurlijk zijn er andere CCGs maar ik geloof nooit dat je daar direct gratis een volledige play-set krijgt om alles mee te doen wat je zou willen...elk spel kent z'n start-drempel en dat is logisch omdat er anders geen voordeel in veel spelen en een collectie opbouwen zitten.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 12:37
Adviezen voor nieuwe spelers zijn aardig bedoeld, maar ik vermoed dat het voor de meeste adviesgevers drie jaar geleden is dat ze zelf nog een lege account in handen hadden.

EDIT: dit hoort boven de post van Zarhrezz, niet eronder, haha.

[ Voor 16% gewijzigd door Tektoon op 09-05-2017 12:17 ]

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Dhrax schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:01:
[...]

Ben ik gedeeltelijk met je eens Astie. Het is ook zeker niet mijn bedoeling om hem weg te jagen. Echter is mijn verhaal wel een realistisch beeld van hoe de game nu is. Hearthstone is hier ook zeker geen uitzondering in, MTG bijvoorbeeld kost ook vermogens, wil je leuk mee kunnen spelen.

Lekker casual spelen met decks zonder legendaries is goed te doen met enkele uurtjes casual per week. Wil je echter competitief meespelen en netdecks craften dan ga je het met enkel wat uurtjes spelen per week niet meer redden om mee te komen.
Maar Mtg is dan ook niet gratis, terwijl hearthstone dat wel hoort te zijn. En tenzij je enorm veel engelengeduld hebt kom je in hearthstone zonder er enig geld aan te spenderen nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-09 04:58
Tektoon schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:15:
Adviezen voor nieuwe spelers zijn aardig bedoeld, maar ik vermoed dat het voor de meeste adviesgevers drie jaar geleden is dat ze zelf nog een lege account in handen hadden.

Ik heb drie maanden terug ofzo een Amerikaans account geopend. Het is prima te doen, maar je moet inderdaad je verwachtingen bijstellen. Goedkope decks spelen.Elke week de Brawl voor een gratis pakje. Quests rerollen. Gouden Legendary disenchanten en er kaarten (ook commons) mee craften voor je goedkope decks. Kon prima rank 15 halen vorig seizoen met een hunterdeckje.

Battletag: Iigy#2192

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tektoon schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:15:

En waarom vermoed jij dat? Omdat jij iets anders zou advieseren? Omdat jij verwacht meer ervaring te hebben met het opbouwen van accounts als iemand anders? Enlighten me!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChimaeraNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-08 20:54
Ik speel zelf Hearthstone sinds de nieuwe Un'Goro uitbreiding. Ik heb de Welcome Bundle, 15 Un'Goro packs en twee Arena-run's gekocht met geld (bij elkaar iets van 30 euro denk ik). Samen met de packs die ik van gold heb gekocht heb ik nu 'al' zo'n 6 legendaries (waarvan 1 dubbele :/) . Voor de rest heb ik met behulp van een vriend die al jarenlang Hearthstone speelt een Mage deck gemaakt die erg goedkoop is en me vorige maand al tot rank 15 heeft gebracht. Het lijkt erg hierop http://www.hearthpwn.com/...per-budget-elemental-mage .

Je moet inderdaad niet verwachten dat je decks kan spelen die streamers gebruiken. Op aanraden van de vriend heb ik daarom nog niets gecraft / gedust, maar dat ik geduld moet opbrengen tot het volgende Hearthstone jaar. Mijn collectie loopt nu ook zoveel achter dat ik geen packs koop van Old Gods en Mean Streets, omdat deze kaarten nog maar 1 jaar meegaan, terwijl Un'goro nog 2 jaar meegaat en classic packs voor onbepaalde tijd. Op die manier hoop ik vanaf volgend Hearthstone-jaar veel dust en kaarten te hebben zodat ik meteen goede decks kan maken :P . Maargoed, ik moet dus wel heel veel geduld hiervoor opbrengen, maar voorlopig vermaakt ik me nog prima met het mage deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:47
ChimaeraNL schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:50:
Ik speel zelf Hearthstone sinds de nieuwe Un'Goro uitbreiding. Ik heb de Welcome Bundle, 15 Un'Goro packs en twee Arena-run's gekocht met geld (bij elkaar iets van 30 euro denk ik). Samen met de packs die ik van gold heb gekocht heb ik nu 'al' zo'n 6 legendaries (waarvan 1 dubbele :/) . Voor de rest heb ik met behulp van een vriend die al jarenlang Hearthstone speelt een Mage deck gemaakt die erg goedkoop is en me vorige maand al tot rank 15 heeft gebracht. Het lijkt erg hierop http://www.hearthpwn.com/...per-budget-elemental-mage .

Je moet inderdaad niet verwachten dat je decks kan spelen die streamers gebruiken. Op aanraden van de vriend heb ik daarom nog niets gecraft / gedust, maar dat ik geduld moet opbrengen tot het volgende Hearthstone jaar. Mijn collectie loopt nu ook zoveel achter dat ik geen packs koop van Old Gods en Mean Streets, omdat deze kaarten nog maar 1 jaar meegaan, terwijl Un'goro nog 2 jaar meegaat en classic packs voor onbepaalde tijd. Op die manier hoop ik vanaf volgend Hearthstone-jaar veel dust en kaarten te hebben zodat ik meteen goede decks kan maken :P . Maargoed, ik moet dus wel heel veel geduld hiervoor opbrengen, maar voorlopig vermaakt ik me nog prima met het mage deck.
Cool, dat pak je slim aan! Welke legendaries heb je uit pakjes? En hoe bevalt elemental mage? Het lijkt mij een leuke (maar matige) deck. Zelf heb ik namelijk Pyros; nog niet gebruikt :). Die lijkt me wel goed in jouw deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:57
Zarhrezz schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:15:
[...]

HS is prima casual te spelen als startende speler en als ervaren CCG speler kun je best vlot op een zeker niveau komen. Natuurlijk zijn er andere CCGs maar ik geloof nooit dat je daar direct gratis een volledige play-set krijgt om alles mee te doen wat je zou willen...elk spel kent z'n start-drempel en dat is logisch omdat er anders geen voordeel in veel spelen en een collectie opbouwen zitten.
Ik hoor wel dat andere CCG's een stuk guller zijn (zelf geen ervaring mee). Da's ook wel logisch, want die moeten nog mensen lokken, een player base uitbouwen.

Ik ben er zelf ingerold omdat vrienden en familie het deden, maar achteraf gezien mis ik de complexiteit van MtG waar je veel interessante decks kunt verzinnen. Ik zit nu een beetje vast aan Hearthstone omdat ik al een hele collectie op heb gebouwd, maar als je net overweegt om te beginnen dan vind ik het goed advies om even naar de concurrenten te kijken.

Maar ja, als veteraan zie je liever nieuwe Hearthstone spelers om wins van te farmen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:04
Xanthian schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:32:
Voor iedereen die eens een deck wil spelen dat niet in de tier list staat van WILD heb ik hier de klassieke Tempo Mage, maar dan een beetje geüpdate met Primordial Glyph. Doet het echt fantastisch :)

[afbeelding]
ik speel bijna hetzelfde deck :) alleen de de duplicate heb ik niet maar een mirror entity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Wat kan dit spel ontzettend frustrerend zijn als je vele potjes op rij bagger draws hebt en gewoon kansloos verliest, ook als je deck (zwaar) favoured is. Net als toppunt een potje waar de tegenstander constant big minions speelde. Ging dood met 5 kaarten in mijn deck waarvan 2 shadow visions en 2 shadow word deaths.

Merk nu dat ik ook gewoon pissig ben ervan, doet me denken aan de FPS jaren vroeger. Wat doen jullie als je een enorme losingstreak hebt? Kappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Wognummer schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:45:
[...]

ik speel bijna hetzelfde deck :) alleen de de duplicate heb ik niet maar een mirror entity
Door jouw post nog eens tempo mage aangepakt.
Mijn eerste 2 Unstable Portals:

Je raad het nooit:

Wisp

&

Angry Chicken

FKIN RIGGED KTSPEL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:04
Tomski1986 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:55:
[...]

Je raad het nooit:

Wisp

&

Angry Chicken

FKIN RIGGED KTSPEL
>:)

random portals vandaag hoogtepunt was een T5 Tyrion met Coin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-10 15:25
Wognummer schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:59:
[...]

>:)

random portals vandaag hoogtepunt was een T5 Tyrion met Coin
Mijn was 4 mana Swamp King. Niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomski1986 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:55:
[...]

Je raad het nooit:

Wisp

&

Angry Chicken

FKIN RIGGED KTSPEL
Randomstone is random helaas.

Ik ben het draften van vuilnisbak non-mage decks ook wel zat in arena, dus daar ben ik ook mee gestopt (met arena that is). Uiteindelijk 21 keer geprobeerd om mage te krijgen, wat helaas niet gelukt is. Laatste 5 runs kreeg ik overigens 5 keer de keuze tussen Druid, Warrior en Warlock. Het lijkt wel alsof er een serieuze bug in arena class selection zit. Of alsof ze de pickrate van bepaalde classes significant hebben generfed en/of geboost.

Gewoon maar weer terug naar de 100 gold pakjes in normale HS. Dan kan ik tenminste zelf kiezen welke class ik speel :).

[ Voor 50% gewijzigd door xelfer op 09-05-2017 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChimaeraNL
TheProf82 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:51:
[...]

Cool, dat pak je slim aan! Welke legendaries heb je uit pakjes? En hoe bevalt elemental mage? Het lijkt mij een leuke (maar matige) deck. Zelf heb ik namelijk Pyros; nog niet gebruikt :). Die lijkt me wel goed in jouw deck.
Die Pyros werkt inderdaad wel leuk. Heb deze kaart zelf niet, maar wel soms kunnen kiezen uit Servant of Kalimos. Het is absoluut geen geweldig deck wat ik heb, maar het doet z'n werk op de lagere ranks. Het is voor mij wel leuk, omdat ik soms met kaarten kan spelen die ik zelf niet in bezit heb :P.

De legendaries die ik nu heb zijn Tirion Fordring (als 'cadeau' bij welcome bundle), gouden Millhouse Manastorm, Tinkmaster Overspark, The Black Knight (x2), Baron Geddon en Tyrantus. Uit de bundel kwamen echt veel legendaries rollen, helaas niet de allerbeste (op Tirion na dan :D ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Disenchanten die legendaries! (allen crap buiten Tirion en Baron Geddon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xanthian schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:02:
[...]

Mijn was 4 mana Swamp King. Niet verkeerd.
Ik heb vanmiddag nog verloren van een 7 mana King Mosh :'(
Als je dan terug kijkt ben ik wel blij met de rotatie's elk jaar.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

TheProf82 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:36:
Knip
Wat doen jullie als je een enorme losingstreak hebt? Kappen?
Iedereen die HS speelt kan zich hierin vinden!
Gebeurd de beste nog.
Als je veel streamers/pro's bekijkt dan maken hun hetzelfde mee. Je ziet ze ook even hard topdecken!
Dat hoort nu eenmaal bij zo'n kaartspelletje.

Na een sicke run of losingstreak speel ik heel graag een paar van mijn favoriete decks in Wild!
Heerlijk om vanaf rank 18 door te stoten met bv N'Zoth Mill Rogue met potjes die gewoon 20 min kunnen duren en waarbij je dan nipt wint of verliest. Dan maakt het geen k uit. Maar dan speel je echt voor de fun.
Freeze mage is ook 1 van mijn favorieten.
Jmmr dat good old HandLock hard generfd is geworden :(

Wat ik ook wel eens doe is de topic:
"Group therapy! Need to blow off steam? Mega salty? Here is the place!" op Hearthpwn door spitten 8)7
heerlijk!

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat kan dit spel ontzettend frustrerend zijn als je vele potjes op rij bagger draws hebt en gewoon kansloos verliest, ook als je deck (zwaar) favoured is. Net als toppunt een potje waar de tegenstander constant big minions speelde. Ging dood met 5 kaarten in mijn deck waarvan 2 shadow visions en 2 shadow word deaths.

Merk nu dat ik ook gewoon pissig ben ervan, doet me denken aan de FPS jaren vroeger. Wat doen jullie als je een enorme losingstreak hebt? Kappen?
Als het gaat irriteren iets anders doen, maar over het algemeen speel ik casual genoeg dat het me niet uitmaakt.

Net wel een pareltje...met Dinomancer tegen Shaman. Gooit Call in the Finishers en vervolgens 2x Devolve in een beurt. Op zich niet zo'n probleem, goeie taunt op het bord. Beurt erop 2x Lighting Storm en flink BM'en van zijn kant. Vervolgens gooi ik een Companion en met Dinomancy 6/6 taunt die hij niet trade. Tja, toen een Fledgeling ernaast en dan is het 5/5 -> Windfury -> 8/5 en zat tie van 30 vs 3 naar next turn fatal te kijken..."your opponent has left".

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Mijn laatste potje vandaag voelde goed; erg goed. Ik had natuurlijk bizar geluk, maar dat mag ook wel eens. Toch nog lekker slapen ;-).

Je kan hem hier denk ik bekijken op HS replays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel HS sowieso al casual, maar als de RNG goden erg tegen zitten dan ga ik een pure skill based game spelen (bv Rocket League). Dan vermaak ik me qua competitiviteit toch iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik moet zeggen dat het een hele verademing is dat je zoveel verschillende decks ziet op toernooien. Er zijn er een aantal aan de game, zoals de Hearthstone Global Games, EU vs China en eertijds komt er ook een Wild toernooi.

Ik heb inmiddels al gekeken naar Mid-Range hunter, Quest Rogue, Dragon Priest, Silence Priest, Burn/discover/value Mage, verschillende versies van Jade Shaman, Taunt Warrior, Pirate Warrior, Aggro/mid/control paladin, Jade Druid en Aggro Druid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:12
Vraagje..
Ik ben nu sinds kort rank 15 gehaald voor eerste keer! Yey!
Kan ik nu gewoon door proberen gaan voor nog een betere reward te krijgen?

Of betekent het dat, als ik terug zak naar 16 dat ik de reward van rank16 krijg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthian
frye schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:51:
Vraagje..
Ik ben nu sinds kort rank 15 gehaald voor eerste keer! Yey!
Kan ik nu gewoon door proberen gaan voor nog een betere reward te krijgen?

Of betekent het dat, als ik terug zak naar 16 dat ik de reward van rank16 krijg?
Gefeliciteerd!

Rank 15, 10, 5 en legend zijn milestones.
Als je eenmaal één van deze ranks bereikt kan je niet meer terug.
Kortom, je zult dit seizoen niet meer rank 16 worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChimaeraNL
Xanthian schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:53:
[...]

Gefeliciteerd!

Rank 15, 10, 5 en legend zijn milestones.
Als je eenmaal één van deze ranks bereikt kan je niet meer terug.
Kortom, je zult dit seizoen niet meer rank 16 worden.
En als ik het goed heb is het ook zo dat als je rank 13 haalt, en later terugvalt naar rank 14, je uiteindelijk toch de reward van rank 13 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
ChimaeraNL schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:55:
[...]

En als ik het goed heb is het ook zo dat als je rank 13 haalt, en later terugvalt naar rank 14, je uiteindelijk toch de reward van rank 13 krijgt.
Klopt; je krijgt een chest voor de hoogste rank die je behaald hebt. Je bonus stars aan het begin van de maand worden bepaald op je rank van dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Wat dat betreft is rank 5 het zeker waard. Op hearthpedia zie je duidelijk hoe de reward op rank 5 veel beter is dan alles eronder; een groot verschil. Mijn golden epic leverde me toch weer 400 dust op :).

Ik heb gisteren al mijn gouden kaarten gedust; heb nu 4800 dust. Ik zit er over na te denken om control mage te craften (mis nog 1000 dust). Het lijkt me een erg leuke deck; iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
TheProf82 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:38:
Wat dat betreft is rank 5 het zeker waard. Op hearthpedia zie je duidelijk hoe de reward op rank 5 veel beter is dan alles eronder; een groot verschil. Mijn golden epic leverde me toch weer 400 dust op :).

Ik heb gisteren al mijn gouden kaarten gedust; heb nu 4800 dust. Ik zit er over na te denken om control mage te craften (mis nog 1000 dust). Het lijkt me een erg leuke deck; iemand ervaring mee?
Ik speel dat deck regelmatig, precies dezelfde lijst.

Het is niet erg makkelijk. Met de vele discovers die er in zitten moet je soms al vroeg belangrijke keuzes maken zoals: Moet ik Flamestrike of Pyroblast kiezen van Primordial Glyph.

Dit deck heeft overigens geen mid-game. Early game speel je Babbling Book, Mana Wyrm, Primordial Glyph. Mid game heb je weinig om te spelen. Alleen wat removal. Dit is dan ook meteen het moment waar je moet gaan bedenken hoe je dit potje wil gaan winnen. Ga ik voor burn/face of ga ik voor board control?

Als je van random bullshit houd dan is dit deck wel aan te bevelen. Ik zit er over te denken om de Kabal Courier te vervangen door Water Elementals voor meer mid-game control

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
TheProf82 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:38:

Dat deck is inderdaad erg goed en heeft niet echt een super zwakke match-up (Jade Druids komen wel wat meer voor laatste tijd, dat wel). Door de discover's heb je ook elke keer een gecontrolleerde RNG, wat erg leuk is. Het lijkt duur maar de meeste legendaries zijn uit classic set en dus altijd een goeie investering. :)

~R5 heb je erg veel mages met dat deck of een paar kleine aanpassingen. Dat is wel een nadeel want mirror matches zijn gewoon 50/50 en op termijn boring...

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Xanthian schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:46:
[...]

Ik speel dat deck regelmatig, precies dezelfde lijst.

Het is niet erg makkelijk. Met de vele discovers die er in zitten moet je soms al vroeg belangrijke keuzes maken zoals: Moet ik Flamestrike of Pyroblast kiezen van Primordial Glyph.

Dit deck heeft overigens geen mid-game. Early game speel je Babbling Book, Mana Wyrm, Primordial Glyph. Mid game heb je weinig om te spelen. Alleen wat removal. Dit is dan ook meteen het moment waar je moet gaan bedenken hoe je dit potje wil gaan winnen. Ga ik voor burn/face of ga ik voor board control?

Als je van random bullshit houd dan is dit deck wel aan te bevelen. Ik zit er over te denken om de Kabal Courier te vervangen door Water Elementals voor meer mid-game control
Raad je het aan? Ik speel nu midrange hunter (erg saai), dragon priest (veel leuker) en dan lijkt een 3e deck als deze me erg leuk; ik heb dan drie verschillende decks om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
TheProf82 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:54:
[...]

Raad je het aan? Ik speel nu midrange hunter (erg saai), dragon priest (veel leuker) en dan lijkt een 3e deck als deze me erg leuk; ik heb dan drie verschillende decks om te spelen.
De kaarten craften voor dit deck is wel een goed idee. Het zijn afzonderlijk al erg sterke kaarten zoals Alex, Primordial Glyph, Pyroblast, Medivh, etc. Die kan je vaak voor andere (mage) decks ook gebruiken

Houd er wel rekening mee dat het een relatief moeilijk deck is.
Hier nog "oud" artikel over een soort gelijk deck: https://www.reddit.com/r/...cover_mage_rank_1_legend/

Als je mage, discover, spells, etc leuk vindt. Dan raad ik het zeker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Xanthian schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:00:
[...]

De kaarten craften voor dit deck is wel een goed idee. Het zijn afzonderlijk al erg sterke kaarten zoals Alex, Primordial Glyph, Pyroblast, Medivh, etc. Die kan je vaak voor andere (mage) decks ook gebruiken

Hier nog "oud" artikel over een soort gelijk deck: https://www.reddit.com/r/...cover_mage_rank_1_legend/

Mage lijkt mij erg leuk en discovers ook (ik hou wel van wat RNG). Die legendaries zijn inderdaad geen verspilde moeite.:). Ik heb in het vorige seizoen een aggro mage gespeeld en dat beviel me wel. Probleem is dat ik nog 1000 dust mis (heb ook geen gold meer :D). Welke legendary zal ik als laatste craften? Thalnos?

Ik zie dat ik daarnaast voor marginale bedragen (<1000 dust) ook nog een secret-mage en silence priest kan maken. Ik zou dan als F2P spelen (5 maanden speeltijd een midrange hunter, silence priest, secrets mage, burn mage en dragon priest deck hebben; best een luxe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
TheProf82 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:38:
[...]

Mage lijkt mij erg leuk en discovers ook (ik hou wel van wat RNG). Die legendaries zijn inderdaad geen verspilde moeite.:). Ik heb in het vorige seizoen een aggro mage gespeeld en dat beviel me wel. Probleem is dat ik nog 1000 dust mis (heb ook geen gold meer :D). Welke legendary zal ik als laatste craften? Thalnos?

Ik zie dat ik daarnaast voor marginale bedragen (<1000 dust) ook nog een secret-mage en silence priest kan maken. Ik zou dan als F2P spelen (5 maanden speeltijd een midrange hunter, silence priest, secrets mage, burn mage en dragon priest deck hebben; best een luxe!
Zonder Thalnos werkt het deck ook. Thalnos is zo'n legendary die de decks (rogue, vaakk shaman, freeze/control mage) waarin hij zit wel beter maakt maar nooit echt noodzakelijk is.
De andere 2 legendaries heb je zeker nodig voor het deck.

Het is een erg leuk deck! Vorig seizoen ook een tijdje mee gespeeld. Soms moet je 2-3 beurten vooruit denken zodat je met al je burn je tegenstander kunt mollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Mofkees schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:49:
[...]
~R5 heb je erg veel mages met dat deck of een paar kleine aanpassingen. Dat is wel een nadeel want mirror matches zijn gewoon 50/50 en op termijn boring...
Speel zelf ook veel Mage en heb het inderdaad gemerkt dat dat deck erg populair is.
Heb daarom enkel en alleen voor de mirrors een Eater of Secrets er in getagged.
Heeft me iig wel al flink wat mirror matches gewonnen. :P

Ook redelijk vs Murloc pally met hun i for i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Stomme questrogues...het is zo'n eenzijdige deck. Blij dat ik t niet speel.

Net eentje die op turn 3 zijn quest complete had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheProf82 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 17:52:
Stomme questrogues...het is zo'n eenzijdige deck. Blij dat ik t niet speel.

Net eentje die op turn 3 zijn quest complete had...
Bekend gevoel, tot je het zelf speelt en nooit je quest kan finishen :+
Ik vind het overigens ook nooit leuk om tegen quest rogue of war te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:20

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LOL dragon Priest van een jaar geleden en nog eens een slechte versie ook.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:20
zo slecht is ie niet, win er veel mee :)

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChimaeraNL
Net mijn doel (rank 15) behaald. Na een losing streak van 5 (terwijl ik nog 1 winst nodig had voor rank 15), won ik vanavond juist 5x op een rij... Nu kan ik rustig wat aankloten op Ranked, en games van andere forumleden bekijken :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChimaeraNL schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:18:
Nu kan ik rustig wat aankloten op Ranked, en games van andere forumleden bekijken :P .
Altijd gezellig als je meekijkt, maar kennelijk kan ik beter bij jou mee gaan kijken, ik pendel de laatste week tussen 20/0 en 18/3 }:| Maar ach, ik vermaak me best met Dinomancer...lekker minion-intensief board control in de meeste gevallen, agro ook kan indien nodig. Gisteravond toch wat Murlocs erbij gemaakt...als het op ladder dan weer quest Rogue / Pirate Warrior / quest Mage avond is, ga ik wel eens met agro Paladin aan de gang.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Gisteren epische potje gehad op ranked. Dragon Priest (ik) tegen een Control Paladin, zonder N'zoth. Het was een echte value game. Kwam twee Tirions en twee Sunkeerp Tarim's tegen, desondanks alles toch kunnen winnen dankzij best wel veel geluk.

Lyra gaf mij een extra Dragonfire Potion en Drakonid Operatives gaven mij maarliefst 3 Primordial Drakes van de Paladin. Tegen fatigue aan had ik ook nog Elise Trailblazer + twee Shadow Visions voor een extreme hoeveelheid aan value

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanthian schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:46:
Gisteren epische potje gehad op ranked. Dragon Priest (ik) tegen een Control Paladin, zonder N'zoth. Het was een echte value game. Kwam twee Tirions en twee Sunkeerp Tarim's tegen, desondanks alles toch kunnen winnen dankzij best wel veel geluk.

Lyra gaf mij een extra Dragonfire Potion en Drakonid Operatives gaven mij maarliefst 3 Primordial Drakes van de Paladin. Tegen fatigue aan had ik ook nog Elise Trailblazer + twee Shadow Visions voor een extreme hoeveelheid aan value
Klinkt goed!
Welk rank ben je als ik vragen mag? Ik kom momenteel alleen aggro decks tegen namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:58:
[...]

Klinkt goed!
Welk rank ben je als ik vragen mag? Ik kom momenteel alleen aggro decks tegen namelijk :+
Rank 14, de control paladin was wel een uitzondering hoor. Ik kom meestal aggro tegen en af en toe een taunt warrior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xanthian schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:18:
[...]

Rank 14, de control paladin was wel een uitzondering hoor. Ik kom meestal aggro tegen en af en toe een taunt warrior.
Ik ben op dit moment rang 8 met mijn versie van Control Paladin. Aggro en Jade is erg makkelijk te verslaan en die kom je nogal eens tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Xanthian schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:18:
[...]

Speel je zelf elise, of had je die gejat? Ik speel dragon priest zonder elise (heb haar niet); heb een lijst met priest of the feast en 2 primordial drakes. Werkt best goed; maar vraag me af of elise zoveel beter is. Tegen aggro doe ik het best goed namelijk, control games mis ik soms dan weer wat value.

De ene legend-speler heeft dan ook wel elise, de andere niet. Wat vind jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChimaeraNL
Leuk als je tegenstander in de Brawl meewerkt aan het zo groot mogelijk maken van Burly Rockjaw Troggs _O- . Was zelf Priest, en speelde tegen Shaman, en met Lorewalker Cho's en Troggzor the Earthinator was het vrij kansloos voor mijn tegenstander :D .

Al veel komische dingen meegemaakt deze brawl. Daarvoor een rondje waarbij mijn tegenstander zat te BM'en (terwijl hij al lang en breed lethal had). Ik had die 12/12 dragon die alle Dragon's in je hand op het bord gooit als deathrattle. Cast m'n tegenstander een random Doom (was Paladin geloof ik), met als resultaat dat zijn hele bord gewiped was en ik ineens drie 12/12 draken op het bord had _O- .

[ Voor 44% gewijzigd door ChimaeraNL op 11-05-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
TheProf82 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:52:
[...]

Speel je zelf elise, of had je die gejat? Ik speel dragon priest zonder elise (heb haar niet); heb een lijst met priest of the feast en 2 primordial drakes. Werkt best goed; maar vraag me af of elise zoveel beter is. Tegen aggro doe ik het best goed namelijk, control games mis ik soms dan weer wat value.

De ene legend-speler heeft dan ook wel elise, de andere niet. Wat vind jij?
Priest of the Feast is goed tegen Aggro.
Elise is goed voor value.

Elise speel je als je één of beide Shadow Visions hebt. Dan speel je eerst Elise, daarna Shadow vision voor de kans op 2 extra Un'Goro packs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:38

Nitai

Live the life you love.

Xanthian schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:24:
[...]

Elise speel je als je één of beide Shadow Visions hebt. Dan speel je eerst Elise, daarna Shadow vision voor de kans op 2 extra Un'Goro packs.
Ken je deze al? :+

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Value! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Xanthian schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:24:
[...]

Snap ik. Ik vind alleen dat op rank 12 (nog niet echt geklommen dit seizoen) het vol zit met aggro decks. Control kom je meer tegen rond rank 5 en hoger naar mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, vandaag was ik vrij, heb ik wat uurtjes besteed aan het klimmen van de ladder. Ben van 20 naar 15 gegaan met een control paladin deck, vervolgens 15 naar 10 met een murloc deck. Van het weekend proberen te klimmen naar 5 met dragon priest denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheProf82 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:49:
[...]

Snap ik. Ik vind alleen dat op rank 12 (nog niet echt geklommen dit seizoen) het vol zit met aggro decks. Control kom je meer tegen rond rank 5 en hoger naar mijn ervaring.
Dat vind ik altijd jammer aan HS. Het is grinden tot het spel leuk wordt en dan reset de ladder weer en mag je weer opnieuw beginnen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Op rank 5 kom je wel toffe decks tegen aangezien je niet kan zakken, op rank 4 is het vooral smorc of quest rogue heb ik de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BobbyDgtl schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:07:
Op rank 5 kom je wel toffe decks tegen aangezien je niet kan zakken, op rank 4 is het vooral smorc of quest rogue heb ik de indruk.
Je ziet volgens mij overal Smorc decks momenteel. Heel bizar, maar volgens mij heb ik eindelijk een deck die toch een eerlijke kans maakt om aggro druids en murlocs te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:10:
[...]

Je ziet volgens mij overal Smorc decks momenteel. Heel bizar, maar volgens mij heb ik eindelijk een deck die toch een eerlijke kans maakt om aggro druids en murlocs te stoppen.
Welke deck? Een deck die vrij consequent goed is tegen Pirate Warrior/Token Druid en Murloc Pala wil ik wel eens testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 15:55
Ik speel hier in arena tegen iemand met een bijna perfect murloc deck... hoe kán dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
BobbyDgtl schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:52:
[...]

Welke deck? Een deck die vrij consequent goed is tegen Pirate Warrior/Token Druid en Murloc Pala wil ik wel eens testen!
Ik heb een versie van Elemental Shaman met een aantal Jade kaarten er in zitten.
Finisher met Bloodlust.

Dit deck heb ik zelf nog niet veel gespeeld maar het in theorie erg goed aggro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mofkees
BobbyDgtl schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:52:
[...]

Mijn deck dus, zie stats tegen die decks die je haat. :) Losses tegen Druids komen meestal van de Jade variant.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R5Xs1jE.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SyWJYNp.png

Hier ben ik snel zelfs legend geworden, nog meer healing dan in April waardoor ik meer kans maak tegen Mages. Tegenover Quest Rogue is het verhaal helaas ongeveer gelijk gebleven. Ben nu +1 Rat/-1Mana tide aan 't proberen. Echter neig ik gewoon te conceden tegen Rogues als ze T1 Quest doen, er is toch geen fun tegen die te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
Mofkees schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:29:
[...]

Mijn deck dus, zie stats tegen die decks die je haat. :) Losses tegen Druids komen meestal van de Jade variant.
[afbeelding]

[afbeelding]

Hier ben ik snel zelfs legend geworden, nog meer healing dan in April waardoor ik meer kans maak tegen Mages. Tegenover Quest Rogue is het verhaal helaas ongeveer gelijk gebleven. Ben nu +1 Rat/-1Mana tide aan 't proberen. Echter neig ik gewoon te conceden tegen Rogues als ze T1 Quest doen, er is toch geen fun tegen die te spelen.
Ja fantastisch deck! Ik heb het vorige maand grotendeels overgenomen.
+echo
+mistress
+ooze
-2x tidal surge
-nzoth(verkozen om white eyes te craften boven nzoth aangezien me die in de huidige meta meer value lijkt te leveren in dit deck, maar volgende legendary is hij aan de beurt!)

Maar 2x tidal surge ipv een mistress + ooze lijkt me echt wel een pak beter te zijn.

De mana tides: card draw + soft taunt + totemcounter voor thing from below zou ik niet kunnen missen. Ik ga jouw setup eens testen met -Tidal +dirtyrat -nzoth +echo

Ik denk dat ik tegen Questing Rogue nog maar 1 of 2keer heb kunnen winnen als hij de quest op T4 of 5 heeft: concede lijkt idd de correcte play :-)

Maar de aggro decks blijf ik het heel lastig mee hebben indien de mulligan niet deftig is. Zonder maelstrom en jade claws in hand vind ik ze vaak toch heel moeilijk. Wel niks zo leuk dan een devolve en boardclear tegen een gepimpte living mana :-)
Hoe mulligan jij deze matchups (pirate/token/murloc)? Jade Claws (altijd veronderstel ik) / Maelstrom (#1 tegen pirate) / Devolve (tegen druid en pala)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:40:
Ik speel hier in arena tegen iemand met een bijna perfect murloc deck... hoe kán dit?
HS arena is net als de loterij winnen soms :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
BobbyDgtl schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:21:
[...]

Ik denk dat ik tegen Questing Rogue nog maar 1 of 2keer heb kunnen winnen als hij de quest op T4 of 5 heeft: concede lijkt idd de correcte play :-)
Typisch:
T1: Quest
T2: Coin Mimic pod into 2x shadow step
T3: Boar + Brew Master
T4: Boar+2x shadow step, prep crystal, deckhand(+ patches) = 3x5/5 (of 4 als brew master nog leeft) waarvan 2 met charge.
Maar de aggro decks blijf ik het heel lastig mee hebben indien de mulligan niet deftig is. Zonder maelstrom en jade claws in hand vind ik ze vaak toch heel moeilijk. Wel niks zo leuk dan een devolve en boardclear tegen een gepimpte living mana :-)
Hoe mulligan jij deze matchups (pirate/token/murloc)? Jade Claws (altijd veronderstel ik) / Maelstrom (#1 tegen pirate) / Devolve (tegen druid en pala)
inderdaad:
Pal : devolve/jade claw/mistress, maelstrom weg als je die andere niet hebt.
Warrior: claw/mistress en alle AOE, Maelsrom of lightning storm. Je weet niet altijd of hij taunt of pirate is.
Druid: claw/mistress/devolve/lightning storm. Maelstorm meestal weg als je geen Thalnos/devolve hebt.

I.h.a kan je Jade lighting ook bewaren als je claw/mistress hebt.

Je moet soms wel wat geduld hebben. Voorbeeld: devolve in hand en veel murlocks tegenover je T5 en je hebt nog geen AOE? Beter een turn wachten omdat hij T6 zeer waarschijnlijk Steed speelt. Ook al zit je met 3 leven krijgt hij jou waarschijnlijk nier meer dood door gebrek aan burst:)

Bij Warriors altijd de minions weg halen. Wapens kunnen maar beperkt damage doen. Hex op een bloodsail? waarom niet. je hebt zoveel removals... Als het kan, altijd totem draaien. Als hij niet cleart heb je op zeker moment je taunt :D

Spirit echo gebruiken waar nodig, bij warriors b.v. is het super als je spirit echo op mistress en een taunt totem krijgt of zelfs alleen mistress :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski1986
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XrCTubh.png

Onder het motto, je kan nooit genoeg boardclears hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
Tomski1986 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 17:24:
[afbeelding]

Onder het motto, je kan nooit genoeg boardclears hebben.
en heb je er genoeg ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Jup, alleen verlies ik te vaak in Fatigue tegen andere control decks :p
Dan is het wat hopen op geluk van de Monkey.
Wel een leuk deck, ik blijf aanpassen.
Bloodbloom vind ik wel een echt geweldige kaart.

[ Voor 7% gewijzigd door Tomski1986 op 12-05-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Xanthian schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 12:00:
[...]

Inmiddels aardig wat gespeeld (nu rank 10); ik kan eigenlijk nooit winnen van taunt (quest) warriors. Ik heb ook wel pech met mijn medivh; die ligt altijd onderop de deck. Maar herken jij dit? Ik doe denk ik niet zoveel fout, maar een aggressieve start zit er meestal niet in waardoor ik toch vooral bezig ben om zijn minions te removen; hij is steeds aan zet...

Uiteraard gaat het met de 8 damage snel bergafwaarts (heb ook vaak dat constant het mijn minions raakt, waardoor die van hem vrij spel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
TheProf82 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 06:07:
[...]

Inmiddels aardig wat gespeeld (nu rank 10); ik kan eigenlijk nooit winnen van taunt (quest) warriors. Ik heb ook wel pech met mijn medivh; die ligt altijd onderop de deck. Maar herken jij dit? Ik doe denk ik niet zoveel fout, maar een aggressieve start zit er meestal niet in waardoor ik toch vooral bezig ben om zijn minions te removen; hij is steeds aan zet...

Uiteraard gaat het met de 8 damage snel bergafwaarts (heb ook vaak dat constant het mijn minions raakt, waardoor die van hem vrij spel hebben.
Taunt warrior zou niet te lastig moeten zijn.
Punt is voornamelijk om je burn spells te bewaren voor na Alex. Over het algemeen krijgen ze niet super veel armor waardoor je met burn spell wel zou moeten winnen.

Medivh is wel iets wat het veel makkelijker maakt, dus misschien is het gewoon een beetje pech,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Xanthian schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 09:51:
[...]

Taunt warrior zou niet te lastig moeten zijn.
Punt is voornamelijk om je burn spells te bewaren voor na Alex. Over het algemeen krijgen ze niet super veel armor waardoor je met burn spell wel zou moeten winnen.

Medivh is wel iets wat het veel makkelijker maakt, dus misschien is het gewoon een beetje pech,
Ik had er een paar die al 15+ armor (shield blocks + 2-3x hero power). hadden toen ik alex speelde. Dan heeft hij alsnog 30 HP. Dat kwam ook omdat ik 0 pressure had in de fase voor alex.

Net wel mijn 1e potje tegen taunt gewonnen, thanks :). Had wel betere draws en het was alsnog erg close. Welke decklist speel jij precies? Heb je bijvoorbeeld poly? Ik heb nog geen thalnos dus gebruik een volcanic potion, maar dat is nogal nutteloos tegen taunt.

[ Voor 16% gewijzigd door TheProf82 op 13-05-2017 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthian
TheProf82 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 11:51:
[...]

Ik had er een paar die al 15+ armor (shield blocks + 2-3x hero power). hadden toen ik alex speelde. Dan heeft hij alsnog 30 HP. Dat kwam ook omdat ik 0 pressure had in de fase voor alex.

Net wel mijn 1e potje tegen taunt gewonnen, thanks :). Had wel betere draws en het was alsnog erg close. Welke decklist speel jij precies? Heb je bijvoorbeeld poly? Ik heb nog geen thalnos dus gebruik een volcanic potion, maar dat is nogal nutteloos tegen taunt.
Je moet ook wel iets van pressure hebben. Mulligan voor Mana Wyrm, Arcanologist, Frostbolt en Arcane Intellect.

Standaard lijstje:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5IAVBFO.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Xanthian schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 12:45:
[...]

Je moet ook wel iets van pressure hebben. Mulligan voor Mana Wyrm, Arcanologist, Frostbolt en Arcane Intellect.

Standaard lijstje:
[afbeelding]
Die mulligan ik ook inderdaad. Ik merk inderdaad dat taunt warrior winnable is, maar het blijft een stomme matchup. Al dat RNG ragnaros gedoe ben ik zat. Ik speel zelfs liever tegen quest rogue; dat is mijns inziens iets makkelijker, zeker als je een goede opener hebt.

Ik heb jouw lijst, maar dan 2 kabal courrier en geen poly. Raad je deze switch aan? Ik kom nl. niet zoveel paladins tegen, vooral warrior en rogue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheProf82 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:27:
Die mulligan ik ook inderdaad. Ik merk inderdaad dat taunt warrior winnable is, maar het blijft een stomme matchup. Al dat RNG ragnaros gedoe ben ik zat. Ik speel zelfs liever tegen quest rogue; dat is mijns inziens iets makkelijker, zeker als je een goede opener hebt.
Ik heb gisteravond een aantal games taunt Warrior gespeeld (20/0 -> 16/1) en ik kwam voornamelijk agro tegen (quest rogue, pirate warrior, agro hunter). Daar is een burn deck toch niet zo sterk tegen?

Ik vind het apart dat je liever tegen quest Rogue speelt met een burn deck dan tegen quest Warrior...quest Rogue kan rond turn 4-5 klaar zijn als je pech hebt, wat doe je daar tegen? Je moet dan wel echt Nova / Nova / Blizzard / Flame Strike moeten curven en dan nog kun je face happen van charge bounces. Quest Warrior daarentegen geeft niet extreem veel pressure van board en is minion-light. Door de taunt ligt de attack lager. Daarnaast heeft taunt 0 value tegen face spells. Als ik quest Warrior speel zijn het juist de Mage matchups die lastig zijn.

Wat betreft die RNG van quest Warrior....valt wel mee hoor, als je het goed speelt is de enige valid target de face van je tegenstander :o

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
TheProf82 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:27:
[...]

Ik heb jouw lijst, maar dan 2 kabal courrier en geen poly. Raad je deze switch aan? Ik kom nl. niet zoveel paladins tegen, vooral warrior en rogue.
Behalve RNG Ragnaros gedoe is het vooral heel saai, omdat je alleen maar taunt minions aan het removen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mosselmossel schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 15:01:
Behalve RNG Ragnaros gedoe is het vooral heel saai, omdat je alleen maar taunt minions aan het removen ben.
De RNG is, indien goed gespeeld, maximaal 50%...valt dus mee.

Ik vraag me wel af waarom taunt minions removen saaier is dan murlocs, pirates of beasts removen.

Persoonlijk vind ik burn Mage het saaist om tegen te spelen. Er is geen bord van zijn / haar kant om interactie mee te hebben, Nova na Nova betekent dat er niets gebeurt (behalve kaarten grabbelen) en vervolgens verlies je het doorgaans op Ice Block into Ice Block (into Ice Block als je pech hebt). Mage is op het moment echt de minst interessante match-up mogelijk.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Zarhrezz schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 16:09:
[...]

De RNG is, indien goed gespeeld, maximaal 50%...valt dus mee.

Ik vraag me wel af waarom taunt minions removen saaier is dan murlocs, pirates of beasts removen.

Persoonlijk vind ik burn Mage het saaist om tegen te spelen. Er is geen bord van zijn / haar kant om interactie mee te hebben, Nova na Nova betekent dat er niets gebeurt (behalve kaarten grabbelen) en vervolgens verlies je het doorgaans op Ice Block into Ice Block (into Ice Block als je pech hebt). Mage is op het moment echt de minst interessante match-up mogelijk.
Geen minions? Ik heb er toch echt vaak best veel op het bord. Deze deck gaat juist om board control. Het lijkt alsof jullie in de war zijn met freeze mage; dat is inderdaad stallen en nuken. Deze deck werkt anders; vaak gaan spells op minions zodat je wyrms/andere minions sterker zijn.

Zeker met medivh's staf heb ik soms 4-7minions op het board :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheProf82 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 18:34:
Geen minions? Ik heb er toch echt vaak best veel op het bord. Deze deck gaat juist om board control. Het lijkt alsof jullie in de war zijn met freeze mage; dat is inderdaad stallen en nuken. Deze deck werkt anders; vaak gaan spells op minions zodat je wyrms/andere minions sterker zijn.

Zeker met medivh's staf heb ik soms 4-7minions op het board :)
Ik denk dat onze definitie van board / minion decks dan net wat anders is :D Van de 13 minions in de lijst hebben er maar 2 een attack of defense hoger dan 3. Dat zijn de 8 en 9 drop. Daarnaast zijn er 6 die draw of utility / tech zijn, bijna de helft. Als het om board control gaat, zitten er wat mij betreft maar 5 minions in dat deck.

Vanmiddag nog een game tegen een deck als dit. Turn 4 met coin z'n Medivh ge-Rat en ge-Execute. Uiteindelijk stond hij op 1, ik op 19 en ik verloor door 2 Pyroblasts + 2e Ice Block. Er lagen aan mijn kant 2 6/9's en ik had Rag-blast. Zijn board was al 4-5 beurten niet aanwezig. Interaction ahoy.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Zarhrezz schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 19:06:
[...]

Ik denk dat onze definitie van board / minion decks dan net wat anders is :D Van de 13 minions in de lijst hebben er maar 2 een attack of defense hoger dan 3. Dat zijn de 8 en 9 drop. Daarnaast zijn er 6 die draw of utility / tech zijn, bijna de helft. Als het om board control gaat, zitten er wat mij betreft maar 5 minions in dat deck.

Vanmiddag nog een game tegen een deck als dit. Turn 4 met coin z'n Medivh ge-Rat en ge-Execute. Uiteindelijk stond hij op 1, ik op 19 en ik verloor door 2 Pyroblasts + 2e Ice Block. Er lagen aan mijn kant 2 6/9's en ik had Rag-blast. Zijn board was al 4-5 beurten niet aanwezig. Interaction ahoy.
Wees blij dat die persoon "maar" twee ice blocks had. Met dit deck komt het regelmatig voor dat je nog wel eens een Ice Block vind met Primordial Glyph e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
Net vanaf rank 9 naar 5 geknald :) de grind kan weer beginnen!

Wederom met dragon priest, wat het erg goed doet tegen zo'n beetje alles wat ik tegen kwam deze middag. Er zat weer een matchup tussen waarbij een quest warrior met z'n turn 2 Dirty Rat m'n Ysera op het bord gooit, prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xanthian schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 21:07:
Wees blij dat die persoon "maar" twee ice blocks had. Met dit deck komt het regelmatig voor dat je nog wel eens een Ice Block vind met Primordial Glyph e.d.
De 2e Pyroblast en 2e Ice Block waren beide uit Glyph als ik me goed herinner. Dus hij had best een 3e in-hand kunnen hebben.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beunhaas schreef op zondag 14 mei 2017 @ 02:00:
Net vanaf rank 9 naar 5 geknald :) de grind kan weer beginnen!

Wederom met dragon priest, wat het erg goed doet tegen zo'n beetje alles wat ik tegen kwam deze middag. Er zat weer een matchup tussen waarbij een quest warrior met z'n turn 2 Dirty Rat m'n Ysera op het bord gooit, prachtig!
Zijn er op die ranks echt nog die turn 2 een Rat droppen (ander dan tegen quest Rogue)? Man, ik wou dat ik dat soort spelers tegenkwam. Nu al weer 2 keer de game die me rank 15 zou maken verloren, het schiet maar niet op.

Edit: *zucht* naar 16/3 en vervolgens 3 tegenstanders met zo'n pokkegeluk, niet te geloven...en weer 16/0.

[ Voor 8% gewijzigd door Zarhrezz op 14-05-2017 16:10 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zarhrezz schreef op zondag 14 mei 2017 @ 15:21:
[...]

Zijn er op die ranks echt nog die turn 2 een Rat droppen (ander dan tegen quest Rogue)? Man, ik wou dat ik dat soort spelers tegenkwam. Nu al weer 2 keer de game die me rank 15 zou maken verloren, het schiet maar niet op.

Edit: *zucht* naar 16/3 en vervolgens 3 tegenstanders met zo'n pokkegeluk, niet te geloven...en weer 16/0.
Ken dat gevoel, gewoon doorzetten, ging in eens van 16 naar 20. Dag later van 20 naar 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 17:19:
Ken dat gevoel, gewoon doorzetten, ging in eens van 16 naar 20. Dag later van 20 naar 9.
Sinds ze de win streaks pas later laten beginnen is het grinden echt vervelend geworden. Een enkele partij slechte mulligan of god-hand van je tegenstander en je bent weer 2 games van een beetje vlotte voortgang af. Nu inmiddels 5 keer 1 win van 15 af geweest en ik sta weer op 17/2. Het feit dat 55%+ is een nette win rate is voor een deck, is het zo'n statistische grind geworden...ik ben er eigenlijk al weer compleet klaar mee.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mofkees
hoppa:

T2 16/16 met nog 2 kaarten over. Hoe ging 't? :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jtAM6z0.png

edit: ff wat hints weggehaald :D

[ Voor 82% gewijzigd door Mofkees op 14-05-2017 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tegen welke class? Ik gok niet tegen Warrior (Whirlwind / Execute).

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
Tegen aggro druid, die een redelijke opening had. Een 16/16 is voor hem natuurlijk niet weg te krijgen.

spoiler: meer hints:
T1 Raven, T2 Mark of Y 'ShaarJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Eh, is er een '(0) sacrifice a friendly beast and get 5 coins' kaart? Dat zou flink helpen voor je raadseltje. :P

Preparation -> mimic pod -> 2x Counterfeit Coin? If so, lucky bastard.

[ Voor 24% gewijzigd door Voutloos op 14-05-2017 21:16 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
coin
swashurglar
backstab
backstab
counterfeit coin
prep
evis
Edwin 16/16

edit: ow wacht, dan kun je volgens mij niet nog die kaarten in je hand hebben

[ Voor 77% gewijzigd door mosselmossel op 14-05-2017 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyguy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 09:19
wtf arena run. 1-x. Drie keer mage..... lost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Zarhrezz schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 19:06:
[...]
Echt verschrikkelijk dit. Wou dat ice block eens een rework kreeg. Bijvoorbeeld dat alleen de eerste keer fatal damage geblockt wordt en daarna ice block verdwijnt. Dan kun je tenminste nog iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Piet_Piraat7 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:07:
[...]

Echt verschrikkelijk dit. Wou dat ice block eens een rework kreeg. Bijvoorbeeld dat alleen de eerste keer fatal damage geblockt wordt en daarna ice block verdwijnt. Dan kun je tenminste nog iets.
Beste suggestie die ik heb gehoord is door Ice Block een legendary spell te maken. Zodat je er maar 1 in je deck kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
Ik vind dat er momenteel helemaal geen probleem met de meta is. Bijna elke class heeft wel een viable deck... En er is geen enkel deck OP, en al zeker mage niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
BobbyDgtl schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:37:
Ik vind dat er momenteel helemaal geen probleem met de meta is. Bijna elke class heeft wel een viable deck... En er is geen enkel deck OP, en al zeker mage niet.
Ice Block behoort ook niet tot de OP klasse. Maar eerder in de "niet leuk".
Het zelfde voor de Quest Rogue.

Brian Kibler heeft hier een video over gemaakt.
[YouTube: https://youtu.be/MWwr7midQFA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
Xanthian schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:40:
[...]

Ice Block behoort ook niet tot de OP klasse. Maar eerder in de "niet leuk".
Het zelfde voor de Quest Rogue.
Precies. Mages find ik ook irri maar in principe kan je nog enigzins techen tegen ze. De potjes worden i.h.a. ook pas ~T15 uitgepeeld en dat is best OK.

Questing Rogues daartegen negeren gewoon alles compleet en speelt gewoon zijn Eigen game.. Zelden is de quest bij T6 nog niet klaar en met Prep ben je rond T8 al dood, zonder uberhaupt iets te kunnen doen. Verder precies zoal Kibler zegt, dat dwingt man andere stomme decks te spelen zoals Pirate Warriors, wat eigenlijk ook al niet interactief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
dat is dan ook hetgene wat mij het meest stoort. Decks waarbij het niet uitmaakt wat ik doe, die mensen spelen gewoon hun eigen game. Lukt het ze om een combo te krijgen dan hebben zij gewonnen. Lukt het niet, dan win ik. Nou joepie.

Het is niet OP, dat is ook te zien aan de winrate. Het is simpelweg niet leuk om tegen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mofkees schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:21:
Precies. Mages find ik ook irri maar in principe kan je nog enigzins techen tegen ze. De potjes worden i.h.a. ook pas ~T15 uitgepeeld en dat is best OK.
Techen tegen Ice Block kan op zich wel en ik overweeg inderdaad een Eater erin te stoppen. Toch is het wel een teken aan de wand dat je gaat techen tegen een enkele kaart van een enkele class.
Questing Rogues daartegen negeren gewoon alles compleet en speelt gewoon zijn Eigen game.. Zelden is de quest bij T6 nog niet klaar en met Prep ben je rond T8 al dood, zonder uberhaupt iets te kunnen doen. Verder precies zoal Kibler zegt, dat dwingt man andere stomme decks te spelen zoals Pirate Warriors, wat eigenlijk ook al niet interactief is.
Ik heb de laatste week voornamelijk quest Warrior gespeeld en als je een redelijke tot goede mulligan hebt en de Rogue geen god-hand, dan win je. Agressief mulligan voor Dirty Rat en als er een War Axe mee komt is het helemaal bonus. Meerdere keren een turn 4-6 concede van quest Rogue gehad.

Alleen bij echt een goeie draw kan een quest Rogue compleet non-interactive gaan. Zeker op lagere ranks zie je dat ze ook regelmatig fouten maken en een 2 of 3 keer gedropte minion op board laten liggen. Direct afmaken en je kan het vaak wel winnen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Mofkees schreef op zondag 14 mei 2017 @ 18:55:
hoppa:
T2 16/16 met nog 2 kaarten over. Hoe ging 't? :)
edit: ff wat hints weggehaald :D
Turn 1: raven
Jij past.

Turn 2: Mark of en valt aan.
Jij: Hebt nu 7 kaarten in de hand, waarvan 1 coin en 1 VanCleef. (laatste 2 kaarten die te zien zijn)
+ de kaarten die jij in je hand hebt. (shadowcaster en Jade Swarmer)

Jij moet zijn minion gekillt hebben. (prep evis)
Cointer Coin + Edwin, Shadowstep, Coin en Edwin. _/-\o_

Edit: Niet goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
:z
murphylee schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:32:
[...]

[...]

Turn 1: raven
Jij past.

Turn 2: Mark of en valt aan.
Jij: Hebt nu 7 kaarten in de hand, waarvan 1 coin en 1 VanCleef. (laatste 2 kaarten die te zien zijn)
+ de kaarten die jij in je hand hebt. (shadowcaster en Jade Swarmer)

Jij moet zijn minion gekillt hebben. (prep evis)
Cointer Coin + Edwin, Shadowstep, Coin en Edwin. _/-\o_

Edit: Niet goed!
Het was wel een trollden moment, kan ik jullie verzekeren. Het is niet de max mogelijke T2 Vancleef maar redelijk dichtbij denk ik. :)

T1 deed ik inderdaad pas. T2 deed ik op een gegeven moment (prep evis) dat was ook goed, en coin Vancleef op het einde (wat te zien is). Ik speelde een Jade Rogue deck. Ik heb ook alleen Rogue of evt. neutrale kaarten gespeeld, dus i.i.g. geen burglar/innervate shinanigans. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Mofkees op 15-05-2017 12:45 ]

Pagina: 1 ... 145 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.