Typisch:
T1: Quest
T2: Coin Mimic pod into 2x shadow step
T3: Boar + Brew Master
T4: Boar+2x shadow step, prep crystal, deckhand(+ patches) = 3x5/5 (of 4 als brew master nog leeft) waarvan 2 met charge.
Maar de aggro decks blijf ik het heel lastig mee hebben indien de mulligan niet deftig is. Zonder maelstrom en jade claws in hand vind ik ze vaak toch heel moeilijk. Wel niks zo leuk dan een devolve en boardclear tegen een gepimpte living mana :-)
Hoe mulligan jij deze matchups (pirate/token/murloc)? Jade Claws (altijd veronderstel ik) / Maelstrom (#1 tegen pirate) / Devolve (tegen druid en pala)
inderdaad:
Pal : devolve/jade claw/mistress, maelstrom weg als je die andere niet hebt.
Warrior: claw/mistress en alle AOE, Maelsrom of lightning storm. Je weet niet altijd of hij taunt of pirate is.
Druid: claw/mistress/devolve/lightning storm. Maelstorm meestal weg als je geen Thalnos/devolve hebt.
I.h.a kan je Jade lighting ook bewaren als je claw/mistress hebt.
Je moet soms wel wat geduld hebben. Voorbeeld: devolve in hand en veel murlocks tegenover je T5 en je hebt nog geen AOE? Beter een turn wachten omdat hij T6 zeer waarschijnlijk Steed speelt. Ook al zit je met 3 leven krijgt hij jou waarschijnlijk nier meer dood door gebrek aan burst:)
Bij Warriors altijd de minions weg halen. Wapens kunnen maar beperkt damage doen. Hex op een bloodsail? waarom niet. je hebt zoveel removals... Als het kan, altijd totem draaien. Als hij niet cleart heb je op zeker moment je taunt
Spirit echo gebruiken waar nodig, bij warriors b.v. is het super als je spirit echo op mistress en een taunt totem krijgt of zelfs alleen mistress