Tektoon schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:04:
[...]

Tja, je kunt wel allerlei persoonlijke meningen in snelle slogans neerkwakken maar als je ze niet onderbouwd heeft niemand er wat aan. En ik maakte nochtans een fijnzinnig punt: de hearthstone meta in cijfers weer geven getuigt van de mening dat je een meta in de eerste plaats afdoende in cijfers kan weergeven.
Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat ik dat uit hoefde te leggen.

Een statistiek als: "4 van mijn laatste 10 tegenstanders speelde hunter." is geen mening. Dat is gewoon een feit.

Als ik daar conclusies aan zou verbinden, dan kunnen daar (onjuiste) aannames aan ten grondslag liggen. Bijvoorbeeld: "40% van de meta is hunter", is een onjuiste generalisatie op basis van een statistisch niet-significante steekproefgrootte. Maar dat is nog steeds geen mening. Het is nog steeds objectief, maar wel een statistisch onjuiste conclusie.

Een mening is bijvoorbeeld: "ik vind dat ik teveel tegen hunter speel". Hier kan ik het feit bij halen dat ik van mijn laatste 10 potjes 4 keer tegen hunter heb gespeeld, wat ik dus teveel vind. (disclaimer: dit is een voorbeeld, dit vind ik niet echt :)).

TL;DR: Cijfers an sich kunnen geen mening zijn, want cijfers vinden niets. Wel kan je iets vinden en dat met cijfers onderbouwen, of kan je (onjuiste) objectieve conclusies trekken op basis van cijfers.

Over meta kan je natuurlijk ook hele discussies voeren. Wat is een meta? Is er 1 meta, zijn er 10 meta's of 100? Daarnaast kan je prima op basis van een steekproef conclusies trekken over een grotere populatie. Hier zijn genoeg statistische modellen en regels voor verzonnen. Zie bijvoorbeeld:
Wikipedia: Sample size determination

[ Voor 12% gewijzigd door xelfer op 26-04-2017 18:29 ]

Verwijderd

Welk deck zouden jullie aanraden om te klimmen van rank 10 naar 5? Ik heb redelijk veel kaarten behalve paladin decks kan ik praktisch alles spelen. Ik vind alleen veel decks leuk en blijf ik momenteel maar switchen van deck maar dat is eigenlijk niet heel goed. Wil voornamelijk een deck pakken en daarmee doorzetten. Probleem alleen is dat ik bepaalde decks zoals freeze mage verschrikkelijk lang duren. Maakt het klimmen in ranks nog veel langer en word ik toch een beetje gefrustreerd als je een game van 15-20 min verliest.

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:52:
Welk deck zouden jullie aanraden om te klimmen van rank 10 naar 5? Ik heb redelijk veel kaarten behalve paladin decks kan ik praktisch alles spelen. Ik vind alleen veel decks leuk en blijf ik momenteel maar switchen van deck maar dat is eigenlijk niet heel goed. Wil voornamelijk een deck pakken en daarmee doorzetten. Probleem alleen is dat ik bepaalde decks zoals freeze mage verschrikkelijk lang duren. Maakt het klimmen in ranks nog veel langer en word ik toch een beetje gefrustreerd als je een game van 15-20 min verliest.
Ik was in 30minuten van rank 7 naar rank 5 gegaan met midrange hunter. Erna niet gespeeld want vond t best saai, maar erg succesvol. Bovendien een hele goedkope deck.

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-12-2025
In de 120 packs die ik zojuist had geöpened had ik Fireplumes Hearth, waarvan 1 golden.
Golden gedisenchant want ik kan mijn dus beter gebruiken.

Ik heb nu 4 goede decks, Quest Mage, Aggro Paladin, Taunt Warrior en Quest Rogue.

Overigens had ik nog 10k dus liggen, waarvan nu nog maar 4,5k over is.

Leukste deck tot nu toe is Mage met Quest. Ik hou van randomness dus ik zit daar wel goed.
Xanthian schreef op woensdag 26 april 2017 @ 23:13:
Leukste deck tot nu toe is Mage met Quest. Ik hou van randomness dus ik zit daar wel goed.
Dan zit je in HS sowieso wel goed ;).

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
Voor de eerste keer ooit. Weliswaar op de Amerikaanse server, waar ik niet heel veel doe, maar toch.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1XuOU12.jpg

Battletag: Iigy#2192

• mosselmossel
Hoe versla je een taunt warrior?

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
hop zo juist ook maar eens legend geworden. Het ging bijzonder vlot met 13-1 en dat vanaf R3 ...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Uf8Agm7.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BiPqhOw.png

ook nog met een eigen creatie:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UjZFK7q.png

Tegen de "interactieve" decks ben ik vrij kansloss, zoals quest Rogue en face/frozen Mage. Vooral bij Quest Rogue concede ik vaak na 3 turns :)

Vandaag echter maar 1x mage gehad en dat was ook het enige verlies. Shamen heeft echt de beste control kaart in de vorm van devolve.

- Bord vol buffed murloc's = bord vol wisps
- 18/18 Vancleef = 3/2 vanilla
- Met 2/6 taunt buffed silver hand recruit = wisp
- Living mana = concede! :)
- Finja/Hydra/Frothing/overstat'ed taunts = ....

en dat met 2 Mana. :) Spirit echo is ook een super kaart en bijna oneindig value ermee gehad.

Denk dat ik in Mei ook verder met Shamen ga spelen met misschien een andere control variant.

[ Voor 5% gewijzigd door Mofkees op 27-04-2017 14:40 ]

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

Jade Druid, Midrange Pala, Quest Rogue.

Atlas#22744

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik heb iets ergs gedaan. Patches gecraft en een pirate deck gemaakt :-(
Ik speel niet zo veel en met mijn halve freeze mage of purify priest had ik het lastig om richting 5 te gaan (vooral door de geregeld te lange games) en winrate van 55-60%.

Met pirate deck op minder dan half uurtje van 9 naar 5... winrate was ook niet megahoog, maar de games gaan gewoon zo snel! Tegen een deftige curve is er gewoon niks te beginnen...
Ik merk wel dat het deck toch iets moeilijker is dan ik dacht. Pure smorc is dom. Te weinig face en je wordt zo snel outvalued.

Ik zou zo graag een jade echo deck bouwen, maar ik ontbreek white eyes en nzoth, en heb geen dust meer :(

• Mofkees
BobbyDgtl schreef op donderdag 27 april 2017 @ 14:01:
Ik speel niet zo veel en met mijn halve freeze mage of purify priest had ik het lastig om richting 5 te gaan (vooral door de geregeld te lange games) en winrate van 55-60%.

Met pirate deck op minder dan half uurtje van 9 naar 5... winrate was ook niet megahoog, maar de games gaan gewoon zo snel! Tegen een deftige curve is er gewoon niks te beginnen...
Ik merk wel dat het deck toch iets moeilijker is dan ik dacht. Pure smorc is dom. Te weinig face en je wordt zo snel outvalued.

Ik zou zo graag een jade echo deck bouwen, maar ik ontbreek white eyes en nzoth, en heb geen dust meer :(
Zoth en White eyes zijn geen must hoor, Je kunt nog een Echo nemen voor Zoth. Die Whiteeyes slot is ook zeer flexible, b.v. Evolve/Harrison/taunt/healing/draw... met Echo+Jade out-value je elk deck, incl. Paladin met Stonehill Defender. Dan moet je maar zorgen dat je early game kunt overleven.

Alleen Jade Druids kunnen late-game een probleem zijn. Normaal gesproken ben je als Shamen echter veel sneller naar dikkere Jades. Ik ga ervan uit dat Druids standard de Egg variant spelen. Hier mulligan ik naar de removals i.p.v. jade kaarten en kan verliezen van Jade Druids.

[ Voor 11% gewijzigd door Mofkees op 27-04-2017 14:52 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-01 16:32

Nitai

Live the life you love.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8AnoxGTVmDDbtxFHCqr8Vwow/full.png

Zo, 4e keer legend. Naar rank 8 met MIracle Rogue, daarna naar rank 5 met Lyra Priest, naar rank 2 met Deathrattle Shaman en rank 2 naar legend met Jade Druid / Ramp Druid. 8)

Heb geen stats bijgehouden, zal later nog well ff decklists posten.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Mooi om te zien dat er na Anima en ik weer mensen zijn die met regelmaat legend worden. En meestal zonder smorc maar echte braindecks.

Helaas heb ik zelf te weinig tijd om de grind vanaf rang 5 tot legend te voltooien. Vaak eindig ik tussen rang 3 en 1. Met iets meer tijd in de maand......

Nitai ook weer proficiat. Ben benieuwd naar hoeveel games je in totaal hebt gespeeld

• mosselmossel
Kasai schreef op donderdag 27 april 2017 @ 13:35:
[...]

Jade Druid, Midrange Pala, Quest Rogue.
Sample is klein, maar ik lijk steeds te verliezen met Midrange Pala (zelfde deck dat beuker een tijd terug hier postte) Hoe speel je met MR Pala tegen die Warrior dan?

Wat je als quest Rogue dus niet moet doen...turn 1 quest, turn 2 Dirty rat op een hunter die net Macaw heeft gespeeld. Die Macaw had een Swamp King in m'n hand gestopt...

De volgende kaart die ik speelde was Dinomancy.

<GOT> Zarhrezz#2885

Nitai schreef op donderdag 27 april 2017 @ 16:01:
[afbeelding]

Zo, 4e keer legend. Naar rank 8 met MIracle Rogue, daarna naar rank 5 met Lyra Priest, naar rank 2 met Deathrattle Shaman en rank 2 naar legend met Jade Druid / Ramp Druid. 8)

Heb geen stats bijgehouden, zal later nog well ff decklists posten.
Gratz! Is Lyra Priest nog een ding? Ik ben wel benieuwd namelijk, aangezien ik nog twijfel of ik die kaart binnen afzienbare tijd wil craften (of niet).

Het zal gaan tussen Lyra of Sherazin.
xelfer schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:42:
[...]

Gratz! Is Lyra Priest nog een ding? Ik ben wel benieuwd namelijk, aangezien ik nog twijfel of ik die kaart binnen afzienbare tijd wil craften (of niet).

Phoe ze zijn allebei super leuk alleen nu Jade Druid weer een ding is lijkt mij Sherazin beter.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

xelfer schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:42:
[...]

Ik heb meer liefde voor Sherazin, maar ik vind Miracle Rogue dan ook leuker om te spelen. Lyra neigt naar Mage capriolen...dus als je dat leuk vindt, zeker hele leuke combo's (en gratis spells) te doen. Heel irritant voor je tegenstander.

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Er zijn deze maand echt veel mensen Legend. 15k heb ik nog nooit gezien in EU
jmxd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 03:11:
Er zijn deze maand echt veel mensen Legend. 15k heb ik nog nooit gezien in EU
Zal dat met de ranking floors te maken hebben? Of met het feit dat meer mensen nu HS met plezier spelen? Of zijn er weinig andere interessante games uit op dit moment?

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:46

Auredium

Informaticus Chaoticus

De Brawl van deze week is leuk.
Mijn tegenstander speelt een minion en ziet al zijn kristallen in living mana veranderen. Ik speel een minion en zie een vanish gebeuren. "Your opponent has left the game." :)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:44
Het lukt maar niet om van rank 16 naar rank 15 te komen.
Speel nu priest met lyra deck maar kom telkens tegen rogue & warrior quest uit... :( zijn er nog goeie counters tegen want het is frustrerend om tegen die 2 decks te spelen. :(

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-01 18:30

Mauz1978

Console War Veteran

xelfer schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 07:38:
[...]

Zal dat met de ranking floors te maken hebben? Of met het feit dat meer mensen nu HS met plezier spelen? Of zijn er weinig andere interessante games uit op dit moment?
Ik denk dat die floors heel wat uitmaken. Hoevaak gebeurt het niet dat men van rank 2 naar rank 7 dropt en dan er klaar mee is. Vanaf rank 5 is het telkens wel te overzien.

Ik vind die floors persoonlijk erg fijn om gewoon fundecks te spelen en soms niet te erg afgestraft te worden om daarna weer een dom meta deck te pakken om snel te ranken. Heb nu zelf gedrafte paladin en priest decks waarmee ik nu rank 7 haal omdat het ook chiller spelen is wetende dat je niet verder kan zakken.

Something under the bed is drooling

• Kasai

Kasai

Legendary

mosselmossel schreef op donderdag 27 april 2017 @ 17:22:
[...]

Sample is klein, maar ik lijk steeds te verliezen met Midrange Pala (zelfde deck dat beuker een tijd terug hier postte) Hoe speel je met MR Pala tegen die Warrior dan?
Volgens mij heeft midrange Pala betere minions en kan je met die stonehill defender hele goede minions discoveren.

Ik speel zelf alleen geen midrange paladin, mis alle legendaries van paladin :'(

Atlas#22744

• TheProf82
10 wins gehaald in arena, en in het pakje zat een Lyra the Sunshard, precies de kaart die ik graag wilde. Wat een geluk!

• Mofkees
BobbyDgtl schreef op donderdag 27 april 2017 @ 14:01:

Net op NA 14-2 van R10 naar R5 :D

Daar heb ik ook geen Zoth/Whiteeye/Thalnos, in plaats daarvan dus 2 defender of argus en een ancestral spirit genomen.

• BobbyDgtl
Mofkees schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:40:
[...]

Daar heb ik ook geen Zoth/Whiteeye/Thalnos, in plaats daarvan dus 2 defender of argus en een ancestral spirit genomen.
Whiteyes voor een 2e echo, en zoth voor een Fire Elemental (beetje burst lijkt altijd van pas te komen).

3 games gespeeld. 2 vlot gewonnen door de added value van de echo. 1 game verloren omdat de echo's + aya + jade chieftains + mana tide allemaal in mijn laatste 10 kaarten zaten.

Zonder deftige draw is er echt wel 0,0 early game, maar vanaf het een valuegame wordt valt er precies bijna niet te verliezen.
frye schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:13:
Het lukt maar niet om van rank 16 naar rank 15 te komen.
Speel nu priest met lyra deck maar kom telkens tegen rogue & warrior quest uit... :( zijn er nog goeie counters tegen want het is frustrerend om tegen die 2 decks te spelen. :(
Priest heeft een hoop opties; Mass Dispel om langs taunt te komen, Dragonfire potion vaagt een Rogue linie weg en daarnaast heeft Priest goede removal voor de minions die in Rogue en Warrior quest gespeeld worden.

Net zelf naar rank 15 gegaan met Rogue quest deck. Niet de net-deck versie maar een eigen mix. De elementals heb ik er ook in (had ik al voordat dat de mode werd in net-deck land) maar ik run ook wat taunt; Dirty Rat, Stonehill en Tar Creeper.

Dat heeft me aardig wat games gewonnen; Pirate Warrior komt nog veel voor en ook kwam ik redelijk wat aggro / midrange Hunter tegen. Zeker Stonehill kan enorme value zijn in een bounce deck als quest Rogue. Hier en daar wel een game gehad dat de Stonehill de kaart was die 4 keer gespeeld werd voor quest en een berg 5/5 taunt hebben toch een hoop decks moeite mee.

Ook Spellbreaker wordt niet verwacht en wint games; er zat een game tussen dat een spell cycle Priest een 40+/40+ Tar Creeper had en hij zat al te BM'en omdat m'n laatste taunt weg was....jammer joh. Ook een paar keer een hand-buffed Tirion ermee aangepakt, wordt ook nooit zo gewaardeerd.

Rogue quest is goed, maar zeker niet broken. Elemental / Jade Shaman verlies je doorgaans van en tegen een hele hoop andere decks is het vaak erg close. De meeste games zat ik wel onder de 10 aan het eind.

[ Voor 50% gewijzigd door Zarhrezz op 28-04-2017 16:42 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

• BobbyDgtl
Mofkees schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:40:
[...]

Net een paar keer tegen quest rogue. Vrij kansloos precies?

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of de season morgen eindigt, of op zondag?

• mosselmossel
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:59:
Kan iemand mij vertellen of de season morgen eindigt, of op zondag?
Maandag om 0.00 uur.

Ik merk wel dat 99% van de HS potjes tegenwoordig al voor turn 4 beslist zijn. Als 1 persoon kan curven en de ander niet dan is het klaar :(.

Dat maakt het spelen van gimmick decks wel volledig onmogelijk.

• Mofkees
BobbyDgtl schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:40:
[...]

Net een paar keer tegen quest rogue. Vrij kansloos precies?
dit schreef ik |:( , dus inderdaad...
Mofkees schreef op donderdag 27 april 2017 @ 13:35:

<blah blah blah>

Tegen de "interactieve" decks ben ik vrij kansloss, zoals quest Rogue en face/frozen Mage. Vooral bij Quest Rogue concede ik vaak na 3 turns :)

<meer blah>

Dit is hoe pirate warriors hun games toch lang laten duren:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1410dia.jpg

Hij/zij 7 min 39 (pirate Warrior)
Ik 1 min 19 (taunt Warrior)

|:(

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:16
xelfer schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:44:
Dit is hoe pirate warriors hun games toch lang laten duren:

[afbeelding]

Hij/zij 7 min 39 (pirate Warrior)
Ik 1 min 19 (taunt Warrior)

|:(
lol

ik heb het begin van de avond mn Taunt warrior golden gemaakt (ik vind warriors gewoon lief :P)

begonnen op rank 18 (niet zo heel veel tijd gehad deze maand en veel aan het klooien geweest)

eind van de avond rank 9 met 5 sterren 15-0 tegen Pirate warrior :*) Dirty rat T2 vinden ze echt NIET leuk
Vanavond met Jade Druid naar Rang 1 gegaan. Helaas kan ik het weekend geen HS meer spelen dus eindigen we weer schurkend tegen Legend aan.

Iedereen nog succes die wel de push nog kunnen/willen maken!

Verwijderd

Ik ga morgen nog proberen te pushen naar rank 5. Zit nu op 8 en was net bijna 7, helaas weer wat gedropt. Niet verkeerd voor een eerste serieuze season. Hopelijk haal ik de 5 nog, want veel tijd heb ik niet om te spelen.
Wognummer schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:18:
[...]

lol

ik heb het begin van de avond mn Taunt warrior golden gemaakt (ik vind warriors gewoon lief :P)

begonnen op rank 18 (niet zo heel veel tijd gehad deze maand en veel aan het klooien geweest)

eind van de avond rank 9 met 5 sterren 15-0 tegen Pirate warrior :*) Dirty rat T2 vinden ze echt NIET leuk
Ja ik had ook taunt Warrior erbij gepakt vanwege het feit dat ik 90% tegen aggro speelde hoor. Daardoor ook zonder loss van rank 17 naar rank 10 :). Geen enkel control deck gezien, voornamelijk smorcers die het toch lastig hadden tegen de oneindige taunts en removal.

Sowieso zijn het aantal games dat ik tegen een niet curve of aggro deck speel op 1 hand te tellen dit seizoen, dus dan is taunt warrior wel een goede optie.

• Wognummer
xelfer schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 08:18:
[...]

Ja ik had ook taunt Warrior erbij gepakt vanwege het feit dat ik 90% tegen aggro speelde hoor. Daardoor ook zonder loss van rank 17 naar rank 10 :). Geen enkel control deck gezien, voornamelijk smorcers die het toch lastig hadden tegen de oneindige taunts en removal.

Sowieso zijn het aantal games dat ik tegen een niet curve of aggro deck speel op 1 hand te tellen dit seizoen, dus dan is taunt warrior wel een goede optie.
dat ze het nog proberen op die ranks :P

inmiddels op rank 8 en wat problemen met de vele midrange palas dus missch pak ik vanmiddag zelf wel even een Pirate warrior om even tot 5 te komen >:)
Wognummer schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:07:
[...]

dat ze het nog proberen op die ranks :P

inmiddels op rank 8 en wat problemen met de vele midrange palas dus missch pak ik vanmiddag zelf wel even een Pirate warrior om even tot 5 te komen >:)
Ik vraag me ook af hoe deze game in elkaar zit hoor. Ieder deck is tegenwoordig curve & face of pure aggro.

Hardcore anti-anti-anti decks doen het voor mij erg goed.

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

xelfer schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:31:
Ik merk wel dat 99% van de HS potjes tegenwoordig al voor turn 4 beslist zijn. Als 1 persoon kan curven en de ander niet dan is het klaar :(.

Dat maakt het spelen van gimmick decks wel volledig onmogelijk.
Dit is echt absurd!
Ben al 10x rank 4 geworden deze maand en elke keer val ik weer terug omdat de tegenstander een nog absurdere openings hand heeft.
Heel erg gemerkt van rank 10 naar 5 met Hunter. Vooral de mirror matches! Hand je geen Alley of een andere 1 drop in je hand dan had je eigenlijk al kunnen conceden!

I bad beat my meat by busting my nuts!

murphylee schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 11:20:
[...]

Dit is echt absurd!
Ben al 10x rank 4 geworden deze maand en elke keer val ik weer terug omdat de tegenstander een nog absurdere openings hand heeft.
Heel erg gemerkt van rank 10 naar 5 met Hunter. Vooral de mirror matches! Hand je geen Alley of een andere 1 drop in je hand dan had je eigenlijk al kunnen conceden!
Ik vind dat zelf jammer omdat carddraw niet onderhevig is aan enige vorm van skill. Het is zelfs pijnlijk voor de kwaliteit van het spel. Je kan namelijk steeds minder late game kaarten spelen als curve en draw belangrijker wordt. Late game kaarten zijn immers nadelig om te pakken in de early game.

Verwijderd

Nou rank 5 zit er voor mij niet meer in. Ben vandaag even op 7 geweest maar kom al 2u lang niks anders tegen dan Taunt war en hunt. Zit dus op een lose streak van 8. Geen idee wat je kan doen tegen Taunt, paladin heb ik de kaarten niet voor en voor de rest is het gewoon veel te gek maar vooral erg boring ook. Kan me niet voorstellen dat het een leuk deck is om te spelen:"oh hij doet dit, welke Taunt nu dan?"

• mosselmossel
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:44:
Nou rank 5 zit er voor mij niet meer in. Ben vandaag even op 7 geweest maar kom al 2u lang niks anders tegen dan Taunt war en hunt. Zit dus op een lose streak van 8. Geen idee wat je kan doen tegen Taunt, paladin heb ik de kaarten niet voor en voor de rest is het gewoon veel te gek maar vooral erg boring ook. Kan me niet voorstellen dat het een leuk deck is om te spelen:"oh hij doet dit, welke Taunt nu dan?"
Mja, ik speel ook ranks 8. Ik kom met midrange Pala ook niet langs die taunt Warriors. Ik doe vast iets fout, maar ik heb geen idee wat.

Verwijderd

mosselmossel schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:39:
[...]

Mja, ik speel ook ranks 8. Ik kom met midrange Pala ook niet langs die taunt Warriors. Ik doe vast iets fout, maar ik heb geen idee wat.
zijn er vandaag ook wel erg veel hoor, lijkt erop dat we niet de enige zijn die willen pushen, en dan denk ik dat Taunt warrior relatief makkelijk is om te pushen?
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:43:
zijn er vandaag ook wel erg veel hoor, lijkt erop dat we niet de enige zijn die willen pushen, en dan denk ik dat Taunt warrior relatief makkelijk is om te pushen?
Taunt Warrior wint relatief makkelijk van aggro decks en die worden veel gespeeld de eerste / laatste dagen van de maand (snelle games = snel ranken met 51%+ win rate). De beste counter tegen taunt Warrior is waarschijnlijk een face-burn Mage. Als je geen damage hoeft te doen met je minions, heb je weinig last van taunt. Tegen mid-range zit je ook goed met Frost Nova en dergelijke. Tegen aggro ga je er waarschijnlijk hard af, tenzij je coin + potion hebt voor een turn 2 clear.

<GOT> Zarhrezz#2885

• ChimaeraNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-08-2025
Ik ben nu zo'n drie weken geleden begonnen met deze game, en het valt tot nu toe nog niet tegen ;) . Heb wel heel weinig kaarten op het moment dus ik verlies nog vrij vaak, maar dat zal hopelijk beter gaan over een tijdje :P . Ik heb nu een ingame quest om een vriend te bekijken en dan ontvang ik een pakje. Mensen die mij willen toevoegen om mij te helpen O-) ? Mijn battletag is ChimaeraNL#2414

Edit: Overigens crasht de game altijd bij het afsluiten, hebben meer mensen daar last van?

[ Voor 10% gewijzigd door ChimaeraNL op 29-04-2017 16:17 ]

ChimaeraNL schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:15:
Ik heb nu een ingame quest om een vriend te bekijken en dan ontvang ik een pakje. Mensen die mij willen toevoegen om mij te helpen O-) ? Mijn battletag is ChimaeraNL#2414
Request gestuurd.

Na rank 15 maar wat gaan free-wheelen met een Mage secret deck. Direct tegen een quest mage die er leuk af ging; Counterspell / Potion of Polymorph / Mana Bind goed timen is lastig; je weet niet wanneer z'n hand compleet is. Dat ging ook mis, maar de Mana Bind gaf me een 0-cost Flame Strike. Met een Ice Block op tafel en 2e Ice Block en Frost Bolt in-hand is het dan wel over. M'n Arcane Golem zat nog in deck, nog een Crystal Runner in hand. Moet wel zuur zijn om je complete deck te trekken en dan zo eraf te gaan })

Tegen face-Hunter (geen AoE spells) en quest Rogue minder geluk (geen Counterspells), maar ze hadden het er niet makkelijk mee. Best een geinig deckje eigenlijk.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Wognummer
tot rank 5 gekomen daarna een drama

neem Qwarr 5 keer op rij Midrange pala... zucht 0-5

ok over naar Pirate weer en 6 keer op rij Qwarr... ehmm ok werkt het op hogere ranks anders ofzo dat je tegen het moeilijkste deck gepaired word 8)7

morgenochtend maar weer een poging doen

Verwijderd

Wognummer schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:39:
tot rank 5 gekomen daarna een drama

neem Qwarr 5 keer op rij Midrange pala... zucht 0-5

ok over naar Pirate weer en 6 keer op rij Qwarr... ehmm ok werkt het op hogere ranks anders ofzo dat je tegen het moeilijkste deck gepaired word 8)7

morgenochtend maar weer een poging doen
Ach ik ben van rank 7 naar 10 gegaan door alleen maar taunts, 0 matches gewonnen, heel soms nog een hunter tussendoor, dat was dan 50/50, ga er nu ook mee stoppen, probeer volgende season wel 5 te worden, nu kom je niks anders tegen dan 30 taunts op turn 3

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2017 17:50 ]

• Wognummer
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:49:
[...]

Ach ik ben van rank 7 naar 10 gegaan door alleen maar taunts, 0 matches gewonnen, heel soms nog een hunter tussendoor, dat was dan 50/50
hehe missch was ik wel een van die taunts :+

maar het was lang geleden dat ik op deze ranks rondhing haha

Verwijderd

ik snap niet echt hoe mensen met jade shaman naar rank 5 of hoger kunnen klimmen met al die taunt warriors
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:11:
ik snap niet echt hoe mensen met jade shaman naar rank 5 of hoger kunnen klimmen met al die taunt warriors
Dat is heel simpel. Elke dag kent golfbewegingen in de meta. De dag begint bijvoorbeeld met veel Quest Roque's, dan zul je zien dat er veel Pirate Warrior en Murloc Paladins op de ladder komen omdat die de counter voor Quest Roque zijn. Dat is golfbeweging 1.
Golfbeweging 2 zullen dus de Taunt Warriors zijn omdat die weer de Murlocs en Pirates counteren. Dan krijg je weer golfbeweging 3 met bijvoorbeeld Midrange Hunters en Burn Mages.

Zo blijven de golfbewegingen heel de dag doorgaan.
Dus zit je met je Jade Shaman net in de verkeerde golf wordt je ontzettend hard gecounterd.

Verwijderd

Astie schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:34:
[...]

Dat is heel simpel. Elke dag kent golfbewegingen in de meta. De dag begint bijvoorbeeld met veel Quest Roque's, dan zul je zien dat er veel Pirate Warrior en Murloc Paladins op de ladder komen omdat die de counter voor Quest Roque zijn. Dat is golfbeweging 1.
Golfbeweging 2 zullen dus de Taunt Warriors zijn omdat die weer de Murlocs en Pirates counteren. Dan krijg je weer golfbeweging 3 met bijvoorbeeld Midrange Hunters en Burn Mages.

Zo blijven de golfbewegingen heel de dag doorgaan.
Dus zit je met je Jade Shaman net in de verkeerde golf wordt je ontzettend hard gecounterd.
Zo heb ik er niet echt over na gedacht nee, wellicht wat meer decks leren spelen dan freeze mage en jade shaman.
Is Shaman trouwens gedegradeerd tot vuilnisclass? Ik heb geen enkele Shaman tegenstander gehad sinds de release van Ungoro....

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

xelfer schreef op zondag 30 april 2017 @ 08:37:
Is Shaman trouwens gedegradeerd tot vuilnisclass? Ik heb geen enkele Shaman tegenstander gehad sinds de release van Ungoro....
Nee hoor, twee decks Elemental en Evolve kom ik regelmatig tegen, ook op Legend rank. Ik weet jij bent dol op cijfers....dus volgens vS Data Reaper Report staat Shaman wel laag aan de totempaal....totempaal....get it? :+

http://www.vicioussyndicate.com/vs-data-reaper-report-45/

Nitai schreef op zondag 30 april 2017 @ 08:55:
[...]

Nee hoor, twee decks Elemental en Evolve kom ik regelmatig tegen, ook op Legend rank. Ik weet jij bent dol op cijfers....dus volgens vS Data Reaper Report staat Shaman wel laag aan de totempaal....totempaal....get it? :+

http://www.vicioussyndicate.com/vs-data-reaper-report-45/
Hmm ja. Ik denk wel dat de meta op legend anders is dan de smorc meta die ik ervaar op rank 10. De 2 classes die ik nog niet golden heb staan wel dik onderaan in de lijsten trouwens (Shaman en Warlock).

Ik denk dat mijn overall tegenstander distributie ongeveer:
- 70% aggro/face decks;
- 20% midrange (met name murloc Paladin);
- 10% iets anders.

De mensen die iets anders kunnen spelen dan smorc zitten vaak wat hoger op de ladder dan rank 10 :).

Ik wil overigens wel graag wat Shaman spelen, maar heb nog weinig gevonden wat op kan boksen tegen de pirate Warriors.

[ Voor 6% gewijzigd door xelfer op 30-04-2017 10:22 ]

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

xelfer schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:12:
[...]
Ik wil overigens wel graag wat Shaman spelen, maar heb nog weinig gevonden wat op kan boksen tegen de pirate Warriors.
Devolve met wat aoe werkt goed tegen Pirate Warriors, maar ook daar geldt, je hebt een goede draw nodig.
De Evolve shaman is bijvoorbeeld ook bizar sterk tegen taunt warriors.

Elemental Shaman is ook wel goed tegen quest Rogue...early game kun je veel damage pushen en later kun je de 5/5's over het algemeen wel out-valued krijgen.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Mofkees
xelfer schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:12:
[...]

Hmm ja. Ik denk wel dat de meta op legend anders is dan de smorc meta die ik ervaar op rank 10. De 2 classes die ik nog niet golden heb staan wel dik onderaan in de lijsten trouwens (Shaman en Warlock).

Ik denk dat mijn overall tegenstander distributie ongeveer:
- 70% aggro/face decks;
- 20% midrange (met name murloc Paladin);
- 10% iets anders.

De mensen die iets anders kunnen spelen dan smorc zitten vaak wat hoger op de ladder dan rank 10 :).

Ik had met die Jade lijst van mij ~70% win rate tegen warriors, zowel pirate als taunt. Misschien is er toch een andere reden dat je rond R10 hangt ? }) _O-

Mofkees schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:06:
[...]

Ik had met die Jade lijst van mij ~70% win rate tegen warriors, zowel pirate als taunt. Misschien is er toch een andere reden dat je rond R10 hangt ? }) _O-
Ik ben zonder losses rank 10 geworden en heb ook niet verloren. Ik heb ook uberhaupt geen Shaman gespeeld dit seizoen, maar ik vroeg me af waarom ik nooit meer Shamans zag. Alle Shamans die ik tegen mij had waren in Wild, vnl. aan het begin van het seizoen en dan ook vnl. de oude aggro lijst.

Aangezien ik veel tegen pirate Warrior speelde dacht ik misschien dat het lastig was om als Shaman daar van te winnen....

Met taunt Warrior sta ik ook 9-0 tegen Pirate Warrior overigens (zitten niet in de statistics omdat dit op de iPad was tijdens een zakenreisje in het buitenland), maar aan het begin van het seizoen concede ik altijd instant tegen de smorcers aangezien mijn gimmick decks daar niet tegen gebouwd zijn.

Als ik filter op potjes die langer dan 4 beurten duren, dan zijn dit mijn full season* statistics:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/jskohw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/14nguvr.jpg
*hier zitten de games die ik op iPhone en iPad speel uiteraard niet bij.

[ Voor 37% gewijzigd door xelfer op 30-04-2017 11:23 ]

• ChimaeraNL
Meteen rank 15 aangetikt voor een extra bonus (geloof ik :P ). Een vriend van me heeft een supercheap deck gemaakt met Elementals (mage), maar het werkt als een trein _O_ .

Verwijderd

Zonde, van rank 7 dus daadwerkelijk naar 10 0 sterren, nu geen zin meer in grinden naar 5 in een dagje.
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:47:
Zonde, van rank 7 dus daadwerkelijk naar 10 0 sterren, nu geen zin meer in grinden naar 5 in een dagje.
Grinden is voor mij ook de voornaamste reden om geen zin te hebben het ophogen van mijn ranks. Het is mij het niet waard om uren achtereen een deck te spelen voor de upgrade van een gouden rare naar een gouden epic.

Hoe ben je zo gezakt als ik vragen mag?

[ Voor 4% gewijzigd door xelfer op 30-04-2017 12:13 ]

Verwijderd

xelfer schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:12:
[...]

Grinden is voor mij ook de voornaamste reden om geen zin te hebben het ophogen van mijn ranks. Het is mij het niet waard om uren achtereen een deck te spelen voor de upgrade van een gouden rare naar een gouden epic.

Hoe ben je zo gezakt als ik vragen mag?
Ja, heb er nu ook even geen zin meer in, ik speelde jade shaman en dat ging prima, tot gister iedereen taunt warrior begon te spelen. Heb letterlijk niks anders gezien dan taunt warrior en soms hier en daar een midrange hunt, winrate van hunt zit op 60% maar van taunt war zit op 15% oid.

Gaat snel dan 8)7
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 12:18:
[...]

Ja, heb er nu ook even geen zin meer in, ik speelde jade shaman en dat ging prima, tot gister iedereen taunt warrior begon te spelen. Heb letterlijk niks anders gezien dan taunt warrior en soms hier en daar een midrange hunt, winrate van hunt zit op 60% maar van taunt war zit op 15% oid.

Gaat snel dan 8)7
Ja dat is het vervelende aan rock-paper-scizzors. Als je decktechnisch gezien beurt 0 op een achterstand staat is het vervelend spelen en kan je er ook weinig aan doen.

Ik speel nu veel Mill Rogue en Astral Communion Druid. Daar zitten de coinflips ook vooral in je eigen carddraw en de matchup. Wel in Wild uiteraard. Standaard heb ik wel gezien.

Verwijderd

Ik ga eens die quest rogue deck spelen, ik heb de kaarten ervoor, kreeg de quest uit een pakje. Lijkt me niet erg leuk om te spelen, maar wellicht vergis ik me
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 13:30:
Ik ga eens die quest rogue deck spelen, ik heb de kaarten ervoor, kreeg de quest uit een pakje. Lijkt me niet erg leuk om te spelen, maar wellicht vergis ik me
Het is niet helemaal zo simpel als het lijkt, zeker niet tegen iemand die wat tech heeft en weet wat hij kan verwachten. Net een partij verloren tegen quest rogue, Mana Bind + Counterspell gingen af op Preparation en niet op z'n quest. Dat was z'n 2e Preparation en dit was turn 8 omdat ik bv. een Spellbreaker op z'n Igneous had gegooid, zeer gericht de Fire Fly's getarget had en turn 1 Counterspell om de eerste Shadow Step te counteren (vond hij niet grappig, want turn 2 Ice Bolt op Fire Fly). Hij won 'em uiteindelijk omdat hij z'n 2e Igneous kon bouncen, waardoor Flame Strike + Blast Potion niet genoeg opruimde.

Als je het deck z'n gang laat gaan en de draw is goed, sta je turn 5 naar zo'n 4-6 5/5's te staren.

<GOT> Zarhrezz#2885

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik speel echt minimaal deze maand maar toch nog met Paladin van rank 12 naar rank 5 geblazen met slechts een enkel verlies hier en daar en dus enorme winstreaks. Echt opvallend, ik wilde eigenlijk tot rank 10 ranken omdat het toch niet ging lukken maar omdat ik maar bleef winnen was ik ineens rank 7... Toen in een uurtje naar 5 doorgezet. Achteraf had ik deze maand denk ik makkelijk legend kunnen worden als ik niet twee dagen voor het einde van de maand was begonnen...

Dit is echt één van de leukste deck van de laatste tijd vind ik omdat het elke tegenstander wel aan kan op één of andere manier, en telkens speelt het anders. De ene keer bouw je een taunt muur om je in leven te houden tot Ragnaros komt, de andere keer bouw je tempo met je murlocs.

Ik speel (ongeveer) dit deck,
+1 Finja
+1 Stampeding Kodo
+2 Murloc Tidecaller
-1 Vilefin Inquisitor
-1 Equality
-1 Golakka Crawler
-1 Ivory Knight

Niks origineels natuurlijk, maar dus wel leuk :)
Net voor het eerst in jaren een arena draft gedaan. 17 kaarten die 1, 2 en 3 drop zijn en toch de allereerste game geen minion kunnen curven in de eerste 3 beurten..... praise RNGsus.

Die companion app werkt ook niet al te best:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2ce3e39.jpg

Kennelijk registreert ie iedere game als een loss. Kan je die companion ook uitzetten?

Oke nu weet ik weer waarom ik weinig arena speel.

Net een mage die curved:
T6: Blizzard
T7: Inkmaster Solia into Blizzard
T8: Primordial Drake
T9: Primordial Drake
T10: Flamestrike + Frostbolt

[ Voor 55% gewijzigd door xelfer op 01-05-2017 10:30 ]

• TheProf82
xelfer schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:57:
Net voor het eerst in jaren een arena draft gedaan. 17 kaarten die 1, 2 en 3 drop zijn en toch de allereerste game geen minion kunnen curven in de eerste 3 beurten..... praise RNGsus.

[afbeelding]

Kennelijk registreert ie iedere game als een loss. Kan je die companion ook uitzetten?

Net een mage die curved:
Mage (en rogue) is belachelijk in Arena. Ik haal met elke mage-deck minimaal 6 wins. Laatst 12 met een deck die echt te matig was.

Druid of hunter geeft mij vrijwel altijd een slechter resultaat; die classes zijn echt minder op dit moment.

Wel jammer; ik kom na 3/4 wins ook vrijwel alleen maar mage en rogue tegen in arena.
TheProf82 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:20:
[...]

Mage (en rogue) is belachelijk in Arena. Ik haal met elke mage-deck minimaal 6 wins. Laatst 12 met een deck die echt te matig was.

Druid of hunter geeft mij vrijwel altijd een slechter resultaat; die classes zijn echt minder op dit moment.

Wel jammer; ik kom na 3/4 wins ook vrijwel alleen maar mage en rogue tegen in arena.
Ik kan helaas geen Mage of Rogue kiezen tot nu toe. Ben aan mijn derde run bezig, maar heb 3 keer kunnen kiezen uit:

Priest, Druid, Warrior

Vanaf 3-0 en beter kom je wel exclusief Rogues en Mages tegen trouwens. Meestal met veel removal en veel sterke legendaries en epics.

Zelf heb ik helaas nog nooit een legendary mogen draften. In totaal lifetime 27 arena runs, waarvan 3 sinds de update.

[ Voor 17% gewijzigd door xelfer op 01-05-2017 12:03 ]

• TheProf82
xelfer schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:31:
[...]

Ik kan helaas geen Mage of Rogue kiezen tot nu toe. Ben aan mijn derde run bezig, maar heb 3 keer kunnen kiezen uit:

Priest, Druid, Warrior

Vanaf 3-0 en beter kom je wel exclusief Rogues en Mages tegen trouwens. Meestal met veel removal en veel sterke legendaries en epics.

Zelf heb ik helaas nog nooit een legendary mogen draften. In totaal lifetime 27 arena runs, waarvan 3 sinds de update.
Legendaries draft ik ook nooit; ik vind ze ook niet zo nodig. Kaarten als primo glyph, blizzard en meteor zijn gewoon bizar goed. Voor rogue vilespine slayer en envenom weapon.

Priest vind ik persoonlijk de leukste arena class, maar ik kom er nooit verder dan 10 wins mee helaas :).
TheProf82 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:05:
[...]

Legendaries draft ik ook nooit; ik vind ze ook niet zo nodig. Kaarten als primo glyph, blizzard en meteor zijn gewoon bizar goed. Voor rogue vilespine slayer en envenom weapon.

Priest vind ik persoonlijk de leukste arena class, maar ik kom er nooit verder dan 10 wins mee helaas :).
Ik heb ook maar 2 keer Mage mogen kiezen in die 27 runs. Zou hem graag nog een keer spelen, maarja dan moet de keuze er wel zijn.

Ik heb nu mijn 3e Priest run, met iedere keer een deck met een average score in de hoge 50-lage 60. Helaas weinig goeie kaarten gehad.

Wel door curvestone er al 2 keer 6 wins uit kunnen trekken. 6-3, 6-3 en nu 3-2.
Valt me wel op dat ik in 23 potjes al 11 keer tegen Mage heb gespeeld en 5 keer tegen Rogue.

Deze run heb ik Rogue, Mage, Mage, Mage, Mage, Mage als tegenstanders tot nu toe |:( .

• TheProf82
xelfer schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:12:
[...]

Ik heb ook maar 2 keer Mage mogen kiezen in die 27 runs. Zou hem graag nog een keer spelen, maarja dan moet de keuze er wel zijn.

Ik heb nu mijn 3e Priest run, met iedere keer een deck met een average score in de hoge 50-lage 60. Helaas weinig goeie kaarten gehad.

Wel door curvestone er al 2 keer 6 wins uit kunnen trekken. 6-3, 6-3 en nu 3-2.
Valt me wel op dat ik in 23 potjes al 11 keer tegen Mage heb gespeeld en 5 keer tegen Rogue.

Deze run heb ik Rogue, Mage, Mage, Mage, Mage, Mage als tegenstanders tot nu toe |:( .
Suf he? Ik zou graag druid spelen bijvoorbeeld, maar ik weet gewoon dat het me gold gaat kosten. Dus dan maar weer mage...of rogue...

Ik verwacht niet dat blizzard hier iets aan gaat doen.
TheProf82 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:14:
[...]

Suf he? Ik zou graag druid spelen bijvoorbeeld, maar ik weet gewoon dat het me gold gaat kosten. Dus dan maar weer mage...of rogue...

Ik verwacht niet dat blizzard hier iets aan gaat doen.
Mages hebben gewoon super veel sterke removal, RNG en card generation (welke ook RNG is), dus dan snap ik wel dat mensen auto-pick Mage kiezen.

Zou ik zelf ook doen namelijk :D.

Net wel gewonnen door een Nozdormu te summonen waardoor mijn tegenstander te weinig tijd had om zijn RNG bullshit allemaal te casten per beurt. Dat is wel genieten.

Zelfs met matige decks lukt het me nog wel om 5-6 wins te halen gelukkig. Zoveel mogelijk curven en dan hopen dat mijn tegenstander geen 5-6 aoe removals op een rij kan spelen.

• TheProf82
xelfer schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:17:
[...]

Mages hebben gewoon super veel sterke removal, RNG en card generation (welke ook RNG is), dus dan snap ik wel dat mensen auto-pick Mage kiezen.

Zou ik zelf ook doen namelijk :D.

Net wel gewonnen door een Nozdormu te summonen waardoor mijn tegenstander te weinig tijd had om zijn RNG bullshit allemaal te casten per beurt. Dat is wel genieten.

Zelfs met matige decks lukt het me nog wel om 5-6 wins te halen gelukkig. Zoveel mogelijk curven en dan hopen dat mijn tegenstander geen 5-6 aoe removals op een rij kan spelen.
Dat snap ik, en is ook precies het probleem. Ikzelf speel ook mage, omdat ik dan meer win. Niet omdat ik het de leukste class vind. Ik merk dus dat ik de keuze moet maken tussen meer wins (mage/rogue) of meer lol. Waarbij bij die laatste je dan constant tegen mages speelt met de RNG shizzle.

Ik had in de vorige uitbreiding minder last van die eenzijdigheid w.b. gespeelde classes.

• Xanthian
Ik ga dit seizoen beginnen met Ramp druid, eens kijken hoever we daarmee komen. De eerste paar potjes van het weekend waren bemoedigend. Vooral tegen Freeze Mage is het wel leuk met Twee Feral Rage en Twee Moonglade Portals
TheProf82 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:31:
[...]

Dat snap ik, en is ook precies het probleem. Ikzelf speel ook mage, omdat ik dan meer win. Niet omdat ik het de leukste class vind.
Ik ga net zo lang proberen tot ik een keer mage mag kiezen :D. Vierde run mag ik helaas ook geen mage spelen, maar ik ging wel 6, 6 en 8 wins tot nu toe, dus dat is wel prima.

Merk zelf wel dat je weinig invloed hebt op een hoop zaken. Er zit ook wel een hele grote dosis geluk bij het draften, pakken en de card RNG.

Net verloren van een Shaman die 2 Volcano's, 3 Maelstrom Portals, 2 Tital Surges en 2 Lightning Storms had....

[ Voor 22% gewijzigd door xelfer op 01-05-2017 14:17 ]

xelfer schreef op maandag 1 mei 2017 @ 13:48:
[...]

Ik ga net zo lang proberen tot ik een keer mage mag kiezen :D. Vierde run mag ik helaas ook geen mage spelen, maar ik ging wel 6, 6 en 8 wins tot nu toe, dus dat is wel prima.

Merk zelf wel dat je weinig invloed hebt op een hoop zaken. Er zit ook wel een hele grote dosis geluk bij het draften, pakken en de card RNG.

Net verloren van een Shaman die 2 Volcano's, 3 Maelstrom Portals, 2 Tital Surges en 2 Lightning Storms had....
Pas maar op, dadelijk vind je arena nog leuk :9
Astie schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:58:
[...]

Pas maar op, dadelijk vind je arena nog leuk :9
Mwah ik vind de rewards wel bizar tegenvallen. Net op 8 wins kreeg ik een normale common als reward en nu op 5 wins weer. Het loont niet heel erg om 6-7 wins te averagen.

• TheProf82
Commons zijn inderdaad zonde. Soms krijg je alleen gold en is het best veel. Maar common kaarten halen je reward flink omlaag.
xelfer schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:58:
[...]

Mwah ik vind de rewards wel bizar tegenvallen. Net op 8 wins kreeg ik een normale common als reward en nu op 5 wins weer. Het loont niet heel erg om 6-7 wins te averagen.
Door de kans op een non-golden common vallen de rewards soms erg tegen. Daarom is 8 wins voor mij het omslagpunt omdat je dan een reward extra hebt en dan maakt een common erbij veel minder uit.

Ben jij dit?:
https://www.reddit.com/r/...ve_common_cards_from_the/

[ Voor 11% gewijzigd door Astie op 01-05-2017 16:11 ]

Astie schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:08:
[...]

Door de kans op een non-golden common vallen de rewards soms erg tegen. Daarom is 8 wins voor mij het omslagpunt omdat je dan een reward extra hebt en dan maakt een common erbij veel minder uit.

Ben jij dit?:
https://www.reddit.com/r/...ve_common_cards_from_the/
Nope, maar die heeft wel hetzelfde als wat ik net had. Ik had ook een 5-3 run en een common + 45 gold (ofzo) en een pakje.

Met 1 x 5, 2 x 6 wins en een 8 win run speel ik in ieder geval niet breakeven. Zeker niet omdat ik meerdere keren een common als reward heb gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door xelfer op 01-05-2017 16:57 ]

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:46

Auredium

Informaticus Chaoticus

xelfer schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:57:

[afbeelding]

Net een mage die curved:
Die pech ken ik. Mage die alles cleared en succesvol een 10/10 met een 6/10 taunt doet verdedigen op het laatste moment (stond op 3 levens) of een Warrior die in beurt 2 een berserker coint en in beur 3 deze constant met taunts weet te verdedigen (ik was hunter zonder spot removals en mass removal ivm rng kaart keuzes)

Soms weet je gewoon dat je arena deck geen 3 potjes gaat winnen nog voor potje 1.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

xelfer schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:56:
[...]

Nope, maar die heeft wel hetzelfde als wat ik net had. Ik had ook een 5-3 run en een common + 45 gold (ofzo) en een pakje.

Met 1 x 5, 2 x 6 wins en een 8 win run speel ik in ieder geval niet breakeven. Zeker niet omdat ik meerdere keren een common als reward heb gehad.
Ook niet als je de packs meerekend?
Astie schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:37:
[...]

Ook niet als je de packs meerekend?
Ik zit er net onder als ik meereken dat ik packs krijg, maar ook meeneem dat ik geen 10 gold per 3 wins krijg. Komt denk ik wel met name dat ik een paar ondergemiddelde rewards heb gehad.

• TheProf82
Net na een loss in arena 3 pakjes gekregen van ungoro. Waarom opeens? Ik klikte te snel door dus zag niet waarom ik die reward kreeg. Iemand anders pakjes gekregen?

Edit: Nevermind.

Even inloggen dus mensen!

[ Voor 33% gewijzigd door TheProf82 op 01-05-2017 20:37 ]

• ChimaeraNL
Leuk cadeautje, weer drie packs dichterbij een legendary ;) .

• mosselmossel
Inderdaad. Genereus. Leuk cadeau, ze hoeven het niet te doen.

• crazyguy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-01 08:10
Ook na een hele tijd weer aan de slag met Hearthstone.
Ben sinds naxrammas gestopt en zie nu dat dit weer een hele leuke uitbreiding is.
Gelijk heel wat oude kaarten gedisenchant en met de dust 2 nieuwe decks gemaakt.
een midrange hunter en een token druid.
Zijn zeker nog geen top tier decks maar ik vermaak me weer met dit spel.
elke dag een paar spelletjes en kijken hoe goed ik mijn decks kan gaan maken!

• Xanthian
Gisteren had ik 1600 dust over maar geen idee wat ik ermee wou doen. Even gezogd op een leuk control deck of iets dergelijks en zo kwam uit op: http://www.hearthpwn.com/...-nzoth-quest-shadowpriest (Wild)

Gigantisch duur deck, maar een ding is zeker. Er zijn weinig andere decks met meer value dan dit deck.
Reno Jackson en Amara geven meer healing dan je ooit nodig zult hebben. Amara spelen met nog maar 5 HP tegen een hunter is legendarisch.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-01 15:27
Xanthian schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:14:
Gigantisch duur deck, maar een ding is zeker. Er zijn weinig andere decks met meer value dan dit deck.
Reno Jackson en Amara geven meer healing dan je ooit nodig zult hebben. Amara spelen met nog maar 5 HP tegen een hunter is legendarisch.
Ik speel een Reno-Quest-N'zoth-Priest op Wild maar het valt mij echt vies tegen. Als potjes wat slomer gaan dan kun je goed mee komen, maar zeker tegen de snelle decks leg je het gewoon af.

• Xanthian
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:17:
[...]

Ik speel een Reno-Quest-N'zoth-Priest op Wild maar het valt mij echt vies tegen. Als potjes wat slomer gaan dan kun je goed mee komen, maar zeker tegen de snelle decks leg je het gewoon af.
Ik heb dat tot nu toe nog niet meegemaakt. Tegen snelle decks had ik dan ook vaak Deathlord en/of Tortollan Shellraiser wat je vaak één of twee beurten extra geeft. Ik geef toe, tegen sommige potjes was het erg close en misschien had ik bovengemiddeld veel geluk. Ik heb er nog maar 7 potjes of zo mee gespeeld.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:18

g0tanks

Moderator CSA
crazyguy schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 07:53:
Ook na een hele tijd weer aan de slag met Hearthstone.
Ben sinds naxrammas gestopt en zie nu dat dit weer een hele leuke uitbreiding is.
Gelijk heel wat oude kaarten gedisenchant en met de dust 2 nieuwe decks gemaakt.
een midrange hunter en een token druid.
Zijn zeker nog geen top tier decks maar ik vermaak me weer met dit spel.
elke dag een paar spelletjes en kijken hoe goed ik mijn decks kan gaan maken!
Ik speel al onafgebroken sinds de beta, maar als ik in jouw situatie had gezeten (het missen van 2+ uitbreidingen) zou ik niet de motivatie hebben om het spel weer op te pakken. :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

g0tanks schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:23:
[...]

Ik speel al onafgebroken sinds de beta, maar als ik in jouw situatie had gezeten (het missen van 2+ uitbreidingen) zou ik niet de motivatie hebben om het spel weer op te pakken. :p
Ik denk dat je best na een rotatie het spel weer kan op pakken want laten we eerlijk zijn het aantal kaarten dat gespeeld word uit vorige uitbreidingen valt best wel mee.

Wat is nu wel jammer vind is dat Jade Druid weer helemaal terug is en wat het is weet ik niet maar ik haat dat deck nog erger als Pirate Warrior.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• crazyguy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-01 08:10
beuker19 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:49:
[...]

Ik denk dat je best na een rotatie het spel weer kan op pakken want laten we eerlijk zijn het aantal kaarten dat gespeeld word uit vorige uitbreidingen valt best wel mee.

Wat is nu wel jammer vind is dat Jade Druid weer helemaal terug is en wat het is weet ik niet maar ik haat dat deck nog erger als Pirate Warrior.
Inderdaad na de rotatie met de nieuwe kaarten weer het spel opgepakt.
Ik vond de "Meta" waar Hearthstone zich na Naxrammas en later uitbreidingen zich in bevond niets en nu Whispers en vooral Un'ghoro uitgebracht zijn is het spel weer nieuw leven ingeblazen voor mij.
Ook omdat ik me bij andere spellen weer ging vervelen deze weer opgepakt.

• Kasai

Kasai

Legendary

beuker19 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:49:
[...]

Grappige is, goede jade counter is pirate warrior :+

Ik word zelf helemaal chagrijnig van Jade Druids, Jade Shamans ook tot zekere hoogte. Ik vertik het dan ook om Jade kaarten te gebruiken in mijn Elemental Shaman deck. (behalve claws :+)

Atlas#22744

Pagina: 1 ... 143 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.