• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-01 10:03
Nitai schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:09:
[...]
Ik heb gisteren een 5 tal potjes met een zelfgemaakte Reno N'zoth Quest Priest in Wild gespeeld. 2 verloren, 3 gewonnen, maar het waren superleuke potten. Naast je Quest heb je ook nog eens Reno die je dan healed voor de volle 40 health. Ik heb deze 3 potten elke keer vanuit een achterstand gewonnen. Het is wel iets traag tegen hardcore aggro decks, maar tegen midrange en control erg leuk.
Grappig, ik heb in Wild ook een Reno N'zoth Quest Priest en die is idd erg sterk. Toch vrees ik wel voor andere Wild quest decks als sommige in standard al zo sterk zijn.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:39

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik ben er nog mee in mijn gedachten mee aan het werken maar volgens mij is een Priest fatigue deck met de quest nu ook goed mogelijk. Momenteel heb ik een priest Quest deck met N'zoth en dat werkt al best aardig. Maar tijdens het spelen heb ik een keer een potje gehad waarin ik via Shifting shade bounce/copy kaarten kreeg en daardoor kon ik tot 3 x toe mijn lifetotal naar 40 zetten. (ik verloor omdat ik tegen een questing rogue moest). Die ervaring zette mij echter aan het denken dat een fatigue prieest met quest een optie kan zijn.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Zit zelf nu tussen R7~10 te klooien met een taunt/hand buff Paladin deck. Vooral die stonehill defender is erg goed voor Paladin omdat Paladin zoveel goeie tauts heeft. Heb al eens 4 Tirions op het bord gehad na een Zoth revive. :)

Vooral tegen Quest Rogue heb ik problemen maar tegen andere classes heb ik nu wel een positieve win-rate. Helaas is Quest Rogue erg dominant bij deze ranks (1/3de van alle games), ook al werken Aldor en Tarim wel tegen ze. Lees dat Dirty Rat een goeie counter is en de ga ik misschien vanavond eens proberen.

Denk dat op zich Paladin nog wat potentie heeft. De snellere decks (murlocks e.d.) zijn niet snel genoeg, maar control decks werken misschien wel. Ik wil ook later eens een elemental deck proberen omdat je Lightlord kunt "discover'en" (idee uit arena omdat ik daar wel zoiets mee heb gemaakt :)). Het probleem is gewoon dat de games relatief lang duren en dus niet door de massa gewenst.

Commentaren t.o.v. het deck zijn altijd welkom :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TaX2FHM.png

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:35
@Nitai @Piet_Piraat7 @Auredium : Hoe ziet jullie Wild Reno Priest eruit?

Dit is mijn versie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U6JbN1Z.png

5700X | RX 6600

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-01 16:32

Nitai

Live the life you love.

PCBaas schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:23:

Dit is mijn versie:

[afbeelding]
Heb hem al weggegooid, sorry. Ik zal thuis even kijken of ik er een hsreplay van heb. Ik had wel een greedy deck met deathlord, Sneed's old shredder, Primordial Drake, Tortollan Shell-dinges :+ , Raza, Kazakus, nieuwe Elise.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:29
Mofkees schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:08:
Zit zelf nu tussen R7~10 te klooien met een taunt/hand buff Paladin deck. Vooral die stonehill defender is erg goed voor Paladin omdat Paladin zoveel goeie tauts heeft. Heb al eens 4 Tirions op het bord gehad na een Zoth revive. :)

Vooral tegen Quest Rogue heb ik problemen maar tegen andere classes heb ik nu wel een positieve win-rate. Helaas is Quest Rogue erg dominant bij deze ranks (1/3de van alle games), ook al werken Aldor en Tarim wel tegen ze. Lees dat Dirty Rat een goeie counter is en de ga ik misschien vanavond eens proberen.

Denk dat op zich Paladin nog wat potentie heeft. De snellere decks (murlocks e.d.) zijn niet snel genoeg, maar control decks werken misschien wel. Ik wil ook later eens een elemental deck proberen omdat je Lightlord kunt "discover'en" (idee uit arena omdat ik daar wel zoiets mee heb gemaakt :)). Het probleem is gewoon dat de games relatief lang duren en dus niet door de massa gewenst.

[afbeelding]
Werkt Aldor daar op ja? Ik dacht dat het niet uitmaakte wat je deed, dat de rogue minions altijd een 5/5 bleven.
Piet_Piraat7 schreef op maandag 10 april 2017 @ 07:50:
Eigenlijk bizar hoe de quests in verhouding staan tot elkaar. Mage quest die je een beurt extra geeft wat je een enórm voordeel geeft. Priest quest die je hp naar 40 zet.. leuk, maar het gaat je geen games winnen als je al niet voor stond.

Ik had verwacht dat quests en al die taunts de meta zouden vertragen, maar feit is gewoon dat als je de rogue of mage tegenover je niet full face aanvalt je gewoon geen kans maakt. Zonde, speel sinds de beta maar leg het spel steeds meer aan de kant.
Het lijkt me wel leuk om die priest quest te combineren met Majordomo als gimmick deck.

• Mofkees
HowsMyApple schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:36:
[...]
Werkt Aldor daar op ja? Ik dacht dat het niet uitmaakte wat je deed, dat de rogue minions altijd een 5/5 bleven.
Yep Aldor en Tarim werken gewoon, net zoals Vancleef die vaak 20+/20+ wordt omdat de minion met 5/5 begint. Dan is Aldor toch wel tof.

Polymorph en Hex zijn een soort summon (transmorph werkt blijkbaar zo..). Vandaar dat sheep en frog wel 5/5 worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Mofkees op 10-04-2017 11:40 ]

Mofkees schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:08:

[afbeelding]
Zat gisteren een beetje met een buff Elemental deck te spelen maar zonder board clear en dat miste ik wel.

Had ook nog een deck gezien van tides of time was een soort murloc/midrange variant alleen moest ik daar voor 2800 dust investeren en dat ging me net te ver.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Mofkees
beuker19 schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:52:
[...]

Zat gisteren een beetje met een buff Elemental deck te spelen maar zonder board clear en dat miste ik wel.

Had ook nog een deck gezien van tides of time was een soort murloc/midrange variant alleen moest ik daar voor 2800 dust investeren en dat ging me net te ver.
Het doel van Buffadin is m.i. je minions groot te maken dat je je tegenstanders out-valuet. Vandaar dat je i.i.g. geen equality meeneemt.

Consecration vind ik altijd wel goed hoor voor alle Paladin decks (mss niet de hardcore aggro ... ) en voor je elemantal deck kan je je overwegen Baron Geddon te nemen?

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:19
xelfer schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:39:
[...]

Het lijkt me wel leuk om die priest quest te combineren met Majordomo als gimmick deck.
Krip heeft er lol mee gehad op de release avond erg grappig
Ik vraag me een beetje af hoeveel board clears een quest Rogue kan hebben voordat die stil valt. Iemand daar al een gevoel bij?

Ik zit ook te denken om me op Mage te gaan richten...een class die ik leuk vind, maar waar ik maar niet mee kan winnen. Met de secrets kan het wel eens een erg interessante class zijn tegen quest decks. Nou zullen ervaren spelers hun quest niet laten Counterspellen als ze Coin hebben, maar afhankelijk van de class waar je tegen speelt is er best strategisch een Counterspell of Potion of Polymorph te plaatsen.

Ook Hunter met wat tactische secrets kan leuk zijn...Freezing Trap of Misdirected Mark als een Mage z'n quest turn neemt bijvoorbeeld. Explosive Trap en Snipe kunnen effectief zijn tegen Rogue quest. Midrange of control Hunter quest erbij spelen kan wel eens leuk spelen zijn.

Over Priest opties zit ik ook nog te denken. Silence kan Rogue quest ook goed verprutsen maar dan moet de Rogue speler wel fouten maken (Fire Fly op tafel aan het eind van z'n beurt). De Igneous Elemental Silencen is wel makkelijk. Tegen Hunter (quest) heb je goede removal vs. Queen en Tundra Rhino. Alleen tegen Mage quest heb je volgens mij niet zoveel.

<GOT> Zarhrezz#2885

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11-2025
Tegen Rogue quest schijnt dirty rat het beste te werken. Het vertraagt blijkbaar soms hun quest met 2 of 3 beurten.

Die rogue quest lijkt me echter totaal niet leuk om te spelen. Zo voorspelbaar en eentonig. Je doet eigenlijk gewoon je ding zonder echt te reageren. Geef mij maar een leuke aggressive deck (vind hunter echt heel leuk!) of een langdradig potje met priest of ramp druid. Die OTK decks zoals quest mage of rogue nu vind ik een beetje lame. Antonidas is echt een hele toffe kaart (wou dat ik 'm had), maar infinite fireballs maakt hem veel minder tof IMO. Liever goed plannen en rekenen en met twee fireballs af kunnen zoals voorheen in Reno mage.

Ik heb nog geen idee wat ik ga spelen, dus houd voorlopig mijn 2900 dust en 1500 gold nog even. Maar aggro of midrange hunter lijkt me erg leuk, als het een T1 deck wordt. Ik heb geen zin om tegen een muur van sterkere decks aan te lopen. Is er al enigzins zicht op 'goede' decks?

• Tomski1986
  • Laatst online: 08-09-2025
PCBaas schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:23:

Dit is mijn versie:

[afbeelding]
Waarom tweemaal Auchenai?

• Mofkees
TheProf82 schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:52:
Tegen Rogue quest schijnt dirty rat het beste te werken. Het vertraagt blijkbaar soms hun quest met 2 of 3 beurten.

Die rogue quest lijkt me echter totaal niet leuk om te spelen. Zo voorspelbaar en eentonig. Je doet eigenlijk gewoon je ding zonder echt te reageren. Geef mij maar een leuke aggressive deck (vind hunter echt heel leuk!) of een langdradig potje met priest of ramp druid. Die OTK decks zoals quest mage of rogue nu vind ik een beetje lame. Antonidas is echt een hele toffe kaart (wou dat ik 'm had), maar infinite fireballs maakt hem veel minder tof IMO. Liever goed plannen en rekenen en met twee fireballs af kunnen zoals voorheen in Reno mage.

Ik heb nog geen idee wat ik ga spelen, dus houd voorlopig mijn 2900 dust en 1500 gold nog even. Maar aggro of midrange hunter lijkt me erg leuk, als het een T1 deck wordt. Ik heb geen zin om tegen een muur van sterkere decks aan te lopen. Is er al enigzins zicht op 'goede' decks?
Persoonlijk denk ik dat het erg veilig is een discard lock deck te maken, el cheapo/effectief/snel, dus goed voor je gold voorraad ook. Aggro Shamen is redelijk voorbij en door de nieuwe kaarten kan je zelfs meten met pirate warriors. Zoo was altijd en zal ook altijd een ding blijven.

Echt goed verfijnde decks komen pas na een paar weken na release hoor. Met je beperkte middelen kan je inderdaad wat langer wachten.

Aggro is niet mijn ding maar misschien heb je daar wel meer plezier aan :)

edit: en inderdaad er zijn ook een paar cheapo Aggro Hunter decks. Discardlock heeft echter meer kaarten uit classic set die dus altijd zullen blijven

[ Voor 4% gewijzigd door Mofkees op 10-04-2017 13:19 ]

TheProf82 schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:52:
Ja, die ga ik wellicht ook nog wel craften...ook tegen Hunter quest en wellicht tegen Mage quest en Priest quest kun je er value uit halen. Tegen Rogue helemaal low-risk omdat er niets groots in het deck zit. Tegen Mage kun je nog wel eens tegen een Arcane Golem, Antonidas aanlopen.
Ik geloof dat ik meer moeite heb met de Mage quest face-spell OTK dan met de Rogue quest geloof ik. Rogue quest levert wel een tafel vol 5/5s op, maar niet allemaal met charge. Dat geeft dus ruimte om te reageren. Daarnaast zijn er hier en daar mogelijkheden om de Rogue quest te vertragen. Dat geldt eigenlijk niet voor de Mage quest. De OTK turn voorkomen is dan ook bijna onmogelijk...secret mage heeft daarvoor nog de meeste mogelijkheden (Potion of Polymorph en Counterspell).

Als er meer counters gespeeld gaan worden, kan ik ook zomaar zien dat Rogue quest een end-game win condition wordt (pas rond turn 8-9 completed). Daar heb ik dan weer weinig moeite mee...genoeg games die nooit zo lang duren, ook zonder quests. Op zich krijgt Rogue quest momenteel heel veel commentaar, maar T5 kill decks hebben we altijd wel gehad. In die zin niets nieuws (behalve dat het nu eens Rogue is en niet Hunter, Warlock, Warrior, etc.).

<GOT> Zarhrezz#2885

• Mofkees
Zarhrezz schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:16:
[...]

... quest en counter quest verhaal ...
Dirty rat is inderdaad leuk (dirty!) in deze meta. Had hem niet in mijn Pal deck maar wel eens met stonehill defender gekregen. 1x had ik speciaal voor hem gekozen omdat Megafin eraan kwam en ik trok hem dus ook uit zijn hand. GG! :)

Het punt met het huidige Rogue quest deck is dat het helemaal niet interactief is. Hij doet gewoon zijn bounce ding. Je moet hem voor 3x bounce afmaken, anders verlies je meestal de beurt erop door de 1 mana charge met meer bounces. Het deck is ook gewoon erg simpel. Dat dwingt man wel toe snelle decks te spelen omdat Rogue vaak hun quest kan halen voor T6. Dus niet alleen het deck zelf, maar ook de nodige counters maken de meta weer zo aggro/ruk.

Mage quest in dat geval is minder een probleem omdat deze meestal pas bij T15+ komt. Je kunt dan evt. je antwoorden bewaren. b.v. taunt niet opopfferen voor doomsayer e.d.. Tegen onbeperkte fireballs kan je niks maar Arcane giants dus nog wel.

Mofkees schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:32:
Mage quest in dat geval is minder een probleem omdat deze meestal pas bij T15+ komt. Je kunt dan evt. je antwoorden bewaren. b.v. taunt niet opopfferen voor doomsayer e.d.. Tegen onbeperkte fireballs kan je niks maar Arcane giants dus nog wel.
Mijn ervaring met face-mage is toch anders...vaak rond turn 7-8 op face-burn kapotgeschoten, waarbij er niet eens een combo komt in de extra turn maar puur extra face spells. Nou had ik wel de pech dat m'n tegenstander klaarblijkelijk voornamelijk Frost Bolts uit z'n random spells kreeg, maar toch...turn 10 heb ik zelden gezien de laatste dagen.

<GOT> Zarhrezz#2885

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Dan moet je er zelf maar eens mee spelen. Je hebt vaak zoveel nutteloze dure spells of slechte secrets dat de quest halen niet lukt voor turn 12-15. Je hebt zoveel card draw + discovery dat je echt vaak een slechte play moet maken zodat je turn erna geen combocard burnt.

De antonidas combo vereist quest + 5 kaarten, wat niet echt weinig is...
Arcane Giant variant speelt vrij vlot, maar tegen quest warrior mag je al insta conceden... En als de andere decks hun taunt sparen tot late game wordt het ook vrij onmogelijk.

Ik vind het alvast een moeilijk speelbaar deck (beide varianten)

• TheProf82
Mofkees schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:07:
[...]

Persoonlijk denk ik dat het erg veilig is een discard lock deck te maken, el cheapo/effectief/snel, dus goed voor je gold voorraad ook. Aggro Shamen is redelijk voorbij en door de nieuwe kaarten kan je zelfs meten met pirate warriors. Zoo was altijd en zal ook altijd een ding blijven.

Echt goed verfijnde decks komen pas na een paar weken na release hoor. Met je beperkte middelen kan je inderdaad wat langer wachten.

Aggro is niet mijn ding maar misschien heb je daar wel meer plezier aan :)

edit: en inderdaad er zijn ook een paar cheapo Aggro Hunter decks. Discardlock heeft echter meer kaarten uit classic set die dus altijd zullen blijven
Goede tip. Ik heb geen doomguards, maar zou er opzich best twee kunnen craften. Houd ik al met al alsnog zo'n 2000 dust over. Toch huiver ik enorm om dust uit te geven, ik was eigenlijk van plan koste wat het kost in ungoro een T1 deck te craften. En de vraag is of zo'n zoo-deckje boven rank 10 nog werkt (ik loop altijd tegen rank 10 aan, o.a. vanwege het feit dat ik nooit echt goede decks heb maar zelf maar hier en daar wat kaarten invul). Nu heb ik bijvoorbeeld een hunter deck gebouwd (in 30seconden) maar verder dan rank 14 kom ik niet.

• Lapras
  • Laatst online: 09:31

Lapras

Ice beam

Heeft iemand een goede mid range hunter deck? De quest heb ik dit weekend geprobeerd, maar zelfs als je hem al haalt, is het gewoon niet goed genoeg.

Daarnaast ben ik niet zo onder de indruk van Macaw, Stampede of Dinomancy. De random beasts zijn gewoon vaak niet zo goed, te duur of hebben geen board impact. Babbling Book achtige taferelen heb ik nog niet mogen meemaken helaas.

Jammer, want ik heb aardig wat dust besteed aan de hunter tot dusver.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
Zarhrezz schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:44:
[...]

Mijn ervaring met face-mage is toch anders...vaak rond turn 7-8 op face-burn kapotgeschoten, waarbij er niet eens een combo komt in de extra turn maar puur extra face spells. Nou had ik wel de pech dat m'n tegenstander klaarblijkelijk voornamelijk Frost Bolts uit z'n random spells kreeg, maar toch...turn 10 heb ik zelden gezien de laatste dagen.
Same here. Meer issues met mages dan met rogues. Ik speel voornamelijk mid-range en control, en met hun hoeveelheid spells kom je er met die decks gewoon niet op tijd doorheen. Zoveel manieren om te stallen en de mages tegen wie ik heb gespeeld hebben vrij vaak ook wel ''geluk'' met hun extra spells. Verschillende mages tegen gekomen die 4 of meer Ice Blocks hebben gebruikt. De arcane giant variant zie ik overigens nooit, het is inderdaad enkel de face mage. Combo mage met molten reflection ook heel veel. En die combo trekken ze overigens vrij snel.

Zelf ook een paar potjes mee gespeeld. 50/50 gok ik. Twee van m'n potjes won ik tegen control warriors die echt 50+ armor hadden, best een uitdaging om daar doorheen te beuken in een turn. Maar ook vaak zat dat ik de quest maar niet gecomplete krijg, omdat ik dure spells krijg uit Cabalist Tome, of ik niet eens plek heb om Cabalist Tome te spelen.

Maar het lijkt er steeds meer op dat je enkel van de sterkere decks (momenteel quest rogue en OTK mage) kan winnen als je aggro speelt (of control met wel heel veel geluk met card-draw/RNG) en dat vind ik geen leuke ontwikkeling. Ik heb niks met aggro en heb me er dus maar bij neergelegd dat ranken met control en mid-range decks gewoon niet zo snel gaat en heel wat minder effectief is. Ik had best wel goede hoop dat dit eindelijk de control expansion zou worden, maar helaas ;w

Taunt warrior had ik ook goede hoop op, maar na er ongeveer 20 potjes mee te hebben gespeeld valt het best wel tegen. De quest reward is gaaf, en er zijn veel leuke taunt minions, maar ik raak vrij snel out of cards. Shield Blocks mee, acolytes mee, maar rond beurt 10 zit ik vaak met maar 3-4 kaarten. Maximaal. Win er dus niet heel veel mee. Skill speelt mee, maar ben niet heel erg onder de indruk van het deck.

Highlander priest gaat nog het beste (helemaal in wild). Met quest uiteraard.

Nieuwe Elise vind ik wel _/-\o_ Net als Umbra _/-\o_

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:10
Lapras schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:00:
Heeft iemand een goede mid range hunter deck? De quest heb ik dit weekend geprobeerd, maar zelfs als je hem al haalt, is het gewoon niet goed genoeg.

Daarnaast ben ik niet zo onder de indruk van Macaw, Stampede of Dinomancy. De random beasts zijn gewoon vaak niet zo goed, te duur of hebben geen board impact. Babbling Book achtige taferelen heb ik nog niet mogen meemaken helaas.

Jammer, want ik heb aardig wat dust besteed aan de hunter tot dusver.
Speel zelf nu deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NhacekTn9iIbnJN5j73r3ITH/full.png

Countert heel goed de rogues/taunt warriors. Verder is elke matchup mogelijk om te winnen met dit deck is mijn ervaring.

PSN Profile

Royy90 schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:21:

Speel zelf nu deze:
[afbeelding]

Countert heel goed de rogues/taunt warriors. Verder is elke matchup mogelijk om te winnen met dit deck is mijn ervaring.
Zoiets zit ik ook aan te denken, met quest er nog in...die ga je dan niet agressief proberen te halen, maar op een gegeven moment valt die wel voor extra value. Dinomancy vind ik erg leuk, maar de resultaten ermee zijn wat meh. Daar moet ik nog wat verder mee experimenteren. Kan wel heel leuk zijn op turn 4 na een Companion of na een Bear Trap.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Royy90
Zarhrezz schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:34:
[...]

Zoiets zit ik ook aan te denken, met quest er nog in...die ga je dan niet agressief proberen te halen, maar op een gegeven moment valt die wel voor extra value. Dinomancy vind ik erg leuk, maar de resultaten ermee zijn wat meh. Daar moet ik nog wat verder mee experimenteren. Kan wel heel leuk zijn op turn 4 na een Companion of na een Bear Trap.
Die quest ben ik nog niet zo zeker over. De kracht van dit deck is een 1 drop(of 2x 1drop met coin) en dan Razormaw erop gevolgd door Animal Companion. Als je een quest gaat spelen op turn 1 dan heb je al zo'n enorme tempoloss. Dit deck is erg afhankelijk van board namelijk met Razormaws, Companions, Houndmasters, Kill Command en zelfs dirty rat tot op zekere hoogte.

PSN Profile

Royy90 schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:39:
Die quest ben ik nog niet zo zeker over. De kracht van dit deck is een 1 drop(of 2x 1drop met coin) en dan Razormaw erop gevolgd door Animal Companion. Als je een quest gaat spelen op turn 1 dan heb je al zo'n enorme tempoloss. Dit deck is erg afhankelijk van board namelijk met Razormaws, Companions, Houndmasters, Kill Command en zelfs dirty rat tot op zekere hoogte.
Je hebt in principe 9 1-drops in je deck...quest turn 1 is dus niet noodzakelijk. Als je kan curven, prima. Valt er ergens een gaatje, dan drop je quest. Het kost wel een card slot en 'em weg doen bij mulligan is wel erg veel risico dat je 'em niet gunstig trekt. Toch overweeg ik juist dat, al dan niet met wat elemental in het deck gemixt; Fire Fly, Igneous Elemental, Thunder Lizard (3-drop beast!) en wellicht een Blazecaller. Je verhoogt het aantal 1-drops in je deck maar creëert ook wat elemental synergie. Een late quest draw is dan minder risico. Lijkt me geinig om eens te proberen.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Lapras
  • Laatst online: 09:31

Lapras

Ice beam

Grappig. Ik had nooit gedacht aan Dirty Rat in een hunter deck. Ik moest net zelfs even checken of het überhaupt ook een beast is. Dirty rat is tegen quest rogues en elementals? En dan de combo met deadly shot?

En wat hoop je precies met snipe te raken?
Alwayshappyz schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:21:
[...]

Same here. Meer issues met mages dan met rogues. Ik speel voornamelijk mid-range en control, en met hun hoeveelheid spells kom je er met die decks gewoon niet op tijd doorheen. Zoveel manieren om te stallen en de mages tegen wie ik heb gespeeld hebben vrij vaak ook wel ''geluk'' met hun extra spells. Verschillende mages tegen gekomen die 4 of meer Ice Blocks hebben gebruikt. De arcane giant variant zie ik overigens nooit, het is inderdaad enkel de face mage. Combo mage met molten reflection ook heel veel. En die combo trekken ze overigens vrij snel.

Zelf ook een paar potjes mee gespeeld. 50/50 gok ik. Twee van m'n potjes won ik tegen control warriors die echt 50+ armor hadden, best een uitdaging om daar doorheen te beuken in een turn. Maar ook vaak zat dat ik de quest maar niet gecomplete krijg, omdat ik dure spells krijg uit Cabalist Tome, of ik niet eens plek heb om Cabalist Tome te spelen.

Maar het lijkt er steeds meer op dat je enkel van de sterkere decks (momenteel quest rogue en OTK mage) kan winnen als je aggro speelt (of control met wel heel veel geluk met card-draw/RNG) en dat vind ik geen leuke ontwikkeling. Ik heb niks met aggro en heb me er dus maar bij neergelegd dat ranken met control en mid-range decks gewoon niet zo snel gaat en heel wat minder effectief is. Ik had best wel goede hoop dat dit eindelijk de control expansion zou worden, maar helaas ;w

Taunt warrior had ik ook goede hoop op, maar na er ongeveer 20 potjes mee te hebben gespeeld valt het best wel tegen. De quest reward is gaaf, en er zijn veel leuke taunt minions, maar ik raak vrij snel out of cards. Shield Blocks mee, acolytes mee, maar rond beurt 10 zit ik vaak met maar 3-4 kaarten. Maximaal. Win er dus niet heel veel mee. Skill speelt mee, maar ben niet heel erg onder de indruk van het deck.

Highlander priest gaat nog het beste (helemaal in wild). Met quest uiteraard.

Nieuwe Elise vind ik wel _/-\o_ Net als Umbra _/-\o_
Nou ik heb Elise en Umbra ook en ze precies 1x kunnen spelen :'(
Elise was ik al dood voor ik het pakje kreeg en Umbra heb ik een x met Thalnos kunnen spelen.
Misschien komt het ook wel omdat ik op rank 10/9 zit maar Quest Rogue en Quest Warrior kom ik echt bijna 80% tegen en de rest een mix van Mage Shaman en hunter

• Royy90
Lapras schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:00:
Grappig. Ik had nooit gedacht aan Dirty Rat in een hunter deck. Ik moest net zelfs even checken of het überhaupt ook een beast is. Dirty rat is tegen quest rogues en elementals? En dan de combo met deadly shot?

En wat hoop je precies met snipe te raken?
Dirty rat is, heel apart, geen beast inderdaad. Zowel de rats als de snipes zijn anti-rogue techs. Erg leuk om hun swashburgler te "ratten" of snipen. Maar mijn verdere ervaring is ook dat snipe een enorme tempo kaart is nu voor maar 2 mana. Het is nog steeds een early build, waarschijnlijk gaat unleash the hounds er nog uit.

PSN Profile

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:42

g0tanks

Moderator CSA
Vandaag de warrior quest gecraft. Volgens mij is een control warrior deck nog nooit zo goedkoop geweest qua dust. :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/erFv2JGnqLcGlFZLMy69Ry1W/full.png
Erg vermakelijk om mee te spelen. Eigenlijk moet er nog een tweede Dirty Rat in, dat is bijna instant-win tegen rogues & mages. Ook in de mirror match doet Dirty Rat het vrij goed, zolang je maar een antwoord hebt mocht je echt grote taunts krijgen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:19
g0tanks schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:14:
Vandaag de warrior quest gecraft. Volgens mij is een control warrior deck nog nooit zo goedkoop geweest qua dust. :p
[afbeelding]
Erg vermakelijk om mee te spelen. Eigenlijk moet er nog een tweede Dirty Rat in, dat is bijna instant-win tegen rogues & mages. Ook in de mirror match doet Dirty Rat het vrij goed, zolang je maar een antwoord hebt mocht je echt grote taunts krijgen.
Goedkoop? zucht ik speel eigenlijk alleen maar een CW deck elke expansion weer wat volledig golden is is me weer een rib uit mn lijf :+

• TheProf82
Royy90 schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:10:
[...]

Dirty rat is, heel apart, geen beast inderdaad. Zowel de rats als de snipes zijn anti-rogue techs. Erg leuk om hun swashburgler te "ratten" of snipen. Maar mijn verdere ervaring is ook dat snipe een enorme tempo kaart is nu voor maar 2 mana. Het is nog steeds een early build, waarschijnlijk gaat unleash the hounds er nog uit.
Grappig, ik vind hele andere mid-range decks op internet. Leuk om te zien hoe verschillend ze zijn. Ikzelf heb een dinomancy uit een pakje; geweldige kaart maar inderdaad regelmatig teveel tempo loss. Je hebt dan geen goede beasts op je board om te buffen, omdat je een beurt spendeert aan deze heropower. Ik vrees ook dat 'ie niet goed genoeg is.

Wat vind je van deze deck? Die speelde Sjow (en varianten hierop zie ik meer).

Stampede en hyena (wat tragere) maakt het wat meer midrange, maar deze lijkt me leuk.

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:29
Ik lees hierboven meerdere keren gebash op de rogue quest en dat ze gewoon hun eigen spel spelen zonder zich iets van de tegenstander aan te trekken. Maar hoe is dit iets anders dan pirate warrior die eigenlijk altijd face gaat?

Overigens net drie keer op rij met m'n zoo/egg druid gewonnen van een quest rogue. De deathrattle voeg 1/2 elements toe aan je hand zijn enorm fijn om je hand vol te houden en weer terug op het board te gooien icm je vele buffs

• Royy90
TheProf82 schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:39:
[...]

Grappig, ik vind hele andere mid-range decks op internet. Leuk om te zien hoe verschillend ze zijn. Ikzelf heb een dinomancy uit een pakje; geweldige kaart maar inderdaad regelmatig teveel tempo loss. Je hebt dan geen goede beasts op je board om te buffen, omdat je een beurt spendeert aan deze heropower. Ik vrees ook dat 'ie niet goed genoeg is.

Wat vind je van deze deck? Die speelde Sjow (en varianten hierop zie ik meer).

Stampede en hyena (wat tragere) maakt het wat meer midrange, maar deze lijkt me leuk.
Tja, ik maak mijn decks altijd zelf en kijk nooit naar netdecks. Deckbuilding is voor mij 1 van de leukste dingen in Hearthstone. Daarnaast heeft eigenlijk elk deck wel een core dus zullen decks niet vaak veel verschillen. Hyena kan zieke dingen doen, maar kan ook een dode kaart zijn, ben d'r geen fan van. Stampede is een funkaart, ik pak liever 1 goede beast(ipv Stampede) naar keuze dan x aantal random. Maargoed, ieder z'n speelstijl natuurlijk.

PSN Profile

• TheProf82
Goed punt. Mijn decks die ik nu heb zijn ook zelf gemaakt, omdat ik niet zoveel kaarten heb. Maar het is inderdaad ook erg leerzaam, je leert goed welke kaarten voor jouw deck slechts zijn (en die refine je dan) en welke echt de core zijn. Ook leer je dingen als genoeg/teveel draw en board presence veel beter.

Toch wil ik wel een keer een netdeck dat gewoon zeer sterk is, om rank 5 te halen. Ik denk dat, met de juiste deck, dit niet zo lastig is eigenlijk. Maar vanavond ga ik een paar potjes arena spelen, voor het eerst in ungoro.

Zijn de arena-addons al van een update voorzien? Ik gebruik toch vaak add-ons als assistentie bij deckbuilding (ik volg ze niet klakkeloos).

[ Voor 19% gewijzigd door TheProf82 op 10-04-2017 15:51 ]

• Royy90
TheProf82 schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:50:
Goed punt. Mijn decks die ik nu heb zijn ook zelf gemaakt, omdat ik niet zoveel kaarten heb. Maar het is inderdaad ook erg leerzaam, je leert goed welke kaarten voor jouw deck slechts zijn (en die refine je dan) en welke echt de core zijn. Ook leer je dingen als genoeg/teveel draw en board presence veel beter.

Toch wil ik wel een keer een netdeck dat gewoon zeer sterk is, om rank 5 te halen. Ik denk dat, met de juiste deck, dit niet zo lastig is eigenlijk. Maar vanavond ga ik een paar potjes arena spelen, voor het eerst in ungoro.

Zijn de arena-addons al van een update voorzien? Ik gebruik toch vaak add-ons als assistentie bij deckbuilding (ik volg ze niet klakkeloos).
Dat is inderdaad zo leuk aan deckbuilden. Merk dat ik weinig value haal uit Unleash, dus heb er nu een stampeding kodo ingedaan. Goede 5-drop imo. Je bent trouwens absoluut geen netdeck nodig voor rank 5, ik haal elk seizoen minimaal rank 5 met eigen decks.

PSN Profile

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11-2025
Royy90 schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:56:
[...]

Dat is inderdaad zo leuk aan deckbuilden. Merk dat ik weinig value haal uit Unleash, dus heb er nu een stampeding kodo ingedaan. Goede 5-drop imo. Je bent trouwens absoluut geen netdeck nodig voor rank 5, ik haal elk seizoen minimaal rank 5 met eigen decks.
Ben toch erg benieuwd hoe jij zo hoge rank haalt. Ik heb erg veel moeite met deze meta en heb volgens mij pas 10 games gewonnen van de 30 die ik gespeeld heb.

Heb jij bepaalde regels waar je aan houdt als je een deck bouwt? Bv minimaal 10 1-3 mana drops, 5 drops van 4-5, een paar removals, of bouw je je deck om een bepaalde combo heen?

• TheProf82
Royy90 schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:56:
[...]

Snap ik; ik heb echter zo weinig kaarten dat ik maar 1x per maand de kans krijg iets wezenlijks te craften. Laat staan een duur deck.

Ik wacht dus liever tot er een net-deck zich bewijst in snapshots e.d., voordat ik veel dust uitgeef. Tot die tijd speel ik dan liever arena :).

• Royy90
Rule schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:59:
[...]

Ben toch erg benieuwd hoe jij zo hoge rank haalt. Ik heb erg veel moeite met deze meta en heb volgens mij pas 10 games gewonnen van de 30 die ik gespeeld heb.

Heb jij bepaalde regels waar je aan houdt als je een deck bouwt? Bv minimaal 10 1-3 mana drops, 5 drops van 4-5, een paar removals, of bouw je je deck om een bepaalde combo heen?
Er zijn geen regels. Elk deck heeft een eigen winconditie en er zijn geen "optimaal" aantal x drops/removals. Door te spelen leer je vanzelf welke kaarten goed zijn en welke minder. Op basis daarvan maak je een deck, deze test je, dan pas je het deck aan indien nodig, repeat. Naast het maken van een "goed" deck is het ook belangrijk dat je de juiste keuzes maakt ingame ofcourse.

PSN Profile

HowsMyApple schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:42:
Ik lees hierboven meerdere keren gebash op de rogue quest en dat ze gewoon hun eigen spel spelen zonder zich iets van de tegenstander aan te trekken. Maar hoe is dit iets anders dan pirate warrior die eigenlijk altijd face gaat?
Daar is nog veel meer gebash op maar die zijn nu minder ''aanwezig'' en zeker beter te counteren met al die Taunts in Un'Goro.

Het enige wat ik tot nu toe jammer vind is dat de deck diversiteit veel minder is als verwacht is het toch vooral veel Warrior, Rogue en Mage(tier 1)Hunter, Shaman en Druid(tier 2) en helaas Paladin, Priest en Warlock(tier 3)

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-01 15:21
Rule schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:59:
[...]

Een hoge rank halen heeft natuurlijk niet alleen met het deck te maken, maar ook gewoon met weten hoe je het moet spelen.
- Welke kaarten houden in mulligan?
- weten wanneer je bepaalde kaarten tegen je kan verwachten (simpel voorbeeld, flamestrike op turn 7) en daar met je board rekening mee houden
- Gebruik je hard removal nu of houd je die in de hand voor een grotere dreiging?
- houd je bv Brann in de hand tot je gebruik kan maken van zijn effect of gooi je hem neer voor tempo/om removal uit te lokken?

Ik speel nu sinds TGT en haal de laatste maanden op NA meestal wel rank 5 (als ik genoeg tijd heb om te spelen), maar merk dat ik nog regelmatig een aantal sub-optimale plays maak of vergeet om om een bepaalde kaart heen te spelen. Ik kijk af en toe ook wel wat streams en bedenk dan welke play ik zou maken in die situaties. Vaak is het redelijk straightforward, maar juist in de lastigere situaties zie je duidelijk waarmee de pro's zich onderscheiden van amateurs als ik :)

• Piet_Piraat7
Hahaha ik moet toch even mijn hoeveelheid geluk delen.

Game 1:

Tegenstander speelt Dirty Rat, waarmee mijn Reno uit handen wordt getrokken (pakte ik als eerste kaart). Vervolgens speelt hij Dearthlord. Ik maak die dood, wordt N'zoth uit mijn deck getrokken en heb ik niks meer aan mijn deathrattles.

Game 2:

Ik gooi Barnes op, daar komt een 1/1 Deathlord uit. Tegenstander (Rogue) maakt hem dood en Malygos wordt uit zijn deck getrokken. Killt mij met 3 spells van 1 mana die allen 6 tot 9 damage doen.

• Mofkees
TheProf82 schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:57:
[...]

Goede tip. Ik heb geen doomguards, maar zou er opzich best twee kunnen craften. Houd ik al met al alsnog zo'n 2000 dust over. Toch huiver ik enorm om dust uit te geven, ik was eigenlijk van plan koste wat het kost in ungoro een T1 deck te craften. En de vraag is of zo'n zoo-deckje boven rank 10 nog werkt (ik loop altijd tegen rank 10 aan, o.a. vanwege het feit dat ik nooit echt goede decks heb maar zelf maar hier en daar wat kaarten invul). Nu heb ik bijvoorbeeld een hunter deck gebouwd (in 30seconden) maar verder dan rank 14 kom ik niet.
Discard zoo is legend materiaal hoor. :) Heartpwm zegt Legend rank 3 zelfs ermee. Ik zie hem ook redelijk vaak tussen R10~7 dus R5 is zeker haalbaar.

Dit deck kan je zonder problemen 2j lang spelen om elke maand R5 mee te halen met relatief weinig speelminuten. Het is dus zeker goed value voor je dusts. Het is alleen of de stijl jou ligt want je moet niet met tegenzin zo'n deck spelen natuurlijk.

• TheProf82
Mofkees schreef op maandag 10 april 2017 @ 17:33:
[...]

Discard zoo is legend materiaal hoor. :) Heartpwm zegt Legend rank 3 zelfs ermee. Ik zie hem ook redelijk vaak tussen R10~7 dus R5 is zeker haalbaar.

Dit deck kan je zonder problemen 2j lang spelen om elke maand R5 mee te halen met relatief weinig speelminuten. Het is dus zeker goed value voor je dusts. Het is alleen of de stijl jou ligt want je moet niet met tegenzin zo'n deck spelen natuurlijk.
Maar ungoro is net een halve week uit. Is "Legend rank 3" nu al representatief? Ben echt bang dat het straks echt een T2/T3 deck is.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

g0tanks schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:14:
[afbeelding]
Goede ontwikkeling die Dirty Rats :) Ideaal als ik met m'n Ramp Druid speel 8)
Gisteren zo al meerdere potten gewonnen :+ Heeeeelllo Deathwing.

• PCBaas
  • Laatst online: 11:35
Zonder 2 Auchenai zijn Circle of Healing en Flash Heal niet echt viable en ik wil deze er graag inhouden om een goede beard clear en wat burst dmg/healing te hebben.

5700X | RX 6600

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09-2025
TheProf82 schreef op maandag 10 april 2017 @ 17:46:
[...]

Maar ungoro is net een halve week uit. Is "Legend rank 3" nu al representatief? Ben echt bang dat het straks echt een T2/T3 deck is.
Ik denk niet dat Zoolock de komende tijd onder tier 2 gaat zakken. Net geprobeerd en toch echt verdomd sterk. Zeker voor een 1600 dust deck.

Maar er zijn veel decks die ik nog wil uitproberen.

[ Voor 10% gewijzigd door Swagger op 10-04-2017 19:15 ]

• TheProf82
Swagger schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:15:
[...]

Ik denk niet dat Zoolock de komende tijd onder tier 2 gaat zakken. Net geprobeerd en toch echt verdomd sterk. Zeker voor een 1600 dust deck.

Maar jij hebt het over zoo lock, die ander over discard lock. Dat zijn toch echt twee verschillende decks dacht ik? Welke bedoelen we? Misschien een decklist?

Deze lijkt erg goed: http://www.hearthpwn.com/...egend-3-discardlock-guide

[ Voor 8% gewijzigd door TheProf82 op 10-04-2017 19:27 ]

• Swagger
TheProf82 schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:21:
[...]

Maar jij hebt het over zoo lock, die ander over discard lock. Dat zijn toch echt twee verschillende decks dacht ik? Welke bedoelen we? Misschien een decklist?

Deze lijkt erg goed: http://www.hearthpwn.com/...egend-3-discardlock-guide
De overkoepelende archetype is Zoolock, en Discolock is een variant daarop. Er is nu ook een opkomend Discolock deck, maar deze wordt meestal Questlock genoemd. Deze is meer control dan Zoo.
Zijn de servers in HS nou zo slecht of ligt het aan mij? Sinds de patch heb ik regelmatig disconnects in HS, terwijl ik er bij andere services of games geen last van heb.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

xelfer schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:58:
Zijn de servers in HS nou zo slecht of ligt het aan mij? Sinds de patch heb ik regelmatig disconnects in HS, terwijl ik er bij andere services of games geen last van heb.
Ja ik nu ook, zelfs op de iPad.

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
Iemand al met Lyra aan het spelen? Ik zie meerdere priests op ladder (dragon/purify) en wil er graag eentje uitproberen.

Shaman quest is erg leuk ook voor dailies.
Lapras schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:00:
Heeft iemand een goede mid range hunter deck?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oWn1zTRl.png

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-01 19:44
Ja hoor de crappy EU servers van Blizz zijn zoals gewoonlijk weer eens naar de kloten.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Swagger schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:15:
[...]

Ach als er weer meer Shamans komen gaat Zoo weer heel veel aan power inleveren en ik denk ook dat Quest Warrior favoriet is maar wie weet.

Ik was altijd een grote Zoo fan maar sinds discard zo gepushed word en Demons steeds minder vind er geen hol meer aan en aangezien mijn Warlock al golden is maakt het mij ook wat minder uit.
An1mA schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:04:
Ja hoor de crappy EU servers van Blizz zijn zoals gewoonlijk weer eens naar de kloten.
Free packs :o

Maar wel weer heel slecht hoor pfff.

• TheProf82
Bij mij werkt het prima?
beuker19 schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:15:
[...]
[...]

Free packs :o

Maar wel weer heel slecht hoor pfff.
Nee joh. Dat de servers plat gaan is de schuld van de spelers; ze openen teveel pakjes.

Als fix maakt Blizzard pakjes vanaf nu 150 gold ipv 100 gold zodat mensen minder downtime zullen ervaren bij het openen van packs.

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
Net met secret mage turn 1 Kabal Lackey --> Counterspell tegen Rogue. En hij gewoon z'n quest erin mikken.

gg.

[ Voor 7% gewijzigd door mosselmossel op 10-04-2017 22:01 ]

Battletag: Iigy#2192

mosselmossel schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:01:
Net met secret mage turn 1 Kabal Lackey --> Counterspell tegen Rogue. En hij gewoon z'n quest erin mikken.

gg.
"beginnersfoutje"

<GOT> Zarhrezz#2885

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-01 18:45
mosselmossel schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:01:

gg.
wow, dat is zo niet fun en interactive, wanneer wordt dat een keer generfd? /s

• TheProf82
Heerlijk om quest-rogues te zien paniekeren als zoo lock. De pressure kunnen ze niet aan :).
sjettepetJR. schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:11:
wow, dat is zo niet fun en interactive, wanneer wordt dat een keer generfd? /s
Ja, erg hè? Maken ze de enige counter niet craftable...

<GOT> Zarhrezz#2885

Iemand hier ervaring met de nieuwe Hunter/Paladin Legendary's en TBK want deze 3 staan hoog op mijn lijstje en misschien de Shaman Quest maar die staat minder hoog op mijn lijstje.

• sjettepetJR.
TheProf82 schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:15:
Heerlijk om quest-rogues te zien paniekeren als zoo lock. De pressure kunnen ze niet aan :).
wat voor decklist draai je precies? ik heb een paar dagen geleden even een zoo deckje in elkaar geflanst maar had er gewoon niet zo veel lol mee.

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VCb71Ldm.png
beuker19 schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:51:
Iemand hier ervaring met de nieuwe Hunter/Paladin Legendary's en TBK want deze 3 staan hoog op mijn lijstje en misschien de Shaman Quest maar die staat minder hoog op mijn lijstje.
Shaman quest is leuk maar niet om dag in dag uit te gaan spelen. Af en toe voor een quest of om ff snel wat ranks te winnen wel. Het is gewoon murlocs opgooien en gaan.

TBK: niet meer gespeeld sinds SR/FoN druid

Nieuwe Hunter/Pally leg uit pakjes getrokken maar nog 0 keer gespeeld. Die hunter leg is te traag en die pally leg past niet in NoeeoN's taunt paladin op de vorige pagina. Andere goede pally's heb ik nog niet gezien. Categorie: nog ff wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Tektoon op 11-04-2017 00:04 ]

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• TheProf82
sjettepetJR. schreef op maandag 10 april 2017 @ 23:32:
[...]

wat voor decklist draai je precies? ik heb een paar dagen geleden even een zoo deckje in elkaar geflanst maar had er gewoon niet zo veel lol mee.
http://www.hearthpwn.com/...egend-3-discardlock-guide

Net van rank 15 naar 10 geklommen met bijna 70% winrate. Wel weinig taunt warriors tegengekomen gelukkig. Daar is vrijwel niet van te winnen. Maar het is een erg goede (en ik vind leuke) deck!

Edit: En met rank 10 bedoel ik natuurlijk 8.

[ Voor 7% gewijzigd door TheProf82 op 11-04-2017 01:10 ]

• Swagger
beuker19 schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:15:
[...]

Ach als er weer meer Shamans komen gaat Zoo weer heel veel aan power inleveren en ik denk ook dat Quest Warrior favoriet is maar wie weet.
Ik denk dat Zoo wel tier 2 zal blijven. Wat straks de echte tier 1 decks gaan worden komen we nog wel achter. Waarschijnlijk niet mijn Reno(less) N'Zoth Priest.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:42

g0tanks

Moderator CSA
Nitai schreef op maandag 10 april 2017 @ 18:28:
[...]

Goede ontwikkeling die Dirty Rats :) Ideaal als ik met m'n Ramp Druid speel 8)
Gisteren zo al meerdere potten gewonnen :+ Heeeeelllo Deathwing.
Van mijn 39 matches tussen rank 10-5 ben ik maar één Druid tegengekomen en daarbij was ik wel slim genoeg om Dirty Rat niet op turn 2 te spelen. ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

Ik had gisteren alleen 's avonds ff tijd om te spelen, en ja hoor servers down :(

Vanavond maar hele avond hs spelen :p

Atlas#22744

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-01 14:54
Heeft er ook al iemand Mech Quest Mage geprobeerd?

Ik vind het een leuk deck. Voornamelijk omdat Mech Mage lang mijn lievelingsdeck was.

Je kan je er maar druk om maken...

Na Polygon heeft nu zelfs Forbes een artikel aan Hearthstone gewijd omdat het te duur is om competitief te blijven aangezien Quest nu de core van een deck zijn.

[ Voor 88% gewijzigd door beuker19 op 11-04-2017 09:01 ]

• Tomski1986
  • Laatst online: 08-09-2025
Auchenai Soulpriest en Amara is een combo, maar geen leuke.. Fml

[ Voor 7% gewijzigd door Tomski1986 op 11-04-2017 10:36 ]

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Gnosis schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:40:
Heeft er ook al iemand Mech Quest Mage geprobeerd?

Ik vind het een leuk deck. Voornamelijk omdat Mech Mage lang mijn lievelingsdeck was.
Ja in Wild, eindelijjk een keer Mimiron's head spelen :D met behulp van een extra turn.
Volgende op m'n lijstje is een Ancient One combo spelen met die extra turn.
g0tanks schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 04:55:
[...]

Van mijn 39 matches tussen rank 10-5 ben ik maar één Druid tegengekomen en daarbij was ik wel slim genoeg om Dirty Rat niet op turn 2 te spelen. ;)
Oh ik had het niet specifiek over jou, maar ik heb mijn fun gehad met m'n Ramp Druid deck.

[ Voor 30% gewijzigd door Nitai op 11-04-2017 09:13 ]

Ik had gisteren 50 Mage cards + 10 secrets quests, dus maar even een deckje in elkaar gedraaid. Dat liep eigenlijk wel bijzonder leuk; momenteel komen er erg veel high-value targets voorbij voor zowel Counterspell als Potion of Polymorph en Vaporize. Met Arcanologist erbij loopt het best lekker. Ik denk dat ik er ook nog wel een Mana Bind bij ga craften, daar kun je volgens mij ook een hoop lol mee hebben. Daarnaast denk ik er een Vulcanic Potion in ga stoppen tegen Aggro decks maar ook bv. tegen Apprentices.

Het deck blijkt eigenlijk meer control te zijn dan ik had verwacht...win condition moet ik nog wat over nadenken, maar 2x 0-cost Runner kan beslissend zijn en ook een Arcanist die een paar beurten blijft liggen is gevaarlijk.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Piet_Piraat7
Tomski1986 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:01:
Auchenai Soulpriest en Amara is een combo, maar geen leuke.. Fml
Maakt die je dood? Wel vreemd.. Amara 'healt' toch niet? Ze zet gewoon je hp naar 40 :?

• mosselmossel
Echt, ik red het momenteel echt niet in Arena.

• sjettepetJR.
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:54:
[...]

Maakt die je dood? Wel vreemd.. Amara 'healt' toch niet? Ze zet gewoon je hp naar 40 :?
nee, dat doet ze dus niet precies. als ik me niet vergis zet ze eerste je maxhealth naar 40 en healt ze je dan volledig. blijkbaar werkte het met Alexstrasza vroeger ook zo, wat later verandert is naar het echt naar 15 zetten. om een of andere reden hebben ze het nu bij Amara weer 'fout' gedaan.

• Piet_Piraat7
sjettepetJR. schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:20:
[...]
nee, dat doet ze dus niet precies. als ik me niet vergis zet ze eerste je maxhealth naar 40 en healt ze je dan volledig. blijkbaar werkte het met Alexstrasza vroeger ook zo, wat later verandert is naar het echt naar 15 zetten. om een of andere reden hebben ze het nu bij Amara weer 'fout' gedaan.
Vreemd, dan vind ik dat die kaart tekst fout is. Er staat nu gewoon 'Set your hero's health to 40', niet 'set to 40 and fully heal your hero'.
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:25:
Vreemd, dan vind ik dat die kaart tekst fout is. Er staat nu gewoon 'Set your hero's health to 40', niet 'set to 40 and fully heal your hero'.
Tja...da's niet de eerste keer en het zal niet de laatste keer zijn. Het zou wel goed zijn als ze dit aanpassen.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Rule
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:25:
[...]

Nee, wat jij leest is 'Set your Maximum hp to 40'. Maar dat is niet, ze zet je hp naar 40. Net als die draak 'Set a heroes HP to 15'. Ongeacht hoeveel HP iemand heeft.

• Piet_Piraat7
Rule schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:44:
[...]
Nee, wat jij leest is 'Set your Maximum hp to 40'. Maar dat is niet, ze zet je hp naar 40. Net als die draak 'Set a heroes HP to 15'. Ongeacht hoeveel HP iemand heeft.
Grappig dat je Alexstrasza zelf aanhaalt, want die hebben ze ook aangepast waardoor die geen interactie meer heeft met Auchenai. Het healt niet, het wijzigt gewoon een getal (je hp) naar een ander getal, dus jezelf dood maken met Auchenai klopt niet. Als dit wél is wat Blizzard had bedoeld, dan moeten ze de kaart tekst aan passen. Nu zijn die van Alexstrasza en Amara praktisch hetzelfde, terwijl de ene wel interactie toont met Auchenai en de ander niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 11-04-2017 11:58 ]

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

beuker19 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:47:
Na Polygon heeft nu zelfs Forbes een artikel aan Hearthstone gewijd omdat het te duur is om competitief te blijven aangezien Quest nu de core van een deck zijn.
Deze expansion komt het erg duidelijk naar voren inderdaad.

Ik heb al aardig wat geld zitten in hs (wat mij betreft niet te veel), maar het blijft een anti-climax je packs openen. Laatste 3 expansions heb ik elke keer zo'n 100 geopend en met gemiddelde daaruit van 5 legendaries, is gewoon niet genoeg imo.

Atlas#22744

Nitai schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:11:
[...]

Ja in Wild, eindelijjk een keer Mimiron's head spelen :D met behulp van een extra turn.
Het is me 1 x gelukt in Arena :) en dat zonder extra turn.

Die Ancient One is wel een stuk moeilijker op te zetten toch ?

• Piet_Piraat7
Kasai schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:19:
[...]
Deze expansion komt het erg duidelijk naar voren inderdaad.

Ik heb al aardig wat geld zitten in hs (wat mij betreft niet te veel), maar het blijft een anti-climax je packs openen. Laatste 3 expansions heb ik elke keer zo'n 100 geopend en met gemiddelde daaruit van 5 legendaries, is gewoon niet genoeg imo.
Wat in het stuk van Polygon wordt gezegd ben ik het wel sterk mee eens; de quests hadden geen legendaries moeten zijn. Ze zijn te belangrijk voor deze expansion.

• mosselmossel
Net één potje (rank 15) mee gespeeld tegen handlock. Gewonnen :D Maar ik denk dat het tegen de aggro's iets te traag is.

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-12-2025

Sorki

world wide wubbish

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:35:
[...]

Wat in het stuk van Polygon wordt gezegd ben ik het wel sterk mee eens; de quests hadden geen legendaries moeten zijn. Ze zijn te belangrijk voor deze expansion.
Goh, why not, je kan er toch maar steeds één van in je deck steken dus waarom niet?
Maar dan hadden ze wel beter een pakje legendary quests weg gegeven ;)
5/9 quests (als je geen dupes hebt) is al niet slecht om mee te starten.

Sorki#2242

Ik ben wel benieuwd...voor hetzelfde geld worden de quests over een paar weken als trash / tempo loss gezien. Ze worden in die artikelen gezien als must-have, maar dat moet nog maar blijken.

Wat eigenlijk mist in HS is het 'Unique' keyword. Dat zit nu hard gekoppeld aan Legendary. Daarmee mist Bliz een mechanic om kaarten in deck tot 1 te limiteren anders dan ze Legendary te maken.

<GOT> Zarhrezz#2885

• sjettepetJR.
[...]

Ik ben het er wel mee eens dat die quests makkelijk verkrijgbaar moeten zijn, maar de 'legendary' tag vind ik er thematisch wel goed bij passen. Ik hoopte eigenlijk dat ze net zoals C'thun gewoon uitgedeeld werden, aangezien net zoals C'thun de quests het thema van de expansion zijn. ook hebben we in deze expansion compleet geen introductie of iets dergelijks gekregen van het thema, het was niet veel meer dan 'nieuwe expansion, hier heb je 3 packs!'.

beetje jammer vind ik.
Ik vind het vooral jammer dat mijn laatste HS spelende vrienden een pauze hadden ingelast na MSOG (ivm de smorcende face meta). Deze mensen zijn allemaal echter allemaal alweer gestopt met spelen, omdat ze weinig tot niets uit hun preorders e.d. kregen, waardoor ze nu niets leuks kunnen spelen.....

Beetje een vicieuze cirkel van: de game is niet leuk dus ik speel niet -> nieuwe expansion -> ik heb geen gold om iets leuks te spelen -> de game is niet leuk dus ik speel niet -> repeat.

Zo verlies je wel klanten als game zijnde.

• Rule
xelfer schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:26:
Ik vind het vooral jammer dat mijn laatste HS spelende vrienden een pauze hadden ingelast na MSOG (ivm de smorcende face meta). Deze mensen zijn allemaal echter allemaal alweer gestopt met spelen, omdat ze weinig tot niets uit hun preorders e.d. kregen, waardoor ze nu niets leuks kunnen spelen.....

Beetje een vicieuze cirkel van: de game is niet leuk dus ik speel niet -> nieuwe expansion -> ik heb geen gold om iets leuks te spelen -> de game is niet leuk dus ik speel niet -> repeat.

Zo verlies je wel klanten als game zijnde.
Ik vind de nieuwe meta anders hartstikke leuk om te ontdekken hoor! Ook zonder quest cards is er genoeg vernieuwend. Het is echter wel een game die niet voor iedereen hardcore te noemen is.. Misschien dat het in zijn algemeen voor sommige mensen te saai is omdat het nogal vaak hetzelfde kan zijn. Daarintegen hebben andere games vaak meer te bieden zoals meerdere gamemodes of iets dergelijks..

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-01 10:43
Inner Fire × 2
Northshire Cleric × 2
Potion of Madness × 1
Power Word: Shield × 2
Divine Spirit × 2 2
Radiant Elemental × 2
Shadow Visions × 2 2
Shadow Word: Pain × 2
Kabal Talonpriest × 2
Shadow Word: Death × 2
Tortollan Shellraiser × 1
Lyra the Sunshard × 1

Neutral Cards (9)

Name Cost
Fire Fly × 2
Tar Creeper × 2
Tol'vir Stoneshaper × 2
Servant of Kalimos × 2
Blazecaller × 1

Ik heb niet superveel nieuwe kaarten. had dust gekregen van Blizzard voor de kaarten die naar Wild gingen.

ik hou echt van priest spelen. Dragon priest, res priest. Ik vind het echt leuk.

ik heb dus niet zoveel dust e ik zag dit deck hierboven op het internet.
ik denk, ach waarom zou ik Lyra niet craften. Volgens mij kan die in veel priest decks namelijk.

Ik hhad nog de quest voor Maiev te krijgen dus ik denk ff 10 potjes unranked spelen..
Heb nu iets van 10 potjes gedaan en 1 verloren van een jade-shaman.
de rest echt super dik gewonnen.
1 potje was het gewoon zielig vond ik.
Echt een super miracle-cycle-priest.

ga eens kijken hoe ik dit kan doen op ranked. ben vooral wel benieuwd naar de echte t1 decks zeg maar.

maar als iemand van priest houd :) try it zou ik zeggen.
Ik krijg bij al die artikelen en verhalen wel een beetje het gevoel van 'en wat verwacht je anders van een CCG?'. Geef eens €50 aan de meest recente expansie van een willekeurige CCG uit en ga kijken hoeveel van de 'tier 1 en 2' decks je ermee kan maken. Mijn inschatting: bijzonder weinig. Als de standaard reactie dan is 'meh, dan kan ik niet leuk meedoen, dus ik stop', is het spelen van CCG's wellicht niet iets wat je als hobby moet kiezen.

Ik heb nog wel een volledige play set van Middle Earth liggen, incl. alle promo's. De collectors value daarvan was destijds ruim €1000. Dat zal ik er over de jaren dat ik dat speelde niet helemaal ingestoken hebben, maar heel veel zal het niet schelen. En dan was ME geen dure CCG.

Het klinkt allemaal een beetje als 'als ik een pre-order doe, moet ik dus wel alle top-tier kaarten krijgen hoor'. En die verwachting is er ook impliciet bij f2p...'Ja hallo, ik doe m'n daily quests toch? Waarom kan ik dan niet alle goede kaarten craften / uit packs halen?'.

Wellicht moet de gemiddelde speler maar eens leren het ook leuk te vinden zonder tier 1 / tier 2 deck te spelen...dat is namelijk ook een keuze die je kan maken, in plaats van te klagen over wat je allemaal wel niet mist.

<GOT> Zarhrezz#2885

Zarhrezz schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:40:
Ik krijg bij al die artikelen en verhalen wel een beetje het gevoel van 'en wat verwacht je anders van een CCG?'. Geef eens €50 aan de meest recente expansie van een willekeurige CCG uit en ga kijken hoeveel van de 'tier 1 en 2' decks je ermee kan maken. Mijn inschatting: bijzonder weinig. Als de standaard reactie dan is 'meh, dan kan ik niet leuk meedoen, dus ik stop', is het spelen van CCG's wellicht niet iets wat je als hobby moet kiezen.

Ik heb nog wel een volledige play set van Middle Earth liggen, incl. alle promo's. De collectors value daarvan was destijds ruim €1000. Dat zal ik er over de jaren dat ik dat speelde niet helemaal ingestoken hebben, maar heel veel zal het niet schelen. En dan was ME geen dure CCG.

Het klinkt allemaal een beetje als 'als ik een pre-order doe, moet ik dus wel alle top-tier kaarten krijgen hoor'. En die verwachting is er ook impliciet bij f2p...'Ja hallo, ik doe m'n daily quests toch? Waarom kan ik dan niet alle goede kaarten craften / uit packs halen?'.

Wellicht moet de gemiddelde speler maar eens leren het ook leuk te vinden zonder tier 1 / tier 2 deck te spelen...dat is namelijk ook een keuze die je kan maken, in plaats van te klagen over wat je allemaal wel niet mist.
Het is dan ook de vraag of HS het pricing model moet hebben van een CCG, of dat het voor de game (en winstgevendheid) beter zou zijn als ze zouden kijken naar AAA games of F2P games.

Mensen die stoppen met het spel omdat ze er geen plezier aan beleven zonder 1000 euro te investeren, zullen überhaupt geen geld meer in het spel stoppen en ze zullen ook geen reclame zijn voor het spel.
xelfer schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:43:
Het is dan ook de vraag of HS het pricing model moet hebben van een CCG, of dat het voor de game (en winstgevendheid) beter zou zijn als ze zouden kijken naar AAA games of F2P games.
AAA games: Betaal €50-60 per set / expansie. Weg F2P. Rarity kan over boord, net als crafting. Wellicht nog gold om als 'real money' te gebruiken om expansies te betalen. Ik denk niet dat Bliz daar vrienden mee zou maken.
F2P: 'Grind or lose'. Of 'Pay to win'. Kies maar. F2P is dat stiekem nooit en dat is volledige logisch; ergens moet er betaald worden voor de mensen die het maken, het bureau waar ze achter zitten, de servers waar het op draait. Gratis bestaat niet.

Bliz heeft het volgens mij helemaal niet zo slecht voor elkaar met HS. Voor een kleine €15 per maand begin je met 50 packs, daarnaast is er dagelijks gold te verdienen en met Arena kan de reward nog hoger zijn. Een pakje per dag verdienen door te spelen is haalbaar. Ga je daarmee alles compleet hebben? Nee. Kun je daar leuk mee spelen op een aardig niveau? Ja.
Mensen die stoppen met het spel omdat ze er geen plezier aan beleven zonder 1000 euro te investeren, zullen überhaupt geen geld meer in het spel stoppen en ze zullen ook geen reclame zijn voor het spel.
Maar welke investering is dan wel redelijk om er plezier aan te beleven? Van wat ik zo'n beetje hoor, is zelfs €45 per paar maanden al teveel. En dan lijkt ook nog eens te gelden dat 'er plezier aan beleven' direct gelezen kan worden als 'zonder veel moeite met een deck dat ik leuk vind rank 5 halen' te zijn.

<GOT> Zarhrezz#2885

Zarhrezz schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:57:
[...]

AAA games: Betaal €50-60 per set / expansie. Weg F2P. Rarity kan over boord, net als crafting. Wellicht nog gold om als 'real money' te gebruiken om expansies te betalen. Ik denk niet dat Bliz daar vrienden mee zou maken.
F2P: 'Grind or lose'. Of 'Pay to win'. Kies maar. F2P is dat stiekem nooit en dat is volledige logisch; ergens moet er betaald worden voor de mensen die het maken, het bureau waar ze achter zitten, de servers waar het op draait. Gratis bestaat niet.
Het grote probleem met HS is dat je vrij weinig voor niets krijgt, tenzij je jarenlang achtereen iedere dag je quests complete. Dan heb je inmiddels al wel enkele honderden pakjes kunnen kopen.

Ik denk dat het grootste probleem van HS vooral de value proposition is. Al mijn vrienden spelen tegenwoordig Rocket League, waarbij je zonder überhaupt geld uit te geven gewoon prima mee kan spelen op het hoogste niveau en je nooit achter loopt. Toch geven deze mensen behoorlijk wat geld uit aan alle nieuwe DLC auto's en de cosmetische content uit crates (waarmee ze ook regelmatig in totaal die 15 euro per maand kwijt zijn). Dit zijn dezelfde mensen die afkeer hebben tegen HS en er geen geld/moeite in willen stoppen.

HS staat qua value proposition voor veel mensen nu laag in de ranglijsten. Andere F2P games (waaronder MOBAs, CCGs, Rocket League etc.) bieden wat betreft content meer mogelijkheden voor een lagere prijs, waarbij je vaak voor de cosmetische aspecten moet betalen (wat veel mensen volgens mij ook doen). Bij HS zit de daadwerkelijke content van de game achter een paywall, en dat schrikt mensen af.

Veel AAA games bieden tegenwoordig ook veel value en een groot gedeelte van die games verdient ook flink aan microtransacties, waarbij de goede games dit ook doen zonder de mensen te naaien, die geen extra microtransactie DLC kopen.

De games die mijn vriendengroep in het verleden genaaid hebben door content achter onredelijke paywalls te stoppen, worden nu gewoon compleet genegeerd door die mensen. Terwijl de games die op een betere manier microtransacties en content aanbieden juist veel geld verdienen aan diezelfde mensen. Het gaat vaak niet om het geld, maar juist wat je daar voor terug krijgt.

Als je in HS voor 50 euro het idee hebt dat je er niet veel voor terugkrijgt, dan ben je gewoon minder geneigd om die 50 euro er in te stoppen.

Mijn vrienden zullen sneller geld stoppen in de cosmetische content van Rocket League, ook al krijg je bij HS voor die 50 euro een aantal nieuwe kaarten, terwijl je bij Rocket League enkel cosmetische dingen krijgt.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Het woord "investering" vind ik persoonlijk wat misplaatst en verkeerd gekozen. Een digitale CCG is geen investering. Het geld dat je erin pompt is voor eeuwig verdwenen (dit in tegenstelling tot een fysieke TCG waarbij je je fysieke spullen altijd kan verkopen eens je beslist om te stoppen). Als je stopt met Hearthstone is het geld dat je erin "geïnvesteerd" hebt niet te recupereren. Op zich is er met dat model niets mis behalve als de kosten té hoog oplopen.

Wat té duur is, is een heel subjectief gegeven, want voor de ene is €15/maand perfect, voor een ander niet. Maar je hebt ook zoiets wat marktconform is voor een CCG en daar heeft Hearthstone zich met zijn recente wijzigingen (drie expansies/jaar, meer legendaries in de expansie, card packs duurder gemaakt en legendaries als core mechanic van een deck) onmiddellijk naar de positie van "duurste" CCG getild.

Als populairste CCG kunnen ze zich dit wel permitteren, maar of dit op lange termijn de game ten goede zal komen durf ik sterk te betwijfelen. De concurrentie zit ondertussen ook niet stil. Gwent, Shadowverse, Eternal, Faeria,... zijn allemaal recente CCG's die goedkoper zijn en voor velen niet slechter dan Hearthstone.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-01 16:22

Dhrax

Prog Lord

Zarhrezz schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:40:
Dit is natuurlijk wel appels met peren vergelijken. Een HS collectie is 0 EUR waard, terwijl je er wel veel geld in moet pompen. Doe je dit bij een traditionele CCG dan koop je fysiek materiaal die een bepaalde waarde vertegenwoordigd en meer waard word over de lange termijn plus dat je op beurzen of whatever kaarten kunt ruilen of aanschaffen. Toch wel een wezenlijk verschil.

Blizzard is gewoon erg goed in het maken van games en bijna net zo goed in het kapot maken daarvan. WoW hebben ze kapot gemaakt en dat zal uiteindelijk ook met HS gebeuren. HS is competatief niet serieus te nemen en pro's nemen nu mondjes maat ook afscheid van de game. Zo lang het een dikke melkkoe blijft maakt Blizzard zich niet druk.

[ Voor 15% gewijzigd door Dhrax op 11-04-2017 14:34 ]

Dhrax schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:30:
[...]

Dit is natuurlijk wel appels met peren vergelijken. Een HS collectie is 0 EUR waard, terwijl je er wel veel geld in moet pompen. Doe je dit bij een traditionele CCG dan koop je fysiek materiaal die een bepaalde waarde vertegenwoordigd en meer waard word over de lange termijn plus dat je op beurzen of whatever kaarten kunt ruilen of aanschaffen. Toch wel een wezenlijk verschil.
Dat is waarom ik lang gelden geen moeite had met het investeren in MTG. De kaarten hadden een bepaalde waarde en deze kan wel fluctueren, maar de juiste aankopen blijven altijd het geld waard.

Ik had bijvoorbeeld een Black Lotus uit de Unlimited serie gekocht voor zo'n 600 euro (14-15 jaar geleden) en deze toen ik stopte weer verkocht voor 750 euro (9-10 jaar geleden).
Tja, dan noemen we het uitgaven. Bottom line is dat je een bedrag x uitgeeft om er y tijd entertainment uit te halen. Daar zie je al hele scheve 'value propositions':
  • Als je elke 3 maanden €45 voor een expansie uitgeeft, zou je voor dat geld ook één keer per maand 2-3 uur in de bioscoop zitten (als je niets eet en drinkt).
  • Je kan elke 3 maanden een AAA-game kopen. Hier zul je afhankelijk van de game / het genre ergens tussen de 20 en de 200 uur vermaak uit halen.
  • Je kunt een avondje stappen of eens uit eten. Voor een €45 zal het dan bij één avondje per 3 maanden blijven.
Als we dat naast HS zetten, zul je met een uurtje spelen per week die pre-order er al uit hebben als je het vergelijkt met bioscoop of een avondje uit. Ten opzichte van spellen als The Witcher zullen vrijwel alle CCGs het afleggen.

Hoe realistisch is het dus eigenlijk dat je uren plezier van HS verwacht voor een kleine €15 per maand?
Dhrax schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:30:
Ja en nee. Neem die ME collectie. Iron Crown is al heel lang failliet en ik heb geen idee of het spel nog gespeeld wordt. De collectors value is dus niets anders dan wat de gek er voor geeft. Dat kan €1000 zijn, dat kan oud papier zijn. Dat de waarde van digitale goederen (zeker spellen) in de regel 0 is, is waar. Dat fysieke goederen meer waard zijn en blijven, da's maar de vraag.

<GOT> Zarhrezz#2885

Pagina: 1 ... 139 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.