• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-12 17:49
Cpt.Chaos schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:34:
Hulp gevraagd voor mijn warlock deck, ik kom niet voorbij rank 20. Eigenlijk haal ik maar 1 of 2 wins per 2 uur, dus dat wordt helemaal niks.

2x Corruption
2x Mortal Coil
1x Soulfire
1x Abusive Sergeant
1x Flame Imp
2x Leper Gnome
2x Voidwalker
2x Acidic Swamp Ooze
1x Dire Wolf Alpha
2x Haunted Creeper
1x Ironbeak Owl
1x Knife Juggler
2x Shadow Bolt
2x Shattered Sun Cleric
1x Hellfire
2x Chillwind Yeti
1x Piloted Shredder
1x Boulderfist Ogre
1x Cairne Bloodhoof
2x Dread Infernal

Wat gaat hier mis dat ik helemaal niks kan winnen. Jaren MTG gespeeld dus nee, ik speel niet als een retard. Ik trade voordelig, verspil mijn spells niet etc. Het lijkt er gewoon op dat al mijn kaarten weinig value hebben. Wat ik de hele tijd tegenkom is 7/5 voor 4 mana en beter, terwijl mijn beste 4 mana kaart op 4/5 zit, dus dit win ik zo niet. Hoe moet ik dan in godsnaam ooit iets winnen?
Nieuwe kaart! 12/12 voor 3 mana!
Ziet er wel uit zoals Zoo, dus ik zou sowieso eraan denken om het volgende erin doen:
2 Power Overwhelming
2e Abusive Sergeant
2 Imp-losion
2 Argent Squire
2e Knife Juggler
2 Dark Peddler
2 Nerubian Egg
2 Imp Gang Boss
2 Defender of Argus

2 Doomguard

Kaarten die je zou kunnen vervangen voor het bovenstaande:
2 Corruption
2 Mortal Coil
1 Soulfire
2 Leper Gnome
1 Acidic Swamp Ooze (1 tech zou nog wel kunnen)
1 Dire Wolf Alpha
2 Shadow Bolt
2 Shattered Sun Cleric
2 Chillwind Yeti
1 Boulderfist Ogre
1 Cairne Bloodhoof
2 Dread Infernal

Uiteraard hoef je natuurlijk niet precies te doen wat ik zeg, want je zal waarschijnlijk niet alles hebben, maar ik zou wel heel kritisch gaan kijken naar de huidige line-up. Zoals je het zelf al had gezegd hebben heel veel kaarten die je nu speelt weinig value voor hun mana cost en/of hebben nauwelijks een effect die nuttig is als je achter komt te staan/geen board control hebt.

[ Voor 35% gewijzigd door PCBaas op 15-11-2015 20:10 ]

5700X | RX 6600

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-12 12:12
Alle kaarten die je opnoemt, hebt ik niet.

• PCBaas
Je zou je collectie kunnen zetten op hearthpwn o.i.d. zodat we kunnen zien welke kaarten je wel hebt en we je hiervanuit mee kunnen helpen met het in elkaar zetten van een beter deck.

5700X | RX 6600

• Cpt.Chaos
Okee, ik heb innkeeper geinstalleerd, ik ben rickverz daarzo.

• PCBaas
http://www.hearthpwn.com/members/RickVerz/collection

Je maakt het ons wel lastig met zo'n kleine collectie :P en ik denk dat je het deck ook wel redelijk gemaakt hebt met de kaarten die je nu hebt. Ik denk dan ook dat ik het deck nu niet echt bepaald sterker kan krijgen, maar we kunnen het altijd proberen. :)

Beetje inspiratie opgedaan van dit deck: http://www.hearthpwn.com/decks/24064-trump-basic-warlock

Wat ik zou veranderen:
-2 Corruption < dit is eigenlijk een van de slechtste kaarten in de game, want hij werkt vrijwel nooit
-2 Leper Gnome
+1 Soulfire
+2 Argent Squire (of Elven Archer)

-1 Chillwind Yeti
+2 Sen'jin Shieldmastah < ik denk eerlijk gezegd dat dit de belangrijkste verandering is

Ik zag wel dat je Nerubian Egg had, maar die is eigenlijk alleen maar goed in combinatie met Defender of Argus, dus ik zou deze kaart nu nog niet spelen.

Waarschijnlijk is Casual mode spelen nu sowieso beter voor je winrate dan ranked. Op Casual kom je namelijk (als het goed is) mensen van hetzelfde niveau tegen en kan je winrate alleen maar hoger zijn dan op ranked, waar je eigenlijk iedereen tegen komt en daar loop je nu helaas tegen het probleem op dat vrijwel iedereen een grotere collectie heeft dan jouw en de kans om te winnen op Ranked dus ook drastisch afneemt. Hier word je namelijk gematched aan iemand met dezelfde rank en wordt er niet gekeken naar winrates of hoe lang je het spel al gespeeld hebt, maar op Casual mode is dit wel zo.

[ Voor 3% gewijzigd door PCBaas op 15-11-2015 21:06 ]

5700X | RX 6600

• Cpt.Chaos
Ik zal dan eens casual proberen, ik dacht dat als ik op rank 20 blijf dat ik ook tegen slechte spelers kom. Met gold packs kopen of sparen voor naxx?
Het zal de tijd wel zijn, hoop ik, 6 keer casual, 6 keer dr boom, dus 6 keer dood he?

[ Voor 22% gewijzigd door Cpt.Chaos op 15-11-2015 22:21 ]

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:21
Ik vind reno jackson een geweldige kaart. Ik heb nu een mage deck gemaakt, verre van goed, maar toch. Van 1 naar 29 healen is geweldig als je tegenstander denkt dat hij je bijna heeft. Dan gaan ze vaak meer face en minder goed traden, waardoor je uiteindelijk voordeel hebt :)

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
aicaramba schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:04:
Ik vind reno jackson een geweldige kaart. Ik heb nu een mage deck gemaakt, verre van goed, maar toch. Van 1 naar 29 healen is geweldig als je tegenstander denkt dat hij je bijna heeft. Dan gaan ze vaak meer face en minder goed traden, waardoor je uiteindelijk voordeel hebt :)
Heb ook al een paar aggro decks mooi te kijk gezet, het is wel soms gokken of ze je op lethal kunnen zetten of niet.

• aicaramba
Nieuwevolger schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:16:
[...]

Heb ook al een paar aggro decks mooi te kijk gezet, het is wel soms gokken of ze je op lethal kunnen zetten of niet.
Ja, maar met ice block wordt dat een stuk makkelijker ;)

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-12 17:38
Cpt.Chaos schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:34:
Wat gaat hier mis dat ik helemaal niks kan winnen. Jaren MTG gespeeld dus nee, ik speel niet als een retard. Ik trade voordelig, verspil mijn spells niet etc. Het lijkt er gewoon op dat al mijn kaarten weinig value hebben.
Je zegt het zelf al: je speelt niet als een retard. 'Value' is een beetje passé. Ranked draait vooral om tempo. Als je wilt winnen met troep moet je vooral snelle decks spelen en beseffen dat je vaak maar één kans hebt om de pot te winnen. Zeker op die lagere ranks krijg je ook de raarste plays voor je neus en speel je tegen decks vol verrassingen dus je kunt beter gewoon meer doordrukken.

Er zijn ook interessante basic-decks guides als deze.

2x corruption -> 2x Razorfen hunter
2x leper gnome -> 1x stormwind champion, 1x frostwolf warlord
1x dread infernal -> 1x sen'jin shieldmasta

Ik zou een Argus craften als je er geen hebt; die heb je ook nodig in andere decks. Daarna kan je ook overwegen om één Implosion te craften. Verder naxx unlocken. :)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:47

Nitai

Live the life you love.

aicaramba schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:04:
Haha geweldig! Doet het ook goed tegen fatigue decks :)
Moet je Reno wel drawen.....

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:22
640 gold nu, bijna!!!

helaas kan ik mijn heroes of the stormm ingame gold niet gebruiken voor hearthstone, daar heb ik namelijk 21k gold ><

nothing stops this train

Tektoon schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:42:
Ik zou een Argus craften als je er geen hebt; die heb je ook nodig in andere decks. Daarna kan je ook overwegen om één Implosion te craften. Verder naxx unlocken. :)
Dat zou ik niet doen. Op dit moment mist hij nog zo extreem veel kaarten dat hij toch niet echt sterke decks kan maken, en door het niveau maakt dit ook niet al teveel uit. Je kan dan beter gewoon doorsparen, pakjes openen en dit soort rares mogelijk er gewoon uittrekken, dan dat je al gaat craften.

Ik zeg daarom ook altijd, legendaries kan je gewoon craften, epics alleen wanneer je je deck wilt afmaken en rares alleen wanneer ze echt essentieel zijn, bedoel wil je Midrange Paladin spelen en je hebt een heel compleet deck (misschien niet optimaal maar wel goed genoeg met Tirion), en je hebt geen enkele Equality, dan is er 1 craften een goede keuze.

Punt is gewoon dat craften zo extreem inefficient is en hoe minder kaarten je hebt hoe slechter het is, want je bent nog volop bezig om pakjes te openen van iedere serie. En wat ik al zei, als je nieuw bent maakt het toch niet zoveel uit, eerst maar leren om het spel te spelen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21
Ik heb zelf wel tweemaal een Piloted Shredder gecraft, met de 95 dust die je krijgt bij het eerste dusten van een kaart. Dat was een kaart die ik driemaal had, dus het was voor mij 100 'gratis' gold. Die Piloted Shredder wordt volgens mij in bijna alle basic decks (en verder) aangeraden. Ik heb er ook totaal geen spijt van.

• aicaramba
Benjamin- schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:01:
[...]

Dat zou ik niet doen. Op dit moment mist hij nog zo extreem veel kaarten dat hij toch niet echt sterke decks kan maken, en door het niveau maakt dit ook niet al teveel uit. Je kan dan beter gewoon doorsparen, pakjes openen en dit soort rares mogelijk er gewoon uittrekken, dan dat je al gaat craften.

Ik zeg daarom ook altijd, legendaries kan je gewoon craften, epics alleen wanneer je je deck wilt afmaken en rares alleen wanneer ze echt essentieel zijn, bedoel wil je Midrange Paladin spelen en je hebt een heel compleet deck (misschien niet optimaal maar wel goed genoeg met Tirion), en je hebt geen enkele Equality, dan is er 1 craften een goede keuze.

Punt is gewoon dat craften zo extreem inefficient is en hoe minder kaarten je hebt hoe slechter het is, want je bent nog volop bezig om pakjes te openen van iedere serie. En wat ik al zei, als je nieuw bent maakt het toch niet zoveel uit, eerst maar leren om het spel te spelen.
Daarom dat ik ook liever kaarten als mal'ganis craft dan ysera. Ik koop geen GVG packs meer, dus mal'ganis zal ik niet uit een pack halen. Ysera misschien wel. Ik zou goed balen wanneer ik ysera craft en hem later uit een pack haal..

Ik heb alleen sylvanas pas gecraft. Die is wel dermate essentieel dat ik dat het risico waard vond.

aicaramba schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:25:
[...]

Daarom dat ik ook liever kaarten als mal'ganis craft dan ysera. Ik koop geen GVG packs meer, dus mal'ganis zal ik niet uit een pack halen. Ysera misschien wel. Ik zou goed balen wanneer ik ysera craft en hem later uit een pack haal..

Ik heb alleen sylvanas pas gecraft. Die is wel dermate essentieel dat ik dat het risico waard vond.
Ik zou gewoon de kaarten craften die je nodig bent en trek je ze later uit een pakje is het toch 400 dust.
Ik heb in het begin Sylvana's gecraft en 2 maand (en 4/5 Legendary's verder) later haar uit een pakje getrokken maar aangezien mijn winrate die 2 maanden wel een stuk beter was had ik daar geen spijt van.
Ik ben het wel eens met je als je echt zit te twijfelen je beter kunt kiezen voor de kaarten waar je geen pakjes meer voor koopt.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Ik ben vrij wisselend met craften van de laatste set, ik craft vrijwel exclusief golden dus dat scheelt, en dan ligt het er wel aan wat. Bijvoorbeeld voor Secret Paladin heb ik een golden MC gecraft, ik had er maar 1, en de kans dat ik er nog 2 trek, is extreem klein, dat terwijl ik er wel 1 nodig had om mijn deck af te maken.
Qua legendaries heb ik er nog maar 1 gecraft, namelijk Justicar Trueheart, ook golden, de kans dat ik die trek is ook extreem klein, voorderest heb ik nog niets gecraft, kaarten zoals Rhonin en Chillmaw heb ik uit pakjes, terwijl ik nog kaarten zoals Saraad, Paletress en Eadric mis, maar Saraad is niet boeiend genoeg, Priest speel ik bijna niet en dan blijft dus alleen Eadric over, die zou ik nog wel willen hebben, al is het alleen al voor mijn collectie, maarja golden craften vind ik zonde want hij is niet echt goed (al zou ik hem wel in mijn Reno deck willen proberen), en ik heb nog nooit een non-golden legendary gecraft.

Epics craft ik wel geregeld non-golden, maar dat zijn dan ook kaarten van een oudere serie en classes die ik niet veel speel, zo heb ik vorige week een Lightbomb gecraft.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

murphylee schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:28:
[...]

Net terug van het event.
Was erg geslaagd moet ik zeggen.
Leuk opgezet en goed georganiseerd! Props daar voor! :)
Goede support. Als je met een probleem zat werd je meteen geholpen. Helaas de finale niet kunnen meemaken maja.

Hopelijk volgend jaar weer een editie? :)

Stond reserve, heb uiteindelijk toch nog mee kunnen spelen door dat er een aantal zich hadden afgemeld. Uiteindelijk 3e ronde er uit gevlogen. Speelde voornamelijk fun decks. Echo Mage, Oil Rogue en die andere was Demon Handlock.
Maar toch verrast dat er veel mid-range gespeeld werd. Heel weinig aggro
Goed om te horen dat je het naar je zin had :D!

We hebben heel veel feedback gekregen. Echt 99% positief. Veel vraag of we het vaker gaan organiseren. Mede door al dat interesse hebben we ook gister al besloten dat we op het minst jaarlijks Fireside Gatherings gaan organiseren. Dan wel in toekomst met meer sponsoring (nu hebben we ons op de kaart gezet ;) ). We hadden in totaal ongeveer 100 man binnen gister!

Voor de geïnteresseerden zijn hier de broadcasts terug te zien (twee webcams en ook game-streams):

www.twitch.tv/biebkerkrade/profile

Op naar de volgende editie :D!

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-12 13:56
beuker19 schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:06:
Ik zou gewoon de kaarten craften die je nodig bent en trek je ze later uit een pakje is het toch 400 dust.
Ik heb in het begin Sylvana's gecraft en 2 maand (en 4/5 Legendary's verder) later haar uit een pakje getrokken maar aangezien mijn winrate die 2 maanden wel een stuk beter was had ik daar geen spijt van.
Ik ben het wel eens met je als je echt zit te twijfelen je beter kunt kiezen voor de kaarten waar je geen pakjes meer voor koopt.
Klinkt alsof je ook aardig wat pakjes kocht met echt geld. Als je nu begint en het free-to-play wil doen, lig je zo ver achter, dan kun je je niet veroorloven om 1200 dust te verliezen. Die winrate komt uiteindelijk toch wel, en bovendien word je als het goed is gematcht met tegenstanders van hetzelfde niveau, dus zou dat voordeel toch maar klein moeten zijn.

Ik zou zelf beginnen met classic packs openen. Daar zitten heel veel van de basiskaarten in, vooral ook handig als je wat verschillende classes wilt gaan spelen. Die andere sets hebben als nadeel hun focus (mechs, inspire), waardoor je ze pas goed kan gebruiken als je er veel van hebt.

• sugarcoated
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10-2023
Balen dat ik niet bij die Fireside Gathering kon zijn, ik moest werken helaas. Hopelijk volgende keer!

Ik heb laatst na hard sparen dr. Boom gecraft, doe niet anders dan GvG pakjes openen maar hij wil maar niet komen. Heb 1 of 2 keer een setje gekocht maar dat wil ik teveel doen, kan m'n geld goed gebruiken voor andere dingen.

Kunnen we trouwens een lijstje maken van battletags oid? Ik heb nu wat mensen in m'n lijst staan maar geen idee wie wie is (:

Sugarcoated: Narbeleth#2741

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

We hebben al een battletag lijst.

https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom

Vicariously I live while the whole world dies

108rogar schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:02:
[...]

Klinkt alsof je ook aardig wat pakjes kocht met echt geld. Als je nu begint en het free-to-play wil doen, lig je zo ver achter, dan kun je je niet veroorloven om 1200 dust te verliezen. Die winrate komt uiteindelijk toch wel, en bovendien word je als het goed is gematcht met tegenstanders van hetzelfde niveau, dus zou dat voordeel toch maar klein moeten zijn.

Ik zou zelf beginnen met classic packs openen. Daar zitten heel veel van de basiskaarten in, vooral ook handig als je wat verschillende classes wilt gaan spelen. Die andere sets hebben als nadeel hun focus (mechs, inspire), waardoor je ze pas goed kan gebruiken als je er veel van hebt.
Ik denk dat ik voor TGT maar 60€ aan pakjes heb uitgegeven en bijna alle Legendary's die ik heb verzameld allemaal gecraft heb omdat ik met een bepaald deck wou spelen op Dr. Boom en Sylvana's na.

• Cpt.Chaos
108rogar schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:02:
[...]

Ik heb nu denk ik iets van 12 pakjes geopend. Zal ik hiermee doorgaan, elke 2 dagen 1 pakje of toch sparen voor een paar goede naxx kaarten, zoals sludge belcher etc?

• 108rogar
Dat hangt er van af hoe graag je die Sludge Belcher wilt. Een wing geeft je 11 kaarten, voor 700 gold kun je dan ook 28 commons en 7 rares (of beter) krijgen. Nu verbreedt dat je opties flink (ook met andere classes), maar naarmate je verzameling groeit krijg je vaker dubbelen en wordt het interessanter om Naxxramas te unlocken. Als je in de collection viewer de set filter op Classic zet en zoekt op "common", kun je redelijk snel een beeld krijgen van hoe ver je al bent.

Je kunt ook doorgaan met pakjes tot je bepaalde commons hebt die je graag wilt, Power Overwhelming bijvoorbeeld. Maar misschien moet je dan lang wachten, ik heb bijvoorbeeld nog steeds geen Owls en ik speel al bijna een jaar. :P

Edit: Oja, nog een tip: experimenteer wat met verschillende classes en deckstijlen, zodat je een beter idee krijgt van wat je leuk vindt. Het spel kan soms een grind worden of tegen zitten, en daar kom je makkelijker doorheen met een deck dat je leuk vindt spelen.

[ Voor 16% gewijzigd door 108rogar op 16-11-2015 14:23 ]

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
icemotion schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:16:
Heroic mode van de eerste wing ook gecleared :) Beetje wat voor moeten tweaken qua decks, maar kwam er wel door.. op naar wing 2 :)
Even ter controle, dit levert je alleen een "cardback" op toch ? Niet nieuwe kaarten ? :)

• Xanaroth
  • Laatst online: 06-06 18:07
Wat je wilt is zo snel mogelijk 9 redelijke decks, 1 van elke class, zodat je de quests goed kunt doen en de speelstijlen leert kennen.

Begin daarvoor niet met wings, maar met de belangrijkste commons. Die zijn overal nuttig (piloted shredders, boom, sylvana's, knife jungler, etc). Kom je er bijvoorbeeld achter dat je een dragon-based deck leuk vindt, dan heb je met naxx de verkeerde wings te pakken en is het heel erg zonde van die 700 gold.

Wanneer je weet welke stijl/class je echt leuk vindt, kun je gaan kijken of wat je daarvoor nodig hebt. Dan kom je bij de meer class-specifieke kaarten, wat betreft dingen die je wilt gaan craften en daarop kan je dan gaan bepalen of je liever kaarten/dust hebt (packs/arena) of dat het sparen voor wings de moeite is omdat je veel kaarten uit die hoek wilt/nodig hebt.

dus:
- focus op paar basis commons om redelijke decks te maken, pak de 9 trump decks als basis en bouw daarop voort.
- kijk welke speelstijl/classes je voorkeur hebben, en bouw in de tussentijd een goudvoorraadje op met daily's
- koop packs/craft kaarten of doe wings afhankelijk van de speel richting die je kiest

[ Voor 16% gewijzigd door Xanaroth op 16-11-2015 14:51 ]

StarWolfer schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:48:
[...]

Even ter controle, dit levert je alleen een "cardback" op toch ? Niet nieuwe kaarten ? :)
Als je alle heroics van de complete Adventure verslaat krijg je een cardback. Meer niet!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
[...]

Ja Heroic mode van een adventure levert alleen een cardback op.. geen nieuwe kaarten of golden versies van die kaarten of wat ook

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Dank jullie wel.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12 12:54
[...]

Ja puur om het gevoel de adventure 'uit te spelen', en de cardback dan.
Mij had het leuk geleken dat je bij heroic een random gouden kaart krijgt uit die wing, al is het maar een kans erop. Nu is er dus geen enkele mogelijkheid deze te krijgen in het spel zonder heel veel dust te betalen waardoor je golden adventure kaarten dus eigenlijk nooit tegenkomt. Vrijwel niemand vindt golden cards belangrijker dan verzameling compleet krijgen.

• mat.hi.as
Zie je ook iets van een vinkje oid, om te zien welke heroics je hebt gecleared? In de heroic variant van de innkeeper (dus tegen alle heroes) heb je zoiets niet, en heb ik waarschijnlijk meerdere dubbel gedaan, voor de hidden quest :+
Cpt.Chaos schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:49:
[...]

Ik heb nu denk ik iets van 12 pakjes geopend. Zal ik hiermee doorgaan, elke 2 dagen 1 pakje of toch sparen voor een paar goede naxx kaarten, zoals sludge belcher etc?
Met beide kan je niet echt fout gaan.

Er zijn veel goede argumenten over wat je wel en niet moet kopen van je gold, het is ook zeker niet dat ik er oneens mee ben, maar wanneer je bijna nog niets hebt, kan je bijna niet fout gaan ook.

Classic heeft veel goede kaarten, GvG ook, Naxx is heel goed en de eerste wing van BRM is ook zeker aan te raden als je wat meer lategame gaat (Thaurissan).
Ik zou me dan ook verder niet al te druk maken over in welke volgorde je ze koopt of hoeveel pakjes er van koopt. Tegen de tijd dat je er niet meer slim aan doet om pakjes van een bepaalde set te kopen, ben je ver genoeg om dit ook zelf te kunnen inschatten.

• JJoosterman
  • Laatst online: 07-12 12:31
Ben ik die enige die de afgelopen 5 dagen alleen maar daily quests krijgt van 40 gold? Ook al gooi ik de Quest weg, krijg ik er weer een van 40 gold voor terug..
Puur toeval.

Maar ik krijg ook veel 40. Heb er nu wel 1 van 60, maar die kan ik nu niet halen... :P

• aicaramba
JJoosterman schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:09:
Ben ik die enige die de afgelopen 5 dagen alleen maar daily quests krijgt van 40 gold? Ook al gooi ik de Quest weg, krijg ik er weer een van 40 gold voor terug..
Ik krijg de laatste week ook erg veel 40 quests. Veel meer dan 'normaal'. Sowieso krijg ik veel meer 40 en 60 dan 50. 50 krijg ik echt maar 1x per week of zelfs minder. 'Watch and learn' krijg ik dan wel weer vrij veel in verhouding met andere quests.

[ Voor 20% gewijzigd door aicaramba op 16-11-2015 15:40 ]

40 gold:
14x Win 2 games met 2 classes
1x 40 minions killen
1x 20 minions 5+ mana
1x 30 minions 2 of minder mana
1x 40 spells
1x 100 damage to heroes
1x 3x victory

Totaal: 20x

50 gold:
7x Win 3 games met 1 class

Totaal: 7x

60 gold:
14x Win 5 games met 2 classes
1x Win 5 brawls

Totaal: 15x

100 gold/pack:
1x Win 7 games
1x Spectate

Totaal: 2x

Totale hoeveelheid quests: 54 quests
Dus dan heb je (afgerond) 37% kans op 40 gold, 13% kans op 50 gold, 28% kans op 60 gold en 4% kans op 100 gold.

• sugarcoated

• mat.hi.as
Ik heb dus juist een lucky week achter de rug. In 3 dagen zowel de spectate (met een Mana Wyrm, die wilde ik heul graag hebben) en 7 wins quest gekregen :D.
Reno is wel echt geweldig om mee te spelen. Hoe goed die is in Paladin is even de vraag (ik sta positief, maar dat zegt op dit soort ranks niet zoveel), maar hij geeft wel een heerlijk gevoel. Net een Zoolock, super greedy, heeft lethal en toen kwam Reno en zijn concede. :D

Oh en je wilt ook gewoon Well Met zeggen op het moment dat je hem speelt. :P

Aww net een Hunter boos omdat ik op 3 HP 27 healde haha (hij had geen kans op lethal, max damage was 9 tegen mijn 10 hp, dus ik had een turn gewacht).

[ Voor 29% gewijzigd door Benjamin- op 16-11-2015 16:32 ]

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:50

Turfschipper

Hup NAC

Ik krijg juist wel veel 50 en 60 questjes. Maar die van 100 heb ik denk ik 3 keer gehad in meer dan een jaar.

Laten we er 5 van maken voor de zekerheid... Maar die kom ik echt te kort, ;-).

Verwijderd

Gisteren eindelijk rank 10 gehaald. Ben nu ook wel klaar met proberen te pushen. Ga nu eerst eens wat andere decks maken en leren spelen.

• sugarcoated
Turfschipper schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:49:
Ik krijg juist wel veel 50 en 60 questjes. Maar die van 100 heb ik denk ik 3 keer gehad in meer dan een jaar.

Laten we er 5 van maken voor de zekerheid... Maar die kom ik echt te kort, ;-).
Die heb ik nog nooit gehad, dat tikt lekker aan!
Oh geweldig, ik hou van Reno... :D

Net een potje tegen Freeze Mage (volledig golden)

Turn 9 speelt hij Archmage Frostbolt op mij (heb nog iets van 25 HP), ik heb zowel een Owl als een Equality in mijn hand, ik kies voor Owl ondanks dat ik Archmage niet kan killen, omdat ik geen taunt of BGH had (dus niets tegen Alex), dit terwijl ik de beurt daarna wel Archmage kan killen, dus speel Owl + hero power + Refreshment Vendor.
Hij trade tegen Vendor en heeft nog 2 HP op Archmage en speel dan wat carddraw.
Ik Loatheb + Coghammer, trade wat en heb board control.

En dan komt het.
Hij spammed vervolgens gigantisch veel emotes voor 30 seconden voordat hij Alex speelt, op het moment dat hij Alex speelt emote ik hem als een gek terug, voordat ik Lay on Hands + Equality speel, een dude in zijn Alex trade en met de rest face gaat. Hij spammed weer voor 30 seconden waarop ik steeds Well Met spam, hij gebruikt een Pyroblast en zet mij op 13 HP, en dan komt dat magische moment waarop ik Sorry spam en hij Hello terug spammed, totdat ik Reno speel en hij direct concede. :D

Zo heerlijk. :D

82% winrate, wel pas op rank 13, maar toch. :)
Heb Argent Protector en Haunted Creeper er in gedaan ipv MCTech en Wild Pyromancer. MCTech heeft weinig value omdat ik zelden zo het veld uit controle laat gaan en Wild Pyromancer omdat ik best wel wat sticky minions heb om value te krijgen met Equality en gezien ik verder niet veel spells speel, Haunted Creeper biedt hier dan juist weer een sticky minion die vaak wel in staat is om te zorgen dat Equality werkt.

Het mooiste van dit deck is, dat de meeste kaarten het niet weggeven dat het een Reno deck is, eigenlijk worden alle kaarten wel gespeeld in Paladin, Argent Protector en Refreshment Vendor zie je niet zoveel, maar hoeft nog niets te betekenen, Faceless zou het wel weg kunnen geven, maar wanneer ik Faceless speel dan haal ik er zoveel value uit dat het niet meer uitmaakt. Ik overweeg tevens nog wel om hem om te ruilen voor Harrison, maar daar ben ik nog niet over uit.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mK8WhtGw5DWaU59BJTHwtFY9/full.png

[ Voor 31% gewijzigd door Benjamin- op 16-11-2015 17:51 ]

• 108rogar
Benjamin- schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:18:
Hij spammed vervolgens gigantisch veel emotes voor 30 seconden voordat hij Alex speelt, [...]
Tja, da's dan weer het nadeel van squelchen, je mist wat tells. Ik had gewoon gedacht dat ie 30 seconden aan het nadenken was over een moeilijke play. ;)

Argh, echt iedere keer als ik klaar sta om een Naxxramas wing te unlocken komt er weer zoiets langs, dat ik denk "Nee, wacht, dit heb ik echt nodig!"... :P
Ik had hem ook gesquelched, maar omdat ik wist dat ik ging winnen, en juist door Loatheb te spelen hem 'forceerde' om Alex te spelen, wist ik dat ik hem had en dus unsquelched. Bedoel hij had nog 4 kaarten in zijn deck, ik had LoH en Reno in hand, met nog een Healbot in mijn deck, als je dan bedenkt dat hij maar 1 Fireball had gekregen van Archmage, dan ben je gewoon de sjaak. :D

• JJoosterman
aicaramba schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:39:
[...]

Ik krijg de laatste week ook erg veel 40 quests. Veel meer dan 'normaal'. Sowieso krijg ik veel meer 40 en 60 dan 50. 50 krijg ik echt maar 1x per week of zelfs minder. 'Watch and learn' krijg ik dan wel weer vrij veel in verhouding met andere quests.
Watch and learn krijg ik 1 keer per 3 weken. Van de laatste 3 WAL kreeg ik 2x legendary's. 1 gouden. Sindsdien kijk ik veel meer uit naar die Quest. Ik verzamel soms 2 dagen de daily's en kijk wat ik kan combineren. Zo kan je soms meer uit je goud halen. 40 verwijder ik meestal gelijk.
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 17:06:
Gisteren eindelijk rank 10 gehaald. Ben nu ook wel klaar met proberen te pushen. Ga nu eerst eens wat andere decks maken en leren spelen.
Ik heb gisteren/vanochtend ook redelijk makkelijk rank 10 gehaald door 5x (100% winrate maar toch.... :) ) achter elkaar te winnen met mijn Midrange Zoo waarvan 3x tegen een Reno deck die geen Reno trok :+
Ik denk echt dat deze kaart straks nog maar in een paar decks gebruikt gaat worden omdat je gewoon bij heel veel decks gewoon 2 kaarten van elk nodig bent om constant genoeg te zijn of enorm veel card draw te hebben.
Ik merk het al als je bijv. tegen Handlock speelt en geen BGH trekt of als CW geen Brawl als je hem nodig bent..

• JJoosterman
Tegen een Rogue die Beneath the ground speelt is Reno dan vrijwel nutteloos.

• JJoosterman
beuker19 schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:15:
[...]

Ik heb gisteren/vanochtend ook redelijk makkelijk rank 10 gehaald door 5x (100% winrate maar toch.... :) ) achter elkaar te winnen met mijn Midrange Zoo waarvan 3x tegen een Reno deck die geen Reno trok :+
Ik denk echt dat deze kaart straks nog maar in een paar decks gebruikt gaat worden omdat je gewoon bij heel veel decks gewoon 2 kaarten van elk nodig bent om constant genoeg te zijn of enorm veel card draw te hebben.
Ik merk het al als je bijv. tegen Handlock speelt en geen BGH trekt of als CW geen Brawl als je hem nodig bent..
Reno kan je gebruiken als je met een deck speelt met een aantal dubbele kaarten. Vergeet niet dat er staat wat er nog in je deck zit. Wat in je hand zit wordt dan niet meegerekend. Ik zou dan wel kijken naar kaarten met een lage mana cost, als je die dubbel zou doen. Secret Paladin zou opzich kunnen. Aangezien je Reno pas vrij laat zou gebruiken.
Ik gebruik nu vooral Shaman, en in mijn deck zou Reno niet passen. Ik ga meestal pas los op rondje 8/9. Als ik mijn taunt en deathrattle kaarten in mijn bezit heb, tenminste.

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-12 19:38
Nou Fatigue Mage is weer terug, nu met Panda Reno Jackson combo. Werkt volgens mij wel goed op ladder, alleen duren games een beetje lang. Straks eens maar proberen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

beuker19 schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:15:
[...]

En geen BGH of Brawl trekt? Want tegenwoordig speel je die kaarten allemaal x2? Bijna niemand speelt die kaarten 2x, zeker BGH niet. Klopt ook totaal niet met jouw constante verhaal dat iedereen aggro/face speelt.
BGH is een tech kaart en buiten tournaments zie je hier er bijna nooit 2 van. Sowieso zie je dat van veel removal er geen 2 meer wordt gespeeld, Equality is al heel lang geen x2 van, Consecration vaak maar 1x in Secret/Aggro Paladin, Flamestrike maar 1x, Brawl vaak maar 1x, Hellfire en Shadowflame beide maar 1x enz enz.

Waarom werkt Reno? Laten we beginnen met het feit dat als Reno werkt, hij extreem overpowered is, echt ziekelijk overpowered. Mensen zitten altijd dom te doen over MC dat het Dr. 6 is omdat hij zo sterk is (dit door enorm veel slechte secrets te spelen), dan is deze kaart Dr. 666 want hij is zoveel beter, mits jij net als bij MC je deck er op aanpast.

Dus je levert een gedeelte van je kaarten in, voor een extreem sterke kaart, dan is dus de vraag, wat verlies je voor die kaart?
In sommige classes is die kaart onspeelbaar, neem bijvoorbeeld Rogue, bijna iedere kaart is x2, moet je daar dingen gaan veranderen, dan is dat echt veel te pijnlijk. Dat is ook tevens het probleem van Rogue, er zit heel weinig variatie in en amper tech choices.
Maar laten we dan kijken naar decks die wel veel keuzes hebben. Warlock is er daar 1 van, maar Paladin ook zeker.

Als ik nu naar mijn Paladin lijst kijk dan zie ik niet zo heel veel problemen.
Laten we voorop stellen dat heel veel mana slots in Paladin al hele gevarieerde keuzes heeft, sowieso is vanaf 5 mana het totaal geen probleem, op 5 mana heb je Loatheb, Harrison, Sludge Belcher, Quartermaster en Healbot, al deze kaarten zijn populair, Loatheb, Harrison en Healbot zitten er sowieso vaak maar 1x in, Quartermaster speel je vaak maar 1x en Sludge Belcher, tja dat is een kaart die geregeld x2 wordt gespeeld, maar er zijn ook hele goede lijsten zonder Sludge Belcher. Dus je 5 slot is geen probleem. Daarboven worden alle kaarten maar 1x gespeeld, sowieso zijn het allemaal legendaries op LoH na.

Dus dan blijft 1 t/m 4 mana over.

Op 1 mana zie je 3 kaarten, naja Secret Keeper valt af als je zonder Secrets speel zoals in mijn geval, dus dan blijft Zombie Chow en Argent Squire over. Zombie Chow wordt geregeld maar 1x gespeeld, daarbij ben ik een groot voorstander van Annoy-o-Tron als alternatief. Wil je dus echt die 1 drops, kan je altijd Chow en Squire pakken, anders is Annoy-o-Tron een goed alternatief.

Op 2 mana mis je direct Shielded Minibot en Knife Juggler. Laat ik beginnen bij Juggler, Juggler is voor mij een kaart met natural taunt, het is een kaart die je MOET verwijderen, tenzij natuurlijk lethal in zicht is, maar anders moet die gewoon weg. Nu speel ik heel wat Paladin, en ik heb echt zelden value op turn 2 met Knife Juggler, opzicht is dat ook niet erg, hij zit er niet in omdat ik denk dat ik met turn direct Muster kan spelen om vervolgens hem helemaal kapot te schieten. Hij zit er in omdat werkelijk iedereen er mee trade. Dus wat verlies je? Een kaart waar de vijand in moet traden, waardoor je meer face damage krijgt, maar gezien Reno, is dat geen probleem.
Dan dus Minibot, wat biedt Minibot je? Een sticky minion die tegen alles goed trade de eerste paar turns. Nu heb ik als alternatieven Annoy-o-Tron, Argent Protector en Haunted Creeper, 2 zijn ook super sticky en vervullen op diverse manieren dezelfde taak (al dan niet wat trager - wat dus weer face damage oplevert) en de andere is een kaart die dezelfde body heeft als Minibot, maar dan de Divine Shield aan een ander geeft. Dat is in de early game zeker slechter, maar zeker met de andere 2 drops, kan je hier vaak wel value uithalen op iets latere turns.

Op 3 mana mis je Aldor en Muster, Aldor is niet zo heel pijnlijk, zoals eerder al gezegd, je kan meer face damage pakken, ik moet hem in midrange vaak op een 3 attack minion spelen omdat ik anders geen play heb, dus dat is nog niet zo'n ramp. Muster missen is samen met Minibot denk ik nog wel het pijnlijkste, maar ik heb niet het gevoel dat ik daardoor echt games verlies ofzo, het is vooral dat de kaart zo sterk is.

Op 4 mana 'mis' je veel kaarten, maar eigenlijk ook weer niet echt. Truesilver compenseer ik met Blessing of Kings, het nadeel is dat het op een minion moet en dat betekent dat je wel een minion moet hebben, gelukkig is dit bij Paladin niet zo'n heel groot probleem. Tevens zie je in veel Secret lijsten dat je 2de wapen weg is.
Consecration mis je wel wat, maar ik merk dat ik vaak door Defender of Argus toch bepaalde board control heb, enerzijds krijg je er extra damage door, maar ook door de taunts kan je de game uitrekken.
Murloc Knight en Shredder zie je vaak in totaal 3x, nu dus 2x, ik compenseer dat met Refreshment Vendor, een goede body die goed tegen aggro werkt, en tevens je healed.

Dus wat zie je? Enerzijds dat je wat zwakker bent in het verwijderen van hun veld, maar ook wel weer een hoop kaarten hebt om sterk terug te komen, een veld met moeilijk te verwijderen minions met veel heals.
Je hebt wel niet altijd de 'beste' kaarten, maar omdat de alternatieven zo gigantisch dichtbij de beste liggen, maak je van Reno de sterkste kaart in het spel.

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-12 13:23
Ik ben nu een tijdje bezig met een Reno Warlock deck, en houd hem tijdens de mulligan eigenlijk altijd in mijn hand. Het is dan wel een dode kaart in je hand tot turn 6, maar heb gewoon al best vaak gehad dat je verliest als je hem niet op tijd trekt.
Benjamin- schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:57:
[...]

En geen BGH of Brawl trekt? Want tegenwoordig speel je die kaarten allemaal x2? Bijna niemand speelt die kaarten 2x, zeker BGH niet. Klopt ook totaal niet met jouw constante verhaal dat iedereen aggro/face speelt.
BGH is een tech kaart en buiten tournaments zie je hier er bijna nooit 2 van. Sowieso zie je dat van veel removal er geen 2 meer wordt gespeeld, Equality is al heel lang geen x2 van, Consecration vaak maar 1x in Secret/Aggro Paladin, Flamestrike maar 1x, Brawl vaak maar 1x, Hellfire en Shadowflame beide maar 1x enz enz.

Waarom werkt Reno? Laten we beginnen met het feit dat als Reno werkt, hij extreem overpowered is, echt ziekelijk overpowered. Mensen zitten altijd dom te doen over MC dat het Dr. 6 is omdat hij zo sterk is (dit door enorm veel slechte secrets te spelen), dan is deze kaart Dr. 666 want hij is zoveel beter, mits jij net als bij MC je deck er op aanpast.

Dus je levert een gedeelte van je kaarten in, voor een extreem sterke kaart, dan is dus de vraag, wat verlies je voor die kaart?
In sommige classes is die kaart onspeelbaar, neem bijvoorbeeld Rogue, bijna iedere kaart is x2, moet je daar dingen gaan veranderen, dan is dat echt veel te pijnlijk. Dat is ook tevens het probleem van Rogue, er zit heel weinig variatie in en amper tech choices.
Maar laten we dan kijken naar decks die wel veel keuzes hebben. Warlock is er daar 1 van, maar Paladin ook zeker.

Als ik nu naar mijn Paladin lijst kijk dan zie ik niet zo heel veel problemen.
Laten we voorop stellen dat heel veel mana slots in Paladin al hele gevarieerde keuzes heeft, sowieso is vanaf 5 mana het totaal geen probleem, op 5 mana heb je Loatheb, Harrison, Sludge Belcher, Quartermaster en Healbot, al deze kaarten zijn populair, Loatheb, Harrison en Healbot zitten er sowieso vaak maar 1x in, Quartermaster speel je vaak maar 1x en Sludge Belcher, tja dat is een kaart die geregeld x2 wordt gespeeld, maar er zijn ook hele goede lijsten zonder Sludge Belcher. Dus je 5 slot is geen probleem. Daarboven worden alle kaarten maar 1x gespeeld, sowieso zijn het allemaal legendaries op LoH na.

Dus dan blijft 1 t/m 4 mana over.

Op 1 mana zie je 3 kaarten, naja Secret Keeper valt af als je zonder Secrets speel zoals in mijn geval, dus dan blijft Zombie Chow en Argent Squire over. Zombie Chow wordt geregeld maar 1x gespeeld, daarbij ben ik een groot voorstander van Annoy-o-Tron als alternatief. Wil je dus echt die 1 drops, kan je altijd Chow en Squire pakken, anders is Annoy-o-Tron een goed alternatief.

Op 2 mana mis je direct Shielded Minibot en Knife Juggler. Laat ik beginnen bij Juggler, Juggler is voor mij een kaart met natural taunt, het is een kaart die je MOET verwijderen, tenzij natuurlijk lethal in zicht is, maar anders moet die gewoon weg. Nu speel ik heel wat Paladin, en ik heb echt zelden value op turn 2 met Knife Juggler, opzicht is dat ook niet erg, hij zit er niet in omdat ik denk dat ik met turn direct Muster kan spelen om vervolgens hem helemaal kapot te schieten. Hij zit er in omdat werkelijk iedereen er mee trade. Dus wat verlies je? Een kaart waar de vijand in moet traden, waardoor je meer face damage krijgt, maar gezien Reno, is dat geen probleem.
Dan dus Minibot, wat biedt Minibot je? Een sticky minion die tegen alles goed trade de eerste paar turns. Nu heb ik als alternatieven Annoy-o-Tron, Argent Protector en Haunted Creeper, 2 zijn ook super sticky en vervullen op diverse manieren dezelfde taak (al dan niet wat trager - wat dus weer face damage oplevert) en de andere is een kaart die dezelfde body heeft als Minibot, maar dan de Divine Shield aan een ander geeft. Dat is in de early game zeker slechter, maar zeker met de andere 2 drops, kan je hier vaak wel value uithalen op iets latere turns.

Op 3 mana mis je Aldor en Muster, Aldor is niet zo heel pijnlijk, zoals eerder al gezegd, je kan meer face damage pakken, ik moet hem in midrange vaak op een 3 attack minion spelen omdat ik anders geen play heb, dus dat is nog niet zo'n ramp. Muster missen is samen met Minibot denk ik nog wel het pijnlijkste, maar ik heb niet het gevoel dat ik daardoor echt games verlies ofzo, het is vooral dat de kaart zo sterk is.

Op 4 mana 'mis' je veel kaarten, maar eigenlijk ook weer niet echt. Truesilver compenseer ik met Blessing of Kings, het nadeel is dat het op een minion moet en dat betekent dat je wel een minion moet hebben, gelukkig is dit bij Paladin niet zo'n heel groot probleem. Tevens zie je in veel Secret lijsten dat je 2de wapen weg is.
Consecration mis je wel wat, maar ik merk dat ik vaak door Defender of Argus toch bepaalde board control heb, enerzijds krijg je er extra damage door, maar ook door de taunts kan je de game uitrekken.
Murloc Knight en Shredder zie je vaak in totaal 3x, nu dus 2x, ik compenseer dat met Refreshment Vendor, een goede body die goed tegen aggro werkt, en tevens je healed.

Dus wat zie je? Enerzijds dat je wat zwakker bent in het verwijderen van hun veld, maar ook wel weer een hoop kaarten hebt om sterk terug te komen, een veld met moeilijk te verwijderen minions met veel heals.
Je hebt wel niet altijd de 'beste' kaarten, maar omdat de alternatieven zo gigantisch dichtbij de beste liggen, maak je van Reno de sterkste kaart in het spel.
Sorry hoor zo'n lap text omdat jij niet begrijpen kunt lezen :F
Het Probleem waarom ik juist BGH en Brawl als voorbeeld gebruik is dat wanneer je ze nodig hebt je deze niet altijd hebt en daardoor soms verliest en dat zal met Reno straks niet anders zijn.
Dat jij nu op rank 13 een paar x geluk hebt gehad zegt natuurlijk niet over de kracht van Reno want hoe dan ook het zal met ook met board control te maken hebben want anders kun je healen wat je wil maar verlies je toch.

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Hoi tweakers :w .

Nog een nieuwe Hearthstone speler hier. Afgelopen vrijdag bij een maat van me deze game leren kennen (jaja, shame on me, nu pas :F ) en zaterdag ben ik er zelf mee begonnen. Hij had me ook op gang geholpen (is zelf een legendary geweest aantal keren, dus best wel goed :P ) en heb inmiddels alle classes unlockt. De mage hebben we snel geleveld naar 20 omdat we dan die gamemode konden spelen waardoor je een gratis pack krijgt. Zelf ook een arena-game gespeeld en kwam tot 4 winst, best netjes volgens mij :P . Hij had me aangeraden om geen ingame gold te investeren aan de adventures omdat dat beetje zonde van je gold is, dus ik heb de adventures maar met moneys gekocht :X . Naxxramas inmiddels voltooid en met Blackrock Mountain 3 wings klaar. Ga voor de rest geen geld stoppen in pakjes, maar veel arena spelen omdat je daar ook pakje uit krijgt. Lig wel heeeel erg achter qua kaarten, dus arena is voor mij nu ook het beste (denk ik?) . Dat was het wel zo'n beetje, maar alle tips zijn welkom :D.

Battletag: Coeño#2694 en mijn collectie http://www.hearthpwn.com/members/Coenooo/collection

:w :w

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-12 17:38
Xanaroth schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:49:
Begin daarvoor niet met wings, maar met de belangrijkste commons. Die zijn overal nuttig (piloted shredders, boom, sylvana's, knife jungler, etc). Kom je er bijvoorbeeld achter dat je een dragon-based deck leuk vindt, dan heb je met naxx de verkeerde wings te pakken en is het heel erg zonde van die 700 gold.
Wat een onzin.

Je zegt net zelf dat het belangrijk is om eerst negen redelijke decks te hebben. Suggereren dat het zonde is om Naxxramas te kopen (terwijl deze expansion in de breedte de sterkste kaarten voor àlle decks heeft) omdat je één specifiek decktype wilt spelen staat daar dan haaks op. :F

Het advies om door te gaan met pakjes kopen tot je Dr Boom en Sylvanas kan craften voor je wings gaat unlocken is zeer dubieus: de wings bevatten belangrijke (common!) kaarten voor de basis decks die je winrate meteen verhogen waardoor je dus sneller aan meer pakjes en dust komt. Helemaal nu er dus ook ranked rewards zijn.

Naxx is in ieder geval op geen enkele wijze zonde van je gold. Ook niet als je wat later graag een dragon deck wilt spelen.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

beuker19 schreef op maandag 16 november 2015 @ 20:31:
[...]

Sorry hoor zo'n lap text omdat jij niet begrijpen kunt lezen :F
Het Probleem waarom ik juist BGH en Brawl als voorbeeld gebruik is dat wanneer je ze nodig hebt je deze niet altijd hebt en daardoor soms verliest en dat zal met Reno straks niet anders zijn.
Dat jij nu op rank 13 een paar x geluk hebt gehad zegt natuurlijk niet over de kracht van Reno want hoe dan ook het zal met ook met board control te maken hebben want anders kun je healen wat je wil maar verlies je toch.
Vooral niet mijn inhoudelijk verhaal lezen waarom Reno werkt. Denk het vooral beter te weten zonder onderbouwing!

Je kan altijd verliezen omdat je de juiste kaarten mist, als jij alleen maar je 5+ drops trekt dan ben je met turn 5 ook dood, beetje slap argument.
Removal/tech kaarten speel je er vaak maar 1 van omdat je anders veel dode kaarten hebt, maar dat staat los van normale minions. Een Belcher omruilen voor een Loatheb heeft zowel negatieve als positieve impact die elkaar uitbalanceren, uiteindelijk zijn er maar een paar kaarten die het deck zwakker maken maar dan 1 kaart die het deck veel sterker maakt.

• Xanaroth
  • Laatst online: 06-06 18:07
Tektoon schreef op maandag 16 november 2015 @ 20:49:
[...]

Wat een onzin.

Je zegt net zelf dat het belangrijk is om eerst negen redelijke decks te hebben. Suggereren dat het zonde is om Naxxramas te kopen (terwijl deze expansion in de breedte de sterkste kaarten voor àlle decks heeft) omdat je één specifiek decktype wilt spelen staat daar dan haaks op. :F

Het advies om door te gaan met pakjes kopen tot je Dr Boom en Sylvanas kan craften voor je wings gaat unlocken is zeer dubieus: de wings bevatten belangrijke (common!) kaarten voor de basis decks die je winrate meteen verhogen waardoor je dus sneller aan meer pakjes en dust komt. Helemaal nu er dus ook ranked rewards zijn.

Naxx is in ieder geval op geen enkele wijze zonde van je gold. Ook niet als je wat later graag een dragon deck wilt spelen.
Volgens mij haal je de zaken 'niet goed' door elkaar met 'wat helpt een beginner het meeste'.

Ja, dingen als sludge belcher, zijn erg goede kaarten. Geen twijfel over. Maar dat is pas wing 2 (en verder), dus 1400+ gold verder. Weet je hoe lang het duurt om 1400+gold te verzamelen, als je nergens goede commons krijgt en vast zit aan de hearthstone basis decks?

Tegen die tijd dat je voldoende gold hebt, zijn ze opgebrand omdat het saai is geworden of nergens wordt gewonnen.

Dus gewoon eerst het spel (leren) spelen, zet wat basis custom decks neer vanuit goede commons, en ga dan pas de belachelijk hoge hoeveelheid gold grinden die nodig is voor wings om bij de betere kaarten te komen.

De 'free to legendary' spelers, focussen zich niet voor niets eerst op packs+craften voordat ze voor wings gaan. Wings kaarten zijn goed, maar niet efficiënt kijkend naar de benodigde investering.

• 108rogar
Hmm, sinds een week of zo heb ik regelmatig dat mijn quests niet bijgewerkt worden na een wedstrijd, net nog met de Watch&Learn. Dan moet ik eerst Hearthstone opnieuw opstarten en dan krijg ik pas de nieuwe tellingen/rewards. Heel irritant... :(
Benjamin- schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:23:
[...]

Vooral niet mijn inhoudelijk verhaal lezen waarom Reno werkt. Denk het vooral beter te weten zonder onderbouwing!

Je kan altijd verliezen omdat je de juiste kaarten mist, als jij alleen maar je 5+ drops trekt dan ben je met turn 5 ook dood, beetje slap argument.
Removal/tech kaarten speel je er vaak maar 1 van omdat je anders veel dode kaarten hebt, maar dat staat los van normale minions. Een Belcher omruilen voor een Loatheb heeft zowel negatieve als positieve impact die elkaar uitbalanceren, uiteindelijk zijn er maar een paar kaarten die het deck zwakker maken maar dan 1 kaart die het deck veel sterker maakt.
Dit is jou mening maar dat maakt het niet direct een feit.
Van wat ik zo heb gelezen is dat je van Zoo, Hunter (Midrange of Face ?) en een keer van een Freeze Mage (Alles Golden) hebt gewonnen omdat jij wat kaarten in je deck hebt veranderd (die discussie ga ik nu niet met je aan)en Reno je heeft geholpen.
Maar!!!! zijn dit ook niet gewoon matches die je met de normale Midrange Paladin variant ook had gewonnen op Rank 13!!!!!
Kijk als je nu wat meer goede cijfers had over meerdere matches vanaf rank 10 tot laat ik zeggen rank 3 dan pas had ik je graag willen geloven maar helaas is het nu allemaal niet zo serieus te nemen omdat je gewoon tegen slechte spelers speelt.

beuker19 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 01:07:
[...]

Dit is jou mening maar dat maakt het niet direct een feit.
Van wat ik zo heb gelezen is dat je van Zoo, Hunter (Midrange of Face ?) en een keer van een Freeze Mage (Alles Golden) hebt gewonnen omdat jij wat kaarten in je deck hebt veranderd (die discussie ga ik nu niet met je aan)en Reno je heeft geholpen.
Maar!!!! zijn dit ook niet gewoon matches die je met de normale Midrange Paladin variant ook had gewonnen op Rank 13!!!!!
Kijk als je nu wat meer goede cijfers had over meerdere matches vanaf rank 10 tot laat ik zeggen rank 3 dan pas had ik je graag willen geloven maar helaas is het nu allemaal niet zo serieus te nemen omdat je gewoon tegen slechte spelers speelt.
En als ik je vertel dat een speler als Kibler, die zijn eigen decks ontwerpt en vaak gimmicky dingen doet voor een leuk deck, nu top 100 (53 op dit moment) is met Reno Mage? Is het dan wel een feit? Of is dat allemaal toeval?
Voor de duidelijkheid, zijn Mage is geen Freeze Mage maar een Control Mage. Waarschijnlijk vergelijkbaar met het deck waar An1ma het over had.

Ik weet echt wel wanneer een deck werkt, dat mensen fouten maken, betekent niet dat ik de potentie van het deck niet begrijp. Wanneer ik op 82% winrate sta, is dat niet omdat het deck redelijk is, dan betekent dat, dat je er veel en veel hoger mee kan komen.

Ik heb het diverse keren al gezegd in het verleden, er zijn heel veel kaarten die net niet het beste in een slot zijn, het scheelt maar zo weinig en ze omwisselen heeft vrijwel geen effect op je winrate. Dat is hier ook, behalve dat ik er nog een extra sterke kaart voor terug krijg.

Het grappige is, dat toen ik dit deck ging maken was het helemaal geen Reno deck. Ik was een control/heal Paladin aan het maken en ik was alle kaarten aan het selecteren die ik (mogelijk) in het deck wilde hebben, en ik had zo ongelooflijk veel goede kaarten, dat ik maar besloot om er een Reno deck van te maken.

Deze kaart is geen gimmick, ja de variatie is een stuk groter en daardoor minder goed te voorspellen, maar dat gaat wel beide kanten op, de tegenstander weet op een gegeven moment ook niet meer wat je speelt.

Ik zou zeggen ga het eens proberen, je kan hier heel veel oordelen, maar probeer het een zooi potjes, laat de ervaring je leiden, misschien zie je dan ook dat Haunted Creeper niet veel slechter is dan Minibot bijvoorbeeld.

Echt deze kaart blaast nieuwe leven in HS op een manier die ik me niet had kunnen bedenken, niet alleen maakt het diverse control decks mogelijk, maar je gaat veel meer kaarten spelen, decks zijn minder voorspelbaar en aggro heeft opeens een tegenstander die met 1 draw het 100% van je gaat winnen, want heb jij Reno op turn 6, dan is het niet mogelijk dat aggro nog terugkomt.

• aicaramba
Of Reno goed genoeg is om control weer viable te maken durf ik niet te zeggen. Misschien is de hit wel te groot om hem te rechtvaardigen, misschien is het effect wel zo groot dat de hit niet zo belangrijk is.

Ik hoop dat dit de kaart is die hearthstone nodig heeft om wat meer control mogelijk te maken. Niet alleen dat, maar het zorgt ook voor meer variatie in de gebruikte kaarten. 2 punten die voor hearthstone heel belangrijk zijn om uit de negatieve spiraal te komen.

Benjamin- schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 01:26:
[...]

En als ik je vertel dat een speler als Kibler, die zijn eigen decks ontwerpt en vaak gimmicky dingen doet voor een leuk deck, nu top 100 (53 op dit moment) is met Reno Mage? Is het dan wel een feit? Of is dat allemaal toeval?
Voor de duidelijkheid, zijn Mage is geen Freeze Mage maar een Control Mage. Waarschijnlijk vergelijkbaar met het deck waar An1ma het over had.

Ik weet echt wel wanneer een deck werkt, dat mensen fouten maken, betekent niet dat ik de potentie van het deck niet begrijp. Wanneer ik op 82% winrate sta, is dat niet omdat het deck redelijk is, dan betekent dat, dat je er veel en veel hoger mee kan komen.

Ik heb het diverse keren al gezegd in het verleden, er zijn heel veel kaarten die net niet het beste in een slot zijn, het scheelt maar zo weinig en ze omwisselen heeft vrijwel geen effect op je winrate. Dat is hier ook, behalve dat ik er nog een extra sterke kaart voor terug krijg.

Het grappige is, dat toen ik dit deck ging maken was het helemaal geen Reno deck. Ik was een control/heal Paladin aan het maken en ik was alle kaarten aan het selecteren die ik (mogelijk) in het deck wilde hebben, en ik had zo ongelooflijk veel goede kaarten, dat ik maar besloot om er een Reno deck van te maken.

Deze kaart is geen gimmick, ja de variatie is een stuk groter en daardoor minder goed te voorspellen, maar dat gaat wel beide kanten op, de tegenstander weet op een gegeven moment ook niet meer wat je speelt.
Kibler is een van de beste card games spelers ter wereld en ook werd ook legend met Dragon Paladin en verloor gisteren ook regelmatig btw.
Verder is een 82% winrate op rank 13 echt niets omdat je dat met bijna elk Tier 1 of 2 deck kunt halen zoals ik gisteren al zei 100 % winrate van rank 13 tot 10 :+

• aicaramba
Ik heb vorige seizoenen ook 100% winrate gehaald van rank 15-9 met inspire paladin, maar dit seizoen heb ik nog geen succes met het deck.

aicaramba schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:53:
Ik heb vorige seizoenen ook 100% winrate gehaald van rank 15-9 met inspire paladin, maar dit seizoen heb ik nog geen succes met het deck.
Ik sta inmiddels ook al weer 7-0 en inmiddels rank 9 maar het zegt gewoon helemaal niets omdat je pas vanaf Rank 5 echt kan zeggen of je een deck goed genoeg is.
Zo zijn er ook meer dan genoeg decks die tot Rank 5 minder zijn en vanaf rank 5 gewoon in staat zijn om Legend te worden zoals CW of Combo Druid.

Ik denk trouwens dat Reno tegen Midrange decks vele malen beter is dan tegen echte Aggro/face decks omdat die je op turn 8 al dood moeten hebben of ze verliezen toch.

[ Voor 13% gewijzigd door beuker19 op 17-11-2015 09:47 ]

beuker19 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:37:
[...]

Kibler is een van de beste card games spelers ter wereld en ook werd ook legend met Dragon Paladin en verloor gisteren ook regelmatig btw.
Verder is een 82% winrate op rank 13 echt niets omdat je dat met bijna elk Tier 1 of 2 deck kunt halen zoals ik gisteren al zei 100 % winrate van rank 13 tot 10 :+
Je kan dat met bijna ieder tier 1 of 2 deck halen? Nou bedankt voor het compliment! :)

Kibler is inderdaad een hele goede HS speler, maar onthoud wel dat hij zijn decks op fun maakt, zoals zijn Dragon decks. Het deck wat hij gisteren speelde in top 100, was voor hem ook een fun deck die hijzelf in elkaar had geknutseld.
Nu is hij zeker een goede deck builder, maar ook zeker niet de beste, dat is ook waarom hij in ATLC niet zijn eigen ontworpen decks gebruikte.

Hoe dan ook zit hij in top 100 omdat zijn deck heel erg goed is, als in echt echt goed, als in tournament waardig goed.

Als je zijn deck bekijkt dan zie je hetzelfde argument als die ik steeds maak, hij zit helemaal vol met top kaarten. Iedere serie komen er nieuwe kaarten uit, sommige net ietsje beter dan de ander, dan ander net ietsje slechter. Omdat je nu alles 1x maar gebruikt zie je opeens hoe weinig het uitmaakt, hoe klein dat ietsje is. En dan blijft de afweging hoeveel maken die ietsjes uit tegenover een dan extreem sterke kaart als Reno.

Het is dezelfde afweging als bij secret Paladin. MC is extreem sterk als je 5 secrets er mee activeert, daarin heb je wel het nadeel dat je een reeks zwakke kaarten in je deck hebt die je ook kan trekken. Ook daar is de afweging, hoeveel maak ik mijn deck slechter om op turn 6 de game te kunnen winnen, zij die afwegingen het waard.

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Ik heb gister een hybrid (midrange/face) hunter gemaakt die tot nu toe een behoorlijk goede winrate oplevert:) (sta momenteel 6/1)

[ Voor 3% gewijzigd door Darkfreak op 17-11-2015 09:46 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Benjamin- schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:45:
[...]

Je kan dat met bijna ieder tier 1 of 2 deck halen? Nou bedankt voor het compliment! :)
Sorry hoor maar het was geen compliment want iedereen die een lijst maakt met ook nog een een paar goede legendary's kan een 82% winrate halen op rank 13.
Ik snap echt niet hoe jij zo vol van iets kan zonder het ook maar een beetje op niveau gespeeld is .
Het enige wat jij doet is altijd maar de pro's erbij halen wat in geen ook maar in de buurt komt van het niveau waar de meesten hier op spelen en ook deck die in de Legend rank worden gespeeld zijn vaak niet eens de beste decks om te ladderen.

Het zou gewoon een keer fijn zijn al jij nu eens zelf eens wat ging presteren ipv altijd maar je gelijk te halen omdat pro ..... het ook doet want het begint gewoon zielig te worden.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

beuker19 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:58:
[...]

Sorry hoor maar het was geen compliment want iedereen die een lijst maakt met ook nog een een paar goede legendary's kan een 82% winrate halen op rank 13.
Ik snap echt niet hoe jij zo vol van iets kan zonder het ook maar een beetje op niveau gespeeld is .
Het enige wat jij doet is altijd maar de pro's erbij halen wat in geen ook maar in de buurt komt van het niveau waar de meesten hier op spelen en ook deck die in de Legend rank worden gespeeld zijn vaak niet eens de beste decks om te ladderen.

Het zou gewoon een keer fijn zijn al jij nu eens zelf eens wat ging presteren ipv altijd maar je gelijk te halen omdat pro ..... het ook doet want het begint gewoon zielig te worden.
Ik snap je niet... hij legt uit dat een pro het speelt en er succes mee heeft, maar jij zegt:
Ik snap echt niet hoe jij zo vol van iets kan zonder het ook maar een beetje op niveau gespeeld is

Je zegt dat er op niveau mee gespeeld moet worden maar spreekt dat weer tegen met: .
ook maar in de buurt komt van het niveau waar de meesten hier op spelen en ook deck die in de Legend rank worden gespeeld zijn vaak niet eens de beste decks om te ladderen.

Hij heeft er zelf succes mee op matige ranks, maar ook dat telt weer niet want:
Het zou gewoon een keer fijn zijn al jij nu eens zelf eens wat ging presteren ipv altijd maar je gelijk te halen omdat pro

Wat wil je nou precies horen?

• tupu1302
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-01 21:48
Vicarious schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:29:
[...]

Het zou gewoon een keer fijn zijn al jij nu eens zelf eens wat ging presteren ipv altijd maar je gelijk te halen omdat pro

Put your mouth where your money is. Ben nu wel benieuwd wel rank benjamin maandelijks haalt en of hij legend heeft gehaald.
Vicarious schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:29:
[...]

Ik snap je niet... hij legt uit dat een pro het speelt en er succes mee heeft, maar jij zegt:
Ik snap echt niet hoe jij zo vol van iets kan zonder het ook maar een beetje op niveau gespeeld is

Je zegt dat er op niveau mee gespeeld moet worden maar spreekt dat weer tegen met: .
ook maar in de buurt komt van het niveau waar de meesten hier op spelen en ook deck die in de Legend rank worden gespeeld zijn vaak niet eens de beste decks om te ladderen.

Hij heeft er zelf succes mee op matige ranks, maar ook dat telt weer niet want:

Ik wil niets horen maar ik blijf erbij dat Reno niet zo goed is omdat hij er op rank 13 succes mee en Kibler op de Legend rank want ook ik had zijn stream gezien en het was verre van goed.
Ik kan het ook mis hebben met Reno maar het zou dan leuk zijn dat er cijfers zijn die het ondersteunen ipv. een rank 13 deck want ook van Kibler hebben we geen cijfers die het feit dat Reno zo goed is ondersteunen.
Het is leuk dat je hier discussies voert maar het zal fijn zijn dat je uit ervaringen spreek ipv. je altijd maar met meningen van iemand anders te komen zonder enige vorm van onderbouwing.
Ik zou ook even een voorbeeld geven want volgens Benjamin was Secret Paladin niet zo heel goed terwijl er ook 3 spelers in dit topic Legend mee werden met winrates van +60% dus ja wie heeft er dan gelijk :S
tupu1302 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:46:
[...]

Put your mouth where your money is. Ben nu wel benieuwd wel rank benjamin maandelijks haalt en of hij legend heeft gehaald.
Nog nooit heeft hij zelf wel eens gezegd.

[ Voor 8% gewijzigd door beuker19 op 17-11-2015 10:54 ]

Dat hij gelijk heeft.
Ik deel mijn ervaringen hier met een compleet nieuw deck, geen netdeck, en juist daarom kan het nooit echt goed zijn, want hoe zou het kunnen dat een simpele ziel als ik een goed deck zou kunnen maken.

Zonder ook maar enig deck te spelen met Reno, weet hij gewoon dat het niet goed is, dat je er wel op lage rank mee kan winnen, maar meer ook niet. Bewijs negeert hij niet alleen, maar ontkent het ook glashard.
beuker19 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:51:
[...]

Ik wil niets horen maar ik blijf erbij dat Reno niet zo goed is omdat hij er op rank 13 succes mee en Kibler op de Legend rank want ook ik had zijn stream gezien en het was verre van goed.
Ik kan het ook mis hebben met Reno maar het zou dan leuk zijn dat er cijfers zijn die het ondersteunen ipv. een rank 13 deck want ook van Kibler hebben we geen cijfers die het feit dat Reno zo goed is ondersteunen.
Het is leuk dat je hier discussies voert maar het zal fijn zijn dat je uit ervaringen spreek ipv. je altijd maar met meningen van iemand anders te komen zonder enige vorm van onderbouwing.
Ik zou ook even een voorbeeld geven want volgens Benjamin was Secret Paladin niet zo heel goed terwijl er ook 3 spelers in dit topic Legend mee werden met winrates van +60% dus ja wie heeft er dan gelijk :S
Je hebt gelijk, ik heb totaal geen cijfers geboden.. oh wacht, volgens mij had ik wel cijfers genoemd... Oh juist ik had gezegd dat hij rank 53 was. Maar je hebt gelijk, dat is geen enkel bewijs dat het deck goed is. Bedoel rank 53 is eigenlijk nog best noob, zeker als je nog aan het fine tunen bent.

En ik zie dat lezen weer echt jouw grootste beperking is. Ik heb altijd dit gezegd: Secret Paladin is heel goed in de meta, maar in het algemeen heeft het heel veel slechte match ups.
Dat betekent dat als Paladin tegen ieder goed deck laat spelen, dat de winrate gemiddeld onder de 50% gaat zitten, echter omdat je altijd hebt dat bepaalde decks populairder zijn dan andere, dat daardoor een deck sterker is in de meta.

Midrange Paladin is hier bijvoorbeeld een voorbeeld van, volgens de meta snapshot van TS was Midrange 3 maanden geleden simpelweg slecht, tier 3/4, daarna heeft die 2 maanden in tier 2 gezeten om nu tier 1 te zijn. Is dat omdat het deck veranderd is? Totaal niet, het is omdat de meta veranderd is.

Zoals ik een tijdje terug al had gepost, heeft Secret Paladin een negatieve winrate tegen alle tier 1 en 2 decks bij elkaar, terwijl het laagste tier 2 deck een beter winrate had. Wat is het verschil? Secret Paladin heeft een goede winrate tegen populaire decks, en die laagste tier 2 een goede winrate tegen minder populaire decks.
Freeze Mage is ook zo'n deck die staat en valt bij match ups, en vooral de Warrior match up. Hoe minder Warriors je ziet, hoe beter Freeze Mage wordt. Wordt Warrior weer een tier 1 deck, dan zakt Freeze Mage keihard weg.
Benjamin- schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 01:26:
[...]

Ik heb nog nooit Legend gehaald, ik heb het ook nog nooit geprobeerd. Ik heb wel maandenlang op rank 5-6 gezeten met winrates van rond de 55-60%, maar ik heb het niet in me om zoveel potjes te spelen (vorige maande iets van 100 potjes gespeeld). Ik heb het me zo vaak voorgenomen om legend die maand te worden, en als ik dan 5 potjes op een dag speelde dan vond ik het weer best.
Mijn uitdaging zit vooral in het bouwen van decks.

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:44
Net begonnen met dit spel op aanraden van een collega.
Super leuk, maar heb het idee dat je wel heel erg afhankelijk bent van wanneer welke kaarten komen.
Verder vraag ik me af of je hierin een aardige dek kunt opbouwen zonder een cent uit te geven, of wordt er aangeraden om toch iets te kopen?

• mat.hi.as
jpg97 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:55:
Super leuk, maar heb het idee dat je wel heel erg afhankelijk bent van wanneer welke kaarten komen.
Verder vraag ik me af of je hierin een aardige dek kunt opbouwen zonder een cent uit te geven, of wordt er aangeraden om toch iets te kopen?
Ik ben aan maandje geleden begonnen, zonder een cent uit te geven. Ranked zit ik nu ongeveer rank 17 (16 aangetikt, ik hoop de 15 nog te halen). Je kan best leuk spelen, zeker als je de budget (free) decks op internet opzoekt en daardoor geïnspireerd raakt. Uiteraard haal je legend niet, maar dat moet je doelstelling ook niet zijn.
Benjamin- schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:34:

Je hebt gelijk, ik heb totaal geen cijfers geboden.. oh wacht, volgens mij had ik wel cijfers genoemd... Oh juist ik had gezegd dat hij rank 53 was. Maar je hebt gelijk, dat is geen enkel bewijs dat het deck goed is. Bedoel rank 53 is eigenlijk nog best noob, zeker als je nog aan het fine tunen bent.
Ja maar dat is een moment opname want op welke rank begon hij ? Op welke rank is hij geëindigd ?
Wat was zijn Winrate ?
De dag ervoor speelde hij bijvoorbeeld Renolock en de dag daarvoor waarschijnlijk wat anders.
Het is gewoon nog veel te vroeg om te zeggen hoe goed een kaart is zeker als hij nog maar een week uit is en ook de tegenstander nog niet goed weet hoe hij om bijv. Reno heen kan spelen.

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:44
mat.hi.as schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:02:
[...]

Ik ben aan maandje geleden begonnen, zonder een cent uit te geven. Ranked zit ik nu ongeveer rank 17 (16 aangetikt, ik hoop de 15 nog te halen). Je kan best leuk spelen, zeker als je de budget (free) decks op internet opzoekt en daardoor geïnspireerd raakt. Uiteraard haal je legend niet, maar dat moet je doelstelling ook niet zijn.
Ah okay bedankt. Sorry ik ben een noob maar zijn er dingen die je dan niet kunt als je geen legend bent?

• mat.hi.as
jpg97 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:15:
[...]

Ah okay bedankt. Sorry ik ben een noob maar zijn er dingen die je dan niet kunt als je geen legend bent?
Niet dat ik weet. Je maandelijkse rewards zijn wel minder, maar dat maakt niet zo heel veel uit (je krigjt golden rares en dust).
beuker19 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:06:
[...]

Ja maar dat is een moment opname want op welke rank begon hij ? Op welke rank is hij geëindigd ?
Wat was zijn Winrate ?
De dag ervoor speelde hij bijvoorbeeld Renolock en de dag daarvoor waarschijnlijk wat anders.
Het is gewoon nog veel te vroeg om te zeggen hoe goed een kaart is zeker als hij nog maar een week uit is en ook de tegenstander nog niet goed weet hoe hij om bijv. Reno heen kan spelen.
De dag daarvoor speelde hij Renolock? Dus dan zeg je nu dat hij dat rank met Renolock heeft gehaald? Maar omdat jij te lui toch al feitelijk weet dat Reno niet goed werkt, zal ik wel even nog meer bewijs verzamelen, want ja je moet toch wel keiharde bewijzen hebben wil je geloven dat Kibler in top 100 zit met dit deck.

Hij begon gisteren op rank 528, heeft exclusief Reno Mage gespeeld.
En zijn winrate? Vraag je me dat nou serieus? Als je omhoog in ranks, dan zit het wel goed met je winrate. Maar ga gerust zijn vods helemaal na lopen.

Oh en btw, hoe precies wil je om Reno heen spelen? Dat is namelijk het lastige, er is geen counter tegen Reno, of je krijgt board control en je houdt die waardoor ook een heal van 20+ niet helpt, of je verliest omdat je simpelweg niet zoveel damage kan doen.

• An1mA
jpg97 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:55:
Ik zou het een paar weekjes aan kijken of je het spel wel leuk vind. Het is mogelijk om zonder een cent uit te geven Hearthstone op hoog niveau te spelen, alleen moet je echt veel spelen en goed zijn met Arena om gold te verdienen. Alleen als ik eerlijk ben, zijn er best wel wat uitbreidingen uit en dat maakt de spelersgroep erg verzadigd. Ook al geef je geld uit om mee te komen met de top, instapdrempel is nu best hoog door het aantal uitbreidingen. Daarnaast is het niet even €40-60 voor een spel, het kan honderden euros kosten om een collectie compleet te hebben of om alle benodigde kaarten te hebben. Nu klinkt dat natuurlijk erg demotivered, maar dat zijn de opties voor een nieuweling bij een kaartspel zoals Hearthstone. Blizzard kijkt momenteel hoe ze dit probleem kunnen tackelen, maar dat is niet gemakkelijk en ze willen denk niet te veel naar Magic kijken.

• Cpt.Chaos
@jpg, ik ben net zoals jij net begonnen. Je moet gewoon je dailies doen, en dan x keer winnen, in casual mode, alleen ranked doen om naar 20 te komen, je kan verder toch niet winnen zonder kaarten. Als je dan 50-60 gold per dag binnenharkt dan kan je 3 pakjes per week kopen en als je dan wat kaarten hebt sparen voor uitbreidingen. Dit heb ik ook alleen maar van de anderen hier gehoord en so far so good. Het wordt alleen wel wat saai als je geen nuttige kaarten uit pakjes trekt, dus stel je in op de komende 2 maanden met precies dezelfde kaarten te spelen, keer op keer, tot je er helemaal strontziek van wordt, en dan nog wat meer. Of je moet het leuk vinden en dan inderdaad een paar honderd euro uitgeven.
An1mA schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:40:
[...]

Ik zou het een paar weekjes aan kijken of je het spel wel leuk vind. Het is mogelijk om zonder een cent uit te geven Hearthstone op hoog niveau te spelen, alleen moet je echt veel spelen en goed zijn met Arena om gold te verdienen. Alleen als ik eerlijk ben, zijn er best wel wat uitbreidingen uit en dat maakt de spelersgroep erg verzadigd. Ook al geef je geld uit om mee te komen met de top, instapdrempel is nu best hoog door het aantal uitbreidingen. Daarnaast is het niet even €40-60 voor een spel, het kan honderden euros kosten om een collectie compleet te hebben of om alle benodigde kaarten te hebben. Nu klinkt dat natuurlijk erg demotivered, maar dat zijn de opties voor een nieuweling bij een kaartspel zoals Hearthstone. Blizzard kijkt momenteel hoe ze dit probleem kunnen tackelen, maar dat is niet gemakkelijk en ze willen denk niet te veel naar Magic kijken.
Blijft ook erg lastig, diverse kaartspellen zeggen bijv dat bepaalde kaarten/series na een bepaalde tijd niet meer competitive gebruikt mogen worden, maar dat zou in HS flink wat teweeg brengen, zeker omdat je digitale onbruikbare collectie nou niet bepaald waarde heeft dan, maar ook omdat het niet nodig is, omdat je kaarten kan aanpassen, waardoor opeens extreme interacties niet meer mogelijk zijn. (denk aan Warsong en Auctioneer)
Daarnaast is het spel ook gewoon veel duurder omdat je niet kan ruilen. De dust waarde is misschien wel begrijpelijk, maar het beperkt ook steeds meer. In classic kocht je gewoon classic packs en kreeg je 'vanzelf' wel de legendaries die je nodig had. Maar nu moet je 3 series openen om ze te krijgen, en waar je common, rare en epic nog goed kan craften, is dat niet het geval met legendaries. Tevens helpt het huidige adventure systeem ook niet mee, als jij een kaart uit de 4-5de wing wilt, dan moet je eerst de andere kopen.

• An1mA
Ja het is een flinke investering, omdat zoals je aangeeft niet kunt ruilen etc. Maar ik wist niet dat je nu eerst wing 1 moet hebben om wing 2 te unlocken met gold enzovoort. Dat is wel erg sneaky van Blizzard, want volgens mij kon je bij de vorige 2 adventures de wings los kopen met gold en maakt het niet uit of je wing 1 had of niet.

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Wow.. die discussie over Reno Jackson xD

Helpt die kaart je niet als je hem niet raapt? Tuurlijk niet. Kan hij je gewoon voor 25 healen, ja dat kan ie. En is dat lastig voor een deck als Face hunter? Absoluut;

Tuurlijk, op dit moment is de kaart voor een deel de waan van de dag omdat ie net uit is. En het is ook geen auto include in ieder deck zoals bijvoorbeeld n Dr Boom welke je nagenoeg in ieder deck kan gooien en ta-dah! Value. Reno Jackson is een controlkaart, en als zulks is het gewoon een beest van een kaart.
Waar zijn die kaarten zoals Reno waar iedereen het over heeft? Ik kom gewoon alle games nog tegen Face Hunter of Secret Paladin...

Lijkt me best tof om een keer tegen een nieuw deck te spelen :).

Verwijderd

Er is een counter voor Reno. Welke dat is? Burst. Ik vermoed dat Rogue en control mages stiekem best wel sterk gaan zijn de komende tijd.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:12
Ik ben aan het experimenteren met Kibbler zijn Reno Mage, minus Ysera, Illuminator en Faceless Manipulator.
Heb ik dus wat anders voor in mijn deck moeten gooien, lang niet zo goed, maar het blijft geweldige games opleveren! Erg leuk en vermakelijk deck om te spelen, zelfs als je verliest.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:48:
Er is een counter voor Reno. Welke dat is? Burst. Ik vermoed dat Rogue en control mages stiekem best wel sterk gaan zijn de komende tijd.
Wat ik gisteren heb gezien van Kibler is dat hij 2x heel hard verloor van een Combo Druid omdat hij geen Flamestrike had en de druid 30+ Damage had met FoN, SR en 3 x 5 attack minions dus het is zeker een effectieve manier om Reno te counteren.
Daarom blijf ik erbij dat alhoewel Reno soms een geweldige kaart kan zijn we hem straks niet veel meer gaan zien behalve in decks die rond om hem gebouwd kunnen worden zonder te veel aanpassingen zoals Freeze Mage , Handlock , CW , Echo Mage en Fatige/mill decks.

• An1mA
xelfer schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:30:
Waar zijn die kaarten zoals Reno waar iedereen het over heeft? Ik kom gewoon alle games nog tegen Face Hunter of Secret Paladin...

Lijkt me best tof om een keer tegen een nieuw deck te spelen :).
Ik kwam gisteravond alleen maar Reno decks tegen, terwijl ik liever aggro tegen kwam tegen mijn Grinder Reno Mage. Wellicht dat elke streamer gister ook met Reno decks speelde.

• 108rogar
Cpt.Chaos schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:45:
@jpg, ik ben net zoals jij net begonnen. Je moet gewoon je dailies doen, en dan x keer winnen, in casual mode, alleen ranked doen om naar 20 te komen, je kan verder toch niet winnen zonder kaarten. Als je dan 50-60 gold per dag binnenharkt dan kan je 3 pakjes per week kopen en als je dan wat kaarten hebt sparen voor uitbreidingen. Dit heb ik ook alleen maar van de anderen hier gehoord en so far so good. Het wordt alleen wel wat saai als je geen nuttige kaarten uit pakjes trekt, dus stel je in op de komende 2 maanden met precies dezelfde kaarten te spelen, keer op keer, tot je er helemaal strontziek van wordt, en dan nog wat meer. Of je moet het leuk vinden en dan inderdaad een paar honderd euro uitgeven.
Nou, dat hoeft niet. Toen ik alle basics unlocked had (alle classes naar level 10) ben ik wat gaan experimenteren en heb ik toch een aantal behoorlijk verschillende decks kunnen maken, bijvoorbeeld een spell damage mage, divine shield paladin, en een "control warrior" met weapons, direct damage en charge minions. Met wat googlen heb ik die nog wat aangescherpt. Daar kon ik toen (begin dit jaar) ook al hoger dan rank 20 mee komen, maar toen had je nog geen ranked rewards waardoor dailies vaker in casual gedaan werden. (Ik moet wel toegeven dat mijn control-stijl decks een behoorlijke boost kregen toen ik Ragnaros als eerste legendary en Faceless als eerste epic kreeg.)

Ja, ik zit ook nog steeds te wachten op een aanpassing van de dustwaarde, want een 1:4 of 1:8 ruilwaarde is gewoon diep triest. Ik dust daarom ook alleen maar golden cards en overschotten, want je weet niet wanneer je die andere kaarten nog een keer nodig gaat hebben. Verder open ik pakjes van 1 set tot ik regelmatig geen enkele nieuwe kaart trek, dan stop ik met die set openen en ga ik pas craften zodat ik zeker weet dat ik gecrafte kaarten niet uit een pakje haal. Maar dat kan alleen als je geen Arena doet (mijn interesse is in constructed deckbuilding, combos zoeken enzo).

Maar goed, binnen enkele maanden zou Blizzard ons meer laten weten over hoe ze de achterstand voor nieuwe spelers gaan aanpakken.
An1mA schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:21:
[...]

Ik kwam gisteravond alleen maar Reno decks tegen, terwijl ik liever aggro tegen kwam tegen mijn Grinder Reno Mage. Wellicht dat elke streamer gister ook met Reno decks speelde.
Ik heb sinds de nieuwe wing 11 games gespeeld:

- 2 x Zoo Warlock
- 1 x Aggro Paladin
- 3 x Face Hunter
- 2 x Secret Paladin
- 1 x Midrange Hunter
- 1 x Rogue (OMG EEN ROGUE :O)
- 1 x Dragon Priest
An1mA schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:56:
Ja het is een flinke investering, omdat zoals je aangeeft niet kunt ruilen etc. Maar ik wist niet dat je nu eerst wing 1 moet hebben om wing 2 te unlocken met gold enzovoort. Dat is wel erg sneaky van Blizzard, want volgens mij kon je bij de vorige 2 adventures de wings los kopen met gold en maakt het niet uit of je wing 1 had of niet.
Zover ik weet is dit altijd al zo geweest, sowieso al voor BRM. Net ook nog even op Americas gekeken en je hebt echt de wing daarvoor nodig voordat je de volgende kan unlocken. Dus ja wil je bijvoorbeeld Tempo Mage spelen, dan zit qua gold waarde bijna 2 extra legendaries in, want Flamewaker gaat je 2800 gold kosten. En ja dat is heel sneaky, zeker ook als je bedenkt dat sommige wings gewoon niet de moeite waard zijn, want wing 3 bijvoorbeeld heeft Core Rager, Dragon Consort, Dragon Egg en Rend, 4 kaarten die gewoon niet gespeeld worden.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:48:
Ehm zoveel burst dat je iemand kan doodmaken is niet een counter, dat is gewoon de game winnen. 8)7
beuker19 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:20:
[...]

Wat ik gisteren heb gezien van Kibler is dat hij 2x heel hard verloor van een Combo Druid omdat hij geen Flamestrike had en de druid 30+ Damage had met FoN, SR en 3 x 5 attack minions dus het is zeker een effectieve manier om Reno te counteren.
Daarom blijf ik erbij dat alhoewel Reno soms een geweldige kaart kan zijn we hem straks niet veel meer gaan zien behalve in decks die rond om hem gebouwd kunnen worden zonder te veel aanpassingen zoals Freeze Mage , Handlock , CW , Echo Mage en Fatige/mill decks.
Wauw, Kibler heeft geen 100% winrate? Wat een noob. Je hebt je punt duidelijk gemaakt, als je verliest dan heb je een slecht deck. Kan je ons aub jouw 100% winrate deck geven zodat we net zo goed kunnen worden als jij? Stomme Reno ook, nooit 100% winrate!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

[...]

Want als je geen legend gehaald hebt kun je niet beoordelen welke decks goed zijn? Als ik geen WK voetbal gewonnen heb kan ik niet beoordelen welke speler van het Nederlands elftal beter is dan de ander? Als ik nooit directeur ben geweest kan ik niet beoordelen of mijn baas een prutser is? Het begint wel een beetje kinderachtig te worden hier.

Vicarious schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:09:
[...]

Want als je geen legend gehaald hebt kun je niet beoordelen welke decks goed zijn? Als ik geen WK voetbal gewonnen heb kan ik niet beoordelen welke speler van het Nederlands elftal beter is dan de ander? Als ik nooit directeur ben geweest kan ik niet beoordelen of mijn baas een prutser is? Het begint wel een beetje kinderachtig te worden hier.
In een game waar je rank ook voor een (groot) deel afhankelijk is van hoeveel je speelt is dat idd niet te beoordelen op deze manier.
Het is onmogelijk om als niet Legend speler, te begrijpen dat rank 53 Legend goed is. Dat soort dingen leer je echt pas wanneer je die magische grens overgaat.

Vraag me trouwens af hoeveel van die mensen die zeggen dat Reno niet werkt uberhaupt echt geprobeerd hebben in diverse decks, of hoeveel daarvan wel Legend zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Benjamin- op 17-11-2015 15:27 ]

*knip*

[ Voor 158% gewijzigd door Uniciteit op 24-11-2015 20:19 ]

beuker19 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:28:
[...]

;w Sorry hoor maar dit slaat helemaal nergens op echt hoe kinderachtig kan je zijn :+
Ja super kinderachtig. Jij wilt bewijs dat Reno Mage werkt, ik lever dat bewijs, maar omdat jij hem 2x hebt zien verliezen is dat bewijs dat jij gelijk hebt en dat het deck niet goed is.

Waarom kan je niet gewoon toegeven dat je ongelijk hebt en dat Reno zeker wel werkt in decks.

Benjamin- schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:31:
[...]

Ja super kinderachtig. Jij wilt bewijs dat Reno Mage werkt, ik lever dat bewijs, maar omdat jij hem 2x hebt zien verliezen is dat bewijs dat jij gelijk hebt en dat het deck niet goed is.

Waarom kan je niet gewoon toegeven dat je ongelijk hebt en dat Reno zeker wel werkt in decks.
Omdat ik dat nooit hebt gezegt maar lezen is een apart vak he 8)

beuker19 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:44:
[...]

Omdat ik dat nooit hebt gezegt maar lezen is een apart vak he 8)
En jij vroeg niet om bewijs, om vervolgens niet dat bewijs te bevestigen, maar alleen door te zeggen dat hij 2x verloor?

Denk gewoon even na, Kibler, een hele bekende speler, zit in top 100, terwijl hij diverse keren werd gestreamsniped, met zijn complete decklist op zijn scherm, en dan toch maar winnen met een nieuw deck. Maar blijkbaar is dit voor jouw geen bewijs dat het een sterk deck is en dat je zonder problemen een deck met allemaal single kaarten kan spelen. Het enige wat je kan melden is dat Druid hem versloeg.

Geef het gewoon toe of stop met posten, andere mensen zijn hier wel enthousiast over nieuwe decks, en jij loopt alleen maar te zeuren zonder enige onderbouwing wat dan ook. Want ja, je hebt nog helemaal niets onderbouwd, niet door het te bestuderen, niet door het te spelen en niet met andere argumenten, alleen maar dat je gaat verliezen omdat je dubbele kaarten mist, en dat is een 'feit' die al bewezen onjuist is.

[ Voor 22% gewijzigd door Benjamin- op 17-11-2015 15:55 ]

• mat.hi.as
Vraagje over dat streamen: is dat real-time? Dus stel dat je (niet ik, ik kom niet zo hoog :+) tegen Kibler speelt, kan je z'n stream bekijken om te zien welke kaarten hij in z'n hand heeft?

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-12 11:18

PaYnE81

XBL VandalizerNL

*knip* mooi dat je een einde aan het geruzie wilt, maar rapporteer de volgende keer de berichten - dan kunnen wij (de moderators) er iets aan doen! ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Uniciteit op 24-11-2015 21:16 ]

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-12 11:18

PaYnE81

XBL VandalizerNL

mat.hi.as schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:55:
Vraagje over dat streamen: is dat real-time? Dus stel dat je (niet ik, ik kom niet zo hoog :+) tegen Kibler speelt, kan je z'n stream bekijken om te zien welke kaarten hij in z'n hand heeft?
Verwacht dat het iets vertraagd is, omdat streamers ook vat wat vertraagd reageren op meldingen, maar dunno kan ook real time zijn hoor :)
Pagina: 1 ... 15 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.