• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 08:40
Wat Blizzard niet inziet of kennelijk niet zo veel kan schelen is dat de drempel om in de game te stappen voor newbies en dan met name de F2P gamers ondertussen als maar hoger wordt. Sure, er zijn net wat adventures en expansions uitgeroteerd, maar je zal nu maar voor het eerst willen beginnen met Hearthstone... Dat is gewoon weg niet meer te doen, voordat je meer dan 2 viable decks in elkaar kunt zetten zal je eerst het nodige uit de classic set moeten verzamelen.

En met dat verzamelen ben je dan wel even bezig, dailies en brawls zijn lastig met een beginners set, als je geluk hebt krijg je quests in de trant van "play x minions with divine shield" of i.d., in elk geval zal je niet blij worden met de "win x games with Warrior" als je alleen een Zoolock deck hebt... Want laten we wel zijn, dat is waar de meeste F2P players mee beginnen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat je dat deck continue kunt blijven spelen om zo maar gold te grinden, dan heb je volgens mij echt geen leven...

Ik speel al vanaf de launch en heb dus inmiddels een mooie collectie. Nog lang niet compleet mind you, de meeste expansies bij lange na niet en zelfs uit classic mis ik nog her en der wat Legendaries en Epics. En dan ben ik nog niet eens F2P, alle adventures en de voordeelbundels bij launch van een expansion heb ik met harde euros gekocht... Maar ik moest er niet aan denken om nu nog in te stappen... Zelfs als je niet F2P gaat en bereid bent om er een paar honderd euro in te steken zal je nog bij lange na geen volledige Classic + Un'Goro collectie krijgen...

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09-2025
En dan heb je ook nog dat over het algemeen de beste decks het minste kosten en ook tegelijk de meest hatelijke decks zijn om tegen te spelen.
Zarhrezz schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:48:
Hoe realistisch is het dus eigenlijk dat je uren plezier van HS verwacht voor een kleine €15 per maand?
Het probleem is denk ik wel dat je voor die 45 euro in HS maar een klein percentage van de beschikbare content krijgt. Je kan in HS prima 10.000 uur spelen zonder ook maar 1 euro uit te geven, maar dan hangt het er wel vanaf waar je je entertainment uit haalt.

Wat mag je redelijkerwijs verwachten van de 50 pre-order pakjes qua content? In de praktijk zullen veel mensen voor die 50 pakjes een paar epics krijgen (gemiddeld een stuk of 10), een groot gedeelte van de rares, alle commons en 2 legendaries? In ieder geval bij lange na niet alle content van HS en vaak ook niet genoeg om 1 viable deck te maken.

Ik denk dat het bij veel mensen gewoon steekt dat ze - in hun ogen - veel geld uitgeven aan een spel waar ze maar een fractie van de content voor terug krijgen. Bij veel andere games krijg je alle basiscontent bij aanschaf en betaal je voor premium zaken als cosmetics, of betaal je een klein bedrag voor alle extra content.

Zelf zit ik in de luxe positie dat ik ook een grote collectie heb en ik - op enkele tussenpauzes na - mijn quests bij heb gehouden vanaf de beta. Ondanks dat ik het erg jammer vindt dat al mijn irl vrienden geen HS meer spelen, kan ik het wel goed voorstellen dat ze geen zin meer hebben om er geld/moeite in te stoppen.

En aangezien mijn vrienden nooit meer in HS te vinden zijn, blijf ik zelf ook minder lang plakken. Een potje spelen en ondertussen een beetje ouwehoeren over van alles en nog wat is toch leuker dan alleen een potje spelen :).
Zarhrezz schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:48:
Tja, dan noemen we het uitgaven. Bottom line is dat je een bedrag x uitgeeft om er y tijd entertainment uit te halen. Daar zie je al hele scheve 'value propositions':
  • Als je elke 3 maanden €45 voor een expansie uitgeeft, zou je voor dat geld ook één keer per maand 2-3 uur in de bioscoop zitten (als je niets eet en drinkt).
  • Je kan elke 3 maanden een AAA-game kopen. Hier zul je afhankelijk van de game / het genre ergens tussen de 20 en de 200 uur vermaak uit halen.
  • Je kunt een avondje stappen of eens uit eten. Voor een €45 zal het dan bij één avondje per 3 maanden blijven.
Mijn irl vrienden vinden het prima om 50 euro aan cosmetische content uit te geven in Rocket League, of om na een avondje bioscoop + stappen 60 euro p.p. kwijt te zijn.

Als mensen niet (meer) bereidt zijn om geld/tijd in HS te stoppen dan ligt dat denk ik eerder aan HS dan aan de bereidheid van mensen om ergens geld/tijd in te stoppen.

[ Voor 36% gewijzigd door xelfer op 11-04-2017 15:30 ]

xelfer schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:25:
Als mensen niet (meer) bereidt zijn om geld/tijd in HS te stoppen dan ligt dat denk ik eerder aan HS dan aan de bereidheid van mensen om ergens geld/tijd in te stoppen.
Ja, maar kunnen we die conclusie trekken voor de grofweg 50 miljoen spelers van HS wereldwijd, gebaseerd op jou vrienden als sample group? We kunnen met z'n allen gissen en klagen, maar Bliz heeft de getallen en als het echt zo dramatisch is met het aantal afhakende spelers, zullen we echt wel iets zien veranderen in de pricing bij de volgende expansie. Ik ben benieuwd!

<GOT> Zarhrezz#2885

• Tomski1986
Kan je quests discoveren trouwens?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-01 16:32

Nitai

Live the life you love.

Tomski1986 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:25:
Kan je quests discoveren trouwens?
Niet met de discover mechanisme, maar wel met de battlecry van Curious Glimmerroot. Of je er iets aan hebt... zelf had ik er niets aan omdat m'n deck anders is afgestemd (was een Priest).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 23-01 10:03
Het lijkt wel of je hero power na quest (warrior, 8 damage) een veel grotere kans heeft om face te raken ipv minions. Zal vast tussen mijn oren zitten, maar 5x hero power met vijand die veel minions heeft; blijft face gaan.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:53:
Het lijkt wel of je hero power na quest (warrior, 8 damage) een veel grotere kans heeft om face te raken ipv minions. Zal vast tussen mijn oren zitten, maar 5x hero power met vijand die veel minions heeft; blijft face gaan.
Als ik er tegen speel schieten ze altijd mijn grootste minion weg, terwijl ik juist wil dat hij face gaat. Nog steeds RNG helaas :'(

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
Dat hoort bij HS hè? Ga anders schaken.

Battletag: Iigy#2192

Alwayshappyz schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 18:29:
[...]

Als ik er tegen speel schieten ze altijd mijn grootste minion weg, terwijl ik juist wil dat hij face gaat. Nog steeds RNG helaas :'(
Tjah. Ik speel nu dat OTK Mage deck waarbij je Antonidas en Thaurissan nodig hebt voor de combo. 7 potjes gespeeld, 3 keer was Antonidas de onderste kaart van mijn deck, 3 keer was Thaurissan de onderste kaart van mijn deck. Nog wel 4 van de 7 potjes gewonnen.....

Denk sowieso dat het OTK deck met Thaurissan, Antonidas, 2 Sorcerers Apprentices en 2 Molten Reflections viable is. Het deck idee is erg gaaf, maar ik heb nog nooit in minder dan 28 draws die combo weten te pakken. Vaak ben je dan helaas al te laat om af te gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door xelfer op 11-04-2017 19:27 ]

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01 21:03

• Piet_Piraat7
Priest quest en Majordomo geeft een leuke 40 hp Rag :D

Rag

[ Voor 27% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 11-04-2017 20:16 ]

• mosselmossel
Leuk gevonden, maar je moet er superveel mazzel mee hebben.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2gxiwp3.png

Soms breek je HS gewoon compleet.

5 games 5 keer een kill op turn 4 of 5 met smorcdruid.

Dit was T1 pirate + patches into T2 Finja trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door xelfer op 11-04-2017 20:53 ]

xelfer schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:50:
[afbeelding]

Soms breek je HS gewoon compleet.

5 games 5 keer een kill op turn 4 of 5 met smorcdruid.

Dit was T1 pirate + patches into T2 Finja trouwens.
Charge blijft gewoon een probleem en het word gewoon tijd dat het voor eens en voor altijd aangepakt word .
Want ik ben eerlijk normaal gesproken is quest Rogue helemaal niet een probleem alleen door het misbruiken van Charge voelt het gewoon oneerlijk aan en maakt het deck veel vervelender om tegen te spelen en het zelfde geld eigenlijk voor alle decks die Charge minions gebruiken als finisher.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Wognummer
mosselmossel schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:34:
[...]

Leuk gevonden, maar je moet er superveel mazzel mee hebben.
hemmet haalt alle mazzel uit dat deck he ;)

• mosselmossel
Wognummer schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:18:
[...]

hemmet haalt alle mazzel uit dat deck he ;)
Nee. Je moet ook nog de mazzel hebben dat je HW en MG niet drawt voor Hemet. Als je al één MG in je hand krijgt slinken je kansen al gigantisch. Trek je MG en HW, dan wordt het niet meer dan een 50-50.
Als je de damage al gedaan krijgt. Je moet immers eerst 5 damage doen met je andere minions. Lijkt simpel, maar in deze meta ga je met de minions die Toast in zijn deck heeft gestopt niet makkelijk die dps doen.

En dat alles is: als je al 6 of 7 beurten overleeft.
Ging zelf op rank 15 2-8 met dit deck. En het is superfunny als het werkt, maar dat doet het dus niet vaak.

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
Ik speel f2p op meerdere accounts. Heb er sinds beta nu een stuk of vijf, zes aangemaakt. De laatste met kerst nog. Prachtig, dat opbouwen en verzamelen. Je hebt in no-time een rank 5 deck maar voor je de skill hebt om die rank ook te bereiken ben je zo een (half) jaar verder. Gelukkig is er ook nog arena, de PvE content en de brawls.

Het is allemaal prima te doen. Ik snap dat jij wat anders ziet (en dat is ook prima) maar dat maakt het nog geen geldende definitie die ineens voor iedereen geldt.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Tomski1986
Eventjes m'n enige plezier hier effe posten:
(Wild)

Renomage:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T1hX95q.png

Renolock:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WqtRXHm.png

Renopriest:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m9RPL3w.png

I love Reno :D

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02:42
Zarhrezz schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:57:
[...]

Maar welke investering is dan wel redelijk om er plezier aan te beleven? Van wat ik zo'n beetje hoor, is zelfs €45 per paar maanden al teveel. En dan lijkt ook nog eens te gelden dat 'er plezier aan beleven' direct gelezen kan worden als 'zonder veel moeite met een deck dat ik leuk vind rank 5 halen' te zijn.
Het gaat niet om 45 euro, het gaat om wat je er voor terug krijgt. Ik vond het met MTG al vervelend als je een paar pakjes kocht en alleen maar slechte rares en pack filler had, en door epics en legendaries is het in Hearthstone 20 keer zo erg. En de dustverhouding van 1:4 komt daar nog bovenop, in MTG kon je tenminste nog je rares ruilen.

Het dubbele aantal class legendaries speelt ook mee denk ik, voor een neutral kun je gemakkelijker een bestaand deck vinden om 'm in te proberen. En misschien is het ook wel deels door het succes van quests, eindelijk hebben ze iets wat echt nieuw en interessant voelt en dan zijn ze allemaal legendary en trek je er geen.
Zarhrezz schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 17:03:
Ja, maar kunnen we die conclusie trekken voor de grofweg 50 miljoen spelers van HS wereldwijd, gebaseerd op jou vrienden als sample group? We kunnen met z'n allen gissen en klagen, maar Bliz heeft de getallen en als het echt zo dramatisch is met het aantal afhakende spelers, zullen we echt wel iets zien veranderen in de pricing bij de volgende expansie. Ik ben benieuwd!
Ik weet niet of het aan mij ligt maar ranked mode voelt de laatste tijd steeds moeilijker, Dat zou kunnen komen doordat er steeds minder casuals/F2P'ers spelen. Misschien heeft Blizzard die dramatische getallen al lang gezien en is dit juist hun reactie.

Het is allemaal giswerk, maar aan dat Polygonartikel te zien is het niet beperkt tot xelfer's vrienden.

• The_Big_Easy
Tektoon schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:30:
[...]

Ik speel f2p op meerdere accounts. Heb er sinds beta nu een stuk of vijf, zes aangemaakt. De laatste met kerst nog. Prachtig, dat opbouwen en verzamelen. Je hebt in no-time een rank 5 deck maar voor je de skill hebt om die rank ook te bereiken ben je zo een (half) jaar verder. Gelukkig is er ook nog arena, de PvE content en de brawls.

Het is allemaal prima te doen. Ik snap dat jij wat anders ziet (en dat is ook prima) maar dat maakt het nog geen geldende definitie die ineens voor iedereen geldt.
Dat is allemaal mooi voor je, maar dat lukt de meeste spelers dus niet met een uurtje gamen per dag... Daily quests, brawls en winstgevend Arena spelen kost wel serieus tijd, daar ontbreekt het me aan.

Want laten we wel wezen, het is maar een spelletje en er zijn in mijn leven plenty andere zaken die meer prioriteit hebben. En dat zal vast voor vele anderen ook gelden, dus 'prima te doen' is ook een relatief begrip :)

• Alwayshappyz
mosselmossel schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 18:52:
[...]

Dat hoort bij HS hè? Ga anders schaken.
Het was meer een reactie op een vraag. :> En daarnaast mag ik best commentaar hebben op een spel, terwijl ik het wel gewoon leuk vind om te doen. Dus nee, geen schaakpartijen voor mij in de toekomst :D

• Piet_Piraat7
Merk echt dat ik Wild leuker en leuker ben gaan vinden t.o.v. Standard. Liever lol-wtf-combo-decks in Wild dan het zoveelste netdeck in Standard. En de rewards zijn nog hetzelfde ook :D

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 07:37:
Merk echt dat ik Wild leuker en leuker ben gaan vinden t.o.v. Standard. Liever lol-wtf-combo-decks in Wild dan het zoveelste netdeck in Standard. En de rewards zijn nog hetzelfde ook :D
Dat had ik de afgelopen maanden ook. De decks die je tegenkomt hebben veel meer variatie ipv de 90% shaman in standaard van voor de uitbreiding. Nu vind ik standaard wel weer even leuker door de roulatie, maar zal snel weer terug stappen naar m'n anyfin palla deck in wild :)

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11-2025
Inmiddels rank 6! En mijn zoo-lock lijstje is niet eens wat de pro's draaien; die heeft twee legendaries (Patches en Clutchmother) die ik niet heb. Ik hoop dat ik rank 5 haal maar betwijfel het; tegen warriors en mages leg ik het vaak af.
TheProf82 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:37:
Inmiddels rank 6! En mijn zoo-lock lijstje is niet eens wat de pro's draaien; die heeft twee legendaries (Patches en Clutchmother) die ik niet heb. Ik hoop dat ik rank 5 haal maar betwijfel het; tegen warriors en mages leg ik het vaak af.
Nice, nog 1tje voor de gouden epic :). Wat runnen de pro's als ik vragen mag? Ik ben zelf ook met mijn eigen brouwsels bezig, maar ik vind het wel interessant om de meta hier en daar te volgen.

• TheProf82
xelfer schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:58:
[...]

Nice, nog 1tje voor de gouden epic :). Wat runnen de pro's als ik vragen mag? Ik ben zelf ook met mijn eigen brouwsels bezig, maar ik vind het wel interessant om de meta hier en daar te volgen.
Dit zie je het meeste op high-level (tournaments enzo). Ik denk dat het net een stapje beter is dan de list die ik run.

Ik merk wel dat zonder win-streaks het echt niet opschiet. Gistermiddag helemaal teruggevallen naar rank 10, en dan opeens in een uur zit je weer op 6 (low stars). Opvallend :).

• The_Big_Easy
Merkte gisteravond wel dat Quest Rogue niet zo OP is als eerder gedacht, je bent enorm afhankelijk van je draws... al meerdere keren gehad dat ik maar 1 of 2 bounce minions/spells had in mijn eerste 5 turns, ondanks dat ik er hard op mulligan... Dan leg je het gewoon af tegen decks als Zoo/DiscoLock, Quest/Elemental Shaman of Quest/Pirate Warrior. Ook al 2x tegen een Quest mage tegen een freeze/secret wall aangelopen waardoor hij me in de Time Warp kon afmaken :(

Al met al heb ik het ondertussen al weer gehad met Quest Rogue, niet consistent genoeg en te saai... Begin al wat spijt te krijgen dat ik die Quest gecraft heb. Heb ook Kalimos, Primal Lord en 2x Blazecaller gecraft voor een Elemental Shaman deck, dat vind ik eigenlijk een veel leuker deck om te spelen :)

[ Voor 3% gewijzigd door The_Big_Easy op 12-04-2017 09:26 ]

• InstantKarma
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-08-2021
The_Big_Easy schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:25:
Al met al heb ik het ondertussen al weer gehad met Quest Rogue, niet consistent genoeg en te saai... Begin al wat spijt te krijgen dat ik die Quest gecraft heb.
Heb precies hetzelfde en dat is waarom ik gisteren ben begonnen aan het spelen van een elemental/tempo mage. Veel consistenter en gisteravond een 7-1 winrate behaald in ranked. En bovenal, een stuk gevarieerder (dus leuker) om te spelen. :)
Quest Rogue is inderdaad lang niet zo erg als dat iedereen roept. Ja, het kan snel over zijn, maar zo zijn er nog wel zat decks te bedenken die T4 kills halen.

Infinite Fireball quest Mage is wat mij betreft een stap erger. Ik ga maar Mage spelen omdat die de enige kaarten heeft om quest Mage te counteren (Ice Block / Counterspell / Potion of Polymorph). Andere classes hebben gewoon niets...de enige optie is winnen voodat de combo in-hand is. Vanmorgen nog een potje waar Mage tot 2 keer toe een Forbidden Flame van 4-5 mana op z'n eigen 1-health minion gooit voor de card draw. Hoe interactief wil je het hebben?

<GOT> Zarhrezz#2885

• Piet_Piraat7
Zarhrezz schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:45:
Quest Rogue is inderdaad lang niet zo erg als dat iedereen roept. Ja, het kan snel over zijn, maar zo zijn er nog wel zat decks te bedenken die T4 kills halen.

Infinite Fireball quest Mage is wat mij betreft een stap erger. Ik ga maar Mage spelen omdat die de enige kaarten heeft om quest Mage te counteren (Ice Block / Counterspell / Potion of Polymorph). Andere classes hebben gewoon niets...de enige optie is winnen voodat de combo in-hand is. Vanmorgen nog een potje waar Mage tot 2 keer toe een Forbidden Flame van 4-5 mana op z'n eigen 1-health minion gooit voor de card draw. Hoe interactief wil je het hebben?
Ik vind decks zonder interactie ook echt verschrikkelijk. Freeze mage vroegah was net zo, wat erg lijkt op quest mage van nu. Je kan er letterlijk niks tegen doen, behalve hopen dat z'n draws niet optimaal zijn.

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik vind Quest rogue nog een prima leuk deck te spelen en heb er mezelf mee naar rank 10 nu. Het is een beetje een combo deck, speelt grappig en wint ook nog wat :p

Maar het is inderdaad verre van overpowered.

• HowsMyApple
  • Nu online
Stop gewoon een random Dirty Rat in je deck, is goed tegen praktisch alle decks die op dit moment veel gespeeld worden.
Eerder vandaag met m'n midrange hunter (ja, ik speel er 1 dirty rat in) nog Antonidas uit een quest mage z'n hand getrokken. Kill command + minion en daar ging zn infinite fireball plan, waarop hij gelijk concede :)

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-01 16:22

Dhrax

Prog Lord

HowsMyApple schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:13:
Stop gewoon een random Dirty Rat in je deck, is goed tegen praktisch alle decks die op dit moment veel gespeeld worden.
Eerder vandaag met m'n midrange hunter (ja, ik speel er 1 dirty rat in) nog Antonidas uit een quest mage z'n hand getrokken. Kill command + minion en daar ging zn infinite fireball plan, waarop hij gelijk concede :)
Dat werkt uitstekend inderdaad. In run er standaard 2 in elk deck.
Ja, die is ook m'n Mage deck in gegaan. Ik kan ook niet wachten op die ene keer dat het lukt een Mana Bind + Counterspell op de Time Warp te krijgen.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Adagio
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 19:28
Mijn vriendenlijst is wat opgedroogd, ik kijk graag mee met andere spelers. Wie mag ik toevoegen?

Agree to disagree... | Sort that one out!

• TheProf82
Cool. Midrange hunter is ook een erg leuke deck, het voelt een beetje net als zoo-lock wat betreft de snelheid van potjes, maar is toch niet zo hersenloos als Pirate Warrior (nooit gespeeld overigens, maar verlies er soms dramatisch van).

Hoe zijn jouw bevindingen op de ladder als Midrange? Lukt dat een beetje? Wel jammer trouwens dat Dirty Rat geen...rat (beast is), voor de synergie.
Adagio schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:39:
Mijn vriendenlijst is wat opgedroogd, ik kijk graag mee met andere spelers. Wie mag ik toevoegen?
Zet gewoon je Battletag hier en dan zijn er vast wel een paar die je willen toevoegen
:*)

• The_Big_Easy
Heb je al een private message gestuurd...

[ Voor 3% gewijzigd door The_Big_Easy op 12-04-2017 15:30 ]

• HowsMyApple
  • Nu online
TheProf82 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:47:
[...]

Cool. Midrange hunter is ook een erg leuke deck, het voelt een beetje net als zoo-lock wat betreft de snelheid van potjes, maar is toch niet zo hersenloos als Pirate Warrior (nooit gespeeld overigens, maar verlies er soms dramatisch van).

Hoe zijn jouw bevindingen op de ladder als Midrange? Lukt dat een beetje? Wel jammer trouwens dat Dirty Rat geen...rat (beast is), voor de synergie.
Ik zou zeggen dat ik er 2 uit 3 mee win. Tegen tauntwarrior en deathrattle priest kan je bijna meteen al conceden. De aggro decks zijn redelijk in toom te houden en je bent meestal te snel voor de Quest Rogues en Mages.
Zie m'n sig...dat geldt voor meer mensen hier. Ik neem even aan dat als je hier je tag plaatst, friend requests geen probleem zijn.

<GOT> Zarhrezz#2885

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:39
M'n nieuwste pareltje <3

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/19QAHoG.png

EDIT:
Vergelijkbaar deck: https://www.reddit.com/r/...egend_with_tempo_warrior/

[ Voor 43% gewijzigd door PCBaas op 12-04-2017 17:35 ]

5700X | RX 6600

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

<3 <3 <3 tempo warrior <3 <3 <3

Ik heb zelf pre Ungoro nog geëxperimenteerd met tempo warrior, maar ik kwam steeds uit op de pirate package. Gelukkig is dit nu niet het geval :D

[ Voor 17% gewijzigd door Kasai op 12-04-2017 19:46 ]

Atlas#22744

Nou ik heb nu zelf aardig wat gespeeld en van alles geprobeerd maar Taunt/Quest Warrior is toch echt wel 1 van de beste decks op dit moment met zoveel boardclears AOE en ook nog eens zeer goede taunts.

Heb ook eens gekeken naar behoorlijk wat cijfers en er is geen 1 deck die er meer dan 60% van wint en er zijn geloof ik maar 4 of 5 decks die een positieve winrate hebben.

Ik heb zelf ook met en tegen decks gespeeld die een counter zouden zijn zoals Midrange Hunter/Paladin Quest Rogue maar zoals ik al zei het is echt fucking moeilijk zeker als de quest snel gehaald is.

Nu heb ik er wel aan gedacht om evt. TBK te craften maar ik vraag mij af of het genoeg is en mocht dit deck zo sterk blijven er misschien ook eens wat beter na gekeken worden want vooral Brawl is zo goed en met Sleep with the Fishes+whirlwind=Flamestrik voor 3 mana er nog eens bij is het bijna onoverwinnelijk.

Ik weet het is lastig want het houd Pirate Warrior en andere Aggro decks natuurlijk wel op zijn plek maar ik denk dat er meer decks zijn die dat kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door beuker19 op 12-04-2017 22:45 ]

• Tektoon
Hoe doet Elise het? En speel je de Makers ook buiten je wild/reno/priest?

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2mgI3nM.png

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008

g0tanks

Moderator CSA
Wat moeten we hier precies zien?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
g0tanks schreef op donderdag 13 april 2017 @ 03:59:
[...]

Wat moeten we hier precies zien?
Een pirate warrior die op turn 2 en 3 zijn pirates ge-crabt kreeg :P

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008

g0tanks

Moderator CSA
jmxd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 04:30:
[...]

Een pirate warrior die op turn 2 en 3 zijn pirates ge-crabt kreeg :P
Ahja, die kaart ben ik nog niet vaak tegengekomen. Echter blijft dit het mooiste 'crab'-moment in Hearthstone geschiedenis: :+

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Kasai

Kasai

Legendary

Tektoon schreef op donderdag 13 april 2017 @ 01:52:
[...]

Hoe doet Elise het? En speel je de Makers ook buiten je wild/reno/priest?
Ik ben ook benieuwd hoe Elise bevalt, speel deze kaart (nog) niet, maar wil haar denk ik wel craften.

Atlas#22744

Kasai schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:09:
[...]

Ik ben ook benieuwd hoe Elise bevalt, speel deze kaart (nog) niet, maar wil haar denk ik wel craften.
De nieuwe Elise geeft hetzelfde gevoel als de oude. In lange potjes kan ze de match voor je winnen maar 90% van de matches zijn voor turn 10 al beslist en dan is het gewoon een 5/5 voor 5 mana.
Kasai schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:09:
[...]

Om eerlijk te zijn slecht :'(
Er zijn bijna geen decks die er aan toe komen om haar te spelen laat staan value uit te halen.

Ik heb haar geprobeerd in Taunt Warrior en Paladin maar nog nooit haar pakje getrokken voor dat ik had gewonnen/verloren en de ene x dat ik er tegen speelde was hij dood op turn dat hij het pakje trok en kreeg ook nog eens maar 2 kaarten omdat hij er 8 in de handen had.

• Kasai

Kasai

Legendary

Mmm jammer, maar een 5/5 voor 5 is op zich niet slecht wat mij betreft.

Atlas#22744

Kasai schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:00:
Normaal niet meer in de Huidige meta heeft de tegenstander waarschijnlijk een board vol 5/5 :+

Kasai schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:00:
In Arena heel goed. In constructed erg slecht. In constructed moet het een extra invloed op het spel hebben. Een 5/5 voor 5 mana zonder extra's is niks.

• PCBaas
  • Laatst online: 00:39
Astie schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:52:
[...]

De nieuwe Elise geeft hetzelfde gevoel als de oude. In lange potjes kan ze de match voor je winnen maar 90% van de matches zijn voor turn 10 al beslist en dan is het gewoon een 5/5 voor 5 mana.
Precies dit. :) Overigens is het ook wel een paar keer gebeurd dat ik echt pure bagger (o.a. Humongous Razorleaf en Elemental prut) kreeg uit de pack en ik alsnog de value game verloor, maar het heeft me ook wel een paar keer de game gewonnen. Al met al vind ik het toch wel een leuke kaart om te spelen.

Alsnog zit ik erover na te denken om Elise/Harrison/Geddon te vervangen voor 2 Bittertide Hydra, maar ik ben er nog niet helemaal over uit.

5700X | RX 6600

• Alwayshappyz
Ik heb Elise in drie decks zitten (Highlander Priest, hand buff paladin, en taunt warrior) en het geeft je net wat meer endgame tegen andere control/mid range. Vaak zat pakje kunnen openen die het potje voor me redde. Vind het juist een van de betere legendaries tot dusver.

Taunt warrior is inderdaad wel sterk, maar genoeg potjes waar ik het moeilijk mee heb. Een deathrattle priest met goede curve, een mid-range shaman die gewoon door je vroege taunts heen beukt, om je op turn 5 al op de 10 HP te hebben. En als je dan een beetje pech hebt met een brawl (Als je die al in je hand hebt) kom je daar niet meer overheen. Taunt warriors spelen ook vrij langzaam, dus tegen quest mage verlies ik ook redelijk vaak. Tegen andere decks is het wel heel sterk ja. Ben zelf vooral te spreken over hand buff paladin, die heeft me tot rank 12 gebracht nu. 74% winrate. Sunkeeper en Aldor werken wel tegen quest rogues en met een paar dirty rats er in maken ze helemaal geen kans (net zoals quest mage).
beuker19 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 22:42:
Nou ik heb nu zelf aardig wat gespeeld en van alles geprobeerd maar Taunt/Quest Warrior is toch echt wel 1 van de beste decks op dit moment met zoveel boardclears AOE en ook nog eens zeer goede taunts.

Heb ook eens gekeken naar behoorlijk wat cijfers en er is geen 1 deck die er meer dan 60% van wint en er zijn geloof ik maar 4 of 5 decks die een positieve winrate hebben.
Hoe houdt het zich tegen de quest for the infinite fireballs Mage? Dat deck wordt ik wel een beetje moe van. Laatste dagen niet echt gespeeld, maar ik heb nu een Mage secrets deck op de plank liggen om te kijken hoe dat gaat. Wellicht dat ik wat over het hoofd zie, maar volgens mij is Mage de enige class die fireball quest kan counteren / overleven als de hand compleet is.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Tektoon
Mijn eerste Eye-for-an-eye lethal ooit. Die Hydrologist is goed zeg :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Cve9wFxl.png

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-01 09:29
Tektoon schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:49:
Mijn eerste Eye-for-an-eye lethal ooit. Die Hydrologist is goed zeg :P
[afbeelding]
Nice.

Ik heb een keer een misdirection lethal gehad, waar ik tegen een inner fire priest speelde die zichzelf in 1x van 30 naar 0 hielp :P

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

aicaramba schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:56:
Ik heb een keer een misdirection lethal gehad, waar ik tegen een inner fire priest speelde die zichzelf in 1x van 30 naar 0 hielp :P
Misdirected Mark blijft ook één van m'n favoriete secrets...werkt bijna nooit, maar zo mooi als het werkt. C'Thun, Worgen OTK...heerlijk als zo'n deck zichzelf lethalt.

<GOT> Zarhrezz#2885

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-01 09:29
Zarhrezz schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:05:
[...]

Misdirected Mark blijft ook één van m'n favoriete secrets...werkt bijna nooit, maar zo mooi als het werkt. C'Thun, Worgen OTK...heerlijk als zo'n deck zichzelf lethalt.
Ik speel regelmatig een hunter deck zonder minions. Veelal de damage uit weapon + secrets. Ik heb heel regelmatig misdirection lethals gehad, maar die otk vond ik wel erg leuk, ja.

Misdirection is leuk omdat niemand er rekening mee houdt.. Meestal spelens ze nog geen minions voor ze de secret triggeren, omdat ze willen testen voor explosive trap. Heel vaak maken ze zichzelf dood..

Blijft toch leuk om dan even een emote te sturen..

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

aicaramba schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:09:
Ik speel regelmatig een hunter deck zonder minions. Veelal de damage uit weapon + secrets. Ik heb heel regelmatig misdirection lethals gehad, maar die otk vond ik wel erg leuk, ja.

Misdirection is leuk omdat niemand er rekening mee houdt.. Meestal spelens ze nog geen minions voor ze de secret triggeren, omdat ze willen testen voor explosive trap. Heel vaak maken ze zichzelf dood..

Blijft toch leuk om dan even een emote te sturen..
In Worgen OTK tijd heb ik 'em heel veel gebruikt, naast Snipe. Meerdere keren gehad dat een Warrior z'n combo had en alsvast 'Well played' ging BM'en...en dan een Snipe krijgen (= rage quit) of Misdirected mark die dan of de Doppelganger raakt (= rage quit) of face gaat op zichzelf voor lethal op zichzelf (= 'Well played' van mijn kant...soms is adding insult to injury niet te weerstaan).

<GOT> Zarhrezz#2885

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Zarhrezz schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:27:
[...]
Hoe houdt het zich tegen de quest for the infinite fireballs Mage?
Ik neem aan dat jullie Exodia Mage bedoelen right?
Waar spelen jullie die?

Ik heb ongeveer 15 potjes gespeeld op rank 10 en geen enkele keer mijn infinite fireballs kunnen spelen.
Elke keer werd ik wel voor mijn combo afgeslacht of ik kreeg men draws niet.
Erg wisselvallig en al helemaal niet made om te ranken.

Meer een fun deckje :)

I bad beat my meat by busting my nuts!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

murphylee schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:24:
[...]

Ik neem aan dat jullie Exodia Mage bedoelen right?
Waar spelen jullie die?

Ik heb ongeveer 15 potjes gespeeld op rank 10 en geen enkele keer mijn infinite fireballs kunnen spelen.
Elke keer werd ik wel voor mijn combo afgeslacht of ik kreeg men draws niet.
Erg wisselvallig en al helemaal niet made om te ranken.

Meer een fun deckje :)
Inderdaad, een deck wat geen enkele flexibiliteit heeft. Heb er zelf niet mee gespeeld maar wel enkele keren tegen gekomen. Als je het truukje eenmaal kent weet je welke kaarten je achter de hand moet houden. Als je Antonidas killed is het vrij snel gedaan.

• TheProf82
Als ze antonidas spelen zonder de combo, zijn ze niet zo slim. De deck is juist gebaseerd op alle kaarten in je hand houden en dan opeens combo spelen en je killen.

Tip; dirty rat schijnt zeer goed te counteren ;-). Ik speel het zelf trouwens niet, lijkt me een bizar saaie deck.

• Tomski1986
Zijn er dan leuke decks in de meta?
Zarhrezz schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:27:
[...]

Hoe houdt het zich tegen de quest for the infinite fireballs Mage? Dat deck wordt ik wel een beetje moe van. Laatste dagen niet echt gespeeld, maar ik heb nu een Mage secrets deck op de plank liggen om te kijken hoe dat gaat. Wellicht dat ik wat over het hoofd zie, maar volgens mij is Mage de enige class die fireball quest kan counteren / overleven als de hand compleet is.
Dirty Rat en de Quest reward maken deze matchup zeker 50/50 en daarbij kom je ze ook maar zelden tegen.

• Wognummer
Dhrax schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:32:
[...]

Inderdaad, een deck wat geen enkele flexibiliteit heeft. Heb er zelf niet mee gespeeld maar wel enkele keren tegen gekomen. Als je het truukje eenmaal kent weet je welke kaarten je achter de hand moet houden. Als je Antonidas killed is het vrij snel gedaan.
meestal (sommige secrets daargelaten) kun je de archmage niet stuk maken

daarom vind ik het ook een zeer matig deck idd als het loopt win je loopt het niet verlies je KEIHARD
Dhrax schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:32:
Het probleem is dat als ze het goed spelen, je de kans niet krijgt om de key cards te targetten; die komen pas op tafel in de 2 aaneensluitende turns dat je dood gaat.
beuker19 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:02:
Dirty Rat en de Quest reward maken deze matchup zeker 50/50 en daarbij kom je ze ook maar zelden tegen.
Wellicht had ik pech paar dagen terug; 3 keer op de 5-6 games rond rank 18. Dirty Rat zit inmiddels in m'n decks. Wellicht dat ik nog wel een 2e ga craften. Ik kan zien dat die goed werkt tegen Antonidas quest en als mulligan tegen quest Rogue.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Zarhrezz schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:11:
[...]

Het probleem is dat als ze het goed spelen, je de kans niet krijgt om de key cards te targetten; die komen pas op tafel in de 2 aaneensluitende turns dat je dood gaat.
Dat klopt inderdaad. Als je een goede speler tegen je hebt is het met de extra turn snel klaar.

Ik ben overigens ook wel weer klaar met de meta. Gisteren weer paar Wild potjes gespeeld met de oude vertrouwde Control Warrior en Zoolock. Plus dat je weer eens decks tegenkomt waar je op voorhand niet van weet wat er gaat komen ...

• TheProf82
Tomski1986 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:41:
Ik geniet van Zoo-lock/discard lock. Handlock lijkt me ook wel grappig. Midrange hunter vind ik ook leuk. Veel andere decks niet geprobeerd, gezien ik de kaarten niet heb.

Voor iedereen handig; hier zie je een snapshot van de meta van een paar dagen terug: Klik. Pirate warrior is nog steeds erg, erg goed :-). Verlies er dan ook vaak van. Ik denk wel dat als meer mensen de crawler spelen (heb m zelf ook niet) pirate warrior wat minder sterk wordt. Al met al vind ik de nieuwe meta veel, veel, veel leuker dan voor de patch. Daar was het altijd tunnel troggs, small-time buccaneer (met 2 hp...), dragon priest, jade, etc.

Nu zijn er gewoon echt veel nieuwe decks. Alleen Pirate warrior is een deck die ik nog zie vanuit de oude meta. En bovendien zijn er allemaal nieuwe decks die echt werken, zoals Purify priest. Geniaal.

• Kasai

Kasai

Legendary

beuker19 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:09:
[...]

Normaal niet meer in de Huidige meta heeft de tegenstander waarschijnlijk een board vol 5/5 :+
Astie schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:09:
[...]

In Arena heel goed. In constructed erg slecht. In constructed moet het een extra invloed op het spel hebben. Een 5/5 voor 5 mana zonder extra's is niks.
Fair enough, waar zouden jullie aan denken als alternatief?

Atlas#22744

• Wognummer
Wow
Snipe is echt heel goed geworden in deze meta

vooral tegen priests net tot 3 keer toe coin ik T1 een Snipe om een cleric te vermoorden ik pak elke keer die je spells kosten 1 minder en alle 3 de keren conceden ze meteen :P

• Piet_Piraat7
Tomski1986 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:41:
Elemental shaman O+
Nou alles wat ik probeer lijkt wel te verliezen van of Pirate Warrior of Taunt Warrior tegen de rest gaat het allemaal wel redelijk maar tegen Warrior alleen vandaag al 3-7 waarvan er ook nog 1 op t1 concede.

Het erg is dat de decks zich ook nog eens bijna zelf spelen en ze zo sterk zijn op hun eigen manier dat ik er steeds meer een afkeer van krijg.

En dan de Taunt Warrior mirror dat is echt coinflip van de bovenste plank.

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-01 14:54
beebie121 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:35:
Inner Fire × 2
Northshire Cleric × 2
Potion of Madness × 1
Power Word: Shield × 2
Divine Spirit × 2 2
Radiant Elemental × 2
Shadow Visions × 2 2
Shadow Word: Pain × 2
Kabal Talonpriest × 2
Shadow Word: Death × 2
Tortollan Shellraiser × 1
Lyra the Sunshard × 1

Neutral Cards (9)

Name Cost
Fire Fly × 2
Tar Creeper × 2
Tol'vir Stoneshaper × 2
Servant of Kalimos × 2
Blazecaller × 1

Ik heb niet superveel nieuwe kaarten. had dust gekregen van Blizzard voor de kaarten die naar Wild gingen.

ik hou echt van priest spelen. Dragon priest, res priest. Ik vind het echt leuk.

ik heb dus niet zoveel dust e ik zag dit deck hierboven op het internet.
ik denk, ach waarom zou ik Lyra niet craften. Volgens mij kan die in veel priest decks namelijk.

Ik hhad nog de quest voor Maiev te krijgen dus ik denk ff 10 potjes unranked spelen..
Heb nu iets van 10 potjes gedaan en 1 verloren van een jade-shaman.
de rest echt super dik gewonnen.
1 potje was het gewoon zielig vond ik.
Echt een super miracle-cycle-priest.

ga eens kijken hoe ik dit kan doen op ranked. ben vooral wel benieuwd naar de echte t1 decks zeg maar.

maar als iemand van priest houd :) try it zou ik zeggen.
Dankje voor het delen van dit deck. Beleef er erg veel plezier aan :).

Leuk om een Rogue zijn quest te zien completen en te spelen, en dan een OTK te doen met een Northshire Cleric + Talonpriest + Divine Spirit en Innerfire.

Of gewoon lekker veel spells te krijgen met Lyra en die elementals.

Nogmaals dank, want Priest is mijn lievelings class.

Je kan je er maar druk om maken...

• Tektoon
Priest is voor mij 50/50. Meestal te middle-of-the-road voor woorden maar soms met Summoning Stone of Medivh en die 8 mana Amber kaart erin ineens heel leuk. Ik zie de positieve berichten over Lyra graag voorbij komen dan kan ik m ook gaan craften! :P

• dicee
  • Laatst online: 18-01 02:47
http://www.hearthpwn.com/decks/786477-ungoro-control-priest

Dit deck beleef ik op t moment echt heel veel plezier aan, zeker een poging waard!

• Piet_Piraat7
Het werd een fatique game, 3x raden wie won }) ice block, amara, reno, reno

lol

• The_Big_Easy
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:17:

[afbeelding]
Zeer bevredigend idd, dat soort wins :). Het zijn ook vaak matches van 20+ minuten...

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-01 15:21
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:17:

[afbeelding]
Nice :)

Zet Reno je eigenlijk weer terug naar 40 als je daarvoor Amara hebt gespeeld?
Nou ik ben de meeste decks alweer zat en heb voor de verandering de nieuwe Rogue Legendary gecraft en ga is een poosje Miracle Rogue spelen en hopen dat het weer een beetje plezier terug brengt.

Het doet met trouwens nog wel zeer dat er nog steeds zoveel Pirate Warrior is en erger nog minimaal een jaar :'(

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-01 16:32

Nitai

Live the life you love.

ruurd v. schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:59:
[...]
Zet Reno je eigenlijk weer terug naar 40 als je daarvoor Amara hebt gespeeld?
Yes 8)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Alwayshappyz
Ik speelde als mage gister ook twee keer tegen een priest. Beide keren werd er een ice block gestolen, dus dan doet de combo al helemaal niks meer. Erg nare match-up.

Pirates zie ik eigenlijk niet zo heel veel. Rond rank 12-13. Voornamelijk hunters, rogues en priests. Af en toe een verdwaalde mage, of shaman.

• The_Big_Easy
beuker19 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:03:
Nou ik ben de meeste decks alweer zat en heb voor de verandering de nieuwe Rogue Legendary gecraft en ga is een poosje Miracle Rogue spelen en hopen dat het weer een beetje plezier terug brengt.
Heb bar weinig ervaring met (Miracle) Rogue, sta nog maar op slechts 45 wins terwijl ik al 5 andere classes golden heb en met 2 andere al over de 300 ben... Echter, ik kreeg dus wel uit één van mij Un'Goro packs een golden Sherazin, Corpse Flower :). En bij de launch van Whispers of the Old Gods heb een Xaril, Poisoned Mind getrokken waar ik dus nog nooit wat mee gedaan heb. Heb inmiddels ook al 2x een Preparation gecraft voor mijn Quest Rogue deck, het enige wat nog ontbreekt is een Edwin VanCleef...

Ben benieuwd wat voor een deck je om Sherazin gaat bouwen, ik sta open voor suggesties om eens wat te gaan proberen! Een golden Legendary niet gebruiken is nl. ook wel zonde :)

[ Voor 5% gewijzigd door The_Big_Easy op 13-04-2017 20:47 ]

De afgelopen dagen even Druid naar golden geschopt met het epische face is the place egg deckje. 51 wins in gemiddeld 5,4 beurten.... echt kansloos hoe viable die decks zijn.

• TheProf82
xelfer schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:05:
De afgelopen dagen even Druid naar golden geschopt met het epische face is the place egg deckje. 51 wins in gemiddeld 5,4 beurten.... echt kansloos hoe viable die decks zijn.
Waarom noemen ze die deck egg druid eigenlijk?
The_Big_Easy schreef op donderdag 13 april 2017 @ 20:42:
[...]

Heb bar weinig ervaring met (Miracle) Rogue, sta nog maar op slechts 45 wins terwijl ik al 5 andere classes golden heb en met 2 andere al over de 300 ben... Echter, ik kreeg dus wel uit één van mij Un'Goro packs een golden Sherazin, Corpse Flower :). En bij de launch van Whispers of the Old Gods heb een Xaril, Poisoned Mind getrokken waar ik dus nog nooit wat mee gedaan heb. Heb inmiddels ook al 2x een Preparation gecraft voor mijn Quest Rogue deck, het enige wat nog ontbreekt is een Edwin VanCleef...

Ben benieuwd wat voor een deck je om Sherazin gaat bouwen, ik sta open voor suggesties om eens wat te gaan proberen! Een golden Legendary niet gebruiken is nl. ook wel zonde :)
Ik speel het deck waar Elise een paar dagen geleden Legend 1 mee is geworden en ben zelf ook nog onervaren met Rogue(145 wins)

Ik heb nu een potje of 20 gedaan en het is geweldig leuk maar wel moeilijk maar Sherazin is echt geweldig als je hem vroeg op het board kan krijgen.

Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk geen Warrior meer kan zien wat ondanks dat de meta nog niet gesetteld is word je er wel een beetje moe van om 2 van de 3 potjes tegen Warrior te spelen.
Het is wel logisch wat waar eerder CW nog enige skill vereiste is Taunt/Pirate Warrior gewoon een grap en de decks spelen zich bijna vanzelf en dat vind ik wel jammer.
TheProf82 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:15:
[...]

De eerste versies hadden 4 egg kaarten maar je zou het net zo goed token Druid kunnen noemen.

[ Voor 8% gewijzigd door beuker19 op 13-04-2017 21:22 ]

Verwijderd

Zijn er toevallig nog mensen die op rank 5 of legend spelen die ik zou mogen toevoegen op battle.net? Vind het wel leerzaam om mee te kijken naar andere mensen die net wat hoger gerankt zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:40:
Zijn er toevallig nog mensen die op rank 5 of legend spelen die ik zou mogen toevoegen op battle.net? Vind het wel leerzaam om mee te kijken naar andere mensen die net wat hoger gerankt zijn.
Dit seizoen nog niet gehaald maar ik eindig elk seizoen tussen rang 4 en legend. Voeg me maar toe hoor. Astie#2155

• Beunhaas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
Iemand die wel eens mee heeft gedaan aan toernooien op good-gaming.com?
Zie https://www.good-gaming.com/tournament

De non-quest rogue (die Beuker ook bedoelt) is leuk om te spelen! :) Die corpse-flower past echt perfect in het deck. Wat heel erg helpt is guides/youtube video's kijken van mensen die miracle spelen (pre-ungoro guides kunnen ook, als ze bijv. tomb pilager bedoelen, gebruik sherazin/xaril). De mulligan is heel erg belangrijk.

• Tektoon
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:40:
Mijn battletag staat er niet voor niets: voeg maar toe. :) Ik doe op EU aan het eind van de maand ff een sprint op standard naar 5 en op NA laat ik het er meestal op rank 10 bij zitten. Wild speel ik alleen voor shits & giggles om te questen. Voor arena heb ik helaas erg weinig tijd meer..

Ik speel bij voorkeur mid-range decks die kunnen sprinten èn late-game hebben (geen one-trick pony decks die maar één dingetje kunnen). Combo is ook leuk maar zo mooi als classic freezemage wordt het nooit meer. -O-

• TheProf82
Net drie arena-runs gedaan. 5 wins, 4 wins, 7 wins. Gemiddeld dus al best aardig :D. Had de 1e run (5) ook erge pech met Kazakus; ik had echt drie keer de slechtste potion, en toen ik drie demons summonde met low health kreeg ik 3x een flame imp :D.

Het was erg leuk om te spelen en uiteindelijk heb ik nauwelijks gold verloren (en 3 pakjes met nutteloze items).
TheProf82 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:15:
[...]

Geen idee. Ik hab mijn deck "face is the place" genoemd, want dat is wat er in de praktijk gebeurt :).

Wat ik overigens wel merk is dat er amper nog decks zijn waarbij je uberhaupt nog na hoeft te denken. Zowel het deck design als het uitspelen van de kaarten tijdens een game is min of meer volledig geautomatiseerd.

Het is met name gewoon een kwestie van goed curven of hard face gaan, en dan kom je er wel.

[ Voor 36% gewijzigd door xelfer op 14-04-2017 08:00 ]

• Piet_Piraat7
Met een taunt quest warrior ben je echt helemaal niks tegen een paladin met 1 health divine shield minions :')

• TheProf82
Je kan weer stemmen voor een paar pakjes, wel van de vorige expansion, maar toch!

Klik.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:22

nagasy

Duck Duck Duck Goose

TheProf82 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:39:
Je kan weer stemmen voor een paar pakjes, wel van de vorige expansion, maar toch!

Klik.
Op wie stem je het best?
Ik heb geen enkel idee :+

Battle.net: NagaByrd#2844

nagasy schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:45:
[...]

Op wie stem je het best?
Iedereen heeft altijd evenveel kans om te winnen, dus het is gewoon een kwestie van goed gokken :).

Ik zou zelf overigens kijken naar welk team de meeste aggro decks mee heeft en daar op stemmen. Zelf sta ik nu 68-4 met aggro decks sinds de expansion.

[ Voor 21% gewijzigd door xelfer op 14-04-2017 12:23 ]

• TheProf82
nagasy schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:45:
[...]

Op wie stem je het best?
Ik heb willekeurig wat aangeklikt, haha. Pakjesss

Ik merk trouwens dat ik in arena echt vooral mages tegenkom. Die winnen dan ook vaak gemakkelijk van me. Is dit puur toeval? Ze lijken wel erg sterk.

[ Voor 25% gewijzigd door TheProf82 op 14-04-2017 13:26 ]

Pagina: 1 ... 140 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.