• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Je speelt hem; je krijgt een discover met spells. (Bijvoorbeeld; Fireball, Consecration en Hex)

Je kiest Fireball. Fireball wordt meteen gespeeld.. op een random target.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-01 10:03
icemotion schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:52:
[...]
Je speelt hem; je krijgt een discover met spells. (Bijvoorbeeld; Fireball, Consecration en Hex)

Je kiest Fireball. Fireball wordt meteen gespeeld.. op een random target.
Ik bedoel; ik snap het nut niet. Een Fireball op een random target kan net zo goed voor jou slecht uitpakken. Of je kiest Blessing of Kings en bufft perongeluk een enemy minion.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06-2025
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:58:
[...]

Ik bedoel; ik snap het nut niet. Een Fireball op een random target kan net zo goed voor jou slecht uitpakken. Of je kiest Blessing of Kings en bufft perongeluk een enemy minion.
Precies, daarom is het ook een slechte kaart. :+

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Het is gewoon een fun kaart (lees: troll) en met deze mana kost ook nog. Servant of Yogg-Saron is 5/4 maar dan zonder discover. Aangezien de target random is, maakt discover eigenlijk ook geen groot berschil..

In het beste geval kan je een twisting nether of doom! discoveren in nood. Anders is het gewoon een domme kaart, niet bruikbaar voor Constructed en niet voor Arena.

edit: en wat een dikke Druid legendary! helaas wordt hij waarschijnlijk nooit gespeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Mofkees op 30-03-2017 09:18 ]

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Druid legendary.........leuk voor Arena en gimmick voor ramp / Aviana decks!

Afbeeldingslocatie: https://www.hearthstonetopdecks.com/wp-content/uploads/2017/03/tyrantus-300x429.png

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:30
Astie schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:19:

[afbeelding]
aviana decks in wild dan he :+

• DarthDavy
Mofkees schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:17:
Het is gewoon een fun kaart (lees: troll) en met deze mana kost ook nog. Servant of Yogg-Saron is 5/4 maar dan zonder discover. Aangezien de target random is, maakt discover eigenlijk ook geen groot berschil..

In het beste geval kan je een twisting nether of doom! discoveren in nood. Anders is het gewoon een domme kaart, niet bruikbaar voor Constructed en niet voor Arena.

edit: en wat een dikke Druid legendary! helaas wordt hij waarschijnlijk nooit gespeeld.
Inderdaad, 8 mana is veel te veel. Voor 8 mana mocht dat woordje random wel weggelaten worden, maar dat zal niet in de design filosofie van Hearthstone passen. :+

mosselmossel schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:45:
Even een tijdje niet spelen.

Kindje gekregen. Gaat allemaal goed, maar HS is dan niet zo belangrijk.
Gefeliciteerd! Maar wat dat HS betreft...dat kan alles meevallen hoor.

Voor mij is het al weer goed 7 jaar geleden, maar ik heb in die tijd vrijwel alle seasons Babylon 5 van DVD gekeken terwijl de kleine man op me lag te slapen in afwachting van de volgende voeding :D :*)
DarthDavy schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:30:
Inderdaad, 8 mana is veel te veel. Voor 8 mana mocht dat woordje random wel weggelaten worden, maar dat zal niet in de design filosofie van Hearthstone passen. :+
Zo is die inderdaad onbruikbaar. Als het nu iets was als "Discover an offensive spell and ..." waarbij er een random enemy getarget wordt of "Discover a defensive spell and ..." op een random friendly minion, dan was het nog wel te overwegen geweest.

[ Voor 30% gewijzigd door Zarhrezz op 30-03-2017 12:18 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09-2025
Astie schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:19:

[afbeelding]
Heel erg saaie kaart, in ieder opzicht. Geen directe impact, bovendien een turn 10 kaart (al zal deze vaker op turn 8/9 gespeeld worden gezien Druid) en op dit moment redelijk makkelijk om te killen.

[ Voor 9% gewijzigd door Swagger op 30-03-2017 12:55 ]

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Swagger schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:55:
[...]
op dit moment redelijk makkelijk om te killen.
Hoe dan? BGH en Moat Lurker? (en Doomsayer/Deathwing/Brawl/Twisting Nether, maar dat killt alles).

Vicariously I live while the whole world dies

Vicarious schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:59:
[...]

Hoe dan? BGH en Moat Lurker? (en Doomsayer/Deathwing/Brawl/Twisting Nether, maar dat killt alles).
Het gaat er niet direct om hoe je hem killed. Het is in mijn ogen een win more card die af en toe een wedstrijd beslist. Kan je 10 mana uitgeven aan een 12/12 zonder taunt of direct boardeffect dan ben je al aan het winnen.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Astie schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:01:
[...]

Het gaat er niet direct om hoe je hem killed. Het is in mijn ogen een win more card die af en toe een wedstrijd beslist. Kan je 10 mana uitgeven aan een 12/12 zonder taunt of direct boardeffect dan ben je al aan het winnen.
Op zich mee eens, maar ik reageer dan ook juist op het stukje dat hij makkelijk te killen is....

Vicarious schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:02:
[...]

Op zich mee eens, maar ik reageer dan ook juist op het stukje dat hij makkelijk te killen is....
Oh shit, true.
Deze grote jongen maak je niet makkelijk af. Of je moet je board traden of totaal negeren!
Astie schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:03:
Oh shit, true.
Deze grote jongen maak je niet makkelijk af. Of je moet je board traden of totaal negeren!
Ik denk dan eigenlijk direct aan Deadly Shot. Zoals gezegd; als deze kaart dropt op een niet-lege helft van je tegenstander, dan ben je toch al aan het verliezen en als hij 'em dropt op een lege tafel is het altijd prijs.

Daarnaast zit Poisonous in de Adapt table...zonder Taunt naast Tyrantus is die dus erg kwetsbaar.

Hoewel big bad minions erg cool zijn om te droppen, is mijn ervaring met HS toch dat het beter is dat niet te doen. Er is gewoon een hele hoop hard removal, dus de kans op value is klein. Daarnaast zijn er counters als Aldor Peacekeeper. Zit je dan met je 10-cost 1/12 cannot be targetted. En zo zijn er nog een hoop opties om er vanaf te komen. Groot, ja. Value? Waarschijnlijk niet.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Swagger
Vicarious schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:02:
[...]

Misschien was killen niet het juiste woord, maar als quests en grote minions veel gebruikt worden zullen meer mensen removal in hun deck stoppen. En dan heb je al redelijk wat kaarten die deze minion kan neutraliseren. Maar er is inderdaad de huidige AoE, Kazakus Potion, Devolve, Doomsayer, Equality, Deathwing, DOOM!, Twisting Nether en Brawl. Wat single target removal zoals Vaporize, Potion of Polymorph en Deadly Shot. Sommige minions zoals Big Game Hunter, Aldor Peacekeeper, Moat Lurker en zelfs Blade of C'Thun (al zijn die laatste 2 zeer ongebruikelijk). En zou je, mits echt nodig zelfs iets zoals Kidnapper kunnen gebruiken, of Tinkmaster Overspark. Of een silence + removal.

Daar komen nu Vilespin Slayer, Corrupting Mist, King Mosh en Sunkeeper Tarin bij. Er is een 30% mogelijk dat een adapt minion poisonous krijgt, en dan heb je combo's zoals Bluegill Warrior + Gentle Megasaur of bijvoorbeeld Unleash the Hounds in combinatie met Crackling Razormaw. Bovendien moeten er nog 60 kaarten bij komen.

Bovendien ben je afhankelijk van het hebben van het board, zo niet is er altijd de mogelijk om te traden en het initiatief weer te nemen. Als je deze kaart op een leeg board speelt, of al board hebt is het zeker een sterke kaart, maar dan vraag je om AoE.

[ Voor 6% gewijzigd door Swagger op 30-03-2017 20:41 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-01 16:32

Nitai

Live the life you love.

mosselmossel schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 21:45:
Even een tijdje niet spelen.

Kindje gekregen. Gaat allemaal goed, maar HS is dan niet zo belangrijk.
Baas! Geniet er van :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Het is niet alsof hij het zelf heeft moeten baren ofzo... :+

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Vicarious schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:00:
[...]

Hij heeft wel z'n best moeten doen, 9 maanden gezeur aanhoren :+

Vicarious schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:00:
[...]

Haha heb je toevallig een bevalling en de weg ernaartoe meegemaakt? :9 :9
Hormonen zijn %^&$*

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:30
Astie schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:03:
[...]

Haha heb je toevallig een bevalling en de weg ernaartoe meegemaakt? :9 :9
Hormonen zijn %^&$*
het 9 maanden bediende spelen dan (slaaf kan ook gelezen worden

maar goed OT

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
LOL! True, maar totally worth it :D

Battletag: Iigy#2192

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zarhrezz schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:13:
Zo is die inderdaad onbruikbaar. Als het nu iets was als "Discover an offensive spell and ..." waarbij er een random enemy getarget wordt of "Discover a defensive spell and ..." op een random friendly minion, dan was het nog wel te overwegen geweest.
Ik zou er juist vanuit gaan dat het wel gewoon random geldige target is? En je kan al dan niet voor spell met friendly/enemy aanduiding gaan of het risico inschatten..

{signature}

Voutloos schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:09:
[...]
Ik zou er juist vanuit gaan dat het wel gewoon random geldige target is? En je kan al dan niet voor spell met friendly/enemy aanduiding gaan of het risico inschatten..
Hoeveel buff spells stellen 'friendly minion'? Hoeveel damage spells stellen 'enemy / enemy minion'? Het probleem is dat de kans op 'choose your RNG' gewoon te groot is.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gezien de nerf die nodig was bij Yogg is het gemiddeld genomen wel in je voordeel. En nu kies je zelf de spell. Als je Blessings of Kings kiest als dit je enige minion is en tegenstander een vol board heeft vraag je erom. :7

Dat gezegd hebbende, het lijkt een fun rng kaart, daar moet je niet te lang serieus naar kijken. :)

{signature}

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

Kasai

Legendary

Afbeeldingslocatie: https://www.hearthstonetopdecks.com/wp-content/uploads/2017/03/IMG_0062.png

Atlas#22744

• DarthDavy
Ah Blizzard toch. Dat moet 3/5 zijn in stats zoals Fandral. 3/4 gaat veel te makkelijk dood op beurt 4, dus onmogelijk te spelen op beurt 4 (in tegenstelling dan Fandral waar het risico wel genomen kan worden). Dus moet je gaan combo'en met een kaart op beurt 7+.

In wild though: beurt 9 deze kaart met Sludge Belcher oOo oOo oOo oOo oOo
xelfer schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:15:
Nu weten we waarom Sylvanas uit Classic is gehaald.
Hahaha, right you are. Als je die combo op beurt 10 dropt. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Zeker als je minions liggen hebt waarbij je kan beslissen welke minion je steelt. Lijkt me game winning.

[ Voor 24% gewijzigd door DarthDavy op 31-03-2017 08:17 ]

Ik gok dat deze zo rond turn 7 dropt in de Hunter raptor decks die we vast gaan zien...zo net nadat het deck volgepropt is met 3/2 Deathrattle: Draw a card 1-drops.

<GOT> Zarhrezz#2885

DarthDavy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:16:
[...]

Ah Blizzard toch. Dat moet 3/5 zijn in stats zoals Fandral. 3/4 gaat veel te makkelijk dood op beurt 4, dus onmogelijk te spelen op beurt 4 (in tegenstelling dan Fandral waar het risico wel genomen kan worden). Dus moet je gaan combo'en met een kaart op beurt 7+.

In wild though: beurt 9 deze kaart met Sludge Belcher oOo oOo oOo oOo oOo

[...]

Hahaha, right you are. Als je die combo op beurt 10 dropt. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Zeker als je minions liggen hebt waarbij je kan beslissen welke minion je steelt. Lijkt me game winning.
Deze moet ook wel makkelijk te killen zijn want als deze 1 beurt leeft GG.
Tegen Aggro is hij nog makkelijk te combineren met Mixtures voor 5 Mana en een soft Taunt.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

beuker19 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:39:
[...]

Deze moet ook wel makkelijk te killen zijn want als deze 1 beurt leeft GG.
Tegen Aggro is hij nog makkelijk te combineren met Mixtures voor 5 Mana en een soft Taunt.
De combo met Moat Lurker is helaas 10 mana...free copy of een eigen minion kan natuurlijk niet mis :+

Ik verwacht dat deze kaart echt nog wel wat trololol op gaat leveren...komt maar door met Disguised Toad filmpjes.

<GOT> Zarhrezz#2885

De eerste kaart waar ik echt blij van wordt. Wacht al zo lang op de grote broer van Brann. De beste kaart tot nu toe wat mij betreft.

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-12-2025

Sorki

world wide wubbish

Astie schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:40:
[...]

De eerste kaart waar ik echt blij van wordt. Wacht al zo lang op de grote broer van Brann. De beste kaart tot nu toe wat mij betreft.
Idem hier! Had em ook al in het visier om Brann te vervangen in Jade Rogue dekje. Leuke synergie met Aya, jade swarmer & Undercity Huckster alvast.

Sorki#2242

• Piet_Piraat7
De eerste legendary die ik ga craften als ik die niet zo krijg :) geweldige kaart

• icemotion
Pff ranken deze maand was wel even een gedoe.. heel lang vastgezeten rond rank 10.. uiteindelijk de afgelopen 2 dagen toch naar 5 gegaan dus morgen weer een golden epic :)

En die nieuwe legendary is erg tof! En die stats zijn helemaal prima op die mana-cost met dat effect.

• DarthDavy
Ik snap de vergelijking met Brann Bronzebeard wel, maar die haalt totaal het power level van Brann Bronzebeard niet. Hij kost 4 mana ipv 3 mana (die 1 attack meer boeit niet op zo'n kaart; het gaat over zijn survivability) wat een enorme extra kost is en combo's veel moeilijker maakt.

Ten tweede zijn dubbele battlecry's meer waard dan dubbele deathrattles. Een battlecry is al meer waard dan een deathrattle: een battle cry geeft je onmiddellijke value, een deathrattle geeft je uitgestelde value. Brann geeft je dus onmiddellijke dubbele value, terwijl Spiritsinger Umbra onmiddellijke value is met eventueel nog later je eigen deathrattle. Niet te vergeet deathrattles kunnen op het bord gesilenced worden.

De kaart is goed, maar Brann is veel sterker.

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
DarthDavy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:24:
Ten tweede zijn dubbele battlecry's meer waard dan dubbele deathrattles. Een battlecry is al meer waard dan een deathrattle: een battle cry geeft je onmiddellijke value, een deathrattle geeft je uitgestelde value. Brann geeft je dus onmiddellijke dubbele value, terwijl Spiritsinger Umbra onmiddellijke value is met eventueel nog later je eigen deathrattle. Niet te vergeet deathrattles kunnen op het bord gesilenced worden.

Zou je niet kunnen stellen dat Brann 'zwakker' is doordat ie zo gevaarlijk is en daardoor minder survivability heeft terwijl spiritsinger dan 'sterker' is omdat ie juist als minder gevaarlijk wordt beschouwd en wellicht wat minder hoog op je prioriteiten lijstje staat (ie, meer survivability).

[ Voor 8% gewijzigd door Lanfear89 op 31-03-2017 11:52 ]

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11-2025
Daarnaast zijn deathrattles natuurlijk belangrijk in priest decks. Hij is misschien niet zo goed als Brann (alhoewel, we hebben nog lang niet alle kaarten gezien) maar dat maakt hem ook wel weer leuk; brann was toch in veel decks (eerst ook Jade, later minder) een must-have. Juist leuk als deze kaart zeker niet slecht is, maar ook geen staple-card in elke deck.

Ik heb nu al 54 pakjes (inclusief pre-order) en nog eens 1500 gold kunnen sparen en een normal ragnaros gecraft. Straks dus 2000 dust en 70 pakjes; een prima start!

Heb wel wat golden kaarten stuk gemaakt hiervoor (zo'n 10 rares) maar die kan ik altijd weer craften voor 1000 dust (non-golden uiteraard).
Astie schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:40:
[...]

Same. Dit is typisch zo'n kaart die combo play bevordert en iets anders doet dan groot en sterk zijn. Het is een 4 drop die je eigenlijk zelden tot nooit op t4 zal spelen, en om die reden vind ik de kaart in curvestone al goed ontworpen. Voor mij valt ie in het rijtje van Baron Rivendare, Brann, Gadgetzan Auctioneer etc. Allemaal kaarten die vooral sterk zijn icm andere kaarten.

[ Voor 28% gewijzigd door xelfer op 31-03-2017 13:01 ]

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 08:40
Wat betreft die login rewards die momenteel dagelijks verstrekt worden, volgens de site van Blizzard zou ik vandaag 100 dust krijgen, maar ik had vanmorgen naast de dust ook een free pack... heb ik nou gewoon geluk gehad, of wijkt Blizzard gewoon af van het schema en gunnen ze ons wat extra's?

Is er trouwens ook al wat bekend over een mass reveal waarin de resterende Un'goro cards onthuld worden?

• icemotion
The_Big_Easy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:07:
Wat betreft die login rewards die momenteel dagelijks verstrekt worden, volgens de site van Blizzard zou ik vandaag 100 dust krijgen, maar ik had vanmorgen naast de dust ook een free pack... heb ik nou gewoon geluk gehad, of wijkt Blizzard gewoon af van het schema en gunnen ze ons wat extra's?

Is er trouwens ook al wat bekend over een mass reveal waarin de resterende Un'goro cards onthuld worden?
De free pack was wellicht omdat je gestemd had op zo'n toernooi onlangs? Ik had er ook een en daar stond duidelijk bij "From outside the game"

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-01 15:21
The_Big_Easy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:07:

Was ik kreeg inderdaad ook een extra pack op de EU server vanochtend (niet op de NA server, waar ik daarvoor was ingelogd btw). Kan dat zijn van de pick your champion promotie?

Als ik me niet vergis is er vanavond rond 19:00 een reveal stream met Ben Brode en Frodan waarbij alle overige kaarten worden onthuld.

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Wel jammer dat Dreadsteed niet meer in std is. Dat i.c.m. Malganis was mijn favoriet deck geweest. Paladin was toen nog zo dominant met control/secret en die gratis 1/1 steeds waren echt goed tegen die recruits :)

Deze kaart met dreadsteed = vol board, daarna Mal'Ganis = profit!

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

DarthDavy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:24:
Ik snap de vergelijking met Brann Bronzebeard wel, maar die haalt totaal het power level van Brann Bronzebeard niet. Hij kost 4 mana ipv 3 mana (die 1 attack meer boeit niet op zo'n kaart; het gaat over zijn survivability) wat een enorme extra kost is en combo's veel moeilijker maakt.

Ik zie het net iets anders. Deze kaart verandert een potentiële Deathrattle value in een zekerheid. Brann verdubbelt iets dat al zeker is.

Wat je al aangeeft; Battlecry is directe value, Deathrattle uitgestelde (potentiële) value. Het veranderen van een Deathrattle in een Battlecry is dus sterker dan een Battlecry verdubbelen. Daarnaast heb ik het gevoel dat Deathrattles vaak krachtigere effecten zijn voor de cost, juist omdat ze geen zekere value bieden. Die verdubbelen en daarnaast 'naar voren trekken' is daarmee in theorie sterker.

<GOT> Zarhrezz#2885

• ruurd v.
Bedenk me net dat Spiritslinger Umbra + Living mana best een leuke combo is, helemaal als je turn 4 Umbra, turn 5 living mana kan spelen. 5 mana voor 5x 2/2 en als ze allemaal traden heb je de beurt erop 10 mana te spenderen. :)

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 12:59
ruurd v. schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:10:
[...]
Was ik kreeg inderdaad ook een extra pack op de EU server vanochtend (niet op de NA server, waar ik daarvoor was ingelogd btw). Kan dat zijn van de pick your champion promotie?
Ik kreeg m'n pakjes zowel op EU als NA.

Ben benieuwd naar de reveal straks. Vooralsnog zijn er weinig goede legendaries dus het is nu nog een erg goedkope expansion. Daarbij krijgen we er twee naar keuze gratis door de Syl/Rag swap.

Ik ga zeker craften: Queen of the Marsh, Lakkari, Zavvas, Umbra & Awaken the Makers. Caverns below, Pyro en Knuckles staan op standby. Malkorok is nu ook gebuffed. De elementals ga ik even afwachten. Als Kalimos weer zo'n Veklor/Aya dingetje is hoef ik 'm niet.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• TheProf82
Tektoon schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:02:
[...]

Ik kreeg m'n pakjes zowel op EU als NA.

Ben benieuwd naar de reveal straks. Vooralsnog zijn er weinig goede legendaries dus het is nu nog een erg goedkope expansion. Daarbij krijgen we er twee naar keuze gratis door de Syl/Rag swap.

Ik ga zeker craften: Queen of the Marsh, Lakkari, Zavvas, Umbra & Awaken the Makers. Caverns below, Pyro en Knuckles staan op standby. Malkorok is nu ook gebuffed. De elementals ga ik even afwachten. Als Kalimos weer zo'n Veklor/Aya dingetje is hoef ik 'm niet.
Voor jou misschien ;-). Ik heb met moeite een ragnaros (normal) kunnen craften. Ik twijfelde nog of ik een goldden moest craften, maar dat kost 1600 extra dust (en levert 4800-2000=2800 dust op), maar ik heb te weinig troep om stuk te maken helaas.

Alsnog straks 1500 gold, 2000 dust en 54 pakjes. Prima start!

• The_Big_Easy
Tektoon schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:02:
[...]
Malkorok gebuffed? Heb ik wat gemist? En wat is er mis met Aya Blackpaw? Nog geen moment spijt van gehad dat ik die gecraft heb...

Anyways, heb de pre-order gedaan en bijna 5k gold en 5k dust op de plank en idd daarnaast 2 free Legendaries vanwege Rag & Sylvanas. Ik hoop dat ik vanaf dag 1 voldoende heb om meteen weer in de gold-saving mode te kunnen gaan en dan 3-4 maanden sparen voor de volgende expansion, met zo'n 65 gold gemiddeld per dag (quests en 10 per 3 wins) heb ik dan hopelijk weer zo'n 5.5-6k gold.

Welke cards ik zeker ga craften bekijk ik zo'n 2-3 weken na de release wel als de nieuwe meta enigzins gesetteld is.

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:02
The_Big_Easy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:29:
[...]

Malkorok gebuffed? Heb ik wat gemist?
Veel slechte weapons roteren weg uit standard (Cursed Blade/Poisoned Blade/Argent Lance en ook King's Defender/Charged Hammer die iets beter zijn dan de voorgaande), dus de gemiddelde kwaliteit van de weapons gaat iets omhoog. Een indirecte buff. :)

5700X | RX 6600

• Tektoon
TheProf82 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:25:
[...]
Voor jou misschien ;-). Ik heb met moeite een ragnaros (normal) kunnen craften.
Nou ja, dan krijg je alsnog één legendary gratis. Ook niet verkeerd natuurlijk. :)

Op EU heb ik 8500 gold en 8200 dust, op NA 6500 gold en 7500 dust te besteden. Inclusief Syl/Rag dust maar exclusief het dust uit de nieuwe pakjes zelf. (als je alleen maar f2p quest dan loont een tweede account enorm!)
The_Big_Easy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:29:
[...]
En wat is er mis met Aya Blackpaw?
Kost 1600 dust en doet 'Jade'. :r

Net als Twin Emperor zit het aan een mechanic vast dus op het moment dat je daarop uitgekeken raakt of dat die mechanic verdwijnt is die kaart meteen waardeloos. Komt bij dat die mechanics ook geen aanvullingen krijgen dus op termijn heb je er ook in wild niks meer aan. Dat vind ik maar minnetjes. Dus als de elementals een zelfde weg bewandelen dan hoef ik die legendary niet. Maar ieder zo z'n afwegingen natuurlijk. :)

EDIT: stream is live! *O*
EDIT: die nieuwe Hunter&Warrior heropowers zijn goed zeg! Moooie aanvullingen voor de game! Mage quest is ook gaaf zeg: combo's are back! Die Priest leg valt me een beetje tegen: vraag me af of die beter is dan Fandral bijvoorbeeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Tektoon op 31-03-2017 19:49 ]

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Tomski1986
  • Laatst online: 08-09-2025
En opnieuw zijn de nieuwe kaarten veelbelovend. Maar zoals gewoonlijk is het afwachten of het geen aggro fest of Jade fest wordt.

• Tomski1986
  • Laatst online: 08-09-2025
Tektoon schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 18:33:
[...]

Nou ja, dan krijg je alsnog één legendary gratis. Ook niet verkeerd natuurlijk. :)

Op EU heb ik 8500 gold en 8200 dust, op NA 6500 gold en 7500 dust te besteden. Inclusief Syl/Rag dust maar exclusief het dust uit de nieuwe pakjes zelf. (als je alleen maar f2p quest dan loont een tweede account enorm!)

[...]

Net als Twin Emperor zit het aan een mechanic vast dus op het moment dat je daarop uitgekeken raakt of dat die mechanic verdwijnt is die kaart meteen waardeloos. Komt bij dat die mechanics ook geen aanvullingen krijgen dus op termijn heb je er ook in wild niks meer aan. Dat vind ik maar minnetjes. Dus als de elementals een zelfde weg bewandelen dan hoef ik die legendary niet. Maar ieder zo z'n afwegingen natuurlijk. :)

EDIT: die nieuwe Hunter&Warrior heropowers zijn goed zeg! Moooie aanvullingen voor de game! Mage quest is ook gaaf zeg: combo's are back! Die Priest leg valt me een beetje tegen: vraag me af of die beter is dan Fandral bijvoorbeeld.
Zowiezo krijg je purify nadat je een spell speelt met die nieuwe priest leg.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-01 13:34
Pff. Ik voorzie weer veel TE OP kaarten. Die 5x adapt. All your minions are 5-5..

Ze willen fun en interactive, maar alle kaarten die ik tot nu toe heb gezien (ik kijk nu een minuut of 5 ofzo) zijn kaarten die 1-turn kills mogelijk maken, al is de laatste wel erg onwaarschijnlijk.

[ Voor 57% gewijzigd door aicaramba op 31-03-2017 20:23 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Tektoon schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 18:33:
[...]

[...]

Maar Jade/Elementals/C'thun roteren wel allemaal tegelijk uit dus heb je er net zo lang plezier van als niet specifieke Legendary's.

Als ik kijk naar de andere MSoG Legendary's zoals Kazakus, Solia, Raza, Kun en Wrathion die ik ook nog eens allemaal heb dat had ik beter Aya kun craften(heb ik ook wel gedaan) wat deze zijn na 4 maand al waardeloos.

Daarom ben ik wel blij dat er bijv. geen Jade of C'thun kaarten in deze expansie zitten en ook wel logisch anders zit ik zoals nu met Kazakus met een kaart die nog een jaar in standaard zit maar eigenlijk waardeloos is.

En zo zijn er heel veel kaarten zoals in Dragon Priest, Malygos decks en Reno classes die nu waarschijnlijk bijna niet meer gespeeld worden omdat alle synergie weg is.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

aicaramba schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:20:
Pff. Ik voorzie weer veel TE OP kaarten. Die 5x adapt. All your minions are 5-5..

Ze willen fun en interactive, maar alle kaarten die ik tot nu toe heb gezien (ik kijk nu een minuut of 5 ofzo) zijn kaarten die 1-turn kills mogelijk maken, al is de laatste wel erg onwaarschijnlijk.
Die kaart is 5x Adapt: Lose the game.

Maar goed, vind het wel een toffe kaart.

Ben vooral heel erg te spreken over de art van de kaarten.

• Tektoon
beuker19 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:39:
[...]
Maar Jade/Elementals/C'thun roteren wel allemaal tegelijk uit dus heb je er net zo lang plezier van als niet specifieke Legendary's.
Nee, ik bedoel: ze zijn al oud nieuws voor de set roteert. C'thun was na een maand of drie/vier klaar en ik verwacht voor Jade niets anders. Sterker nog: het is, wat mij betreft, nu al zover. Dus van andere legendaries als Brann/Loatheb/N'zoth/Kazakus heb je/ik meer plezier.

Maar wij spelen een andere game, denk ik. Ik heb liever Kazakus dan Aya. Met Aya is het makkelijker spammen, maar het avontuur van inconsistente highlander decks vind ik leuker. Summoning Stone Priest, Control Hunter, Mage Reno op basis van Rhonin. Dat soort gekkigheid. :)

EDIT: Paging KoningTimmy... Blade flurry buff! :7
Afbeeldingslocatie: https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17554043_1425753184134112_942404740568459235_n.jpg?oh=1377888e55e09e4ca819476931dc679b&oe=5960D955

[ Voor 12% gewijzigd door Tektoon op 31-03-2017 21:47 ]

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:13
"Priest legendary is powerful, maybe even too powerful": Mike Donais

Wahahahahaha

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SAJh8pH.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door separhim op 31-03-2017 22:13 ]

• ruurd v.
Moet zeggen dat er wel weer een hoop interessante kaarten bij zitten hoor. Vooral hunter lijkt wat leuks te krijgen. Die nieuwe hero power, stampede en jeweled macaw zijn auto includes in quest hunter.

Ook die paladin 2 drop die je buffs terug geeft als deathrattle is vrij nice icm met de quest. In die stream had ie pally wel een hele goede start hand, maar had niet gedacht dat die pally quest op turn 5 al haalbaar zou zijn. Galvadon is wel een redelijke instant win lijkt het.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Hebben jullie het filmpje van Toast gezien met 6 nieuwe combo's? Lachen :+
YouTube: [Hearthstone] 6 AWESOME Combos from Journey to Un'Goro (Time War...

separhim schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 22:12:
"Priest legendary is powerful, maybe even too powerful": Mike Donais

Wahahahahaha

[afbeelding]
Indirecte MIllhouse Manastorm nerf. _O-

• Kasai

Kasai

Legendary

PCBaas schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:55:
[...]

Veel slechte weapons roteren weg uit standard (Cursed Blade/Poisoned Blade/Argent Lance en ook King's Defender/Charged Hammer die iets beter zijn dan de voorgaande), dus de gemiddelde kwaliteit van de weapons gaat iets omhoog. Een indirecte buff. :)
Helemaal na aankondiging van alle kaarten... Alle nieuwe wapens zijn eigenlijk wel goed.

OT:

Toch overstag gegaan, gisteren de preorder gedaan. Voor 7 april heb ik ook wel 4k gold (had 5k kunnen zijn, maar ik kon mij paar weken geleden niet inhouden en had toen 50 mean streets packs gekocht, oh well.

Daarnaast heb ik nog 15k dust :D

[ Voor 21% gewijzigd door Kasai op 01-04-2017 09:28 ]

Atlas#22744

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

http://www.hearthpwn.com/decks/761685-deathrattle-church

Dit deck ga ik proberen denk ik :D Lekker aanklooien met Deathrattles.

Heb zelf overigens maar 1k gold, maar heb ook amper gespeeld de laatste maanden door de cancerous meta. Ik haal de card back en that's it.

Maar zie veel positieve dingen in Ungoro, dus echt zin in _/-\o_

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
ruurd v. schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:02:
Bedenk me net dat Spiritslinger Umbra + Living mana best een leuke combo is, helemaal als je turn 4 Umbra, turn 5 living mana kan spelen. 5 mana voor 5x 2/2 en als ze allemaal traden heb je de beurt erop 10 mana te spenderen. :)
Klopt dit wel? Volgens mij zit je op beurt 6 (na alle 2/2 minions getrade te hebben) gewoon op 6 mana. Werkt net zoals overload. Je krijgt de mana crystals terug als je ze trade, maar je krijgt ze er niet bij. Dacht ik.

• Lapras
  • Laatst online: 24-01 09:31

Lapras

Ice beam

Ik vind de nieuwe kaarten mooi. Wellicht is een Hunter control nu zowaar eens mogelijk.

Vraag: ik kreeg een gouden azure drake uit de maandelijkse reward. Ik heb nu 2 reguliere en 1 gouden. Dan is het toch verstandig om de tweede reguliere te DE'en en er een gouden bij te nemen, niet?

• Kasai

Kasai

Legendary

Lapras schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 11:50:
Ik vind de nieuwe kaarten mooi. Wellicht is een Hunter control nu zowaar eens mogelijk.

Vraag: ik kreeg een gouden azure drake uit de maandelijkse reward. Ik heb nu 2 reguliere en 1 gouden. Dan is het toch verstandig om de tweede reguliere te DE'en en er een gouden bij te nemen, niet?
Nee een gouden erbij craften heeft geen zin.

Door die gouden Drake uit een pakje te trekken, krijg je zo wel wat extra dust, dus dat is mooi meegenomen :)

Atlas#22744

• ruurd v.
Alwayshappyz schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 11:42:
[...]

Klopt dit wel? Volgens mij zit je op beurt 6 (na alle 2/2 minions getrade te hebben) gewoon op 6 mana. Werkt net zoals overload. Je krijgt de mana crystals terug als je ze trade, maar je krijgt ze er niet bij. Dacht ik.
Zeker weten doe ik het niet, maar in het gameplay voorbeeld wat ze gaven zag je dat de mana kristallen echt helemaal weg waren nadat die treants op het bord kwamen. Je krijgt er lege mana kristallen voor terug als deathrattle. Als die treants gesilenced worden ben je dan ook echt je mana kristallen kwijt.

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11-2025
ruurd v. schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 11:53:
[...]

Zeker weten doe ik het niet, maar in het gameplay voorbeeld wat ze gaven zag je dat de mana kristallen echt helemaal weg waren nadat die treants op het bord kwamen. Je krijgt er lege mana kristallen voor terug als deathrattle. Als die treants gesilenced worden ben je dan ook echt je mana kristallen kwijt.
Mijn man legde het net even uit. Je had helemaal gelijk. Even vergeten dat die 2/2 minions deathrattle effecten bevatten. Sorry, ik was net wakker :F :D
Lapras schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 11:50:

Nee gewoon zo laten en straks de golden dusten.

Het levert netto niets op als je de normale dust en een golden craft.

• Tektoon
Voor wie z'n kansen wil doorrekenen; de Un'goro pack simulator staat online. Voor mij blijft 80 packs de sweetspot: 4 legs plus dust voor nog eens 2.

Tektoon schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:44:
Voor wie z'n kansen wil doorrekenen; de Un'goro pack simulator staat online. Voor mij blijft 80 packs de sweetspot: 4 legs plus dust voor nog eens 2.
Punt is wel dat je met 80 packs maar realistisch gezien een garantie hebt voor 2 legendaries, maar je kan er net zo goed ook 10 krijgen. De sample size is veel te klein om ook maar met enige zekerheid te kunnen zeggen dat je aan de gemiddelden van 1 op 20 komt voor een legendary en 1 op 5 voor een epic.

Ik heb bv met mijn Rogue deck tijdens het spelen naar 500 wins ongeveer 42% van de tijd Patches in mijn beginhand gehad en ik heb Patches vaker gepakt dan mijn andere 5 pirates bij elkaar. Op basis van die pakweg 100 games kan ik natuurlijk niet veel zeggen over de genormaliseerde kans dat je Patches pakt of in je beginhand hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door xelfer op 02-04-2017 08:38 ]

• Kasai

Kasai

Legendary

Tektoon schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:44:
Als ik dat doe zal ik wel heel veel mazzel met het tooltje hebben en dan aankomende donderdag heel veel pech :')

Atlas#22744

• Tektoon
Dan doe je het twintig keer dan heb je iets gemiddelds. ;)

Ben intussen al aan het craften. Freeze Mage, OTK Priest, allemaal inkoppers. Hieronder mijn Quest Hunter en Elemental Shaman. Beiden met ruimte voor enkele tech-kaarten natuurlijk maar wat me meteen opviel: beiden zijn aan de goedkope kant. Er zijn veel goede commons/rares deze keer dus de beginners zitten goed met een pre-order.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/79zOFWp.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xAATa3q.png
Macaw & Blazecaller OP :7

Vind het wel een gok hoor om met maar 4 1 drops en 2 token's te spelen voor je quest.

Als er ook maar 1 van combo kaarten bij de laatste 5 zitten ben je waarschijnlijk al dood of sta je zo ver achter dat je waarschijnlijk al verloren hebt.

Ik denk echt dat je op zijn minst zeker 8 1 drops moet spelen om de quest voor t10 te halen anders verlies je gegarandeerd zeker omdat je 0,0 comeback hebt behalve misschien al's je geluk hebt de quest

• Swagger
Dit is nu mijn versie voor het Hunter quest deck:
Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/79m0w6oq9/hunter_quest_deck.png
8x 1-drop, 2x tokens. Verder ben ik nog niet helemaal zeker over de card draw, misschien dat er ergens ruimte is voor Acolyte of Pain, en misschien dat ik het deck meer mid-game gefocussed kan maken door die nieuwe Hunter hero power.

[ Voor 52% gewijzigd door Swagger op 02-04-2017 19:42 ]

• Tektoon
beuker19 schreef op zondag 2 april 2017 @ 18:35:
Vind het wel een gok hoor om met maar 4 1 drops en 2 token's te spelen voor je quest.

Als er ook maar 1 van combo kaarten bij de laatste 5 zitten ben je waarschijnlijk al dood of sta je zo ver achter dat je waarschijnlijk al verloren hebt.

Ik denk echt dat je op zijn minst zeker 8 1 drops moet spelen om de quest voor t10 te halen anders verlies je gegarandeerd zeker omdat je 0,0 comeback hebt behalve misschien al's je geluk hebt de quest
Er zitten 4 1-drops en 6 1-drop tokens in. Die Igneous Elemental geeft ze direct in je hand. 8)

Ik probeer niet per se die quest zo snel mogelijk af te ronden. Voor mij is het meer een late game dingetje. Verder ben ik bezorgder om het stilvallen wegens teveel 1-drops dan om het verliezen omdat je de quest niet haalt. Dan is op turn 2 je hand leeg en ga je eraf tegen elk tempo deck (lees: alle elementals). Ik heb ook nog stampede erin voor wat extra 1-drops/vulling wellicht. Maar het zal een kwestie van balans zoeken zijn. :)

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Zelf ben ik nog helemaal niet bezig met nieuwe decks (nofi) probeer mij te laten verrassen, ik heb natuurlijk hier en daar wat voorbij zien komen, maar heb bijvoorbeeld de laatste stream met cardreveals niet gekeken.

Momenteel ben ik lekker aan het trollen op rank 19 met m'n Reno Aviana C'Thun Kun Maly Druid.... echt geweldig leuk om te spelen, niet zo'n beste winrate maar ik heb lol.

• Piet_Piraat7
Hunter krijgt een nieuwe hero power? Wow tof :D vanmiddag thuis eens de changes opzoeken

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-01 06:41
Piet_Piraat7 schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:18:
Hunter krijgt een nieuwe hero power? Wow tof :D vanmiddag thuis eens de changes opzoeken
Ik denk dat de "vervang hero power" bedoeld wordt.

Uit mijn hoofd: 2 mana spell: je Hero Power wordt: 2 ,mana: Give a beast +2/+2.

• Piet_Piraat7
smurfinmark schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:54:
[...]

Ah :) maar die is ook tof

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-01 07:39

Auredium

Informaticus Chaoticus

Waar ik bang voor ben is dat face nu dood is (wat ik niet heel erg vind) waardoor midrange en control een ding wordt (wat goed is) Maar control dood is omdat Jade Druid een ding blijft. Simpelweg gezegd; ik vermoed dat de nieuwe meta gewoon jade Druid wordt en early-midrange. Dus dood voor turn 8 of verliezen van Jade-Druid.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

smurfinmark schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:54:

Alleen jammer dat de 2e keer die kaart spelen geen voordeel biedt (zoals bij Priest dat wel het geval is). Ik ga 'em zeker wel spelen...zoveel leuker dan 2 face damage.
Auredium schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:01:
Waar ik bang voor ben is dat face nu dood is (wat ik niet heel erg vind) waardoor midrange en control een ding wordt (wat goed is) Maar control dood is omdat Jade Druid een ding blijft. Simpelweg gezegd; ik vermoed dat de nieuwe meta gewoon jade Druid wordt en early-midrange. Dus dood voor turn 8 of verliezen van Jade-Druid.
Ik kan zomaar zien dat Jade Rogue de Jade Druid gaat overschaduwen. Rogue heeft een aantal hele goeie hard removals gekregen en waar Druid Brann verliest, krijgt Rogue Umbra.

Of control nu dominant gaat worden....we gaan het meemaken. Ik zou het niet erg vinden maar aggro blijft altijd interessant voor ranking puur omdat games korter worden. En hoe meer control-meta, hoe meer ruimte voor aggro.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zarhrezz schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:47:
[...]

Alleen jammer dat de 2e keer die kaart spelen geen voordeel biedt (zoals bij Priest dat wel het geval is). Ik ga 'em zeker wel spelen...zoveel leuker dan 2 face damage.

[...]

Ik kan zomaar zien dat Jade Rogue de Jade Druid gaat overschaduwen. Rogue heeft een aantal hele goeie hard removals gekregen en waar Druid Brann verliest, krijgt Rogue Umbra.

Of control nu dominant gaat worden....we gaan het meemaken. Ik zou het niet erg vinden maar aggro blijft altijd interessant voor ranking puur omdat games korter worden. En hoe meer control-meta, hoe meer ruimte voor aggro.
Nouja, waar Druid sterk mee staat is de 1 mana druid jade kaart; krijg een Jade golem of stop drie kopietjes van deze kaart in je deck. Door enkel die kaart wint Jade Druid zo ongeveer alle late game gevechten. Het is wel zo dat Jade Druid in de midrange zich moet verdedigen. Als midrange agressiever wordt kunnen er voor Jade Druid problemen komen; de spot removal is redelijk met naturalise en mulch maar Druid heeft bijna geen AOE removal.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Piet_Piraat7
Auredium schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:51:
[...]
Nouja, waar Druid sterk mee staat is de 1 mana druid jade kaart; krijg een Jade golem of stop drie kopietjes van deze kaart in je deck. Door enkel die kaart wint Jade Druid zo ongeveer alle late game gevechten.
Ik snap ook niet hoe ze die kaart hebben kunnen ontwerpen. Een nonstop cyclus van nieuwe kaarten late-game is gewoon geen goed idee.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:22

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Zijn er nog mensen die twijfel voor de pre-order?
Ik volg de card release eigenlijk maar met een half oog.
Zijn er veel interessante kaarten?
Of zal ik met 4K goud genoeg hebben om de meeste uit die packs te halen.

Het is voor mij de eerste keer dat ik €50 veel vind om te besteden aan het spel.
Zal mogelijk te maken hebben met de desinteresse in het spel.

Edit: En misschien de hamvraag. Wanneer is de release van un'goro?
Ik kan het niet 1-2-3 vinden

[ Voor 12% gewijzigd door nagasy op 03-04-2017 10:07 ]

Battle.net: NagaByrd#2844

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

nagasy schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:07:

Het is voor mij de eerste keer dat ik €50 veel vind om te besteden aan het spel.

Ik heb de vorige set niet gepre-orderd en er geen spijt van. Ik heb deze set wel gepre-orderd maar de belangrijkste reden is het uitcyclen van oude sets waardoor de nieuwe set extra belangrijk wordt. Geloof dat komende donderdag de set uit komt dus je kunt nadenken tot dan.

Nouja, waar Druid sterk mee staat is de 1 mana druid jade kaart; krijg een Jade golem of stop drie kopietjes van deze kaart in je deck. Door enkel die kaart wint Jade Druid zo ongeveer alle late game gevechten. Het is wel zo dat Jade Druid in de midrange zich moet verdedigen. Als midrange agressiever wordt kunnen er voor Jade Druid problemen komen; de spot removal is redelijk met naturalise en mulch maar Druid heeft bijna geen AOE removal.
Juist dat gebrek aan AoE removal kan wel eens het verschil gaan maken. In een Rogue vs Druid jade-race heeft Rogue wel AoE en als Druid late-game een table-wipe hapt, kan het zomaar afgelopen zijn.
Piet_Piraat7 schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:05:
Ik snap ook niet hoe ze die kaart hebben kunnen ontwerpen. Een nonstop cyclus van nieuwe kaarten late-game is gewoon geen goed idee.
Eens...en dan ook nog eens 1-mana. Als die kaart nou nog eens 4-cost was, zou het nog wel te overzien zijn, maar nu late-game met Auctioneer is gewoon GG.
Auredium schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:19:
Ik heb de vorige set niet gepre-orderd en er geen spijt van. Ik heb deze set wel gepre-orderd maar de belangrijkste reden is het uitcyclen van oude sets waardoor de nieuwe set extra belangrijk wordt. Geloof dat komende donderdag de set uit komt dus je kunt nadenken tot dan.
Hier hetzelfde. Ik ben (wee) begonnen toen Old Gods al live was, dus die pre-order sowieso gemist. De adventures allemaal met gold gedaan maar nu wel de pre-release gedaan. Ik zie een hele hoop leuke mechanics / deck concepts in deze set, veel meer dan Mean Streets. Daarnaast blijft deze set het langst playable in Standard, dus waarschijnlijk 2 jaar bruikbaar.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Lapras
  • Laatst online: 24-01 09:31

Lapras

Ice beam

Over Jade Rogue had ik eigenlijk nog niet eens echt nagedacht. Die Umbra is wel een goede aanvulling op dat deck. Wat ook wel nodig was, want het was vrij zwak. Het deed het alleen goed tegen Reno decks.

Verder ben ik wel benieuwd of Murloc Shaman de nieuwe Pirate Warrior wordt. Het heeft de potentie om kansloos te snowballen. Daarnaast verliest Pirate Warrior ook niet erg veel.

Mijn meest gespeelde deck, Malyrogue, lijk ik nu wel echt op te moeten geven. Tenminste, als die razor kaarten geen uitkomst bieden. Het verlies van Emperor is te veel.

Daarnaast verwacht ik dat quest/highlander priest zomaar eens zou kunnen verbazen, maar hier kan ik ook echt flink naastzitten.

• The_Big_Easy
[...]
Mulch is een TGT card, die is dus straks ook alleen nog maar in Wild te spelen... En ik vind Naturalize een flink nadeel hebben: bij Mulch krijgt je tegenstander een random minion maar Bij Naturalize trekt ie 2 cards uit z'n deck die gegarandeerd synergy hebben met zijn andere cards en/of board...
Over quest gesproken...Questing Adventurer kan in bepaalde decks ook wel erg goed worden. Fire Fly en Igneous Elemental passen daar wel heel lekker bij en zijn natuurlijk ook erg goed voor Rogue quest. Ze zijn ook wel prima voor Hunter quest, zeker met Terrorscale Stalker op de Igneous Elemental. Questing Adventurer valt sowieso goed binnen Hunter quest...na quest is het helemaal 1-drops till you drop.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zarhrezz schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:00:
Over quest gesproken...Questing Adventurer kan in bepaalde decks ook wel erg goed worden. Fire Fly en Igneous Elemental passen daar wel heel lekker bij en zijn natuurlijk ook erg goed voor Rogue quest. Ze zijn ook wel prima voor Hunter quest, zeker met Terrorscale Stalker op de Igneous Elemental. Questing Adventurer valt sowieso goed binnen Hunter quest...na quest is het helemaal 1-drops till you drop.
Bij Paladin; Questing adventurer, De 1 mana adapter a creature kaart spelen op questing. Questing krijgt buff plus +1/+1. Dus ik denk zeker dat er potentieel is voor die kaart.

LOL over Priest gesproken...
Trump gaf alle nieuwe Priest kaarten 1* omdat Priest straks niet gespeeld word :o

[Video: https://clips-media-assets.twitch.tv/24953067552-offset-21124-1280x720.mp4]

[ Voor 18% gewijzigd door beuker19 op 03-04-2017 13:00 ]

• Tektoon
nagasy schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:07:

6 april op NA, 7 april op EU. Deze week dus.

Ik overweeg om mijn f2p status op te geven en toch te pre-orderen. Er komen dit jaar 3 grote expansions en 3x7000 gold is nèt een tikkie te weinig. Daarnaast zal de prijs van de pre-orders hierna omhoog gaan verwacht ik. De expansion ziet er leuk uit, de kaarten hebben een hoger powerlevel bovenop een rotatie dus ze zullen veel gespeeld worden en ze gaan de volle 2 jaar mee. Voor mij is het now-or-never.

beuker19 schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:00:
Trump gaf alle nieuwe Priest kaarten 1* omdat Priest straks niet gespeeld word :o

[video]
Hehe. En toch ga ik zeker Priest spelen....teveel decks die straks volledig op hun muil gaan als de Mass Dispel langskomt. Ook een paar leuke kaarten voor Silence-on-self erbij...beetje jammer dat die Hydra epic is.

<GOT> Zarhrezz#2885

• TheProf82
Ik twijfel of ik nou nog een wing van Blackrock mountain moet kopen. Zo'n wing heeft best leuke kaarten, en geeft me de mogelijkheid later nog andere wings te kopen. De andere wing/wings heb ik wel.

Als ik dit niet doe, en toch die kaarten ooit wil voor Wild, zal ik veeeel dust nodig hebben ipv 700-2100 gold.

NB: Ik heb nu 54 ungoro pakjes en 1500g, nagenoeg geen dust.
TheProf82 schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:09:
Ik twijfel of ik nou nog een wing van Blackrock mountain moet kopen. Zo'n wing heeft best leuke kaarten, en geeft me de mogelijkheid later nog andere wings te kopen. De andere wing/wings heb ik wel.

Als ik dit niet doe, en toch die kaarten ooit wil voor Wild, zal ik veeeel dust nodig hebben ipv 700-2100 gold.

De 1e wing van de adventures die donderdag uit rotation gaan zou ik zeker nog even kopen.

<GOT> Zarhrezz#2885

• TheProf82
Zarhrezz schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:13:
[...]

De 1e wing van de adventures die donderdag uit rotation gaan zou ik zeker nog even kopen.
ja he? Lijkt mij ook. Ik denk niet dat 7 pakjes meer zoveel verschil zal maken, die verdien je in 1.5-2 weken terug.

• Kasai

Kasai

Legendary

beuker19 schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:00:

[video]
Alle streamers zeiden ook dat STB een slechte kaart was...

Atlas#22744

Kasai schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:10:
Alle streamers zeiden ook dat STB een slechte kaart was...
Jade was toch ook te langzaam en zou nooit wat worden? :+

Zou wel grappig zijn om de lijst van 'must have' kaarten van begin Mean Streets nu eens naast de meta te leggen.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-12-2025

Sorki

world wide wubbish

TheProf82 schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:09:

Op die 7 pakjes zal het niet aankomen, gewoon kopen die eerste wing! Later alles craften zal je een hoop meer moeite kosten ....

Sorki#2242

Pagina: 1 ... 135 ... 181 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.