Dat er wat frustraties zijn in een game wilt niet direct zeggen dat je de game met tegenzin speelt en/of de game niet leuk vind.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 07:56:
Ik kan mij vinden in de kritiek van mensen boven mij over Hearthstone, metname dat er véél te weinig patches komen om het spel te balanceren en in te grijpen in een stale meta. Wat ik alleen niet goed snap is hoeveel mensen er geld in steken. Natuurlijk ligt die keuze helemaal bij jezelf, maar ik heb er 0 euro in gestoken en met puur het spelen van mijn daily quests heb ik vaak genoeg gold om adventures en expansion packs te kopen en is mijn card collectie absoluut voldoende om te ranken. Waarom geld steken in iets wat je (regelmatig) frustreert?
Ik speel ongeveer 1 uur HS per dag. In het weekend iets meer. Daarnaast speel ik ook nog wat andere games zoals Diablo 3 en wat andere single player games. Daarnaast heb ik een een goede baan dus wat geld kan ik wel missen voor Hearthstone.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 07:56:
Ik kan mij vinden in de kritiek van mensen boven mij over Hearthstone, metname dat er véél te weinig patches komen om het spel te balanceren en in te grijpen in een stale meta. Wat ik alleen niet goed snap is hoeveel mensen er geld in steken. Natuurlijk ligt die keuze helemaal bij jezelf, maar ik heb er 0 euro in gestoken en met puur het spelen van mijn daily quests heb ik vaak genoeg gold om adventures en expansion packs te kopen en is mijn card collectie absoluut voldoende om te ranken. Waarom geld steken in iets wat je (regelmatig) frustreert?
Kunnen mensen gewoon stoppen met het geld-argument? Serieus. Mensen bepalen echt zelf waar ze hun geld aan uitgeven. Jij geeft het weer aan andere dingen uit die ik nooit zou doen.
Battletag: Iigy#2192
Op zich ben ik het wel met je eens, maar als iemand de keuze maakt om dat te doen (zoals je zegt, moeten ze lekker zelf weten) moeten ze niet hier gaan zeuren als ze het te duur vinden of over dat de prijzen omhoog gaan of dat de waarde van een pack (competatief gezien) achteruit gaat.mosselmossel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 08:30:
Kunnen mensen gewoon stoppen met het geld-argument? Serieus. Mensen bepalen echt zelf waar ze hun geld aan uitgeven. Jij geeft het weer aan andere dingen uit die ik nooit zou doen.
Ow, ja, dat is ook wel zo. Maar ik doelde meer op mensen dien zeggen 'Ik snap niet dat je er geld aan uitgeeft, want...'Zarhrezz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:07:
[...]
Op zich ben ik het wel met je eens, maar als iemand de keuze maakt om dat te doen (zoals je zegt, moeten ze lekker zelf weten) moeten ze niet hier gaan zeuren als ze het te duur vinden of over dat de prijzen omhoog gaan of dat de waarde van een pack (competatief gezien) achteruit gaat.
De hele discussie m.b.t. pack prijzen draait volgens mij ook vooral om het feit dat de staat van HS in de ogen van veel mensen nog nooit zo slecht is geweest, waarbij ze ook nog eens het lef hebben gehad om de pack prijzen flink te verhogen.
Als Blizzard nou eens focust op het uitbrengen van kwaliteitscontent, dan zullen mensen wellicht ook wat minder zuur zijn als het gaat om geld uitgeven.
Voor mij persoonlijk blijft het ook wel een beetje een principe kwestie. Ik vond de huidige pack prijzen al erg aan de bovenkant van wat ze realistisch gezien zouden mogen vragen, en dan verhogen ze dat ook nog eens met een stevig percentage. Aangezien ze de content al flink duurder maken, door het aanpassen van de release cycles, is dit geen slimme zet op de lange termijn in mijn ogen.
Het succes van HS zal nu in mijn ogen af gaan hangen van 2 aspecten:
1. De kwaliteit van de content die ze releasen.
2. Hoe ze de niet-whales gaan compenseren voor het feit dat ze steeds verder en verder achter gaan lopen qua collectie door het uitbrengen van 3 full expansions.
Spelers die nu teleurgesteld raken door de staat van de game en daardoor een break nemen, zullen waarschijnlijk minder snel terugkeren in HS. Als je een break neemt van een paar maanden, loop je namelijk gelijk honderden euro's achter qua value.
Als je in de oude situatie voor een adventure gestopt was, dan kon je die adventure bijvoorbeeld kopen voor 25 euro, je gold uitgeven aan packs van de meest recente set en daarmee je achterstand relatief eenvoudig inhalen. Die mogelijkheid is weg.
Als Blizzard nou eens focust op het uitbrengen van kwaliteitscontent, dan zullen mensen wellicht ook wat minder zuur zijn als het gaat om geld uitgeven.
Voor mij persoonlijk blijft het ook wel een beetje een principe kwestie. Ik vond de huidige pack prijzen al erg aan de bovenkant van wat ze realistisch gezien zouden mogen vragen, en dan verhogen ze dat ook nog eens met een stevig percentage. Aangezien ze de content al flink duurder maken, door het aanpassen van de release cycles, is dit geen slimme zet op de lange termijn in mijn ogen.
2. Hoe ze de niet-whales gaan compenseren voor het feit dat ze steeds verder en verder achter gaan lopen qua collectie door het uitbrengen van 3 full expansions.
Spelers die nu teleurgesteld raken door de staat van de game en daardoor een break nemen, zullen waarschijnlijk minder snel terugkeren in HS. Als je een break neemt van een paar maanden, loop je namelijk gelijk honderden euro's achter qua value.
Als je in de oude situatie voor een adventure gestopt was, dan kon je die adventure bijvoorbeeld kopen voor 25 euro, je gold uitgeven aan packs van de meest recente set en daarmee je achterstand relatief eenvoudig inhalen. Die mogelijkheid is weg.
[ Voor 18% gewijzigd door xelfer op 16-03-2017 09:00 ]
Ja eens. Ik vond de prijzen ook altijd al aan de stevige kant. Heb geen problemen met geld uitgeven aan een spelletje dat ik leuk vind, maar als casual speler die niet superveel speelt, iig heel verschillend gezien op maand tot maand (ene maand 100 potjes andere maand 3 potjes) is het toch een flinke smak geld om een 'beetje bij te blijven' door de expansions te kopen waarvan je vaak toch een aantal kaarten nodig hebt. En dan is 20-25 euro toch elke keer weer vrij veel geld, want je weet dat het nodig is (want als je helemaal f2p gaat dan ben je een jaar later nog niet bij, zeker als je niet al te veel speelt) maar je wordt er ook niet echt vrolijk van.xelfer schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:55:
De hele discussie m.b.t. pack prijzen draait volgens mij ook vooral om het feit dat de staat van HS in de ogen van veel mensen nog nooit zo slecht is geweest, waarbij ze ook nog eens het lef hebben gehad om de pack prijzen flink te verhogen.
Veel vrienden van mij speelden op dezelfde manier en activiteit als mij en zijn inmiddels gestopt puur omdat er zo vaak weer een nieuwe expansion kwam die weer 20-25 euro kost.
Ik vind het ook prima om voor content te betalen in een game maar als je nagaat dat het eigenlijk maar om 'een paar kaarten' gaat en wat nieuwe enemies die net wat andere rules hebben is het toch een hoge prijs te noemen. Tuurlijk kun je het niet echt vergelijken maar bij andere games krijg je bijv compleet nieuwe levels etc voor 20-30 euro.
Ik ben het daar niet mee eens. Ik speel echt niet veel, maar haal wel mijn daily quests en ik haal rank 10 meestal. In het begin heb ik geinvesteerd in het spel (max 50 euro), maar daarna niet meer. Toch heb ik genoeg kaarten, gold en dust om de meeste decks te maken. Niet alles, maar dat hoeft ook niet.
Daarnaast: je weet al maanden van tevoren dat er er een nieuwe expansion of adventure aankomt. Dan spaar je toch genoeg gold om gelijk straks een groot aantal packs of wings te kopen? Daarnaast heb je nog maanden daarna om dust/gold te sparen. Ik snap de behoefte om alles op dag één te hebben niet zo.
Daarnaast: je weet al maanden van tevoren dat er er een nieuwe expansion of adventure aankomt. Dan spaar je toch genoeg gold om gelijk straks een groot aantal packs of wings te kopen? Daarnaast heb je nog maanden daarna om dust/gold te sparen. Ik snap de behoefte om alles op dag één te hebben niet zo.
+1 voor xelfer en Lapras. Beiden belichten volgens mij de verschillende manieren van hoe je met dit spelletje om kan gaan. Mijn gevoel is dat er (minimaal) 2 definities van 'meekomen' zijn binnen de spelersgroep; de ene vind elke maand rank 5 meekomen, de andere groep vind rank 10 al hoog en hoeft dat echt niet elke maand te halen. Voor die eerste groep is de kosten-van-het-bijblijven een relevante discussie, voor de 2e groep niet.
Voor de 2e groep is het spelletje wel ok op het moment...deze groep heeft geen complete collecties en de tier 1 decks zijn dus ook niet echt ding. Je kunt (rank 20-16) met vrijwel alles wel partijen winnen, rank 15-11 zal je iets meer value in je collectie moeten hebben, maar f2p is het nog te doen.
Voor de 1e groep is het een heel ander verhaal en de RNG in combinatie met de tier 1 balance issues in combinatie met rock-paper-scissors basis van het spel maakt het een spel waarvan ik kan zien dat mensen klagen en afhaken.
Ik denk alleen dat mensen de impact van het stoppen van spelers op rank 10 of beter overschatten...hier zit immer maar 7.5 van de totale (active) player base. Zelfs als de helft van al deze spelers stopt, is dat nog geen 4% van het geheel. Ook zijn dit veel spelers met grote collecties, enorm veel gold en dust en dus ook niet de groep waar het meeste geld door wordt uitgegeven.
Voor de 2e groep is het spelletje wel ok op het moment...deze groep heeft geen complete collecties en de tier 1 decks zijn dus ook niet echt ding. Je kunt (rank 20-16) met vrijwel alles wel partijen winnen, rank 15-11 zal je iets meer value in je collectie moeten hebben, maar f2p is het nog te doen.
Voor de 1e groep is het een heel ander verhaal en de RNG in combinatie met de tier 1 balance issues in combinatie met rock-paper-scissors basis van het spel maakt het een spel waarvan ik kan zien dat mensen klagen en afhaken.
Ik denk alleen dat mensen de impact van het stoppen van spelers op rank 10 of beter overschatten...hier zit immer maar 7.5 van de totale (active) player base. Zelfs als de helft van al deze spelers stopt, is dat nog geen 4% van het geheel. Ook zijn dit veel spelers met grote collecties, enorm veel gold en dust en dus ook niet de groep waar het meeste geld door wordt uitgegeven.
Ik denk dat de eerste groep juist relatief veel geld in het spel steken. Die grote collecties, gold en dust moeten ergens vandaag komen, deels infinite arena misschien, maar ook packs en preorders. Fanatieke spelers zullen waarschijnlijk eerder voor de preorder cardback gaan. Als die stoppen heeft dat misschien wel grote impact op de omzet.
Expansion komt niet half, maar toch 'begin' april. Men gokt over het algemeen op 6 april, maar exacte datum is nog niet aangegeven.
Bron
Bron
Het hele probleem met het nieuwe systeem is dat je niet kan sparen voor nieuwe kaarten als je nog een hele berg kaarten van de huidige sets mist.Lapras schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:57:
Ik ben het daar niet mee eens. Ik speel echt niet veel, maar haal wel mijn daily quests en ik haal rank 10 meestal. In het begin heb ik geinvesteerd in het spel (max 50 euro), maar daarna niet meer. Toch heb ik genoeg kaarten, gold en dust om de meeste decks te maken. Niet alles, maar dat hoeft ook niet.
Voor mensen die het spel casual een paar potjes per week spelen en die het niet uit maakt of ze veel goede kaarten hebben of niet is dit uiteraard geen probleem.
Ik zal het misschien nog wel aanscherpen. Ik heb in het begin (vanaf BETA tot "The Grand Tournament") fanatiek gespeeld echter loop ik nu al een aantal volledige card sets achter. Af en toe denk ik er ook aan om gewoon weer het spel op te starten en eens een paar potjes te spelen maar ik mis zowel cards inmiddels. Dit ik het er gewoon niet voor over heb om maanden te grinden voor het Gold, en om nu de bulk even te kopen voor Cash is gewoon onzin.xelfer schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:55:
In mijn geval houd het mij dus ook echt tegen op het spel weer op te pakken.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Maar bekijk het eens van de andere kant:xelfer schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:06:
[...]
Het hele probleem met het nieuwe systeem is dat je niet kan sparen voor nieuwe kaarten als je nog een hele berg kaarten van de huidige sets mist.
Voor mensen die het spel casual een paar potjes per week spelen en die het niet uit maakt of ze veel goede kaarten hebben of niet is dit uiteraard geen probleem.
Stel dat het wel mogelijk is wat jij & anderen hier willen, dat je met een redelijk aantal potjes/week plus geen of geringe monetaire investering je collectie up to date/competetief kan houden.
Welke motivatie is er dan nog om geld uit te geven?
Persoonlijk vind ik het in HS nog redelijk, F2P kan nog aardig meekomen.
Over het punt wat betreft de kwaliteit; Daar ben ik het veel meer mee eens.
De uitbreidingen + andere functionaliteit kunnen wel beter.
Ik weet het niet...ik kan zomaar zien dat een hoop inkomsten uit pre-orders komen en dat daar een heel erg groot deel van casual spelers (rank 15 of lager) komt. Genoeg mensen met een baan die het geen probleem vinden voor een spelletje dat ze een paar keer per week spelen elke 3 maanden een 45 euro neer te leggen. €15 per maand is geen dure hobby, laten we wel wezen...voor dat geld ga je nog net eens per maand naar de film, maar dan wel zonder drankje.108rogar schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:35:
Ik denk dat de eerste groep juist relatief veel geld in het spel steken. Die grote collecties, gold en dust moeten ergens vandaag komen, deels infinite arena misschien, maar ook packs en preorders. Fanatieke spelers zullen waarschijnlijk eerder voor de preorder cardback gaan. Als die stoppen heeft dat misschien wel grote impact op de omzet.
Als je dan bedankt dat deze 'casual' spelersgroep 90% van de player base is, heb je als 10% van deze groep de pre-order doet al meer betalende spelers dan de top 10% ranged. Wellicht dat de top 10% gemiddeld meer per persoon uitgeeft...maar wellicht ook niet, wegens de al aanwezige hoeveelheid gold en dust en de hogere 'inkomsten' uit arena. Als ik het zou moeten inschatten, zou ik zeggen dat het meeste geld verdiend wordt aan de casual spelers en niet aan de meer dedicated spelers.
Geen vreemde gedachte. Ik speel het sinds de kerst en koop NOOIT DLC/ingame items, maar ook bij Hearthstone doe ik dit. Ik geef weinig uit aan games maar heb wel genoeg te besteden mocht ik het willen.Zarhrezz schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:57:
[...]
Ik weet het niet...ik kan zomaar zien dat een hoop inkomsten uit pre-orders komen en dat daar een heel erg groot deel van casual spelers (rank 15 of lager) komt. Genoeg mensen met een baan die het geen probleem vinden voor een spelletje dat ze een paar keer per week spelen elke 3 maanden een 45 euro neer te leggen. €15 per maand is geen dure hobby, laten we wel wezen...voor dat geld ga je nog net eens per maand naar de film, maar dan wel zonder drankje.
Als je dan bedankt dat deze 'casual' spelersgroep 90% van de player base is, heb je als 10% van deze groep de pre-order doet al meer betalende spelers dan de top 10% ranged. Wellicht dat de top 10% gemiddeld meer per persoon uitgeeft...maar wellicht ook niet, wegens de al aanwezige hoeveelheid gold en dust en de hogere 'inkomsten' uit arena. Als ik het zou moeten inschatten, zou ik zeggen dat het meeste geld verdiend wordt aan de casual spelers en niet aan de meer dedicated spelers.
Heb inmiddels de starters pack, karazhan & 1 wing van BRM gekocht, samen toch al gauw 30-35 euro. En ik twijfel over de ungoro pre-order.
Ik denk dat ik met aardig wat Arena gemiddeld wel 5 wins kan halen (begin enigzins 'goed' te worden). Je kan dan best vaak spelen en hebt zo om de dag een pakje. Ik denk dan dat ik, samen met ~1000 gold wat ik nu nog even ga opsparen, zo 30 pakjes hebt. Misschien niet genoeg voor allemaal super-dure decks, maar 1 of 2 degelijke decks vind ik prima.
Wat denken jullie; pre-order doen of gewoon even aankijken hoeveel decks gaan kosten in de nieuwe meta? Hoeveel zou de pre-order ongeveer kosten als je na release 50 pakjes koopt?
Met oog op de price changes. Om bij 50 packs te komen zou je 40 + 7 + 2 + 1 moeten kopen. Dat zou dan dan 63 euro en 100 gold worden. Het is dus ongetwijfeld voordeliger.TheProf82 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:18:
[...]
Geen vreemde gedachte. Ik speel het sinds de kerst en koop NOOIT DLC/ingame items, maar ook bij Hearthstone doe ik dit. Ik geef weinig uit aan games maar heb wel genoeg te besteden mocht ik het willen.
Heb inmiddels de starters pack, karazhan & 1 wing van BRM gekocht, samen toch al gauw 30-35 euro. En ik twijfel over de ungoro pre-order.
Ik denk dat ik met aardig wat Arena gemiddeld wel 5 wins kan halen (begin enigzins 'goed' te worden). Je kan dan best vaak spelen en hebt zo om de dag een pakje. Ik denk dan dat ik, samen met ~1000 gold wat ik nu nog even ga opsparen, zo 30 pakjes hebt. Misschien niet genoeg voor allemaal super-dure decks, maar 1 of 2 degelijke decks vind ik prima.
Wat denken jullie; pre-order doen of gewoon even aankijken hoeveel decks gaan kosten in de nieuwe meta? Hoeveel zou de pre-order ongeveer kosten als je na release 50 pakjes koopt?
Ik zou hoe dan ook wachten tot de reveal. Als er redelijk veel zwakke kaarten tussen zitten is craften een betere keuze. Ik heb ook het gevoel dat je redelijk wat gratis packs krijgt. Nog 3/4 uit Tavern Brawls, ook dacht ik dat je er een paar krijgt als Daily Log-in Rewards. Daarboven krijg je toch vaak minimaal 6 gratis packs. Bovendien (mits je Sylvana & Ragnaros hebt) krijg je daar ook 3200 dust voor. Dus bij een zwakke set zou het helemaal niet nodig zijn, tenzij je gaat voor een complete collectie.
Edit: Morgen is de reveal al, mooi.
Ik heb helaas geen ragnaros, noch sylvanas. Ik heb ook geen dust (slechts 200 ofzo), en zal dus veel moeten disenchanten om een ragnaros/sylvanas te craften. Ik twijfel of dit het waard is. Ik heb wel een paar nutteloze of in ieder geval kaarten die je weinig ziet, namelijk:
Epic
- Mindgames (niet over te spreken)
- Hungry Crab
- Djinni of Zephyrys (2 stuks)
- Fight Promoter (zelden bruikbaar in deze aggro meta)
- Arcane Giant (misschien in sommige decks goed, mits je veel andere dure minions hebt die ik niet heb. Bij mij wordt ie gewoon direct gedeathed/hexed)
Legendary
- Prince Malchezaar (te RNG en saai)
- The Curator (misschien toch wel goed zeker met alle te verwachten beasts in ungoro)
- Prophet Velen (ik vind haar erg, erg matig. Misschien goed met holy smite of combinaties met emperor thaurissan, maar die rotate uit standard).
- Brann (goede kaart maar rotate naar wild. Kanttekening; als wild populair/leuker wordt is dat ECHT zonde.
- Reno. Zie Brann.
Ik vind het zo riskant; ik heb toen ik net begon al mijn kaarten gedust voor 1 shaman deck. Een shaman deck die toen met de meta van gadgetzan ontiechelijk slecht was en dus niets toevoegt. Ik heb daar (snel!) van geleerd en ben nu juist kaarten aan het sparen, omdat ik geen idee heb welke class ik ga spelen in ungoro. De vraag is dus:
- Risico nemen en alle/de meeste kaarten van bovenstaande dusten, om een ragnaros te maken en te disenchanten en dus 400 dust 'winst' te maken
- Niets doen en wachten en 400 dust mislopen.
Omdat een golden kaart me niet gaat lukken zonder alles te dusten (echt zonde) neig ik heel erg naar niets doen. Wat denken jullie?
Epic
- Hungry Crab
- Arcane Giant (misschien in sommige decks goed, mits je veel andere dure minions hebt die ik niet heb. Bij mij wordt ie gewoon direct gedeathed/hexed)
Legendary
- The Curator (misschien toch wel goed zeker met alle te verwachten beasts in ungoro)
- Prophet Velen (ik vind haar erg, erg matig. Misschien goed met holy smite of combinaties met emperor thaurissan, maar die rotate uit standard).
- Brann (goede kaart maar rotate naar wild. Kanttekening; als wild populair/leuker wordt is dat ECHT zonde.
- Reno. Zie Brann.
Ik vind het zo riskant; ik heb toen ik net begon al mijn kaarten gedust voor 1 shaman deck. Een shaman deck die toen met de meta van gadgetzan ontiechelijk slecht was en dus niets toevoegt. Ik heb daar (snel!) van geleerd en ben nu juist kaarten aan het sparen, omdat ik geen idee heb welke class ik ga spelen in ungoro. De vraag is dus:
- Risico nemen en alle/de meeste kaarten van bovenstaande dusten, om een ragnaros te maken en te disenchanten en dus 400 dust 'winst' te maken
Omdat een golden kaart me niet gaat lukken zonder alles te dusten (echt zonde) neig ik heel erg naar niets doen. Wat denken jullie?
Ik heb nu in Wild van de laatste 15 potjes 13 keer tegen Priest gespeeld trouwens. Staat er weer iets op #1 op Hearthpwn ofzo waar ik niet van af weet?
De laatste 100 games heb ik ook niet tegen een Paladin of Hunter gespeeld trouwens
. En maar 2 Rogues.
De laatste 100 games heb ik ook niet tegen een Paladin of Hunter gespeeld trouwens
[ Voor 25% gewijzigd door xelfer op 16-03-2017 17:34 ]
Mind Games, Hungry Crab, Fight Promotor (en misschien Prophet Velen) zijn eigenlijk de enige kaarten die je zonder "zorgen" kan DE'en; de rest zou ik gewoon houden.TheProf82 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:51:
Ik heb helaas geen ragnaros, noch sylvanas. Ik heb ook geen dust (slechts 200 ofzo), en zal dus veel moeten disenchanten om een ragnaros/sylvanas te craften. Ik twijfel of dit het waard is. Ik heb wel een paar nutteloze of in ieder geval kaarten die je weinig ziet, namelijk:
Epic
- Hungry Crab
Legendary
- Reno. Zie Brann.
Aangezien je hiermee geen legendary kan craften zou je wel kunnen overwegen om 1-2 golden Hall of Fame commons aan te maken (en/of de common versies als je deze nog niet hebt).
5700X | RX 6600
Als jij vind dat je die kaarten niet gebruiken kan je ze dusten, mits je weet wat je wilt craften. Ik heb zelf geen enkele van de expansion kaarten gedust omdat ik deze sets intact wou houden. Sterker nog, ik heb geen enkele kaart gedust tenzij deze extra was. Met uitzondering van een paar zeer slechte legendaries (zoals Mayor Noggenfogger).
Ik zou gewoon door gaan met het spelen van arena, Met gemiddeld 5 wins + de quest is het mogelijk om 1 run per dag te doen. Dat is gemiddeld zo'n 100 dust per dag. Of nuttige kaarten als je ze wilt houden.
Ik zou gewoon door gaan met het spelen van arena, Met gemiddeld 5 wins + de quest is het mogelijk om 1 run per dag te doen. Dat is gemiddeld zo'n 100 dust per dag. Of nuttige kaarten als je ze wilt houden.
Je kan weer gratis pakjes verdienen door op een toernooideelnemer te stemmen:
http://eu.battle.net/hear...r-championship-16-03-2017
We zullen maar Pavel pakken zeker? Hij zit ook nog eens in de zwakste poule. Naja, in RNGstone is alles mogelijk.xelfer schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:35:
Je kan weer gratis pakjes verdienen door op een toernooideelnemer te stemmen:
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Dat heeft Pavel op z'n zachtst gezegd nog nooit tegenhouden.DarthDavy schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:46:
[...]
We zullen maar Pavel pakken zeker? Hij zit ook nog eens in de zwakste poule. Naja, in RNGstone is alles mogelijk.
Ik heb ook voor Pavel gekozen. Hij speelt erg goed de laatste tijd.DarthDavy schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:46:
[...]
We zullen maar Pavel pakken zeker? Hij zit ook nog eens in de zwakste poule. Naja, in RNGstone is alles mogelijk.
Ook al krijg ik maar 1 pack, dat is al leuk op zich.
Hearthstone bevind zich in een luxe positie omdat er een erg sterk bedrijf achter staat en dat het bovendien de populairste online card game is op dit moment. Maar toch zou ik graag zien dat Hearthstone het verzamelen van kaarten in de toekomst makkelijker gaat maken.
Hoewel het nu en bij de komende expansion nog wel te doen is om je collectie compleet houden wordt het wel steeds lastiger. Aan her einde van dit jaar zullen we een Standard collectie hebben van bijna 700 kaarten. Voor iedereen die al een tijdje speelt is dat niet zo'n probleem, voor een nieuweling wel.
Een vergelijking maken met andere card games is niet echt eerlijk. Want andere games zijn minder populair dus die moeten toch iets doen om spelers aan te trekken, vaak door een betere F2P model te hebben.
Ik heb op Frozen gestemd omdat hij de enige was die Priest meenam naar een toernooi en de Finja package mainstream maakte.
Bewust niet op Pavel gestemd want dat krijg ik zo'n Thijs gevoel.
Verder even wat anders want vanavond om 19.00 is er een livestream met Day9 waarin ze nieuwe kaarten bekend maken en verder hadden we deze week imo. de slechte Brawl ooit.
Verder even wat anders want vanavond om 19.00 is er een livestream met Day9 waarin ze nieuwe kaarten bekend maken en verder hadden we deze week imo. de slechte Brawl ooit.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
LOL. Net een potje met Wicked Witchdoctor gespeeld voor de lol, kreeg ik 4 healing totems. Wel een volle board, maar mijn minions zijn wel belachelijk veel gehealed
. Nipt gewonnen.
Even uit nieuuwsgierigheid; Wat is het Tijs gevoel ?beuker19 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:57:
Ik heb op Frozen gestemd omdat hij de enige was die Priest meenam naar een toernooi en de Finja package mainstream maakte.
ThijsNL was vorig jaar topfavoriet voor de wereldtitel en heeft geen enkele match kunnen winnen: in de poule fase met 0-3 naar huis, dus geen packs.smurfinmark schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:44:
[...]
Even uit nieuuwsgierigheid; Wat is het Tijs gevoel ?
Hmmmm, misschien was Pavel stemmen dan toch geen goed idee.
Ah op die manier.DarthDavy schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:08:
[...]
ThijsNL was vorig jaar topfavoriet voor de wereldtitel en heeft geen enkele match kunnen winnen: in de poule fase met 0-3 naar huis, dus geen packs.(ik had ook thijs gestemd vorig jaar)
Ik had inderdaad ook op Tijs gestemd...
Ga toch voor Pavel denk ik.
Ik heb ook Pavel gestemd, zal nog wat offers brengen aan de RNG Goden in ruil voor dat armzalige free packDarthDavy schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:08:
[...]
ThijsNL was vorig jaar topfavoriet voor de wereldtitel en heeft geen enkele match kunnen winnen: in de poule fase met 0-3 naar huis, dus geen packs.(ik had ook thijs gestemd vorig jaar)
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Hehe. Ach, kans op een paar pakjes is nooit weg natuurlijk.Nitai schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:13:
[...]
Ik heb ook Pavel gestemd, zal nog wat offers brengen aan de RNG Goden in ruil voor dat armzalige free pack.
Heb de pre-order gedaan, en zal nog wel een grote bundel kopen, dus ik ben wel voorzien.
Hmmmm, ik had misschien beter Neirea gestemd. Spijt van mijn Pavel stem.
Damn... ben de reveal stream aan het kijken, ze hebben er wel werk van gemaakt bij Blizzard!
Nether Portal (Warlock quest reward), Elise the Trailblazer... Zie ook de Hearthstone Un'Goro reddit page, wordt continue bijgewerkt met nieuwe revealed card.
Ben benieuwd hoe die nieuwe mechanics gaan uitpakken...
Nether Portal (Warlock quest reward), Elise the Trailblazer... Zie ook de Hearthstone Un'Goro reddit page, wordt continue bijgewerkt met nieuwe revealed card.
Ben benieuwd hoe die nieuwe mechanics gaan uitpakken...
Tar Creeper, sure, maar wat vind je van de Rogue legendary...
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Tar Creeper is broken en Sherazin is matig/ruk (zoals bijna alle voorgaande rogue legendaries).Tektoon schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:56:
Tar Creeper, sure, maar wat vind je van de Rogue legendary...![]()
![]()
[ Voor 9% gewijzigd door PCBaas op 17-03-2017 20:00 ]
5700X | RX 6600
Ik ben redelijk hyped 
Die hunter legendary is echt heel vet, al vraag ik me af hoe goed ie is
Die hunter legendary is echt heel vet, al vraag ik me af hoe goed ie is
Atlas#22744
Hoe kun je nu al stellen dat cards 'broken' of 'ruk' zijn?PCBaas schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:57:
[...]
Tar Creeper is broken en Sherazin is matig/ruk (zoals bijna alle voorgaande rogue legendaries).
Sterke kaarten hebben geen conditie nodig en hebben hoge stats en/of een goed effect voor hun mana cost. Slechtere kaarten hebben een heel specifieke conditie en/of slechte stats voor hun mana cost.The_Big_Easy schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 20:05:
[...]
Hoe kun je nu al stellen dat cards 'broken' of 'ruk' zijn?
EDIT:
Sherazin is een 4 mana 5/3 zonder effect zodra je hem op het veld zet. < slecht
Deathrattle heeft als conditie dat je minstens 4 kaarten in 1 turn moet spelen. < gebeurt vrijwel nooit
Zelfs al trigger je de deathrattle en revive je hem krijg je alleen maar 5/3 zonder effect op het veld. < matig
EDIT2:
Je hebt wel gelijk dat veel kaarten wel/net gespeeld worden afhankelijk van de meta (de middenmoot zoals Arcanologist), maar de écht goede en slechte kaarten kan je makkelijk van tevoren al bepalen.
[ Voor 41% gewijzigd door PCBaas op 17-03-2017 20:38 ]
5700X | RX 6600
Goeie kaart in de anti-aggro-fight. Zal daardoor in veel decks passen.PCBaas schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:57:
[...]
Tar Creeper is broken en Sherazin is matig/ruk (zoals bijna alle voorgaande rogue legendaries).
[ Voor 6% gewijzigd door mosselmossel op 17-03-2017 20:15 ]
Nou ik vond Elise misschien interessant, de Hunter Legendary de reden dat Sylvanas in de hall of Fame gaat en de Rogue Legendary echt een zware tegenvaller.
De rest is moeilijker omdat je niet de hele set hebt gezien.
De rest is moeilijker omdat je niet de hele set hebt gezien.
Precies dit. Tenzij het specifieke effect heel broken is, waarmee het effect in 1 keer de moeite waard wordt.PCBaas schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 20:12:
[...]
Sterke kaarten hebben geen conditie nodig en hebben hoge stats en/of een goed effect voor hun mana cost. Slechtere kaarten hebben een heel specifieke conditie en/of slechte stats voor hun mana cost.
Waarom vindt men de tar creeper OP? Er zijn toch genoeg 3 drops die in de buurt komen? Hij heeft maar 1 attack als je zelf aanvalt, dus hij lijkt mij middelmatig.
Volgens mij valt het ook wel mee want Blackwing Technician, Druid of the Flame en Felguard werden ook niet of zeer weinig gespeeld en de meeste 3 drops die worden gespeeld zijn 3/4's en dat is slecht wanneer je zelf moet traden.TheProf82 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 00:09:
Waarom vindt men de tar creeper OP? Er zijn toch genoeg 3 drops die in de buurt komen? Hij heeft maar 1 attack als je zelf aanvalt, dus hij lijkt mij middelmatig.
Het is anti-aggro tech, zonder dat t een complete miskleun kan zijn en zonder dat t zelf onderdeel is van aggro. Hier heb je een jaar lang om gevraagd en nu vind je het weinig boeiend. 
Ik ben blij met dit soort mechanics, is beter over nagedacht dan luie 2 mana 3/2 taunts etc.
(Voor release OP roepen gaat uiteraard nergens over, zeker als er nog 130 kaarten onbekend zijn.)
Ik ben blij met dit soort mechanics, is beter over nagedacht dan luie 2 mana 3/2 taunts etc.
(Voor release OP roepen gaat uiteraard nergens over, zeker als er nog 130 kaarten onbekend zijn.)
{signature}
OP is wellicht overdreven, maar het is 1 van de weinige sterke early game kaarten die kan competen met de face is the place, zonder dat het face is the place deck die kaart zelf gaat runnen.TheProf82 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 00:09:
Ik ben eens wezen theorycraften en vroeg me af of het viable wordt om Reno Priest in leven te houden, dit is de decklist waar ik nu op ben gekomen al ben ik er zeker van dat er nog een goede deathrattle card bij komt. En zo niet zou Infested Tauren ook geswapped kunnen worden met Defender of Argus of Circle of Healing. Al denk ik dat er op dit moment genoeg anti-aggro in zit. En ook genoeg mid/end-game.
http://www.hearthpwn.com/...-reno-nzoth-priest-ungoro
Is Elise niet een risico? Er kunnen duplicates in je pack zitten. Tenzij je die in-hand houdt tot eind van de game, is het opletten daarmee.Swagger schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 14:47:
Ik ben eens wezen theorycraften en vroeg me af of het viable wordt om Reno Priest in leven te houden, dit is de decklist waar ik nu op ben gekomen al ben ik er zeker van dat er nog een goede deathrattle card bij komt. En zo niet zou Infested Tauren ook geswapped kunnen worden met Defender of Argus of Circle of Healing. Al denk ik dat er op dit moment genoeg anti-aggro in zit. En ook genoeg mid/end-game.
De kaarten van elise komen toch niet in je deck, maar in je hand? Dat maakt voor reno toch niet uit.
Ik heb de stream niet gezien maar ik dacht dat de pack gesloten blijft tot je hem trekt/speelt, en je daarin 5 random kaarten zitten (met verhoogde rarity). Dus je zou pas duplicates kunnen krijgen zodra deze daadwerkelijk in je hand zitten. Dit heeft geen effect op de Reno condition.Zarhrezz schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 14:52:
[...]
Is Elise niet een risico? Er kunnen duplicates in je pack zitten. Tenzij je die in-hand houdt tot eind van de game, is het opletten daarmee.
Da's waar ja...dan is ze inderdaad veilig te spelen / is het pack veilig te openen.aicaramba schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:03:
De kaarten van elise komen toch niet in je deck, maar in je hand? Dat maakt voor reno toch niet uit.
Het is wel een interessante kaart, maar wel weer enorm RNG. Zeker het trekken van off-class kaarten kan enorm voor of tegen je werken. Daarnaast is de range een complete set...hoe breed wil je het hebben? Maar goed, het blijft 5 cards draw.
Klopt, maar het leek mij een redelijk veilige kaart in een Reno Control deck. Je zou er veel late-game value uit kunnen halen. En een beetje RNG is altijd leuk.Zarhrezz schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:47:
[...]
Da's waar ja...dan is ze inderdaad veilig te spelen / is het pack veilig te openen.
Het is wel een interessante kaart, maar wel weer enorm RNG. Zeker het trekken van off-class kaarten kan enorm voor of tegen je werken. Daarnaast is de range een complete set...hoe breed wil je het hebben? Maar goed, het blijft 5 cards draw.
Nou hoe langer ik er over na denk hoe leuker ik de nieuwe Elise vind en net als de vorige Elise is dit de RNG wat ik leuk vind en zo het imo. hoort te zijn.
Wel jammer dat je er niks aan hebt aangezien Jade Shaman/Druid en Pirate Warrior bijna niets verliezen en de kaarten tot nu toe nog niet overtuigend genoeg zijn maar wel potentie hebben zeker tegen Aggro maar vs Jade weet ik het nog niet.
Wel jammer dat je er niks aan hebt aangezien Jade Shaman/Druid en Pirate Warrior bijna niets verliezen en de kaarten tot nu toe nog niet overtuigend genoeg zijn maar wel potentie hebben zeker tegen Aggro maar vs Jade weet ik het nog niet.
Ik verwacht niet dat de pirates er nog echt bij zullen zijn na de shift, maar goed.
Is het jullie opgevallen dat Hunter het weer doet? Zowel control-hunter als de mid editie snort prima door de ranks. Ik heb nog geen Kunukkels maar we zijn niet ver meer van het craften daarvan...
Call of the Wild is ook een optie maar die heb ik sindsdien niet meer uit een pakje getrokken en daarbij kan die niet door taunts heen zoals Rag..
Is het jullie opgevallen dat Hunter het weer doet? Zowel control-hunter als de mid editie snort prima door de ranks. Ik heb nog geen Kunukkels maar we zijn niet ver meer van het craften daarvan...
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Na vele 12-2 en 12-1 overwinningen in Arena is het afgelopen weekend eindelijk gelukt om een 12-0 overwinning neer te zetten. En dat nog wel met Priest. Vanwege de manacurve had ik in het begin geen goed gevoel bij het deck maar wat liep het lekker.

Nice Asti, deck ziet er erg sterk uit imo.
OT:
Nieuwe kaarten;
Priest;

Paladin;

Priest kaarten word ik wel enthousiast van
OT:
Nieuwe kaarten;
Priest;
Paladin;
Priest kaarten word ik wel enthousiast van
Atlas#22744
Wow, mooi artwork van Sunkeep Tarim.
Shadow visions lijkt me goed! Een deck met 4/5 spells en je hebt grote kans dat je een death/pain trekt als je die nodig hebt. Die 1/1 klinkt leuker dan ie is; je wilt toch met deathrattle minions vaak turn 1 je quest spelen?
Dan speel je dus of in turn 2 een 1 mana card (is maar de vraag of je nog een 1 mana minion trekt) of je moet coin + quest/1 mana card hebben maar die kans is niet zo groot. Dus niet slecht, maar niet zo goed als turn 1 card.
Dan speel je dus of in turn 2 een 1 mana card (is maar de vraag of je nog een 1 mana minion trekt) of je moet coin + quest/1 mana card hebben maar die kans is niet zo groot. Dus niet slecht, maar niet zo goed als turn 1 card.
Ik moet zeggen dat ik Black knight toch weer heb herontdekt recentelijk. Het is geweldig om de laatste damage van mijn buffdin deckje er doorheen te duwen. Een dikke taunt voor je gooien is vaak een laatste redmiddel om het spel om te draaien in voordeel. Laatst een priest die mijn Tirion deed mind controllen. No probs; Black knight en twee turns later was de priest er geweest. (het scheelde dat ik ook Harisson Jones draaide en vast had voor de Ashbringer)
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Het is een goede kaart om de quest goedkoop te activeren. Ook lijkt hij op babbling book en swashburglar echter hebben deze kaarten het voordeel dat het battlecrys zijn. Dat maakt een groot verschil helaas!TheProf82 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:34:
Shadow visions lijkt me goed! Een deck met 4/5 spells en je hebt grote kans dat je een death/pain trekt als je die nodig hebt. Die 1/1 klinkt leuker dan ie is; je wilt toch met deathrattle minions vaak turn 1 je quest spelen?
Het is een mini shifting shade en maakt het dus makkelijker om aan je deathrattle quest te voldoen, ja wellicht is de deathrattle minder goed dan een battlecry effect, maar denk toch dat iedereen deze kaart in zijn nieuwe priest deck gaat stoppen.TheProf82 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:34:
Atlas#22744
Wat bedoel je met activeren? Je zult toch echt de quest op turn 1 moeten spelen. En op turn 2 speel ik liever een 2-mana minion.Astie schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:37:
[...]
Het is een goede kaart om de quest goedkoop te activeren. Ook lijkt hij op babbling book en swashburglar echter hebben deze kaarten het voordeel dat het battlecrys zijn. Dat maakt een groot verschil helaas!
Zie ook dit verhaal. Maar we moeten echt wachten tot meer reveals.
[ Voor 11% gewijzigd door TheProf82 op 20-03-2017 11:18 ]
Priest krijgt een quest, daarvoor moet je 6 deathrattle minions spelen.TheProf82 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:16:
[...]
Wat bedoel je met activeren? Je zult toch echt de quest op turn 1 moeten spelen. En op turn 2 speel ik liever een 2-mana minion.
1 mana deathrattle minion is dan wel handig.
Atlas#22744
Je hoeft deze kaartn ook niet op turn 1 te spelen. Deze kaart is ook sterk voor later. Hij vult goed de gaten op. Houd je één mana over, kan je deze kaart spelen.TheProf82 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:16:
[...]
Wat bedoel je met activeren? Je zult toch echt de quest op turn 1 moeten spelen. En op turn 2 speel ik liever een 2-mana minion.
Ik zou er geen coin aan verspillen tenzij je tegenover aggro staat.
Ja dat is dan ook weer waar. Heerlijk, al dit theorycraften. Iets in mijn vindt het ook wel leuk dat ik de kaarten pas ontdek bij het openen van pakjes, maar ik denk niet dat ik daarop kan wachten
.
Ja dat is zeker leuk maar ook ik ga dat niet volhouden. Royy90 gaat dat wel doen. Die gaat tot de release er niks over lezen. Zou het knap vinden!TheProf82 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:36:
Ja dat is dan ook weer waar. Heerlijk, al dit theorycraften. Iets in mijn vindt het ook wel leuk dat ik de kaarten pas ontdek bij het openen van pakjes, maar ik denk niet dat ik daarop kan wachten.
Loot hoarder, thalnos, die nieuw 1/1 oracle; dat zijn al redelijk veel cheap card drawing deathrattles... Indien de meta trager wordt (wat ik wel denk), dan lijkt het wel een vrij vlot te halen quest...
Maar is een het halen van de quest een wincondition? Lijkt mij niet. Je zal dus een goed DR deck in elkaar moeten steken welke als voordeel heeft dat je de quest kan halen wat weer een groot voordeel oplevert maar zeker niet winnend is.BobbyDgtl schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:45:
Loot hoarder, thalnos, die nieuw 1/1 oracle; dat zijn al redelijk veel cheap card drawing deathrattles... Indien de meta trager wordt (wat ik wel denk), dan lijkt het wel een vrij vlot te halen quest...
Ik denk dat je beter wat langzamer kan spelen met degelijke DR-minions, dan zoveel mogelijk relatief matige minions neerknallen. Mistress is wel een goede optie, zeker voor 1 mana. Loot hoarder ook prima, maar thalnos voegt voor priest weer vrij weinig toe...misschien met Holy smite ofzo, of een board-clear.
Het lijkt mij geweldig als de meta langzamer wordt; en met de kaarten die ik nu zie lijkt dat te gebeuren. Dan rest slechts 1 groot probleem; jade druid/shaman (in mindere mate). Daar kan ik met langzame priest-decks nu echt NOOIT van winnen (ik heb dan ook een apart zelf verzonnen reno-deckje). Tegen de tijd dat ik een hand vol goede kaarten heb met goede combinaties heeft hij al 5/5 of 6/6 jades die ik niet meer efficient kan verslaan.
Ik maak me grote zorgen over jades in de nieuwe meta
Het lijkt mij geweldig als de meta langzamer wordt; en met de kaarten die ik nu zie lijkt dat te gebeuren. Dan rest slechts 1 groot probleem; jade druid/shaman (in mindere mate). Daar kan ik met langzame priest-decks nu echt NOOIT van winnen (ik heb dan ook een apart zelf verzonnen reno-deckje). Tegen de tijd dat ik een hand vol goede kaarten heb met goede combinaties heeft hij al 5/5 of 6/6 jades die ik niet meer efficient kan verslaan.
Ik maak me grote zorgen over jades in de nieuwe meta
Als de meta trager zou worden verwacht ik wel een anti jade tech te zien; bv een sterke statline neutral met als battlecry: jade - 2.
Zonder aggro om de jades in te tomen, of een tech zoals dit... dan zal het volgend seizoen puur jadestone worden.
Zonder aggro om de jades in te tomen, of een tech zoals dit... dan zal het volgend seizoen puur jadestone worden.
Ik maak mij ook zorgen om de jades, maar dan eigenlijk alleen Jade Druid.
De overige jade decks hebben toch wel een max.
Met de Priest quest zou ik graag een leuk control/deathrattle/raza the unchained deck maken, maar ik weet nu al dat jade control gaat blijven verslaan.
De overige jade decks hebben toch wel een max.
Met de Priest quest zou ik graag een leuk control/deathrattle/raza the unchained deck maken, maar ik weet nu al dat jade control gaat blijven verslaan.
Atlas#22744
Ik hoop dat er een kaart komt die de jades weer op nul zet. Als het tempo trager wordt dan is de kans groot dat jade druids wel erg sterk worden. Daar is nu (bijna) alleen van te winnen met flinke agro.
Counters volgen meestal pas twee expansions later maar zulke harde counters doen ze alleen in noodgevallen. Anders kan je net zo goed geen pakjes meer kopen: per expansion x zijn alle decks uit expansion y weer stuk. Daarbij: volgend jaar roteert Jade toch weer weg.
Ik verwacht dat er wat meer mid game action komt waardoor Jade het moeilijk krijgt (niet per se via een enkele counter tech-kaart dus, meer a-la C'thun decks). Met Dragon Priest en Mid Hunter heb je nu al aardige kansen tegen Druid. Shaman verliest z'n complete early game. Er is ruimte voor nieuwe dingen zat.
Ik verwacht dat er wat meer mid game action komt waardoor Jade het moeilijk krijgt (niet per se via een enkele counter tech-kaart dus, meer a-la C'thun decks). Met Dragon Priest en Mid Hunter heb je nu al aardige kansen tegen Druid. Shaman verliest z'n complete early game. Er is ruimte voor nieuwe dingen zat.
Hoe zit het nou met het terug krijgen van dust van de hall of fame kaarten?
Ik heb bijv. nog geen Ragnaros.
Kan ik deze dan nu "gratis" craften?
Dus nu 1600 dust aan uitgeven welke ik dadelijk terug krijg?
Inderdaad, vaak redeneert men ook vanuit de gedachte dat er een all-round deck moet bestaan, dat is gewoon simpelweg niet het geval omdat elk deck wel een zwakte heeft waarbij je ook nog eens afhankelijk bent van speelstijl, soort deck en rng.Tektoon schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:00:
Counters volgen meestal pas twee expansions later maar zulke harde counters doen ze alleen in noodgevallen. Anders kan je net zo goed geen pakjes meer kopen: per expansion x zijn alle decks uit expansion y weer stuk. Daarbij: volgend jaar roteert Jade toch weer weg.
Klopt.tsjiller schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:04:
Hoe zit het nou met het terug krijgen van dust van de hall of fame kaarten?
Van kaarten die naar de HoF gaan krijg je de dust terug maar wel van zoveel als je er in je deck kan stoppen.
Het beste is als je de dust hebt de kaarten die je niet hebt Golden te craften en anders gewoon mocht je er de dust niet voor hebben.
Kaarten die je al hebt golden craften levert netto niets op en Kun je beter niet doen.
Maar hoe zie je control voor je dan?Tektoon schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:00:
Atlas#22744
Bij de common kaarten kun je beter wel de golden versie craften ook al heb je de normale al. Dan heb je netto 10 dust winst per kaart. Alle beetjes helpen.beuker19 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:56:
[...]
Klopt.
Van kaarten die naar de HoF gaan krijg je de dust terug maar wel van zoveel als je er in je deck kan stoppen.
Het beste is als je de dust hebt de kaarten die je niet hebt Golden te craften en anders gewoon mocht je er de dust niet voor hebben.
Kaarten die je al hebt golden craften levert netto niets op en Kun je beter niet doen.
Mssn wel de beste kaart die uit is gekomen tot nu toe. Enorme tactische kaart. Wanneer ga je hem spelen?
Qua design in ieder geval weer eens een toffe kaart. Low cost zonder high smorc gehalte.Astie schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:22:
Mssn wel de beste kaart die uit is gekomen tot nu toe. Enorme tactische kaart. Wanneer ga je hem spelen?
[afbeelding]
Als 4/4 tegen priest 😜Astie schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:22:
[afbeelding]
Atlas#22744
Discardlock wordt wel heel erg gepushed precies. Was vóór MSoG een leuk goedkoop deckje om snel mee te ranken. Ik ben benieuwd!
Deze turn 2 4/4 gaat echt niet traden hoor...
Het is geen een-op-een van control vs Jade (Druid) maar een groepje van verschillende decks die op elkaar inwerken. Als Jade het moeilijk krijgt tegen meerdere populaire decks (zoo/hunter bijvoorbeeld) zal het minder gespeeld worden. Dan komt er dus ruimte voor andere control decks, zeker als die wel goed zijn tegen zoo/hunter. Dat dat dan weer goed is voor diezelfde Jade betekent nog niet die dan maar weer meteen populair wordt. Het is een balans met omslagpunten. Control Warrior komt dit jaar echt wel terug (en in zijn slipstream: hunters, lots of hunters
Hop zo juist voor de eerste keer op US legend geworden. Het is daar een F2P acc, maar wel sinds Beta en heb dus al wat kaarten. Begin van de maand Aya gecraft en toen maar gerankt met Jade Druid. Zelfs op hogere ranks (<R5) zie ik op US server echt heel vaak simpele misplays (niet attacken met Patches/zonder coin voor T4 minions spelen als Lock en dus geen giant op T4 ... dat soort dingen). Geen idee of het te maken heeft dat man bij R5/10/15 niet meer kan zakken. (Laatste game wel kado gekregen trouwens....)
Het ging dus als een trein en heb tegen ALLE classes en positieve Win-rate.
Un'Goro mag nou snel komen!

Match-ups (Die Warrior games zijn van Brawl, en paar potjes priest gespeeld omdat er zoveeeeeeel pirate warriors zijn. Het ging echter niet zo lekker omdat ik geen Twilight Guardian heb.):

Deck
Het ging dus als een trein en heb tegen ALLE classes en positieve Win-rate.

Match-ups (Die Warrior games zijn van Brawl, en paar potjes priest gespeeld omdat er zoveeeeeeel pirate warriors zijn. Het ging echter niet zo lekker omdat ik geen Twilight Guardian heb.):

Deck
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
http://us.battle.net/hear...ith-mike-donais-3-20-2017
Nieuwe kaarten en toelichting van elementals. Die epic lijkt me vrij slecht, 7 mana voor een 4-4, 2/3 en 2/3 met taunt is bout. Kan je beter een yeti en spirit wolves spelen, op de overload na (maar dat buffed weer kaarten als unbound elemental).
Nieuwe kaarten en toelichting van elementals. Die epic lijkt me vrij slecht, 7 mana voor een 4-4, 2/3 en 2/3 met taunt is bout. Kan je beter een yeti en spirit wolves spelen, op de overload na (maar dat buffed weer kaarten als unbound elemental).
Shaman hoeft niet altijd uberkaarten te krijgen.TheProf82 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:21:
T7 een elemental
T8 stone sentinel + firefly
T9 Ozruk 5/25 ..
T9 Ozruk 5/25 ..
Gevolgd door hard removal of silenceMofkees schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:41:
T7 een elemental
T9 Ozruk 5/25 ..
Nou ja Fire Elemental, Alakir en Earth Elemental allemaal gewoon hele goede kaarten en echt geen straf om mee te spelen en waarschijnlijk heeft de tegenstander dan al wat Removal verbruikt.
Wel jammer dat deze kaart in Shaman waarschijnlijk het sterkste is.
Ach, vrij slecht ook weer niet. De overload kan in je voordeel of nadeel werken, maar het is sowieso ongeveer dezelfde stats voor 1 kaart i.p.v. 2 kaarten. Het lijkt me dat je turn 7 Yeti + Spirit Wolves niet vaak in-hand meer hebt.TheProf82 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:21:
Ik ben wel benieuwd naar hoe elemental Mage eruit gaat zien. Pyros vind ik conceptueel erg cool dus ik hoop dat daar iets mee te beginnen is.
Dat is een 5/15 toch? Het gaat om play en niet om summon.Mofkees schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:41:
T7 een elemental
T9 Ozruk 5/25 ..
Leuke kaart lijkt me, ik zie op dit moment vrij veel Disco(zoo)lock en nu ze het gaan pushen kan het een Tier 1 deck worden.
[ Voor 31% gewijzigd door Swagger op 20-03-2017 23:29 ]
Net een druid die twee maal moonglade portal gebruikt, en twee maal Caire Bloodhoof summoned.
Bleh, RNG
Bleh, RNG
Ben erg benieuwd naar de Elemental mechanic, klinkt beetje Jade-achtig.
Atlas#22744
Die Elementals groeien niet tot 100/100 en dat maakt al een verschil t.o.v. Jades. Hopelijk brengt 't wel wat diepgang omdat het met "x elementals played last turn" werkt en dus planning vereist. Dat geeft naast mana planning nog een andere dimensie.
Deze keer hebben ze wel veel goeie/coole kaarten direct vrijgegeven. Ben benieuwd of de hele set echt zo goed is of we straks alleen nog filler cards krijgen.
Tot nu toe weinig Pro-smorc dingen gezien, hopelijk blijft het ook zo.
... Misschien krijgen we straks wel een aggro Secret mage.
@Swagger, Je hebt gelijk mbt play vs. summon. In het geschetste geval zou Ozruk inderdaad 5/15 Taunt worden.
Deze keer hebben ze wel veel goeie/coole kaarten direct vrijgegeven. Ben benieuwd of de hele set echt zo goed is of we straks alleen nog filler cards krijgen.
... Misschien krijgen we straks wel een aggro Secret mage.
@Swagger, Je hebt gelijk mbt play vs. summon. In het geschetste geval zou Ozruk inderdaad 5/15 Taunt worden.
[ Voor 9% gewijzigd door Mofkees op 21-03-2017 08:55 ]
Jade is inderdaad wel ander; het maakt daar niet uit wanneer de jade kaart gespeeld wordt, 5 in één beurt heeft hetzelfde effect als vijf beurten achter elkaar. Op dat vlak is jade dus wat sterker.
Elemental zou wat minder gevoelig voor ramping kunnen blijken; als je bij jade je jade kaarten laat trekt, heb je een probleem. Bij elementals zal dit minder zijn. Jade is ook meer all-in...een jade deck met maar 3/4e van de beschikbare jade kaarten erin zal niet goed werken. Ik verwacht dat Elementals wel meer als 'sub-thema' kunnen, al dan niet gericht op early / mid / late game.
Elemental Secret Mage zou leuk zijn als dat een beetje mee kan doen...Secret Hunter speel ik graag (mind-games FTW), probleem met Mage secrets is dat ze eigenlijk net wat te duur zijn (en Ice Block is eigenlijk gewoon een heel erg meh kaart, gameplay-technisch gezien).
Elemental zou wat minder gevoelig voor ramping kunnen blijken; als je bij jade je jade kaarten laat trekt, heb je een probleem. Bij elementals zal dit minder zijn. Jade is ook meer all-in...een jade deck met maar 3/4e van de beschikbare jade kaarten erin zal niet goed werken. Ik verwacht dat Elementals wel meer als 'sub-thema' kunnen, al dan niet gericht op early / mid / late game.
Elemental Secret Mage zou leuk zijn als dat een beetje mee kan doen...Secret Hunter speel ik graag (mind-games FTW), probleem met Mage secrets is dat ze eigenlijk net wat te duur zijn (en Ice Block is eigenlijk gewoon een heel erg meh kaart, gameplay-technisch gezien).
Even wat anders; Ik kreeg vanmorgen gratis old gods pack, iemand anders ook?
Atlas#22744
Nope, niks gehad. Was dit je pack voor het selecteren van iemand uit je eigen land?Kasai schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:27:
Even wat anders; Ik kreeg vanmorgen gratis old gods pack, iemand anders ook?
Oh dat zou kunnen lol.stephans schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:32:
[...]
Nope, niks gehad. Was dit je pack voor het selecteren van iemand uit je eigen land?
Atlas#22744
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.