beuker19 schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:15:
[...]
Ik heb gisteren/vanochtend ook redelijk makkelijk rank 10 gehaald door 5x (100% winrate maar toch....

) achter elkaar te winnen met mijn Midrange Zoo waarvan 3x tegen een Reno deck die geen Reno trok
Ik denk echt dat deze kaart straks nog maar in een paar decks gebruikt gaat worden omdat je gewoon bij heel veel decks gewoon 2 kaarten van elk nodig bent om constant genoeg te zijn of enorm veel card draw te hebben.
Ik merk het al als je bijv. tegen Handlock speelt en geen BGH trekt of als CW geen Brawl als je hem nodig bent..
En geen BGH of Brawl trekt? Want tegenwoordig speel je die kaarten allemaal x2? Bijna niemand speelt die kaarten 2x, zeker BGH niet. Klopt ook totaal niet met jouw constante verhaal dat iedereen aggro/face speelt.
BGH is een tech kaart en buiten tournaments zie je hier er bijna nooit 2 van. Sowieso zie je dat van veel removal er geen 2 meer wordt gespeeld, Equality is al heel lang geen x2 van, Consecration vaak maar 1x in Secret/Aggro Paladin, Flamestrike maar 1x, Brawl vaak maar 1x, Hellfire en Shadowflame beide maar 1x enz enz.
Waarom werkt Reno? Laten we beginnen met het feit dat als Reno werkt, hij extreem overpowered is, echt ziekelijk overpowered. Mensen zitten altijd dom te doen over MC dat het Dr. 6 is omdat hij zo sterk is (dit door enorm veel slechte secrets te spelen), dan is deze kaart Dr. 666 want hij is zoveel beter, mits jij net als bij MC je deck er op aanpast.
Dus je levert een gedeelte van je kaarten in, voor een extreem sterke kaart, dan is dus de vraag, wat verlies je voor die kaart?
In sommige classes is die kaart onspeelbaar, neem bijvoorbeeld Rogue, bijna iedere kaart is x2, moet je daar dingen gaan veranderen, dan is dat echt veel te pijnlijk. Dat is ook tevens het probleem van Rogue, er zit heel weinig variatie in en amper tech choices.
Maar laten we dan kijken naar decks die wel veel keuzes hebben. Warlock is er daar 1 van, maar Paladin ook zeker.
Als ik nu naar mijn Paladin lijst kijk dan zie ik niet zo heel veel problemen.
Laten we voorop stellen dat heel veel mana slots in Paladin al hele gevarieerde keuzes heeft, sowieso is vanaf 5 mana het totaal geen probleem, op 5 mana heb je Loatheb, Harrison, Sludge Belcher, Quartermaster en Healbot, al deze kaarten zijn populair, Loatheb, Harrison en Healbot zitten er sowieso vaak maar 1x in, Quartermaster speel je vaak maar 1x en Sludge Belcher, tja dat is een kaart die geregeld x2 wordt gespeeld, maar er zijn ook hele goede lijsten zonder Sludge Belcher. Dus je 5 slot is geen probleem. Daarboven worden alle kaarten maar 1x gespeeld, sowieso zijn het allemaal legendaries op LoH na.
Dus dan blijft 1 t/m 4 mana over.
Op 1 mana zie je 3 kaarten, naja Secret Keeper valt af als je zonder Secrets speel zoals in mijn geval, dus dan blijft Zombie Chow en Argent Squire over. Zombie Chow wordt geregeld maar 1x gespeeld, daarbij ben ik een groot voorstander van Annoy-o-Tron als alternatief. Wil je dus echt die 1 drops, kan je altijd Chow en Squire pakken, anders is Annoy-o-Tron een goed alternatief.
Op 2 mana mis je direct Shielded Minibot en Knife Juggler. Laat ik beginnen bij Juggler, Juggler is voor mij een kaart met natural taunt, het is een kaart die je MOET verwijderen, tenzij natuurlijk lethal in zicht is, maar anders moet die gewoon weg. Nu speel ik heel wat Paladin, en ik heb echt zelden value op turn 2 met Knife Juggler, opzicht is dat ook niet erg, hij zit er niet in omdat ik denk dat ik met turn direct Muster kan spelen om vervolgens hem helemaal kapot te schieten. Hij zit er in omdat werkelijk iedereen er mee trade. Dus wat verlies je? Een kaart waar de vijand in moet traden, waardoor je meer face damage krijgt, maar gezien Reno, is dat geen probleem.
Dan dus Minibot, wat biedt Minibot je? Een sticky minion die tegen alles goed trade de eerste paar turns. Nu heb ik als alternatieven Annoy-o-Tron, Argent Protector en Haunted Creeper, 2 zijn ook super sticky en vervullen op diverse manieren dezelfde taak (al dan niet wat trager - wat dus weer face damage oplevert) en de andere is een kaart die dezelfde body heeft als Minibot, maar dan de Divine Shield aan een ander geeft. Dat is in de early game zeker slechter, maar zeker met de andere 2 drops, kan je hier vaak wel value uithalen op iets latere turns.
Op 3 mana mis je Aldor en Muster, Aldor is niet zo heel pijnlijk, zoals eerder al gezegd, je kan meer face damage pakken, ik moet hem in midrange vaak op een 3 attack minion spelen omdat ik anders geen play heb, dus dat is nog niet zo'n ramp. Muster missen is samen met Minibot denk ik nog wel het pijnlijkste, maar ik heb niet het gevoel dat ik daardoor echt games verlies ofzo, het is vooral dat de kaart zo sterk is.
Op 4 mana 'mis' je veel kaarten, maar eigenlijk ook weer niet echt. Truesilver compenseer ik met Blessing of Kings, het nadeel is dat het op een minion moet en dat betekent dat je wel een minion moet hebben, gelukkig is dit bij Paladin niet zo'n heel groot probleem. Tevens zie je in veel Secret lijsten dat je 2de wapen weg is.
Consecration mis je wel wat, maar ik merk dat ik vaak door Defender of Argus toch bepaalde board control heb, enerzijds krijg je er extra damage door, maar ook door de taunts kan je de game uitrekken.
Murloc Knight en Shredder zie je vaak in totaal 3x, nu dus 2x, ik compenseer dat met Refreshment Vendor, een goede body die goed tegen aggro werkt, en tevens je healed.
Dus wat zie je? Enerzijds dat je wat zwakker bent in het verwijderen van hun veld, maar ook wel weer een hoop kaarten hebt om sterk terug te komen, een veld met moeilijk te verwijderen minions met veel heals.
Je hebt wel niet altijd de 'beste' kaarten, maar omdat de alternatieven zo gigantisch dichtbij de beste liggen, maak je van Reno de sterkste kaart in het spel.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900