Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Murloc's voor de early game en de Paladin big boys als late game dit, is echt wat voor mij er voor gezorgd heeft dat ik veel meer ben gaan spelen.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Goed zeg dat je er plezier aan hebt.Tektoon schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:31:
Hieronder mijn versie van NoeeoN's taunt pally die een paar pagina's terug staat. Heeft een aantal kleine aanpassingen waaronder 2x paardjes, hydrologist en een forbidden healing.
Moet zeggen: deck werkt goed en is heel leuk om te spelen. Drie Tirions, vijf Wickerflames: het komt geregeld voor. Tegen aggro moet je wel een degelijke openingshand regelen maar alles dat wat trager is gaat er kansloos af. Heb pas 1 keer verloren van een warrior en alleen omdat 'ie bizar veel geluk had met z'n vuurballen.
Moet zeggen dat ik Tarim echt een sterke kaart vind; ik pik die bijna altijd uit de defender. Voor wie nog dust over heeft: Tarim is ook een optie. Zet ook alle rogue kaarten terug op 3/3. Maar je kan 'm ook gratis discoveren dus.
[afbeelding]
Ik heb 2x Nesting Roc eruit gehaald voor 2x Mistress of Mixtures. Ik had namelijk erg veel problemen met hunters/pirate warriors (en questing Rogue maar het ging al veel beter) omdat het Pal deck wat traag op gang komt.
Dacht dat het dan misschien zwakker werd tegen questing/taunt warriors maar die konden we dus nog altijd afslachten. Resultaat: R5 bij einde van de avond
Daarna 0-15 o.i.d. met questing hunter. Mijn conclusie is dat het niet werkt
- mid range werkt niet. Niet genoeg draw en het tempo verlies aan 't begin is gewoon voor hunter NIET terug te halen
- deck met 1 mana minion en ALLEEN draw, o.a. Coldlight, Cult Master (werkt super), Novice Engineer. Dit heeft aardig gewerkt en in 3 potjes BIJNA gewonnen.
- deck met alleen 1 drop (en tracking) werkt ook niet, dat is te aggro maar je verliest door de quest juist teveel tempo weer.
wat ik vooral mis:
- heal (+draw), moet met een kaart anders past 't niet.
- removal (+draw)
- die raptors moeten charge krijgen, maar dan zonder face te mogen b.v. andres te traag.
Misschien met optie 2 kan man nog wat verder aan gaan werken, evt. met taunt (argus) en removal, maar het past gewoon niet meer ...
[ Voor 4% gewijzigd door Mofkees op 14-04-2017 15:50 ]
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Klopt. Nu 11-2. Ik merk wel dat boven de 9 wins letterlijk elk potje een mage mirror is. Ik heb dan ook zwaar het vermoeden dat mage in het voordeel is in arena op dit moment. Nu al 6 mage mirrors op rij.Swagger schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 17:38:
Dat is dan ook echt een belachelijk goed deck.
Nu eens ff kijken of ik nog wat anders ga spelen want mijn golden Epic is weer binnen
Knap hoor :-). Wat voor paladin deck had je precies? Ik merk ook dat als zoo-warlock ik niet hoger dan rank 7 kom. Teveel pirate warriors (lastige matchup) en taunt warriors (onwinbaar), naast shamans en mages waar ik ook 50/50 van win/verlies. Gemiddeld zijn er dus veel classes die van me winnen.beuker19 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 18:03:
Nou net Rank 5 gehaald met Rogue want Paladin faalde weer eens hard en ga nu 13-4 met het deck en van rank 7 naar 5 in 4-0
Nu eens ff kijken of ik nog wat anders ga spelen want mijn golden Epic is weer binnen
Ik wacht nog even met dust uitgeven tot alles wat meer is gedefinieerd.|
Net Hemet uit een pakje gehaald; nog steeds geen quest dus! Jammer
[ Voor 5% gewijzigd door TheProf82 op 14-04-2017 19:14 ]
Dat Paladin deck wat hier boven staat wou niet lukken, maar dat Rogue deck is echt geweldig.TheProf82 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 19:08:
[...]
Knap hoor :-). Wat voor paladin deck had je precies? Ik merk ook dat als zoo-warlock ik niet hoger dan rank 7 kom. Teveel pirate warriors (lastige matchup) en taunt warriors (onwinbaar), naast shamans en mages waar ik ook 50/50 van win/verlies. Gemiddeld zijn er dus veel classes die van me winnen.
Ik wacht nog even met dust uitgeven tot alles wat meer is gedefinieerd.|
Net Hemet uit een pakje gehaald; nog steeds geen quest dus! Jammer
Zo veel beslissingen en nadenken over wat je moet alleen wil het soms wel eens zo zijn dat je echt de kaarten niet trekt en de aggro match-up is ook echt moeilijk, het beste is dan ook hopen op een hele grote Edwin.
Ik moet zeggen dat ik mij echt vergist heb in de Rogue Legendary want die wint je zo veel matches al blijf het craften een risico wat stel dat je het deck niets aan vind.

Het enige wat ik heb veranderd is 1 Razorpetal vervangen door Shaku dus die is niet nodig.
[ Voor 4% gewijzigd door beuker19 op 14-04-2017 20:10 ]
Wat vind je van Shaku? Is hij echt nodig in het deck?beuker19 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:09:
[...]
Dat Paladin deck wat hier boven staat wou niet lukken, maar dat Rogue deck is echt geweldig.
Zo veel beslissingen en nadenken over wat je moet alleen wil het soms wel eens zo zijn dat je echt de kaarten niet trekt en de aggro match-up is ook echt moeilijk, het beste is dan ook hopen op een hele grote Edwin.
Ik moet zeggen dat ik mij echt vergist heb in de Rogue Legendary want die wint je zo veel matches al blijf het craften een risico wat stel dat je het deck niets aan vind.
[afbeelding]
Het enige wat ik heb veranderd is 1 Razorpetal vervangen door Shaku dus die is niet nodig.
En Xaril? De 2 spells maken je Arcane Giants goedkoper, laten je meer kaarten trekken met auctioneer en zijn goede combo activators
Shaku en Xaril zijn beide niet noodzakelijk maar ik denk dat je ze beiden wel op een of andere manier in kunt passen.Beunhaas schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:32:
[...]
Wat vind je van Shaku? Is hij echt nodig in het deck?
En Xaril? De 2 spells maken je Arcane Giants goedkoper, laten je meer kaarten trekken met auctioneer en zijn goede combo activators
Ik heb 1 Rezorpetal geswitch voor Shaku puur omdat ik het leuker vind en ik hem toevallig heb.
Heb ondertussen ook een Edwin VanCleef voor dit deck gecraft. Ik heb slechts 1 Vilespine Slayer, voor de andere heb ik er Xaril, Poisoned Mind in gestopt. Ook heb ik slechts 1 Counterfeit Coin, voor de andere heb ik er een Questing Adventurer in gestopt...beuker19 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:35:
[...]
Shaku en Xaril zijn beide niet noodzakelijk maar ik denk dat je ze beiden wel op een of andere manier in kunt passen.
Ik heb 1 Rezorpetal geswitch voor Shaku puur omdat ik het leuker vind en ik hem toevallig heb.
Nog te weinig gespeeld om er wat van te kunnen zeggen, i.p.v. de Questing Adventurer zat ik ook te denken aan een Shadowstep of een extra Cold Blood. Ik ben benieuwd wat de meer ervaren Rogue spelers van bovenstaande vervangingen vinden, tips blijven welkom!
Het beste is gewoon even op de bekende site's kijken naar deck die beter passen bij de kaarten die je hebt en misschien staat er direct wel een guide bij.The_Big_Easy schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:34:
[...]
Heb ondertussen ook een Edwin VanCleef voor dit deck gecraft. Ik heb slechts 1 Vilespine Slayer, voor de andere heb ik er Xaril, Poisoned Mind in gestopt. Ook heb ik slechts 1 Counterfeit Coin, voor de andere heb ik er een Questing Adventurer in gestopt...
Nog te weinig gespeeld om er wat van te kunnen zeggen, i.p.v. de Questing Adventurer zat ik ook te denken aan een Shadowstep of een extra Cold Blood. Ik ben benieuwd wat de meer ervaren Rogue spelers van bovenstaande vervangingen vinden, tips blijven welkom!
Edit:
Pffff ik dacht op rank 5 iets meer variatie te zien maar mij god alleen maar Pirate Warrior, Hunter en Quest Rogue en in veel grote nummers dan zeg maar rank 10 tot 6
[ Voor 10% gewijzigd door beuker19 op 15-04-2017 00:17 ]
Tja...gisteravond 3/4 unranked games tegen quest Warrior. Wat een duf deck is dat zeg. Ik heb echt niets anders gezien dan on-curve taunt gooien en dan maar pewpewpew.beuker19 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 23:16:
Pffff ik dacht op rank 5 iets meer variatie te zien maar mij god alleen maar Pirate Warrior, Hunter en Quest Rogue en in veel grote nummers dan zeg maar rank 10 tot 6
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Pirate Warrior is het meest controlachtige Warrior deck wat ik tot nu toe tegen ben gekomenNitai schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 10:04:
Iemand nog leuke control-achtige decks voor Wild met Un'Goro kaarten? Zelf al fun gehad met Priest, Ramp Druid. Zoek eigenlijk iets met Control Warrior en Elise Starseeker, maar nog niets viable kunnen spelen. Is gewoon veel te traag.
Zelf speel ik overigens een Control Warrior Reno Quest deckje, maar dat is verre van viable.
Hoef er niet mee te ranken in wild, maar af en toe winnen is wel leukxelfer schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 12:26:
[...]
Pirate Warrior is het meest controlachtige Warrior deck wat ik tot nu toe tegen ben gekomen.
Zelf speel ik overigens een Control Warrior Reno Quest deckje, maar dat is verre van viable.
Ik speel iets wat hier wel op lijkt: http://www.hearthpwn.com/decks/801622-wild-reno-sulfurasNitai schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 12:36:
[...]
Hoef er niet mee te ranken in wild, maar af en toe winnen is wel leuk
Nadeel is wel dat je weinig tot geen kans maakt tegen de echte echte leprafaceistheplacesmorc decks en dat is ongeveer 50% van de meta
[ Voor 16% gewijzigd door xelfer op 15-04-2017 15:09 ]
Er zijn zeker leuke games maar de matches tegen Quest Warrior/Rogue en Pirate Warrior zijn zo slecht en gaan gewoon helemaal nergens meer over en zijn in mijn ogen erger dan alles wat we hier voor hebben gezien en daar zat al veel BS tussen zoals Face Hunter, Shaman na ONiK, Secret Paladin en Grim Patron Warrior.
Mijn winrate tegen Rogue/Warrior zijn positief en daar gaat dit dus niet om.
En dat is jammer wat er zijn soms best wel hele leuke matches en dan is het best wel leuk.
Verwijderd
Zeg, is het misschien tijd om eens een ander spel te spelen? Je bent echt alleen maar aan het klagen ...Tomski1986 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 17:06:
Rogue en warrior tier 1 decks op tempostorm. Net wat ik had gedacht. Rogue quest heeft een nerf nodig en warrior is nog steeds belachelijk sterk.
Trouwens, waarom lezen jullie dan niet gewoon over mijn negatieve posts? Of zijn negatieve posts hier niet toegestaan?
Heb veel, veel meer plezier dan prepatch waar elke warrior pirate was en elke shaman aggro.
Ik ben al aan je gewend hoorTomski1986 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 17:23:
Keer op keer slaan de makers er maar niet in om een healthy meta te maken. Zal ik even zorgen voor een positieve noot dan? Ik heb enorm veel fun in Wild.
Trouwens, waarom lezen jullie dan niet gewoon over mijn negatieve posts? Of zijn negatieve posts hier niet toegestaan?
Ach ik geef het nog 2 weken en we zien nog een deck of 4/5TheProf82 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 19:24:
Ik vind de meta nu enorm healthy. Zo veel verschillende decks in T1 en 2. Als iets niet Tier 1 is, betekent dat niet dat je er niet mee kan winnen!
Heb veel, veel meer plezier dan prepatch waar elke warrior pirate was en elke shaman aggro.
Je zien nu al dat na 1 meta snapshot dat je veel meer Pirate/Taunt Warrior en Quest Rogue ziet en ik vind het daarom ook tijd dat Blizzard echt eens wat aande Warrior moet gaan doen.
Alle classes worden aangepakt zoals eerst Shaman en later Rogue Warlock en Mage terwijl Warrior altijd maar de dans ontspringt met Fiery War Axe, Brawl, Shield Slam en Frothing Berserker's die ons altaren lang terroriseren want voor ONiK was Warrior ook al de beste class.
Ook wat oude bekenden kunnen begroeten. Denk hierbij aan Dr. Boom (mijn eerste legendary ooit
Al een aantal keer de combo spiritsinger umbra i.c.m. (sky) shredder kunnen spelen = fun!
En vaak als toetje komt dan N'zoth nog even op bezoek= fun 2.0!
Mijn winrate met curvestone smorcdecks is 37% hoger dan met ouderwetse fun/control/midrange decks. Ik snap nu wel waarom ik zoveel curvestone tegen kom. Winnen is een kwestie van t5 kill or GTFO.
Ik heb met Exodia mage nu 24 potjes gespeeld en 19 (NEGENTIEN!!!!) keer lag Antonidas of Thaurissan onderop mijn deck.... Dat is bijna 80% van de tijd. Echt bizar.
Meestal verlies je dan doordat je 1 fatigue damage krijgt na de Iceblock, want je kan pas Fireballen nadat je Antonidas en Thaurissan hebt gepakt
Denk dat ik ook maar weer gewoon terug moet gaan naar face decks en lekker t4 wins grinden.
[ Voor 31% gewijzigd door xelfer op 16-04-2017 11:19 ]
Xelfer, dat probleem met het exodia mage deck herken ik wel. Kreeg nooit de juiste kaarten en dan maak je gewoon geen kans. Ik speelde dan die sorcerer apprentice/archmage combo in standard, maar het was verdraaid moeilijk om te winnen (voornamelijk van aggro) als je én card draw moet genereren, en je quest moet completen (en genoeg ruimte moet hebben om bv cabalist tome te kunnen spelen - terwijl je ook nog moet hopen dat je niet met hele dure spells komt te zitten, waarvan je er maar 1 per beurt kan spelen..), met daarnaast ook nog een tegenstander die je bezig moet houden. Als de combo lukt is het leuk, maar komt wel heel veel mazzel bij kijken.
Het gaat mij niet om hoe goed het Warrior deck is maar hoe makkelijk aka. braindead het is om mee en tegen te spelen met een beloning die ook nog eens een coinflip fiesta is.Alwayshappyz schreef op zondag 16 april 2017 @ 11:34:
Snap het geklaag over warriors niet heel erg. Pirate warriors wel, maar er zijn wel veel meer counters bij gekomen, waardoor ik vaak niet meer moeite met ze heb. Control warriors vind ik ook verre van T1. Die 8 damage is kut, maar er zijn genoeg decks die ervoor zorgen dat ze geen kans maken. Moet je wel aggro spelen uiteraard, maar ik vind het niet echt OP. Ik heb juist de hoogste winrate met een mid-range paladin deck (sunkeeper ftw) en een elemental shaman build.
Eens. De reward is gewoon heel erg goed (oh hai Rag 2.0) en de quest vereist niets dat in een bepaalde mate in de weg zit. Een berg 1-drops zit mid- en late-game in de weg. Een berg 5-strength zit early-game in de weg. Een bepaalde minion 4 keer spelen limiteert je...6 spells van buiten je deck limiteert je, etc. On-curve Taunt droppen limiteert je op geen enkele manier. Dat is het hele probleem van dat deck. Als ze er iets van 'Play 4 different weapons' van hadden gemaakt, was het al een heel ander verhaal geweest.beuker19 schreef op zondag 16 april 2017 @ 12:28:
Het gaat mij niet om hoe goed het Warrior deck is maar hoe makkelijk aka. braindead het is om mee en tegen te spelen met een beloning die ook nog eens een coinflip fiesta is.
Dat klopt wel weer ja.beuker19 schreef op zondag 16 april 2017 @ 12:28:
[...]
Het gaat mij niet om hoe goed het Warrior deck is maar hoe makkelijk aka. braindead het is om mee en tegen te spelen met een beloning die ook nog eens een coinflip fiesta is.
Cabal Shadow Priest schijnt ook wonderen te verrichten, en hetzelfde voor Dirty Rat (die taunts tellen niet mee voor de quest).
Gisteren en net met murloc midrange pally naar rank 5 gekomen, het deck speelt echt fijn! Een beetje als de good old midrange pally met muster for battle en quartermasters. Ben nog geen echte slechte matchups tegen gekomen. Tegen taunt warriors en hunters (hunters heel veel tegen gekomen) is het erg goed
Ik speel nu ook Midrange Paladin en vind het geweldig aangezien het al mijn favoriete deck is sinds GvG.Beunhaas schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:12:
Quest warrior is inderdaad erg boring om tegen te spelen. Vooral als je er een paar achter elkaar tegen komt. Heb al een Kodo in m'n pally deck gestopt en die doet wonderenEen armorsmith of die 4 mana 2/6 mollen voelt goed, zit eraan te denken om een tweede erin te stoppen.
Cabal Shadow Priest schijnt ook wonderen te verrichten, en hetzelfde voor Dirty Rat (die taunts tellen niet mee voor de quest).
Gisteren en net met murloc midrange pally naar rank 5 gekomen, het deck speelt echt fijn! Een beetje als de good old midrange pally met muster for battle en quartermasters. Ben nog geen echte slechte matchups tegen gekomen. Tegen taunt warriors en hunters (hunters heel veel tegen gekomen) is het erg goed
Ik vind het nog steeds wel jammer dat er nog steeds zo veel Pirate Warrior word gespeeld en ik daarom die Crawler in mijn deck moet spelen maar dat mag de pret niet drukken en heb inmiddels rank 4 gehaald en ga na de pasen nog eens kijken wat er nog meer mogelijk is.
Netjes! Nog even doorbeuken tot legendbeuker19 schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:43:
[...]
Ik speel nu ook Midrange Paladin en vind het geweldig aangezien het al mijn favoriete deck is sinds GvG.
Ik vind het nog steeds wel jammer dat er nog steeds zo veel Pirate Warrior word gespeeld en ik daarom die Crawler in mijn deck moet spelen maar dat mag de pret niet drukken en heb inmiddels rank 4 gehaald en ga na de pasen nog eens kijken wat er nog meer mogelijk is.
Ik zie in je list dat je Primalfin Champion runt, maar je hebt alleen maar de 6 mana buff erin zitten. Is het niet beter om die bijv. te swappen voor Blowgill Sniper? Dezelfde murloc synergy, en de 1 dmg ping is erg handig tegen pirate warrior.
Je kan je er maar druk om maken...
Ik gebruik deze:Gnosis schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:22:
Welke decklist gebruiken jullie nu voor Midrange Pally? Ik probeer nu handbuff, maar is nog niet heel consistent. Kan ook door mijn niveau komen.

Inmiddels rank 4 geworden, vanmiddag proberen om nog een paar plaatsen te stijgen en misschien voor legend te gaan.
Adapt is echt leuk als je nog geen kaarten hebt en die Stonehill Defender is broken in paladin. Rank 22: Tirion into Tirion.
Daarna voor de variatie maar ff de arena run gedaan die je gratis krijgt aangeboden: meteen 12 wins.
Vicious Fledgeling is ook rete sterk. Als je tegenstander er niet meteen op reageert win je de game on the spot. Vooral goed om op een leeg bord te coinen of achter een taunt te plakken.
Ik kwam deze keer op 11-1 ook een loser tegen met een wild deck.
Had een mooi deckje wel:
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Nee ik gebruik nu ook de rockpool Hunter en hier nog even snel een filmpje tegen de aggo variant die even hard afgestraft wordBeunhaas schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:59:
[...]
Netjes! Nog even doorbeuken tot legend![]()
Ik zie in je list dat je Primalfin Champion runt, maar je hebt alleen maar de 6 mana buff erin zitten. Is het niet beter om die bijv. te swappen voor Blowgill Sniper? Dezelfde murloc synergy, en de 1 dmg ping is erg handig tegen pirate warrior.
[ Voor 15% gewijzigd door beuker19 op 17-04-2017 00:53 ]
Misschien is dat alleen voor nieuwe accounts, niet voor nieuwe collecties op andere servers van bestaande accounts (ik kreeg ook alle heroes en rewards van EU/NA). Wat ook kan is dat je makkelijkere tegenstander krijgt totdat ze op zijn of totdat je op 7 wins zit ofzo. Ik vond het niveau niet heel hoog maar ook niet veel minder dan normaal op NA. Het was een rare run..
De fan springt wel veel aan op m'n MBA (2014), maar ik heb nergens last van en m'n rMBP 15" 2015 al helemaal niet. (Beiden standaard settings in HS). Misschien anders programma's die draaien? Spotify en HS zorgt voor veel fan activiteit, maar browsers, Word etc samen met HS nergens last van.xelfer schreef op maandag 17 april 2017 @ 08:48:
Is Hearthstone nog beroerder geoptimaliseerd voor de Mac tegenwoordig? Mijn 2015 rMBP met geïntegreerde grafische kaart begint zowat te smelten als ik HS op low draai......
[ Voor 3% gewijzigd door Nitai op 17-04-2017 09:16 ]
Sinds de un'goro update heeft mijn mac mini er ook last van. Voorheen nooit. Hij wordt warmer, fans blazen, en de game lagged bij veel animatie(kazakus, twisting, packs openen enz enz).xelfer schreef op maandag 17 april 2017 @ 08:48:
Is Hearthstone nog beroerder geoptimaliseerd voor de Mac tegenwoordig? Mijn 2015 rMBP met geïntegreerde grafische kaart begint zowat te smelten als ik HS op low draai......
Heb er op Reddit ook al aardig wat over gelezen. Ik hoop dat er een hotfix voor komt maar duurt me al aardig lang...
That shit is crazy. Niks met skill te maken.
Hopelijk een patch deze week idd
Warrior quest is echt heel leuk om te spelen, en Lyra omdat ik zwak voor Priest heb. Control-achtig deck gemaakt met veel goedkope spells voor Priest of the Feast, arcane giants en uiteraard Lyra, en voor end game Medhiv plus 1 x mind control en 2x free from amber, super leuk deck.
Miracle rogue is ook erg leuk om te spelen, so far erg veel fun met deze expansion. Al ben ik wel salty dat ik niks meer doe met mijn kazakus en andere Kabal kaarten
Atlas#22744
<GoT> Brain3#2873
Volgens mij niet, tenzij je zelf een tracker gebruikt.Brain3 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:34:
Kan je ergens online een geschiedenis zien van al je ranked games? soort van statistieken?
Atlas#22744
Mwoah, die warrior quest komt nu nog vaker voor dan rogue dus die hoef ik niet meer te zien. Kan me ook niet voorstellen dat je na 3 dagen die nog wil spelen want diepgang is daarbij ver te zoeken.Kasai schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 08:43:
Inmiddels wat kaarten gecraft, Warrior quest, Lyra en Sherazin Corpse Flower, plus wat epics die ik miste.
Warrior quest is echt heel leuk om te spelen, en Lyra omdat ik zwak voor Priest heb. Control-achtig deck gemaakt met veel goedkope spells voor Priest of the Feast, arcane giants en uiteraard Lyra, en voor end game Medhiv plus 1 x mind control en 2x free from amber, super leuk deck.
Miracle rogue is ook erg leuk om te spelen, so far erg veel fun met deze expansion. Al ben ik wel salty dat ik niks meer doe met mijn kazakus en andere Kabal kaarten
Die andere 2 zijn inderdaad wel leuk. Sherazin is veel beter/leuker dan iedereen had verwacht. Lyra heb ik nog niet maar wel een paar x tegen me gehad. Die geeft wel een leuke RNG fun, maar niet broken (miracle Priest?
Had hunter en warlock quest uit pack gehad en beide zijn echt slecht zeg. Gelukkig kan je op R5 niet meer zakken
Je kunt b.v. deze gebruiken of Innkeeper van hearthpwm. Dan kan je in het prog veel statistieken zien van gespeelde games.Brain3 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:34:
Kan je ergens online een geschiedenis zien van al je ranked games? soort van statistieken?
https://hsdecktracker.net/
Midrange hunter is toch een behoorlijk lastige klus voor paladins (van rank 15 naar rank 5, aggro murloc deck).
Gentle Megasaur, rockpool hunter en hydrologist zijn hele goede kaarten
Is black knight nog een goede kaart tegen quest warrior? Of is 1 taunt killing machine niet genoeg?
[ Voor 18% gewijzigd door bearrrrrr op 18-04-2017 14:16 ]
Het is iig leuker dan pirate warriorMofkees schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:31:
[...]
Mwoah, die warrior quest komt nu nog vaker voor dan rogue dus die hoef ik niet meer te zien. Kan me ook niet voorstellen dat je na 3 dagen die nog wil spelen want diepgang is daarbij ver te zoeken.
Die andere 2 zijn inderdaad wel leuk. Sherazin is veel beter/leuker dan iedereen had verwacht. Lyra heb ik nog niet maar wel een paar x tegen me gehad. Die geeft wel een leuke RNG fun, maar niet broken (miracle Priest?)
Had hunter en warlock quest uit pack gehad en beide zijn echt slecht zeg. Gelukkig kan je op R5 niet meer zakken
Mijn Warrior is het verst qua golden, misschien toch maar eens kijken of ik deze golden kan maken. Nog 250 games te gaan
Wat is verschil tussen quest en taunt warrior?bearrrrrr schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:37:
Ik heb net ook rank 5 gehaald. Je ziet inderdaad enkel alleen midrange hunters, quest warriors and taunt warriors.
Midrange hunter is toch een behoorlijk lastige klus voor paladins (van rank 15 naar rank 5, aggro murloc deck).
Is black knight nog een goede kaart tegen quest warrior? Of is 1 taunt killing machine niet genoeg?
Atlas#22744
Dat is hetzelfde!Kasai schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:12:
[...]
Het is iig leuker dan pirate warrior
Mijn Warrior is het verst qua golden, misschien toch maar eens kijken of ik deze golden kan maken. Nog 250 games te gaanHeb de keus tussen pirate, tempo en quest warrior.
[...]
Wat is verschil tussen quest en taunt warrior?
Atlas#22744
Vind zelf Kodo erg fijn. Helpt ook tegen irritante priest kaarten met hoge hp, en tegen bijvoorbeeld Acolyte of Pain. Ook goed tegen Doomsayers en Finja (ook al komt die niet heel veel meer voor).bearrrrrr schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:37:
Ik heb net ook rank 5 gehaald. Je ziet inderdaad enkel alleen midrange hunters, quest warriors and pirate warriors.
Verder helpt Repentance als secret uit Hydrologist heel goed tegen warrior. Vaak gebruiken ze al hun mana om een taunt op te spelen, en als je die dan met een token kunt mollen leg je heel veel druk op de warrior.
Zit nu op rank 2 met een paar sterren, toch maar proberen voor legend te gaan deze maand
Gisteren heb ik na het meekijken bij Cardinal de netdeck versie van midhunter ook eens gespeeld en die is ook aardig sterk. Daar kom ik wel mee tot 5, zeker met al die mirrors.
Tot ik het deck aanpas; Heh, greetings! Kaart is mij toch te situationeel hoor.
Is die midrange hunter sterker dan die aggro hunter die ik de hele tijd al tegenkom?Tektoon schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:14:
Ik ga een paar inquisitors klussen en die murloc variant ook eens proberen. Jij speelt met Curator maar zonder die 8 mana dragon?
Gisteren heb ik na het meekijken bij Cardinal de netdeck versie van midhunter ook eens gespeeld en die is ook aardig sterk. Daar kom ik wel mee tot 5, zeker met al die mirrors.
Battletag: Iigy#2192
Heb je ook decklists? Spreek iets beter dan 'die'mosselmossel schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:40:
[...]
Is die midrange hunter sterker dan die aggro hunter die ik de hele tijd al tegenkom?
Volgens is het allemaal 1 pot nat alleen spelen sommigen Bittertide Hydra(Aggro)en anderen Nesting Roc(midrange)maar ze hebben allemaal het zelfde doel en dat is voor t10 winnen.mosselmossel schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:40:
[...]
Is die midrange hunter sterker dan die aggro hunter die ik de hele tijd al tegenkom?
Ik weet niet wat je met aggro hunter bedoelt. Ik speel in ieder geval geen face hunter maar altijd de board-centric midversies. Hier staat een guide met decklist. Voor mij: -1 roc +Knuckles.mosselmossel schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:40:
[...]
Oh, en -1 ratpack, +1 stampede (heb maar 1 rat pack
[ Voor 5% gewijzigd door Tektoon op 18-04-2017 19:26 ]
Dat zijn alle tech-kaarten. Handig als je er tegen speelt maar compleet utter crap tegen al de rest.TheProf82 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:28:
Wel irritant: zodra ik golakka crawlers in mijn deck stop lijken pirate warriors te verdwijnen als sneeuw voor de zon en mis ik mijn hyena's.
Tot ik het deck aanpas; Heh, greetings! Kaart is mij toch te situationeel hoor.
Techen in dit spel is useless.
Nou ik speel ook 2 Crawlers in mijn Midrange Paladin aangezien de 2/3 statsline ook nog eens goed is en tegen Rogue zijn ze ook goed.Tomski1986 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:37:
[...]
Dat zijn alle tech-kaarten. Handig als je er tegen speelt maar compleet utter crap tegen al de rest.
Techen in dit spel is compleet useless.
Het enige wat ik mij afvraag is dat de 8 mana draak het waard is om ook in mijn deck te doen, iemand ervaring?
Ligt aan je deck, maar het is een erg goede kaart.beuker19 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:40:
[...]
Nou ik speel ook 2 Crawlers in mijn Midrange Paladin aangezien de 2/3 statsline ook nog eens goed is en tegen Rogue zijn ze ook goed.
Het enige wat ik mij afvraag is dat de 8 mana draak het waard is om ook in mijn deck te doen, iemand ervaring?
Curator is dan ook goed een goede optie, zodat ie je in het ideale geval de draak, crawler en hydrologist geeft.
Denk dat ie t best is als je veel andere paladins, hunters en shamans tegen komt.
Yep, heeft mij de nodige games gewonnen, ik zou het zeker proberen.beuker19 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:40:
[...]
Nou ik speel ook 2 Crawlers in mijn Midrange Paladin aangezien de 2/3 statsline ook nog eens goed is en tegen Rogue zijn ze ook goed.
Ik gok gewoon minions op curve neerpleuren en hopen dat je veel removal krijgt?mosselmossel schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:27:
Wat is op dit moment de tactiek in Arena. Echt, ik red het totaal niet. Bij de vorige expansion speelde ik winstgevend en nu is het helemaal niks. Echt totaal 1-3, 1-3, 0-3, 1-3, 0-3....
Note: ik speel letterlijk nooit arena.
In HS constructed zijn er in mijn ogen nog 3 strategieën mogelijk:
1. Face is the place.
2. Curvestone.
3. Super synergy deck met perfecte combos.
De eerste 2 strategieën werken over het algemeen wel het beste. Wel jammer dat daardoor elke vorm van skill vollledig is verdwenen uit het spel, maar het maakt het wel super eenvoudig om ff snel een paar golden heroes te farmen. Ik zit inmiddels alweer op 6/9 met Mage op 474.
[ Voor 32% gewijzigd door xelfer op 18-04-2017 21:35 ]
Miracle Rogue werkt goed, Freeze Mage ook welVerwijderd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:37:
8 potjes gedaan tegen taunt warrior, ik weet hier zo geen raad mee.. 0-8..
Midrange Paladin werkt ook wel redelijk alleen het is gewoon een heel sterk deck en met de Win Axe, Brawl en Execute heeft het zo'n beetje de beste tools om je het leven lekker zuur te maken.Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:37:
Beetje lastig om te zeggen wat je verkeerd doet op basis van die reeks alleen. Een goede aanrader is altijd om de meta-analysis te checken van ADWCTA en Merps: hiero. Duurt zes uur, maar de kernpunten zitten in de eerste 30 minuten ofzo.mosselmossel schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:27:
Wat is op dit moment de tactiek in Arena. Echt, ik red het totaal niet. Bij de vorige expansion speelde ik winstgevend en nu is het helemaal niks. Echt totaal 1-3, 1-3, 0-3, 1-3, 0-3....
Zij spreken nu over een 'threat & response' meta. Dat komt vooral door de afname van de 2-drops en de toename van lategame. Resultaat: minder curve game en tragere decks met een heel, heel klein beetje ruimte voor aggro decks (maar die zijn meestal heel tricky om goed te draften). Veel taunts en dat betekent ook weer dat single target kaarten veel belangrijker zijn.
Belangrijk vind ik zelf ook altijd om goed te weten welke 'drops' er tekort zijn want die moet je dan meteen pakken tijdens de draft. Een goede 2 of 4 mag je nu niet laten schieten.
Verder geven ze ook aan welke kaarten nu de top picks zijn en waarom. Daar kijk ik ook altijd even naar.
Succes!
EDIT: een van hun top-picks zit nu ook in Kripps nieuwe video:
[ Voor 4% gewijzigd door Tektoon op 19-04-2017 01:27 ]
Ik speel weleens met quest warrior, weet juist geen raad met decks die veel minions kunnen droppen. Dan gaat de 8 damage hero power zo vaak op een 1 health minion.Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:37:
Wanneer is trouwens weer een tweakers toernooi? Gezien de nieuwe set en het nieuwe jaar lijkt het mij hoog tijd.
Atlas#22744
Toch houd ik mijn 1800 dust nog even in mijn zak. Al 900 uitgegeven aan midrange hunter en zoo lock.
Ik speel nu het meeste Quest Warrior op rank 4/5 en Quest Rogues zijn verreweg de slechste matchup. Ook al heb ik een perfecte curve, er valt gewoon niks te beginnen tegen Crystal Core op turn 5. Daarnaast is Midrange Paladin ook vrij lastig om tegen te spelen met al die 1/1s, zeker in de late-game tegen Vinecleaver (After you attack summon two 1/1 Silver Hand Recruits.).Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:37:
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Zij is ook de volgende op mijn lijstBobbyDgtl schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:07:
Lyra geeft een auctioneergevoel en heeft echt wel een grote meerwaarde op mijn purify deck. Speelde eerst met die 5/5 silence minion, maar winrate is toch wel wat gestegen sinds ik die heb geswitched voor Lyra.
Auctioneer, maar dan nog meer random. Ik hoop stiekem dat ik haar uit een pakje haal, maar volgens mij is het wel de kaart die in alle priest-decks zit, toch? Zowel purify als dragonpriest aldus tempostorm.beuker19 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:31:
[...]
Zij is ook de volgende op mijn lijstmaar speel nu nog Paladin en daarna kijken we wel weer even.
Tbh, deze valt bij mij net zo in de categorie interactive deck (not...).Zarhrezz schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:16:
Priest blijft lachen. Je zou toch zeggen dat iedereen inmiddels weet dat alles met 8+ health direct dood / damaged moet. Gisteren ook weer van 4/8 cannot attack naar 40/40 fatal...heeft als 4/8 gewoon 2 beurten gelegen...het idee was removal / trade uitlokken.
Deze priest versie doet net ietsje meer met bord interactie dan quest Rogue maar vaak gewoon achter een taunt en card trekken totdat je innerfire combo kunt maken...
(of zou 't eraan liggen dat ik een Pal deck zonder Equality/Kudo speel?
Ja toch? Ik kon me ook niet meer inhouden. Gisteren ff Fireplume op mn f2p alt account gemaakt maar toen zag ik dat ik geen shield slams en brawls had. Die ook maar erbij dan (en ik speel nooit warriorKasai schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:06:
Ik ga denk ik toch maar Elise craften, want fuck et.
Ben benieuwd hoe lang ik nog kan wachten met Lyra.
Haha klinkt herkenbaar. Maar vanavond ga ik toch echt even met Elise spelen, maar ook met Lyra. Wordt denk ik toch een Priest avondje, proberen nog een Ungoro pack te discoveren met shadow visionsTektoon schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:45:
[...]
Ja toch? Ik kon me ook niet meer inhouden. Gisteren ff Fireplume op mn f2p alt account gemaakt maar toen zag ik dat ik geen shield slams en brawls had. Die ook maar erbij dan (en ik speel nooit warrior). Spirit Echo en een Megasaur voor m'n shaman in de tas. Net Sherazin op EU met zo'n epic bloempje. Inquisitors en een extra Tarim... En zonder te spelen maar weer meteen uitloggen.
![]()
Atlas#22744
Ik hab laatst Hemet gecraft. Heerlijk die semi-viable kaarten.Tektoon schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:45:
[...]
Ja toch? Ik kon me ook niet meer inhouden. Gisteren ff Fireplume op mn f2p alt account gemaakt maar toen zag ik dat ik geen shield slams en brawls had. Die ook maar erbij dan (en ik speel nooit warrior). Spirit Echo en een Megasaur voor m'n shaman in de tas. Net Sherazin op EU met zo'n epic bloempje. Inquisitors en een extra Tarim... En zonder te spelen maar weer meteen uitloggen.
![]()
Ik speel sowieso niet een net versie, maar de combo is verre van nieuw en als je dit soort decks al niet interactief vind...er is echt werkelijk alles mogelijk om een Inner Fire te voorkomen...hard removal, taunt, damage erop gooien, echt werkelijk alle interaction die je met een minion kan hebben kan de fatal combo voorkomen. Als je deck dat niet kan, ligt het echt 100% aan je deckMofkees schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:44:
Tbh, deze valt bij mij net zo in de categorie interactive deck (not...).
Deze priest versie doet net ietsje meer met bord interactie dan quest Rogue maar vaak gewoon achter een taunt en card trekken totdat je innerfire combo kunt maken...
(of zou 't eraan liggen dat ik een Pal deck zonder Equality/Kudo speel?)
Rogue quest, Warrior quest, Mage quest, dat is een compleet ander verhaal.
Idd heel random, maar niks zo leuk dan 10 mana aan kleine of gratis spells er door draaien tot je lethal vindtTheProf82 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:33:
[...]
Auctioneer, maar dan nog meer random. Ik hoop stiekem dat ik haar uit een pakje haal, maar volgens mij is het wel de kaart die in alle priest-decks zit, toch? Zowel purify als dragonpriest aldus tempostorm.
Vanavond maar weer eens kijken en misschien proberen wat kaarten te swappen om de Hunter match-up te verbeteren.
Hier een thread op reddit waarbij mensen het omgekeerde vragen, misschien kun je er wat info uithalen?beuker19 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:01:
Nou vanmiddag weer niets opgeschoten wat ik kon met mijn Paladin niet winnen van Hunter vanmiddag 0-5 en 1x verloren van zo'n belachelijke goede Yogg.
Vanavond maar weer eens kijken en misschien proberen wat kaarten te swappen om de Hunter match-up te verbeteren.
https://www.reddit.com/r/...adins_as_midrange_hunter/
Sodeknetter wat een goor deck is dit zeg. Heerlijk! Je speelt lekker aggro en als het moet heb je stiekem toch lategame. Doet me een beetje denken aan de mid-shamans van afgelopen seizoenen...Beunhaas schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:35:
[...]
Ik gebruik deze:
Inmiddels rank 4 geworden, vanmiddag proberen om nog een paar plaatsen te stijgen en misschien voor legend te gaan.
Jade Druid werkte prima de eerste dagen totdat Quest Roque een ding werd.
Samen met een vriend een Control Paladin deck in elkaar gezet. Na wat tweaken op onderstaand deck uitgekomen. Dat deck heeft me tot rang 6 gebracht.
Daarna toch opzoek naar iets anders vanwege de vele Paladin mirrors.
Tempo/Burn Mage waarmee ik Reynad legend heb zien worden gepakt en een kleine aanpassing doorgevoerd. Inmiddels met een 72% winrate op rang 3 aangekomen.

- 1 Wyrm + 1 Thalnos
Mage deck ziet er leuk uit, ik speel iets soortgelijks, maar zonder Meteor en met Elise.Astie schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:19:
Zo....dit seizoen zit er weer op. Na lang testen,tweaken en proberen van decks ben ik met 3 decks uiteindelijk rang 5 bereikt.. Jade Druid, Control Paladin en Tempo/Burn Mage.
Jade Druid werkte prima de eerste dagen totdat Quest Roque een ding werd.
[afbeelding]
- 1 Wyrm + 1 Thalnos
Atlas#22744
Die Meteor viel me ook al op. Ik heb er een enorm overkill gevoel bij...goed, 3 collateral is mooi, maar is bv. een Blizzard dan niet all-round beter?Kasai schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:55:
Mage deck ziet er leuk uit, ik speel iets soortgelijks, maar zonder Meteor en met Elise.
Persoonlijk vind ik quest warrior net zo braindead als Pirate warriorDhrax schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:23:
Het blijft toch heerlijk om met Quest Warrior tegen die hersenloze Pirate deckjes te spelen. Tegenstanders gaan er na 4 beurten al vanuit dat ze winnen om vervolgens na 5 beurten met een lege hand te zitten en veelal conceden na beurt 6 ... heerlijk
Helemaal mee eensbearrrrrr schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:49:
[...]
Persoonlijk vind ik quest warrior net zo braindead als Pirate warrior
Heb je gisteren Polen tegen Mexico gezien? En dan de Taunt warrior vs Midrange Paladin match? Super goed gespeeld door de Quest Warrior en hele mooie lethal. Is toch wel anders dan Pirate warriorbearrrrrr schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:49:
[...]
Atlas#22744
Dat is persoonlijk inderdaadbearrrrrr schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:49:
[...]
Bij Quest Warrior komt er wel wat meer skill bij kijken.
Dit topic is gesloten.
![]()
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.